[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.437 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:08

Japie.G

Colour Classic

Erik1971 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:22:
[...]

Ik heb zelf de E27 lamp van de eerste link, is een dimbare lamp en daar heb ik tot nu toe geen noemenswaardige problemen mee gehad!

Er is op tweakers forum ook een Tradfi draadje, Ikea Trådfri - Ervaringen & discussie, daar zie je dat er toch wel wat problemen kunnen optreden!

Vooral de lampen die naast dimmen ook van kleur kunnen veranderen, deze lampen hebben problemen met de "scene's" die door de Hue bridge worden gemaakt, de Hue Bridge stuurd (alleen voor de niet Hue lampen) bij een "scene recall" meerdere berichten tegelijk uit, om een lamp aan te zetten, dim level goed te zetten en de kleur aan te passen. De Ikea lampen kunnen dan de hoeveelheid berichten niet allemaal tegelijk afhandelen, met gevolg dat meestal de kleur achter blijft. Alleen Ikea lampen hebben hier last van, lampen van bijvoorbeeld INNR of OSRAM, kunnen hier wel goed mee overweg.

Ook is het bekent van Ikea Tradfri lampen dat deze kunnen knipperen, wanneer ze in standby staan, vooral de GU10 en E14 lampen hebben daar last van (vermoed dat het vooral aan de voeding ligt van deze lampen, icm belasting ZigBee chip).

Ook schijnt het dat de nieuwste lampen van Ikea, die dit jaar zijn uitgebracht, niet met de Hue bridge kunnen worden gelinked! Maar daar is eigenlijk nog geen duidelijkheid over, of dat nu echt een probleem is of dat ze gewoon heel lastig toe te voegen zijn!

Dus E27 dimbare lampen geen probleem, de rest meerdere kleine problemen.....
Ik heb sinds december 22 ikea tradfri gu10 spots (die van 6,99euro) op een hue hub 2.0 draaien zonder ook maar 1 enkel probleem. Geen geknipper, geen gemiste schakelingen, gewoon perfect.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwtjevz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-05-2023
DukeBox schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:55:
[...]

Dat kan je zo niet stellen, als de transformator/driver in de lamp een dimmer ondersteund kan dat gewoon. de 12V heeft daar niets mee te maken.
Klopt! Getest en werkt met een 12v transformator (en 3W Leds) die geschikt is voor dimmen. Mooi in te stellen van 1% tot 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
Vraagje: Ik wil enorm graag kunnen zien wanneer mijn Hue motion sensor getriggerd is. Een notificatie op mijn telefoon zou al prima zijn, maar in het ideale geval zelfs per trigger in een excel file. Klinkt als iets heel simpels dat je met IFTTT zou moeten kunnen instellen, maar niets is minder waar.

In dit topic heb ik hier nog geen oplossing voor gevonden, ben erg benieuwd of het iemand al is gelukt om de motion sensor op deze manier te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaas.roelofs
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-08 13:30
Edzeau schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:23:
Vraagje: Ik wil enorm graag kunnen zien wanneer mijn Hue motion sensor getriggerd is. Een notificatie op mijn telefoon zou al prima zijn, maar in het ideale geval zelfs per trigger in een excel file. Klinkt als iets heel simpels dat je met IFTTT zou moeten kunnen instellen, maar niets is minder waar.

In dit topic heb ik hier nog geen oplossing voor gevonden, ben erg benieuwd of het iemand al is gelukt om de motion sensor op deze manier te gebruiken.
Kijk eens naar bijvoorbeeld Domoticz. Daarin wordt alles gelogd, ook de triggers van de motion sensor. Werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Edzeau schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:23:

Als je een iPhone hebt kun je in de app “Woning”, in de instellingen van de sensor, in het onderdeel “Status en berichtgeving”, berichtgeving toestaan en dan kun je ook nog instellen in welke periode je een melding wil en wanneer iemand wel of niet thuis is.......... _/-\o_
Werkt prima!!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
klaas.roelofs schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:53:
[...]
Kijk eens naar bijvoorbeeld Domoticz. Daarin wordt alles gelogd, ook de triggers van de motion sensor. Werkt perfect.
Thanks! Stiekem hoopte ik op een oplossing met een "simpele" app op mijn smartphone. Ik ken Domoticz nog niet, is dit redelijk easy-to-use? Heb wel een RBP liggen, dus daar kan ik het prima op knallen. Zeker een keer het proberen waard. :)
funske schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:56:
[...]
Als je een iPhone hebt kun je in de app “Woning”, in de instellingen van de sensor, in het onderdeel “Status en berichtgeving”, berichtgeving toestaan en dan kun je ook nog instellen in welke periode je een melding wil en wanneer iemand wel of niet thuis is.......... _/-\o_
Werkt prima!!
Geen iPhone hier, maar Android. Toch bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaas.roelofs
Edzeau schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:59:
[...]

Thanks! Stiekem hoopte ik op een oplossing met een "simpele" app op mijn smartphone. Ik ken Domoticz nog niet, is dit redelijk easy-to-use? Heb wel een RBP liggen, dus daar kan ik het prima op knallen. Zeker een keer het proberen waard. :)
Redelijk easy en gelukkig is er een uitgebreide wiki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 14:25
In de woonkamer heb 3 GU5.3 spotjes met 12v. Helaas is het niet mogelijk om deze om te bouwen naar 220v. Hoe zou ik deze spotjes toch smart kunnen maken? Ik heb in huis een google home en de rest zijn hue lampen. Ik zag dat philips hue zelf geen GU5.3 lampen heeft. Zijn er wel andere 12v lampen of dimmers die ik kan gebruiken in combinatie met de philips hue app (aangezien de rest van mijn lampen hier ook op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Morex schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:01:
In de woonkamer heb 3 GU5.3 spotjes met 12v. Helaas is het niet mogelijk om deze om te bouwen naar 220v. Hoe zou ik deze spotjes toch smart kunnen maken?
Moeten ze kunnen dimmen ? Zo nee, dan zou je er een osram/innr schakelaar tussen kunnen maken.
Als ze wel moeten dimmen is de mooiste oplossing de osram gu5.3 spots maar die zijn niet goedkoop. Zelf heb k er voor gekozen om er een zigbee 3 dimmer tussen te plaatsen, de ervaringen heb ik eerder in dit topic beschreven. Samengevat, het werkt maar als je regelmatig het niveau aanpast dan is het niet perfect.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
DukeBox schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:12:
[...]

Moeten ze kunnen dimmen ? Zo nee, dan zou je er een osram/innr schakelaar tussen kunnen maken.
Als ze wel moeten dimmen is de mooiste oplossing de osram gu5.3 spots maar die zijn niet goedkoop. Zelf heb k er voor gekozen om er een zigbee 3 dimmer tussen te plaatsen, de ervaringen heb ik eerder in dit topic beschreven. Samengevat, het werkt maar als je regelmatig het niveau aanpast dan is het niet perfect.
Bedankt voor je tip.
Zou ik de osram smart+ gu5.3 spots dan ook in de philips hue app kunnen toevoegen en bedienen? En hoe dit d a t met die zigbee 3 icm de hue app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:38
Je zou ook nog naar een Gledopto controller kunnen kijken, mogelijk kan die je 12V spots dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Morex schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:20:
Zou ik de osram smart+ gu5.3 spots dan ook in de philips hue app kunnen toevoegen en bedienen?
Ja, net als de ander osram producten.
En hoe dit d a t met die zigbee 3 icm de hue app?
Insgelijks.
ThinkPadd schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:21:
Je zou ook nog naar een Gledopto controller kunnen kijken, mogelijk kan die je 12V spots dimmen.
Gledopto heeft geen losse 220v dimmer.

[ Voor 39% gewijzigd door DukeBox op 12-04-2019 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
Wie heeft het over 220V dan? ;)

Hij zal nu ook een 230V > 12V voeding hebben met daaraan de spots, aan de 12V zijde knoop je dan zo'n Gledopto ertussen:

230V > adapter > Gledopto > 12V spots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

ThinkPadd schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:31:
Hij zal nu ook een 230V > 12V voeding hebben met daaraan de spots, aan de 12V zijde knoop je dan zo'n ertussen:
Ik was misschien niet helemaal compleet. maar naast dat ze geen 220v dimmers hebben om vóór de transformator te plaatsen hebben ze ook niets voor er achter.Ze hebben alleen maar cct controllers en deze dimmen middels een variabel voltage i.p.v. vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UBloemeke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-08 12:03
Vandaag heb ik een nieuwe Buckram Hue lamp met 3 spots en dimmer in gebruik genomen. Na veel gedoe, en mbv het onderstaande, heb ik 2 van de drie spots en de dimmer aan mijn hub kunnen verbinden.
Erik1971 schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:50:
[...]

Heb je de lampen wel aan staan op het moment dat je de remote en lampen toevoegd middels de instructies van de App (en inderdaad de remote reset knop maar kort indrukt!).

Als dit nog niet lukt, je kunt de lampen resetten door de Dimmer Switch te gebruiken, voordat deze is toegevoegd aan de Bridge. Je houd dan de Dimmer Switch kort bij de lamp die je wilt toevoegen en houd dan 10 seconden de I en O knop te gelijk ingedrukt, dan wordt de lamp gereset en kan deze gevonden worden door de bridge. Als je alle lampen hebt toegevoegd, reset je vervolgens de Dimmer Switch door de reset knop achter op 10 seconden in te drukken (en via de App de bridge laten zoeken naar de Dimmer Switch).

Veel succes.
De hub kan de derde spot echter niet vinden en de dimmer kan de derde spot ook niet meer aansturen. Achteraf gezien was het waarschijnlijk niet zo handig om de dimmer al aan mijn hub te linken voordat de hub aan de drie lampen verbonden was 8)7 . Maar nu zit ik met het probleem dat ik 1 van mijn drie spots enkel aan en uit kan zetten met de knop op de muur, en dat was nou niet echt de bedoeling.

Verbinden mbv het serienummer heb ik nog niet geprobeerd omdat ik geen idee heb hoe ik het lampje uit de lamp krijg, en dit kan ik ook niet in de handleiding of op google vinden.

Iemand advies over hoe ik mijn verlichting goed kan verbinden / hoe ik bij het serienummer kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
Ik heb zelf geen Buckram, maar die drie lampen zijn dus apart te schakelen? Je hebt ze nog achter een normale schakelaar zitten? Dan kun je ze waarschijnlijk even stroomloos maken. Weer aan de stroom zijn ze een half uur “open” om te koppelen (zoeken in de app). Af fabriek waren de al met de dimmer gekoppeld, dus dan had de hub bij het koppelen jet de dimmer de lampen ook moeten “pakken”, mits die aan de stroom zaten natuurlijk.

Volgens mij is het niet de bedoeling om de lampen uit de armatuur te halen. Lamp stuk is bij deze dan ook een nieuwe armatuur.

[ Voor 14% gewijzigd door Rallye op 13-04-2019 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:24
Vandaag eindelijk de lightstrip plus opgehangen op de kamer van mijn dochter. Deze met BF volgens mij op Amazon Spanje gekocht. Echter, de adapter fluit volgens mij. Zucht. Maar eens kijken hoe we dit verder gaan regelen. Nu is het zo dat dit alleen gebeurd wanneer hij aanstaat, maar toch.
Living Colors remote werkt iig. Dat scheelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anor
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 15:53
Ik had precies hetzelfde, ook met de actie van Amazon 2 stuks gehaald. Helaas bij 1 van de 2 een behoorlijk irritante piep bij meer dan 50% helderheid. Ik heb contact opgenomen met hue ol Twitter en ik krijg een nieuwe adapter opgestuurd. Prima service

http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
anor schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 18:42:
Ik had precies hetzelfde, ook met de actie van Amazon 2 stuks gehaald. Helaas bij 1 van de 2 een behoorlijk irritante piep bij meer dan 50% helderheid. Ik heb contact opgenomen met hue ol Twitter en ik krijg een nieuwe adapter opgestuurd. Prima service
Ik heb al eerder een vervangende adapter gehad, die had precies hetzelfde probleem. Later ben ik nog door de klantenservice gebeld met de vraag of het verholpen was. Toen ik aangaf van niet zei de dame dat ze binnenkort (ze verwachte april) een nieuw model adapter zouden krijgen. Ze gaf aan dat het probleem bekend was en ze dus hoopten dat het met het nieuwe model verholpen zou zijn. Heb ze onlangs gebeld, maar degene die iktoen aan de telefoon kreeg gaf aan dat de nieuwe adapters er nog niet zijn en ze niet wisten wanneer ze zouden komen. Binnenkort nog maar eens een poging wagen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17
Arunia schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 18:23:
Echter, de adapter fluit volgens mij. Zucht. Maar eens kijken hoe we dit verder gaan regelen.
Heb laatst ook 5 nieuwe lightstrips gekocht. Alle 5 de adapters zijn hoorbaar, afhankelijk van de gekozen kleur / lichtsterkte (standaard scene "concentrate" is het luidste). Met 2M strip is het niet heel luid, met 3M of meer wordt het steeds duidelijker.

Dit kwam me niet bekend voor van de Lightstrip die ik al een tijdje heb hangen (sinds december 2016) dus daarvan de adapter mar eens opgegraven achter het TV meubel. Deze maakt echter bijna net zoveel geluid. Het is maar waar je op let, blijkbaar...

Zat me nog af te vragen of ik Philips of de verkoper moest gaan contacteren hierover, het lijkt meer op een producteigenschap als ik hier 5 identieke adapters heb liggen. ;)

Denk dat ik ze eerst maar eens inbouw en dan kijk of ik het in praktijk nog hoor.

Wel jammer. Dit verwacht je als je een goedkope LED-strip op Aliexpress koopt ofzo. Niet van een gerenommeerd merk.

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 13-04-2019 18:49 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anor
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 15:53
Ik moet wel zeggen dat ik nu totaal 3 strips heb, 1 van 1,8, 1 van 4m en 1 van 3,5m en na het verwisselen van de adapters is het wel verbeterd, maar nog steeds hoorbaar. Degene van 1,8 hoor je helemaal niet de rest helaas wel.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb 3x lightstip+ in gebruik en alle adapters maken inderdaad geluid maar als er iets voorstaat (bed/kast) dan is het niet meer hoorbaar. Het is bij 40 tot 60% het meest hoorbaar, ik gebruik ze eigenlijk altijd onder de 20% of boven de 60%. Ik zal philips ook eems contacten zodra er een nieuw model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 21:24
Deze is hoorbaar over de gehele linie behalve uit. :p
Ga ze wel contacten binnenkort. In principe gebruikt mijn dochtertje ze niet in de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UBloemeke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-08 12:03
Het is me ondertussen wel gelukt om de lampen aan de dimmer te koppelen, maar nog niet aan de bridge.
Rallye schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 15:00:
Volgens mij is het niet de bedoeling om de lampen uit de armatuur te halen. Lamp stuk is bij deze dan ook een nieuwe armatuur.
Ok, ik ga zo nog maar eens de ladder op om te kijken of de serienummers ergens op het armatuur kan vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
Arunia schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 19:30:
Deze is hoorbaar over de gehele linie behalve uit. :p
Ga ze wel contacten binnenkort. In principe gebruikt mijn dochtertje ze niet in de nacht.
Dat is geen goed nieuws :(
Ik heb nu 'verborgen' TL verlichting hangen en wou die vervangen door de Hue ledstrips onder andere net om van het TL gezoem af te raken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

witchdoc schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 20:06:
Ik heb nu 'verborgen' TL verlichting hangen en wou die vervangen door de Hue ledstrips onder andere net om van het TL gezoem af te raken. :'(
Over het algemeen is tl gezoem duidelijker aanwezig dan de pieptoon van de transformator. Het grootste probleem is meer de hoogte van de pieptoon, niet iedereen zal zich daar aan storen. Ik zelf zou knetter gek worden als ie naast mijn hoofd zou zitten. Bij mijn zoon brand het ook als nacht licht, ik moet er dan met mijn oor op zitten wil ik het horen. Met het bed ervoor hoor ik er niets van (ook op ~50% niet). Naar mijn idee is het ook sterk afhankelijk van reflectie/resonantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 06-10 21:30
DukeBox schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 20:47:
[...]

Over het algemeen is tl gezoem duidelijker aanwezig dan de pieptoon van de transformator. Het grootste probleem is meer de hoogte van de pieptoon, niet iedereen zal zich daar aan storen. Ik zelf zo knetter gek worden als ie naast mijn hoofd zou zitten. Bij mijn zoon brand het ook als nacht licht, ik moet er dan met mijn oor op zitten wil ik het horen. Met het bed ervoor hoor ik er niets van (ook op ~50% niet). Naar mijn idee is het ook sterk afhankelijk van reflectie/resonantie.
Dat ja, en de gekozen kleur. Bij een vrij wit licht hoor je het bij ons enorm goed (Hue strip onder het bed), bij een vrij gele kleur een heel stuk minder. Ik heb nu dus standaard maar een behoorlijk gele kleur ingesteld, tot 60% is hij dan stil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander1992nl
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Wellicht een tip voor anderen; Ik heb bij mij thuis alle adapters van de LED strips vervangen met deze om van de piep toon af te komen:
https://www.amazon.de/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

[ Voor 7% gewijzigd door Sander1992nl op 14-04-2019 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17
Sander1992nl schreef op zondag 14 april 2019 @ 00:14:
Wellicht een tip voor anderen; Ik heb bij mij thuis alle adapters van de LED strips vervangen met deze om van de piep toon af te komen:
https://www.amazon.de/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1
Zit daar een stekkertje bij wat direct in de controller past? Of moet je hiervoor knippen en solderen? Had het idee dat dit een afwijkende maat was.

Persoonlijk koop ik netadapters liever van mij bekende merken (en dat is "KFD" niet :P) maar een vervangende adapter van een A-merk hoeft ook niet veel te kosten. Zoiets: https://m.reichelt.nl/ste...gst36e24-p1j-p175853.html is nog goedkoper ook. Maar geen 1:1 passende plug dus.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat ben ik met @Xander eens. Met name omdat je ze vaak buiten het zicht wegstopt en vaak ook zo dat een smeul/brand lucht ook vertraagd is zal ik niet snel een van KFD nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander1992nl
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Xander schreef op zondag 14 april 2019 @ 00:46:
[...]

Zit daar een stekkertje bij wat direct in de controller past? Of moet je hiervoor knippen en solderen? Had het idee dat dit een afwijkende maat was.

Persoonlijk koop ik netadapters liever van mij bekende merken (en dat is "KFD" niet :P) maar een vervangende adapter van een A-merk hoeft ook niet veel te kosten. Zoiets: https://m.reichelt.nl/ste...gst36e24-p1j-p175853.html is nog goedkoper ook. Maar geen 1:1 passende plug dus.
Met deze adapter hoef je niet te knippen en solderen, adapter past meteen. Ik had ook liever een A merk, maar dit was de enige die ik kon vinden die precies past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:33
Ik overweeg om de Philips Hue Adore Plafondlamp aan te schaffen en deze op te hangen in de badkamer. Iemand ervaring met deze plafonniere? Is de lichtsterkte voldoende en geeft het prettig licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

RutgerFR schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:21:
Is de lichtsterkte voldoende en geeft het prettig licht?
2400 lumen moet al snel meer dan genoeg zijn voor de gemiddelde badkamer. Met ambiance kan je verder ook iedere kleur temperatuur instellen die je maar zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@UBloemeke Gewoon accessoiresconfiguratie - accessoire toevoegen, dan zijn de lampen ook gekoppeld volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelledenkik
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-02 14:17
In een lange zoektocht om "domme" lampen met Philips Hue te bedienen ben ik inmiddels op zoek naar een wandschakelaar waar ik zelf de Hue Tap module achter kan zetten.

Na ook op dit forum (en deel 2 en 1) lang zoeken kwam ik op de Gira sets om dit voor elkaar te krijgen. Er wordt gesproken over deze set:
https://www.girashop.nl/g...dloze-wandzender-2-voudig
Bij deze set haal je de geleverde module er uit, en vervang je deze voor de Hue Tap module.

Nu ben ik iets verder gaan kijken en kwam ik ook deze set tegen:
https://www.goedkopermets...-zuiver-wit-glanzend.html
Klopt het dat deze set eigenlijk dezelfde is, maar dan zonder de module (welke je toch vervangt) of zie ik iets over het hoofd?

Mocht iemand overigens alternatieven hebben die bijvoorbeeld beter zijn is een reactie natuurlijk ook welkom!

EDIT: Na beter zoeken toch mijn eigen vraag al beantwoord, en het antwoord is ja :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jelledenkik op 15-04-2019 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 10:27

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Jelledenkik schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:01:
In een lange zoektocht om "domme" lampen met Philips Hue te bedienen ben ik inmiddels op zoek naar een wandschakelaar waar ik zelf de Hue Tap module achter kan zetten.

Na ook op dit forum (en deel 2 en 1) lang zoeken kwam ik op de Gira sets om dit voor elkaar te krijgen. Er wordt gesproken over deze set:
Bij deze set haal je de geleverde module er uit, en vervang je deze voor de Hue Tap module.

Klopt het dat deze set eigenlijk dezelfde is, maar dan zonder de module (welke je toch vervangt) of zie ik iets over het hoofd?

Mocht iemand overigens alternatieven hebben die bijvoorbeeld beter zijn is een reactie natuurlijk ook welkom!

EDIT: Na beter zoeken toch mijn eigen vraag al beantwoord, en het antwoord is ja :)
Wat een geld voor slechts het stukje plastic wat je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaas.roelofs

Begrijp ik het nou goed dat je hiermee tracht domme lampen slim te maken? Dat gaat je hiermee niet lukken ben ik bang.
Hiermee integreer je enkel een Hue-schakelaar in je bestaande schakelmateriaal. Maar die schakelaar kan nog steeds alleen lampen bedienen die in je Hue ecosysteem zitten (m.a.w. het blijft gewoon een Hue Tap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelledenkik
klaas.roelofs schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:30:
[...]

Begrijp ik het nou goed dat je hiermee tracht domme lampen slim te maken? Dat gaat je hiermee niet lukken ben ik bang.
Hiermee integreer je enkel een Hue-schakelaar in je bestaande schakelmateriaal. Maar die schakelaar kan nog steeds alleen lampen bedienen die in je HUE ecosysteem zitten.
Ik was enkel op zoek naar het verwerken van een hue tap in een wandoutlet. Om de "domme" lampen slim te maken gebruik ik dit :) :
https://www.amazon.de/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaas.roelofs
Jelledenkik schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:33:
[...]

Ik was enkel op zoek naar het verwerken van een hue tap in een wandoutlet. Om de "domme" lampen slim te maken gebruik ik dit :) :
Duidelijk, dan gaat het lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelledenkik
i2Paq schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:06:
[...]

Wat een geld voor slechts het stukje plastic wat je gebruikt.
Klopt dat het een hoop geld is, maar ik heb het voor de afwerking er voor over. Het kan natuurlijk ook anders, je kunt ook een Hue Dimmer Switch op de muur plakken (pricewatch: Philips Hue Draadloze Dimmer) maar dan zit hij natuurlijk niet netjes weg gewerkt in je bestaande lichtknop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:07

Het kan ook op deze manier voor 20 euro:

https://www.voltus.de/?cl...3af&artikelnummer=1684554

https://www.voltus.de/blo...tap-ins-schalterprogramm/

Je moet nog wel een Hue Tap aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online

Het kan nog wat goedkoper; vanardenne in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morex
Weet iemand of de osram smart+ gu5.3 met de hue hub/app te dimmen is (zonder tussenkomst van een fysieke dimmer)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Morex schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:12:
Weet iemand of de osram smart+ gu5.3 met de hue hub/app te dimmen is (zonder tussenkomst van een fysieke dimmer)?
Ja, zowel aan de bridge als een touchlink compattible device. Houd er wel rekening mee dat ze niet veel licht geven voor een keuken/badkamer als hoofdverlichting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
Valandin schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:33:
[...]

Thanks voor de tip :)
Had het inderdaad gezien, ben de Amazon spring cleaning aan het stalken ivm m'n verhuizing.
Heb Philips Hue light strips, play bars en de hue bridge gekocht, wat robotstofzuigers en andere dingen, haha.

Heb alles pas in Juni (Na m'n verhuizing) echt nodig dus ik wacht nog even met de Osram+, die heb ik vaker voor €10-12 zien komen en gezien ik er erg veel wil is het de moeite nog wel waard om op een íets scherpere deal te wachten! :)
There we go, 12.99 :)
https://www.amazon.de/sch...B074PZLX2P?language=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

De titel doet vermoeden dat het een buitenstopcontact is (de laatste afbeelding). De ean verwijst daar ook naar. De prijs klopt dan alleen van geen kant aangezien het buitenstopcontact duurder is dan de binnen variant.

Zie hieronder

[ Voor 5% gewijzigd door job op 16-04-2019 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
job schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:33:
De titel doet vermoeden dat het een buitenstopcontact is (de laatste afbeelding). De ean verwijst daar ook naar. De prijs klopt dan alleen van geen kant aangezien het buitenstopcontact duurder is dan de binnen variant.
De titel is een verzameling van 3 opties.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1l6Udki.png
Daar kan je kiezen voor binnen stopcontact, indoor+lamp of buitenstopcontact :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik zie nu dat het ean wijzigt wanneer ik die laatste afbeelding aanklikt. Denk dat je gelijk hebt :)

Wel een onhandige gekozen titel van amazon.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 16-04-2019 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Vraagje; zie je die Osram stekkers ook terug in je woning app ? Zodat je daarmee dan ook lampen kan automatiseren ,aan uit op basis van andere HomeKit schakelaar of bv sensor ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

LoneWolf schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:05:
Vraagje; zie je die Osram stekkers ook terug in je woning app ?
Wat bedoel je met 'woning app' ? Hoe dan ook kan je ze gewoon met ifttt gebruiken of in labs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
LoneWolf schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:05:
Vraagje; zie je die Osram stekkers ook terug in je woning app ? Zodat je daarmee dan ook lampen kan automatiseren ,aan uit op basis van andere HomeKit schakelaar of bv sensor ?
Nee, ze zijn in de Woning-app (iPhone) niet zichtbaar. Ze zijn wel in elke Hue-app te zien.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Omdat die Osrams niet via de Hue bridge te updaten zijn kun je ze niet bedienen met Apple Homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:14
Iemand hier met de 1st gen Osram stekker die niet meer werken de laatste paar weken? Ze reageren hier niet meer in HomeKit maar kan ze wel aansturen na er paar keer in de Hue app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:39
In de Home app kan je een if, then implementeren om de hue lampen te programmeren. Maar is er nog een mogelijkheid om dat uitgebreider te doen? Bijvoorbeeld met 2 keer IF: wanneer ik thuis ben én het na 21u is, dan die actie triggeren? Of bestaat er een app daarvoor? Want dat mis ik nu wel wat, ik heb de hue app met enkele triggers maar ook de homekit app met triggers, puur en enkel omdat beide apps verschillende mogelijkheden hebben qua voorwaarden om ze te programmeren...

[ Voor 33% gewijzigd door pina op 17-04-2019 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Laatst online: 06-10 16:06
Helox-in-a-box schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 23:13:
Iemand hier met de 1st gen Osram stekker die niet meer werken de laatste paar weken? Ze reageren hier niet meer in HomeKit maar kan ze wel aansturen na er paar keer in de Hue app...
ik weet niet over eerste gen maar ik had dit ook met 2 stekkers, ik dacht het ligt aan de stekker of ontvangst maar dat kan het niet zijn. heb zitten testen. ook verschillende resets gedaan en verwijderen uit hue enz.

uiteindelijk een dag uitgeplugged gelaten en terug in gebruik genomen en nu werkt die al een paar weken goed terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

Ah kijk, dank funske , ik hoop dat Philips dan toch ook nog eens stekkers uit brengt, hadden ze in t verleden ook eens.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 23:09
peptalk schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:27:
[...]

Via WinHue checken of er toch geen rules actief zijn waar je niets van weet: https://github.com/Hyrules/WinHue/releases
Ik ben er volgens mij achter wat de trigger is, maar ik ben er nog niet achter hoe het op te lossen.
Ik heb een regel ingesteld dat om 1 uur 's nachts alle lampen in huis uitgaan. Ik heb deze regel ingesteld om dat ik 's ochtends wel eens beneden kwam en er achter kwam dat er enkele lampen op de laagste stand stond en niet uit waren gegaan (of weer waren aangesprongen).

Ik zie op mijn camera dat om exact 1 uur de lamp aanspringt. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Baddie09 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:15:
Ik heb een regel ingesteld dat om 1 uur 's nachts alle lampen in huis uitgaan.
[..]
Ik zie op mijn camera dat om exact 1 uur de lamp aanspringt. Iemand een idee?
Stuurt je regel de lampen aan of een scene ? In dat laatste geval zou ik de scene eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
LoneWolf schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:58:
Ah kijk, dank funske , ik hoop dat Philips dan toch ook nog eens stekkers uit brengt, hadden ze in t verleden ook eens.
Zelf heb ik 3 van die LivingWhites Plugs en deze zijn inderdaad wel zichtbaar in de Woning-app.
Maar ik ben bang dat Philips die echt niet meer gaat maken; ze verdienen nu meer aan al die verschillende armaturen die ze aanbieden.
Overigens mis ik die Osrams+ plugs niet echt in mijn Woning-app. V.w.b. verlichting heb ik alles in iConnectHue zitten en dat werkt uitstekend zoals ik het wil.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:14
Vortexmerc schreef op woensdag 17 april 2019 @ 07:34:
[...]

ik weet niet over eerste gen maar ik had dit ook met 2 stekkers, ik dacht het ligt aan de stekker of ontvangst maar dat kan het niet zijn. heb zitten testen. ook verschillende resets gedaan en verwijderen uit hue enz.

uiteindelijk een dag uitgeplugged gelaten en terug in gebruik genomen en nu werkt die al een paar weken goed terug...
Thanks, helemaal niet aan gedacht... gaan we vanavond even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
DukeBox schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:33:
[...]

Stuurt je regel de lampen aan of een scene ? In dat laatste geval zou ik de scene eens bekijken.
ik heb het uitgaan van de lampen ingesteld via routines - gaan slapen, dat was nl de enige optie die ik zag om alle lampen in het huis uit te zetten. Geen idee of dit een scene of een regel is in jouw bewoordingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Bij mij heet die Routine “Alles uit”. “Woning” gaat uit om 2.30h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-10 14:55
Zijn er hier mensen die Hue Sync op een manier werkend hebben icm een LG OLED TV?
Zelf kijk ik al mijn content via de AppleTV en voor zover ik weet is er nog geen plugin van Hue Sync voor AppleTV of WebOS. Alleen MrMc lijkt een hue plugin te hebben maar mijn wens is een oplossing voor alle content (Netflix, Infuse, iTunes, NLZIET etc.)

Ik zie op internet dat er verschillende pogingen gedaan worden met een HDMI splitter en een Raspberry Pi maar aangezien de apparatuur vrij prijzig is voor een (hopelijk) tijdelijke oplossing vroeg ik af of mede tweakers zich al hieraan gewaagd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:17
Baddie09 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:28:
[...]

ik heb het uitgaan van de lampen ingesteld via routines - gaan slapen, dat was nl de enige optie die ik zag om alle lampen in het huis uit te zetten. Geen idee of dit een scene of een regel is in jouw bewoordingen
Ik heb het gedaan via Andere Routines, Aangepaste Routine Maken, op een bepaald tijdstip. Dit werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:17
Ik heb trouwens een probleem met routine Thuiskomen, in de app staat dat je 4 kamers kan toewijzen maar er blijft er telkens maar eentje in het geheugen staan ook al sla ik het op. Raar, ik krijg dit niet goed aan de praat want het werkt ook nog eens niet..

misschien aan een andere app?

Edit: Probleem opgelost na laatste update Bridge en Android App..Het werkt! >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Birdy D op 26-04-2019 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:07

ManiacsHouse

Scheisse!

Suffe vraag misschien. Maar kan zo gauw niet vinden. Als een lamp handmatig via de wandschakelaar is uitgezet. Op moment als ik dan in de app kijk staan vaak die lampen nog 'aan'. Ik meende toch dat de hub dit ziet en dan lamp als uit of onbereikbaar zet.

Ook raar iets met 1 lamp in de slaapkamer. Die staat elke avond in de app op aan, maar lamp is via wandschakelaar gewoon uit. Alle routines etc al eens gewist en toch elke avond als ik richting bed ga staat ding in de app ingeschakeld. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 05:02
Zijn er meer mensen met de combinatie Osram (GU 5.3) spots en Niko Hue switches?

Verder werkt alles in huis echt naadloos samen maar zodra ik m'n Niko knop indruk gaan maximaal de helft van m'n Osram spots aan, soms de helft gedimd en de helft helder, maar nooit volledig in 1x allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
ManiacsHouse schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:02:
Suffe vraag misschien. Maar kan zo gauw niet vinden. Als een lamp handmatig via de wandschakelaar is uitgezet. Op moment als ik dan in de app kijk staan vaak die lampen nog 'aan'. Ik meende toch dat de hub dit ziet en dan lamp als uit of onbereikbaar zet.

Ook raar iets met 1 lamp in de slaapkamer. Die staat elke avond in de app op aan, maar lamp is via wandschakelaar gewoon uit. Alle routines etc al eens gewist en toch elke avond als ik richting bed ga staat ding in de app ingeschakeld. Zie ik iets over het hoofd?
Eerste heb ik ook, mijn Hue tuinlampen staan nu nog op een timer geschakeld die alle buitenstroom uitzet op een bepaald tijdstip. In de app zijn de lampen dan zogenaamd nog 'aan'.

Tweede heb ik ook, de slaapkamerspots van Osram en 1 Hue Color bulb gaan via een vaste wandschakelaar aan en uit en staan nu ook in de app op 'aan' terwijl ze uit staan.

Hue kan daar niet goed mee omgaan omdat het systeem gemaakt is om altijd 'aan' te staan, blijkbaar. Als er handmatig dingen uitgezet worden wordt er blijkbaar geen signaaltje naar de bridge gestuurd. Eigenlijk best gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
witchdoc schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 20:06:
[...]

Dat is geen goed nieuws :(
Bij mij komt er op de 'helder' scene geen geluid uit de adapter, alleen bij bepaalde specifieke kleuren (helder lichtblauw bijvoorbeeld) maakt het wat geluid wat op 30 cm hoorbaar is, en op 1m niet meer.

Denk dus echt dat het aan een bepaalde serie adapters ligt en heb ik net de goede toevallig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:57
lvanhoe schreef op donderdag 18 april 2019 @ 02:45:
Hue kan daar niet goed mee omgaan omdat het systeem gemaakt is om altijd 'aan' te staan, blijkbaar. Als er handmatig dingen uitgezet worden wordt er blijkbaar geen signaaltje naar de bridge gestuurd. Eigenlijk best gek.
Als je de stekker uit je computer trekt terwijl die aan staat stuurt die toch ook geen signaal dat hij uit is. Als je de stroom van de lampen haalt is het dus ook niet zo gek dat deze niet maar naar de Hue Bridge kunnen communiceren dat ze uit zijn.
Maar zoals @ManiacsHouse al aangeeft zou een lamp dan automatisch na verloop van tijd op unavailable moeten komen te staan. De Hue Bridge probeert namelijk periodiek de lamp te bereiken, en dat lukt dan niet meer.

Handig is het overigens ook niet om Hue lampen continu volledig van de stroom af te halen. Zo "stoort" het steeds het mesh netwerk dat je Hue netwerk opzet. Elke powered node (lamp bv dus) doet namelijk ook dienst als repeater. Door de stroom van de lamp af te halen doet deze dat uiteraard ook niet meer, en zo kan het best zijn dat je Zigbee bereik flink afneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baddie09
Birdy D schreef op woensdag 17 april 2019 @ 20:37:
[...]

Ik heb het gedaan via Andere Routines, Aangepaste Routine Maken, op een bepaald tijdstip. Dit werkt perfect.
Dank, ik ga deze optie proberen! Hopelijk werkt het en heb ik een frustratie minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Lees net dit; https://ledmagazine.nl/ni...ikant-koopt-wiz-connected

Wellicht dat we in de toekomst, Hue Wifi lampen mogen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-10 15:02
Mede Hue'ers; ik heb al veel gelezen maar mijn gebrek aan kennis toch even de controle vraag;

op mijn trap heb ik een stroompunt laten aanleggen zonder schakeldraad (zwart ?) dus ik heb wel bruin, blauw en groen/geel; klopt het dat ik hier nu direct een Hue lamp (om precies te zijn; de hue Runner spot) in combinatie met een losse sensor; dat zodra er iemand loopt het licht aangaat; en na zoveel seconden weer uit gaat ?

In de praktijk betekend dit dat de spanning er alleen via de meterkast af kan (hier ben ik van bewust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 12:34
Len020 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:38:
Mede Hue'ers; ik heb al veel gelezen maar mijn gebrek aan kennis toch even de controle vraag;

op mijn trap heb ik een stroompunt laten aanleggen zonder schakeldraad (zwart ?) dus ik heb wel bruin, blauw en groen/geel; klopt het dat ik hier nu direct een Hue lamp (om precies te zijn; de hue Runner spot) in combinatie met een losse sensor; dat zodra er iemand loopt het licht aangaat; en na zoveel seconden weer uit gaat ?

In de praktijk betekend dit dat de spanning er alleen via de meterkast af kan (hier ben ik van bewust.
Dit klopt helemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ +1
Len020 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:38:
Eigenlijk is dat het hele idee van smart lampen, dat ze altijd stroom krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Hoe bedienen jullie je Hue eigenlijk? Enkel app? Met fysieke schakelaars? Voice controlled?

Ik zocht een oplossing waar ik nog typische schakelaars met hue functionaliteit kon gebruiken. Dus makkelijk aan uit zonder je smartphone maar tegelijk toch nog volledige controle via de smartphone.

De enige die ik hier voor vind is de overmaatse van philips zelf of nu van Niko een klassieke schakelaar maar dan weer een zelf stroom opwekkende knop. Dat laatste lijkt handig maar je krijgt er weer een iets zwaardere druk door.
Ik heb al stroom aan het stopcontact, Bestaat er echt geen 'normale' hue schakelaar die ik ipv een normale kan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

witchdoc schreef op donderdag 18 april 2019 @ 17:14:
Hoe bedienen jullie je Hue eigenlijk? Enkel app? Met fysieke schakelaars? Voice controlled?
Alle 3, voice controlled is midden in de nacht niet altijd handig en schakelaars niet als je met je handen vol staat.. app eigenlijk zelden, voornamelijk wanneer ik wil afwijken van mijn standaard scenes (of wanneer ik in mijn ontwikkel/test omgeving moet zijn aangezien ik daar geen voice heb gekoppeld).

De druk van die van niko vind ik wel meevallen maar toch heb ik er voor gekozen overal dim schakelaars te plaatsen. In de praktijk gebruik ik ze zelden, de kids al helemaal niet meer sinds alles voice is.

[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 18-04-2019 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:16

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik gebruik eigenlijk alleen de app als ik wil zien of boven de lichten nog aanstaan. Daarnaast gaat het meeste automatisch met routines of sensoren, daarna voice-control met Google Home. Dan nog 1 dimmer-switch om makkelijk scenes te wisselen. Oh en twee zelfbouw 3 kanaals RGB dimmers op de kinderkamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Automatisch waar en wanneer t kan, fysieke knoppen wanneer t handiger is:
- geofence die automatisch woonkamer lampen aandoet
- sensoren in gang / overloop
- knoppen in woonkamer en slaapkamer om handmatig aan en uit te kunnen doen
- buiten/tuin lampen op timer gelinkt aan zonsondergang

Voice: ik had laatst een paar Home mini’s gekocht, maar ik kreeg t niet in mn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik was van plan een lightstrip onder aan mijn keuken (plint) te maken maar ik loop een beetje tegen mijn vaatwasser aan. De deur daarvan kantelt een stukje naar binnen toe dus de 'bovenkant' van de plint loopt niet door en heb ook niet echt een makkelijke manier van monteren.

Voordat ik hele ingewikkelde constructies ga bedenken, iemand hier al eens tegenaan gelopen en zo ja, hoe heb je dat opgelost zonder dat er een (duidelijke) overgang in het licht is ?

Dit is een beetje het idee wat ik wil:
Afbeeldingslocatie: https://www.led-gigant.nl/wp-content/uploads/2017/06/philips-hue-led-strip-profiel-600x422.png

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 18-04-2019 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@witchdoc Bij mij lopen de verlichting op het terras, twee sfeerlampen in de vensterbank en de verlichting op de overloop en in de hal op een timer. Terras en hal en overloop ‘s ochtends vroeg (tot ergens begin mei) en ‘s avonds, de sfeerverlichting alleen ‘s avonds. In de woonkamer geen timer, maar wel geofencing. De woonkamer doe ik meestal aan via de telefoon en uit met de Hue dimmer bij het verlaten van de kamer. De sfeerverlichting en het terras doe ik meestal ‘s avonds uit met de telefoon. En om 2.30h gaat sowieso, mocht er iets vergeten zijn, de hele woning uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Het verbaast me dat jullie 'allemaal' automatiseren.. Hebben jullie binnenshuis dan zo'n strak schema dat zoiets nuttig is? Of laten je gewoon je lampen veel langer branden dan echt nodig is?
Buiten kan ik me het nog een beetje inbeelden met betrekking tot veiligheid maar binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005

Pierre

Van nature lui!

witchdoc schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:09:
Het verbaast me dat jullie 'allemaal' automatiseren.. Hebben jullie binnenshuis dan zo'n strak schema dat zoiets nuttig is? Of laten je gewoon je lampen veel langer branden dan echt nodig is?
Buiten kan ik me het nog een beetje inbeelden met betrekking tot veiligheid maar binnen?
Gewoon omdat het kan.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Binnen gaat er een half uur voor zonsondergang een scene van start in de woonkamer en keuken, de rest gaat met motion sensoren. Het uitschakelen van de kamer/keuken (5 rooms) gaat met een simpele druk op de knop 1 van de tap. De slaapkamer wordt aangestuurd via dimmers, die verder ook nog her en der door het huis heen hangen om overdag eventueel wat licht aan te zetten indien nodig, of 's avonds wat extra lichtsterkte kan instellen. Overdag wordt de keuken ook nog ingeschakeld door een motion sensor, die 's avonds de scene ook aanpast, en bij geen beweging weer terugzet naar de laatste stand.

Wc, hal, overloop met motion sensors, overdag feller dan 's avonds/'s nachts.

Het komt er op neer dat ik normaal gesproken 3x per dag een schakelaar nodig heb:
1x om de kamer/keuken uit te zetten (kan natuurlijk ook automatisch, maar deze tijden wisselen nogal
1x om de slaapkamer aan te zetten
1x om de slaapkamer uit te zetten

Overigens wordt alle verlichting (ook de buitenverlichting dus) nog een keer uitgeschakeld bij zonsopgang, zodat ook als ik niet thuis ben de verlichting niet 24/7 brand.

Voor vakanties stel ik even een extra uitschakelmoment in.

Ik heb ik huis nog 1 kamer niet hue, en mijn vriendin en ikzelf vergeten regelmatig dit licht uit te schakelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua veiligheid is het voor binnen ook wel handig. Zo lijkt het alsof er altijd iemand thuis is. Bij mij gaan zowel in de tuin als binnen bij zonsondergang altijd de lampen aan. Als we gewoon thuis zijn, hebben we de verlichting altijd al eerder aangezet. In ons geval via een Hue Tap: met 1 druk op de knop alle verlichting op begane grond aan. Bij naar bed gaan idem (maar dan uit ;)). Ik maak ook gebruik van HomeKit. Met dezelfde druk op de knop (voor verlichting uit) zetten we ook de thermostaat laag. Ook in dit geval vaak al eerder laag gezet.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 19-04-2019 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:32

Ik zocht een oplossing waar ik nog typische schakelaars met hue functionaliteit kon gebruiken. Dus makkelijk aan uit zonder je smartphone maar tegelijk toch nog volledige controle via de smartphone.
Ik gebruik zelf naast een dimmer en de app een Logitech Harmony companion. Hiermee kan je acht acties instellen en eventueel één of meerder activiteiten. Helaas kan je hiermee niet direct scenes bedienen, dit kan volgens mij met de duurdere elite wel. Volgens Logitech gaat dit in de toekomst helaas ook niet ondersteund worden bij de companion.

Voordeel van de Logitech vind ik zelf het gemak om met een activiteit alles aan te zetten wat je wilt, ook apparatuur en bv ook een Osram smart plug, werkt prima hier. De companion is dus wel wat beperkt maar daar is de prijs ook naar, voor mij is ie bijna perfect. De dimmer gebruik ik meestal om alles uit te zetten en de app af en toe als ik wat wil instellen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Zeker buitenlicht is handig om te automatiseren; ik heb bij de voordeur en aan de zijkant van het huis ook nog elk een lamp met een licht/donkerschakelaar. Overloop en hal (lamp in een vitrinekastje en losse lamp via Osram Smart+ plug) zijn bij ons vrij donker (geen bovenlichten boven de deuren ivm houten binnenkozijnen). Ik heb er gewoon een hekel aan om een donkere hal binnen te lopen. Zonsondergang heb ik danook een half uur naar voren gezet; de buitenlampen bij het terras gaan daarom in een half uur naar vol aan.

Overigens in de vorige post nog vergeten: op de slaapkamer van zoon en dochter wordt gewoon met de dimmer geschakeld; bij dochterlief ook nog een tap.

Geofencing is gewoon als geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Hebben jullie binnenshuis dan zo'n strak schema dat zoiets nuttig is?
Ik niet hoor.. geen dag is voor mij het zelfde qua tijden. Maar als dat wel zo is zou ik dat ook doen.
Geo gekoppeld is voor mij ook geen optie met kids die geen telefoon hebben.

edit: Buitenlicht gaat overigens wel altijd aan met zon ondergang, voortuin uit bij opgang en achtertuin en om 12:00/01:00. Dat loopt overigens (nog) niet via Hue.

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 19-04-2019 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-10 16:07
Ik heb sinds vandaag een nieuwe bridge die Home kit ondersteund, nu heb ik alle lampen kunnen connecten op 1tje na. Als ik de oude bridge inschakel dan kan ik connectie maken met deze lamp. Ik heb hem verwijderd uit de oude bridge maar de nieuwe ziet hem dus niet, ook als ik handmatig het S/N invoer.
Iemand idee?
Siri de lampen uitzetten werkt goed!

[ Voor 8% gewijzigd door U2psv op 19-04-2019 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Iets dichter bij de Bridge zetten? Het eerste half uur na stroomloos maken staat de lamp “open” om te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
Rallye schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 16:20:
Iets dichter bij de Bridge zetten? Het eerste half uur na stroomloos maken staat de lamp “open” om te koppelen.
Beide geprobeerd helaas zonder resultaat, rare is oude bridge ziet hem direct zelfs zonder sn of zoekoptie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

U2psv, heb je die specifieke lamp al eens gereset?
Dus 4 maal, minimaal 4 seconden van de stroom af, minimaal 4 seconden stroom erop.

[ Voor 40% gewijzigd door job op 19-04-2019 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
job schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 18:57:
U2psv, heb je die specifieke lamp al eens gereset?
Dus 4 maal, minimaal 4 seconden van de stroom af, minimaal 4 seconden stroom erop.
Nee bied ook geen oplossing, heb de lamp direct naast de bridge geplaatst helaas.
Terwijl bridge v1 hem direct ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

U2psv schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 20:03:
[...]

Nee bied ook geen oplossing, heb de lamp direct naast de bridge geplaatst helaas.
Terwijl bridge v1 hem direct ziet
Kon je hem niet verhuizen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baddie09
Birdy D schreef op woensdag 17 april 2019 @ 20:37:
[...]

Dank, dit was de oplossing, de lamp gaat niet meer aan om 1 uur! Heerlijk, mijn nachtrust terug _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 07:57
DukeBox schreef op donderdag 18 april 2019 @ 19:35:
Ik was van plan een lightstrip onder aan mijn keuken (plint) te maken maar ik loop een beetje tegen mijn vaatwasser aan. De deur daarvan kantelt een stukje naar binnen toe dus de 'bovenkant' van de plint loopt niet door en heb ook niet echt een makkelijke manier van monteren.

Voordat ik hele ingewikkelde constructies ga bedenken, iemand hier al eens tegenaan gelopen en zo ja, hoe heb je dat opgelost zonder dat er een (duidelijke) overgang in het licht is ?
Ben ik eigenlijk ook benieuwd naar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U2psv
i2Paq schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:04:
[...]

Kon je hem niet verhuizen?
Dat was hem! Wel omslachtig eerst 1 lamp overgezet, moest de nieuwe daarvoor resetten, daarna alle lampen en indeling weer instellen. Nu weer alles werkend, bedankt👍

[ Voor 8% gewijzigd door U2psv op 21-04-2019 06:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 09:59
marsclone schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 22:58:
[...]

Ben ik eigenlijk ook benieuwd naar?
Zelfde probleem hier en ook niet echt een oplossing gevonden. Ik heb een U keuken dus heb nu links en rechts wel een strip en in het midden bij de vaatwasser geen, stoort me niet echt gelukkig.

Je zou de strip door kunnen knippen, en een dun kabeltje ertussen kunnen solderen, die kan dan meevieren als de vaatwasser open of dicht gaat, de losse strip plak je dan tegen de vaatwasser.
Vraag me alleen af hoe je ervoor moet zorgen dat het kabeltje dan niet gaat hangen als de vaatwasser dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 10:38
Is er iemand hier die Homewizard gebruikt in combinatie met Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

U2psv schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 22:59:
[...]

Dat was hem! Wel omslachtig eerst 1 lamp overgezet, moest de nieuwe daarvoor resetten, daarna alle lampen en indeling weer instellen. Nu weer alles werkend, bedankt👍
Bij de aanschaf van mijn Bridge 2 las ik op het Internet dat je lampen en scenes kon verhuizen, vandaar mijn opmerking.

Blij dat het gelukt is :)
Pagina: 1 ... 40 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic