[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.431 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:19
Dw1-nl schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:49:
[...]

Schijnbaar heb ik Jung. Ik heb er even een foto van gemaakt [Afbeelding] Welke opties heb ik hiermee? Een dubbele schakelaar kan eventueel ook wel kan ik er 2 functies voor 1 lamp opzetten.
Ik ben niet zo bekend met Jung, is dit de CD500 serie?

Volgens mij is daarvoor niets beschikbaar om een Hue Tap in te bouwen. Meestal worden daarvoor delen van EnOcean wandzenders gebruikt en die kan ik in die serie ook niet vinden.

Voor de Jung A / AS serie zijn wel opties. Zie bijvoorbeeld vanardenne in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2".

Jung heeft in de CD serie wel een eigen Zigbee wandzender: https://www.jung.de/nl/online-catalogus/374872415/. Deze kun je ook met Hue combineren maar komt wel met een hoop nadelen. De bridge heeft geen weet van deze schakelaars dus je kunt hem niet via de Hue app programeren, je kunt de schakelaar enkel rechtstreeks met lampen verbinden. Dit kunnen maximaal 10 lampen zijn. Scenes zul je moeten instellen via de wandzender zelf. Omslachtig, als je het mij vraagt. Maar misschien is het voor jou bruikbaar. Als je de handleiding download en doorleest krijg je een aardig idee wat je er mee kunt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:53
Nu de firmware update het mogelijk heeft gemaakt om de lampen in een specifieke setting op te starten na een power recovery. Is dat nu nu ook mogelijk om een lamp afhankelijk van het tijdstip te zetten op een bepaalde setting? Bijvoorbeeld door de lamp eerst heel zwak te laten branden en afhanelijk van het tijdstip naar een fellere waarde te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
Dat kan toch al? Twee opeenvolgende routines:
1) start zwak op het eerste tijdstip;
2) ga naar fel (ga fel aan) op een volgend tijdstip.

Of mis ik iets en kan dit niet?
Heeft overigens niets met power on behaviour te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Rallye op 02-05-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:40
Vraagje, ik ben voor mijn tuinkantoor de elektra aan het voorbereiden. Ik kom echter niet helemaal uit hoeveel ik nu zal installeren.
Ruimte is 3x4 plafond op 2,20

Ik ben voornemens om 4x GU10 White Ambiance aan te brengen in het plafond. Gevoelsmatig is dit voldoende qua lichtopbrengst voor wanneer het overdag wat donker is, in de avond heb ik maar zeer weinig licht nodig aangezien ik ook mijn scherm al maximaal dim.

Iemand die hier wat over kan zeggen?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Ik zou in ieder geval de mogelijkheid openlaten om meer licht te krijgen dan je nu denkt nodig te hebben. Ik merk zelf dat ik meer licht nodig heb om zaken goed te kunnen zien nu ik ouder wordt; ik kan mij voorstellen dat je ook in de toekomst je kantoor nog wilt gebruiken.

Je zou ook aan kunnen sluiten bij de vereisten voor licht op kantoren - die zijn er niet voor niets. Zeker als je ergens veel werkt (uren achter elkaar) is dat een goed uitgangspunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:54

DukeBox

loves wheat smoothies

@Appie Heijn Als die 4 gu10 spots de enige verlichting is is dat wel krap denk ik. Ik zou eerder een per m2 aanhouden. Je wilt ook voorkomen dat je in je eigen schaduw zit te werken.
In mijn badkamer (3x3.5) is dit de reden dat ik geen osram gu54 spots kan gebruiken, heb daar 3 lichtpunten (als hoofd verlichting) maar ze geven veel te weinig licht. Heb daarom 'domme' gu54 spots met het dubbele aantal lumen. Als ik het overnieuw zou doen had ik minimaal 6 lichtpunten genomen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:28
DukeBox schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:30:
@Appie Heijn Als die 4 gu10 spots de enige verlichting is is dat wel krap denk ik. Ik zou eerder een per m2 aanhouden. Je wilt ook voorkomen dat je in je eigen schaduw zit te werken.
In mijn badkamer (3x3.5) is dit de reden dat ik geen osram gu54 spots kan gebruiken, heb daar 3 lichtpunten (als hoofd verlichting) maar ze geven veel te weinig licht. Heb daarom 'domme' gu54 spots met het dubbele aantal lumen. Als ik het overnieuw zou doen had ik minimaal 6 lichtpunten genomen.
Ik heb in mijn keuken 5 spots welke een iets kleinere oppervlakte heeft dan 3x4, dat is precies goed. Zou dus inderdaad ook voor 5 of 6 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:40
Top bedankt voor de reacties.

Ik ga voor 6 stuks, misschien komt er later nog wel eens een wandverlichting, dit heb ik in de woonkamer ook dmv de Hue Iris.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarkj
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-10 19:05
TheKerremenke schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:29:
Mocht iemand zich afvragen hoe Friend of Hue van Busch Jaeger eruit zien? (Future Linear serie).

Afgelopen weekend ontvangen en geïnstalleerd. Werkt prima zowel in hue app als Apple HomeKit.

Het is de middelste :+

[Afbeelding: Friends of hue schakelaar busch jaeger]
Ik vis eventjes een oud bericht naar boven.. Excuses!

Is het mogelijk om het binnenwerk van FoH Busch Jaeger (Future) achter een andere afdekplaat te monteren? (In huis heb ik alles van Busch-Jaeger Balance SI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Maarkj schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 19:03:
Is het mogelijk om het binnenwerk van FoH Busch Jaeger achter een andere afdekplaat te monteren?
Ja zolang er maar 'push' buttons van zijn in die serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarkj
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-10 19:05
Thanks ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 09:50

MAZZA

Barbie is er weer!

In ons nieuwe huis zijn we een open kast aan het realiseren die lijkt op het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanoudhout.nl/images/MG_0576.jpg

Het lijkt mij wel mooi om Hue ledstrips in de planken te verwerken om zo de kast mooi te verlichten. Boven de kast heb ik een stroompunt beschikbaar. Ik vroeg me alleen af hoe je met die ledstrips alle legplanken kunt verlichten. Zijn er splitters of iets dergelijks voor de losse strips?

Met andere woorden, kan ik vanuit 1 stroompunt alle legplanken verlichten door, zeg een stuk of 4, Hue ledstrips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
MAZZA schreef op zondag 5 mei 2019 @ 21:28:
In ons nieuwe huis zijn we een open kast aan het realiseren die lijkt op het volgende:
[Afbeelding]

Het lijkt mij wel mooi om Hue ledstrips in de planken te verwerken om zo de kast mooi te verlichten. Boven de kast heb ik een stroompunt beschikbaar. Ik vroeg me alleen af hoe je met die ledstrips alle legplanken kunt verlichten. Zijn er splitters of iets dergelijks voor de losse strips?

Met andere woorden, kan ik vanuit 1 stroompunt alle legplanken verlichten door, zeg een stuk of 4, Hue ledstrips?
Er zijn wel onderdelen voor te krijgen, niet officieel.
Zie bijvoorbeeld dit bericht van gebruiker hueextensions. Hij benoemt diverse onderdelen die je ervoor kunt gebruiken.

Je kunt ook pinheaders kopen met een pitch van 2mm (standaard is dat namelijk meestal 2,54mm) en zelf aan de slag gaan met 6-aderige kabel.
Je kan dan 1 startset nemen (strip 2 meter) en een paar uitbreidingen (strip 1 meter). Als die planken 1 meter (en een beetje) breed zijn, kom je precies goed uit voor de uitbreidingen. Als je niet goed uitkomt, moet je gaan knippen en solderen of klemmen gebruiken om weer op pinheaders over te gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door BounceMeister op 05-05-2019 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:35
[Afbeelding]

Heb je de kleuren functie nodig van de Hue ledstrips? Anders zijn deze van Innr ook een mooie optie: https://www.beaumotica.nl...ed-strips-25cm-set-van-10
Deze plak je onder de rand en dan schijnen ze onder een hoek van 45 graden naar binnen.
Ze hebben alleen geen kleur/kleurtemperatuur, heb ze zelf in de garderobekasten zitten. Afgezien dat de Innr hub super ruk is (loopt steeds vast) en hun app om te huilen is, werkt het fijn, zelf heb ik ze op mn hue bridge gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:55
[Afbeelding]

Hier zit vast wel wat voor je bij wat je kan gebruiken en verder idd 1 basisstrip van 2m en de rest koppelen dmv kabeltjes (zie link)

https://www.beaumotica.nl/litcessory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Helox-in-a-box schreef op maandag 6 mei 2019 @ 00:31:
[...]

Heb je de kleuren functie nodig van de Hue ledstrips? Anders zijn deze van Innr ook een mooie optie: https://www.beaumotica.nl...ed-strips-25cm-set-van-10
Deze plak je onder de rand en dan schijnen ze onder een hoek van 45 graden naar binnen.
Ze hebben alleen geen kleur/kleurtemperatuur, heb ze zelf in de garderobekasten zitten. Afgezien dat de Innr hub super ruk is (loopt steeds vast) en hun app om te huilen is, werkt het fijn, zelf heb ik ze op mn hue bridge gekoppeld.
Dit idee ;)

https://www.facebook.com/...31572657/849216688585825/

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
Wellicht een domme vraag:
Is er een mogelijkheid waarbij de hue lampen opeenvolgend uitschakelen wanneer je op de remote op de 'off' knop drukt?

Waarbij je dus elke tiende van een seconde een lamp uit ziet gaan, een soort follow me functie..

Praktisch nut heeft het niet, maar het lijkt me gewoon heel gaaf om dat te zien :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 05-10 13:31
Bart0ving schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:51:
Is er een mogelijkheid waarbij de hue lampen opeenvolgend uitschakelen wanneer je op de remote op de 'off' knop drukt?

Waarbij je dus elke tiende van een seconde een lamp uit ziet gaan, een soort follow me functie..

Praktisch nut heeft het niet, maar het lijkt me gewoon heel gaaf om dat te zien :P
Net even via All4Hue geprogrammeerd en dat wil idd prima en ziet er leuk uit. Alleen is de minimale interval 1 sec maar dat stoort niet.

Ik heb trouwens zelf ook een vraag; Mijn lampen gaan automatisch aan als het donker wordt dmv de bewegingssensor. Dit heb ik ook via All4Hue geprogrammeerd en werkt opzich prima. Alleen heb ik in de Action bij 'Fading Time' ingesteld dat die in 15 minuten van minimaal naar vol aan moet gaan. Alleen werkt dat niet en gaan ze altijd gelijk op volle sterkte branden. Althans de helderheid die ik heb ingesteld. Is dit een bug? Of hoe zou ik dit moeten instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:27

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Bart0ving schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:51:

De AB van de Living Whites heeft wel zo iets.

Als je de lampen uitzet gaan ze een 2min. (meen ik) gedimmed branden en gaan dan uit.

Handig om te kamer te verlaten in niet helemaal donker.

Zou inderdaad handig zijn bij de Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
renem schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 01:05:
[...]

Ik heb trouwens zelf ook een vraag; Mijn lampen gaan automatisch aan als het donker wordt dmv de bewegingssensor. Dit heb ik ook via All4Hue geprogrammeerd en werkt opzich prima. Alleen heb ik in de Action bij 'Fading Time' ingesteld dat die in 15 minuten van minimaal naar vol aan moet gaan. Alleen werkt dat niet en gaan ze altijd gelijk op volle sterkte branden. Althans de helderheid die ik heb ingesteld. Is dit een bug? Of hoe zou ik dit moeten instellen?
Ik heb dit in de originele Hue app gedaan bij andere routine's, daar ingesteld aan bij zonsondergang met een transitie van 20 minuten. Dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ik wil graag een verlaagd plafond laten plaatsen met hue spots daarin.

Nu zie ik het en der miliskin inbouwspots, die zien er mooi uit. Die kosten ongeveer 37 euro.

Maar ik zie ook dat je losse gu10 hue spots kunt kopen.
https://www.coolblue.nl/p...nd-color-gu10-4-pack.html

Kun je die Zonder problemen In bijv de Philips donegal draaien?
https://www.karwei.nl/ass...t-3xgu10-nikkel/p/B583799

Of in niet-Philips hue armaturen?
De miliskin is namelijk duurder en ik lees nergens of die losse gu10’s in niet-Philips hue armaturen passen.

Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:33
Zonnetje83 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:28:

Nu zie ik het en der miliskin inbouwspots, die zien er mooi uit. Die kosten ongeveer 37 euro.

De miliskin is namelijk duurder en ik lees nergens of die losse gu10’s in niet-Philips hue armaturen passen.

De GU10 White and Color lampen zijn fors langer dan een normaal GU10 spotje. Of dat zomaar gaat passen is daarbij dus maar de vraag. Bij armaturen in plafond heb je meestal los de ring in de plafond en het daadwerkelijke electrische circuit/waar je spotje in draait. Als je voldoende ruimte hebt tussen het verlaagde plafond en daadwerkelijke plafond/beton past dat dus wel. Heb je GU10 spotjes waarbij er wel een vaste afstand is tussen de buitenkant van het armatuur en waar je het spotje in draait heb je dus kans dat het spotje uit steekt. Qua diameter zijn ze in ieder geval net zo groot dus dat past wel. Alleen dus even opletten in de lengte/hoogte, als je inderdaad voor de White and Color wil gaan. De White Ambiance (dus wit en tinten wit), die bij de Miliskin spots zit, heeft v.z.i.w. wel de standaard lengte van de lamp en zou normaliter dus altijd moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Laatst online: 06-10 13:19

Heb zelf de enneper spotjes icm white ambiance gebruikt en dat zijn exact dezelfde als milskin:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Inmiddels ook gemonteerd, en dat gaat prima. Weinig gebruikt verder, want in babykamer, en die is er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
@RobertMe en @robkrekel : bedankt voor jullie antwoorden! Daar kan ik wat mee.

Ik ga maar eens snuffelen naar de verschillen tussen die Donegal en de miliskin. is toch de moeite waard om even te checken, je weet nooit :-)

Wel fijn om te horen dat je dus ook hue kunt hebben terwijl je de armaturen van een ander merk kunt kopen (wel rekening houdende dus met de diepte van de socket).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:56

Lumiance Instar trend Swing 75 passen de Colors gewoon in (heb er zelf een stuk of 20 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:54

Tjark

DON'T PANIC

Tjark schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:52:
[...]
De Mextronic LED CONNEX Zigbee fasedimmer 230V tot 400W
https://www.amazon.de/gp/...smid=A1KLS26SU9YSD7&psc=1 lijkt mij 't zelfde als de icasa en de Illuminize, maar dan net voordeliger.
Follow up: 't dingetje was snel binnen vanuit Duitsland. Aangesloten, zoeken op nieuwe lamp, toen stroom erop en hij werd snel gevonden. Als fabrikant wordt Sunricher aangegeven in de Hue app.

M'n 2 gloeilampen die m'n vriendin zo leuk vindt, zijn nu via Hue te bedienen én via de oude schakelaar. Het enige is wel dat de dimmer de schakelaar als een pulsschakelaar wil zien. Wil ik de lamp met de oude schakelaar bedienen, moet ik de schakelaar aan-uit doen voor aan, en daarna weer aan-uit voor uit.

*insert signature here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tjark schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:18:
[...]

Follow up: 't dingetje was snel binnen vanuit Duitsland. Aangesloten, zoeken op nieuwe lamp, toen stroom erop en hij werd snel gevonden. Als fabrikant wordt Sunricher aangegeven in de Hue app.

M'n 2 gloeilampen die m'n vriendin zo leuk vindt, zijn nu via Hue te bedienen én via de oude schakelaar. Het enige is wel dat de dimmer de schakelaar als een pulsschakelaar wil zien. Wil ik de lamp met de oude schakelaar bedienen, moet ik de schakelaar aan-uit doen voor aan, en daarna weer aan-uit voor uit.
Gewoon even langs de bouwmarkt gaan en een pulsdrukker binnenkant halen van dezelfde serie. Heb ik zelf ook gedaan. Alleen de binnenkant vervangen en overal weer dezelfde knoppen erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:53
Rallye schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:30:
Dat kan toch al? Twee opeenvolgende routines:
1) start zwak op het eerste tijdstip;
2) ga naar fel (ga fel aan) op een volgend tijdstip.

Of mis ik iets en kan dit niet?
Heeft overigens niets met power on behaviour te maken.
Ik was waarschijnlijk niet helemaal duidelijk. Ik wil de gewone wandschakelaar gebruiken, maar wel zo dat de lamp afhankelijk van het tijdstip op een bepaalde lichtsterkte gaat branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 07:57
Waarom kan een FoH schakelaar standaard wel dimmen en een Tap niet?
Zijn technisch identiek aan elkaar toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerardwr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-02-2024
ro3lie schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:51:
Volgens dit Reddit artikel kan de Tradfri Plug gekoppeld worden in Hue.
Iemand die het kan/wil proberen? Nieuwste firmware is waarschijnlijk wel vereist.

https://www.reddit.com/r/...a_outlets_now_work_in_hue

Crosspost met Tradfri topic
Vandaag getest, werkt.

Wel de Plug naar de meest recente firmware updaten, en dan koppelen via Touchlink.

Daarna kun je de Plug in de Hue App bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeShell
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:22
Situatie:

Redelijk donker huis. Eerst verlichting laten schakelen met de routine op zons ondergang. Gevolg: Verlichting gaat vaak te laat pas aan, zeker bij bewolkte/regenachtige dagen. Mijn oplossing gevonden bij Hue Labs: Sunlight as a switch. Buitensensor gekocht en deze de Hue labs routine laten triggeren. Werkt opzich prima.

Probleem:
Wanneer ik deze routine de keuken bijvoorbeeld standaard laat schakelen naar 50%, en ik ‘s avonds na het eten wat extra licht in de keuken wil, zet ik deze ruimte handmatig op 75%. Binnen enkele tellen overruled de geldende hue labs routine dit en corrigeert de keuken weer naar 50%. Immers moet deze routine continu actief meekijken, want wanneer de lichtsterkte zou toenemen buiten het licht weer uit moet gezet worden.

Vraag:
Is er een workaround voor mijn probleem? Reeds geprobeerd met All4Hue iets te creëren, maar tot dusver geen oplossing nog.

Michel.

www.MEPS-Sim.com - SimRacing immersion made easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Mjah, daar loop ik ook wel eens tegenaan met een bewegingssensor die alleen op beweging iets doet. In Labs Sensor snooze wel eens geprobeerd, maar is inmiddels niet meer nodig in mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
pacificocean schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:24:
[...]

Ik was waarschijnlijk niet helemaal duidelijk. Ik wil de gewone wandschakelaar gebruiken, maar wel zo dat de lamp afhankelijk van het tijdstip op een bepaalde lichtsterkte gaat branden.
Nee dat zal niet gaan, lamp heeft geen besef van tijd, beter is om lamp niet steeds van spanning te halen! Mijn advies is om wandschakkelaar niet te gebruiken of te vervangen door een slimme schakkelaar (Hue Dimmer Switch, Hue TAP of FoH Switch).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1971
marsclone schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:26:
Waarom kan een FoH schakelaar standaard wel dimmen en een Tap niet?
Zijn technisch identiek aan elkaar toch?
FoH switch heeft andere software, waarbij ze het dim issue hebben opgelost.

Probleem met Tap is, dat wanneer je een knop langer dan 8 seconden ingedrukt houdt deze van ZigBee kanaal wisseld, met FoH switch hebben ze dit opgelost door eerst een bepaalde toesten combinatie in te drukken, voordat je van kanaal kan wisselen!

En nee de Tap kan niet worden geupdate, is technisch niet mogelijk, is namelijk een ZigBee Green
Power device en deze ondersteunen geen software update (altans niet de versie die Tap gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:44
Een vraagje. Is het mogelijk niet Hue lampen met een serienummer toe te voegen? Ben van plan een aantal ZLL drivers te kopen die achter het plafond komen en als ze niet meer werken wil ik ze zonder het plafond open te halen kunnen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 09:40

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

arjandijk162 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:04:
Een vraagje. Is het mogelijk niet Hue lampen met een serienummer toe te voegen? Ben van plan een aantal ZLL drivers te kopen die achter het plafond komen en als ze niet meer werken wil ik ze zonder het plafond open te halen kunnen toevoegen.
Nee, je kunt zover ik weet alleen maar Philips Hue lampen toevoegen door het serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
MeShell schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 00:25:
Situatie:

Redelijk donker huis. Eerst verlichting laten schakelen met de routine op zons ondergang. Gevolg: Verlichting gaat vaak te laat pas aan, zeker bij bewolkte/regenachtige dagen. Mijn oplossing gevonden bij Hue Labs: Sunlight as a switch. Buitensensor gekocht en deze de Hue labs routine laten triggeren. Werkt opzich prima.

Probleem:
Wanneer ik deze routine de keuken bijvoorbeeld standaard laat schakelen naar 50%, en ik ‘s avonds na het eten wat extra licht in de keuken wil, zet ik deze ruimte handmatig op 75%. Binnen enkele tellen overruled de geldende hue labs routine dit en corrigeert de keuken weer naar 50%. Immers moet deze routine continu actief meekijken, want wanneer de lichtsterkte zou toenemen buiten het licht weer uit moet gezet worden.

Vraag:
Is er een workaround voor mijn probleem? Reeds geprobeerd met All4Hue iets te creëren, maar tot dusver geen oplossing nog.

Michel.
Heb je bij hue labs “recall last state” gekozen voor de lampen die je aan wil laten schakelen door de sensor? Dat loste bij mij het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
Jos-P schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:10:
[...]

Heb je bij hue labs “recall last state” gekozen voor de lampen die je aan wil laten schakelen door de sensor? Dat loste bij mij het probleem op.
Kun je hier wat over laten zien hoe dat in de API eruit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
SneezyThunder91 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Sorry, daar ben ik helemaal niet in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsclone
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-09 07:57
Erik1971 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:59:
[...]

FoH switch heeft andere software, waarbij ze het dim issue hebben opgelost.

Probleem met Tap is, dat wanneer je een knop langer dan 8 seconden ingedrukt houdt deze van ZigBee kanaal wisseld, met FoH switch hebben ze dit opgelost door eerst een bepaalde toesten combinatie in te drukken, voordat je van kanaal kan wisselen!

En nee de Tap kan niet worden geupdate, is technisch niet mogelijk, is namelijk een ZigBee Green
Power device en deze ondersteunen geen software update (altans niet de versie die Tap gebruikt).
Helder! Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
arjandijk162 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:04:
Zoals al eerder aangegeven, nee dat kan niet.

Dit komt omdat het toevoegen middels serie nummer 6 digit Id een Philips (Signify) specifieke toevoeging is, ze gebruiken daarvoor een manufactor specific ZigBee commando en deze wordt alleen door de Philips Hue en FoH lampen ondersteund (en door de Hue bridge en de Hue Dimmer Switch als controller device), Zit een patent op, dus anderen mogen het gebruiken als ze Philips maar betalen ;), of beter nog een FoH worden (zie dat niet zo vlug gebeuren, met concurenten van Signify).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
SneezyThunder91 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Alles over de API, kun je hier vinden, als je jezelf als ontwikkelaar aanmeld; https://developers.meethue.com/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

De Hue app heeft vandaag een update gekregen waarin 'Zones' worden toegevoegd. Oftewel: het koppelen van lampen aan elkaar, zonder dat die zich in dezelfde 'kamer' hoeven te bevinden.
We are excited to introduce Zones! This release gives you full flexibility and convenience to control any grouping of lights next to your existing rooms using the Hue app. Chet it out in settings -> Rooms & Zones.
Op iOS heeft 'ie versie 3.20.0.

Wat wel misleidend is, is dat vervolgens in de app blijkt dat om een Bèta gaat, terwijl ze het in de changelog laten klinken alsof het al een volledige functie is.
De functie Zones is momenteel alleen beschikbaar in de bètaversie en kan nog niet worden gebruikt met andere functies, zoals routines, accessoires of spraakassistenten.
Desondanks toch een fijne ontwikkeling waar menig Hue gebruiker blij van wordt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 12:06
MeShell schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 00:25:
Situatie:

Probleem:

Vraag:

Michel.
Ik neem aan dat de routine werkt met in basis twee regels:
- Condition: Als het te donker is - Action: Zet lamp aan
- Condition: Als het licht is - Action: Zet lamp uit
Deze regels blijven continu doorwerken en dat moet je voorkomen door een extra variabele aan te maken. Daardoor zet je de lamp maar één keer aan en daarna schakel je de werking van deze regel uit.

Met All4hue kan je dit voor elkaar krijgen door de extra variabele (b.v. HetIsDonker) aan te maken bij Accessories en deze geef je als waarde "0". Nu moet je vervolgens de regels zo aanpassen dat de extra variabele wordt gebruikt:
- Condition: Als het te donker is EN HetIsDonker=0 - Action: Zet lamp aan EN maak HetIsDonker=1
- Condition: Als het licht is - Action: Zet lamp uit EN maak HetIsDonker=0

De lamp wordt nu maar 1x aangeschakeld en daarna kan je de lamp zelf regelen, totdat het weer licht wordt en de lamp wordt uitgeschakeld.

Hoe de Hue labs routine is opgebouwd en je dit er in moet verwerken, moet je zelf even bekijken. Je kan de routine ook geheel zelf maken in All4hue en bovenstaande erin verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Ethiron schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:20:
De Hue app heeft vandaag een update gekregen waarin 'Zones' worden toegevoegd. Oftewel: het koppelen van lampen aan elkaar, zonder dat die zich in dezelfde 'kamer' hoeven te bevinden.

[...]

Op iOS heeft 'ie versie 3.20.0.

Wat wel misleidend is, is dat vervolgens in de app blijkt dat om een Bèta gaat, terwijl ze het in de changelog laten klinken alsof het al een volledige functie is.

[...]

Desondanks toch een fijne ontwikkeling waar menig Hue gebruiker blij van wordt denk ik.
Oops, denk dat ze de verkeerde online hebben gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Erik1971 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:04:
[...]

Oops, denk dat ze de verkeerde online hebben gezet!
Nee, in Android staat ie nu ook versie3.20.0 (7149) en het tekentje bij Wat is nieuw staat Introducing Zones! Hier zit ik precies op te wachten om een zone aan te maken voor de buiten sensor.

Edit:Idd Beta versie: Dit staat er onder: De functie Zones is momenteel alleen beschikbaar in de betaversie en kan nog niet worden gebruikt met andere functies zoals routines, accessoires of spraakassistenten.

Dus nog ff geduld..

[ Voor 24% gewijzigd door Birdy D op 09-05-2019 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Klopt, dat staat er bij mij ook. Maar dat neemt niet weg dat je via de Hue app al gebruikt kunnen maken van de zones. :)

Alleen nog niet met je dimmer switches, bewegingsmelders et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
chefspecial schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 21:11:
Hebben jullie ook last van het feit dat de volgorde van de lampen in de Android app niet meer in te stellen is of ligt dit aan mij?
klaas.roelofs schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:22:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem inderdaad. En na aanpassen staat het ook gelijk weer verkeerd. Bloedirritant... |:(
Xander schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:13:
[...]

Confirmed! Hier alleen de Light Setup even geopend, niet eens iets aangepast, maar alles staat nu door elkaar...
Dit is in ieder geval weer opgelost met de update van vandaag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
pacificocean schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:24:
[...]

Dat gaat hem dan niet worden. Op het moment dat je de stroom afsluit kan de lamp immers geen commando’s meer ontvangen van de Bridge. En de lamp onthoudt maar één “last state”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:29

LDVC

Let's get it over with

Al mensen de nieuwe app ontvangen?
Introductie van zones waarmee je lampen kan groeperen buiten kamers om.
Tevens zijn er nieuwe kamertypen / icoontjes beschikbaar

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:43
Zones, ein-de-lijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

LDVC schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:40:
Al mensen de nieuwe app ontvangen?
Introductie van zones waarmee je lampen kan groeperen buiten kamers om.
Tevens zijn er nieuwe kamertypen / icoontjes beschikbaar
Zeker niet teruggelezen? 3 posts geleden al besproken ;)

Inderdaad een fijne update, helaas wel nog bèta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Ethiron schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:20:
_/-\o_

Gisteravond gelijk eentje in elkaar geknutseld om te proberen. Mijn woonkamer bestaan inmiddels uit 4 kamers, dus dit gaat wel een uitkomst bieden *O*

Ofwel ik ga alles in 1 kamer gooien op het moment dat de routines enz ook werken met zones, of ik ga overal zones maken met meerdere gedeeltes van kamers er in. Dillema :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 09:59
Zojuist heb ik de INNR puck lights in het plafond van mijn badkamer ingebouwd.

https://shop.innrlighting.com/nl/shop/41/puck-light

Kan deze sterk aanraden! Ze geven mooi en voldoende licht.
Er zaten oude 12v halogeen spots in en het plafond is maar 5cm diep, hierdoor kon ik geen GU10 spots plaatsen.
Heb wel wat van de behuizing van de controller af moeten knippen zodat die door het gat paste maar uiteindelijk is het gelukt!
Meteen een bewegingssensor erbij zodat alles automatisch aan gaat, snachts mooi gedimd en overdag volle bak.
Ben er erg blij mee! Dit was de laatste niet-hue kamer in huis *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Marsman83 op 10-05-2019 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik probeer ook een iCasa dimmer werkend te krijgen voor een groot aantal inbouwspots in een nieuwe woning (eerst proberen met een groep van 4).

Nu heb ik wat moeite om deze werkend te krijgen, waarbij het goed is te vermelden dat ik in deze woning nog geen internet en netwerk heb, en de Hue bridge dus nog niet draait.

Wel heb ik een pulsdrukker (Gira) aangesloten zoals in de beschrijving van iCasa (hetzelfde als de beschrijving van Sunricher). Het enige wat er nu gebeurt is dat de lampen een korte puls geven als ik op de knop druk, ze gaan daarna gelijk weer uit. Druk ik langer op de knop, dan dimmen ze tot 0. Dan weer aankrijgen is moeilijk of niet mogelijk.

Pulseren van de lampen in 'pairing mode' zoals de Sunricher handleiding aangeeft zie ik niet, en een manier om de lampen aan te laten heb ik dus ook niet.

Heeft iemand vergelijkbare ervaringen of werken ze echt alleen als ze gepaired zijn? Een defect is het niet, ik heb er twee die hetzelfde doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Mitchell-CWD schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:31:
Iemand die mij iets kan aanraden of ervaring heeft met Hue GU10 spots in de badkamer? Ik heb er geen verstand van maar wil graag de juiste keus maken, zowel kwalitatief als financieel :P
Ben je hier nog uitgekomen? Ik zit voor de badkamer te kijken naar 10 x Hue GU10 Color met deze armaturen: https://ledstrip-speciali...telbaar-voor-badkamer-RVS Ik heb dan alleen nog iets nodig waar ik die lampjes zelf inprik om ze op 230V te hangen en was even benieuwd hoe jij dit uiteindelijk opgelost hebt :)

edit: als iemand anders een ervaringen wil delen: graag natuurlijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cartman! op 11-05-2019 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Cartman! schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:03:
Die spot ligt heel erg diep, je krijgt dan nog maar kleine licht bundeltjes..

[ Voor 36% gewijzigd door DukeBox op 11-05-2019 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
DukeBox schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:35:
[...]

Die spot ligt heel erg diep, je krijgt dan nog maar kleine licht bundeltjes..
Heb je een suggestie voor betere toevallig? De verlichting komt direct boven de douche en bad ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:19
Cartman! schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:03:
[...]

Ben je hier nog uitgekomen? Ik zit voor de badkamer te kijken naar 10 x Hue GU10 Color met deze armaturen: https://ledstrip-speciali...telbaar-voor-badkamer-RVS Ik heb dan alleen nog iets nodig waar ik die lampjes zelf inprik om ze op 230V te hangen en was even benieuwd hoe jij dit uiteindelijk opgelost hebt :)

Ik ben uiteindelijk voor iets duurdere fittings gegaan die ik bij de Hornbach heb gekocht. Onze aannemer heeft vervolgens alles aangesloten. De hornbach fittings zat een aansluiting bij voor GU10, was een Duits merk volgens mij voor iets van 28 euro ps. Ik moest er maar 3 hebben dus was nog te overzien, bij jou tikt dat wel aan...

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Cartman! schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:36:
Heb je een suggestie voor betere toevallig? De verlichting komt direct boven de douche en bad ook.
Boven een douche en bad mag het geen 230v zijn. Zie een pagina terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Mitchell-CWD schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:47:
Ik ben uiteindelijk voor iets duurdere fittings gegaan die ik bij de Hornbach heb gekocht. Onze aannemer heeft vervolgens alles aangesloten. De hornbach fittings zat een aansluiting bij voor GU10, was een Duits merk volgens mij voor iets van 28 euro ps. Ik moest er maar 3 hebben dus was nog te overzien, bij jou tikt dat wel aan...
Dat wordt een duur geintje dan ja...het gaat al een smak geld kosten :o Dank iig voor je reactie.
DukeBox schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:50:
[...]

Boven een douche en bad mag het geen 230v zijn. Zie een pagina terug.
GU10 sluit je toch aan met een driver? Die driver zit dan elders, dan is t toch geen probleem?

[ Voor 49% gewijzigd door Cartman! op 11-05-2019 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Cartman! schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:04:
GU10 sluit je toch aan met een driver? Die driver zit dan elders, dan is t toch geen probleem?
Nee gu10 is 230v, gu5.3 is ~12v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
DukeBox schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:11:
[...]

Nee gu10 is 230v, gu5.3 is ~12v
Ik zie t, daar gaat m'n plan... |:(

Ik kom ergens tegen:
Boven 225 cm is het altijd zone 3, daar mag gewoon 230V geplaatst worden.
Als dat zo is dan is er geen probleem want t verlaagde plafond begint ongeveer op 245cm a 250cm...dan kan ik een goed armatuur zoeken en gewoon 230V gebruiken

Deze bijv: https://www.goedkopermetl...d-aluminium-badkamer.html

[ Voor 66% gewijzigd door Cartman! op 11-05-2019 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Klopt ook, deze opsomming is vrij duidelijk (dat bedoelde ik met een pagina terug, maar was een ander topic).

Ik heb kinderen welke nog wel eens dingen doen als richting het plafond spuiten met speeltjes of de douchekop. Alles wat dan voldoende afgeschermd is is dan ook erg beperkt met lichtopbrengst. Daarom gewoon voor het meest veilige gegaan (12v).

Je kan overigens prima gu10 spots gebruiken voor gu5.3 middels een verloopje. Zo heb je vrij veel keuze, ook m.b.t. materialen die beter tegen vochtige ruimtes kunnen zonder dat bijv de lak los laat.

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 11-05-2019 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
DukeBox schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:13:
Je kan overigens prima gu10 spots gebruiken voor gu5.3 middels een verloopje. Zo heb je vrij veel keuze, ook m.b.t. materialen die beter tegen vochtige ruimtes kunnen zonder dat bijv de lak los laat.
Ik wil juist graag Hue Color, daar is geen gu5.3 van. Of begrijp ik je verkeerd qua verloopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Cartman! schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:41:
Ik wil juist graag Hue Color, daar is geen gu5.3 van. Of begrijp ik je verkeerd qua verloopje?
Nee, helaas color is er (op dit moment) niet als gu5.3 oftewel 12v.

Mogelijk is een ledstrip nog een optie ? Desnoods de buiten versie als hij waterdicht moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
DukeBox schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 22:50:
[...]

Nee, helaas color is er (op dit moment) niet als gu5.3 oftewel 12v.

Mogelijk is een ledstrip nog een optie ? Desnoods de buiten versie als hij waterdicht moet zijn.
Zal de IP44 armaturen eens met de installateur bespreken.

edit:
Deze zijn ook mooi: https://www.bol.com/nl/p/...it-92898/9200000079253552

Bovenstaande 10x met Hue color en deze erbij: https://www.goedkopermetl...ender-met-tekstkader.html en volgens mij zijn we compleet (en ~1000 euro armer maar goed), toch?
icecreamfarmer schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:51:
Dat is overigens ook wel een voordeel. Ik kan mijn lampen schakelen ook wanneer de bridge eruit ligt.
"ziet" je Hue brigde/app wel de status van deze lampen ook? Ik zou namelijk graag 10 x GU10 color lampen willen aansturen via deze Gira light link maar liefst de optie hebben om de verlichting nog uit te zetten bijvoorbeeld via Home Assistant. Begrijp ik verder goed dat je met die Gira zowel de lampen aan/uit kunt zetten, kunt dimmen en scenes kunt instellen? Dat klinkt wel ideaal!

[ Voor 70% gewijzigd door Cartman! op 12-05-2019 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0ving
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-02 22:41
renem schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 01:05:
[...]

Net even via All4Hue geprogrammeerd en dat wil idd prima en ziet er leuk uit. Alleen is de minimale interval 1 sec maar dat stoort niet.
Thanks! Ik ga er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Cartman! schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 23:04:
"ziet" je Hue brigde/app wel de status van deze lampen ook? Ik zou namelijk graag 10 x GU10 color lampen willen aansturen via deze Gira light link maar liefst de optie hebben om de verlichting nog uit te zetten bijvoorbeeld via Home Assistant. Begrijp ik verder goed dat je met die Gira zowel de lampen aan/uit kunt zetten, kunt dimmen en scenes kunt instellen? Dat klinkt wel ideaal!
Volgens mij kan beiden alleen moet je het toewijzen (lampen, kleuren en scenes) allemaal via de schakelaar doen aangezien deze niet in de hue app wordt weergegeven. Je kan dus ook geen bestaande zones/groepen toewijzen aan de schakelaar. Hoe dat bij HA zit weet ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 12-05-2019 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Cartman! schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 23:04:
[...]

Zal de IP44 armaturen eens met de installateur bespreken.

edit:
Deze zijn ook mooi: https://www.bol.com/nl/p/...it-92898/9200000079253552

Bovenstaande 10x met Hue color en deze erbij: https://www.goedkopermetl...ender-met-tekstkader.html en volgens mij zijn we compleet (en ~1000 euro armer maar goed), toch?

[...]

Ja hij ziet ze zij het enigsinds vertraagd maar je kunt gewoon alles door elkaar gebruiken.
Ik heb de knoppen gebruikt om scene in te stellen. Dus eerst via de app een scene ingesteld en vervolgens die scene opgeslagen op de gira.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:54:
Ja hij ziet ze zij het enigsinds vertraagd maar je kunt gewoon alles door elkaar gebruiken.
Ik heb de knoppen gebruikt om scene in te stellen. Dus eerst via de app een scene ingesteld en vervolgens die scene opgeslagen op de gira.
Top, goed te weten! Denk dat we eerst gaan voor de genoemde IP67 inbouwspots zonder de lampjes te vervangen met Hue en als t stof is gaan liggen in huis en we er even wonen dat ik ze dan ga vervangen met Hue. Dat spreid de kosten maar vooral is er dan geen gedoe met de inbouw op dat moment met pairen enzo. Dank allen voor de input :)

Andere vraag over Hue; ik wil graag dat als ik 's nachts naar t toilet ga de lichtsterkte op bijv 10% staan en als ik dan 's ochtends ga (om 8u bijv) dat deze op 60% staat. In de routines kan ik enkel vinden dat je de lamp op een bepaald tijdstip aanzet maar niet slechts "als iemand de lamp aanzet vanaf tijd X, zorg dan dat deze sterkte/scene wordt gebruikt", mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Cartman! schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:48:
[...]

Andere vraag over Hue; ik wil graag dat als ik 's nachts naar t toilet ga de lichtsterkte op bijv 10% staan en als ik dan 's ochtends ga (om 8u bijv) dat deze op 60% staat. In de routines kan ik enkel vinden dat je de lamp op een bepaald tijdstip aanzet maar niet slechts "als iemand de lamp aanzet vanaf tijd X, zorg dan dat deze sterkte/scene wordt gebruikt", mis ik iets?
Met een Motion sensor kan dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:29

LDVC

Let's get it over with

IJsbeer schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:01:
[...]

Met een Motion sensor kan dat wel.
Met een motion sensor is het inderdaad standaard. Met een dimmer switch kan het ook, alleen moet je dan een routine uit Labs gebruiken of via een 3th party app als iConnectHue (iOS) of Hue Essentials (android) inregelen.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Cartman! schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:48:
[...]

Als je van plan bent om conventionele lichtschakelaars te gebruiken dan kan dit niet. Zo'n Gira ZLL schakelaar biedt die mogelijkheid ook niet.

Als je een Hue accessoire wilde gebruiken om te schakelen, zie dan bovenstaande reacties. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 13-05-2019 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties; in de toiletten lijkt een motion sensor gewoon prima inderdaad :) In de badkamer kun je neem ik aan wel de motion sensor gebruiken om de lichten ook daar aan te zetten als er beweging is en dan verder de scenes etc te regelen via de Gira?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ik heb zojuist een 2e sensor moeten plaatsen in mijn badkamer van 3x3meter :/
Schijnbaar ziet de sensor niemand achter een glazen wand, het licht bleef maar uitgaan terwijl wij onder de douch stonden... erg irritant :')

Nu heb ik eentje direct boven de douche in de hoek en een in de andere hoek voor de rest van de badkamer.
Met Hue Labs de regel sensor couple gebruikt en dat werkt verder perfect.

Beetje overkill maar het werkt nu iig in alle gevallen goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Marsman83 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:08:
Schijnbaar ziet de sensor niemand achter een glazen wand
Een ir sensor ziet alleen warmte.. glas schermt die straling af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
DukeBox schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:22:
[...]

Een ir sensor ziet alleen warmte.. glas schermt die straling af.
Klinkt logisch inderdaad, ik had hier helaas geen rekening mee gehouden in mijn plan.
Binnenkort ga ik 2 latjes uit mijn verlaagd plafond vervangen door 2 stroken opaal transparant acryl met daarachter een ledstrip voor nog wat sfeer. Hopelijk pakt dat goed uit zonder dat mijn hele plafond omlaag komt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Marsman83 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:26:
Binnenkort ga ik 2 latjes uit mijn verlaagd plafond vervangen door 2 stroken opaal transparant acryl met daarachter een ledstrip voor nog wat sfeer. Hopelijk pakt dat goed uit zonder dat mijn hele plafond omlaag komt d:)b
Interessant idee, ben erg benieuwd naar het resultaat. Ik heb ook een verlaagd plafond dat uit aluminium stroken bestaat (door vorige bewoners geplaatst). Onlangs gekeken hoe dat in elkaar zat en het lijkt er op dat ik daar ook een strook zou kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Marsman83 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:08:
Ik heb zojuist een 2e sensor moeten plaatsen in mijn badkamer van 3x3meter :/
Schijnbaar ziet de sensor niemand achter een glazen wand, het licht bleef maar uitgaan terwijl wij onder de douch stonden... erg irritant :')
Kon je tijd dan niet op bv 20 minuten zetten bij wanneer er geen beweging is (of meer/minder), neem aan dat je dan wel weer achter je scherm vandaan bent en dus zou die je weer moeten detecteren..toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
Birdy D schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:40:
[...]

Kon je tijd dan niet op bv 20 minuten zetten bij wanneer er geen beweging is (of meer/minder), neem aan dat je dan wel weer achter je scherm vandaan bent en dus zou die je weer moeten detecteren..toch?
Ja had gekund maar dan sta ik net wat langer onder de douche en dan gaat ie toch weer uit.
En ik vind het wel fijn dat het licht op tijd automatisch uit gaat als ik de badkamer uit ben, lekker lui ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Marsman83 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 18:49:
[...]

Ja had gekund maar dan sta ik net wat langer onder de douche en dan gaat ie toch weer uit.
En ik vind het wel fijn dat het licht op tijd automatisch uit gaat als ik de badkamer uit ben, lekker lui ;)
ook weer waar ja ;-) Is je douche gedeelte helemaal tot aan het plafond toe van glas? Ook iets voor mij om rekening mee te houden, sta ook in dubio er daar eentje te plaatsen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Birdy D schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:58:
ook weer waar ja ;-) Is je douche gedeelte helemaal tot aan het plafond toe van glas? Ook iets voor mij om rekening mee te houden, sta ook in dubio er daar eentje te plaatsen namelijk.
Ik liep er ook tegenaan, uiteindelijk voor gekozen om middels de sensor alleen het licht aan te zetten (gedimd, voor 's nachts) en gewoon met de schakelaar weer uit. Als je stil in bad zet werkt het namelijk ook niet ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Erik1971
Goed nieuws, Innr komt met retrofit filament led zigbee lampen!

Zie volgende link ZigBee.org waar je de ZigBee 3.0 certificatie van deze lamp kunt vinden; https://www.zigbee.org/zi...5cc04404812460322ad791e0/

Update: retrofit -> filament

[ Voor 10% gewijzigd door Erik1971 op 16-05-2019 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 11:08
Erik1971 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:05:
Goed nieuws, Innr komt met retrofit lampen!

Zie volgende link ZigBee.org waar je de ZigBee 3.0 certificatie van deze lamp kunt vinden; https://www.zigbee.org/zi...5cc04404812460322ad791e0/
Alle lampen met een normale fitting zijn toch retrofit (= past in bestaande armaturen). Wat is hier speciaal aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:27

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Erik1971 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:05:
Goed nieuws, Innr komt met retrofit lampen!

Gaat lekker daar:

Error establishing a database connection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
DukeBox schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:58:
[...]

Als je stil in bad zet werkt het namelijk ook niet ;)
Dat heb ik wel eens als ik muisstil op de plee zit :*) :*) ff hoofd heen en weer en hoppa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Even een vraagje betreft de outdoor sensor. Deze stuurt 2 lampen aan die ik via een routine op gedimd heb staan vanaf zonsondergang en deze gaan om 0.00 naar nachtlampje tot zonsondergang (extra routine ingebouwd hiervoor). De sensor zou bij detectie op helder moeten gaan branden en daarna terug naar vorige stand. Dit gebeurd echter niet, werkt de instelling van de sensor zelf niet met andere routines samen? Of is het verstandig via Hue laps de regel Three times is a Charm te gaan gebruiken en de rest deleten? Hier gaan alleen de lampen niet automatisch aan bij zonsondergang.. En is het zo dat deze regel alle andere overruled of juist niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Birdy D op 15-05-2019 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Robsato schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:35:
[...]
Alle lampen met een normale fitting zijn toch retrofit (= past in bestaande armaturen). Wat is hier speciaal aan?
Dit zijn led lampen die op oude gloeidraad lampen lijken en worden gebruikt wanneer de lamp in zicht hangt, vandaar de naam retrofit ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsman83
DukeBox schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:58:
[...]

Ik liep er ook tegenaan, uiteindelijk voor gekozen om middels de sensor alleen het licht aan te zetten (gedimd, voor 's nachts) en gewoon met de schakelaar weer uit. Als je stil in bad zet werkt het namelijk ook niet ;)
In bad is inderdaad nog een probleem. Ik ga nog uitzoeken of het mogelijk is om de dimmer zo te programmeren dat je het sensor gedrag voor bijvoorbeeld een uur tijdelijk uit kan schakelen.
Dan kan ik bijvoorbeeld de uitknop lang ingedrukt houden om de sensor uit te zetten als ik in bad ga.
Wellicht heeft iemand hier al iets voor gevonden? Zo niet zal ik mijn resultaat wel posten.
DukeBox schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:53:
[...]

Interessant idee, ben erg benieuwd naar het resultaat. Ik heb ook een verlaagd plafond dat uit aluminium stroken bestaat (door vorige bewoners geplaatst). Onlangs gekeken hoe dat in elkaar zat en het lijkt er op dat ik daar ook een strook zou kunnen vervangen.
Ik zal wel een foto uploaden als ik het zover heb, eerst even een multitool regelen.
Birdy D schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:58:
[...]

De douchewand stopt ongeveer 30-40cm onder het plafond, hand opsteken detecteert hij helaas niet, denk te weinig oppervlakte, ook al staat de gevoeligheid op maximaal.

[ Voor 40% gewijzigd door Marsman83 op 15-05-2019 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Marsman83 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:29:
[...]

In bad is inderdaad nog een probleem. Ik ga nog uitzoeken of het mogelijk is om de dimmer zo te programmeren dat je het sensor gedrag voor bijvoorbeeld een uur tijdelijk uit kan schakelen.
Dan kan ik bijvoorbeeld de uitknop lang ingedrukt houden om de sensor uit te zetten als ik in bad ga.
Wellicht heeft iemand hier al iets voor gevonden? Zo niet zal ik mijn resultaat wel posten.

[...]
Probeer "Sensor snooze" in labs eens, daar kan het mee volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Erik1971 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:26:
[...]

vandaar de naam retrofit ;)
Nee, dat is niet wat retrofit betekent. ;) Innr had al heel lang retrofit lampen. Die zagen er minder retro uit. ;)

Deze zijn wel fraai d:)b
Retrofitting refers to the addition of new technology or features to older systems.
Iedere LED-lamp met E27 fitting is "retrofit", gemaakt om gloeilampen te vervangen.

[ Voor 23% gewijzigd door Xander op 15-05-2019 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
robkrekel schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:49:
[...]
Probeer "Sensor snooze" in labs eens, daar kan het mee volgens mij.
Klopt daar had ik ook even naar gekeken en klinkt veelbelovend, nadeel is echter dat die mijn Hue Labs Sensor Couple regel overschrijft en die heb ik nodig omdat ik met 2 sensors werk...
Maar wellicht dat ik dat kan ondervangen door 2x Sensor Snooze aan te maken (voor iedere sensor een en op dezelfde manier instellen).
Vanavond maar even wat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Ow ja, daar had ik even niet over nagedacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Jazzle schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:50:
Ik probeer ook een iCasa dimmer werkend te krijgen voor een groot aantal inbouwspots in een nieuwe woning (eerst proberen met een groep van 4).

Nu heb ik wat moeite om deze werkend te krijgen, waarbij het goed is te vermelden dat ik in deze woning nog geen internet en netwerk heb, en de Hue bridge dus nog niet draait.

Wel heb ik een pulsdrukker (Gira) aangesloten zoals in de beschrijving van iCasa (hetzelfde als de beschrijving van Sunricher). Het enige wat er nu gebeurt is dat de lampen een korte puls geven als ik op de knop druk, ze gaan daarna gelijk weer uit. Druk ik langer op de knop, dan dimmen ze tot 0. Dan weer aankrijgen is moeilijk of niet mogelijk.

Pulseren van de lampen in 'pairing mode' zoals de Sunricher handleiding aangeeft zie ik niet, en een manier om de lampen aan te laten heb ik dus ook niet.

Heeft iemand vergelijkbare ervaringen of werken ze echt alleen als ze gepaired zijn? Een defect is het niet, ik heb er twee die hetzelfde doen.
Mocht iemand hetzelfde probleem hebben: dat is dus wat er gebeurt als er eigenlijk helemaal geen spanning op je nul draad staat 8)7. Spanning erop en het werkt prima. De iCasa knippert niet en dimt erg ver. Het klopt wel dat de dim 'range' niet helemaal juist is, alles speelt zich af tussen de 0 en 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Die Sensor Snooze werkt voor geen meter... Heb die ingesteld voor de badkamer maar nu gaat het licht helemaal niet meer uit, zelfs als ik hem niet geactiveerd heb.

Heb hem ingesteld dat bij activatie de sensor 2uur niet moet doen, daaronder de standaard instellingen, scene helder overdag en gedimd snachts, uit na 2min.
Aan gaat het licht wel maar blijft dan aan, waarschijnlijk 2uur maar had geen zin om dat af te wachten.

Toch maar wat anders bedenken dan voor baddertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Marsman83 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 23:16:
Die Sensor Snooze werkt voor geen meter... Heb die ingesteld voor de badkamer maar nu gaat het licht helemaal niet meer uit, zelfs als ik hem niet geactiveerd heb.

Heb hem ingesteld dat bij activatie de sensor 2uur niet moet doen, daaronder de standaard instellingen, scene helder overdag en gedimd snachts, uit na 2min.
Aan gaat het licht wel maar blijft dan aan, waarschijnlijk 2uur maar had geen zin om dat af te wachten.

Toch maar wat anders bedenken dan voor baddertijd.
Nou dat heb ik dus bij Three times is a Charm voor de outdoor sensor. Stond vanochtend ook voluit te branden terwijl die eigenlijk na 07.00 uit zou horen te zijn..
Ik begrijp niet helemaal welke regel de andere nou overruled en welke regels nou wel en niet met elkaar samen gaan. Verwarrend soms.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
Birdy D schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:19:
[...]

Nou dat heb ik dus bij Three times is a Charm voor de outdoor sensor. Stond vanochtend ook voluit te branden terwijl die eigenlijk na 07.00 uit zou horen te zijn..
Ik begrijp niet helemaal welke regel de andere nou overruled en welke regels nou wel en met elkaar samen gaan. Verwarrend soms.. 8)7
Mee eens!
Ik heb de Sensor Snooze regels verwijderd en opnieuw Sensor Couple ingesteld en nu werkt het weer naar behoren.
In principe meldt hij bij het aanmaken van een Hue Labs regel als er iets anders overschreven wordt, geen idee of dat altijd het geval is.

Ik zet nu de sensor via de app uit als ik in bad ga en weer aan als ik eruit ga, beetje omslachtig maar voor nu even voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Marsman83 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:45:
[...]
In principe meldt hij bij het aanmaken van een Hue Labs regel als er iets anders overschreven wordt, geen idee of dat altijd het geval is.
Kan ook nergens een duidelijke uitleg vinden over "regels en routines" hoe dat nou precies in elkaar steekt...maar wellicht wordt dat in de toekomst wel verbeterd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Birdy D schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:50:
[...]

Kan ook nergens een duidelijke uitleg vinden over "regels en routines" hoe dat nou precies in elkaar steekt...maar wellicht wordt dat in de toekomst wel verbeterd!
Op zich is die beschrijving er wel, maar wel erg technisch.

https://developers.meethue.com/develop/hue-api/6-rules-api/

Hier staat ook hoe je alle regels werkelijk kunt bekijken, maar ook daarvoor geldt, dat is behoorlijk technisch. Een Hue Labs regel bestaat over het algemeen uit meerdere regels en enkele variabelen

Pagina: 1 ... 42 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic