Ik heb sinds december 22 ikea tradfri gu10 spots (die van 6,99euro) op een hue hub 2.0 draaien zonder ook maar 1 enkel probleem. Geen geknipper, geen gemiste schakelingen, gewoon perfect.Erik1971 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:22:
[...]
Ik heb zelf de E27 lamp van de eerste link, is een dimbare lamp en daar heb ik tot nu toe geen noemenswaardige problemen mee gehad!
Er is op tweakers forum ook een Tradfi draadje, Ikea Trådfri - Ervaringen & discussie, daar zie je dat er toch wel wat problemen kunnen optreden!
Vooral de lampen die naast dimmen ook van kleur kunnen veranderen, deze lampen hebben problemen met de "scene's" die door de Hue bridge worden gemaakt, de Hue Bridge stuurd (alleen voor de niet Hue lampen) bij een "scene recall" meerdere berichten tegelijk uit, om een lamp aan te zetten, dim level goed te zetten en de kleur aan te passen. De Ikea lampen kunnen dan de hoeveelheid berichten niet allemaal tegelijk afhandelen, met gevolg dat meestal de kleur achter blijft. Alleen Ikea lampen hebben hier last van, lampen van bijvoorbeeld INNR of OSRAM, kunnen hier wel goed mee overweg.
Ook is het bekent van Ikea Tradfri lampen dat deze kunnen knipperen, wanneer ze in standby staan, vooral de GU10 en E14 lampen hebben daar last van (vermoed dat het vooral aan de voeding ligt van deze lampen, icm belasting ZigBee chip).
Ook schijnt het dat de nieuwste lampen van Ikea, die dit jaar zijn uitgebracht, niet met de Hue bridge kunnen worden gelinked! Maar daar is eigenlijk nog geen duidelijkheid over, of dat nu echt een probleem is of dat ze gewoon heel lastig toe te voegen zijn!
Dus E27 dimbare lampen geen probleem, de rest meerdere kleine problemen.....
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output