micla schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:08:
Beste medetweakers en Hue gebruikers,
ik heb een vraag over het programmeren van de Philips Dimmer Switch...
Ik ben onlangs toegetreden tot de wondere wereld van Hue, volg dit topic al een tijdje ( erg nuttig geweest in mijn keuzes ), maar heb nu even jullie hulp nodig;
Ben tot nu toe enorm tevreden over hoe dit systeem werkt, heb eigenlijk alles wat mogelijk is met de beschikbare apps wel onder controle, en begrijp redelijk hoe alles werkt. Tot dusver geen probleem ( uitdaging )
Maar nu kom ik wat situaties tegen die binnen de beschikbare apps geen oplossing bieden. En dat begint in mijn geval bij de Hue Dimmer Switch..
Eerst even mijn setup:
Ik heb 4 bulks GU10 Whitte and Color en 2x E27 bulks White and Color in de woonkamer, en 1 Lightstrip Plus + extention in de keuken.
Dit alles op 1 kamerconfiguratie.( Woonkamer ) Ik heb ook nog een Slaapkamer configuratie ( Slaapkamer ) met 2 E27 Bulbs
Wat ik wil:
Ik heb mijn lightstrips in de keuken onder de keukenkastjes geplaatst. Deze zijn opgenomen in de betreffende kamer, in verschillende Scenes. ( Woonkamer )
Omdat het wel handig is om hardwarematige toeging tot deze Ligststrip te krijgen, ( want keuken ), leek het mij handig om deze toe te voegen aan de mogelijkheden van de Dimmer Switch. En daar loop ik tegen problemen aan;
In de Hue App kan je onder Accesoire bepalen wat de AAN knop doet. ( van de andere blijkbaar niet ? ) Zo ook wat er gebeurd bij "Tweede druk op knop". En bij deze laatste zou ik graag willen dat enkel de Lightstrip reageerd om op vol licht te gaan ( wat mij betreft een hard reset, dat is ook vol licht ), zonder de rest van de huidige Scene te beinvloeden.
En dat gaat dus niet. Ik heb al gebrobeerd om een 3e Kamer aan te maken ( Keuken ) en enkel de Lightstrip daarin op te nemen, en toe te wijzen aan de "2e klik" maar deze Kamer settings overrulen de heersende Woonkamer settings zodra deze geactiveerd wordt. ( Overruled de complete Scene dus )
Kortom: Hoe kan ik er voor zorgen dat 2x klikken op de AAN knop ( Dimmer Switch ) resulteerd in enkel het aansturen van de Lightstrip, ongeacht welke Scene er reeds actief is in een ( eender ) andere kamer ?
Wie kan deze oldtimer ( ik ) wat op weg helpen hierin ?