Ik zou nog terug komen op het volgende..
Toevallig eergisteren dezelfde besteld n.a.v. een exacte look-a-like op amazon met goede reviews. Was een beetje een gok maar jouw bevindingen maken mij nu nog ongeduldiger
update: Onderhand de 2e binnen en bij deze mijn bevindingen..
trdr; Ze werken maar perfect zijn ze niet.
Ik heb dezelfde ervaringen als @
tomtommetje, geen mooie strakke dim 'flow', af en toe een soort van knipperen bij het veranderen van dim niveau. Daarbij moet ik wel opmerken dat de fase en nul omdraaien daar wel enige invloed op heeft. Ik heb ze tussen een snoer zitten met euro stekker en kan dat aan de buitenkant van mijn stopcontact niet zien.
Bij de led lampen waarmee ik heb getest (diversen vanaf 7 t/m 21 Watt) is het dim bereik tussen de 15% en 60%, wat ik daarmee wil zeggen is dat alles onder de ~15% al uit is en vanaf ~60% al het maximale bereik is behaald. Helaas is dit niet aan te passen zoals wel met klik aan/klik uit dimmers (later kaku genoemd).
Wanneer de gewenste dim stand is ingesteld is het verder wel stabiel, geen flikkeringen of invloed van andere apparaten in huis. Sterker nog, bij kaku had ik bij de overgang van dag en nacht tarief altijd een flikkering maar nu niet meer.
De Hue dimmer switch ijlt met dimmen erg na. Druk je een paar keer op omhoog of omlaag, dan zit daar nogal vertraging in en vanwege het eerder genoemde beperkte dim gebied zet je ze dan al snel ongewild uit of op maximaal. Hier kwam ik wel bij toeval achter want ik gebruik de dim knoppen zelden. Meestal werk ik met vaste settings (scenes) en dat gaat probleemloos.
De twee die ik heb zijn ook niet 100% gelijk qua dim niveau. Het valt gelukkig niet op maar als ik beide lampen naast elkaar zet dan zit er een heel klein verschil in. Voorheen had ik er kaku dimmers tussen (zonder aanpassingen in het dim niveau) en daar had ik dit niet bij.
Ik was van plan er nog een paar te bestellen maar denk dat ik het nu toch even bij deze houdt en na een langere periode van testen ga kijken of ik mij niet ga ergeren aan de minpuntjes. Mogelijk komt er in de nabije toekomst ook nog een beter alternatief.
Gelukkig maakt de prijs (~€20,-) een hoop goed maar ik blijf hopen op een product dat vergelijkbaar werkt als kaku maar dan met zigbee (v3) als protocol.
Hoe dan ook, zoek je nú een oplossing voor een bestaande lamp, dan zou ik het zeker overwegen. Helemaal wanneer alles Hue in huis is en net die ene lamp nog niet.. heb je al een alternatieve oplossing en zit je te twijfelen, dan zou ik het nog even afwachten/afwegen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.