Vliegbeelden 
Ziet er lekker makkelijk uit, daar kan ik wel wat mee
Benieuwd of we nog iets van trench spikes krijgen...
Schaamteloze zelfpromotie
*snip* inderdaad iets teveel van het goede
[ Voor 58% gewijzigd door Geronimous op 13-06-2018 10:13 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Inderdaad, nu kan @MRE-Inc ook weer net doen alsof ie kan vliegenTsurany schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:04:
[...]
Dat vond ik juist fijn. Als je namelijk niet meteen pushte, dan ging je ook verliezen. Verder kon je MCOM's ook opblazen in BFBC2 en soms was het juist nadelig als alles vernietigd was omdat je dan geen defensieve posities meer had.Tsurany schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:31:
[...]
Een van de problemen met Bad Company 2 was dat de map met al z'n destruction na 10 minuten zo kaal kon zijn dat aanvallers geen enkele kans hadden. En je moet nu eveneens een basis hebben om vanuit op te bouwen met de fortificatie elementen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
poor Leno schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:05:
[...]
Inderdaad, nu kan @MRE-Inc ook weer net doen alsof ie kan vliegen
150 service stars op de Attack Plane
Tiger Tank gameplay

XBL: MRE Inc
Haha! Hij klinkt wat licht ja
Ligt er wel een beetje aan hoe ze dat dan aanpakken. In Battlefield 1 zag je soms dat een piloot in zijn eentje het hele potje maar kills zat te farmen met trench spikes.Tsurany schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:04:
[...]
Bommen en dit soort dingen vind ik prima om terug te zien. Maar dan wel met limited ammo (wat ze gelukkig ook van plan zijn). Ben wel benieuwd of je onbeperkt door de resupplies kan vliegen of dat daar ook een cooldown op zit.
Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)
Die Churchill verderop in t filmpje klinkt zoveel beter..
[ Voor 56% gewijzigd door poor Leno op 12-06-2018 15:45 ]
Goede air en tank gameplay imo. Krijg zin om het te spelen. Sowieso ben ik blij dat we weer draaiende turrets hebben op sterke tanks 
En dat air wat meer met air bezig gaat zijn (minder bommen mee, wel genoeg in je mitrailleur) lijkt me alleen maar beter. Heb ook meteen even wat nieuwe youtubers toegevoegd aan mn subscriptions, vind ze bijna allemaal best prima eigenlijk.
Van die tank gameplay valt het me op dat de overheat erg snel aan gaat. Wat ervoor zorgt dat je dus niet meer hele squads meteen kunt ommaaien. Maakt ze wel wat beter in balans en de hoeveelheid ammo is niet heel laag waardoor je wel kunt meedoen met de aanval maar uiteindelijk ook zult moeten terugtrekken.
En dat vliegtuigen wel kunnen bewegen bij repairen maar alleen in eigen basis volledig kunnen repareren lijkt me ook erg positief. Haalt de snelheid uit het maken van kills zonder dat het heel oneerlijk is
Ik denk dat de invloed van ammo en manier van repareren ervoor zorgt dat voertuigen minder dominant zijn.
En dat air wat meer met air bezig gaat zijn (minder bommen mee, wel genoeg in je mitrailleur) lijkt me alleen maar beter. Heb ook meteen even wat nieuwe youtubers toegevoegd aan mn subscriptions, vind ze bijna allemaal best prima eigenlijk.
Van die tank gameplay valt het me op dat de overheat erg snel aan gaat. Wat ervoor zorgt dat je dus niet meer hele squads meteen kunt ommaaien. Maakt ze wel wat beter in balans en de hoeveelheid ammo is niet heel laag waardoor je wel kunt meedoen met de aanval maar uiteindelijk ook zult moeten terugtrekken.
En dat vliegtuigen wel kunnen bewegen bij repairen maar alleen in eigen basis volledig kunnen repareren lijkt me ook erg positief. Haalt de snelheid uit het maken van kills zonder dat het heel oneerlijk is
Ik denk dat de invloed van ammo en manier van repareren ervoor zorgt dat voertuigen minder dominant zijn.
[ Voor 45% gewijzigd door Martinspire op 12-06-2018 16:15 ]
Nee, daar hoef je niet op de rekenen. Maar zijn echte "vlinderbommetjes" ook goed?Tsurany schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:04:
De Duitse SD-2. 2KG zware clusterbommen die de Duitsers zelfs onder de BF-109 konden hangen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nou Daniel.. we hadden afgesproken dat we minder negatief zouden doen. Dus die verkapte vrouwen-grap kan echt niet hoor

Wat is t volgende? Unicornbommetjes?
poor Leno schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:55:
[...]
Nou Daniel.. we hadden afgesproken dat we minder negatief zouden doen. Dus die verkapte vrouwen-grap kan echt niet hoor
Wat is t volgende? Unicornbommetjes?
spoiler:
Bouncing Betty dan maar? 

Of gaan we toch liever voor de screaming Mimi.

Of gaan we toch liever voor de screaming Mimi.
Vergeet Anzio Annie niet

Verschillende filmpjes gezien nu en ik moet zeggen dat ik totaal niet getriggerd ben om het spel te kopen. Het lijkt wel BF1 met een reskin. Het kan komen omdat ik een mordern warfare had verwacht waar mijns inziens ook veel meer uit halen is. Ik weet nog het gevoel dat ik kreeg bij Bad Company 2, ik kon niet wachten om het te spelen en BF3 ging daar nog over heen met een aardige opvolger in BF4. Ik denk dat de BF-reeks een hoop oude klanten zal verliezen maar ach misschien halen ze er wel meer nieuwe jonge spelers die het spel eigenlijk nog niet mogen spelen mee binnen. Ik zal nu het iig niet kopen, zelfs geen basic uitvoering zoals ik bij BF1 gedaan heb, die 52 uur speeltijd zeggen genoeg over wat ik daar van vond. Gelukkig komen er een paar nieuwe moderne games uit en heeft BF4 nog redelijk volle servers. Die lijken de laatste maanden steeds voller te lopen overigens.
Gelukkig kan je nu een zandzakje bouwen.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:10:
[...]
Dat vond ik juist fijn. Als je namelijk niet meteen pushte, dan ging je ook verliezen. Verder kon je MCOM's ook opblazen in BFBC2 en soms was het juist nadelig als alles vernietigd was omdat je dan geen defensieve posities meer had.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Die kan je ook weer opblazen, en dan weer herbouwen.
Eigenlijk mogen ze van mij nog verder gaan. Het liefst zou ik zelf bepalen waar ik wat bouw. Verder kan je al sinds BF4 loopgraven maken met explosieven als je echt aan de slag wil gaan.
Nou ja, tunnels... als de ronde lang genoeg duurt kan je dan goed flanken.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ik zie wel wat in een Rollercoaster Tycoon meets Battlefield. Als ze toch doorslaan....Shabbaman schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:41:
Nou ja, tunnels... als de ronde lang genoeg duurt kan je dan goed flanken.
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Komt er eigenlijk een "normale" Operations in zoals BF1?
Ik zie Grand Operations nu als aan elkaar geschakelde game modes, of zie ik dat verkeerd?
Ik zie Grand Operations nu als aan elkaar geschakelde game modes, of zie ik dat verkeerd?
XBL: theArthurrrr
Grand Operations is een combinatie van vier verschillende gamemodes. Operations zoals bekend in Battlefield 1 is hernoemd naar Breakthrough.DeWaanzin schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:16:
Komt er eigenlijk een "normale" Operations in zoals BF1?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Jammer, de manier van vliegen is niet veranderd. Ik blijf verlangen naar het ouderwetse direct input systeem. Nu vlieg je toch min of meer achter je cursor aan in (3rd preson) ipv direct en lineair te sturen.
Wat mij betreft is vliegen in Battlefield een vak apart wat je met een joystick moet doen. Op deze manier van besturen ben je met een muis veel preciezer als het gaat om aimen. Helaas al een flink aantal titels het geval. Ik had gehoopt nu dat we weer met ouderwetse propellervliegtuigen van doen hebben, dit terug zou komen...helaas
Wat mij betreft is vliegen in Battlefield een vak apart wat je met een joystick moet doen. Op deze manier van besturen ben je met een muis veel preciezer als het gaat om aimen. Helaas al een flink aantal titels het geval. Ik had gehoopt nu dat we weer met ouderwetse propellervliegtuigen van doen hebben, dit terug zou komen...helaas

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Ja t/m BF 4 had ik echt niks te zoeken in een vliegtuig.Tusk schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:22:
Jammer, de manier van vliegen is niet veranderd. Ik blijf verlangen naar het ouderwetse direct input systeem. Nu vlieg je toch min of meer achter je cursor aan in (3rd preson) ipv direct en lineair te sturen.
Wat mij betreft is vliegen in Battlefield een vak apart wat je met een joystick moet doen. Op deze manier van besturen ben je met een muis veel precies als het gaat om aimen. Helaas als een flink aantal titels het geval. Ik had gehoopt nu dat we weer met ouderwetse propellervliegtuigen van doen hebben dit terug zou komen...helaas
Maar vanaf BF1 is het een stuk toegankelijker.
Ik vind het opzich wel fijn dat het met muis en toetsenbord te doen is. Want dat is toch wel het input device.
Ik hoop het zeker van niet....Tsurany schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:04:
[...]
[/small]
Ja dat was erg leuk als je in het vliegtuig zit maar echt veelstee O.P. en niet te verdedigen als infanterie.
Niet groeperen is eigenlijk het enige,
maar omdat ze dit in BF 1 al generfd hebben zal het er vast niet zo inzitten.
Zover ik het begrijp is 3d spotting niet meer van enorme afstanden te zien. Dus dat zal het vliegen al wat eerlijker maken.
Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats
3D spotting is zelfs bijna weg. In de meeste gevallen als je al iemand spot dan zal er een spot icon op die betreffende plek blijven staan en niet met de soldaat/tank mee bewegen.[b]BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:38:
Zover ik het begrijp is 3d spotting niet meer van enorme afstanden te zien. Dus dat zal het vliegen al wat eerlijker maken.
Inderdaad. Dit is misschien wel de allergrootste verbetering t.o.v. BF3 en alles wat erna is gekomen. 3d spotting is de meest overpowerede wallhack die legaal te gebruiken is imho8GUS schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:41:
[...]
3D spotting is zelfs bijna weg. In de meeste gevallen als je al iemand spot dan zal er een spot icon op die betreffende plek blijven staan en niet met de soldaat/tank mee bewegen.

Je krijgt een marker op de "laatste gespotte plek" of een meebewegende marker als de recon class hem heeft gespot geloof ik.
Voor mij de reden dat ik altijd Hardcore speel, geen spot en minimap, heerlijk.StealthyPeanut schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:11:
[...]
Inderdaad. Dit is misschien wel de allergrootste verbetering t.o.v. BF3 en alles wat erna is gekomen. 3d spotting is de meest overpowerede wallhack die legaal te gebruiken is imho.
Je krijgt een marker op de "laatste gespotte plek" of een meebewegende marker als de recon class hem heeft gespot geloof ik.
Dit is voor mij ook het belangrijkste punt waarom ik terug kom naar de serie. Er zit nog wel het een en ander in qua spots wat er van mij ook uit mag, behalve de tool voor snipers dat is wel cool zoals het in het echt ook wel eens gaat een spotter en een schutter.StealthyPeanut schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:11:
[...]
Inderdaad. Dit is misschien wel de allergrootste verbetering t.o.v. BF3 en alles wat erna is gekomen. 3d spotting is de meest overpowerede wallhack die legaal te gebruiken is imho.
als 3d spots uit staan en de sneeuw toeneemt kun je nagaan hoe gaaf de map wordt je moet enorme situational awareness hebben. echt tof!
Jup het was inderdaad veel te makkelijk. Ik zie dan het liefst bommen die erg sterk zijn tegen voertuigen maar eigenlijk onrealistisch zwak tegen infantry. Laat een piloot infantry maar gewoon af moeten schieten met z'n direct aim wapens, daar is meer skill voor nodigraiders schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:44:
[...]
Ligt er wel een beetje aan hoe ze dat dan aanpakken. In Battlefield 1 zag je soms dat een piloot in zijn eentje het hele potje maar kills zat te farmen met trench spikes.
Bommen en dit soort dingen vind ik prima om terug te zien. Maar dan wel met limited ammo (wat ze gelukkig ook van plan zijn). Ben wel benieuwd of je onbeperkt door de resupplies kan vliegen of dat daar ook een cooldown op zit.
Zelfs in de huidige BF1 versie vind ik het nog aardig sterk, te makkelijk om kills te maken op gegroepeerde vijanden. Infantry is gewoon kansloos tegen een goede piloot.BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:38:
Ik hoop het zeker van niet....
Ja dat was erg leuk als je in het vliegtuig zit maar echt veelstee O.P. en niet te verdedigen als infanterie.
Niet groeperen is eigenlijk het enige,
maar omdat ze dit in BF 1 al generfd hebben zal het er vast niet zo inzitten.
Tot zekere hoogte hoort dat ook zo te zijn vind ik. Een echt goede piloot vereist skills dus als ze je dan moeilijker neerhalen hoort er wel bijTsurany schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:29:
[...]
Jup het was inderdaad veel te makkelijk. Ik zie dan het liefst bommen die erg sterk zijn tegen voertuigen maar eigenlijk onrealistisch zwak tegen infantry. Laat een piloot infantry maar gewoon af moeten schieten met z'n direct aim wapens, daar is meer skill voor nodig
[...]
Zelfs in de huidige BF1 versie vind ik het nog aardig sterk, te makkelijk om kills te maken op gegroepeerde vijanden. Infantry is gewoon kansloos tegen een goede piloot.
Moet niet zo zijn dat het net is alsof je als piloot snoep van een baby jat.
Nou jongens.. het gaat van kwaad naar erger 
Ik wil echt hier verder niets mee starten, maar dit is imho echt van den zotte en ik hoop dat jullie (beide partijen) ook snappen dat dit véél te ver gaat
Ik snap werkelijkwaar niet hoe dit zo uit de hand loopt en dat ze bij EA (onze gladjakker vriend, hoge baas, Patrick Sonderlund) dit kan zeggen.. ze snappen het gewoon echt echt echt niet
Het kan niet verder van de waarheid en we worden zo slecht afgeschilderd
En nu haalt ie ook nog zn eigen 13-jarige dochter erbij, net zoals die Dev met zn 1-jarige dochter
Artikel van vanochtend/vannacht:
https://www.usgamer.net/a...t-it-or-dont-buy-the-game
En de discussie:
https://www.reddit.com/r/...ield_v_haters_can_either/
Dit is echt te dom voor woorden en écht niet eerlijk.. ik hoop dat iedereen hier voor/tegen dat ook ziet
Op deze manier hoeft t van mij niet meer.

Ik wil echt hier verder niets mee starten, maar dit is imho echt van den zotte en ik hoop dat jullie (beide partijen) ook snappen dat dit véél te ver gaat

Ik snap werkelijkwaar niet hoe dit zo uit de hand loopt en dat ze bij EA (onze gladjakker vriend, hoge baas, Patrick Sonderlund) dit kan zeggen.. ze snappen het gewoon echt echt echt niet

En nu haalt ie ook nog zn eigen 13-jarige dochter erbij, net zoals die Dev met zn 1-jarige dochter

En de discussie:
Dit is echt te dom voor woorden en écht niet eerlijk.. ik hoop dat iedereen hier voor/tegen dat ook ziet

[ Voor 4% gewijzigd door poor Leno op 13-06-2018 11:43 ]
Ach die Soderland heeft een grote bek alleen als echt significant minder mensen de game niet zouden kopen vanwege zijn Fantasy elementen dan is dat gauw afgelopen.
All about the money, calculated risk totdat de inschatting niet klopt. Zie SW BF II.
All about the money, calculated risk totdat de inschatting niet klopt. Zie SW BF II.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Had het artikel gisteravond ook gelezen, maar wilde het niet hier plaatsen om de bekende redenen. Maar als jij het toch doet en we beiden toch op 1 lijn liggen qua mening hierover, reageer ik toch maar.poor Leno schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:31:
Ik snap werkelijkwaar niet hoe dit zo uit de hand loopt en dat ze bij EA (onze gladjakker vriend, hoge baas, Patrick Sonderlund) dit kan zeggen
En nu haalt ie ook nog zn eigen dochter erbij
En de discussie:
Ik sluit me aan bij een van de comments onder het artikel:
Als je het mij vraagt, typisch zo'n ouder/vader die altijd maar het compromis wil sluiten om discussies cq jankende kinderen uit de weg wil gaan. Althans zo lijkt het en komt het op mij over, voordat ik weer wordt uitgemaakt voor kortzichtige droplul. Wat is er mis met gewoon Nee te zeggen. Als vader van 2 jongens (15 en bijna 2) ga ik de discussie ook niet uit de weg. Hoe vaak mijn jongste wel niet huilt omdat hij iets wil waar ik het niet mee eens ben. Dan is het gewoon keihard Nee !!! PUNT, kan niet !!! Je leert er maar mee om te gaan.The theme DICE picked for their game is based on real events that have actually happened and where a small minority of women actually fought. Is that not a good enough answer for a 13 year old girl to accept?
Ik zie het issue even niet. Het gaat om een kort artikel waarin hij uitlegt waarom de keuze voor ingame vrouwen. Prima toch? Er zijn mensen die graag als vrouw spelen en dat kan in deze game. Ook best lijkt me.poor Leno schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:31:
Ik snap werkelijkwaar niet hoe dit zo uit de hand loopt en dat ze bij EA (onze gladjakker vriend, hoge baas, Patrick Sonderlund) dit kan zeggen
En nu haalt ie ook nog zn eigen dochter erbij
En de discussie:
En reddit is reddit he
Hoe haal je het überhaupt in je hoofd om je eigen kinderen in zo'n discussie erbij te halen? Denken ze op die manier een beetje goodwill te kweken? Het gaat om Fortnite, da's een totaal andere game dan Battlefield V in een WWII-setting. Buiten dat, hij zou het kind helemaal niks hoeven te uit te leggen, volgens mij is Battlefield 18+ rated.
PSN: xMaurice93
Ik denk dat hij gewoon de denkwijze die achter het spelen met een vrouwelijk karakter wil beschrijven. Geloof niet dat je daar veel meer moet achter zoeken.Maurice079 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:55:
Hoe haal je het überhaupt in je hoofd om je eigen kinderen in zo'n discussie erbij te halen? Denken ze op die manier een beetje goodwill te kweken? Het gaat om Fortnite, da's een totaal andere game dan Battlefield V in een WWII-setting. Buiten dat, hij zou het kind helemaal niks hoeven te uit te leggen, volgens mij is Battlefield 18+ rated.
Ze lijken een politieke agenda te willen pushen. Ze kunnen er ook voor kiezen om aan te geven dat ze simpelweg graag vrouwelijke characters mogelijk willen maken ook al is dat niet historisch accuraat. Maar in plaats daarvan komen ze met een heel verhaal van gelijkheid en aan de juiste kant van de geschiedenis staan en dat is echt tenenkrommend en eigenlijk niet serieus te nemen.8GUS schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:51:
[...]
Ik zie het issue even niet. Het gaat om een kort artikel waarin hij uitlegt waarom de keuze voor ingame vrouwen. Prima toch? Er zijn mensen die graag als vrouw spelen en dat kan in deze game. Ook best lijkt me.
En reddit is reddit he
Daarnaast horen vrouwen simpelweg niet in het leger thuis in een rol waarbij ze actief vechten. Dat is absoluut niet wenselijk vanuit de samenleving en dat is iets wat prima uit te leggen is aan een 13 jarig meisje.
Waar mensen vooral over vallen is de argumentatie, het feit dat ze hun eigen kinderen erbij halen en er een politiek statement van lijken te willen maken. En voor veel gamers is vrouwelijke characters geen probleem maar willen ze die gewoon graag in een uniform zien in plaats van als halve cyborg.StealthyPeanut schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:54:
[...]
Tja...ik kan me hier echt niet druk om maken eerlijk gezegd. Echt geen enkele seconde eigenlijk.
Of ik in de game nou speel met vrouwen of mannen -> als de gameplay goed is ben ik erbij.
Nogmaals: Voor compleet realisme en authenticiteit kan je bij Post Scriptum terecht.
En de suggestie wekken dat gamers tegen vrouwen zijn is belachelijk. Ontzettend veel populaire games hebben vrouwelijke characters en vrouwelijke hoofdpersonen en daar lijkt niemand moeite mee te hebben.
Deze video is ook een prima samenvatting:
[ Voor 34% gewijzigd door Tsurany op 13-06-2018 12:09 ]
Ik snap alleen niet waarom ze zo nodig hun eigen dochters erbij willen halen, volgens mij kan dat ook prima zonder. Maar goed, hier is al genoeg over gezegd. Ik ga de discussie niet verder voeden. Ik vind het gewoon jammer, maar EA zal men nooit op een andere gedachte kunnen brengen. Er zijn genoeg dingen in die nieuwe Battlefield die me wel aanspreken. Hoop toch wel stiekem dat ze ook wel wat klassieke locaties gaan aandoen. Dat hoort toch ook gewoon bij een WWII-game?8GUS schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:57:
[...]
Ik denk dat hij gewoon de denkwijze die achter het spelen met een vrouwelijk karakter wil beschrijven. Geloof niet dat je daar veel meer moet achter zoeken.
PSN: xMaurice93
Het uitleggen als historisch accuraat is inderdaad flauw ja. Mee eens. Gewoon roepen dat het tegenwoordig vrij normaal is om als man of vrouw te kunnen spelen zou voldoende reden moeten zijn natuurlijk.Tsurany schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:01:
[...]
Ze lijken een politieke agenda te willen pushen. Ze kunnen er ook voor kiezen om aan te geven dat ze simpelweg graag vrouwelijke characters mogelijk willen maken ook al is dat niet historisch accuraat. Maar in plaats daarvan komen ze met een heel verhaal van gelijkheid en aan de juiste kant van de geschiedenis staan en dat is echt tenenkrommend en eigenlijk niet serieus te nemen.
*snip* op de manpoor Leno schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:31:
En de discussie:
Ik snap ook echt het probleem niet overigens en ik ben het ook met de baas van Dice eens van "dont like it, dont buy it"
[ Voor 10% gewijzigd door Geronimous op 13-06-2018 12:08 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Het is inderdaad echt een kulverhaal van de bovenste plank.
Zeker dat met hun eigen 1 of 13 jarige dochters.
Maar echt zorgen zou ik me hier niet om maken.
Zoveel vrouwen die BF spelen ben ik nog niet tegengekomen.
Tenzij ze er Battlefield Candy crush van maken
Ggezien je zelf de keuze heb zal ronduit het merendeel man zijn.
In BF 1 was je standaard een vrouw als Russische sniper bijvoorbeeld.
Zal me niks verbazen als je in BF V minder vrouwen ziet dan in BF 1.
Tenzij een of andere youtuber erachter komt dat de hitboxen van vrouwen kleiner zijn.
Dat zou de boel nog weleens kunnen verpesten.
Zeker dat met hun eigen 1 of 13 jarige dochters.
Maar echt zorgen zou ik me hier niet om maken.
Zoveel vrouwen die BF spelen ben ik nog niet tegengekomen.
Tenzij ze er Battlefield Candy crush van maken
Ggezien je zelf de keuze heb zal ronduit het merendeel man zijn.
In BF 1 was je standaard een vrouw als Russische sniper bijvoorbeeld.
Zal me niks verbazen als je in BF V minder vrouwen ziet dan in BF 1.
Tenzij een of andere youtuber erachter komt dat de hitboxen van vrouwen kleiner zijn.
Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats
Dat zou gewoon een heel dom design zijn.BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:09:

Ik heb meer dan genoeg vrouwen zien rondlopen. Maar vergeet ook niet dat dit generieke players zijn die niet over alle customization opties beschikken. Pas als mensen zelf hun character volledig aan kunnen passen zul je de meest extreme vormen ook gaan zien.StealthyPeanut schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:15:
[...]
Zijn beweegredenen slaan natuurlijk helemaal nergens op. Maar in de gameplay filmpjes heb ik tot nu toe geen enkele vrouw gezien of een terminator rond zien lopen.
Dus daarom boeit het me totaal niet.
Het zal mij er niet van weerhouden het spel te kopen maar als ze de game zo aanpassen dat customizations beperkt zijn tot semi-realistische uniformen dan ben ik helemaal tevreden. Ik zie dat echter niet gebeuren simpelweg omdat customizations als zwaarden, protheses en allerlei extreme dingen waarschijnlijk het meeste geld gaan kosten en dus een enorme inkomstenbron gaan vormen.
Wat Leno hier bedoeld is dat het belachelijk is dat men op een beetje gladde manier om de discussie heen draaien door er een dochter bij te halen en op die manier iedereen die kritiek heeft op het spel opeens te bombarderen tot anti-feminst of anti-vrouw.poor Leno schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:31:
* verhaal *
Het feit dat er vrouwen in de game zitten is helemaal nergens de kritiek die geopperd word.
De manier waarop vrouwen in het spel zitten (door de customisations) is niet authentiek en waarheidsgetrouw voor een game die wel als zodanig in de markt gezet wordt.
Waar de discussie over zou moeten gaan is of dat erg is of niet; en daar kun je gewoon een eigen mening in hebben.
Dat is een heel andere discussie, en ben het overigens volledig oneens met je statement: vrouwen horen prima thuis in het leger, ook in gevechtsituatiesTsurany schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:01:
[...]
Daarnaast horen vrouwen simpelweg niet in het leger thuis in een rol waarbij ze actief vechten. Dat is absoluut niet wenselijk vanuit de samenleving en dat is iets wat prima uit te leggen is aan een 13 jarig meisje.
[ Voor 25% gewijzigd door Geronimous op 13-06-2018 12:30 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Zoals ik in het E3 topic al aangaf… Deja Vu week op Tweakers.
Ik ben het wel helemaal eens met de zin: Accept it or don't buy the game.
*snip*
Ik ben het wel helemaal eens met de zin: Accept it or don't buy the game.
*snip*
[ Voor 51% gewijzigd door Geronimous op 13-06-2018 16:34 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Opgesomd. Dice medewerkers kunnen niet uitleggen waarom er weinig tot geen vrouwen in gevechtsrollen meededen in WW2. En daarom moet de historie aangepast worden voor hun game. Iets met een oververtegenwoordiging van de 1% in mijn ogen, maar niet mijn keuze gelukkig. Het is echter zwak dat ook meteen ieder commentaar wordt weggewuifd onder het mom van seksisme, maar dat komt waarschijnlijk puur omdat er geen goede argumenten zijn behalve $.poor Leno schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:31:
En de discussie:
Nu heb ik al meer beelden gezien die totaal niet kloppen met wat er gebeurd is, of rare design keuzes. Dit vind ik raar omdat ze in BF1 de verhalen rondom de slagen wel goed hebben aangepakt (in ieder geval in de Operations, los van behemoths enzo, ja gameplay/balance is een betere reden om iets te doen dan: "ik kan mij dochter van 1 niet uitleggen dat").
Teleurstellend, ja. Zijn advies volgen is de enige oplossing als het je niet aanstaat, of het verschil maakt, ik denk het niet, ze proberen de "taart" al breder te maken dan hiervoor (battle royale)

Het goede nieuws is dat er alternatieven zijn! Dat is lang niet zo geweest dus voor ieder wat wils zogezegd.
Hell let loose & Post scriptum!
EDIT: volgens mij, en dit is mijn laatste opmerking hierover, was het mogelijk geweest om realistische customizations toe te voegen aan het spel zelfs binnen wat normaal was. Er zijn zat kleine dingetjes die toegevoegd kunnen worden aan een personage die wel met regelmaat voor gekomen zijn en die niet afbreuk doen aan WW2 en de nagedachtenis hieraan. Denk aan "camo" voor kleding, helm decoraties (of juist verwijdering van specifieke decoraties), dragen van ammo belts op bepaalde manier, dragen van extra bepakking of juist minder, skins voor de verschillende eenheden (marines, para's, rangers, mountaineers etc.), bloemen gespeld op kleding, divisie insignia etc. er is zoveel mogelijk dat nog gewoon had gekund en DICE gooit groot op met Protheses die het afgebeelde vechten fysiek onmogelijk maken.

Ik vind het nogmaals raar dat customization wordt ingezet terwijl ze maar 2 nations (en bijbehorende skin) verwachten te hebben bij release. In mijn ogen is het dan juist nodig om vrijwel alle landen beschikbaar te hebben character skinwise.
Anyway, terug naar lees stand
[ Voor 19% gewijzigd door Zeph op 13-06-2018 12:38 ]
*snip*
On a serious note, we begrijpen je gevoelens, zijn het met je eens maar kunnen er niets aan veranderen
Als developers kortzichtig willen zijn....tjah dan zit je.
On a serious note, we begrijpen je gevoelens, zijn het met je eens maar kunnen er niets aan veranderen

[ Voor 54% gewijzigd door Geronimous op 13-06-2018 16:33 ]
Even hierover trouwens. Ik ben serieus heel benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken omdat ik denk dat een goede battle royale mode in een battlefield game wel eens enorm tof zou kunnen zijn.Zeph schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:29:
[...]
Ze proberen de "taart" al breder te maken dan hiervoor (battle royale)
Als vrouwen in dezelfde aantallen vochten als mannen zou dat dramatische gevolgen hebben gehad doorheen de geschiedenis. Als je puur kijkt naar de periode na een oorlog heb je veel meer vrouwen dan mannen nodig om de bevolking weer terug op peil te krijgen. Ook een van de redenen waarom Hitler vrouwen niet in de frontlinie wilden hebben, ze moeten voor kinderen zorgen zodat hij nieuwe soldaten had en het ras uit kon breiden.Jeroenimoes schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:19:
Dat is een heel andere discussie, en ben het overigens volledig oneens met je statement: vrouwen horen prima thuis in het leger, ook in gevechtsituaties
Ik verwacht in grote lijnen een kopie van het format. Dus een of meerdere vliegtuigen die droppings doen, misschien vaartuigen die ook mensen aan land zetten (ook al is de spreiding dan matig). Eiland principe kan gewoon een eiland in de pacific zijn, Iwo Jima oid (waarschijnlijk kleiner).8GUS schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:31:
[...]
Even hierover trouwens. Ik ben serieus heel benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken omdat ik denk dat een goede battle royale mode in een battlefield game wel eens enorm tof zou kunnen zijn.
Wapens alles uit de game, of specifiek voor balans geselecteerd dus alle snipers die je vind zijn bijvoorbeeld Kar 98k. Ik vermoed dat ammo vind baar, en health zijn gewoon medic pouches ofzo. De grote vraag is denk ik, kun je ook een specifieke klasse spelen?
Het is natuurlijk afwachten, en ze kunnen veel kanten op met battle royale ik hoop in ieder geval dat er een grote twist in zit waarmee ze toch anders zijn dan de anderen batte royale games (buiten de "periode").
Nu heb je het over dezelfde aantallen, dat is heel iets anders dan "vrouwen horen niet te vechten in het leger".Tsurany schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:41:
[...]
Als vrouwen in dezelfde aantallen vochten als mannen (...)
Het kwam nogal erg kortzichtig over.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Geloof me, ik zou BF5 zo links laten liggen als beide door jouw genoemde games op de console uitkwamen. Maar ik heb er destijds voor gekozen om op de console te gamen, puur uit gemakszucht (ding aanzetten en 1 minuut later gamen ipv drivers updaten, systeem crashes etc etc.)jantje 2 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:30:
@poor Leno Ik weet wel een game waar je blij van wordt, Rising storm 2 : Vietnam. Allemaal authenieke wapens, asymetrical en ieder land heeft z'n eigen wapens. Custimations die alleen op uniformen en helmen slaan. Gameplay is ook best puik te noemen. Precies wat je zoekt eigenlijk, wel wat meet hardcore dan BF.
Wil je liever WWII, is er nog Red Orchestra![]()
On a serious note, we begrijpen je gevoelens, zijn het met je eens maar kunnen er niets aan veranderenAls developers kortzichtig willen zijn....tjah dan zit je.
Elke keer als ik even in dit topic kijkt, is nog steeds dezelfde discussie bezig of net weer begonnen. 
*snip* deze punten liggen nu net niet ter discussie, en zijn al genoeg besproken
*snip* deze punten liggen nu net niet ter discussie, en zijn al genoeg besproken
[ Voor 50% gewijzigd door Geronimous op 13-06-2018 13:05 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
*snip*
Goed, ontopic: Van de beelden die ik heb gezien lijkt het erop dat het spawnen van voertuigen/vliegtuigen hetzelfde werkt als in BF1. Dat vind ik eerlijk gezegd wel een beetje jammer, waarom zouden ze daar vanaf stappen? Ik had bij BF1 nog de theorie dat oude WW1 vliegtuigjes misschien wel niet zo soepel waren met opstijgen en dat het er daarom niet in zat. Maar ik had eigenlijk wel gehoopt dat we in WW2 weer konden opstijgen van vliegdekschepen.
Of voertuigen stelen bij een vlag die al gekaapt is door de vijand. Of voertuigen met explosieven beplakken en in de bosjes wachten tot iemand erin springt
Ik heb me daar in voorgaande battlefield delen wel aardig wat uurtjes mee kunnen vermaken.
Of is hiervoor gekozen omdat vrouwen minder goed zijn in het besturen van voertuigen en zo nog een kans hebben om een vliegtuig te besturen?
Goed, ontopic: Van de beelden die ik heb gezien lijkt het erop dat het spawnen van voertuigen/vliegtuigen hetzelfde werkt als in BF1. Dat vind ik eerlijk gezegd wel een beetje jammer, waarom zouden ze daar vanaf stappen? Ik had bij BF1 nog de theorie dat oude WW1 vliegtuigjes misschien wel niet zo soepel waren met opstijgen en dat het er daarom niet in zat. Maar ik had eigenlijk wel gehoopt dat we in WW2 weer konden opstijgen van vliegdekschepen.
Of voertuigen stelen bij een vlag die al gekaapt is door de vijand. Of voertuigen met explosieven beplakken en in de bosjes wachten tot iemand erin springt
Of is hiervoor gekozen omdat vrouwen minder goed zijn in het besturen van voertuigen en zo nog een kans hebben om een vliegtuig te besturen?
[ Voor 31% gewijzigd door Geronimous op 13-06-2018 16:33 ]
blaap
Had dit niet te maken dat de tegenstander je airstrip niet meer kan bombarderen? Lijkt me best aannemelijk dat dit een reden hiervoor is.blaatschaaap schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:14:
[...]
Daar bieden static AA guns toch de uitkomst voor. Die stonden er in de voorgaande delen wel in ieder geval. Een andere oplossing zouden AI controlled AA guns kunnen zijn die airstrip camping door vijanden voorkomt. Gemiste kans als je t mij vraagt.8GUS schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:18:
[...]
Had dit niet te maken dat de tegenstander je airstrip niet meer kan bombarderen? Lijkt me best aannemelijk dat dit een reden hiervoor is.
blaap
De belangrijkste reden zal map design zijn. Je hoeft niet meer hele vliegvelden op logische wijze in je map te integreren en net laten lijken alsof het er bij past.8GUS schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:18:
[...]
Had dit niet te maken dat de tegenstander je airstrip niet meer kan bombarderen? Lijkt me best aannemelijk dat dit een reden hiervoor is.
Vliegtuigen stijgen doorgaans niet een paar honderd meter van de frontlinies op maar vele kilometers verder.
Vond deze foto nog uit 2004. De enige juiste setup om Battlefield te spelenBobbLeeSwaggr schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:38:
[...]
Ja t/m BF 4 had ik echt niks te zoeken in een vliegtuig.
Maar vanaf BF1 is het een stuk toegankelijker.
Ik vind het opzich wel fijn dat het met muis en toetsenbord te doen is. Want dat is toch wel het input device.

Jammer dat ik die kast heb weggegooid, zaten flink wat uurtjes in
En dan te bedenken dat je tegenwoordig al die dingen op de console ook hebt en vaak duurt het nog veel langer ook door allerlei redenen.MRE-Inc schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:49:
[...]
Geloof me, ik zou BF5 zo links laten liggen als beide door jouw genoemde games op de console uitkwamen. Maar ik heb er destijds voor gekozen om op de console te gamen, puur uit gemakszucht (ding aanzetten en 1 minuut later gamen ipv drivers updaten, systeem crashes etc etc.)
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Gisteren een aantal filmpjes zitten kijken. Ziet er verdomd goed uit. En ik ben alleen maar voor limited ammo en niet helemaal 100% kunnen repairen in sommige gevallen. Kan niet wachten om in de cockpit te stappen met BFV
Ben helemaal blij dat 3D spotting weg is. Komt meer en meer op pure skill neer!
Schaamteloze zelfpromotie? I beg to differ. Fighter plane @ Ballroom blitz? Alsof je met een Anti-Aircraft truck @ Amiens gaat spelen... Daarnaast maakte je gebruik van de trench darts toen ze nog zwaar OP waren, tegenwoordig is de reload time veel langer en doen ze lang zoveel schade niet meer. De trench darts waren zelfs zó OP, dat je ermee de piloten van andere vliegtuigen in één klap mee kon doden zonder teveel moeite te doen. Hell, je kon zelfs onderste boven onder de zeppelin door en direct 1 gondela helemaal soldaat vrij maken.Tsurany schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:04:
[...]
[video]
*knip*
Schaamteloze zelfpromotie![]()
Sowiesow zijn de fighter planes met Operations enkel nuttig @ Monte Grappa of Fao Fortress zodra de tegenpartij 2 of meer vliegtuigen heeft. Voor de rest is het gewoon zonde van de vliegtuig spot. Er kan niemand bij je spawnen en je bent enkel echt nuttig tegen andere vliegtuigen. En zelfs die kun je tegenwoordig met bijna alles neer halen waardoor de Fighters eigenlijk enkel nut hebben met Air Assault (wat helaas amper meer gespeeld wordt
*snip*
[ Voor 23% gewijzigd door Geronimous op 13-06-2018 16:43 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Geronimous op 13-06-2018 17:56 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Die maatregelen had je al een dag of twee geleden genomen, maar goed dat je het nu ook even meldt. Je weet nooit wie er slaapt.Jeroenimoes schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:27:
[modbreak] Het is blijkbaar lastig om een volwassen discussie te voeren over de customisations, realisme vs authenticiteit en de controverse rond de PR van EA en DICE. Men is te emotioneel, trollt met oneliners of gaat offtopic door dezelfde punten/oneliners steeds te herhalen.
We hopen dat met het uitschakelen van de likes en quickreply de emotie in de reacties zakt en de rede het overneemt en iedereen wat langer nadenkt voor hij/zij reageert. Zorg samen voor een goede sfeer.[/]
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
De diverse gameplay filmpjes van onder andere de tanks, vliegtuigen, assault, medic en recon stemmen mij positief. Battlefield 1 vind ik best leuk maar toch trekt die game mij om diverse redenen lang niet zo als de delen daarvoor.
Over BF V ben ik eigenlijk al vanaf de release trailer positief, dus ik voorzie weer een BF waar vele uren in gaan zitten!
Omdat gameplay hetgene is wat voor mij telt en de andere bijzaken mij niet zo heel veel boeien laat ik dit topic de komende tijd zoveel mogelijk links liggen, tenzij er gameplay wise weer iets nieuws of verrassend aangekondigd wordt.
Fijne nacht
Over BF V ben ik eigenlijk al vanaf de release trailer positief, dus ik voorzie weer een BF waar vele uren in gaan zitten!
Omdat gameplay hetgene is wat voor mij telt en de andere bijzaken mij niet zo heel veel boeien laat ik dit topic de komende tijd zoveel mogelijk links liggen, tenzij er gameplay wise weer iets nieuws of verrassend aangekondigd wordt.
Fijne nacht
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
@Jeroenimoes In dat filmpje zegt de persoon dat het lastig was om nou te zien wie bij je hoort en wie niet. Da's een zorg die je meer hoort, mede omdat door personalisatie van personages er geen vast 'silhouet' is waar je op af kunt gaan. Zelfs de kleur of opdruk van uniformen kan verschillen van persoon tot persoon. Maar om dan vervolgens van EA het antwoord "daar wen je binnen een paar weken wel aan" te krijgen slaat echt alles
Ik hoop serieus dat bovenstaande geen groot issue blijkt uiteindelijk. Maar zoals ik het nu zie in veel gameplayvideo's is dat mensen eerst een paar seconden moeten kijken naar iemand voordat ze zeker weten of ze op die persoon moeten gaan schieten. Je ziet ook veel mensen afgaan puur op de icoontjes boven het hoofd (blauw voor vriend, rood voor vijand) terwijl je eigenlijk meteen instinctief zou moeten kunnen schieten puur op basis van visuele cues.
In praktisch elke teambased shooter weet je vrijwel direct wie dood moet door grote visuele verschillen tussen de teams, maar in BFV lijkt dit aspect voor een groot deel afwezig te zijn. Ik ben dan ook benieuwd hoe Dice dat op gaat lossen.
Ik hoop serieus dat bovenstaande geen groot issue blijkt uiteindelijk. Maar zoals ik het nu zie in veel gameplayvideo's is dat mensen eerst een paar seconden moeten kijken naar iemand voordat ze zeker weten of ze op die persoon moeten gaan schieten. Je ziet ook veel mensen afgaan puur op de icoontjes boven het hoofd (blauw voor vriend, rood voor vijand) terwijl je eigenlijk meteen instinctief zou moeten kunnen schieten puur op basis van visuele cues.
In praktisch elke teambased shooter weet je vrijwel direct wie dood moet door grote visuele verschillen tussen de teams, maar in BFV lijkt dit aspect voor een groot deel afwezig te zijn. Ik ben dan ook benieuwd hoe Dice dat op gaat lossen.
Ik ook. Voor een deel hebben ze in interviews gezegd dat in ieder geval het kleurenpalet per factie beperkt is. Bovendien zal het nieuwe spottingsysteem en de vernieuwde klasse-indeling ook wel een rol spelen in de balans.SomerenV schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 00:53:
@Jeroenimoes In dat filmpje zegt de persoon dat het lastig was om nou te zien wie bij je hoort en wie niet. Da's een zorg die je meer hoort, mede omdat door personalisatie van personages er geen vast 'silhouet' is waar je op af kunt gaan. Zelfs de kleur of opdruk van uniformen kan verschillen van persoon tot persoon. Maar om dan vervolgens van EA het antwoord "daar wen je binnen een paar weken wel aan" te krijgen slaat echt alles![]()
We gaan het zien!
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Terwijl je juist daarin best wat overlap hebt, zeker in de niet-besneeuwde gebieden. Duitsers met groene uniformen/camouflage en geallieerden met groene uniformen/camouflage. Uiteraard ook andere kleuren zoals grijs voor Duitsers en bruinig voor geallieerden, maar er is dus wel overlap. Dus stel je hebt een Duitser met groen uniform en een Amerikaan met groen uniform, beiden zonder helm, dan wordt het al een stuk lastiger om te zien wie wie is. Maar inderdaad, we gaan 't zienJeroenimoes schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 00:56:
[...]
Ik ook. Voor een deel hebben ze in interviews gezegd dat in ieder geval het kleurenpalet per factie beperkt is. Bovendien zal het nieuwe spottingsysteem en de vernieuwde klasse-indeling ook wel een rol spelen in de balans.
We gaan het zien!
Of nog erger, je bent een nazi, maar je trekt een allied uniform aan. Of vice versa. Maar neem aan dat ze dat niet toestaan.
Dit had je bij "return to castle wolfenstein / rtcw enemy territory"Turfschipper schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 02:58:
Of nog erger, je bent een nazi, maar je trekt een allied uniform aan. Of vice versa. Maar neem aan dat ze dat niet toestaan.
Kon je de kleding jatten van de vijand. (only scout)
*Zo kon je deuren openen die alleen de vijand open kon doen en extra andere dingen
Enigste herkenning punt was... je zag hem niet op je minimap.
Idemdito "rtcw enemy territory" maken van barrières of muren
Erg leuk
Ik ben er persoonlijk niet zo bang voor aangezien met de customization de kleuren wat meer kunnen controleren. Hopelijk doet DICE dit dan ook.SomerenV schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 01:07:
[...]
Terwijl je juist daarin best wat overlap hebt, zeker in de niet-besneeuwde gebieden. Duitsers met groene uniformen/camouflage en geallieerden met groene uniformen/camouflage. Uiteraard ook andere kleuren zoals grijs voor Duitsers en bruinig voor geallieerden, maar er is dus wel overlap. Dus stel je hebt een Duitser met groen uniform en een Amerikaan met groen uniform, beiden zonder helm, dan wordt het al een stuk lastiger om te zien wie wie is. Maar inderdaad, we gaan 't zien
Hoe dan ook het kleurpallet van BF1 was ook niet bijster verschillend.

Enige "voordeel" is dat er dus 3D spotting aanwezig is. Wat ze in Battlefield V wellicht moeten doen is bijvoorbeeld als je ADS of dicht genoeg bij een vijand komt er toch een duidelijkere rode outline omheen zetten of iets dergelijks.
Het nog pre-alpha dus op dit moment maak ik me nog niet zo'n zorgen.
Moet zeggen dat het bouwen van verdedigingen een mooie toevoeging is aan de game. Alleen dat je ze over een gehele brug kan bouwen vind ik minder. Ik zou liever zien dat dit alleen aan het begin en het eind kan doen. Als je al op de brug bouwt dan zouden het kleine zandzakken op de zijkant moeten zijn. Die hoge zandzak muren vind ik een beetje overdreven though.
In Battlefield 1 is het kleurenpallet aardig verschillend. Je moet natuurlijk niet de Britten met de Amerikanen vergelijken maar juist de Britten met de Ottomanen of de Amerikanen met de Duitsers aangezien dat de personen zijn die tegenover elkaar zijn op het slagveld. En dan zie je duidelijk dat het bruin vs blauw is of bruin vs beige. En die verschillen zie je wel goed.8GUS schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:54:
[...]
Ik ben er persoonlijk niet zo bang voor aangezien met de customization de kleuren wat meer kunnen controleren. Hopelijk doet DICE dit dan ook.
Hoe dan ook het kleurpallet van BF1 was ook niet bijster verschillend.
[afbeelding]
Enige "voordeel" is dat er dus 3D spotting aanwezig is. Wat ze in Battlefield V wellicht moeten doen is bijvoorbeeld als je ADS of dicht genoeg bij een vijand komt er toch een duidelijkere rode outline omheen zetten of iets dergelijks.
BWR muismat!!Tusk schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:08:
[...]
Vond deze foto nog uit 2004. De enige juiste setup om Battlefield te spelen
[afbeelding]
Jammer dat ik die kast heb weggegooid, zaten flink wat uurtjes in
De Nostromo is nog steeds een trouwe vriend op mijn bureau. Het is wel een wat nieuwer modelletje.
Neeee. Aub niet. Ze hoeven helemaal niks met de enemy te doen. Het is juist gaaf en erg goed dat de enemy wat lastiger te spotten is. Dan krijgt camouflage tenminste echt weer zin en moet je nog meer in de game kruipen.8GUS schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:54:
[...]
Wat ze juist moeten verduidelijken: direct en ten alle tijden een duidelijke herkenbare marker om je "teamgenoten" heen. Die herkenbaarheid is veel belangrijker dan het makkelijker maken van het spotten van enemies.
Mee eens @StealthyPeanut ik lig nu soms met support een beetje verscholen om een vlag te defenden. Maarja, die rode marker boven je hoofd ben je voor iedereen een schietschijf, hoe mooi je ook in de bosjes ligt.
Ook als het afwijkt is het vaak nog lastig te zien omdat je vaak mensen van ver weg ziet of tussen bomen en begroeiing en huizen.SomerenV schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 01:07:
[...]
Terwijl je juist daarin best wat overlap hebt, zeker in de niet-besneeuwde gebieden. Duitsers met groene uniformen/camouflage en geallieerden met groene uniformen/camouflage. Uiteraard ook andere kleuren zoals grijs voor Duitsers en bruinig voor geallieerden, maar er is dus wel overlap. Dus stel je hebt een Duitser met groen uniform en een Amerikaan met groen uniform, beiden zonder helm, dan wordt het al een stuk lastiger om te zien wie wie is. Maar inderdaad, we gaan 't zien
Bij Rising storm verschillen de Amerikanen en Vietnam redellijk wat van elkaar als je dit in de menu's ziet. Groenig voor Amerikanen en bruin/ zwartig voor de Vietcong en kornuiten. Maar toch moet je elke keer toch even goed kijken wie nu echt een enemy is, zeker van wat verder weg of in de hectiek als je allemaal door elkaar loopt of een squad geflanked is. Het voordeel is dat je friendly icons hebt en dat helpt een berg, die heb je ook in BF zitten dus misschien valt het allemaal wel mee als je zelf speelt.
Vaak is het ook zo dat als je weet vanuit welke richting een vijand kan komen de kans ook groot is dat het een vijand is. Dus voelt zo iemand ook aan als vijand zonder hem nog als dusdanig herkend te hebben, als je dan ook geen friendly icon ziet weet je genoeg
Zo duidelijk vind ik die verschillen niet eerlijk gezegd.Tsurany schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:12:
[...]
En dan zie je duidelijk dat het bruin vs blauw is of bruin vs beige. En die verschillen zie je wel goed.
Eigenlijk is dit een prima idee. Maak duidelijk wie je allies zijn en al het andere dat beweegt kan gewoon afgeknald worden.StealthyPeanut schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:26:
[...]
Wat ze juist moeten verduidelijken: direct en ten alle tijden een duidelijke herkenbare marker om je "teamgenoten" heen. Die herkenbaarheid is veel belangrijker dan het makkelijker maken van het spotten van enemies.
Heeft iemand van jullie scherp hoe het nou precies zit met de classes/archetypes en wapens?
Kan je nu uiteindelijk elk primary wapen selecteren voor elke klasse als je maar genoeg archetype/perks unlocked hebt?
Ik vind het maar een waardeloze aankondiging al met al, Die promoted 'gamechanger' content en twitter onzin koop je toch geen reet voor. Zodra lui als Westie de norm worden voor een Battlefield, dan hou ik m'n hart vast...
Kan je nu uiteindelijk elk primary wapen selecteren voor elke klasse als je maar genoeg archetype/perks unlocked hebt?
Ik vind het maar een waardeloze aankondiging al met al, Die promoted 'gamechanger' content en twitter onzin koop je toch geen reet voor. Zodra lui als Westie de norm worden voor een Battlefield, dan hou ik m'n hart vast...
Aub WEL. Ik snap de theorie, maar in de praktijk stimuleert het alleen maar nóg meer laf gecamp en gekruip ver uit de buurt van de objectives. Gewoon slim bewegen, cover/tanks en teamwork gebruiken.StealthyPeanut schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:26:
[...]
Neeee. Aub niet. Ze hoeven helemaal niks met de enemy te doen. Het is juist gaaf en erg goed dat de enemy wat lastiger te spotten is. Dan krijgt camouflage tenminste echt weer zin en moet je nog meer in de game kruipen.
We willen met z'n allen meer een ww2 gevoel, maar wel iets kunstmatigs als een marker, cirkel of omlijning om een enemy maar makkelijker te spotten?A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:40:
Aub WEL. Ik snap de theorie, maar in de praktijk stimuleert het alleen maar nóg meer laf gecamp en gekruip ver uit de buurt van de objectives. Gewoon slim bewegen, cover/tanks en teamwork gebruiken.
Dit is geen rush hush en kill kill kill kill game zoals COD. In BF is cautiousness the name off the game..... er zijn al genoeg run en gun games.
Je zegt het zelf al: En het stimuleert van alles ver van de objectives..... dus? Daar winnen zij de game niet mee. Dan is mijn KD ratio maar geen 3, maar 1 of lager.....als ik de game win is het prima.
Campen en laf gedrag heb je altijd en het is geen tactiek om te winnen.
[ Voor 25% gewijzigd door StealthyPeanut op 14-06-2018 09:56 ]
Spreek voor jezelf, ik zit totaal niet te wachten op een WW2 game of WW2 gevoel, ik wil gewoon vette gameplay. Geen meatgrinder, geen gecamp, geen tdm, geen explosive spam, geen vehicle whoring, geen solo helden in bosjes die aan t einde van de rit 2 kills hebben.StealthyPeanut schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:47:
[...]
We willen met z'n allen meer een ww2 gevoel, maar wel iets kunstmatigs als een marker, cirkel of omlijning om een enemy maar makkelijker te spotten?
Dit is geen rush hush en kill kill kill kill game zoals COD. En het stimuleert van alles ver van de objectives..... dus? Daar winnen zij de game niet mee. Dan is mijn KD ratio maar geen 3, maar 1 of lager.....als ik de game win is het prima.
Campen en laf gedrag heb je altijd en het is geen tactiek om te winnen.
Het zou EA sieren om zich eens wat meer te richten op hoe de game gaat spelen in plaats van wat ik allemaal kan unlocken. Hetgene wat ik wil in een BF is skilled gunplay, tactiek en teamwork (dmv communicatie) in een objective based game. Essentieel is dat je gewoon duidelijk moet kunnen zien wie wie is en wat voor klasse ze hebben zodat je kan prioritiseren. (als daar tenminste nog verschil tussen is, het blijft vaag allemaal) Hoe ze dat doen, is mij totaal om het even.
Zal ik je nog een keer het verschil uitleggen?StealthyPeanut schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:47:
[...]
We willen met z'n allen meer een ww2 gevoel, maar wel iets kunstmatigs als een marker, cirkel of omlijning om een enemy maar makkelijker te spotten?
Ik snap in de verste verte niet hoe je authentieke gameplay wilt combineren met gekleurde lijntjes om vijanden heen. Dat hoort veel meer bij twitchy arena shooters dan in een Battlefield spel. Juist in Battlefield hoort oplettendheid en observatievermogen beloond te worden, niet simpelweg op Q rammen of zoeken naar opvallende rode lijntjes in de bosjes.poor Leno schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:03:
[...]
Zal ik je nog een keer het verschil uitleggen?
Ik heb nog nooit iemand bewust gekilled omdat die het uniform aanhad van de tegenstander... Ik zou niet eens weten hoe mijn eigen uniform er uit ziet als ik in BF1 aan het spelen ben, laat staan of die afwijkt van iemand die ik op 50 meter afstand ziejantje 2 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:33:
[...]
Ook als het afwijkt is het vaak nog lastig te zien omdat je vaak mensen van ver weg ziet of tussen bomen en begroeiing en huizen.
Bij Rising storm verschillen de Amerikanen en Vietnam redellijk wat van elkaar als je dit in de menu's ziet. Groenig voor Amerikanen en bruin/ zwartig voor de Vietcong en kornuiten. Maar toch moet je elke keer toch even goed kijken wie nu echt een enemy is, zeker van wat verder weg of in de hectiek als je allemaal door elkaar loopt of een squad geflanked is. Het voordeel is dat je friendly icons hebt en dat helpt een berg, die heb je ook in BF zitten dus misschien valt het allemaal wel mee als je zelf speelt.
Vaak is het ook zo dat als je weet vanuit welke richting een vijand kan komen de kans ook groot is dat het een vijand is. Dus voelt zo iemand ook aan als vijand zonder hem nog als dusdanig herkend te hebben, als je dan ook geen friendly icon ziet weet je genoeg
Ben wel benieuwd dus naar het nieuwe spotsysteem.
Amen!Tsurany schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:05:
[...]
Ik snap in de verste verte niet hoe je authentieke gameplay wilt combineren met gekleurde lijntjes om vijanden heen. Dat hoort veel meer bij twitchy arena shooters dan in een Battlefield spel. Juist in Battlefield hoort oplettendheid en observatievermogen beloond te worden, niet simpelweg op Q rammen of zoeken naar opvallende rode lijntjes in de bosjes.
Mensen wat heb ik in strike at karkand vaak met mijn squad het hele gebied rondom een vlag gescand of er niet een verdwaalde squadleader zat te hiden zodat zijn teammaten konden respanwen. Ook tof dat de commander af en toe een uav plaatste om zo 'gemakkelijk' de flankers te kunnen opruimen. Wat een uren zaten er in die game..
Zo jammer dat scout nu een flare gun heeft en dat dat allemaal niet meer zo is. Mja nostalgie
Ik denk dat dit voornamelijk een kwestie is van verschil in niveau. Juist het uniform is een directe indicator welke faction en welke class een speler is en de betere spellers zullen hier dus ook meer waarde aan hechten dan de mindere spelers.uchiha tijntje schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:09:
[...]
Ik heb nog nooit iemand bewust gekilled omdat die het uniform aanhad van de tegenstander... Ik zou niet eens weten hoe mijn eigen uniform er uit ziet als ik in BF1 aan het spelen ben, laat staan of die afwijkt van iemand die ik op 50 meter afstand zieDe belangrijkste indicators in de vorige games zijn voor mij de minimap (staat die op de minimap, dan is die friendly...), de positie van de persoon in relatie tot de objectives, de spoticon (ik spot ongelooflijk vaak) en zoals ik eerder aangaf, of ze op mij schieten
.
Ben wel benieuwd dus naar het nieuwe spotsysteem.
Bijzonder dat je mijn niveau kan inschatten en mij als mindere speler kwalificeertTsurany schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:14:
[...]
Ik denk dat dit voornamelijk een kwestie is van verschil in niveau. Juist het uniform is een directe indicator welke faction en welke class een speler is en de betere spellers zullen hier dus ook meer waarde aan hechten dan de mindere spelers.
Let op: De discussie over het realisme, de authenticiteit van de customisations is klaar. Posts die hier toch nog op ingaan worden verwijderd. Zorg dat je het inhoudelijk over de gameplay hebt.Tsurany schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:05:
[...]
Ik snap in de verste verte niet hoe je authentieke gameplay wilt combineren met gekleurde lijntjes om vijanden heen. Dat hoort veel meer bij twitchy arena shooters dan in een Battlefield spel. Juist in Battlefield hoort oplettendheid en observatievermogen beloond te worden, niet simpelweg op Q rammen of zoeken naar opvallende rode lijntjes in de bosjes.
Toch ga ik er even op in . Authentieke gameplay? Wat moet ik me er bij voorstellen? Dat als je neergeschoten wordt je een pijnscheut krijgt?
Precies dit (hoewel authenticiteit ook weer iets anders is)..Tsurany schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:05:
[...]
Geen idee hoe we gaan van: wat een kutzooi met alles wat niets met WW2 te maken heeft...
Naar:
Ik wil mijn enemies wel direct op mijn scherm gemarkeerd zien met doritos, cirkels of kleurtjes zodat ik meteen zie of hij bij mij hoort.
Wtf? Klopt geen hout van.
Dat is wat vanaf BF3 de serie al niveaus lager heeft gebracht: enemy markers (in welke vorm dan ook).
Weg die zooi aub.
Sluipen, stealthy en je surroundings kennen mag best beloond worden. Niet midden pver straat rennen en dophin divend je kills maken.
Dus als er geen 3d spotting is, is er ook geen teamplay en tactiek? Ik denk juist dat je daardoor meer tactiek kan hebben doordat je werkelijk kan flanken en de kans heb om niet altijd opgelicht te zijn met zo'n mooie dorito boven je hoofd. Skilled play, betekent dat je nu echt je ogen moet gebruiken om wat te zien inplaats van dom op een markertje afgaan. Teamwork heb je nu omdat diegene die wel kunnen spotten het team helpen door te spotten terwijl dat vroeger maar weinig nut had. Diversiteit qua classes wordt daardoor juist vergroot. Squadleaders kan je sowieso herkennen, de andere classes is volgens mij nog niet veel over bekend.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:57:
[...]
Hetgene wat ik wil in een BF is skilled gunplay, tactiek en teamwork (dmv communicatie) in een objective based game. Essentieel is dat je gewoon duidelijk moet kunnen zien wie wie is en wat voor klasse ze hebben zodat je kan prioritiseren. (als daar tenminste nog verschil tussen is, het blijft vaag allemaal) Hoe ze dat doen, is mij totaal om het even.
Juist het gebruiken van het markertje zorgt voor mindere gunplay, minder tactiek en minder teamwork
[ Voor 5% gewijzigd door jantje 2 op 14-06-2018 10:22 ]
Dat is puur gebaseerd op het punt dat je niet weet welk uniform je zelf draagt als spelers en op 50 meter afstand een vijand al niet meer kan herkennen. Het is niet beledigend bedoeld, simpelweg een observatie. Juist voor spelers met meer ervaring en skill zijn zulke kenmerken een stuk belangrijker omdat zij hier veel meer waarde uit kunnen halen en beslissingen op kunnen nemen.uchiha tijntje schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:17:
[...]
Bijzonder dat je mijn niveau kan inschatten en mij als mindere speler kwalificeert.
De authentieke Battlefield gameplay waarbij skill, tactiek en observatie belangrijker is dan schieten op doritos of kleurtjes. Juist dat 3d spotting weer weg is zie ik als een enorme vooruitgang en ik snap niet hoe dat aangemoedigd kan worden maar vijanden opeens wel een outline moeten krijgen om aan te geven dat het vijanden zijn.Toch ga ik er even op in . Authentieke gameplay? Wat moet ik me er bij voorstellen? Dat als je neergeschoten wordt je een pijnscheut krijgt?
Hier ben ik het mee eens het verhoogt de skill sealing van het spel of in andere woorden de diepgang. In Overwatch probeert blizzard elke hero een specifiek silhouet te geven om zo in een miliseconde te herkennen wie het is. Hopelijk is dat ook mogelijk bij Battlefield en zo niet, nog meer diepgang, minder kennis om mee te werken dus extra voorzichtig zijn hoe je je plan om hem te doden uitvoert.jantje 2 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:18:
[...]
Dus als er geen 3d spotting is, is ook geen teamplay en tactiek? Ik denk juist dat je daardoor meer tactiek kan hebben doordat je werkelijk kan flanken en de kans heb om niet altijd opgelicht te zijn met zo'n mooie dorito boven je hoofd. Skilled play, betekent dat je nu echt je ogen moet gebruiken om wat te zien inplaats van dom op een markertje afgaan. Teamwork heb je nu omdat diegene die wel kunnen spotten het team helpen door te spotten terwijl dat vroeger maar weinig nut had. Diversiteit qua classes wordt daardoor juist vergroot. Misschien krijgen classes wel herkenningspunten maar dat is nu nog niet helemaal duidelijk( iig voor mij niet)
Juist het gebruiken van het markertje zorgt voor mindere gunplay, minder tactiek en minder teamwork
WW2 is toch wel de setting die mij het meeste trekt als ik een beetje zin heb in een casual shooter, als ik competitie wil speel ik CS wel.
Wat ik het meeste miste in BF1 was de diepgang per class, ik merkte ook dat er eigenlijk ook maar weinig gespeeld werd hoe een class gespeeld diende te worden, je zag bijv vaker medics die gewoon als sniper fungeerde en ook reviven en bullets droppen door support werd imo veel te weinig gedaan, wat ik in vorige BF wel actief gedaan zag worden. Wat mij het meeste tegen zat is dat ik eigenlijk alle classes maar saai vond buiten sniper om, vooral door de wapens die in mijn ogen te weinig DPS deden, neem bijvoorbeeld assault, ga rushen zoals het hoort en zodra je 2-3 man tegenkomt is het gewoon gedaan met je, je hebt zoveel kogels nodig om 1 persoon neer te krijgen dat je magazijn al zowat leeg is bij de eerste persoon. Recoil was ook vrij groot dus echt 1 taps of burst op het hoofd uitdelen zat er ook niet bij. In bijv bad company 2 had ik daar totaal geen last van en had ik veel meer plezier om elke class te spelen op zijn tijd, elke class voelde nuttig aan en had zijn voor en nadelen qua wapens.
Wat ik het meeste miste in BF1 was de diepgang per class, ik merkte ook dat er eigenlijk ook maar weinig gespeeld werd hoe een class gespeeld diende te worden, je zag bijv vaker medics die gewoon als sniper fungeerde en ook reviven en bullets droppen door support werd imo veel te weinig gedaan, wat ik in vorige BF wel actief gedaan zag worden. Wat mij het meeste tegen zat is dat ik eigenlijk alle classes maar saai vond buiten sniper om, vooral door de wapens die in mijn ogen te weinig DPS deden, neem bijvoorbeeld assault, ga rushen zoals het hoort en zodra je 2-3 man tegenkomt is het gewoon gedaan met je, je hebt zoveel kogels nodig om 1 persoon neer te krijgen dat je magazijn al zowat leeg is bij de eerste persoon. Recoil was ook vrij groot dus echt 1 taps of burst op het hoofd uitdelen zat er ook niet bij. In bijv bad company 2 had ik daar totaal geen last van en had ik veel meer plezier om elke class te spelen op zijn tijd, elke class voelde nuttig aan en had zijn voor en nadelen qua wapens.
Battlefield vind ik juist een geweldige game omdat het zich positioneert tussen de snelle twitch shooters en de trage en in mijn optiek saaie militaire 'sims'.
Ik wil "gecontroleerde chaotische" actie op een grotere maar overzichtelijke schaal. Het spotsysteem, dat uiteraard zijn nadelen kent, draagt bij aan een snellere pacing wat ik toejuich. Als BF een tragere game wordt waarin mensen in een hutje op de hei zitten omdat ze het speelveld zitten te observeren en een tactiek zitten te bedenken in plaats van te schieten en een een capture punt proberen over te nemen verliezen ze denk ik een grote groep gamers die ze de afgelopen jaren hebben opgedaan en graag willen behouden. BF werd niet voor niets regelmatig spottend een walking simulator genoemd
Aan de elitaire opmerkingen over skills en observatievermogen die ik in dit topic tegen kom hecht ik maar even weinig waarde.
Wel ben ik benieuwd of bijv. @Martinspire, die ik qua skill een stukje hoger in schat dan mij, dusdanig let op de uniformen.
Ik wil "gecontroleerde chaotische" actie op een grotere maar overzichtelijke schaal. Het spotsysteem, dat uiteraard zijn nadelen kent, draagt bij aan een snellere pacing wat ik toejuich. Als BF een tragere game wordt waarin mensen in een hutje op de hei zitten omdat ze het speelveld zitten te observeren en een tactiek zitten te bedenken in plaats van te schieten en een een capture punt proberen over te nemen verliezen ze denk ik een grote groep gamers die ze de afgelopen jaren hebben opgedaan en graag willen behouden. BF werd niet voor niets regelmatig spottend een walking simulator genoemd
Aan de elitaire opmerkingen over skills en observatievermogen die ik in dit topic tegen kom hecht ik maar even weinig waarde.
Wel ben ik benieuwd of bijv. @Martinspire, die ik qua skill een stukje hoger in schat dan mij, dusdanig let op de uniformen.
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-06-2018 10:36 ]
Dan heb je me verkeerd begrepen of ik ben niet duidelijk genoeg geweest. Na honderden en honderden uren aan competitive games zonder 3d spotting (liefst mét team damage) hoef je mij niet uit te leggen dat spelen zonder dorito's of 90% op de minimap hoeven te kijken vele malen leuker is.jantje 2 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:18:
[...]
Dus als er geen 3d spotting is, is ook geen teamplay en tactiek? Ik denk juist dat je daardoor meer tactiek kan hebben doordat je werkelijk kan flanken en de kans heb om niet altijd opgelicht te zijn met zo'n mooie dorito boven je hoofd. Skilled play, betekent dat je nu echt je ogen moet gebruiken om wat te zien inplaats van dom op een markertje afgaan. Teamwork heb je nu omdat diegene die wel kunnen spotten het team helpen door te spotten terwijl dat vroeger maar weinig nut had. Diversiteit qua classes wordt daardoor juist vergroot. Misschien krijgen classes wel herkenningspunten maar dat is nu nog niet helemaal duidelijk( iig voor mij niet)
Ik zeg alleen dat je in 1 oogopslag onderscheid moet kunnen maken tussen vriend en vijand (dat kan op zo verschrikkelijk veel manieren), wat voor klasse hij speelt en evt wat voor wapen hij heeft, zodat je dat kan communiceren naar de rest van je team via comms. Helemaal wanneer je tegenover meerdere spelers staat, moet je als team gewoon kunnen prioriteren wie als eerste tegen de vlakte moet.
Als er geen duidelijk onderscheid tussen teams/klasses te maken valt, daar wordt de game alleen maar saaier en minder teamplay georiënteerd van. Dan bedoel ik teamplay als in gecoördineerd een objective veroveren, niet teamplay als in 'een scout in m'n team maakt de vijand zichtbaar op de minimap met een flaregun'. Zoals gezegd zit ik zit totaal niet te wachten op goed gecamoufleerde struikjes die zich dan ook nog in bosjes gaan liggen de halve game. Iets wat nu al te veel gebeurt,
Ach meningen. Ik vond dat bf altijd een lekkere verhouding aan nam tussen ArmA en Cod. Nu in de laatste Battlefields droeg het 3d spotten meer bij aan makkelijke gameplay omdat je met meer informatie werkt. Ik vond het juist wat leuker dat het moeilijker was mede door de mogelijkheid van 64 spelers was er altijd actie genoeg.uchiha tijntje schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:34:
Battlefield vind ik juist een geweldige game omdat het zich positioneert tussen de snelle twitch shooters en de trage en in mijn optiek saaie militaire 'sims'.
De opmerkingen over skill moet je volgens mij niet persoonlijk nemen, en naar mijn mening zijn ze totaal niet elitair(beetje vreemde verwoording imo)
het is Juist een soort van beloning als je veel tijd investeert in een game dat je steeds beter en beter word door onder andere Controleren van je gun, map kennis, hoe snel kan jij een speler zien etc.
Verschil in wapens zal er nog gewoon zijn zoals dat voorheen altijd was, elke class heeft zijn eigen soort wapens daar hebben ze zover ik weet niets in veranderd?A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:37:
[...]
Dan heb je me verkeerd begrepen of ik ben niet duidelijk genoeg geweest. Na honderden en honderden uren aan competitive games zonder 3d spotting (liefst mét team damage) hoef je mij niet uit te leggen dat spelen zonder dorito's of 90% op de minimap hoeven te kijken vele malen leuker is.
Ik zeg alleen dat je 1 oogopslag onderscheid kunnen maken tussen vriend en vijand (dat kan op zo verschrikkelijk veel manieren), wat voor klasse hij speelt en evt wat voor wapen hij heeft, zodat je dat kan communiceren naar de rest van je team via comms. Helemaal wanneer je tegenover meerdere spelers staat, moet je als team gewoon kunnen prioriteren wie als eerste tegen de vlakte moet.
Als er geen duidelijk onderscheid tussen teams/klasses te maken valt, daar wordt de game alleen maar saaier en minder teamplay georiënteerd van. Dan bedoel ik teamplay als in gecoördineerd een objective veroveren, niet teamplay als in 'een scout in m'n team maakt de vijand zichtbaar op de minimap met een flaregun'. Zoals gezegd zit ik zit totaal niet te wachten op goed gecamoufleerde struikjes die zich dan ook nog in bosjes gaan liggen de halve game. Iets wat nu al te veel gebeurt,
Ben het verder wel met je eens dat je bepaalde herkenningspunten moet hebben, die krijgen squad leaders sowieso en ik hoop wel dat ze er ook voor zorgen dat je het verschil tussen bijv een medic en een support speler kan herkennen. Dit kan al met kleine accenten want in BF3 en BF4 waren de accenten ook niet echt werelschokkend te noemen ( net even nagekeken
Campende snipers......tjah dat is de huidige meta van spelers

Aggresive recon is zoveel leuker om te spelen ook al ga je wat vaker dood, maarja leg dat maar eens uit aan die bush wookies
Ik weet niet waarom je je nu zo beledigd voelt, dat lijkt mij nergens voor nodig. Er is simpelweg niveau verschil tussen spelers en dat bepaald ook deels wat zij belangrijk vinden in een game. Een goede tank bestuurder zal in BF1 bijvoorbeeld op afstand altijd de assault spelers neerschieten voor de support, simpelweg omdat die assault op afstand veel meer schade doet dan de support. Echter close range is een support veel gevaarlijker met bijvoorbeeld zijn Limpet Charge.uchiha tijntje schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:34:
Zelfde geld voor een scout, die zal eerder de andere scout en medic neerschieten dan de assault juist omdat een assault op afstand geen gevaar is voor hem maar die scout of medic wel met hun long range wapens.
Ik reageerde omdat er een directe relatie werd gelegd tussen het herkennen van een uniformpje en of je dan een betere of mindere speler bent. Leuk als iemand mij herkent vanwege mijn uniformpje, maar als diegene mist en ik schiet raak, wie is er dan een mindere speler.daantjuh68 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:46:
[...]
Ach meningen. Ik vond dat bf altijd een lekkere verhouding aan nam tussen ArmA en Cod. Nu in de laatste Battlefields droeg het 3d spotten meer bij aan makkelijke gameplay omdat je met meer informatie werkt. Ik vond het juist wat leuker dat het moeilijker was mede door de mogelijkheid van 64 spelers was er altijd actie genoeg.
De opmerkingen over skill moet je volgens mij niet persoonlijk nemen, en naar mijn mening zijn ze totaal niet elitair(beetje vreemde verwoording imo)
het is Juist een soort van beloning als je veel tijd investeert in een game dat je steeds beter en beter word door onder andere Controleren van je gun, map kennis, hoe snel kan jij een speler zien etc.
Nou, dat is dus ook mijn originele vraag, met behulp van die archetypes, wat voor zover ik begrijp een soort perk system on steroids is, is wel gesproken dat je toegang kan krijgen tot wapens/gadgets die niet 'standaard' bij je class hoort. Maar of dat nu betekent dat medics toegang krijgen tot RPG's of scouts tot assault rifles, dat kan ik er niet uithalen. Ook of dat enkel bepaalde wapens/gadgets zijn of dat je uiteindelijk kan kiezen uit alle wapens/gadgets, is mij nog niet duidelijk.jantje 2 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:47:
[...]
Verschil in wapens zal er nog gewoon zijn zoals dat voorheen altijd was, elke class heeft zijn eigen soort wapens daar hebben ze zover ik weet niets in veranderd?
Precies dat, wij zijn het helemaal met elkaar eens.Ben het verder wel met je eens dat je bepaalde herkenningspunten moet hebben, die krijgen squad leaders sowieso en ik hoop wel dat ze er ook voor zorgen dat je het verschil tussen bijv een medic en een support speler kan herkennen. Dit kan al met kleine accenten want in BF3 en BF4 waren de accenten ook niet echt werelschokkend te noemen ( net even nagekeken) Geef een engineer een raktewerper op z'n rug, support wat extra ammo belts, de medic een mooie band om z'n arm en een scout wat bosjes op z'n helm en je bent eigenlijk zo goed als klaar. Wat maakt het dan verder uit wat voor broek, jas of schoenen hij of zij draagt. Zolang er maar enkele iconische herkenningszaken zijn moet dat wel goed kunnen komen.
Helaas vrees ik dat ook, maar als er ook maar 1 minder komt of tenminste niet extra camper erbij, dan is het het al waard.Campende snipers......tjah dat is de huidige meta van spelersEr is geen enkele game waar snipers in zitten waarbij deze gasten niet in een bosje lopen te w*nken. Dat zal ook echt niet meer gaan veranderen.
Aggresive recon is zoveel leuker om te spelen ook al ga je wat vaker dood, maarja leg dat maar eens uit aan die bush wookies
Het zou EA sieren om juist eens terug te gaan naar de basis waar deze game reeks populair is door geworden. Zeker met BF1 hebben er een arcade poppenkast van gemaakt om zo een zo groot mogelijk publiek aan te spreken. Is de game te moeilijk voor je? Heb je geen geduld? Vette pech! Ga maar fijn een ander spel spelen.(niet op jou gericht, maar in z'n algemeenheid)A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:57:
Het zou EA sieren om zich eens wat meer te richten op hoe de game gaat spelen in plaats van wat ik allemaal...
Gelukkig lijkt het er op dat ze in ieder geval een paar dingen laten varen en terugkeren naar de basis. Dat is ook de reden waarom ik weer een reden heb om uit te kijken naar een nieuwe BF.
[ Voor 5% gewijzigd door Tusk op 14-06-2018 11:17 ]
Ik voel me vereerd dat je me noemt haha.uchiha tijntje schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:34:
En eigenlijk let ik er wel en niet op, beetje afhankelijk van de situatie. Wat ik een beetje mis hier is of mensen echt alleen op de enemies letten of ook op de teammates. Ik kijk namelijk ook regelmatig waar teammates zijn. Niet alleen om ze er niet mee te verwarren, maar ook om te zien waar mensen dood gaan zodat ik weet dat ik daar een enemy kan verwachten. Overigens zit ik voor mijn gevoel ook veel teveel op de minimap te kijken, iets wat de komende game volgens mij het meeste wennen wordt. En het helpt om op de frontlinie te zitten, zodat je sowieso geen teammates voor je kunt hebben lopen. En met de huidige gameplay wordt er al genoeg geschoten om te weten waar ze zitten. Overall zie ik goed wie welke class en welk team is. Niet alleen aan uniform, maar ook aan wapens en zelfs gadgets die ze meeslepen.
Maar als ik games als R6S speel, dan kan ik toch vrij goed zien of iemand een friendly is of niet doordat je op den duur operators gaat herkennen. En inmiddels zitten er 40 operators en 1 recruit in de game. Heck, recruit kan bij zowel de aanvallers als verdedigers zitten. En van die 40 operators zijn er al zo'n 10 elite skins volgens mij (die een operator totaal anders maken) en weet ik hoeveel normale skins die veelal materiaal anders laten eruit zien (maar sommige veranderen wel meer). Het is vooral wennen en er meer en meer tegen spelen om het te herkennen. Net zoals je op den duur kunt herkennen waar op je de map bent en waar je enemies kunt verwachten. Wat flankroutes zijn en waar voertuigen of snipers zitten.
WW2 was een oorlog, net als WW1, waar regelmatig slachtoffers vielen door friendly fire. Er is een behoorlijke lijst op Wikipedia en volgens mij is die verre van volledig. Nou wordt veel veroorzaakt door zwaar geschut, maar ook gebeurde het met medesoldaten. Dat ze elkaar goed konden herkennen is dus ook niet erg authentiek. Weten waar je teammates zijn is dan ook een stuk belangrijker en je moet ook zelf meer opletten dan op de minimap te letten.
Dat het tijd nodig heeft om te wennen is gewoon keihard waar. Ik snap niet dat je dat niet als reactie kunt accepteren. Dit is namelijk gewoon met elke game zo. Maar voor de een is het makkelijker dan voor de ander. Maar ik heb tijdens de huidige games werkelijk nul problemen om te zien waar enemies zitten. Het probleem is eerder dat ik er teveel zie en weet dat ik het daardoor af ga leggen of dat je, omdat je aan het lopen bent, van het ene op andere moment in de line of sight van tegenstanders staat. Je zult dus veel problemen houden hoe de tegenstander er ook uit ziet. En als je dan dus wat meer moet letten op je medespelers en wat meer moet samenwerken, lijkt me dat alleen maar prima.
De game wordt wat moeilijker gemaakt, ik vind dat eigenlijk wel prima. Jammer dat het voor sommigen koek en ei moet zijn, maar misschien is men ook wat te verwend met het huidige spotsysteem. Weer even wat slechte gewoontes afleren
[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 14-06-2018 12:26 ]
Let op:
Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V