[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.475 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 15:28
vanardenne schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:33:
[...]

Verrek!! Mijn zigbee inbouwdimmer geeft elke dag exact om 23:00 een flikkering en ik kon maar niet plaatsen waarom dat was. Maar dit is het dus! Raadsel opgelost, thanks :)
Ghehe, hier ook wat TF-gevoelig spul in huis (o.a. KaKu) en helaas knippert het hier dus vaker dan alleen om 23:00. De aansturing van van alles hier in de openbare ruimte lijkt via TF signalen te gaan. De hele avond is het een geknipper van jewelste op gezette ti jden.

Hier nu alleen nog KaKu dimmer in gebruik in de WC :P

edit: Wat funske dus ook zegt. Behalve dat ik het verder bij gewone ledverlichting niet heb, alleen bij 1 halogeenpeertje in de wc achter een KaKu dimmer.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 06-03-2019 15:13 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 06:45
Mark-NL schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:30:
[...]

Kijk eens naar de iConnectHue app voor iOS. Hier kan je meerdere Hue Bridges toevoegen en ook allemaal tegelijk bedienen. Bij de standaard Hue app kan je wel meerdere Bridges toevoegen, maar moet je steeds omschakelen naar de andere Bridge als je daar lampen wil schakelen.
Ah top ga ik daar even bij kijken.
Schakelen is niet heel erg, ben over het algemeen maar in 1 woning tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janoz schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:55:
[...]

Is er een reden om niet voor de Niko schakelaar te gaan?
jazeker; in de rest van het huis hebben we ook JUNG LS stopcontacten - de Niko schakelaar past er echt niet naast. (aldus mijn vrouw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 15:09
Verwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:20:
[...]

jazeker; in de rest van het huis hebben we ook JUNG LS stopcontacten - de Niko schakelaar past er echt niet naast. (aldus mijn vrouw)
Eens, maar Jung heeft ze zelf ook:
https://www.jung.de/nl/55...chting/zigbee-wandzender/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10 23:17

LDVC

Let's get it over with

Onthoud wel dat de Jung zender rechtstreeks met de lampen communiceert, terwijl de Niko via de Hue Bridge gaat. De Niko zender biedt je wat meer mogelijkheden qua configuratie; denk aan zaken als ander gedrag bij meerdere keren klikken, of gedrag afhankelijk van tijdstip.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
LDVC schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 17:09:
[...]

Onthoud wel dat de Jung zender rechtstreeks met de lampen communiceert, terwijl de Niko via de Hue Bridge gaat. De Niko zender biedt je wat meer mogelijkheden qua configuratie; denk aan zaken als ander gedrag bij meerdere keren klikken, of gedrag afhankelijk van tijdstip.
Idd, veel minder flexibel qua programmering en ook niet geheel onbelangrijk, bij een bestaande setup heeft het koppelen van deze remote nogal wat impact: je moet je hele lampen verzameling resetten en koppelen aan de nieuwe schakelaars en daarna de lampen weer aan de bridge...ook (maar) max 10 devices per schakelaar.
Gelukkig kun je de tweede remote clonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:44

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Precies, ik zou zelf ook de voorkeur geven aan een tap of de Niko.

De Niko is trouwens van binnen gelijk aan een hue tap, met het verschil dat er een frame omheen zit waar die Niko knoppen op zitten. Misschien passen die Jung knoppen er ook wel op?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:32
robkrekel schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:59:
[...]
Oké, tnx. Ik heb ze (Philips Enneper) toch maar besteld, zal tzt wel even posten of ze bevallen.

edit:

[...]
Ik denk ook dat het dezelfde zijn als ik deze foto's bekijk
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inmiddels het hele spul binnen, en het past prima, en ziet er goed uit. Op dit moment wordt het plafond geïnstalleerd, dus actiefoto's heb ik nog niet.

Wel een gehufter om die veertjes goed te krijgen, de beschrijving is wat summier. Of het komt omdat dit de eerste plafondspotjes zijn die ik installeer, dat kan ook :P

Ook gaat het in hoek zetten van een spotje wat zwaar, ik was bang dat ik wat af zou breken. Na een aantal keer heen en weer halen ging het al lichter, maar als ie al in je plafond zit is dat wel vervelend. Voor installatie eerst ff een paar keer doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:25
vanardenne schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:33:
[...]

Verrek!! Mijn zigbee inbouwdimmer geeft elke dag exact om 23:00 een flikkering en ik kon maar niet plaatsen waarom dat was. Maar dit is het dus! Raadsel opgelost, thanks :)
Bij welk netwerkbedrijf zit je? Ik kom vooral meldingen van Stedin tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Rallye schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 07:01:
[...]

Bij welk netwerkbedrijf zit je? Ik kom vooral meldingen van Stedin tegen.
Ook Stedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HurryUp
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-10 19:29
Vind de nieuwe wandschakelaars van busch Jaeger redelijk duur.
Waarschijnlijk dat ze wat in prijs zakken als ze beter beschikbaar zijn.
https://www.busch-jaeger-...=1013323&programm=1086990

In mijn zoektocht naar wandschakelaars ook nog deze tegen gekomen.
https://www.dieversteckdose.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wizzmic schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 17:51:
[...]

Idd, veel minder flexibel qua programmering en ook niet geheel onbelangrijk, bij een bestaande setup heeft het koppelen van deze remote nogal wat impact: je moet je hele lampen verzameling resetten en koppelen aan de nieuwe schakelaars en daarna de lampen weer aan de bridge...ook (maar) max 10 devices per schakelaar.
Gelukkig kun je de tweede remote clonen.
Ik zou misschien ook de enocean module uit de Niko (die ik al heb) kunnen verwisselen met de Jung ZigBee enocean module….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Laatst online: 08:32
Gister is mijn Outdoor lightstrip binnengekomen, en ik kon het natuurlijk niet laten om deze in de regen ook gelijk op te hangen in het houthok. Hij schakelt gelijk in met mijn anderen buitenverlichting bij zonsondergang en bij zonsopgang dus weer uit. Helemaal happy :9

Nu alleen de verbouwing nog afronden zodat de stroomtoevoer ook knap is ipv een los verlengsnoer :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gU0QZIXOiXXZ5K8FUFNpQRCD/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
Verwijderd schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:42:
[...]

Ik zou misschien ook de enocean module uit de Niko (die ik al heb) kunnen verwisselen met de Jung ZigBee enocean module….
Dat kan helaas niet, Jung heeft een andere Zigbee module gemaakt met 8 knoppen (tip toetsten) en batterij gevoed. De EnOcean module in de Niko is piëzo gevoed.
Gira heeft overigens wel schakelmateriaal waar de enocean module inpast (even zoeken in forum).

Off topic: Ik vind overigens (al een jaar of 6), dat Philips (nu Signify) hier de plank echt misslaat. Vaak voor duizenden€ aan lampen in huis, maar "hobby spul" als schakelmateriaal aan de muur!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
wizzmic schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:15:
[...]

Dat kan helaas niet, Jung heeft een andere Zigbee module gemaakt met 8 knoppen (tip toetsten) en batterij gevoed. De EnOcean module in de Niko is piëzo gevoed.
Gira heeft overigens wel schakelmateriaal waar de enocean module inpast (even zoeken in forum).

Off topic: Ik vind overigens (al een jaar of 6), dat Philips (nu Signify) hier de plank echt misslaat. Vaak voor duizenden€ aan lampen in huis, maar "hobby spul" als schakelmateriaal aan de muur!?
On topic: waarom zou een lampen fabrikant schakelmatriaal moeten maken?! En het Friends of Hue programma met onder ander Niko schakelaars is naar mijn mening niet echt hobby spul?

En er zijn meer Friends of Hue partnerships aangekondigd, met andere schakelmatriaal fabriekanten (waaronder Jung Busch-Jager), helaas is tot nu toe alleen Niko verkrijgbaar (in Nederland), maar verwacht dat dit het komend jaar wel verbeterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clark klont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-10-2024
het is al een paar keer voorbij gekomen, gootjes voor de hue ledstrips. Nu ben ik op zoek naar een toko waar ik een strip zo op kan halen ipv online bestellen, het liefst in omgeving Den Bosch en/of Apeldoorn.

Iemand een tip of suggestie waar je te kijken? Google uiteraard al even bekeken maar kan daar niet veel terug vinden als het gaat om afhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:23
Clark klont schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:04:
het is al een paar keer voorbij gekomen, gootjes voor de hue ledstrips. Nu ben ik op zoek naar een toko waar ik een strip zo op kan halen ipv online bestellen, het liefst in omgeving Den Bosch en/of Apeldoorn.

Iemand een tip of suggestie waar je te kijken? Google uiteraard al even bekeken maar kan daar niet veel terug vinden als het gaat om afhalen
LedstripKoning zit in Den Bosch, wel alleen op afspraak open maar hebben zeker profielen.

Edit: zie nu wel dat afhalen van goederen in Oosterhout is.

[ Voor 5% gewijzigd door Fuwor op 08-03-2019 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
  • Laatst online: 08-10 14:50
Erik1971 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:54:
[...]

On topic: waarom zou een lampen fabrikant schakelmatriaal moeten maken?! En het Friends of Hue programma met onder ander Niko schakelaars is naar mijn mening niet echt hobby spul?

En er zijn meer Friends of Hue partnerships aangekondigd, met andere schakelmatriaal fabriekanten (waaronder Jung Busch-Jager), helaas is tot nu toe alleen Niko verkrijgbaar (in Nederland), maar verwacht dat dit het komend jaar wel verbeterd!
Waarom? Om een complete oplossing te bieden. Het lijkt er op dat er gedacht werd dat iedereen voor de bediening ergens een tablet op zou hangen. Het schakelmateriaal dat al bestond zou afgedekt worden of zo, met wat opplakknoppen er naast die voornamelijk een US form factor gebruikten.

Het is gewoon niet echt doordacht. Dat ze geen inbouwschakelaars en dimmers maken, daar kan je een discussie over opzetten, maar dat er nu pas normale knoppen komen die de bestaande op een acceptabele manier vervangen is niet echt ok.

Ik hoop dat eind dit jaar eindelijk genoeg materiaal verkrijgbaar is en ik eindelijk het proces om het hele huis goed verlicht en makkelijk bedienbaar te krijgen, waar ik al ruim een jaar mee bezig ben. De spullenboel begint eindelijk een beetje de hobby status te ontgroeien. Nu nog de homey/homeassistant (danwel Amazon/Apple/Google) oplossingen wat volwassener worden en het is allemaal eindelijk goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:49
Ik heb me inmiddels een half uur suf gegoogled naar het antwoord op mijn vraag. De vraag is eenvoudig: is het mogelijk om Philips Hue te laten knipperen wanneer een telefoontje binnenkomt op mijn iPhone 8 met de meest recente update van iOS.

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:32

Shunt

Boe

mediumdry schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:26:
[...]

Waarom? Om een complete oplossing te bieden. Het lijkt er op dat er gedacht werd dat iedereen voor de bediening ergens een tablet op zou hangen. Het schakelmateriaal dat al bestond zou afgedekt worden of zo, met wat opplakknoppen er naast die voornamelijk een US form factor gebruikten.

Het is gewoon niet echt doordacht. Dat ze geen inbouwschakelaars en dimmers maken, daar kan je een discussie over opzetten, maar dat er nu pas normale knoppen komen die de bestaande op een acceptabele manier vervangen is niet echt ok.

Ik hoop dat eind dit jaar eindelijk genoeg materiaal verkrijgbaar is en ik eindelijk het proces om het hele huis goed verlicht en makkelijk bedienbaar te krijgen, waar ik al ruim een jaar mee bezig ben. De spullenboel begint eindelijk een beetje de hobby status te ontgroeien. Nu nog de homey/homeassistant (danwel Amazon/Apple/Google) oplossingen wat volwassener worden en het is allemaal eindelijk goed te doen.
Het probleem is dat de Europese markt voor hue helemaal niet zo groot/interessant is voor Philips/Signify die richten zich liever op de gigantische markt van de verenigdestaten.
Als je daar naar de schakelaars kijkt dan valt in eens op dat je de Philips afstandsbediening perfect over bestaande schakelaars kunt hangen / schroeven.

Philips / Signify houd zich bezig met verlichting en wil geen schakelmateriaal maken en verwacht gewoon niet dat de gemiddelde consument schakelaars wil vervangen.

Voor de mensen die dat wel willen is al jaren een goede mogelijkheid die wel best wat centen kost maar wel een volwassen product is.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 23:01
SniperEye schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:27:
Ik heb me inmiddels een half uur suf gegoogled naar het antwoord op mijn vraag. De vraag is eenvoudig: is het mogelijk om Philips Hue te laten knipperen wanneer een telefoontje binnenkomt op mijn iPhone 8 met de meest recente update van iOS.

Kijk eens bij IFTTT. Bij mij knipperen de lampen als de deurbel gaat.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperEye
@Serena Thnx! Daar heb ik al eens gekeken en heb ik het niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SniperEye schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:18:
@Serena Thnx! Daar heb ik al eens gekeken en heb ik het niet kunnen vinden.
Dit? https://ifttt.com/applets...s-when-you-receive-a-call

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Dat is een Ooma telefoon. Hij wil het op zijn iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 21:19:
[...]

Dat is een Ooma telefoon. Hij wil het op zijn iPhone.
Ah sorry, niet goed gekeken. Dit verplicht me wel om even verder te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Shunt schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:00:
[...]

Het probleem is dat de Europese markt voor hue helemaal niet zo groot/interessant is voor Philips/Signify die richten zich liever op de gigantische markt van de verenigdestaten.
Als je daar naar de schakelaars kijkt dan valt in eens op dat je de Philips afstandsbediening perfect over bestaande schakelaars kunt hangen / schroeven.

Philips / Signify houd zich bezig met verlichting en wil geen schakelmateriaal maken en verwacht gewoon niet dat de gemiddelde consument schakelaars wil vervangen.

Voor de mensen die dat wel willen is al jaren een goede mogelijkheid die wel best wat centen kost maar wel een volwassen product is.
Ben 100% met je eens over het hebben van degelijk schakelmatriaal ;)

En ik heb er hoop in dat het met Friends of Hue programma wel goed komt, de eerste vrienden zijn er al en het is ook een kip/ ei verhaal, schakelmatriaal fabrikanten vinden het nu pas interessant om mee te doen!

Voor Signify is het namelijk te kostbaar om dit alleen te doen, je moet weten dat bijvoorbeeld binnen de EU bijna ieder land zijn specifieke eisen heeft, dat is kennis die je niet zo maar op doet, vandaar dat Signify dit met Friends of Hue partners wil oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
Shunt schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:00:
Ik heb geloof ik iets gemist. Wat bedoel je hiermee? Wat is de goede mogelijkheid? (met Friends of Hue zie ik nu dingen komen die eindelijk acceptabel zijn, wat mij betreft)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

mediumdry schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 07:54:
[...]

Ik heb geloof ik iets gemist. Wat bedoel je hiermee? Wat is de goede mogelijkheid? (met Friends of Hue zie ik nu dingen komen die eindelijk acceptabel zijn, wat mij betreft)
Light link schakelaars?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Beste allemaal, kan je een motion sensor ook op bepaalde tijden, bijvoorbeeld diep in de nacht, zo instellen dat het licht in het trapgat maar minimaal aan gaat zodat niet gelijk de rest van het huis ook wakker is? En op andere tijden, bijvoorbeeld begin van de avond, wel volledig aangaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 10:53

doc

golfgti5 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 10:20:
Beste allemaal, kan je een motion sensor ook op bepaalde tijden, bijvoorbeeld diep in de nacht, zo instellen dat het licht in het trapgat maar minimaal aan gaat zodat niet gelijk de rest van het huis ook wakker is? En op andere tijden, bijvoorbeeld begin van de avond, wel volledig aangaat?
Yep dat werkt hier prima, in de gang en op het toilet gaat hij tussen 0:00 en 07:00 op halve kracht aan. Heel fijn :)

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:50

KingCrash

Angry Rabbit

De dimmer van mijn halogeen spotjes is kapot gegaan. Hij wil niet meer uit.
Nu ben ik recentelijk in de woonkamer overgestapt op HUE. En nu de dimmer toch defect is en er een nieuwe nodig is, ben ik benieuwd wat mijn opties zijn.
Is het echt zo eenvoudig om een icasa dimmer te monteren (zoals https://www.bol.com/nl/p/...JrTpEVDBkTYQaAjpBEALw_wcB)?
Hier moet dan nog een afdekplaat of bediening overheen om de boel netjes af te dekken. Of zie ik nu wat over het hoofd?

Onderstaande de huidige spullen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vZU0AqQm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rCaOgWXm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oO0It0Tm.jpg

Angry Rabbit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:12
@KingCrash Gooi a.u.b. die kroonsteentjes eruit en vervang ze door fatsoenlijke Wago lasklemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:08
Lightstrip gekocht, naast de router en de bridge geplaatst maar hue vindt hem maar niet terug. Lijkt mij een defect exemplaar te zijn, of is er nog een andere oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Ik heb in huis nog een aantal lampen met halogeen insteeklampjes, is er daar een oplossing voor omdat aan een Hie systeem te koppelen zodat die ook automatisch aangaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 08-10 22:38

job

pina schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 16:52:
Lightstrip gekocht, naast de router en de bridge geplaatst maar hue vindt hem maar niet terug. Lijkt mij een defect exemplaar te zijn, of is er nog een andere oorzaak?
Gaat de strip wel aan?

Je kan de lightstrip ook zoeken op serie nummer. Dat geprobeerd?
golfgti5 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:24:
Ik heb in huis nog een aantal lampen met halogeen insteeklampjes, is er daar een oplossing voor omdat aan een Hie systeem te koppelen zodat die ook automatisch aangaan?
Lampen met een stekker kan je aansluiten op een osram smart+ plug.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 09-03-2019 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:08
job schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 17:45:
[...]

Gaat de strip wel aan?

Je kan de lightstrip ook zoeken op serie nummer. Dat geprobeerd?

[...]

Lampen met een stekker kan je aansluiten op een osram smart+ plug.
Strip gaat idd wel aan. Ook met serienummer vindt hij niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Vandaag vier gu10 white & ambiance gekocht, voor in de plafondarmatuur, ter vervanging van de halogeenspotjes die er eerst inzaten. Spotjes werden netjes herkend en geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
SniperEye schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:27:

Ik heb mogelijk een deel van de oplossing gevonden. Namelijk via Apple Shortcuts of in het Nederlands Apple Opdrachten.

Nu ga ik goochelen met de instellingen en kijken of het überhaupt lukt om dit voor elkaar te krijgen. Stay tuned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 21:06
ManiacsHouse schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 23:29:
[...]

Lamp al keer gereset met de remote?
Dank voor je reply en sorry voor mijn late! Aan en uit zetten bedoel je? Ja de stroom is er al af geweest, heb de bulb in een andere lamp gedraaid maar nog steeds knippert de lamp steeds even op roze. Het gebeurt om de 20 seconden, maar het gekke is dat het niet continu gebeurt. Gisteren stond de lamp twee uur lang normaal te branden en begon toen opeens te knipperen. Als ik de lamp dan even op een andere scene zet met de Hue app gaat het even goed en daarna gaat hij weer over op de 'knippermodus'

Morgenavond zal ik Philips maar eens bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Sorry voor de vele vragen, zit nog in de orienterende fase, volgende vraag;
Stel alle verlichting gaat 11 uur uit, maar opa en oma zijn aan het oppassen, zij kunnen niet echt met een smartphone om gaan, wat is dan een eenvoudige manier om het licht weer allemaal aan te doen?
En als die lichten weer aan zijn, gaan die dan automatisch na verloop van tijd weer mee in het programma/scene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
golfgti5 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:30:
Sorry voor de vele vragen, zit nog in de orienterende fase, volgende vraag;
Stel alle verlichting gaat 11 uur uit, maar opa en oma zijn aan het oppassen, zij kunnen niet echt met een smartphone om gaan, wat is dan een eenvoudige manier om het licht weer allemaal aan te doen?
En als die lichten weer aan zijn, gaan die dan automatisch na verloop van tijd weer mee in het programma/scene?
Op een knopje van dimmer/tap drukken die je naast de gewone lichtschakelaar hebt geplakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:01

ManiacsHouse

Scheisse!

Sirhc_95 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:53:
[...]

Dank voor je reply en sorry voor mijn late! Aan en uit zetten bedoel je? Ja de stroom is er al af geweest, heb de bulb in een andere lamp gedraaid maar nog steeds knippert de lamp steeds even op roze. Het gebeurt om de 20 seconden, maar het gekke is dat het niet continu gebeurt. Gisteren stond de lamp twee uur lang normaal te branden en begon toen opeens te knipperen. Als ik de lamp dan even op een andere scene zet met de Hue app gaat het even goed en daarna gaat hij weer over op de 'knippermodus'

Morgenavond zal ik Philips maar eens bellen ;)
Als de lamp tijdens het normale branden dit soort gedrag vertoont lijkt me er met de lamp toch iets mis is.

https://github.com/mozill...-Factory-reset-a-Hue-bulb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Ik heb een goedkope motion sensor van Smartlife gekocht omdat ik wil dat er een lamp aangaat als ik door de gang loop, uiteraard wil ik ook dat die lamp na een paar minuten weer uitgaat, en liefst ook dat dat alleen gebeurt in de avond en nachturen.
Met de goedkope Smartlife sensor en lamp werkt dit prima...maar de lamp gaat niet meer uit.Die functie kan ik nergens vinden.
Kan dit wel met Hue? Dit wil ik graag weten voor ik de Hue sensor aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert83
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:12
Nvm. Leren lezen 8)7

[ Voor 96% gewijzigd door Gert83 op 10-03-2019 13:17 ]

4290kW zuid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
mirelia schreef op zondag 10 maart 2019 @ 12:39:
Ik heb een goedkope motion sensor van Smartlife gekocht omdat ik wil dat er een lamp aangaat als ik door de gang loop, uiteraard wil ik ook dat die lamp na een paar minuten weer uitgaat, en liefst ook dat dat alleen gebeurt in de avond en nachturen.
Met de goedkope Smartlife sensor en lamp werkt dit prima...maar de lamp gaat niet meer uit.Die functie kan ik nergens vinden.
Kan dit wel met Hue? Dit wil ik graag weten voor ik de Hue sensor aanschaf.
Ja, je kunt instellen na hoeveel minuten de lamp weer uit moet gaan, mits er geen beweging meer gedetecteerd wordt.
Hier zo ingesteld dat er bij voldoende licht niets gebeurt, 's avonds normale lichtsterkte en's nachts gedimd licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Gert83 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 12:42:
Goedenmiddag allen,

Na lange tijd van meelezen en het meeste wel zelf uitgekomen te zijn krijg ik 1 ding niet voor elkaar.

Ik heb op de overloop een hue E27 en een motion sensor.

De lamp staat ingesteld dat hij vanaf 19.00 op Nachtlampje staat ivm Kids. Nou wil ik graag met de motion sensor schakelen dat hij na die tijd iets feller gaat branden voor evt toilet bezoek.

Tot zover gaat het goed alleen krijg ik hem niet meer op Nachtlampje na 1 minuut. (terug naar de oorspronkelijke setting) of hij blijft fel, of hij gaat uit.
Kent er iemand de oplossing?
IConnectHue is een app voor iOS waar je dit perfect mee kunt regelen. Voor Android is er zoiets als 4AllHue of zoiets. Het schijnt dat die ongeveer hetzelfde kan als iConnectHue.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Serena schreef op zondag 10 maart 2019 @ 12:12:
[...]

Op een knopje van dimmer/tap drukken die je naast de gewone lichtschakelaar hebt geplakt?
Het lijkt mij toch als je Hue hebt je gewoon schakelaars weg kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job

job

golfgti5 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:35:
Wat jij wilt:
Hue dimmers + de oude schakelaars
Alleen hue dimmers
alleen schakelaars.
Helemaal niets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
[...]

En als er storing is? Dan staat alles volle bak aan (oke tegenwoordig “in last state” maar ook kut als de last state “off” is :P ) dan kan je je lampen niet aan of uit doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-06-2023
Dag allemaal ik heb sinds enkele dagen mijn eerste philips hue lampen gekocht:) E27 fitting
Nu heb ik even een "noob" vraagje..
ik heb hier thuis een armatuur waar opstaat: Max. wattage lichtbron: 40 watt.
bij de philips hue informatie vind ik deze 2:
Vermogen
10 W
Vermogensequivalent
60 W

Naar welke van de 2 moet ik juist kijken want als het de 60W is. dan is het vermogen te groot?
alvast bedankt:d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:23
Hij gebruikt 10 watt en geeft de hoeveelheid licht alsof het 60 Watt is. Dus met die 10 Watt zit tie ruim onder het maximale van 40 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-06-2023
royaljoop schreef op zondag 10 maart 2019 @ 20:27:
Hij gebruikt 10 watt en geeft de hoeveelheid licht alsof het 60 Watt is. Dus met die 10 Watt zit tie ruim onder het maximale van 40 Watt.
ooh duidelijk, dan ben ik gerust! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Serena schreef op zondag 10 maart 2019 @ 12:46:
[...]

Ja, je kunt instellen na hoeveel minuten de lamp weer uit moet gaan, mits er geen beweging meer gedetecteerd wordt.
Hier zo ingesteld dat er bij voldoende licht niets gebeurt, 's avonds normale lichtsterkte en's nachts gedimd licht.
Philips sensoren werken perfekt ik heb het hele appartement behalve in de woonkamer op sensoren werken .
Doe geen licht meer aan of uit of als ik even in de kast moet wezen of berging gaat licht gewoon aan en uit .

s'Nachts naar het toilet sensor pikt beweging op en doet een nachtlicht aan wat na 1 minuut weer uit gaat .

Werkt echt perfect en in te stellen zoals je zelf wilt ook met meer en minder daglicht of bepaalde uren .

Het enige lichtknopje wat ik soms gebruik als het nodig is (katten die iets uitvreten wat ze niet mogen) is op mijn nachtkastje zodat ik snel 1 of meerdere lampen kan aandoen .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Ik laat ze allemaal zitten zodat ik snel lampen aan kan zetten met een power cycle of bij troubleshooten de lampen kan resetten.
leekers schreef op maandag 11 maart 2019 @ 06:51:
Philips sensoren werken perfekt ik heb het hele appartement behalve in de woonkamer op sensoren werken .
Doe geen licht meer aan of uit of als ik even in de kast moet wezen of berging gaat licht gewoon aan en uit .

s'Nachts naar het toilet sensor pikt beweging op en doet een nachtlicht aan wat na 1 minuut weer uit gaat .

Werkt echt perfect en in te stellen zoals je zelf wilt ook met meer en minder daglicht of bepaalde uren .

Het enige lichtknopje wat ik soms gebruik als het nodig is (katten die iets uitvreten wat ze niet mogen) is op mijn nachtkastje zodat ik snel 1 of meerdere lampen kan aandoen .
Heb er nu een in de hal beneden, ideaal. Licht gaat aan als ik de woning binnen kom of vanuit de keuken/woonkamer de hal in loop. Voel me echt een God in eigen huis 8) . Wil er nog een op de overloop boven en dan ook gelijk in beide toiletten. Kost je alleen wel gelijk 100+ euro voor drie van die sensoren... :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 11-03-2019 09:09 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Tsurany schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:09:
Heb er nu een in de hal beneden, ideaal. Licht gaat aan als ik de woning binnen kom of vanuit de keuken/woonkamer de hal in loop. Voel me echt een God in eigen huis 8) . Wil er nog een op de overloop boven en dan ook gelijk in beide toiletten. Kost je alleen wel gelijk 100+ euro voor drie van die sensoren... :'(
Dat is waarom ik op meerdere plekken een schakelaar blijf gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Tsurany schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:09:
[...]

Ik laat ze allemaal zitten zodat ik snel lampen aan kan zetten met een power cycle of bij troubleshooten de lampen kan resetten.

[...]

Ze zijn wat prijzig maar gewoon wachten op een aanbieding op amazon oid en je kunt ze voor een 30-35 euro per stuk aanschaffen

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clark klont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-10-2024
Fuwor schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:12:
[...]

LedstripKoning zit in Den Bosch, wel alleen op afspraak open maar hebben zeker profielen.

Edit: zie nu wel dat afhalen van goederen in Oosterhout is.
dat is inderdaad om de hoek :) dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:58
Beste mensen, Op het forum heb ik tot op heden nog geen antwoord weten te vinden, wellicht kunnen jullie me helpen.

Ik zou graag het volgende willen programmeren:

Automatisch bepaalde lampen (kamers of scenes) aanzetten zodra de zon onder gaat (of eventueel met in te stellen marge van x minuten). Hier zijn standaard routines voor, echter moet ik dan aangeven op welke dagen dit van toepassing is. Ik zou graag willen dat dit op alle dagen van toepassing is, mits ik (of mijn vrouw) thuis ben/is door multi geofencing.

Nu regel ik al dat zodra ik weg ben en na zonsondergang thuis kom, de lampen automatisch aan gaan op basis van de multi geofencing routine in Hue Labs (dus ook bij mijn vrouw). Maar wat als ik nu al thuis ben...gaan de lampen dan ook automatisch aan, danwel hoe kan ik dit forceren.

Iemand enig idee en zoja hoe?

thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Bartez schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:57:
Beste mensen, Op het forum heb ik tot op heden nog geen antwoord weten te vinden, wellicht kunnen jullie me helpen.

Automatisch bepaalde lampen (kamers of scenes) aanzetten zodra de zon onder gaat (of eventueel met in te stellen marge van x minuten). Hier zijn standaard routines voor, echter moet ik dan aangeven op welke dagen dit van toepassing is. Ik zou graag willen dat dit op alle dagen van toepassing is, mits ik (of mijn vrouw) thuis ben/is door multi geofencing.

Nu regel ik al dat zodra ik weg ben en na zonsondergang thuis kom, de lampen automatisch aan gaan op basis van de multi geofencing routine in Hue Labs (dus ook bij mijn vrouw). Maar wat als ik nu al thuis ben...gaan de lampen dan ook automatisch aan, danwel hoe kan ik dit forceren.

thanx!
Als je handig bent met programmeren, de API van bridge is gewoon beschikbaar, voor meer informatie kun je hier je eigen aanmelden; https://developers.meethue.com/

Verder zijn er +300 app te krijgen voor Hue wellicht dat daar oplossing ergens tussen zit? (wellicht dat andere mede tweakers een idee hebben ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartez
Als je handig bent met programmeren, de API van bridge is gewoon beschikbaar, voor meer informatie kun je hier je eigen aanmelden; https://developers.meethue.com/
Thanx, be geen programmeur, maar kan er enigszins iets mee, dus dat ga ik een proberen.
Verder zijn er +300 app te krijgen voor Hue wellicht dat daar oplossing ergens tussen zit? (wellicht dat andere mede tweakers een idee hebben ;) )
Dat is nu net het probleem...+300....pfff....tips met goede apps (voor iOS). Ik heb nu 'all4hue' wat op zich lekker werkt naast de officiële woning app en hue app, maar waarmee ik mijn vraag tot op heden nog niet heb weten te beantwoorden...

[ Voor 6% gewijzigd door Bartez op 11-03-2019 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bartez schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:25:
[...]

Thanx, be geen programmeur, maar kan er enigszins iets mee, dus dat ga ik een proberen.
Wat je eventueel op weg zou kunnen helpen is de routines los aanmaken, dus de geofencing routines en de zonsondergang routines, en vervolgens in de api kijken hoe deze rules er uit zien. Waarschijnlijk kun je, door wat extra flags toe te voegen, die dingen nog wel redelijk samen voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
Janoz schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:40:
[...]

Wat je eventueel op weg zou kunnen helpen is de routines los aanmaken, dus de geofencing routines en de zonsondergang routines, en vervolgens in de api kijken hoe deze rules er uit zien. Waarschijnlijk kun je, door wat extra flags toe te voegen, die dingen nog wel redelijk samen voegen.
Dat zou idd een mogelijkheid kunnen zijn, maar zover ik weet kun je geen multi geofencing aanmaken in de standaard app...hoe los ik dat dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bartez schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:44:
[...]

Dat zou idd een mogelijkheid kunnen zijn, maar zover ik weet kun je geen multi geofencing aanmaken in de standaard app...hoe los ik dat dan op?
Is er een labs voor multi geofencing? Dan zou je die kunnen proberen. Is die er niet, dan gewoon geofencing los maken en kijken hoe ze werken. Waarschijnlijk werkt dat ergens met een flag oid. Vervoglens gewoon een eigen rule toevegen die bij het wijzigen van de aanwezigheid de waarde van een nieuwe flag jsuit zet en op basis daarvan de scenes weer aanzet. In woorden is het wat lastig uitleggen, Maar schrijf voor jezelf gewoon alle situaties uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Voor onze aanbouw ben ik op zoek naar een buitenlamp voor aan de gevel.

De hue-buitenlampen zijn helaas te modern voor onze woning.

Ik zou dus het liefste een gewone buitenlamp voorzien van hue-peertjes en koppelen aan bv de outdoor-sensor. (Gaat om wat verlichting, geen noodzaak voor type bouwlamp qua lichtopbrengst)

Hebben jullie al ervaring met wat meer klassiek ogende buitenlampen waar een hue-lamp in past en ook nog enige tijd in weer en wind blijft functioneren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

boefje79 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:51:
Voor onze aanbouw ben ik op zoek naar een buitenlamp voor aan de gevel.

De hue-buitenlampen zijn helaas te modern voor onze woning.

Ik zou dus het liefste een gewone buitenlamp voorzien van hue-peertjes en koppelen aan bv de outdoor-sensor. (Gaat om wat verlichting, geen noodzaak voor type bouwlamp qua lichtopbrengst)

Hebben jullie al ervaring met wat meer klassiek ogende buitenlampen waar een hue-lamp in past en ook nog enige tijd in weer en wind blijft functioneren?
In nagenoeg iedere buitenlamp met E14 of E27 fitting past een Hue lamp. Enkel GU10 past niet in alle gevallen door de wat afwijkende hoogte van de Hue GU10's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-10 06:33
boefje79 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:51:
LDVC schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:01:
In nagenoeg iedere buitenlamp met E14 of E27 fitting past een Hue lamp. Enkel GU10 past niet in alle gevallen door de wat afwijkende hoogte van de Hue GU10's
Helaas past de E27 ook niet altijd; ik heb zelf twee lampen waar ik een verloopfitting van E14 naar E27 heb zitten, en dus een E14 lamp. Maar ook dat werkt dan weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
Janoz schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:48:
[...]

Is er een labs voor multi geofencing? Dan zou je die kunnen proberen. Is die er niet, dan gewoon geofencing los maken en kijken hoe ze werken. Waarschijnlijk werkt dat ergens met een flag oid. Vervoglens gewoon een eigen rule toevegen die bij het wijzigen van de aanwezigheid de waarde van een nieuwe flag jsuit zet en op basis daarvan de scenes weer aanzet. In woorden is het wat lastig uitleggen, Maar schrijf voor jezelf gewoon alle situaties uit.
Er is idd een labs voor multi geofencing, die heb ik geactiveerd voor lampen uit wanneer we uit huis gaan en lampen aan wanneer we weer thuis komen EN de zon is ondergegaan.

In principe zou een routine die elke dag de lampen aan zet bij zonsondergang dus eerst een check moeten doen of 1 van ons thuis is en dan de lampen aan doen. Is er niemand van ons thuis, dan de lampen uit laten, of een mimic présence activeren of zoiets...

Dat verhaal met die flag...waar zie ik dat dan, of waar kan ik dat aanpassen? Heb je het dan over die developers site? of een bepaalde app en zoja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bartez schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:25:
[...]

Er is idd een labs voor multi geofencing, die heb ik geactiveerd voor lampen uit wanneer we uit huis gaan en lampen aan wanneer we weer thuis komen EN de zon is ondergegaan.

In principe zou een routine die elke dag de lampen aan zet bij zonsondergang dus eerst een check moeten doen of 1 van ons thuis is en dan de lampen aan doen. Is er niemand van ons thuis, dan de lampen uit laten, of een mimic présence activeren of zoiets...

Dat verhaal met die flag...waar zie ik dat dan, of waar kan ik dat aanpassen? Heb je het dan over die developers site? of een bepaalde app en zoja welke?
Uiteindelijk staan alle regels op de bridge zelf. De regels die je in de apps aan maakt (officiele en 3rd party) en regels die je met hue labs aanmaakt.

Op de developers site kun je lezen hoe je via je browser verbinding kunt maken met je bridge. Je kunt dan alle regels opvragen, vervolgens even uitzoeken welke regels nu eigenlijk waarvoor zijn en kijken hoe je ze aan zou moeten passen.

edit--

Ik heb ff ingelogd op de hue developers site en heb even een voorbeeld van een rule geknipt.

JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
{
"1": {
    "name": "Wall Switch Rule",
    "lasttriggered": "2013-10-17T01:23:20",
    "creationtime": "2013-10-10T21:11:45",
    "timestriggered": 27,
    "owner": "78H56B12BA",
    "status": "enabled",
    "conditions": [
        {
            "address": "/sensors/2/state/lastupdated",
            "operator": "dx"
        },
        {
            "address": "/sensors/2/state/buttonevent",
            "operator": "eq",
            "value": "16"
        }
    ],
    "actions": [
        {
            "address": "/groups/0/action",
            "method": "PUT",
            "body": {
                "scene": "S3"
            }
        }
    ]
} 

Zoals je ziet bestaat een regel uit condities en acties. In dit voorbeeld zie je bij de condities dat de state vam sensor 2 aangepast moet worden en dat de waarde van het event gelijk moet zijn aan 16. Als aan die condities wordt voldaan dan wordt het hele huis (groep 0) op scene "S3" gezet.

https://developers.meethue.com/develop/hue-api/6-rules-api/

[ Voor 34% gewijzigd door Janoz op 11-03-2019 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
Janoz schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:47:
[...]

Uiteindelijk staan alle regels op de bridge zelf. De regels die je in de apps aan maakt (officiele en 3rd party) en regels die je met hue labs aanmaakt.

Op de developers site kun je lezen hoe je via je browser verbinding kunt maken met je bridge. Je kunt dan alle regels opvragen, vervolgens even uitzoeken welke regels nu eigenlijk waarvoor zijn en kijken hoe je ze aan zou moeten passen.
Ah thanx :)

-edit-

Ook thanx voor de code!

[ Voor 3% gewijzigd door Bartez op 11-03-2019 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 09:36
Ik heb een bed and breakfast met 6 kamers en wil voor elke kamer een aparte regeling. Heb ik dan voor elke kamer een bridge nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10 16:56
verzenden schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:29:
Ik heb een bed and breakfast met 6 kamers en wil voor elke kamer een aparte regeling. Heb ik dan voor elke kamer een bridge nodig?
Met 1 bridge moet het wel lukken. Sterker nog, het kan ook zonder bridge en alleen met afstandsbediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:45
Bartez schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:52:
[...]

Ah thanx :)

-edit-

Ook thanx voor de code!
Je kan zelf een memory variable maken.

Deze zet je dan op 1 bij de acties van de geofencing rules wanneer er iemand thuis is.
Bij de geofencing rules waar iedereen afwezig is, kun je hem op 0 zetten.

Diezelfde variable kan je toevoegen aan de condities van de rules die de automatische verlichting sturen.
De condities voldoen daarmee wel of niet om de acties uit te voeren.

De app all4hue geeft wat inzicht welke rules er bestaan en hoe dit werkt.

Helaas werkt de app niet altijd goed wanneer je rules wil aanpassen. Komen nogal wat errors voorbij die ik gemeld heb aan de app ontwikkelaar. Je kan wel je eigen memory sensor daarmee toevoegen.

Nu heb ik geen idee hoe de geofencing rules eruit zien.

De api rechstreeks aanspreken gaat wel heel goed. Dit staat beschreven in de eerder aangegeven link.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

mcmd schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:50:
[...]

Met 1 bridge moet het wel lukken. Sterker nog, het kan ook zonder bridge en alleen met afstandsbediening.
De bridge heb je nodig om scenes te maken en als je de boel wilt bedienen via je mobiel.
Een scene gebruik je als je meer wilt dan aan/uit en dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:23
Bartez schreef op maandag 11 maart 2019 @ 11:57:

thanx!
Gebruik de app iConnectHue. Die heeft aanzienlijk meer mogelijkheden zoals meerdere geoconference en voorwaarden wanneer bepaalde acties moeten gebeuren. Ik gebruik deze zelf ook en het geeft je een betere controle en aanzienlijk meer mogelijkheden. Je kunt ook de standaard app erbij houden.
Succes en anders wordt het programmeren (en leren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Zojuist hebben mijn (indoor) motion sensors een update gehad.
Er is vanuit Signify nog geen release notes beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
Ik ben wel benieuwd wat je wil. In de gang kan ik me iets met een sensor voorstellen, maar als je constant vreemden over de vloer hebt zou ik graag een foolproof systeem willen en zou ik geneigd zijn naar ouderwetse schakelaars. Of wil je iets met gezellige sfeerkleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 16:23
Omdat je het graag luxe wil aanpakken (met Hue), kijk dan eens naar deze website ;)

https://9to5mac.com/2019/01/14/ipad-home-control-panel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:52
Uit nieuwsgierigheid, waarom zou je dit willen?
Ik herinner me nog een hotel in Eindhoven dat het ook nodig vond om de kamer verlichting op een high-tech manier te bedienen.
Uiteindelijk kregen we om 1 uur 's nachts een andere kamer omdat het licht niet meer uit ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
LDVC schreef op maandag 11 maart 2019 @ 23:02:
Ik kan er nu meldingen mee instellen binnen homekit, maar weet niet zeker of dat hiervoor ook was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
TheMystery schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:01:
[...]

Ik kan er nu meldingen mee instellen binnen homekit, maar weet niet zeker of dat hiervoor ook was.
Dat kon al heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Zorg wel dat gasten enkel via schakelaars of sensoren controle hebben. Als je de toegang geeft tot de app, dan kunnen ze ook de verlichting in elkaars kamer aanpassen.
Voor verlichting in overige/ privé vertrekken zou ik wel een aparte bridge gebruiken om te voorkomen dat je per ongeluk de verlichting in je gast verblijven aanpast wanneer je via de app werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mediumdry
hoeveel verschillende kanalen kunnen eigenlijk gebruikt worden? Of is het een kanaal in combinatie met de code van het zigbee netwerk? Ik bedoel, met 7 losse zigbee netwerken zal het allemaal nog niet zo'n probleem zijn, maar vanaf hoeveel wel?

Gelden dezelfde problemen die er zijn met wifi netwerken in flatgebouwen e.d.? Het is low power dus de gebruikte bandbreedte en het aantal packets zal veel lager liggen, maar is dat genoeg om problemen te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:08

DukeBox

loves wheat smoothies

mediumdry schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:53:
hoeveel verschillende kanalen kunnen eigenlijk gebruikt worden?
Hangt van de implementatie af maar Hue welke alleen in 2.4GHz zit, 16 kanalen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 16:28

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

LDVC schreef op maandag 11 maart 2019 @ 23:02:
Release notes stond erbij als link.

Hue Motion Sensor & Hue Outdoor Sensor
March 11, 2019
Software version: 6.1.1.2757

Fix for light level sensor issue observed by some users.
Reliability and behavioral improvements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
LDVC schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:05:
[...]

Zorg wel dat gasten enkel via schakelaars of sensoren controle hebben. Als je de toegang geeft tot de app, dan kunnen ze ook de verlichting in elkaars kamer aanpassen.
Voor verlichting in overige/ privé vertrekken zou ik wel een aparte bridge gebruiken om te voorkomen dat je per ongeluk de verlichting in je gast verblijven aanpast wanneer je via de app werkt.
Volgens mij moeten ze dan wel eerst toegang krijgen tot de bridge, via de ronde knop? Maar het is inderdaad niet handig. Sowieso zou ik in een B&B een gastennetwerk willen hebben, zadat de gasten niet op mijn printer, NAS etc. kunnen.

Als je de Hue dimmers gebruikt, realiseer je je dan dat die met magneetjes aan de grondplaat zitten? Jij hebt natuurlijk betrouwbare gasten, maar na een reset zijn die dimmers ook voor anderen bruikbaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
mediumdry schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:53:
hoeveel verschillende kanalen kunnen eigenlijk gebruikt worden? Of is het een kanaal in combinatie met de code van het zigbee netwerk? Ik bedoel, met 7 losse zigbee netwerken zal het allemaal nog niet zo'n probleem zijn, maar vanaf hoeveel wel?

Gelden dezelfde problemen die er zijn met wifi netwerken in flatgebouwen e.d.? Het is low power dus de gebruikte bandbreedte en het aantal packets zal veel lager liggen, maar is dat genoeg om problemen te voorkomen?
Hue maakt gebruik van ZigBee Light Link profiel en die ondersteund 4 kanalen.

ZigBee gebruikt (ongeacht profiel) maar 1 kanaal tegelijkertijd, in combinatie met een unieke netwerk key!

Dus het is geen probleem wanneer er meerdere ZigBee netwerken op hetzelfde kanaal zitten (mits ze zich netjes gedragen). Heb in de praktijk meerdere ZLL netwerken naast elkaar gehad op zelfde kanaal en nooit problemen mee gehad, behalve met producten die een slechte ZigBee implementatie hebben (geen ZLL maar meuk met ZHA).

Meerdere WiFi bronnen op 2,4Ghz kan inderdaad invloed hebben op stabiliteit ZigBee netwerk, er kan dan package colision optreden en berichten verloren gaan, gelukkig heeft ZigBee een retry mechanisme, dus komt het vaak nog goed. Mocht het toch problemen geven kun je het Hue systeem van kanaal laten wisselen.

Hoop dat je er iets mee kunt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Sinds een week of 2 ook met het Hue virus besmet en inmiddels de nodige ledstrips en lampen in huis, bevalt tot nu toe perfect!

Maar ik heb dus een 2meter lightstrip + 1 losse meter achter de tv geplakt zitten en wil m`n pc monitor ook gaan voorzien. Maar de strip achter de tv zit nu aan 1 stuk geplakt waardoor je dus lelijke hoeken krijgt, is hier nog iets voor? Zat er al te denken om de strips in de hoeken te knippen op de juiste plek en hier een kabeltje tussen te solderen. Hebben meer mensen hier dit al gedaan?

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afca1988
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-05-2023
Ik heb een vraagje omtrent het aanleggen van spotjes in een verlaagd plafond.
Ik heb 10 spots white and color en 6 white ambiance. Deze gaan allemaal in mijn plafond in de woonkamer en de hal.

Zijn deze aan te sluiten zonder schakeldraad?
Dus geen schakelaars op de wand en gewoon gebruik maken van de hue switches die ik op de muur plak?
Volgens mij zitten ze dan direct op de 220v en schakel ze dan met de switches/app. Of moet er altijd wel een ''analoge'' schakelaar aanwezig zijn?

ik hoop dat jullie mij begrijpen haha.

Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

afca1988 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:36:
Ik heb een vraagje omtrent het aanleggen van spotjes in een verlaagd plafond.
Ik heb 10 spots white and color en 6 white ambiance. Deze gaan allemaal in mijn plafond in de woonkamer en de hal.

Zijn deze aan te sluiten zonder schakeldraad?
Dus geen schakelaars op de wand en gewoon gebruik maken van de hue switches die ik op de muur plak?
Volgens mij zitten ze dan direct op de 220v en schakel ze dan met de switches/app. Of moet er altijd wel een ''analoge'' schakelaar aanwezig zijn?

ik hoop dat jullie mij begrijpen haha.

Alvast bedankt voor de reacties
Je hoeft er niet perse een schakelaar aan vast te maken. Maar ik zou het wel doen. Al is het maar om het nu geregeld te hebben en dat als je over 10 jaar er gewone lampen in wilt zetten je altijd nog de schakelaar kunt gebruiken. Om het nog maar niet te hebben over het eventueel massa resetten wat je met de schakelaar kunt doen als ze niet meer bereikbaar zijn.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 16:08

DukeBox

loves wheat smoothies

Shunt schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:49:
...om het nu geregeld te hebben en dat als je over 10 jaar er gewone lampen in wilt zetten...
Denk niet snel dat je van smart naar non smart schakelt. Zeker niet in de toekomst.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:08

d0s

sssst

Shunt schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:49:
[...]

Je hoeft er niet perse een schakelaar aan vast te maken. Maar ik zou het wel doen. Al is het maar om het nu geregeld te hebben en dat als je over 10 jaar er gewone lampen in wilt zetten je altijd nog de schakelaar kunt gebruiken. Om het nog maar niet te hebben over het eventueel massa resetten wat je met de schakelaar kunt doen als ze niet meer bereikbaar zijn.
Ik heb bewust geen enkele schakelaar meer. Heerlijk, ook esthetisch. :)

En sinds de power on functionaliteit helemaal niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bestel anders een goedkoop armatuurtje extra en maak daar een normale stekker aan vast. Dan kan je altijd een lamp uit het plafond halen en via dat armatuurtje even resetten

Ik zou zelf niet bestaande schakelaars wegwerken maar in een nieuwe situatie aanleggen is ook wat overbodig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

DukeBox schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:14:
[...]

Denk niet snel dat je van smart naar non smart schakelt. Zeker niet in de toekomst.
Nee maar geen schakelaars doet het vaak ook niet goed voor de verkoopwaarde van je huis. :O
Maar goed ieder zijn ding. Ik heb zelf een aantal B/J lightlink schakelaars in mijn huiskamer en boven gaan er uit eindelijk B/J friends of hue schakelaars komen (eerste reviews zijn al online te vinden). Maar die gaan over de originele bedrading heen. Zodat ik altijd bij de schakeldraden kan om eventjes een hard reset uit te voeren of om een schakelaar terug te plaatsen. Heb nu voldoende vrouwmensen over de vloer gehad die helemaal in paniek raken van een "nieuwerwetse" schakelaar. Laat staan als er mensen langs komen die nog een stapje meer digibeet zijn.

Leuk ding is dat de kids van een vriend van me een nieuwe hobby hebben bedacht. Hue schakelaars door het hele huis wisselen! Kom je op de WC schakel je de keuken. Kom je het huis binnen druk je de gang aan gaat de verlichting op de badkamer aan! Nee doe mij maar een paar "vaste" schakelaars.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
s e k schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:38:
[...]

Je kan zelf een memory variable maken.

Deze zet je dan op 1 bij de acties van de geofencing rules wanneer er iemand thuis is.
Bij de geofencing rules waar iedereen afwezig is, kun je hem op 0 zetten.

Diezelfde variable kan je toevoegen aan de condities van de rules die de automatische verlichting sturen.
De condities voldoen daarmee wel of niet om de acties uit te voeren.

De app all4hue geeft wat inzicht welke rules er bestaan en hoe dit werkt.

Helaas werkt de app niet altijd goed wanneer je rules wil aanpassen. Komen nogal wat errors voorbij die ik gemeld heb aan de app ontwikkelaar. Je kan wel je eigen memory sensor daarmee toevoegen.

Nu heb ik geen idee hoe de geofencing rules eruit zien.

De api rechstreeks aanspreken gaat wel heel goed. Dit staat beschreven in de eerder aangegeven link.
Succes!
Thanx, ik ga verder puzzelen...
royaljoop schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:25:
[...]

Gebruik de app iConnectHue. Die heeft aanzienlijk meer mogelijkheden zoals meerdere geoconference en voorwaarden wanneer bepaalde acties moeten gebeuren. Ik gebruik deze zelf ook en het geeft je een betere controle en aanzienlijk meer mogelijkheden. Je kunt ook de standaard app erbij houden.
Succes en anders wordt het programmeren (en leren).
Eveneens Thanx...misschien is die iconnecthue toch wel een goed idee, daar kun je dus ook multi geofencing mee regelen/instellen zoals Hue Labs dat doet?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

https://www.busch-jaeger-...e=1087016&produkt=1086993
De nieuwe Busch Jaeger Friends of hue schakelaar. Nu nog even wachten tot hij daadwerkelijk in de winkels ligt.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 12:03

Samueldw

ISO 516

Iemand ervaring met Iluminize?

Ik heb 2 lampen die ik niet kan vervangen door Hue lampen, namelijk een kroonluchter met 15 kleine 15W gloeilampjes op 230V en een wandlamp met 5x 10W G4 halogeenlampjes op 24V.

Nu kwam ik het volgende tegen bij Iluminize:
Zigbee 3.0 LED-Controller 1x 8A, 12V-36V voor de wandlamp met 5x 10W 24V halogeen

Zigbee 3.0 Dimm-Aktor Mini 1 x 230V, 200W / 400W voor de kroonluchter met 15x 15W 230V gloeilampen.

Het lijkt mij dat dat moet werken. Integreren de Iluminize dimmers mooi met Philips Hue?

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Samueldw schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 17:43:

Ik heb 2 lampen die ik niet kan vervangen door Hue lampen, namelijk een kroonluchter met 15 kleine 15W gloeilampjes op 230V en een wandlamp met 5x 10W G4 halogeenlampjes op 24V.

Zigbee 3.0 LED-Controller 1x 8A, 12V-36V voor de wandlamp met 5x 10W 24V halogeen

Zigbee 3.0 Dimm-Aktor Mini 1 x 230V, 200W / 400W voor de kroonluchter met 15x 15W 230V gloeilampen.

Het lijkt mij dat dat moet werken. Integreren de Iluminize dimmers mooi met Philips Hue?
Dat zijn dezelfde als de iCasa dingen, zoek maar eens in dit topic op beide merken. Hier bijvoorbeeld:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57539500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferi
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09 21:45
Shunt schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 17:01:
https://www.busch-jaeger-...e=1087016&produkt=1086993
De nieuwe Busch Jaeger Friends of hue schakelaar. Nu nog even wachten tot hij daadwerkelijk in de winkels ligt.
83 euro?! die van Niko zijn al duur... dit is helemaal overdreven...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toempf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 21:07
Samueldw schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 17:43:

Ik heb er twee van de onderste, en ze zijn zichtbaar/werken als een normale hue lamp. De ene zit bij mij voor een 12v transformator die vervolgens 5x3 watt spotjes aansturen, en de andere stuurt 6 filament ledlampen aan. Allebei zonder problemen, ze zijn vrij breed inzetbaar imo :)
Pagina: 1 ... 36 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic