[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.425 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
IJsbeer schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:56:
Aansluiten was wel aparte trouwens, de handleiding van iCasa is gewoon niet gedetailleerd genoeg. Uitendelijk deze handleiding gevolgd: https://www.iluminize.com...ts/511-201-hinweis-02.pdf
Thanks voor deze handleiding, is inderdaad een heel stuk duidelijker dan de originele. Daarmee was het eigenlijk een fluitje van een cent.
Hou er wel rekening mee dat deze dimmer 3 draden nodig heeft: Blauw, Bruin en zwart. Vaak heb je maar 2 van de 3 aanwezig. In dit geval hing de schakelaar direct naast een wandcontactdoos, dus dat was makkelijk.
Zelf heb ik een nieuwe draad getrokken vanuit mijn lamp naar de WCD en hem daar aangesloten. Tevens gebruik gemaakt van lasklemmen. Waar ik verder ook nog tegen aan liep was het feit dat het redelijk krap was in de WCD. Uiteindelijk is het gelukt door eerst de dimmer te plaatsen en daarna de lasklemmen erlangs te duwen, met als resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a6fRJVlThXWIIqNRrWXDJjG0/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sSprMhvmiCYT472PBC03XAIH/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lCXTmAihb34QQ71mbdwIfzmP/medium.jpg

Nu heb ik het nog aan een 'normale' schakelaar hangen en dat werkt prima. De Puls schakelaar is echter al onderweg.

Edit: inmiddels ook de pulsschakelaar opgehangen en nu werkt hij nog beter. Bij eenmalig indrukken gaat de lamp direct aan/uit, waarbij de oude stand wordt bewaard. Bij het inhouden wordt de lamp gedimd / feller.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 10-08-2019 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:20
MadDog2K schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:18:
[...]

Die heb ik ook op m’n wishlist staan
Welke hoogte is dat op die foto?

En heb je inmiddels misschien ook een foto in t donker ? :)
Ja die heb ik ook, moet alleen zeggen dat ze in het echt mooier licht geven dan op de foto te zien is. De foto vertekend toch het lichtbeeld enigszins. De hoogte is trouwens 40cm.

Afbeeldingslocatie: http://www.fsnetherlands.com/hue-donker.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog2K
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 17:59

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

Dutchy88 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:57:
[...]

Ja die heb ik ook, moet alleen zeggen dat ze in het echt mooier licht geven dan op de foto te zien is. De foto vertekend toch het lichtbeeld enigszins. De hoogte is trouwens 40cm.
Bedankt.
Twijfelde even of 40cm wel ok zou zijn (70cm heb je niet in de low voltage versie) maar dit ziet er prima uit zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-09 16:21
Hallo allemaal. Sinds 3 dagen ook een hue eigenaar. 5 stuks in de tuin, 2 in de woonkamer. Voorlopig voldoende.

Ik probeer iets te bereiken, maar mij lukt het niet. Misschien doe ik iets verkeerd, of heb ik niet de juiste app?

Wat ik wil:
Zodra de zon ondergaat* gaan de lampen in de tuin op "Gewoon licht" (scene).
Om 23.30 veranderd de scene van "gewoon licht" naar "gedimpd licht".
Om 3.30 gaan de lichten uit.

*Als het kan graag 30 min voordat de zon ondergaat.

Het enige dat nu lukt is het bovenstaande, maar dat de lampen pas bij zonsopgang weer uit gaan. Daarnaast kan ik de scenes niet laten veranderen om 23.30.
Bij de optie om het via timers te doen, kan ik niet aangeven dat het moet beginnen bij zonsopgang. Ik zou dan elke paar weken de begintijd aan moeten passen aan de veranderde zonsopgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 13:19
supervinnie40 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:48:
Hallo allemaal. Sinds 3 dagen ook een hue eigenaar. 5 stuks in de tuin, 2 in de woonkamer. Voorlopig voldoende.

Ik probeer iets te bereiken, maar mij lukt het niet. Misschien doe ik iets verkeerd, of heb ik niet de juiste app?

Wat ik wil:
Zodra de zon ondergaat* gaan de lampen in de tuin op "Gewoon licht" (scene).
Om 23.30 veranderd de scene van "gewoon licht" naar "gedimpd licht".
Om 3.30 gaan de lichten uit.

*Als het kan graag 30 min voordat de zon ondergaat.

Het enige dat nu lukt is het bovenstaande, maar dat de lampen pas bij zonsopgang weer uit gaan. Daarnaast kan ik de scenes niet laten veranderen om 23.30.
Bij de optie om het via timers te doen, kan ik niet aangeven dat het moet beginnen bij zonsopgang. Ik zou dan elke paar weken de begintijd aan moeten passen aan de veranderde zonsopgang.
Zodra de zon ondergaat* gaan de lampen in de tuin op "Gewoon licht" (scene).>>>>>>> In de app: Routines>andere routines>aangepaste routine maken>zondersondergang

Om 23.30 veranderd de scene van "gewoon licht" naar "gedimpd licht".>>>>>> In de app: Routines>andere routines>aangepaste routine maken>op een bepaald tijdstip

Om 3.30 gaan de lichten uit.>>>>>>> In de app: Routines>andere routines>aangepaste routine maken>op een bepaald tijdstip

Vraag van mij kant: Ik ga in een douchecabine 2 spotjes in een ip65 artmatuur plaatsen. Nu wil ik deze door een sensor aan laten gaan (en weer uit dus). Nu zie ik de outdoor sensor alleen in het zwart, en dat is denk ik totaal niet mooi. Is ie alleen in het zwart te krijgen? Kan ik hem "demonteren" zodat het zwart een anders kleurtje kan geven, zonder moeilijk te doen met het "oog" af te plakken enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vraag me af of je wel een outdoor sensor nodig hebt in de douche. De outdoor is als je hem in de regen wilt hangen, lijkt me dat de 'normale' gewoon goed genoeg is voor in de douche.

De Motion sensor is IP42, zie plaatje hieronder waar je hem wilt hangen, zone 3 is dus goed genoeg:

https://www.tuinlampenwinkel.nl/ip-waarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
robkrekel schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:42:
[...]

Zodra de zon ondergaat* gaan de lampen in de tuin op "Gewoon licht" (scene).>>>>>>> In de app: Routines>andere routines>aangepaste routine maken>zondersondergang

Om 23.30 veranderd de scene van "gewoon licht" naar "gedimpd licht".>>>>>> In de app: Routines>andere routines>aangepaste routine maken>op een bepaald tijdstip

Om 3.30 gaan de lichten uit.>>>>>>> In de app: Routines>andere routines>aangepaste routine maken>op een bepaald tijdstip
Optie 1, begint goed. Maar bij eindigen van de scene heb ik maar 2 opties: niets doen of zonsondergang. Ik kan dus niet kiezen voor eindigen op bepaald tijdstip.

Optie 2, ook hier kan ik dus niet het geschikte eindmoment kiezen.

Optie 3, wat moet ik dan kiezen als begin moment? De scene zou in theorie al draaien ivm optie 2? Dan draai ik 2 dingen door elkaar heen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Optie 1: Niets doen
Optie 2 en 3 zijn losse regels. Die staan los van de rule van optie 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ter verduidelijking, regels in Hue staan volledig los van elkaar. Als je meerdere regels aanmaakt die dezelfde groepen bedienen zullen deze onafhankelijk van elkaar werken. Zo kan je dus drie regels combineren om op verschillende momenten verschillende acties uit te voeren.

Je kan dus een regel gebruiken om lichten te activeren en een tweede regel gebruiken om ze aan te passen of te deactiveren, dat hoeft niet in regel 1 te gebeuren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
Dat verklaart een hoop...
Ik ben lichtcomputers gewend, waarbij een soort van proces begint te lopen op een specifiek moment. Je kunt dan niet 2 processen tegelijk op elkaar in laten werken.
Ik snap nu wat ijsbeer bedoelde. Zojuist alles ingesteld, nu kijken wat het gaat doen. Thanks.

Edit: kan iemand vertellen wat er gebeurt als ik zelf de lampen aan heb gezet voor zonsondergang? Stel dat ik alle lampen groen maak om 7 uur, en om 9 uur zegt het systeem dat de zon onder gaat en mijn routine start. De routine heeft als regel bijvoorbeeld dat alle lampen wit, op 50% moeten staan.
Wat gebeurt er dan om 9 uur? Verspringt alles naar wit op 50%, of blijft op groen staan?

[ Voor 40% gewijzigd door supervinnie40 op 31-05-2019 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
supervinnie40 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:06:
Dat verklaart een hoop...
Ik ben lichtcomputers gewend, waarbij een soort van proces begint te lopen op een specifiek moment. Je kunt dan niet 2 processen tegelijk op elkaar in laten werken.
Ik snap nu wat ijsbeer bedoelde. Zojuist alles ingesteld, nu kijken wat het gaat doen. Thanks.

Edit: kan iemand vertellen wat er gebeurt als ik zelf de lampen aan heb gezet voor zonsondergang? Stel dat ik alle lampen groen maak om 7 uur, en om 9 uur zegt het systeem dat de zon onder gaat en mijn routine start. De routine heeft als regel bijvoorbeeld dat alle lampen wit, op 50% moeten staan.
Wat gebeurt er dan om 9 uur? Verspringt alles naar wit op 50%, of blijft op groen staan?
Dan gaan de lampen naar 50% wit, afhankelijk van de kozen transitie tijd gaan ze geleidelijk over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, hier zie je weer dat regels volledig los uitgevoerd worden. De regel voert actie A uit onder bepaalde condities. Als de conditie enkel de zonsondergang is dan zal op dat moment regel A uitgevoerd worden en alles naar wit 50% gaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:46

Pykow

Angelo OTR

In mijn gameroom heb ik de lichten nu zo ingesteld dat ze aan gaan om 20:00u en 00:00u weer uit gaan op bepaalde dagen.
Op de dagen dat ik meestal niet thuis ben vanwege sporten, laat ik alles lekker uit staan.

Ik heb momenteel alleen nog maar 2 playbars, maar verwacht aankomende Zondag wat nieuw speelgoed te krijgen vanwege het vieren van mijn verjaardag. Ik weet al dat ik een Dim switch krijg ;)

Wil de gang nog upgraden met hue en een Sensor.
Kan je Sensor ook inschakelen dat de sensor alleen in de avond (bepaalde tijdstip) bewegingen registreerd en dus bijvoorbeeld overdag het licht niet aan zet ?

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Pykow schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 22:24:
Kan je Sensor ook inschakelen dat de sensor alleen in de avond (bepaalde tijdstip) bewegingen registreerd en dus bijvoorbeeld overdag het licht niet aan zet ?
Ja hoor, geen enkel probleem. Dit kan naast de tijd ook met de hoeveelheid licht. Dus genoeg mogelijkheden.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Al vraag ik me af hoe praktisch een motion sensor gaat zijn in een game room, als je te lang stil zit dan zal hij geen beweging registreren en niet aan gaan.

Ik zou persoonlijk gewoon een remote naast het toetsenbord leggen, de makkelijkste manier als je een kamer niet met een standaard schema gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:46

Pykow

Angelo OTR

Tsurany schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 00:04:
Al vraag ik me af hoe praktisch een motion sensor gaat zijn in een game room, als je te lang stil zit dan zal hij geen beweging registreren en niet aan gaan.

Ik zou persoonlijk gewoon een remote naast het toetsenbord leggen, de makkelijkste manier als je een kamer niet met een standaard schema gebruikt.
Nee niet de gameroom.
Ik schreef 'De gang upgraden met hue en sensor'
Misschien te brabants haha ?
Moet ik dan zeggen de hal bij de voordeur ?
Daar kom jr maar heel even in. Wanneer je het huis binnenkomt, naar de WC of kelder gaat of wanneer je de trap naar boven wilt nemen.
Lijkt mij praktisch om daar een sensor neer te hangen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Pykow schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 07:01:
[...]

Nee niet de gameroom.
Ik schreef 'De gang upgraden met hue en sensor'
Misschien te brabants haha ?
Moet ik dan zeggen de hal bij de voordeur ?
Daar heb ik overheen gelezen, my bad!
Daar kom jr maar heel even in. Wanneer je het huis binnenkomt, naar de WC of kelder gaat of wanneer je de trap naar boven wilt nemen.
Lijkt mij praktisch om daar een sensor neer te hangen.
Heel praktisch inderdaad. Let wel op de locatie, je wilt dat het licht aan gaat zodra je van het toilet komt, de kelder uit komt of de hal binnen komt van voordeur of woonkamerdeur, wellicht heb je dan twee sensoren nodig.

Hier werkt het met een enkele sensor van Hue en twee Ikea lampen maar er zitten wel wat dode hoeken in bij de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Een vraag voor de bezitters van een Gledopto controller:

Ik ben van plan een aantal IKEA NYMÅNE Led-plafondlampen of vergelijkbaar aan mijn Hue bridge te hangen. Nu zie ik dat bij de losse Gledopto lampen er geen fade is bij het aan en uitzetten van de lampen. Kan iemand met een losse Gledopto controller mij vertellen of dit misschien wel werkt met de losse controller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:22
cvheereveld schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 18:29:
Een vraag voor de bezitters van een Gledopto controller:

Ik ben van plan een aantal IKEA NYMÅNE Led-plafondlampen of vergelijkbaar aan mijn Hue bridge te hangen. Nu zie ik dat bij de losse Gledopto lampen er geen fade is bij het aan en uitzetten van de lampen. Kan iemand met een losse Gledopto controller mij vertellen of dit misschien wel werkt met de losse controller?
Gledopto RGBCCT controllers voor ledstrip hebben fade in/out zoals HUE lampen.
Op YouTube vind je evt. veel Gledopto filmpjes, misschien zit er wat voor je tussen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:08
robkrekel schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:42:
[...]

Vraag van mij kant: Ik ga in een douchecabine 2 spotjes in een ip65 artmatuur plaatsen. Nu wil ik deze door een sensor aan laten gaan (en weer uit dus). Nu zie ik de outdoor sensor alleen in het zwart, en dat is denk ik totaal niet mooi. Is ie alleen in het zwart te krijgen? Kan ik hem "demonteren" zodat het zwart een anders kleurtje kan geven, zonder moeilijk te doen met het "oog" af te plakken enzo?
Ik heb hier al zolang de originele motion sensor bestaat eentje in de douche hangen, heeft nog nooit problemen gegeven. Ik heb er ook eentje in de tuin gehad voor ongeveer een jaar (toen was er nog geen outdoor-variant). Nu hangt er een outdoor sensor buiten en die eerst buiten hing hangt nu in de keuken en doet het nog steeds prima. Die sensoren kunnen wel wat hebben, ook de indoor-variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
IJsbeer schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:50:
Ik vraag me af of je wel een outdoor sensor nodig hebt in de douche. De outdoor is als je hem in de regen wilt hangen, lijkt me dat de 'normale' gewoon goed genoeg is voor in de douche.

De Motion sensor is IP42, zie plaatje hieronder waar je hem wilt hangen, zone 3 is dus goed genoeg:

Hij komt IN de douchecabine, midden in zone 1 dus. Wel aan het plafond, dus zal niet direct ondergedompeld worden. En zone 1 in eigenlijk voor de 220/240 V icm met kortsluiting, dat zal met een sensor op batterij wel meevallen denk?
PhilipsFan schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:31:
[...]

Ik heb hier al zolang de originele motion sensor bestaat eentje in de douche hangen, heeft nog nooit problemen gegeven. Ik heb er ook eentje in de tuin gehad voor ongeveer een jaar (toen was er nog geen outdoor-variant). Nu hangt er een outdoor sensor buiten en die eerst buiten hing hangt nu in de keuken en doet het nog steeds prima. Die sensoren kunnen wel wat hebben, ook de indoor-variant.
Ik ga het gewoon proberen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:14
Zoals je al zegt zone 1 en bij 230 volt. Dit is een batterij gevoed apparaat, dat kan qua veiligheid weinig geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 13:05
iCulture.nl heeft een artikel geplaatst met nieuwe Hue producten.
https://www.iculture.nl/n...ekker-filament-bluetooth/

Bijzonder om te zien dat veel lampen naast Zigbee ook Bluetooth gaan krijgen. Wat zou hier de gedachte achter zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:25
Hmm, wel bijzonder dat ze ook Bluetooth toevoegen, ja. Maar goed, ik vind nog wel meer dingen in het artikel onduidelijk. Er wordt zelfs getwijfeld of sommige producten nog wel met de Hue bridge kunnen (wat zou impliceren dat sommige producten misschien helemaal géén Zigbee meer krijgen).

Ik kan me op zich wel voorstellen dat er een wens is, ook vanuit consumenten, om producten zonder bridge te kunnen gebruiken. Aan de andere kant hoop ik toch echt dat op z'n minst ALLES wat de naam "Hue" krijgt, wel ook gewoon nog aan de bridge gekoppeld kan worden. Anders krijg je wéér een apart 'systeem' erbij waarbij je ook nog eens op meer dan alleen de marketingnaam moet gaan letten....

Buiten dat: Op zich zou ik het wel toejuichen als er ook gewoon meer 'normale' lampen komen, die wel direct zonder bv. tussenstekker of Zigbee-dimmer in Hue te integreren zijn. Op de meeste plekken heb ik namelijk helemaal geen behoefte aan wittinten of kleuren, maar wél aan sfeervol licht van een hoge kwaliteit, dat ook nog een beetje mooi dimt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
eymey schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:16:
[...]

Buiten dat: Op zich zou ik het wel toejuichen als er ook gewoon meer 'normale' lampen komen, die wel direct zonder bv. tussenstekker of Zigbee-dimmer in Hue te integreren zijn. Op de meeste plekken heb ik namelijk helemaal geen behoefte aan wittinten of kleuren, maar wél aan sfeervol licht van een hoge kwaliteit, dat ook nog een beetje mooi dimt.
Ik zou het juist handig vinden om meer van die stekkers te kunnen gebruiken. Veel lampen wil je toch graag zo houden als ze nu zijn en daar passen niet altijd Hue bulbs in. Bijvoorbeeld de kerstboom. Ik gebruik nu die oude LivingWhites stekkers, maar die zijn niet meer te krijgen. De varianten van Osram etc doen het ook wel, maar die kun je weer niet met Siri besturen.

Dat Bluetooth verhaal snap ik ook nog niet helemaal. Voor een portable lamp als Go kan ik me daar wel iets bij voorstellen, maar voor normale lampen is dat toch helemaal niet zinvol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
PhilipsFan schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:42:
[...]

Ik zou het juist handig vinden om meer van die stekkers te kunnen gebruiken. Veel lampen wil je toch graag zo houden als ze nu zijn en daar passen niet altijd Hue bulbs in. Bijvoorbeeld de kerstboom. Ik gebruik nu die oude LivingWhites stekkers, maar die zijn niet meer te krijgen. De varianten van Osram etc doen het ook wel, maar die kun je weer niet met Siri besturen.

Dat Bluetooth verhaal snap ik ook nog niet helemaal. Voor een portable lamp als Go kan ik me daar wel iets bij voorstellen, maar voor normale lampen is dat toch helemaal niet zinvol?
Ze komen volgens iCulture ook met plug in units, dus je wensen zijn gehoord!

Ik heb een vermoeden wat er met Bluetooth support wordt verwacht, zal het later eens toelichten, maar maak je maar geen zorgen, Siginfy heeft aangegeven dat ze voorlopig ZigBee blijven ondersteuen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Johnvh schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:06:

Bijzonder om te zien dat veel lampen naast Zigbee ook Bluetooth gaan krijgen. Wat zou hier de gedachte achter zijn?
Heeft dat misschien te maken met HomeKit compatibilitiet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Theo74 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:02:
[...]

Heeft dat misschien te maken met HomeKit compatibilitiet?
Dat vermoeden heb ik ook. Het zal me niet verbazen als je straks de devices die ook bluetooth ondersteunen direct kunt aansturen met HomeKit (zonder gebruik te maken van de Hue bridge). Dit betekent wel dat de devices zich in BT range moet bevinden van de Homekit hub (Apple TV, HomePod of iPad). Eigenlijk een zelfde soort werking als de (Elgato) Eve Energy stekkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:03
Verwijderd op verzoek

[ Voor 99% gewijzigd door Pompi op 13-06-2019 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
meesje schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:26:
[...]

Dat vermoeden heb ik ook. Het zal me niet verbazen als je straks de devices die ook bluetooth ondersteunen direct kunt aansturen met HomeKit (zonder gebruik te maken van de Hue bridge). Dit betekent wel dat de devices zich in BT range moet bevinden van de Homekit hub (Apple TV, HomePod of iPad). Eigenlijk een zelfde soort werking als de (Elgato) Eve Energy stekkers.
Wie weet bouwt HUE met BT ook een (softwarematige update) mogelijkheid voor bijvoorbeeld het steeds vaker toegepaste Casambi protocol in.
Inderdaad is BT qua afstand beperkt maar in dit geval maakt het Casambi protocol BT meshed netwerkjes tussen alle devices zodat het overal in huis bereik heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:59
IJsbeer schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:50:

Ik heb de gewone sensor letterlijk boven de douche hangen omdat ie mij anders niet zag, werkt prima.

[ Voor 18% gewijzigd door Marsman83 op 03-06-2019 20:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toets
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-08 13:42
Johnvh schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:06:

Ik zat zelf te denken aan indor positioning mogelijkheden: https://www.iotforall.com...bluetooth-low-energy-ble/

Loop je met je mobieltje de woonkamer in dan gaan daar de lichten automatisch aan, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Wat betreft Bluetooth support nieuwe Hue lampen denk ik dat het om een hybride oplossing gaat;
- Bluetooth mode als instap feature, voor mensen die nog geen bridge hebben en met beperkt aantal lampen met telefoon wil bedienen, mogelijk met HomeKit support (hoewel ik dat laatste betwijfel)
- Als je meer van het systeem wilt, zoals meer lampen, dimmers, routines, buitenhuis bediening, HomeKit, Google Home, Alexa enz, dan upgrade naar Hue bridge en gaan de lampen naar ZigBee mode
- En als kers op de taart zoals hier boven gesuggereerd, Bluetooth voor positionering, terwijl lampen in ZigBee mode werken!

Is allemaal speculatie natuurlijk, maar hoop wel op zo iets ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Erik1971 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:38:
Wat betreft Bluetooth support nieuwe Hue lampen denk ik dat het om een hybride oplossing gaat;
- Bluetooth mode als instap feature, voor mensen die nog geen bridge hebben en met beperkt aantal lampen met telefoon wil bedienen, mogelijk met HomeKit support (hoewel ik dat laatste betwijfel)
- Als je meer van het systeem wilt, zoals meer lampen, dimmers, routines, buitenhuis bediening, HomeKit, Google Home, Alexa enz, dan upgrade naar Hue bridge en gaan de lampen naar ZigBee mode
- En als kers op de taart zoals hier boven gesuggereerd, Bluetooth voor positionering, terwijl lampen in ZigBee mode werken!

Is allemaal speculatie natuurlijk, maar hoop wel op zo iets ;)
Feit blijft dat al deze opties mogelijk zijn met BT. Dus we gaan het zien hoe creatief Signify hierin staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenVerburg
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-12-2024
Wellicht heeft iemand een bruikbare tip. Momenteel heb ik 56 lampen (waaronder Tradfri) gekoppeld aan mijn bridge en maak gebruik van 2 dimmer switches en 2 motion sensors. Ik merk af en toe dat er lampen onbereikbaar raken, ondanks dat ze vlak naast wel bereikbare lampen hangen. Nu heb ik de afstand tussen de bridge en de wifi-router al vergroot, maar dat lijkt niet de oplossing. Ik realiseer dat ik meer lampen gebruik dan volgens mij officieel aanbevolen wordt, maar ik heb ook gelezen dat dit in de praktijk geen issue moet zijn. Iemand vergelijkbare ervaringen? Wellicht toch een 2e bridge? Hoor graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:55
StevenVerburg schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:57:
Wellicht heeft iemand een bruikbare tip. Momenteel heb ik 56 lampen (waaronder Tradfri) gekoppeld aan mijn bridge en maak gebruik van 2 dimmer switches en 2 motion sensors. Ik merk af en toe dat er lampen onbereikbaar raken, ondanks dat ze vlak naast wel bereikbare lampen hangen. Nu heb ik de afstand tussen de bridge en de wifi-router al vergroot, maar dat lijkt niet de oplossing. Ik realiseer dat ik meer lampen gebruik dan volgens mij officieel aanbevolen wordt, maar ik heb ook gelezen dat dit in de praktijk geen issue moet zijn. Iemand vergelijkbare ervaringen? Wellicht toch een 2e bridge? Hoor graag!
Onwillekeurige lampen of juist die Tradfri? Die 56 lampen en 4 accessoires lijkt mij ook het probleem niet.. Veel (oude) rules en scenes er op misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenVerburg
Birdy D schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:00:
[...]

Onwillekeurige lampen of juist die Tradfri? Die 56 lampen en 4 accessoires lijkt mij ook het probleem niet.. Veel (oude) rules en scenes er op misschien?
Het zijn inderdaad de Tradfri's. Ik heb veel GU10's. Voor de rest maak ik geen gebruik van rules en scenes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Birdy D
StevenVerburg schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:53:
[...]

Het zijn inderdaad de Tradfri's. Ik heb veel GU10's. Voor de rest maak ik geen gebruik van rules en scenes.
Zigbee kanaal al eens geprobeerd te wijzigen?

Leest er idd meer over dat soort problemen tussen Tradfri's en Hue en dan vooral GU10..

[ Voor 13% gewijzigd door Birdy D op 04-06-2019 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redn
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-02-2022
Na positieve ervaring met hue in de tuin willen we aan de voorkant de led plafondlamp aan de voorkant onder de luifel (luifeltje) van 120cm bij 50cm vervangen door iets dat we kunnen instellen, mede met de sensor.

Het aanbod plafondlampen voor buiten en badkamer is redelijk beperkt vind ik. Iemand ervaring met aurelle of bejing onder een luifel, overkapping of badkamer? Misschien een wat onnozele vraag, sorry

Verder genoeg bruikbare tips al gebruikt, bedankt daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djuki
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07-2024
Vraag. Kan ik in plaats van 3 hue GU10 lampen ook één dimmer kopen?
Ik heb in mijn plafond 2 x een groep van drie inbouwspots. Deze zijn in serie geschakeld en elke groep heeft één dimmer. In de spots zitten nu halogeen lampen. Ik zou het leuk vinden om ook deze ,in totaal zes spots, toe te voegen aan m'n hue zodat ook deze verlichting geautomatiseerd kan worden.
Zoals ik er tegen aan kijk met de kennis die ik heb, kan ik de dimmer er tussen uit halen en elke lamp vervangen door een hue lamp (ambiance past wel geloof ik maar de color RBG niet??). Ik zou dan 6 lampen nodig zijn en volgens mij kom ik dan met de ambiance serie uit op zon 200 euro. En dat vind ik best geld.
Maar is het niet veel makkelijker/goedkoper om alleen de dimmer te vervangen door een dimmer die hue compatibele is? Eventueel de lampen vervangen door een dimbare led GU10 . Ik weet niet of dit mogelijk is en de vraag aan jullie om hier over nee te denken.
Ik heb aardig wat op het forum gelezen maar ik moet zeggen dat ik een beetje bedolven wordt over de hoeveelheid. Dus mocht de vraag eerder gesteld zijn of niet in dit topic thuis horen, excuus hiervoor.

BVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Ik heb ook 2 Tradfri lampen gekoppeld aan mijn Hue bridge. Dit zijn de enige lampen die af en toe op onbereikbaar staan. Even de stroom eraf en het is opgelost, maar wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
meesje schreef op maandag 3 juni 2019 @ 13:26:
[...]

Osram lijkt ook die kant op te gaan. Daarvan is volgens mij de bridge al niet meer verkrijgbaar.....

Die Philips stekker lijkt wel heel erg op die van Osram, zeg.....

[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 05-06-2019 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Rallye schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 07:42:
[...]

Osram lijkt ook die kant op te gaan. Daarvan is volgens mij de bridge al niet meer verkrijgbaar.....

Die Philips stekker lijkt wel heel erg op die van Osram, zeg.....
Phlilips Signify bllijft voorlopig nog doorgaan met ZigBee, die nieuwe lampen zijn zover ik begrepen heb, van een van de sites die het bericht plaatste, zogenaamde Bluetooth/ZigBee hybrides.

Maar zeker weten doen we pas wanneer Signify deze nieuwe producten formeel vrij geeft!

[ Voor 24% gewijzigd door Erik1971 op 05-06-2019 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
StevenVerburg schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:53:
[...]

Heb ook Tradfri lampen en oudere Philips LivingWhite/LivingColors lampen aan Hue Bridge gekoppeld en die zijn ook bij mij af en toe onbereikbaar, soms reageren ze helemaal niet, maar door even spanning er af te halen en er weer op te zetten doen ze het weer (meestal weer voor 6 maanden of meer).

Heb maar 23 lampen ingebruik!

Dus nee ligt niet aan je Hue Bridge of dat je teveel lampen hebt, komt omdat ZigBee implementatie van deze lampen niet perfect is, maar je kunt ze ook niet zomaar updaten, dus enige wat je kunt doen is of leven met het feit dat je ze af en toe moet power cyclen, of ze vervangen voor Hue lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Erik1971 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:39:
[...]

Dus nee ligt niet aan je Hue Bridge of dat je teveel lampen hebt, komt omdat ZigBee implementatie van deze lampen niet perfect is, maar je kunt ze ook niet zomaar updaten, dus enige wat je kunt doen is of leven met het feit dat je ze af en toe moet power cyclen, of ze vervangen voor Hue lampen.
Ik heb het omgekeerde probleem. Ik heb een ICS-2000 als hub met daaraan Kaku spullen, Osram en Ikea zigbee lampen en schakelaars. En ook twee Philips Hue lampen. En die laatste twee zijn echt rampzalig. Doorlopend offline, of de ene online en dan andere niet online te krijgen. Ze zitten op nog geen 50 cm van elkaar en op anderhalve meter van 4 Ikea lampen die gewoon online blijven. En als de Hue al online zijn dan leven ze een eigen leven. Wil ik ze bv op rood en 25% helderheid aan hebben dan doet er een gewoon mee, na 30 seconden en de andere komt op 100% helder wit. (Dat was dus de instelling van gisteren)
Nog even en ik smijt die dingen er definitief uit. Ze hebben echt mooie kleuren, maar zijn beroerd te regelen, Ieder ander merkt werkt gewoon wel.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Ortep schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:08:
[...]

Ik heb het omgekeerde probleem. Ik heb een ICS-2000 als hub met daaraan Kaku spullen, Osram en Ikea zigbee lampen en schakelaars. En ook twee Philips Hue lampen. En die laatste twee zijn echt rampzalig. Doorlopend offline, of de ene online en dan andere niet online te krijgen. Ze zitten op nog geen 50 cm van elkaar en op anderhalve meter van 4 Ikea lampen die gewoon online blijven. En als de Hue al online zijn dan leven ze een eigen leven. Wil ik ze bv op rood en 25% helderheid aan hebben dan doet er een gewoon mee, na 30 seconden en de andere komt op 100% helder wit. (Dat was dus de instelling van gisteren)
Nog even en ik smijt die dingen er definitief uit. Ze hebben echt mooie kleuren, maar zijn beroerd te regelen, Ieder ander merkt werkt gewoon wel.
Dat lijkt me een probleem met combinatie ICS-2000 en de Hue lampen, lijkt er op dat deze bridge berichten naar de Hue lampen zend die niet juist begrepen worden!

Met Hue bridge en Hue lampen heb ik eigenlijk nooit dit soort problemen1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 12:02
Voor wat het waard is, ik heb een vergelijkbare setup als jij maar maak gebruik van de TP-Link Deco M9 Plus, deze heeft Zigbee ondersteuning en het werkt bij ons in huis perfect. Overal bereik en nog geen storingen gehad. Tradfri ledstrips in de keuken, woonkamer zowel HUE als Tradfri door elkaar etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Erik1971 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:44:
[...]

Dat lijkt me een probleem met combinatie ICS-2000 en de Hue lampen, lijkt er op dat deze bridge berichten naar de Hue lampen zend die niet juist begrepen worden!

Met Hue bridge en Hue lampen heb ik eigenlijk nooit dit soort problemen1
Dat geloof ik direct, maar die bridge heeft geen enkel probleem met Tradfri, Osram en Kaku
Hue is de enige met het probleem. Die wijkt dus af van de andere 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Ortep schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:58:
[...]

Dat geloof ik direct, maar die bridge heeft geen enkel probleem met Tradfri, Osram en Kaku
Hue is de enige met het probleem. Die wijkt dus af van de andere 3.
Lijkt er wel op, uit ervaring weet ik dat de Hue lampen wat stikter zijn met volgen van de ZigBee spec en die andere lampen wat minder!

Zo werkte de Tradfri lampen in eerste instantie ook niet samen met Hue, omdat Tradfri lampen tijdens joinen netwerk verkeerde profiel melde.

Denk dat de ICS-2000 bridge combinatie van ZigBee berichten gebruikt om lamp naar juiste stand te zetten, die op de verkeerde volgorde binnen kan komen bij de Hue lamp !?

Wellicht dat software update van de Hue lampen jou probleem fixed, maar dan heb je wel een Hue bridge nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Erik1971 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:27:
[...]

Wellicht dat software update van de Hue lampen jou probleem fixed, maar dan heb je wel een Hue bridge nodig....
Het zijn generatie 4 lampen. De makkelijkste oplossing voor mij zal zijn alle Hue te mijden. En gewoon gebruik te maken van alles wat wel werkt.
Ik zal ze wel in V&A zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
Ortep schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:31:
[...]

Het zijn generatie 4 lampen. De makkelijkste oplossing voor mij zal zijn alle Hue te mijden. En gewoon gebruik te maken van alles wat wel werkt.
Ik zal ze wel in V&A zetten
4e generatie lampen hebben niet de nieuwste update (mijn ervaring), of je probleem daarmee opgelost wordt durf ik je niet te voorspellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenVerburg
radicalEMT schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 09:48:
[...]

Voor wat het waard is, ik heb een vergelijkbare setup als jij maar maak gebruik van de TP-Link Deco M9 Plus, deze heeft Zigbee ondersteuning en het werkt bij ons in huis perfect. Overal bereik en nog geen storingen gehad. Tradfri ledstrips in de keuken, woonkamer zowel HUE als Tradfri door elkaar etc.
Dat is een interessante, maar ook prijzige oplossing ;-). Momenteel gebruik ik al het M5 Deco systeem, maar die biedt niet de Zigbee ondersteuning. Hoeveel M9 stations heb je in gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:27

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

djuki schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 00:05:
Vraag. Kan ik in plaats van 3 hue GU10 lampen ook één dimmer kopen?
Ik heb in mijn plafond 2 x een groep van drie inbouwspots. Deze zijn in serie geschakeld en elke groep heeft één dimmer. In de spots zitten nu halogeen lampen. Ik zou het leuk vinden om ook deze ,in totaal zes spots, toe te voegen aan m'n hue zodat ook deze verlichting geautomatiseerd kan worden.
Zoals ik er tegen aan kijk met de kennis die ik heb, kan ik de dimmer er tussen uit halen en elke lamp vervangen door een hue lamp (ambiance past wel geloof ik maar de color RBG niet??). Ik zou dan 6 lampen nodig zijn en volgens mij kom ik dan met de ambiance serie uit op zon 200 euro. En dat vind ik best geld.
Maar is het niet veel makkelijker/goedkoper om alleen de dimmer te vervangen door een dimmer die hue compatibele is? Eventueel de lampen vervangen door een dimbare led GU10 . Ik weet niet of dit mogelijk is en de vraag aan jullie om hier over nee te denken.
Ik heb aardig wat op het forum gelezen maar ik moet zeggen dat ik een beetje bedolven wordt over de hoeveelheid. Dus mocht de vraag eerder gesteld zijn of niet in dit topic thuis horen, excuus hiervoor.

BVD!
Misschien heb je hier wat aan: https://www.wifimedia.eu/nl/icasa-dimmer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 12:02
StevenVerburg schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:21:
[...]Hoeveel M9 stations heb je in gebruik?
Ik heb die 3-pack hier in huis, dat is meer dan voldoende voor een oude woning van 200m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djuki
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07-2024
Dank. Ga ik eens naar kijken. Dit is een inbouw ding lijkt me. Denk alleen niet dat deze geschikt is voor halogeen , maar goed. Dat hoeft geen probleem te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-10 21:34

Mr. Freeze

¡GO!

Vraagje, is er een mogelijkheid om het batterij niveau te controleren van de Hue bewegingsensors zonder de batterijen uit de sensors te hoeven halen? Ik heb zitten rondkijken in de app maar zie nergens iets van niveau oid.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcel Zantingh
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-05-2021
Mr. Freeze schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:15:
Vraagje, is er een mogelijkheid om het batterij niveau te controleren van de Hue bewegingsensors zonder de batterijen uit de sensors te hoeven halen? Ik heb zitten rondkijken in de app maar zie nergens iets van niveau oid.
Even de app all 4 hue downloaden. Daar kun je het niveau bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Birdy D
Ik gebruik daarvoor de app Huetro via de PC te krijgen in de Microsoft store. Erg overzichtelijk vind ik zelf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:58
Nog een mooie Hue Essentials

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/qBKhnvQ/hue-essentials.jpg

Online...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-10 21:34

Mr. Freeze

¡GO!

@remoss @Birdy D @Marcel Zantingh Wow, dank jullie wel voor deze info en apps, zowel voor Windows, iOS als Android. Voel me verwend :-)

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-10 23:33
Mr. Freeze schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:46:
@remoss @Birdy D @Marcel Zantingh Wow, dank jullie wel voor deze info en apps, zowel voor Windows, iOS als Android. Voel me verwend :-)
Als je toevallig domoticz gebruikt, kan je het ook bij de devices tab zien. Too many options? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-10 06:33
Sorry - niet goed gekeken..

[ Voor 93% gewijzigd door Brobbel op 07-06-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:22

Licko

ZVDK

Wat geef je op als SN wanneer je bloom maar een drie cijferig serie nummer heeft?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
djuki schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 01:01:
[...]

Dank. Ga ik eens naar kijken. Dit is een inbouw ding lijkt me. Denk alleen niet dat deze geschikt is voor halogeen , maar goed. Dat hoeft geen probleem te zijn
Volgens de gebruiksaanwijzing kan de icasa met capacitieve en resistieve lasten overweg, dus 230V halogeen en halogeen met een elektronische trafo zou geen probleem moeten zijn.

Eventueel is er nog een wat robuustere, maar ook duurdere oplossing:
Ubisys D1
Deze kan het dimgedrag aanpassen op de belasting, is ook nog wat kleiner dus makkelijker in te bouwen.

Houd er rekening mee dat dit soort inbouwunits (bijna) altijd een nuldraad nodig hebben, die meestal niet aanwezig zijn bij een bestaande schakelaar of dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masvma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05-2022
Ik heb een plafondlamp met daarin “domme” led lampen. Graag zal ik deze lamp in mijn HUE omgeving op willen nemen.
Aangezien het niet mogelijk is deze lampen te vervangen voor HUE lampen ben ik op zoek gegaan naar een HUE compatible inbouwdimmer.
Nu ben ik al bekend met de Busch Jaeger Zigbee dimmer maar vind die nogal duur.
Ik kwam de volgende dimmer tegen, deze zal geschikt moeten zijn.
www.robbshop.nl/inbouwsch...CKEGJ66smZFFFkaAt_K8P8HAQ
Heeft er iemand al ervaring met deze dimmer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:53

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

masvma schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:09:
Ik heb een plafondlamp met daarin “domme” led lampen. Graag zal ik deze lamp in mijn HUE omgeving op willen nemen.
Aangezien het niet mogelijk is deze lampen te vervangen voor HUE lampen ben ik op zoek gegaan naar een HUE compatible inbouwdimmer.
Nu ben ik al bekend met de Busch Jaeger Zigbee dimmer maar vind die nogal duur.
Ik kwam de volgende dimmer tegen, deze zal geschikt moeten zijn.
www.robbshop.nl/inbouwsch...CKEGJ66smZFFFkaAt_K8P8HAQ
Heeft er iemand al ervaring met deze dimmer?
Ik vermoed dat dit geen dimmer is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Gezien het feit dat wordt gesproken van een “inbouwschakelaar” en niet van een dimmer, lijkt het inderdaad geen dimmer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
Voor een dimmer, zoek je deze:
https://www.robbshop.nl/i...e-zigbee-400w-robb-smarrt

Overigens hetzelfde product als de icasa/iluminize/sunricher modules die in dit topic al vaker besproken zijn, zie ook mijn post een paar plekken omhoog.

Belangrijkste punten bij deze modules imo:
  • Past het achter de schakelaar/bij het lichtpunt
  • Kun je een nuldraad voorzien
  • Komt de belasting overeen (capacitief of resistief, max 200W voor C, max. 400W voor R)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:53
Sjoop1985 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:27:
Voor een dimmer, zoek je deze:
https://www.robbshop.nl/i...e-zigbee-400w-robb-smarrt

Overigens hetzelfde product als de icasa/iluminize/sunricher modules die in dit topic al vaker besproken zijn, zie ook mijn post een paar plekken omhoog.

Belangrijkste punten bij deze modules imo:
  • Past het achter de schakelaar/bij het lichtpunt
  • Kun je een nuldraad voorzien
  • Komt de belasting overeen (capacitief of resistief, max 200W voor C, max. 400W voor R)
Mocht en geen nul draad hebben. Dan is de Fibaro dimmer een oplossing. Ik heb er 1 in gebruik zonder nul draad en ben er super blij mee. Anders had ik een hue lamp of iets dergelijks moeten komen terwijl er nu een prachtige IKEA lamp hangt( met ledstrip in lamp).

Deze werkt niet met hue maar heb je een zwavel apparaat nodig. Mocht je dus gaan denken aan huisautomatisering i.p.v. alleen hue lampen dan is dat de oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel. op 09-06-2019 12:38 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
Ikea en prachtig?

Kan, maar masvma en vele anderen zijn opzoek naar integratie met een bestaande Hue installatie, dan is Z-Wave niet de meest voor de hand liggende optie.

Als je nog niet gebonden bent aan een protocol, of je hebt iets als Homey dat meerdere protocollen spreekt, is Fibaro wel een optie natuurlijk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Gisteren het ophangen van de Hue hanglamp Fair afgerond. Was nogal een uitdaging omdat het stroompunt niet boven de eettafel zit. Zelf vinden wij een kabelgoot niet mooi en hebben het dus op een andere manier opgelost. Namelijk door een transparante stroomkabel met een boog naar de hanglamp te brengen. Hiervoor heb ik een gat moeten boren in het metalen ophangpunt van de Fair. Vervolgens een trekontlasting erin en de draden aansluiten. We zijn erg blij met het resultaat!

Hanglamp Fair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen vermoedelijk na de laatste hue hub update geven de osram lightify plug en osram gardenpole tuinverlichtingde status "niet bereikbaar" in de app, schakelen lukt wel.. Resetten van de osram items bied geen verandering. Iemand ook hier last van? En/of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 22:38
Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:42:
Sinds een paar dagen vermoedelijk na de laatste hue hub update geven de osram lightify plug en osram gardenpole tuinverlichtingde status "niet bereikbaar" in de app, schakelen lukt wel.. Resetten van de osram items bied geen verandering. Iemand ook hier last van? En/of een oplossing?
Yes! Had hetzelfde probleem. Ik heb het opgelost door een vier keer het standaardkanaal te wijzigen en toen werkte het allemaal weer :*) succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2019 @ 17:42:
Bij mij helpt het door de bridge na een update ff van het stroom te halen dan werken de Osrams weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowrabbit
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-09-2021
Weet iemand of de Busch Jaeger Friends of Hue Smart switch (sokkel) past in een Gira EnOcean ombouw kit? De oplossing is natuurlijk enorm duur, maar ik wil graag kunnen dimmen en native via de Hue app de knoppen kunnen instellen. Een alternative is natuurlijk de Nuimo Click... maar die heeft weer een aparte gateway, alternatieven zijn ook welkom :)

Busch Jaeger Hue Friends Sokkel:
https://www.goedkopermets...-smart-switch-sokkel.html

Gira EnOcean kit:
https://www.goedkopermets...oudig-zuiver-wit-mat.html

M3 LR Black/Black/Aero/Trekhaak - Bestelling 1-10 PonLease, RN 19-10, VIN 20-11, Leverdatum: 10-12-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ik heb drie dimbare leds die ik graag wil aansluiten op mijn Hue systeem zodat ze ook gedimd in een scene kunnen (dus als ze aangaan zijn ze gelijk gedimd). Kan dat met de Zigbee 3.0 dimmer?

De led-driver is aangesloten op 220v (stekker). Aan de andere kant zijn de drie leds via een verdeelstekker op de driver aangesloten.

Moet ik nu de dimmer aansluiten tussen de 220v en de driver?

Een foto voor de verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W3x1axtc8gvmOj9eoSS5Nju0/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
Ik heb afgelopen weekend een stroomstoring gehad, en merk sinds vanmorgen dat al mijn routines niet meer werken. Ook de motion-sensor werkt niet meer. Ik kan wel alles bedienen via de app.

Is er een manier waarop ik mijn zooitje opnieuw kan opzetten zonder mijn settings te verliezen? of kan er een backup gemaakt worden?

Tnx alvast!

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
CRpt3r55 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:08:
Ik heb afgelopen weekend een stroomstoring gehad, en merk sinds vanmorgen dat al mijn routines niet meer werken. Ook de motion-sensor werkt niet meer. Ik kan wel alles bedienen via de app.

Is er een manier waarop ik mijn zooitje opnieuw kan opzetten zonder mijn settings te verliezen? of kan er een backup gemaakt worden?

Tnx alvast!
Back up kan volgens mij niet, dus wordt handmatig alles opnieuw aanvinken ben ik bang voor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
Birdy D schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:59:
[...]

Back up kan volgens mij niet, dus wordt handmatig alles opnieuw aanvinken ben ik bang voor..
|:( erg jammer... toch bedankt :)

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:54

DukeBox

loves wheat smoothies

La1974 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 21:17:
Ik heb drie dimbare leds die ik graag wil aansluiten op mijn Hue systeem zodat ze ook gedimd in een scene kunnen (dus als ze aangaan zijn ze gelijk gedimd). Kan dat met de Zigbee 3.0 dimmer?
Met de huidige driver denk ik van niet aangezien deze al een ingebouwde dim functionaliteit heeft (i.c.m. de druk knop die er bij hoort). En zover ik weet zijn er ook geen extern dimbare drivers met vergelijkbare output (3V t/m 36V).
Ik denk dat je met een zigbee driver de meeste kans maakt alleen is het minimale dim niveau verschillend (12V vs 3V).
Of in zijn geheel vervangen door een ikea tradfri driver met bijbehorende verlichting.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 11-06-2019 14:05 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10 17:53
snowrabbit schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:02:
Weet iemand of de Busch Jaeger Friends of Hue Smart switch (sokkel) past in een Gira EnOcean ombouw kit? De oplossing is natuurlijk enorm duur, maar ik wil graag kunnen dimmen en native via de Hue app de knoppen kunnen instellen. Een alternative is natuurlijk de Nuimo Click... maar die heeft weer een aparte gateway, alternatieven zijn ook welkom :)

Busch Jaeger Hue Friends Sokkel:
https://www.goedkopermets...-smart-switch-sokkel.html

Gira EnOcean kit:
https://www.goedkopermets...oudig-zuiver-wit-mat.html
Volgens mij is die Busch Jaeger Hue Friends sokkel dezelfde als in de Niko schakelaar en Hue Tap. Kortom die kan je dus goedkoper vinden. Ombouwkit zou dan ook moeten werken, zo zijn er al genoeg die het van de hue Tap hebben omgezet naar inbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowrabbit
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-09-2021
ro3lie schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:54:
[...]

Volgens mij is die Busch Jaeger Hue Friends sokkel dezelfde als in de Niko schakelaar en Hue Tap. Kortom die kan je dus goedkoper vinden. Ombouwkit zou dan ook moeten werken, zo zijn er al genoeg die het van de hue Tap hebben omgezet naar inbouw.
Bedankt voor je antwoord, een Hue Tap is inderdaad ook gewoon prima.
Ja kan met iConnectHue hem gewoon op dimmen instellen kwam ik achter 8)7

M3 LR Black/Black/Aero/Trekhaak - Bestelling 1-10 PonLease, RN 19-10, VIN 20-11, Leverdatum: 10-12-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:08
Afgelopen week de Hue Lily set binnengekregen, en wil het nu gaan installeren. Ik vraag me alleen af hoe ik de kabels kan wegwerken. Mag ik die gewoon ingraven? Ook bijvoorbeeld onder bestrating door?

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zartos schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:38:
Afgelopen week de Hue Lily set binnengekregen, en wil het nu gaan installeren. Ik vraag me alleen af hoe ik de kabels kan wegwerken. Mag ik die gewoon ingraven? Ook bijvoorbeeld onder bestrating door?
Dat mag, handigst is om ze even in een andere (gele) PVC buis te leggen, dan vind je ze ook wat makkelijker terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012

JoeZuCK

_Fonz > all.

Meer mensen problemen met Google Home icm Hue? En hij doet het weer.

[ Voor 19% gewijzigd door JoeZuCK op 11-06-2019 23:15 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09 09:17
Iemand die de Philips Hue Play heeft en mij de afmetingen kan geven? Ik kan nergens iets vinden over de afmetingen van 1 lamp en ik wil graag weten of ik één lamp kwijt kan aan de achterkant van mijn monitor, of twee (wat natuurlijk beter is voor de kleurweergave).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Van coolblue, de eerste hit op google:
Fysieke eigenschappen smart lampen

Diepte 4,43 cm
Breedte 25,33 cm
Hoogte 3,58 cm

Aantal lampen meegeleverd 2

[ Voor 10% gewijzigd door robkrekel op 12-06-2019 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:28
@RVervuurt Mocht je nog twijfelen: vooral niet meer doen :D Ik heb ze ook achter de monitor en
het is idd absoluut een toegevoegde waarde voor het gamen :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09 09:17
robkrekel schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:03:
Van coolblue, de eerste hit op google:
Fysieke eigenschappen smart lampen

Diepte 4,43 cm
Breedte 25,33 cm
Hoogte 3,58 cm

Aantal lampen meegeleverd 2
Thanks. De sites die ik vond, was niet duidelijk of het de doos of de producten waren.
DePaul schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:51:
@RVervuurt Mocht je nog twijfelen: vooral niet meer doen :D Ik heb ze ook achter de monitor en
het is idd absoluut een toegevoegde waarde voor het gamen :)
Ik heb al Ambilight op m'n TV en Hue door het hele appartement, dus dit zou een mooie toevoeging zijn aan het geheel :)

[ Voor 33% gewijzigd door RVervuurt op 12-06-2019 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Ik heb nu een Hue lamp die alleen nog maar knippert. Ik had 'm even van de stroom omdat hij een stukje verplaatst moest worden. Bij het aansluiten begon hij meteen snel te knipperen (felwit). De lamp is niet meer benaderbaar (bridge zegt 'unreachable'. Het betreft een E27 kleurenlamp van de eerste generatie.

Iemand een idee wat er mis kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

PhilipsFan schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:42:
Ik heb nu een Hue lamp die alleen nog maar knippert. Ik had 'm even van de stroom omdat hij een stukje verplaatst moest worden. Bij het aansluiten begon hij meteen snel te knipperen (felwit). De lamp is niet meer benaderbaar (bridge zegt 'unreachable'. Het betreft een E27 kleurenlamp van de eerste generatie.

Breng hem eens dichter bij de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971

Dan is deze helaas overleden..... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske

Uit ervaring weet ik dat ze dan kapot zijn. Ik heb inmiddels al 2 kleurenlampen van de eerste generatie-set weg moeten gooien. Reclameren bij Philips heeft geen zin; ze zijn al jaren oud. Toch baal ik er wel van want zoveel uren heben ze echt niet gebrand.
Maar goed, weggoien is het enige dat je kunt doen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Ik wil graag de Hue Lily aan gaan schaffen maar zit met het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ORj3ToKl.jpg

Onder de 3 dakplatanen en de 2 olijfbomen wil ik dus een spot hebben, de rode kabel ligt er al maar dat is een normale stroomkabel, ook zit alles al dicht dus een nieuwe kabel (van de Hue Lily) leggen gaat "niet".

Omdat helemaal rechts een overkapping komt en ik daar gewoon 220 nodig heb kan ik ook niet van de hele kabel een lage spanningskabel maken. Moet ik dan 5 converters aanschaffen of zijn er andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-10 06:33
WimP schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:29:
Ik wil graag de Hue Lily aan gaan schaffen maar zit met het volgende:

[Afbeelding]

Onder de 3 dakplatanen en de 2 olijfbomen wil ik dus een spot hebben, de rode kabel ligt er al maar dat is een normale stroomkabel, ook zit alles al dicht dus een nieuwe kabel (van de Hue Lily) leggen gaat "niet".

Omdat helemaal rechts een overkapping komt en ik daar gewoon 220 nodig heb kan ik ook niet van de hele kabel een lage spanningskabel maken. Moet ik dan 5 converters aanschaffen of zijn er andere mogelijkheden?
Zo te zien is er dan inderdaad bij elke Hue Lily een converter nodig. Je hebt dan dus 5 basissets van 1 stuks nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door Brobbel op 13-06-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Brobbel schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:32:
[...]

Voor zover ik weet werkt de Hue Lily gewoon op 220 Volt? Zit er niet bij elke Hue Lily een adapter?
Ja maar door de converter die erbij zit (voor zover ik overal kan lezen):

Afbeeldingslocatie: https://www.assets.lighting.philips.com/is/image/PhilipsLighting/a07bcf8f68244b1db398a9cf00968e26?wid=800&hei=800&$pnglarge$

Dan kan ik dus de eerste aansluiten, maar een chain maken lukt dus niet zonder alles weer open te gooien.
Zo te zien is er dan inderdaad bij elke Hue Lily een converter nodig. Je hebt dan dus 5 basissets van 1 stuks nodig.
Dat dus :)

[ Voor 12% gewijzigd door WimP op 13-06-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:53

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zit je wel met die trafo bij elke lamp, ook niet handig.

Ik heb een soorgelijke situatie, alleen bij mij gaat er geen 230 door de kabel. Ben dan ook op zoek naar een oplossing om die kabel in te zetten voor Hue Lily lampjes zonder al te veel prutswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
funske schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:06:
[...]

Uit ervaring weet ik dat ze dan kapot zijn. Ik heb inmiddels al 2 kleurenlampen van de eerste generatie-set weg moeten gooien. Reclameren bij Philips heeft geen zin; ze zijn al jaren oud. Toch baal ik er wel van want zoveel uren heben ze echt niet gebrand.
Maar goed, weggoien is het enige dat je kunt doen.
Inmiddels doet hij het weer. Ik heb 'm gewoon laten flikkeren en op een gegeven moment ging hij weer normaal branden en kon ik 'm ook weer besturen met de app. Als ie weer van de stroom is geweest gaat hij weer knipperen, dus ik hou 'm nog even in de gaten.

We, jammer dat die lampen zo'n korte levensduur hebben. Bij aanschaf ging ik uit van 25 jaar. Dat is misschien wel optimistisch, maar 5 jaar vind ik echt te kort voor een lamp van 60 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

WimP schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:29:

Moeten het perse die Lily-spots worden onder de dakplaten? Ik kan niet goed zien wat het is, maar aangezien de tuinset er onderdoor gaat zijn het een soort overkapingen?

Je zou onder de dakplaten gewone hue lampen in een buiten armatuur kunnen doen. Vanaf de 3e overkapping gaat de 220 door naar rechts, en vanaf daar kun je de al aanwezige kabel naar de olijfbomen gewoon zwakstroom maken en daar 2 Lily's neerzetten

--edit--

Oh laat maar. ik zie nu dat het een dakplataan is, en geen dakplaat |:( 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Janoz op 13-06-2019 13:28 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
PhilipsFan schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:01:
Inmiddels doet hij het weer. Ik heb 'm gewoon laten flikkeren en op een gegeven moment ging hij weer normaal branden en kon ik 'm ook weer besturen met de app. Als ie weer van de stroom is geweest gaat hij weer knipperen, dus ik hou 'm nog even in de gaten.
Dat soort dingen heb ik destijds ook geprobeerd, maar zoals je zelf ook al constateert helpt het niet echt (echt niet)
PhilipsFan schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:01:
We, jammer dat die lampen zo'n korte levensduur hebben. Bij aanschaf ging ik uit van 25 jaar. Dat is misschien wel optimistisch, maar 5 jaar vind ik echt te kort voor een lamp van 60 euro.
Helemaal mee eens, zeker omdat ik ze zelfs maar af en toe aan had. Blijkbaar is het aantal branduren niet van belang, maar meer de leeftijd van de lampen.... |:(

Have Fun Funske

Pagina: 1 ... 44 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic