Kan je dat dan niet combineren met de optie "Wanneer er geen beweging is dan uitzetten"?Turbotrent schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:28:
[...]
Hier heb ik niets aan vrees ik. Ik zoek een manier waarbij de sensor mijn lampen afzet als er genoeg daglicht is, deze formule is om een bepaalde scene terug op te roepen als er geen beweging (meer) is, iets helemaal anders dus.
Ik ga eens wat experimenteren met 'Sunlight as a switch', zoals DukeBox heeft gesuggereerd.
Hangt van de kast af. Voor de kledingkast heb ik deze strips gemonteerd met de bijpassende driver. Als bonus kan ik die dan via hue dimmen geen losse afstandsbediening nodig. Voor een trapkast of berging zou ik zo'n simpele schakelaar nemen.rolandos582 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:30:
Gezien ik in mijn hele huis een Philips hue systeem heb, zou ik daar graag bij blijven en uitbreiden. Nu heb ik echter een vraag.
Ik was bij de Ikea, en zag slimme verlichting voor in mijn kast. Als je deur open doet, gaat het licht aan. Handig dacht ik, maar daar komt ook weer een module bij, driver, hub etc. Beetje zonde als ik ook een philips hue ledstrip kan gebruiken eventueel.
Kun je zoiets dergelijks realiseren met Philips Hue? Dat als je de deur van de kast opendoet, het licht aan gaat en als je hem dicht doet, het licht weer uitgaat?
Gaat om het onderstaande product :
https://www.ikea.com/nl/n...ducts/20332254/#/90332255
Who wants to life forever anyway...
In de Hue app heb ik vandaag een nieuwe kamer aangemaakt met daaraan een Hue White lamp toegevoegd. Hierbij staat het vink ‘creëer standaardscènes’ aan. Helaas worden er geen standaard scenes aangemaakt. Wat doe ik fout? In andere kamers heb ik Helder, Gedimd en Nachtlampje. Zijn dit nog scenes uit een oude Hue app en/of door de oude bridge (v1.0)? Hoe krijg ik nu deze drie scenes in de nieuwe kamer?
Met een hue white heb je geen kleurtemperatuur, dus ik zou de scenes gewoon zelf aanmaken, alleen de helderheid aanpassen is voldoende. Zelf deze 3 scenes aanmaken kost je hooguit 5 minuten.
Waarom ze niet aangemaakt zijn? Geen idee.
Waarom ze niet aangemaakt zijn? Geen idee.
[ Voor 22% gewijzigd door job op 15-07-2019 11:20 ]
Ik ben aan het kijken naar https://www.iluminize.com...zigbee-controller-5a.html . Heeft iemand deze toevallig? Ik krijg het volgende nergens gevonden: Zijn de 4 zones apart bedienbaar of moet ik dan 4x deze aanschaffen?
Deze 12v lampen wil ik er op aansluiten.
Deze 12v lampen wil ik er op aansluiten.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Ik wil buiten een wandlamp plaatsen met Hue lampen erin. Vind de standaard Hue lampen te duur en ook niet echt mooi. Maar praktisch elke lamp lijkt simpelweg geen ruimte te hebben voor de grote Hue lampen.
Deze vind ik bijvoorbeeld te gek, de Aurelien: https://www.lampen24.nl/a...e-frame-146258-nl-nl.html Maar heb nagevraagd en hij past zeker niet.
Zijn er anderen die ook dergelijke wandlampen hebben opgehangen in de tuin met Hue lampen erin?
Deze vind ik bijvoorbeeld te gek, de Aurelien: https://www.lampen24.nl/a...e-frame-146258-nl-nl.html Maar heb nagevraagd en hij past zeker niet.
Zijn er anderen die ook dergelijke wandlampen hebben opgehangen in de tuin met Hue lampen erin?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Hoop dat er in de toekomst nog Hue solar producten komen, zou ook mooi zijn
PSN: Maichel
Ik heb van een paar Hue lampen de difuserkap afgetrokken. Dan past hij bijna altijd. Wel voor eigen verantwoording, want je sloopt dan gewoon de lamp.Dennis van der Stelt schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:33:
Ik wil buiten een wandlamp plaatsen met Hue lampen erin. Vind de standaard Hue lampen te duur en ook niet echt mooi. Maar praktisch elke lamp lijkt simpelweg geen ruimte te hebben voor de grote Hue lampen.
Ik heb deze met Hue lamp: https://www.meerdanlicht....r-bridge-16351-93-16.htmlDennis van der Stelt schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:33:
Mijn andere buitenlamp met Hue is deze (volgens mij) https://www.google.com/se..._AUIECgB&biw=1920&bih=978
(laat maar weten als je het zeker wilt weten, kijk i het na)
En met een verloop van e27 naar e14 en dan een e14 “kaars”?Dennis van der Stelt schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:33:
Dennis van der Stelt schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:33:
Niet specifiek deze, maar ik heb wel een andere lamp buiten hangen, waarin ik een e14-hue-lamp middels een verloopstuk van e27 naar e14 heb geplaatst. Werkt prima.Rallye schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:48:
En met een verloop van e27 naar e14 en dan een e14 “kaars”?
De e27-hue-lamp pastte niet, de e14 met verloopstuk dus wel.
[ Voor 3% gewijzigd door Brobbel op 16-07-2019 19:31 ]
Wow... dan ben ik ook wel benieuwd hoe dat eruit ziet! en als dat makkelijk gaat, heb ik nog wel een paar bestemmingen voor zo'n lamp... heb je toevallig een foto?pacificocean schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:59:
[...]
Ik heb van een paar Hue lampen de difuserkap afgetrokken. Dan past hij bijna altijd. Wel voor eigen verantwoording, want je sloopt dan gewoon de lamp.
Etuuuuuh!
Misschien zie ik het over het hoofd in dit topic, maar wat is eigenlijk de beste manier om al je lampen te vervangen door Hue en je bestaande schakelaars door een Hue compatible apparaat? Ik wil uiteindelijk dat het mogelijk moet blijven om de schakelaar te gebruiken, naast de Hue app (zeker als je bezoek in huis hebt, die de App niet heeft). Als je dingen vervangt - nog advies met welke ;-)
Je hebt in feite een paar opties:UTMachine schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:34:
Misschien zie ik het over het hoofd in dit topic, maar wat is eigenlijk de beste manier om al je lampen te vervangen door Hue en je bestaande schakelaars door een Hue compatible apparaat? Ik wil uiteindelijk dat het mogelijk moet blijven om de schakelaar te gebruiken, naast de Hue app (zeker als je bezoek in huis hebt, die de App niet heeft). Als je dingen vervangt - nog advies met welke ;-)
1) Friends of Hue schakelaars
2) Compatible schakelaars, bijv. van Busch Jaeger (https://www.goedkopermets...ng/zigbee-light-link.html)
3) Dimmers/Taps monteren waar eerst je schakelaar zat
4) Home Automation station (bijv. tablet met home automation software - dus een interface waarin je de lampen kan bedienen)
5) Volledige voice (iets minder handig met bezoek)
Heb zelf net mijn eerste FoH schakelaar (optie 1 dus), gecombineerd met optie 3 (en 5 is ook mogelijk). Merk dat veel mensen de schakelaars wel essentieel vinden (wederhelft en familie).
Het ziet er niet uit, maar als je lamp zelf al van een soort van diffuserkap zoals in het voorbeeld waarop ik reageerde dan maakt dat niet uit. Dan zie je de lamp zelf toch niet en zorgt de lampkap voor het verspreiden van het licht en ziet het licht er gewoon goed uit. De diffuserkap zit er gewoon opgelijmd. Het dus vooral wrikken en draaien om de lijmlaag te verbreken. Zoek anders maar eens op Hue teardown of Hue remove diffuser.CRpt3r55 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:44:
[...]
Wow... dan ben ik ook wel benieuwd hoe dat eruit ziet! en als dat makkelijk gaat, heb ik nog wel een paar bestemmingen voor zo'n lamp... heb je toevallig een foto?
Nou, ik heb geprobeerd een wandlamp voor buiten aan te schaffen. De E27 color ambience Hue lampen via Amazon Prime aanbieding en deze lamp om hem erin te plaatsen. De lamp past met gemak.
Echter zoals je op de foto ziet, wordt minder dan de helft verlicht. En dat heb je dus totaal niet bij de standaard Philips Hue (of standaard LED lampen) die je kunt aanschaffen. Dus dit gaat allemaal terug naar Amazon en de lampenwinkel. Helaas. Leuk geprobeerd.
Echter zoals je op de foto ziet, wordt minder dan de helft verlicht. En dat heb je dus totaal niet bij de standaard Philips Hue (of standaard LED lampen) die je kunt aanschaffen. Dus dit gaat allemaal terug naar Amazon en de lampenwinkel. Helaas. Leuk geprobeerd.

Wat bedoel je precies met 'color ambience' en 'standaard Hue'?Dennis van der Stelt schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:04:
De E27 color ambience Hue lampen via Amazon Prime aanbieding en deze lamp om hem erin te plaatsen. De lamp past met gemak.
Ik neem aan dat je de White&Color Ambiance bedoelt, maar dat is toch standaard Hue?
Mocht je Gira ST55 hebben dan kan het alleen door een Gira EnOcean inbouw set te vullen met de inhoud van een Hue tap. Ziet er zeer strak uit, maar kost je 60-70€ per schakelaar...UTMachine schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 11:34:
[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 18-07-2019 09:15 ]
Ik heb twee osram smart plugs die goed zijn opgenomen in het Hue netwerk. Ze zijn netjes toegevoegd en reageren op acties vanuit de app, dat zie ik aan de led op de schakelaar zelf. Alleen geeft er één geen spanning op de contacten. Ik hoor ook geen relais klikken zoals bij de ander.
Is dat een defect, of kan er iets niet goed gekoppeld zijn?
Ik heb ze al verwijdered uit de Hue app, gereset door 10 sec de knop ingedrukt te houden, en weer toegevoegd aan Hue. Hue bridge uit- en aangezet.
Bij het resetten van de plug, door 10 sec de knop in te drukken, hoor ik ook geen klik, dat hoor ik bij de andere plug (die het wel doet) wel.
(Die plug die het niet doet heb ik twee maanden geleden gekocht, getest (zonder lamp eraan) en weer even weggelegd. Vandaag eindelijk in gebruik kunnen nemen, maar blijkt hij het dus niet te doen.)
Ik heb ze al verwijdered uit de Hue app, gereset door 10 sec de knop ingedrukt te houden, en weer toegevoegd aan Hue. Hue bridge uit- en aangezet.
Bij het resetten van de plug, door 10 sec de knop in te drukken, hoor ik ook geen klik, dat hoor ik bij de andere plug (die het wel doet) wel.
(Die plug die het niet doet heb ik twee maanden geleden gekocht, getest (zonder lamp eraan) en weer even weggelegd. Vandaag eindelijk in gebruik kunnen nemen, maar blijkt hij het dus niet te doen.)
[ Voor 13% gewijzigd door BounceMeister op 18-07-2019 16:02 ]
ik wil graag een Philips Iris LivingColors kopen. Maar wel MET een afstandsbediening waarop ik kleur kan bepalen.
En ik wil hem aansluiten op HUE
Ik zie eigenlijk maar 1 mogelijheid: Koop een Iris livingcolors en sluit (unsupported?) de afstandsbediening aan op de hub. Dan kun je de lamp toevoegen.
Ik ben niet helemaal zeker. Iemand die kan bevestigenof een betere optie heeft?
Het is belangrijk dat hij
A ) een afstandbediening heeft waarmee je de kleur kan bepalen zoals standaard bij een non-hue versie van de livingcolors zit en
B ) dat hij toch hue ontsloten kan worden.
Ik zie eigenlijk maar 1 mogelijheid: Koop een Iris livingcolors en sluit (unsupported?) de afstandsbediening aan op de hub. Dan kun je de lamp toevoegen.
A ) een afstandbediening heeft waarmee je de kleur kan bepalen zoals standaard bij een non-hue versie van de livingcolors zit en
@TF dat kan, Philips Iris LivingColors kopen MET een afstandsbediening waarop je de kleur kan bepalen.
en aansluiten op HUE,
Heb hier meerdere Iris Livingcolors welke onafhankelijk met kleuren AB te bedienen zijn en gekoppeld met een Hue bridge ook aan een schema mee kunnen doen. (of niet).
@TF zie onderstaande foto:

Prijs van +/- 80 euro moet beter kunnen, misschien dat hier Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic binnenkort nog een leuke aanbieding voorbij komt.
en aansluiten op HUE,
Heb hier meerdere Iris Livingcolors welke onafhankelijk met kleuren AB te bedienen zijn en gekoppeld met een Hue bridge ook aan een schema mee kunnen doen. (of niet).
@TF zie onderstaande foto:

Prijs van +/- 80 euro moet beter kunnen, misschien dat hier Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic binnenkort nog een leuke aanbieding voorbij komt.
[ Voor 35% gewijzigd door BenEco op 18-07-2019 17:18 ]
dank voor je antwoord. Is dat dan de “gewone” van rond de 80 euro?BenEco schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:00:
@TF dat kan, Philips Iris LivingColors kopen MET een afstandsbediening waarop je de kleur kan bepalen.
en aansluiten op HUE,
Als t relais ook niet klikt bij reset is ie idd stuk.BounceMeister schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:53:
Ik heb twee osram smart plugs die goed zijn opgenomen in het Hue netwerk. Ze zijn netjes toegevoegd en reageren op acties vanuit de app, dat zie ik aan de led op de schakelaar zelf. Alleen geeft er één geen spanning op de contacten. Ik hoor ook geen relais klikken zoals bij de ander.
Dat kan wel. Maar het is een beetje omslachtig als je Hue al is ingericht. Je zult de afstandbediening van je Iris dezelfde netwerksleutel moeten geven als je Hue bridge. De officiele app heeft daar geen mogelijkheid voor, maar er zijn alternatieven.TF schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:29:
ik wil graag een Philips Iris LivingColors kopen. Maar wel MET een afstandsbediening waarop ik kleur kan bepalen.
- Zoek een alternatieve Hue app die 'touch link' kan activeren (het kan bv met WinHue)
- Reset de afstandbediening
- Houd de afstandbediening naast de bridge
- Druk de 1 knop in (aan knop) en houd deze vast. Terwijl je deze knop ingedrukt houdt druk je in de alternatieve app op Touch Link
- De afstandbediening zuigt dan de netwerksleutel op uit de bridge
Wat doe ik verkeerd.
Ik heb een scene1 dat bij zonsondergang de verlichting aan gaat.
Bij een scene2 laat ik ze op tijd x uit gaan.
Om in de nacht ook wat te zien, heb ik een Philips Hue motuon sensor gekocht. De bedoeling is dat deze tussen Scene2 en Scene1 de lampen even aan zet en na tijd y weer uit zet.
Echter het probleem is, dat als de sensor beweging ziet, de timer ingaat en hij de lampen na tijd Y uit zet. (We zitten dan tussen scene 1 en 2 in) Terwijl bij de motion sensor ingesteld staat dat de Motion sensor niks moet doen.
Enig idee wat ik over het hoofd zie?
Om in de nacht ook wat te zien, heb ik een Philips Hue motuon sensor gekocht. De bedoeling is dat deze tussen Scene2 en Scene1 de lampen even aan zet en na tijd y weer uit zet.
Echter het probleem is, dat als de sensor beweging ziet, de timer ingaat en hij de lampen na tijd Y uit zet. (We zitten dan tussen scene 1 en 2 in) Terwijl bij de motion sensor ingesteld staat dat de Motion sensor niks moet doen.
Kijk eens naar No Motion No Fuss in Hue Labs.Killg0re schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:43:
Wat doe ik verkeerd.
“When no motion is detected for your chosen time, this Formula will turn your lights back to their previous state (instead of turning the lights off or do nothing). When triggering the sensor, it turns on your chosen scene, just like you are used to. Perfect for large open spaces to avoid dark spots.”
Kan de Philips ook instellen naar zon opgang. Ik wil het gebruik als schermer lamp hij moet wel als bijvoorbeeld de zon ondergaat de verlichting aan gaan.
Dan wil je toch juist zonsondergang? Beide (zonsopgang en zonsondergang) kan overigens.
Ik gebruik de app van iConnecthue hiervoor. Werkt bij mij uitstekend.Killg0re schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 21:43:
Wat doe ik verkeerd.
Ik bedoel inderdaad die, maar wilde korter schrijven ;-)remmuz schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:50:
[...]
Wat bedoel je precies met 'color ambience' en 'standaard Hue'?
Ik neem aan dat je de White&Color Ambiance bedoelt, maar dat is toch standaard Hue?
Hier zie je echter het verschil met de echte Philips Hue lampen! Ter referentie hier de eerdere oplossing met een normale diffuse kap en de White & Color Ambience lamp erin. Verschil spreekt voor zich.

thanks. - het is gelukt door eerst de bridge te resetten -PhilipsFan schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:25:
[...]
Dat kan wel. Maar het is een beetje omslachtig als je Hue al is ingericht. Je zult de afstandbediening van je Iris dezelfde netwerksleutel moeten geven als je Hue bridge. De officiele app heeft daar geen mogelijkheid voor, maar er zijn alternatieven.Let erop dat je nog wel alle lampen die je wilt gaan bedienen met de afstandbediening op dezelfde manier moet 'opzuigen', dus afstandbediening naast de lamp houden en dan 1 ingedrukt houden tot de lamp gaat knipperen en de afstandbediening het 'gelukt' geluidje maakt.
- Zoek een alternatieve Hue app die 'touch link' kan activeren (het kan bv met WinHue)
- Reset de afstandbediening
- Houd de afstandbediening naast de bridge
- Druk de 1 knop in (aan knop) en houd deze vast. Terwijl je deze knop ingedrukt houdt druk je in de alternatieve app op Touch Link
- De afstandbediening zuigt dan de netwerksleutel op uit de bridge
[ Voor 11% gewijzigd door TF op 19-07-2019 21:20 ]
?! Wat bedoel je in vredesnaam met "de echte Philips Hue lampen?Dennis van der Stelt schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:34:
[...]
Ik bedoel inderdaad die, maar wilde korter schrijven ;-)
Hier zie je echter het verschil met de echte Philips Hue lampen! Ter referentie hier de eerdere oplossing met een normale diffuse kap en de White & Color Ambience lamp erin. Verschil spreekt voor zich.
White & Color Ambiance zijn echte Hue lampen.
Als je er een zinnige discussie over wilt voeren is het misschien handig om even de officiële productnamen te gebruiken, of voor mijn part een linkje erbij te zetten, misschien snappen mensen dan wat je bedoelt.
De E27 White & Color Ambiance zijn voor mij de enige echte Hue lampen namelijk.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Rustig aan, je kunt ook iets zeggen als "Ik lees 'echte Hue lampen' maar de Hue White & Color Ambience zijn toch de echte Hue lampen? Kun je jezelf verduidelijken?" Dat komt wat prettiger over.Xander schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 18:15:
[...]
?! Wat bedoel je in vredesnaam met "de echte Philips Hue lampen?
Als je er een zinnige discussie over wilt voeren is het misschien handig om even de officiële productnamen te gebruiken, of voor mijn part een linkje erbij te zetten, misschien snappen mensen dan wat je bedoelt.
De eerste variant die ik heb geprobeerd was deze wandlamp met een Philips Hue White & Color Ambience lamp erin. Het resultaat zie je in deze post.
Dat vond ik niks, dus heb ik een Philips Hue wandlamp gekocht, deze Impress, in plaats van een alternatieve wandlamp met E27 fitting. Dat resultaat zie je dus in deze post.
Het verschil is dat de Philips Hue wandlamp volledig verlicht is, waarbij de alternatieve wandlamp enkel een derde van de wandlamp licht geeft. Dat vind ik er niet zo netjes uit zien.
[ Voor 4% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 19-07-2019 19:19 ]
@remmuz probeerde het al op een dergelijke manier, maar daar reageerde je precies even vaag op.Dennis van der Stelt schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:19:
[...]
Rustig aan, je kunt ook iets zeggen als "Ik lees 'echte Hue lampen' maar de Hue White & Color Ambience zijn toch de echte Hue lampen? Kun je jezelf verduidelijken?" Dat komt wat prettiger over.
Aha, je hebt een Philips Hue armatuur gekocht dus. Helder.De eerste variant die ik heb geprobeerd was deze wandlamp met een Philips Hue White & Color Ambience lamp erin. Het resultaat zie je in deze post.
Dat vond ik niks, dus heb ik een Philips Hue wandlamp gekocht, deze Impress, in plaats van een alternatieve wandlamp met E27 fitting. Dat resultaat zie je dus in deze post.
Het verschil is dat de Philips Hue wandlamp volledig verlicht is, waarbij de alternatieve wandlamp enkel een derde van de wandlamp licht geeft. Dat vind ik er niet zo netjes uit zien.
Nou hier ook sinds vandaag het Hue landschap aan het verkennen. Door de Prime days een mooie starters kit bemachtigd en het leek allemaal plug and pray maar de eerste rare dingen doen zich al voor 
Ik heb 2x een E27 die bij de starters kit zat ingesteld (voor en achterdeur) met een routine dat het zaakje bij zonsondergang aan moet gaan en bij zonsopkomst weer uit. Dit leek prima te werken want keurig ingeschakeld rond zonsondergang. Maar nu net rond 23:00 ergens (weet tijdstip niet precies) gaat het zaakje ineens uit
Ik krijg het vervolgens ook niet meer aan met de routine. Alleen door handmatig een lamp te schakelen of via de scène krijg ik de lampen weer aan. Ook het uitschakelen lukt vervolgens niet door die routine handmatig uit te zetten maar ik weet niet of dat gehinderd wordt door de zonsondergang/opkomst keuze?
Heb voor nu de routine ingeschakeld en vervolgens de scène aan gezet zodat de lampen branden. Ben benieuwd of het zaakje morgenvroeg dan gewoon uit is na zonsopkomst maar vertrouwen doe ik het nog niet

Ik heb 2x een E27 die bij de starters kit zat ingesteld (voor en achterdeur) met een routine dat het zaakje bij zonsondergang aan moet gaan en bij zonsopkomst weer uit. Dit leek prima te werken want keurig ingeschakeld rond zonsondergang. Maar nu net rond 23:00 ergens (weet tijdstip niet precies) gaat het zaakje ineens uit
Ik krijg het vervolgens ook niet meer aan met de routine. Alleen door handmatig een lamp te schakelen of via de scène krijg ik de lampen weer aan. Ook het uitschakelen lukt vervolgens niet door die routine handmatig uit te zetten maar ik weet niet of dat gehinderd wordt door de zonsondergang/opkomst keuze?
Heb voor nu de routine ingeschakeld en vervolgens de scène aan gezet zodat de lampen branden. Ben benieuwd of het zaakje morgenvroeg dan gewoon uit is na zonsopkomst maar vertrouwen doe ik het nog niet

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 19-07-2019 23:51 ]
Mijn boefje is liev!
Misschien bedoel je het niet, maar je kunt geen lamp uitzetten door de routine uit te zetten. Het lijkt er bij jou op dat je last hebt van storing op het signaal. Veel muren tussen de lampen en de bridge; de lampen zitten immers buiten? Bridge te dicht op de router? Ander kanaal kiezen?
Een andere oplossing is om tussen de bridge en de lampen nog een Hue lamp te zetten; ze geven de opdrachten aan elkaar door. Zo groeit je Hue-verzameling vanzelf (net als bij de meeste gebruikers van dit forum)?
Een andere oplossing is om tussen de bridge en de lampen nog een Hue lamp te zetten; ze geven de opdrachten aan elkaar door. Zo groeit je Hue-verzameling vanzelf (net als bij de meeste gebruikers van dit forum)?
Staat je locatie goed ingesteld? Wellicht schakelt ie gewoon de boel uit omdat het zonsopkomst op die verkeerd ingestelde locatie en gaat de boel uit...JB schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:44:
Maar nu net rond 23:00 ergens (weet tijdstip niet precies) gaat het zaakje ineens uit
Vanmorgen was het keurig uit. Via camera rond zonsopkomst te zien dat het uitschakelde. Op basis van locatie bepaald ie dat via de app? De app op mijn iPhone vroeg bij instellen of ie locatie mag gebruiken. Heb dat op “alleen bij gebruik” gezet.remoss schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 11:28:
[...]
Staat je locatie goed ingesteld? Wellicht schakelt ie gewoon de boel uit omdat het zonsopkomst op die verkeerd ingestelde locatie en gaat de boel uit...
[ Voor 5% gewijzigd door JB op 20-07-2019 12:15 ]
Mijn boefje is liev!
Indirect kwam ik daar nu achter (logisch ergens dat het zo werkt). Enige vage was dat de lampen ineens uit gingen gisteravond laat. Dat lijkt me namelijk niets te maken hebbend met bereik/positionering?Rallye schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 10:20:
Misschien bedoel je het niet, maar je kunt geen lamp uitzetten door de routine uit te zetten. Het lijkt er bij jou op dat je last hebt van storing op het signaal. Veel muren tussen de lampen en de bridge; de lampen zitten immers buiten? Bridge te dicht op de router? Ander kanaal kiezen?
Na handmatig inschakelen van de lampen gisteravond, leek de routine het wel weer goed op te pakken door vanmorgen alles keurig uit te schakelen bij zonsopkomst. Vandaag poging 2, hopelijk nu vol automagisch
[ Voor 5% gewijzigd door JB op 20-07-2019 18:15 ]
Mijn boefje is liev!
De locatie wordt via de app bepaald en dan bewaard in de bridge voor gebruik van zonsonder en -opkomst. De app is daar verder niet voor nodig.JB schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 12:15:
[...]
Vanmorgen was het keurig uit. Via camera rond zonsopkomst te zien dat het uitschakelde. Op basis van locatie bepaald ie dat via de app? De app op mijn iPhone vroeg bij instellen of ie locatie mag gebruiken. Heb dat op “alleen bij gebruik” gezet.
Daarna wordt de app wel gebruikt bij geofencing om te bepalen of je in de buurt ben en het licht aan moet gaan (indien ingesteld). Voor geofencing moet de app niet op "alleen bij gebruik" staan lijkt me, maar op de achtergrond actief blijven om positie kunnen bepalen.
Als je geen geofencing gebruikt is "alleen bij gebruik" prima.
Firmware update voor Bridge V2 versie 1932126170
We have made some big changes in the Hue Bridge filesystem resulting in better performance. This enables some exciting new features coming up!
We implemented improvements in the Hue Bridge so cloud-integrations (i.e. Amazon Alexa and Google Assistant) work more reliable in the future.
We improved the reliability of Hue Tap and Friends of Hue Switches, solving an issue where lights would sometimes fail to respond to commands
We resolved an issue that lights were wrongly indicated as not supporting Power-on Behaviour in the mobile App although they had that capability before. Thanks for reaching out to us for this issue!
We have made some big changes in the Hue Bridge filesystem resulting in better performance. This enables some exciting new features coming up!
We implemented improvements in the Hue Bridge so cloud-integrations (i.e. Amazon Alexa and Google Assistant) work more reliable in the future.
We improved the reliability of Hue Tap and Friends of Hue Switches, solving an issue where lights would sometimes fail to respond to commands
We resolved an issue that lights were wrongly indicated as not supporting Power-on Behaviour in the mobile App although they had that capability before. Thanks for reaching out to us for this issue!
[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 22-07-2019 23:58 ]
De release note heeft een datum van 24 juni?robertwebbe schreef op maandag 22 juli 2019 @ 23:55:
Firmware update voor Bridge V2 versie 1932126170
De door jou genoemde versie heb ik al op mijn bridge staan. Vanavond maar de nieuwe versie installeren.
[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 23-07-2019 05:43 ]
July 22, 2019
Firmware 1933087030 (Bridge V2)
We have fixed an issue in the Hue Bridge that sometimes the Out-of-Home connection was not working anymore in the Hue mobile app. Sorry to all Hue-lovers that suffered from that.
We have improved the way we select a proxy-light in your Entertainment-area to get the best possible performance during light syncing.
We have improved the security of your Hue Bridge by moving to a new version of the Linux-kernel.
We have fixed an issue in the Hue Bridge that sometimes the Out-of-Home connection was not working anymore in the Hue mobile app. Sorry to all Hue-lovers that suffered from that.
We have improved the way we select a proxy-light in your Entertainment-area to get the best possible performance during light syncing.
We have improved the security of your Hue Bridge by moving to a new version of the Linux-kernel.
Voor elke oplossing is er een probleem!
Ik kom dus net tot de ontdekking dat ik hier ook last van heb. Straks thuis meteen maar even updaten.jwhoogervorst schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:01:
July 22, 2019
Thanks voor de tip!
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Heeft iemand anders ook dat na een update van de bridge een (deel van) de routines het niet doet? Gisteravond ook weer. Is bij mij echt strijk en zet.......
Ja, das super irritant! Na een update van de bridge, haal ik deze even van het stroom en ga het rijtje routine's langs om alles nog een keer aan te vinken zoals het stond dus alleen het "V" teken aanklikken. Dit helpt bij mij goed. Maandag eens getest of dat nu eens over was inmiddels maar je raad het al...Nee dus. Gekke is wel dat er altijd de routine met de Osram in en outdoor stekkers er bij betrokken zijn, bij mij althans..Rallye schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:36:
Heeft iemand anders ook dat na een update van de bridge een (deel van) de routines het niet doet? Gisteravond ook weer. Is bij mij echt strijk en zet.......
[ Voor 8% gewijzigd door Birdy D op 24-07-2019 10:14 ]
Hier hetzelfde probleem; voornamelijk met Osram plug(gen) er in!!Birdy D schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:11:
Gekke is wel dat er altijd de routine met de Osram in en outdoor stekkers er bij betrokken zijn, bij mij althans..
Have Fun Funske
De outdoor stekker geeft momenteel veel problemen met routines bij mij, paar keer per week weigert die in te schakelen bij zonsondergang terwijl het handmatig aanzetten in de app dan wel weer werkt. Haal dat kreng wel eens een minuutje van het stroom en dan werkt alles weer een tijdje redelijk.. op een afstand van een meter en 3 meter bevinden zich Hue lampen dus daar kan het niet aan liggen..funske schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:21:
[...]
Hier hetzelfde probleem; voornamelijk met Osram plug(gen) er in!!
enfunske schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:21:
[...]
Hier hetzelfde probleem; voornamelijk met Osram plug(gen) er in!!
Die Osram pluggen zijn inderdaad soms heel erg hit-and-miss. Sowieso heb ik er altijd wel 1 of 2 van de 6 die 'Not Reachable' zijn waar weer een reboot (als in 1 minuut van stroom af...) of incidenteel een complete reset (10 seconden knop ingedrukt en 1x zelfs de 5x5 reset....) noodzakelijk zijn om ze vlot te trekken...Birdy D schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:49:
[...]
De outdoor stekker geeft momenteel veel problemen met routines bij mij, paar keer per week weigert die in te schakelen bij zonsondergang terwijl het handmatig aanzetten in de app dan wel weer werkt. Haal dat kreng wel eens een minuutje van het stroom en dan werkt alles weer een tijdje redelijk.. op een afstand van een meter en 3 meter bevinden zich Hue lampen dus daar kan het niet aan liggen..
Zodra de Philips plugs er zijn ga ik de belangrijkste (Floodlight in de achtertuin en Garagedeur) wel vervangen door de 'echte' Philips plugs.
[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 24-07-2019 13:28 ]
Krijgt Hue ook outdoor stekkers dat je weet? Dit is idd heel erg irritantTomba schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:27:
[...]
en
[...]
Die Osram pluggen zijn inderdaad soms heel erg hit-and-miss. Sowieso heb ik er altijd wel 1 of 2 van de 6 die 'Not Reachable' zijn waar weer een reboot (als in 1 minuut van stroom af...) of incidenteel een complete reset (10 seconden knop ingedrukt en 1x zelfs de 5x5 reset....) noodzakelijk zijn om ze vlot te trekken...
Zodra de Philips plugs er zijn ga ik de belangrijkste (Floodlight in de achtertuin en Garagedeur) wel vervangen door de 'echte' Philips plugs.
Voor zover nu bekend alleen binnenstekkers.Birdy D schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:33:
[...]
Krijgt Hue ook outdoor stekkers dat je weet? Dit is idd heel erg irritant
@Brobbel : heb jij hier (dat slechts een deel van de lamp wordt verlicht) geen last van met jouw verloopstuk? Ben nog aan het kijken naar HUE en buitenverlichting maar ik vind de armatuur behoorlijk prijzig (wel heel mooi)Dennis van der Stelt schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:04:
[Afbeelding]
Wellicht dat het opgelost kan worden, of al is met Fimware updates van de Osram plugs.. maar ga daar niet een aparte hub voor kopen om dat te proberen ;-)
Ik heb 3 verschillende Firmwares op mijn Osram pluggen (1.4.09, 1.4.10 en 1.4.12) en ze vertonen alle 3 dit gedrag...Birdy D schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:36:
[...]
Wellicht dat het opgelost kan worden, of al is met Fimware updates van de Osram plugs.. maar ga daar niet een aparte hub voor kopen om dat te proberen ;-)
Heb deze maar zullen best wel achterhaald zijn..1.04.12 binnen 2x en 1.04.90 buitenplugTomba schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:41:
[...]
Ik heb 3 verschillende Firmwares op mijn Osram pluggen (1.4.09, 1.4.10 en 1.4.12) en ze vertonen alle 3 dit gedrag...
Edit: lees net ergens dat 1.05.11 (indoor) en 1.04.93 (outdoor) de laatste versies zijn en dat ze bezig zijn met een platform op te zetten waar je de firmware kan downloaden en dus niet afhankelijk bent van hun hub..met een paar maanden..
[ Voor 29% gewijzigd door Birdy D op 24-07-2019 14:15 ]
Waar heb je dat gelezen?Birdy D schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:53:
[...]
Heb deze maar zullen best wel achterhaald zijn..1.04.12 binnen 2x en 1.04.90 buitenplug
Edit: lees net ergens dat 1.05.11 (indoor) en 1.04.93 (outdoor) de laatste versies zijn en dat ze bezig zijn met een platform op te zetten waar je de firmware kan downloaden en dus niet afhankelijk bent van hun hub..met een paar maanden..
Nee, het verloopstuk valt vrijwel helemaal in de E27 fitting.Miss_80 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:36:
[...]
@Brobbel : heb jij hier (dat slechts een deel van de lamp wordt verlicht) geen last van met jouw verloopstuk? Ben nog aan het kijken naar HUE en buitenverlichting maar ik vind de armatuur behoorlijk prijzig (wel heel mooi)
Ja, daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Ik heb wel gezien dat de bridge van Osram niet meer verkrijgbaar zou zijn.
Het probleem dat ik aankaartte (routines die het de eerste keer na een update van de bridge niet doen) treft inderdaad voornamelijk mijn Osrams, maar soms ook de echte Hue lampen. Gisteren gingen ook twee van die lampen niet aan.
In deze tred ergens onderin heeft iemand daar een mail over gekregen. Deze tred heeft niks met Hue te maken maar wel degelijk met de Osram plugs
https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/1631
Nice dank je!Birdy D schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:44:
[...]
In deze tred ergens onderin heeft iemand daar een mail over gekregen. Deze tred heeft niks met Hue te maken maar wel degelijk met de Osram plugs
https://github.com/dresde...z-rest-plugin/issues/1631
Relevante info die ik zo zie:
Releasenotes:
En:Firmware version 01020509/01020510
- Optimized pairing timing
- Added custom command for enabling/disabling touchlink
- Fixed issue related to the network joining in multi-hope scenario
- Improved OTA image query mechanism
- Fixed possible security issue
- Improved timing identification through touchlink messages
- Improved lamp brightness on the dynamic scene activation
- Added custom commands to set the lamp state after OTA upgrade and after a power cycle
- Fixed wrong lamp behavior switching from color dynamic scene to color temperature dynamic scene
Firmware version 01020490
- Fixed possible malfunction in case of more systems working close
- Fixed possible block condition in case of many color change commands in a short time
- Fixed issue related to the configuration of the light level and color reports
- Increased OTA upgrade reliability
- Improved conversion between Hue/Saturation and x/y color notation upon color change commands
Dit betekent expliciet niet dat dit gaat werken via een Hue hub, Zigbee updates OTA kan alleen met een Zigbee Hub die dit toelaat dus bv een Smarthings hub en mogelijk in de toekomst Zigbee2MQQTsome good news, received a reply from osram, they are going to make a platform to download the firmwares
Many thanks for contacting us.
Our current company policy doesn´t permitt publishing of the firmware.
We are working on a platform which will offer the firmware and
download options.This one will be available in 2 months.
Best regards
Ledvance Smarthome Support Team
mailto:smarthome-support@ledvance.com
www.ledvance.com
Rare is dat bv de Osram binnenplug prima functioneert met de Hue dimmer terwijl ie in de app op onbereikbaar staat en dan ook niet te bedienen is..nu treft dat omdat ik eigenlijk alleen daar de schakelaar maar gebruik, maar de buitenplug met routine is een doorn in het oog, gisteravond ook weer niks..unpluggen een paar minuten en ineens werkt alles weer (voor hoe lang?) Weet iemand een alternatief voor die Osram outdoor plug?
Op zich valt het mee, al ligt het wel aan welke je koopt. Ik heb nu de Hue Impress small van €109Miss_80 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:36:
[...]
@Brobbel : heb jij hier (dat slechts een deel van de lamp wordt verlicht) geen last van met jouw verloopstuk? Ben nog aan het kijken naar HUE en buitenverlichting maar ik vind de armatuur behoorlijk prijzig (wel heel mooi)
Andere armaturen voor buiten moeten toch 'waterdicht' zijn, waardoor ze al snel vanaf €50 zijn en dan moet je er nog een Hue lamp bijkopen. Al kun je dan uiteraard voor de minder dure varianten zoals White of White Ambience gaan.
Ben je zelf handig ? Er zijn standaard (spat)waterdichte oplossingen.Birdy D schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:28:
Weet iemand een alternatief voor die Osram outdoor plug?
Welke firmware draai je overigens ? V1.04.12 heeft wel issues met verbinden en niet mee schakelen in een groep. V1.05.09 is zover ik weet de laatste. Heeft hoe dan ook niets echt meer iets met Hue te maken..
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
De buiten plug draait op V1.04.90..DukeBox schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:23:
[...]
Ben je zelf handig ? Er zijn standaard (spat)waterdichte oplossingen.
Welke firmware draai je overigens ? V1.04.12 heeft wel issues met verbinden en niet mee schakelen in een groep. V1.05.09 is zover ik weet de laatste. Heeft hoe dan ook niets echt meer iets met Hue te maken..
Handig? Redelijk..je doelt er op om zelf een Zigbee buitenplug in elkaar te flanzen?
Ja bijvoorbeeld. En dan in een in een net IP44 kastje als het niet binnenshuis gemonteerd kan worden.Birdy D schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:24:
Handig? Redelijk..je doelt er op om zelf een Zigbee buitenplug in elkaar te flanzen?
Nee, binnenshuis is geen optie. Deze tuinverlichting van garden lights ligt er al tig jaren.. misschien beter wachten op de binnen plug van Philip Hue het najaar en die ombouwen in een buiten stopcontact indien mogelijk of iets met IP 44 er om heen..DukeBox schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:33:
[...]
Ja bijvoorbeeld. En dan in een in een net IP44 kastje als het niet binnenshuis gemonteerd kan worden.
@Birdy D Ik zelf heb mijn tuinverlichting (en stopcontacten + zonnescherm) via een sonof switch lopen. Hoefde voor mij niet perse in Hue te staan, zolang ik het maar met google home kon aansturen. Het enige voordeel dat ik had was dat alles samenkwam in mijn meterkast. Ik heb wel zitten twijfelen om daar eerst een paar van die osram+ dingen voor te gebruiken maar eigenlijk bevalt het wel zo.
Wat wel een voordeel van Hue is (waar ik dus nu IFTTT voor heb moeten gebruiken), dat je standaard dingen kan schakelen met zonsondergang e.d.
Wat wel een voordeel van Hue is (waar ik dus nu IFTTT voor heb moeten gebruiken), dat je standaard dingen kan schakelen met zonsondergang e.d.
ifttt gebruik ik ook er naast met wat smarthome producten..zal me na deze hittegolf er eens in verdiepen of er via dat iets te vinden is, maar gaat mij er om dat het liefst iets werkt met een instelling zoals zonsondergang, dus niet iets wat je handmatig moet aanzetten en ook niet dat je steeds de tijden moet wijzigen..komt vast wel iets voorbij wat beter werkt als de irritante OSRAM 😅DukeBox schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:45:
@Birdy D Ik zelf heb mijn tuinverlichting (en stopcontacten + zonnescherm) via een sonof switch lopen. Hoefde voor mij niet perse in Hue te staan, zolang ik het maar met google home kon aansturen. Het enige voordeel dat ik had was dat alles samenkwam in mijn meterkast. Ik heb wel zitten twijfelen om daar eerst een paar van die osram+ dingen voor te gebruiken maar eigenlijk bevalt het wel zo.
Toch is het wel raar want ik heb er een paar indoor in gebruik en eigenlijk nooit problemen mee. Ik neem aan dat die outdoor technisch niet anders zijn.Birdy D schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:57:
..komt vast wel iets voorbij wat beter werkt als de irritante OSRAM 😅
Zoals ik al eerder meldde..mijn indoor zit gekoppeld aan een Hue dimmer, ook zelden problemen..maar in de App staat ie ook vaak op onbereikbaar net als de outdoor en is dus niet te bedienen dan, ook niet in routines dus..dus technisch gezien komen ze dan wel overeen 😅DukeBox schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:59:
[...]
Toch is het wel raar want ik heb er een paar indoor in gebruik en eigenlijk nooit problemen mee. Ik neem aan dat die outdoor technisch niet anders zijn.
Nog even terugkomend op de Osrams. Ze staan al tijden op onbereikbaar, dus dat is niet veranderd. Het lijkt er echter op dat ze sinds de update van de hub deze week niet meer reageren op de routines. Nog wel gewoon op de app. Ik zal ze morgen eens resetten.
Ik heb ook niet bereikbaar staan maar werkt verder probleemloos. Weet niet hoe lang dat al zo word weergegeven want ik gebruik de app vrijwel nooit.
Heb een vraag en wellicht (hoop ik) dat iemand een antwoord heeft. In mijn nieuwe woning wil ik philips hue lampen gaan plaatsen maar wel de standaard schakelaars kunnen gebruiken. Nu hebben ze o.a. van Busch jeager een schakelaar voor philips hue, echter in mijn woning wordt standaard alle schakelmateriaal in de uitvoering Balance SI geleverd. Ik zag dat iemand in deze topic al een vraag heeft gesteld of de philips module ook voor Balance SI werkend is te krijgen en heeft dit uiteindelijk gedaan met een combinatie van BJ en Jung.
Nu zat ik te denken, als ik Busch Jaeger 6716 UJ-84 FOH bestel en alleen het binnenwerk gebruik en vervolgens deze bestel; ABB Busch-Jaeger Balance SI - Bedieningswip 2505-914 met daarbij horende afdekraam uit dezelfde serie, dan zou dit toch moeten werken? of denk ik nu te simpel? De 2505-914 is voor een inbouwserieschakelaar, wisselschakelaar en dubbele impulsdrukker.
Voordeel is dat ik dan niet al het schakelmateriaal in huis hoef te vervangen met Future Linear en dat Balance SI wel in RAL 9010 te leveren is waar future linear dat niet is (muren worden RAL9010)
Nu zat ik te denken, als ik Busch Jaeger 6716 UJ-84 FOH bestel en alleen het binnenwerk gebruik en vervolgens deze bestel; ABB Busch-Jaeger Balance SI - Bedieningswip 2505-914 met daarbij horende afdekraam uit dezelfde serie, dan zou dit toch moeten werken? of denk ik nu te simpel? De 2505-914 is voor een inbouwserieschakelaar, wisselschakelaar en dubbele impulsdrukker.
Voordeel is dat ik dan niet al het schakelmateriaal in huis hoef te vervangen met Future Linear en dat Balance SI wel in RAL 9010 te leveren is waar future linear dat niet is (muren worden RAL9010)
@Phorcys Het lijkt er op dat het past.. maar waarom bestel je het dan niet en probeer je het ? Een enkel setje is de hoofdprijs niet, zeker niet vergeleken met wat het je gaat kosten alles met Hue te gaan doen.
Ik ben zelf gegaan voor een Hue Tap en een ombouwset van Voltus. Zelfde idee denk ik.Phorcys schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 07:47:
Ik zag dat iemand in deze topic al een vraag heeft gesteld of de philips module ook voor Balance SI werkend is te krijgen en heeft dit uiteindelijk gedaan met een combinatie van BJ en Jung.
Je denkt te simpel, de wip op zo'n FoH schakelaar is heel anders dan standaard wippen.Nu zat ik te denken, als ik Busch Jaeger 6716 UJ-84 FOH bestel en alleen het binnenwerk gebruik en vervolgens deze bestel; ABB Busch-Jaeger Balance SI - Bedieningswip 2505-914 met daarbij horende afdekraam uit dezelfde serie, dan zou dit toch moeten werken? of denk ik nu te simpel? De 2505-914 is voor een inbouwserieschakelaar, wisselschakelaar en dubbele impulsdrukker.
Is ook zo, maar dacht laat ik eerst hier vragen voordat ik een setje ga bestellen. Als hier gezegd wordt gaat nooit werken dan heeft het ook weinig zin natuurlijk ;0DukeBox schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:13:
@Phorcys Het lijkt er op dat het past.. maar waarom bestel je het dan niet en probeer je het ? Een enkel setje is de hoofdprijs niet, zeker niet vergeleken met wat het je gaat kosten alles met Hue te gaan doen.
Aha was van mening dat het gewoon zou moeten werken vandaar ;0 Zo'n ombouw set zou ook kunnen idd maar moet dan wel passen met de huidige afdekplaat van 4. Moet alleen kijken of er dan kleurverschil te zien is. bedankt iig!Xander schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:18:
[...]
Ik ben zelf gegaan voor een Hue Tap en een ombouwset van Voltus. Zelfde idee denk ik.
[...]
Je denkt te simpel, de wip op zo'n FoH schakelaar is heel anders dan standaard wippen.
Dit is met Busch Jaeger Balance SI.Phorcys schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 10:09:
[...]
Aha was van mening dat het gewoon zou moeten werken vandaar ;0 Zo'n ombouw set zou ook kunnen idd maar moet dan wel passen met de huidige afdekplaat van 4. Moet alleen kijken of er dan kleurverschil te zien is. bedankt iig!

edit:
De resize functie op mijn telefoon faalt alleen een beetje geloof ik....
[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 26-07-2019 12:13 ]
Even een vraag, pas begonnen met Hue en ik wil nu 6 Hue white & color gu10 spots installeren in de slaapkamer. Uiteraard kan ik deze bedienen met de app, Google, Hue afstandsbieding en de ouderwetse lichtschakelaar. Over die laatste maak ik mij wel een beetje zorgen, dit is een dimschakelaar, met een ronde draaiknop.
Ik heb gelezen dat de levensduur van Hue lampen omlaag gaat als je ze op een dimmer aansluit, klopt dit? Uiteraard is het de bedoeling dat ik de dimmer volledig opendraai en er daarna van afblijf. Of doe ik er beter aan om deze te vervangen door een aan en uit knop?
Ik heb gelezen dat de levensduur van Hue lampen omlaag gaat als je ze op een dimmer aansluit, klopt dit? Uiteraard is het de bedoeling dat ik de dimmer volledig opendraai en er daarna van afblijf. Of doe ik er beter aan om deze te vervangen door een aan en uit knop?
Doorlussen met een lasdop! Als je een schakelaar plaatst is heel de functie weg van het op afstand bedienen toch?Nostordici schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:51:
Even een vraag, pas begonnen met Hue en ik wil nu 6 Hue white & color gu10 spots installeren in de slaapkamer. Uiteraard kan ik deze bedienen met de app, Google, Hue afstandsbieding en de ouderwetse lichtschakelaar. Over die laatste maak ik mij wel een beetje zorgen, dit is een dimschakelaar, met een ronde draaiknop.
Als iemand de boel uit zet moet je weer lopen om de schakelaar aan te zetten
https://www.ecodim.nl/eco...ave-smart-led-dimmer.html
Iemand deze al gezien. Lijkt ook met hue te werken en heeft zigbee en zwave aan boord.
Iemand deze al gezien. Lijkt ook met hue te werken en heeft zigbee en zwave aan boord.
Hue staat er wel bij iig:Pascall_1 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:59:
https://www.ecodim.nl/eco...ave-smart-led-dimmer.html

Voor de duidelijkheid, alles is al aangesloten. Mijn vraag is of ik de dimmer vol open kan zetten en daarna voor de rest de lampen op afstand besturen. Immers een lichtschakelaar moet ook op aan staan, anders werkt t toch ook niet of zeg ik nu iets geks?DvD77 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:56:
[...]
Doorlussen met een lasdop! Als je een schakelaar plaatst is heel de functie weg van het op afstand bedienen toch?
Als iemand de boel uit zet moet je weer lopen om de schakelaar aan te zetten
Verder zou ik heel graag willen weten of t wel of geen kwaad kan.
Voor de duidelijkheid, die dimmer heeft niets te zoeken tussen je Hue lampen. Dat ding moet gewoon weg. Hoe eerder hoe beter.Nostordici schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:15:
[...]
Voor de duidelijkheid, alles is al aangesloten. Mijn vraag is of ik de dimmer vol open kan zetten en daarna voor de rest de lampen op afstand besturen. Immers een lichtschakelaar moet ook op aan staan, anders werkt t toch ook niet of zeg ik nu iets geks?
Verder zou ik heel graag willen weten of t wel of geen kwaad kan.
100% open betekent lang niet altijd dat ze niets meer met de sinus doen.
Een normale lichtschakelaar wil je er eigenlijk ook niet tussen hebben. Dat kan weliswaar geen kwaad voor de lampen, maar als iemand die schakelaar bedient dan kun je de lampen niet meer op afstand inschakelen en lampen fysiek uitschakelen sloopt je Zigbee mesh netwerk. Je Hue installatie zal dan waarschijnlijk ook veel minder betrouwbaar worden.
Dus @DvD77 geeft het enige juiste antwoord: schakelaar of dimmer weg en de boel doorverbinden.
Een schakelaar ertussen laten zitten is lastig en onwenselijk.
Een dimmer ertussen laten zitten is stom en sloopt mogelijk je dure lampen.
@Xander Duidelijk, moet ik nog even het een en ander regelen voor ik ze in gebruik kan nemen. Was wel het juiste antwoord, maar voor mij was het nog niet duidelijk of het wel of geen kwaad kon. Wel dus, prima, kunnen we er mee aan de slag! 
Het liefst neem ik ze nu al in gebruik namelijk.
Het liefst neem ik ze nu al in gebruik namelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Nostordici op 26-07-2019 13:31 ]
@Nostordici afhankelijk van de dimmer zou ik zelfs de lampen nog niet aansluiten, of de groep uit laten staan, totdat je de dimmer weggehaald hebt. Zeker als het een heel moderne dimmer is (zo één die zelf zijn belasting bepaalt enzo) of als het een dimmer met controle/orientatielampje is. Ook "uit" is dan niet vanzelfsprekend "uit".
Gelukkig is de oplossing een klusje van 2 minuten, dus over 5 minuten kun je het in gebruik nemen.
Gelukkig is de oplossing een klusje van 2 minuten, dus over 5 minuten kun je het in gebruik nemen.
Bedankt voor een voorbeeld, geeft me in ieder geval een idee. Zal waarschijnlijk of alle schakelmateriaal vervangen met de future lijn of fibaro dimmer achter de schakelaar zetten.Xander schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:12:
[...]
Dit is met Busch Jaeger Balance SI.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
edit:De resize functie op mijn telefoon faalt alleen een beetje geloof ik....
Thnx!
Leverbaar medio Augustus staat er dus denk niemand die daar ervaring mee heeft nog..
[ Voor 27% gewijzigd door Zeehond op 26-07-2019 20:15 ]
Dit heb ik ook geprobeerd. De FOH schakelaar besteld en de wipjes van Balance SI, maar dit past helaas niet. De wipjes hebben niet de juiste pinnetjes op de achterkant om de Enocean module te bedienen. Dus dat geld kun je je iig besparen.Phorcys schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 07:47:
De wipjes van Jung die hier eerder genoemd zijn, die werken uiteraard wel en zijn vrijwel gelijk aan Balance SI qua uiterlijk en kleur. Dat is dus een goedkope oplossing of de Voltus oplossing. Overigens lijkt het dan goedkoper om een Hue Tap te komen en deze uit elkaar te halen dan de FOH schakelaar van BJ.
De andere oplossing is idd het schakelmateriaal te vervangen door Future Linear, de wipjes van deze serie lijken wel te passen. Maar het vervangen kost je een aardige duit, plus de kosten van de FOH/Tap schakelaars.
Ik maak sinds kort gebruik van 2 Philips HUE Play-lampen i.c.m. mijn gamesysteen in de studeerkamer.
Op dit moment gebruik ik de officiële HUE Sync-app op Windows 10 om de lampen te synchroniseren met mijn computer, echter er bestaat ook zoiets als: Huestacean
Heeft iemand ervaring met de bovenstaande app en is deze beter/makkelijker in gebruik dan de officiële app van Philips?
Op dit moment gebruik ik de officiële HUE Sync-app op Windows 10 om de lampen te synchroniseren met mijn computer, echter er bestaat ook zoiets als: Huestacean
Heeft iemand ervaring met de bovenstaande app en is deze beter/makkelijker in gebruik dan de officiële app van Philips?
Nee hoor, de normale wippen van de Future Linear serie passen ook niet, die zijn aan de achterkant precies hetzelfde als Busch Jaeger wippen uit andere series (die zijn dan ook allemaal bedoeld voor dezelfde basiselementen).robeeert schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 09:19:
[...]
De andere oplossing is idd het schakelmateriaal te vervangen door Future Linear, de wipjes van deze serie lijken wel te passen. Maar het vervangen kost je een aardige duit, plus de kosten van de FOH/Tap schakelaars.
Alleen de wippen die bij de FOH schakelaar komen passen.
Hulpvraag:
Na onze verbouwing is de collectie flink uitgebreid met gu10’s.
Alles werkt naar behoren, aan/uit/instelbaar via de app en reactie op hue-switches ook prima.
Echter in zowel de hue-app, als homekit-app geven een aantal lampen “onbereikbaar”, terwijl ze op dat moment wel reageren op opdrachten uit de app/switch.
Op zich dus niks aan de hand, maar ik begreep het niet en het staat niet mooi in het statusoverzicht 😉
Afstand/bereik als oorzaak lijkt uit te sluiten met een prima ubiquity wifi en lampen op meer afstand die prima functioneren en bereikbaar zijn.
Iemand suggesties?
Na onze verbouwing is de collectie flink uitgebreid met gu10’s.
Alles werkt naar behoren, aan/uit/instelbaar via de app en reactie op hue-switches ook prima.
Echter in zowel de hue-app, als homekit-app geven een aantal lampen “onbereikbaar”, terwijl ze op dat moment wel reageren op opdrachten uit de app/switch.
Op zich dus niks aan de hand, maar ik begreep het niet en het staat niet mooi in het statusoverzicht 😉
Afstand/bereik als oorzaak lijkt uit te sluiten met een prima ubiquity wifi en lampen op meer afstand die prima functioneren en bereikbaar zijn.
Iemand suggesties?
Zijn het echte Philips’en? Ik heb dit wel met mijn Osram Smart+ plugs. Overigens heeft je wifi niets met Hue te maken: het Hue-netwerk speelt zich af tussen de Hue-apparaten zelf, waar de wifi dan misschien overigens wel op kan storen......
[ Voor 14% gewijzigd door Rallye op 28-07-2019 22:31 ]
Hmmm, al iemand een oplossing voor de routine problemen? Merkte vanavond dat mijn hue buitenlamp niet meer aanging bij zonsondergang...
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Hier werkt routine prima. Soms even niet na een Hue bridge update. Dan is 't ff routine uit en aan zetten.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik ben vandaag aan de slag gegaan met het installeren van een LightStrip Plus + extension en 2x de play bar op mijn TV. Uiteindelijk besloten de Play barretjes niet naast de TV te plaatsen, overkill i.c.m. de LightStrip Plus en simpelweg weinig ruimte (WAF speelt ook meeYonix schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:06:
Ik maak sinds kort gebruik van 2 Philips HUE Play-lampen i.c.m. mijn gamesysteen in de studeerkamer.
Maak nu gebruik van de Hue Stream app op mijn Nvidia Shield TV, deze werkt als een zonnetje moet ik zeggen. Makkelijker dan Huestacean vind ik, ook gewoon te downloaden uit de app store. Wellicht dat deze app ook bestaat voor Windows. Toch lijkt mij het originele Philips Hue Sync programma dan nog het meest stabiel, ziet er ook prima uit maar heb er geen ervaring mee. Jij vindt het geen fijn programma?
Hier geen problemen. Tuinverlichting is keurig aan gegaanWallie schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:41:
Hmmm, al iemand een oplossing voor de routine problemen? Merkte vanavond dat mijn hue buitenlamp niet meer aanging bij zonsondergang...
[ Voor 11% gewijzigd door remzor op 29-07-2019 02:10 ]
Yep, allemaal philips...Rallye schreef op zondag 28 juli 2019 @ 22:28:
Zijn het echte Philips’en? Ik heb dit wel met mijn Osram Smart+ plugs. Overigens heeft je wifi niets met Hue te maken: het Hue-netwerk speelt zich af tussen de Hue-apparaten zelf, waar de wifi dan misschien overigens wel op kan storen......
Zal de wifi eens uitzetten en kijken wat er dan gebeurt.
Ik heb ook wat koogeek (schakelaars) en aqara spul (sensoren), dat zou elkaar dan ook nog in de weg kunnen zitten.
Dan nog blijf ik het vaag vinden dat bv 1 vd 6 spots in de badkamer en 1 vd 4 in de kinderkamer dit gedrag vertoont. Daar zit 3 meter verschil tussen...🤔
Ik heb Huestacean veel gebruikt nog voordat de HueSync app uit was en werkte best goed. Toen HueSync uit kwam ben ik echter overgestapt, heb het idee dat deze beter werkt, ook auto start en start up bij Windows opstarten werkt prima.Yonix schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:06:
Ik vind het wel jammer dat HueSync niet uit is voor linux daar ik liever libreelec op mijn HTPC draai dan Windows. Hopelijk komt dat nog in de toekomst.
In ons nieuwe huis heb ik in de keuken een combinatie hangen van White en White Ambient spots. Ik heb twee kamers aangemaakt, keuken wit en keuken ambient, en ze samen op een schakelaar gekoppeld.
Wanneer ik met de schakelaar voor beide "kamers" een scene aanroep met een gedimde lichtsterkte (Dimmed, Relax, Nightlight) dan worden de Ambient spots netjes gedimd, maar de White spots blijven vol wit branden. Hetzelfde gebeurt wanneer ik ze allemaal samen in één kamer zet. Maar wanneer ik de spots dim vanuit de app op mijn telefoon, werkt het wel allemaal netjes zoals geconfigureerd.
Iemand een idee hoe ik met de schakelaar alles kan laten dimmen, ipv alleen de Ambient spots?
Wanneer ik met de schakelaar voor beide "kamers" een scene aanroep met een gedimde lichtsterkte (Dimmed, Relax, Nightlight) dan worden de Ambient spots netjes gedimd, maar de White spots blijven vol wit branden. Hetzelfde gebeurt wanneer ik ze allemaal samen in één kamer zet. Maar wanneer ik de spots dim vanuit de app op mijn telefoon, werkt het wel allemaal netjes zoals geconfigureerd.
Iemand een idee hoe ik met de schakelaar alles kan laten dimmen, ipv alleen de Ambient spots?
Nomen nescio
Ja in één 'kamer' zetten. Zie niet in waarom je het zou opsplitsen op die manier, dat doe je met scenes.Bra-Jo schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:10:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic