[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.466 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Dutchy88 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:05:
Hier een raar probleem, ik heb totaal 12 Hue dimmer switches in huis hangen.
Nu heb ik er sinds vanmorgen ruim 6 die op niet bereikbaar staan. Een herstart van de bridge wil dit probleem niet verhelpen. Dit probleem heb ik een aantal weken eerder ook gehad, alleen een harde reset van de dimmer zelf verhelpt het probleem. Zelf heb ik het vermoeden dat deze problemen ontstaan na een update van de bridge.

Iemand ervaring met dit probleem?
Zie een paar opmerkingen hierboven van mij, daar heb ik uitgelegt hoe je dit simpel kan fixen zonder harde reset van dimmers en/of bridge.
Erik1971 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:31:
[...]

Tip als dit weer gebeurt kun je de Hue Dimmer Switch opnieuw laten opstarten, door minimaal 3 knoppen tegelijk ingedrukt te houden voor minimaal 8 seconden, dan zul je zien dat de led op dimmer kort groen, oranje en rood knippert, dit betekend dat deze opnieuw opstart!

Heb hetzelfde ook een paar keer gehad en op bovenstaande manier opgelost!
Kan overigens ook zijn dat je bridge te dicht bij je Wifi router staat, heb ik ook gehad net toen ik van V1.0 naar V2.0 had geupdate, had voor gemak mijn bridge boven op de router gelegt en daarna had ik om de haverklap problemen met mijn Dimmer Switches, oplossing was om de bridge op ongeveer 50cm van de Wifi router te plaatsen!

[ Voor 12% gewijzigd door Erik1971 op 25-03-2019 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 11:08
Erik1971 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:22:
[...]
Wat er waarschijnlijk is gebeurt is dat iemand, per ongeluk, een van de knoppen meer dan 10 seconden heeft ingedrukt! Als je dit doet veranderd je schakelaar van zigbee kanaal.
Dit is inderdaad het geval voor de Hue Tap, maar de nieuwe Friends of Hue schakelaars hebben een ander mechanisme.

Je moet nog steeds een knop lang inhouden, maar die moet je daarna bevestigen door 2 knoppen schuin tegenover elkaar tegelijk in te drukken (zelfde procedure als tijdens het toevoegen van de de switch aan het systeem). De kans dat per ongeluk het kanaal veranderd wordt is nu een stuk kleiner met de Friends of Hue switches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:18
Erik1971 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:13:
[...]

Zie een paar opmerkingen hierboven van mij, daar heb ik uitgelegt hoe je dit simpel kan fixen zonder harde reset van dimmers en/of bridge.

[...]

Kan overigens ook zijn dat je bridge te dicht bij je Wifi router staat, heb ik ook gehad net toen ik van V1.0 naar V2.0 had geupdate, had voor gemak mijn bridge boven op de router gelegt en daarna had ik om de haverklap problemen met mijn Dimmer Switches, oplossing was om de bridge op ongeveer 50cm van de Wifi router te plaatsen!
Dank voor de tips, de 3 knoppen-procedure werkt inderdaad. Nadeel is wel dat je de scenes/voorkeuren opnieuw moet toewijzen maar het is beter dan een harde reset. Afstand tussen router en bridge is ruim 1 meter dus dan zou niet direct het probleem moeten zijn verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Robsato schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:53:
[...]
Dit is inderdaad het geval voor de Hue Tap, maar de nieuwe Friends of Hue schakelaars hebben een ander mechanisme.

Je moet nog steeds een knop lang inhouden, maar die moet je daarna bevestigen door 2 knoppen schuin tegenover elkaar tegelijk in te drukken (zelfde procedure als tijdens het toevoegen van de de switch aan het systeem). De kans dat per ongeluk het kanaal veranderd wordt is nu een stuk kleiner met de Friends of Hue switches.
Okay, dat wist ik niet, heb alleen de Hue Tap, goed bedacht van Philips, met de twee knoppen als bevestiging!

Vond ook al raar dat je ineens kon dimmen met de Friends of Hue dimmers, maar nu snap ik het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Dutchy88 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:55:
[...]

Dank voor de tips, de 3 knoppen-procedure werkt inderdaad. Nadeel is wel dat je de scenes/voorkeuren opnieuw moet toewijzen maar het is beter dan een harde reset. Afstand tussen router en bridge is ruim 1 meter dus dan zou niet direct het probleem moeten zijn verwacht ik.
Hoe zo moet je opnieuw scene's en voorkeuren opnieuw toe wijzen? Zou niet nodig moeten zijn als je de Hue Dimmer Switch reboot met de 3 knoppen-procedure? Lijkt er op dat er meer mis was met je opstelling, toch iets met de bridge update?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024
joostnl schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:19:
Goed plan, als je een gemiddeld huis hebt zou ik gaan voor één goed Access point. Dan kun je je huidige Wi-Fi uitzetten. (Word nu een beetje off-topic)

[...]
Had zelf ook dit issue, heb het opgelost met een mesh netwerk (Deco M9).

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 12:06
funske schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:48:
Misschien een rare vraag, maar is het op de e.o.a. manier mogelijk om sunset op twee verschillende tijden in te laten gaan. Bijv. een uur voordat de zon ondergaat wil ik vast 1 lamp aan laten gaan en de andere als de zon ondergaat.
Ik heb bij Hue Labs èn bij iConnectHue gekeken, maar kan niets vinden.
Dit kan je in ieder geval met All4hue instellen. Je kan de sunset tijd van de internal daylight sensor met de waarde -60 een uur vervroegen. Vervolgens maak je een Rule aan die bij Sunset dan 1 lamp aanzet en een Timer opstart. Deze timer zet vervolgens na een uur de tweede lamp aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:49
De Busch-Jaeger lijn voor de Friends of Hue Switches is blijkbaar uit. Vind het aan de prijzige kant met 80 euro voor 1 schakelaarset.
https://www.busch-jaeger-...=1013323&programm=1086990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Pompi schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:45:
De Busch-Jaeger lijn voor de Friends of Hue Switches is blijkbaar uit. Vind het aan de prijzige kant met 80 euro voor 1 schakelaarset.
Bij ksh te koop voor 42,15 €

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 25-03-2019 20:49 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Voor mijn zoontje die elke keer te vroeg wakker is (en dan ook ons en zijn zus wakker maakt) heb ik net een extra Hue E27 peertje besteld. Die gaat in een Ikea Fado als nachtlampje in hun slaapkamer. Het idee is dat ie ‘s nachts heel gedimd rood/oranje brandt en dan om 7 uur ‘s ochtends (als dat gaat lukken ;) ) gedimd groen wordt zodat ie weet dat hij dan wakker mag worden.

Maar nu de vraag: kan ik dat groene licht alleen aan laten gaan als de lamp in de eerste instantie al aan staat (in de scène die ik daar dan voor maak)? Als ze uit logeren zijn of we zijn op vakantie dan hoeft het natuurlijk niet :)

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 05:02
Erik1971 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:22:
[...]

Ligt waarschijnlijk aan jou ;)

Wat er waarschijnlijk is gebeurt is dat iemand, per ongeluk, een van de knoppen meer dan 10 seconden heeft ingedrukt! Als je dit doet veranderd je schakelaar van zigbee kanaal.

Om dit te herstellen moet je uitzoeken op welk kanaal je bridge zit en welke knop overeen komt met dat kanaal, of je gaat een voor een de knoppen af en door ze 10 seconden ingedrukt te houden wissel je van kanaal tot dat je het juist kanaal weer gevonden hebt (na ieder wissel even proberen door knoppen kort in te drukken of het systeem dan weer reageerd)!

Success.
Vandaag werkte het weer, zonder verder iets veranderd te hebben. Weird, want op m'n vriendin haar telefoon werkte het gister avond ook niet. Misschien een tijdelijke storing oid. In ieder geval opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:17
DukeBox schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:52:
[...]

Anderen hebben die ook al geplaatst maar bij mij ziet het er zo uit:

n.b. aan de onderkant ziet het er hetzelfde uit, komt anders over door de hoek waarin de foto is genomen
[Afbeelding]
Ziet er goed uit. Is dit een bestaande achterplaat en zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
wim-vdv schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:31:
[...]

Dit kan je in ieder geval met All4hue instellen. Je kan de sunset tijd van de internal daylight sensor met de waarde -60 een uur vervroegen. Vervolgens maak je een Rule aan die bij Sunset dan 1 lamp aanzet en een Timer opstart. Deze timer zet vervolgens na een uur de tweede lamp aan.
All4Hue is voor Android en die heb ik niet.......... Maar toch bedankt voor je reactie!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:29

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

funske schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:57:
[...]

All4Hue is voor Android en die heb ik niet.......... Maar toch bedankt voor je reactie!
Er vanuit gaande dat je een iPhone hebt dan: iConnectHue kan dit ook.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

edgarvh schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:11:
Ziet er goed uit. Is dit een bestaande achterplaat en zo ja, welke?
Gewoon de eerder genoemde attema plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

posttoast schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:19:
Het idee is dat ie ‘s nachts heel gedimd rood/oranje brandt en dan om 7 uur ‘s ochtends (als dat gaat lukken ;) ) gedimd groen wordt zodat ie weet dat hij dan wakker mag worden.
Houd er rekening mee dat de e27 zelfs in de laagste dimstand nog best veel licht geeft. Ik heb daarom daar de Hue Go voor gebruikt, met name bij kleuren kan deze zeer laag dimmen.
Maar nu de vraag: kan ik dat groene licht alleen aan laten gaan als de lamp in de eerste instantie al aan staat
Met https://ifttt.com moet dat vast te doen zijn

b.t.w. Er is ook al iets soortgelijks middels labs, sleep buddy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
DukeBox schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:03:
[...]

Houd er rekening mee dat de e27 zelfs in de laagste dimstand nog best veel licht geeft. Ik heb daarom daar de Hue Go voor gebruikt, met name bij kleuren kan deze zeer laag dimmen.
Ja, daar ben ik me van bewust. Mijn hele huis hangt vol met E27's en GU10's van Hue, dus ik weet wat ik kan verwachten :) Het scheelt dat ie in een matte Fado gaat, maar hij staat sowieso in een boekenkast tussen Jip en Janneke en andere spannende verhalen, dus dat scheelt al iets. En desnoods mogen ze de Fado gaan volplakken met stickers :P
Met https://ifttt.com moet dat vast te doen zijn

b.t.w. Er is ook al iets soortgelijks middels labs, sleep buddy
Heuh, volgens mij is Sleep Buddy echt exact wat ik nodig heb. Vanavond even mee spelen dus. Dank!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
DukeBox schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:49:
[...]

Bij ksh te koop voor 42,15 €
Dat is wel al een iets betere prijs, maar op zich alsnog duur voor een schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Pompi schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:19:
Dat is wel al een iets betere prijs, maar op zich alsnog duur voor een schakelaar
Standaard schakelmateriaal is ook niet goedkoop en je krijgt er ook meer flexibiliteit voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
DukeBox schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:22:
[...]

Standaard schakelmateriaal is ook niet goedkoop en je krijgt er ook meer flexibiliteit voor terug.
Zeker waar, maar ander schakelmateriaal heeft ook elektriciteit er door heen lopen dus dan wil je ook goede kwaliteit en voelt het voor mij redelijker om daar iets meer voor te betalen. Maar als je deze prijs vergelijkt met de Philips Dim switch is het wel prijziger voor vergelijkbare mogelijkheden. Denk hoe dan ook wel dat ik er waarschijnlijk een paar ga kopen omdat het netter staat dan die Dim switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
funske schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:57:
[...]

Er is ook een iOS versie van All4hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Tomba schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:20:
[...]

Er vanuit gaande dat je een iPhone hebt dan: iConnectHue kan dit ook.
Ik heb gezocht en geprobeerd maar kan dit niet vinden in iConnectHue.
Kun je mij vertellen hoe ik dit kan bereiken?

Alvast bedankt voor de moeite! _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

funske schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:05:
[...]

Het blijkt zelfs -/+120 minuten te zijn (Sunset offset):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LsBhXYT87idratBQEYnbSkTF/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Pompi schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:27:
[...]

Zeker waar, maar ander schakelmateriaal heeft ook elektriciteit er door heen lopen dus dan wil je ook goede kwaliteit en voelt het voor mij redelijker om daar iets meer voor te betalen. Maar als je deze prijs vergelijkt met de Philips Dim switch is het wel prijziger voor vergelijkbare mogelijkheden. Denk hoe dan ook wel dat ik er waarschijnlijk een paar ga kopen omdat het netter staat dan die Dim switch.
Beetje raare opmerking, een simple schakkelaar mag wel duurder zijn, maar zelfde schakkelaar (behuzing) met geavanceerde technologie mag niets kosten? Je betaald bij bedrijven als Bush-Jager en Niko vooral voor het design en niet zozeer voor het gebruikte schakkelmatriaal, bij normale schakkelaars.

Technologie die wordt gebruikt voor de Friends of Hue en Tap schakkelaars komt van Enocean en is best prijzig! Als je vergelijkt met de producten vna Enocean zelf dan valt het nog mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je zou bijna een iPad kopen om iConnectHue te gebruiken, dat ziet er toch een stuk beter uit dan de vergelijkbare Android apps.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
funske schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:05:
[...]

Kan met de officieele Hue App ook, maar dan stel je de off-set in voor alle sunset/sunrise routines (weet niet of iConnectHue of All4Hue dit per sunset/sunrise routines doet?).

Je kunt dit in de officieele Hue App vinden onder 'Instellingen' bij optie 'Geavanceerd'!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
Tomba schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:21:
[...]

Het blijkt zelfs -/+120 minuten te zijn (Sunset offset):
[Afbeelding]
Ja, dat is de standaard zonsondergang instelling, daar maak ik al een paar jaar gebruik van.
Maar waar ik op zoek naar ben is:
Misschien een rare vraag, maar is het op de e.o.a. manier mogelijk om sunset op twee verschillende tijden in te laten gaan. Bijv. een uur voordat de zon ondergaat wil ik vast 1 lamp aan laten gaan en de andere als de zon ondergaat.
Ook in de Hue-app is zoiets niet te regelen, volgens mij
Erik1971 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:34:
[...]

Kan met de officieele Hue App ook, maar dan stel je de off-set in voor alle sunset/sunrise routines (weet niet of iConnectHue of All4Hue dit per sunset/sunrise routines doet?).

Je kunt dit in de officieele Hue App vinden onder 'Instellingen' bij optie 'Geavanceerd'!
Daar kun je ook alleen maar aangeven hoe lang vóór zonsondergang je de lampen aan wilt doen.
Tenminste ik zie bij mij geen andere mogelijkheden...

[ Voor 31% gewijzigd door funske op 26-03-2019 13:47 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

funske schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:42:
[...]

Ja, dat is de standaard zonsondergang instelling, daar maak ik al een paar jaar gebruik van.

[...]
Nope, deze instelling is per timer, dus de ene timer (met lamp set a) stel je dan in op bv -60, de andere (met lamp set b) op -15.
Tsurany schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:31:
Je zou bijna een iPad kopen om iConnectHue te gebruiken, dat ziet er toch een stuk beter uit dan de vergelijkbare Android apps.
iConnectHue is idd een geweldige app :)

[ Voor 28% gewijzigd door Tomba op 26-03-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:56

d0s

sssst

Pompi schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:45:
Kun je alle 4 de knoppen 'configureren' met de Hue App?

Dus bijvoorbeeld 2 knoppen voor aan/uit/scenes en 2 knoppen voor dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:10
Ik gok dat hij hetzelfde werkt als de 4 knoppen versie van Niko. 2 acties per knop, 1 actie bij indrukken en 1 actie bij ingedrukt houden. Helaas kun je geen toggle (aan/uit) instellen.

Je kan bijvoorbeeld knop links boven instellen voor het aanzetten van een lamp/kamer. Ook kan je het gedrag kiezen bij ingedrukt houden van deze knop en deze bijvoorbeeld de helderheid verhoogd.

Je zou vervolgens voor de knop links onder kunnen instellen dat hij die lamp/kamer weer uitzet en bij het ingedrukt houden de helderheid verlaagd.

Let op: dit is alleen van toepassing als je het via de originele hue app doet. Ik gok dat het via een van de andere apps misschien wel kan. Of via Home assistant oid.

[ Voor 8% gewijzigd door sjorsjes op 26-03-2019 14:43 ]

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@funske voor mij is een dergelijke situatie genoeg reden om naast Hue ook nog Node-Red te gaan draaien op een Raspberry Pie. Dan hoef ik ook geen zonsondergang timers meer te gebruiken maar kan ik gewoon een sensor uitlezen die aangeeft wat de huidige hoeveelheid licht is in de ruimte en op basis van dat resultaat verschillende lampen aansturen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971

[...]

Daar kun je ook alleen maar aangeven hoe lang vóór zonsondergang je de lampen aan wilt doen.
Idd je hebt gelijk alleen tijd voor zonsondergang is in te stellen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Tomba schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:50:
[...]

Nope, deze instelling is per timer, dus de ene timer (met lamp set a) stel je dan in op bv -60, de andere (met lamp set b) op -15.
Ook dat heb ik een paar keer geprobeerd, maar als ik de tijd dan in de ene verander dan wordt de andere ook aangepast.
Kun je anders een schermvoorbeeld laten zien van zo’n instelling van iConnectHue?

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:00
[...]

[...]

[...]

Ik gebruik de app Olisto voor het aan laten gaan van lampen een x tijd voor en/of na zonsondergang. Je kunt dat per lamp en per ruimte instellen of meerdere tegelijk, wat je maar wilt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/69joIYGL4sgQ40r4geV1ADRC/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/69joIYGL4sgQ40r4geV1ADRC/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Nuevocasa op 26-03-2019 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

funske schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:55:
[...]

Ook dat heb ik een paar keer geprobeerd, maar als ik de tijd dan in de ene verander dan wordt de andere ook aangepast.
Kun je anders een schermvoorbeeld laten zien van zo’n instelling van iConnectHue?
Ik snap niet wat je bedoelt met ‘de ene’ en ‘de andere’, sorry. Ik heb verschillende timers in huis tov zonsopgang/ondergang met ieder een andere offset en dat werkt perfect. (Lampen in tuin gaan 45 minuten na zonsondergang aan, lamp in de gang 15 minuten voor zonsondergang en lampen in woonkamer als zon onder is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Tomba schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:47:
[...]

Ik snap niet wat je bedoelt met ‘de ene’ en ‘de andere’, sorry. Ik heb verschillende timers in huis tov zonsopgang/ondergang met ieder een andere offset en dat werkt perfect. (Lampen in tuin gaan 45 minuten na zonsondergang aan, lamp in de gang 15 minuten voor zonsondergang en lampen in woonkamer als zon onder is)
Daar snap ik dus niets van. Als ik voor mijn woonkamer een sunset-timer instel die 15 minuten eerder moeten aangaan en ik ga daarna naar de keuken en maak daar een sunset-timer aan en stel die in op 15 na zonsondergang, dan is de sunset-timer van de woonkamer ook ineens 15 na zonsondergang.
Geen flauw idee wat ik dan verkeerd doe?? :? 8)7

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:05
Sorry foutje :(

[ Voor 98% gewijzigd door royaljoop op 27-03-2019 07:46 . Reden: vergeten te Quote dus ik probeer het bericht te verwijderen, maar dat kan niet meer... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:00
funske schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:05:
[...]

Daar snap ik dus niets van. Als ik voor mijn woonkamer een sunset-timer instel die 15 minuten eerder moeten aangaan en ik ga daarna naar de keuken en maak daar een sunset-timer aan en stel die in op 15 na zonsondergang, dan is de sunset-timer van de woonkamer ook ineens 15 na zonsondergang.
Gewoon Olisto proberen ;) Zie mijn scherm print in het vorige bericht. Werkt erg simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Tomba schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:47:
[...]

Misschien moet je de ontwikkelaar een groot plezier doen en even vertellen hoe het jou gelukt is om met iConnectHue rond zonsondergang verschillende tijden te schakelen, want de ontwikkelaar zelf zegt dat het niet kan.
Hello Funske,

thanks for your mail.
We're pleased that you like iConnectHue:)

Unfortunately this isn't possible, this feature may come with a future update but we can't say when.
We have a long list of ideas and goals, realizing them takes a lot of time;)

Best regards Tom
oftewel met iConnectHue gaat het dus niet wat ik wil.

Ik ga het nu met Olisto proberen, daar schijnt het wel mee te kunnen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:05
funske schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:05:
[...]

Het moment dat sunset actief wordt is gekoppeld aan je locatie (lees je adres). Dat moment kun je dus vervroegen en verlaten door dit te corrigeren met X minuten. Andere optie is je locatie aanpassen (daarmee kun je uren schuiven).
Echter de waarde die je instelt wordt door Hue gezien als de nieuwe lokale sunset (of sunrise) en is daarom voor al je acties/routines hetzelfde.

Ik vind het zelf maar behelpen omdat het sunset model rekenkundig bepaald wordt en niet op basis van de hoeveelheid licht. Dat is bij helder weer natuurlijk veel meer dan een bewolkte dag. Daarom kun je beter een bewegingssensor aanschaffen en op basis van de gemeten hoeveelheid licht je verlichting is of uitschakelen. Bovendien kun je de hoeveelheid licht (lux) waarop de actie/activiteit moet inschakelen zelf instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
royaljoop schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 07:44:
Het moment dat sunset actief wordt is gekoppeld aan je locatie (lees je adres). Dat moment kun je dus vervroegen en verlaten door dit te corrigeren met X minuten. Andere optie is je locatie aanpassen (daarmee kun je uren schuiven).
Echter de waarde die je instelt wordt door Hue gezien als de nieuwe lokale sunset (of sunrise) en is daarom voor al je acties/routines hetzelfde.
Klopt, helemaal mee eens. Maar het zou toch moeten kunnen dat je verschillende waardes kunt maken door het verhogen of verlagen (corrigeren) met X minuten.
royaljoop schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 07:44:

Ik vind het zelf maar behelpen omdat het sunset model rekenkundig bepaald wordt en niet op basis van de hoeveelheid licht. Dat is bij helder weer natuurlijk veel meer dan een bewolkte dag. Daarom kun je beter een bewegingssensor aanschaffen en op basis van de gemeten hoeveelheid licht je verlichting is of uitschakelen. Bovendien kun je de hoeveelheid licht (lux) waarop de actie/activiteit moet inschakelen zelf instellen.
Als het bepaald zou kunnen worden op basis van hoeveelheid licht zou dat helemaal geweldig zijn. Dan zou ik meteen een motion sensor bijkopen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

funske schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:14:
Als het bepaald zou kunnen worden op basis van hoeveelheid licht zou dat helemaal geweldig zijn. Dan zou ik meteen een motion sensor bijkopen.
Dat kan, dit is uit te lezen uit de sensor. Met hueDynamic op Android kan je dit instellen. Het is wel echt een boolean manier van werken, je stelt een grenswaarde in en als hij daar onder komt gaat het licht aan en als hij daar boven komt gaat het licht uit. Het zorgt er wel voor dat je de motion sensor niet meer voor andere zaken kan gebruiken en niet in de Hue app zelf kan gebruiken.

Andere methode, die ik zelf ga toepassen, is de sensor periodiek uitlezen met Node-Red op een Raspberry Pi om dan op basis van de output de lichten aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:23
[...]

[/quote]

Dit kan wel met Hue Labs "Sunlight as a switch". Ik heb de motion sensor onder de overkapping hangen. Ik ben daar tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:47
Ik krijg op 2 bridges de melding dat de buitenshuisverbinding niet werkt en dat men eraan werkt. Nog iemand last hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
funske schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:14:
[...]

Klopt, helemaal mee eens. Maar het zou toch moeten kunnen dat je verschillende waardes kunt maken door het verhogen of verlagen (corrigeren) met X minuten.
Voor de bridge is de Sunset/Sunrise een interne sensor, dus er is ook maar 1 instantie van deze sensor, daarom dat de offset voor alle Sunset/Sunrise routines hetzelfde is! Meeste apps zullen het zo ook gebruiken.

Maar je kan met de bridge middels Rest API ook je eigen "Sensor" aanmaken, die kun je koppelen aan de Sunset/Sunrise sensor, en dan kun je in theorie per zelf gemaakte sensor een offset mee geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 09:23
Sinds een aantal weken, althans sinds een aantal weken valt het mij op, flikkert een aantal Hue E27 lampen. Dat doen ze terwijl ze uit staan, en vrij vervelend voor slapende kinderen. Ik kan er ook geen pijl op trekken wanneer dit exact gebeurd, er zit ook geen regelmaat in het 'flikkeren'.

Ervaren er meer dit euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desihu
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-03-2021
Is er ergens een showroom waar we lampen als de Ensis kunnen zien? Het liefst in de buurt van Den Bosch.
Of kun je alleen online bestellen en als het thuis is bekijken wat je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:52
Goedemorgen,

Al enkele weken blij met de Hue verlichting in huis. Mijn vrouw vertelde me gisteren dat ze op de babykamer wat geluid hoorde komen uit de lamp/fitting. Met name als de lamp uit is hoor je een geluid. Ze dacht aan lekstroom. Ik heb hier de jota verstand van dus vroeg me af of dat normaal is? En vooral is het wel veilig zo?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjuh93
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-04 06:03
cypress3d schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:35:
Goedemorgen,

Al enkele weken blij met de Hue verlichting in huis. Mijn vrouw vertelde me gisteren dat ze op de babykamer wat geluid hoorde komen uit de lamp/fitting. Met name als de lamp uit is hoor je een geluid. Ze dacht aan lekstroom. Ik heb hier de jota verstand van dus vroeg me af of dat normaal is? En vooral is het wel veilig zo?
Toevallig op een dimmer of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Laatst online: 12:52
kevintjuh93 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:38:
[...]

Toevallig op een dimmer of niet?
Nee geen dimmer. Gewoon op een ouderwets aan- uit schakelaar. Die niet gebruiken maar de remote. Zo gebruiken wij het

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:58
Kan zijn dat er een aansluiting in het armatuur en/of aansluiting van de armatuur op in de centraaldoos niet helemaal lekker is. Even een ander armatuur proberen en kijken of de lamp het dan nog heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:25
cupra4 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:34:
Ik krijg op 2 bridges de melding dat de buitenshuisverbinding niet werkt en dat men eraan werkt. Nog iemand last hiervan?
Ik heb hier sinds enkele dagen ook problemen mee. Ik kan geen verbinding meer maken buitenshuis. Ik krijg echter geen melding dat men eraan werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:01
Hue heeft zelf diverse malen op Twitter aangekondigd dat ze een storing hadden. Inmiddels is er een update van de app uitgebracht. Dit lost alles op...

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een carport met wat standaard ledspotjes, welke aangaan als een domme bewegingsmelder beweging detecteerd. Is het mogelijk om in een spotje onder de carport een slimme lamp te plaatsen. En een IFTTT te maken die zorgt dat de slimme lamp in de hal aan gaat, als de slimme lamp buiten aan is?
Ik heb al een philips hue bridge in huis met een paar slimme lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:44:
Ik heb een carport met wat standaard ledspotjes, welke aangaan als een domme bewegingsmelder beweging detecteerd. Is het mogelijk om in een spotje onder de carport een slimme lamp te plaatsen. En een IFTTT te maken die zorgt dat de slimme lamp in de hal aan gaat, als de slimme lamp buiten aan is?
Plaats je een Hue lamp achter een bewegingsmelder (schakelaar), dan staat hij aan, of hij is niet bereikbaar (als hij uit staat). Dit kan je volgens mij niet gebruiken om de andere lamp mee te schakelen.

Je kan wel een Hue lamp schakelen als een andere lamp aan staat of uit staat, maar niet als hij niet bereikbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cupra4
mattazing schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:34:
[...]

Ik heb hier sinds enkele dagen ook problemen mee. Ik kan geen verbinding meer maken buitenshuis. Ik krijg echter geen melding dat men eraan werkt.
Er staat voor de Android app een update klaar, als je die hebt werkt alles weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Laatst online: 06-10 06:33
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:44:
Zoals aangegeven gaat dit niet werken met een domme bewegingsmelder. Maar er zijn ook slimme bewegingsmelders (de Philips Motion Sensor) in twee uitvoeringen. Een voor buitenshuis gebruik, en een voor binnen. Wanneer je hem zo kunt plaatsen dat hij redelijk is afgeschermd tegen water dan kun je de binnenshuis sensor eventueel ook buiten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brobbel schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:08:
[...]

Zoals aangegeven gaat dit niet werken met een domme bewegingsmelder. Maar er zijn ook slimme bewegingsmelders (de Philips Motion Sensor) in twee uitvoeringen. Een voor buitenshuis gebruik, en een voor binnen. Wanneer je hem zo kunt plaatsen dat hij redelijk is afgeschermd tegen water dan kun je de binnenshuis sensor eventueel ook buiten gebruiken.
Dan ga ik hier naar kijken. Hartelijk dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wim-vdv schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:43:
[...]

Plaats je een Hue lamp achter een bewegingsmelder (schakelaar), dan staat hij aan, of hij is niet bereikbaar (als hij uit staat). Dit kan je volgens mij niet gebruiken om de andere lamp mee te schakelen.

Je kan wel een Hue lamp schakelen als een andere lamp aan staat of uit staat, maar niet als hij niet bereikbaar is.
Daar was ik al bang voor. Dank je voor je snelle reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 09:32

spanx

_Sp[A]nX_

Ik ben op zoek naar 2 inbouwspots waar ik hue in wil gebruiken. Zijn er, qua inbouw hoogte, gu10 lampjes van Philips waar de totale hoogte 6 of 8 cm is?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:58
spanx schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:44:
Ik ben op zoek naar 2 inbouwspots waar ik hue in wil gebruiken. Zijn er, qua inbouw hoogte, gu10 lampjes van Philips waar de totale hoogte 6 of 8 cm is?
Niet per sé je vraag maar ik heb deze onlangs ingebouwd https://www.karwei.nl/ass...spot-3xgu10-wit/p/B583770
De GU10 white & color passen volgen mij niet echt hier in, of je kan hem iig niet goed meer kantelen. Heb zelf de white er in, en dat gaat prima. Die is volgens een vaag plaatje wat ik gevonden heb 57 mm hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 18:48
Iemand die al een koppeling heeft gemaakt met ambilight? Bij mij zijn de lampen gekoppeld aan de ambilight vd tv maar ik zie geen mogelijkheid om een uitgebreidere instructieset mee te geven. Bv dat de koppeling met de tv enkel savonds moet gebeuren want overdag is dat nutteloos en zelfs pure verspilling want het effect is toch minimaal door het licht van buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
pina schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:45:
Iemand die al een koppeling heeft gemaakt met ambilight? Bij mij zijn de lampen gekoppeld aan de ambilight vd tv maar ik zie geen mogelijkheid om een uitgebreidere instructieset mee te geven. Bv dat de koppeling met de tv enkel savonds moet gebeuren want overdag is dat nutteloos en zelfs pure verspilling want het effect is toch minimaal door het licht van buiten
Kan dat ook dan? Ik dacht dat alleen je Hue lampen mee konden gaan met de ambilight van de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:13
spanx schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:44:
Die zijn er; de Lumiance 3083500 Inset trend 75 Swing. Passen perfect!
Heb ze zelf ook voor de White Ambiance en Colors

[ Voor 6% gewijzigd door WaMeLiNoS op 29-03-2019 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

pina schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 08:45:
Iemand die al een koppeling heeft gemaakt met ambilight?
Ja, maar je koppelt de bridge met ambilight, niet de lampen toch ? Ik heb het default altijd uitstaan en zet het voor het sporadische gebruik zet ik het wel handmatig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 18:48
DukeBox schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:02:
[...]

Ja, maar je koppelt de bridge met ambilight, niet de lampen toch ? Ik heb het default altijd uitstaan en zet het voor het sporadische gebruik zet ik het wel handmatig aan.
Manueel kan het idd maar had graag een automatische oplossing gehad. Maar zal idd wel niet zo evident zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 11:08
pina schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:34:
[...]

Manueel kan het idd maar had graag een automatische oplossing gehad. Maar zal idd wel niet zo evident zijn
Misschien heeft de TV een API waar de Ambilight aan/uit gezet kan worden en kan je dat aansturen/automatiseren met Home Assistant, Domoticz, OpenHAB etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 13:27

Canis Lupus

Vosbot

pina schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:34:
[...]
Ik heb zelf 2 Philips TVs en deze gaan er beide anders mee om:
  • TV in Woonkamer schakelt 2 Ambilight lampen alleen mee als deze al aanstaan. Na uitschakelen TV blijven deze 2 blauw aan staan.
  • TV in Gameroom zet zelf de gekoppelde (via de Bridge) lampen aan, ook overdag. Na uitzetten TV zet hij de lampen ook uit
De tweede TV is meest recent model, dus wellicht dat dit de default implementatie is nu, maar je kunt er geen regels voor definieren.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spanx
  • Laatst online: 23-09 09:32

spanx

_Sp[A]nX_

WaMeLiNoS schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:01:
[...]
Die zijn er; de Lumiance 3083500 Inset trend 75 Swing. Passen perfect!
Heb ze zelf ook voor de White Ambiance en Colors
Heel erg bedankt, ik ga ze bekijken:)

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sulukman
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-06 23:13
Hebben jullie het ook dat de Hue app (android) crasht wanneer je software update selecteert ? Ik krijg dit op beide telefoons maar kan er niets vinden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desihu
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-03-2021
Desihu schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:38:
Is er ergens een showroom waar we lampen als de Ensis kunnen zien? Het liefst in de buurt van Den Bosch.
Blijkbaar is dit niet mogelijk of niet bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:27
Wij hebben in ons hele huis nu schakelmateriaal van Gira. De bedoeling is om langzaam de meeste schakelaars door te lussen en over te gaan op Hue schakelaars. Ben er nog niet over uit hoe ik dat moet doen. Gira heeft nog geen Friends of Hue producten en bij een ander merk moet ik dus ook alle afdekramen vervangen. Misschien dat Gira nog mee gaat doen in het Friends of Hue programma, maar tot nu toe nog geen aankondiging gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
sulukman schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:26:
Hebben jullie het ook dat de Hue app (android) crasht wanneer je software update selecteert ? Ik krijg dit op beide telefoons maar kan er niets vinden online.
Werkt hier gewoon zoekt en zegt dan geen update gevonden .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 05-10 13:31
Werkt hier ook zonder problemen. App versie 3.17.0 (6992)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:17
Geen problemen mee hier..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Desihu schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 20:38:
Grootste kans om hem 'live' te zien is denk ik in de Philips myshop (personeelswinkel) in Eindhoven. Iedereen kan daar gewoon naar binnen lopen, alleen om te kopen heb je een pasje nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarvh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:17
DukeBox schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:27:
[...]

Gewoon de eerder genoemde attema plaat.
Ik heb hem bij Gamma gehaald. Momenteel voor slechts €1,16. Via de plakstrip is de dimmerswitch perfect erop te krijgen. Dank voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:29
iMoose schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:07:
Volgens mij nog niet eerder langsgekomen maar dit is een voordeliger optie (€20,—) dan de Eltako manier om een Hue Tab in te bouwen:

https://www.voltus.de/blo...tap-ins-schalterprogramm/
Ik heb met behulp van dit setje een nieuw leven kunnen geven aan de Tap die lag te verstoffen. Hier ter vervanging van een dubbele schakelaar van Merten System M. Bestaande raampje zat niet helemaal klem met het setje maar een elastiekje ertussen bracht de oplossing. Meteen maar twee setjes besteld ivm de hoge verzendkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 07-10 21:13
Eind vorig jaar verhuist en alle hue lampen er gelijk ingeschroefd maar ik had nog geen tijd gehad om de dimmers goed weg te werken. Kwam vandaag op thingiverse een kant en klaar model tegen dat zo op mijn gira schakelaars past. Geprint en voila past perfect. Daar gaan er nog een paar van komen 8) net gelijk wat magneetjes besteld in china, voor nu even dubbelzijdig tape gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rjra7C9.jpg

https://www.thingiverse.com/thing:3393897

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sulukman
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-06 23:13
leekers schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 07:10:
[...]

Werkt hier gewoon zoekt en zegt dan geen update gevonden .
renem schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 08:48:
[...]

Werkt hier ook zonder problemen. App versie 3.17.0 (6992)
Birdy D schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:37:
[...]

Geen problemen mee hier..
Ik kon echt niet meer updaten, na een paar uur heen en weer berichtjes met @tweethue en veel uitproberen bleek een factory reset de enige oplossing. Dus van het weekend alle lichten opnieuw moeten instellen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:09:
[...]

Daar had ik nog niet gekeken, maar inmiddels wel. Niko switch wordt niet weergegeven tussen de devices?
heb je dit ondertussen werkende gekregen? De niko schakelaar wordt bij mij ook niet gevonden in iconnecthue.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 07-10 09:40

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Voor de liefhebber. De Niko schakelaars zijn nu 25% goedkoper bij de Karwei en Gamma.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik kwam dit tegen toevallig schakelaarhouders voor hue dimmerschakelaar voor de liefhebber :

https://www.amazon.de/Rho...ardschalter/dp/B07P9HR41P

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 16:23
Kijk dan ook even naar onderstaande. Ik heb deze gekocht en zien er goed uit met de dimmer erop. Bijkomend voordeel is, dat je de bestaande schakelaar erachter kan laten. In het geval van "nood" kan je die dan nog bedienen.

Voor één Philips dimmer:
https://www.samotech.co.u...lips-hue-wireless-dimmer/

Voor twee Philips dimmers:
https://www.samotech.co.u...r-for-philips-hue-dimmer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 21:01

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Mark-NL schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:05:
Kijk dan ook even naar onderstaande. Ik heb deze gekocht en zien er goed uit met de dimmer erop. Bijkomend voordeel is, dat je de bestaande schakelaar erachter kan laten. In het geval van "nood" kan je die dan nog bedienen.

Voor één Philips dimmer:
https://www.samotech.co.u...lips-hue-wireless-dimmer/

Voor twee Philips dimmers:
https://www.samotech.co.u...r-for-philips-hue-dimmer/
Bij mij zien de standaard schakelaars in mijn er toch heel anders uit.

Deze zijn duidelijk gebaseerd op UK schakelaars.

Gaat dus nooit passen in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:53
Hurricane schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:40:
Voor de liefhebber. De Niko schakelaars zijn nu 25% goedkoper bij de Karwei en Gamma.
Kan je de Niko schakelaar ook inbouwen op een bestaande muurplaat van Busch Jaeger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Unkie schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:50:
[...]

Kan je de Niko schakelaar ook inbouwen op een bestaande muurplaat van Busch Jaeger?
Hoe bedoel je? De Niko kun je niet in een Busch Jaeger raam zetten. Daarvoor zijn de knoppen te klein. Ook bovenop een bestaande schakelaar past hij niet omdat de bestaande schakelaar wat uitsteekt. Maar als je er een blindplaat op zet, dan kun je de schakelaar er gewoon bovenop schroeven.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10 17:53
Unkie schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:50:
[...]

Busch Jaeger heeft zijn eigen Friends of Hue schakelaar:
https://www.busch-jaeger....bediening/friends-of-hue/

[ Voor 8% gewijzigd door ro3lie op 03-04-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:20
Top, hier was ik ook naar op zoek!
Ik zie alleen nog niet waar het verkocht wordt, of kijk ik daar nu gigantisch overheen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:53
Past die wel in zo'n muurplaat / raamwerk? De knoppen lijken namelijk groter.

@Janoz, thx voor de informatie. Dan moet ik dus geen Niko halen.

[ Voor 14% gewijzigd door Unkie op 03-04-2019 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46

Shunt

Boe

Unkie schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:02:
[...]

Past die wel in zo'n muurplaat / raamwerk? De knoppen lijken namelijk groter.

@Janoz, thx voor de informatie. Dan moet ik dus geen Niko halen.
Als je raamwerk van de zelfde serie hebt dan ja.
Bush jeager heeft ook een zelfde soort shakelaar maar dan op lightlink. Die passen ook gewoon in de bijpasende raamwerkjes.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenVerburg
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-12-2024
d0s schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:52:
[Afbeelding]

Zo heb ik het opgelost voor een drievoudig raam.
Geen blindplaat maar gewoon uit wit karton een plaat geknipt en daar de 3 dimmers overheen met ongeveer een cm ertussen. Als je het netjes doet zie je er niks van door de schaduwinval.
Ziet er mooi uit! Ik ben benieuwd hoe je het karton aan de muur hebt bevestigd. Kan je aangeven hoe je dat hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 22:56

d0s

sssst

Valt eigenlijk niet zoveel aan uit te leggen. :)

Er is een sparing van de inbouwdozen met afmeting 00x00. Een plaat van deze maat heb ik uitgeknipt uit karton zodat deze er precies inpast. Daarna is het wankwestie van met wat plakband deze vastmaken aan de muur en vervolgens de Hue Dimmer Switches eroverheen plaatsen. De switches plaats je dan dus over het plakband heen, zodat je deze niet meer ziet.

De kleur moet uiteraard wel overeen komen met de muur. In mijn geval was dat makkelijk (RAL9016).

[ Voor 11% gewijzigd door d0s op 03-04-2019 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-10 07:42
Is er ergens een mogelijkheid om alle Hue producten te vergelijken? Op Tweakers zie ik niet alle voordeelpakketten terug komen.

Wij krijgen binnenkort de sleutel van ons eerste eigen huis en hier willen we het e.e.a. aan Philips Hue voor aanschaffen. Ik zie door alle voordeelpakketten en losse producten echter door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

AlxRoelofs schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:41:
Is er ergens een mogelijkheid om alle Hue producten te vergelijken?
Wil je samenstelling of prijzen vergelijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
DukeBox schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:09:
[...]

Wil je samenstelling of prijzen vergelijken ?
Nou eigenlijk beide. Ik heb een heel aantal lampen nodig (zowel Ambiance White als kleuren lampen), een bridge, dimmers en bewegingssensoren.

Nu was ik vooral benieuwd welke samenstelling (van voordeelpakketten) ik het beste kan nemen om zo goedkoop mogelijk uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 23:03
Ik merk via IFTTT dat een aantal scenes dubbel in mijn account staan. Helaas zie ik deze duplicaten in de app verder niet. Weet iemand hoe je scenes uit je Philips account kan verwijderen? Ik denk namelijk dat ze niet meer op mijn bridge staan maar wel in mijn account.
Ik heb het vermoeden dat ik hierdoor wisselende resultaten krijg met aanroepen en aanpassen van deze scenes namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Dan is het makkelijkste de sets op een van de aanbieders te vergelijken zoals beaumotica. Zoveel sets zijn er nou ook weer niet (tenzij je de diverse lampen gebundeld met remote meerekent) . En vervolgens de beste prijs in de pricewatch (en vergeet het hue aanbiedingen topic niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
DukeBox schreef op woensdag 3 april 2019 @ 22:11:
[...]

Dan is het makkelijkste de sets op een van de aanbieders te vergelijken zoals beaumotica. Zoveel sets zijn er nou ook weer niet (tenzij je de diverse lampen gebundeld met remote meerekent) . En vervolgens de beste prijs in de pricewatch (en vergeet het hue aanbiedingen topic niet).
Ik ga aankomende tijd even alles op een rij zetten. Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 23:09
Sinds enkele weken heb ik de Philips White Welcome (1743630P7) geinstalleerd. Hij is gekoppeld met een buitensensor samen met nog 3 andere lampen.
Nu is mijn probleem dat deze lamp uit zichzelf s'nachts op dezelfde tijd aangaat en daarna niet meer uit gaat.
Mijn eerste gedachte was dat de lamp werdt getriggerd door beweging en daarna geen verbinding heeft met de brigde, maar bij het terugkijken van de video van mijn oprit zie ik dat de andere lampen niet aangaan en het elke avond op dezelfde tijd gebeurd. Ik heb geen special routines ingesteld voor de lamp.

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

nb omdat ik wel eens last had van lampen die 's nachts niet uit wilde gaan heb ik om 1 uur en 2 uur een routige ingesteld staan waarbij alle lampen in huis uitgaan, maar die lijkt hij te negeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Baddie09 op 04-04-2019 08:51 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic