[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.375 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 08:35
Nuevocasa schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:51:
[...]

Kan me nog herinneren dat het bij mij ook pas na tig keer proberen goed ging.
Heb zowel een gen2 als een gen3 gekoppeld aan verschillende Hue lampen.
krijg nou wat. heb de eerste werkend :P

zowel dimmer, als afstandsbediening als app werkt als een tierelier :P

alle 2 werkend. nu eindelijk precies zoals ik het wilde.

[ Voor 7% gewijzigd door huntedjohan op 09-08-2019 10:09 ]

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvS1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik vroeg me af of je op de hue ook met deurcontacten kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 13:15
SvS1986 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:21:
Ik vroeg me af of je op de hue ook met deurcontacten kan werken?
Dat kan volgens mij wel alleen indirect. Er zijn zover ik persoonlijk weet geen Zigbee deurcontacten welke je direct aan kunt melden in de HUE app. Ik hoop overigens dat Signify hier ooit nog eens mee komt.
Het komt er in de meeste gevallen op neer dat je een deurcontact koopt waar een eigen app bij zit die IFTTT achtige acties richting de HUE bridge kan uitvoeren. Het deurcontact moet dus sowieso HUE compatible zijn.
Als je gebruik maakt van Apple's Homekit dat kun je bijvoorbeeld een Homekit compatible deurcontact kopen en deze in de Homekit software linken aan je HUE verlichting, welke ook Homekit compatible is.

Wil je het echt 100% HUE houden dan moet je het momenteel zoeken in bijvoorbeeld een HUE bewegingssensor bij de deur.

[ Voor 3% gewijzigd door Theo74 op 09-08-2019 16:38 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Vziw bestaan er geen HUE compatible sensoren voor bijv op een raam of deur. Je kan wel naar een ander platform, zoals Domoticz of HomeAssistant.
Maar mogelijk dat een Hue motion sensor wel voldoende is?

IFTTT is natuurlijk ook een idee maar kan een hogere latency hebben.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Quad schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:52:
Vziw bestaan er geen HUE compatible sensoren voor bijv op een raam of deur. Je kan wel naar een ander platform, zoals Domoticz of HomeAssistant.
Maar mogelijk dat een Hue motion sensor wel voldoende is?

IFTTT is natuurlijk ook een idee maar kan een hogere latency hebben.
Daarom zou ik persoonlijk met Homekit werken omdat je daar ook al je HUE hardware terugvind en snel kunt koppelen. Maar goed, dan moet je liefst een Apple TV hebben, of een oude iPad die altijd aan moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 23:41
Doen jullie na het ombouwen met die enocean module nog wat met de originele module die bij de schakelaar zat? Zijn die dan helemaal overbodig, want anders gooi ik nog wel wat onder de V&A voor hobbyprojecten.

[ Voor 55% gewijzigd door chrisism op 10-08-2019 19:48 . Reden: Moet via V&A ]

ChrisIsm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 11:30
Voor zij die nog een schakelaar zoeken, ik heb vorige week een Niko schakelaar geïnstalleerd die gemaakt zijn om met Hue te werken. Past helemaal bij onze andere schakelaars en stopcontacten die van hetzelfde merk zijn en stijl zijn. Dus dat komt goed uit.
Werkt ook heel goed. De 4 knoppen zijn volledig naar wens te zetten in de Hue app. Niet goedkoop, maar grote aanrader als je (zoals half België) schakelaars hebt van Niko :-)

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/62485/files/238838150/1280x720x2/niko-dimschakelaar-voor-philips-hue-intense-white.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Dalike schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:52:
Voor zij die nog een schakelaar zoeken, ik heb vorige week een Niko schakelaar geïnstalleerd die gemaakt zijn om met Hue te werken. Past helemaal bij onze andere schakelaars en stopcontacten die van hetzelfde merk zijn en stijl zijn. Dus dat komt goed uit.
Werkt ook heel goed. De 4 knoppen zijn volledig naar wens te zetten in de Hue app. Niet goedkoop, maar grote aanrader als je (zoals half België) schakelaars hebt van Niko :-)

[Afbeelding]
Dank voor je tip, al denk ik dat menig HUE gebruiker de Friends Of HUE serie ook kent. ;)
Deze schakelaars zijn er ook in de series voor Busch & Jaeger en Vimar.

En de bedreven HUE gebruiker sloopt hier de Enocean module uit om deze vervolgens in een Jung of Gira Enochean module te klikken zodat ook daar het schakelmateriaal matched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amperd
  • Laatst online: 21-05 22:47
huntedjohan schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 23:10:
[...]
krijg nou wat. heb de eerste werkend :P

zowel dimmer, als afstandsbediening als app werkt als een tierelier :P

alle 2 werkend. nu eindelijk precies zoals ik het wilde.
Welke handleiding heb je gevolgd? Ik heb een Gen2 Living Colors, en heb al 20 keer geprobeerd de Beaumotica handleidingen te volgen, maar zonder succes. Ik heb alleen de bridge reset niet uitgevoerd, maar daar wil ik eigenlijk niet aan beginnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• parrish
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-03-2022

[Afbeelding]
HI, werkt deze ook met homekit? ik wil nl een groepje lampen bedienen waarin hue lampen zitten en koogeek schakelaars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 12:32
Er is weer een nieuwe GU10 lamp uitgebracht waar enkele mensen lang op hebben zitten wachten:

Dé nieuwe Hue GU10 White & Color Perfect Fit
Deze vernieuwde lamp heeft dé perfecte fit. De kleurenversie past nu echt overal in. De ‘oude’ versie was namelijk wat langer waardoor die niet overal in paste. Ook heeft de nieuwe GU10 lamp 'Rich colors', waardoor er nog meer kleurencombinaties mogelijk zijn. In tegenstelling tot de vorige lamp kunnen deze nu ook zelfs diep groen en turquoise licht geven, daarmee is het kleurpallet helemaal compleet. En last but not least, deze lamp heeft een hogere lichtopbrengst!

https://www2.meethue.com/...2-pack-gu10/8718699629250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

[Afbeelding]
Zijn dit nou inbouw schakelaar of is dit 1 die je op de muur 'plakt'?
Lennart_1337 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:24:
Er is weer een nieuwe GU10 lamp uitgebracht waar enkele mensen lang op hebben zitten wachten:

Deze vernieuwde lamp heeft dé perfecte fit. De kleurenversie past nu echt overal in. De ‘oude’ versie was namelijk wat langer waardoor die niet overal in paste. Ook heeft de nieuwe GU10 lamp 'Rich colors', waardoor er nog meer kleurencombinaties mogelijk zijn. In tegenstelling tot de vorige lamp kunnen deze nu ook zelfs diep groen en turquoise licht geven, daarmee is het kleurpallet helemaal compleet. En last but not least, deze lamp heeft een hogere lichtopbrengst!

Lang op gewacht! voor in de badkamer. Mijn plafon is wat lager met inbouw spotjes maar de 'oudere' variant paste net niet en staken een stuk uit!

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Laatst online: 19-09 08:35
Amperd schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:50:
[...]

Welke handleiding heb je gevolgd? Ik heb een Gen2 Living Colors, en heb al 20 keer geprobeerd de Beaumotica handleidingen te volgen, maar zonder succes. Ik heb alleen de bridge reset niet uitgevoerd, maar daar wil ik eigenlijk niet aan beginnen...
YouTube.

Geen reset nodig. Hue Essentials app op android. Lamp aan Bridge en app koppelen met eventuele dimmer, Hue Essentials app opstarten, Living colors remote bij bridge houden, eerst je on button indrukken van remote dan pas touch link van app indrukken (onder alle lampen, toevoegen en dan onderaan touchlink ). Dit is de enige uitdaging om dat op timing goed te doen. Zodra die koppeling gelukt is, kun je living colors remote bij lamp(en) houden en koppelen dmv on button als lamp aan staat

[ Voor 6% gewijzigd door huntedjohan op 12-08-2019 16:08 ]

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Laatst online: 09:20
huntedjohan schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:35:
is er hier iemand die een gen 3 living colors afstandsbediening gebruikt in combinatie met hue verlichting?

Ik ben hier mee bezig zodat de kids zonder app toch de kleuren kunnen aanpassen, maar ik krijg het niet voor elkaar om bridge en living colors remote samen aan een lamp te koppelen. het is of de remote of de bridge :-(
PeterPan in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ik heb ze sinds afgelopen zaterdag in gebruik en ze presteren aanzienlijk beter dan de oude variant, het werd tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ja eindelijk komen er 'ouderwetse' hue lampen! Dan kan ik mijn bureaulampen eindelijk zonder livingwhites plugs via hue bedienen 😊
https://www.rtlnieuws.nl/...oeilampen-vanaf-september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:59
Nou, na 2 jaar en net 3 maanden (waarvan minstens een half jaar in de doos). Heeft de eerste van de 3 E27 color lampen het begeven. Zo vaak stond 'ie ook niet aan. Dit maakt het wel een dure grap, hopelijk houdt de rest het langer vol.

Iemand ervaring om hierover te klagen bij Philips? En zo ja, op welke manier kan je ze het beste bereiken? Wat ik gezien heb op hun Twitter account maakt in ieder geval weinig hoopvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 11:30
parrish schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:24:
[...]

HI, werkt deze ook met homekit? ik wil nl een groepje lampen bedienen waarin hue lampen zitten en koogeek schakelaars
Zo te zien wel :-) Ik heb momenteel wel nix anders dan Hue in Homekit, dus kan het niet verder testen.

Hue homekit
rikadoo schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:35:
[...]

Bij mij zit die op dezelfde plaats als de oude inbouwschakelaar. Ik heb de kabeltjes die in de oude schakelaar zaten met een "suikerklontje" verbonden, dus permanent stroom op de lampen, en deze op de plek van de oude gezet. Ik heb ze ingeschroefd maar er zitten ook van die dubbelzijdige plakdingen bij dat je ze eender waar kan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:01
dragon2 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:33:
Ja eindelijk komen er 'ouderwetse' hue lampen! Dan kan ik mijn bureaulampen eindelijk zonder livingwhites plugs via hue bedienen 😊
https://www.rtlnieuws.nl/...oeilampen-vanaf-september
Onze oosterburen hebben een goede site met het laatste Hue nieuws. Waaronder nieuws over de nieuwe kleine Gu10 spot en nieuwe e14 kaarsen.

https://hueblog.de

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

En vanaf half september dus ook de filament lampen van Philips.
Ikea krijgt ze binnenkort ook binnen de Tradfri lijn, ik ben benieuwd.

Zullen wel erg populair worden denk ik, zijn veel gebruikers die industriële verlichting hebben maar het met een standaard Hue peertje moeten doen. (zoals ik)

Filament standaard:
Afbeeldingslocatie: https://hueblog.de/wp-content/uploads/2019/08/Philips-Hue-White-Filament-Standard.jpg

Filament Edison editie:
Afbeeldingslocatie: https://hueblog.de/wp-content/uploads/2019/08/Philips-Hue-White-Filament-Edison.jpg

Filament Globe:
Afbeeldingslocatie: https://hueblog.de/wp-content/uploads/2019/08/Philips-Hue-White-Filament-Globe.jpg

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:37
Als ik het goed begrijp komt er dus geen white and color variant van? Jammer. Wilde wellicht 2 lampen vervangen maar dat ga ik dan niet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:45

DukeBox

loves wheat smoothies

@remoss filament is volgens mij nooit met kleur.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:04
Quad schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 00:11:

Zullen wel erg populair worden denk ik, zijn veel gebruikers die industriële verlichting hebben maar het met een standaard Hue peertje moeten doen. (zoals ik)

Filament standaard:
[Afbeelding]

Filament Edison editie:
[Afbeelding]

Filament Globe:
[Afbeelding]
Jup, mijn woonkamer opnieuw gedaan. Helaas geen plek maar voor Hue vanwege de stijl. Straks gelukkig wel weer.

_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

remzor schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 00:17:
Als ik het goed begrijp komt er dus geen white and color variant van? Jammer. Wilde wellicht 2 lampen vervangen maar dat ga ik dan niet doen.
Filament is een gloeilamp maar dan met een leddraadje. Nostalgie in een modern jasje zeg maar.

Richtprijzen worden op 20, 25 en 30 euro geschat voor de standaard, Edison en Globe.
Valt an sich wel mee, al zal de Ikea Tradfri variant wel iets goedkoper worden dacht ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 13-08-2019 00:41 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wtf mijn hue bridge is gereset en verwijderd van mijn account volgens m'n mail. In de hue app ook een melding dat ik ben uitgelogd ben ivm beveilig oid maar die melding kan ik nu al niet meer zien als gevolg van een update melding die ze er overheen gooiden ...

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Is er een eenvoudige manier om te zien of het de nieuwe gu10 white and color betreft?

Bv bij bol.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:40

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Filament standaard:
[Afbeelding]

Filament Edison editie:
[Afbeelding]

Filament Globe:
[Afbeelding]
Die LED filamenten zijn niet zo mooi voor de woonkamer vinden wij. We hebben in de woonkamer dan ook gewone Hue lampen in gesloten lampenkappen, en alle open hebben wij gewone 40w filaments hangen (6 stuks totaal) op KAKU inbouwdimmers. Werkt als een trein. Gaat half uur voor zonsondergang aan tegelijk met Hue. Die gloeidraden zijn veel dunner en ogen echt 100x mooier.

1 Globe van Hue wil ik op de slaapkamer nog :) Daar is het nog wel prima. Wel jammer dat het alleen warmwit is.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
NeFoRcE schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:28:
[...]
Die gloeidraden zijn veel dunner en ogen echt 100x mooier.
Een foto'tje zou niet slecht zijn bij zulke beweringen. Dan kan iedereen zelf beslissen of het voor hem ook zo is. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

witchdoc schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:03:
[...]

Een foto'tje zou niet slecht zijn bij zulke beweringen. Dan kan iedereen zelf beslissen of het voor hem ook zo is. :)
Ga ik regelen als ik weer thuis ben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:46

BioHazard

*\o/*

Blueone schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:53:
[...]

Ik heb ze sinds afgelopen zaterdag in gebruik en ze presteren aanzienlijk beter dan de oude variant, het werd tijd :)
Heb gisteren ook mijn richer colors GU10 binnen gekregen. Stukken beter. De vorige generatie gaat nu naar de slaapkamer, en de woonkamer beschikt nu over de volledig kleuren range. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parrish
  • Laatst online: 12-03-2022
Dalike schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:46:
[...]

Zo te zien wel :-) Ik heb momenteel wel nix anders dan Hue in Homekit, dus kan het niet verder testen.

[Afbeelding: Hue homekit]

[...]

Bij mij zit die op dezelfde plaats als de oude inbouwschakelaar. Ik heb de kabeltjes die in de oude schakelaar zaten met een "suikerklontje" verbonden, dus permanent stroom op de lampen, en deze op de plek van de oude gezet. Ik heb ze ingeschroefd maar er zitten ook van die dubbelzijdige plakdingen bij dat je ze eender waar kan plakken.
Ah super bedankt voor je info!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:20

JB

Cédric roelt!

Erik1971 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:48:
[...]

Je kunt de LivingColors remote toevoegen aan de Hue Bridge, er zijn verschillende manieren om dit te doen, maar wat je kunt proberen is om eerst de remote te reseten (reset knop bij batterijen 10 seconden indrukken) en dan dezelfde applicatie gebruiken die je voor het toevoegen van de lamp hebt gebruikt, je moet te gelijk met touchlink actie vanuit app, de aan of "I" knop op de remote ingedrukt houden en de afstand bediening dicht bij de Hue Bridge houden, totdat de touch link actie klaar is en vervolgens moet je de lamp weer op nieuw touchlinken (met de remote). Als alles goed is gegaan kun je de lamp dan zowel met de remote als met de Hue Bridge bedienen,
Hier kwam ik vandaag ook achter :X :D Vanavond eens mee spelen om dit voor elkaar te krijgen, dan kan ik de Living Colors ook mooi via de Hue Bridge bedienen. Begrijp ik het goed dat de Hue Bridge de remote een soort van cloned? Dus de remote is straks nog steeds niet nodig (als tussenstation) :? Want nu schakelt de Living Colors alleen aan/uit op bepaald tijdstip via stopcontact welke ik dan schakel. Kleuren aanpassen doen we eigenlijk nooit.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 07:45

DukeBox

loves wheat smoothies

boefje79 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 07:47:
Is er een eenvoudige manier om te zien of het de nieuwe gu10 white and color betreft?
Als er bij staat Bluetooth ondersteuning dan zijn het de nieuwe.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:52
JB schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:00:
[...]

Hier kwam ik vandaag ook achter :X :D Vanavond eens mee spelen om dit voor elkaar te krijgen, dan kan ik de Living Colors ook mooi via de Hue Bridge bedienen. Begrijp ik het goed dat de Hue Bridge de remote een soort van cloned? Dus de remote is straks nog steeds niet nodig (als tussenstation) :? Want nu schakelt de Living Colors alleen aan/uit op bepaald tijdstip via stopcontact welke ik dan schakel. Kleuren aanpassen doen we eigenlijk nooit.
Dat klopt.

Heel in het begin, toen ik begon met een Hue bridge + 3 Hue White lampen, wilde ik ook m'n bestaande Living Colors met de bridge koppelen .Toen volgde ik nog de procedure om de Hue bridge te resetten en dan te touch-linken met de remote. En de remote dan weer met de lampen en de Living Colors.

Later bleek dus dat de remote daarna geen functie meer had, anders dan lampen ook nog direct met de remote te bedienen. Ergens natuurlijk ook wel logisch, want als de remote steeds een 'tussenstation' zou moeten zijn ofzo, dan zouden de batterijen zo leeg zijn.

Nu dus blijkt dat je remotes ook gewoon kan touchlinken met een bestaand Hue netwerk (dat wist ik serieus niet), mss toch ook nog eens meer van die remotes op de kop tikken om wat makkelijker kleur te wisselen of lampen uit te zetten zonder extra dimmer switches of de app :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:41
Ik word oprecht blij van die filament lampen. Heb hier een industriële lamp staan met zo'n filament lamp erin. Helaas is die eigenlijk veel te fel, dus wacht met smart op deze.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

eymey schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:46:
[...]

Dat klopt.

Heel in het begin, toen ik begon met een Hue bridge + 3 Hue White lampen, wilde ik ook m'n bestaande Living Colors met de bridge koppelen .Toen volgde ik nog de procedure om de Hue bridge te resetten en dan te touch-linken met de remote. En de remote dan weer met de lampen en de Living Colors.

Later bleek dus dat de remote daarna geen functie meer had, anders dan lampen ook nog direct met de remote te bedienen. Ergens natuurlijk ook wel logisch, want als de remote steeds een 'tussenstation' zou moeten zijn ofzo, dan zouden de batterijen zo leeg zijn.

Nu dus blijkt dat je remotes ook gewoon kan touchlinken met een bestaand Hue netwerk (dat wist ik serieus niet), mss toch ook nog eens meer van die remotes op de kop tikken om wat makkelijker kleur te wisselen of lampen uit te zetten zonder extra dimmer switches of de app :).
Ja zag op Youtube inderdaad hetzelfde ipv heleboel moeten resetten :) Word ik blij van als dat werkt.

Nu nog kijken of ik de keuken ook smart kan maken maar daar zit een kruisschakeling icm LED dimmer welke nu 8x Philips GU10 LEDs bediend. Ik ben bang dat ik het niet lekker smart kan maken zodat de WAF behouden blijft (de kruisschakeling) :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LDVC
  • Laatst online: 00:25

LDVC

Let's get it over with

NeFoRcE schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:28:
[...] en alle open hebben wij gewone 40w filaments hangen
40w, dat is dus geen LED, maar een ouderwetse gloeilamp met Edison model. Qua LED wijken deze HUE niet af van andere LED filament lampen

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 15:26

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Panzer Dean schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:02:
Nou, na 2 jaar en net 3 maanden (waarvan minstens een half jaar in de doos). Heeft de eerste van de 3 E27 color lampen het begeven. Zo vaak stond 'ie ook niet aan. Dit maakt het wel een dure grap, hopelijk houdt de rest het langer vol.

Iemand ervaring om hierover te klagen bij Philips? En zo ja, op welke manier kan je ze het beste bereiken? Wat ik gezien heb op hun Twitter account maakt in ieder geval weinig hoopvol.
Ik zou gewoon even met Philips bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

LDVC schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:10:
[...]

40w, dat is dus geen LED, maar een ouderwetse gloeilamp met Edison model. Qua LED wijken deze HUE niet af van andere LED filament lampen
Klopt, had ook niet gezegd dat het led was :) Maar de gewone gloeidraden zijn zeker mooier dan die dikkere LED. Maar die zijn wel zuiniger. Maar ja, het oog wil ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb alleen voor de eettafel een industriële hanglamp hangen. Met drie white ambiance. Maar het ziet er nu idd niet uit. Dus daar ga ik 3 van zulke filaments inzetten. Voor de overige plekken blijven mijn huidige white en colors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:35
Ik wilde net een dimmer schakelaar kopen om 3 filament lampen aan te hangen....nog niet besteld, dus nu wacht ik wel even op de Hue filament lampen.....de aankondiging was net op tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je hoeft niet te wachten he. Innr heeft ze nu al

https://www.beaumotica.nl/innr-filament-lampen

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

BioHazard schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:36:
[...]

Heb gisteren ook mijn richer colors GU10 binnen gekregen. Stukken beter. De vorige generatie gaat nu naar de slaapkamer, en de woonkamer beschikt nu over de volledig kleuren range. :)
Groen is nu geen geel meer?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:45
Op YouTube staat al een filmpje met verschil tussen oude en nieuwe GU10 color lampen:
YouTube: Ny Philips Hue Color GU10 Pærer - Richer Colors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 23:40

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

OK het volgende probleem: ik heb 3 hue buitenlampen opgehangen (bloed-zweet-tranen) en gekoppeld aan mijn Trust ICS-2000. Matig succes want de helft van de tijd zijn er 2 lampen offline.

Ding dichterbij de lampen gezet maar matig verbetering. Dus Hue bridge gekocht. Probleem: ik kan de lampen niet koppelen.

Dus uit de Trust app gegooid en nu niet meer te koppelen aan de Trust of aan de Hue bridge 8)7 8)7

Al met een verlengsnoer en een lange netwerkkabel de hue bridge naast de buitenlamp gehouden (hallo buurman, ja dit is echt heel normaal wat ik nu doe). Nada.

Hoe reset ik de lampen of hoe zet ik ze in pair modus? (jaja, code vergeten te noteren voordat ik ze ophing).

[ Voor 13% gewijzigd door de meester01 op 13-08-2019 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
rikadoo schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:35:
[...]

[...]

Lang op gewacht! voor in de badkamer. Mijn plafon is wat lager met inbouw spotjes maar de 'oudere' variant paste net niet en staken een stuk uit!
Zijn inderdaad platte schakelaars die je op een inbouwdoos kunt schroeven of met bijgeleverd dubbelzijdig tape op elke vlakke ondergrond kunt plakken.
Panzer Dean schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:02:

Zelf gelukkig geen ervaring met korte levensduur van HUE lampen en ik heb dit tot op heden ook nog niet gelezen van andere gebruikers.
Voor een direct contact kun je ook een e-mail sturen aan: consumer.customercare.benelux.lighting@philips.com
parrish schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:24:
[...]

Worden na aanmelden op de HUE Bridge inderdaad ook weergegeven in de HomeKit app van Apple.
remzor schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 00:17:
Filament LED zijn zogezegd micro ledjes op een stokje welke een laag fosforcoating krijgen, dat geeft de gele kleur. Dit soort types leds zijn er tot op heden alleen in enkele kleuren zoals wit, warm wit en basiskleuren rood, blauw, geel, groen, oranje en paars.
LDVC schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:10:
[...]

Grote kans dat dit kooldraadlampen zijn, die hebben een gloeidraad welke oranje kleurig licht geeft, vaak toegepast in tuin- en buitenverlichting. Nadeel: ze geven meer warmte dan licht dus energieklasse Z.
Er zijn inmiddels 1-2 Watt led filament varianten in 2000-2200K die het zelfde zwakke licht geven tegen een sloot minder energieverbruik. Zelfde idee alleen is de filament led wel wat dikker dan een klassie gloeidraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-10 10:51
https://www.coolblue.nl/p...10-duopack-bluetooth.html

De nieuwe GU10 generatie kan dus wel groen licht produceren, eerlijk gezegd krijg ik hierbij wel het gevoel belazerd te worden door Philips.:( Aangezien ik in mijn woning pas geleden 25 GU10 white and color spots heb geplaatst en nu komen ze met een product dat wel groen licht kan nabootsen. Belazerd worden, omdat er op de verpakking keurig staat dat de lampen 16 miljoen kleuren kunnen nabootsen, er staat niet: let op geen groen. Op de nieuwe generatie plakken ze nu dus een sticker dat ie richer colors (groen) heeft. Ik ben helaas niet van plan om op korte termijn even weer nieuwe lampen te kopen, zeker niet in zo'n hoeveelheid. Wel vind ik het jammer dat Philips geen duidelijke productinformatie op de verpakking zet.

Sorry voor deze negatieve post, maar ik moest dit wel even van mij afschrijven. Afgezien van de kleur, werken de spots erg goed en creeeren een fantastische sfeer in de woonkamer, keuken en slaapkamer. :)

Misschien kunnen ze coulant zijn en met een inruil (met een beetje bijbetaling) komen, al ben ik bang dat ze daar niet voor in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Laatst online: 25-09 21:25
parrish schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:03:
[...]

Ah super bedankt voor je info!!
Vanmorgen even getest met een hue dimmer switch (dus geen niko) en die kan prima een koogeek switch bedienen. Dimmen lukt mij (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nou de Living Colors remote is gaar :/ Ding nooit meer gebruikt omdat de lamp alleen aan en uit geschakeld wordt.

De afstandsbediening maakt een paar rare geluidjes alsof je een oude pc speaker geluidskaart in je computer hebt na het vervangen van de batterijen.

Zijn er nu nog opties om die lamp te bedienen cq toegevoegd te krijgen aan de Hue Bridge? Een losse afstandsbediening scoren lijkt niet echt haalbaar afgaande op wat zoekacties op Marktplaats.

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 13-08-2019 17:56 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-10 17:11
JB schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:54:
Nou de Living Colors remote is gaar :/ Ding nooit meer gebruikt omdat de lamp alleen aan en uit geschakeld wordt.

De afstandsbediening maakt een paar rare geluidjes alsof je een oude pc speaker geluidskaart in je computer hebt na het vervangen van de batterijen.

Zijn er nu nog opties om die lamp te bedienen cq toegevoegd te krijgen aan de Hue Bridge? Een losse afstandsbediening scoren lijkt niet echt haalbaar afgaande op wat zoekacties op Marktplaats.
Volgens mij is er nog wel hoop voor je AB hoor ;) komt me bekend voor dat geluidje. Volgens mij moet je m resetten en de procedure volgen wat in één van de berichten hier voor is genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nuevocasa schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:46:
[...]

Volgens mij is er nog wel hoop voor je AB hoor ;) komt me bekend voor dat geluidje. Volgens mij moet je m resetten en de procedure volgen wat in één van de berichten hier voor is genoemd.
Ja klopt maar deze geluiden waren niet goed :X Lekkende batterijen van Duracell :/ Nu alsnog kunnen reanimeren met wat schuurpapier op de contacten en het betere/subtiele smijtwerk. Inmiddels ook toegevoegd aan de Hue Bridge dus nu mag ie sterven :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

NeFoRcE schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:15:
[...]

Ga ik regelen als ik weer thuis ben _/-\o_
filament 2

filament 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:52
@de meester01 Staan Hue lampen niet een half uur “open” voor koppelen als ze even stroomloos geweest zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 12:58

TommyGun

Stik er maar in!

Filament standaard:
[Afbeelding]

Filament Edison editie:
[Afbeelding]

Filament Globe:
[Afbeelding]
Komen ze nu mee :P Zitten er net dure 'gewone' Philips design-lampen in onze eetkamerlamp.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Voor iedereen die liever op de Ikea filament lampen wacht: die zijn echt mega lelijk! :X

Afbeeldingslocatie: https://s3-storage.textopus.nl/wp-content/uploads/2019/07/1214736/09094601/tradfri-led-filament.jpg

Ik kan me niet voorstellen dat die mooi staan in je industriële design lamp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:46

BioHazard

*\o/*

Correct, groen is groen nu. Blauw had nog iets dieper blauw mogen zijn, maar het is in ieder geval geen paars-blauw meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:25
LDVC schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:17:
Voor iedereen die liever op de Ikea filament lampen wacht: die zijn echt mega lelijk! :X

[Afbeelding]

Ik kan me niet voorstellen dat die mooi staan in je industriële design lamp :)
Als je de Ikea tradfri pagina volgt, komt er deze maand een andere:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48329158612_a1051c6c3d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
corporalnl schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:24:
[...]

[Afbeelding]
Beter maar nog altijd een groot verschil met de Hue lampen.. Zo'n lampen zijn eye catchers. Dat zie ik hier niet, bij Hue wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

corporalnl schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:24:
[...]

[Afbeelding]
dat is inderdaad een stuk beter... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Shit had ik dat een half jaar eerder geweten. De oude passen wel maar zorgen er voor dat de spot minder ver kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
icecreamfarmer schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:17:
[...]

Shit had ik dat een half jaar eerder geweten. De oude passen wel maar zorgen er voor dat de spot minder ver kan draaien.
Het is nog erger bij mij.. Ik heb ze wel kunnen installeren maar zitten nu wel muurvast in de socket. Enkel uit te krijgen als ik het hele systeem er uit haal. Gelukkig is dat wel vrij eenvoudig.. Maar gewoon even uitdraaien is dus geen optie.

Heb hier ook al 11 color GU10's hangen. Dus kostprijs om te vervangen is ook pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Sphinkx schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:24:
[...]

Het is nog erger bij mij.. Ik heb ze wel kunnen installeren maar zitten nu wel muurvast in de socket. Enkel uit te krijgen als ik het hele systeem er uit haal. Gelukkig is dat wel vrij eenvoudig.. Maar gewoon even uitdraaien is dus geen optie.

Heb hier ook al 11 color GU10's hangen. Dus kostprijs om te vervangen is ook pittig.
Hoogte verschil is 58mm voor de nieuwe tegenover 71 van de oude.
Komt nu meer overeen met de Hue white.

Die heb ik ook 2 en die kunnen een stuk verder draaien. Zal thuis eens kijken wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
Yep. Ik heb ook de white ambiance hangen in mijn keuken. Color variant hangt in mijn leefruimte. Maar met de white ambiance versie heb ik dus geen probleem.. Past er netjes in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
Nu heb ik hier en op andere sites gelezen dat de GU10 geen groen kan laten zien, maar waarom mag Philips wel op de verpakking zetten 16 miljoen kleuren? Dat is toch een valse claim? Er staat ook geen uitzondering op het doosje. Nu kan het dus wel met de nieuwe generatie...maar goed.

Vandaag toch maar contact opgenomen met Philips, maar ze kunnen er niks aan doen en eerst wisten ze er niet eens van (of de medewerker). Later werd ik terug gebeld dat het een bekend probleem is en dat de nieuwe generatie het wel kan. Compensatie of inruil kon deze afdeling niet toezeggen, maar misschien hier toch eens werk van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 12:32
Bedoel je de oude (lange) GU10 of de nieuwe compacte GU10 color versie?
De nieuwe versie is "rich color" zou dus alle tinten weer moeten geven.
Ik denk dat jij het nog over de oude versie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
@Lennart_1337 Klopt, in mijn geval is het formaat niet direct het probleem. Wel dat ik liever van tevoren had geweten dat alle kleuren met een korreltje zout genomen moest worden. Zo blijkt maar weer niet op de verpakking vertrouwen, jammer genoeg waren de meeste reviews over dit product bijzonder positief.

Nu ik kritisch kijk heeft maar een enkeling het over de groene kleur die gelig oogt.

[ Voor 12% gewijzigd door Nostordici op 14-08-2019 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 11:42
Nostordici schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:09:
Nu heb ik hier en op andere sites gelezen dat de GU10 geen groen kan laten zien, maar waarom mag Philips wel op de verpakking zetten 16 miljoen kleuren? Dat is toch een valse claim? Er staat ook geen uitzondering op het doosje. Nu kan het dus wel met de nieuwe generatie...maar goed.

Vandaag toch maar contact opgenomen met Philips, maar ze kunnen er niks aan doen en eerst wisten ze er niet eens van (of de medewerker). Later werd ik terug gebeld dat het een bekend probleem is en dat de nieuwe generatie het wel kan. Compensatie of inruil kon deze afdeling niet toezeggen, maar misschien hier toch eens werk van maken :)
Geef je weinig kans. de claim op zich klopt gewoon. Ze kunnen 16 miljoen kleuren weergeven alleen zit daar geen puur groen tussen.
De eerste generatie was erop gericht om wit tinten zo goed mogelijk weer te kunnen geven zonder gebruik te maken van witte Leds.
Er zitten ook geen rode, groen en blauwe Leds in. Ze hebben afwijkende kleuren en zijn speciaal voor Hue ontwikkelt.
Ik ga ervan uit dat de nieuwe generatie wel normale rode, groen en blauwe Leds heeft en daarbij witte Leds om toch tot de gewenste wit tinten te kunnen komen.

• etmnidj1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-08 11:27
Thuis maak ik gebruik van 2 stuks Gira Zigbee lightlink draadloze wandzenders. Met deze wandzenders bedien ik de HUE GU10 spots in mijn plafond. De ene zender voor de lampen in de keuken 8 stuks, de andere voor de 5 spots in de woonkamer. Sinds enige tijd reageren de lampen niet meer op de wandzenders. Gisteren geprobeerd de lampen opnieuw aan te melden op de wandzender maar dit lukt niet. Zelfs nadat ik de wandzender meerdere keren gereset had, opnieuw aangemeld had op de bridge etc. Ik heb dit eenmaal eerder gehad, toen bleek de wandzender defect. Lijkt me heel sterk dat beide wandzenders tegelijkertijd defect zijn?? Zag dat de bridge tijdens mijn vakantie op 23-7 een update heeft gehad, zou dit een mogelijke oorzaak kunnen zijn??

Heeft iemand soortgelijke ervaringen of tips wat de doen? Heb de stappen uit de handleiding meerdere keren doorlopen; in het verleden lukte het wel, nu niet...

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
de meester01 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:58:
OK het volgende probleem: ik heb 3 hue buitenlampen opgehangen (bloed-zweet-tranen) en gekoppeld aan mijn Trust ICS-2000. Matig succes want de helft van de tijd zijn er 2 lampen offline.

Ding dichterbij de lampen gezet maar matig verbetering. Dus Hue bridge gekocht. Probleem: ik kan de lampen niet koppelen.

Dus uit de Trust app gegooid en nu niet meer te koppelen aan de Trust of aan de Hue bridge 8)7 8)7

Al met een verlengsnoer en een lange netwerkkabel de hue bridge naast de buitenlamp gehouden (hallo buurman, ja dit is echt heel normaal wat ik nu doe). Nada.

Hoe reset ik de lampen of hoe zet ik ze in pair modus? (jaja, code vergeten te noteren voordat ik ze ophing).
Waarschijnlijk kun je de lampen alleen resetten met een Philips Dimmer, dimmer bij de lamp houden die je wilt resetten, aan en uit knop paar seconden indrukken dan gaat de lamp knipperen dan is die gereset en zal deze te zien zijn in de Hue bridge.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Theo74
Dat zijn traditionele kooldraad gloeilampen. Nog steeds veel mooier dan LED filament.
Energielabel Z maar een kneus die hier over valt.
Wees er zuinig op, of koop er nog een paar in, want ook deze gloeilamp is uitgefaseerd.

• Theo74
etmnidj1 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:28:
Thuis maak ik gebruik van 2 stuks Gira Zigbee lightlink draadloze wandzenders. Met deze wandzenders bedien ik de HUE GU10 spots in mijn plafond. De ene zender voor de lampen in de keuken 8 stuks, de andere voor de 5 spots in de woonkamer. Sinds enige tijd reageren de lampen niet meer op de wandzenders. Gisteren geprobeerd de lampen opnieuw aan te melden op de wandzender maar dit lukt niet. Zelfs nadat ik de wandzender meerdere keren gereset had, opnieuw aangemeld had op de bridge etc. Ik heb dit eenmaal eerder gehad, toen bleek de wandzender defect. Lijkt me heel sterk dat beide wandzenders tegelijkertijd defect zijn?? Zag dat de bridge tijdens mijn vakantie op 23-7 een update heeft gehad, zou dit een mogelijke oorzaak kunnen zijn??

Heeft iemand soortgelijke ervaringen of tips wat de doen? Heb de stappen uit de handleiding meerdere keren doorlopen; in het verleden lukte het wel, nu niet...
Ik zou dit even opnemen met Gira Nederland.
Weet toevallig dat zij niet heel veel doen met Zigbee omdat zij hun eNet systeem superieur blijven vinden maar ergens moeten zij toch aan de Zigbee 3.0 standaard blijven voldoen. Zeker voor de hoge Gira prijs.

• Theo74
rikadoo schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:47:
[...]

Waarschijnlijk kun je de lampen alleen resetten met een Philips Dimmer, dimmer bij de lamp houden die je wilt resetten, aan en uit knop paar seconden indrukken dan gaat de lamp knipperen dan is die gereset en zal deze te zien zijn in de Hue bridge.
Probeer de HUE lampen eens aan te zetten en 5 maal met de hand los te draaien en gelijk weer vast te draaien. Dus eigenlijk 5x uit/aan. Ik heb op deze ongebruikelijke manier ooit een HUE lamp weten te parren.

Ik vond anders ook nog deze oplossing.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Theo74 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:51:
[...]

Dat zijn traditionele kooldraad gloeilampen. Nog steeds veel mooier dan LED filament.
Energielabel Z maar een kneus die hier over valt.
Wees er zuinig op, of koop er nog een paar in, want ook deze gloeilamp is uitgefaseerd.
Klopt, en nog vrij prijzig. 15 euro per lamp bij Loods 5 (aanradertje trouwens!).

Ze gaan ook aanzienlijk minder lang mee, zo'n 1000 branduren als je geluk hebt.

• Rallye
Vandaag voor het eerst iConnect Hue gebruikt voor iets dat niet lijkt te kunnen met de standaard app; helemaal trots ;-) Situatie:
- één dimmer;
- Hue Ambiance op zolder; en
- Hue White in de inloopkast op zolder.

De zolder en de inloopkast zijn twee kamers. Met één maal klikken op knop 1 van de dimmer gaat Zolder aan, twee maal gaat ook Inloopkast aan. Eén maal klikken op de onderste en Inloopkast gaat uit, twee keer klikken en Zolder gaat uit. Of was dit ook met de standaard app mogelijk geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Theo74 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:59:
[...]

Probeer de HUE lampen eens aan te zetten en 5 maal met de hand los te draaien en gelijk weer vast te draaien. Dus eigenlijk 5x uit/aan. Ik heb op deze ongebruikelijke manier ooit een HUE lamp weten te parren.

Ik vond anders ook nog deze oplossing.
Nee dat gaat niet werken... Philips Hue lampen kunnen alleen het eerste half uur nadat ze op spanning zijn gezet (keer powercyclen) een netwerk joinen.

Als ze al met een remote of andere bridge gekoppeld waren, kun je ze eerst reseten (kan met Hue Dimmer Switch, I en O knop 10 seconden ingedrukt houden terwijl je deze bij de lamp houd), of je kunt de lampen toevoegen door de 6 digit id die op de lamp geprint staat of je gebruikt de touchlink functie van de bridge, dan moet een 3rd party app installeren die dat ondersteund en de lamp dicht bij de bridge houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:04
vanardenne schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:35:
TLDR: Je kan voor 14,- + 10,- verzendkosten JUNG inbouwmateriaal kopen om de Hue Philips Tap te verwerken in je 'standaard' 55mm schakelmateriaal. De voordeligste (mij bekende) optie tot nu toe was Gira inbouwmateriaal voor 30,- + 15/20,- verzendkosten.

(...)

Jung
Uiteindelijk via NL importeur de productcodes gekregen van de verschillende onderdelen van de EnOcean schakelaar (ENOA595WW). Deze moesten echter via een normale winkel besteld worden. In NL niemand gevonden die dat doet, maar uiteindelijk erachter gekomen dat je ze via https://www.eibmarkt.com als "product inquiry" kan bestellen voor deze prijzen:

1. Montage adapter EnOcean - gaat in muur | Artikelnummer: 0042035174
Besteld bij eibmarkt voor 1,20

2. Montageadapter EnOcean (zwart) - hier klik je EnOcean module in, vervolgens in adapter 1 | Artikelnummer: 0042035274
Besteld bij eibmarkt voor 1,80

3. Schakelwip voor (ENOA595WW) - Deze klik je op de EnOcean module | Artikelnummer: 0495H03216
Besteld bij eibmarkt voor 10,80
Ik heb naar aanleiding van deze tip geprobeerd om de betreffende onderdelen te bestellen bij Eibmarkt. In eerste instantie ging het goed en kreeg ik prijzen op via de Product Enquiry. Na het plaatsen van de bestelling kreeg ik echter bericht dat onderdeel 0042035274 niet meer geleverd kan worden door Jung:
The manufacturer informed us that the item EnOcean mounting adapter, 0042035274 can´t be delivered because of techn. problems with the part
Ik heb daarna nog even contact opgenomen met de Nederlandse Jung importeur en deze gaf inderdaad aan dat de levering recent gestaakt is door Jung vanwege vele garantie aanvragen (blijlbaar zijn er ook veel minder begaafde knutselaars actief :) ).

Helaas is deze Jung optie met reserveonderdelen dus niet meer mogelijk en kun je je de moeite van het bestellen besparen. Ik ga weer op zoek naar een andere oplossing om de Enocean adapter zo gunstig mogelijk in mijn Jung schakelmateriaal te integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Waarom kan ik geen lampen aan laten gaan met routine zonsondergang en vervolgens uit laten gaan na bepaald tijdstip in de avond zeg rond 23 uur :? Ik kan alleen tijdstippen hanteren als ik niets doe met zonsondergang :? Hoe doen jullie dat in de woonkamer? Je wil je lampen toch aan laten gaan als het donker wordt, dan is zonsondergang + X aantal minuten toch ideaal? Heb nu een routine "Woonkamer uit" aangemaakt op basis van ± tijdstip en dan de scene op "uit", dan zou het goed moet komen..
dj_raoul schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:45:
[...]

Ik heb naar aanleiding van deze tip geprobeerd om de betreffende onderdelen te bestellen bij Eibmarkt. In eerste instantie ging het goed en kreeg ik prijzen op via de Product Enquiry. Na het plaatsen van de bestelling kreeg ik echter bericht dat onderdeel 0042035274 niet meer geleverd kan worden door Jung:

[...]

Ik heb daarna nog even contact opgenomen met de Nederlandse Jung importeur en deze gaf inderdaad aan dat de levering recent gestaakt is door Jung vanwege vele garantie aanvragen (blijlbaar zijn er ook veel minder begaafde knutselaars actief :) ).

Helaas is deze Jung optie met reserveonderdelen dus niet meer mogelijk en kun je je de moeite van het bestellen besparen. Ik ga weer op zoek naar een andere oplossing om de Enocean adapter zo gunstig mogelijk in mijn Jung schakelmateriaal te integreren.
Wellicht een domme vraag maar je bereikt hier puur de cosmetische integratie met je normale schakelmateriaal of kun je dan de bestaande schakeling ook nog behouden :? Ik stoei met een kruisschakeling icm WAF in onze leefkeuken. Ik zou er graag 8x GU10 Hue in plafond duwen maar het schakelen van het spul betekent volgens mij 3x schakelmateriaal wat werkt met Hue lampen icm 8x GU10 = $$$

[ Voor 15% gewijzigd door JB op 16-08-2019 16:29 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Zantingh
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-05-2021
NeFoRcE schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:30:
[...]

Klopt, en nog vrij prijzig. 15 euro per lamp bij Loods 5 (aanradertje trouwens!).

Ze gaan ook aanzienlijk minder lang mee, zo'n 1000 branduren als je geluk hebt.
Zelf gebruik ik onderstaande lamp. Deze zien er beter uit dan de overige LED filament lampen.

https://www.samelight.eu/...-100lm-goud-1800k-dimbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
[...]

[...]

De ombouwsetjes voor Gira schakelmateriaal zijn er nog wel.

Een andere optie is een setje van Voltus maar weet niet of deze ook in een Jung AS500 raam passen. Je zou Voltus een e-mail kunnen sturen voor advies. Duits bedrijf en Jung schakelaars, ik zie kansen.

Ik heb de Friends Of HUE schakelaar gekocht in de Busch&Jaeger uitvoering, vrij strak en rechthoekig.
Volgens mij zijn er HUE gebruikers die deze schakelaar in een Jung afdekraam gemonteerd kregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
JB schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:01:
Waarom kan ik geen lampen aan laten gaan met routine zonsondergang en vervolgens uit laten gaan na bepaald tijdstip in de avond zeg rond 23 uur :? Ik kan alleen tijdstippen hanteren als ik niets doe met zonsondergang :? Hoe doen jullie dat in de woonkamer? Je wil je lampen toch aan laten gaan als het donker wordt, dan is zonsondergang + X aantal minuten toch ideaal? Heb nu een routine "Woonkamer uit" aangemaakt op basis van ± tijdstip en dan de scene op "uit", dan zou het goed moet komen..

[...]
Gewoon 2 routines aanmaken. Een voor aangaan met zonsondergang en een aparte met de 'gaan slapen' routine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo74
JB schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:01:

[...]

Wellicht een domme vraag maar je bereikt hier puur de cosmetische integratie met je normale schakelmateriaal of kun je dan de bestaande schakeling ook nog behouden :? Ik stoei met een kruisschakeling icm WAF in onze leefkeuken. Ik zou er graag 8x GU10 Hue in plafond duwen maar het schakelen van het spul betekent volgens mij 3x schakelmateriaal wat werkt met Hue lampen icm 8x GU10 = $$$
Het klopt inderdaad dat HUE gebruikers de juiste onderdelen zoeken om een HUE Enocean module in te bouwen zodat het bij de rest van het schakelmateriaal in de woning past. De een zal dit heel erg prettig vinden en de ander heeft al 10 soorten schakelaars in huis waardoor het niet interessant is. Ieder z'n ding.

Wat je presies WAF bedoeld begrijp ik niet. HUE schakelaars zijn volledig plat, op elke vlakke ondergrond te monteren en niet aan te sluiten op bestaande schakelbedrading. Alles werkt via de HUE Brigde omdat je met lampen werkt die intern schakelen/dimmen en daardoor continue onder spanning kunnen/moeten staan.
In jouw geval kun je de bedrading achter de 3 schakelaars van de kruisschakeling allemaal doorverbinden met lasdoppen en de oude schakelaars omwisselen voor bijvoorbeeld Friends Of HUE schakelaars.
Op de lampjes kun je besparen door een Zigbee dimmer module te nemen van bijvoorbeeld ROBBshop. Direct aan te sluiten aan het begin van een setje 230V spotjes, of aansluiten tussen de 230V en de dimbare halogeentrafo. Deze Zigbee module meld je aan op de Bridge middels de HUE app en verschijnt als een dimbare lamp met 1 kleur. Je hernoemt de module naar "Leefkeuken" of iets dergelijks en klaar.
Je kunt desgewenst de 3 oude schakelaars vervangen voor een zelfde merk/type maar dan als puls schakelaar (indrukken is aan, loslaten is weer uit). Deze sluit je aan op de Zigbee dimmer module waardoor je handmatig het licht aan/uit kunt schakelen en ook kunt dimmen. Scheelt toch weer 3 HUE schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dank @Theo74 voor de bruikbare info. WAF is overigens Wife Acceptance Factor :+ De vrouw is niet van apps, Alexa’s etc die wil gewoon knoppen kunnen rammen of dimmen dus het moet wel traditioneel bedienbaar blijven allemaal (we lopen op 3 plekken de keuken binnen) maar met de gegeven info zie ik mogelijkheden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
JB schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:23:
Dank @Theo74 voor de bruikbare info. WAF is overigens Wife Acceptance Factor :+ De vrouw is niet van apps, Alexa’s etc die wil gewoon knoppen kunnen rammen of dimmen dus het moet wel traditioneel bedienbaar blijven allemaal (we lopen op 3 plekken de keuken binnen) maar met de gegeven info zie ik mogelijkheden.
Ah, de WAF op die manier en heel herkenbaar. Daarom adviseer ik altijd een combinatie van apps en domotica met handmatige knoppen, om het gezellig te houden thuis.
Misschien loopt de Flic smartknop daarom ook best goed, van alles via software maar gewoon drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 14:58
Waarschijnlijk al een paar keer voorbij gekomen maar kon het zo gauw niet vinden;

Heb de garden spots van OSRAM op de Hue bridge (v2) aangesloten maar deze gaan nooit helemaal uit, iemand een idee hoe ik deze spotjes uit krijg? (Zijn een jaar geleden via iBood aangeschaft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

[...]
Hé dat is jammer! Hopelijk hebben veel mensen er nog gebruik van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djuki
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07-2024
Vraag: kan je onder elke knop van de Tap maar één functie toevoegen? Ik zou het fijn vinden om per druk op de knop een andere scene te inschakelen en dat dus voor drie kleine knoppies. Wellicht met een andere app????
Dit is vast al eerder besproken maar kan het helaas niet vinden.

Bvd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
djuki schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:56:
Vraag: kan je onder elke knop van de Tap maar één functie toevoegen? Ik zou het fijn vinden om per druk op de knop een andere scene te inschakelen en dat dus voor drie kleine knoppies. Wellicht met een andere app????
Dit is vast al eerder besproken maar kan het helaas niet vinden.

Bvd
Als je Android hebt kan dat met all4hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Of op de iPhone/iPad iConnectHue....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:04
Sinds gisteren werken al mijn routines ineens niet meer, ze staan wel aan. Maar bij zonsondergang (als huis, voortuin en achtertuin verlicht moeten worden) gebeurd er niets. Is dit een bekende bug, ik vind er online niets over, zeker niets recents.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Hoe pair ik een lamp met enkel een dimmer switch zonder een hub? Ik snap er niks meer van... ik heb zowel de lamp als de dimmer eerst verwijderd uit m'n app, de hub uitgezet. Daarna de lamp een reset gegeven door 10 seconden on/off op de dimmer te doen; de lamp gaf daarna wat verschillende tinten wit licht en bleef daarna aan, volgens mij is dat goed. Daarna de dimmer via een speld achterop ook reset gegeven. Toen de lamp even van de stroom, aangezet en 15 seconden de on op de dimmer gedaan met als resultaat: niks. Deze stappen ondertussen al een keer of 20 herhaald maar het wil gewoon niet, welk stapje mis ik? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@JTB81 Bij mij gebeurt dat vooral als de Bridge een update gehad heeft. Dan doen de eerste keer (sommige?) routines het niet.

@Cartman! Wat bedoel je met “resultaat: niks”? Koppelt de dimmer niet met de lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Rallye schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 10:07:
@Cartman! Wat bedoel je met “resultaat: niks”? Koppelt de dimmer niet met de lamp?
Precies, die lamp hoort na X aantal seconden te knipperen om gekoppeld te worden, dat gebeurt echter gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Laatst online: 13:27
Wij zitten midden, of eerder aan het einde van een grondige verbouwing. Hierbij is ook al het elektra vervangen. In ons plan hebben we deels rekening gehouden met slimme verlichting (HUE + bewegingsensor) en deels ook gewone schakelaars om fysieke knoppen te hebben.

Nu puntje bij paaltje komt en ik me steeds meer inlees in het HUE + Hue and friends ga ik heel hard twijfelen of ik het niet wat verder uit kan breiden.

situatie zie tekening:
komt binnen op de 2e verdieping, meteen trap op naar 3e verd. Daar heb je een gang die rond gaat naar meerdere kamers en een trap naar de 4e verd.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7yWW26P/lichtplan.jpg

BLAUW Het plan nu is om in de gang op de 3e verd. twee bewegingsensors te plaatsen die de 4 spots (miliskin inbouw rond) aan laten gaan in de gang. Dit afgesteld op aanwezig licht overdag wel of niet aan, en in de nacht gedimd licht op basis van tijd.

ROOD Nu zou ik het liefst willen dat ook de wc verlichting hetzelfde patroon volgt als in de gang, dus snachts gedimd volgens tijd van de dag. Maar wel met een fysieke schakelaar.
Ook voor de spots bij binnenkomst, en de spots bij de trap naar de 4e verd zou het mooi zijn dat ze allemaal hetzelfde patroon volgen.

*bij nader inzien ga ik de spots bij binnenkomst bij de trap ook op een bewegingsensor aansluiten.

Moet ik sowieso afzien van de gewone schakelaars (ik lees dat dit niet werkt met HUE) ?
En is het uberhaubt mogelijk wat ik zou willen qua samenhang spots?
En met jullie ervaring :) is het slimmer om meteen voor de slimme schakelaars te kiezen en deze bovenop de al aangelegde schakelaars te monteren?

[ Voor 6% gewijzigd door Plint op 18-08-2019 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Cartman! schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 11:56:
[...]

Precies, die lamp hoort na X aantal seconden te knipperen om gekoppeld te worden, dat gebeurt echter gewoon niet.
Sinds een jaar of zo, is er een update van de lampen geweest (en nieuwe lampen vanuit de fabriek) dat je alleen de eerste 30 minuten na het aanzetten (spanning op de lamp) van de lamp, de lamp een ander netwerk kan joinen, middels een van de drie methodes (touchlinken, 6 digit code ofwel manueel toevoegen of zoeken naar nieuwe lamp, als deze gereset is).

Dus even spanning er af (30 seconden wachten) en dan spanning weer op de lamp en dan kun je deze met je remote of bridge koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Erik1971 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:12:
[...]

Sinds een jaar of zo, is er een update van de lampen geweest (en nieuwe lampen vanuit de fabriek) dat je alleen de eerste 30 minuten na het aanzetten (spanning op de lamp) van de lamp, de lamp een ander netwerk kan joinen, middels een van de drie methodes (touchlinken, 6 digit code ofwel manueel toevoegen of zoeken naar nieuwe lamp, als deze gereset is).

Dus even spanning er af (30 seconden wachten) en dan spanning weer op de lamp en dan kun je deze met je remote of bridge koppelen.
Ik heb de lamp een hele nacht van de stroom gehaald en ook dat mocht niet baten :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 14:43
JTB81 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 07:24:
Sinds gisteren werken al mijn routines ineens niet meer, ze staan wel aan. Maar bij zonsondergang (als huis, voortuin en achtertuin verlicht moeten worden) gebeurd er niets. Is dit een bekende bug, ik vind er online niets over, zeker niets recents.
Zelfde issue hier. Recent een reboot gehad, verder niets aangepast. Heb de routines allemaal verwijderd, 2 stuks opnieuw toegevoegd, maar ze triggeren niets momenteel. Nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Wij hebben rond ons nieuwe huis een aantal klassieke armaturen gehangen. Het is een vrijstaande woning, type woonboerderij. Ik heb al flink wat hue spotjes in huis, maar zou graag in die armaturen buiten een soort klassieke hue lamp plaatsen.

Ik zoek me een breuk maar vind alleen die moderne hue lampen. Geen ouderwets uitziende lampen ala type gloeilamp. Erg jammer.

Kent iemand toevallig toch hue lampen die ik bedoel of zijn ze er domweg niet? Of misschien een hue fitting waar je een niet-hue lamp in kunt plaatsen zodat je hem alsnog kunt schakelen met de hue app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Die komen aankomende maand uit :)
Hue filament lampen in 3 maten, ''normaal'', Edison en Globe (groot)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Zonnetje83 toevallig afgelopen week uitgebreid toegelicht: Quad in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"

PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 49 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic