[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.402 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

DukeBox schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:35:
[...]

Ja in één 'kamer' zetten. Zie niet in waarom je het zou opsplitsen op die manier, dat doe je met scenes.
Heb ik geprobeerd, werkt ook niet. Hij dimt alleen de Ambiance spots, niet de witte, die blijven volle kracht branden. Ik heb ze gesplitst om bv 's nachts alleen de Ambiance te kunnen laten branden op Night Light.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 13:19
Alles in 1 kamer zetten, een scene maken met de white uit. Moet werken hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Bra-Jo schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:52:
Heb ik geprobeerd, werkt ook niet.
Dan doen je toch wat verkeerd want gemengde sets werken prima met dimmen. Als je scenes hebt met gemengde lampen kan je die ook per scene aanpassen aan/uit, hoeveel licht en (wanneer van toepassing) welke tint iedere lamp in die scene heeft.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
boefje79 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:37:
Hulpvraag:

Na onze verbouwing is de collectie flink uitgebreid met gu10’s.

Alles werkt naar behoren, aan/uit/instelbaar via de app en reactie op hue-switches ook prima.

Echter in zowel de hue-app, als homekit-app geven een aantal lampen “onbereikbaar”, terwijl ze op dat moment wel reageren op opdrachten uit de app/switch.

Op zich dus niks aan de hand, maar ik begreep het niet en het staat niet mooi in het statusoverzicht 😉

Afstand/bereik als oorzaak lijkt uit te sluiten met een prima ubiquity wifi en lampen op meer afstand die prima functioneren en bereikbaar zijn.

Iemand suggesties?
Normaal gesproken zou ik zeggen dat je afstand tussen Hue Bridge en Wifi Router te klein is, maar dan zouden de Hue Switches ook niet meer reageren?! (houd altijd minimaal 50 cm afstand tussen bridge en wifi router).

Kan zijn dat het ZigBee netwerk moeite heeft om alle routes te vinden naar de lampen, om nieuwe routes te forceren, kun je alle lampen uit zetten (spanning er af), 30 seconden wachten, Hue app openen en naar nieuwe lampen laten zoeken (niet om lampen toe te voegen, maar om de bridge in een toestand te krijgen, waarbij deze opnieuw het netwerk "ontdekt") en dan de lampen weer aanzetten (als het mogelijk is 1 voor 1).

Je zou ook nog van ZigBee kanaal kunnen wisselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

DukeBox schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:01:
[...]

Dan doen je toch wat verkeerd
Ja weet ik, maar wat? :P
want gemengde sets werken prima met dimmen. Als je scenes hebt met gemengde lampen kan je die ook per scene aanpassen aan/uit, hoeveel licht en (wanneer van toepassing) welke tint iedere lamp in die scene heeft.
Dat dacht ik dus ook, dat het gewoon zou moeten werken. Straks thuis mik ik alles wel gewoon weg en begin ik opnieuw, met een beetje mazzel is het dan opgelost. Tnx!

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 13:15
HUE Labs echt stabiel?

Ik heb binnen HUE Labs het “Mimic presence on motion” programma gekozen, netjes geprogrammeerd, opgeslagen (animatie laboratoriumglas loopt vol) maar deze verschijnt vervolgens niet in HUE Labs Controls.
Daarbij constateerde ik dat de persoonlijke instellingen van mijn Outdoor Sensor terug op factry default stonden. Na drie keer rustig en netjes stapsgewijs geprobeerd te hebben steeds het zelfde resultaat.

Via My HUE al een e-mail aan HUE Support gestuurd maar mijn ervaring is dat hier erg laat of niet op gereageerd wordt.

Iemand een suggestie?

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46
Weet iemand of ik het volgende voor elkaar kan krijgen?

Voor mijn kelder wil ik icm een hue sensor het volgende:

Overdag: bij beweging lampen fel aan
Nacht (na zonsondergang): Lampen in de laagste dimstand permanent aan, gaan uit bij zonsopkomst. De sensor hoeft dan niet te reageren.

Nu kan ik de sensor alleen maar met vaste tijdstippen instellen (dag/nacht) en niet koppelen aan zonsondergang/zonsopkomst, klopt dat? Dit verstoort de instelling op mijn bridge dat de lampen na zonsondergang permanent in de dimstand moeten gaan branden want de sensor zet de lampen na een x aantal minuten weer uit.

Indien ik de sensor zet op "niets doen" na inactiviteit dan blijven de lampen overdag weer branden nadat de sensor beweging heeft gedetecteerd.

Heeft iemand een idee hoe dit voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Weet iemand of er ergens een log uit te lezen is?
Wij hebben sinds kort dat alle (tegelijk) lampen meermaals per dag uit zichzelf aan gaan.

We hebben echter niets veranderd in apps of nieuwe apparaten aangesloten.

Ik ben dus erg benieuwd waar dat vandaan komt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
Schweino schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:48:
Weet iemand of ik het volgende voor elkaar kan krijgen?

Voor mijn kelder wil ik icm een hue sensor het volgende:

Overdag: bij beweging lampen fel aan
Nacht (na zonsondergang): Lampen in de laagste dimstand permanent aan, gaan uit bij zonsopkomst. De sensor hoeft dan niet te reageren.

Nu kan ik de sensor alleen maar met vaste tijdstippen instellen (dag/nacht) en niet koppelen aan zonsondergang/zonsopkomst, klopt dat? Dit verstoort de instelling op mijn bridge dat de lampen na zonsondergang permanent in de dimstand moeten gaan branden want de sensor zet de lampen na een x aantal minuten weer uit.

Indien ik de sensor zet op "niets doen" na inactiviteit dan blijven de lampen overdag weer branden nadat de sensor beweging heeft gedetecteerd.

Heeft iemand een idee hoe dit voor elkaar te krijgen?
Probeer eens in Hue Labs de formule Three times is a Charm.. Wel de instellingen van je sensor verwijderen eerst anders overlopen ze elkaar.. Wel niet gekoppeld aan zonsondergang en opkomst maar je kan er wel 3 dag delen mee instellen..

[ Voor 4% gewijzigd door Birdy D op 29-07-2019 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 21:20
Is het eigenlijk slecht voor je lampen als je ze gewoon aan en uitzet met een traditionele schakelaar ipv de app of dimmer switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05:06
jocd schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:27:
Is het eigenlijk slecht voor je lampen als je ze gewoon aan en uitzet met een traditionele schakelaar ipv de app of dimmer switch?
Nee, maar wat is dan het doel van slimme lampen?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat sommige mensen in een huishouden hardleers kunnen zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocd
Serena schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:30:
[...]

Nee, maar wat is dan het doel van slimme lampen?
Ik heb een dimmer switch bij het bed staan, maar de schakelaar zit bij de deur aan de andere kant. Als ik het licht uit wil doen en wegga heb ik geen zin om helemaal naar de andere kant van de kamer te lopen dus gebruik ik de gewone schakelaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jocd schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:43:
[...]

Ik heb een dimmer switch bij het bed staan, maar de schakelaar zit bij de deur aan de andere kant. Als ik het licht uit wil doen en wegga heb ik geen zin om helemaal naar de andere kant van de kamer te lopen dus gebruik ik de gewone schakelaar.
Dus andersom geredeneerd, als je de slaapkamer binnen komt, je moet dan altijd eerst de lamp aanzetten met de gewone schakelaar. Je hebt in ieder geval geluk dat Hue tegenwoordig de geheugenstand heeft, want anders zet je de lamp elke keer op 100%.
Maar wat @Serena al aangeeft, al het ‘slimme’ van de lamp is met hard uitzetten verdwenen. Bv geen automations en voice control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
meesje schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:48:
[...]

Dus andersom geredeneerd, als je de slaapkamer binnen komt, je moet dan altijd eerst de lamp aanzetten met de gewone schakelaar. Je hebt in ieder geval geluk dat Hue tegenwoordig de geheugenstand heeft, want anders zet je de lamp elke keer op 100%.
Maar wat @Serena al aangeeft, al het ‘slimme’ van de lamp is met hard uitzetten verdwenen. Bv geen automations en voice control.
Maar je hebt nog wel de kleuren of kleurwarmte en de dimfunctionaliteit. Mijns inziens is deze geheugenstand die in veel media is gecommuniceerd als "oplossing bij stroomonderbrekingen" juist bedoeld voor mensen die hun gewone schakelaar willen blijven gebruiken. Philips noemt het daarom ook "Power-on behavior". Dus als je op deze manier je lampen wilt gebruiken: prima.

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zartos schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:59:
[...]

Maar je hebt nog wel de kleuren of kleurwarmte en de dimfunctionaliteit. Mijns inziens is deze geheugenstand die in veel media is gecommuniceerd als "oplossing bij stroomonderbrekingen" juist bedoeld voor mensen die hun gewone schakelaar willen blijven gebruiken. Philips noemt het daarom ook "Power-on behavior". Dus als je op deze manier je lampen wilt gebruiken: prima.
Ik wil ook niet tegen spreken dat het niet kan, mag, of voor bedoeld is. Het enige is dus dat je het slimme mist. Als je geen automations hebt, je lampen niet via een app op afstand wil bedienen of gebruik maakt van voice control dan is dit inderdaad prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
Zartos schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:59:
[...]

De "Power-on behavior" is ook bedoeld voor landen waar de spanning nog wel eens uitvalt. Immers wordt HUE wereldwijd verkocht, ook in landen waar de infra minder goed geregeld is.
Zo las ik een review van een Australier welke na de nodige Chinese budget domotica op HUE was overgestapt. Hij was super blij met deze "Power-on behavior" omdat hij in de binnenlanden van Australie woont en daar nog wel eens een uitval van spanning heeft maar met HUE alle programmeringen netjes herstellen.

Verlichting met een losse voeding slijt in de regel het meeste van het aan/uit schakelen. De levensduur van een armatuur of lichtbron met losse voeding is daarom ook vaak gebaseerd op de levensduur c.q. maximale schakelmomenten van de voeding.
Als je HUE ledlampen handmatig aan/uit schakelt krijgt de leddriver in de ledlamp steeds een 230V optater en start op, als je de lamp onder spanning houd gebeurd dit niet en daardoor zal de leddriver langer meegaan.
De meeste ledlampen(voedingen) kunnen makkelijk 100.000-200.000 schakelmomenten aan dus het loopt allemaal niet zo'n vaart maar over het algemeen is dit dus wel de levensduur verkortende factor.

[ Voor 25% gewijzigd door Theo74 op 31-07-2019 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
jocd schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:43:
[...]

Hang je daar ook een dimmer switch neer..of je neemt die van bij het bed mee...zit los toch? Is idd beter voor de lampen om constant stroom te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jocd
Birdy D schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:17:
[...]

Hang je daar ook een dimmer switch neer..of je neemt die van bij het bed mee...zit los toch? Is idd beter voor de lampen om constant stroom te hebben.
Oke toch wel dus. Ik laat de dimmer switch gewoon aan de muur hangen. Als het beter is om de stroom aan te hangen ga ik denk ik toch voor een friends of hue schakelaar of dimmer switch bij de deur.

Geofencing, automations en voice control gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 20:38
Ik kon het zo snel nergens vinden maar ik heb o.a. een runner 2 met een dimmer en of het een fout is of functionaliteit weet ik niet maar ik drukte op de uitknop en 1 van de 2 lampen ging uit i.p.v. allebei. Ik krijg dat nu niet meer voor mekaar dus bij deze de vraag. Kan je 1 van de 2 uitschakelen of moeten alle lampen op de dimmer altijd tegelijk reageren/functioneren?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17
remzor schreef op maandag 29 juli 2019 @ 02:09:
[...]

Ik ben vandaag aan de slag gegaan met het installeren van een LightStrip Plus + extension en 2x de play bar op mijn TV. Uiteindelijk besloten de Play barretjes niet naast de TV te plaatsen, overkill i.c.m. de LightStrip Plus en simpelweg weinig ruimte (WAF speelt ook mee :P).
Heb jij de lightstrip ergens direct op je tv geplakt of iets anders? Ik neem aan dat de lightstrip geen zones oid heeft, oftewel links, rechts, etc?

Ik heb laatst ook de lightstrip bij Amazon gekocht, maar moet er nog even mee aan de gang. Die hue stream ziet er goed uit, die zal ik ook eens proberen, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:43
Romius schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 14:11:
[...]

Heb jij de lightstrip ergens direct op je tv geplakt of iets anders? Ik neem aan dat de lightstrip geen zones oid heeft, oftewel links, rechts, etc?
Inderdaad direct op de achterkant van de TV. De hoekjes/bochtjes zijn het lastigst. Daarnaast moet je even goed meten hoe je uit komt. Ik heb er 3 meter op zitten, 65" scherm. Dan heb ik de bovenkant en beide zijkanten gehad.
Ik heb laatst ook de lightstrip bij Amazon gekocht, maar moet er nog even mee aan de gang. Die hue stream ziet er goed uit, die zal ik ook eens proberen, bedankt voor de tip.
Werkt erg gemakkelijk, zeker i.c.m. de Shield TV. Nu enkele keren aan gehad bij een serie en getest bij 2-3 films en doet zijn werk. Je kunt de brightness en de kleur intensiteit ook instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 08:35
ik ben begonnen met hue color and white in combinatie met mijn philips ambilight tv. nu werkt dit in feite goed, maar zodra ik mijn tv uit zet, gaat mijn lamp over in blauw i.p.v. uit.

Is dit te veranderen? ik heb al van alles geprobeerd, heb de lamp al gereset, ambilight opnieuw gekoppeld, en de dimmer switch die op de lamp werkt ook gereset.

ik zou gewoon willen dat de lamp uit gaat als ik de tv ook uit zet.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17
remzor schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:04:
[...]

Inderdaad direct op de achterkant van de TV. De hoekjes/bochtjes zijn het lastigst. Daarnaast moet je even goed meten hoe je uit komt. Ik heb er 3 meter op zitten, 65" scherm. Dan heb ik de bovenkant en beide zijkanten gehad.

[...]

Werkt erg gemakkelijk, zeker i.c.m. de Shield TV. Nu enkele keren aan gehad bij een serie en getest bij 2-3 films en doet zijn werk. Je kunt de brightness en de kleur intensiteit ook instellen.
Ik heb een 55", dus ik kon 'm zo goed als bijna rond er omheen plakken. Die hue stream werkt, maar helaas niet bij films/series. Ik heb een Himedia Q10 pro android boxje, ik vermoed dat de eigen grafische EQ roet in het eten gooit, bij de youtube app werkt het namelijk wel.

Misschien maar even de "nieuwe" Shield afwachten, ik vind de updates niet denderend vanuit Himedia, dan maar een keer overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@Romius Dat is balen. Bij mij werkt het in ieder geval vlekkeloos binnen Kodi (films/series) en bijvoorbeeld de YouTube app. Binnen Netflix werkt het NIET he, dus als je dat bedoelt klopt dat.

En de Shield is gewoon de beste mediaplayer die eigenlijk alles ondersteunt. Toen ik in de markt was voor zo’n ding maar meteen gekozen voor deze voor enkele tientjes meer, nog geen moment spijt van gehad.

Ben wel benieuwd naar de nieuwe Hue producten welke er aan schijnen te komen. Gisteren bijvoorbeeld zo’n lelijke Hue color lamp in een armatuur gedraaid van een vrij open lamp, dat ziet er gewoon niet uit (ook 0 WAF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-10 10:23

MvL

Is dit nu ook een Friends of Hue?

https://www.goedkopermets...-zuiver-wit-glanzend.html

Ik twijfel eraan... Het werk met Hue, maar is het hellemaal compatibel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

MvL schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:58:
Het werk met Hue, maar is het hellemaal compatibel?
Ja en nee, je kan er zigbee ll devices direct mee koppelen maar het gaat niet via de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL

MvL

Oke, ik had een onderbuik gevoel. Ik had zoiets ergens gelezen over Gira in het algemeen. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
MvL schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:58:
Is dit nu ook een Friends of Hue?

https://www.goedkopermets...-zuiver-wit-glanzend.html

Ik twijfel eraan... Het werk met Hue, maar is het hellemaal compatibel?
Dit is een omgebouwde Hue Tap schakelaar. Uiteraard dus volledig compatibel met Hue.

Het is geen product van Gira.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL

MvL

Xander schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 23:21:
[...]

Dit is een omgebouwde Hue Tap schakelaar. Uiteraard dus volledig compatibel met Hue.

Het is geen product van Gira.
Ik kom dit tegen, dus toch Gira?

https://katalog.gira.de/de_DE/datenblatt.html?id=623238

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Die EnOcean zender werkt natuurlijk sowieso niet met Zigbee / Hue.

Het is dit met het binnenwerk uit een Hue Tap.

Kun je zelf ook ombouwen. Blijkbaar zag de webwinkel die je linkt hier een markt in en zijn zij dit gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:26
Sinds ik gisteren in mijn nieuwe appartement ben getrokken heb ik er ook voor gekozen om alles uit te voeren in Philips Hue, uitgezonderd de badkamer. Dit topic volg ik al eigenlijk sinds het ondertekenen van m'n huurovereenkomst dus stond te trappelen toen m'n internet werd aangesloten.

Vooralsnog ben ik er erg blij mee, omdat het vrij donker is van binnen heb ik er nog een tweetal IKEA Floalt panelen aan gekoppeld om zo bijvoorbeeld extra licht te hebben tijdens het stofzuigen. Na het updaten van de Tradfri plugs heb ik ook elke ochtend op tijd verse koffie :) .

Van een Lightstrip Plus heb ik er wel een met een piepende adapter, eens kijken hoe coulant Philips is.

Weet er iemand nog een pagina om mooie Hue Scene foto's te importeren? Die standaard scene foto's maken er op het moment wel een beetje een hoerenkeet van :+ .

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:44

Quad

Doof

Inmiddels een Hue motion sensor onderweg. Ik vind de zonsondergang routines niet prettig werken voor de buitenverlichting.
Zowel de ingebouwde als de Hue labs opties laten de lampen veel te vroeg branden buiten.

Ik wil icm de motion sensor de lampen aan laten gaan vanaf een bepaalde lichtsterkte (eenmalige trigger), zodat ik kan bepalen vanaf hoe donker de lampen aan moeten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware
  • Laatst online: 28-09 14:57

beekware

To Experience The Unexpected..

Heb 2 Osram On/Off pluggen (indoor, beide met firmware V1.04.12). Ik verdenk alleen sinds de laatste Hue bridge update dat 1 plug vaak de verbinding verliest, de andere plug werkt prima. Het uit 't stopcontact halen, even wachten en terug, dan werkt het weer.

Beide plugs zitten naast elkaar voor het schakelen magneet ventielen tbv de tuinsproeiers. Iemand bekend wat dit zou kunnen zijn?

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:20
beekware schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 00:31:
Heb 2 Osram On/Off pluggen (indoor, beide met firmware V1.04.12). Ik verdenk alleen sinds de laatste Hue bridge update dat 1 plug vaak de verbinding verliest, de andere plug werkt prima. Het uit 't stopcontact halen, even wachten en terug, dan werkt het weer.

Beide plugs zitten naast elkaar voor het schakelen magneet ventielen tbv de tuinsproeiers. Iemand bekend wat dit zou kunnen zijn?
Je zou een eventuele reset kunnen doen, weg halen in het HUE overzicht, en weer als nieuwe installeren.

Zelf heb ik bij de voordeur ook 2 van deze Osram zitten, om de drie lampen zo te schakelen dat eerste 2 lampen aangaan, daarna deze uit en 1 lamp aangaat. Liggen valk bij elkaar. Soms wel gebeurd het wel eens dat 1 van de 2 niet gevonden wordt door HUE, dat komt bij mij zelden voor.

Verder geen problemen ondervonden van de HUE update.

[ Voor 4% gewijzigd door TFZ61 op 05-08-2019 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Quad schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 00:13:
Inmiddels een Hue motion sensor onderweg. Ik vind de zonsondergang routines niet prettig werken voor de buitenverlichting.
Zowel de ingebouwde als de Hue labs opties laten de lampen veel te vroeg branden buiten.

Ik wil icm de motion sensor de lampen aan laten gaan vanaf een bepaalde lichtsterkte (eenmalige trigger), zodat ik kan bepalen vanaf hoe donker de lampen aan moeten.
Maar je kunt toch zelf aangeven wanneer de lampen aan moeten springen? Ik heb bijv. 15 min. voor zonsondergang, maar kan het ook later doen. Vindt het prima zo en juist wel erg goed werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 17:02

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

beekware schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 00:31:

Zoek maar even terug in het topic, dit is ‘normaal’. Ik heb van mijn 6 Osram plug er altijd wel 1 die aangeeft geen verbinding te hebben maar ze werken desondanks wel gewoon over het algemeen. Wel heb ik een tweetal plugs die echt alle dienst weigerden moeten resetten voor ze het weer deden. Eentje door de knop ingedrukt te houden tot relais klikt, de andere via de 5x5 reset methode... het schijnt via een firmware update te fixen te zijn maar helaas heb je daar de (niet meer voor een normale prijs verkrijgbare) Osram Gateway voor nodig.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amperd
  • Laatst online: 21-05 22:47
Ik heb een vraag; ik ben op zoek naar de smalste Hue lamp met E27 fitting. Ik heb een drietal armaturen die vrij smal zijn en die ik het eerstkomende jaar nog niet wil doen, en die wil ik voorzien van Hue lampen. De standaard Hue lampen en ook de nieuwe Innr Filament Vintage lampen zijn (net) te breed. Iemand een idee of er een smallere lamp te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
@Amperd kun je iets met een Hue E14 lamp in een verloopfitting?

Die oplossing is hier pas nog besproken, kun je misschien even terugzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyhenkie
  • Laatst online: 07-09 09:06
@Amperd, ik had hetzelfde probleem met de E27 lampen.......bij de Hornbach verloopfittingen gekocht en E14 lampen erin gedraaid............werkt perfect _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ..........dus hetzelfde gedaan met mijn tuinlampen en nu dus ook de tuinverlichting aan de HUEbridge hangen... ;) ;)
Xander schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:07:
@Amperd kun je iets met een Hue E14 lamp in een verloopfitting?

Die oplossing is hier pas nog besproken, kun je misschien even terugzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amperd
  • Laatst online: 21-05 22:47
boyhenkie schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:01:
@Amperd, ik had hetzelfde probleem met de E27 lampen.......bij de Hornbach verloopfittingen gekocht en E14 lampen erin gedraaid............werkt perfect _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ..........dus hetzelfde gedaan met mijn tuinlampen en nu dus ook de tuinverlichting aan de HUEbridge hangen... ;) ;)
[...]
Bedankt voor het idee, op die manier moet het zeker lukken! Bijkomstig voordeel is dat ik nog een paar E14 lampen heb liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Amperd schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:04:
[...]

Bedankt voor het idee, op die manier moet het zeker lukken! Bijkomstig voordeel is dat ik nog een paar E14 lampen heb liggen :)
https://www.ledlichtdisco...DqiHXsfRpj64aAjxlEALw_wcB

Deze zijn compacter! Kan nog wat schelen.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:44

Quad

Doof

remzor schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 00:41:
[...]

Maar je kunt toch zelf aangeven wanneer de lampen aan moeten springen? Ik heb bijv. 15 min. voor zonsondergang, maar kan het ook later doen. Vindt het prima zo en juist wel erg goed werken :)
De standaard routines zetten de lampen geleidelijk aan wat naar mijn idee nog altijd te vroeg is, er is dan nog licht zat. Van mij hoeven ze straks pas aan zodra het te donker is, en dus een bepaalde treshold bereikt is.

Ik zag in LABS dat er een prima formule hiervoor beschikbaar is, we gaan het dus wel zien. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Quad schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:58:
[...]

De standaard routines zetten de lampen geleidelijk aan wat naar mijn idee nog altijd te vroeg is, er is dan nog licht zat. Van mij hoeven ze straks pas aan zodra het te donker is, en dus een bepaalde treshold bereikt is.

Ik zag in LABS dat er een prima formule hiervoor beschikbaar is, we gaan het dus wel zien. :)
Als ik het goed begrijp vind je het ook nog te licht wanneer je bij voor zonsondergang '0 minuten' selecteert? Je zou de transitie (lampen gedeeltelijk meer/minder branden) dan ook nog in kunnen stellen tot 30 minuten. Bij mij heeft dat geen zin, ik gebruik een Smart+ plug voor mijn niet-dimbare tuinverlichting.

Maar fijn als er een andere formule is voor je die beter werkt :)

[ Voor 6% gewijzigd door remzor op 05-08-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Quad schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 00:13:

Volgens mij kun je in het instellingenmenu - accessoireconfiguratie - sensor onderaan het menu "Daglicht gevoeligheid" van de sensor instellen middels een +/- schuif.

En als ik mij niet vergis kun je in de standaard HUE app geen link maken tussen alleen de ambient light sensor in de bewgingssensor en de verlichting. Ofwel, je kunt de bewegingssensor niet (alleen) gebruiken als schemerschakelaar. Daarvoor moet je het misschien in een andere HUE compatible app zoeken, of Domoticz.

Ik heb een routine voor de woonkamerverlichting aangemaakt op basis van zonsondergang en in de geavanceerde instellingen het zonsondergang schakelmoment een uur naar voren getrokken en zonsopkomst schakelmoment 30 minuten naar voren getrokken. Dit omdat de woonkamer redelijk snel in de schaduw valt en het daar al schemerig is, terwijl in de tuin nog/al genoeg daglicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Amperd schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:14:
Ik heb een vraag; ik ben op zoek naar de smalste Hue lamp met E27 fitting. Ik heb een drietal armaturen die vrij smal zijn en die ik het eerstkomende jaar nog niet wil doen, en die wil ik voorzien van Hue lampen. De standaard Hue lampen en ook de nieuwe Innr Filament Vintage lampen zijn (net) te breed. Iemand een idee of er een smallere lamp te vinden is?
Je kunt ook een inbouw Zigbee HUE compatibile dimmer/actor nemen en deze in de lamp of in de inbouwdoos van de schakelaar bouwen. Hierdoor kun je vrijwel elk type, model, soort en smaak lamp dimmen, mits de lichtbron maar dimbaar en maximaal 400W is. Anders is er ook nog de schakelaar aan/uit variant.
Deze dimmers en schakelaars worden door de HUE app als een lamp met 1 wit kleur gevonden en kun je in elke naam hernoemen wat prettig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Is het iemand gelukt om deze nieuw model Tradfri lamp aan een Hue bridge te koppelen?

Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/tradfri-led-lamp-e-lumen__0609094_PE684318_S4.JPG

Heb hier meerdere oudere tradfri lampen en spotjes zonder problemen aan mijn Hue bridge gekoppeld maar deze wil maar niet lukken. Ik heb de reset truc (6x snel de lamp aan en uit) al meerdere malen zonder succes geprobeerd. Heeft iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Laatst online: 25-08 21:16
Theo74 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:51:
[...]

Volgens mij kun je in het instellingenmenu - accessoireconfiguratie - sensor onderaan het menu "Daglicht gevoeligheid" van de sensor instellen middels een +/- schuif.

En als ik mij niet vergis kun je in de standaard HUE app geen link maken tussen alleen de ambient light sensor in de bewgingssensor en de verlichting. Ofwel, je kunt de bewegingssensor niet (alleen) gebruiken als schemerschakelaar. Daarvoor moet je het misschien in een andere HUE compatible app zoeken, of Domoticz.

Ik heb een routine voor de woonkamerverlichting aangemaakt op basis van zonsondergang en in de geavanceerde instellingen het zonsondergang schakelmoment een uur naar voren getrokken en zonsopkomst schakelmoment 30 minuten naar voren getrokken. Dit omdat de woonkamer redelijk snel in de schaduw valt en het daar al schemerig is, terwijl in de tuin nog/al genoeg daglicht is.
Hoe heb je dit exact gedaan en met welke app? Want ik heb 2 motion sensors geinstalleerd afgelopen weekend. Bedoeling is dat die pas actief gaan tussens zonsondergang en -opgang en bij beweging. Nu heb ik het zo ingesteld dat het licht maar pas aan gaat vanaf een bepaald uur maar dat moet je natuurlijk regelmatig aanpassen. Uiteraard heb ik dat liever dat het meegaat met de tijd van het jaar. Ik had daarbij ook graag dezelfde instelling dat het licht al mag aangaan voor zonsondergang omwille van de snelle schemering in de kamer. Jij bent daar precies in geslaagd. Ik heb even zitten zoeken in Hue labs maar nog niets gevonden dat echt van toepassing is voor deze situatie.

Eigenlijk wel bizar want je zou wel zeggen dat dit iets is dat veel mensen willen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schweino
Sphinkx schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:59:
[...]

Hoe heb je dit exact gedaan en met welke app? Want ik heb 2 motion sensors geinstalleerd afgelopen weekend. Bedoeling is dat die pas actief gaan tussens zonsondergang en -opgang en bij beweging. Nu heb ik het zo ingesteld dat het licht maar pas aan gaat vanaf een bepaald uur maar dat moet je natuurlijk regelmatig aanpassen. Uiteraard heb ik dat liever dat het meegaat met de tijd van het jaar. Ik had daarbij ook graag dezelfde instelling dat het licht al mag aangaan voor zonsondergang omwille van de snelle schemering in de kamer. Jij bent daar precies in geslaagd. Ik heb even zitten zoeken in Hue labs maar nog niets gevonden dat echt van toepassing is voor deze situatie.

Eigenlijk wel bizar want je zou wel zeggen dat dit iets is dat veel mensen willen...
Als het goed is zit dat in de standaard Hue instelling van je sensor:

Afbeeldingslocatie: https://s3-storage.textopus.nl/wp-content/uploads/2016/10/17193725/hue-motion-sensor-bewegingsgevoeligheid.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Schweino wat jij beschrijft geldt dus alleen maar voor wanneer de motion sensor ook daadwerkelijk de verlichting moet gaan triggeren.

Wat @Sphinkx volgens mij bedoelt (en wat ook precies mijn wens is), is puur gebaseerd op de "lux" waarde van de ambient lightsensor de verlichting schakelen.

In Hue Labs heb je wel de "sunlight as a switch" formule, en eigenlijk doet die behoorlijk goed wat ik wil (namelijk, verlichting aan laten gaan als het gemeten licht onder een bepaalde drempel komt), maar helaas heeft deze formule een belangrijke beperkin:

* Je kan deze formule maar 1x instellen. Dus niet een lux waarde waarbij de lampen binnen al aan moeten gaan (huis is donkerder) PLUS een lux waarde waarbij de lampen buiten aan moeten gaan
* De formule overschrijft alle programmering van de motion sensor, dus je hebt dan in feite alleen nog een daglichtsensor

* In geavanceerde instellingen een offzet voor de zonsondergang en zonsopkomst rule instellen zoals @Theo74 oppert vind ik ook weer een houtje-touwtje oplossing en voldoet hier ook niet aan m'n vraag voor meerdere drempelwaardes omdat buiten nou eenmaal langer profiteert van het resterende daglicht dan binnen.

Ook ik vind het dus behoorlijk bizar dat Philips niet meer uit alle sensoren haalt, terwijl je, als je je hue bridge koppelt aan Domoticz of een ander HA pakket, je de Lux gewoon apart kan uitlezen en op de waarden allerlei automatiseringen kan maken.

Bij mij is de use case:

* Onder een bepaalde Lux waarde op de buitensensor moet de verlichting binnen aan gaan
* Onder een nog wat lagere Lux waarde op de buitensensor moet de verlichting in de tuin aan gaan.
* Daarbovenop moet bij beweging in de tuin de buitenverlichting fel gaan, om na een bepaalde periode weer naar de 'basis' stand terug te keren.

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 06-08-2019 09:33 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:20
Schweino schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:41:
Is het iemand gelukt om deze nieuw model Tradfri lamp aan een Hue bridge te koppelen?

[Afbeelding]

Heb hier meerdere oudere tradfri lampen en spotjes zonder problemen aan mijn Hue bridge gekoppeld maar deze wil maar niet lukken. Ik heb de reset truc (6x snel de lamp aan en uit) al meerdere malen zonder succes geprobeerd. Heeft iemand tips?
Had gister hetzelfde probleem met een LED1737R5 (GU10) lamp, het reset proces is daarmee net iets anders dan het een jaar geleden was:

toen: was het inderdaad 6x aan en uit (of eigenlijk uit en aan), waarna de lamp knipperde als signaal, dat de reset was uitgevoerd;

nu: nog steeds 6x uit en aan, alleen het tempo is veel kritischer, dan dat het een jaar geleden was, vervolgens knippert de lamp niet, maar gaat gedimd pendelen tussen gedimd en erg gedimd, na verloop van tijd stopt dat pendelen en gaat de lamp weer 'normaal' branden. Als je tijdens dat pendelproces het koppelproces start, heb je gegarandeerd succes.

Ik heb gister een uur zitten klooien, voordat ik het juiste tempo had gevonden voor de reset, het is iets tussen snel en heel snel, maar niet te snel O-)

Wellicht dat dit ook geldt voor jouw lamp?

Succes!

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:30
Weet iemand om de routines ook werken zonder internetverbinding? Waarbij de routines wel vooraf, met werkende internetverbinding, zijn ingesteld.

Later dit jaar wordt onze nieuwbouwwoning opgeleverd en wij zouden graag met routines de lichten s'avonds automatisch aan en uit willen laten gaan gedurende onze afwezigheid tijdens de klusperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kom je in zo'n betrouwbare buurt terecht ;)
Maar als je het eenmaal hebt ingesteld kun je de netwerkstekker uit de Brigde trekken, die heeft geen internet nodig om de regels uit te voeren (heb in de vakantieafwezigheid de stekker uit mijn router getrokken, Bridge aan laten staan en werkt prima). Verbinding met de lampen en de Bridge gaat met zigbee, dus niet afhankelijk van Wifi/netwerk.

[ Voor 16% gewijzigd door IJsbeer op 06-08-2019 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Sphinkx schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:59:
[...]

HUE app, homepagina, onderaan: Instellingen. Dan Accessoiresconfiguratie - Sensor.
In het volgende menu helemaal onderaan: Daglichtgevoeligheid en evt. Bewegingsgevoeligheid.

Nogmaals, hiermee kun je alleen instellen bij welke minimum aan omgevingslicht de bewegingssensor actief mag worden. Dus als jij het op een bepaald moment schemerig genoeg vind dan open je de app, gaat naar deze instelling en schuift net zo lang aan de instelling tot deze aangeeft dat hij bij die instelling zal reageren.

Het is met de HUE app dus standaard niet mogelijk om alleen de schemerschakelaar in de sensor te gebruiken om hiermee bijvoorbeeld licht in de woning te schakelen als het schemerig wordt. Misschien komt deze optie nog en tot die tijd moet je alternatieve apps zoeken die dit wel kunnen, of natuurlijk Domoticz.

Ik heb mijn woonkamerverlichting geschakeld via de optie hompage, onderaan: Routines - Andere routines - Aangepaste routine aanmaken.
Hier kun je aan, of uit, of aan/uit schakelen via de astronomische zons op- en ondergang voor jouw locatie.
Wil je de verlichitng iets eerder aan en iets later uit laten schakelen dan deze schakeltijden, wat vaak handig is als je snel schemring in de woning hebt, dan doe je dit alsvolgt: homepage, onderaan: Instellingen - Geavanceerd - Zonsondergang en -opkomst. Schakeltijd voordat zon ondergaat 15-120min eerder aanpassen, schakeltijd nadat zon opkomt 15-120min later aanpassen.

Deze schakeltijden voor zonsopgang en zonsondergang zijn astronomisch via internet data dus lopen netjes mee met het jaar c.q. de zonstand. Je hoeft dus niet steeds de schakeltijden aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
eymey schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:27:
@Schweino wat jij beschrijft geldt dus alleen maar voor wanneer de motion sensor ook daadwerkelijk de verlichting moet gaan triggeren.

Wat @Sphinkx volgens mij bedoelt (en wat ook precies mijn wens is), is puur gebaseerd op de "lux" waarde van de ambient lightsensor de verlichting schakelen.

In Hue Labs heb je wel de "sunlight as a switch" formule, en eigenlijk doet die behoorlijk goed wat ik wil (namelijk, verlichting aan laten gaan als het gemeten licht onder een bepaalde drempel komt), maar helaas heeft deze formule een belangrijke beperkin:

* Je kan deze formule maar 1x instellen. Dus niet een lux waarde waarbij de lampen binnen al aan moeten gaan (huis is donkerder) PLUS een lux waarde waarbij de lampen buiten aan moeten gaan
* De formule overschrijft alle programmering van de motion sensor, dus je hebt dan in feite alleen nog een daglichtsensor

* In geavanceerde instellingen een offzet voor de zonsondergang en zonsopkomst rule instellen zoals @Theo74 oppert vind ik ook weer een houtje-touwtje oplossing en voldoet hier ook niet aan m'n vraag voor meerdere drempelwaardes omdat buiten nou eenmaal langer profiteert van het resterende daglicht dan binnen.

Ook ik vind het dus behoorlijk bizar dat Philips niet meer uit alle sensoren haalt, terwijl je, als je je hue bridge koppelt aan Domoticz of een ander HA pakket, je de Lux gewoon apart kan uitlezen en op de waarden allerlei automatiseringen kan maken.

Bij mij is de use case:

* Onder een bepaalde Lux waarde op de buitensensor moet de verlichting binnen aan gaan
* Onder een nog wat lagere Lux waarde op de buitensensor moet de verlichting in de tuin aan gaan.
* Daarbovenop moet bij beweging in de tuin de buitenverlichting fel gaan, om na een bepaalde periode weer naar de 'basis' stand terug te keren.
Ik ben het compleet met je eens. De HUE sensor moet een device zijn waar alle data zoals beweging, lichtsterkte en temperatuur ook los gebruikt moet kunnen worden voor bepaalde scene's.
Helaas is de HUE app hier niet toe in staat maar wie weet komt deze toevoeging er wel ooit nog eens.
Het is altijd aan te raden om HUE van jouw gemis of idee op de hoogte te brengen middels een e-mail aan consumer.customercare.benelux.lighting@philips.com
Volgens eigen zeggen luisteren ze goed naar de HUE gebruikers, als input voor hun verder ontwikkelingen.

Tot die tijd heb je de zelf aangedragen oplossing middels Domoticz. Hiermee is erg veel mogelijk gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 05-10 13:31
Theo74 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:48:
[...]

Ik ben het compleet met je eens. De HUE sensor moet een device zijn waar alle data zoals beweging, lichtsterkte en temperatuur ook los gebruikt moet kunnen worden voor bepaalde scene's.
Helaas is de HUE app hier niet toe in staat maar wie weet komt deze toevoeging er wel ooit nog eens.
Het is altijd aan te raden om HUE van jouw gemis of idee op de hoogte te brengen middels een e-mail aan consumer.customercare.benelux.lighting@philips.com
Volgens eigen zeggen luisteren ze goed naar de HUE gebruikers, als input voor hun verder ontwikkelingen.

Tot die tijd heb je de zelf aangedragen oplossing middels Domoticz. Hiermee is erg veel mogelijk gelukkig.
Ik dacht dat dit allemaal wel mogelijk is met de Android App 'All 4 Hue'. Ik gebruik die iig om mijn lampen binnen aan te laten gaan als de LUX waarde van de motion sensor onder een bepaalde tresshold komt. Ik weet alleen niet 100% zeker of die dan ook nog apart kan schakelen bij beweging maar volgens mij moet dat wel mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Ik heb een vraag. ik heb nu 1 bridge. en daar zitten op dit moment de lamp voor mijn computer kamer aan en de lamp van 1 van de slaapkamers.

nu komen er binnenkort 2 slaapkamers bij met hue white en color. voor onze 2 kids. nu wil ik dat de kids de lamp van hun kamer zelf kunnen bedienen qua kleur e.d. maar eigenlijk zonder dat ze met de app ook gelijk mogelijkheid hebben om de andere lampen te bedienen. ze hebben een hele leuke leeftijd waarbij ze het bijna zeker fantastisch gaan vinden om de andere lampen te gaan bedienen zonder dat dat gewenst is.

zijn er bedieningspanelen of schakelaars te krijgen die je per lamp kun instellen? de dimmer heb ik, maar die werkt niet (voor zover ik heb kunnen vinden) om kleur aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:34

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

huntedjohan schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:15:
Ik heb een vraag. ik heb nu 1 bridge. en daar zitten op dit moment de lamp voor mijn computer kamer aan en de lamp van 1 van de slaapkamers.

nu komen er binnenkort 2 slaapkamers bij met hue white en color. voor onze 2 kids. nu wil ik dat de kids de lamp van hun kamer zelf kunnen bedienen qua kleur e.d. maar eigenlijk zonder dat ze met de app ook gelijk mogelijkheid hebben om de andere lampen te bedienen. ze hebben een hele leuke leeftijd waarbij ze het bijna zeker fantastisch gaan vinden om de andere lampen te gaan bedienen zonder dat dat gewenst is.

zijn er bedieningspanelen of schakelaars te krijgen die je per lamp kun instellen? de dimmer heb ik, maar die werkt niet (voor zover ik heb kunnen vinden) om kleur aan te passen.
Volgens mij niet mogelijk zonder aparte bridges in te zetten. Of een alternatieve app gebruiken. Ik heb Hue Essentials waarmee ik groepen kan verbergen (das alsnog niet heel kid-proof denk ik...).

Je kunt meerdere scenes aan de dimmer koppelen, per klik een andere scene. Tot volgens mij 5 verschillende. Dat is misschien een mooi begin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Beekforel schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:20:
[...]

Volgens mij niet mogelijk zonder aparte bridges in te zetten. Of een alternatieve app gebruiken. Ik heb Hue Essentials waarmee ik groepen kan verbergen (das alsnog niet heel kid-proof denk ik...).

Je kunt meerdere scenes aan de dimmer koppelen, per klik een andere scene. Tot volgens mij 5 verschillende. Dat is misschien een mooi begin. :)
per klik ander scene veranderd niet de kleur dacht ik. alternatieve app is misschien wel een optie.

vind het beetje gekkigheid worden om 3 bridges te gaan installeren om kwajongens streken van de kids te weren :P

heb de keuze of ik ze gewoon white ambiance lamp geef of white and color lamp. white ambiance met dimmer werkt natuurlijk wel gewoon goed, dus dat kan ik ook gewoon doen. maar vind het zon zonde dat ik die color lampen heb gekregen via Tweakers voor review en dat ik er niet gebruik van ga maken :X

[ Voor 18% gewijzigd door huntedjohan op 06-08-2019 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als je scenes maakt met andere kleuren kun je per klik prima de kleur veranderen. Maar wel beperkt tot maar 5 keuzes.

Misschien kun je iets bedenken met de "oude" Living Colors remotes, daar zit wel kleurkeuze op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10 19:15

Tornado1.0

Work in progress

Ik heb van het een op het andere moment dat al mijn accessoires mijn hue bridge niet meer kunnen bereiken. Dit geeft hij ook weer in de app. Ook bij lampen zegt de app dat deze vrijwel allemaal niet meer bereikbaar zijn, maar ze zijn wel gewoon te bedienen. Ik heb de bridge al twee keer opnieuw opgestart maar het helpt niet. Iemand een idee?

Edit: even plotseling als het stopte werkt nu ineens alles weer :S Iemand dit ook eens meegemaakt?

[ Voor 13% gewijzigd door Tornado1.0 op 06-08-2019 19:43 ]

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
__Erik__ schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:19:
[...]

Had gister hetzelfde probleem met een LED1737R5 (GU10) lamp, het reset proces is daarmee net iets anders dan het een jaar geleden was:

toen: was het inderdaad 6x aan en uit (of eigenlijk uit en aan), waarna de lamp knipperde als signaal, dat de reset was uitgevoerd;

nu: nog steeds 6x uit en aan, alleen het tempo is veel kritischer, dan dat het een jaar geleden was, vervolgens knippert de lamp niet, maar gaat gedimd pendelen tussen gedimd en erg gedimd, na verloop van tijd stopt dat pendelen en gaat de lamp weer 'normaal' branden. Als je tijdens dat pendelproces het koppelproces start, heb je gegarandeerd succes.

Ik heb gister een uur zitten klooien, voordat ik het juiste tempo had gevonden voor de reset, het is iets tussen snel en heel snel, maar niet te snel O-)

Wellicht dat dit ook geldt voor jouw lamp?

Succes!
Het is gelukt, dank voor de tip! De lamp geeft idd een heartbeat na 6x rustig aan en uit zetten. Tijdens de heartbeat nieuwe lamp zoeken en tadaa.

Maar nu het volgende: Deze lamp lijkt een eigen leven te leiden.... Gaat vanzelf aan als 'ie uit staat (op de felste stand) maar gaat indien gedimd ook uit zichzelf naar de felste stand. Na onderbreken van de stroom en dan weer stroom er op gaat de lamp niet naar de laatst ingestelde stand maar wederom naar de felste stand....

Deze lamp wil dus niet samenwerken met de Hue bridge?

Zoals eerder vermeld heb ik meerdere andere Tradfri lampen (18x GU10 warm wit en 2x E27 warm wit) die allen zonder problemen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-10 16:01
Iemand die mij kan linken naar dubbelzijdige tape om de Philips Hue ledstrip te bevestigen aan de TV?

Ondertussen al enkele verschillende soorten tapes gekocht maar die ledstrip blijft maar eraf vallen na een tijdje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Stancke schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:22:
Iemand die mij kan linken naar dubbelzijdige tape om de Philips Hue ledstrip te bevestigen aan de TV?
Normaal valt het er niet zomaar af, mogelijk door de warmte ? Dan is dit misschien wat: https://www.myxlshop.nl/j...ig-dubbelzijdig-tape.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-10 16:01
DukeBox schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 20:51:
[...]

Normaal valt het er niet zomaar af, mogelijk door de warmte ? Dan is dit misschien wat: https://www.myxlshop.nl/j...ig-dubbelzijdig-tape.html
Zal inderdaad van de hitte zijn, heb het op beide TV's al sinds de start maar het blijft storen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 16:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Theo74 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:42:
[...]

Het is met de HUE app dus standaard niet mogelijk om alleen de schemerschakelaar in de sensor te gebruiken om hiermee bijvoorbeeld licht in de woning te schakelen als het schemerig wordt.
Is hier niet een Hue labs iets voor?

De mijne heb ik daarmee ingesteld en die werkt dus precies zo.

Zou hier ergens in het topic moeten staan, ik ga even zoeken.

Edit: Bingo! }:O

Deze gebruik ik: https://labs.meethue.com/...labs/sunlight-as-a-switch

Maar er is ook deze: https://labs.meethue.com/formulas/huelabs/sunset-timer

[ Voor 16% gewijzigd door i2Paq op 07-08-2019 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@i2Paq zoals enkele posts hier naarboven ook al beschreven:

Die "sunlight as a switch" formule voldoet niet. Hij maakt het gebruik als motion sensor onklaar en verschillende lichtgroepen bij verschillende lichtniveaus (omdat het binnen bijvoorbeeld eerder donker is dan buiten) werkt ook niet.

En de "sunset timer" formule is, zoals daar ook beschreven staat, achterhaald door de standaard routine in de app. En eigenlijk voldoet die ook niet, want die routine houdt er geen rekening mee dat het op sommige dagen bewolkt of juist onbewolkt is, en dat in verschillende periodes van het jaar de schemering ook langer duurt dan in andere.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 16:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

eymey schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:22:

Die "sunlight as a switch" formule voldoet niet. Hij maakt het gebruik als motion sensor onklaar en verschillende lichtgroepen bij verschillende lichtniveaus (omdat het binnen bijvoorbeeld eerder donker is dan buiten) werkt ook niet.

En de "sunset timer" formule is, zoals daar ook beschreven staat, achterhaald door de standaard routine in de app. En eigenlijk voldoet die ook niet, want die routine houdt er geen rekening mee dat het op sommige dagen bewolkt of juist onbewolkt is, en dat in verschillende periodes van het jaar de schemering ook langer duurt dan in andere.
Ah, niet helemaal goed begrepen dus. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

eymey schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 09:22:

Dit heb ik ook al ervaren ja. Op een heldere zomerse dag ging de verlichting aan (30min voor zonsondergang) en ik dacht; whut, nu al de lampen aan?

Met een bewolkte dag is het prima, maar op zonnige dagen is het wat zonde (ha!).

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ha, I see what you did there :D

Ik ga eerdaags maar eens even aan de oproep van @Theo74 gehoor geven en Philips een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Ik vraag me af, al deze zonsondergang ellende zo gelezen te hebben, waarom maak ik me daar niet druk over?

Een hoop van mijn verlichting, buiten 10 en huiskamer keuken ook zoiets, gaan aan op sunlight as a switch. Ja, soms gaan ze wel eens eerder aan dan verwacht, en een andere dag denk je, nou kom op, aan die lampen.

Irriteer ik me er aan? Neuh, zeker niet aan lampen die iets eerder aangaan. Zonde van de pak hem beet 0.05 kwh. Maar ja.

Als ik vind dat ze te laat aangaan door donkere weersomstandigheden en ik ben precies op dat moment van de dag ook thuis (10x per jaar?) zonder dat de lampen aangaan zet ik ze binnen wel aan met een dimmer die dezelfde scene oproept.

Verder snap ik gerust het hele punt hoor, het is jammer dat je de sensor in de standaard app niet optimaal kan gebruiken.

Ik gebruik de sensoren dan ook puur als bewegingsmelders. In mijn keuken gaan de lampen bij beweging feller branden als ze al aan staan (sunlight as a switch), en weer terug zonder beweging (last state). Staan ze nog niet aan (of zijn ze weer uit na middernacht) gebeurd hetzelfde: ze gaan aan bij beweging en weer naar last state (uit dus) zonder beweging. 's nachts als de lampen uitstaan gaan ze gedimt aan, en overdag wat feller (three times is a charm in labs geloof ik)

Hetzelfde trucje doe ik in de hal, wc, bijkeuken, kledingkamer en op de overloop. Dus overdag feller branden dan 's nachts, en bij geen beweging terug naar last state. Over het algemeen uit dus, omdat er in deze ruimtes zonder beweging geen licht hoeft te branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@robkrekel Ik neem aan dat je bedoelt dat je de gewone zonsopkomst en -ondergang routine gebruikt, ipv "sunlight as a switch" (want juist die laatste gebruikt de lichtsensor, maar dan zou jouw motion sensor scenario niet werken).

Verder is "me eraan ergeren" een te groot woord. Over het algemeen heeft de gewone zonsopkomst en -ondergang routine het redelijk goed en die gebruik ik op dit moment ook maar omdat ik nu geen tijd/energie heb om me in all4hue of andere oplossingen te verdiepen voor multi-level lichtdrempels.

Het is meer dat ik het gewoon 'jammer' vind dat Philips een behoorlijk geavanceerde sensor op de markt brengt, en de software support ervoor dan zo 'afraffelt'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
eymey schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:38:
@robkrekel Ik neem aan dat je bedoelt dat je de gewone zonsopkomst en -ondergang routine gebruikt, ipv "sunlight as a switch" (want juist die laatste gebruikt de lichtsensor, maar dan zou jouw motion sensor scenario niet werken).

Verder is "me eraan ergeren" een te groot woord. Over het algemeen heeft de gewone zonsopkomst en -ondergang routine het redelijk goed en die gebruik ik op dit moment ook maar omdat ik nu geen tijd/energie heb om me in all4hue of andere oplossingen te verdiepen voor multi-level lichtdrempels.

Het is meer dat ik het gewoon 'jammer' vind dat Philips een behoorlijk geavanceerde sensor op de markt brengt, en de software support ervoor dan zo 'afraffelt'.
Stom, je hebt gelijk

En jammer, ja. Daarom zeg ik ook
"Verder snap ik gerust het hele punt hoor, het is jammer dat je de sensor in de standaard app niet optimaal kan gebruiken."
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
i2Paq schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 08:56:
[...]

Is hier niet een Hue labs iets voor?

De mijne heb ik daarmee ingesteld en die werkt dus precies zo.

Zou hier ergens in het topic moeten staan, ik ga even zoeken.

Edit: Bingo! }:O

Deze gebruik ik: https://labs.meethue.com/...labs/sunlight-as-a-switch

Maar er is ook deze: https://labs.meethue.com/formulas/huelabs/sunset-timer
Wat ik bedoel is dat er in de normale HUE App standaard geen optie zit om 'alleen' de lichtsensor in de bewegingssensor als schemerschakelaar te gebruiken. Via HUE Labs zijn er tal van leuke formules die wel delen van de HUE techniek gebruiken, dat klopt. Net zoals andere HUE app varianten die dit soms wel kunnen en sowieso Domoticz.

Maar is het niet zo dat als je een HUE Labs formule gebruikt waarbij de bewegingssensor nodig is, dat al je eigen instellingen voor die bewegingssensor door de HUE Labs formule op Factory Default worden gezet?
Met andere woorden: je gebruikt de bewegingssensor of middels eigen instelling, of middels HUE Labs.

Zo had ik de HUE Labs "Mimic presence on motion" formule toegepast, met als resultaat dat de HUE outdoor schemerschakelaar weer terug in Factory Defautl staat, al mijn zelf gemaakte instellingen van de bewegingssensor waren weg.
HUE benaderd en deze bevestigde dat (voor deze) HUE Labs forumule altijd de custom instellingen wist en de hardware overneemt. Ik vond het maar een raar idee en misschien is dit dan om dat het nog een Beta is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo74
eymey schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:38:

Dit is ook mijn mening en ik denk ook die van meer HUE gebruikers. Je verwacht van een redelijk kostbaar product dat het toegang geeft tot alle aanwezige functionaliteiten en hardwaremogelijkheiden. Te meer omdat er andere apps en domoticasoftware zijn die wel op deze manier met deze HUE materie om kunnen gaan. Je zou kunnen zeggen dat de HUE app hierin nog te beperkt is.

Ook ik ervaar dat verlichting volgens zonsondergang de ene zonnige dag te vroeg aangaat en de andere bewolkte dag te laat aangaat. Hierin kan ik mij nog een soort van vinden, omdat dit nu eenmaal kale astrnomische data is zonder een Gerrit Hiemstra correctie.
Als je dan een bewegingssensor koopt waarin een lichtsensor zit dan wil je de data daarvan ook apart toe kunnen passen in de HUE app en niet via soms lastige HUE Labs formules of HUE apps van derden. Niemand wil 10 afstandsbedieningen op de koffietafel en dus ook geen 10 soorten apps voor 1 HUE systeem.
De HUE bewegingssensor heeft notabene ook een temperatuurssensor. Kun je ook niets mee doen in de app. Alleen weer wel met andere apps of software als Domoticz. Als de techniek er in zit, gebruik het dan ook, of geef tenminste aan dat dit in de toekomst komt. Nu moeten wij HUE gebruikers heel veel mailtjes aan HUE sturen om onze ongenoegens te uiten en stapels tips te geven hoe de HUE app te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb op een aantal strategische plaatsen in mijn tuin een grondkabel verwerkt, die op een centrale plek in m'n hok uitkomen.

Ik wil graag een aantal Hue outdoor lampen gaan plaatsen, denk aan Lilly en Calla. Zou het liefst de voeding op die centrale plek plaatsen, heeft iemand een idee of het mogelijk is om een soort verloop van XMVK naar Hue te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
Weet iemand of een Hue Go ook met een bridge v1.0 werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 18:59
Volgens mij zijn alle Hue’s met elkaar te combineren. En de Go is al wat ouder, dus ik zie geen reden waarom niet. Anderen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

-DUS- schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:53:
Weet iemand of een Hue Go ook met een bridge v1.0 werkt?
De go v1 wel de nieuwe go v2 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
DukeBox schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 23:42:
[...]

De go v1 wel de nieuwe go v2 niet.
Waarom zou de go v2 niet werken? Is nog niet gelanceerd de go V2 en is gewoon ZigBee lamp (die ook Bluetooth ondersteund), wordt waarschijnlijk gewoon gevonden door v1 bridge..... Vraag is of V1 app hem dan als Hue Go v2 herkent, denk het niet, maar zal als standaard kleuren lamp zichtbaar zijn, vermoed ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Theo74 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:00:
[...]

Wat ik bedoel is dat er in de normale HUE App standaard geen optie zit om 'alleen' de lichtsensor in de bewegingssensor als schemerschakelaar te gebruiken. Via HUE Labs zijn er tal van leuke formules die wel delen van de HUE techniek gebruiken, dat klopt. Net zoals andere HUE app varianten die dit soms wel kunnen en sowieso Domoticz.

Maar is het niet zo dat als je een HUE Labs formule gebruikt waarbij de bewegingssensor nodig is, dat al je eigen instellingen voor die bewegingssensor door de HUE Labs formule op Factory Default worden gezet?
Met andere woorden: je gebruikt de bewegingssensor of middels eigen instelling, of middels HUE Labs.

Zo had ik de HUE Labs "Mimic presence on motion" formule toegepast, met als resultaat dat de HUE outdoor schemerschakelaar weer terug in Factory Defautl staat, al mijn zelf gemaakte instellingen van de bewegingssensor waren weg.
HUE benaderd en deze bevestigde dat (voor deze) HUE Labs forumule altijd de custom instellingen wist en de hardware overneemt. Ik vond het maar een raar idee en misschien is dit dan om dat het nog een Beta is.
Dat is dus het probleem..... Het fijne aan Hue en de Hue bridge is dat de API volledig open is, en gedocumenteerd en je dus vrij kan programmeren (hence, de veelheid aan 3rd party Hue apps ).

Echter, het komt er eigenlijk op neer dat je moet kiezen: Óf je gebruikt de officiele Hue app 'all the way' en doet slechts zeer beperkt iets met custom rules. Óf je doet alles met custom rules. De officiele Hue app gaat er eigenlijk van uit dat hij de enige is die dingen verandert op de bridge (en waarschuwt dan ook als je bv. de "sunlight as a switch" functie gebruikt, dat de motion sensor functionaliteit overschreven wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Omdat dat in de product omschrijving staat dat vanaf meer dan 10 lampen kan je niet meer kan werken met Bluetooth en je een bridge moet
gebruiken 'v2 and higher'.

Ook staat bij de support van de v1 bridge dat deze niet meer het 'v2 eco system' zal ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
DukeBox schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:49:
[...]

Omdat dat in de product omschrijving staat dat vanaf meer dan 10 lampen kan je niet meer kan werken met Bluetooth en je een bridge moet
gebruiken 'v2 and higher'.

Ook staat bij de support van de v1 bridge dat deze niet meer het 'v2 eco system' zal ondersteunen.
Natuurlijk zet Philips dit zo neer, vanaf 29 april 2020 wordt V1 bridge support volledig gestopt, tot die tijd verwacht ik dat alles wat voor die datum aan lampen wordt released gewoon gaat werken op de V1 bridge, staat op de meethue site, https://www2.meethue.com/...ing/end-of-support-policy

Na die datum worden nieuwe producten van Philips niet meer herkent, waarschijnlijk zijn ze dan zichtbaar als een generieke lamp (ga er van uit dat op 29 april 2020 ook de V1 App niet meer wordt geupdate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Erik1971 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:00:
..vanaf 29 april 2020 wordt V1 bridge support volledig gestopt, tot die tijd verwacht ik dat alles wat voor die datum aan lampen wordt released gewoon gaat werken op de V1 bridge, staat op de meethue site, https://www2.meethue.com/...ing/end-of-support-policy
Als je goed kijkt zie je dat support al gestopt is, alleen support voor de huidige app i.c.m. de bridge v1 loop nog zolang de app niet vernieuwd wordt. Het toevoegen van zigbee 3.0 naast lightlink is de laatst aangekondigde update voor de v1 bridge. Daarnaast doet de v1 bridge alleen kanalen 10 t/m 26 waar v2 devices ook zigbee kanalen 0 t/m 10 kunnen oftewel hardware technisch kan je ook tegen een probleem aanlopen qua compatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-09 08:39
Hebben mensen tuinspots gekocht, waar een Hue spot in kan? Heb inmiddels 2 sets tuinspots gekocht en daar past de Hue GU10 niet in..

Op de tekeningen geven ze bijv. 10 cm aan, alleen zit de GU10 connecter een paar cm van de bodem, waardoor de Hue spot niet past. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
RubenWwijk schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:23:
Hebben mensen tuinspots gekocht, waar een Hue spot in kan? Heb inmiddels 2 sets tuinspots gekocht en daar past de Hue GU10 niet in..

Op de tekeningen geven ze bijv. 10 cm aan, alleen zit de GU10 connecter een paar cm van de bodem, waardoor de Hue spot niet past. :(
Ik heb deze volgens mij, alleen ergens anders vandaan, geen idee waar vandaan https://nl.hudsonreed.com...AozhEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Overigens weet ik niet of er color GU10 in kan, ik heb white (ambiance?) er in zitten

Edit: ik heb letterlijk deze: https://www.conrad.nl/p/t...us-spike-227410-zw-578184 "Max. lengte lamp: 8,3 cm."
Zie robkrekel in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"

[ Voor 16% gewijzigd door robkrekel op 08-08-2019 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
DukeBox schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:21:
[...]

Als je goed kijkt zie je dat support al gestopt is, alleen support voor de huidige app i.c.m. de bridge v1 loop nog zolang de app niet vernieuwd wordt. Het toevoegen van zigbee 3.0 naast lightlink is de laatst aangekondigde update voor de v1 bridge. Daarnaast doet de v1 bridge alleen kanalen 10 t/m 26 waar v2 devices ook zigbee kanalen 0 t/m 10 kunnen oftewel hardware technisch kan je ook tegen een probleem aanlopen qua compatibiliteit.
Sorry maar alle birdges van hue, werken met dezelfde kanaal set 11,15,20 en 25, omdat de accessoires van Hue alleen deze kanalen ondersteund, en zo wie zo ondersteund zigbee alleen kanalen 11 tot en met 26!

Om nieuwere lampen toe te voegen, is er voor de v1 bridge geen update nodig, zoals je al aangaf, is deze forward compatible met ZigBee 3.0. Nieuwe functies of nieuwe accessoires die worden niet meer gesupport sinds 29 april 2019, maar zolang nieuwe lampen ZigBee 3.0 zijn gaan deze gewoon werken met een V1 bridge!

Maar buiten dit geneuzel, is het natuurlijk altijd verstandig om je bridge te updaten van V1 naar V2 of nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Erik1971 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:40:
..en zo wie zo ondersteund zigbee alleen kanalen 11 tot en met 26!
Nee dit klopt niet. Maar daar buiten bedoelde ik dat de v2 bridge deze kanalen wel ondersteund dus in de toekomst mogelijk ook gaat gebruiken. De gen3 en gen4 lampen ondersteunen dat ook al namelijk. Het zou ook kunnen dat het per land kan (gaan) verschillen net als WiFi ook niet in alle landen gelijk is. Er zijn nog meer fysieke verschillen tussen de v1 en v2 bridge zoals WiFi, hier wordt nog niets mee gedaan maar in de toekomst zou dat natuurlijk wel kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
DukeBox schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:52:
[...]

Nee dit klopt niet. Maar daar buiten bedoelde ik dat de v2 bridge deze kanalen wel ondersteund dus in de toekomst mogelijk ook gaat gebruiken. De gen3 en gen4 lampen ondersteunen dat ook al namelijk. Het zou ook kunnen dat het per land kan (gaan) verschillen net als WiFi ook niet in alle landen gelijk is. Er zijn nog meer fysieke verschillen tussen de v1 en v2 bridge zoals WiFi, hier wordt nog niets mee gedaan maar in de toekomst zou dat natuurlijk wel kunnen.
Lijkt mij sterk dat Philips andere kanalen dan 11,15,20 en 25 gaat gebruiken, want dan werken de Hue TAP en de Friend of Hue schakkelaars niet meer samen met de bridge, deze producten maken gebruik van ZigBee greenpower en kunnen niet met een software update worden geupdate dat ze een andere kanaal set gaan gebruiken....

Bij Hue hebben we het overigens over de ZigBee 2,4Ghz versie, deze ondersteund alleen kanalen 11 t/m 26, er zijn ook ZigBee sub-Ghz versies, 800-900 mHz en daarvoor gebruiken ze de lagere kanalen en voor de sub-Ghz versies is er inderdaad per land een eigen ferquentie bereik, vandaar dat de 2.4 Ghz versie wordt gebruikt, deze is internationaal en overal gelijk (op kanaal 26 na, want die overlapt in somige landen met ferquenties die door de luchtvaart en/of leger wordt gebruikt!).

[ Voor 21% gewijzigd door Erik1971 op 08-08-2019 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-09 08:39
robkrekel schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:32:
[...]
Ik heb deze volgens mij, alleen ergens anders vandaan, geen idee waar vandaan https://nl.hudsonreed.com...AozhEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Overigens weet ik niet of er color GU10 in kan, ik heb white (ambiance?) er in zitten

Edit: ik heb letterlijk deze: https://www.conrad.nl/p/t...us-spike-227410-zw-578184 "Max. lengte lamp: 8,3 cm."
Zie robkrekel in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"
Bedankt! Heb 3 tuinspots bij Conrad besteld. :) Dit is inderdaad wat ik zocht. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Het leek zo simpel, maar ik kom in mijn zoektocht niks tegen :'(
Ik heb opzoek naar een smart plug om een strip halogeen lampjes aan het plafond slim te maken. Daarvoor vind ik van allerlei pluggen van Innr en Osram bijvoorbeeld, maar ik wil ook graag de lampen kunnen dimmen via de smartphone. Tot nu toe kan ik nergens een smart plug vinden met dimfunctie. Weet iemand wel zo'n plug die kan dimmen?

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-09 12:49
jd1987 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:55:
Ik heb opzoek naar een smart plug om een strip halogeen lampjes aan het plafond slim te maken. Daarvoor vind ik van allerlei pluggen van Innr en Osram bijvoorbeeld, maar ik wil ook graag de lampen kunnen dimmen via de smartphone. Tot nu toe kan ik nergens een smart plug vinden met dimfunctie. Weet iemand wel zo'n plug die kan dimmen?
Ik gok dat het niet bestaat. Waarschijnlijk is zoiets lastig en duur om te maken. Bij een normale dimmer moet je al opletten welke je koopt omdat dat afhankelijk is van welke verlichting je wilt dimmen (gloeilamp, halogeen 12v, halogeen 220v of LED).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo74
jd1987 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:55:
Is er gewoon hoor, alleen niet in de vorm van een dimbare Smart-Plug. Wel als een simpele module welke je tussen de ledstripvoeding en de ledstrip zelf zet. Mag (moet) continue onder spanning blijven staan, net zoals bij originele HUE lampen.

Voor normale ledstrip met 1 kleur neem je deze veel gekochte GLEDOPTO ledstripcontroller.
Je hangt hem aan de 12V of 24V voeding van je ledstrip en de uitgang van de module sluit je aan op je ledstrip. De contacten van deze modules zijn indruk contacten. Je moet hier met een pennetje op drukken, draadje invoeren, loslaten en vast.

Voor RGB plus wit ledstrip heb je deze variant.

Voor RGBCCT ofwel RGB plus koud- en warm wit licht neem je deze variant.

De versie met 1ID wordt in de HUE App als 1 Color and White ambiance lamp gezien. (Geadviseerd)
De versie met 2ID wordt in de HUE App als 2 lampen RGB en White gezien en zijn los te bedienen.

Op YouTube circuleren volop filmpjes hoe deze controller simpel aan te melden op de HUE app en hoe deze te gebruiken. Werkt in de HUE app 100% als een HUE Color and White ambiance lamp, of HUE ledstrip.

Ik heb via Ali deze controller en een 5 meter lange RGBCCT ledstrip gekocht. Ik nam wel de duurdere 24 volt RGBCCT ledstrip met echte RGB+White in een leds a €30,00 per 5 meter, plus een goede Mean Well 24V voeding.
Koste mij in totaal 50% van de prijs voor het HUE ledstrip origineel in 5 meter en werkt 100% net zo goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Theo74 op 08-08-2019 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
EdwinB schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:13:
[...]

Ik gok dat het niet bestaat. Waarschijnlijk is zoiets lastig en duur om te maken. Bij een normale dimmer moet je al opletten welke je koopt omdat dat afhankelijk is van welke verlichting je wilt dimmen (gloeilamp, halogeen 12v, halogeen 220v of LED).
Er zijn goede HUE compatible dimmer en schakelaar actoren te koop welke je maximaal tot 400 Watt kunt belasten. Deze meldt je simpel aan en verschijnen in de HUE app als een dimbare of schakelbare 1 kleur HUE lamp. De naam van de lamp kun je simpel wijzigen zodat duidelijk is welke dimmer/schakelaar welke lamp is.
In Nederland worden deze onder eigen naam verkocht bij Robbshop. Zoek daar maar eens op "HUE dimmer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
is er hier iemand die een gen 3 living colors afstandsbediening gebruikt in combinatie met hue verlichting?

Ik ben hier mee bezig zodat de kids zonder app toch de kleuren kunnen aanpassen, maar ik krijg het niet voor elkaar om bridge en living colors remote samen aan een lamp te koppelen. het is of de remote of de bridge :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-10 17:11
huntedjohan schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:35:
is er hier iemand die een gen 3 living colors afstandsbediening gebruikt in combinatie met hue verlichting?

Ik ben hier mee bezig zodat de kids zonder app toch de kleuren kunnen aanpassen, maar ik krijg het niet voor elkaar om bridge en living colors remote samen aan een lamp te koppelen. het is of de remote of de bridge :-(
Jazeker. Was wel een gedoe. Op beamotica.nl staat volgens mij wel een uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Nuevocasa schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:32:
[...]

Jazeker. Was wel een gedoe. Op beamotica.nl staat volgens mij wel een uitleg.
daar kom ik vooral op het topic dat ik bridge moet resetten en via de afstandsbediening moet laten fungeren. maar dat lijkt me weer onhandig als ik op 2 kamers een afstandsbediening wil hebben.

ben al wel aan het rondwandelen op de beamotica.nl site.

thx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
huntedjohan schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:39:
[...]

daar kom ik vooral op het topic dat ik bridge moet resetten en via de afstandsbediening moet laten fungeren. maar dat lijkt me weer onhandig als ik op 2 kamers een afstandsbediening wil hebben.

ben al wel aan het rondwandelen op de beamotica.nl site.

thx voor de tip
Hmm dat heb ik niet gedaan en heb 2 ab's in gebruik. Zal nog eens zoeken. Is alweer een aantal jaren terug dat ik ze heb gekoppeld.

Edit:
Je kunt de ab's synchroniseren. Daarna hoef je er één te koppelen met de bridge volgens mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Nuevocasa op 08-08-2019 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Nuevocasa schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:42:
[...]

Hmm dat heb ik niet gedaan en heb 2 ab's in gebruik. Zal nog eens zoeken. Is alweer een aantal jaren terug dat ik ze heb gekoppeld.
ik denk dat ik vooral het probleem heb dat ik mijn AB niet goed aan mijn bridge gekoppeld krijg. de AB in het YouTube filmpje wat ik zag maakte nog geluid en was aardig duidelijk qua knipperen en branden van verlichting als connectie gelukt was. de gen 3 heeft geen geluid en alleen een klein oranje ledje. dus ik denk dat ik daar eerst mijn skills moet gaan uitproberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
huntedjohan schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:44:
[...]

ik denk dat ik vooral het probleem heb dat ik mijn AB niet goed aan mijn bridge gekoppeld krijg. de AB in het YouTube filmpje wat ik zag maakte nog geluid en was aardig duidelijk qua knipperen en branden van verlichting als connectie gelukt was. de gen 3 heeft geen geluid en alleen een klein oranje ledje. dus ik denk dat ik daar eerst mijn skills moet gaan uitproberen :P
Kan me nog herinneren dat het bij mij ook pas na tig keer proberen goed ging.
Heb zowel een gen2 als een gen3 gekoppeld aan verschillende Hue lampen.

[ Voor 5% gewijzigd door Nuevocasa op 08-08-2019 22:51 ]

Pagina: 1 ... 48 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic