[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.421 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09 09:17
funske schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:39:
[...]

Dat soort dingen heb ik destijds ook geprobeerd, maar zoals je zelf ook al constateert helpt het niet echt (echt niet)

[...]

Helemaal mee eens, zeker omdat ik ze zelfs maar af en toe aan had. Blijkbaar is het aantal branduren niet van belang, maar meer de leeftijd van de lampen.... |:(
Wat jullie lijken te vergeten is dat het niet de LEDjes zelf zijn die kapot gaan, maar de hardware die het allemaal aanstuurt. Ik geloof er niets van dat die LEDjes op zijn na 5 jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:08
RVervuurt schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:13:
[...]

Wat jullie lijken te vergeten is dat het niet de LEDjes zelf zijn die kapot gaan, maar de hardware die het allemaal aanstuurt. Ik geloof er niets van dat die LEDjes op zijn na 5 jaar.
Want dat doet er toe? Ik heb een lamp gekocht en die werkt niet meer. De levensverwachting van de lamp is 25 jaar, tenminste, er staat op de verpakking van nieuwe Hue-lampen die nu verkocht worden dat ze het 25.000 uur doen.

Dat het niet daadwerkelijk 25 jaar blijft werken begrijp ik ook wel, maar dat zo'n lamp na 5 jaar niet meer werkt, daar zakt je broek toch van af. Het interesseert me werkelijk niks wat er dan stuk is, het resultaat is dat die lamp het niet meer doet en ik dus veel te vroeg een nieuwe moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09 09:17
PhilipsFan schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:26:
[...]

Want dat doet er toe? Ik heb een lamp gekocht en die werkt niet meer. De levensverwachting van de lamp is 25 jaar, tenminste, er staat op de verpakking van nieuwe Hue-lampen die nu verkocht worden dat ze het 25.000 uur doen.

Dat het niet daadwerkelijk 25 jaar blijft werken begrijp ik ook wel, maar dat zo'n lamp na 5 jaar niet meer werkt, daar zakt je broek toch van af. Het interesseert me werkelijk niks wat er dan stuk is, het resultaat is dat die lamp het niet meer doet en ik dus veel te vroeg een nieuwe moet kopen.
Omdat de LEDs 25.000 branduren hebben, maar dat er veel meer techniek in zit die eerder kapot kan gaan (gaat, blijkbaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
RVervuurt schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:41:
[...]

Omdat de LEDs 25.000 branduren hebben, maar dat er veel meer techniek in zit die eerder kapot kan gaan (gaat, blijkbaar).
Ik denk dat je wel gelijk hebt, maar als er een verwachte levensduur op de verpakking staat, dan ga ik er vanuit dat die verwachting geldt voor het gehele produkt, niet voor sommige onderdelen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleKabel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:23
Lukt het hier iemand om de motion + daylight sensor goed te gebruiken? Ik heb hem in een donkere kamer hangen maar zodra Hue de lamp aanzet komt het daylight boven de threshold waardoor Hue de lamp weer uitzet. De lamp gaat dus de hele tijd aan en uit. Hoe stel ik dit goed in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
KaleKabel schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:31:
Lukt het hier iemand om de motion + daylight sensor goed te gebruiken? Ik heb hem in een donkere kamer hangen maar zodra Hue de lamp aanzet komt het daylight boven de threshold waardoor Hue de lamp weer uitzet. De lamp gaat dus de hele tijd aan en uit. Hoe stel ik dit goed in?
Wat gebruik je hier precies? Want als je de officiele app gebruikt en geen Hue Labs, dan zou dit out of the box goed moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleKabel
PhilipsFan schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:37:
[...]

Wat gebruik je hier precies? Want als je de officiele app gebruikt en geen Hue Labs, dan zou dit out of the box goed moeten werken.
Ik gebruik de officiële app. Hier https://imgur.com/a/DW8jECK kun je zien dat de sensitivity gelijk staat maar de lamp staat op bright waardoor Hue het licht genoeg vindt en dan gaat hij weer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
KaleKabel schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:51:
[...]

Ik gebruik de officiële app. Hier https://imgur.com/a/DW8jECK kun je zien dat de sensitivity gelijk staat maar de lamp staat op bright waardoor Hue het licht genoeg vindt en dan gaat hij weer uit
Het gedrag dat jij beschrijft bestaat niet in de officiele app. De lichtgevoeligheid zegt namelijk alleen iets over de trigger. Er bestaat geen optie om de lamp uit te schakelen als het licht genoeg is, alleen om de bewegingssensor niet af te laten gaan als er genoeg licht is. De lamp wordt altijd weer uitgeschakeld na een time-out.

Of bestaat dit gedrag wel in de Android-app? Ik heb alleen iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleKabel
PhilipsFan schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 23:57:
[...]

Het gedrag dat jij beschrijft bestaat niet in de officiele app. De lichtgevoeligheid zegt namelijk alleen iets over de trigger. Er bestaat geen optie om de lamp uit te schakelen als het licht genoeg is, alleen om de bewegingssensor niet af te laten gaan als er genoeg licht is. De lamp wordt altijd weer uitgeschakeld na een time-out.

Of bestaat dit gedrag wel in de Android-app? Ik heb alleen iOS.
Aha ik denk dat ik verkeerd heb zitten testen. Ik heb nu 1+ minuut met mijn arm zitten wapperen met de timeout op 1 minuut en dan blijft hij gewoon aan. Ik zat eerder waarschijnlijk te stil + combinatie van de app die laat zien dat de sensor inactive is omdat er genoeg daglicht is waardoor ik dacht dat het niet werkte :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
PhilipsFan schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 22:26:
[...]

25 jaar levensverwachting voor een lamp is natuurlijk niet te verwachten en je kunt een lamp met van de eerste generatie niet vergelijken met wat er op de verpakking van een nieuwe lamp staat .

Wat ik niet begrijp trouwens als je zo gefixeerd bent op het levensduurverhaal dat je Philips niet benaderd en een garantie claim aanmeld .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:06
Had hetzelfde probleem; nu adapters gekocht van E27 naar E14 en de kleinere Flamelampen van HUE(White Ambiance )erin gezet ( 10 stuks)............werkt voor mij althans goed en ben er best tevreden mee >:) >:) >:)
Armo schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 08:28:
Ik probeer een E27 bulb te regelen voor mijn buitenlamp zodat ik die automatisch met zonsondergang aan/uit kan laten gaan. De Hue en Tradfri bulbs passen helaas niet in mijn buitenlamp, de diameter is te groot, mag max 5.5cm zijn.

Weet iemand of er een Hue compatible alternatieve bulbs zijn die wel in mijn buitenlamp passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
leekers schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 05:56:
Wat ik niet begrijp trouwens als je zo gefixeerd bent op het levensduurverhaal dat je Philips niet benaderd en een garantie claim aanmeld .
Toen mijn 1ᵉ lamp kapot ging heb ik contact gehad met Philips, maar die konden er niets aandoen omdat mijn eerste generatie color lampen toen al 6 jaar oud waren.

Have Fun Funske

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
leekers schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 05:56:
[...]

25 jaar levensverwachting voor een lamp is natuurlijk niet te verwachten en je kunt een lamp met van de eerste generatie niet vergelijken met wat er op de verpakking van een nieuwe lamp staat .
Volgens mij stond het er toen ook al op, die 25 jaar in m'n hoofd komt ergens vandaan. Maar ik heb de verpakkingen niet meer dus kan het niet hard maken. Het was destijds een overweging omdat 60 euro per lamp toch behoorlijk veel geld is. Je krijgt er wel een fancy lamp voor, maar toch. In die tijd waren al die andere lampen er nog niet, je kon kiezen tussen E27 kleur of niks.
Dat heb ik wel geprobeerd, maar je krijgt dan gewoon te horen dat je pech hebt. De lamp is ouder dan 2 jaar, dus geen garantie meer.

Overigens vind ik je toon een beetje belerend. Ik ben niet gefixeerd op 'het levensduurverhaal', ik heb een duur produkt gekocht waar destijds bepaalde verwachtingen over werden geschept en deze verwachtingen worden niet waargemaakt. Ik heb alle recht om daarvan te balen en ik ben niet de enige.

Wat het extra vervelend maakt is dat het een systeem is, dus even overstappen op een andere fabrikant is niet heel makkelijk. Het is natuurlijk maar de vraag of andere fabrikanten een betere levensduur hebben, die zijn nog te kort op de markt. Hopelijk houden de 3e generatie lampen het wel langer uit dan 5 jaar, anders wordt het alsnog een behoorlijk dure manier van verlichten ondanks het lage energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
funske schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:48:
[...]

Toen mijn 1ᵉ lamp kapot ging heb ik contact gehad met Philips, maar die konden er niets aandoen omdat mijn eerste generatie color lampen toen al 6 jaar oud waren.
Voor mijn beleving volkomen terecht .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10 17:53
PhilipsFan schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:02:
[...]
Dat heb ik wel geprobeerd, maar je krijgt dan gewoon te horen dat je pech hebt. De lamp is ouder dan 2 jaar, dus geen garantie meer.

Overigens vind ik je toon een beetje belerend. Ik ben niet gefixeerd op 'het levensduurverhaal', ik heb een duur produkt gekocht waar destijds bepaalde verwachtingen over werden geschept en deze verwachtingen worden niet waargemaakt. Ik heb alle recht om daarvan te balen en ik ben niet de enige.

Wat het extra vervelend maakt is dat het een systeem is, dus even overstappen op een andere fabrikant is niet heel makkelijk. Het is natuurlijk maar de vraag of andere fabrikanten een betere levensduur hebben, die zijn nog te kort op de markt. Hopelijk houden de 3e generatie lampen het wel langer uit dan 5 jaar, anders wordt het alsnog een behoorlijk dure manier van verlichten ondanks het lage energieverbruik.
Levensverwachting is geen belofte

Dat zou mooi zijn als een leverancier dit kan beloven voor dergelijke producten.
Zo'n verwachting wordt gemaakt o.b.v. product testen, ervaring, kwaliteit van de producten, etc.
Feit is dat ook de duurste producten defect gaan, omdat een bepaald onderdeel niet 100% was of het product niet goed is gebruikt. Coulance is op zo'n moment mooi maar niet verplicht.

Overstappen is al enigszins eenvoudiger/mogelijk door de ondersteuning van andere merken waaronder Osram of Tradfri (ook maximaal 2 jaar garantie). Aldi levert ook lampen die werken met de Hue Bridge en stuk goedkoper zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-10 06:33
ro3lie schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:18:
[...]

Levensverwachting is geen belofte

Dat zou mooi zijn als een leverancier dit kan beloven voor dergelijke producten.
Zo'n verwachting wordt gemaakt o.b.v. product testen, ervaring, kwaliteit van de producten, etc.
Feit is dat ook de duurste producten defect gaan, omdat een bepaald onderdeel niet 100% was of het product niet goed is gebruikt. Coulance is op zo'n moment mooi maar niet verplicht.

Overstappen is al enigszins eenvoudiger/mogelijk door de ondersteuning van andere merken waaronder Osram of Tradfri (ook maximaal 2 jaar garantie). Aldi levert ook lampen die werken met de Hue Bridge en stuk goedkoper zijn
Niet helemaal waar.

https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
U moet een product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Hoe lang een product mee moet gaan hangt af van wat het is. Een wasmachine heeft bijvoorbeeld een langere levensduur dan een paar kinderschoenen.

Wat u van een product mag verwachten hangt af van:

- informatie van de verkoper of in de reclame (als bijvoorbeeld een horloge volgens de verkoper waterdicht is, moet u ermee kunnen zwemmen);
- het merk;
- de prijs;
- of het product nieuw is of tweedehands.
(bolding mine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:07

aawe mwan

Wat ook leuk is:

ro3lie schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:18:
[...]
Een Osram lamp zou ik niemand willen adviseren, want volgens de reviews op Amazon gaan die heel snel kapot. Ik dacht dat het wel zou meevallen (en dat het om oude reviews zou gaan), was eigenwijs en heb er toch eentje gekocht, maar bij mij was hij ook heel snel kapot.

Heeft Aldi de smart lampen structureel in de winkel liggen, of was het een eenmalige promo aanbieding? Ik heb gelezen dat elke winkel toen maar een paar smart lampen aangeleverd gekregen heeft en dat die desondanks in sommige filialen niet snel uitverkocht waren.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro3lie
Citeer het stuk tekst dan op zijn minst volledig.
Deze hele tekst beantwoord namelijk de vraag.
Wat is een goed product?

Hierin staat nergens dat het product moet voldoen aan een levensverwachting. De gehele toelichting hier is dusdanig ruim dat consument en leverancier het in alle redelijkheid moeten oplossen maar de wet hierin niks afdwingt (na de garantie periode).

Dat een wasmachine langer mee zou moeten gaan als kinderschoenen is logisch. Maar hier staat niet hoelang de wasmachine dan wel moet mee gaan. Is dit 5 jaar? Of 20 jaar?

Het gaat in bovenstaand geval om een Hue lamp van 5 jaar oud. 3 jaar na de wettelijke garantietermijn is deze defect gegaan.

Nogmaals het is niks anders als een risico en dus pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:28
Medetweakers,

Een vraag over de iCasa dimmer, ik heb mijn Google skills getest maar kom er niet (helemaal) uit. Situatie is als volgt: onze eettafellamp is dmv een Berker Tronic Drehdimmer aangesloten. Het is de enige niet Hue lamp in huis en dat kan natuurlijk niet ;)

Nu heb ik een iCasa dimmer gekocht om te gaan gebruiken zodat ook deze via de Hue app aan te sturen. Plan A was origineel om deze achter de bestaande dimmer te monteren maar volgens mij krijg je dan twee dimmers achter elkaar en gaat dat niet werken, ook is er niet voldoende ruimte in de lasdoos. Plan B is nu dus om de Berker te demonteren, en deze te vervangen door een iCasa en daar een blindplaat overheen.
Aangezien de Hue app de iCasa dimmer kennelijk als lamp ziet zou het zelfs mogelijk moeten zijn om deze dan weer met een Friends of Hue Niko schakelaar te bedienen.

Kan dat? Of denk ik nu te makkelijk?

Plan C is om de iCasa dimmer in de plafonddoos te monteren waar de lamp aan hangt, maar dan heb je volgens mij nog steeds twee dimmers achter elkaar zitten, dus zou ook niet werken.

Kan iemand met een gemonteerde iCasa dimmer hier uitsluitsel over geven? :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:47

DukeBox

loves wheat smoothies

DePaul schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:10:
Een vraag over de iCasa dimmer,
2 dimmers achter elkaar kan inderdaad niet.

Dimmer i.p.v. je huidige kan maar houd er rekening mee dat je ook een nuldraad nodig hebt.

Bij de lamp plaatsen kan dan makkelijker zijn aangezien die daar al aanwezig is.

Een f.o.h. schakelaar werkt daar prima mee maar je kan ook een puls schakelaar gebruiken met de icasa dimmer.

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 14-06-2019 21:57 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:20
Ook een eerste E27 lamp kapot.
Ding heeft nog nauwelijks aangestaan. Jammer, Philips maandag eens bellen want het is zo'n plastic variant van november 2018.

Voor de tuin een Lily gekocht om te testen, mooi subtiel licht! Tweede lamp is onderweg, leuke dingen om je tuin wat mee uit te lichten.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 09:54
Is er een overzicht van de L-codes en welk type HUE lamp, fitting en welke generatie het is?

Ik heb zelf met mijn eigen lampen en wat ik in dit topic vond een lijstje gemaakt, maar er moet vast ergens een officieel lijstje zijn?

TypeNaamFittingGen
LCT001Hue ColorE27
LCT002Hue Ambiance Ceiling
LCT003GU10
LCT007E271
LCT010Hue ColorE273
LCT015Hue ColorE273
LCT021Hue Flourishnvt
LLC010Hue Iris
LLC011Hue Bloom
LLC020Hue Go
LST001Hue Lightstripnvt
LST002Ledstrip Plus
LTW001AmbianceE271
LTW013White and AmbianceGU10
LWB004Hue WhiteE27
LWB006Hue White
LWB010Hue White
LWT013AmbianceGU10

[ Voor 97% gewijzigd door Marselaar op 15-06-2019 10:46 . Reden: tabelletje toegevoegd ]

PSN: Marselaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
DukeBox schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:56:
[...]

2 dimmers achter elkaar kan inderdaad niet.

Dimmer i.p.v. je huidige kan maar houd er rekening mee dat je ook een nuldraad nodig hebt.

Bij de lamp plaatsen kan dan makkelijker zijn aangezien die daar al aanwezig is.

Een f.o.h. schakelaar werkt daar prima mee maar je kan ook een puls schakelaar gebruiken met de icasa dimmer.
@DukeBox Thanks voor het bevestigen van mijn vermoeden :) Heb al gezien dat er in de lasdoos een derde draad aanwezig is dus dat moet goed komen volgens mij.

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

job

Marselaar schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:14:
Is er een overzicht van de L-codes en welk type HUE lamp, fitting en welke generatie het is?
Aanvulling

LTW010 Ambiance White E27
LTW012 Ambiance White E14 1gen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Marselaar schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:14:

Ik heb zelf met mijn eigen lampen en wat ik in dit topic vond een lijstje gemaakt, maar er moet vast ergens een officieel lijstje zijn?

TypeNaamFittingGen

LCT007E271

LCT007 = Hue Color

Mooie voor de openingspost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marselaar
Hulliee schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:43:
[...]

LCT007 = Hue Color

Mooie voor de openingspost
Aanpassingen verwerkt. Wie zet het in de openingspost (want daar had ik idd al gezocht)

TypeNaamFittingGen
LCT001Hue ColorE27
LCT003GU10
LCT007Hue ColorE271
LCT010Hue ColorE273
LCT015Hue ColorE273
LCT021Hue Flourishnvt
LLC010Hue Iris
LLC011Hue Bloom
LLC020Hue Go
LST001Hue Lightstripnvt
LST002Ledstrip Plus
LTW001AmbianceE271
LTW010Ambiance WhiteE27
LTW012Ambiance WhiteE141
LWB004Hue WhiteE27
LWB006Hue White
LWB010Hue White
LWT013AmbianceGU10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:28
LCT003 = Hue Color gen 1

[ Voor 31% gewijzigd door jwhoogervorst op 15-06-2019 18:25 ]

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@Marselaar

Paar correcties en ontbrekende:
LCT001Hue ColorE271
LCT002Hue ColorE272
LCT003Hue ColorGU102
LCT007Hue ColorE272
LCT011Hue ColorE273
LCT012Hue ColorE143
LCT014Hue ColorE273
LCT015Hue ColorE274 (aka 3.1)
LTW004Ambiance White*E272
LTW011Ambiance White*E271
LTW014Ambiance White*GU101
LTW015Ambiance White* v2E271
LWB004Hue Lux WhiteE272
LWB006Hue WhiteE272
LWB007Hue Lux WhiteE272
LST001Hue LightStrip Colorn/a1
LLC005Living Colors Bloomn/a3
LLC006Living Colors Irisn/a3
LLC007Living Colors Bloom v2n/a3
LLC010Hue Living Colors Irisn/a1
LLC011Hue Living Colors Bloomn/a1
LLC012Hue Living Colors Bloom v2n/a1
LLC014Living Colors Bloom v3n/a1
LTP001Hue ambiance pendantn/a1
LTP002Hue ambiance pendantn/a1
LTP003Hue ambiance pendantn/a1
LTP004Hue ambiance pendantn/a1
LTP005Hue ambiance pendantn/a1
LTD003Hue ambiance pendantn/a1
LTF001Hue ambiance ceilingn/a1
LTF002Hue ambiance ceilingn/a1
LTC001Hue ambiance ceilingn/a1
LTC002Hue ambiance ceilingn/a1
LTC003Hue ambiance ceilingn/a1
LTC004Hue ambiance ceilingn/a1
LTC011Hue ambiance ceilingn/a1
LTC012Hue ambiance ceilingn/a1
LTD001Hue ambiance ceilingn/a1
LTD002Hue ambiance ceilingn/a1
LFF001Hue ambiance floorn/a1
LTT001Hue ambiance tablen/a1
LDT001Hue ambiance downlightn/a1
LDF002Hue white wall washern/a1
LDF001Hue white ceilingn/a1
LDD002Hue white floorn/a1
LDD001Hue white tablen/a1
MWM001Hue white 1-10Vn/a1
HBL001Hue Beyond Table 2n/a2
HBL002Hue Beyond Pendant 4n/a4
HBL003Hue Beyond Ceiling 4n/a4
HEL001Hue Entity Table 2n/a2
HEL002Hue Entity Pendant 2n/a2
HIL001Hue Impulse Table 2n/a2
HIL002Hue Impulse Pendant 2n/a2
HML001Hue Phoenix Centerpiece 3n/a3
HML002Hue Phoenix Ceiling 3n/a3
HML003Hue Phoenix Pendant 2n/a2
HML004Hue Phoenix Wall 1n/a1
HML005Hue Phoenix Table 1n/a1
HML006Hue Phoenix Downlight 1n/a1

* is eigenlijk White Ambiance maar heb het zou gehouden voor consistentie.

Overigens is de fitting niet gekoppeld aan het type nummer (wel aan model nummer). Het zelfde type bestaat dus met verschillende fittingen (zoals E14/E12 E27/E26/E24/BR30).

@Tomba over post hieronder, wat is het verschil dan ? Ahh, moest nog ff goed kijken :P

[ Voor 255% gewijzigd door DukeBox op 15-06-2019 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:55

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Marselaar schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 13:33:
[...]

Aanpassingen verwerkt. Wie zet het in de openingspost (want daar had ik idd al gezocht)

TypeNaamFittingGen
LCT001Hue ColorE27
LCT003GU10
LCT007Hue ColorE271
LCT010Hue ColorE273
LCT015Hue ColorE273
LCT021Hue Flourishnvt
LLC010Hue Iris
LLC011Hue Bloom
LLC020Hue Go
LST001Hue Lightstripnvt
LST002Ledstrip Plus
LTW001AmbianceE271
LTW010Ambiance WhiteE27
LTW012Ambiance WhiteE141
LWB004Hue WhiteE27
LWB006Hue White
LWB010Hue White
LWT013AmbianceGU10
LTC002 = Hue Ambiance Ceiling

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
LCT024 = Hue play Bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-09 16:48
Als we het toch over levensduur hebben:

Signify geeft na de overname van de lampen divisie van Philips aan dat zij lampen minimaal tot 5 jaar na de verkoop ondersteunen in het Hue systeem. Dat betekent dat ze in die periode software updates ontvangen en samenwerken met de meest recente Hue app.

De bridges worden minimaal 3 jaar na de stop van de verkoop ondersteund. Dat betekent dat de V1 bridge op termijn er uitgaat. Dat is door Signify ook aangekondigd.
per april 2020 wordt de ondersteuning van de Philips Hue bridge V1.0 gestaakt.

Bron: https://www2.meethue.com/...ing/end-of-support-policy

Apparatuur blijft wel werken. Maar nogelijk niet meer met de nieuwste app en de nieuwste updates. Het voorkomt ook dat innovatie stil komtte liggen.

Stel dat lampen dus gedurende 3 jaar geleverd worden door Signify, dan worden ze 3 + 5 = 7 jaar ondersteund met updates en blijven ze te bedienen in de laatste app versie. Er wordt dus vanuit gegaan dat het niet vreemd is om je lampen na ca. 6 tot 7 jaar te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 14:22
Je tabel kun je uitbreiden met de info van deze site: https://homeautotechs.com...e-light-models-full-list/

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog2K
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 17:59

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

LST003 = Hue Lightstrip Outdoor 2 meter
1743430P7 = Hue Outdoor Impress Sokkel (24V / low-voltage)

Accessoires:

RWL021 = Hue Dimmer switch
SML001 = Hue Bewegingssensor (indoor)

[ Voor 11% gewijzigd door MadDog2K op 16-06-2019 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
LWL001 = Living whites plug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marselaar
Dank je, heb hem gebookmarkt, maar nog niet verwerkt.

Bedankt allen voor de aanvullingen. Dit is de huidige stand van zaken:

ModelNaamFittingGen
HBL001Hue Beyond Table 2n/a2
HBL002Hue Beyond Pendant 4n/a4
HBL003Hue Beyond Ceiling 4n/a4
HEL001Hue Entity Table 2n/a2
HEL002Hue Entity Pendant 2n/a2
HIL001Hue Impulse Table 2n/a2
HIL002Hue Impulse Pendant 2n/a2
HML001Hue Phoenix Centerpiece 3n/a3
HML002Hue Phoenix Ceiling 3n/a3
HML003Hue Phoenix Pendant 2n/a2
HML004Hue Phoenix Wall 1n/a1
HML005Hue Phoenix Table 1n/a1
HML006Hue Phoenix Downlight 1n/a1
LCT001Hue ColorE271
LCT002Hue Ambiance CeilingE272
LCT003Hue ColorGU102
LCT007Hue ColorE272
LCT010Hue ColorE273
LCT011Hue ColorE273
LCT012Hue ColorE143
LCT014Hue ColorE273
LCT015Hue ColorE274
LCT021Hue Flourishn/a
LCT024Hue Play Barn/a
LDD001Hue white tablen/a1
LDD002Hue white floorn/a1
LDF001Hue white ceilingn/a1
LDF002Hue white wall washern/a1
LDT001Hue ambiance downlightn/a1
LFF001Hue ambiance floorn/a1
LLC005Living Colors Bloomn/a3
LLC006Living Colors Irisn/a3
LLC007Living Colors Bloom v2n/a3
LLC010Hue Living Colors Irisn/a1
LLC011Hue Living Colors Bloomn/a1
LLC012Hue Living Colors Bloom v2n/a1
LLC014Living Colors Bloom v3n/a1
LLC020Hue Gon/a
LST001Hue Lightstrip Colorn/a1
LST002Ledstrip Plusn/a
LST003Hue Lightstrip Outdoor 2mn/a
LTC001Hue ambiance ceilingn/a1
LTC002Hue ambiance ceilingn/a1
LTC003Hue ambiance ceilingn/a1
LTC004Hue ambiance ceilingn/a1
LTC011Hue ambiance ceilingn/a1
LTC012Hue ambiance ceilingn/a1
LTD001Hue ambiance ceilingn/a1
LTD002Hue ambiance ceilingn/a1
LTD003Hue ambiance pendantn/a1
LTF001Hue ambiance ceilingn/a1
LTF002Hue ambiance ceilingn/a1
LTP001Hue ambiance pendantn/a1
LTP002Hue ambiance pendantn/a1
LTP003Hue ambiance pendantn/a1
LTP004Hue ambiance pendantn/a1
LTP005Hue ambiance pendantn/a1
LTT001Hue ambiance tablen/a1
LTW001AmbianceE271
LTW004Ambiance White*E272
LTW011Ambiance White*E271
LTW014Ambiance White*GU101
LTW015Ambiance White* v2E271
LWB004Hue Lux WhiteE272
LWB006Hue WhiteE272
LWB010Hue White
LWL001Living whites plug
LWT013AmbianceGU10
MWM001Hue white 1-10Vn/a1
RWL021Hue Dimmer Switch
SML001Hue bewegingssensor (indoor)
1743430P7Hue Outdoor Impress Sokkel (24V/low-voltage)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 21:24
SML002 Hue bewegingssensor (outdoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Laatst online: 14:41
Goedemorgen mede tweakers!

Ik heb een vraag voor de personen die de Busch Jaeger Friends of Hue schakelaar al hebben:

Is de wip een standaard wip voor bijvoorbeeld ook pulsschakelaars etc, of echt een speciale wip voor de schakelaar?

De reden dat ik het vraag is dat wij Future Linear Wit Mat in huis hebben, alle aangeboden sets zijn tot nu toe glanzend. Er is één winkel waar je de componenten los kan kopen, maar dan ben je meteen een stuk duurder uit dan een set. Ik heb nog zelf wel wat wip(pen??) over, maar geen idee of dat gaat passen.

Hoor het graag of iemand daar een betere kijk op heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:56
Ik heb hier zelf ook naar zitten kijken. De wippen hebben in de catalogus van BJ een apart typenummer, ik vermoed dat de achterkant, waarmee de wip op de schakelaar zit, anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwresixel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-10 23:02
Puur uit nieuwsgierigheid: Hue Lilly spots worden in dit topic regelmatig genoemd als dé gewenste outdoorspots. Waarom kiest men eerder voor dit type dan een losse outdoor armatuur te kopen en hier een GU10 spot in te plaatsen? Puur vanwege de laagpanning of zijn er meer overwegingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:20
Geen 220 idd, dus niet zelf met kabels trekken klooien.
En het systeem werkt wel simpel: kabel uitrollen, vastklikken, spot in de grond en klaar :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 08:22
LLC001 is een Living Colors gen 2.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Reclameren bij Philips dat de 1ᵉ generatielampen 'nu al' kapot gaan, heeft toch wel een klein voordeeltje.

Nadat ik ze voorgerekend had dat mijn 2 kapotte lampen mij dus ± €20,- afschrijving per jaar hebben gekost, kreeg ik uit coulance een LivingColors Micro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ob1TyGuZOCHqBWst3klfYVsh/thumb.jpg

Deze is niet Hue-compatible!
Maar verder best wel geinig; je kunt hem instellen op een specifieke kleur of automatisch alle kleuren laten doorlopen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:02
niwresixel schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:13:
Puur uit nieuwsgierigheid: Hue Lilly spots worden in dit topic regelmatig genoemd als dé gewenste outdoorspots. Waarom kiest men eerder voor dit type dan een losse outdoor armatuur te kopen en hier een GU10 spot in te plaatsen? Puur vanwege de laagpanning of zijn er meer overwegingen?
Vind die tuin spots ook erg tof, maar niet echt een optie om de kabels dan goed weg te werken voor mij. Jammer dat er geen Hue spots met accu en zonnepaneeltje bestaan :P

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djuki
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07-2024
djuki schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 01:01:
[...]

Dank. Ga ik eens naar kijken. Dit is een inbouw ding lijkt me. Denk alleen niet dat deze geschikt is voor halogeen , maar goed. Dat hoeft geen probleem te zijn
Lijkt me een mooie oplossing maar helaas heb ik geen nuldraad in mijn aansluiting. Ik kan de dimmer ook niet plaatsen in het centrale punt aan het plafond. Een nuldraad aanleggen is ook lastig. Zijn er zigbee dimmers die geen nuldraad nodig zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
Volgens mij niet; heb er zelf naar gezocht maar nog niets gevonden. Mocht iemand de gouden tip hebben hoor ik dat heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djuki
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07-2024
DePaul schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 19:32:
Volgens mij niet; heb er zelf naar gezocht maar nog niets gevonden. Mocht iemand de gouden tip hebben hoor ik dat heel graag.
Jammer daar was ik al bang voor. Ik vond ze wel voor de Z wave maar inderdaad nog niet voor Zigbee 🤨

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:42

TommyGun

Stik er maar in!

Mooi ding die Econic, ik ga 'm aan het plafond hangen maar dat mag geen probleem zijn lijkt me.
https://www2.meethue.com/...door-wall-light/1743830V7

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:02
funske schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:48:
Reclameren bij Philips dat de 1ᵉ generatielampen 'nu al' kapot gaan, heeft toch wel een klein voordeeltje.

Nadat ik ze voorgerekend had dat mijn 2 kapotte lampen mij dus ± €20,- afschrijving per jaar hebben gekost, kreeg ik uit coulance een LivingColors Micro.

[Afbeelding]

Deze is niet Hue-compatible!
Maar verder best wel geinig; je kunt hem instellen op een specifieke kleur of automatisch alle kleuren laten doorlopen.
heb dezelfde 'gekregen' ik vind het eerder beschamend dat je geen nieuwe lamp krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Len020 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:21:
[...]

heb dezelfde 'gekregen' ik vind het eerder beschamend dat je geen nieuwe lamp krijgt.
Nou, idd...wat moet je met zo'n ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 14:05

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Weet iemand of de nieuwe outdoor motion sensor door glas werkt? Ik wil deze graag boven de garagepoort hangen van onze oprit, maar ik wil niet dat als de buurman voor het raam staat dat mijn lampen feller gaan branden. Ook lees ik dat hij tot 12 meter afstand meet. Vanaf de plek waar ik hem wil hangen tot de gewone stoep is 9 meter. Kan ik dit overbruggen door hem simpelweg minder gevoelig in te stellen of zal hij dan nog steeds blijven reageren om mensen die 9 - 12 meter van dat ding af bewegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Laatst online: 15:35
LST004 = Hue Lightstrip Outdoor 5 meter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Dw1-nl schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:03:
Weet iemand of de nieuwe outdoor motion sensor door glas werkt? Ik wil deze graag boven de garagepoort hangen van onze oprit, maar ik wil niet dat als de buurman voor het raam staat dat mijn lampen feller gaan branden. Ook lees ik dat hij tot 12 meter afstand meet. Vanaf de plek waar ik hem wil hangen tot de gewone stoep is 9 meter. Kan ik dit overbruggen door hem simpelweg minder gevoelig in te stellen of zal hij dan nog steeds blijven reageren om mensen die 9 - 12 meter van dat ding af bewegen?
De binnen motion sensor in elk geval niet, volgens mij de outdoor ook niet.. Afstand heeft niets met gevoeligheid te maken, enige wat je kan doen is de sensor want schuiner naar beneden richten dan wordt zijn afstand beperkter..of wellicht klein gedeelte bovenkant afplakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dw1-nl schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:03:
Weet iemand of de nieuwe outdoor motion sensor door glas werkt?
Nee, is ook al langs gekomen voor de indoor. IR gaat niet door glas heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 15:22
LTC021 = Hue ambiance ceiling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 18:59
Is er een update geweest of zo? Was gisteren ineens drie dimmers (twee moest ik resetten) en twee Smart+ plugs kwijt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotrent
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-06 11:15
Dag iedereen,

Ik zou graag mijn 'domme' buitenlamp opnemen in mijn Hue ecosysteem. Zoals al vaak besproken, kan dit bijvoorbeeld via de iCasa Zigbee 3.0 AC Switch (deze dus).

Ik weet dat er hiervoor een nuldraad dient aanwezig te zijn bij de schakelaar. Ik heb mijn schakelaar eens bekeken en volgens mij is er wel degelijk zo'n nuldraad aanwezig. Dit is de situatie (het gaat over de bovenste schakelaar):

https://drive.google.com/...uGRXRFFOZGA5wO7ZBns0GT7Pg

Zoals jullie kunnen zien zijn er echter 3 blauwe draden aanwezig. Hoe weet ik nu welke ik moet nemen? En bij uitbreiding, hoe kan ik deze bestaande draden op deze manier aansluiten (en gaat dat uberhaubt wel?):

https://drive.google.com/...DmiaHmOtrbwx9gPUnoS5oxWZx

Mijn kennis van electriciteit is hiertoe ontoerijkend vrees ik want ik krijg er kop noch staart aan. Daarom hoop ik dat er iemand met voldoende kennis mij hier eventueel mee kan verder helpen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Het maakt niet uit welke blauwe draad je pakt. En verder aansluiten zoals op de 2e tekening staat.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:27

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

funske schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 17:50:
Het maakt niet uit welke blauwe draad je pakt. En verder aansluiten zoals op de 2e tekening staat.
Dat zie je toch verkeerd. Als de blauwe draad niet bij de gebruikte bruine hoort krijg je vreemde zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jwhoogervorst
Volgens mij moet je die 3-voudige lasklem vervangen door een 4-voudige, en daar een extra blauwe draad insteken. Anders trek je een draad van een lamp/stopcontact/e.n.z. los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotrent
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-06 11:15
jwhoogervorst schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:03:
Volgens mij moet je die 3-voudige lasklem vervangen door een 4-voudige, en daar een extra blauwe draad insteken. Anders trek je een draad van een lamp/stopcontact/e.n.z. los.
Dat lijkt me inderdaad een goede oplossing, bedankt!
Enig idee hoe ik de rest aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
i2Paq schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 18:14:
[...]

Dat zie je toch verkeerd. Als de blauwe draad niet bij de gebruikte bruine hoort krijg je vreemde zaken.
Sorry, maar er zullen nooit meerdere groepen in een doos zitten.........
Oftewel alles wat in een doos zit zal ook bij een en dezelfde groep horen.
jwhoogervorst schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:03:
Hier ben ik het wel helemaal mee eens!!

[ Voor 31% gewijzigd door funske op 22-06-2019 23:44 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:21
funske schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:43:
[...]

[...]

Hier ben ik het wel helemaal mee eens!!
Uit ervaring weet ik dat dit zeker niet het geval is. Het is wel wenselijk, maar ga hier zeker niet vanuit }:O . (bj. woning 2018)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 18:59
Wenselijk? Dit is gewoon fout - en een klacht waard tegen de “professional” die dit heeft aangelegd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:55

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

funske schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:43:
[...]

[...]
Dit kun je niet zo zeggen; ik heb op de beneden verdieping een 3tal schakelaars en 1 stopcontact zitten waarbij de meest linkse op een andere groep zit dan de overige 3 omdat dat de lamp op de eerste verdieping betreft. (Hotelschakelaar)

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 23-06-2019 15:57 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Tomba schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:57:
[...]

Dit kun je niet zo zeggen; ik heb op de beneden verdieping een 3tal schakelaars en 1 stopcontact zitten waarbij de meest linkse op een andere groep zit dan de overige 3 omdat dat de lamp op de eerste verdieping betreft. (Hotelschakelaar)
De waarheid ligt hier in het midden. De regel is dat er geen draden van verschillende groepen door 1 buis mogen lopen. Ook mogen ze niet in dezelfde lasdoos uitkomen. De enige uitzondering hierop is de kookgroep, dat mag een dubbele gelijk geschakelde 16 ampere groep zijn.

Maar je mag wel meerdere schakellaars van verschillende groepen naast elkaar plaatsen omdat elke schakellaar in zijn eigen einddoos zal zitten. De einddozen van de schakellaars die op dezelfde groep zitten mogen met elkaar verbonden worden zodat je de draden van de ene doos naar de andere kunt leiden. Maar een schakellaar op een andere groep zal in een einddoos zitten die zijn eigen buis heeft. Ook zal die einddoos geen open verbinding hebben met de naastgelegen einddoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:02
Len020 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:21:
[...]

Ik heb hetzelfde hier, twee lampen 1e generatie, die dus ook defect zijn (wit knipperend) en een 1e generatie ledstrip waar een aantal leds uitgevallen zijn...garantie krijgen we niet, hoe kom ik aan dat troost cadeautje?
Heb ze indertijd bij Amac hier in Rotterdam gekocht (geen bon meer), moet ik dan daarheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
zebsite schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:31:
[...]

Ik heb hetzelfde hier, twee lampen 1e generatie, die dus ook defect zijn (wit knipperend) en een 1e generatie ledstrip waar een aantal leds uitgevallen zijn...garantie krijgen we niet, hoe kom ik aan dat troost cadeautje?
Heb ze indertijd bij Amac hier in Rotterdam gekocht (geen bon meer), moet ik dan daarheen?
Gewoon Philips bellen:
Bel ons

00800 744 547 75 *

Maandag t/m Vrijdag 08:00-20:00
*Gratis nummer
0031 40 2787500 (voor zakelijke gebruikers)
Maandag t/m Vrijdag 08:00 - 17:00
en je klacht aangeven zoals verwachtingen, extreem grote afschrijving etc.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:02
funske schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:39:
[...]

Gewoon Philips bellen:

[...]

en je klacht aangeven zoals verwachtingen, extreem grote afschrijving etc.
Heb gebeld met de helpdesk, maar Michael van het callcenter kon niets voor mij doen...nu maar eens mailen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koekroeck
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:58
////

[ Voor 133% gewijzigd door koekroeck op 25-06-2019 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 15:48
Welk type lampen zouden jullie aanraden om de standaard klassieke gloeilampen (shame on me :X) te vervangen?

Situatie momenteel:
  • Woonkamer: 2 plafondspots
  • Keuken: 1 plafondspot
  • Slaapkamer: 1 plafondspot
  • Kantoor: 1 plafondspot
  • Opbergruimte: 1 lamp
  • Badkamer: 2 lampen (cirkelvormig)
  • Hal: 1 plafondspot
  • WC: 1 lamp
Iedere plafondspot heeft 3 lampen, dus dat wordt een heuse investering :+

Ik kan me niet echt een praktische use case indenken waar de Hue White & Color echt een must is, al zal het wel leuk zijn om mee te spelen.

Ik denk eraan om overal de White Ambiance te gebruiken, met uitzondering van de hal, WC, opbergruimte en badkamer. Deze krijgen Hue White (= gewoon koel wit licht?).

Welke soort lampen gebruiken jullie waar?

[ Voor 6% gewijzigd door SanderH_ op 25-06-2019 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gebruik Hue color op de plekken dat ik sfeer wil met kleuren, de Ikea lampen met temp control wanneer ik accenten/verlichting wil zonder kleur en de Ikea fixed temp voor tijdelijke verlichting zoals in de keuken om het aanrechtblad te verlichten.

Hue is heel mooi maar veel en veel te duur om een heel huis te verlichten, slim combineren met goedkopere Ikea lampen kan een hoop verschil maken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:22

Quad

Doof

Buiten -> 2x Ikea Tradfri E27
Woonkamer -> 2x Hue Color
Eettafel -> 2x Hue Ambiance
Keuken -> 1x Hue Ambiance
Kantoor -> 4x Ikea Tradfri GU10

Toilet en overloop zijn standaard LED lampen die aangaan dmv sensoren.

Philips White niet gekozen omdat ik zelf wel van de wat warmere lichtsferen houd.

Maar goed, ik wacht atm met smart op Hue compatibele filamentlampen.
Als het goed is ergens in september, van Hue zelf.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Laatst online: 15:35
De hue whites hebben een kleur temperatuur van 2700K, imo best warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Laatst online: 06-10 13:19
Helox-in-a-box schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 00:33:
De hue whites hebben een kleur temperatuur van 2700K, imo best warm.
Ik heb ze ook (per ongeluk) besteld voor in de babykamer, en ze geven prima licht, zeker als ze niet op volle sterkte aan de gang hoeven. Verder heb ik wel overal ambiance (of woonkamer color) hangen, maar ik merk dat ik niets verander en vaak alleen de standaard scenes laat gaan.

In de woonkamer is kleur toch wel tof. Laatst babyshower voor vriendin, net voor ik weg vluchtte alle lampen op roze gezet. Vonder ze allemaal erg leuk. Ook op verjaardagen voor vrienden is het leuk, colorloopje er in en de hele avond wisselend licht. Of met kerst de helft rood en de andere helft groen, geeft ook best een leuk effect.

Maar of ik de investering weer zou doen weet ik niet. Heb ook alles langzamerhand gekocht, dan valt het niet zo op O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:23
Ha, dat is wel 'key' ja..... Je begint 'klein', met een investering die evengoed al hoog is (want je hebt een startset met bridge). En dan breid je langzaamaan uit.

Hier ooit met een Hue White starterset begonnen omdat ik wat lichtpunten wilde dimmen die achter een dubbele schakelaar zaten, en ik maar geen voor ledverlichting geschikte dubbele dimmer kon vinden, laat staan een 'smart' dimmer die dubbele lichtpunten onafhankelijk van elkaar kon bedienen.

Inmiddels hangt er een redelijk vermogen door het hele huis heen, inclusief de kamer van de kleine (die heeft zelfs een E14 color lamp :P ).

Hue White vond ik in ruimtes die ook wel eens sfeervol moeten zijn toch niet sfeervol genoeg: Op volle sterkte is 2700k een prima warme kleur, maar op lagere sterktes komt het 'kil' over. Dus toen vervangen voor White Ambiance. Toen is er voor andere vertrekken ook White Ambiance gekomen. Tot ik erachter kwam dat als je een full color lamp hebt, de 'ambiance-gevoelige' scenes nóg sfeervoller zijn omdat hij dan ook nog echt meer rood kan bijmengen.

En zo blijf je bezig :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
eymey schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:46:inclusief de kamer van de kleine (die heeft zelfs een E14 color lamp :P ).
Ik heb er 2 in de afzuigkap zitten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 10:43
robkrekel schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:12:
[...]
E14 in de afzuigkap?

Etuuuuuh!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:23
robkrekel schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:12:
[...]
d:)b kan je wel koken zonder kleurstoffen :D
Dat bestaat ja, vooral in de goedkopere bouwmarktmodellen.

[ Voor 33% gewijzigd door eymey op 26-06-2019 14:22 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 14:05

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Mijn nieuwe woning waar ik nu 2 weken zit voorzien van meer als 30 hue lampen en 4 sensoren. Heb het ook met HASS gekoppeld. Werkt al een dikke week. Ineens vandaag motion sensor van toilet en de outdoor van oprit beiden niet meer bereikbaar in hue app. Ook in HASS zijn ineens een aantal lampen niet beschikbaar terwijl ik ze in de Hue app wel aan en uit kan zetten? Heb de toilet sensor opnieuw gepaired, alweer problemen laat een lang durig rood lampje zien bij motion (geen bridge vind die) terwijl die 2 meter verder staat. Alles komt nieuw uit de verpakking. Weet iemand hoe dit komt?

Edit: Gloed nieuwe motion sensor uit verpakking gehaald, ook deze doet het na enkele minuten na installatie niet meer. Heb hem op de bridge gezet.

Edit2: Na meerder keren herstart van bridge en lampen aan/uit werkt ineens alles weer....

[ Voor 17% gewijzigd door Dw1-nl op 26-06-2019 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Jup, op maat gemaakte keuken van vorige bewoner

[ Voor 13% gewijzigd door robkrekel op 27-06-2019 06:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
Heb ik ook! Alleen nog niet van Tradfri.. Dit overweeg ik al een tijdje :+
Ik heb nu een ledstrip voor het aanrecht die ik schakel met een INNR SP120 (via Hue Motion Sensor). Kortom deze uitbreiden naar de afzuigkap maakt het wel compleet :D

Ik heb zelf deze afzuigkap van Ikea:
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10389142/

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/utdrag-inbouwafzuigkap__0606541_PE687368_S4.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

SanderH_ schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:43:
Welke soort lampen gebruiken jullie waar?
Woonkamer:
2x wand lamp E14 led filament* met zemismart zigbee dimmer
1x hang lamp soort kerstboom snoer (decoratief) met zemismart zigbee dimmer
1x hang lamp E27 led filament* met zemismart zigbee dimmer
1x staande lamp E27 Hue Color

Keuken:
2x wand lamp E14 Hue White Ambiance
1x hang lamp E27 Hue White Ambiance
2x ledstrip Hue Lightstrip Plus (2x 4m)

Voortuin:
1x wand lamp E27 led (decoratief) met zemismart zigbee switch

Achtertuin:
4x wand lamp E27 led (decoratief) met zemismart zigbee switch

De hal, toilet, en beide overlopen (1e en 2e etage) voorzien van Hue E27 White

Badkamer:
3x spot GU5.3 zemismart zigbee dimmer

Slaapkamer:
3x spot Hue GU10 White Ambiance
1x hang lamp E27 White Ambiance
1x staande lamp E27 White Ambiance
1x bedlamp Hue Bloom (wil ik in de toekomst vervangen door een Hue Go)

Slaapkamer kind 1:
1x bedlamp Hue Go
1x hanglamp met 3x E27 Hue Color
1x muurlamp met E14 Hue Color
1x ledstrip Hue Lightstrip Plus (3m)

Slaapkamer kind 2:
1x bedlamp Hue Go
1x hanglamp met 3x E27 Hue Color
1x burolamp met E14 Hue Color
1x ledstrip Hue Lightstrip Plus (2m)

Werkkamer (zolder):
3x spot GU10 Hue Color
2x staande lamp E27 Hue Color
1x buro lamp E14 met Osram Smart+ switch
1x ledstrip (IKEA) met Osram Smart+ switch

*wordt vervangen door Hue filament wanneer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
Beste tweakers,
Vraag: ik ben met nieuwbouwhuis bezig. In gesprek over meerwerk. Straks graag overal Hue waar mogelijk. Is het dan verstandig overal bij de schakelpunten blauw, zwart en bruin draad te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Erniebert schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:11:
Vraag: ik ben met nieuwbouwhuis bezig. In gesprek over meerwerk. Straks graag overal Hue waar mogelijk. Is het dan verstandig overal bij de schakelpunten blauw, zwart en bruin draad te trekken?
Persoonlijk zou ik er wel een nul draad bij (laten) trekken om van een bestaande schakelaar bijvoorbeeld een stopcontact te maken.

Mocht je met inbouw dimmers (zoals icasa e.d.) gaan werken dan heb je nodig. Voor native Hue is dat niet nodig.
Erniebert schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:31:
Want....dan koppel je de schakeldraad aan bruin?
Ja.

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 28-06-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
Want....dan koppel je de schakeldraad aan bruin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 17:24

LocoShady

blaap..

Ik heb 2 starterpacks met 3 lily's. Daarbij zitten in totaal 4 splitters. Nu zou ik er graag nog een paar extra willen, maar ik kan deze nergens los vinden.

Heeft iemand een idee onder welke naam deze verkocht worden? Of worden deze niet los verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

LocoShady schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:43:
Ik heb 2 starterpacks met 3 lily's. Daarbij zitten in totaal 4 splitters.
Los worden ze in denk ik niet verkocht en zie ook geen EAN op de product list staan. Mogelijk dat philips/signify deze via de customer service kan leveren ?

Maaruh, ben nu wel een beetje nieuwsgierig, met 4 t-connectoren kan je ze toch alle 6 aansluiten of wil je 1 adapter gebruiken (dus kom je er 1 te kort) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoShady
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 17:24

LocoShady

blaap..

DukeBox schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:04:
[...]

Los worden ze in denk ik niet verkocht en zie ook geen EAN op de product list staan. Mogelijk dat philips/signify deze via de customer service kan leveren ?

Maaruh, ben nu wel een beetje nieuwsgierig, met 4 t-connectoren kan je ze toch alle 6 aansluiten of wil je 1 adapter gebruiken (dus kom je er 1 te kort) ?
Nee, de tuin is nu nog een zandbank, dus voordat de tegels worden gelegd heb ik de kans alles netjes weg te werken. Nu leek het me handig om wat extra snoeren neer te leggen, zodat ik eventueel later nog wat lampen kan aansluiten. Als ik dat achteraf wil doen gaat dat lastig worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:20

Rouwette

Rouwette.com

Noob vraagje,

Ik ben voornemens de Hue starterset te kopen en wil deze op termijn uitbreiden, ikea lampen zijn geen probleem maar kan bv de rolgordijnen van Ikea ook met de hue bridge gekoppeld worden?

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

LocoShady schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:41:
Nu leek het me handig om wat extra snoeren neer te leggen, zodat ik eventueel later nog wat lampen kan aansluiten.
Persoonlijk zou ik dan meteen zorgen dat je alles hebt en evt. extra voor de toekomst. Het zal niet de eerste keer zijn dat connectoren en andere specificaties veranderen bij signify.
Rouwette schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:00:
kan bv de rolgordijnen van Ikea ook met de hue bridge gekoppeld worden?
Nee, op dit moment niet en denk ook niet in de toekomst. Dan kan je beter een IKEA bridge nemen.

[ Voor 25% gewijzigd door DukeBox op 28-06-2019 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rouwette schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:00:
Noob vraagje,

Ik ben voornemens de Hue starterset te kopen en wil deze op termijn uitbreiden, ikea lampen zijn geen probleem maar kan bv de rolgordijnen van Ikea ook met de hue bridge gekoppeld worden?
Die is nog niet eens leverbaar :+
Maar ga er niet vanuit. Dat heeft niet direct met verlichting te maken en is heel specifiek. Philips zelf zal er geen functie voor maken, en ik verwacht ook niet van ikea dat ze een plugin makne voor Hue.
Hij is ook geen onderdeel van Friends of Hue voor zover ik weet.

Dus ik verwacht dat je een Tradfiri bridge nodig hebt om het rolgordijn te besturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17
Ik ben ook bezig met Hue en ik zoek nog een oplossing voor de buitenverlichting, welke geen Hue is. Deze wil ik wel graag op gezette tijden aan en uitzetten. Momenteel zit het geheel op een normale schakelaar binnen het huis.

Ik zag deze al, maar het is niet-dimbare verlichting die in de tuin zit, wel werkt alles op 220v: https://www.robbshop.nl/i...jYZwG4x8fIPBoCQaEQAvD_BwE

Werkt dit evengoed, of moet ik iets anders hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:22

Quad

Doof

Romius schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:15:
Ik ben ook bezig met Hue en ik zoek nog een oplossing voor de buitenverlichting, welke geen Hue is. Deze wil ik wel graag op gezette tijden aan en uitzetten. Momenteel zit het geheel op een normale schakelaar binnen het huis.

Ik zag deze al, maar het is niet-dimbare verlichting die in de tuin zit, wel werkt alles op 220v: https://www.robbshop.nl/i...jYZwG4x8fIPBoCQaEQAvD_BwE

Werkt dit evengoed, of moet ik iets anders hebben?
Ik zag dit ook al, ik snap alleen nog niet goed hoe dit werkt. Ik neem aan dat je hier geen normale wand schakelaar op zet, stroom gaat immers op en af.

De lampen van de verlichting zelf is niet te veranderen?
Ik heb zelf 2 lampen in de tuin, beiden achter een andere schakelaar maar dmv Hue gaan ze wel samen aan of uit.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
LocoShady schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:43:
Ik heb 2 starterpacks met 3 lily's. Daarbij zitten in totaal 4 splitters. Nu zou ik er graag nog een paar extra willen, maar ik kan deze nergens los vinden.

Heeft iemand een idee onder welke naam deze verkocht worden? Of worden deze niet los verkocht?
Kabel komt niet uit de Philips fabriek, je zou even moeten kijken bij de levarancier.

Bij een losse prikspot zou trouwens een T stuk moeten zitten (anders hebben die losse prikspots ook geen zin)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/224579/files/273139705/200x200x2/philips-hue-lily-prikspot-zwart.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door SniperGuy op 28-06-2019 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Hoe stel ik een avondtimer in? Dus dat de lamp rondom zonsondergang aan gaat en dan om een bepaald tijdstip (bedtijd) weer uit gaat.

Het eerste deel lukt, het tweede deel niet. Ik kan dan alleen kiezen bij “Kamers uitschakelen om” uit zonsopkomst (hele nacht aan) of “niets doen”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 18:39
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:10:
Hoe stel ik een avondtimer in? Dus dat de lamp rondom zonsondergang aan gaat en dan om een bepaald tijdstip (bedtijd) weer uit gaat.

Het eerste deel lukt, het tweede deel niet. Ik kan dan alleen kiezen bij “Kamers uitschakelen om” uit zonsopkomst (hele nacht aan) of “niets doen”.
Dit kan je doen door een "Other routine" aan te maken en vervolgens daarin aan te geven "Specific time". Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
zxop4932 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:15:
[...]

Dit kan je doen door een "Other routine" aan te maken en vervolgens daarin aan te geven "Specific time". Succes!
Maar dan heb ik toch niet het automatisch handige van zonsondergang, die hue zal meeveranderen door het jaar heen?

En ik doe dit al via Aangepast routines

[ Voor 5% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 28-06-2019 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:17:
[...]
Maar dan heb ik toch niet het automatisch handige van zonsondergang, die hue zal meeveranderen door het jaar heen?
Je moet 2 routines aanmaken:
1) Lamp X aan bij zonsondergang en uit bij zonsopkomst
2) Lamp X uit om bv 23:00u

Weet ook niet waarom niet ingebouwd is dat je dit binnen 1 routine kan doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
DCNY schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:19:
[...]

Je moet 2 routines aanmaken:
1) Lamp X aan bij zonsondergang en uit bij zonsopkomst
2) Lamp X uit om bv 23:00u

Weet ook niet waarom niet ingebouwd is dat je dit binnen 1 routine kan doen..
Aha, wel raar dat je geen “uit” tijd zelf kunt instellen. Dus dubbel doen. Thanks.
Pagina: 1 ... 45 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic