Zie een paar opmerkingen hierboven van mij, daar heb ik uitgelegt hoe je dit simpel kan fixen zonder harde reset van dimmers en/of bridge.Dutchy88 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:05:
Hier een raar probleem, ik heb totaal 12 Hue dimmer switches in huis hangen.
Nu heb ik er sinds vanmorgen ruim 6 die op niet bereikbaar staan. Een herstart van de bridge wil dit probleem niet verhelpen. Dit probleem heb ik een aantal weken eerder ook gehad, alleen een harde reset van de dimmer zelf verhelpt het probleem. Zelf heb ik het vermoeden dat deze problemen ontstaan na een update van de bridge.
Iemand ervaring met dit probleem?
Kan overigens ook zijn dat je bridge te dicht bij je Wifi router staat, heb ik ook gehad net toen ik van V1.0 naar V2.0 had geupdate, had voor gemak mijn bridge boven op de router gelegt en daarna had ik om de haverklap problemen met mijn Dimmer Switches, oplossing was om de bridge op ongeveer 50cm van de Wifi router te plaatsen!Erik1971 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:31:
[...]
Tip als dit weer gebeurt kun je de Hue Dimmer Switch opnieuw laten opstarten, door minimaal 3 knoppen tegelijk ingedrukt te houden voor minimaal 8 seconden, dan zul je zien dat de led op dimmer kort groen, oranje en rood knippert, dit betekend dat deze opnieuw opstart!
Heb hetzelfde ook een paar keer gehad en op bovenstaande manier opgelost!
[ Voor 12% gewijzigd door Erik1971 op 25-03-2019 12:15 ]