[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 116 Laatste
Acties:
  • 1.150.484 views

Onderwerpen

Alle 39 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10 07:17
Brobbel schreef op maandag 11 februari 2019 @ 06:48:
[...]

Let op bij de Osram Smart+ Plug dat er twee uitvoeringen zijn, een voor binnen en een voor buiten.
Bij Amazon staat bij de binnenuitvoering dat deze geschikt is voor buiten, maar dat is een of andere rare vertaalfout, dus let goed op dat je wel de juiste koopt.

L="https://tweakers.net/pricewatch/1122635/osram-smart+.html"]pricewatch: Osram Smart+[/URL]
Dit is de buitenversie: pricewatch unsorted: OSRAM Smart+ Doorsteekstekker (voor buiten)
Vraagje betreft deze buitenversie, kan je hier je bestaande tuinverlichting (Garden Lights 12V) alleen maar mee aan en uit zetten of ziet de bridge deze als een Hue lamp zodat je ook een routine (b.v. zonsondergang en opkomst) kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Guido7619 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 18:47:
Ik zie pas net ergens dat philips hue ook met Apple Homektit samenwerkt via de bridge 2.1.

Is elke bridge 2hier geschikt voor of moet ik bewust een 2.1 bridge kopen?
Vanaf Hue 2.0 bridge is Apple HomeKit support beschikbaar, Philips heeft deze bridge hiervoor speciaal uitgebracht omdat toentertijd Apple een speciale encryptie chip vereiste en Hue 1.0 bridge had deze chip niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Birdy D schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:24:
[...]

Vraagje betreft deze buitenversie, kan je hier je bestaande tuinverlichting (Garden Lights 12V) alleen maar mee aan en uit zetten of ziet de bridge deze als een Hue lamp zodat je ook een routine (b.v. zonsondergang en opkomst) kan instellen?
Die schakelaars kunnen aan/uit. Dus niet: dimmen, kleuren veranderen, speciale hue zaken zoals entertainment center.

Dus je kunt vast wel een routine maken dat ze bij zonderondergang aan gaan, als je dat bedoelt.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:24:
Zojuist ook 2 losse Tint lampen aangeschaft. Echter krijg ik ze niet gekoppeld aan Alexa, heb ik hiervoor een gateway nodig? Dacht dat mijn echo plus dit standaard al ingebouwd heeft zitten. Iemand een oplossing hiervoor?
WTH is een tint lamp? Dat is toch geen philips hue product...? Bedoel je zoiets? Zo ja, handleiding gelezen en wat gaat er precies fout met die stappen?

[ Voor 37% gewijzigd door dragon2 op 12-02-2019 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
dragon2 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:16:
[...]

Die schakelaars kunnen aan/uit. Dus niet: dimmen, kleuren veranderen, speciale hue zaken zoals entertainment center.

Dus je kunt vast wel een routine maken dat ze bij zonderondergang aan gaan, als je dat bedoeld.
Ja dat bedoel ik idd. Dan nog de vraag hoe ver die stekker bereik heeft. Stopcontact zit achterin de tuin, heb wel een Hue lamp buiten naast mijn achterdeur. Denk een meter of 8 van waar die stekker moet komen. voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-10 06:33
Birdy D schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:00:
[...]

Ja dat bedoel ik idd. Dan nog de vraag hoe ver die stekker bereik heeft. Stopcontact zit achterin de tuin, heb wel een Hue lamp buiten naast mijn achterdeur. Denk een meter of 8 van waar die stekker moet komen. voldoende?
Het bereik weet ik niet precies; mijn grootste afstand is schat ik zo'n 5 meter en dat werkt vlekkeloos.

Echter, naast de afstand ligt het ook aan eventuele belemmeringen - wanneer er tussen de buitenlamp en de stekker alleen open lucht zit, lijkt mij de kans groot dat het nog zal werken, zitten er allerlei obstakels tussen, dan wordt de kans rap minder. Echter, zekerheid heb je pas wanneer je het hebt uitgeprobeerd.

Kun je (bijv. via een verlengsnoer) een Hue lamp op die plek krijgen? Wanneer die dan reageert, dan weet je vrij zeker dat de stekker ook zal reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Brobbel schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:25:
[...]

Het bereik weet ik niet precies; mijn grootste afstand is schat ik zo'n 5 meter en dat werkt vlekkeloos.

Echter, naast de afstand ligt het ook aan eventuele belemmeringen - wanneer er tussen de buitenlamp en de stekker alleen open lucht zit, lijkt mij de kans groot dat het nog zal werken, zitten er allerlei obstakels tussen, dan wordt de kans rap minder. Echter, zekerheid heb je pas wanneer je het hebt uitgeprobeerd.

Kun je (bijv. via een verlengsnoer) een Hue lamp op die plek krijgen? Wanneer die dan reageert, dan weet je vrij zeker dat de stekker ook zal reageren.
Nee, is alleen maar open lucht zonder obstakels...zie dat er anderhalve meter aan de stekker zit dus zou het stopcontact nog wat terug kunnen plaatsten. Zal eens testen met een Hue lamp in mijn schuur, die zit op 10 meter van dichts bijzijnde lamp. Stekker besteld op Amazon.de en komt vrijdag binnen.

• afca1988
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-05-2023
Hallo allemaal,

Mijn nieuwbouwhuis is bijna opleverklaar.
Ik ga een verlaagd plafond plaatsen op de begane grond, welke ik wil voorzien van Philips Hue inbouwspots (wit + kleur).

Wie kan mij vertellen welke armaturen hiervoor geschikt zijn. Dit hoeft niet perse van Philips zelf te zijn.
Ik heb met google alles afgezocht maar kan niks vinden waaruit geschiktheid voor philips hue blijkt.
Waar moet ik op letten? wat zijn vereisten? of wat juist niet?

ik hoop dat iemand mij kan helpen waar ik kan zoeken en waar ik op moet letten.

alvast bedankt.

Mvg,

Nick

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:33
afca1988 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 08:58:
Hallo allemaal,

Ik ga een verlaagd plafond plaatsen op de begane grond, welke ik wil voorzien van Philips Hue inbouwspots (wit + kleur).

Wie kan mij vertellen welke armaturen hiervoor geschikt zijn. Dit hoeft niet perse van Philips zelf te zijn.
Ik heb met google alles afgezocht maar kan niks vinden waaruit geschiktheid voor philips hue blijkt.

alvast bedankt.

Mvg,

Nick
Ik heb 2 Hue spotjes hangen met de volgende armatuur:

https://www.dmlights.be/a...t_solo_deep_o_zwart~11BY6

Volgens mij moet je nergens echt op letten buiten dat. de Hue (ik dacht enkel de White versies) niet helemaal vlak zijn, het is een beetje bol en dan kunnen ze moeilijker vastklikken. Had ik eerst ook voor, maar dat is ondertussen opgelost.

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-10 06:33
Hallo allemaal,

alvast bedankt.

Mvg,

Nick
De GU10 white ambiance lampen van Hue zijn normaal formaat, de color zijn iets boller / groter. Dus wanneer je voor de color lampen gaat zul je echt moeten checken of ze er al dan niet inpassen, voor de white ambiance kun je vrijwel elk armatuur gebruiken.

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:03
Hallo allemaal,

alvast bedankt.

Mvg,

Nick
Ik zit met hetzelfde (zie paar posts omhoog) en volgens mij is het het voordeligste om de armatuur + Hue-spot als set te kopen. Dan heb je de Milliskin (via beaumotics o.i.d.) of de Lumiance (goedkopermetled.nl). Zeker bij grotere aantallen (ik ben er 12 a 13 nodig) gaat de prijs per stuk nog wel een beetje omlaag.
Losse armaturen kosten ook al gauw rond de 15 euro als ik een beetje Google en worden geleverd met een led- of halogeenspotje (die je dus direct weg kan keilen) en dan moeten de Hue-spots nog aangeschaft worden...

• afca1988
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-05-2023
DesireHD schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:55:
[...]

Ik zit met hetzelfde (zie paar posts omhoog) en volgens mij is het het voordeligste om de armatuur + Hue-spot als set te kopen. Dan heb je de Milliskin (via beaumotics o.i.d.) of de Lumiance (goedkopermetled.nl). Zeker bij grotere aantallen (ik ben er 12 a 13 nodig) gaat de prijs per stuk nog wel een beetje omlaag.
Losse armaturen kosten ook al gauw rond de 15 euro als ik een beetje Google en worden geleverd met een led- of halogeenspotje (die je dus direct weg kan keilen) en dan moeten de Hue-spots nog aangeschaft worden...
Maar die armaturen zijn enkel voor de witte kleuren. Heb je ze ook als full color gezien (incl. armatuur)?

• DesireHD
afca1988 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:05:
[...]

Maar die armaturen zijn enkel voor de witte kleuren. Heb je ze ook als full color gezien (incl. armatuur)?
https://www.goedkopermetl...uren/hue-inbouwspots.html

Op deze pagina staan de Lumiance-armaturen + spots. Zo te zien kunnen alle varianten; white, ambiance white en color.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !kk3
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:46
Ik heb deze - per 6 kosten ze 6 euro per stuk - ik vind ze erg mooi - aluminium en draaibaar (zonder lichtbron die je toch niet nodig hebt)

https://www.amazon.de/gp/...08__o00_s01?ie=UTF8&psc=1

zijn ook in het wit beschikbaar

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:35

Erw

Is er een manier om alle “routines” in 1 oogopslag te zien in de Hue app?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Erw schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 18:43:
Is er een manier om alle “routines” in 1 oogopslag te zien in de Hue app?
Goede vraag.. ik heb het soms het vermoeden dat er in mijn hub wat ourde routines zitten die uit zich zelf lampen aan sturen..
Een lamp heeft nogal de neiging midden in de nacht aan te gaan.. maar dat kan ook komen dat de stroom kort onderbroken word..
Ik zit er aan te denken om de hub te resetten om zo alles clean te installeren..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vandaag trouwens erg grappig:
Ik had via ITTT ingesteld dat op valentijnsdag de lampen op rood gingen.. (op halloween op oranje etc).
Dus MrsT komt vanochtend beneden en ziet dat, komt helemaal paranoia naar me toe: Hoe weet Alexa dat ik vandaag ongesteld ben geworden??
Vrouwenlogica _O-

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 18:42
ToolkiT schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 19:32:
[...]
Goede vraag.. ik heb het soms het vermoeden dat er in mijn hub wat ourde routines zitten die uit zich zelf lampen aan sturen..
Een lamp heeft nogal de neiging midden in de nacht aan te gaan.. maar dat kan ook komen dat de stroom kort onderbroken word..
Ik zit er aan te denken om de hub te resetten om zo alles clean te installeren..
Als je iOS gebruikt zou je eerst nog met Bridge Inspector app kunnen kijken, die maakt vrij goed inzichtelijk wat er allemaal op je bridge aanwezig (en achtergebleven) is.

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Weet iemand of dit mogelijk is: ik heb nu een ikea tradfri peertje in lamp op nachtkastje staan. Deze wordt dmv de philips hub sochtends ingeschakeld als wakeup light en ook automatisch uitgeschakeld. Dit werkt prima. Maar kan ik hier los ook nog een ikea sensor aan koppelen die los van hue de lamp enkel inschakeld als ik bijvoorbeeld de kamer binnenkom?

Of kan je de lamp maar aan 1 van de 2 linken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 10:02

Ursamajor

Astrofotograaf

Paulus07 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 23:55:
Maar kan ik hier los ook nog een ikea sensor aan koppelen die los van hue de lamp enkel inschakelt als ik bijvoorbeeld de kamer binnenkom?

Leuk als je je omdraait in bed, gaat het licht aan, omdat ie beweging detecteert :+

Maar ja, dat is mogelijk (met iConnecthue)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ursamajor schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 07:18:
[...]

Leuk als je je omdraait in bed, gaat het licht aan, omdat ie beweging detecteert :+

Maar ja, dat is mogelijk (met iConnecthue)
Kan hem ook lager monteren he op bed/voeten niveau :P

Maar eens kijken bij de ikea dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan070
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-07 13:44
@Paulus07
Bij mij werkt de ikea bewegingssensor niet samen met de hue hub.
Krijg hem niet gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan070
@Paulus07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10 14:38
Ik zit momenteel met het probleem dat ik 4 nieuwe dimmers heb maar deze met geen mogelijkheid gekoppeld krijg.
Alles is van Hue zelf, en heb inmiddels wel veel spullen aangesloten op 1 bridge, dacht dat daar het probleem misschien bij zat.

Iemand hier een reden voor dat hij de dimmer niet kan connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommetje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-03 12:53
Hallo allemaal,

alvast bedankt.

Mvg,

Nick
Ik heb er laatst bij Alie een paar besteld, verschillende varianten, waar de Hue gu10 lampjes mooi in passen.

8235Wp PV, 9kW Panasonic T-cap monobloc warmtepomp, 2x24CPC Heatpipes 800L buffer, 2x Clage CEX naverwarmers, Douche-WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31
Dan070 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:54:
@Paulus07
Is mij gelukt. Moest wel de Hue Essentials app gebruiken. De bewegingssensor verschijnt niet in de app en ik gebruik het alleen om mijn Ikea lamp aan te zetten. Voordeel is dat de Ikea lamp wel in de Hue app verschijnt. Die werkt dus op de bewegingssensor en via de Hue app.

Heb de instructies in deze video opgevolgd:

YouTube: Ikea Tradfri Motion Sensor and Philips Hue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 18:54
Ik heb van de week de Hue Go in huis gehaald, best leuk dingetje!
Doet verder niet onder voor mijn oude Hue Living Colors lamp, iets betere kleuren en kan mee doen met de Entertainment zone!

De voorgeprogrammeerde licht functies zijn echter niet zo fel, gelukkig kan je via de bridge wel feller, ook als hij op de accu zit.
Ben benieuwd of het straks in de zomer in de tuin een leuke toevoeging geeft op bijvoorbeeld de tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 17:09

ArCadE

No banana available

Paulus07 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 23:55:
Weet iemand of dit mogelijk is: ik heb nu een ikea tradfri peertje in lamp op nachtkastje staan. Deze wordt dmv de philips hub sochtends ingeschakeld als wakeup light en ook automatisch uitgeschakeld. Dit werkt prima. Maar kan ik hier los ook nog een ikea sensor aan koppelen die los van hue de lamp enkel inschakeld als ik bijvoorbeeld de kamer binnenkom?

Je kunt de sensor rechtstreeks koppelen aan de lamp. Vanuit de Hue app kun je de lamp dan ook nog bedienen. Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen of het automatisch in en uitschakelen werkt. Ik vermoedt van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:35

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

jeroen11 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:50:
Vandaag de outdoor sensor binnen gekregen, dit weekend tijd om hem op te hangen, ben benieuwd.
Ik ben benieuwd wat je ervan vind. Wat ik graag zou willen is het volgende, mijn Hue buitenverlichting draait nu op zonsopkomst/zonsondergang programma. Dat moet zo blijven, alleen als de Outdoor sensor beweging detecteert, wil ik dat de boel feller gaat branden, tot de beweging weer weg is. Dan moet het terugkeren naar het lopende zonsopkomst/zonsondergang programma.

Geen idee of dat kan.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:01
In de configuratie van de Outdoor Motion Sensor kan je kiezen voor 'Return to previous state'. Zelfde functionaliteit heb ik sinds twee dagen ook draaien icm een Hue Outdoor Discover Floodlight, werkt perfect!

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan070
@BigSurf
Goede tip, ga ik van het weekend proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 15:51
Inmiddels heb ik de bridge en 2 white colour lampen in m’n slaapkamer. Puur om het gevoel te krijgen wat je er Allemaal mee kan. Mijn eerste indruk is zeer positief en ga op korte termijn meerdere slaapkamers erbij trekken.

Waar ik alleen mee zit zijn de schakelaars. Hoe hebben jullie dat gedaan? Elke kamer vervangen met een Philips switch. Of per verdieping eentje oid. Helemaal via de telefoon ben ik nog niet klaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrubber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 15:22
AlphaWierie schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 20:15:
Inmiddels heb ik de bridge en 2 white colour lampen in m’n slaapkamer. Puur om het gevoel te krijgen wat je er Allemaal mee kan. Mijn eerste indruk is zeer positief en ga op korte termijn meerdere slaapkamers erbij trekken.

Waar ik alleen mee zit zijn de schakelaars. Hoe hebben jullie dat gedaan? Elke kamer vervangen met een Philips switch. Of per verdieping eentje oid. Helemaal via de telefoon ben ik nog niet klaar voor.
Uit het Philips Hue Ervaringen & discussie

https://gathering.tweaker...message/45306569#45306569

https://www.etsy.com/nl/shop/DFXHome

Vandaag een update gehad voor de Philips Hue app

Meer info: https://www.smarthomemaga...UGiPsED-pNnQa8CtozHKEZNR4

[ Voor 17% gewijzigd door scrubber op 15-02-2019 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 14:41

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

AlphaWierie schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 20:15:

Ik heb nu in 2 ruimtes de Niko Friends of Hue schakelaars. Werkt geweldig. Deze heb ik in een tweevoudig afdekraam gestopt, waarmee ik dus de andere schakelaar kan blijven gebruiken voor de andere, niet Philips Hue lamp. Werkt erg mooi. Zoek in dit forum maar naar Niko. 8)

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Brobbel schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:25:
[...]

grote lompe ding (Osram outdoor) binnen, afstand geen enkel probleem en doet wat ie moet doen namelijk aangaan bij zonsondergang en uit op een bepaald tijdstip. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
BekSide schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:56:
Ik zit momenteel met het probleem dat ik 4 nieuwe dimmers heb maar deze met geen mogelijkheid gekoppeld krijg.
Alles is van Hue zelf, en heb inmiddels wel veel spullen aangesloten op 1 bridge, dacht dat daar het probleem misschien bij zat.

Iemand hier een reden voor dat hij de dimmer niet kan connecten?
Had hier met 3 dimmers hetzelfde probleem, wat bij allen geholpen heeft is een reset van de dimmer (paperclipje er achter in tot het oranje knippert) dan binnen 15 seconden gevonden...hopelijk werkt het ook voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik heb momenteel de volgende Busch Jaeger combinatie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AWNhWXi5BncVrvGnFuyVCCil/full.jpg

Nu is de 3e schakelaar voor de buitenspotjes. Deze zijn niet Hue en vervang ik voorlopig ook nog niet.
Toch wil ik dat deze geschakeld kunnen dmv de Hue app en/of met een timer in te schakelen.

Wat zou de beste oplossing hier voor zijn? De schakelaar mag evt. weg icm afdekkapje.
Ik kan verder niet bij de bedrading komen die naar de lampen zelf lopen. Wel bij de schakelaar.

[ Voor 10% gewijzigd door GGS_206 op 17-02-2019 12:35 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-10 19:16
Dat zou dan het makkelijkst via de Osram-oplossing kunnen (binnen- of buitenstekker) die je ergens in de stroomkabel moet inbouwen. In deze thread worden ook nog “echte” lichtknopjes/dimmers genoemd die via Zigbee werken. Die kun je achter de blindplaat wegwerken. Scroll maar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzling Dwild
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-08 14:47
Ik wil een 12 volt Travo halogeenlamp gaan dimmen mbv een slimme stekker en dan liefst eentje die te bedienen is met philips hue.

Ik kan echter geen enkele slimme stekker vinden met zigbee die een dergelijk lamp ook kan dimmen. Ik vind alleen maar Z-wave producten zoals deze.

Weet iemand of er slimme stekkers bestaan met zigbee protocol die ook 12 volt halogeenlampen kunnen dimmen?

Misschien niet helemaal on-topic maar als ik toch een z-wave smart plug bestel dan heb ik, als ik het goed begrijp, eerst een Z-wave basisstation nodig voordat deze stekker kan communiceren met de Harmony hub of google home. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:13
GGS_206 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 10:43:
Ik heb momenteel de volgende Busch Jaeger combinatie

[Afbeelding]

Nu is de 3e schakelaar voor de buitenspotjes. Deze zijn niet Hue en vervang ik voorlopig ook nog niet.
Toch wil ik dat deze geschakeld kunnen dmv de Hue app en/of met een timer in te schakelen.

Wat zou de beste oplossing hier voor zijn? De schakelaar mag evt. weg icm afdekkapje.
Ik kan verder niet bij de bedrading komen die naar de lampen zelf lopen. Wel bij de schakelaar.
Ik heb dit gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HFZKzLkJv0oq4oMW09z57RSg/full.jpg
Misschien een oplossing voor jou. Heb de schakelaars doorgeschakeld en zitten achter de Hue dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:41
Mijn vriendin wil graag een lamp aanschaffen waarbij de Philips LED Retrofit/Globe peertjes worden gebruikt, helaas zijn hier geen Philips Hue varianten van. Iemand enig idee of deze er aan zitten te komen of hoe je deze evt. toch zou kunnen aansluiten op de Hue Bridge?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:38

job

Gynnad schreef op zondag 17 februari 2019 @ 17:25:
Iemand enig idee of deze er aan zitten te komen of hoe je deze evt. toch zou kunnen aansluiten op de Hue Bridge?
Osram smart+ plug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 18:23
Heb gister na 18 hue lampen maar eens twee tradfi lampen gekocht voor de kinderkamers. Echter springt de lamp na een bepaalde tijd naar “standaard” warm wit. Is gekoppeld aan hue bridge.

Hebben hier mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webwinkelaar
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-08 19:07
Gisteren heb ik een Philips Hue White & Ambiance starter-kit gekregen; leuk spul! Bevalt mij zo goed dat ik er nog maar een paar lampen bij besteld heb.

Ik heb echter ook nog even een vraag: is er een app of programma die ervoor zorgt dat de White & Ambiance lampen (min of meer) synchroniseren met muziek? Ik weet dat de officiële Philips Hue Sync deze mogelijkheid biedt, maar die werkt alleen op de Philips Color lampen. Nu zou ik graag willen dat mijn White & Ambiance lampen hiervoor gebruikt kunnen worden (door simpelweg te knipperen of te schakelen tussen warm licht en koud licht, want kleur is er natuurlijk niet). Bestaat hier al zoiets voor?

Ik zou natuurlijk ook gewoon de Color lampen kunnen kopen, maar aangezien deze zo'n 50% duurder zijn dan de White & Ambiance lampen én het geknipper voor mij niet perse in kleur hoeft te zijn én ik überhaupt niet zoveel gebruik van de functie zou gaan maken, probeer ik het eerst liever met de White & Ambiance lampen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:41

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Webwinkelaar schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:10:
Gisteren heb ik een Philips Hue White & Ambiance starter-kit gekregen; leuk spul! Bevalt mij zo goed dat ik er nog maar een paar lampen bij besteld heb.

Ik heb echter ook nog even een vraag: is er een app of programma die ervoor zorgt dat de White & Ambiance lampen (min of meer) synchroniseren met muziek? Ik weet dat de officiële Philips Hue Sync deze mogelijkheid biedt, maar die werkt alleen op de Philips Color lampen. Nu zou ik graag willen dat mijn White & Ambiance lampen hiervoor gebruikt kunnen worden (door simpelweg te knipperen of te schakelen tussen warm licht en koud licht, want kleur is er natuurlijk niet). Bestaat hier al zoiets voor?

Ik zou natuurlijk ook gewoon de Color lampen kunnen kopen, maar aangezien deze zo'n 50% duurder zijn dan de White & Ambiance lampen én het geknipper voor mij niet perse in kleur hoeft te zijn én ik überhaupt niet zoveel gebruik van de functie zou gaan maken, probeer ik het eerst liever met de White & Ambiance lampen :)
De Müller Tint smart light, te koop bij LedLampenDirect zijn stukken goedkoper en kunnen prima samen met Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjuh93
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-04 06:03
Ik heb de Hue Econic (buitenlamp) gekocht. Echter kwam ik er achter dat ik buiten geen aardedraad uit de muur heb (WAT DACHTEN DE VORIGE BEWONERS WEL NIET).

Volgens mij is het niet heel eenvoudig om deze er bij te krijgen, maar dit ga ik wel eerst proberen. Mocht dit niet lukken.. wat is het risico om de lamp zonder aarde aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
kevintjuh93 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:00:
Ik heb de Hue Econic (buitenlamp) gekocht. Echter kwam ik er achter dat ik buiten geen aardedraad uit de muur heb (WAT DACHTEN DE VORIGE BEWONERS WEL NIET).

Volgens mij is het niet heel eenvoudig om deze er bij te krijgen, maar dit ga ik wel eerst proberen. Mocht dit niet lukken.. wat is het risico om de lamp zonder aarde aan te sluiten?
Hangt van de lamp af. Als het een kunststof lamp is, niet veel. Als het een metalen lamp is kun je een opdonder krijgen als je hem aanraakt als er kortsluiting in de lamp optreedt.
Bij sommige lampen is er nog eens geen aansluitpunt voor de aardedraad.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
kevintjuh93 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:00:

Kijk eens op je Econic of ie dubbel geisoleerd is (herkenbaar aan een groot vierkant teken met een kleinere er in), dan hoeft het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Ik heb een vraagje betreft de switch dimmer. Is het op de 1 of andere manier mogelijk om 2 verschillende lampen ook afzonderlijk te bedienen met 1 switch? Gezien je 2 "kamers" kan toevoegen en ik ook al ergens gezien heb dat je de Switch nog verder kan "tweaken" door per knop 4 commando's te kunnen geven.

Stel ik heb 2 dimmers voor de overloop en gang. Hier wil ik graag 1 dimmer voor gebruiken waarbij de "aan" knop 1 x indrukken de dimmer de overloop bediend word en bij 2x indrukken de gang bediend word.

Is zoiets mogelijk, kan er niet zo snel wijs uit worden want anders zit je ook zo aan je max voor accessoires :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevintjuh93
funske schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:04:
[...]

Hangt van de lamp af. Als het een kunststof lamp is, niet veel. Als het een metalen lamp is kun je een opdonder krijgen als je hem aanraakt als er kortsluiting in de lamp optreedt.
Bij sommige lampen is er nog eens geen aansluitpunt voor de aardedraad.
De lamp is van metaal, maar hangt gelukkig 'redelijk' hoog.
Birdy D schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:18:
[...]

Kijk eens op je Econic of ie dubbel geisoleerd is (herkenbaar aan een groot vierkant teken met een kleinere er in), dan hoeft het niet.
Hij is niet dubbel geïsoleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Birdy D
kevintjuh93 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:40:
[...]

De lamp is van metaal, maar hangt gelukkig 'redelijk' hoog.

Hij is niet dubbel geïsoleerd.
Zou dan toch voor een aardedraad gaan via de dichtstbijzijnde contactdoos..misschien even wat werk maar kan je wel alles uitsluiten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevintjuh93
Birdy D schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:49:
[...]

Zou dan toch voor een aardedraad gaan via de dichtstbijzijnde contactdoos..misschien even wat werk maar kan je wel alles uitsluiten..
Ga mijn best doen ;) even zien waar ik uit komt.

Bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 4% gewijzigd door kevintjuh93 op 18-02-2019 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie72
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:48
Een groot aantal ruimtes in mijn huis zijn intussen voorzien van hue lampen. Ben er tevreden over. Daarom overweeg ik om voor de buitenverlichting ook Philips Hue toe te passen, de Lily spots in het bijzonder.

Tenminste een kabel zal onder bestrating door moeten lopen. Hier ligt al een tube voor klaar maar deze heeft een kleine diameter. Weet iemand de diameter van de connectoren? Zijn de connectoren los van de kabel te halen en daarna weer te monteren? Betreft het een bepaalde standaard kabel & connector of is het proprietory?

Dank & groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:39
Hmm, vanochtend m'n osram smart plug aangesloten op een stekkerdoos op zolder. De plug wordt wel gevonden, maar heeft de status onbereikbaar.
Raar, aangezien deze 1,5 meter is verwijderd van 2 Play lichten.
De bridge staat weliswaar op de begane grond, maar ik had verwacht dat met het hele mesh netwerk dit geen probleem had moeten zijn. Zeker gezien de Play lichten er praktisch naast staan. Dit weekend maar eens proberen op andere plaatsen op zolder.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomtommetje
Gynnad schreef op zondag 17 februari 2019 @ 17:25:
Mijn vriendin wil graag een lamp aanschaffen waarbij de Philips LED Retrofit/Globe peertjes worden gebruikt, helaas zijn hier geen Philips Hue varianten van. Iemand enig idee of deze er aan zitten te komen of hoe je deze evt. toch zou kunnen aansluiten op de Hue Bridge?
Ik heb vandaag deze dimmer binnengekregen en getest. Hij werd meteen door Hue gevonden als dimmable Light.
Hier kun je andere, lees 'niet Hue', lampen op aansluiten en toch bedienen en dimmen, geen kleuren.

8235Wp PV, 9kW Panasonic T-cap monobloc warmtepomp, 2x24CPC Heatpipes 800L buffer, 2x Clage CEX naverwarmers, Douche-WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Jan_V schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:24:
Hmm, vanochtend m'n osram smart plug aangesloten op een stekkerdoos op zolder. De plug wordt wel gevonden, maar heeft de status onbereikbaar.
De bridge staat weliswaar op de begane grond, maar ik had verwacht dat met het hele mesh netwerk dit geen probleem had moeten zijn. Zeker gezien de Play lichten er praktisch naast staan. Dit weekend maar eens proberen op andere plaatsen op zolder.
Kan zijn dat de plug niet via de Hue Play lampen een route heeft gevonden, maar via een andere lamp verder op en dat deze ook geen route terug heeft (al zou je verwachten dat die ook onbereikbaar is....).

Wat je zou kunnen doen (had soortgelijke situatie met lamp die nota bene 2 meter van de bridge af stond...) , is plug even uit stopcontact halen, Hue app openen en naar nieuwe lampen zoeken en vervolgens de plug weer in stopcontact doen! Deze handeling heeft bij mij geholpen om de lamp terug te vinden, was een oude LivingWhite spaarlamp van Philips, maar wellicht dat deze truck ook voor Osram plug werkt?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
Erik1971 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:01:
[...]

Kan zijn dat de plug niet via de Hue Play lampen een route heeft gevonden, maar via een andere lamp verder op en dat deze ook geen route terug heeft (al zou je verwachten dat die ook onbereikbaar is....).

Wat je zou kunnen doen (had soortgelijke situatie met lamp die nota bene 2 meter van de bridge af stond...) , is plug even uit stopcontact halen, Hue app openen en naar nieuwe lampen zoeken en vervolgens de plug weer in stopcontact doen! Deze handeling heeft bij mij geholpen om de lamp terug te vinden, was een oude LivingWhite spaarlamp van Philips, maar wellicht dat deze truck ook voor Osram plug werkt?!
Bedankt voor de suggestie!
Ik had hem eerst namelijk elders (andere verdieping) aangesloten, dus zo'n route-verhaal zou goed kunnen.
Wel een bijzondere methodiek dan, maar het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Jan_V schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:20:
[...]

Ik had hem eerst namelijk elders (andere verdieping) aangesloten, dus zo'n route-verhaal zou goed kunnen.
Kopt, maar als je bridge in zoeken naar lampen toestand zet en lamp kondigt aan dat deze het netwerk (re-)joined dan wordt er vanuit de bridge allerlei acties ondernomen om deze lamp te bereiken (meer details kan ik niet delen).

Dat re-joinen (device anounce in ZigBee terminologie) is iets wat voor alle Philips ZigBee lampen geldt, inclusief de oudere Living Whites/Colors, maar of het ook gaat werken met een Osram plug blijf een vraag (daar heb ik geen ervaring mee ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 11:13
Ik vraag mij ook af of er een mesh opgezet wordt tussen hue en lampen van een ander merk. Als ik het mij goed herinner, dan wordt er bijvoorbeeld geen mesh opgezet tussen tradfri en hue. Van osram weet ik niet he die zich gedraagt.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

trinite_t schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:29:
Ik vraag mij ook af of er een mesh opgezet wordt tussen hue en lampen van een ander merk.
Ja, het zigbee protocol handelt dat af. De applicatie laag/invulling van de fabrikanten is daar niet door beperkt.

[ Voor 66% gewijzigd door DukeBox op 05-03-2019 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtommetje
DukeBox schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:01:
[...]

Toevallig eergisteren dezelfde besteld n.a.v. een exacte look-a-like op amazon met goede reviews. Was een beetje een gok maar jouw bevindingen maken mij nu nog ongeduldiger :)
Ik ben ook aan het zoeken geweest en vond deze dimmer op Alie. Afgegaan op de reviews, op 6 februari besteld en vandaag geleverd. Lekker snel voor een China bestelling.

Hue herkende hem meteen, veel sneller dan een Osram plug bijvoorbeeld. Het dimmen gaat een klein beetje schokkend, maar dat vind ik niet erg. Zal per type lamp ook wel verschillen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

tomtommetje schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:09:
Het dimmen gaat een klein beetje schokkend, maar dat vind ik niet erg. Zal per type lamp ook wel verschillen.
Het schokken is ook niet zo erg, werk voornamelijk met vaste settings (scenes). Als ze maar niet knipperen o.i.d. bij een lage dim stand.
Heb er daarom eerst maar 1 besteld, wil hem testen met een aantal led filament lampen (9 en 14 watt) en een 12v (3x 7 watt gu5.3) setje. Zal mijn bevindingen hier melden voor de geïnteresseerden wanneer hij binnen is.

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 18-02-2019 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddedrukker
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-02-2023
DukeBox schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:12:
[...]

Het schokken is ook niet zo erg, werk voornamelijk met vaste settings (scenes). Als ze maar niet knipperen o.i.d. bij een lage dim stand.
Heb er daarom eerst maar 1 besteld, wil hem testen met een aantal led filament lampen (9 en 14 watt) en een 12v (3x 7 watt gu5.3) setje. Zal mijn bevindingen hier melden voor de geïnteresseerden wanneer hij binnen is.
Kun je op die switch of dimmer dan led aansluiten? Ik heb onder de aanrecht nog kleine halogeen spotjes 12 volt = 60 wattt , zou ik die daartussen kunnen zettten en dan ook via de bridge kunnen aan en uitzetten?

eddedrukker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

eddedrukker schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:42:
Ik heb onder de aanrecht nog kleine halogeen spotjes 12 volt = 60 wattt , zou ik die daartussen kunnen zettten en dan ook via de bridge kunnen aan en uitzetten?
Als je (electronische) transformator dimmen ondersteund wel ja. Anders dien je die ook te vervangen.

Je hebt ook deze maar die krijgt vrij slechte reviews.

[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 18-02-2019 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
DukeBox schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:01:
[...]

Ja, het zigbee protocol handelt dat af. De applicatie laag/invulling van de fabrikanten is daar niet door beperkt.

[...]
Dat klopt, het zigbee protocol handelt het af, sterker nog als mesh niet zou werken, dan kan een fabrikant ook geen certificaat krijgen.

Maar, niet iedere zigbee stack fabrikant heeft dezelfde implementatie (configuratie), specificatie is namelijk op een paar punten bewust vaag gehouden (kost namelijk RAM geheugen en fabrikant heeft meerdere opties om dit te tunen) en dat kan er toe lijden dat niet alle zigbee routers (lampen) evenveel routes voor het in stand houden van de mesh kan onthouden. Dit kan voor rare situaties zorgen, zeker als je producten van verschillende fabrikanten gaat mixen.

Gelukkig loop je normaal gesproken hier niet zo vlug tegenaan, maar zodra je lampen of plug-in units gaat verplaatsen of regelmatig spanningsloos maakt, trigger je het netwerk om nieuwe routes te gaan zoeken en dan heb je dus kans dat niet alle routes kunnen worden gevonden (of dat lampen niet worden getriggerd om nieuwe routes te zoeken)....

Meestal komt het met een paar trucjes, zoals boven vermeld wel weer goed, maar als je pech hebt ben je ff bezig voordat je het mesh netwerk weer goed is hersteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-10 19:16
Jan_V schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:24:
Sinds een update van ergens november vorig jaar staan bij mij ook een aantal Osrams op onbereikbaar. Ze werken echter wel gewoon.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
Jan_V schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:20:
[...]

Het was een gevalletje PEBKAC.
Ik heb 2 plugs en had de 'verkeerde' aangesloten. De plug welke ik had aangesloten was plug 2 en ik had plug 1 in de app toegevoegd aan de betreffende kamer.

Ja, logisch dat die onbereikbaar is.

Maar, toch iets geleerd over het hele mesh netwerk, bedankt voor de reacties.
Van wat ik gelezen heb zijn de Osram smart plugs trouwens wel compatibel met het Hue netwerk en zouden ze ook er voor moeten zorgen dat de signalen/mesh verder wordt vergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 15:08
Dit is wel een elegante oplossing. Probleem is alleen dat ik bij mij een drievoudige schakelaar heb. Op deze plek wil ik eigenlijk op een mooie manier drie Hue Dimmer Switches naast elkaar zetten. Heeft iemand hier ideeën voor? Zou bovenstaande oplossing ook drievoudig uitgevoerd kunnen worden, of past dat niet?

Ik overweeg zelfs om gewoon een triplex plaatje op maat te zagen, wit te spuiten en hiermee de inbouwdoos af te dekken. Best irritant dat er geen standaard oplossingen zijn voor zaken waar zoveel mensen tegenaan lopen.

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 14:41

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Die schakelaars van Niko zijn toch een 'standaard oplossing' hiervoor? Onder andere Baldyman heeft eerder foto's gepost, hoe dit er met een dubbel afdekraam uitziet.
Zelf heb ik twee van deze schakelaars in het wit en ook in een dubbel afdekraam geplaatst. Ziet er keurig uit. 8)

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Martino-s schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 16:15:
Die schakelaars van Niko zijn toch een 'standaard oplossing' hiervoor? Onder andere Baldyman heeft eerder foto's gepost, hoe dit er met een dubbel afdekraam uitziet.
Zelf heb ik twee van deze schakelaars in het wit en ook in een dubbel afdekraam geplaatst. Ziet er keurig uit. 8)
Is zeker mooi maar ook best wel prijzig! Ben ook benieuwd naar die Etsy oplossing dat ziet er wat mij betreft ook wel fraai uit als je deze zo naast elkaar kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:54
Zelf deze 2 weken geleden geplaatst in mijn tuin. Stekkers zijn er niet af te halen en ja het zijn “speciale” kabels. Ik hoopte dat ik mijn bestaande kabels kon gebruiken maar helaas, moest me halve tuin omspitten |:(

Stekker is ongeveer 14 mm dik en vergeet niet dat je ook nog van die drieweg blokjes heb erbij. Deze zijn best groot.

Maar zeker de moeite waard! Heb zelf 2 lilly’s en 2 Calla’s

Hopelijk heb je er wat aan
bokkie72 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:57:
Een groot aantal ruimtes in mijn huis zijn intussen voorzien van hue lampen. Ben er tevreden over. Daarom overweeg ik om voor de buitenverlichting ook Philips Hue toe te passen, de Lily spots in het bijzonder.

Tenminste een kabel zal onder bestrating door moeten lopen. Hier ligt al een tube voor klaar maar deze heeft een kleine diameter. Weet iemand de diameter van de connectoren? Zijn de connectoren los van de kabel te halen en daarna weer te monteren? Betreft het een bepaalde standaard kabel & connector of is het proprietory?

Dank & groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karpertjuh
  • Laatst online: 27-06 15:15
Ik ben bezig met een grote verbouwing en wil in een verlaagd plafond GU10 hue spotjes (white ambiance) plaatsen. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen met de lichtopbrengst.
Ik heb een kookeiland met een downdraft afzuiging, dus geen afzuigkap met spotjes.

Hoeveel spotjes zou ik dan boven het kookeiland (180 bij 100) moeten plaatsen zodat ik nog kan zien of mijn vlees gaar is ;-)

Welke afstand raden jullie aan tussen de muur en de spot in het zitgedeelte van de woonkamer?

psn: Arco1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
Karpertjuh schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 23:07:
Ik ben bezig met een grote verbouwing en wil in een verlaagd plafond GU10 hue spotjes (white ambiance) plaatsen. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen met de lichtopbrengst.
Ik heb een kookeiland met een downdraft afzuiging, dus geen afzuigkap met spotjes.

Hoeveel spotjes zou ik dan boven het kookeiland (180 bij 100) moeten plaatsen zodat ik nog kan zien of mijn vlees gaar is ;-)

Welke afstand raden jullie aan tussen de muur en de spot in het zitgedeelte van de woonkamer?
Ik zit in hetzelfde schuitje met dezelfde vragen dus ik heb 2 Lumiance-armaturen met white ambiance spots "op proef" besteld. Deze worden vandaag geplaatst dus vanavond/morgen kan ik je meer vertellen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gIylsW0.jpg?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iAD9dla.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ETfhowA.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

tomtommetje schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:44:
[...]

Ik heb vandaag deze dimmer binnengekregen en getest. Hij werd meteen door Hue gevonden als dimmable Light.
Hier kun je andere, lees 'niet Hue', lampen op aansluiten en toch bedienen en dimmen, geen kleuren.
Ik kan niet naar die site toe, FF geeft aan dat het certificaat niet vertrouwd wordt en blokkeert de boel.

Ook Chrome geeft de site op zwart weer.

Ben wel benieuwd naar die dimmer.

[ Voor 7% gewijzigd door i2Paq op 20-02-2019 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

In een keuken kan je beter véél teveel dan te weinig hebben. Wat ik nu heb kan ik helaas niet vervangen door Hue omdat die minder lichtopbrengst hebben dan de gu10 spots die er nu inzitten (800 vs 500 lumen).

@i2Paq site werkt hier wel, prijs is alleen bijna verdubbeld sinds gisteren. (€18 vs €34)
Dan kan je net zo goed de amazon versie kopen: https://www.amazon.de/Lic...-Steuerung/dp/B07GWS23KB/

[ Voor 38% gewijzigd door DukeBox op 20-02-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommetje
i2Paq schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:10:
[...]

Ik kan niet naar die site toe, FF geeft aan dat het certificaat niet vertrouwd wordt en blokkeert de boel.

Ook Chrome geeft de site op zwart weer.

Ben wel benieuwd naar die dimmer.
Vreemd, installeer even de alieexpres-app en zoek op zigbee schakelaar zemismart.

Zie nu dat hij 150% duurder is geworden 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

tomtommetje schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:17:
[...]

Vreemd, installeer even de alieexpres-app en zoek op zigbee schakelaar zemismart.

Zie nu dat hij 150% duurder is geworden 😕
Bedankt!

Is het de Zemismart EU Dimmer ?

Ik zie namelijk een hoop "Zemismart" dimmers.

Welke verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

DukeBox schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:13:

@i2Paq site werkt hier wel, prijs is alleen bijna verdubbeld sinds gisteren. (€18 vs €34)
Dan kan je net zo goed de amazon versie kopen: https://www.amazon.de/Lic...-Steuerung/dp/B07GWS23KB/
Bedankt!

Nu heb ik ook een "plaatje bij het praatje" en zie dat ik met deze dimmer niets kan.

Hoe bouw ik dien in een schakelaardoos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommetje
Ik heb ze gevraagd naar de idiote prijsverhoging. Dat had met een actie te maken, was de reactie. Ik mag hem nog voor de oude prijs bestellen, heb gezegd dat ik er nog 1 wil, dus ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

i2Paq schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:28:
Hoe bouw ik dien in een schakelaardoos?
Niet.. gaat zonder aanpassingen niet pasen, is 11cm lang. De prijs op ali is overigens net weer terug gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtommetje
@DukeBox klopt, zie dat de prijs van de dimmer uitvoering weer 21,05 euro is. Toch genoeg geprikkeld 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

DukeBox schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:36:
[...]

Niet.. gaat zonder aanpassingen niet pasen, is 11cm lang. De prijs op ali is overigens net weer terug gezet.
OK, dan laten we deze passeren totdat er een beter oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-09 20:22
Iemand dit al voorgehad ... Ik heb 1 lamp in mijn bureau op mijn hele installatie en elke avond om 5u gaat die volledig uit en dan terug aan op 3-4 seconden tijd ... Ik heb ook geen schema's ofzo ingesteld (ook nooit gedaan)

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-10 15:08
Birdy D schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:45:
[...]

Is zeker mooi maar ook best wel prijzig! Ben ook benieuwd naar die Etsy oplossing dat ziet er wat mij betreft ook wel fraai uit als je deze zo naast elkaar kan plaatsen.
Precies dit. Ik heb voor 45 euro drie Hue Dimmer Switches gekocht tijdens de MediaMarkt actie en wil het bestaande afdekraam hierdoor vervangen. Een totale oplossing van Niko komt neer op zo'n 200 euro, en dat vind ik wat teveel van het goede.

You are not a beautiful and unique snowflake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
Zartos schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:45:
[...]

Precies dit. Ik heb voor 45 euro drie Hue Dimmer Switches gekocht tijdens de MediaMarkt actie en wil het bestaande afdekraam hierdoor vervangen. Een totale oplossing van Niko komt neer op zo'n 200 euro, en dat vind ik wat teveel van het goede.
Er staat alleen overal UK achter, hebben ze daar ander maten of zo? Waarschijnlijk dan alleen het afdekplaatje lijkt me stug dat de dimmer zelf qua maat afwijkt van de Nederlandse maat.. Gezien deze toch niet perse op een bestaande doos moet lijkt me dit gewoon kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 09-10 16:28

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Gisteren 4x Osram smart+ plug binnen gekregen nav een aanbieding. Ik had verwacht dat het een geklooi zou worden met resetten van die dingen enz om ze gekoppeld te krijgen aan de Hue bridge maar dat voel echt 100% mee. In het stopcontact gestopt en in de app laten zoeken naar lampen en de plug stond er direct bij. Heb er eigenlijk maar 2 nodig dus moet nog even kijken wat ik met die andere 2 ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
  • Laatst online: 22:26
Een vraag over een situatie bij mij thuis:
In de gang bevindt de lichtschakelaar op een erg onhandige plek, dus wilde ik een bewegingssensor aanschaffen. Mijn lamp in de gang is een mooi filament lamp wat ik niet wil vervangen, dus ben ik opzoek naar een oplossing. Ik dacht een KIKU systeem met een bewegingssensor + inbouwschakelaar (KlikAanKlikUit AWST-6000 + KlikAanKlikUit AWMR-300 Mini inbouw schakelaar). Maar ik vroeg me af of er ook een oplossing bestaat wat ik kan verbinden met mijn Hue bridge. (dus met behoud van mijn lamp). Bestaan er bijvoorbeeld inbouwschakelaars die verbonden kunnen worden met de Hue bridge? Of andere smart oplossingen icm met de Hue bridge?

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als het toch alleen om het aan en uit zetten gaat kun je een Osram smartplug of een Innr stekker proberen ergens weg te werken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
Janoz schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:06:
Als het toch alleen om het aan en uit zetten gaat kun je een Osram smartplug of een Innr stekker proberen ergens weg te werken.
Sorry als ik het niet duidelijk genoeg heb omschreven, maar het is gewoon een plafondlamp. Dus voor zover ik het weet kan je dan niets met een (slimme) stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karpertjuh
  • Laatst online: 27-06 15:15
DesireHD schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:47:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje met dezelfde vragen dus ik heb 2 Lumiance-armaturen met white ambiance spots "op proef" besteld. Deze worden vandaag geplaatst dus vanavond/morgen kan ik je meer vertellen :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice. Ik heb dezelfde besteld alleen dan de witte versie.
Ben erg benieuwd hoe de lichtopbrengst is/bevalt en hoe ze eruit zien in je plafond :-)

psn: Arco1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
HhK1907 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:32:
[...]

Sorry als ik het niet duidelijk genoeg heb omschreven, maar het is gewoon een plafondlamp. Dus voor zover ik het weet kan je dan niets met een (slimme) stekker.
Kan je er niet gewoon een Hue lamp indraaien dan? Hue sensor er bij en je bestaande schakelaar doorverbinden en een afdekplaatje er op. heb ik in het toilet ook zo gedaan..

Edit: O sorry, zie nu pas dat je de filament lamp niet wil vervangen.. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Birdy D op 20-02-2019 20:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• visser.m
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:01
Birdy D schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:36:
[...]

Kan je er niet gewoon een Hue lamp indraaien dan? Hue sensor er bij en je bestaande schakelaar doorverbinden en een afdekplaatje er op. heb ik in het toilet ook zo gedaan..

Edit: O sorry, zie nu pas dat je de filament lamp niet wil vervangen.. 8)7
Ik gebruik deze voor het schakelen van een filament plafondlamp boven de eettafel:
https://www.amazon.de/Pau...tger%C3%A4t/dp/B0721G1YMG

Ik heb de niet dimbare, werkt perfect. Het relais klikt wel hoorbaar, maar voor mij niet storend.

[ Voor 41% gewijzigd door visser.m op 20-02-2019 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larssbu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13-05-2024
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een probleempje waarvoor ik geen oplossing kan vinden.
Ik woon sinds kort in mijn nieuwbouwwoning, ik heb daar veel hue lampen.
Beneden een verlaagd plafond met 28 gu10 white ambiance spots, verder nog een stuk of 6 andere hue lampen in het huis.

Het probleem zit in de spotjes beneden. Ik heb ze eigenlijk standaard op de scene lezen staan en dan een stukje terug gedimd.
Bijna dagelijks is er wel 1 spotje die veel verder gedimd is dan de rest, het vreemde is dat het ook iedere keer een ander spotje is.
Als ik dan voor de woonkamer de scene lezen weer instel in de hue app zijn alle spotjes weer goed.
Het is dus op te lossen, maar irritant dat ik dat steeds moet doen.

Weten jullie waar dit aan zou kunnen liggen?

Misschien handig om nog te vermelden dat alle automatisering in Apple homekit is geregeld. 15 minuten voor zonsondergang wordt de scene ‘lampen aan’ ingeschakeld en deze scene schakelt alle spots in de keuken en woonkamer aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Larssbu op 20-02-2019 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Hurricane schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:04:
Ik had verwacht dat het een geklooi zou worden met resetten van die dingen enz om ze gekoppeld te krijgen aan de Hue bridge maar dat voel echt 100% mee.
Weet je toevallig of die dingen dan ook met google home werken (via de Hue bridge) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

DukeBox schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:58:
[...]

Weet je toevallig of die dingen dan ook met google home werken (via de Hue bridge) ?
Heb net de 2e geïnstalleerd voor de lamp bij de voordeur en die kan ik nu na een sync van hue met de home aan en uit schakelen met een stem commando en via de home app. Ja dat werkt dus!

• HhK1907
visser.m schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:37:
[...]

Ik gebruik deze voor het schakelen van een filament plafondlamp boven de eettafel:
https://www.amazon.de/Pau...tger%C3%A4t/dp/B0721G1YMG

Ik heb de niet dimbare, werkt perfect. Het relais klikt wel hoorbaar, maar voor mij niet storend.
Thnx! Perfect, volgens mij is dit precies wat ik zocht.
Deze kan dus gewoon verbinding maken met de hue bridge, dus kan ik hier een motionsensor op aansluiten en deze zijn werk laten doen.

• Hurricane

Hurricane

Larssbu schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:31:
Hallo,

Het probleem zit in de spotjes beneden. Ik heb ze eigenlijk standaard op de scene lezen staan en dan een stukje terug gedimd.
Bijna dagelijks is er wel 1 spotje die veel verder gedimd is dan de rest, het vreemde is dat het ook iedere keer een ander spotje is.
Als ik dan voor de woonkamer de scene lezen weer instel in de hue app zijn alle spotjes weer goed.

Misschien handig om nog te vermelden dat alle automatisering in Apple homekit is geregeld. 15 minuten voor zonsondergang wordt de scene ‘lampen aan’ ingeschakeld en deze scene schakelt alle spots in de keuken en woonkamer aan.
Als je nu een eigen scène aan maakt als de lampen in de goede stand staan en deze aan roept ipv lampen gewoon inschakeld. Dan hoef je ze ook niet meer te goed in te stellen.

• DesireHD
Karpertjuh schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:30:
[...]

Nice. Ik heb dezelfde besteld alleen dan de witte versie.
Ben erg benieuwd hoe de lichtopbrengst is/bevalt en hoe ze eruit zien in je plafond :-)
Moet helaas nog even wachten tot morgenavond. Installateur heeft het niet gered om gisteren langs te komen... :/

Vrijdagavond/zaterdag zal ik even foto's maken van het "tussenresultaat". Heb er 2 besteld om te kijken wat de lichtopbrengst is; aan de hand daarvan bepalen we hoeveel we er in totaal nodig zijn en kunnen we de plaatsing ook bepalen. En daarna kan de boel pas dichtgestuced worden :)

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Er wordt hier momenteel verbouwd en we gaan op een paar muren wandlampen plaatsen als sfeerverlichting. Enige probleem is dat er geen schakelaar is die deze punten kan verbinden met elkaar (er zitten geen leidingen en de muur nog verder openhalen doen we liever niet. Nu was mijn idee om de stroompunten op "altijd aan" te zetten en dan Hue lampen erin te doen, probleem opgelost :)

Nu is mijn vraag echter...is er een mooie manier om 2 aan/uit (in het geval van Hue dus eigenlijk 100%-0% dim) switches in te bouwen in de huidige wandcontactdoos (aan de andere kant van de kamer) zodat ik op die manier (in combinatie met Homey) alsnog de lampen kan bedienen? Huidige materiaal is van Gira.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• Birdy D
Sanderrr schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:17:
Er wordt hier momenteel verbouwd en we gaan op een paar muren wandlampen plaatsen als sfeerverlichting. Enige probleem is dat er geen schakelaar is die deze punten kan verbinden met elkaar (er zitten geen leidingen en de muur nog verder openhalen doen we liever niet. Nu was mijn idee om de stroompunten op "altijd aan" te zetten en dan Hue lampen erin te doen, probleem opgelost :)

Nu is mijn vraag echter...is er een mooie manier om 2 aan/uit (in het geval van Hue dus eigenlijk 100%-0% dim) switches in te bouwen in de huidige wandcontactdoos (aan de andere kant van de kamer) zodat ik op die manier (in combinatie met Homey) alsnog de lampen kan bedienen? Huidige materiaal is van Gira.
Kan je hier wat mee? https://www.gira.com/nl_N...e-lightlink/features.html
Pagina: 1 ... 34 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Zigbee dealtjes bespreken kan hier: Zigbee randapparatuur aanbiedingen- & kortingscodetopic