[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.437 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Marsman83 schreef op zondag 21 april 2019 @ 09:56:
Je zou de strip door kunnen knippen, en een dun kabeltje ertussen kunnen solderen, die kan dan meevieren als de vaatwasser open of dicht gaat..
Dat solderen is geen probleem al word dat nog best een lang stuk. Het punt is meer dat ik bij mijn vaatwasser hem alleen vertikaal kan plakken gericht naar de plint en op de andere plekken alleen horizontaal gericht naar beneden.
Mijn vastwasser zit helemaal aan het eind dus weglaten is geen probleem maar ben nu al bang dat ik mij er aan ga irriteren dat hij niet doorloopt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Toch nog maar een osram smart+ gekocht via amazon.de
Kon hem nu voor die 14,99 euri niet laten liggen :P

https://www.amazon.de/gp/...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UBloemeke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-08 12:03
Rallye schreef op zondag 14 april 2019 @ 16:56:
@UBloemeke Gewoon accessoiresconfiguratie - accessoire toevoegen, dan zijn de lampen ook gekoppeld volgens mij.
Bedankt voor de suggestie en sorry voor de late ractie. Het toevoegen van de dimmer wilde ook op deze manier niet lukken. Uiteindelijk via twitter (@tweethue) de oplossing gevonden. Met behulp van de lamp finder app alle lampen weten te verbinden en daarna ook de dimmer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toempf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 21:07
DukeBox schreef op zondag 21 april 2019 @ 13:29:
[...]

Dat solderen is geen probleem al word dat nog best een lang stuk. Het punt is meer dat ik bij mijn vaatwasser hem alleen vertikaal kan plakken gericht naar de plint en op de andere plekken alleen horizontaal gericht naar beneden.
Mijn vastwasser zit helemaal aan het eind dus weglaten is geen probleem maar ben nu al bang dat ik mij er aan ga irriteren dat hij niet doorloopt.
Mijn vaatwasser zit ook aan het einde van de keuken en ik heb gewoon een stuk pvc strook van de vloer op de plint geschroefd die ik nog over had om een horizontaal stuk te creëren waar ik de ledstrip onder kon plakken. Klep van de vaatwasser raakt 'm niet dus is een prima oplossing wat mij betreft.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/z7S6HhN/IMG-20190420-191100.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markolino33
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-10 12:49
Welke gu10 color lampen raden jullie aan die korter zijn dan de hue variant? Ik heb zelf de
Osram Lightify Smart+ GU10 RGBW gevonden, maar hoor tocht wisselende ervaringen icm de hue bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07-10 14:10
In de nieuwe keuken wil ik graag een de led-strip van Philips onder de keukenkastjes plaatsen. Is het nodig om een aluminium profiel te gebruiken om de warmte af te voeren? Dit komt weer ten goede van de levensduur volgens 'de fabrikanten van het profiel'

Gebruiken jullie ook een aluminium profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Toempf schreef op zondag 21 april 2019 @ 20:53:
[...]

Mijn vaatwasser zit ook aan het einde van de keuken en ik heb gewoon een stuk pvc strook van de vloer op de plint geschroefd die ik nog over had om een horizontaal stuk te creëren waar ik de ledstrip onder kon plakken. Klep van de vaatwasser raakt 'm niet dus is een prima oplossing wat mij betreft.

[Afbeelding]
onze vaatwasser heeft een knik onderin het paneel ( twee panelen dus ) waarbij het onderste deel ( ca 10-15cm ) naar voren knikt. mogelijk heeft hij eenzelfde variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Toempf schreef op zondag 21 april 2019 @ 20:53:
Tnx voor je foto, zoet er mooi uit.

Mijn probleem is dat mijn vaatwasser door de plint heen klapt (zie onderaan), het 'gat' is niet zichtbaar vanuit de keuken, het voorblad is laag genoeg en ver genoeg naar voren om dat niet te zien (koelkast en vriezer er tegenover zijn op dezelfde manier voorzien van een strook voor aanzuiging van koeling, daar heb ik echter geen last van de klep). Vaste montage is wel het meest betrouwbaar qua kabel breuk i.p.v. mee laten klappen met de klep.
HyperTrophy schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:55:
..mogelijk heeft hij eenzelfde variant
Denk het niet, was een weekendje dus vandaar dat ik wat laat kon reageren. Dit is de exacte situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WeKQyJfFyN1hVH2Kj6BpgtTG/full.gif

Ik ga van de week maar eens met een proefstukje wat plakken om te kijken wat wel/niet (acceptabel) in het zicht is. Resultaat als ik er mee doorga zal ik nog laten zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:15
Mocht iemand zich afvragen hoe Friend of Hue van Busch Jaeger eruit zien? (Future Linear serie).

Afgelopen weekend ontvangen en geïnstalleerd. Werkt prima zowel in hue app als Apple HomeKit.

Het is de middelste :+

Friends of hue schakelaar busch jaeger

[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 23-04-2019 18:30 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-10 16:55
JL-IP(!) schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:52:
In de nieuwe keuken wil ik graag een de led-strip van Philips onder de keukenkastjes plaatsen. Is het nodig om een aluminium profiel te gebruiken om de warmte af te voeren? Dit komt weer ten goede van de levensduur volgens 'de fabrikanten van het profiel'

Gebruiken jullie ook een aluminium profiel?
Pagina 155 is hier al een vraag over gesteld:

Beyond schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:40:
Hoe gebruiken jullie de lightstrip (plus)? Stoppen jullie deze nog in een profiel met diffuser?
Ik wil namelijk zo'n 3 a 4 meter plaatsen onder de gordingbalk. Strak tegen het dak.

mijn antwoord:

Heb er 4, allemaal in een alu profiel met diffuser. Alu voert warmte af, je strip blijft daarin tenminste goed plakken en met een diffuser (opaal) krijg je een veel mooiere legale lichtlijn.. mijn ervaring althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 14:36

Shunt

Boe

TheKerremenke schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:29:
Mocht iemand zich afvragen hoe Friend of Hue van Busch Jaeger eruit zien? (Future Linear serie).

Afgelopen weekend ontvangen en geïnstalleerd. Werkt prima zowel in hue app als Apple HomeKit.

[Afbeelding: Friends of hue schakelaar busch jaeger]
Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt ik kon hem tot voorkort alleen nog vinden in Duitsland en daar was hij niet op voorraad.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:15

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakk3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 09:38
Zijn er ook mogelijkheden om een inbouw dubbele wandschakelaar te koppelen met Hue? Ik wil graag de wandschakelaar kunnen gebruiken, maar ook de 'domme' lampen dimmen/schakelen met Hue. Ik heb wel HUE-compatible dimmers gevonden voor enkele wandschakelaar (bijv. https://www.bol.com/nl/p/...yRwpFZmPXZsRoCCnkQAvD_BwE), maar ik kan er geen vinden die compatible zijn met een dubbele wandschakelaar. Iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Bakk3 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 08:00:
Zijn er ook mogelijkheden om een inbouw dubbele wandschakelaar te koppelen met Hue?
Wat bedoel je precies ? Je kan 'domme' lampen 'smart' maken en je kan 'domme' schakelaars vervangen door 'smart' schakelaars. De actor en reactor moeten altijd beiden dezelfde taal spreken (dus smart of dom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakk3
DukeBox schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:03:
[...]

Wat bedoel je precies ? Je kan 'domme' lampen 'smart' maken en je kan 'domme' schakelaars vervangen door 'smart' schakelaars. De actor en reactor moeten altijd beiden dezelfde taal spreken (dus smart of dom).
Ah, excuus is idd niet helemaal duidelijk. Ik bedoel: ik wil de bestaande dubbele wandschakelaar en bestaande gekoppelde plafond lampen (normale led lampen) behouden. De lampen wil ik kunnen aansturen met de bestaande wandschakelaar, maar ook met Hue.

Volgens mij moet dat kunnen met een inbouw dimmer (https://www.bol.com/nl/p/...yRwpFZmPXZsRoCCnkQAvD_BwE). Echter kan ik geen inbouw dimmers vinden voor een dubbele wandschakelaar (om 2 verschillende plafondlampen te schakelen/dimmen) ipv een enkele wandschakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 13:19
Wegens weer een uitbreiding van mijn systeem even een vraag.
Heeft iemand de sensor al aan het plafond gemonteerd?
Mijn bijkeuken is 3x2.5 en het plafond zal 2.5 meter hoog zijn. Volgens mij gaat dat werken met de sensor die detecteert in een hoek van 115 graden en mijn berekeningen met mijn oude wiskunde-theorieën. Iemand ervaring met zo'n situatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Bakk3 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:24:
Volgens mij moet dat kunnen met een inbouw dimmer
Ja dat kan.
Echter kan ik geen inbouw dimmers vinden voor een dubbele wandschakelaar (om 2 verschillende plafondlampen te schakelen/dimmen) ipv een enkele wandschakelaar.
Dat heb je er 1 nodig. Die gaan waarschijnlijk niet in in inbouw doos passen dus zal je de dimmer in een andere doos of bij de lamp moeten inbouwen en de draden naar de schakelaar moeten verlengen.

b.t.w. Heb zelf de icasa dimmer gehad, was er niet zo over te spreken.
robkrekel schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:34:
Heeft iemand de sensor al aan het plafond gemonteerd?
In mijn badkamer, is minder hoog (~ 2m20) heb hem wel iets uit het midden gedaan zodat ik de detectie hoek een (klein) beetje richting de deur kon kantelen. Werkt prima, zodra ik de deur open doe detecteert ie het al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
DukeBox schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:26:
[...]

Tnx voor je foto, zoet er mooi uit.

Mijn probleem is dat mijn vaatwasser door de plint heen klapt (zie onderaan), het 'gat' is niet zichtbaar vanuit de keuken, het voorblad is laag genoeg en ver genoeg naar voren om dat niet te zien (koelkast en vriezer er tegenover zijn op dezelfde manier voorzien van een strook voor aanzuiging van koeling, daar heb ik echter geen last van de klep). Vaste montage is wel het meest betrouwbaar qua kabel breuk i.p.v. mee laten klappen met de klep.

[...]

Denk het niet, was een weekendje dus vandaar dat ik wat laat kon reageren. Dit is de exacte situatie:

[Afbeelding]

Ik ga van de week maar eens met een proefstukje wat plakken om te kijken wat wel/niet (acceptabel) in het zicht is. Resultaat als ik er mee doorga zal ik nog laten zien.
Heb hetzelfde met mijn vaatwasser. Voor nu had ik het opgelost dor een plastic profiel op de bovenkant van die uitsnede te plakken en dan daarop de ledstrip verder te laten lopen.

Van een afstand zie ik dan net wat harder het licht van de strip omdat die dan dichter bij de vloer hangt. Maar stoor ik me voor nu niet echt aan. Had geen zin om die strip door te knippen etc of daar een ontbrekend stuk te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Paulus07 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:40:
Voor nu had ik het opgelost dor een plastic profiel op de bovenkant van die uitsnede te plakken en dan daarop de ledstrip verder te laten lopen.
Tnx, ben ook van plan het zo als eerste te gaan proberen. Evt. met een diffuus filter over de hele lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakk3
DukeBox schreef op woensdag 24 april 2019 @ 09:46:

Dat heb je er 1 nodig. Die gaan waarschijnlijk niet in in inbouw doos passen dus zal je de dimmer in een andere doos of bij de lamp moeten inbouwen en de draden naar de schakelaar moeten verlengen.

b.t.w. Heb zelf de icasa dimmer gehad, was er niet zo over te spreken.
Thanks! Ik hoopte dat er een dimmer was specifiek voor dubbele schakelaar.
Zijn er andere inbouw dimmers waar je wel tevreden over was/bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Bakk3 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:17:
Zijn er andere inbouw dimmers waar je wel tevreden over was/bent?
Inbouw niet echt helaas. Althans niet zigbee3 compattible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:09
DukeBox schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:22:
[...]

Inbouw niet echt helaas. Althans niet zigbee3 compattible.
In welk opzicht was je niet tevreden over de Icasa dimmer?
Ik heb er nu 2 in gebruik en het werkt tot nu toe perfect samen met de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Robje1244 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:43:
In welk opzicht was je niet tevreden over de Icasa dimmer?
Beperkt dimbereik, geluid (zoemen), flikkeren bij veranderen dim niveau en slecht bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robje1244
  • Laatst online: 22:09
DukeBox schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:45:
[...]

Beperkt dimbereik, geluid (zoemen), flikkeren bij veranderen dim niveau en slecht bereik.
Deze problemen ervaar ik niet met de dimmers.
Het enige wat niet lukt is om de lampen naar minder dan 10% te dimmen. Dan gaan ze gewoon helemaal uit.
Verder werkt het prima samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-10 15:02
in mijn keuken wil ik een spanningsrail monteren met Hue spots erin; zodat ik 'werk' en 'sfeer' heb.

Nu heb ik 1 schakelaar voor het plafondpunt; eigenlijk wil ik deze omzeilen zodat er permanent stroom op de rail staat;

nu dacht ik aan de volgende optie; echter heb ik weinig verstand van elektra;
- aanzetten en daarna schakemateriaal weghalen en afwerken met een blindplaat

en vervolgens van Busch Jager de friends of Hue schakelaar aansluiten (deze werkt draadloos).

Met name het stukje; permand stroom ipv geschakeld heb ik geen ervaring mee; ik wil voorkomen dat een onbekende de knop weer omzet (en de lamp dus geen stroom krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:08
Ja gewoon je huidige schakelmateriaal weghalen, als het goed is heb je dan een blauwe bruine en zwarte draad over. Deze met elkaar verbinden d.m.v een kroonsteen of lasdop. Vervolgens de FOH schakelaar op deze doos schroeven en het is geregeld. Officieel zou je volgens mij de draden eigenlijk moeten terughalen naar de centraaldoos en daar verbinden, maargoed...

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Zwart en bruin met elkaar verbinden bedoel je :)

Blauw is de nuldraad en gaat rechtstreeks naar de lamp (meestal vanuit het centraal punt).
Bruin (fase) gaat naar de schakelaar, zwart vanaf schakelaar de lamp. Zwart en bruin blijven over als je de schakelaar weghaalt.

Netter is inderdaad de boel vanuit het centraalpunt aansluiten. blauw en bruin daar vandaan halen.
Maarja, het is vaak makkelijker om de draden in de muur te gebruiken.

illustratie: Afbeeldingslocatie: https://www.klusidee.nl/Forum/userpix/52218_kastverlichting_1.jpg

[ Voor 119% gewijzigd door job op 24-04-2019 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 07-10 14:39
bruin en zwart inderdaad. Niet lullig bedoeld, maar als je advies geeft, doe het dan goed.
Blauw en zwart met elkaar verbinden geeft alleen maar vonken.

[ Voor 60% gewijzigd door remmuz op 24-04-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:01
Dit is waarschijnlijk een beetje een lekenvraag, maar zijn er ook (en/of is het technisch uberhaupt mogelijk) om slimme dimmers te installeren die geen nuldraad nodig hebben?

Context:
Ik heb een verlaagd plafond met meerdere spots. Deze zijn van de fabrikant zelf (Plameco) en helaas geen stadaard GU10 spots. Ik wilde deze dus slim maken met een dimmer. Echter heb ik in de muur geen blauwe fasedraad lopen om bijv. een icasa zigbee dimmer aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenhorst1
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-08 18:50
Beste Tweakersleden,

ik ga geheel binnenkort een Philips Hue starterspack aanschaffen. Welke ben ik nog niet helemaal uit, maar die met Google Home is een zeer interessante keuze. Omdat in de hoek waar de Philips Hue Bridge komt nog een vrije USB poort op de stekkerdoos heb, zou ik die willen gebruiken voor de Bridge. kan iemand mij vertellen welke usb kabel ik hiervoor moet kopen (welke diameter de plug moet hebben).

ik kwam via AlleKabels wel al eentje tegen, maar twijfel dus over de juiste plug.
linkje: https://www.allekabels.nl...er-kabel-55mm-x-21mm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

maxvdh schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:12:
Dit is waarschijnlijk een beetje een lekenvraag, maar zijn er ook (en/of is het technisch uberhaupt mogelijk) om slimme dimmers te installeren die geen nuldraad nodig hebben?.
Nee, tenzij de dimmer batterij gevoed is maar die ken ik niet voor Hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Iets raars...net update van de bridge gehad (SW versie:1931140050) en nou staat er bij Instellingen - Gedrag bij inschakelen dat bijna alle lampen "niet ondersteund" worden (op een paar na) Druk je er op staat dat de lamp(en) geupdate moeten worden maar ze zijn alle up to date..wat kan dat zijn?

Edit: handmatig verwijderen en handmatig toevoegen helpt de keuze weer te maken, alleen hoop ik dat dit niet na elke update moet gaan gebeuren :(

[ Voor 24% gewijzigd door Birdy D op 24-04-2019 20:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10 17:53
Volgens dit Reddit artikel kan de Tradfri Plug gekoppeld worden in Hue.
Iemand die het kan/wil proberen? Nieuwste firmware is waarschijnlijk wel vereist.

https://www.reddit.com/r/...a_outlets_now_work_in_hue

Crosspost met Tradfri topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 07:13
Beste medetweakers en Hue gebruikers,

ik heb een vraag over het programmeren van de Philips Dimmer Switch...

Ik ben onlangs toegetreden tot de wondere wereld van Hue, volg dit topic al een tijdje ( erg nuttig geweest in mijn keuzes ), maar heb nu even jullie hulp nodig;

Ben tot nu toe enorm tevreden over hoe dit systeem werkt, heb eigenlijk alles wat mogelijk is met de beschikbare apps wel onder controle, en begrijp redelijk hoe alles werkt. Tot dusver geen probleem ( uitdaging )

Maar nu kom ik wat situaties tegen die binnen de beschikbare apps geen oplossing bieden. En dat begint in mijn geval bij de Hue Dimmer Switch..

Eerst even mijn setup:

Ik heb 4 bulks GU10 Whitte and Color en 2x E27 bulks White and Color in de woonkamer, en 1 Lightstrip Plus + extention in de keuken.

Dit alles op 1 kamerconfiguratie.( Woonkamer ) Ik heb ook nog een Slaapkamer configuratie ( Slaapkamer ) met 2 E27 Bulbs

Wat ik wil:

Ik heb mijn lightstrips in de keuken onder de keukenkastjes geplaatst. Deze zijn opgenomen in de betreffende kamer, in verschillende Scenes. ( Woonkamer )

Omdat het wel handig is om hardwarematige toeging tot deze Ligststrip te krijgen, ( want keuken ), leek het mij handig om deze toe te voegen aan de mogelijkheden van de Dimmer Switch. En daar loop ik tegen problemen aan;

In de Hue App kan je onder Accesoire bepalen wat de AAN knop doet. ( van de andere blijkbaar niet ? ) Zo ook wat er gebeurd bij "Tweede druk op knop". En bij deze laatste zou ik graag willen dat enkel de Lightstrip reageerd om op vol licht te gaan ( wat mij betreft een hard reset, dat is ook vol licht ), zonder de rest van de huidige Scene te beinvloeden.

En dat gaat dus niet. Ik heb al gebrobeerd om een 3e Kamer aan te maken ( Keuken ) en enkel de Lightstrip daarin op te nemen, en toe te wijzen aan de "2e klik" maar deze Kamer settings overrulen de heersende Woonkamer settings zodra deze geactiveerd wordt. ( Overruled de complete Scene dus )

Kortom: Hoe kan ik er voor zorgen dat 2x klikken op de AAN knop ( Dimmer Switch ) resulteerd in enkel het aansturen van de Lightstrip, ongeacht welke Scene er reeds actief is in een ( eender ) andere kamer ?

Wie kan deze oldtimer ( ik ) wat op weg helpen hierin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
micla schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:08:
Beste medetweakers en Hue gebruikers,

ik heb een vraag over het programmeren van de Philips Dimmer Switch...

Ik ben onlangs toegetreden tot de wondere wereld van Hue, volg dit topic al een tijdje ( erg nuttig geweest in mijn keuzes ), maar heb nu even jullie hulp nodig;

Ben tot nu toe enorm tevreden over hoe dit systeem werkt, heb eigenlijk alles wat mogelijk is met de beschikbare apps wel onder controle, en begrijp redelijk hoe alles werkt. Tot dusver geen probleem ( uitdaging )

Maar nu kom ik wat situaties tegen die binnen de beschikbare apps geen oplossing bieden. En dat begint in mijn geval bij de Hue Dimmer Switch..

Eerst even mijn setup:

Ik heb 4 bulks GU10 Whitte and Color en 2x E27 bulks White and Color in de woonkamer, en 1 Lightstrip Plus + extention in de keuken.

Dit alles op 1 kamerconfiguratie.( Woonkamer ) Ik heb ook nog een Slaapkamer configuratie ( Slaapkamer ) met 2 E27 Bulbs

Wat ik wil:

Ik heb mijn lightstrips in de keuken onder de keukenkastjes geplaatst. Deze zijn opgenomen in de betreffende kamer, in verschillende Scenes. ( Woonkamer )

Omdat het wel handig is om hardwarematige toeging tot deze Ligststrip te krijgen, ( want keuken ), leek het mij handig om deze toe te voegen aan de mogelijkheden van de Dimmer Switch. En daar loop ik tegen problemen aan;

In de Hue App kan je onder Accesoire bepalen wat de AAN knop doet. ( van de andere blijkbaar niet ? ) Zo ook wat er gebeurd bij "Tweede druk op knop". En bij deze laatste zou ik graag willen dat enkel de Lightstrip reageerd om op vol licht te gaan ( wat mij betreft een hard reset, dat is ook vol licht ), zonder de rest van de huidige Scene te beinvloeden.

En dat gaat dus niet. Ik heb al gebrobeerd om een 3e Kamer aan te maken ( Keuken ) en enkel de Lightstrip daarin op te nemen, en toe te wijzen aan de "2e klik" maar deze Kamer settings overrulen de heersende Woonkamer settings zodra deze geactiveerd wordt. ( Overruled de complete Scene dus )

Kortom: Hoe kan ik er voor zorgen dat 2x klikken op de AAN knop ( Dimmer Switch ) resulteerd in enkel het aansturen van de Lightstrip, ongeacht welke Scene er reeds actief is in een ( eender ) andere kamer ?

Ben je toevallig Android gebruiker? In dat geval kan je de app Hue Essentials downloaden. Daarmee kan je wel per knop van de dimmer instellen wat er moet gebeuren. Ik vermoed dat je daarmee wel kan instellen wat je precies wilt bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
Wekko306 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:35:
[...]

Ben je toevallig Android gebruiker? In dat geval kan je de app Hue Essentials downloaden. Daarmee kan je wel per knop van de dimmer instellen wat er moet gebeuren. Ik vermoed dat je daarmee wel kan instellen wat je precies wilt bereiken.
Bedankt voor je reactie. Ik ben een Android gebruiker, en ga even kijken of Hue Essentials soelaas bied.

Ik laat het weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 13:11
Ik heb nu al een aantal keer de Bridge moeten resetten afgelopen maanden.

Daarna alle timers etc er weer handmatig inzetten a.h.v. screenshots, maar is er eigenlijk een manier om een backup te maken en later weer te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Laatst online: 22:08
@job @remmuz Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk, ik was even abuis :)

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Birdy D schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:42:
Iets raars...net update van de bridge gehad (SW versie:1931140050) en nou staat er bij Instellingen - Gedrag bij inschakelen dat bijna alle lampen "niet ondersteund" worden (op een paar na) Druk je er op staat dat de lamp(en) geupdate moeten worden maar ze zijn alle up to date..wat kan dat zijn?

Edit: handmatig verwijderen en handmatig toevoegen helpt de keuze weer te maken, alleen hoop ik dat dit niet na elke update moet gaan gebeuren :(
Was een bug, zou een tijdje terug al opgelost zijn? Welke versie app gebruik je, dacht dat het met onder andere een app update het probleem wordt opgelost?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Erik1971 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:48:
Was een bug, zou een tijdje terug al opgelost zijn? Welke versie app gebruik je, dacht dat het met onder andere een app update het probleem wordt opgelost?!
Heb het zelfde probleem sinds de bridge update. Heb de laatste versie android app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

micla schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:08:
Lampen hang je in een kamer.
Binnen een kamer heb je scenes.
Scenes koppel je aan de accessoires (dus accessoires kan je maar aan 1 kamer hangen).

Je maakt dus een kamer, mikt daar alle lampen in die je wilt aansturen met de accessoire.
In de scene geef je aan welke sterkte, welke kleur(temperatuur) en welke lamp.
Je maakt scene met alleen de lightstrip en deze koppel je aan de tweede klik.

De hue app is door de vele opties in 1 scherm wat onoverzichtelijk.
Wanneer je een scene bouwt/bewerkt zie je een nummer. Het nummer komt overeen met het aantal lampen in de kamer. Wanneer je op het nummer tapt verschijnen alle lampen in de kamer. Deze lampen kan je verschillend instellen. Succes :)

[ Voor 14% gewijzigd door job op 25-04-2019 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Erik1971 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:48:
[...]

Gebruik ook de nieuwste versie van de app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Yihaaa schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:55:
Ik heb nu al een aantal keer de Bridge moeten resetten afgelopen maanden.

Daarna alle timers etc er weer handmatig inzetten a.h.v. screenshots, maar is er eigenlijk een manier om een backup te maken en later weer te gebruiken?
Dat zou ik ook graag willen weten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micla
Wekko306 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:35:
[...]

@Wekko306 : ik ben inderdaad een stuk verder gekomen met Essentials. Werkt nog niet helemaal, omdat enkelklik blijft storen op de lanke klik, maar hier kom ik wel uit denk ik. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17
micla schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:41:
[...]

@Wekko306 : ik ben inderdaad een stuk verder gekomen met Essentials. Werkt nog niet helemaal, omdat enkelklik blijft storen op de lanke klik, maar hier kom ik wel uit denk ik. Bedankt voor de tip.
Triggeren niet bij indrukken van de knop maar bij loslaten dan. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
job schreef op donderdag 25 april 2019 @ 00:24:
[...]

Lampen hang je in een kamer.
Binnen een kamer heb je scenes.
Scenes koppel je aan de accessoires (dus accessoires kan je maar aan 1 kamer hangen).

Je maakt dus een kamer, mikt daar alle lampen in die je wilt aansturen met de accessoire.
In de scene geef je aan welke sterkte, welke kleur(temperatuur) en welke lamp.

De hue app is door de vele opties in 1 scherm wat onoverzichtelijk.
Wanneer je een scene bouwt/bewerkt zie je een nummer. Het nummer komt overeen met het aantal lampen in de kamer. Wanneer je op het nummer tapt verschijnen alle lampen in de kamer. Deze lampen kan je verschillend instellen. Succes :)
Hoi @job , zoals aangegeven in mijn eerste post, snap ik in de Hue-app prima hoe alles werkt. Je uitleg was een beetje overbodig. Evengoed bedankt.
Dat gaat in mijn geval niet, want de Lightstrip zit al in alle andere Scenes, die worden overruled zodra je een andere Scene activeerd.

Ik zat dus met het feit dat in de Hue app, geen 2 scenes door elkaar kan triggeren. Met Essentials kan je alles bedienen apart/los van de Scenes, en is het ondertussen ( zo goed als ) gelukt. Moet nog even met @Xander zijn tip stoeien, maar ik denk dat ik er nu wel uit kom.

Allen bedankt..

[ Voor 8% gewijzigd door micla op 25-04-2019 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:58

megaleo

Special member

Vraag over een buitenlamp.
Ik wil graag in mijn achtertuin een drietal lampen ophangen maar ik vind de Philips Hue lijn niet altijd even mooi. Daarom dacht ik van: Ik zoek gewoon armaturen en doe daar een Hue lamp in.
Maar.... Voor in de achtertuin wil ik aan de wand deze lamp armatuur, zie link , en hier wilde ik dan een Philips White & Color lamp GU10 in doen.
Ik vraag me af of dit past. Nou zullen jullie vast niet weten of dit past of niet maar ik vraag me af of iemand anders ook zo'n soortgelijke vraag heeft gehad en dit misschien zelf al heeft. Dan ben ik heel benieuwd wat voor lamp-armatuur er is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:28
megaleo schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:55:
Vraag over een buitenlamp.
Ik wil graag in mijn achtertuin een drietal lampen ophangen maar ik vind de Philips Hue lijn niet altijd even mooi. Daarom dacht ik van: Ik zoek gewoon armaturen en doe daar een Hue lamp in.
Maar.... Voor in de achtertuin wil ik aan de wand deze lamp armatuur, zie link , en hier wilde ik dan een Philips White & Color lamp GU10 in doen.
Ik vraag me af of dit past. Nou zullen jullie vast niet weten of dit past of niet maar ik vraag me af of iemand anders ook zo'n soortgelijke vraag heeft gehad en dit misschien zelf al heeft. Dan ben ik heel benieuwd wat voor lamp-armatuur er is gebruikt.
Gezien de afmeting 8 cm van het armatuur en dat de lamp 7cm is, gaat dat niet passen als ik naar de foto's kijk van de armatuur. Heb geen alternatief voor je helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

micla schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:51:
Ik zat dus met het feit dat in de Hue app, geen 2 scenes door elkaar kan triggeren. Met Essentials kan je alles bedienen apart/los van de Scenes, en is het ondertussen ( zo goed als ) gelukt. Moet nog even met @Xander zijn tip stoeien, maar ik denk dat ik er nu wel uit kom.
Nu ik beter lees zie ik dat je huidige scenes wilt gebruiken en 1 lamp wilt wijzigen terwijl de andere niet mogen wijzigen. Waarom ik dat niet meteen begrijp, geen idee. Excuses :)

Dan is extra scenes maken onhandig inderdaad. Het kan wel (alle scenes dubbel met enige variant de ledstrip), maar het is wat omslachtig. Met de dimmer zou ik geen andere oplossing weten.

Als Essentials voor jou beter helpt dan is dat uiteraard een prima oplossing :)

[ Voor 44% gewijzigd door job op 25-04-2019 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-10 18:09
Vraag over een Ledstrip +.

Deze net gekocht, opgehangen en aangezet. Strip werkt, alleen kan hem met de app niet uitzetten?
Kleuren lijken ook maar heel vaag aan te passen aan de gekozen kleur/helderheid.

Edit:

Probleem opgelost en ledstrip omgeruild.

[ Voor 11% gewijzigd door Clavis op 25-04-2019 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 10:54

Tjark

DON'T PANIC

EdwinB schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:26:
Het feit dat een Hue dimmer niet netjes op een inbouwdoos past is voor mij de reden geweest om de starterkit te retourneren. Het is verder vast een mooi systeem, maar op deze manier komt het niet door de WAF heen. Ik ga nu voor de optie om de intelligentie in de schakelaar te stoppen ipv in de lamp (Domoticz met Fibaro dimmers enz.)

Echt een gemiste kans voor het "Nederlandse" Philips.
Is er tegenwoordig een zigbee light link alternatief voor een Fibaro dimmer 2? Het zou mooi zijn om een dimmer achter je bestaande wandschakelaars zou kunnen plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.vesternet.com/media/catalog/product/cache/c9e0b0ef589f3508e5ba515cde53c5ff/f/g/fgf-212_1.jpg

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Tjark schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:52:
Is er tegenwoordig een zigbee light link alternatief voor een Fibaro dimmer 2?
Ja, zie dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Laatst online: 03-10 15:50
Hoe configureer ik een lamp zo dat deze gewoon aan gaat zodra de lichtsterkte volgens een motion sensor beneden een bepaalde threshold komt en aan blijft tot deze weer boven de threshold komt?

Ik zou hierbovenop wel liefst het licht een andere intensiteit geven indien tussen bepaalde uren.
En dit dus onafhankelijk van de motion detection zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 00:35
Ik probeer een E27 bulb te regelen voor mijn buitenlamp zodat ik die automatisch met zonsondergang aan/uit kan laten gaan. De Hue en Tradfri bulbs passen helaas niet in mijn buitenlamp, de diameter is te groot, mag max 5.5cm zijn.

Weet iemand of er een Hue compatible alternatieve bulbs zijn die wel in mijn buitenlamp passen?

[ Voor 17% gewijzigd door Armo op 27-04-2019 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-10 17:50
Birdy D schreef op donderdag 25 april 2019 @ 07:29:
[...]

Dat zou ik ook graag willen weten..
Er is helaas geen backup mogelijkheid.
Wel zijn er hele discussies over.
Het probleem lijkt te zitten in de unieke id’s die worden uitgedeeld bij het opbouwen van je systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 10:38
Armo schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 08:28:
Ik probeer een E27 bulb te regelen voor mijn buitenlamp zodat ik die automatisch met zonsondergang aan/uit kan laten gaan. De Hue en Tradfri bulbs passen helaas niet in mijn buitenlamp, de diameter is te groot, mag max 5.5cm zijn.

Weet iemand of er een Hue compatible alternatieve bulbs zijn die wel in mijn buitenlamp passen?
Toevallig van de week hetzelfde probleem ondervonden. Heb na lang zoeken maar een andere buitenarmatuur gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Osram heeft ze maar die geven nog minder licht dan een e14 heu lamp met verloop naar e27.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D

Nieuwe buitenlamp of een verloopfitting E27-E14 gebruiken en daar een Hue kaarslamp in stoppen..Kaarslamp heeft wel een mindere lichtopbrengst als de bulb, ongeveer 40 tot 45W in vergelijking met een normale gloeilamp. Als je daar voldoende aan hebt zou ik dat proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wil voor onder m'n te bouwen carport een mooie ledstrip plaatsen, gezien ik Hue toch al heb in huis bedacht dit naar buiten uit te breiden.

Echter, de binnenstrips ( 2 + 1 meter aanbiedingen ) zijn goedkoper als de 5 meter buitenstrip, moet wel lukken toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb vandaag 2 milliskin spotjes met een GU10 in m'n plafond gezet, ik heb ze verbonden met m'n afstandbediening die bij m'n Adore Bathroom plafondspot zat.
De Adore veranderd wel van kleur (verschillende wit tinten), maar de Milliskin spotjes niet, dit zou toch gewoon moeten werken?

[ Voor 4% gewijzigd door Coenen op 27-04-2019 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 00:35
Lelyuser schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 10:22:
[...]
Toevallig van de week hetzelfde probleem ondervonden. Heb na lang zoeken maar een andere buitenarmatuur gekocht.
Was vandaag bij Ikea. Daar een nieuwe buitenarmatuur + setje GU10 tradfri's gehaald. Thuis aangekomen blijkt dat de lamp de inbouwdoos niet compleet dekt |:(
DukeBox schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 10:32:
[...]
Osram heeft ze maar die geven nog minder licht dan een e14 heu lamp met verloop naar e27.
Weet je ook toevallig welke Osram lamp precies? Heb even zitten zoeken maar kleiner dan 60mm diameter kan ik ze niet vinden.
Birdy D schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:20:
[...]

Nieuwe buitenlamp of een verloopfitting E27-E14 gebruiken en daar een Hue kaarslamp in stoppen..Kaarslamp heeft wel een mindere lichtopbrengst als de bulb, ongeveer 40 tot 45W in vergelijking met een normale gloeilamp. Als je daar voldoende aan hebt zou ik dat proberen..
Verloopfitting E27-E14 is wel een goeie! Zal morgen eens bij Karwei kijken. Of misschien toch een nieuwe buitenlamp uitzoeken daar. Ze hebben tot morgen 30% korting op buitenverlichting.

Btw, als je nog Hue spul moet hebben, 20% korting bij karwei :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 14:05

Dw1-nl

Webontwikkelaar

TheKerremenke schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:29:

[Afbeelding: Friends of hue schakelaar busch jaeger]
Ben zelf ook naar een oplossing aan het kijken of al mijn bestaande schakelaars in mijn nieuwe woning om te bouwen, maar zijn allemaal enkel en wil ze ook enkel houden. Alle lampen heb ik al besteld en allemaal Hue, iemand nog een leuke oplossing hiervoor die aantrekkelijk is kwa prijs? Wil ze graag met bestaande raamwerk (schakelaar + stopcontact) plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dw1-nl schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:40:
Wil ze graag met bestaande raamwerk (schakelaar + stopcontact) plaatsen.
Misschien moet je dan even melden welk merk/type raamwerk het is wat je wilt behouden... Voordat iemand met een prachtige oplossing voor Niko schakelmateriaal komt terwijl je Gira hebt.

Waarom wil je per se enkele wippen houden? Met 2 wippen (dus 4 toetsen) heb je natuurlijk meer mogelijkheden om scènes aan te roepen.

[ Voor 15% gewijzigd door Xander op 28-04-2019 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Xander schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:46:
[...]

Misschien moet je dan even melden welk merk/type raamwerk het is wat je wilt behouden... Voordat iemand met een prachtige oplossing voor Niko schakelmateriaal komt terwijl je Gira hebt.

Waarom wil je per se enkele wippen houden? Met 2 wippen (dus 4 toetsen) heb je natuurlijk meer mogelijkheden om scènes aan te roepen.
Heb zeker geen Niko schakelmateriaal. Zal morgen in de woning kijken, maar heb schakelmateriaal met dunne rand lijkt erg veel op Gira, maar of het dit is? of zijn er maar 2 soorten/maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
@Dw1-nl nee er zijn tig verschillende merken en van ieder merk zijn er tig verschillen series.

Als je die afdekramen wilt houden en een oplossing zoekt die daar netjes in past dan zul je toch even moeten melden om welk afdekraam het precies gaat. ;)

Als het Gira is dan zijn er materialen beschikbaar waarmee je een Hue Tap netjes om kunt bouwen. Die zijn er ook met enkele wip, alleen geen idee of dat goed gaat werken, dan druk je in principe twee toetsen van de Tap tegelijkertijd in en ik weet niet wat dat doet. In het gunstigste geval krijg je twee signalen binnen op de bridge, gebruik je er één en negeer je de ander, in een ongunstig geval werkt het ding gewoon niet.

[ Voor 50% gewijzigd door Xander op 28-04-2019 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 20:32
Len020 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:14:
in mijn keuken wil ik een spanningsrail monteren met Hue spots erin; zodat ik 'werk' en 'sfeer' heb.

Nu heb ik 1 schakelaar voor het plafondpunt; eigenlijk wil ik deze omzeilen zodat er permanent stroom op de rail staat;

nu dacht ik aan de volgende optie; echter heb ik weinig verstand van elektra;
- aanzetten en daarna schakemateriaal weghalen en afwerken met een blindplaat

en vervolgens van Busch Jager de friends of Hue schakelaar aansluiten (deze werkt draadloos).

Met name het stukje; permand stroom ipv geschakeld heb ik geen ervaring mee; ik wil voorkomen dat een onbekende de knop weer omzet (en de lamp dus geen stroom krijgt).
Een korte vervolgvraag die gerelateerd is aan de vraag van Len020. Mijn idee is bijna hetzelfde; een spanningsrail monteren met Hue spots.

Aangezien bij ons het lichtpunt niet op een gunstige plek zit wil ik een WCD gebruiken als voeding voor de rail. De hue spots worden via de schakelaar van Philips (of friends) aan en uit geschakeld. Er blijft zo wel altijd spanning op de rail. Blijft een rail die zo is aangesloten energie verbruiken doordat deze continue 'aan' staat? Heeft dit gevolgen voor de energierekening? Normaal stop je met de lichtschakelaar de stroomtoevoer naar de rail.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Andik schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:02:
Er blijft zo wel altijd spanning op de rail. Blijft een rail die zo is aangesloten energie verbruiken doordat deze continue 'aan' staat?
Ja, dat is ook normaal voor een smart lamp.
Heeft dit gevolgen voor de energierekening? Normaal stop je met de lichtschakelaar de stroomtoevoer naar de rail.
Ik weet niet precies om wat voor rail het gaat, ik neem aan 220v ? In dat geval heb je geen 'verlies' door een transformator. Het enige verbruik wat je dan hebt is het standby gebruik van de smart lamp.

Standby gebruik van een gen 4 hue lamp is 0,2 Watt, oftewel 39 cent per jaar (bij 0,22 cent/kWh)
Omgekeerd verdien je dat ook weer snel terug als je daardoor efficiënter je licht gebruikt, dus dimt wanneer er minder licht nodig is en niet vergeet uit te zetten d.m.v. schedules e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:22
Even een vraagje...

Wij zijn bezig met het uitzoeken van spotjes voor in de keuken. Nu dacht ik ook aan de Philips Hue Milliskin. Nu komen de inbouwspotjes in een koof waar een stopcontact in zit. Dit stopcontact kan vanaf een draaiknop aan/uit worden gedaan en gedimd. Nu vraag ik mij af, of dit wel gaat werken met een lamp die ik ook vanaf een app kan bedienen. Of moet ik dan wel steeds handmatig die knop omzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Pakhaas schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:36:
Nu vraag ik mij af, of dit wel gaat werken met een lamp die ik ook vanaf een app kan bedienen. Of moet ik dan wel steeds handmatig die knop omzetten?
Nee, het is de bedoeling dat een smart lamp 24x7 van spanning wordt voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:45
Pakhaas schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:36:
Nu komen de inbouwspotjes in een koof waar een stopcontact in zit. Dit stopcontact kan vanaf een draaiknop aan/uit worden gedaan en gedimd. Nu vraag ik mij af, of dit wel gaat werken met een lamp die ik ook vanaf een app kan bedienen. Of moet ik dan wel steeds handmatig die knop omzetten?
Met ^^

En ZEKER niet dimmen met een 'normale' dimmer. (tenzij je van een discofeest in de keuken houdt.. gedimd gaan die bulbs iig als een gek knipperen)

Of je ze 24/7 van spanning voorziet moet je zelf weten, maar zolang ze uit staan kunnen ze uiteraard niet bediend worden met de app.

[ Voor 31% gewijzigd door SmiGueL op 29-04-2019 14:20 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

SmiGueL schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:48:
Of je ze 24/7 van spanning voorziet moet je zelf weten.
Met een paar lampen is dat ook geen probleem maar als je er veel hebt merk je dat je zigbee netwerk er niet beter op wordt als er telkens routes opnieuw bepaald moeten worden. Met name als de betreffende lampen op centrale plekken zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Heb nog steeds een probleem met geofencing wat ik maar niet opgelost krijg..Heb een routine dat mijn lamp bij de voordeur en achterdeur bij zonsondergang aan gaan. Volgende routine is dat deze beiden om 0.00 uur uitgaan, so far so good...maar dan het thuiskomen na 0.00...alles ingesteld zoals het in mijn ogen hoort (ingelogd, locatie goed ingesteld, toegang tot locatie op mijn mobiel OnePlus6t) maar de lampen gaan niet branden als ik thuis kom. Kan maar niet ontdekken wat er hier fout gaat...iemand de gouden tip wellicht?

ps: gebruik de originele Hue app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:22
SmiGueL schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:48:
[...]

Met ^^

En ZEKER dimmen met een 'normale' dimmer. (tenzij je van een discofeest in de keuken houdt.. gedimd gaan die bulbs iig als een gek knipperen)

Of je ze 24/7 van spanning voorziet moet je zelf weten, maar zolang ze uit staan kunnen ze uiteraard niet bediend worden met de app.
Thnx. Dan gooi ik er wel "normale" dimbare spotjes in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:55
Philips Hue komt kennelijk met Memuru, dat zijn White Ambiance chainable lichtbalken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ePmYfEB.png

Weet iemand of dit al ergens te koop is?

[ Voor 11% gewijzigd door jeroen3 op 29-04-2019 21:46 . Reden: Plaatje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

jeroen3 schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:43:
Zover te vinden nog niet, maar je kan ook de lightstrip met zoiets nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picosuma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-09 15:04
Lelyuser schreef op zondag 21 april 2019 @ 11:03:
Is er iemand hier die Homewizard gebruikt in combinatie met Hue?
Ja ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 13:11
Vanavond onze nieuwe Hue Ensis opgehangen en aangesloten.
Wat een schitterende strakke lamp. Super tevreden over :)
Bijna hele huis is nu voorzien van Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Waar? Welk product? In de TS zie ik niet iets staan? :?

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:55
DukeBox schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:35:
[...]

Zover te vinden nog niet, maar je kan ook de lightstrip met zoiets nemen.
Dat is inderdaad mogelijk. Geeft die LED strip genoeg licht om te functioneren als kamerlamp als ik er 3 Meter van op het plafond plak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

jeroen3 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 07:57:
Geeft die LED strip genoeg licht om te functioneren als kamerlamp als ik er 3 Meter van op het plafond plak?
De plus in iedergeval wel, 2 meter geeft net zoveel licht als 3 e27 lampen.
Tjark schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 02:00:
Waar? Welk product? In de TS zie ik niet iets staan? :?
Het is ook geen Hue product dus staat daarom niet in de TS. Maar in de afgelopen 5 pagina's vind je het zeker terug. Zoek maar bijv. op icasa.

[ Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 30-04-2019 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:31
Ik heb een Osram Flex Outdoor led strip en wil deze ophangen. Helaas is de kabel erg kort en zoek ik een verlengkabel.
Weten jullie wat voor aansluiting deze 12 volt kabel is? Is dit een M16 connector? Zou het verlengsnoer van Hue Outdoor hiervoor werken?
Afbeeldingslocatie: https://p.globalsources.com/IMAGES/PDT/B1167355169/12V-DC-2A-24W-EU-Plug-AC-DC-Power-Adapter-with-TUV-CE-certification-IP44.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

DukeBox schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:03:
Het is ook geen Hue product dus staat daarom niet in de TS. Maar in de afgelopen 5 pagina's vind je het zeker terug. Zoek maar bijv. op icasa.
Helemaal gemist 8)7

Dan ga ik die proberen, of toch net een andere, aangezien ik altijd tegendraads moet zijn |:(

De Mextronic LED CONNEX Zigbee fasedimmer 230V tot 400W
https://www.amazon.de/gp/...smid=A1KLS26SU9YSD7&psc=1 lijkt mij 't zelfde als de icasa en de Illuminize, maar dan net voordeliger.

*insert signature here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Tjark schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:52:
De Mextronic LED CONNEX Zigbee fasedimmer 230V tot 400W
https://www.amazon.de/gp/...smid=A1KLS26SU9YSD7&psc=1 lijkt mij 't zelfde als de icasa en de Illuminize, maar dan net voordeliger.
Is ook gelijk (zelfde CE keurings nummer), je hebt ook nog ali express zigbee 3 dimmers die nog goedkoper zijn alleen een onhandiger formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
jeroen3 schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:43:
Philips Hue komt kennelijk met Memuru, dat zijn White Ambiance chainable lichtbalken.

[Afbeelding]

In het buitenland zie ik hier en daar, ook verschillende lengte's. Wel wat voor onder het aanrecht! Ook ideaal voor op een nette manier in vierkanten,hoeken te werken. Zou best een aanwinst zijn!

https://www.lectory.com.a...HBL1000-IFTTT-31184/31/66

[ Voor 7% gewijzigd door Birdy D op 30-04-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan is een ledstrip toch simpeler en goedkoper? Doe je die zelf in een alu strip en het lijkt met hetzelfde voor minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anor
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 15:53
Net de adapters binnen gehad, en het lijkt een ander type te zijn, deze heeft namelijk enkel aan de "stekker" kant text staan ipv deze informatie op de voorkant. Esthetisch een hele verbetering, en ik moet zeggen geen pieptoon hoorbaar (op de bon staat ls+ v3.1 psu)

Hulde voor de service!!!!
anor schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 18:42:
Ik had precies hetzelfde, ook met de actie van Amazon 2 stuks gehaald. Helaas bij 1 van de 2 een behoorlijk irritante piep bij meer dan 50% helderheid. Ik heb contact opgenomen met hue ol Twitter en ik krijg een nieuwe adapter opgestuurd. Prima service

http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 22:54
heeft iemand ervaring met een TP-Link Deco M9 mesh router systeem. icm philips hue verlichting en schakelaars? Ik ben van plan dit aan te schaffen omdat de wifi hier in huis op sommige plekken inhuis te wensen over laat. En bij de TP-Link Deco M9 schijnt het de taken van de philips hue hub over te kunnen nemen omdat hier een zigbee ontvanger/zender in zit. Waardoor je overal in huis een betere dekking moet kunnen krijgen. Nu reageren 9 van de tien keer mijn hue switches en dimmers niet meteen meteen. Ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

martk2280 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:29:
heeft iemand ervaring met een TP-Link Deco M9 mesh router systeem.
Zover ik kan zien kan die niet de taak van een hub voor Hue overmemen. Mogelijk alleen als repeater maar daar zou ik geen meerprijs voor een mesh router voor willen betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 10:27

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

*Gebruik jij nog de v1 Hue bridge?
De ondersteuning voor de ronde Hue Bridge v1 wordt afgebouwd. Vanaf nu kunnen Hue Bridge v1 gebruikers niet meer via de reguliere Hue app hun lampen aansturen, maar moeten hiervoor een speciale Hue v1 app downloaden. De v1 Bridge blijft functioneren, maar wel met enkele beperkingen t.o.v. de v2 Bridge.
Er loopt een actie bij Beaumotica om je bridge v1 te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:44
Hebben jullie ook last van het feit dat de volgorde van de lampen in de Android app niet meer in te stellen is of ligt dit aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaas.roelofs
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-08 13:30
chefspecial schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:11:
Hebben jullie ook last van het feit dat de volgorde van de lampen in de Android app niet meer in te stellen is of ligt dit aan mij?
Ik heb hetzelfde probleem inderdaad. En na aanpassen staat het ook gelijk weer verkeerd. Bloedirritant... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
klaas.roelofs schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:22:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem inderdaad. En na aanpassen staat het ook gelijk weer verkeerd. Bloedirritant... |:(
Confirmed! Hier alleen de Light Setup even geopend, niet eens iets aangepast, maar alles staat nu door elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:25
i2Paq schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:40:
[...]

Er loopt een actie bij Beaumotica om je bridge v1 te upgraden.
Ik kan hem helaas niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Xander schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:46:
[...]

Schijnbaar heb ik Jung. Ik heb er even een foto van gemaakt Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/Dml7M/d445868a39.jpg Welke opties heb ik hiermee? Een dubbele schakelaar kan eventueel ook wel kan ik er 2 functies voor 1 lamp opzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07-10 15:02
DukeBox schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:41:
[...]

Nee, het is de bedoeling dat een smart lamp 24x7 van spanning wordt voorzien.
Dat betekend dus in dit geval:

de schakelaar verwijderen en de bruine draad en de zwarte draad in deze doos direct met elkaar verbinden via een lasklem? en daarna de schakelaar weghalen en eventueel afmonteren met een bindplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Len020 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:08:
Dat betekend dus in dit geval:

de schakelaar verwijderen en de bruine draad en de zwarte draad in deze doos direct met elkaar verbinden via een lasklem? en daarna de schakelaar weghalen en eventueel afmonteren met een bindplaat?
Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
.NCK schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:19:
[...]

Ik kan hem helaas niet terugvinden.
Waarom niet een nieuwe bridge van Marktplaats voor rond de 30 euro? Worden zat aangeboden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 10:52

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik zocht al erg lang een modern/minimalistische wandlamp waar ook een Philips Hue GU10 v2 lamp in pastte. Na erg lang zoeken maar besloten om zelf een lamp te gaan maken. :)
Zie hier het resultaat (afmetingen: 160mm breed x 120mm lang x 60mm diep):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KGmQ9mKRurBzRQSyzq4msD1D/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vAMH3Z53fydFrB5XwD9xt2cq/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EAT1OdPh4gIj8bFYh5VLgADm/medium.jpg

Ik ben zelf erg tevreden met het eindresultaat. Aan de onderzijde zit nu nog een malletje, maar deze wordt ook nog vervangen door RVS. Ophanging is niet zichtbaar.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Laatst online: 07-10 08:58
Da_maniaC schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:45:
Ik zocht al erg lang een modern/minimalistische wandlamp waar ook een Philips Hue GU10 v2 lamp in pastte. Na erg lang zoeken maar besloten om zelf een lamp te gaan maken. :)
Zie hier het resultaat (afmetingen: 160mm breed x 120mm lang x 60mm diep):
Netjes gedaan _/-\o_

Online...

Pagina: 1 ... 41 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic