[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.481 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

• Larssbu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13-05-2024
Hurricane schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:01:
[...]

Als je nu een eigen scène aan maakt als de lampen in de goede stand staan en deze aan roept ipv lampen gewoon inschakeld. Dan hoef je ze ook niet meer te goed in te stellen.
Dat heb ik gedaan voor zover ik weet. Die scene lampen aan is hoe de lampen moeten zijn, de juiste kleur en gedimd op 60%.
Toch is er regelmatig 1 spotje wat heel zwak brand.

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Nee, wil bestaand schakelmateriaal houden. Denk dat ik pulsdrukkers ga doen met daarachter een Fibaro dimmer, en daarmee dan via Homey de lampen aanstuurt. Zou moeten kunnen toch?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10 07:17
Sanderrr schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:26:
[...]

Nee, wil bestaand schakelmateriaal houden. Denk dat ik pulsdrukkers ga doen met daarachter een Fibaro dimmer, en daarmee dan via Homey de lampen aanstuurt. Zou moeten kunnen toch?
Dat lijkt me wel idd..

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:49
PSspike schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:00:
In de configuratie van de Outdoor Motion Sensor kan je kiezen voor 'Return to previous state'. Zelfde functionaliteit heb ik sinds twee dagen ook draaien icm een Hue Outdoor Discover Floodlight, werkt perfect!
Argh dat werk uiteraard niet bij de indoor motion sensor :(
Die kent allen "Turn off" en "Do Nothing"

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:41

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

visser.m schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:37:
[...]

Ik gebruik deze voor het schakelen van een filament plafondlamp boven de eettafel:
https://www.amazon.de/Pau...tger%C3%A4t/dp/B0721G1YMG

Ik heb de niet dimbare, werkt perfect. Het relais klikt wel hoorbaar, maar voor mij niet storend.
Kun je mij de maatvoering van dit apparaat geven?

Ik zoek iets dergelijks om in de bouwen.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:28

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

SniperGuy schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:13:
[...]

Dit kan wel. Ga naar Hue Labs en kies de formule:"no motion, no fuss" ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
i2Paq schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:24:
[...]

Dan kun je beter dit pakken: https://www.wifimedia.eu/nl/icasa-dimmer.html

Wordt het niet tijd om de OP aan te passen? Hoe vaak deze al niet voorbij is gekomen. En ook gelijk de tip hierboven: No Motion No Fuss komt ook vaak voorbij...

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

IJsbeer schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:48:
[...]

Dan kun je beter dit pakken: https://www.wifimedia.eu/nl/icasa-dimmer.html

Wordt het niet tijd om de OP aan te passen? Hoe vaak deze al niet voorbij is gekomen. En ook gelijk de tip hierboven: No Motion No Fuss komt ook vaak voorbij...
Enorm bedankt! (y)

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:43
SniperGuy schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:13:
[...]

In iConnecthue is die mogelijkheid er ook voor de indoor motion sensor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• visser.m
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:01
i2Paq schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:24:
[...]

Op de site van de fabrikant staat H: 28 x B: 95 x T: 38 mm

Ik heb voor deze gekozen omdat mijn lamp niet dimbaar is. Leek me niet handig om er dan toch een zigbee dimmer tussen te zetten... Dit is gewoon een inbouw aan/uit schakelaar. Hij past bij mij precies in het armatuur op het plafond.

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-10 10:01
Een maand geleden heb ik een Philips hue strip gekocht bij de mediamarkt voor onder het bed. Werkte top, tot ik hem vandaag deels ging afknippen. Een paar type lichten gaan nu niet meer uit. Ik las helaas op internet dat dit een veel voorkomend probleem is... heb ook niet de tools om het zelf te fixen. Of is er een andere optie? Kan ik hiervoor bij de mediamarkt of bij Philips aankloppen om een nieuwe strip te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 09:56
Ik heb mijn bridge vervangen voor een nieuwe (kreeg ik van Philips bij een actie een tijdje terug)
Nu is de OSRAM plug in de schuur onbereikbaar.
Is de afstand die de nieuwe brige kan overbruggen korter dan de oude ?
En hoe los ik dit eenvoudig op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Thomas19903 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:23:
Een maand geleden heb ik een Philips hue strip gekocht bij de mediamarkt voor onder het bed. Werkte top, tot ik hem vandaag deels ging afknippen. Een paar type lichten gaan nu niet meer uit. Ik las helaas op internet dat dit een veel voorkomend probleem is... heb ook niet de tools om het zelf te fixen. Of is er een andere optie? Kan ik hiervoor bij de mediamarkt of bij Philips aankloppen om een nieuwe strip te krijgen?
Ik zou even contact met Philips opnemen.
Nu ga ik er van uit dat je hem op de plek waar het schaartje staat hebt afgeknipt?

Er zit toevallig niet een soort van sluiting op de plek door het knippen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-10 06:33
kevertje1977 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 07:01:
Ik heb mijn bridge vervangen voor een nieuwe (kreeg ik van Philips bij een actie een tijdje terug)
Nu is de OSRAM plug in de schuur onbereikbaar.
Is de afstand die de nieuwe brige kan overbruggen korter dan de oude ?
En hoe los ik dit eenvoudig op ?
De afstand zou niets moeten uitmaken. Misschien heb je iets aan deze tips van twee pagina's terug?
Erik1971 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:01:
[...]

Wat je zou kunnen doen (had soortgelijke situatie met lamp die nota bene 2 meter van de bridge af stond...) , is plug even uit stopcontact halen, Hue app openen en naar nieuwe lampen zoeken en vervolgens de plug weer in stopcontact doen! Deze handeling heeft bij mij geholpen om de lamp terug te vinden, was een oude LivingWhite spaarlamp van Philips, maar wellicht dat deze truck ook voor Osram plug werkt?!
Erik1971 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:23:
[...]

Klopt, maar als je bridge in zoeken naar lampen toestand zet en lamp kondigt aan dat deze het netwerk (re-)joined dan wordt er vanuit de bridge allerlei acties ondernomen om deze lamp te bereiken (meer details kan ik niet delen).

Dat re-joinen (device anounce in ZigBee terminologie) is iets wat voor alle Philips ZigBee lampen geldt, inclusief de oudere Living Whites/Colors, maar of het ook gaat werken met een Osram plug blijf een vraag (daar heb ik geen ervaring mee ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:49
Hurricane schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:41:
[...]

Dit kan wel. Ga naar Hue Labs en kies de formule:"no motion, no fuss" ;)
Ah Top! tijd dat ze dat in de app zelf bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:41
Heb een oude door een nieuwe bridge vervangen, mede om de mogelijkheid na een stroomonderbreking de oude waarde van de lamp te kunnen herstellen. Vervolgens nieuwe app geïnstalleerd, lampen en bridge geüpdatet, gewenste reactie ingesteld voor elke lamp. Maar na een een onderbreking gaat de lamp gewoon fel wit, als vanouds.
Wat mis ik?

[ Voor 0% gewijzigd door Marcva op 22-02-2019 16:06 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeveej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:46
Per lamp moet je nog in de app aangeven wat het inschakel gedrag is, dat zit onder instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:33
@Marcva de power-on behavior werkt alleen als de lamp 5s uit staat.

Bij snel uit-aan schakelen blijft het oude gedrag.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 00:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Xander schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:37:
de power-on behavior werkt alleen als de lamp 5s uit staat.
Daarnaast moet hij ook minimaal 20 sec. niet aangepast zijn én niet actief in een entertainment groep.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
DukeBox schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:48:
[...]

Daarnaast moet hij ook minimaal 20 sec. niet aangepast zijn én niet actief in een entertainment groep.
Als je hem niet naar de laatste stand laat gaan maar naar een vast ingestelde stand is dat natuurlijk geen issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:41
@deeveej @Xander @DukeBox Dank voor jullie reacties. Herstelgedrag heb ik in de app aangegeven. Nu iets meer geduld getracht bij het inschakelen, maar zonder het gewenste resultaat. Na een minuut vol wit :?Never mind, instellingen waren uit de app verdwenen. Opnieuw gedaan en werkt nu wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Marcva op 23-02-2019 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowRide
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:25
Ik heb al heel wat forums afgezocht maar kan het niet vinden :?
Ik ben zelf bezig met een lamp voor boven de eettafel te maken, hiervoor wil ik als lichtbron een Philips Hue LED strip voor gebruiken. Het probleem hierbij is dus dat ik geen stopcontact heb om de stekker in te kunnen doen. Wel heb ik de draden om een lamp mee aan te sluiten, maar dit is 230V.
Wat ik heb kunnen vinden werkt de strip op 12V dus zou 230V te veel zijn. Hebben jullie hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn motion sensor is van de houder gevallen en krijg ik met geen mogelijkheid meer aan de praat. Batterijen uiteraard verwisseld en setup/test ingedrukt. Lampje gaat ook niet meer aan.

Geen idee hoe lang ik hem al heb maar misschien al wel 2jr.
Kan je daar nog iets mee bij Philips?
Of wordt dit een nieuwe kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Jongens, de twee voorgaande vragen zijn toch geen Hue-vragen? De ene gaat over het ophangen van een 12 volt lamp aan een 230 volt contactpunt, en de andere over garantie op een twee jaar oud product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dit nu weer voor raars. Sindskort krijg je bij het multitasken op een iPhone een zwart huebalkje te zien die je een goede dag wenst. Kun je dit uitschakelen want het ziet er niet uit en het is ook nog eens ongevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Larssbu schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:31:
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een probleempje waarvoor ik geen oplossing kan vinden.
Ik woon sinds kort in mijn nieuwbouwwoning, ik heb daar veel hue lampen.
Beneden een verlaagd plafond met 28 gu10 white ambiance spots, verder nog een stuk of 6 andere hue lampen in het huis.

Het probleem zit in de spotjes beneden. Ik heb ze eigenlijk standaard op de scene lezen staan en dan een stukje terug gedimd.
Bijna dagelijks is er wel 1 spotje die veel verder gedimd is dan de rest, het vreemde is dat het ook iedere keer een ander spotje is.
Als ik dan voor de woonkamer de scene lezen weer instel in de hue app zijn alle spotjes weer goed.
Het is dus op te lossen, maar irritant dat ik dat steeds moet doen.

Weten jullie waar dit aan zou kunnen liggen?

Misschien handig om nog te vermelden dat alle automatisering in Apple homekit is geregeld. 15 minuten voor zonsondergang wordt de scene ‘lampen aan’ ingeschakeld en deze scene schakelt alle spots in de keuken en woonkamer aan.
Hier exact hetzelfde met een routine van 30+ lampen. (1 bridge zit vol). Gaat ook alleen om de GU10 die anders aandimt, of minder aangaat, of soms helemaal niet. Wel vaak dezelfde.
Kanaal vaak veranderd e.d. maar dat lijkt niet te werken. Erg storend is het niet, maar typisch wel :(.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-10 06:33
SnowRide schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:05:
Ik heb al heel wat forums afgezocht maar kan het niet vinden :?
Ik ben zelf bezig met een lamp voor boven de eettafel te maken, hiervoor wil ik als lichtbron een Philips Hue LED strip voor gebruiken. Het probleem hierbij is dus dat ik geen stopcontact heb om de stekker in te kunnen doen. Wel heb ik de draden om een lamp mee aan te sluiten, maar dit is 230V.
Wat ik heb kunnen vinden werkt de strip op 12V dus zou 230V te veel zijn. Hebben jullie hier een oplossing voor?
Dan moet je er een omvormer tussen zetten.
readytoflow schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:18:
Mijn motion sensor is van de houder gevallen en krijg ik met geen mogelijkheid meer aan de praat. Batterijen uiteraard verwisseld en setup/test ingedrukt. Lampje gaat ook niet meer aan.

Geen idee hoe lang ik hem al heb maar misschien al wel 2jr.
Kan je daar nog iets mee bij Philips?
Of wordt dit een nieuwe kopen?
Dit kun je het beste bij je leverancier of Philips navragen. Waarschijnlijk niet: laten vallen is natuurlijk geen "gewoon gebruik" ;) - maar nee heb je, ja kun je krijgen.
roawser schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:40:
Jongens, de twee voorgaande vragen zijn toch geen Hue-vragen? De ene gaat over het ophangen van een 12 volt lamp aan een 230 volt contactpunt, en de andere over garantie op een twee jaar oud product.
Het gaat in beide gevallen wel om Hue producten. ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 04:33:
Wat is dit nu weer voor raars. Sindskort krijg je bij het multitasken op een iPhone een zwart huebalkje te zien die je een goede dag wenst. Kun je dit uitschakelen want het ziet er niet uit en het is ook nog eens ongevraagd.
Misschien wanneer je de app opent bij Instellingen / Geavanceerd / Berichtvoorkeuren? Op zich wel vreemd, want ik heb alles aanstaan en heb hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larssbu
Kecin schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 05:15:
[...]

Hier exact hetzelfde met een routine van 30+ lampen. (1 bridge zit vol). Gaat ook alleen om de GU10 die anders aandimt, of minder aangaat, of soms helemaal niet. Wel vaak dezelfde.
Kanaal vaak veranderd e.d. maar dat lijkt niet te werken. Erg storend is het niet, maar typisch wel :(.
Dacht even dat ik de enige was, maar er zijn dus meer gevallen!
Hoe verander je het kanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Larssbu schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:28:
[...]

Dacht even dat ik de enige was, maar er zijn dus meer gevallen!
Hoe verander je het kanaal?
Open Hue App ga naar instellingen, selecteer Hue Bridges, dan wordt overzicht bridges getoond, selecteer “i” bij je Bridge, dit opent configuratie scherm van je bridge, onderaan pagina staat de optie om kanaal te veranderen!

Let op met Hue Tap en Friends of Hue Schakelaars, deze moet je met de hand op juiste kanaal zetten (als het goed is geeft App dit ook aan)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 21:06
Is iemand misschien bekend met dit probleem? Sinds kort heb ik zes Hue White & Colour lampen in een groep in mijn woonkamer zitten. Als deze op de stand 'Ontspannen' uit de Hue app staan, is er een lamp die na een tijdje om de 20 seconden steeds voor ongeveer een seconde overschakelt naar een roze gloed. Ik zit me er ontzettend aan te ergeren, heb al een aantal keer de stekker uit de lamp gehaald, maar dit lost het probleem maar voor een kwartier op, daarna begint het weer.

In het armatuur zit geen dimmer, zou deze lamp dan defect zijn? Vanavond zal ik deze lamp nog even in een andere lamp draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larssbu
Erik1971 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:36:
[...]

Open Hue App ga naar instellingen, selecteer Hue Bridges, dan wordt overzicht bridges getoond, selecteer “i” bij je Bridge, dit opent configuratie scherm van je bridge, onderaan pagina staat de optie om kanaal te veranderen!

Let op met Hue Tap en Friends of Hue Schakelaars, deze moet je met de hand op juiste kanaal zetten (als het goed is geeft App dit ook aan)!
Thanks, ga ik proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:06

ManiacsHouse

Scheisse!

Sirhc_95 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:45:
Is iemand misschien bekend met dit probleem? Sinds kort heb ik zes Hue White & Colour lampen in een groep in mijn woonkamer zitten. Als deze op de stand 'Ontspannen' uit de Hue app staan, is er een lamp die na een tijdje om de 20 seconden steeds voor ongeveer een seconde overschakelt naar een roze gloed. Ik zit me er ontzettend aan te ergeren, heb al een aantal keer de stekker uit de lamp gehaald, maar dit lost het probleem maar voor een kwartier op, daarna begint het weer.

In het armatuur zit geen dimmer, zou deze lamp dan defect zijn? Vanavond zal ik deze lamp nog even in een andere lamp draaien.
Lamp al keer gereset met de remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Hurricane schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:13:
Heb net de 2e geïnstalleerd voor de lamp bij de voordeur en die kan ik nu na een sync van hue met de home aan en uit schakelen met een stem commando en via de home app. Ja dat werkt dus!
Heb ze ook aangeschaft voor een aantal lampen welke niet hoeven te dimmen, werkt als een zonnetje.
Enige min puntje is dat je ze niet kan uitsluiten in bestaande scenes (zoals nachtlampje) waar het onlogisch is dat een lamp inschakelt op 100%. Uiteraard is dit wel simpel op te lossen door ze weg te gooien en zelf handmatig aan te maken.
Mocht iemand willen weten of de inhoud klein genoeg is om ergens in te bouwen, hier staan prima fotos: https://forum.smartapfel....ug-zerlegt-zigbee-switch/

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 24-02-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoni
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-08 11:05
Zijn er verschillen in de bereikbaarheid (zigbee signaal ontvangst) van Innr (RB128T-2) gu10 en de orginele GU10 van Hue?

Ik heb nu een aantal Innr GU10 (7stuks vlak bij elkaar geplaatst) die niet altijd goed reageren, Ook de hub is behoorlijk dichtbij de lampen geplaatst.(<4 meter)

Met ander woorden zal het verbeteren als ik ze wissel met Hue lampen?
Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een standaard impulsdrukker i.c.m. aansturing voor HUE? Ik wil graag mijn lampen met een 'normale' schakelaar ten alle tijde aan kunnen zetten, maar ook via app e.d. kunnen aansturen.

Dus bijvoorbeeld de situatie: Lampen gaan aan bij zonsondergang en om 23uur uit. Ik wil dan de lampen na 23 nog even aan kunnen zetten indien nodig met een impulsdrukker (Jung 533EU). Ook esthetisch gezien liever ook alles in de Jung serie.

Jung heeft inmiddels een Hue Zigbee compatible product op de markt, maar dat kan acht (lamp)groepen tegelijk aansturen. Ik heb dus liever een schakelaar per lamp, ook op verschillende plekken in het huis.

Lang verhaal kort; ik ben dus op zoek naar een Hue Zigbee compatible inbouwzender die ik met mijn Jung 533EU kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
skoni schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:24:
Zijn er verschillen in de bereikbaarheid (zigbee signaal ontvangst) van Innr (RB128T-2) gu10 en de orginele GU10 van Hue?

Ik heb nu een aantal Innr GU10 (7stuks vlak bij elkaar geplaatst) die niet altijd goed reageren, Ook de hub is behoorlijk dichtbij de lampen geplaatst.(<4 meter)

Met ander woorden zal het verbeteren als ik ze wissel met Hue lampen?
Iemand daar ervaring mee?
Heb geen ervaring met Innr Lampen, dus of deze een minder goed bereik hebben kan ik niet zeggen.

Maar als ik je probleem lees, dan denk ik niet dat bereik het probleem is, maar eerder interference, je kan twee dingen doen;
1. Check de afstand van je Hue Bride tenopzichte van je Wifi Router, als deze te dicht opelkaar staan kan dat allerlei problemen geven, houd dan ook minimaal 50cm afstand (meer is beter).
2. Verander van ZigBee kanaal, kan zijn dat je last hebt van Wifi of andere apparaten die op 2,4 Ghz zitten te storen, hoe je kanaal wijzigd heb ik een aantal berichten terug toegelicht!

Success!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoni
@Erik1971

Bedankt,
Had ik misschien even moeten vermelden in mijn vraag, maar ik heb wat je zegt al geprobeerd. Het vreemde is dat ik een verdieping hoger ook lampen (hue) heb die wel goed reageren en zelfs nog een verdieping hoger gaat het ook nog probleemloos.
De bridge staat nu dus in de meterkast zonder verdere straling bronnen. De lampjes zitten in de carpoort en staat het dichts bij de bridge, dit dus tot in tegenstelling van de lampen op de slaapkamer (verd2).

Vandaar dat ik ze dus ook verdenk van minder ontvangst o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
skoni schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:13:
@Erik1971

Bedankt,
Had ik misschien even moeten vermelden in mijn vraag, maar ik heb wat je zegt al geprobeerd. Het vreemde is dat ik een verdieping hoger ook lampen (hue) heb die wel goed reageren en zelfs nog een verdieping hoger gaat het ook nog probleemloos.
De bridge staat nu dus in de meterkast zonder verdere straling bronnen. De lampjes zitten in de carpoort en staat het dichts bij de bridge, dit dus tot in tegenstelling van de lampen op de slaapkamer (verd2).

Vandaar dat ik ze dus ook verdenk van minder ontvangst o.i.d.
Ok, maar als ze buiten hangen, kan zijn dat je muur (gewapend beton?) en ramen (met metalen coating?) het bereik beperkt?! Je kan natuurlijk ff testen door een hue lamp tijdelijk buiten te plaatsen of dat verbetering op leverd?~!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:27
DesireHD schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:56:
[...]

Moet helaas nog even wachten tot morgenavond. Installateur heeft het niet gered om gisteren langs te komen... :/

Vrijdagavond/zaterdag zal ik even foto's maken van het "tussenresultaat". Heb er 2 besteld om te kijken wat de lichtopbrengst is; aan de hand daarvan bepalen we hoeveel we er in totaal nodig zijn en kunnen we de plaatsing ook bepalen. En daarna kan de boel pas dichtgestuced worden :)
Nog niet in de gelegenheid geweest om foto's te maken maar we hebben ondertussen 2 spots aangesloten en zijn tot de conclusie gekomen dat we minder spots nodig zijn als van tevoren bedacht. Er komt dus een "aardige bak licht" vanaf :)
Wat ons betreft ook prima geschikt om in de keuken boven het aanrecht te gebruiken.

Ik heb er 8 bijbesteld (kom dus op 10 totaal uit) waarbij we eerst dachten er minstens 13 nodig te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

GenetiX schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:41:
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een standaard impulsdrukker i.c.m. aansturing voor HUE? Ik wil graag mijn lampen met een 'normale' schakelaar ten alle tijde aan kunnen zetten, maar ook via app e.d. kunnen aansturen.

Dus bijvoorbeeld de situatie: Lampen gaan aan bij zonsondergang en om 23uur uit. Ik wil dan de lampen na 23 nog even aan kunnen zetten indien nodig met een impulsdrukker (Jung 533EU). Ook esthetisch gezien liever ook alles in de Jung serie.

Jung heeft inmiddels een Hue Zigbee compatible product op de markt, maar dat kan acht (lamp)groepen tegelijk aansturen. Ik heb dus liever een schakelaar per lamp, ook op verschillende plekken in het huis.

Lang verhaal kort; ik ben dus op zoek naar een Hue Zigbee compatible inbouwzender die ik met mijn Jung 533EU kan gebruiken.
Ik heb precies deze oplossing thuis, zelfs met dezelfde schakelaars, maar dat was verre van triviaal. In het kort komt het er op neer dat ik een KAKU module een signaal laat sturen naar een RFXCOM welke aan een Pi hangt. Daarop draait een python scriptje welke een signaal stuurt naar de hue bridge.

Omdat ik de rfxcom toch al had, was dit de mooiste en goedkoopste oplossing. Als KAKU module heb ik een AWST-8802 omgebouwd. Door op elke aan en elke uit een terminal te solderen kon ik vervolgens 4 lampen besturen, en omdat ik hotelschakelingen aan het vervangen was betekende dat vervolgens dat ik uiteindelijk 8 impulsdrukkers thuis kan gebruiken in het hele trappenhuis.

Maar goed, ik kan me goed voorstellen dat je liever een wat meer kant en klaar opossing zoekt ;).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 08:32
Stiggy schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:55:

Wat kunen jullie me aanraden? Het valt met op dat 13 x Milliskin me €519,87 kost. Maar met 5 x 3 pack Enneper inbouwspot + 7 x duopack Philips Hue GU10 spot White Ambiance kom ik op €347. Dat is toch een prima alternatief? Waarom is dat zoveel goedkoper, mis ik iets?

Zijn er andere armaturen waar de White Ambiance spots niet uitsteken?
Heb je de Enneper uiteindelijk besteld? Ik ben ook bezig met spotjes voor op de babykamer, en met de enneper kan ik voor 4 spotjes met €95 klaar zijn inc GU10 white ambiance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skoni
Erik1971 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:23:
[...]

Ok, maar als ze buiten hangen, kan zijn dat je muur (gewapend beton?) en ramen (met metalen coating?) het bereik beperkt?! Je kan natuurlijk ff testen door een hue lamp tijdelijk buiten te plaatsen of dat verbetering op leverd?~!
De Innr gaat terug naar de webshop en krijg vandaag de originele Hue binnen. kijken of dat verbeterd.
Thanks voor de tip. Er zit wel een betonnen muur tussen (buitenmuur) maar de afstand tussen de hub de lampjes is max 2 meter. Ik heb ook betonnen vloeren boven en daar komen de signalen toch beter binnen.

We gaan vanavond testen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Laatst online: 21-03 14:36
Janoz schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:53:
[...]

Ik heb precies deze oplossing thuis, zelfs met dezelfde schakelaars, maar dat was verre van triviaal. In het kort komt het er op neer dat ik een KAKU module een signaal laat sturen naar een RFXCOM welke aan een Pi hangt. Daarop draait een python scriptje welke een signaal stuurt naar de hue bridge.

Omdat ik de rfxcom toch al had, was dit de mooiste en goedkoopste oplossing. Als KAKU module heb ik een AWST-8802 omgebouwd. Door op elke aan en elke uit een terminal te solderen kon ik vervolgens 4 lampen besturen, en omdat ik hotelschakelingen aan het vervangen was betekende dat vervolgens dat ik uiteindelijk 8 impulsdrukkers thuis kan gebruiken in het hele trappenhuis.

Maar goed, ik kan me goed voorstellen dat je liever een wat meer kant en klaar opossing zoekt ;).
Ik zoek inderdaad een wat simpelere oplossing (wel een creatieve oplossing heb je btw). Ik zoek nog even verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 08-10 22:52
GenetiX schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:41:

Je kunt een Hue Dimmer remote of Livingwhites remote sloten en die achter je pulsdrukker proberen te prutsen, maar er zijn geen kant en klare producten beschikbaar. Je zou zoalks genoemd met Kaku of Fibaro kunnen werken, maar dat komt de betrouwbaarheid en snelle werking niet ten goede.

Dus toch maar even kijken naar de kant en klare Jung schakelaars of bij Niko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:12
robkrekel schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:04:
[...]
Heb je de Enneper uiteindelijk besteld? Ik ben ook bezig met spotjes voor op de babykamer, en met de enneper kan ik voor 4 spotjes met €95 klaar zijn inc GU10 white ambiance.
Nee, de inbouwmaat was uiteindelijk toch te groot voor de koof waar ze in moesten. En een collega die alles halogeen voor Hue color spots vervangen heeft gaf aan dat hij de warme kleur van gedimd halogeen maar niet kon benaderen met zijn Hue spots. Dus ik heb er vanaf gezien en ben voor een Home Assistant + Fibaro Dimmer oplossing gegaan (en heb de bestaande armaturen wit gespoten). Scheelt een hoop en werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xcept
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik heb al slimme dimmers in mijn huis voor domotica. Zitten er nu een jaar of 3 in. Begrijp ik het goed dat als ik mijn plafondlampen vervang door HUE, dan zal ik dus ook mijn dimmer weer moeten vervangen voor gewoon domme schakelaars? aan/uit niet dimmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

xcept schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:18:
Ik heb al slimme dimmers in mijn huis voor domotica. Zitten er nu een jaar of 3 in. Begrijp ik het goed dat als ik mijn plafondlampen vervang door HUE, dan zal ik dus ook mijn dimmer weer moeten vervangen voor gewoon domme schakelaars? aan/uit niet dimmen?
Ook geen domme schakelaars, maar gewoon door een lasklem. Hue lampen moeten permanent 'aan staan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xcept
  • Laatst online: 06-09-2024
Ok, dank je wel. Dan wordt het geen HUE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Stiggy schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:08:
[...]

Nee, de inbouwmaat was uiteindelijk toch te groot voor de koof waar ze in moesten. En een collega die alles halogeen voor Hue color spots vervangen heeft gaf aan dat hij de warme kleur van gedimd halogeen maar niet kon benaderen met zijn Hue spots. Dus ik heb er vanaf gezien en ben voor een Home Assistant + Fibaro Dimmer oplossing gegaan (en heb de bestaande armaturen wit gespoten). Scheelt een hoop en werkt prima!
Oké, tnx. Ik heb ze toch maar besteld, zal tzt wel even posten of ze bevallen.

edit:
Not_Disclosed schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:00:
Volgens mij zijn de Philips Enneper en Donegal de zelfde spots als de Milliskin. Er zit alleen geen lamp in. Ik heb deze getest met een Ikea GU10 lamp (Alleen dimbaar). Past goed en is een stuk voordeliger.
Ik denk ook dat het dezelfde zijn als ik deze foto's bekijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5ROCMNJeIUGWyYZzYbxCgPxS/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EXbHOnZqgOncddCgcd4gep1O/thumb.png

[ Voor 36% gewijzigd door robkrekel op 26-02-2019 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Janoz schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:20:
[...]

Ook geen domme schakelaars, maar gewoon door een lasklem. Hue lampen moeten permanent 'aan staan'.
Dat hoeft niet, juist een domme schakelaar kan handig zijn in combinatie met de power on functionaliteit. Snel uit-aan zet de verlichting aan bijvoorbeeld.
xcept schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:22:
Ok, dank je wel. Dan wordt het geen HUE.
Dan zal geen enkel systeem goed gaan werken vrees ik. In alle gevallen willen de lampen controle over de stroomtoevoer en dit niet via een dimmer laten lopen.

Die dimmers kan je toch weer verkopen? Kan je mooi wat lampen voor kopen :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

* Kecin heeft zojuist weer 3 meter ledstrip binnen. Entertainment room is nu sync met 5 lampen *O*. Heerlijk met een 35" ultra-wide scherm, gamen, audio. Super <3
Tsurany schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:53:
[...]

Dan zal geen enkel systeem goed gaan werken vrees ik. In alle gevallen willen de lampen controle over de stroomtoevoer en dit niet via een dimmer laten lopen.

Die dimmers kan je toch weer verkopen? Kan je mooi wat lampen voor kopen :)
^ dit dus inderdaad. Kan zo geen ander merk bedenken dat het anders doet. Of je dimmers zouden draadloos moeten kunnen zenden :+

[ Voor 59% gewijzigd door Kecin op 26-02-2019 15:04 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-r0en
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-03 15:00
Ik ben ook lid van de Hue sekte, maar nu heb ik GU10 lampen waarvan de kleur groen veel lichter is dan die van mn E27 lampen.. (wat een pech, precies groen niet van de 16 miljoen kleuren..)

Heb zitten googelen maar ik ben niet wijzer geworden. Heeft iemand dit al ervaren?

Edit: Tweakers to the rescue.
GU10 color is hardwarematig qua kleurenpallet niet gelijk aan de E27.. jammer

[ Voor 17% gewijzigd door J-r0en op 26-02-2019 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

J-r0en schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:38:
..GU10 color is hardwarematig qua kleurenpallet niet gelijk aan de E27.. jammer
Mogelijk past een gen2/3 lamp er beter bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
Afgelopen weekend eindelijk de lightstrips gehaald en het is nu al de beste aankoop in mijn collectie van slimme verlichting! Aangezien Ikea geen Tradfri lightstrips heeft(Ikea heeft ze wel maar niet van de tradfri collectie zelf) toch maar de Hue strips gehaald. Eentje achter de bank geplakt , de andere onder het tv meubel. Ik heb een Ikea bridge maar het koppelen was een fluitje van een cent en binnen 10 seconden vond de bridge de strips. Kleurkeuze is was beperkt als ze gekoppeld aan de Ikea bridge zijn maar ik ben zeer tevreden

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Is er een overzicht van welke IKEA TRÅDFRI producten te koppelen zijn met de Philips Hue bridge. En zo ja, hoe?

Ik heb inmiddels een scala aan Trådfri producten in huis, maar ik krijg niet alles gekoppeld. Hieronder mijn bevindingen:
Type lamp Koppelbaar Hoe te koppelen
Trådfri E27 led 1000lm (wit) geen probleem. Via de TouchLink methode.
Trådfri E27 Led 600lm (kleur) geen probleem. Via de TouchLink methode.
Trådfri E14 led 400lm geen probleem. Via de TouchLink methode.
Trådfri 10w Driver voor draadloze besturing voor oa de Omlopp spots geen probleem Via de TouchLink methode.
Trådfri afstandsbediening (ronde disc waarmee je intensiteit en kleur kunt instellen) Wel te koppelen, maar niet uit te lezen door de bridge Via TouchLink methode.
Trådfri draadloze dimmer Koppelbaar Via TouchLink methode, zie paar posts hieronder
Trådfri draadloos plugin stopcontact Niet koppelbaar?
Trådfri draadloos plugin stopcontact afstandsbediening Niet koppelbaar? Lamp verliest verbinding met Bridge en moet opnieuw gekoppeld worden
Trådfri draadloze bewegingssensor Koppelbaar met OA de E14, maar niet goed met de driver Via TouchLink methode

Daarnaast vraag ik mij af of ik bijvoorbeeld in de slaapkamer met één centrale knop alles kan bedienen, en bij iedere zijde van het bed het nachtlampje nog eens apart kan bedienen?
Met de sensor en de draadloze afstandsbediening is dat in ieder geval niet mogelijk. Het lijkt erop dat een lamp maar door één knop aangestuurd kan worden.
Hoe zit dat met Hue knoppen? Kunnen de lampen wel door meerdere Hue knoppen aangestuurd worden?
Maverick! schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:26:
In onze nieuwe keuken wil ik 2 blinde wandplanken (https://blindewandplanken.nl) boven het aanrecht gaan hangen.
Omdat we door het hele huis Hue hebben wil ik in deze planken ook graag Hue.
De Hue spots zijn te hoog om in de planken te kunnen verwerken, dus het zouden de LED strips moeten worden. Heeft iemand dit ook in de keuken? Ik vraag me namelijk af of deze voldoende licht geven op het aanrecht en boven de kookplaat.
Aan het plafond komt overigens de Hue Aurelle rechthoek, die volgens mij al een bak licht kan geeft.
Ik heb in mijn woonkamerkast Omlopp spotjes van IKEA gemonteerd, middels een Trådfri driver zijn deze aan te sturen en te koppelen aan de Hue bridge.
In mijn keuken heb ik inbouw spotjes, ook met 63mm gat. Daar wil ik zo'n zelfde combinatie inbouwen.
Erw schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 18:43:
Is er een manier om alle “routines” in 1 oogopslag te zien in de Hue app?
Om deze reden vind ik de Philips Hue app op Android ook een draak van een app. Totaal geen overzicht wanneer wat gebeurt. Bij mij gingen er ook lukraak lampen aan en uit. Erg handig bij mijn dochter op de kamer.

Via de Android app All 4 Hue kun je onder de menu optie alarms veel acties vinden. Ik heb daar de meeste acties verwijderd waar ik de logica niet van begreep. En sindsdien is het probleem gestopt. Geen spookhuis meer!

[ Voor 77% gewijzigd door jules op 05-03-2019 16:45 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:57
Zijn er hier al gebruikers van de Outdoor Motion sensor? Zo ja, ook Homekit?

Indien ja, kan/wil iemand eens kijken of je ook via Homekit acties of automatisaties kan doen er mee? Dus dat een Hue outdoor sensor via Homekit bv een lamp van Tradfri bedient die via de Tradfri bridge ook in Homekit zit.

Ik zie/denk dat @PSspike er eentje heeft?
Ik vind dit namelijk wel heel interessant omdat mijn domotica systeem in HomeKit zit en dat ik op die manier wat kan schakelen.

[ Voor 22% gewijzigd door HyperBart op 27-02-2019 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:42
HyperBart schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 23:23:
Zijn er hier al gebruikers van de Outdoor Motion sensor? Zo ja, ook Homekit?

Indien ja, kan/wil iemand eens kijken of je ook via Homekit acties of automatisaties kan doen er mee? Dus dat een Hue outdoor sensor via Homekit bv een lamp van Tradfri bedient die via de Tradfri bridge ook in Homekit zit.
Ik heb er een (besteld pre-launch bij Beaumotica), nu een paar werken in gebruik. Net als bij de indoor sensor moet je kiezen of je hem in de Hue app configureert, of in HomeKit. Ik doe het via HomeKit, aangezien ik hem combineer met andere signalen (deur contact sensor en motion sensor in deurbel). Als 1 van die 3 (of meerdere) triggert, dan gaat het licht bij de voordeur een paar minuten naar 100%. Verder heb ik hem zo ingesteld dat hij 's nachts op 30% brandt, en bij daglicht uit is. Alles via Home 3 app, die biedt net wat meer mogelijkheden hiervoor.

Initieel had ik wel het probleem dat de outdoor sensor signalen niet door leken te komen in HomeKit, terwijl de Hue app wel altijd reageerde als ik hem daarin had geconfigureerd. Dat is na een tijdje uit zichzelf over gegaan. Heel vreemd.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:57
Top, een Hue Outdoor Sensor is dus ook een HomeKit-able sensor, weliswaar exclusief voor Hue of Homekit maar hij kan in Homekit. d:)b . Ik ga 50 EUR uitgeven :w

[ Voor 6% gewijzigd door HyperBart op 28-02-2019 09:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jules schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:22:
Is er een overzicht van welke IKEA TRÅDFRI producten te koppelen zijn met de Philips Hue bridge. En zo ja, hoe?

Ik heb inmiddels een scala aan Trådfri producten in huis, maar ik krijg niet alles gekoppeld. Hieronder mijn bevindingen:
Type lamp Koppelbaar Hoe te koppelen
Trådfri E27 led 1000lm (wit) geen probleem. Via de TouchLink methode.
Trådfri E27 Led 600lm (kleur) geen probleem. Via de TouchLink methode.
Trådfri E14 led 400lm geen probleem. Via de TouchLink methode.
Trådfri 10w Driver voor draadloze besturing voor oa de Omlopp spots geen probleem Via de TouchLink methode.
Trådfri afstandsbediening (ronde disc waarmee je intensiteit en kleur kunt instellen) Wel te koppelen, maar niet uit te lezen door de bridge Via TouchLink methode.
Trådfri draadloze dimmer Niet koppelbaar? Bij koppelen met lamp verliest lamp connectie met bridge.
Trådfri draadloos plugin stopcontact Niet koppelbaar?
Trådfri draadloos plugin stopcontact afstandsbediening Niet koppelbaar? Lamp verliest verbinding met Bridge en moet opnieuw gekoppeld worden
Trådfri draadloze bewegingssensor Koppelbaar met OA de E14, maar niet goed met de driver Via TouchLink methode
De draadloze dimmer is koppelbaar, wel op een vrij omslachtige manier maar uiteindelijk werkt het prima: YouTube: Using IKEA TRÅDFRI dimmer on Philips Hue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 12:06
jules schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:22:
Daarnaast vraag ik mij af of ik bijvoorbeeld in de slaapkamer met één centrale knop alles kan bedienen, en bij iedere zijde van het bed het nachtlampje nog eens apart kan bedienen?
Met de sensor en de draadloze afstandsbediening is dat in ieder geval niet mogelijk. Het lijkt erop dat een lamp maar door één knop aangestuurd kan worden.
Hoe zit dat met Hue knoppen? Kunnen de lampen wel door meerdere Hue knoppen aangestuurd worden?
Dit gedeelte van je vraag kan ik bevestigend beantwoorden. Als je via All4hue zelf regels maakt, kan je met meerdere Hue switches en tabs dezelfde lampen bedienen.

Zelf heb ik mijn slaapkamer naast de deur een Hue tab (omgebouwd in normaal schakelframe), waarmee ik de hoofdlamp en twee bedlampjes bedien. Ook naast het bed heb ik aan één kant een Hue tab en aan de andere kant een Hue dimmer switch. De tabs heb ik zo geprogrammeerd dat elke knop één lamp bedient (aan-uit functionaliteit). De vierde knop op de tab is geprogrammeerd om de wekker functie te activeren.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:54
Hoe zit dat nu met de tradfri lampen? Ik heb een jaar geleden de warme variant gekoppeld met mijn bridge, ik kon hem enkel van lichtsterkte of van tint wijzigen. Als dat tegelijk gebeurde dan pakte hij willekeurig een van de 2 wijzigingen.

Is dat al verbeterd met een nieuwe firmware?

• Erik1971
Marsman83 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:32:
Hoe zit dat nu met de tradfri lampen? Ik heb een jaar geleden de warme variant gekoppeld met mijn bridge, ik kon hem enkel van lichtsterkte of van tint wijzigen. Als dat tegelijk gebeurde dan pakte hij willekeurig een van de 2 wijzigingen.

Is dat al verbeterd met een nieuwe firmware?
Nee nog niet gefixed en verwacht niet dat er voor de oudere producten nog ooit een update komt!

Waarom ik dit verwacht, er staat een nieuwe generatie Tradfri producten klaar, welke op ZigBee 3.0 zijn gebaseerd en oudere producten zijn ZLL. En van wat ik heb begrepen wordt er voor de ZigBee 3.0 Tradfri producten een ZigBee chip van een andere fabrikant gebruikt, dus ook andere software!

Kan zijn dat ik er naast zit, laten we het hopen, maar ik vrees het ergste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in de HUE app een aantal kamers aangemaakt(aanrecht, eettafel enz.).

Twee kamer hebben als ik deze activeer de “aanrecht” tekst in zwart lettertype. Als deze uit staan is het lettertype gewoon wit maar zoals gezegd bij activeren zwart.

Wat is hiervan de reden?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:17

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

PeterPan schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:54:
[...]

Na een tijdje prutsen vanmorgen is het eindelijk gelukt :)

Ongeveer als volgt:
  1. Optioneel: zet alle Hue lampen in de buurt van je bridge uit met de eventueel nog aanwezige traditionele 230V schakelaar, in de meterkast of draai ze uit de fitting. Dit om te voorkomen dat de bridge een verkeerde ZigBee zender selecteert tijdens de procedure.
  2. Als je al Hue lampen direct in verbinding hebt met de LivingColors Remote voeg deze dan opnieuw toe aan de bridge (via serienummer).
  3. Contoleer dat je de opnieuw toegevoegde lamp(en) ook daadwerkelijk met de Hue app kunt bedienen.
  4. Reset de LivingColors Remote (paperclip in het reset gaatje, ongeveer 5 seconden totdat de LED op de remote even rood gaat branden).
  5. Gebruik de Touchlink functie van de iOS app "Hue Lights" (de Windows applicatie WinHue heeft ook een Touchlink functie maar die heb ik niet getest).
  6. Druk aan knop (I) van de LivingColors Remote in en start gelijktijdig of net iets daarna de Touchlink functie in de app totdat je het lampje op de LivingColors Remote ziet knipperen (7x kort en dan 1x lang). In de "Hue Lights" app krijg je verder geen terugkoppeling dat het gelukt is, je kunt de app afsluiten. Krijg je een ander signaal van de LivingColors Remote led dan is het waarschijnlijk niet gelukt. Reset dan de Remote nogmaals, start de app opnieuw begin opnieuw met deze stap.
  7. Koppel de lamp(en) die je met de LivingColors Remote wilt bedienen 1 voor 1 aan de lampen door de LivingColors Remote dicht bij de lamp te houden en de aan knop op de remote ingedrukt te houden tot de lamp gaat knipperen. Bij een kleuren lamp moet je in ieder geval net zo lang de aan knop op de remote ingedrukt houden totdat de lamp ook even groen kleurt.
  8. Controleer of je de lamp(en) met de LivingColors Remote kunt bedienen
  9. Controleer of je de lamp(en) nog steeds met de app kunt bedienen (zo niet dat heb heeft de Remote toch niet de ZigBee key van je bridge overgenomen en heb je de lamp weer gereset naar de unieke key van de remote, begin opnieuw vanaf stap 2).
  10. Bier.
Let op dat de LivingColors Remote niet zichtbaar is de Hue app en ook niet te (her)configureren is, je zult het dus moeten doen met de standaard functionaliteit van deze remote.
Heb gisteren mijn hele Hue netwerk opnieuw opgebouwd, ben over naar een bridge 2.1 omdat de oude af en toe niet helemaal lekker reageerde en de ondersteuning ook af begint te nemen.

Ik heb twee LivingColors Aura lampen waarbij ik de remotes ook aan Hue had gekoppeld. Destijds nog andersom, dus eerst alle lampen aan de remote en daarna aan de bridge. Ik begin echter tegen limieten aan te lopen en vind de constructie ook niet helemaal fijn. Bovenstaande lijkt mij veel beter maar ik krijg het helaas niet voor elkaar.

Ik reset de remote, druk I in en tap vervolgens de TouchLink knop (app Hue Essentials op Android), ik zie de remote 7x kort en 1x lang reageren maar dan?! De TouchLink knop zoekt niet, moet ik ook zoeken naar lampen tijdens de actie? Heb volgens mij alle combinaties die ik kan bedenken wel geprobeerd maar krijg met geen mogelijkheid een Hue lamp bediend met m'n LivingColors remote (Gen3).

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Omdat witte text wegvalt in een helder gekleurde achtergrond.
Maaruh.. rare namen voor 'kamers' ?

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 03-03-2019 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 23:01
DukeBox schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:42:
[...]

Omdat witte text wegvalt in een helder gekleurde achtergrond.
Maaruh.. rare namen voor 'kamers' ?
Mee eens!!! Ruimtes echt de juiste naam geven (Keuken) en dan hierin de scenes 'Aanrecht' en 'Eettafel' aanmaken. Vele malen logischer. Als je uit gaat breiden zie je straks echt door de bomen het bos niet meer.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Laatst online: 25-09 21:25
Hey all,

Ik ben al een tijdje een tevreden gebruiker van de koogeek dimmer switches voor traditionele lampen die ik graag aan/uit/dim icm hue.

Dat werkt allemaal top, dus nu wilde ik er een paar bijbestellen voor de aanbouw, maar helaas blijken ze uit productie.

Zijn er inmiddels alternatieven waar jullie goede mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 10:02

Ursamajor

Astrofotograaf

boefje79 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 07:00:
Hey all,

Ik ben al een tijdje een tevreden gebruiker van de koogeek dimmer switches voor traditionele lampen die ik graag aan/uit/dim icm hue.

Dat werkt allemaal top, dus nu wilde ik er een paar bijbestellen voor de aanbouw, maar helaas blijken ze uit productie.

Zijn er inmiddels alternatieven waar jullie goede mee hebben?
Wat heb je zelf al gevonden? Een zoekactie in dit topic levert je al snel iets op...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Poeh, met de komst van een kleine en de verbouwing van de badkamer komen er weer een paar spotjes bij. De volledige set bestaat nu uit

Buiten
3 white ambiance spotjes
4 white E27
2 white ambiance E14

Woonkamer
3 White en Color spotjes
6 White en Color E27

Keuken
2 Lightstrips
2 White en Color E14
2 White en Color E24

Hal, wc en overloop
3 White ambiance E27

Slaapkamer
2 White ambiance E27

Voor straks
Babykamer
4 White ambiance spotjes
1 White ambiance E27 (al kan dat ook nog kleur worden)

Badkamer (wordt bijkeuken):
6 White ambiance spotjes

En ik wil buiten nog een lighstrip. Schiet ik lekker op naar de 50 lampen 8)

Uiteraard ook nog wat bewegingssensoren (4) en dimmers (nu nog 6) en een tap.

Ow en nog 3 osram stopcontacten dingen, maar deze liggen vooralsnog werkloos te zijn.

Ja, het is een verslaving :9~

Edit:
Serena schreef op zondag 3 maart 2019 @ 22:03:
[...]

Mee eens!!! Ruimtes echt de juiste naam geven (Keuken) en dan hierin de scenes 'Aanrecht' en 'Eettafel' aanmaken. Vele malen logischer. Als je uit gaat breiden zie je straks echt door de bomen het bos niet meer.
Mwah, het scheelt nogal hoe groot je ruimtes zijn en hoeveel lampen je er hebt hangen. Mijn woonkamer/open keuken is 12 meter lang, 4 meter breed en dat zijn 4 ruimtes met totaal 15 lampen, een bewegingssensor, een tap en 4 dimmers, en de ruimtes lopen ook nog door elkaar. Dat bevalt me prima, en ook vriendin snapt het precies. Kwestie van de meest logische nemen gebruiken voor elke lamp. Ik heb ook elke lamp exact benoemd (Ruimte: Eettafel Lamp: Eettafel White en Color 1)

[ Voor 32% gewijzigd door robkrekel op 04-03-2019 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Ursamajor schreef op maandag 4 maart 2019 @ 07:17:
[...]

Wat heb je zelf al gevonden? Een zoekactie in dit topic levert je al snel iets op...
Uhm, eerst even koffie misschien?

Ik vind van alles, maar van enige tijd geleden en met weinig feedback...en aangezien de koogeek’s exact een jaar geleden als nieuw werden aangekondigd en nu alweer end of production zijn, zitten we blijkbaar in een snelle markt.

Prima, als jij geen actueel/eigen ervaren antwoord hebt, dan hoop ik op een andere mede-tweaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 10:02

Ursamajor

Astrofotograaf

boefje79 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 07:43:
[...]

Uhm, eerst even koffie misschien?

Ik vind van alles, maar van enige tijd geleden en met weinig feedback...en aangezien de koogeek’s exact een jaar geleden als nieuw werden aangekondigd en nu alweer end of production zijn, zitten we blijkbaar in een snelle markt.

Prima, als jij geen actueel/eigen ervaren antwoord hebt, dan hoop ik op een andere mede-tweaker...
Wellicht heb je zelf eerst koffie nodig?
Het is algemeen bekend dat je op dit forum eigen inzet toont?
Dan had je wellicht al deze gevonden.

Gadgets FTW!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kevintjuh93
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-04 06:03
Ursamajor schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:06:
[...]

Wellicht heb je zelf eerst koffie nodig?
Het is algemeen bekend dat je op dit forum eigen inzet toont?
Dan had je wellicht al deze gevonden.
Jeetje wat een ge-mierenneuk zo op de maandagochtend. Er zijn zat voorbeelden van een heel stuk minder inzet en jij loopt hier te bitchen, terwijl gebruiker ook nog eens aan geeft wat hij/zij al gedaan heeft. Als je het mij vraagt onnodige kritiek op een ervaringsgerichte vraag.

Ik ga maar eens koffie halen om dit te verwerken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robkrekel
#doeislief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tbx12
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-01 16:25
Goeiemorgen allemaal.

Wellicht is dit een bekent probleem of kijk ik zwaar over de oplossing heen, maar ik zit vast.
Sinds een aantal jaar heb ik een Philips Hue bridge met een stuk of 8 lampen en wat dimmer switches.
Na overstappen op T-Mobile glasvezel met een Huawei HG659 modem werkt mijn bridge niet meer.
Mijn oude bridge is zelfs helemaal gecrashed, geen leven meer in te krijgen, zelfs de power led gaat niet meer aan. Snel een nieuwe gekocht maar die krijg ik ook niet aan de praat, krijgt geen adres van mijn modem/router.
Reeds geprobeerd;
Andere LAN poort (zitten er 2 op voor internet)
Hard reset gedaan op modem en bridge
uPnP aangezet in modem
Daarna wederom resets gedaan
Een TP Link router achter mijn modem gezet (andere IP range dus) maar ook daar krijgt de Bridge geen adres van
Vraag op T-Mobile forum neergelegd (geen antwoord gehad helaas)

Hebben jullie nog ideeën?
Wellicht op een ander modem zetten (geen glas maar "normaal"), in de juiste range zetten en dan weer op mijn eigen modem proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Beekforel schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:09:
[...]

Heb gisteren mijn hele Hue netwerk opnieuw opgebouwd, ben over naar een bridge 2.1 omdat de oude af en toe niet helemaal lekker reageerde en de ondersteuning ook af begint te nemen.

Ik heb twee LivingColors Aura lampen waarbij ik de remotes ook aan Hue had gekoppeld. Destijds nog andersom, dus eerst alle lampen aan de remote en daarna aan de bridge. Ik begin echter tegen limieten aan te lopen en vind de constructie ook niet helemaal fijn. Bovenstaande lijkt mij veel beter maar ik krijg het helaas niet voor elkaar.

Ik reset de remote, druk I in en tap vervolgens de TouchLink knop (app Hue Essentials op Android), ik zie de remote 7x kort en 1x lang reageren maar dan?! De TouchLink knop zoekt niet, moet ik ook zoeken naar lampen tijdens de actie? Heb volgens mij alle combinaties die ik kan bedenken wel geprobeerd maar krijg met geen mogelijkheid een Hue lamp bediend met m'n LivingColors remote (Gen3).

Iemand een suggestie?
Hi je moet nog steeds de lampen met de LivingColors remote touch linken nadat je de remote hebt gelinked met de Hue Bridge!

Maar eigenlijk jammer dat je niet gebruik hebt gemaakt van de migratie functie van Philips, als je namelijk je nieuwe 2.1 Bridge had gereset en vervolgens had aan gesloten aan hetzelfde netwerk waar ook je 1.0 bidge zit, dan had de app dat gedetecteerd en was de bridge migratie applicatie gestart, was alles in 1 keer overgezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Erik1971 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:36:
[...]

Hi je moet nog steeds de lampen met de LivingColors remote touch linken nadat je de remote hebt gelinked met de Hue Bridge!

Maar eigenlijk jammer dat je niet gebruik hebt gemaakt van de migratie functie van Philips, als je namelijk je nieuwe 2.1 Bridge had gereset en vervolgens had aan gesloten aan hetzelfde netwerk waar ook je 1.0 bidge zit, dan had de app dat gedetecteerd en was de bridge migratie applicatie gestart, was alles in 1 keer overgezet!
Ik wist van die functie maar wilde juist bewust opnieuw opbouwen.

Na het linken van de remote lukt het niet om een lamp te (touch) linken. Het lukt alleen met de LivingColors lampen zelf maar die zijn daarna uit het Hue netwerk verdwenen wat er op duidt dat de remote niet in het juiste netwerk zit. Het lijkt er dus op dat het linken van de remote niet goed gaat.

Misschien een andere app gebruiken om TouchLink te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Beekforel schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:57:
[...]

Ik wist van die functie maar wilde juist bewust opnieuw opbouwen.

Na het linken van de remote lukt het niet om een lamp te (touch) linken. Het lukt alleen met de LivingColors lampen zelf maar die zijn daarna uit het Hue netwerk verdwenen wat er op duidt dat de remote niet in het juiste netwerk zit. Het lijkt er dus op dat het linken van de remote niet goed gaat.

Misschien een andere app gebruiken om TouchLink te activeren.
|:( Oops vegeten, maar de Hue lampen zijn alleen de eerste 30 minuten na inschakkelen te touch linken, dus even stroom er af (30 seconden) en dan weer stroom er op en je hebt weer 30 minuten de kans om ze te touchlinken ;)

UPDATE: was te snel met lezen, je remote will niet joinen met bridge, als je nog niets heb gekoppeld aan de bridge, dan bridge reseten, knop achterop, remote reseten, knop bij batterijen, bridge zigbee chip reseten, door remote dicht bij bridge te houden en aan en uit knop te gelijk in te drukken (en ik dacht ook link knop bridge indrukken) en dan bridge touchlinken met remote (alleen aan knop en tegelijk link knop bridge indrukken)!

[ Voor 22% gewijzigd door Erik1971 op 04-03-2019 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:08
Beekforel schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:09:
[...]

Iemand een suggestie?
Je moet de remote daarna nog zelf handmatig koppelen aan de lamp(en), zie stap 7.
Ket op: je ziet de remote niet tevoorschijn komen in de Hue app dus hier kun je geen koppeling maken.

Het enige voordeel van deze methode is dat je de lampen kunt blijven bedienen met de app. Als je de standaard procedure volgt zitten de lampen en de remotes met een eigen Zigbee sleutel aan elkaar gekoppeld en staan ze volledig los van de Hue controller en app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Erik1971 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:17:
[...]

|:( Oops vegeten, maar de Hue lampen zijn alleen de eerste 30 minuten na inschakkelen te touch linken, dus even stroom er af (30 seconden) en dan weer stroom er op en je hebt weer 30 minuten de kans om ze te touchlinken ;)

UPDATE: was te snel met lezen, je remote will niet joinen met bridge, als je nog niets heb gekoppeld aan de bridge, dan bridge reseten, knop achterop, remote reseten, knop bij batterijen, bridge zigbee chip reseten, door remote dicht bij bridge te houden en aan en uit knop te gelijk in te drukken (en ik dacht ook link knop bridge indrukken) en dan bridge touchlinken met remote (alleen aan knop en tegelijk link knop bridge indrukken)!
_O_

Uit en aan zetten van de lampen die ik wil koppelen was de truuk. Nooit aan gedacht. |:(

Koppelen van de remote ging dus prima, maar de lamp wilde niet in touchlink. Nu werkt het weer als gewenst! :*)
PeterPan schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:40:
[...]

Je moet de remote daarna nog zelf handmatig koppelen aan de lamp(en). Je ziet de remote niet tevoorschijn komen in de Hue app.
Het enige voordeel van deze methode is dat je de lampen kunt blijven bedienen met de app. Als je de standaard procedure volgt zitten de lampen en de remotes met een eigen Zigbee sleutel aan elkaar gekoppeld en staan ze volledig los van de Hue controller en app.
Klopt, dat is ook zoals ik het had. Met m'n domotica zet ik de lampen aan als we naar bed gaan (zijn nachtlampjes) en met de remotes kunnen we allebei een eigen scene kiezen indien we alleen eigen lampje aan willen.

[ Voor 26% gewijzigd door Beekforel op 04-03-2019 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Iemand de Hue Bridge al met PoE aangesloten?

Ik krijg binnenkort een PoE switch en dat leek mij wel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
@i2Paq de bridge heeft standaard geen PoE. Daarvoor zou je dus een actieve splitter moeten gebruiken, met PoE in en ethernet + een dc jack uit. Ik zie het voordeel niet zo als je ook een contactdoos in de buurt hebt zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Xander schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:46:
@i2Paq de bridge heeft standaard geen PoE. Daarvoor zou je dus een actieve splitter moeten gebruiken, met PoE in en ethernet + een dc jack uit. Ik zie het voordeel niet zo als je ook een contactdoos in de buurt hebt zitten. ;)
Excuses, ik was inderdaad niet geheel duidelijk.

Ik denk ook aan een splitter.

lees echter dat de Bridge "slechts" 5V gebruikt en ik weet niet of mijn switch dit bied, ik vermoed meer V.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:33
i2Paq schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:10:
[...]

Excuses, ik was inderdaad niet geheel duidelijk.

Ik denk ook aan een splitter.

lees echter dat de Bridge "slechts" 5V gebruikt en ik weet niet of mijn switch dit bied, ik vermoed meer V.
PoE volgens de 802.3af en at standaard is altijd 48V. Maar zo'n PoE splitter kan dat uiteraard gewoon omzetten naar 5V. Zo zijn er ook voldoende PoE splitters met micro-USB die gewoon 5V doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

RobertMe schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:00:
[...]

PoE volgens de 802.3af en at standaard is altijd 48V. Maar zo'n PoE splitter kan dat uiteraard gewoon omzetten naar 5V. Zo zijn er ook voldoende PoE splitters met micro-USB die gewoon 5V doen.
Ik vond alleen maar 12V en 48V volt splitters.

Even goed gezocht en er 1 gevonden die 5V doet.

[ Voor 0% gewijzigd door i2Paq op 04-03-2019 15:19 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:50

aawe mwan

Wat ook leuk is:

aawe mwan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:31:
Ik laat bij zonsondergang een bepaalde scene activeren. Als ik nieuwe lampen heb toegevoegd aan de kamer, die niet van Philips zijn, dan blijft daarna die scene wel gewoon goed werken als ik hem handmatig activeer, maar niet als ik diezelfde scene laat activeren door de zonsondergang routine.
Sinds de laatste update van de Philips hub is dit probleem er niet meer bij mij: lampen van andere merken blijven nu netjes uit, als de zonsondergang-timer een scene activeert waarin ze uit horen te zijn.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
Dank voor het opduiken van de inbouwoplossing voor een dimmer.
De koffie is op en nog een nachtje rondgezocht...

Iets vergelijkbaars als de koogeek is er dus niet? Een kant en klare inbouw-unit, dimmer/schakelaar/smart (en liefst ook homekit-compatible) in een device?

Ik zie spul van jäger mqar daar is weer een dure hub voor nodig...

Ik zie niks over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 12:06
Tbx12 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:12:
Goeiemorgen allemaal.

Wellicht is dit een bekent probleem of kijk ik zwaar over de oplossing heen, maar ik zit vast.
Sinds een aantal jaar heb ik een Philips Hue bridge met een stuk of 8 lampen en wat dimmer switches.
Na overstappen op T-Mobile glasvezel met een Huawei HG659 modem werkt mijn bridge niet meer.
Mijn oude bridge is zelfs helemaal gecrashed, geen leven meer in te krijgen, zelfs de power led gaat niet meer aan. Snel een nieuwe gekocht maar die krijg ik ook niet aan de praat, krijgt geen adres van mijn modem/router.
Reeds geprobeerd;
Andere LAN poort (zitten er 2 op voor internet)
Hard reset gedaan op modem en bridge
uPnP aangezet in modem
Daarna wederom resets gedaan
Een TP Link router achter mijn modem gezet (andere IP range dus) maar ook daar krijgt de Bridge geen adres van
Vraag op T-Mobile forum neergelegd (geen antwoord gehad helaas)

Hebben jullie nog ideeën?
Wellicht op een ander modem zetten (geen glas maar "normaal"), in de juiste range zetten en dan weer op mijn eigen modem proberen?
Bij Huetips het volgende nog gevonden:
Your Philips hue bridge gets assigned an ip address by the router that it is connected to, so the 2nd or middle light on the bridge must be solid first. If the 2nd light on your bridge is not on at all, make sure your bridge is plugged in to the back of your router. If it is and still not on, change the Ethernet cable with another one you know works. If the light does not come on at all, it is possible that the bridge is defective and you should either call Philips or return to point of sale.

Dus gaat het middelste lampje van je bridge branden?
Heb je al een andere netwerkkabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tbx12
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-01 16:25
wim-vdv schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:04:
[...]

Bij Huetips het volgende nog gevonden:
Your Philips hue bridge gets assigned an ip address by the router that it is connected to, so the 2nd or middle light on the bridge must be solid first. If the 2nd light on your bridge is not on at all, make sure your bridge is plugged in to the back of your router. If it is and still not on, change the Ethernet cable with another one you know works. If the light does not come on at all, it is possible that the bridge is defective and you should either call Philips or return to point of sale.

Dus gaat het middelste lampje van je bridge branden?
Heb je al een andere netwerkkabel geprobeerd?
Nope, middelste led licht niet op.
Andere netwerkkabels ook geprobeerd, evenals andere voedingen en andere poorten op het modem en op een TP link router achter het modem.
Inmiddels is het zover dat de hele bridge niet meer opstart, ik zit dus met 2 dode bridges.
Retourtje gemaakt via leverancier, als ik de nieuwe krijg ga ik die eerst op mijn werk aan een testnetwerk knopen.
Zit er ook over na te denken om de Huawei te kicken en op Ubiguiti over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
boefje79 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:09:
Dank voor het opduiken van de inbouwoplossing voor een dimmer.
De koffie is op en nog een nachtje rondgezocht...

Iets vergelijkbaars als de koogeek is er dus niet? Een kant en klare inbouw-unit, dimmer/schakelaar/smart (en liefst ook homekit-compatible) in een device?

Heb je een linkje naar die Koogeek? Ik heb niet helemaal scherp wat je daar precies mee bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zou nog terug komen op het volgende..
tomtommetje schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:44:
Ik heb vandaag deze dimmer binnengekregen en getest.
Toevallig eergisteren dezelfde besteld n.a.v. een exacte look-a-like op amazon met goede reviews. Was een beetje een gok maar jouw bevindingen maken mij nu nog ongeduldiger :)

update: Onderhand de 2e binnen en bij deze mijn bevindingen..

trdr; Ze werken maar perfect zijn ze niet.

Ik heb dezelfde ervaringen als @tomtommetje, geen mooie strakke dim 'flow', af en toe een soort van knipperen bij het veranderen van dim niveau. Daarbij moet ik wel opmerken dat de fase en nul omdraaien daar wel enige invloed op heeft. Ik heb ze tussen een snoer zitten met euro stekker en kan dat aan de buitenkant van mijn stopcontact niet zien.

Bij de led lampen waarmee ik heb getest (diversen vanaf 7 t/m 21 Watt) is het dim bereik tussen de 15% en 60%, wat ik daarmee wil zeggen is dat alles onder de ~15% al uit is en vanaf ~60% al het maximale bereik is behaald. Helaas is dit niet aan te passen zoals wel met klik aan/klik uit dimmers (later kaku genoemd).

Wanneer de gewenste dim stand is ingesteld is het verder wel stabiel, geen flikkeringen of invloed van andere apparaten in huis. Sterker nog, bij kaku had ik bij de overgang van dag en nacht tarief altijd een flikkering maar nu niet meer.

De Hue dimmer switch ijlt met dimmen erg na. Druk je een paar keer op omhoog of omlaag, dan zit daar nogal vertraging in en vanwege het eerder genoemde beperkte dim gebied zet je ze dan al snel ongewild uit of op maximaal. Hier kwam ik wel bij toeval achter want ik gebruik de dim knoppen zelden. Meestal werk ik met vaste settings (scenes) en dat gaat probleemloos.

De twee die ik heb zijn ook niet 100% gelijk qua dim niveau. Het valt gelukkig niet op maar als ik beide lampen naast elkaar zet dan zit er een heel klein verschil in. Voorheen had ik er kaku dimmers tussen (zonder aanpassingen in het dim niveau) en daar had ik dit niet bij.

Ik was van plan er nog een paar te bestellen maar denk dat ik het nu toch even bij deze houdt en na een langere periode van testen ga kijken of ik mij niet ga ergeren aan de minpuntjes. Mogelijk komt er in de nabije toekomst ook nog een beter alternatief.

Gelukkig maakt de prijs (~€20,-) een hoop goed maar ik blijf hopen op een product dat vergelijkbaar werkt als kaku maar dan met zigbee (v3) als protocol.

Hoe dan ook, zoek je nú een oplossing voor een bestaande lamp, dan zou ik het zeker overwegen. Helemaal wanneer alles Hue in huis is en net die ene lamp nog niet.. heb je al een alternatieve oplossing en zit je te twijfelen, dan zou ik het nog even afwachten/afwegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xH7HwSMksQoX97TPyq1iPL5f/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
boefje79 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:09:
Wat van Koogeek bedoel je? Hebben die Zigbee spullen (gehad) dan? Of heb je het hier over componenten compatible met Homekit?

In het laatste geval vind je misschien meer relevante kennis in dit topic: Apple HomeKit

Je bedoelt de Zigbee Light Link inbouwproducten van Busch Jaeger? Die werken ook gewoon rechtstreeks met de Hue bridge, heb je niets extra's voor nodig? :)

Heb die hier thuis 1 naar tevredenheid in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
DukeBox schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:49:

Sterker nog, bij kaku had ik bij de overgang van dag en nacht tarief altijd een flikkering maar nu niet meer.
Verrek!! Mijn zigbee inbouwdimmer geeft elke dag exact om 23:00 een flikkering en ik kon maar niet plaatsen waarom dat was. Maar dit is het dus! Raadsel opgelost, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

vanardenne schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:33:
Verrek!! Mijn zigbee inbouwdimmer geeft elke dag exact om 23:00 een flikkering en ik kon maar niet plaatsen waarom dat was. Maar dit is het dus! Raadsel opgelost, thanks :)
Zou dan in het weekend niet mogen gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 06:45
Een kort vraagje over 2 verschillende woningen met de Philips Hue.

Situatie is nu dat 1 woning word bedient met Google Home icm Philips Hue lampen, alles werkt perfect! Nu is er tweede woning die exact hetzelfde bedient gaat worden. Spullen zijn gekocht voor de 2e woning alleen is alles nog niet aangesloten etc. dit gaat zaterdag gebeuren.

Nu wil ik dus graag vanaf mijn telefoon beide woningen bedienen. Alleen zie ik in de Hue app niet hoe ik de andere woning moet toevoegen of iets dergelijks. Is het wel mogelijk om 2 woningen met de app te bedienen? Er zijn dus 2 bridges, in elke woning 1. Kan de andere bridge gewoon toevoegen? Of gaan alle scenes dan allemaal door elkaar heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
DukeBox schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:17:
[...]

Hmmmm :) dat moet ik ff checken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Rickky schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:57:
Alleen zie ik in de Hue app niet hoe ik de andere woning moet toevoegen of iets dergelijks.
Je moet onder settings wisselen van bridge. In google home kan je hoe dan ook maar 1 Hue bridge per woning koppelen dus dat gaat vanzelf goed.

[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 06-03-2019 11:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
DukeBox schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:17:
[...]

Er worden via het netwerk niet alleen signalen verstuurd om nacht en dagstroom in te schakelen ("TF of CAB signalen zijn signalen die gebruikt worden om via het stroomnet schakelsignalen te geven en storen vaak op gedimde lampen").
Omdat ik oude halogeen spotjes in mijn keuken had (die nooit flikkerde), heb ik die vervangen door 10 spotjes met GU10 LED-lampen. Vanaf dat moment flikkerde deze LED-lampjes ’s avonds vaak op geregelde tijden:
- om 21:00, dan gaat bij ons nachtstroom in
- orn 21.30
- om 22:00
- om 23:00
- om 24:00

Dat flikkeren elke keer was mateloos irritant, maar ik kon het niet verhelpen. Andere LED-lampen deden het ook en een aparte speciale LED-dimmer hielp ook niet.
Andere Philips Hue lampen flikkerde nooit, dus heb ik alle GU10 vervangen door Hue GU10.
Vanaf dat moment totaal geen last meer gehad van het flikkeren; een dure investering maar dubbel en dwars waard. Ook al vanwege de mogelijkheden die ik nu hiermee heb; automatsich aan bij zonsondergang, op halve sterkte als ik wegga….

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand toevallig ervaring met het ombouwen van een JUNG LS drukschakelaar icm enocean (hue tap)? Ik wil eigenlijk geen vaste schakelaars meer, en wil daarom het liefst een opplak versie van de JUNG LS met de enocean module erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 16:23
Rickky schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:57:
....
Nu wil ik dus graag vanaf mijn telefoon beide woningen bedienen. Alleen zie ik in de Hue app niet hoe ik de andere woning moet toevoegen of iets dergelijks.
Kijk eens naar de iConnectHue app voor iOS. Hier kan je meerdere Hue Bridges toevoegen en ook allemaal tegelijk bedienen. Bij de standaard Hue app kan je wel meerdere Bridges toevoegen, maar moet je steeds omschakelen naar de andere Bridge als je daar lampen wil schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:46:
Heeft er iemand toevallig ervaring met het ombouwen van een JUNG LS drukschakelaar icm enocean (hue tap)? Ik wil eigenlijk geen vaste schakelaars meer, en wil daarom het liefst een opplak versie van de JUNG LS met de enocean module erin.
Is er een reden om niet voor de Niko schakelaar te gaan?

Pagina: 1 ... 35 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic