[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.466 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Aan zoiets zat ik inderdaad te denken. Heb dit ook nog liggen, wel voor een iets (heel veel) goedkopere prijs ;)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

Inferi schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:51:
[...]

83 euro?! die van Niko zijn al duur... dit is helemaal overdreven...
Dikke kans dat dit de catalogus prijs is en niet de daadwerkelijke verkoop prijs.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 10:06
royaljoop schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:25:
[...]

Gebruik de app iConnectHue. Die heeft aanzienlijk meer mogelijkheden zoals meerdere geoconference en voorwaarden wanneer bepaalde acties moeten gebeuren. Ik gebruik deze zelf ook en het geeft je een betere controle en aanzienlijk meer mogelijkheden. Je kunt ook de standaard app erbij houden.
Succes en anders wordt het programmeren (en leren).
Iconnecthue did the trick! kleine investering, maar de moeite waard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 14:41

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Shunt schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:22:
[...]

Dikke kans dat dit de catalogus prijs is en niet de daadwerkelijke verkoop prijs.
Inderdaad wordt de Busch Jaeger Friends of Hue schakelaar wel wat goedkoper verkocht. Als ik het typenummer Google, zie ik de volgende Duitse webshop die hem voor €48,77 verkoopt (excl. verzendkosten): www.ksh-technik.de

[ Voor 3% gewijzigd door Martino-s op 14-03-2019 11:16 ]

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:08
the_cyberspace schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:27:
Zat er al te denken om de strips in de hoeken te knippen op de juiste plek en hier een kabeltje tussen te soldMaareren. Hebben meer mensen hier dit al gedaan?
Je kan deze gebruiken

https://www.amazon.de/gp/...tle_o06_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Bartez schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:23:
[...]

Ja die app is zn geld wel waard, ook met inleren van non-hue lampen is ‘ie spot on i.t.t. de Hue eigen app.

Ik heb gister 19 ikea gu10’s geprobeerd in de bridge te leren, op 1 na allemaal gelukt.. die ene op meerdere manieren geprobeerd te resetten maar wat ik ook doe de app ziet ‘m niet.. :? Hangt in een groep van 8 stuks in de eetkamer, iemand nog een alternatief idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

GewoonDennis schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 17:25:
[...]

Ja die app is zn geld wel waard, ook met inleren van non-hue lampen is ‘ie spot on i.t.t. de Hue eigen app.

Ik heb gister 19 ikea gu10’s geprobeerd in de bridge te leren, op 1 na allemaal gelukt.. die ene op meerdere manieren geprobeerd te resetten maar wat ik ook doe de app ziet ‘m niet.. :? Hangt in een groep van 8 stuks in de eetkamer, iemand nog een alternatief idee?
Ruilen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flastic
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-05-2024
the_cyberspace schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:27:
Sinds een week of 2 ook met het Hue virus besmet en inmiddels de nodige ledstrips en lampen in huis, bevalt tot nu toe perfect!

Maar ik heb dus een 2meter lightstrip + 1 losse meter achter de tv geplakt zitten en wil m`n pc monitor ook gaan voorzien. Maar de strip achter de tv zit nu aan 1 stuk geplakt waardoor je dus lelijke hoeken krijgt, is hier nog iets voor? Zat er al te denken om de strips in de hoeken te knippen op de juiste plek en hier een kabeltje tussen te solderen. Hebben meer mensen hier dit al gedaan?
Ja wij hebben dat ook gedaan, gewoon 6 kabeltjes ertussen. Wel netjes solderen anders krijg je natuurlijk storingen. Wij hebben dat overigens gebruikt voor de keuken (om door het kastje van de afzuigkap waar geen ledstrip hoefde te zijn heen te gaan), maar het is natuurlijk hetzelfde principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flastic
Tsurany schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:52:
Bestel anders een goedkoop armatuurtje extra en maak daar een normale stekker aan vast. Dan kan je altijd een lamp uit het plafond halen en via dat armatuurtje even resetten

Ik zou zelf niet bestaande schakelaars wegwerken maar in een nieuwe situatie aanleggen is ook wat overbodig.
Ja maar dan kan het veel simpeler: Haal gewoon bij de action of zo als het nodig is een armatuurtje van 3 euro oid en reset ze daar dan mee via een random stopcontact. Hoeft helemaal niet ingebouwd in het plafond toch?
Overigens ben ik het wel met het verkoopwaarde argument eens: Misschien zou ik het niet speciaal aanleggen als ik toch ging verbouwen, maar ik zou het ook niet wegwerken in een bestaande situatie. En bij aanleg zou ik het zo doen dat je wel relatief eenvoudig een draadje kunt doortrekken vanaf een handige hoek o.i.d. (waar je bij kunt van achter je lampjes)

[ Voor 24% gewijzigd door Flastic op 15-03-2019 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Flastic schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:39:
[...]

Ja maar dan kan het veel simpeler: Haal gewoon bij de action of zo als het nodig is een armatuurtje van 3 euro oid en reset ze daar dan mee. Hoeft helemaal niet ingebouwd in het plafond toch?
Ik zou inderdaad je test armatuurtje niet in het plafond vast zetten, dat is niet heel praktisch. Armatuurtje gewoon los opbergen en de lamp zelf uit het plafond armatuur halen en in je losse armatuur steken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flastic
Tsurany schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:44:
[...]

Ik zou inderdaad je test armatuurtje niet in het plafond vast zetten, dat is niet heel praktisch. Armatuurtje gewoon los opbergen en de lamp zelf uit het plafond armatuur halen en in je losse armatuur steken.
ha ik las je eerste bericht als dat je dat ook in het plafond zou zetten, vond het al zo complex gedacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 14:14

Saninl

Bartez schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 22:23:
[...]

Fijn dat je hebt hoe je het wilde. Heb jij eerst alles uit de officiële Hue app van Philips en de Woning app van Apple gehaald? Of gebruik je nu alles door elkaar heen (verschillende apps/routines/automatiseringen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Saninl schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:29:
[...]
Fijn dat je hebt hoe je het wilde. Heb jij eerst alles uit de officiële Hue app van Philips en de Woning app van Apple gehaald? Of gebruik je nu alles door elkaar heen (verschillende apps/routines/automatiseringen)?
Hoe hij het heeft weet ik niet, maar ik gebruik iConnectHue, de Woning-app en de Philips-app door elkaar. Ik probeer wel zoveel mogelijk alles te doen via iConnectHue. Maar updaten etc. doe ik vaak via de Philips-app.
Via de Woning-app heb ik een paar dingen geutomatiseerd; bijv. als ik in mijn kantoortje kom gaan de lampen vanzelf aan en wordt de muziek gestart op mijn Heos-boxen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Ja dat kan altijd natuurlijk, kon wezen dat er nog een manier was van lampen connecten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

GewoonDennis schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:46:
[...]

Ja dat kan altijd natuurlijk, kon wezen dat er nog een manier was van lampen connecten :)
Als de rest wel werkt, leek me dat de simpelste oplossing 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Als verjaardagscadeau heb ik een Philips Hue startpakket gekregen. Wat een leuk spul!
Inmiddels gaan de hue lampen aan/uit bij zonsondergang/opgang, dansen ze mee met de Sonos en knipperen ze als de wasmachine klaar is. Ik heb nu nog maar 3 lampen, maar ik vermoed dat dat er in korte tijd heel veel meer gaan worden :)

Waar ik nog niet uit ben is een goede oplossing om hue-functionaliteiten te kunnen gebruiken voor bestaande domme LED lampen. Ik heb er een paar in het zicht en deze wil ik niet vervangen door een hue lamp (want lelijke hue peertjes). De inbouwdimmer van iCasa zag ik in dit topic voorbij komen, maar een tussenstekker zou natuurlijk nog makkelijker zijn. Helaas heb ik tot op heden alleen aan/uit tussenstekkers gevonden, niks dimbaars. Moet ik beter zoeken of zijn die er gewoon niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Baldertt schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:03:
Helaas heb ik tot op heden alleen aan/uit tussenstekkers gevonden, niks dimbaars. Moet ik beter zoeken of zijn die er gewoon niet?
Een paar pagina's terug heb ik er een korte review over geschreven.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
funske schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:13:
[...]

Hoe hij het heeft weet ik niet, maar ik gebruik iConnectHue, de Woning-app en de Philips-app door elkaar. Ik probeer wel zoveel mogelijk alles te doen via iConnectHue. Maar updaten etc. doe ik vaak via de Philips-app.
Via de Woning-app heb ik een paar dingen geutomatiseerd; bijv. als ik in mijn kantoortje kom gaan de lampen vanzelf aan en wordt de muziek gestart op mijn Heos-boxen.
Sluit ik me bij aan. Alles door elkaar.

TIP: Overigens ivm geofencing kwam ik erachter dat als de iphone in 'do not disturb' modus staat, je apart GPS moet aanzetten onder privacy/locatievoorzieningen/systeem en dan:
'meldingen op locatiebasis' en 'mobiel netwerk zoeken' aanzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik heb thuis een wisselschakeling een schakelaar op de begane grond en een schakelaar op de eeste verdieping (overloop).
Op de overloop hangt een hue plafoniere.
Ik heb in de app een stand gekozen voor het gedrag na stroomuitval (vol warm)
Dit werkt prima, boven aan beneden uit en vice versa.
Maar op het moment dat ik de lamp opneem in een kamerconfiguratie werkt het niet meer goed.
Soms werkt de schakelaar beneden soms boven.
Als hij beneden niet aangaat dan moet ik eerst naar boven lopen de schakelaar omzeten en dan werkt hij beneden wel weer.
Dit gedrag is alleen als ik de lamp in een kamerconfiguratie met de hue app opneem.
Kan iemand uitleggen hoe dit kan?
Want nu kan ik de lamp alleen als een traditionele wisselschakeling gebruiken maar dus niet het voordeel van bedienen met de app (dimmen,kleurverandering etc.)
Ik zou graag met de app alle lampen aan zetten in mijn woonkamer en de plafoniere de trap naar boven zacht uitlichten en als ik besluit dat ik bv boven even meer licht wil gewoon de daar aanwezige schakelaar aanzetten.
Of overdag als er geen lichtplan aangaat de lamp gewoon op de wisselschakelaars gebruiken.
Nu is het helaas of/of.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10 07:17
MatMich schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 02:20:
Ik heb thuis een wisselschakeling een schakelaar op de begane grond en een schakelaar op de eerste verdieping (overloop).
Gebruik je Hue schakelaars of bestaande? Wat ik heb gedaan en wat perfect werkt is de bestaande schakelaars er af gehaald en doorverbonden zodat er constant stroom op staat, Op die plaatsen een hue schakelaar geplaatst (boven overloop en beneden). Kamer aangemaakt "overloop" en daar beide Hue schakelaars aan toegewezen. Werkt perfect, eigenlijk zoals op de oude manier maar dan met Hue ;-)

edit: Hue lampen hebben constant stroom nodig, als dus 1 van de wissenschakelaars op off staat werkt het idd niet meer gezien de lamp op dat moment stroomloos is

[ Voor 12% gewijzigd door Birdy D op 16-03-2019 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Dat is precies wat ik ook al dacht.
Ik gebruik gewone bestaande schakelaars.
Ik vind het alleen geen optie om een hue schakelaar boven mijn bestaande schakelaar te plaatsen en die dan “loos” te laten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door MatMich op 16-03-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
MatMich schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 10:45:
Dat is precies wat ik ook al dacht.
Ik gebruik gewone bestaande schakelaars.
Ik vind het alleen geen optie om een hue schakelaar boven mijn bestaande schakelaar te plaatsen en die dan “loos” te laten zijn.
Heel makkelijk weer terug te draaien hoor indien nodig, schakelaar er af, doorverbinden met lasdop/klem
, vlak afdekplaatje er op indien nodig (Hue schakelaar plaatje is iets kleiner) en daarop plak je de Hue schakelaar. Mocht je het ooit weer terug willen draaien, omgekeerde volgorde en klaar. Klein dingetje maar je probleempje is wel (mooi) opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
DukeBox schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:35:
[...]

Een paar pagina's terug heb ik er een korte review over geschreven.
Ik ga voorlopig maar voor het compromis slimme aan/uit schakelaar totdat er iets fatsoenlijks op de markt komt.
De Tradfri aan/uit stekker van IKEA wordt echter niet herkend door mijn hue. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10 18:26

grimson

domeingrommer

Interessante informatie over 'Friends of Hue'
AmA with George Yianni, Founder of Hue
'Friends of Hue' draait software van Signify/Hue zelf.
Vermoedelijk dus de EnOcean PTM 215 in een partner hardware jasje maar dan met toch de Signify software (een Hue dimmer Tap in een muurbrouwsel).
Dus voor updates van deze 'friends' devices is het antwoord dat deze via de Hue bridge zelf worden aangeboden. verkeerde aanname

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:40
Baldertt schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:29:
[...]

Ik ga voorlopig maar voor het compromis slimme aan/uit schakelaar totdat er iets fatsoenlijks op de markt komt.
De Tradfri aan/uit stekker van IKEA wordt echter niet herkend door mijn hue. Iemand hier ervaring mee?
De aan/uit stekker van Ikea werkt inderdaad niet samen met de Hue bridge. In het Tradfri topic is er al heel veel over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
remmuz schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:12:
[...]

De aan/uit stekker van Ikea werkt inderdaad niet samen met de Hue bridge. In het Tradfri topic is er al heel veel over geschreven.
Ah, dank. Dan ga ik voortaan dat topic ook lezen. En deze stekker terugbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
grimson schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 12:42:
Interessante informatie over 'Friends of Hue'
AmA with George Yianni, Founder of Hue
'Friends of Hue' draait software van Signify/Hue zelf.
Vermoedelijk dus de EnOcean PTM 215 in een partner hardware jasje maar dan met toch de Signify software (een Hue dimmer Tap in een muurbrouwsel).
Dus voor updates van deze 'friends' devices is het antwoord dat deze via de Hue bridge zelf worden aangeboden.
Kopt, maar deze schakkelaars maken, net als de Hue Tap, gebruik van ZigBee Green Power en kunnen niet van nieuwe software worden voorzien door de Hue Bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
Even een gek vraagje:

Stel nu dat ik een LED lichtslang welke ik reeds in huis heb, en voorheen geschakeld en gedimd werd dmv klik-aan-klik-uit, wil aansturen in combinatie met mijn hue systeem. Is dit dan dmv een slimme stekker te regelen? Daarnaast moet deze stekker kunnen dimmen en dus praten met homekit.

Hoe los ik dit op? Suggesties? Thanx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatMich
Birdy D schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 11:30:
[...]

Heel makkelijk weer terug te draaien hoor indien nodig, schakelaar er af, doorverbinden met lasdop/klem
, vlak afdekplaatje er op indien nodig (Hue schakelaar plaatje is iets kleiner) en daarop plak je de Hue schakelaar. Mocht je het ooit weer terug willen draaien, omgekeerde volgorde en klaar. Klein dingetje maar je probleempje is wel (mooi) opgelost!
Inderdaad, het moet alleen wel bij beide schakelaars (boven en beneden)
Ik gebruik nu de bestaande schakelaars volgens het principe “gedrag na stroomuitval” en ik kan op de app de lichtkleur aanpassen.
Beetje dure oplossing voor een gewone lamp met de extra mogelijkheid tot alle tinten wit.
Maar een beetje nette plaffoniere is niet eens zoveel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-10 20:43
@Baldertt Welke app gebruik je voor de samenwerking Hue/Sonos, als ik vragen mag?

[ Voor 12% gewijzigd door Rallye op 17-03-2019 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
@Rallye iLightShow. Werkt met Spotify en herkent Sonos (als Spotify Connect) ook.
Ik moet er wel even bij melden dat ik het nog niet veel gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 09:36
remmuz schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:16:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, waarom zou je dit willen?
Ik herinner me nog een hotel in Eindhoven dat het ook nodig vond om de kamer verlichting op een high-tech manier te bedienen.
Uiteindelijk kregen we om 1 uur 's nachts een andere kamer omdat het licht niet meer uit ging.
Momenteel ben ik de b&b aan het renoveren en kwam een professionele lijn van Phillips tegen met knopjes zoals niet storen of aub de kamer schoonmaken. Informatie over opgevraagd maar krijg geen respons van Philips. Vervolgens dacht ik wellicht met Hue een beetje iets vergelijkbaars te kunnen doen. Gezien de beperte info over die professionele Phillips hotel lijn weet ik niet of dit compatible is met Hue of dat dit met andere protocollen werkt. Idee erachter was een soort wow factor te creëren. Gezien overige reacties nu in dit forum denk ik dat ik het maar gewoon bij klassieke aan uit schakelaars laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
Na een Hue Bridge en 4 Ambient E27 lampen te hebben gekocht, ben ik me eens flink gaan inlezen in de materie. Ik wil vanalles, maar nu nog voor elkaar krijgen..

Als het aan mij ligt, wordt alles spraak gestuurd via Google Home. Maar er lopen hier nog een vrouw en kinderen rond.. Dan moeten dus toch die fysieke knoppen blijven of terug komen.
Voor nu zitten alle Hue lampen dus ook nog achter een standaard wandschakelaar tot ik de juiste oplossing heb gevonden.

Voor de woonkamer/keuken zat ik te denken om een tablet aan de muur te hangen waarmee alles bedient kan worden. Dit is iets wat ik wil, maar niet helemaal naar mijn wens te krijgen is. Ik zoek eigenlijk een Hue app waarbij je grote tegels in beeld ziet waarmee je alles kan bedienen. Simpele (soort Windows) opzet dus.
Echter kan ik niets vinden wat hier op lijkt. OpenHAB komt in de buurt, maar ben eigenlijk een beetje klaar met het opensource gebeuren. Liever kant en klaar op dit moment! Iemand die iets weet?
Wat ik zojuist tegen kwam, is de Google Home Hub. Helaas nog niet verkrijgbaar in Nederlands en dus ook niet niet IN het Nederlands. Maar de opzet hiervan is prima! Goed overzicht en lampen vrij simpel te bedienen etc. Maar dit kan dus nog wel even duren.. Dan kan ik daarmee ook meteen mijn Honeywell T6 bedienen.

Dan wil ik mijn buitenlamp boven de voordeur vervangen door LED. Meteen maar een Hue dacht ik. Echter geen buitenlamp als plafondlamp (ronde schijf) te vinden. Wel badkamer lampen die als IP44 zijn bestempeld, maar die zijn weer erg duur. Is er iemand die het aan heeft gedurfd om een 'normale' E27 of E14 lamp buiten te gebruiken in een bestaande buitenlamp? Ik kan ook een iCase of zoiets in mijn wanddoos bouwen en een standaard LED lamp gebruiken, maar een Hue lijkt me iets handiger. Hij hoeft toch alleen te werken wanneer het donker wordt. Dat kan al met een simpele instelling in de Hue app. Dus bestaande schakelaar afdoppen en klaar.

Dan de slaapkamers van mijn kinderen. Die zijn gewend om bij de deur een schakelaar voor de plafondlamp te gebruiken en een bedlampje met schakelaar zodat ze vanuit bed het lampje aan en uit kunnen doen.
Als ik dit zo wil houden, dan moet ik per kamer 2 Hue dimmers gaan installeren. Wordt kostbaar..
Schakelaar bij de deur prima natuurlijk, maar is er ook een soort losse schakelaar te krijgen die je vlak bij het bedlampje kunt monteren? Een WCD smart plug (Osram bijv.) is geen oplossing, die zitten niet vlak bij het bed zelf. Ik kan de Hue dimmer natuurlijk ergens bij het bed ophangen (en we hebben ook hoogslapers, nog lastiger), maar dan heb ik geen schakelaar bij de deur. Niet praktisch voor ons, de ouders! Dus is er een schakelaar (Zigbee?) welke ik aan een stekkersnoer kan monteren? Of een andere oplossing waar ik nog niet aan gedacht heb?

Ik heb de Hue app gekoppeld aan Google Home app. Dit heb ik gedaan toen ik 1 lamp had gekoppeld in de Hue app. Werkte perfect. Nu heb ik daarna nog 3 andere Hue lampen aan de Hue app gekoppeld. Maar ik krijg ze met geen mogelijkheid in de Google Home app zichtbaar. Kan er ook weinig over terugvinden. Is dit normaal? Moet er iets gereset worden? Ergens ga ik er vanuit dat alles wat aan de Bridge gekoppeld wordt, ook direct zichtbaar is in de Google Home app..

Bij de badkamer ben ik er ook nog niet uit. 4 12V Plafondspots met GU5.3 plug op een transformator.
Dit ombouwen naar GU10 op 230V is niet te doen. Verlaagd plafond etc. etc. Iemand hier een oplossing voor? Liefst meteen dimbaar (als mijn transformator dat aan kan). Ik kom een Busch Jaeger Zigbee Light Link tegen, maar dat wordt erg duur volgens mij. iCasa ben ik nog niet van overtuigd. Van iCasa heb ik dan volgens mij de dimmer nodig om in te bouwen met daarnaast nog een keypad. Maar de vraag is, kan deze iCasa dimmer en keypad rechtstreeks op de Hue Bridge? Of moet ik dan ook weer een speciale Zigbee Gateway voor hebben?
EDIT: ik kom nu in eens de Osram Smart+ GU5.3 tegen. Iemand daar ervaring mee? Zou direct op de Bridge moeten werken.

Ik heb alles nu Busch Jaeger thuis. En heb hier gelezen dat er een Busch Jaeger Friends of Hue lijn aan komt. Maar nog weinig over te vinden en de advies prijs ligt erg hoog. Niet haalbaar om daar een heel huis mee te vervangen.

Kortom.. meer dan genoeg vragen om me in te verdiepen voordat ik alles naar mijn zin heb!

[ Voor 4% gewijzigd door lithje op 17-03-2019 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

lithje schreef op zondag 17 maart 2019 @ 23:42:

Ik heb de Hue app gekoppeld aan Google Home app. Dit heb ik gedaan toen ik 1 lamp had gekoppeld in de Hue app. Werkte perfect. Nu heb ik daarna nog 3 andere Hue lampen aan de Hue app gekoppeld. Maar ik krijg ze met geen mogelijkheid in de Google Home app zichtbaar. Kan er ook weinig over terugvinden. Is dit normaal? Moet er iets gereset worden? Ergens ga ik er vanuit dat alles wat aan de Bridge gekoppeld wordt, ook direct zichtbaar is in de Google Home app..
Roep eens 'okay Google, synchroniseer mijn apparaten'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-10 06:33
Dan wil ik mijn buitenlamp boven de voordeur vervangen door LED. Meteen maar een Hue dacht ik. Echter geen buitenlamp als plafondlamp (ronde schijf) te vinden. Wel badkamer lampen die als IP44 zijn bestempeld, maar die zijn weer erg duur. Is er iemand die het aan heeft gedurfd om een 'normale' E27 of E14 lamp buiten te gebruiken in een bestaande buitenlamp?
Wanneer de buitenlamp waterdicht is, kun je gewoon een HUE lamp plaatsen.
In de lamp die ik hier heb hangen zit een E27 fitting, maar de E27 Hue lamp bleek te groot te zijn, dus ik heb een verloopfitting gebruikt om een E14 lamp te plaatsen. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is er iemand die hier ervaring mee heeft.
https://imgur.com/gallery/l8nFs

Ok Probeer al een tijdje deze schakelaar samen te stellen zoals hier beschreven.

Alleen de artiekel nummers kloppen niet.
Hierdoor ben ik al een tijdje bezig om de juiste te achter halen en waar je deze lose onderdelen kan bestellen.

Nu denk ik deze te hebben gevonden.
Ik zoek alleen iemand die kan bevestigen of dit juiste delen zijn voor dat ik bestel.

De Verzend kosten zijn 22 euro terwijl de onderdelen samen nog heen 5euro zijn. 😭
Het dus te duur om eerst 1 schakelaar te bestellen om te testen.

Gevonden onderdelen:

Jung
A 595 WW
4011377031852 EAN/GTI

Jung
AS 90 HP
4011377054097 EAN/GTI

[ Voor 18% gewijzigd door xbeam op 18-03-2019 08:44 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:57
xbeam schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:39:
Is er iemand die hier ervaring mee heeft.
https://imgur.com/gallery/l8nFs

Ok Probeer al een tijdje deze schakelaar samen te stellen zoals hier beschreven.

Alleen de artiekel nummers kloppen niet.
Hierdoor ben ik al een tijdje bezig om de juiste te achter halen en waar je deze lose onderdelen kan bestellen.

Nu denk ik deze te hebben gevonden.
Ik zoek alleen iemand die kan bevestigen of dit juiste delen zijn voor dat ik bestel.

De Verzend kosten zijn 22 euro terwijl de onderdelen samen nog heen 5euro zijn. 😭
Het dus te duur om eerst 1 schakelaar te bestellen om te testen.
Misschien is dit een geschikte set:
https://www.voltus.de/hau...nocean-zigbee-knx-rf.html

https://www.voltus.de/blo...tap-ins-schalterprogramm/

Let op: je moet nog wel apart van deze set een Hue Tap aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Brobbel schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:35:
[...]

Wanneer de buitenlamp waterdicht is, kun je gewoon een HUE lamp plaatsen.
In de lamp die ik hier heb hangen zit een E27 fitting, maar de E27 Hue lamp bleek te groot te zijn, dus ik heb een verloopfitting gebruikt om een E14 lamp te plaatsen. Werkt perfect!
En ook in mijn totaal niet water/wind dichte buitenlamp houdt een Hue White E27 het al 3 jaar dag in en uit vol _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door GewoonDennis op 20-03-2019 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Maar er lopen hier nog een vrouw en kinderen rond.. Dan moeten dus toch die fysieke knoppen blijven of terug komen.
Heb een zelfde situatie maar juist de kids (4 en 7) zijn volledig over op spraak. Mijn vrouw en ik hebben alleen na bedtijd wel behoefte aan een schakelaar want vluisteren tegen home werkt niet echt lekker ;)
Voor nu zitten alle Hue lampen dus ook nog achter een standaard wandschakelaar tot ik de juiste oplossing heb gevonden.
Ik heb alles vervangen door dimmer switches, oude schakelaars doorverbonden en een blindplaat er op
Wat ik zojuist tegen kwam, is de Google Home Hub. Helaas nog niet verkrijgbaar in Nederlands en dus ook niet niet IN het Nederlands.
Zit er ook op te wachten. Nu tijdelijk een rpi met touchscreen en een eigen interface voor de basics. Thermostaat gaat met alleen voice eigenlijk ook prima overigens.
Dan wil ik mijn buitenlamp boven de voordeur vervangen door LED.
Mits de temp. niet extreem zijn kan daar gewoon een Hue lamp in. Als besturing vanuit Hue niet nodig is maar alleen google home kan je ook naar sonof o.i.d. kijken. Ook zijn er naast icasa ook andere inbouw opties die werken.
Als ik dit zo wil houden, dan moet ik per kamer 2 Hue dimmers gaan installeren. Wordt kostbaar..
Bij Hue moet je niet meer denken in lampen en schakelaars maar in scenes. Mijn kinderen doen het bedlampje aan/uit met een scene. Die zelfde scenes heb ik ook aan de dimmer switch gekoppeld.
Evt. nemen ze de dimmer switch mee naar hun bed als ze bijv. ziek zijn en niet duidelijk kunnen praten naar home. Ik kan hun licht ook in een andere kamer uit/aan doen via home of gewoon op mijn telefoon.
Daarnaast, een dimmer switch is niet veel duurder dan standaard installatie materiaal.
Dus is er een schakelaar (Zigbee?) welke ik aan een stekkersnoer kan monteren?
Wat bedoel je precies ? Moet dit handbediening zijn of juist om hem remote uit/aan te zetten ?

Je vraag over missende apparaten was al beantwoord door anderen.
Bij de badkamer ben ik er ook nog niet uit. 4 12V Plafondspots met GU5.3 plug op een transformator.
..
EDIT: ik kom nu in eens de Osram Smart+ GU5.3 tegen. Iemand daar ervaring mee?
Ik heb eerst de osrams gehad, werkt op zich perfect maar voor mij gaven ze te weinig licht. Ik heb ze vervangen door philips 7 watt dimbaar duotone en die waren voldoende. Ik hem daar een losse zigbee dimmer tussen gezet en dat werk goed maar niet zo mooi als die osrams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
In mijn zitkamer heb ik een Hue color lamp die bijna nooit aan is. Gisteravond deed ik hem aan en ineens blijft hij onregelmatig flikkeren en reageert hij nergens meer op alleen los draaien helpt!
Ik hem verwijderd uit de Bridge en daarna geprobeerd toe te voegen, Eerts gewoon, daarna m.b.v. serienummer. Maar hij reageert nergens meer op.

Het is een van de startersset die ik in 2013 gekocht heb. Een andere lamp had hetzelfde probleem en daarvoor heb ik naar Philips gebeld, maar toen kreeg ik te horen dat ze gezien de leeftijd hier niets aan deden.

Iemand nog een suggestie om dit toch weer werkend te krijgen??

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

funske schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:05:
Iemand nog een suggestie om dit toch weer werkend te krijgen??
Al geprobeerd om een switch/tap direct te koppelen (zonder bridge) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
DukeBox schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:08:
[...]

Al geprobeerd om een switch/tap direct te koppelen (zonder bridge) ?
Yep, geen succes helaas!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weslleyy
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-02-2024
Weet iemand of het mogelijk is om de bewegingssensors van ikea te koppelen? Scheelt toch weer een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:54
Ik weet dat Hue lampen werken als een mesh-netwerk en zo het bereik vergroten. Nu wil ik achterin de tuin een Osram Lightify plug plaatsen. Ik heb daar slecht wifi-bereik, maar met het mesh-netwerk van Hue lampen zou ik er wel moeten komen.

Nu de vraag: pikt een Osram Lightify plug het signaal van het Hue mesh-netwerk op of moet ie direct verbinding met de router hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-10 20:43
Hue doet niets via je router, maar alles via het Zigbee-netwerk. De Osram dus hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10 17:53
Toempf schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:28:
[...]

Ik heb er twee van de onderste, en ze zijn zichtbaar/werken als een normale hue lamp. De ene zit bij mij voor een 12v transformator die vervolgens 5x3 watt spotjes aansturen, en de andere stuurt 6 filament ledlampen aan. Allebei zonder problemen, ze zijn vrij breed inzetbaar imo :)
Heb je deze ook gekocht via die site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toempf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 21:07
ro3lie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:51:
[...]

Heb je deze ook gekocht via die site?
Nee, bij de Duitse Amazon. Wel opletten dat je de uitvoering met Zigbee koopt, met en zonder lijken nogal veel op elkaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
DCNY schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:43:
Ik weet dat Hue lampen werken als een mesh-netwerk en zo het bereik vergroten. Nu wil ik achterin de tuin een Osram Lightify plug plaatsen. Ik heb daar slecht wifi-bereik, maar met het mesh-netwerk van Hue lampen zou ik er wel moeten komen.

Nu de vraag: pikt een Osram Lightify plug het signaal van het Hue mesh-netwerk op of moet ie direct verbinding met de router hebben?
Ik heb er sinds een maandje eentje waarbij de dichtstbijzijnde Hue lamp op ongeveer 9 meter zit (Bij de achterdeur buiten). Een hele enkele keer pakt die em niet (heb het idee dat het te maken heeft met weersinvloeden want die paar keer was met super slecht weer), heb ze beiden ingesteld dat ze met zonsondergang aan gaan, maar over het algemeen geen probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Birdy D op 19-03-2019 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
weslleyy schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:36:
Weet iemand of het mogelijk is om de bewegingssensors van ikea te koppelen? Scheelt toch weer een paar euro.
Wat ik er van begrijp: Ikea sensor koppel je aan een lamp, niet aan de hub/bridge dus dat werkt niet. 1 x lamp uit met “gewone” lichtschakelaar en hij is de verbinding kwijt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
weslleyy schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:36:
Voor die paar euro (meer) kan je beter gewoon die Hue sensor nemen, weet je zeker dat het werkt. Tip: Kijk ook eens op Marktplaats, worden ze regelmatig aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:45
voor mijn grote keuken een eerste Hue motion sensor binnen.

Ik gok dat ik misschien een tweede nodig heb.

Iemand iets handigs om de motion sensor tijdelijk aan plafond te hangen om beetje met de range te testen wat haalbaar is? Misschien dat een tweede niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroendedoem
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-10 11:08
trekker22 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:11:
voor mijn grote keuken een eerste Hue motion sensor binnen.

Ik gok dat ik misschien een tweede nodig heb.

Iemand iets handigs om de motion sensor tijdelijk aan plafond te hangen om beetje met de range te testen wat haalbaar is? Misschien dat een tweede niet nodig is.
Een rolletje dubbelzijdige tape halen bij de lokale bouwmarkt of action?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

trekker22 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:11:
Iemand iets handigs om de motion sensor tijdelijk aan plafond te hangen om beetje met de range te testen wat haalbaar is?
Waar is je plafond van gemaakt ? Heb hem zelf wel eens met een magneetje op een schroef kunnen hangen van de gipsplaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:45
DukeBox schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:14:
[...]

Waar is je plafond van gemaakt ? Heb hem zelf wel eens met een magneetje op een schroef kunnen hangen van de gipsplaten.
Inderdaad net nieuwe gips platen met schroef. Eens proberen.

Dubbelzijdige tape kan maar beetje bang dat ik gips mee trek met loshalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Birdy D schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:30:
[...]

Voor die paar euro (meer) kan je beter gewoon die Hue sensor nemen, weet je zeker dat het werkt. Tip: Kijk ook eens op Marktplaats, worden ze regelmatig aangeboden.
Paar euro meer, dingen zijn meer dan 2x zo duur.. dus ik snap z’n vraag wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
trekker22 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:15:
[...]

Inderdaad net nieuwe gips platen met schroef. Eens proberen.

Dubbelzijdige tape kan maar beetje bang dat ik gips mee trek met loshalen.
Mijne hangen aan de stalen hoekbeschermers van de nieuwe kozijnen/wandjes O-) _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
GewoonDennis schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:51:
[...]

Ja ik ook wel, maar persoonlijk geef ik liever wat meer uit dat het goed samen werkt allemaal. En 2x zo duur hoeft geen eens, vandaar die tip..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
GewoonDennis schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:51:
[...]

Maar wel 4x zo goed ;) En je verdiend het verschil in prijs zo terug, wat ik van Tradfri forum begrijp, gaan batterijen van Tradfri in beste geval maar drie maanden mee, terwijl Hue Sensor makkelijk meer dan 2 jaar mee gaat (heb na 2,5 jaar nog steeds batterijen niet hoeven te vervangen).

Dus in dit geval is goedkoop dus uiteindelijk duurkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Ik zeg ook niet dat het geen goed idee is, moet self ook niet denken aan de Tradfri sensoren, maar ging mij om de “paar euro meer” wat wel iets meer is :P en marktplaats valt ook tegen, gebruikt bijna nooit te koop of voor 30€ dus beter gewoon nieuw of Amazon in de gaten houden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
GewoonDennis schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:12:
Ien marktplaats valt ook tegen, gebruikt bijna nooit te koop of voor 30€ dus beter gewoon nieuw of Amazon in de gaten houden :D
Dan heb ik mazzel gehad :) :) 2 nieuwe (gesealde) a €30 p.s.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik er nu niet meer vaak naar kijk, dus dat het aanbod minder is zou kunnen. Lijken toch vaak ook cadeaus te zijn rond de feestdagen en dat mensen het of niet willen of niet nodig hebben, maar aanbod is duidelijk meer net rond of na die dagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 19:05

Wokker

De avond wokkel

Ik ben van plan om voor de laatste lamp boven de eetkamer, met daarin een 6 tal edison lampen te gaan dimmen met de iCasa dimmer. Deze moet ingebouwd worden in een doos met dubbele schakelaar waarbij de linker gebruikt wordt voor het schakelen(in het geval van nood) van de hue spots in de woonkamer. En de rechter wil ik koppelen aan deze dimmer. Officeel moet er een push schakelaar op zie ik in de beschrijving. Werkt een normale licht knop ook in dit geval ook als ik die achter elkaar aan en uitschakel?

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Wokker schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:32:
Werkt een normale licht knop ook in dit geval ook als ik die achter elkaar aan en uitschakel?
Nee, dat werkt niet. Lees je hoe dan ook even in m.b.t. de ervaringen, qua dimmen zijn ze niet echt lekker.
edit: mogelijk is het buggy dimmen tegenwoordig opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 20-03-2019 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Heb een nieuwe bridge met 1st gen living colors. Als ik die koppel reageren de Living colors door even te dimmen maar de app zegt geen nieuwe lamp gevonden te hebben. Iemand enige idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:38

job

De 1st gen werkt niet via zigbee en kan je niet koppelen.
Zeker weten dat je de 1st gen hebt? Hoe ziet de bijbehorende afstandbediening er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Remote die ik heb. Heb ook net een Hue tap gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DukeBox schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:45:
[...]

Nee, dat werkt niet. Lees je hoe dan ook even in m.b.t. de ervaringen, qua dimmen zijn ze niet echt lekker.
edit: mogelijk is het buggy dimmen tegenwoordig opgelost.
Dat werkt zeker wel. Ik heb hier mijn 'gewone'schakelaar achter de iCasa hangen. Dat werkt gewoon zoals gewend en ik al beschreven heb in dit topic.
Dimmen zie ook mijn ervaringen (en anderen). Je geeft aan dat dat opgelost is, bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

michielvz schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:42:
Remote die ik heb. Heb ook net een Hue tap gekocht.
Dan heb je de 3e generatie living colors.
Voor koppelen zijn verschillende handleidingen (verschillende methoden) te vinden. Welke methode heb jij geprobeerd?

[ Voor 23% gewijzigd door job op 21-03-2019 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

IJsbeer schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:30:
Dat werkt zeker wel. Ik heb hier mijn 'gewone'schakelaar achter de iCasa hangen. Dat werkt gewoon zoals gewend en ik al beschreven heb in dit topic.
Ik heb de sunricher versie gehad, als ik daar een standaard maak/verbreek schakelaar op aansloot dan was deze continu aan het zenden en verstoorde het signaal bij andere remotes, dimmers en lampen. Volgens de handleiding (die voor de icasa en sunricher gelijk is) moet er een puls schakelaar gebruikt worden.
Dimmen zie ook mijn ervaringen (en anderen). Je geeft aan dat dat opgelost is, bron?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
job schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:42:
[...]

Dan heb je de 3e generatie living colors.
Voor koppelen zijn verschillende handleidingen (verschillende methoden) te vinden. Welke methode heb jij geprobeerd?
Die remote heb ik er volgens mij wel bij gekocht. In de app staat bij een lamp die niet meer bereikbaar is lct001.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job

job

michielvz schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:48:
Die remote heb ik er volgens mij wel bij gekocht.
daarom vroeg ik om de bijbehorende afstandbediening :)
Zoek uit welke livingcolors je nu hebt, ze kunnen niet allemaal gekoppeld worden.
gen 1 niet, gen 2 sommigen, gen 3 wel.
In de app staat bij een lamp die niet meer bereikbaar is lct001.
de lct001 is een hue lamp met e27 fitting (gen 1 hue white and color).

Niet meer bereikbaar krijg je te zien als een lamp geen stroom meer krijgt.
Of als deze buiten bereik is.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 21-03-2019 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Had vandaag mijn eerste Hue storing.. een dimmer switch die niet meer reageerde. Laatste batterij status was ook nog 100% dus dat was het ook niet.

Op andere locaties geprobeerd, werkte niet..
Gereset en geprobeerd toe te voegen, werkte niet..
Pas na het verwijderen van de schakelaar van de bridge kon ik hem na een reset weer toevoegen.

Hoop dat dit een eenmalig iets is want zit er niet echt op te wachten regelmatig iets opnieuw te moeten configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 21:01

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

DukeBox schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:08:
Had vandaag mijn eerste Hue storing.. een dimmer switch die niet meer reageerde. Laatste batterij status was ook nog 100% dus dat was het ook niet.

Pas na het verwijderen van de schakelaar van de bridge kon ik hem na een reset weer toevoegen.

Hoop dat dit een eenmalig iets is want zit er niet echt op te wachten regelmatig iets opnieuw te moeten configureren.
Dit heb ik al 2x gehad, met de zelfde dimmer.

De Tab die ik even lang heb doet het al die tijd zonder problemen.

Lijkt mij een bug in de dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
job schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:54:
[...]
daarom vroeg ik om de bijbehorende afstandbediening :)
Zoek uit welke livingcolors je nu hebt, ze kunnen niet allemaal gekoppeld worden.
gen 1 niet, gen 2 sommigen, gen 3 wel.

[...]
de lct001 is een hue lamp met e27 fitting (gen 1 hue white and color).

Niet meer bereikbaar krijg je te zien als een lamp geen stroom meer krijgt.
Of als deze buiten bereik is.
Ik ben eruit. Boven de netwerkapparatuur stond een forse subwoofer die de boel ontregelde. Omdat de wifi prima werkte en de lampen vaak wel gevonden konden worden dacht ik er niet aan dat dit de oorzaak zou kunnen zijn. Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

i2Paq schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 07:34:
Lijkt mij een bug in de dimmer.
Zal het even aankijken, heb er 12 in gebruik en dit is de enige die afgelopen half jaar niet meer reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 15:08
DukeBox schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:39:
Ik heb alles vervangen door dimmer switches, oude schakelaars doorverbonden en een blindplaat er op
Ik heb de dimmer switches hiervoor al in huis, maar ik krijg geen geschikte blindplaten gevonden zodat die er lekker op passen zonder dat het te lelijk is. Steken ze niet enorm uit boven en onder de platen? Zou je een foto kunnen posten van je oplossing?

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjuh93
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-04 06:03
Zartos schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:33:
[...]

Ik heb de dimmer switches hiervoor al in huis, maar ik krijg geen geschikte blindplaten gevonden zodat die er lekker op passen zonder dat het te lelijk is. Steken ze niet enorm uit boven en onder de platen? Zou je een foto kunnen posten van je oplossing?
Ik heb nieuwe frames, stopcontacten en blindplaten gekocht toen ik dit heb gedaan. Een andere optie is ook gewoon om door te lussen en dan een extra stopcontact te maken. Dan heb je geen 'lelijke' blindplaat en kan je alles gewoon nuttig houden. Nooit genoeg stopcontacten toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Zartos schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:33:
Zou je een foto kunnen posten van je oplossing?
Anderen hebben die ook al geplaatst maar bij mij ziet het er zo uit:

n.b. aan de onderkant ziet het er hetzelfde uit, komt anders over door de hoek waarin de foto is genomen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RZxUA5AKHzoZxts5JMziNSdo/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
DukeBox schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:52:
[...]

Anderen hebben die ook al geplaatst maar bij mij ziet het er zo uit:

n.b. aan de onderkant ziet het er hetzelfde uit, komt anders over door de hoek waarin de foto is genomen
[Afbeelding]
Dat ziet er mooi uit.
Lastige in mijn geval is dat ik een drievoudige plaat eigenlijk wil vervangen voor 3 dimmer switches. Dan maakt de breedte nogal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Zartos schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:01:
[...]

Dat ziet er mooi uit.
Lastige in mijn geval is dat ik een drievoudige plaat eigenlijk wil vervangen voor 3 dimmer switches. Dan maakt de breedte nogal uit.
Foto

https://gathering.tweaker..._keywords%5D=montageplaat

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowo
  • Laatst online: 29-06 23:27
michielvz schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:07:
Heb een nieuwe bridge met 1st gen living colors. Als ik die koppel reageren de Living colors door even te dimmen maar de app zegt geen nieuwe lamp gevonden te hebben. Iemand enige idee hoe dat kan?
Kijk even hier: https://www.beaumotica.nl...met-de-philips-hue-bridge

Heeft mij destijds goed geholpen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 07:08

d0s

sssst

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6YPLVrH.jpg

Zo heb ik het opgelost voor een drievoudig raam.
Geen blindplaat maar gewoon uit wit karton een plaat geknipt en daar de 3 dimmers overheen met ongeveer een cm ertussen. Als je het netjes doet zie je er niks van door de schaduwinval.

[ Voor 12% gewijzigd door d0s op 22-03-2019 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 13:45
In mijn keuken heb ik 2 spots die op deze trafo zitten. Welke trafo moet ik precies hebben om die spots vanuit de Hue app te beheren? Ze kunnen ook enkele white-ambience achtige kleuren aan, van wit tot warm-wit. Zou deze van Amazon kunnen?

Op zich kan Osram Smart+ ook, want als ik stekker erin steek, gaan spots meteen aan. Maar dan kan ik die kleuren niet regelen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XzZOOhz.png

[ Voor 17% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 22-03-2019 17:17 . Reden: Grotere plaat als link & link naar amazon toegevoegd ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erik1971

Tip als dit weer gebeurt kun je de Hue Dimmer Switch opnieuw laten opstarten, door minimaal 3 knoppen tegelijk ingedrukt te houden voor minimaal 8 seconden, dan zul je zien dat de led op dimmer kort groen, oranje en rood knippert, dit betekend dat deze opnieuw opstart!

Heb hetzelfde ook een paar keer gehad en op bovenstaande manier opgelost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zartos
d0s schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:52:
[Afbeelding]

Zo heb ik het opgelost voor een drievoudig raam.
Geen blindplaat maar gewoon uit wit karton een plaat geknipt en daar de 3 dimmers overheen met ongeveer een cm ertussen. Als je het netjes doet zie je er niks van door de schaduwinval.
Wauw, netjes gedaan! En heb je ze bevestigd met tape, of geschroefd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 07:08

d0s

sssst

Zartos schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:41:
[...]

Wauw, netjes gedaan! En heb je ze bevestigd met tape, of geschroefd?
Gewoon met de standaard tape die er op zit. Blijft prima zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird1562
  • Niet online
ik heb 9 hue color lampen in mijn woonkamer, werken goed met de mobiele app, google home , dimmer.

maar een probleem met 1 lamp, als ik ze uit zet, en kom uit bed brand er elke keer 1 lamp , die blijf spontaan aan gaan.

lamp al een keer verwijderd /opnieuw geinstaleerd, maar probleem blijf

iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis

Dit heb ik al meerdere keren gehad met verschillende dimmers, oorzaak geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vezel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 14:41
Beetje offtopic maar ik wil een schemerschakelaar voor Hue plaatsen en de oude bestaande schemerschakelaar komt hierdoor te vervallen. Er gaan 3 draden in deze oude schakelaar, blauw, bruin en zwart.
Hoe zorg ik er nu voor dat de lampen continu spanning hebben ?
Wat moer ik doen ?
(Zelf natuurlijk al wel gezocht maar werd al gauw vrij technisch...)

[ Voor 9% gewijzigd door vezel op 23-03-2019 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:23
Als het goed is gaat de zwarte draad (schakeldraad) naar de lamp. Dus dan moet je de bruine aan de zwarte draad koppelen. De blauwe heb je in dit geval over, die moet je dan isoleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Misschien een rare vraag, maar is het op de e.o.a. manier mogelijk om sunset op twee verschillende tijden in te laten gaan. Bijv. een uur voordat de zon ondergaat wil ik vast 1 lamp aan laten gaan en de andere als de zon ondergaat.
Ik heb bij Hue Labs èn bij iConnectHue gekeken, maar kan niets vinden.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort een hue bridge aanschaffen. Voordietijd wil ik mijn wifi-bereik op de verdieping en zolder goed voor elkaar hebben. Dit wil ik doen met een access point.
Nu ben ik benieuwd of dit consequenties heeft voor het bereik van de hue bridge:
Kan een hue bridge werken over het wifi-signaal van de aanwezige modem/router alsook over het wifi-signaal van het access point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:18
Je bridge sluit je met een lan kabel aan.

De bridge communiceert met zigbee met de lampen. Dus heeft niets met Wi-Fi te maken.. Dus hier voor hoef je je Wi-Fi netwerk niet uit te breiden. (Niet alles wat draadloos is, is gelijk aan elkaar)

Alleen voor je telefoon met de app is het handig om overal Wi-Fi te hebben. 4g kan ook
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 20:05:
Ik wil binnenkort een hue bridge aanschaffen. Voordietijd wil ik mijn wifi-bereik op de verdieping en zolder goed voor elkaar hebben. Dit wil ik doen met een access point.
Nu ben ik benieuwd of dit consequenties heeft voor het bereik van de hue bridge:
Kan een hue bridge werken over het wifi-signaal van de aanwezige modem/router alsook over het wifi-signaal van het access point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahaa... Dat is een duidelijke omschrijving. Hartelijk dank Joostnl voor je snelle antwoord.

Het wifi-bereik ga ik dan zeker uitbreiden om zo de lampen beter te kunnen bedienen met de gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:18
Goed plan, als je een gemiddeld huis hebt zou ik gaan voor één goed Access point. Dan kun je je huidige Wi-Fi uitzetten. (Word nu een beetje off-topic)
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 20:32:
Ahaa... Dat is een duidelijke omschrijving. Hartelijk dank Joostnl voor je snelle antwoord.

Het wifi-bereik ga ik dan zeker uitbreiden om zo de lampen beter te kunnen bedienen met de gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 23:24
i2Paq schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:48:
[...]

Vanmorgen stipt 8u. bij de Aldi.., vroeg :O

Ik was de eerst en dus als eerste bij de lampen/sets.

Wat een schamele en trieste vertoning, van de Color Bulb "maar" 3 stuks los en 1 set met AB :X

Van de White Bulbs ongeveer het zelfde aantal en dan nog wat kaarsen en spotjes.

Ik heb nu 3 Color Bulbs, 1 set Color Bulb met AB en een White Bulb.

Straks even de boel connecten naar een schone/nieuwe 2.1 Bridge. :Y)
Even ter info: https://www.mueller-licht.de/gewinnspiel/?nederlands

(ik had mijn colour starterset binnen 72 uur in huis na het verzenden van 5 aldi bonnen met totale waarde iets boven de 100 euro , en ik had ze ook allemaal met rode stickers v.a 5 euro, dus de aankoop prijs is blijkbaar ook niet interrasant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 21:01

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

info33 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:43:
[...]

Even ter info: https://www.mueller-licht.de/gewinnspiel/?nederlands

(ik had mijn colour starterset binnen 72 uur in huis na het verzenden van 5 aldi bonnen met totale waarde iets boven de 100 euro , en ik had ze ook allemaal met rode stickers v.a 5 euro, dus de aankoop prijs is blijkbaar ook niet interrasant)
Ik snap het niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 23:24
i2Paq schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 23:42:
[...]

Ik snap het niet helemaal.
wat ik uit je bericht begreep, is dat je ook best veel lampen van Tint licht gekocht hebt, als de waarde meer als 50€ is , en je hebt de bonnetjes nog, klik dan op de link voor uitleg.

https://www.ledlampendire...rt-led-verlichtingsactie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 05:02
Ik kan mijn Niko friends of Hue schakelaars niet meer benaderen/programmeren in de Hue app. Ze worden bij accesoireconfiguratie wel gewoon weergegeven bij 'Friends of Hue' maar er op klikken geeft geen resultaat.

Zou iemand die ook Niko schakelknoppen heeft voor mij willen kijken of je er ook last van hebt (en dus aan de app), of dat het aan mij ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
lvanhoe schreef op zondag 24 maart 2019 @ 23:16:
Ik kan mijn Niko friends of Hue schakelaars niet meer benaderen/programmeren in de Hue app. Ze worden bij accesoireconfiguratie wel gewoon weergegeven bij 'Friends of Hue' maar er op klikken geeft geen resultaat.

Zou iemand die ook Niko schakelknoppen heeft voor mij willen kijken of je er ook last van hebt (en dus aan de app), of dat het aan mij ligt?
Ligt waarschijnlijk aan jou ;)

Wat er waarschijnlijk is gebeurt is dat iemand, per ongeluk, een van de knoppen meer dan 10 seconden heeft ingedrukt! Als je dit doet veranderd je schakelaar van zigbee kanaal.

Om dit te herstellen moet je uitzoeken op welk kanaal je bridge zit en welke knop overeen komt met dat kanaal, of je gaat een voor een de knoppen af en door ze 10 seconden ingedrukt te houden wissel je van kanaal tot dat je het juist kanaal weer gevonden hebt (na ieder wissel even proberen door knoppen kort in te drukken of het systeem dan weer reageerd)!

Success.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Laatst online: 22:18
Hier een raar probleem, ik heb totaal 12 Hue dimmer switches in huis hangen.
Nu heb ik er sinds vanmorgen ruim 6 die op niet bereikbaar staan. Een herstart van de bridge wil dit probleem niet verhelpen. Dit probleem heb ik een aantal weken eerder ook gehad, alleen een harde reset van de dimmer zelf verhelpt het probleem. Zelf heb ik het vermoeden dat deze problemen ontstaan na een update van de bridge.

Iemand ervaring met dit probleem?
Pagina: 1 ... 37 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic