Niet iets ingesteld via een andere (niet Philips) app of via IFTTT? Of, beetje "out of the box", wordt de stroom kortstondig op dat tijdstip onderbroken waardoor de lamp full power gaat branden wanneer de stroom hersteld?Baddie09 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:51:
Sinds enkele weken heb ik de Philips White Welcome (1743630P7) geinstalleerd. Hij is gekoppeld met een buitensensor samen met nog 3 andere lampen.
Nu is mijn probleem dat deze lamp uit zichzelf s'nachts op dezelfde tijd aangaat en daarna niet meer uit gaat.
Mijn eerste gedachte was dat de lamp werdt getriggerd door beweging en daarna geen verbinding heeft met de brigde, maar bij het terugkijken van de video van mijn oprit zie ik dat de andere lampen niet aangaan en het elke avond op dezelfde tijd gebeurd. Ik heb geen special routines ingesteld voor de lamp.
Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?
nb omdat ik wel eens last had van lampen die 's nachts niet uit wilde gaan heb ik om 1 uur en 2 uur een routige ingesteld staan waarbij alle lampen in huis uitgaan, maar die lijkt hij te negeren.
Kijk ook eens op marktplaats, worden dagelijks Hue producten aangeboden vaak nog geseald in een doos. Als je hier regelmatig kijkt en bied bespaar je hier best geld mee. (mijn ervaring)AlxRoelofs schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:13:
[...]
Nou eigenlijk beide. Ik heb een heel aantal lampen nodig (zowel Ambiance White als kleuren lampen), een bridge, dimmers en bewegingssensoren.
Nu was ik vooral benieuwd welke samenstelling (van voordeelpakketten) ik het beste kan nemen om zo goedkoop mogelijk uit te komen.
nee, ik gebruik alleen de Hue app, en de stroom wordt ook niet onderbroken, want dan zouden er meer lampen aangaan. Mijn vermoeden is dat het een soort bug is aangezien hij elke nacht op hetzelfde moment aangaat en niet meer uit wil.EricDH schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:57:
[...]
Niet iets ingesteld via een andere (niet Philips) app of via IFTTT? Of, beetje "out of the box", wordt de stroom kortstondig op dat tijdstip onderbroken waardoor de lamp full power gaat branden wanneer de stroom hersteld?
Via WinHue checken of er toch geen rules actief zijn waar je niets van weet: https://github.com/Hyrules/WinHue/releasesBaddie09 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:28:
[...]
nee, ik gebruik alleen de Hue app, en de stroom wordt ook niet onderbroken, want dan zouden er meer lampen aangaan. Mijn vermoeden is dat het een soort bug is aangezien hij elke nacht op hetzelfde moment aangaat en niet meer uit wil.
Vandaag weer een update van de bridge. Zoals altijd werkten de eerste maal daarna de routines niet....
Ik heb sinds een tijdje alle adressen die mijn Philips Hue wil benaderen geblokkeerd, en internettoegang op ijn router uitgeschakeld. Dat ging vrij aardig, maar er werden alsnog een hoop DNS-calls gemaakt door de Hue. Via Reddit heb ik de portalservices uitgeschakeld, en dat ging een week goed. Maar sinds vandaag zoekt het ding 720 keer per uur contact met Philips.
Nu is het aantal op zich niet heel spannend voor mijn Pi-Hole, maar ik vind het weer zo'n typisch voorbeeld van een IoT-apparaat wat onnodig vaak naar huis belt.
Weet iemand hoe ik het ding echt stil krijg? Liefst belt hij helemaal niet meer in, alleen als ik het vraag (voor updates bijvoorbeeld).
Weet iemand hoe ik het ding echt stil krijg? Liefst belt hij helemaal niet meer in, alleen als ik het vraag (voor updates bijvoorbeeld).
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Snap niet wat het probleem is wanneer Hue bridge connectie maakt server van Signify? Of ben je bang voor je privacy, zover ik begrepen hebt wordt alle infomatie geanominiseerd opgeslagen!Krisp schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:40:
Ik heb sinds een tijdje alle adressen die mijn Philips Hue wil benaderen geblokkeerd, en internettoegang op ijn router uitgeschakeld. Dat ging vrij aardig, maar er werden alsnog een hoop DNS-calls gemaakt door de Hue. Via Reddit heb ik de portalservices uitgeschakeld, en dat ging een week goed. Maar sinds vandaag zoekt het ding 720 keer per uur contact met Philips.Nu is het aantal op zich niet heel spannend voor mijn Pi-Hole, maar ik vind het weer zo'n typisch voorbeeld van een IoT-apparaat wat onnodig vaak naar huis belt.
Anoniem opgeslagen of niet, ik wil het niet. Het hoeft ook helemaal niet, want de Hue werkt prima zonder connectie. Bovendien probeer ik expliciet aan te geven dat het ding geen contact hoeft te maken. Kennelijk ben ik daar nog niet goed genoeg in, want de Bridge doet nog verwoede pogingen.Erik1971 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:37:
[...]
Snap niet wat het probleem is wanneer Hue bridge connectie maakt server van Signify? Of ben je bang voor je privacy, zover ik begrepen hebt wordt alle infomatie geanominiseerd opgeslagen!
Bekijk het ook de andere kant op: Ieder IOT device in je netwerk heeft toegang tot je gehele netwerk. Als er dus 1 contact heeft met het 'thuisfront' en die is (al dan niet bewust) ook malifide software aan het binnenhalen heeft die wel toegang tot je thuisnwerkerk...Erik1971 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:37:
[...]
Snap niet wat het probleem is wanneer Hue bridge connectie maakt server van Signify? Of ben je bang voor je privacy, zover ik begrepen hebt wordt alle infomatie geanominiseerd opgeslagen!
Op zicht goed idee om internettoegang van dat ding te ontzeggen, alleen af en toe een update binnen hengelen....
Dus je hebt ook geen smart phone, met allerlei applicaties die met niets anders bezig zijn, dan je persoonlijke data verzamelen en deze door te sturen naar wie het meeste wil betalen?IJsbeer schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:12:
[...]
Bekijk het ook de andere kant op: Ieder IOT device in je netwerk heeft toegang tot je gehele netwerk. Als er dus 1 contact heeft met het 'thuisfront' en die is (al dan niet bewust) ook malifide software aan het binnenhalen heeft die wel toegang tot je thuisnwerkerk...
Op zicht goed idee om internettoegang van dat ding te ontzeggen, alleen af en toe een update binnen hengelen....
Wat ik wil zeggen is dat dit gewoon erg vergezocht is en ik kan me het met de goedkopere chineese producten nog wel voorstellen dat je die wilt afschermen (of gewoon niet kopen, is mijn advies), maar voor de Hue bridge hoef je niet bang te zijn dat deze software je netwerk binnen haalt die je niet wilt, ten eerste is dit technisch nagenoeg onmogelijk en ten tweede waarom zou een Nederlands bedrijf als Signify zo iets doen????
Als je zo bang bent, kun je beter je router los koppelen van internet, wat overigens ook de makelijkste oplossing is voor je Hue Bridge "probleem", deze werkt zelfs zonder netwerk perfect,.
Koop een apparte Wifi Router, die je niet aan internet hangt en plaatst je Hue Bridge achter deze router en al je andere IOT devices, is het veiligste.Krisp schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:05:
[...]
Anoniem opgeslagen of niet, ik wil het niet. Het hoeft ook helemaal niet, want de Hue werkt prima zonder connectie. Bovendien probeer ik expliciet aan te geven dat het ding geen contact hoeft te maken. Kennelijk ben ik daar nog niet goed genoeg in, want de Bridge doet nog verwoede pogingen.
Maar ik zou me niet zo'n zorgen maken over de Hue Bridge, al die goedkopere alternatieven voor Hue en vooral de Wifi lampen, zonder bridge, daar zou ik me meer zorgen overmaken!
In mijn geval ben ik daar wel serieus mee bezig ja. Dat is ook precies de reden dat ik een Pi-Hole draai: daarmee wordt het overgrote deel van de tracking geblokkeerd.Erik1971 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 12:09:
[...]
Dus je hebt ook geen smart phone, met allerlei applicaties die met niets anders bezig zijn, dan je persoonlijke data verzamelen en deze door te sturen naar wie het meeste wil betalen?
Het punt is nou juist dat het werkt zonder internet, en dat het daarom niet nodig is om de Hue naar huis te laten bellen. Mijn vraag is dan ook naar de instellingen die ik nodig heb om dat te doen. Natuurlijk heb ik dit alles al geblokkeerd (daar had ik geen tweede router voor nodig), maar liever heb ik ook dat hij het niet probeert.Wat ik wil zeggen is dat dit gewoon erg vergezocht is en ik kan me het met de goedkopere chineese producten nog wel voorstellen dat je die wilt afschermen (of gewoon niet kopen, is mijn advies), maar voor de Hue bridge hoef je niet bang te zijn dat deze software je netwerk binnen haalt die je niet wilt, ten eerste is dit technisch nagenoeg onmogelijk en ten tweede waarom zou een Nederlands bedrijf als Signify zo iets doen????
Als je zo bang bent, kun je beter je router los koppelen van internet, wat overigens ook de makelijkste oplossing is voor je Hue Bridge "probleem", deze werkt zelfs zonder netwerk perfect,.
En al die goedkope lampen komen er niet in. Het volgende huis ga ik voorzien van een PLC/KNX-achtige oplossing. Daar is een cloud-variant niet eens een mogelijkheid.
[ Voor 5% gewijzigd door Krisp op 05-04-2019 13:18 ]
Is helaas niet mogelijk om alle verkeer naar cloud uit te zetten, je kunt wel automatische software updates uitzetten, maar dan maak de Hue Bride nog steeds conectie met Hue Cloud.Krisp schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 13:17:
[...]
In mijn geval ben ik daar wel serieus mee bezig ja. Dat is ook precies de reden dat ik een Pi-Hole draai: daarmee wordt het overgrote deel van de tracking geblokkeerd.
[...]
Het punt is nou juist dat het werkt zonder internet, en dat het daarom niet nodig is om de Hue naar huis te laten bellen. Mijn vraag is dan ook naar de instellingen die ik nodig heb om dat te doen. Natuurlijk heb ik dit alles al geblokkeerd (daar had ik geen tweede router voor nodig), maar liever heb ik ook dat hij het niet probeert.
En al die goedkope lampen komen er niet in. Het volgende huis ga ik voorzien van een PLC/KNX-achtige oplossing. Daar is een cloud-variant niet eens een mogelijkheid.
De deur uitpleuren en gloeilampen ophangen.Krisp schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:40:
Sorry, ik snap nooit zo goed waarom mensen aan dit soort gadgets beginnen en dan vervolgens gaan klagen over alle 'cloudfuncties' en daarmee callbacks / call homes het doet... Tuurlijk, je kan helemaal los gaan en het compleet dichttimmeren, het is alleen wachten tot iets dan niet meer werkt, en dan kan je weer opnieuw gaan puzzelen. Of je wil een keer een update vanwege leuke nieuwe features en zet de boel dan 'even' open. Daarmee is meteen al je voorgaande effort voor niets geweest, want als de data eenmaal bij Philips staat is het uit je handen.
Ik kon helaas maar +1 thumbs up geven voor je comment...
The_Admin schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:37:
[...]
De deur uitpleuren en gloeilampen ophangen.
Sorry, ik snap nooit zo goed waarom mensen aan dit soort gadgets beginnen en dan vervolgens gaan klagen over alle 'cloudfuncties' en daarmee callbacks / call homes het doet... Tuurlijk, je kan helemaal los gaan en het compleet dichttimmeren, het is alleen wachten tot iets dan niet meer werkt, en dan kan je weer opnieuw gaan puzzelen. Of je wil een keer een update vanwege leuke nieuwe features en zet de boel dan 'even' open. Daarmee is meteen al je voorgaande effort voor niets geweest, want als de data eenmaal bij Philips staat is het uit je handen.
Ik loop tegen iets vervelends aan met Hue.
Heb twee bewegingssensoren (keuken + zithoek). Deze heb ik via de lab 'Sensor Couple' aan elkaar geknoopt. Dit werkt prima, altijd licht, of we nou via voordeur of achterdeur binnenkomen.
De ellende begon echter toen ik in de keuken een Hue lamp heb geplaatst. Deze wil ik ook via de sensor 'keuken' laten aansturen. Zodra ik dit echter instel bij de sensor, dan sloopt de app de bestaande sensor couple-lab rules. Andersom, als ik de lab aanpas (lux threshold één tandje omhoog bijv.), dan geeft hij aan dat de motion sensor rule zal worden geraakt.
Het lijkt er dus op dat ik niet de sensor couple-lab én een losse lamp kan laten aansturen via de sensor
Weet iemand hier een oplossing voor? Ik wil nog kijken of ik het via de API kan regelen, maar liefst houd ik het gewoon binnen de app/labs om het overzicht te behouden.
Heb twee bewegingssensoren (keuken + zithoek). Deze heb ik via de lab 'Sensor Couple' aan elkaar geknoopt. Dit werkt prima, altijd licht, of we nou via voordeur of achterdeur binnenkomen.
De ellende begon echter toen ik in de keuken een Hue lamp heb geplaatst. Deze wil ik ook via de sensor 'keuken' laten aansturen. Zodra ik dit echter instel bij de sensor, dan sloopt de app de bestaande sensor couple-lab rules. Andersom, als ik de lab aanpas (lux threshold één tandje omhoog bijv.), dan geeft hij aan dat de motion sensor rule zal worden geraakt.
Het lijkt er dus op dat ik niet de sensor couple-lab én een losse lamp kan laten aansturen via de sensor

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik wil nog kijken of ik het via de API kan regelen, maar liefst houd ik het gewoon binnen de app/labs om het overzicht te behouden.
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 06-04-2019 00:28 ]
Ik snap niet dat mensen die cloud functies allemaal accepteren. Het voegt over het algemeen niets toe aan waar je een product voor koopt, er worden profielen van je aangemaakt die voor allerlei doeleinden gebruikt kunnen worden waar je het niet mee eens bent en er zijn continu verhalen over nog een bedrijf waar de data weggehaald is door een hack of onachtzaamheid van het bedrijf.The_Admin schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:37:
[...]
Sorry, ik snap nooit zo goed waarom mensen aan dit soort gadgets beginnen en dan vervolgens gaan klagen over alle 'cloudfuncties' en daarmee callbacks / call homes het doet...
Als jij denkt dat gebruikspatronen niet veel informatie over je weggeven en het niet erg vindt dat een product ook dingen doet waar je het niet voor gekocht hebt dan is dat ok. Maar als je privacy ook maar een beetje belangrijk vindt, dan kijk je of je een product kan laten doen waar je het voor koopt, en niets meer.
Het lijkt er op dat uiteindelijk de enige mogelijkheid om gebruik te maken van smart-home producten het verwijderen van alle hubs is en zelf een open-source oplossing als hub te gebruiken als home-assistant of domoticz met zigbee/z-wave/whatever chips.
Ik snap niet dat mensen privacy niet meer belangrijk vinden.
<sorry, offtopic>
Je hoeft de nieuwe lamp alleen maar aan de ruimte toe te voegen die al met Hue Lab gebruikt!ThinkPadd schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 00:26:
Ik loop tegen iets vervelends aan met Hue.
Veder is kan de Sensor of via Hue App geconfigureerd worden of via Hue Lab, je kan niet beide tegelijkertijd configureren!!
Bedankt, maar de ruimte (woonkamer) wil ik de hele avond laten branden. De keuken moet alleen aan als we er zijn. Hij moet dus niet altijd meeschakelen tegelijk met de woonkamer.Erik1971 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 08:22:
[...]
Je hoeft de nieuwe lamp alleen maar aan de ruimte toe te voegen die al met Hue Lab gebruikt!
Veder is kan de Sensor of via Hue App geconfigureerd worden of via Hue Lab, je kan niet beide tegelijkertijd configureren!!
Los van elkaar configureren ipv koppelen nu je in beide ruimte Hue hebt.ThinkPadd schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 08:43:
[...]
Bedankt, maar de ruimte (woonkamer) wil ik de hele avond laten branden. De keuken moet alleen aan als we er zijn. Hij moet dus niet altijd meeschakelen tegelijk met de woonkamer.
Hoe bedoel je dat? Sensor zithoek stuurt de woonkamer aan, sensor keuken stuurt de keuken aan?Birdy D schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:02:
[...]
Los van elkaar configureren ipv koppelen nu je in beide ruimte Hue hebt.
Dan heb ik geen licht in de woonkamer als ik via de achterkant van het huis binnenkom (keuken zit aan achterkant). Eerst wel licht in de keuken, maar ik moet nog best een stukje in het donker dan lopen voor ik in de zithoek ben.
Niet heel ideaal.
Ja, zo bedoelde ik het idd maar wist je situatie niet.. Als je bij de keukensensor beide kamers (Keuken, Woonkamer) instelt dat ze aan gaan kan je daarna instellen bij "wanneer er geen beweging is", Keuken uitzetten na x aantal minuten en bij woonkamer "niets doen" waarna je woonkamersensor de rest overneemt toch?ThinkPadd schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:10:
[...]
Hoe bedoel je dat? Sensor zithoek stuurt de woonkamer aan, sensor keuken stuurt de keuken aan?
Dan heb ik geen licht in de woonkamer als ik via de achterkant van het huis binnenkom (keuken zit aan achterkant). Eerst wel licht in de keuken, maar ik moet nog best een stukje in het donker dan lopen voor ik in de zithoek ben.
Niet heel ideaal.
Hoe wilde je dat doen ? De 'niets doen' bedoel je 'bij geen beweging' ? Die optie kan je niet groep/kamer specifiek instellen. Die geld voor alles waaraan de sensor is gekoppeld. Sterker nog, die doet het ook buiten de tijden waarin je de detectie gebruikt, erg irritant.Birdy D schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:25:
..daarna instellen bij "wanneer er geen beweging is", Keuken uitzetten na x aantal minuten en bij woonkamer "niets doen" waarna je woonkamersensor de rest overneemt toch?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Dit inderdaad. Hetgeen ik wil lijkt gewoon niet mogelijk.DukeBox schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:32:
[...]
Hoe wilde je dat doen ? De 'niets doen' bedoel je 'bij geen beweging' ? Die optie kan je niet groep/kamer specifiek instellen. Die geld voor alles waaraan de sensor is gekoppeld. Sterker nog, die doet het ook buiten de tijden waarin je de detectie gebruikt, erg irritant.
Dit staat anders wel gewoon in de app bij Accessoireconfiguratie, sensor(en) en kan je gewoon instellen per kamer..maar ik begrijp dus dat juist dit niet werkt?DukeBox schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:32:
[...]
Hoe wilde je dat doen ? De 'niets doen' bedoel je 'bij geen beweging' ? Die optie kan je niet groep/kamer specifiek instellen. Die geld voor alles waaraan de sensor is gekoppeld. Sterker nog, die doet het ook buiten de tijden waarin je de detectie gebruikt, erg irritant.
Iemand een idee waarom een groep gu10 spots niet allen dezelfde kleur weergeven bij het selecteren van bepaalde scènes. Ga ik vervolgens naar het kleurenpalet staan ze daar allen een beetje anders. Manueel samenbrengen geeft dan wel zelfde kleur.
?
?
Omdat een scene juist een verzameling van kleuren is? Als je iedere spot dezelfde kleur wil hebben heb je toch geen scene nodig?lanticster schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 13:43:
Iemand een idee waarom een groep gu10 spots niet allen dezelfde kleur weergeven bij het selecteren van bepaalde scènes.
Maar je kunt ook een scene maken waar in iedere spot dezelfde kleur heeft, als je dat wilt.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Als je pakweg de scène "Savanne zonsondergang" stuurt naar een groep gu10 spots. Dan veranderen ze. Maar niet allemaal zelfde.
Ze staan niet exact op dezelfde positie op kleuren palet.
Zie ik iets over het hoofd ?
Je ziet over het hoofd dat deze scene exact zo bedoeld is met verschillende kleuren.lanticster schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:37:
Als je pakweg de scène "Savanne zonsondergang" stuurt naar een groep gu10 spots. Dan veranderen ze. Maar niet allemaal zelfde.
Maak je eigen scene als de standaard scenes je niet bevallen.
Wellicht lees ik het allemaal niet goed. Maar graag zou ik bij zonsondergang de lampen laten aangaan. Bij voorkeur ineens aan tussen 0-2 uur na ondergang (heb je vaak op tijdschakelaars wel). Echter wat ik überhaupt mis is dat de zonsondergang Vanaf je huislocatie moet gelden. Als ik in Thailand of Amerika ben heb je er niet zoveel aan dat ie ‘mijn’ locatie gebruikt.
Zojuist bij Coolblue een HUE GU10 Starterspakket besteld. Deze lampen kunnen verschillende kleuren geven, maar kunnen deze lampen ook gewoon exacte dezefde dezelfde (warm) witte kleur geven als de standaard GU10 HUE White lampen?
De kleur optie interesseert mij niet zo namelijk, maar er is geen starterspakket met de witte lampen.
De kleur optie interesseert mij niet zo namelijk, maar er is geen starterspakket met de witte lampen.
Als je als thuislocatie gewoon je huis / straat op de kaart ingeeft en die opslaat, zal hij prima werken, waar je ook bent.meermarco schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:11:
Wellicht lees ik het allemaal niet goed. Maar graag zou ik bij zonsondergang de lampen laten aangaan. Bij voorkeur ineens aan tussen 0-2 uur na ondergang (heb je vaak op tijdschakelaars wel). Echter wat ik überhaupt mis is dat de zonsondergang Vanaf je huislocatie moet gelden. Als ik in Thailand of Amerika ben heb je er niet zoveel aan dat ie ‘mijn’ locatie gebruikt.
Have Fun Funske
Dankjewel. Dat heb ik gedaan. Maar omdat ie bij het instellen nl vraagt of ie toegang mag hebben tot je gps info van je telefoon om te bepalen wanneer de zon ondergaat waar je ook bent gaf dat de indruk dat ie je mobiele locatie gebruikt.funske schreef op zondag 7 april 2019 @ 23:55:
[...]
Als je als thuislocatie gewoon je huis / straat op de kaart ingeeft en die opslaat, zal hij prima werken, waar je ook bent.
Hiervoor hebben we een apart topic, Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic. Zie ook de topic warning.
[ Voor 87% gewijzigd door Zeehond op 08-04-2019 16:28 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Locatie wordt maar 1 keer gebruikt om de locatie in de bridge te schrijven. Locatie wordt niet continue bijgehouden voor zonsopgang/ondergang.meermarco schreef op maandag 8 april 2019 @ 07:12:
[...]
Dankjewel. Dat heb ik gedaan. Maar omdat ie bij het instellen nl vraagt of ie toegang mag hebben tot je gps info van je telefoon om te bepalen wanneer de zon ondergaat waar je ook bent gaf dat de indruk dat ie je mobiele locatie gebruikt.
De GPS van je telefoon is dan weer van belang wanneer je geofencing gebruikt.meermarco schreef op maandag 8 april 2019 @ 07:12:
[...]
Dankjewel. Dat heb ik gedaan. Maar omdat ie bij het instellen nl vraagt of ie toegang mag hebben tot je gps info van je telefoon om te bepalen wanneer de zon ondergaat waar je ook bent gaf dat de indruk dat ie je mobiele locatie gebruikt.
Klopt en dat kan ik weten, vorig jaar zat ik in Canada. Kreeg ik een app van de katten oppas jullie lampen staan aan overdagBrobbel schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:09:
[...]
De GPS van je telefoon is dan weer van belang wanneer je geofencing gebruikt.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Sorry ik voel me nu erg dom. Wanneer ik nwe routine aanmaken kies, zonsondergang. Pakt ie dan 'standaard' de huislocatie, of telefoon? Ik zie nergens waar je dat evt kan aanpassen naar een van de twee.Robsato schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:03:
[...]
Locatie wordt maar 1 keer gebruikt om de locatie in de bridge te schrijven. Locatie wordt niet continue bijgehouden voor zonsopgang/ondergang.
Dat hoef je niet specifiek aan te geven.meermarco schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:04:
Sorry ik voel me nu erg dom. Wanneer ik nwe routine aanmaken kies, zonsondergang. Pakt ie dan 'standaard' de huislocatie, of telefoon? Ik zie nergens waar je dat evt kan aanpassen naar een van de twee.
De thuislocatie wordt gebruikt om aan te geven wat de thuislocatie is; bijv i.v.m. zonsondergang.
De GPS locatie (Geofencing) wordt gebruikt in verschillende situaties. Zo kun je bijv. de lichten aan laten gaan als je bijna thuiskomt (thuislocatie)
Thuislocatie is dus gewoon thuis en GPS is daar waar de telefoon zich op dat moment bevindt.
Have Fun Funske
Thuislocatie werkt wel goed vind ik. Voor ik thuiskom springen de lichten aan. Als ik thuis ben en mijn partner nog niet kan ik zo ook merken dat ze er bijna is omdat de lichten aangaan. Als die lichten al aan waren is het mogelijk dat ze van kleur veranderen. Want hierbij kom ik bij het nadeel en dat is dat je maar een beperkte selectie hebt aan kleuren voor die optie.
Ik heb ook enkele keren gehad dat het licht aanstond als ik 's morgens opstond. Weet niet of dit er aan gerelateerd is...
Ik heb ook enkele keren gehad dat het licht aanstond als ik 's morgens opstond. Weet niet of dit er aan gerelateerd is...
Okee bedankt. Omdat de telefoon op dat moment GPS signaal toestemming vroeg was dat verwarrend. Vandaar. Wel vreemd dat je niet alle scenes kan kiezen bij zonsopgang. Enkel de voorgedefineerde (in de standaard hue app)
Ik heb nu de 2M + 1M ledstrip van Amazon ES binnen. Zat nog exact te twijfelen waar deze te plaatsen.. 
Ik ga dit waarschijnlijk achter mijn TV plaatsen maar wil dit wel zo doen dat het ligt mooi egaal is.
Iemand die het ook achter zijn TV heeft geplaatst? Hoe dicht bij de randen heb je het geplaatst en evt nog met profielen/hoekstukken?
Een Tweaker die een foto wilt plaatsen ervan? :-)
Ik ga dit waarschijnlijk achter mijn TV plaatsen maar wil dit wel zo doen dat het ligt mooi egaal is.
Iemand die het ook achter zijn TV heeft geplaatst? Hoe dicht bij de randen heb je het geplaatst en evt nog met profielen/hoekstukken?
Ik heb het achter mijn 65" TV gehangen. De 2m +1m was net gepast voor de bovenkant en 2 zijkanten. Heb die gehangen aan de uiterste randen. Geen hoekstukken gebruikt, de strip komt dan in een plooi bij de hoeken maar is geen probleem. De kleefband kleeft voldoende.
Achter mijn TV in combi met Ambilight (bij films en muziek).ro3lie schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:57:
Ik heb nu de 2M + 1M ledstrip van Amazon ES binnen. Zat nog exact te twijfelen waar deze te plaatsen..
Ik heb het in een profiel met diffuser aan de TV kast vastgemaakt.
Hoe werkt dat? Want bij mij staat het gewoon standaard op 1 kleur. Maar veranderd dus niet afhankelijk van de scenes die je hebt op je TV... Een setup zoals je met Philips Ambilight TV's kunt hebben wil ik wel eens testen :-)i2Paq schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:03:
[...]
Achter mijn TV in combi met Ambilight (bij films en muziek).
Je dient dus een Philips Ambilight TV te hebben en in de setup van die TV kun je dan de Hue koppelen zodat het werkt icm. Ambilight.Sphinkx schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:06:
[...]
Hoe werkt dat? Want bij mij staat het gewoon standaard op 1 kleur. Maar veranderd dus niet afhankelijk van de scenes die je hebt op je TV... Een setup zoals je met Philips Ambilight TV's kunt hebben wil ik wel eens testen :-)
Dit is wel mogelijk, alleen moet je daar andere apps voor gebruiken. Met All4hue bijvoorbeeld kan je dit soort mogelijkheden wel instellen. Hiervoor moet je wel de tijd nemen om te kijken hoe zo'n app werkt en hoe de programma regels werken.ThinkPadd schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 10:36:
[...]
Dit inderdaad. Hetgeen ik wil lijkt gewoon niet mogelijk.
Wat je kan instellen is:
- Bij beweging in de keuken: zet keuken lamp aan; zet kamer lamp aan; stop keuken timer; stop kamer timer.
- Bij geen beweging in de keuken: start keuken-timer; start kamer-timer
- Na ingestelde periode zet keuken-timer het licht in de keuken uit
- Na ingestelde periode zet kamer-timer het licht in de kamer uit
- Bij beweging in de kamer: zet kamer lamp aan; stop kamer timer.
- Bij geen beweging in de kamer: start kamer-timer
- Na ingestelde periode zet kamer-timer het licht in de kamer uit
Je kan dus instellen dat bij beweging in de keuken zowel de keukenlamp als de kamerlamp aan gaan. Bij beweging in de kamer gaat alleen de kamerlamp aan. Als je het iets anders wilt hebben kan je dit natuurlijk ook instellen.
Als je eerst voor jezelf een logisch schema opstel, dan kan je dat daarna in programma regels voor je bridge omzetten met de app.
Heb dergelijke apps geprobeerd (allebei, All4Hue en iConnectHue) en werd er niet echt veel wijzer uit.
Ik ken de API ook redelijk, daar moet het ook wel mee lukken. Nadeel is alleen dat het een beetje een bij elkaar gehackt rommeltje wordt dan. Via de app kun je het dan ook niet makkelijker meer beheren, want die 'ziet' je eigen regels dan niet meer.
Out-of-the-box is het dus niet mogelijk, technisch wel. Maar bedankt voor het meedenken
Ik ken de API ook redelijk, daar moet het ook wel mee lukken. Nadeel is alleen dat het een beetje een bij elkaar gehackt rommeltje wordt dan. Via de app kun je het dan ook niet makkelijker meer beheren, want die 'ziet' je eigen regels dan niet meer.
Out-of-the-box is het dus niet mogelijk, technisch wel. Maar bedankt voor het meedenken
Jep, die lampen kunnen naast kleuren ook alle tinten wit weergeven (zoals de White Ambiance lampen).RutgerFR schreef op zondag 7 april 2019 @ 22:37:
Zojuist bij Coolblue een HUE GU10 Starterspakket besteld. Deze lampen kunnen verschillende kleuren geven, maar kunnen deze lampen ook gewoon exacte dezefde dezelfde (warm) witte kleur geven als de standaard GU10 HUE White lampen?
Ben je je er overigens wel van bewust dat deze lampen wat langer zijn dan de White Ambiance variant? De White Ambiance is even lang als een standaard GU10, de White & Color is iets langer...
[ Voor 15% gewijzigd door klaas.roelofs op 08-04-2019 21:34 ]
Das jammer. De bedoeling hiervan is dan om je ganse ruimte aan te passen aan de Ambilight van je TV. Kan misschien wel een beetje overkill zijn...i2Paq schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:31:
[...]
Je dient dus een Philips Ambilight TV te hebben en in de setup van die TV kun je dan de Hue koppelen zodat het werkt icm. Ambilight.
Ik weet dat er een AddOn in Kodi is dat Ambilight noemt. Maar heb dat ook nooit naar behoren kunnen doen werken. Misschien omdat ik het aan testen was op mijn Panasonic TV..
Gisteren een support ticket ingediend bij Philips Hue.
Ik gebruik de "Go to sleep" routine in de Hue app in combinatie met 1x LivingColors Aura en 2x LivingColors Iris (allen ronde afstandbediening). Deze starten de routine probleemloos op de aangegeven tijd, en zouden gedurende een kwartier steeds verder moeten dimmen. Echter gaat de Aura al na 2 minuten compleet uit.
Support gevraagd of dit een software issue in de aansturing is. Vandaag ben ik terug gebeld met de mededeling vanuit Philips dat LivingColors officieel niet ondersteund wordt, en ik eigenlijk geluk heb dat het überhaupt werkt. Ik kreeg het verhaal over ZigBee vs Smartlink te horen als reden.
Afijn, niet in discussie gegaan met iemand die standaard antwoorden van een script voorleest, maar ik vraag mij af hoe anderen hier over denken. Philips toont meermaals LivingColors in Hue voorbeeld-afbeeldingen en in de app worden ze ook moeiteloos gekoppeld. Dus in hoeverre ondersteuning dan niet geldt is toch zeer twijfelachtig. Daarnaast kan ik helaas geen vergelijkbare gevallen (Go to sleep + Aura) vinden op het wereldwijde web.
Ik gebruik de "Go to sleep" routine in de Hue app in combinatie met 1x LivingColors Aura en 2x LivingColors Iris (allen ronde afstandbediening). Deze starten de routine probleemloos op de aangegeven tijd, en zouden gedurende een kwartier steeds verder moeten dimmen. Echter gaat de Aura al na 2 minuten compleet uit.
Support gevraagd of dit een software issue in de aansturing is. Vandaag ben ik terug gebeld met de mededeling vanuit Philips dat LivingColors officieel niet ondersteund wordt, en ik eigenlijk geluk heb dat het überhaupt werkt. Ik kreeg het verhaal over ZigBee vs Smartlink te horen als reden.
Afijn, niet in discussie gegaan met iemand die standaard antwoorden van een script voorleest, maar ik vraag mij af hoe anderen hier over denken. Philips toont meermaals LivingColors in Hue voorbeeld-afbeeldingen en in de app worden ze ook moeiteloos gekoppeld. Dus in hoeverre ondersteuning dan niet geldt is toch zeer twijfelachtig. Daarnaast kan ik helaas geen vergelijkbare gevallen (Go to sleep + Aura) vinden op het wereldwijde web.
Ik denk dat je deze ondersteuning enkel mag verwachten bij de producten die het Friends of Hue label dragen; oftewel, de laatste generatie van LivingColorsgeekeep schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:04:
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Friends of Hue gaat over 3e partijen toch? Hoe zou een eigen Philips product een 'Friend' zijn? Het klinkt in mijn ogen meer als een goedkope "Jammer, ok doei", zeker omdat er nog zat mensen zijn met LivingColors en de lampen wel gewoon werken met scenes en handmatige acties.LDVC schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:10:
[...]
Ik denk dat je deze ondersteuning enkel mag verwachten bij de producten die het Friends of Hue label dragen; oftewel, de laatste generatie van LivingColors
Niet helemaal.Sphinkx schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:33:
[...]
Das jammer. De bedoeling hiervan is dan om je ganse ruimte aan te passen aan de Ambilight van je TV. Kan misschien wel een beetje overkill zijn...
Ik weet dat er een AddOn in Kodi is dat Ambilight noemt. Maar heb dat ook nooit naar behoren kunnen doen werken. Misschien omdat ik het aan testen was op mijn Panasonic TV..
Je kunt per lamp bepalen of hij meedoet in de Ambilight setup.
Begrijp je opmerking, maar de Philips support medewerker heeft helaas gelijk, de oude Living Colors producten worden officieel niet ondersteund door Hue, in begin was het zelfs zeer omslachtig om ze toe te voegen aan Hue bridge.geekeep schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:04:
De Living Colors producten maken gebruik van Philips specifiek ZigBee protocol (SmartLink) en deze heeft niet altijd de juiste implementatie voor afhandelen van ZLL commando’s.
Zover ik weet zijn er vooral problemen met berichten met lange transitie tijden en deze worden nu juist voor Go to sleep en Wake Up functies gebruikt!
Helaas is software update functionaliteit niet beschikbaar voor de oudere SmartLink producten, dus upgraden is geen optie!
Ik ben nieuw met hue. Heb nu een aantal lampen in de woonkamer (4 spots en 2 e27) en in de gangpad. De bridge heb ik in de meterkast geplaatst.
Maar nu wilde ik lightstrip (2+1m) op zolder plaatsen. Maar hij reageert niet op de hue op zolder. Hij gaat wel aan. Op de eerste verdieping en begane grond kan ik het ook met de app gebruiken. Dus het moet denk ik wel met bridge te maken hebben. Als ik hem op de eerste verdieping heb gebruikt en sluit hem dan aan op zolder doet hij het wel, totdat ik hem weer van de stroom afhaal en dan weer probeer. Geen reactie op de app.
De hue bridge is aangesloten op hetzelfde netwerk. Unifi ap lite op zolder. Dus bereik van het internet is perfect.
Betekent dit dat ik toch moet kijken naar een tweede bridge op zolder of kan ik nog andere zaken proberen?
Maar nu wilde ik lightstrip (2+1m) op zolder plaatsen. Maar hij reageert niet op de hue op zolder. Hij gaat wel aan. Op de eerste verdieping en begane grond kan ik het ook met de app gebruiken. Dus het moet denk ik wel met bridge te maken hebben. Als ik hem op de eerste verdieping heb gebruikt en sluit hem dan aan op zolder doet hij het wel, totdat ik hem weer van de stroom afhaal en dan weer probeer. Geen reactie op de app.
De hue bridge is aangesloten op hetzelfde netwerk. Unifi ap lite op zolder. Dus bereik van het internet is perfect.
Betekent dit dat ik toch moet kijken naar een tweede bridge op zolder of kan ik nog andere zaken proberen?
Hue lampen gebruiken een ander, zelf opgebouwd, netwerk dan internet om te communiceren met de bridge. Dus, plaats er 1 (of meerdere) hue lamp(en) tussen, dus op de eerste verdieping. Of een 2e bridge ja, maar dat is in principe niet nodig en ook niet zo handig vanwege om moeten schakelen in de app. Gewoon, meer hue kopen dusXtince schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:51:
Ik ben nieuw met hue. Heb nu een aantal lampen in de woonkamer (4 spots en 2 e27) en in de gangpad. De bridge heb ik in de meterkast geplaatst.
Je kan ook een signaal versterker gebruiken (eigenlijk geen versterker maar een repeater) zoals die van IKEAXtince schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:51:
Hmm denk even weer sinds een tijdje netflix kijken (our planet) op de pc in combi met de hue sync app. Werkt dat niet meer en krijg je een melding dat het protected content is 😟
Dank ga ik doen. Heb ik eigenlijk ook al. In de overloop op de eerste hangt een hue being lamp. Echter, nog niet kunnen koppelen omdat ik deze lamp al eerder had hangen dan de bridge. Heb dus nog niet gekeken of ik ergens de serienummer kan vinden om hem te koppelen. Dan maar weer even eraf halen. En denk dat er in de slaapkamer ook een hue komt te hangen. Dus als dat de oplossing is prima! Thnx.dragon2 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:09:
[...]
Hue lampen gebruiken een ander, zelf opgebouwd, netwerk dan internet om te communiceren met de bridge. Dus, plaats er 1 (of meerdere) hue lamp(en) tussen, dus op de eerste verdieping. Of een 2e bridge ja, maar dat is in principe niet nodig en ook niet zo handig vanwege om moeten schakelen in de app. Gewoon, meer hue kopen dus
Dus deze repeater van Ikea werkt ook met Hue?DukeBox schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:27:
[...]
Je kan ook een signaal versterker gebruiken (eigenlijk geen versterker maar een repeater) zoals die van IKEA
Hoe bedien je die nu dan??Xtince schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:21:
[...]
Heb ik eigenlijk ook al. In de overloop op de eerste hangt een hue being lamp. Echter, nog niet kunnen koppelen omdat ik deze lamp al eerder had hangen dan de bridge. Heb dus nog niet gekeken of ik ergens de serienummer kan vinden om hem te koppelen. Dan maar weer even eraf halen.
Als hij gekoppeld is aan bijvoorbeeld een Dimmer Switch kun je die switch toevoegen aan de bridge en de lamp meteen laten overnemen.
Ok dat zou wel handiger zijn. Maar had de switch nog niet gebruikt. Had hem nu gewoon via de normale schakelaar gebruikt (hangt er pas een week overigens), want zou dan later de switch gebruiken (of eerder de motionsensor). Maar als ik de switch uit de doos van being lamp gebruik, zou het dan automatisch gekoppeld zijn aan de lamp? Want anders ben ik bang dat ik alsnog de lamp er weer af moet schroeven, want zag in een filmpje dat het serienummer op de achterplaat staat (lekker handig)...Xander schreef op woensdag 10 april 2019 @ 00:30:
[...]
Hoe bedien je die nu dan??
Als hij gekoppeld is aan bijvoorbeeld een Dimmer Switch kun je die switch toevoegen aan de bridge en de lamp meteen laten overnemen.
Zigbee zou onafhankelijk van de implementatie een netwerk moeten vormen. Met 2 bridges werken is in de praktijk ook niet erg gebruiksvriendelijk.StevenVerburg schreef op woensdag 10 april 2019 @ 00:07:
Dus deze repeater van Ikea werkt ook met Hue?
Je moet daarvoor de devices dus wel koppelen zodat ze zich ook in hetzelfde netwerk bevinden. Maar volgens mij is Hue redelijk beperkt in welke devices er geaccepteerd worden. Of je de repeater kunt koppelen is dus maar de vraag.DukeBox schreef op woensdag 10 april 2019 @ 07:42:
[...]
Zigbee zou onafhankelijk van de implementatie een netwerk moeten vormen. Met 2 bridges werken is in de praktijk ook niet erg gebruiksvriendelijk.
Hue lampen moet je niet gebruiken met "normale" schakelaars, die moeten constant stroom hebben anders communiceren ze ook niet met elkaar..Waarschijnlijk dus ook de hoofdreden dat je op zolder geen bereik hebt.Xtince schreef op woensdag 10 april 2019 @ 07:34:
[...]
Ok dat zou wel handiger zijn. Maar had de switch nog niet gebruikt. Had hem nu gewoon via de normale schakelaar gebruikt (hangt er pas een week overigens), want zou dan later de switch gebruiken (of eerder de motionsensor). Maar als ik de switch uit de doos van being lamp gebruik, zou het dan automatisch gekoppeld zijn aan de lamp? Want anders ben ik bang dat ik alsnog de lamp er weer af moet schroeven, want zag in een filmpje dat de serienummer op de achterplaat staat (lekker handig)...
Nee de repeater van Ikea is niet compatible met Hue eco systeem, gaat niet samenwerken.StevenVerburg schreef op woensdag 10 april 2019 @ 00:07:
[...]
Dus deze repeater van Ikea werkt ook met Hue?
Volgens de specs wel: ZigBee IEEE 802.15.4 compatibleErik1971 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:05:
[...]
Nee de repeater van Ikea is niet compatible met Hue eco systeem, gaat niet samenwerken.
@extince Volgens mij staan Hue-lampen het eerste half uur nadat ze weer aan de stroom zijn gezet open om te koppelen. Met jouw mechanische schakelaar kun je de dit dus veroorzaken.
Ja heb ik ook aan gedacht en uiteraard being lamp al aangezet, maar nog geen verschil op zolder. Dus moet het echt koppelen aan de bridge denk ik wil ik de being kunnen gebruiken als “doorgeefluik” naar zolder. Dus even serienr vinden of proberen via de switch (als die al automatisch koppelt met de being lamp.Birdy D schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:31:
[...]
Hue lampen moet je niet gebruiken met "normale" schakelaars, die moeten constant stroom hebben anders communiceren ze ook niet met elkaar..Waarschijnlijk dus ook de hoofdreden dat je op zolder geen bereik hebt.
Ok dat heb ik nog niet geprobeerd. Ieder geval niet na een half uur. Dat kan ik nog proberen vanavond. Maar begrijp ik het dan goed dat je dan niet het serienummer nodig hebt?Rallye schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:18:
@extince Volgens mij staan Hue-lampen het eerste half uur nadat ze weer aan de stroom zijn gezet open om te koppelen. Met jouw mechanische schakelaar kun je de dit dus veroorzaken.
Hoe gebruiken jullie de lightstrip (plus)? Stoppen jullie deze nog in een profiel met diffuser?
Ik wil namelijk zo'n 3 a 4 meter plaatsen onder de gordingbalk. Strak tegen het dak.
Voorbeeld van zo'n balk (niet ons dak):
Ik wil namelijk zo'n 3 a 4 meter plaatsen onder de gordingbalk. Strak tegen het dak.

Al het goeie.......
Heb er 4, allemaal in een alu profiel met diffuser. Alu voert warmte af, je strip blijft daarin tenminste goed plakken en met een diffuser (opaal) krijg je een veel mooiere legale lichtlijn.. mijn ervaring althans.Beyond schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:40:
Hoe gebruiken jullie de lightstrip (plus)? Stoppen jullie deze nog in een profiel met diffuser?
[Afbeelding]
De bridge dient als controller én router tussen het ZigBee-netwerk, dus alles koppelen! Je being is als ik me niet vergis standaard uit de doos alleen met je dimmer gekoppeld.Xtince schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:29:
[...]
Ja heb ik ook aan gedacht en uiteraard being lamp al aangezet, maar nog geen verschil op zolder. Dus moet het echt koppelen aan de bridge denk ik wil ik de being kunnen gebruiken als “doorgeefluik” naar zolder. Dus even serienr vinden of proberen via de switch (als die al automatisch koppelt met de being lamp.
Verder kan je in de app bij instellingen, lampenconfiguratie, lamp toevoegen, zoek, je lampen ook laten zoeken zonder serienummer op te geven.
Hue Bridge is ZLL device en kan alleen met ZigBee Light link producten en ZigBee 3.0 lampen overweg, de rest wordt niet herkend door de bridge.DukeBox schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:16:
[...]
Volgens de specs wel: ZigBee IEEE 802.15.4 compatible
De Tradfri repeater is een ZigBee 3.0 repeater en deze word dus niet herkend en helaas niet aan netwerk toegevoegd....
Zodra Signify een keer met een nieuwe Hue Bridge uitkomt, dan moet deze volgens ZigBee 3.0 gecertificeerd zijn en dan verwacht ik dat je op zijn minst alle ZigBee 3.0 devices aan het netwerk kunt toevoegen, of ze ook zichtbaar zijn in Hue app betwijfel ik, maar dat moeten we dan weer zien, als er ooit een nieuwe Hue Bridge 3.0 komt!
Ik zie niet helemaal in wat de bridge te maken heeft met een repeater, ik zie in mijn netwerk de repeater netjes de berichten van mijn zigbee 3.0 devices doorsturen óók naar mijn bridge. Dat mijn Hue bridge verder alleen maar met lampen/schakelaars overweg kan is verder niet het issue.Erik1971 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:44:
Hue Bridge is ZLL device en kan alleen met ZigBee Light link producten en ZigBee 3.0 lampen overweg..
Je moet device kunnen toevoegen aan je netwerk en daarbij heb je de birdge (of dimmer switch, stand alone gebruik ) voor nodig en deze herkennen ZigBee 3.0 repeater niet als een valide device en laten hem niet toe!DukeBox schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:14:
[...]
Ik zie niet helemaal in wat de bridge te maken heeft met een repeater, ik zie in mijn netwerk de repeater netjes de berichten van mijn zigbee 3.0 devices doorsturen óók naar mijn bridge. Dat mijn Hue bridge verder alleen maar met lampen/schakelaars overweg kan is verder niet het issue.
Zelfde geld voor Tradfri Plug-in units, heb alle opties binnen Hue netwerk geprobeerd, krijg ze niet toegevoegd, tijdens commissioning (toevoegen aan netwerk) worden deze Tradfri devices gewijgerd.
Klopt, die zijn niet compatible maar de repeaters kan ik gewoon linken met mijn bridge. Knop inrukken op bridge, repeater in stopcontact dicht bij de bridge en een paar sec. later zie ik hem in mijn mesh overzicht.Erik1971 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:55:
Zelfde geld voor Tradfri Plug-in units, heb alle opties binnen Hue netwerk geprobeerd, krijg ze niet toegevoegd, tijdens commissioning (toevoegen aan netwerk) worden deze Tradfri devices gewijgerd.
Dat is nieuw, met de Tradfri plugin units wilde dit niet werken, werden tijdens uitwisselen netwerk gegevens geweigerd?DukeBox schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:58:
[...]
Klopt, die zijn niet compatible maar de repeaters kan ik gewoon linken met mijn bridge. Knop, repeater in stopcontact en een paar sec. later zie ik hem in mijn mesh overzicht.
Of gebruik je geen Hue bridge? Want hoe kun je hem terug zien in je mesh overzicht, is namelijk geen standaard functie met Hue?
En als je Hue bridge gebruikt welke software versie heeft de repeater en de bridge? Wellicht dat of Signify of Ikea een "bug" heeft gefixed?
Zonder serienummer doet hij het dus helaas niet. Zojuist ook thuis even laten aanzetten langer dan een half uur om het dan op die manier te testen, maar helaas weer geen resultaat. Ik zal het vanavond even met de switch proberen en via dat te koppelen en anders zit er helaas niets anders op dan de lamp weer af te koppelen om de serienummer te checken (had ik dat maar eerder geweten van die serienummers, blijft vreemd dat zon lamp niet gedetecteerd kan worden zonder serienummer in te voeren).Birdy D schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:50:
[...]
De bridge dient als controller én router tussen het ZigBee-netwerk, dus alles koppelen! Je being is als ik me niet vergis standaard uit de doos alleen met je dimmer gekoppeld.
Verder kan je in de app bij instellingen, lampenconfiguratie, lamp toevoegen, zoek, je lampen ook laten zoeken zonder serienummer op te geven.
De wall plugs zou theoretisch als repeater ook moeten werken maar zover ik zelf heb kunnen vinden negeert alleen de bridge al het verkeer vanaf de plug.Erik1971 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:01:
Dat is nieuw, met de Tradfri plugin units wilde dit niet werken, werden tijdens uitwisselen netwerk gegevens geweigerd?
Ik gebruik een Hue bridge (v2.1) en geëmuleerde Hue lampen/repeater waarmee ik o.a. het netwerk kan inzien en dummy switches gebruik voor andere domotica.Of gebruik je geen Hue bridge?
Ik gebruik de laatste Hue bridge firmware en de IKEA repeater heeft een productie datum (nooit geupdate) van 201902. Ik had deze gekocht om te proberen en dacht als het niet werkt heb ik nog een USB laderEn als je Hue bridge gebruikt welke software versie heeft de repeater en de bridge? Wellicht dat of Signify of Ikea een "bug" heeft gefixed?
[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 10-04-2019 13:13 ]
@extince Gedurende het eerste half uur dat Hue-lampen stroom hebben zijn ze normaal gesproken te koppelen zonder serienummer. Je laat in de app de Bridge dan zoekn naar nieuwe lampen. Zoals eerder gezegd kun je ook koppelen via de dimmer (die al met de lamp gekoppeld is af fabriek). Dan koppel je eerst de dimmer (Accessoire toevoegen), die de lamp dan meeneemt.
Hier worden de procedures uitgelegd, lees eens en probeer het maar (met een beetje geluk scheelt je dat schroefwerk ;-) Succes!Xtince schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:58:
[...]
Zonder serienummer doet hij het dus helaas niet. Zojuist ook thuis even laten aanzetten langer dan een half uur om het dan op die manier te testen, maar helaas weer geen resultaat. Ik zal het vanavond even met de switch proberen en via dat te koppelen en anders zit er helaas niets anders op dan de lamp weer af te koppelen om de serienummer te checken (had ik dat maar eerder geweten van die serienummers, blijft vreemd dat zon lamp niet gedetecteerd kan worden zonder serienummer in te voeren).
https://www.beaumotica.nl...mpen-aan-op-de-hue-bridge
@Birdy D Helaas is die verre van compleet en is ook niet meer 100% kloppend sinds de v2 bridge.
Wil je een lamp resetten zonder te schroeven is het makkelijkste dat te doen middels light link via een dimmer switch.
De dimmer switch binnen 10cm van de lamp af houden, aan en uit (I/O) tegelijk 10 sec. ingedrukt houden. De lamp zal dan knipperen en vervolgens voluit gaan branden, hij is dan gereset. Vervolgens kan je hem zonder serienummer aan je bridge koppelen.
Zolang je het altijd houdt bij 1 starter kit en verder alles los er bij koopt loop je er nooit tegenaan. Anders is het meest lastige is dus eigenlijk dat je een lamp niet zonder meer kan ontkoppelen, een reset button of procedure onafhankelijk van bridge/switch zou hem wel iets gebruiksvriendelijker maken.
Overigens kan je een lamp wel zowel met light link gekoppeld laten als met een hue bridge (op basis van serie nummer). Een beetje afhankelijk van de firmware is het wel zo dat bij het koppelen aan een bridge de light link opnieuw gedaan moet worden.
Wil je een lamp resetten zonder te schroeven is het makkelijkste dat te doen middels light link via een dimmer switch.
De dimmer switch binnen 10cm van de lamp af houden, aan en uit (I/O) tegelijk 10 sec. ingedrukt houden. De lamp zal dan knipperen en vervolgens voluit gaan branden, hij is dan gereset. Vervolgens kan je hem zonder serienummer aan je bridge koppelen.
Of het een half uur is weet ik niet maar zeker 5 min na het inpluggen. Het enige verschil is als ze als een kit zijn verkocht. Zit er een bridge in de kit, dan zijn ze aan de bridge gekoppeld en laten ze zicht niet koppelen aan een andere bridge zonder serienummer (tenzij je ze eerst ontkoppeld van de meegeleverde bridge of reset via de meegeleverde dimmer). Zijn ze als dimmer kit geleverd, dan zijn de lampen ook al gekoppeld middels light link, ook dan kan je ze zolang er een koppeling bestaat niet zonder serie nummer aan een bridge koppelen (tenzij je de bridge er naast houdt en ook initieel middels light link koppelt).Rallye schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:58:
@extince Gedurende het eerste half uur dat Hue-lampen stroom hebben zijn ze normaal gesproken te koppelen zonder serienummer.
Zolang je het altijd houdt bij 1 starter kit en verder alles los er bij koopt loop je er nooit tegenaan. Anders is het meest lastige is dus eigenlijk dat je een lamp niet zonder meer kan ontkoppelen, een reset button of procedure onafhankelijk van bridge/switch zou hem wel iets gebruiksvriendelijker maken.
Overigens kan je een lamp wel zowel met light link gekoppeld laten als met een hue bridge (op basis van serie nummer). Een beetje afhankelijk van de firmware is het wel zo dat bij het koppelen aan een bridge de light link opnieuw gedaan moet worden.
[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 10-04-2019 14:35 ]
Zie inderdaad op zigbee.org dat er onlangs nieuwere software voor de repeater is vrijgegeven, zou zomaar kunnen dat deze er bij jou al inzit (komt vaker voor dat productie al gestart is voordat de nieuwe versie op zigbee.org wordt gepresenteerd)!? Ook voor de Plug is er een nieuwere software versie beschikbaar, ben benieuwd of deze dan ineens wel met Hue netwerk kan joinen!DukeBox schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:13:
[...]
De wall plugs zou theoretisch als repeater ook moeten werken maar zover ik zelf heb kunnen vinden negeert alleen de bridge al het verkeer vanaf de plug.
[...]
Ik gebruik een Hue bridge (v2.1) en geëmuleerde Hue lampen/repeater waarmee ik o.a. het netwerk kan inzien en dummy switches gebruik voor andere domotica.
[...]
Ik gebruik de laatste Hue bridge firmware en de IKEA repeater heeft een productie datum (nooit geupdate) van 201902. Ik had deze gekocht om te proberen en dacht als het niet werkt heb ik nog een USB lader
Had vandaag een enquete gekregen over mogelijk nieuwe concepten van Hue lampen, moet zeggen dat de ideeen niet gek waren en er op zich goed uitzagen. Was een beetje combi van verstelbare spots en plafondlamp in 1 frame.
Prijzen daarentegen zijn echt van de pot gerukt...
Prijzen daarentegen zijn echt van de pot gerukt...
[ Voor 10% gewijzigd door Pompi op 10-04-2019 16:47 ]
Ben iets verder gekomen met jullie hulp maar kom er toch niet helemaal uit.
Routine: zonlicht onder
Ik wil dan een scène kiezen van mijzelf. Maar kan enkel de ‘stabdaard’ hue scenes kiezen.
Dacht geen ramp, dan edit ik een standaard scène. Maar ik kan wel (tijdelijk) editen. Maar ik kan het dan niet opslaan. Kortom ook voor niks. Wat doe ik fout?
Routine: zonlicht onder
Ik wil dan een scène kiezen van mijzelf. Maar kan enkel de ‘stabdaard’ hue scenes kiezen.
Dacht geen ramp, dan edit ik een standaard scène. Maar ik kan wel (tijdelijk) editen. Maar ik kan het dan niet opslaan. Kortom ook voor niks. Wat doe ik fout?
Zag het ook net in de app. Vermoed dat het nog niet verkocht wordt. Iets eerder stond deze link:DesireHD schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:47:
[...]
Top, hier was ik ook naar op zoek!
Ik zie alleen nog niet waar het verkocht wordt, of kijk ik daar nu gigantisch overheen?
https://www.ksh-technik.d...switch-einsatz-6716-u-500
Edit:
Owh, vind hem makkelijker en meer onder producttype: Busch Jaeger 6716 U-500
[ Voor 8% gewijzigd door grote_oever op 10-04-2019 22:36 ]
Thnx guys. Het is gelukt om de being lamp via de switch aan de app te koppelen. Gelukkig heb ik hem dus niet hoeven af te schroeven. En lightstrip op zolder lijkt het zo ook te doen (nog niet uitvoerig getest).
Heb je daar misschien meer info over?DukeBox schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:13:
Ik gebruik een Hue bridge (v2.1) en geëmuleerde Hue lampen/repeater waarmee ik o.a. het netwerk kan inzien en dummy switches gebruik voor andere domotica.
Dat wist ik ook niet...maar bedankt voor je heldere uitleg, klopt idd wel. ik had ook lampen van andere sets die ook niet gevonden werden. Maar gebruikte altijd het serienummer. Heb je info even opgeslagen in elk geval! :-)DukeBox schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:26:
@Birdy D Helaas is die verre van compleet en is ook niet meer 100% kloppend sinds de v2 bridge.
Heb een beetje zitten googlen, als het goed is kan je alle Ikea Tradfri lampen gewoon koppelen aan de hue bridge.
Voor m'n woonkamer gebruik ik gewoon de hue lampen, alleen vind ik de lampen wel duur om in alle overige ruimtes toe te passen. Dat heeft me tot dusver tegengehouden.
Had gelezen dat;
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60338452/
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80365270/
Zonder problemen aan de hue gekoppeld kunnen worden.
Zit er nog een adder onder 't gras? Haken en ogen?
Dat vind ik wel prima om de hobbykamer/slaapkamer/overloop/zolder e.d. van smart verlichting te voorzien..
Voor m'n woonkamer gebruik ik gewoon de hue lampen, alleen vind ik de lampen wel duur om in alle overige ruimtes toe te passen. Dat heeft me tot dusver tegengehouden.
Had gelezen dat;
Dat vind ik wel prima om de hobbykamer/slaapkamer/overloop/zolder e.d. van smart verlichting te voorzien..
[ Voor 9% gewijzigd door Valandin op 11-04-2019 09:45 ]
Je leest er verschillende dingen over, bij de ene werkt het perfect terwijl anderen (kleine) problemen ervaren. Ik heb ook voor dat dilemma gestaan en toch maar besloten om het alleen bij Hue te houden. Je zou eens kunnen beginnen met 1 Tradfri lamp en kijken hoe het je bevalt..Valandin schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:45:
Heb een beetje zitten googlen, als het goed is kan je alle Ikea Tradfri lampen gewoon koppelen aan de hue bridge.
Had gelezen dat;
Ik heb deze laatst gekocht: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90408603/Valandin schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:45:
Had gelezen dat;
En die heb ik nooit kunnen koppelen. Ik lees op b.v. Reddit gelijke ervaringen.
Ik heb zelf de E27 lamp van de eerste link, is een dimbare lamp en daar heb ik tot nu toe geen noemenswaardige problemen mee gehad!Valandin schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:45:
Had gelezen dat;
Er is op tweakers forum ook een Tradfi draadje, Ikea Trådfri - Ervaringen & discussie, daar zie je dat er toch wel wat problemen kunnen optreden!
Vooral de lampen die naast dimmen ook van kleur kunnen veranderen, deze lampen hebben problemen met de "scene's" die door de Hue bridge worden gemaakt, de Hue Bridge stuurd (alleen voor de niet Hue lampen) bij een "scene recall" meerdere berichten tegelijk uit, om een lamp aan te zetten, dim level goed te zetten en de kleur aan te passen. De Ikea lampen kunnen dan de hoeveelheid berichten niet allemaal tegelijk afhandelen, met gevolg dat meestal de kleur achter blijft. Alleen Ikea lampen hebben hier last van, lampen van bijvoorbeeld INNR of OSRAM, kunnen hier wel goed mee overweg.
Ook is het bekent van Ikea Tradfri lampen dat deze kunnen knipperen, wanneer ze in standby staan, vooral de GU10 en E14 lampen hebben daar last van (vermoed dat het vooral aan de voeding ligt van deze lampen, icm belasting ZigBee chip).
Ook schijnt het dat de nieuwste lampen van Ikea, die dit jaar zijn uitgebracht, niet met de Hue bridge kunnen worden gelinked! Maar daar is eigenlijk nog geen duidelijkheid over, of dat nu echt een probleem is of dat ze gewoon heel lastig toe te voegen zijn!
Dus E27 dimbare lampen geen probleem, de rest meerdere kleine problemen.....
Enorm bedankt voor deze uitgebreide reactie! Mooi. Dan haal ik voor nu van ikea alleen de dimbare witte lampen. De GU10 koop ik er wel ééntje van om er even mee te testen. Nu nog even wachten tot de OSRAM stopcontacten in de aanbieding komen, daar wil ik er nog 10 vanErik1971 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:22:
[...]
Ik heb zelf de E27 lamp van de eerste link, is een dimbare lamp en daar heb ik tot nu toe geen noemenswaardige problemen mee gehad!
Er is op tweakers forum ook een Tradfi draadje, Ikea Trådfri - Ervaringen & discussie, daar zie je dat er toch wel wat problemen kunnen optreden!
Vooral de lampen die naast dimmen ook van kleur kunnen veranderen, deze lampen hebben problemen met de "scene's" die door de Hue bridge worden gemaakt, de Hue Bridge stuurd (alleen voor de niet Hue lampen) bij een "scene recall" meerdere berichten tegelijk uit, om een lamp aan te zetten, dim level goed te zetten en de kleur aan te passen. De Ikea lampen kunnen dan de hoeveelheid berichten niet allemaal tegelijk afhandelen, met gevolg dat meestal de kleur achter blijft. Alleen Ikea lampen hebben hier last van, lampen van bijvoorbeeld INNR of OSRAM, kunnen hier wel goed mee overweg.
Ook is het bekent van Ikea Tradfri lampen dat deze kunnen knipperen, wanneer ze in standby staan, vooral de GU10 en E14 lampen hebben daar last van (vermoed dat het vooral aan de voeding ligt van deze lampen, icm belasting ZigBee chip).
Ook schijnt het dat de nieuwste lampen van Ikea, die dit jaar zijn uitgebracht, niet met de Hue bridge kunnen worden gelinked! Maar daar is eigenlijk nog geen duidelijkheid over, of dat nu echt een probleem is of dat ze gewoon heel lastig toe te voegen zijn!
Dus E27 dimbare lampen geen probleem, de rest meerdere kleine problemen.....
Bij amazon.de nu € 14,99 (al waren ze de 8e zelfs € 12,99)Valandin schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:58:
..Nu nog even wachten tot de OSRAM stopcontacten in de aanbieding komen, daar wil ik er nog 10 van
Persoonlijk vind ik de innr wel mooier, ze zijn een stuk compacter en helemaal wit. Ik heb een osram in een hobbybob constructie aan mijn plafond zitten voor een hanglamp, maar de innr had daar een stuk beter in gepast. Helaas zijn die over het algemeen 2x zo duur en dat heb ik er niet voor over.
[ Voor 32% gewijzigd door DukeBox op 11-04-2019 16:33 ]
Ik heb zelf ook goede ervaringen met de Tint lampen van Muller licht, die hebben ook slimme stopcontacten.Valandin schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:58:
[...]
Enorm bedankt voor deze uitgebreide reactie! Mooi. Dan haal ik voor nu van ikea alleen de dimbare witte lampen. De GU10 koop ik er wel ééntje van om er even mee te testen. Nu nog even wachten tot de OSRAM stopcontacten in de aanbieding komen, daar wil ik er nog 10 van
Thanks voor de tipDukeBox schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:05:
[...]
Bij amazon.de nu € 14,99 (al waren ze de 8e zelfs € 12,99)
Persoonlijk vind ik de innr wel mooier, ze zijn een stuk compacter en helemaal wit. Ik heb een osram in een hobbybob constructie aan mijn plafond zitten voor een hanglamp, maar de innr had daar een stuk beter in gepast. Helaas zijn die over het algemeen 2x zo duur en dat heb ik er niet voor over.
Had het inderdaad gezien, ben de Amazon spring cleaning aan het stalken ivm m'n verhuizing.
Heb Philips Hue light strips, play bars en de hue bridge gekocht, wat robotstofzuigers en andere dingen, haha.
Heb alles pas in Juni (Na m'n verhuizing) echt nodig dus ik wacht nog even met de Osram+, die heb ik vaker voor €10-12 zien komen en gezien ik er erg veel wil is het de moeite nog wel waard om op een íets scherpere deal te wachten!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic