[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.415 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17
Quad schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:24:
[...]

Ik zag dit ook al, ik snap alleen nog niet goed hoe dit werkt. Ik neem aan dat je hier geen normale wand schakelaar op zet, stroom gaat immers op en af.

De lampen van de verlichting zelf is niet te veranderen?
Ik heb zelf 2 lampen in de tuin, beiden achter een andere schakelaar maar dmv Hue gaan ze wel samen aan of uit.
De wand schakelaar zou wel kunnen, die moet je dan altijd aan laten staan om het draadloze gedeelte te laten werken.

Ik zou er een smartplug tussen kunnen zetten, maar momenteel is alles netjes direct aan de grondkabel verbonden.

Die chinezen hebben kennelijk wel weer een apparaatje :X https://nl.aliexpress.com...040&device=c&gclsrc=aw.ds

De vraag is alleen of dit goed werkt met de Hue..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Romius schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:23:
De vraag is alleen of dit goed werkt met de Hue..
Nee, dat is geen Zigbee LL of 3.0

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben begonnen met een Hue bridge 2.1 en 4x Hue E27 color en white lampen. Vooral in de woonkamer nabij de bank en tv. Maarja dan wil je de eethoek, pc, slaapkamer ook meenemen. Dus toen ik achter Mueller Tint lampen bij de Aldi kwam die ook met zigbee werken besloot ik een stel White ambiance erbij te halen. Want mijn eethoek hoeft geen 3x white en colors te hebben maar white ambiance volstaat daar prima. Door de Aldi opruimactie zodoende een lading Aldi Mueller tint lampen erbij gehaald in E14 en E27. En nu overweeg ik zelfs nog verder te gaan en mijn Philips hue lampen eruit te doen.

Al met al zit ik nu op 4 Philips hue lampen en 8 Aldi tint lampen. Je merkt wel verschil qua kleurschakeling, de Philips is net wat subtieler/soepeler maar voor 2,5x de prijs van een Aldi lamp? Zelfs Ikea lampen zijn 2x zo duur. En die 8 van de Aldi hebben me net zoveel gekost als de 4 Philips hue. Dus tja leuk idee maar eenmaal je de smaak te pakken hebt is alles van Hue wel een kostbaar geintje
info33 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:43:
[...]

Even ter info: https://www.mueller-licht.de/gewinnspiel/?nederlands

(ik had mijn colour starterset binnen 72 uur in huis na het verzenden van 5 aldi bonnen met totale waarde iets boven de 100 euro , en ik had ze ook allemaal met rode stickers v.a 5 euro, dus de aankoop prijs is blijkbaar ook niet interrasant)
Ik had mij twee weken later hiervoor aangemeld. Niks meer van gehoord noch wat in huis gekregen. Terwijl ik wel voor 50 euro aan tint lampen in de uitverkoop had gehaald. Nu zag ik dat je bij 50 euro slechts een GU10 lamp zou krijgen. Leuk maar daar kan ik niks mee. Behalve ruilen tegen een E27. Gemaild naar het adres op de site om de twee weken maar ook daar nul reactie. Wel jammer want na het invullen van het registratieformulier kreeg ik de melding dat alles goed doorgekomen was op de site. Ala bedankt voor je deelname maar dan in het Duits.

[ Voor 33% gewijzigd door Joosie200 op 28-06-2019 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Joosie200 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:43:
..maar eenmaal je de smaak te pakken hebt is alles van Hue wel een kostbaar geintje.
Het helpt wel door af en toe outlets of andere aanbiedingen in de gaten te houden. Soms kom je dan niet veel duurder uit dan de IKEA tegenhanger.

Qua gebruik, met de Aldi lampen heb ik geen ervaring maar met IKEA wel, ondanks dat de kwaliteit prima is en de prijs zeker interessant heb wel regelmatig problemen gehad. Met HUE ook maar vooralsnog heb ik daar de oorzaak van gevonden of is het door een update opgelost.

Ook zit ik niet te wachten op verrassingen, binnen 1 eco system mag ik verwachten dat het compatible is én blijft. Daarnaast met de user base verwacht ik ook dat eventuele problemen snel worden opgelost. Ook wil ik niet vast zitten aan meerdere bridges (per merk een) om te kunnen updaten e.d.

Maar voornamelijk was de reden om IKEA weg te doen dat ik gek werd van het gepiep en gezoem. Nu heb ik dat ook met een paar Hue lightstrip plus adapters gehad maar deze zijn netjes door philips kosteloos vervangen. Voor IKEA kreeg ik ook keurig nieuwe lampen mee maar deze piepten of zoemen allen net zo erg. Dat geld overigens niet alleen voor de tradfri lampen, ook standaard dimbare led verlichting heeft daar last van.

Heb ook een 2 KAKU zigbee color lampen getest, 1 ging binnen een week stuk en een andere flikkerde. Was wel de eerste serie dus daar geld misschien het zelfde dat ze nu beter zijn.

tldr; Ik vind de meerprijs van Hue het meer dan waard. Heb in mijn leven teveel gekloot met domotica. Nu wil ik gewoon dat het werkt en blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:20

Rouwette

Rouwette.com

IJsbeer schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:08:
[...]

Die is nog niet eens leverbaar :+
Maar ga er niet vanuit. Dat heeft niet direct met verlichting te maken en is heel specifiek. Philips zelf zal er geen functie voor maken, en ik verwacht ook niet van ikea dat ze een plugin makne voor Hue.
Hij is ook geen onderdeel van Friends of Hue voor zover ik weet.

Dus ik verwacht dat je een Tradfiri bridge nodig hebt om het rolgordijn te besturen
Weet ik :+ oriënteer met al een tijdje in de zigbee gebeuren, icm een Pi.

https://www.rouwette.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
Kan iemand mij het verschil zeggen tussen
https://www.coolblue.be/n...p-op-sokkel-basisset.html
https://www.coolblue.be/n...p-sokkel-uitbreiding.html
en
https://www.coolblue.be/n...amp-op-sokkel-staand.html

Wil er zo 3 in de voortuin in serie aangesloten aan een buitenstopcontact. Zit wel serieus prijsverschilletje op.
Ik heb binnen al tig lampen en de bridge.

[ Voor 11% gewijzigd door ThemNuts op 28-06-2019 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

ThemNuts schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:55:
Kan iemand mij het verschil zeggen tussen
https://www.coolblue.be/n...p-op-sokkel-basisset.html
https://www.coolblue.be/n...p-sokkel-uitbreiding.html
en
https://www.coolblue.be/n...amp-op-sokkel-staand.html

Wil er zo 3 in de voortuin in serie aangesloten aan een buitenstopcontact. Zit wel serieus prijsverschilletje op.
Ik heb binnen al tig lampen en de bridge.
826294 is start set (met transformator en bekabeling)
826290 is met uitbreiding/verleng set (bekabeling) voor 826294
826291 is een losstaande lamp op 230V
@MadDog2K Merkte op dat de laatste de 230V versie en dus onafhankelijk is van de andere 2 (tnx!). Hierop mijn post een beetje aangepast.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 28-06-2019 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
DukeBox schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:10:
[...]

826290 is met uitbreiding/verleng set (bekabeling)
826291 is alleen de lamp zonder extra bekabeling.
Top direct duidelijk! En hoe ga ik dan tewerk met die transfo? vermoed niet dat die zomaar buiten kan liggen om aan te sluiten op het stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

ThemNuts schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:13:
En hoe ga ik dan tewerk met die transfo? vermoed niet dat die zomaar buiten kan liggen om aan te sluiten op het stopcontact?
Die is spatwater dicht.. dus zolang je die ook in een spatwater dicht stopcontact steekt moet dat gewoon kunnen. Esthetisch is het natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erniebert
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-06 23:33
[b]DukeBox in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"DukeBox schreef op donderdag 27 juni 2019
[...] Ja.
Dank! Top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenstein
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:41
Quad schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:24:
[...]

Ik zag dit ook al, ik snap alleen nog niet goed hoe dit werkt. Ik neem aan dat je hier geen normale wand schakelaar op zet, stroom gaat immers op en af.

De lampen van de verlichting zelf is niet te veranderen?
Ik heb zelf 2 lampen in de tuin, beiden achter een andere schakelaar maar dmv Hue gaan ze wel samen aan of uit.
Hier zet je idd constante stroom op, via HUE schakel je dan die onderste rail.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 18:59
DCNY schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:19:
[...]

Je moet 2 routines aanmaken:
1) Lamp X aan bij zonsondergang en uit bij zonsopkomst
2) Lamp X uit om bv 23:00u

Weet ook niet waarom niet ingebouwd is dat je dit binnen 1 routine kan doen..
Ad 1) Je kunt ook bij “Uitschakelen” invullen “Niets doen”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:41
Ik heb het volgende probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een oplossing.
Ik heb sinds een week 2 Hue Play gekoppeld aan mijn game pc. Als ik game synchroniseer ik de lampen via de desktop applicatie Hue Sync. In het begin werkte dit perfect, maar sinds twee dagen synchroniseert één van de lampen niet of heel laat (1x in de 15 seconden wordt de kleur 1x gewijzigd). De andere lamp doet het perfect.

Ik heb al het kanaal van de bridge een keer gewijzigd, maar dit heeft geen effect. Ook heb ik de lampen al een keer van de stroom afgehaald, voor ongeveer 5 seconden werken ze dan beide perfect. De lampen heb ik ook al een keer verwijderd, zonder effect.
Verder gaat uitschakelen, kleur wijzigen, etc. via de app zonder problemen.

Iemand een keer dezelfde problemen ervaren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDog2K
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 17:59

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

DukeBox schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:10:
[...]

826290 is met uitbreiding/verleng set (bekabeling)
826291 is alleen de lamp zonder extra bekabeling.
Let op, het Coolblue artikelnr 826291 is dus de 230V versie
De bovenste 2 zijn de 24V versie met transformator, waarbij de 1e idd de basisset is (vereist) en daar kan je dan nog 4x de 2e als uitbreiding op aansluiten

Coolblue heeft het in mijn optiek niet heel handig vermeld staan, maar de juiste Hue partcode staat er gelukkig bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Vanavond komt de start set binnen!

826423

White Ambiance start set, 5 lamps met bridge en knop.

Vanavond dus lekker klooien :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
corset schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:44:

Vanavond dus lekker klooien :D
Nou, klooi ze :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 14:22
In ons nieuwe huis willen we ook de volledige begane grond met de Hue serie verlichten. Het betreft een grote renovatie dus vrijwel de gehele ekektra gaat opnieuw vanaf de meterkast.
Nu is mijn vraag hoe ik dit het beste kan bedraden. In principe heeft elk lichtpunt alleen nog een fase en nul nodig en heb ik nergens meer een schakelaar of wanddoos nodig. Wat adviseer je in een dergelijke verbouwing? Kan ik er vanuit gaan dat draadloos schakelen niet meer weg te denken is in de toekomst?

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Cable_boy schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:41:
In principe heeft elk lichtpunt alleen nog een fase en nul nodig en heb ik nergens meer een schakelaar of wanddoos nodig.
Ik weet niet wat je precies van plan bent maar trek anders een nul door naar waar je schakelaar zat. Kan je er altijd nog een stopcontact van maken en/of een gevoede slimme schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 14:22
DukeBox schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:53:
[...]

Ik weet niet wat je precies van plan bent maar trek anders een nul door naar waar je schakelaar zat. Kan je er altijd nog een stopcontact van maken en/of een gevoede slimme schakelaar.
Als er een lichtpunt blijft zitten is de schakeldraad doorverbinden de meest logische keuze maar ik denk dat in de meeste gevallen de oude bedrading volledig weg gaat en dus iets nieuws aangelegd niet worden. Zou je dan in bijvoorbeeld nieuwbouw nog steeds via een doos in de wand gaan? Ook als er geen stopcontacten komen?

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Wow die start set is mooi, alle lampen zijn al geconnect aan de bridge, instellen is simpel. Het was erin prikken en gelijk er mee bezig. En wat is die White Ambiance toch ideaal voor hobbymatig model verf, kleding maken etc :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 14:43
Cable_boy schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:41:
In ons nieuwe huis willen we ook de volledige begane grond met de Hue serie verlichten. Het betreft een grote renovatie dus vrijwel de gehele ekektra gaat opnieuw vanaf de meterkast.
Nu is mijn vraag hoe ik dit het beste kan bedraden. In principe heeft elk lichtpunt alleen nog een fase en nul nodig en heb ik nergens meer een schakelaar of wanddoos nodig. Wat adviseer je in een dergelijke verbouwing? Kan ik er vanuit gaan dat draadloos schakelen niet meer weg te denken is in de toekomst?
Wij hebben recent ook onze jaren 30 woning volledig verbouwd. Beneden hebben we alles van HUE, maar toch hebben we er voor gekozen om een aantal fysieke schakelaars te behouden, waarom? Als je bridge plat gaat of je netwerk werkt niet, werken je lampen altijd nog met fysieke schakeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 13:19
WaMeLiNoS schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:13:
[...]

Wij hebben recent ook onze jaren 30 woning volledig verbouwd. Beneden hebben we alles van HUE, maar toch hebben we er voor gekozen om een aantal fysieke schakelaars te behouden, waarom? Als je bridge plat gaat of je netwerk werkt niet, werken je lampen altijd nog met fysieke schakeling.
Moet je ze natuurlijk wel zo instellen dat ze aangaan na een stroomonderbreking....

Maar ik zou ook altijd een paar lampen in huis via een fysieken ouderwetse schakelaar laten gaan, zodat je altijd wat licht hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door robkrekel op 02-07-2019 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
robkrekel schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:35:
[...]
Moet je ze natuurlijk wel zo instellen dat ze aangaan na een stroomonderbreking....
Maar ik zou ook altijd een paar lampen in huis via een fysieken ouderwetse schakelaar laten gaan, zodat je altijd wat licht hebt.
Als ik hier de schakelaar omzet (uit) en na korte tijd weer aan, gaan ze standaard aan. Hoef je niet te programmeren, enige wat z e dan niet doen is terug gaan naar previous state, maar een normale heldere modus wat prima is in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
WaMeLiNoS schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:02:
[...]

Als ik hier de schakelaar omzet (uit) en na korte tijd weer aan, gaan ze standaard aan. Hoef je niet te programmeren, enige wat z e dan niet doen is terug gaan naar previous state, maar een normale heldere modus wat prima is in dat geval.
En dan valt de zekering uit en heb je 's nachts om 3 uur die felle lamp in je gezicht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:12

Quad

Doof

Nouja, als hier een zekering eruit gaat, gaat die niet vanzelf weer aan. Dan werkt sowieso niks meer, tenzij je het tijdelijk kunt voorkomen met een UPS.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Cable_boy schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:01:
Zou je dan in bijvoorbeeld nieuwbouw nog steeds via een doos in de wand gaan? Ook als er geen stopcontacten komen?
Ik weet niet wat tegenwoordig de (nen1010) standaard is maar zover ik weet loopt het altijd vanaf de centraal doos (centraal in het plafond) maar de muurpunten. Dus ja, die zou je weg kunnen laten. Zelf vind ik het erg fijn om diverse stopcontacten op middel hoogte te hebben voor stofzuigers of oplaadpunten e.d.
robkrekel schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 11:35:
Op dit moment zou ik dat ook doen voor de centrale lampen (hal, overloop etc) voor het geval de bridge niet werkt. Ook voor bezoek is het wel handig dat ze snappen hoe bijv. het toilet licht werkt.
ThemNuts schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:44:
En dan valt de zekering uit en heb je 's nachts om 3 uur die felle lamp in je gezicht :)
Daarom is het zo mooi dat je dat nu pér lamp kan instellen. Daarnaast 3 keer kort powercyclen en hij gaat alsnog aan op 100% wit. Een tijdelijke (externe) onderbreking lijkt mij overigens logischer dan een zekering.

Zoals ik hierboven al schreef heb ik voor mijn centrale plekken dus ingesteld dat de lampen na uitval aan gaan. Ook een paar andere die dan op 'nachtlamp' gaan puur voor oriëntatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
DukeBox schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:26:

Op dit moment zou ik dat ook doen voor de centrale lampen (hal, overloop etc) voor het geval de bridge niet werkt. Ook voor bezoek is het wel handig dat ze snappen hoe bijv. het toilet licht werkt.
Bij mij weten ze dat, via een motion sensor :*)

Is het licht 's nachts ook mooi gedimt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

robkrekel schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:58:
Bij mij weten ze dat, via een motion sensor :*)
Heb ik ook..
Is het licht 's nachts ook mooi gedimt
.. heb je hem overdag dan gewoon ? Hoe heb je dat gedaan.

Ik schakel dus met de knop om hem 'aan/uit' te doen en de sensor om 's nachts hem automatisch gedimt aan te zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 02-07-2019 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
ThemNuts schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:44:
[...] En dan valt de zekering uit en heb je 's nachts om 3 uur die felle lamp in je gezicht :)
Mijn meterkast flipt zichzelf niet zo maar aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:05
Ik heb 1 lamp die een beetje de hik heeft. Soms gaat hij vanzelf uit en later weer aan. Of midden in de nacht gaat deze aan.
Ik heb kanaal al aangepast, verder hebt ik geen idee wat ik er aan kan doen. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:28
Eventueel firmware updaten, voor zover nog niet gedaan?

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
DukeBox schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 18:18:
[...]

Heb ik ook..

[...]

.. heb je hem overdag dan gewoon ? Hoe heb je dat gedaan.

Ik schakel dus met de knop om hem 'aan/uit' te doen en de sensor om 's nachts hem automatisch gedimt aan te zetten.
Ehh, zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bonkE5cY7vI3ZYwnR0fQCfbh/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:41
Vanmorgen werkten mijn timers en routines niet. Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja ok, logisch, beetje domme vraag van mij.

Zo had ik hem ook maar bij stil zitten gaat hij dan uit of wanneer je 's nachts meer licht nodig hebt en beweegt gaat hij dimmen.
Ik ben op zoek naar dat de bewegings sensor hem alleen aanzet als hij uit is. En uitzet als hij door de sensor is aangezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
DukeBox schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 07:35:
[...]

Zo had ik hem ook maar bij stil zitten gaat hij dan uit of wanneer je 's nachts meer licht nodig hebt en beweegt gaat hij dimmen.
Ik ben op zoek naar dat de bewegings sensor hem alleen aanzet als hij uit is. En uitzet als hij door de sensor is aangezet.
Ik heb iets van 6 bewegingssensoren in hal berging toilet badkamer keuken en een soort inloopkast en die reageren allemaal op lichtval en schakelen in bij beweging en na 1-3 min schakelen ze auto uit wanneer er geen beweging meer is

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
ducolwd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:29:
Ik heb 1 lamp die een beetje de hik heeft. Soms gaat hij vanzelf uit en later weer aan. Of midden in de nacht gaat deze aan.
Ik heb kanaal al aangepast, verder hebt ik geen idee wat ik er aan kan doen. Iemand suggesties?
Je lamp eens van het stroom halen of je lamp eens resetten..

[ Voor 4% gewijzigd door Birdy D op 03-07-2019 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
DukeBox schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 07:35:
[...]

Er is in hue labs iets beschikbaar. Dan kan je een motion sensor met een dimmer tijdelijk uitschakelen, en dan kan je dus met de dimmer ook de lichtsterkte omhoog zetten zonder dat je motionsensor deze direct weer terugzet. Heb ik even gebruikt, maar werkte toen nog niet optimaal, maar je zou eens kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

robkrekel schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:30:
Heb ik even gebruikt, maar werkte toen nog niet optimaal, maar je zou eens kunnen kijken.
Heb dezelfde bevindingen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
DukeBox schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:41:
[...]

Heb je een iPhone / iPad? Dan kun je dat goed realiseren met de app iConnectHue

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-10 09:58
DukeBox schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:41:
[...]

Je kan zelf sleutelen.

Bijvoorbeeld door een variabele aan te maken en deze op 1 te zetten via de acties van de dimmer switch wanneer het licht aangezet wordt (“on”). In de sensor kan je de variable opnemen in de condities waarbij deze op 0 moet staan om iets te mogen uitvoeren.

Als je licht uitdoet via de dimmer (“off”) kan de variabele weer op 0 worden gezet. Daarmee wordt de sensor weer actief.

Je kan ook een variabele aanmaken en die op 1 zetten als het licht feller wordt gezet. De variabele neem je dan op bij de condities van de sensor. Als de variable op 1 staat dan blokkeer je de uitvoering van het licht aanzetten (en restoren). Dan moet je alleen bedenken wanneer deze variable weer naar 0 moet (bij uitzetten bij geen beweging bijvoorbeeld).

Feitelijk kun je van alles zelf bedenken en implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Die opties heb ik niet in Hue App of Hue Labs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
ducolwd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:29:
Klinkt als een slechte fitting, als lamp slecht contact maakt kun je dit soort problemen krijgen. Kan zijn dat je hem beter moet aandraaien en anders probeer de lamp in een andere fitting?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernst033
  • Laatst online: 06-10 05:09
Ik ben niet helemaal tevreden met de minimale dim van m'n huidige Hue lampen. Ik vind ze op de laagste stand nog steeds te veel licht geven. Weet iemand of dit beter is met Hue White of Hue White Ambiance lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ernst033 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:10:
Ik ben niet helemaal tevreden met de minimale dim van m'n huidige Hue lampen.
Wat zijn je huidige lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernst033
DukeBox schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:33:
[...]

Wat zijn je huidige lampen?
Hue Color, eerste generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb geen ervaring met de eerste generatie om te bepalen of de huidige verder dimmen.
De huidige E27 color en white ambiance dimmen op nachtstand allen gelijk Net als de E14 al is die nog iets donkerder. Maar geen van allen komt bijv. in de buurt van de Hue Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-10 09:58
DukeBox schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:52:
[...]

Die opties heb ik niet in Hue App of Hue Labs..
Dat klopt.
Daarvoor zijn er third party apps zoals all4hue e.d..

En als dat niet voldoet, kun je je bridge zelf rechtstreeks benaderen via een webbrowser.
Zie https://developers.meethue.com/develop/get-started-2/

Natuurlijk kost dit inleertijd, maar daarmee kun je je Hue omgeving aanpassen naar je eigen wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Ernst033 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:10:
Ik ben niet helemaal tevreden met de minimale dim van m'n huidige Hue lampen. Ik vind ze op de laagste stand nog steeds te veel licht geven. Weet iemand of dit beter is met Hue White of Hue White Ambiance lampen?
De Hue Ambiance zijn speciaal ontworpen om zo ver mogelijk te dimmen, vanaf Gen3 gaan ook de Hue Color net zo ver (rond de tijd dat deze lampen zijn ontwikkeld, was men druk bezig met de wake-up functionaliteit in de app!).

De Hue White dimt niet zo ver helaas, deze dimt zelf minder ver dan de ouder Hue Color lampen (Gen1 en Gen 2).

Maar de Hue Go en Gen2 Lightstrip dimmen nog het beste en zijn dus ook zeer geschikt als wake up light bij je bed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernst033
Super, bedankt voor de reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog2K
  • Laatst online: 06-10 17:59

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

1743030P7 = Hue Outdoor Impress buitenwandlamp (breed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 19:53
heeft iemand die enocean PTM 215 module wel eens los gekocht?

Zie bijvoorbeeld hier:
https://nl.farnell.com/en...nsmitter-mod-2/dp/2760209

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Unkie schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:47:

Zie bijvoorbeeld hier:
Kun je niet gebruiken met Philips Hue, gebruikt Enocean protocol en voor Philips Hue moet je ZigBee Green Power modules hebben!

Verder vraag ik me af, wanneer je een niet Philips Hue of Philips Friend of Hue, ZigBee Green Power schakelaar toevoegt aan je Hue Bridge of je deze dan ook kunt gebruiken, vanuit de Hue App sowieso niet, wellicht dat deze dan via API van de Bridge wel zichtbaar is, maar dan moet je zelf met Json scripts de schakelaar programmeren in de Bridge......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14
Unkie schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:47:

Zie bijvoorbeeld hier:
Deze moet je hebben: PTM 215ZE
https://www.enocean.com/e...-24ghz/details/ptm-215ze/

Die heb ik nog niet kunnen vinden ergens los..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:56
Romius schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 12:15:
Ik ben ook bezig met Hue en ik zoek nog een oplossing voor de buitenverlichting, welke geen Hue is. Deze wil ik wel graag op gezette tijden aan en uitzetten. Momenteel zit het geheel op een normale schakelaar binnen het huis.

Ik zag deze al, maar het is niet-dimbare verlichting die in de tuin zit, wel werkt alles op 220v: https://www.robbshop.nl/i...jYZwG4x8fIPBoCQaEQAvD_BwE

Werkt dit evengoed, of moet ik iets anders hebben?
Ik heb dezelfde situatie, maar zag mijn eigen vraag niet (helemaal) beantwoord:

Hoe schakelt dit ding? M.a.w. is dit compatibel met alle soorten verlichting/lasten? Je ziet soms dat die dingen (volgens mij is dat bij sommige KaKu's ook) intern eigenlijk een soort dimmer zijn, met een "soft on", waardoor niet-dimbare LEDs en spaarlampen hier niet mee overweg kunnen. Laat ik in mijn tuin nu net door de vorige eigenaar gezegend zijn met enkele niet dimbare LEDs en spaarlampen op moeilijk bereikbare plekken. Als deze schakelaar "gewoon" een maak/breek contact doet, is dat geen probleem, maar als het een soort aan/uit variant is van de iCasa dimmer, moet ik toch eerst mijn lampen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17
Sjoop1985 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:22:
[...]

Ik heb dezelfde situatie, maar zag mijn eigen vraag niet (helemaal) beantwoord:

Hoe schakelt dit ding? M.a.w. is dit compatibel met alle soorten verlichting/lasten? Je ziet soms dat die dingen (volgens mij is dat bij sommige KaKu's ook) intern eigenlijk een soort dimmer zijn, met een "soft on", waardoor niet-dimbare LEDs en spaarlampen hier niet mee overweg kunnen. Laat ik in mijn tuin nu net door de vorige eigenaar gezegend zijn met enkele niet dimbare LEDs en spaarlampen op moeilijk bereikbare plekken. Als deze schakelaar "gewoon" een maak/breek contact doet, is dat geen probleem, maar als het een soort aan/uit variant is van de iCasa dimmer, moet ik toch eerst mijn lampen vervangen.
Ik heb nog even verder gezocht, er is ook nog een switch variant, die 5 euro goedkoper is. Het lijkt mij dat die wel moet werken: https://www.wifimedia.eu/nl/icasa-switch.html

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 19:53
Alle credits voor @vanardenne !!

Zelf heb ik gewacht op de Busch Jaeger (BJ) Friend of Hue (FoH) wandschakelaars. Na lang wachten bleken deze niet gemaakt te worden voor de Balance SI serie. De BJ FoH wandschakelaars zijn er alleen voor de future® linear-serie.

Dus toch maar aan de slag gegaan met de zelfbouw wandschakelaar! En je ziet amper kleurverschil! De omlijsting is Busch Jaeger Balance SI en de knoppen zijn dus van Jung.

Ik ben erg content mee! Bedankt vanardenne!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dfaR5QHJJ1uTRPTB22GdS65e/full.jpg?nohitcount=1

@Erik1971 & @HammerT : Bedankt, ik heb toch maar gewoon de Hue Tap besteld en deze uit elkaar gehaald.

[ Voor 8% gewijzigd door Unkie op 05-07-2019 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
Romius schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 07:41:
[...]

Ik heb nog even verder gezocht, er is ook nog een switch variant, die 5 euro goedkoper is. Het lijkt mij dat die wel moet werken: https://www.wifimedia.eu/nl/icasa-switch.html
Dat is precies wat ik bedoel, ik linkte naar de dimmer ter illustratie, maar de switch uit de door mij gequotete post doel ik op. Die dimmer ken ik, die werkt met R en C loads, maar die switch... Is die nog selectief? Is t een maak/breek contact, of een relais, dat gewoon aan/uit schakelt, of zit er een ander circuit in. Ik meende ergens gelezen te hebben dat deze switch "soft on" en "soft off" doet. Dat duidt op een dimcircuit, wat niet gezond is voor mijn huidige tuinlampen (spaar en niet dimbaar LED) en/of de switch zelf.
Ik hoopte dat iemand ervaring heeft met de switch (dus niet de dimmer) die dat kan bevestigen of ontkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 20:38
Ik heb de volgende situatie:

1 x runner 2 in de slaapkamer met hue dimmer
1 gu10 ledlamp in de slaapkamer
1 x runner 3 in de keuken met hue dimmer
2x ledlamp in de woonkamer

Nu overweeg ik ook de starterkit gu10 met dimmer, bridge

Kan je de runner 2 met 1 aparte hue gu10 op de bestaande dimmer aansluiten? Dus de losse gu10 toevoegen aan de bestaande in de slaapkamer. zodat de runner 2 en de aparte gu10 als 1 te bedienen zijn.
En mocht dat niet bevallen kan je ze dan ook weer ontkoppelen van de dimmer?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ja dat kan.
Ik neem aan dat de GU10 spot in een andere lamp wordt gezet?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Klopt, ik heb een paar losse tafelspots waarbij het mooi zou zijn als die hetzelfde licht kunnen geven als de plafondspotjes, gelijk te bedienen met de dimmer en evt afzonderlijk via de app

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-08 17:40
Inmiddels bezig met het aanleggen van een Lightstrip, maar deze wil ik in 2 delen gaan gebruiken.
Op internet kwam ik de producten van Litcessory tegen, die dat mogelijk maken. Bijvoorbeeld met dit koppelstukje.

In een Nederlandse webshop kwam ik dit koppelstukje tegen.

Zou dit ook op een Philips Hue Lightstrip werken? De klantenservice kon me niet verder helpen.
Of als iemand anders een betere suggestie heeft hoor ik dat ook graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@Kwandoerie Of die van ledstripkoning werkt weet ik niet maar ik zelf heb er op de afgeknipte kant nieuwe pin headers op gesoldeerd en gebruik daar tussen in een kant en klare extension cable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
[b]

In een Nederlandse webshop kwam ik dit koppelstukje tegen.

Zou dit ook op een Philips Hue Lightstrip werken? De klantenservice kon me niet verder helpen.
Of als iemand anders een betere suggestie heeft hoor ik dat ook graag :)
Die gaat ook gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

cbr600f4i schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:01:
Klopt, ik heb een paar losse tafelspots waarbij het mooi zou zijn als die hetzelfde licht kunnen geven als de plafondspotjes, gelijk te bedienen met de dimmer en evt afzonderlijk via de app
Of ze hetzelfde licht geven weet ik niet, zijn verschillende producten.
Maar met wat je wilt kan dan wel prima.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Quad schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 23:05:
[...]

Of ze hetzelfde licht geven weet ik niet, zijn verschillende producten.
Maar met wat je wilt kan dan wel prima.
Daar zeg je wat, was mij nog niet opgevallen maar de white ambiance gu10 heeft geen starterkits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-10 20:54

Franko P.

Hit it.

Heb hier in huis 3 dimmers van Berker welke dus 3 groepen lampen bedienen.
1x3 spots
1x4 spots
1x4 spots

Alles is GU10.

Nu zijn dit inbouw dimmers met vaste bedrading naar de lampen.
Ook zijn deze door middel van afstandsbediening aan/uit te schakelen en te dimmen. Ook kan ik door middel van snelkeuze knoppen lichtprofielen instellen, bijvoorbeeld alles aan, 1 groep uit en 2 aan, etc.

Helaas is er 1 dimmer kapot gegaan.
Wil van de gelegenheid gebruik maken om over te stappen op led dimmers, de huidige kunnen dit niet, waardoor ik nog steeds met halogeen verlichting zit welke toch behoorlijk stroom verbruiken.

Bestaat er in de Philips Hue lijn iets wat bovenstaande ook kan?
Of heb ik het goed begrepen dat Hue niet te combineren is met bestaande dimmers?

Heb dit gevonden: https://www.robbshop.nl/i...e-zigbee-400w-robb-smarrt
Hier hebben ze het over een blauwe draad?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Franko P. schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 23:34:
1x3 spots
1x4 spots
1x4 spots

Alles is GU10.

Ook zijn deze door middel van afstandsbediening aan/uit te schakelen en te dimmen. Ook kan ik door middel van snelkeuze knoppen lichtprofielen instellen, bijvoorbeeld alles aan, 1 groep uit en 2 aan, etc.

Wil van de gelegenheid gebruik maken om over te stappen op led dimmers, de huidige kunnen dit niet, waardoor ik nog steeds met halogeen verlichting zit welke toch behoorlijk stroom verbruiken.

Of heb ik het goed begrepen dat Hue niet te combineren is met bestaande dimmers?

Die blauwe/nul-draad is om dimmer continue van spanning te voorzien zodat je hem kan bedienen.

Deze werkt prima, maar nadeel is dat deze niet als ouderwetse handbediende dimmer kan werken. Dat kan je oplossen door bv een hue dimmer weer zo in te stellen, dat hij deze aanstuurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Unkie schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:40:

Ik ben erg content mee! Bedankt vanardenne!
👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 13:15
Sjoop1985 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:15:
[...]

Dat is precies wat ik bedoel, ik linkte naar de dimmer ter illustratie, maar de switch uit de door mij gequotete post doel ik op. Die dimmer ken ik, die werkt met R en C loads, maar die switch... Is die nog selectief? Is t een maak/breek contact, of een relais, dat gewoon aan/uit schakelt, of zit er een ander circuit in. Ik meende ergens gelezen te hebben dat deze switch "soft on" en "soft off" doet. Dat duidt op een dimcircuit, wat niet gezond is voor mijn huidige tuinlampen (spaar en niet dimbaar LED) en/of de switch zelf.
Ik hoopte dat iemand ervaring heeft met de switch (dus niet de dimmer) die dat kan bevestigen of ontkrachten.
Deze Zigbee 3.0 schakelmodule heeft een intern relais die je ook hoort klikken bij bediening. Intern is de inkomende L1/fase 230V op dit relais aangesloten wat op de uitgang van het relais wordt afgegeven. Schakelt naar mijn mening elke belasting tot 400W.
De HUE App ziet deze module als een aan/uit lamp welke je simpel kunt hernoemen naar wat je zelf prettig vind.

[ Voor 4% gewijzigd door Theo74 op 07-07-2019 19:56 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
1x3 spots
1x4 spots
1x4 spots

Alles is GU10.

Werkt prima voor jouw situatie, alle bestaande dimmers kun je hiervoor omwisselen, als je maar onder de 400W blijft.
Je moet alleen wel een blauwe nul draad bijtrekken omdat zoals eerder geschreven de dimmodule continue 230V nodig heeft. De blauwe nuldraad kun je uit de centraaldoos in het plafond halen/bijtrekken, of je moet het geluk hebben dat er naast je inbouwdimmers een wandcontactdoos zit die op dezelfde zekeringgroep zit, dan kun je daar een blauwe nuldraad van aftakken.

Handmatig bedienen van deze dimmodule is ook mogelijk. Dit doe je door een pulsdrukker (drukken is aan en veert automatisch weer terug naar uit) aan te sluiten op de twee losse contacten van de dimmodule. Kort drukken is aan/uit, lang ingedrukt houden is dimmen/feller.
Dit mag een pulsdrukker van elk gewenst merk zijn waarop je elke gewenste wipper van het zelfde merk zet.
Als je op de website van de dimmodule kijkt zie je dat je een aansluitschema kunt downloaden, hierop vind je ook terug hoe je de pulsdrukker aan moet sluiten.
Als je beetje handig bent krijg je de dimmodule in de inbouwdoos in de muur en past de inbouw pulsdrukker er ook nog netjes bij.

In de HUE app wordt deze dimmodule gevonden als een dimbare lamp die je simpel een andere naam kunt geven. Het dimgedrag is goed en redelijk linear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Unkie schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:40:
Alle credits voor @vanardenne !!

Zelf heb ik gewacht op de Busch Jaeger (BJ) Friend of Hue (FoH) wandschakelaars. Na lang wachten bleken deze niet gemaakt te worden voor de Balance SI serie. De BJ FoH wandschakelaars zijn er alleen voor de future® linear-serie.
B&J FoH schakelaar past ook in de carat®, Busch-dynasty®, pur stainless steel, solo®, Busch-axcent® en natuurlijk de geleverde future® linear serie. Op de site vind je wat meer info.

Jammer genoeg past de B&J FoH schakelaar niet op alle B&J series maar nog minder vind ik dat alleen Niko, B&J en het minder bekende merk Vimar FoH hebben geadopteerd. Jung, Gira, Peha, etc. lijken vooralsnog geen interesse te hebben.
Een HUE Tap module ombouwen en inbouwen als oplossing is leuk maar in de HUE app blijf je de ronde Tap zien en niet een vierkante schakelaar met twee wip vlakken. Zoals je dit met de FoH schakelaars wel hebt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Je hebt zeker niet de mogelijkheid om meteen naar 230V spot's te gaan ? In dat geval zou je ook helemaal native Hue kunnen overwegen,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 17:02

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Theo74 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:23:
[...]

B&J FoH schakelaar past ook in de carat®, Busch-dynasty®, pur stainless steel, solo®, Busch-axcent® en natuurlijk de geleverde future® linear serie. Op de site vind je wat meer info.

Jammer genoeg past de B&J FoH schakelaar niet op alle B&J series maar nog minder vind ik dat alleen Niko, B&J en het minder bekende merk Vimar FoH hebben geadopteerd. Jung, Gira, Peha, etc. lijken vooralsnog geen interesse te hebben.
Een HUE Tap module ombouwen en inbouwen als oplossing is leuk maar in de HUE app blijf je de ronde Tap zien en niet een vierkante schakelaar met twee wip vlakken. Zoals je dit met de FoH schakelaars wel hebt,
Dat het er in de app niet zo uit ziet maal ik toch wat minder om, het ziet er strak uit en werkt perfect;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6Hksf9lpoWZyieb8oWH1Klyu/full.jpg
Gira ST55, meest rechtse is de omgebouwde Tap

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
Theo74 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:55:
[...]

Deze Zigbee 3.0 schakelmodule heeft een intern relais die je ook hoort klikken bij bediening. Intern is de inkomende L1/fase 230V op dit relais aangesloten wat op de uitgang van het relais wordt afgegeven. Schakelt naar mijn mening elke belasting tot 400W.
De HUE App ziet deze module als een aan/uit lamp welke je simpel kunt hernoemen naar wat je zelf prettig vind.
Dit wilde ik weten! Dankje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Tomba schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:19:
[...]

Dat het er in de app niet zo uit ziet maal ik toch wat minder om, het ziet er strak uit en werkt perfect;
[Afbeelding]
Gira ST55, meest rechtse is de omgebouwde Tap
Ik moet je inderdaad meegeven dat het resultaat mooi is gelukt. Maar je zult het met mij eens zijn dat het jammer is dat de grote merken schakelmateriaal geen interesse in HUE tonen en hier niets voor hebben.

Bijvoorbeeld Gira en Jung houden het bij hun bi-directionele Insta eNet systeem wat buiten de hoge prijs weinig flexibel is m.b.t. koppelingen naar andere domotica. Het is praktisch gezien een zeer stabiel maar compleet dichtgetimmerd systeem waarbij de app alleen gratis is als je deze binnen het Wifi netwerk gebruikt. Via 4G zit je vast aan een abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 17:02

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Theo74 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:34:
[...]

Ik moet je inderdaad meegeven dat het resultaat mooi is gelukt. Maar je zult het met mij eens zijn dat het jammer is dat de grote merken schakelmateriaal geen interesse in HUE tonen en hier niets voor hebben.

Bijvoorbeeld Gira en Jung houden het bij hun bi-directionele Insta eNet systeem wat buiten de hoge prijs weinig flexibel is m.b.t. koppelingen naar andere domotica. Het is praktisch gezien een zeer stabiel maar compleet dichtgetimmerd systeem waarbij de app alleen gratis is als je deze binnen het Wifi netwerk gebruikt. Via 4G zit je vast aan een abonnement.
Ik ben het absoluut met je eens. Sowieso is Gira helemaal apart omdat ze dus gewoon een EnOcean inbouwset hebben waarin de Hue Tap variant zo past;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hii0oUNQOZMM7XleQDHVpxkN/full.jpg
Links de Hue Tap versie, rechts de Gira EnOcean

Overigens door via Elektro and More in Duitsland te bestellen en Hue Taps tweedehands op te pikken kwam ik op een - voor mij acceptabele - prijs van ongeveer 60€ per dubbele Gira Hue schakelaar.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Tomba schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:55:
[...]

Ik ben het absoluut met je eens. Sowieso is Gira helemaal apart omdat ze dus gewoon een EnOcean inbouwset hebben waarin de Hue Tap variant zo past;
[Afbeelding]
Links de Hue Tap versie, rechts de Gira EnOcean

Overigens door via Elektro and More in Duitsland te bestellen en Hue Taps tweedehands op te pikken kwam ik op een - voor mij acceptabele - prijs van ongeveer 60€ per dubbele Gira Hue schakelaar.
Op basis van deze EnOcean schakelaar aan Jung Nederland (heeft deze natuurlijk ook) gevraagd waarom ze de interne module ook niet in Zigbee variant leveren. Het duurde even tot mijn vraag duidelijk werd maar het antwoord kwam gelukkig meteen: Is er niet en komt meest waarschijnlijk ook niet.
Jung meent dat zij al een prima HUE oplossing heeft met hun Zigbee wandzender.
Maar die moet je direct op de lampen aanmelden en vind je niet terug in de HUE app. Voor het geld dus niet echt een goede HUE investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Theo74 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 18:45:
Maar die moet je direct op de lampen aanmelden en vind je niet terug in de HUE app. Voor het geld dus niet echt een goede HUE investering.
Aan de andere kant is het wel fijn dat het ook zonder je bridge blijft functioneren. Daarnaast wordt de status van de lamp natuurlijk wel netjes geupdate in de app. Vroeger toen ik alles met KaKu had was dat wel fijn qua betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
DukeBox schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:14:
[...]

Aan de andere kant is het wel fijn dat het ook zonder je bridge blijft functioneren. Daarnaast wordt de status van de lamp natuurlijk wel netjes geupdate in de app. Vroeger toen ik alles met KaKu had was dat wel fijn qua betrouwbaarheid.
Ben ik in zoverre met je eens dat ik dan liever een Sunricher variant van de wandzender zou aanschaffen.
Die doen exact het zelfde maar zijn een stuk goedkoper.

Persoonlijk vind ik het prettig dat als ik een prijzige schakelaar/wandzender koop, deze ook netjes en als origineel in de HUE app wordt getoond en elke knop makkelijk is toe te wijzen aan een gewenste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-10 21:57
Ik krijg komende maandag de sleutel van mijn nieuwe huis en zou graag al mijn lampen vervangen door hue lampen.

Het lichtplan voor de woning is al redelijk compleet alleen heeft de lampen adviseur ons laten twijfelen wat betreft de led strips.

Hij gaf aan dat de warm wit stand van de hue ledstrips een stuk killer waren dan van andere ledstrips. Dus dat de ledstrip of, vol wit, of behoorlijk richting geel gaat, maar niet daartussen in. Op het internet zie ik echter vrij veel voorbeelden van mooi warm licht van de hue strip.

Wat is jullie ervaring hiermee?

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Intruder schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:47:
Hij gaf aan dat de warm wit stand van de hue ledstrips een stuk killer waren dan van andere ledstrips.
...
Wat is jullie ervaring hiermee?
Dat is echt onzin, misschien dat ie doelt op de eerste versie maar de lightstrip plus is heel mooi warm zacht in te stellen (2000K, de meeste strips beginnen pas bij 2500K). Je kan hem ook extreem ver dimmen, met een beetje rood erbij zelfs tegen 'net niet uit' aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-10 21:57
DukeBox schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:36:
[...]

Dat is echt onzin, misschien dat ie doelt op de eerste versie maar de lightstrip plus is heel mooi warm zacht in te stellen (2000K, de meeste strips beginnen pas bij 2500K). Je kan hem ook extreem ver dimmen, met een beetje rood erbij zelfs tegen 'net niet uit' aan.
Thanks!

Mijn indruk was zelf dat ze hue verkocht omdat er veel vraag naar is, maar dit liever niet verkochten ivm lagere marches (of iets dergelijks).

Ik denk dat ik om te testen maar even een starter set kopen in combinatie met een lighstrip om zo te kijken wat ik er zelf van vind. Maar als jullie nou hadden gezegd "die lightstrips hebben inderdaad minder mooie warm wit weergave" dan ga ik het niet eens proberen.

Edit:

Zojuist een gu27 starterkit gekocht met een 2 meter ledstrip. Tot nu toe alle kleuren kunnen maken met de ledstrip die ik wil.

Ik weet voldoende in ieder geval, bedankt voor het advies :)

[ Voor 11% gewijzigd door Intruder op 09-07-2019 22:09 ]

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
Gezien ik in mijn hele huis een Philips hue systeem heb, zou ik daar graag bij blijven en uitbreiden. Nu heb ik echter een vraag.

Ik was bij de Ikea, en zag slimme verlichting voor in mijn kast. Als je deur open doet, gaat het licht aan. Handig dacht ik, maar daar komt ook weer een module bij, driver, hub etc. Beetje zonde als ik ook een philips hue ledstrip kan gebruiken eventueel.

Kun je zoiets dergelijks realiseren met Philips Hue? Dat als je de deur van de kast opendoet, het licht aan gaat en als je hem dicht doet, het licht weer uitgaat?

Gaat om het onderstaande product :
https://www.ikea.com/nl/n...ducts/20332254/#/90332255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
rolandos582 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:30:
Gezien ik in mijn hele huis een Philips hue systeem heb, zou ik daar graag bij blijven en uitbreiden. Nu heb ik echter een vraag.

Ik was bij de Ikea, en zag slimme verlichting voor in mijn kast. Als je deur open doet, gaat het licht aan. Handig dacht ik, maar daar komt ook weer een module bij, driver, hub etc. Beetje zonde als ik ook een philips hue ledstrip kan gebruiken eventueel.

Kun je zoiets dergelijks realiseren met Philips Hue? Dat als je de deur van de kast opendoet, het licht aan gaat en als je hem dicht doet, het licht weer uitgaat?

Met Hue zal zoiets wel kunnen als je een ledstrip koppelt aan een motionsensor. Maar dat product dat je noemt heeft helemaal geen bridge o.i.d. nodig hoor, is alleenstaand, en dergelijke producten zijn er genoeg.

Ik heb zelf xiaomi ledlampen hiervoor, deze. Maar ook als je echt strips wilt zijn er legio mogelijkheden. Met hue kan het wel maar wel een duur geintje zelfs al zou je tradfi innr of osram ledstrips gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Nu online
rolandos582 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:30:

Waarom zo ingewikkeld? Heb deze hangen in de kasten/CV-ruimte/washok: https://www.gamma.nl/asso...tschakelaar-wit/p/B456245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Met @dragon2 , wij hebben zelf in onze voorraadkast, meterkast en kledingkast ook een dergelijke lamp met motion sensor, werkt ook als de trein.

In ons geval heb ik deze: https://nl.aliexpress.com/item/32895998437.html (geen referral)
Warm wit, 19CM. Batterijen gaan +- 1 jaar mee met dagelijks aan/uit.
Die van @dragon2 heb ik ook gehad voor op de overloop, is een prettig licht voor 's nachts.

Echter, wanneer je elektra kunt verkrijgen op de plek waar je de verlichting wilt, zou ik batterijen vermijden. :)

@rolandos582 De Ikea strip heeft alleen een netsnoer en een ledriver verder nodig. Een Ikea HUB is niet verplicht (mogelijk kan die driver ook gekoppeld worden aan HUE? ;) ).

[ Voor 14% gewijzigd door Quad op 09-07-2019 23:55 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
dragon2 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:43:
[...]

Met Hue zal zoiets wel kunnen als je een ledstrip koppelt aan een motionsensor. Maar dat product dat je noemt heeft helemaal geen bridge o.i.d. nodig hoor, is alleenstaand, en dergelijke producten zijn er genoeg.

Ik heb zelf xiaomi ledlampen hiervoor, deze. Maar ook als je echt strips wilt zijn er legio mogelijkheden. Met hue kan het wel maar wel een duur geintje zelfs al zou je tradfi innr of osram ledstrips gebruiken.
Hmm, hoe werkt het dan? Simpelweg met stroom oid?
Helox-in-a-box schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:46:
[...]

Waarom zo ingewikkeld? Heb deze hangen in de kasten/CV-ruimte/washok: https://www.gamma.nl/asso...tschakelaar-wit/p/B456245
Aha, dat is wel handig inderdaad. Op het moment dat je de ruimte betreed, gaat het licht aan. Deur dicht, lamp uit. Simpel en effectief. Maar hoe verbind je zoiets dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
rolandos582 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:55:
[...]

Hmm, hoe werkt het dan? Simpelweg met stroom oid?
Hoe werkt WAT? Dat ikea product waar je zelf mee komt aanzetten? Moet ik de beschrijving daarvan gaan doorlezen..? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
dragon2 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:58:
[...]

Hoe werkt WAT? Dat ikea product waar je zelf mee komt aanzetten? Moet ik de beschrijving daarvan gaan doorlezen..? }:O
Ah nvm ik was te snel 8)7
Ik heb stroom op de plek waar ik deze lampen wil monteren, dus wil liever geen batterijen gaan gebruiken. Al snap ik je idee op zich wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

rolandos582 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:55:

[...]

Aha, dat is wel handig inderdaad. Op het moment dat je de ruimte betreed, gaat het licht aan. Deur dicht, lamp uit. Simpel en effectief. Maar hoe verbind je zoiets dan?
Ik heb geen tekening van dat schakelaartje, maar zoiets onderbreekt het stroomcircuit als de schakelaar ingedrukt is (deur dicht) en zodra de deur open gaat, komt het weer in gang.

Ik vermoed dat het vanaf de elektra -> kroonsteentje -> lampendraad -> schakelaartje -> lampendraad -> lamp gaat.
Maar dan gaat het weer om Hue heen.

Een schakelaar zal denk ik na verloop van tijd ook minder goed kunnen werken. Een sensor zal het altijd wel blijven doen, daarnaast heb je geen verlichting als de ruimte licht genoeg is.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Quad schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 00:08:
[...]

Ik heb geen tekening van dat schakelaartje, maar zoiets onderbreekt het stroomcircuit als de schakelaar ingedrukt is (deur dicht) en zodra de deur open gaat, komt het weer in gang.

Ik vermoed dat het vanaf de elektra -> kroonsteentje -> lampendraad -> schakelaartje -> lampendraad -> lamp gaat.
Maar dan gaat het weer om Hue heen.

Een schakelaar zal denk ik na verloop van tijd ook minder goed kunnen werken. Een sensor zal het altijd wel blijven doen, daarnaast heb je geen verlichting als de ruimte licht genoeg is.
Ja een sensor is wel leuk maar prijs technisch gezien niet zo interessant. Ik heb wel 2 sensors in mijn huis maar ik denk dat het voor een kast niet zo heel goed gaat werken. Zo'n schakelaar zou inderdaad wel kunnen, ik zal me eens erin verdiepen.

Ik zie wel dat de IKEA ledstrips vaak in de hue app kunnen worden toegevoegd. Heeft iemand hier ervaring met de ledstrips? Niet met de lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:51:
@rolandos582 De Ikea strip heeft alleen een netsnoer en een ledriver verder nodig. Een Ikea HUB is niet verplicht (mogelijk kan die driver ook gekoppeld worden aan HUE? ;) ).
Ikea Tradfi drivers zijn aan Hue te koppellen. Ik heb dat eens uitgezocht om te kijken of ik de lampen van mijn Ikea badkamer-kast ook aan Hue kon knopen. De conclusie was dat veel van de ikea-drivers 1-op-1 te vervangen zijn door de Tradfri driver... maar de driver van mijn kastje net niet. (Is er wel in te modden, maar zo ver wilde ik niet gaan).
rolandos582 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 00:37:
Ja een sensor is wel leuk maar prijs technisch gezien niet zo interessant. Ik heb wel 2 sensors in mijn huis maar ik denk dat het voor een kast niet zo heel goed gaat werken. Zo'n schakelaar zou inderdaad wel kunnen, ik zal me eens erin verdiepen.
Die infrarood-sensoren van Hue zijn niet zo gek duur (pricewatch: Philips Hue Motion Sensor) en hebben ook een lichtsensor geintegreerd zitten. Ik heb geen idee hoe snel die lichtsensor zich kan aanpassen als de situatie veranderd, maar ik kan het me zo voorstellen dat je de sensor zo kunt instellen dat als je de deur open doet terwijl het buiten de kast donker is, de lamp gedimd aan gaat. En als het buiten de kast licht is dat hij vol gaat branden.
Ik zie wel dat de IKEA ledstrips vaak in de hue app kunnen worden toegevoegd. Heeft iemand hier ervaring met de ledstrips? Niet met de lampen?
Niet echt met de ledstrips an-sich. Maar de Tradfri led-driver was in een oogwenk gekoppeld met de Hue bridge. Je kunt wel enkel dimmen, dus niet de kleur(-temperatuur) aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
RiDo78 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:16:
[...]

Ikea Tradfi drivers zijn aan Hue te koppellen. Ik heb dat eens uitgezocht om te kijken of ik de lampen van mijn Ikea badkamer-kast ook aan Hue kon knopen. De conclusie was dat veel van de ikea-drivers 1-op-1 te vervangen zijn door de Tradfri driver... maar de driver van mijn kastje net niet. (Is er wel in te modden, maar zo ver wilde ik niet gaan).

[...]

Die infrarood-sensoren van Hue zijn niet zo gek duur (pricewatch: Philips Hue Motion Sensor) en hebben ook een lichtsensor geintegreerd zitten. Ik heb geen idee hoe snel die lichtsensor zich kan aanpassen als de situatie veranderd, maar ik kan het me zo voorstellen dat je de sensor zo kunt instellen dat als je de deur open doet terwijl het buiten de kast donker is, de lamp gedimd aan gaat. En als het buiten de kast licht is dat hij vol gaat branden.

[...]

Niet echt met de ledstrips an-sich. Maar de Tradfri led-driver was in een oogwenk gekoppeld met de Hue bridge. Je kunt wel enkel dimmen, dus niet de kleur(-temperatuur) aanpassen.
Niet zo gek duur inderdaad, maar voor het systeem in totaal dan weer wel. Als de led lampen van tradfi ook nog aan de app gekoppeld kunnen worden is het helemaal ideaal. Het gaat me er puur om dat het licht aan gaat als je de deur open doet. En als je hem dan kunt dimmen via de app is dat een enorm pluspunt.

Voor een ledstrip + 2 sensors betaal je dan een hoop meer dan wat de ikea strips leveren. Ik wil ook niet extreem veel opties ofzo zoals ik met de rest van mijn lampen/groepen heb. Ik denk dat ik er wel uit ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
RiDo78 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:16:
[...]

[...]

Klopt inderdaad ik heb een paar sensoren en hue witte lampen in aanbieding gekocht indertijd en in 3 grote inloopkasten gedaan en dat werkt perfekt licht gaat alleen al er buiten niet voldoende licht is en na 1 minuut geen beweging gaat licht in kasten uit .
Nooit geen schakelaars meer en nooit meer vergeten licht uit te doen perfekt gewoon .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotrent
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21-06 11:15
Ik vraag me af of de ingebouwde lichtsensor van een Hue bewegingssensor gebruikt kan worden om een bepaalde lamp uit te schakelen?

De situatie: ik heb een bewegingssensor gekoppeld aan een lamp in mijn woonkamer. Deze sensor doet 's ochtends mooi het licht aan voor mij als ik de trap afwandel. Deze sensor hangt in de hal en meet dus ook het aanwezige daglicht in de hal. Nu zou ik graag willen dat indien er voldoende daglicht in de hal binnenkomt, de lamp in de woonkamer terug wordt uitgeschakeld. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Turbotrent schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:54:
Ik vraag me af of de ingebouwde lichtsensor van een Hue bewegingssensor gebruikt kan worden om een bepaalde lamp uit te schakelen?
https://labs.meethue.com/...labs/sunlight-as-a-switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotrent
Bedankt, maar volgens mij kan je deze niet gebruiken om een lamp enkel uit te schakelen, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Turbotrent schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:28:
Bedankt, maar volgens mij kan je deze niet gebruiken om een lamp enkel uit te schakelen, of wel?
Moest even denken wat je precies bedoelt maar ik snap het.. de labs gaat er vanuit dat je hem ook ermee aanzet. Ik zou het niet weten, vaak kan je acties hangen aan triggers dus mogelijk kan je alleen een actie koppelen aan de overgang van donker naar licht.
'When the measured daylight rises above the threshold, your lights turn back off again'

@IJsbeer (hieronder) Ik zie niet in wat dat oplost ?

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 11-07-2019 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DukeBox schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:34:
[...]

Moest even denken wat je precies bedoeld maar ik snap het.. de labs gaat er vanuit dat je hem ook ermee aanzet. Ik zou het niet weten, vaak kan je acties hangen aan triggers dus mogelijk kan je alleen een actie koppelen aan de overgang van donker naar licht.
'When the measured daylight rises above the threshold, your lights turn back off again'
https://labs.meethue.com/formulas/huelabs/no-motion-no-fuss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbotrent
Hier heb ik niets aan vrees ik. Ik zoek een manier waarbij de sensor mijn lampen afzet als er genoeg daglicht is, deze formule is om een bepaalde scene terug op te roepen als er geen beweging (meer) is, iets helemaal anders dus.

Ik ga eens wat experimenteren met 'Sunlight as a switch', zoals DukeBox heeft gesuggereerd.
Pagina: 1 ... 46 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic