[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.428 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 19:53
Maarkj schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 19:03:
[...]

Ik vis eventjes een oud bericht naar boven.. Excuses!

Is het mogelijk om het binnenwerk van FoH Busch Jaeger (Future) achter een andere afdekplaat te monteren? (In huis heb ik alles van Busch-Jaeger Balance SI)
Zover ik weet heeft de Balance SI geen push schakelaars.
Ik heb dus per ongeluk een future line gekocht en deze past voor geen meter in het huidige afdekplaat (hij is te hoog). Daarnaast passen de knoppen er ook niet op :+

Mocht iemand een alternatief weten, ik hou mij aanbevolen ;)
Weet iemand toevallig welke bediendingswippen er op die van de Balance SI lijken? Zodat ik geen kleurverschil krijg?

[ Voor 6% gewijzigd door Unkie op 17-05-2019 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 15:12
Ik worstel een beetje met het gebruik van tuinverlichting in combinatie met een slim bolletje.

Als ik kijk naar de beschikbaarheid van 'domme' bolletjes voor o.a. tuinverlichting dan is er heel veel te krijgen wat er ook nog eens leuk uit ziet als je door een plexiglas venster naar het bolletje kijkt (ook als hij niet brand). Sommige bolletjes hebben zo'n spiraal erin zitten die helemaal gekronkelt is, dat is wat mij betreft een stuk charmanter om te zien dan zo'n slim bolletje.

Dan heb ik het nog niet over het feit dat het onderste deel van een slim bolletje geen licht geeft en alleen maar wordt gebruikt voor de 'slimme' functionaliteit. In mijn optiek leveren deze bolletjes minder mooi licht dan 'conventionele' bolletjes.

Hoe zien jullie dit, heeft iemand mooie 'slimme' tuinverlichting of zijn er ontwikkelingen op dit vlak die op 'korte' termijn beschikbaar komen en hier verbetering in aanbrengen of zijn er al merken die mooiere bolletjes leveren hiervoor ?

Overigens heb ik deze armaturen:

https://www.lampenonline....6-zwart-mygarden-wandlamp

[ Voor 6% gewijzigd door Piet400 op 18-05-2019 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Piet400 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:25:
Ik worstel een beetje met het gebruik van tuinverlichting in combinatie met een slim bolletje.

Als ik kijk naar de beschikbaarheid van 'domme' bolletjes voor o.a. tuinverlichting dan is er heel veel te krijgen wat er ook nog eens leuk uit ziet als je door een plexiglas venster naar het bolletje kijkt (ook als hij niet brand). Sommige bolletjes hebben zo'n spiraal erin zitten die helemaal gekronkelt is, dat is wat mij betreft een stuk charmanter om te zien dan zo'n slim bolletje.

Dan heb ik het nog niet over het feit dat het onderste deel van een slim bolletje geen licht geeft en alleen maar wordt gebruikt voor de 'slimme' functionaliteit. In mijn optiek leveren deze bolletjes minder mooi licht dan 'conventionele' bolletjes.

Hoe zien jullie dit, heeft iemand mooie 'slimme' tuinverlichting of zijn er ontwikkelingen op dit vlak die op 'korte' termijn beschikbaar komen en hier verbetering in aanbrengen of zijn er al merken die mooiere bolletjes leveren hiervoor ?

Waar heb je het over? Bolletjes? Domme en slimme? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 15:12
Hulliee schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:40:
[...]

Waar heb je het over? Bolletjes? Domme en slimme? :o
Haha lachen met jou, wat doe je hier in dit topic, anders dan zo”m belachelijke vraag stellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Piet400 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:58:
[...]

Haha lachen met jou, wat doe je hier in dit topic, anders dan zo”m belachelijke vraag stellen
Ik volg dit topic met regelmaat. Het gaat over Philips Hue lampen en hun toepasbaarheid.
Dus ik vroeg mij serieus af wat je bedoelt met slimme, domme, bolletjes bedoeld met of zonder spiraal. Afgezien dat "ik" de term bolletje wat gek vind voor een lamp.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:29

LDVC

Let's get it over with

Piet400 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:58:
[...]

Je vraagt hulp van anderen, iets meer respect richting je mede forum leden zou wel op zijn plaats zijn.
Er zijn nog geen smart lampen met gloeidraad uitstraling. Osram heeft wel iets, maar dat verbindt via Bluetooth, niet echt ideaal. Innr zou er mogelijk wel mee bezig zijn. Voor nu kun je een inbouw zigbee dimmer gebruiken in combinatie met een dimbare led filament lamp.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
LDVC schreef op zondag 19 mei 2019 @ 11:43:
[...]

Je vraagt hulp van anderen, iets meer respect richting je mede forum leden zou wel op zijn plaats zijn.
Er zijn nog geen smart lampen met gloeidraad uitstraling. Osram heeft wel iets, maar dat verbindt via Bluetooth, niet echt ideaal. Innr zou er mogelijk wel mee bezig zijn. Voor nu kun je een inbouw zigbee dimmer gebruiken in combinatie met een dimbare led filament lamp.
Als je ff post van paar dagen terug kijkt kun je lezen dat Innr binnenkort met filament led lampen komt die ZigBee ondersteunen en dus met Hue te koppelen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toempf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 21:07
Erik1971 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:14:
[...]

Als je ff post van paar dagen terug kijkt kun je lezen dat Innr binnenkort met filament led lampen komt die ZigBee ondersteunen en dus met Hue te koppelen zijn!
En als je daar niet op wil wachten kan je er altijd nog een iCasa ZigBee dimmer tussen steken, heb ik ook in de slaapkamer icm led filament lampen en dat werkt perfect.

*Edit; of gewoon een simpele on/off plug als je er niet te veel eisen aan stelt

[ Voor 8% gewijzigd door Toempf op 19-05-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Er zijn idd nog niet echt esthetisch aantrekkelijke smart lampen, bij met name transparante armaturen is dit wel een gemis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Erik1971 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:14:
Eigenlijk staat dat er allemaal nog niet bevestigd.. retrofit is gewoon E27/E14 of het daadwerkelijk filament is is niet zeker. Ook bij andere certificaten staan afbeeldingen die niet overeenkomen met het daadwerkelijke product.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
DukeBox schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:56:
[...]

Eigenlijk staat dat er allemaal nog niet bevestigd.. retrofit is gewoon E27/E14 of het daadwerkelijk filament is is niet zeker. Ook bij andere certificaten staan afbeeldingen die niet overeenkomen met het daadwerkelijke product.
Op ZigBee pagina staat er altijd een afbeelding bij van product, is dus een filament lamp!

Volgende week is het light and building fair in Frankfurt lightfair in USA en normaal gesproken kondigt Signify daar hun nieuwe producten voor Hue line-up aan, zou me niet verbazen als ze ook filament lampen laten zien?! Vingers crossed.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Erik1971 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:05:
..zou me niet verbazen als ze ook filament lampen laten zien?! Vingers crossed.....
Oh, dat zeker.. zit ik echt op te wachten oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:46

Pykow

Angelo OTR

Ik wil mij huis upgraden met Philips Hue.
Als eerst mijn game / entertainment room.
Dus ik dacht even de starter kit te halen en klaar, maar kwam er al snel achter dat het om
E27 fitting gaat.
Dus ga je op zoek naar E27 plafonair en kom je echt heel weinig tegen.
Alleen maar losse draden waaraan je een lamp kan hangen
Er bestaat geen starter kit met E14 lampen, want dan had ik nog een oplossing.

Nu heb ik het volgende in mijn winkelmandje staan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P3OtkWQ.png

Achter mijn ultrawide monitor kan ik een lichtbalk plaatsen.
Kan ook kiezen om alleen de ledstrip van 2 meter aan mijn bureau vast te maken.
maar dan blijft in de rest van de kamer wat donker.
Zeg midden van de ruimte of bij de deur waar ik binnen kom.
Nadeel is dat ik in de winkels niet kan zien hoe fel het gezet kan worden.

Is dit een goede start of hoe zijn jullie begonnen met HUE ?
Wil het later uitbreiden in heel mijn huis, maar eerst 1 kamer "proberen"

Iemand tips ?

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Pykow schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:20:
Toch zijn er best veel maar is een GU10 spot niet een betere oplossing ? Zeker als entertainment setup, kan je ook nog wat met het richten doen (zo doe ik het ook).

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 19-05-2019 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

DukeBox schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:23:
[...]

Toch zijn er best veel maar is een GU10 spot niet een betere oplossing ? Zeker als entertainment setup, kan je ook nog wat met het richten doen (zo doe ik het ook).
In mijn huidige plafonaire zit e14 fitting.
Anders had ik voor u10 gekozen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:01

d0s

sssst

Pykow schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:22:
[...]

Genoeg adapters e14 naar e27 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:27

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

d0s schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:46:
[...]

Genoeg adapters e14 naar e27 te koop
Maar of het dan past cq. smoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 17:43

Ik geef je helemaal gelijk. Ik had de Philips Hue Calla in gedachten, maar ben in winkel wezen kijken en wat een verschrikkelijk lompe sokkel is dat zeg! Hij is zo breed dat je er bijna 2 E27 Hue lampen naast elkaar in kunt stoppen!

De Impress ziet er ietsje beter uit, maar nog steeds vrij lomp. Daarnaast is bijna niet te ontdekken of deze nu te koppelen is met de Lily lampen die ik al in de tuin heb staan. Achteraf blijkt van wel, zo lijkt het tenminste hier, maar ik heb nog steeds liever een andere armatuur.

Heb jij trouwens in die van jou wel Hue lampen zitten? Of heb je dat nog niet geprobeerd? Op zich moet het kunnen, maar moet je wel je lampen op 230V aansluiten en ik heb liever laagspanning. Wat ook wel weer betekent dat je meerdere adapters moet installeren, omdat er max. 5 lampen op een adapter kunnen :-(

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:55
Pykow schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:22:
[...]

Waarom geen bridge kopen op Marktplaats daar staan ze zat voor rond de 30 euro en hier heb je een redelijke aanbieding voor E14 kaarslamp €73.28 2 stuks, kleur..https://www.amazon.de/Philips-Hue-Doppelpack-Millionen-kompatibel/dp

Tip: Ook op je lichtstrip kan je 13 euro besparen als je dat koopt op Amazon.de...

[ Voor 35% gewijzigd door Birdy D op 20-05-2019 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Laatst online: 19:01
Dennis van der Stelt schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:41:
[...]

Ik geef je helemaal gelijk. Ik had de Philips Hue Calla in gedachten, maar ben in winkel wezen kijken en wat een verschrikkelijk lompe sokkel is dat zeg! Hij is zo breed dat je er bijna 2 E27 Hue lampen naast elkaar in kunt stoppen!

De Impress ziet er ietsje beter uit, maar nog steeds vrij lomp. Daarnaast is bijna niet te ontdekken of deze nu te koppelen is met de Lily lampen die ik al in de tuin heb staan. Achteraf blijkt van wel, zo lijkt het tenminste hier, maar ik heb nog steeds liever een andere armatuur.

Heb jij trouwens in die van jou wel Hue lampen zitten? Of heb je dat nog niet geprobeerd? Op zich moet het kunnen, maar moet je wel je lampen op 230V aansluiten en ik heb liever laagspanning. Wat ook wel weer betekent dat je meerdere adapters moet installeren, omdat er max. 5 lampen op een adapter kunnen :-(
Helemaal mee eens, zelf hebben wij ook eerst naar de Calla gekeken maar die zijn inderdaad erg lomp. Zal misschien een kwestie van smaak zijn maar ik heb ze om die reden laten staan. Uiteindelijk vorig weekend een aantal Impress sokkels geplaatst en die zijn toch een stuk fijner naar mijn beleving. Plaatje voor het idee:

Afbeeldingslocatie: http://www.fsnetherlands.com/impress.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Pykow schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:20:
Ik wil mij huis upgraden met Philips Hue.
Als eerst mijn game / entertainment room.
Dus ik dacht even de starter kit te halen en klaar, maar kwam er al snel achter dat het om
E27 fitting gaat.
Alleen maar losse draden waaraan je een lamp kan hangen
Er bestaat geen starter kit met E14 lampen, want dan had ik nog een oplossing.

Nu heb ik het volgende in mijn winkelmandje staan:

[Afbeelding]

Achter mijn ultrawide monitor kan ik een lichtbalk plaatsen.
Kan ook kiezen om alleen de ledstrip van 2 meter aan mijn bureau vast te maken.
maar dan blijft in de rest van de kamer wat donker.
Zeg midden van de ruimte of bij de deur waar ik binnen kom.
Nadeel is dat ik in de winkels niet kan zien hoe fel het gezet kan worden.

Is dit een goede start of hoe zijn jullie begonnen met HUE ?
Wil het later uitbreiden in heel mijn huis, maar eerst 1 kamer "proberen"

Iemand tips ?
Sowieso gewoon voor de startersset gaan ipv losse bridge en dimmer. Die E27 lampen staan ook heel mooi in de FADO van IKEA:

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80096372/

Of de PS-2017:

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60349610/

(al hoewel die laatste misschien wat groot is)

En anders gebruik je hem in een mooie staande lamp.

Een voordeel van HUE is dat je je lampen centraal regelt. Dat klinkt misschien heel voor de hand liggend, maar uiteindelijk is dat een redelijk paradigma switch. Waar je vroeger je hele kamer door liep om alle snoerknopjes bij langs te gaan voor alle schemerlapmjes en staande lampen die je aan of uit wilde zetten, druk je nu op 1 knop op je afstandsbedieining en gaan alle lampen keurig in de scene die je ingesteld had. Waar je vroeger eigenlijk alleen je centrale plafondlamp makkelijk aan of uit kon zetten zodra je de kamer binnen komt, kan dat nu met alle lampen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Janoz schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:16:
[...]

Sowieso gewoon voor de startersset gaan ipv losse bridge en dimmer. Die E27 lampen staan ook heel mooi in de FADO van IKEA:

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80096372/

Of de PS-2017:

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60349610/

(al hoewel die laatste misschien wat groot is)

En anders gebruik je hem in een mooie staande lamp.

Een voordeel van HUE is dat je je lampen centraal regelt. Dat klinkt misschien heel voor de hand liggend, maar uiteindelijk is dat een redelijk paradigma switch. Waar je vroeger je hele kamer door liep om alle snoerknopjes bij langs te gaan voor alle schemerlapmjes en staande lampen die je aan of uit wilde zetten, druk je nu op 1 knop op je afstandsbedieining en gaan alle lampen keurig in de scene die je ingesteld had. Waar je vroeger eigenlijk alleen je centrale plafondlamp makkelijk aan of uit kon zetten zodra je de kamer binnen komt, kan dat nu met alle lampen.
Gisteren goed gekeken wat ik wil bereiken met Hue.
Ik ga mijn entertainment room upgraden en als basis begin ik bij 2 play bars en een Bridge.
Over paar weken komt er een nieuwe slaapbank in de kamer en een TV meubel, daar kan ik dan weer een LED strip achter leggen.

Als het bevalt ga ik 3x E14 halen met Dimmer voor in de huiskamer.
Daar staat een Hector lamp van de IKEA en daar passen ze mooi in.
Zou leuk zijn als het mij lukt om de middelste van de 3 lampen die eraan zit in een scene te zetten.
Bijvoorbeeld, wanneer mijn vriendin een boek wilt lezen of wilt kleuren, dan zet ze de 2e lamp altijd aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:56

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Lutron komt met een Friends of Hue dimmer die je over een (Amerikaans model) lichtschakelaar kunt plaatsen:
https://gizmodo.com/lutro...ne-of-the-most-1834891146
Afbeeldingslocatie: https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--bqy6hN-4--/c_scale,dpr_2.0,f_auto,fl_progressive,q_80,w_800/wb88gctuxzysgkhujbzf.jpg

Op zich gaat die plaatsing in Nederland niet werken, maar volgens mij de eerste (Friends of) Hue schakelaar die met een draaiknop werkt. Benieuwd of dat vervolg gaat krijgen.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In feite is het niks anders dan een draaiknop die toevallig mooi op zo'n schakelaar klikt maar ook op elk ander object geplakt kan worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Tsurany schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:54:
In feite is het niks anders dan een draaiknop die toevallig mooi op zo'n schakelaar klikt maar ook op elk ander object geplakt kan worden.
Precies. Denk dat als je de draden van een schakelaar doorverbindt, blindplaat ervoor en daar deze knop op ervoor zet ook een mooie oplossing is en voordeliger dan FoH inbouwmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

Ik heb geen Hue, maar een vergelijkbaar systeem en zij hebben ook schakelaars:
https://www.homewizard.nl...d-energy-socket-sh8-90901

in de schuur heb ik de kabel onderbroken, een stekker aan gemaakt en aangesloten op zo'n Connected Energy Socket.

Ik hoef zelf niet te dimmen of kleur te veranderen, maar dimmer kan ook:
https://www.homewizard.nl...d-dimmer-socket-sh8-90902

Ik vond het overigens geen probleem om een slimme lamp in de tuinlampen te plaatsen, het probleem was de armatuur... Daar past een slimme lamp gewoon niet goed in. De bol is te breed. Ik heb speciale kleine E27 lampen moeten kopen voor mijn tuinlampen. Het leek wel of ze speciaal waren ontworpen voor spaarlampen (lang en dun).

Bestaan er niet dit soort schakelaars voor Hue?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Dutchy88 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Helemaal mee eens, zelf hebben wij ook eerst naar de Calla gekeken maar die zijn inderdaad erg lomp. Zal misschien een kwestie van smaak zijn maar ik heb ze om die reden laten staan. Uiteindelijk vorig weekend een aantal Impress sokkels geplaatst en die zijn toch een stuk fijner naar mijn beleving. Plaatje voor het idee:

[Afbeelding]
Wel een mooie tuinlamp, bij deze kan je geen lamp vervangen toch? Dat vind ik toch eigenlijk wel een "must" gezien de prijzen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Birdy D schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:38:
[...]

Wel een mooie tuinlamp, bij deze kan je geen lamp vervangen toch? Dat vind ik toch eigenlijk wel een "must" gezien de prijzen..
Klopt, net als bij de Calla is de Impress lamp ook niet te vervangen, maar gezien de kwaliteit van Hue in het algemeen en 2 jaar garantie durf ik dat risico wel te nemen. Voor mij was het grote voordeel de laagspanning en plug/play functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Dutchy88 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:56:
[...]

Klopt, net als bij de Calla is de Impress lamp ook niet te vervangen, maar gezien de kwaliteit van Hue in het algemeen en 2 jaar garantie durf ik dat risico wel te nemen. Voor mij was het grote voordeel de laagspanning en plug/play functionaliteit.
Ik heb al jaren (denk zo'n 13 jaar) tuinverlichting van Garden Lights, ook niet erg goedkoop spul en werkt ook op 12V. Hier zijn de Led units wel vervangbaar. Heb er nu een Osram outdoor plug tussen gezet zodat ik ze gewoon aan kan laten gaan bij zonsondergang. Wel in dubio om dit allemaal te vervangen maar zie er nog niet echt het grote voordeel van aangezien 12V niet perse dimbaar hoeft te zijn..Enig wat ik mis zijn de 16 miljoen keuren dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

[...]

Leds gaan niet zoals gloeilampen opeens stuk. Ze gaan langzamerhand steeds zwakker branden.
Bij 25000 uren is de intensiteit nog iets van 70% oid. Misschien kan je wel vinden welke standaard philips volgt. Tuinverlichting kan je 's nachts uitlaten of dimmen, zou me niets verbazen als ze 10 jaar meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
job schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 11:07:
[...]

Leds gaan niet zoals gloeilampen opeens stuk. Ze gaan langzamerhand steeds zwakker branden.
Bij 25000 uren is de intensiteit nog iets van 70% oid. Misschien kan je wel vinden welke standaard philips volgt. Tuinverlichting kan je 's nachts uitlaten of dimmen, zou me niets verbazen als ze 10 jaar meegaan.
Mee eens, maar ben toch liever baas over mijn eigen armatuur als je snapt wat ik bedoel ;-) Lees toch ook regelmatig dat er Hue lampen vroegtijdig overlijden.. En dan heb je het stukje Zigbee nog wat ingebouwd zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
[...]

Idee is dat de leds net zolang mee gaan als levensduur complete armatuur, dus vervang je deze in 1 geheel! En omdat er geen standaard format lamp wordt gebruikt is de licht verdeling beter van deze armaturen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:39
[...]

Ik heb nog nooit een Led lamp gezien die langzaam stuk ging.
In alle gevallen was het gewoon in 1 keer afgelopen. Meestal is het ook niet de Led zelf die stuk gaat, maar de driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
[...]

25 jaar zelfs staat er op de verpakking van deze outdoor verlichting. Wel bij een gemiddelde van 2 tot 3 uur per dag. Laat dit nu iets meer zijn per dag maar dan nog blijven er genoeg jaren over. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:45
Erik1971 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:25:
[...]

Idee is dat de leds net zolang mee gaan als levensduur complete armatuur, dus vervang je deze in 1 geheel! En omdat er geen standaard format lamp wordt gebruikt is de licht verdeling beter van deze armaturen.
Toevallig vorige week een rondleiding gehad bij Signify, zakelijke markt. Daar gaven ze inderdaad aan dat dit de toekomst is. We zitten nu in een overgangsfase. Over een x aantal jaren zal dit de standaard zijn en koop je geen 'losse peertjes' meer. Erg interessant trouwens en zeker een aanrader die rondleiding!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Nuevocasa schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:38:
[...]

Toevallig vorige week een rondleiding gehad bij Signify, zakelijke markt. Daar gaven ze inderdaad aan dat dit de toekomst is. We zitten nu in een overgangsfase. Over een x aantal jaren zal dit de standaard zijn en koop je geen 'losse peertjes' meer. Erg interessant trouwens en zeker een aanrader die rondleiding!
Op de HTC in Eindhoven neem ik aan, is inderdaad een mooie showroom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

dfrenner schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:56:
In de schuur heb ik de kabel onderbroken, een stekker aan gemaakt en aangesloten op zo'n Connected Energy Socket.

Bestaan er niet dit soort schakelaars voor Hue?
Philips heeft er geen beschikbaar. Maar je kan probleemloos de smart+ plug van OSRAM gebruiken icm Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Philips heeft als je het mij vraagt met de Dimmer Switch gewoon enorm de plank misgeslagen, door deze niet een paar millimeter breder te maken zodat hij goed een inbouwdoos afdekt en de gaten overeenkomen. Tevens zou het fijn zijn als ze de standaard montageplaat voor de dimmer switch ook in een dubbele uitvoering verkopen, zodat je twee schakelaars naast elkaar hebt.

Ik heb op Amazon enkele third party houders besteld die over je bestaande schakelaar heen kunnen, maar die zijn toch nog vrij lomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:25
Erik1971 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:25:
[...]

Nuevocasa schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:38:
[...]

Ik zie zeker de voordelen van een armatuur waarbij de leds en evt optics een integraal onderdeel zijn van het design van het armatuur. Maar vóórdat dat zo ver is, is er wat mij betreft nog een hele lange weg te gaan, waarbij ik hoop dat "over een x aantal jaren" eerder 10 dan 5 jaar is.

Van wat ik tot nu toe gemiddeld (dus toppers daargelaten) aan armaturen in winkels tegen kom word ik nog niet echt vrolijk. Bij 9 van de 10 armaturen die ik tegen kom is de driver slecht (bezuinigd op electronica om de stroom stabiel / niet-flikkerend te maken, of dimmende drivers met een veel te lage PWM frequentie), of de kleurtemperatuur en kwaliteit van het licht voldoen toch niet aan mijn smaak. En of die voordelen van een geintegreerde lichtbron ook daadwerkelijk gelden, is nog altijd grotendeels afhankelijk van hoe goed de fabrikant z'n best doet .

Het voordeel van armaturen met verwisselbare lichtbronnen is dat je zelf een lichtbron kan uitkiezen die wél aan je eigen wensen voldoet en evt. ook het smart lighting ecosysteem dat je zelf gebruikt.

Hue 'vast' zou ik inderdaad ook wel aan durven, hoewel ik het alsnog wel belachelijk vind dat je maar 2 jaar garantie krijgt en na die tijd aangewezen bent op coulance, of meteen een peperduur armatuur samen met de lichtbron als afval weg mag doen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
eymey schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:56:
[...]

Hue 'vast' zou ik inderdaad ook wel aan durven, hoewel ik het alsnog wel belachelijk vind dat je maar 2 jaar garantie krijgt en na die tijd aangewezen bent op coulance, of meteen een peperduur armatuur samen met de lichtbron als afval weg mag doen.
Nou, dat ben ik helemaal met je eens! Daarom ook voor de buitenverlichting gekozen voor de Hue Lucca wandlamp. Deze is wel gebouwd voor een Hue E27 en makkelijk te vervangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Hue app 2.0
ik heb twee zones gemaakt leeslampje 1 en 2, op die manier kan je de totale verlichting aanlaten.
En op deze manier kun je ook terwijl er iemand anders zit te lezen ook je eigen lampje aanzetten zonder dat ze elkaar beïnvloeden.
Alleen op het moment dat ik klaar ben met lezen en mijn lampje weer op de oude stand wil hebben kan dit niet.
Het kan alleen uit.
Op het moment dat ik mijn basisverlichting in de hele kamer weer terug wil gaat het andere leeslampje dus ook mee, dat is vervelend voor de andere persoon die zit te lezen.
Ik bedacht dus dat als ik mijn scene voor de woonkamer zou kunnen kopiëren naar een zone het wellicht wel zou kunnen, alleen lijkt dat niet te kunnen.
Gaat dit betekenen dat je afzonderlijke lampjes dus alleen met een dimmer switch kan bedienen?
Wel verwarrend als er op de tafel dan 3 dimmer switches liggen.
Heeft iemand misschien een oplossing?
Ik kan hem helaas niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 13:19
Nieuwe functionaliteit, nieuwe uitdagingen :9
Wel irritant als ik er zo over denk. Een scene schakelen via de app of inderdaad, via een dimmer of tap misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 09:56
Iemand enig idee waarom de OSRAM stekker die ik in de schuur heb zitten soms wel en soms niet via iFTTT aan wil ? Het is eigenlijk gewoon zo dat de bridge afstand te ver is.
Is daar iets aan te doen ?
Met de oude bridge had ik dit probleem nooit eigenlijk.
Kan ik ergens een versterker oid plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
kevertje1977 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:22:
Ja. Een lamp er tussen plaatsen 8)

[ Voor 28% gewijzigd door robkrekel op 24-05-2019 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 09:56
robkrekel schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:25:
[...]

Ja. Een lamp er tussen plaatsen 8)
Dat is het gekke. De buitenlamp die er het dichts bij hangt doet het wel. Die fungeert dan als repeater ofzo ?
Ik heb nog wel een losse OSRAM+ stekker. Misschien dat ik die dan gewoon in het stopcontact doe net bij de buitendeur. Eens zien of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
kevertje1977 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:28:
[...]

Dat is het gekke. De buitenlamp die er het dichts bij hangt doet het wel. Die fungeert dan als repeater ofzo ?
Ik heb nog wel een losse OSRAM+ stekker. Misschien dat ik die dan gewoon in het stopcontact doe net bij de buitendeur. Eens zien of dat helpt.
Mja, das gek dan. Die zou het netwerk door moeten zetten naar de osram. Misschien deze eens resetten en/of verwijderen en opnieuw toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
kevertje1977 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 08:22:
Iemand enig idee waarom de OSRAM stekker die ik in de schuur heb zitten soms wel en soms niet via iFTTT aan wil ? Het is eigenlijk gewoon zo dat de bridge afstand te ver is.
Is daar iets aan te doen ?
Met de oude bridge had ik dit probleem nooit eigenlijk.
Dat heb ik ook met 1 osram+ stekker en die zit nog geen halve meter uit de buurt van een Hue lamp. Haal ik hem even van het stroom doet ie het dagen goed, daarna pakt de Hue schakelaar hem niet meer mee. Van het stroom halen lijkt in mijn geval de enige oplossing maar wel irritant als je dat wekelijks moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Iemand ervaring met de Hue labs 'Sunlight as a switch'??

Het lukt me niet om hem goed ingesteld te krijgen. Je kunt de 'Daylight sensitivity' op 2 plaatsen instellen, maar ze zijn m.i. niet hetzelfde. Bij de 'Sensor selection' kun je de sensor kiezen en daarnaast kun je hem instellen voor beweging of hoeveelheid licht.
Als je kiest voor hoeveelheid licht, kun je hem instellen op 'Based on the currently measured daylight in the room, motion will not trigger the lights" of Based on the currently measured daylight in the room, motion will trigger the lights.

Verder kun je helemaal onderin ook de 'Daylight sensitivity' instellen. Alleen deze gaat van 'Triggers "above current lightlevel" behavior" naar 'Triggers "below current lightlevel" behavior'

Ik kom er niet goed uit waar ik nu wat in moet stellen. Kan iemand mij helpen?

[ Voor 18% gewijzigd door funske op 24-05-2019 12:59 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:31
@funske Maar wat wil jij bereiken met de instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Rallye schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 13:29:
@funske Maar wat wil jij bereiken met de instelling?
Gewoon dat een paar lampen aangaan als het donker wordt. De sunset instelling is nooit nauwkeurig en dan is soms de verlichting nog niet aan ook al is het in huis al redelijk donker.
Ik wil dit dus graag regelen met de hoeveelheid licht van buiten die in huis komt.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 14:05

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Misschien dat iemand mij op weg kan helpen. Ik heb een nieuwe woning gekocht en ik ben al dagen aan het kijken voor een aantal armaturen. We hebben 3 slaapkamers en hier zou ik graag een mooi moderne plafonniere lamp willen waar een color E27 in past. In de woonkamer wil ik ook graag een plafonniere, de armaturen van philips zelf vallen af omdat deze allemaal enkel maar in ambient zijn en niet in color.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Dw1-nl schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:54:
Misschien dat iemand mij op weg kan helpen. Ik heb een nieuwe woning gekocht en ik ben al dagen aan het kijken voor een aantal armaturen. We hebben 3 slaapkamers en hier zou ik graag een mooi moderne plafonniere lamp willen waar een color E27 in past. In de woonkamer wil ik ook graag een plafonniere, de armaturen van philips zelf vallen af omdat deze allemaal enkel maar in ambient zijn en niet in color.
Deze plafonnière van Hue kan wel kleuren weergeven, Philips Hue Flourish Plafondlamp Wit (White and Color)! Heb deze zelf ook, best een mooie lamp en groter dan je van de foto’s zou denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
funske schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:07:
[...]

Gewoon dat een paar lampen aangaan als het donker wordt. De sunset instelling is nooit nauwkeurig en dan is soms de verlichting nog niet aan ook al is het in huis al redelijk donker.
Ik wil dit dus graag regelen met de hoeveelheid licht van buiten die in huis komt.
Opzich niet zo heel spannend, je begint met het instellen van de daylight sensor. Bij mij staat deze slider op gemiddeld ongeveer. Vervolgens kies je de ruimte en scène. Daarna ga je naar onderen en stel je de tijden in waarop deze formule actief moet zijn en bij hoeveel LUX. (In mijn geval staat deze op 18, maar dat is persoonlijk) De hoeveelheid LUX is eigenlijk de belangrijkste instelling van deze Labs formule.

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchy88 op 24-05-2019 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Allereerst bedankt voor je reactie!!! _/-\o_
Dutchy88 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:57:
Opzich niet zo heel spannend, je begint met het instellen van de daylight sensor. Bij mij staat deze slider op gemiddeld ongeveer. Vervolgens kies je de ruimte en scène. Daarna ga je naar onderen en stel je de tijden in waarop deze formule actief moet zijn..........
Tot zover was het me ook duidelijk en had ik het ook al gedaan....
Dutchy88 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:57:
.....en stel je in bij hoeveel LUX. (In mijn geval staat deze op 18, maar dat is persoonlijk) De hoeveelheid LUX is eigenlijk de belangrijkste instelling van deze Labs formule.
Hier raak is dus de weg kwijt.......
De hoeveelheid LUX stel je eigenlijk toch ook al in het begin in? Wat is dan het verschil tussen de ‘slider’ bovenin en die onderin??
Plus bij de slider onderin staat het ene gedeeelte “Triggers "above current lightlevel" behavior” en als je de slider een eindje verder schuift staat er “Triggers "below current lightlevel" behavior” :?

Vanavond heb ik hem ingesteld zoals jij hem hebt ingesteld en zijn de lampen ± 3 keer aan en uit gegaan en dit terwijl het alleen maar donkerder werd........
Dus helemaal snappen doe ik het echt niet, maar dat zal waarschijnlijk wel aan mij liggen.... 8)7

Als iemand mij dit kan uitleggen héél graag!!

Edit:
Vanmorgen toen ik opstond waren de lampen aan terwijl de slider bovenin duidelijk aangaf "wil not trigger"....
Dus wel?!? 8)7 |:( :?

[ Voor 6% gewijzigd door funske op 25-05-2019 10:50 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
funske schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:42:
Allereerst bedankt voor je reactie!!! _/-\o_

[...]

Tot zover was het me ook duidelijk en had ik het ook al gedaan....

[...]

Hier raak is dus de weg kwijt.......
De hoeveelheid LUX stel je eigenlijk toch ook al in het begin in? Wat is dan het verschil tussen de ‘slider’ bovenin en die onderin??
Plus bij de slider onderin staat het ene gedeeelte “Triggers "above current lightlevel" behavior” en als je de slider een eindje verder schuift staat er “Triggers "below current lightlevel" behavior” :?

Vanavond heb ik hem ingesteld zoals jij hem hebt ingesteld en zijn de lampen ± 3 keer aan en uit gegaan en dit terwijl het alleen maar donkerder werd........
Dus helemaal snappen doe ik het echt niet, maar dat zal waarschijnlijk wel aan mij liggen.... 8)7

Als iemand mij dit kan uitleggen héél graag!!

Edit:
Vanmorgen toen ik opstond waren de lampen aan terwijl de slider bovenin duidelijk aangaf "wil not trigger"....
Dus wel?!? 8)7 |:( :?
Ik heb een vermoeden dat je meerdere 'rules' actief hebt m.b.t. je sensor.
Zelf heb ik de sensor verder niet geconfigureerd en alleen via Hue Labs Sunlight as a switch geïnstalleerd.
In de Hue App staat mijn motion sensor dan ook op 'Niet Geconfigureerd' want de enige aansturing die er op zit loopt via Hue Labs.Zo voorkom je dubbele acties op de sensor ;)
Begin anders eens met een volledige reset van je sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:59
Birdy D schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:25:
[...]

Dat heb ik ook met 1 osram+ stekker en die zit nog geen halve meter uit de buurt van een Hue lamp. Haal ik hem even van het stroom doet ie het dagen goed, daarna pakt de Hue schakelaar hem niet meer mee. Van het stroom halen lijkt in mijn geval de enige oplossing maar wel irritant als je dat wekelijks moet doen.
Dit heb ik ook af en toe met mijn Osram plug. Denk dat het een bugje is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Dutchy88 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 13:39:
[...]

Ik heb een vermoeden dat je meerdere 'rules' actief hebt m.b.t. je sensor.
Zelf heb ik de sensor verder niet geconfigureerd en alleen via Hue Labs Sunlight as a switch geïnstalleerd.
In de Hue App staat mijn motion sensor dan ook op 'Niet Geconfigureerd' want de enige aansturing die er op zit loopt via Hue Labs.Zo voorkom je dubbele acties op de sensor ;)
Begin anders eens met een volledige reset van je sensor.
Juist voor deze situatie had ik een nieuwe sensor gekocht. Hij staat ook in mijn Hue app als niet geconfigureerd.
Maar ik zal hem eens resetten en dan opnieuw instellen. Is het veel gevraagd om screenshots van jouw instellingen te maken?? 8)

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
funske schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 18:12:
[...]

Juist voor deze situatie had ik een nieuwe sensor gekocht. Hij staat ook in mijn Hue app als niet geconfigureerd.
Maar ik zal hem eens resetten en dan opnieuw instellen. Is het veel gevraagd om screenshots van jouw instellingen te maken?? 8)
Ik heb een paar screenshots gemaakt van mij instellingen, alles is ingesteld binnen de Hue Labs omgeving. Hopelijk heb je er iets aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.fsnetherlands.com/huelabs.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
Dutchy88 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:09:
Ik heb een paar screenshots gemaakt van mij instellingen, alles is ingesteld binnen de Hue Labs omgeving. Hopelijk heb je er iets aan.
_/-\o_ _/-\o_

Hartstikke bedankt, ik ga morgen mijn sensor eens resetten en dan deze instellingen maken. Kijken of het dan wel werkt zoals ik het wil.
Mocht blijken dat het toch niet werkt, zal ik maandag Philips eens gaan bellen.

Nogmaals mijn dank!!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Erik1971 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:45:
[...]

Deze plafonnière van Hue kan wel kleuren weergeven, Philips Hue Flourish Plafondlamp Wit (White and Color)! Heb deze zelf ook, best een mooie lamp en groter dan je van de foto’s zou denken!
Heb je hier eventueel wat foto's van? De foto's die ik online vind zijn allemaal gerenderd volgens mij en ik vind de lamp daar niet echt mooi op uitzien beetje plastic achtig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Dw1-nl schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:02:
[...]

Heb je hier eventueel wat foto's van? De foto's die ik online vind zijn allemaal gerenderd volgens mij en ik vind de lamp daar niet echt mooi op uitzien beetje plastic achtig 8)7
Is glas en melk wit, zal een keer foto’s maken, die op mijn telefoon staan komen de details er niet mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Dutchy88 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:09:
Sensor gereset en meteen via Hue Labs alles ingesteld, exact zoals jij het hebt, en dan gaan de lampen toch zomaar ineens aan ook al staat bij de instelling van het daglicht "will not trigger"....... :?

Ook heb ik de indruk dat lampen die in een algemene sunset-regel zit èn in de Hue Labs-regel niet goed op elkaar reageren.
En dat was toch ook wel een beetje mijn bedoeling; Hue Labs schakelt 2 lampen en de gewone Sunset-regel schakelt de overige lampen.

Dus morgen maar eens Philips bellen.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Birdy D schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:25:
[...]

Een Osram plug ervoor zetten en die wekelijks 1 keer laten schakelen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
IJsbeer schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:16:
[...]

Een Osram plug ervoor zetten en die wekelijks 1 keer laten schakelen? O-)
Haha, torentje bouwen >:) Wellicht moet dat ding ge-update worden maar daar heb je dus een Osram bridge voor nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@funske @Dutchy88 Ik heb zelf ook wat ruzie met een (outdoor) motion sensor en de "sunlight as a switch" functionaliteit.

Eigenlijk wil ik met die sensor twee dingen kunnen doen:

1:
Enkele lampen, zowel binnen als buiten, aan laten gaan wanneer het lichtniveau buiten onder een bepaald aantal lux komt. Dit gaat met de "sunlight as a switch" formule eigenlijk prima. Lux instellen, de lampen instellen en het werkt prima. Wel vind ik het jammer dat je niet meerdere van deze formules kan installeren (de laatste overschrijft qua rules de eerste), zodat ik twee lux niveaus kan gebruiken (binnen lijkt het al eerder donker dan buiten). Ook zou een iets van een hysteresis of zo fijn zijn, want nu wil het bij sterk wisselende bewolking tijdens schemering nog wel eens gebeuren dat de verlicht aan-uit-aan-uit gaat 'flappen'.

Maar goed, nu het volgende punt 2:

Ik wil óók nog steeds dat de sensor blijft functioneren als bewegingssensor, dus gewoon de standaard functionaliteit in de Hue app.

Helaas overschrijft de Hue labs formule het standaard bewegingssensor-gedrag.

Wat ik eigenlijk als ideale situatie wil:
* Hue outdoor motion sensor laat lichten in de tuin en woonkamer aan gaan als het buiten donker wordt (en dan liefst de lichten binnen dus wat eerder).

* Als er beweging in de tuin is, moeten de lampen buiten feller gaan branden, om na 40 seconden ofzo geen beweging weer naar hun stand terug te gaan die door het donker worden werd getrigger.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mooi dat het nu even over de Motion sensor gaat. Ik wilde een Hue Motion Sensor aanschaffen om het licht aan te laten gaan wanneer het donker begint te worden. De sunset-tijd instelling (via Domoticz) bevalt me niet, die houdt geen rekening met bewolking of zon, wat in de kamer juist heel veel uitmaakt.
Kan je de lichtwaarde die de motion sensor meet, gebruiken om het licht aan te laten gaan bij schemer, maar dan een vaste tijd gebruiken om het licht uit te laten gaan?
Domoticz zet alles uit rond middernacht, maar dan wil ik niet dat die sensor weer dingen aan gaat zetten.
Ik gebruik Domoticz omdat er nog een aantal niet-Hue devices zijn, maar qua verlichting zou bij schemer alleen de Hue verlichting voldoen.
Domoticz vind ik wat makkelijker instellen, maar ik zag dat je via Hue labs meer logische dingen kan instellen zoals aan bij schemer en uit op een vaste tijd. Dat zou standaard al moeten kunnen, ik laat niet m'n licht de hele nacht branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BounceMeister schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:18:
Mooi dat get nu even over de Motion sendor gaat. Ik wilde een Hue Motion Sensor aanschaffen om het licht aan te laten gaan wanneer het donker begint te worden. De sunset-tijd instelling (via Domoticz) bevalt me niet, die houdt geen rekening met bewolking of zon, wat in de kamer juist heel veel uitmaakt.
Kan je de lichtwaarde die de motion sensor meet, gebruiken om het licht aan te laten gaan bij schemer, maar dan een vaste tijd gebruiken om het licht uit te laten gaan?
Domoticz zet alles uit rond middernacht, maar dan wil ik niet dat die sensor weer dingen aan gaat zetten.
Ik gebruik Domoticz omdat er nog een aantal niet-Hue devices zijn, maar qua verlichting zou bij schemer alleen de Hue verlichting voldoen.
Domoticz vind ik wat makkelijker instellen, maar ik zag dat je via Hue labs meer logische dingen kan instellen zoals aan bij schemer en uit op een vaste tijd. Dat zou standaard al moeten kunnen, ik laat niet m'n licht de hele nacht branden.
Je kan gewoon een losse rule aanmaken voor het uitzetten. Dus twee losse rules dan werkt het.
Wat wel tricky is, ik had de buitenlamp aan als het donker wordt, en uit om 9 uur 's avonds. Maar met het later ondergaan van de zon was het aanschakelen dus pas na 9 uur, zodat ie dus niet meer uitging (de volgende dag in de avond)... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:42

TommyGun

Stik er maar in!

Dw1-nl schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:02:
[...]

Praxis (en/of Hornbach) heeft ze geloof ik ook.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

BounceMeister schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:18:
Je kan die sensor via de API uitlezen en dan via de API scènes triggeren. Zo kan je ook intensiteit aanpassen naarmate het donkerder wordt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfstein89
  • Laatst online: 16-09 16:17
vraagje aan jullie allen, ik ben van plan om in mijn tuin enkele lampen te plaatsen die de bomen belichten. Ik zat te denken om goedkope grondspotjes te kopen waar een GU10 in geplaatst kan worden (met dan HUE GU10's als lampje). nou vroeg ik me af of anderen hierin ervaring hebben ?

Anderzijds ook aan het kijken voor een plug and play systeem (garden lights of paulmann). maar het liefste hou ik het bij 1 ecosysteem oftewel hue. Qua prijs vind ik de Hue buitenspotjes te duur, dus daarom ben ik opzoek naar een goedkoper alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 14:57

beekware

To Experience The Unexpected..

wolfstein89 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:35:
vraagje aan jullie allen, ik ben van plan om in mijn tuin enkele lampen te plaatsen die de bomen belichten. Ik zat te denken om goedkope grondspotjes te kopen waar een GU10 in geplaatst kan worden (met dan HUE GU10's als lampje). nou vroeg ik me af of anderen hierin ervaring hebben ?

Anderzijds ook aan het kijken voor een plug and play systeem (garden lights of paulmann). maar het liefste hou ik het bij 1 ecosysteem oftewel hue. Qua prijs vind ik de Hue buitenspotjes te duur, dus daarom ben ik opzoek naar een goedkoper alternatief.
Ongeveer hetzelfde, bij Ikea was laatste een actie, enkele GU10 spots meegenomen, gekoppeld met HUE. Via Amazone.de tuinlampen met GU10 fitting (met spike) gehaald, werkt allemaal perfect.

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
eymey schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:09:
@funske @Dutchy88 Ik heb zelf ook wat ruzie met een (outdoor) motion sensor en de "sunlight as a switch" functionaliteit.
Ook zou een iets van een hysteresis of zo fijn zijn, want nu wil het bij sterk wisselende bewolking tijdens schemering nog wel eens gebeuren dat de verlicht aan-uit-aan-uit gaat 'flappen'.
Dit is juist mijn grootste probleem. Ik krijg de "sunlight as a switch" functionaliteit ook wel aan het werk, maar deze gaat dan bij mij ook elke keer aan en uit!!
Ik wil óók nog steeds dat de sensor blijft functioneren als bewegingssensor, dus gewoon de standaard functionaliteit in de Hue app.

Helaas overschrijft de Hue labs formule het standaard bewegingssensor-gedrag.
Dat is een nadeel van Hue Labs; elke functionaliteit hiermee werkt alleen en heeft geen mogelijkheid om iets anders ook in te stellen. Oftewel als je hem wil gebruiken als "sunlight as a switch" schakel je de bewegingssensor helemaal uit. :'(

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfstein89
  • Laatst online: 16-09 16:17
beekware schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:54:
[...]

Ongeveer hetzelfde, bij Ikea was laatste een actie, enkele GU10 spots meegenomen, gekoppeld met HUE. Via Amazone.de tuinlampen met GU10 fitting (met spike) gehaald, werkt allemaal perfect.
zou ik je dan een linkje mogen vragen van de lampjes die je op amazon gekocht hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware

beekware

wolfstein89 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:57:
[...]

zou ik je dan een linkje mogen vragen van de lampjes die je op amazon gekocht hebt ?
Ja zeker, https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
[b]
Ik had al een aantal jaren Garden Lights, toch zonde om dat te vervangen. Heb er een Osram+ outdoor stekker tussen gezet zodat het licht met zonsondergang aan gaat en om 0.00 weer uit gaat. Prima zo, hier mis ik de Hue niet in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beekware

beekware

Birdy D schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:59:
[...]

Ik had al een aantal jaren Garden Lights, toch zonde om dat te vervangen. Heb er een Osram+ outdoor stekker tussen gezet zodat het licht met zonsondergang aan gaat en om 0.00 weer uit gaat. Prima zo, hier mis ik de Hue niet in
Hier hetzelfde die Osram+ stekkers werken prima samen met HUE. Hierop momenteel mijn truinsproeier via een adapter en magneetventiel aangesloten. Via HUE app heel simpel even de spoeier instellen en automatiseren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
Kan je e27 lampen van de 1e generatie gewoon aansluiten op de nieuwere bridge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
MarkHero schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:57:
Kan je e27 lampen van de 1e generatie gewoon aansluiten op de nieuwere bridge?
Yep, geen probleem. Ik weet alleen niet of je hiermee ook kunt instellen wat er moet gebeuren als de stroom er af geweest is; vol of naar de laatste stand.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
@eymey @Dutchy88 Het probleem van de "sunlight as a switch" functionaliteit heb ik op een andere manier opgelost. Ik heb de sensor weer als bewegingssensor ingesteld met een duur van ± 10 minuten. Als ik dan in de buurt kom en het is donker dan schakelt de sensor 2 lampjes aan. De rest van de lampen gaan aan als voldaan is aan de regel van de sunset.
De sensor staat vlak bij mijn stoel en als ik daar dan zit beweeg ik echt wel één keer in die 10 minuten. Als het weer lichter wordt gaat hij ook weer netjes uit. En als ik daar niet zit gaat er ook niets aan.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:11

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

funske schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:16:
[...]

Yep, geen probleem. Ik weet alleen niet of je hiermee ook kunt instellen wat er moet gebeuren als de stroom er af geweest is; vol of naar de laatste stand.
Dat kan gewoon mits op de laatste firmware.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Is er iemand die zijn bridge via POE heeft gevoed?

Ik lees er wel wat over maar heb niet duidelijk wat ik daar nog meer voor nodig heb behalve een POE switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 13:27

Canis Lupus

Vosbot

Tomba schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 07:35:
[...]
Dat kan gewoon mits op de laatste firmware.
Ik kwam er toevallig dit weekend achter dat één van mijn E27 aangeeft de "stand bij stroomuitval" niet te ondersteunen, terwijl hij wel op de laatste firmware zit net als de andere lampen.
Iemand wel eens eerder gezien?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:40
i2Paq schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:55:

Ik lees er wel wat over maar heb niet duidelijk wat ik daar nog meer voor nodig heb behalve een POE switch.
Voor zover ik weet ondersteund de Hue Bridge geen PoE. Dan moet je dus weer een losse PoE splitter gebruiken die het juiste voltage geeft en uiteraard dezelfde aansluiting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 17:43

Kan dat? Ik kan het uitproberen, hoewel het niet echt boeiend is voor me, omdat ik stopcontacten zat heb waar mijn bridge is.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
funske schreef op maandag 27 mei 2019 @ 23:23:
@eymey @Dutchy88 Het probleem van de "sunlight as a switch" functionaliteit heb ik op een andere manier opgelost. Ik heb de sensor weer als bewegingssensor ingesteld met een duur van ± 10 minuten. Als ik dan in de buurt kom en het is donker dan schakelt de sensor 2 lampjes aan. De rest van de lampen gaan aan als voldaan is aan de regel van de sunset.
De sensor staat vlak bij mijn stoel en als ik daar dan zit beweeg ik echt wel één keer in die 10 minuten. Als het weer lichter wordt gaat hij ook weer netjes uit. En als ik daar niet zit gaat er ook niets aan.
Dat is ook een oplossing, inderdaad. Alleen voor mijn use case voldoet het nog steeds niet :)

Als je een PoE converter kan vinden die PoE(+) accepteert als input en het juiste voltage als output heeft (plus genoeg vermogen en de juiste connector voor de bridge), dan moet het mogelijk zijn.

Voor een Raspberry PI heb ik onlangs deze gekocht: https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item

Naar zoiets zoek je dus, maar dan geschikt om een Hue bridge mee te voeden.

[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 28-05-2019 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Erik1971 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:07:
[...]

Is glas en melk wit, zal een keer foto’s maken, die op mijn telefoon staan komen de details er niet mooi uit!
Dankjewel, hij lijkt me erg klein namelijk voor in de woonkamer.
TommyGun schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:26:
[...]

Praxis (en/of Hornbach) heeft ze geloof ik ook.
Helaas vind ik ze daar niet enkel online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Dw1-nl schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:57:
[...]

Dankjewel, hij lijkt me erg klein namelijk voor in de woonkamer.

[...]
Helaas vind ik ze daar niet enkel online.
Hmm, voor woonkamer is wellicht de licht opbrengst net te laag, bij mij hangt deze op slaapkamer.

Sowieso, als hoofd verlichting gebruik ik nooit de kleuren, alleen kleur temperaturen, de Hue Ambiant platfoniares geven veel meer licht en kunnen van kleur temperatuur veranderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Erik1971 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:20:
[...]

Hmm, voor woonkamer is wellicht de licht opbrengst net te laag, bij mij hangt deze op slaapkamer.

Sowieso, als hoofd verlichting gebruik ik nooit de kleuren, alleen kleur temperaturen, de Hue Ambiant platfoniares geven veel meer licht en kunnen van kleur temperatuur veranderen!
Ja ik wil binnenkort een ambilight televisie aanschaffen en het leek mij leuk om deze synchroniseren met de lamp op het plafond, anders moet ik maar een ambiant lamp aan het plafond hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Dw1-nl schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:49:
[...]

Ja ik wil binnenkort een ambilight televisie aanschaffen en het leek mij leuk om deze synchroniseren met de lamp op het plafond, anders moet ik maar een ambiant lamp aan het plafond hangen.
Daar kun je beter sfeer lampen van Hue voor gebruiken, zoals Hue Go of Hue Play of Hue Bloom en Hue Iris (weet niet of deze nog gemaakt wordt), deze lampen kun je mooi op een kast of achter bank plaatsen om een gedeelte van een muur te laten oplichten, is mooier met Ambilight dan dat je hoofd verlichting mee kleurt, spreek uit ervaring (maar is natuurlijk persoonlijk wat je wel of niet mooi vind ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Wat ik eigenlijk als ideale situatie wil:
* Hue outdoor motion sensor laat lichten in de tuin en woonkamer aan gaan als het buiten donker wordt (en dan liefst de lichten binnen dus wat eerder).

* Als er beweging in de tuin is, moeten de lampen buiten feller gaan branden, om na 40 seconden ofzo geen beweging weer naar hun stand terug te gaan die door het donker worden werd getrigger.
eymey schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:33:
Dat is ook een oplossing, inderdaad. Alleen voor mijn use case voldoet het nog steeds niet :)
@eymey Ik weet niet of je iConnectHue (iOS) kent cq gebruikt, maar daarmee zou je een oplossing kunnen maken die erg dicht bij jouw wens komt.
M.b.v. de Sunset-timer kun je de lampen met een specifieke scène (met een mindere lichtsterkte dan voluit) aan laten gaan als het donker wordt; je kunt deze dan instellen van 1 uur ervoor tot 1 uur erna. Dit reageert dan weliswaar niet echt op het daadwerkelijk donker worden zoals je wel hebt met de Hue Labs “Sunlight as a switch.
Daarnaast kun je de sensor een andere scène (met volle lichtsterkte) met alléén de buitenlampen laten inschakelen en bij inactiviteit na 40 seconden kunnen deze lampen weer terug naar de stand voordat ze vol ingeschakeld waren; “State return”.

M.i. Komt dit aardig in de richting van de door jou gewenste situatie.
Als je geen iOS hebt, zou je eens kunnen kijken naar All4Hue op Android; deze heeft ongeveer dezelfde mogelijkheden heb ik gehoord.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog2K
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 17:59

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

Dutchy88 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Uiteindelijk vorig weekend een aantal Impress sokkels geplaatst en die zijn toch een stuk fijner naar mijn beleving.
Die heb ik ook op m’n wishlist staan
Welke hoogte is dat op die foto?

En heb je inmiddels misschien ook een foto in t donker ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Waarom lopen die release notes nooit gelijk aan de updates ? Zou eerst willen zien wat er wordt opgelost cq toegevoegd voordat ik besluit te updaten (zoals de bridge update 1932073040 sinds gister).

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 29-05-2019 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Ben ik de enige die bij een update van de bridge zijn hue labs regels weer opnieuw moet instellen omdat ze niet meer werken nadien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoutertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 21:52
Canis Lupus schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:03:Ik kwam er toevallig dit weekend achter dat één van mijn E27 aangeeft de "stand bij stroomuitval" niet te ondersteunen, terwijl hij wel op de laatste firmware zit net als de andere lampen.
Iemand wel eens eerder gezien?
Idem hier.
Vier identieke lampjes boven de tafel en eentje geeft ook die melding.
Houdt overigens wél stand bij stroomuitval vast dus hij doet maar lekker melden...

:?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tellorian
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-09 07:10

Mijn bridge gaat via PoE, via een TP-Link TL-PoE10R en converter 5.5*2.1mm vrouwelijke 5.5*2.5mm mannelijke DC Connector. Die converter voor het bijgeleverde kabeltje heb je alleen nodig bij een V2 bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

tellorian schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:55:
[...]

Mijn bridge gaat via PoE, via een TP-Link TL-PoE10R en converter 5.5*2.1mm vrouwelijke 5.5*2.5mm mannelijke DC Connector. Die converter voor het bijgeleverde kabeltje heb je alleen nodig bij een V2 bridge.
Hier ga ik eens mee aan de gang!

Ik werk met een V2 bridge.

Edit: Alles besteld, vrijdag in huis :)

[ Voor 5% gewijzigd door i2Paq op 29-05-2019 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
funske schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:02:
[...]

[...]

@eymey Ik weet niet of je iConnectHue (iOS) kent cq gebruikt, maar daarmee zou je een oplossing kunnen maken die erg dicht bij jouw wens komt.
M.b.v. de Sunset-timer kun je de lampen met een specifieke scène (met een mindere lichtsterkte dan voluit) aan laten gaan als het donker wordt; je kunt deze dan instellen van 1 uur ervoor tot 1 uur erna. Dit reageert dan weliswaar niet echt op het daadwerkelijk donker worden zoals je wel hebt met de Hue Labs “Sunlight as a switch.
Daarnaast kun je de sensor een andere scène (met volle lichtsterkte) met alléén de buitenlampen laten inschakelen en bij inactiviteit na 40 seconden kunnen deze lampen weer terug naar de stand voordat ze vol ingeschakeld waren; “State return”.

M.i. Komt dit aardig in de richting van de door jou gewenste situatie.
Als je geen iOS hebt, zou je eens kunnen kijken naar All4

Hue op Android; deze heeft ongeveer dezelfde mogelijkheden heb ik gehoord.
Zelf ben ik geen iOS gebruiker, dus iConnecthue is helaas niet beschikbaar voor mij. En All4Hue heb ik wel eens gebruikt, maar vind ik iets té technisch in elkaar zitten en alles wat je instelt is nogal 'kwetsbaar' om overschreven te worden door andere apps, zoals de officiele Hue app.

Maar ik ben nog wel een keer van plan om te kijken of ik met "HueDynamics" of "Hue essentials" meer kan.

Ik wil in ieder geval geen oplossing die op basis van 'rules' voor zonsopkomst en -ondergang werkt, want dat heeft de Hue app zelf ook al ;).

Mocht ik een zo eenvoudig mogelijke oplossing vinden, dan laat ik dat hier nog wel even weten :). Zal denk ik wel even duren, want de Motion sensor functionaliteit wil ik pas gaan gebruiken en 'tunen' zodra ik de verlichting aan de schuur ook heb aangepast (moet nog een nieuw armatuur komen en Hue lampen, danwel gewone lampen met een ander type Zigbee dimmer, ipv huidige KaKu setup ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-09 08:39
Weet je of hier de Hue GU10 hier ook in passen? Aangezien deze wat groter zijn, dan de normale GU10. En ik kan geen specificaties van vinden tot wat voor lengte de GU10 lampen mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:31
Birdy D schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:13:
Ben ik de enige die bij een update van de bridge zijn hue labs regels weer opnieuw moet instellen omdat ze niet meer werken nadien?
Doen de regels het nooit meer, of alleen de eerste keer na de update niet? Dat is namelijk bij mij zo met de gewone routines: de eerste keer na een update werken ze niet. Daarna wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Rallye schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:52:
[...]

Doen de regels het nooit meer, of alleen de eerste keer na de update niet? Dat is namelijk bij mij zo met de gewone routines: de eerste keer na een update werken ze niet. Daarna wel.
Bridge even van de stroom gehaald gisteravond en dan doet alles het ook weer als vanouds zo lijkt het, Hue labs regel uitgezonderd, toen ik die weer opnieuw aangevinkt had begon die gelijk te werken..
Pagina: 1 ... 43 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic