Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:14

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Van de 5 Tint lampen krijg ik er 1 niet gereset. Misschien toeval maar het is de enige die gekoppeld is aan een remote.

Hoe vaak ik ook de 5x Aan/Uit en weer Aan reset uitvoer, hij reageerd nergens op en blijft gekoppeld aan de remote.

Iemand nog een idee?

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 13-02 18:28
i2Paq schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:14:
Van de 5 Tint lampen krijg ik er 1 niet gereset. Misschien toeval maar het is de enige die gekoppeld is aan een remote.

Hoe vaak ik ook de 5x Aan/Uit en weer Aan reset uitvoer, hij reageerd nergens op en blijft gekoppeld aan de remote.

Iemand nog een idee?
Heb je deze toevallig gekoppeld met een actie binnen Hue Labs? Ik meen me te herinneren dat ik daar een tijd geleden ook wat problemen mee had. Kwestie van actie binnen Labs ontkoppelen en dan kan je aan de slag met wat je wilt doen.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Krekatos schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:51:
[...]

Heb je deze toevallig gekoppeld met een actie binnen Hue Labs? Ik meen me te herinneren dat ik daar een tijd geleden ook wat problemen mee had. Kwestie van actie binnen Labs ontkoppelen en dan kan je aan de slag met wat je wilt doen.
Nee, de lamp wordt door Hue niet gevonden omdat hij nog gekoppeld is aan de Light Remote.

Resetten lukt dus niet, de anderen doen dat wel.

E-mailen naar de support@meuller-light.de@mueller-licht.de geeft een onbestelbaar terug :/

• dycell
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 19-02 21:01
i2Paq schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:20:
E-mailen naar de support@meuller-light.de geeft een onbestelbaar terug :/
Omdat de domein naam niet klopt misschien?
https://www.mueller-licht.de/

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

• Ursamajor
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 16:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Vandaag nog wel met een Tint setje in m'n handen gestaan, maar ik wacht nog even af. Wellicht een idee om een Tint topic te starten?
Hoewel ik ook wel benieuwd ben naar hoe die afstandsbediening te gebruiken is met het Hue systeem.

Gadgets FTW!

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:52

Quad

Selectief doof

Vandaag een Osram smart+ plug ontvangen, verdorie, dat koppelen ging wel erg makkelijk.
Heb hem inmiddels opgenomen in een kamer achter een lamp waar geen smart lamp in past, handig!

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:22
Vraagje. Beneden heb ik een dimmer aansluiting hangen en dat werkte tot voor heen prima. Beneden waren allen hue lampen verdeeld over 4 zones.

Nu heb ik boven 2 zones gemaakt van innr lampen. Als ik thuis kom of naar bed ga wil ik alleen de lampen beneden aan/uit doen.

Kan je de dimmer instellen op een enkele zones?

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:52

Quad

Selectief doof

@Wackmack, ik neem aan dat je het over de Philips Hue dimmer Switch hebt? En dat die nu gekoppeld is aan 4 kamers met daarin al je lampen van beneden? En je wilt nu een aantal van je lampen beneden, met de dimmer Switch bedienen?

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:38
Wackmack schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 23:37:
Kan je de dimmer instellen op een enkele zones?
Wat bedoel je met zones? Welke app gebruik je om je lampen in zones in te delen?

job wijzigde deze reactie 06-02-2019 00:35 (13%)

• Wackmack
Quad schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 23:46:
@Wackmack, ik neem aan dat je het over de Philips Hue dimmer Switch hebt? En dat die nu gekoppeld is aan 4 kamers met daarin al je lampen van beneden? En je wilt nu een aantal van je lampen beneden, met de dimmer Switch bedienen?
Ja, dit. Heb de app helemaal door gekeken maar nog niet de oplossing kunnen vinden.

Totaal zijn er beneden 4 gebieden, woonkamer, keuken, hal en terras. Voorheen waren dit de enige Hue lampen. Als we thuis komen of naar bed gaan werkt de Hue dimmer perfect.

Nu heb ik op de 1e etage en 2e etage meerdere lampen opgehangen. Deze gaan nu ook allemaal aan/uit wat logisch is. Vraag mij af of ik de dimmer voor alleen beneden kan gebruiken.

• Solomon
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10-02 22:54
Omdat ik alles heb nagekeken, maar er werkelijk niet uit kom, ga ik jullie om hulp vragen :)

Ik heb een prachtige stalamp, de lamp heeft hallogeen lampjes welke dimbaar zijn als ik een stekkerdimmer gebruik. Ik wil deze lamp graag smart maken. Ik ben dus op zoek naar een stekkerdimmer welke te integreren is met mijn Philips Hue systeem. Bestaat die?

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:17

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Wackmack schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:26:
Nu heb ik op de 1e etage en 2e etage meerdere lampen opgehangen. Deze gaan nu ook allemaal aan/uit wat logisch is. Vraag mij af of ik de dimmer voor alleen beneden kan gebruiken.
Je deelt de lampen in per kamer/verdieping en hangt de remote daar aan vast. Een remote kan aan je hele huis of maximaal 2 kamers/ruimtes hangen.

DukeBox wijzigde deze reactie 06-02-2019 11:05 (8%)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 18:29
Solomon schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:33:
Omdat ik alles heb nagekeken, maar er werkelijk niet uit kom, ga ik jullie om hulp vragen :)

Ik heb een prachtige stalamp, de lamp heeft hallogeen lampjes welke dimbaar zijn als ik een stekkerdimmer gebruik. Ik wil deze lamp graag smart maken. Ik ben dus op zoek naar een stekkerdimmer welke te integreren is met mijn Philips Hue systeem. Bestaat die?
De Hue lampen kunnen zelf dimmen, zowiezo kan je de Hue lampen volgens mij niet met een dimmer aansluiten, dan krijgen ze te weinig stroom om bv het zigbee netwerk verkeer af te handelen.

Imo de dimmer eruit slopen en met de app dimmen of desnoods een aparte afstandbediening voor die lamp.

• Solomon
Helox-in-a-box schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:50:
[...]

De Hue lampen kunnen zelf dimmen, zowiezo kan je de Hue lampen volgens mij niet met een dimmer aansluiten, dan krijgen ze te weinig stroom om bv het zigbee netwerk verkeer af te handelen.

Imo de dimmer eruit slopen en met de app dimmen of desnoods een aparte afstandbediening voor die lamp.
Het gaat om een stalamp waar Hallogeen lampen in zitten. Het probleem is dus dat er geen Hue lampen in de fittingen passen :) Daarom wil ik een stekkerdimmer gebruiken, die ik dmv de Hue bridge kan bedienen. Mijn vraag is of er een stekkerdimmer is die dit ondersteunt.

Ik vind op internet allemaal Z-Wave stekkerdimmers, maar die kan ik volgens mij niet op m'n Hue Bridge aansluiten.

• DukeBox

DukeBox

@Solomon Daar is op dit moment geen oplossing voor. Je kan wel wall-plugs (ikea, osram, innr e.d.) gebruiken deze werken met Hue echter kunnen deze niet dimmen en zal je dat alsnog op de lamp zelf moeten doen. Uiteraard kan je ze dan wel uit/aan zetten.

Er zijn wel zigbee dimmers maar deze zitten niet in het zogenaamde 'friends of Hue' programma waardoor de werking in de Hue app en/of bridge onbekend is.

Als je bijv. klik aan klik uit dimmers met diverse domotica producten is het wel mogelijk dingen aan elkaar te knopen maar dat werkt allemaal niet out-of-the-box.
Ik loop tegen een zelfde probleem aan, heb 3 filament lampen in gebruik waar een gewone(of hue) lamp echt géén gezicht is. Die zou ik het liefst ook bedienen vanuit mijn Hue app.
Totdat er een degelijke oplossing is werk ik met een geemuleerde hue bridge welke mijn kaku/zwave aanbied alsof het een Hue lamp is.

• Solomon
DukeBox schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:04:
@Solomon Daar is op dit moment geen oplossing voor. Je kan wel wall-plugs (ikea, osram, innr e.d.) gebruiken deze werken met Hue echter kunnen deze niet dimmen en zal je dat alsnog op de lamp zelf moeten doen. Uiteraard kan je ze dan wel uit/aan zetten.

Er zijn wel zigbee dimmers maar deze zitten niet in het zogenaamde 'friends of Hue' programma waardoor de werking in de Hue app en/of bridge onbekend is.

Als je bijv. klik aan klik uit dimmers met diverse domotica producten is het wel mogelijk dingen aan elkaar te knopen maar dat werkt allemaal niet out-of-the-box.
Ik loop tegen een zelfde probleem aan, heb 3 filament lampen in gebruik waar een gewone(of hue) lamp echt géén gezicht is. Die zou ik het liefst ook bedienen vanuit mijn Hue app.
Totdat er een degelijke oplossing is werk ik met een geemuleerde hue bridge welke mijn kaku/zwave aanbied alsof het een Hue lamp is.
Bedankt voor de uitgebreide toelichting! Ik gebruik HomeAssistant om m'n lampen te bedienen, en heb naast de Hue Bridge ook nog een Xiaomi gateway draaien. Ik zou eigenlijk alleen liever niet óók nog een Z-Wave stick aanschaffen om één stekkerdimmer aan te sturen :) Ik zal eens op zoek gaan naar andere oplossingen!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
DukeBox schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:04:
Die van de Ikea werken niet met Hue, zorg dus wel dat je dan de juiste schakelaars kiest.

• Wackmack
DukeBox schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:48:
[...]

Je deelt de lampen in per kamer/verdieping en hangt de remote daar aan vast. Een remote kan aan je hele huis of maximaal 2 kamers/ruimtes hangen.
Dat is idd de oplossing, ga even kijken hoe dat kan, thnx!

Zo dus, vrij makkelijk https://www.howtogeek.com...th-the-hue-dimmer-switch/ _/-\o_

Wackmack wijzigde deze reactie 06-02-2019 11:14 (16%)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Sorry, typefout in bovenstaand bericht.

De melding is/was:
redirect-mail.domain-bestellsystem.de rejected your message to the following email addresses:
service@mueller-licht.de (service@mueller-licht.de)
Your message couldn't be delivered because an email server outside Office 365 reported an error that it couldn't relay your message. It's likely that the email server isn't correctly set up to receive and relay messages from your domain.
Zojuist nogmaals verstuurd en nu lukt het wel.

i2Paq wijzigde deze reactie 06-02-2019 18:08 (50%)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ursamajor schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:17:
Vandaag nog wel met een Tint setje in m'n handen gestaan, maar ik wacht nog even af. Wellicht een idee om een Tint topic te starten?
Hoewel ik ook wel benieuwd ben naar hoe die afstandsbediening te gebruiken is met het Hue systeem.
Goed idee, maar wie begint?

Ik zou wel willen maar heb geen idee hoe een SP te maken.

• Toempf
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-02 21:54
Solomon schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:33:

Kwam eerder in dit topic deze inbouwdimmer tegen (user weet ik niet meer, maar nog bedankt!) heb er zelf 2 besteld, werkt prima.

Amazon link

Eentje heb ik gewoon tussen een stekker en een 12v trafo geschroefd en daarmee kan ik de lamp dimmen zoals een Hue lamp.

• ManiacsHouse
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19:08

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik heb setje in huis. Lamp nog niet geprobeerd, wel de dimmer. Vond ergens een beschrijving hoe de dimmer/remote van IKEA te koppelen, min of meer die beschrijving gevolgd dmv touchlink-search. Hue-hub kan niks mee met die remote tot nu. Enige wat ik tot nu toe bereikt heb is dat de dichtsbijzijnde Hue lamp 5 maal knippert als zijnde dat de tint-remote gekoppeld is met die lamp. Maar welke knop ik dan ook klik reageert de lamp nergens op. Nogal vaag.

• Hurricane
  • Laatst online: 22:30

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Wackmack schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:26:
[...]

Ja, dit. Heb de app helemaal door gekeken maar nog niet de oplossing kunnen vinden.

Totaal zijn er beneden 4 gebieden, woonkamer, keuken, hal en terras. Voorheen waren dit de enige Hue lampen. Als we thuis komen of naar bed gaan werkt de Hue dimmer perfect.

Met Hue essentials op Android kun je meerdere groepen toevoegen aan 1 knop. Heb er net als test 3 toe gevoegd. Probeer die app eens zou ik zeggen

• DukeBox

DukeBox

Toempf schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:09:
Kwam eerder in dit topic deze inbouwdimmer tegen (user weet ik niet meer, maar nog bedankt!) heb er zelf 2 besteld, werkt prima.

Amazon link
Ah, tnx zie dat hij ook in deze variant bestaat: pricewatch: iCasa Dimmer

• Birdy D
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21:03
DukeBox schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:20:
[...]

Ah, tnx zie dat hij ook in deze variant bestaat: pricewatch: iCasa Dimmer
Ik heb een een halogeenlamp met inbouw halogeendimmer die 10x10W G4 halogeen dimt (12V), als ik deze dimmer vervang door bovengenoemde iCasa kan ik dan in de toekomst met een gerust hart de halogeen G4 vervangen door G4 ledjes of komt er dan nog wat bij kijken? Gezien halogeen op zijn retour is...

• Wackmack
Hurricane schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:11:
[...]

Met Hue essentials op Android kun je meerdere groepen toevoegen aan 1 knop. Heb er net als test 3 toe gevoegd. Probeer die app eens zou ik zeggen
Super! Met de Philips hue app kan je er max twee aan de dimmer toevoegen.

• Pascall_1
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21:12
Forza11 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:42:
Meer een installatievraag maar wellicht heeft iemand het antwoord... ik wil een 12v led systeem vervangen met hue inbouw spots. Ik haal de 12v transformator weg maar wil de (dunne) bekabeling hergebruiken. Bij halogeen of andere soort verlichting zou ik dit niet overwegen maar volgens mij verbruikt hue bijna niets en zou de belasting op de bekabeling dus mee moeten vallen. Maar misschien zit ik er helemaal naast. Iemand die wat duidelijkheid kan geven?
Ik had bij mij thuis zelfde situatie. Boven de aanrecht had ik 4 maal 12v spotjes. Omdat helemaal netjes ingebouwd zat heb ik de trafo opgezocht. Armaturen gu10 gezocht. Die ook nog in bestaande gat paste en gewisseld voor gu10 hue. 4 stuks. Bestaande bedrading ook gehouden. Normaal is installatie draad 2,5 kwadraat maar idd led is niet veel en het werkt al ruim een jaar probleemloos. Staat constant spanning op.

Ook werkt die gu10 probleemloos in entertainment ruimte. En doen de gewoon mee. Alleen groen is merkbaar anders maar stoor me er niet aan.

• DukeBox

DukeBox

Birdy D schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:07:
..kan ik dan in de toekomst met een gerust hart de halogeen G4 vervangen door G4 ledjes..
Hangt van de minimale belasting af, deze kom ik niet tegen maar aangezien er ook een minimum dim niveau is in te stellen denk ik niet dat dat een probleem is. De vraag is eerder of de gebruikte driver/transformator dimmen ondersteund én omgekeerd.

• lowo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18-02 17:18
Je kan de afstandsbediening van de Tint lampen niet gebruiken als je de lampen aan de Hue bridge gaat koppelen.
Zelf nog geen ervaring met deze lampen maar hoorde van een collega dat hij de lampen weer terug had gebracht omdat ze gloeiend heet werden ( tot 3 x omgeruild maar steeds weer hartstikke heet en toen maar geld terug gevraagd )

Zou eigenlijk niet moeten, ze mogen wel handwarm worden maar niet zo heet als de oude gloeilampen die je met een (zak-)doek uit de fitting moest schroeven om je vingers niet te verbranden!

• arpeggio
  • Registratie: mei 2018
  • Nu online
Birdy D schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:07:

Ik heb een een halogeenlamp met inbouw halogeendimmer die 10x10W G4 halogeen dimt (12V), als ik deze dimmer vervang door bovengenoemde iCasa kan ik dan in de toekomst met een gerust hart de halogeen G4 vervangen door G4 ledjes of komt er dan nog wat bij kijken? Gezien halogeen op zijn retour is...
Dit gaat niet werken. GU4 lampen werken op 12V. De iCasa en Iluminize dim-aktoren zijn bedoeld voor ledlampen van 230V.

Naast de Philips Hue bridge kan deze dimmer ook door een pulsdrukker worden aangestuurd. Daarvoor zijn de contacten A1 en A2 bedoeld. Die pulsspanning mag liggen tussen 8 en 230V, maar dat staat los van de spanning voor de lampen die door de dimmer worden aangestuurd.

• jwstoop
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17-02 12:12
Sinds kort heb ik een mijn Tradfri hub door een Hue hub/bridge vervangen. Hier heb ik mijn bestaande Tradfri lampen en Tradfri dimmer op aangesloten. Ik loop er nu tegenaan dat de dimmer wel kan dimmen, maar niet meer de kleurtoon van de (witte) tradfri lampen aan kan passen - wat voorheen wel werkte. Uiteraard is de kleurtoon wel gewoon in de Hue app aan te passen of via Google Home, maar dat vindt mn vriendin niet zo fijn.

Weet iemand of de functionaliteit van de dimmer inderdaad gelimiteerd wordt, of dat ik iets verkeerd heb gedaan? En zou dit wel goed werken als ik een Hue Dimmer zou gebruiken, of werkt die niet op tradfri lampen (icm Hue bridge)?

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21:58
jwstoop schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 07:51:
Sinds kort heb ik een mijn Tradfri hub door een Hue hub/bridge vervangen. Hier heb ik mijn bestaande Tradfri lampen en Tradfri dimmer op aangesloten. Ik loop er nu tegenaan dat de dimmer wel kan dimmen, maar niet meer de kleurtoon van de (witte) tradfri lampen aan kan passen - wat voorheen wel werkte. Uiteraard is de kleurtoon wel gewoon in de Hue app aan te passen of via Google Home, maar dat vindt mn vriendin niet zo fijn.

Weet iemand of de functionaliteit van de dimmer inderdaad gelimiteerd wordt, of dat ik iets verkeerd heb gedaan? En zou dit wel goed werken als ik een Hue Dimmer zou gebruiken, of werkt die niet op tradfri lampen (icm Hue bridge)?
Dit is helaas iets wat vervalt, ook als je bijvoorbeeld een ICS2000 of andere bridge gebruikt. Ik heb nog geen info gevonden of dit mogelijk wordt hersteld of überhaupt kan worden in de toekomst.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Birdy D
arpeggio schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 23:35:
[...]

Dit gaat niet werken. GU4 lampen werken op 12V. De iCasa en Iluminize dim-aktoren zijn bedoeld voor ledlampen van 230V.

Naast de Philips Hue bridge kan deze dimmer ook door een pulsdrukker worden aangestuurd. Daarvoor zijn de contacten A1 en A2 bedoeld. Die pulsspanning mag liggen tussen 8 en 230V, maar dat staat los van de spanning voor de lampen die door de dimmer worden aangestuurd.
Ja dat had ik enigszins wel verwacht, wellicht beste en goedkoopste optie om de halogeenlamp G4 gewoon te vervangen door een 230V lamp en daar een Hue lamp(en) in te zetten. Ouwe dimmer er af en klaar..

Of is er ook nog iets wat op 12V werkt met Hue? Op zich een mooie lamp die halogeen :P

• arpeggio
  • Registratie: mei 2018
  • Nu online
@Birdy D
Alle Hue lampen (GU10, E14 en E27) werken op 230V.
Vergeet niet dat er in de voet van zo'n lamp de nodige electronica moet worden ingebouwd voor het aansturen van de led's en voor de communicatie met de bridge.
Hiervoor heeft Philips Hue (en ook andere fabrikanten van led-lampen) binnen de behuizing van een G4 of GU5.3 geen passende oplossing ontwikkeld. En de vraag is ook of dat gaat gebeuren...

• DukeBox

DukeBox

arpeggio schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 23:35:
Dat kan je zo niet stellen, als de transformator/driver in de lamp een dimmer ondersteund kan dat gewoon. de 12V heeft daar niets mee te maken.

• Birdy D
arpeggio schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:35:
@Birdy D
Alle Hue lampen (GU10, E14 en E27) werken op 230V.
Vergeet niet dat er in de voet van zo'n lamp de nodige electronica moet worden ingebouwd voor het aansturen van de led's en voor de communicatie met de bridge.
Hiervoor heeft Philips Hue (en ook andere fabrikanten van led-lampen) binnen de behuizing van een G4 of GU5.3 geen passende oplossing ontwikkeld. En de vraag is ook of dat gaat gebeuren...
Persoonlijk denk ik van niet, niet rendabel meer in deze tijd. 15 jaar geleden alles in huis vervangen door het toenmalige zuinigere Halogeen. Mijn wand en tafellampen (allen G4 halogeen) inmiddels allemaal al vervangen door Hue producten .

Dan is de makkelijkste manier idd om daar ook maar afscheid van te gaan nemen binnenkort...

Als je eenmaal Hue gebruikt, dan moet alles er ook mee werken :9 Anders irritant :?

• Birdy D
DukeBox schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:55:
[...]

Dat kan je zo niet stellen, als de transformator/driver in de lamp een dimmer ondersteund kan dat gewoon. de 12V heeft daar niets mee te maken.
Ben bang dat die transformator/driver niet geschikt zal zijn voor Led, is immers een halogeen...Zou dus voor de korte termijn een oplossing zijn maar moet ooit toch naar Leds.. Toch?

• DukeBox

DukeBox

Birdy D schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:03:
Ben bang dat die transformator/driver niet geschikt zal zijn voor Led..
In theorie zou dat gewoon moeten kunnen werken. Kan je nu dimmen ? Dan is de vraag, zit de dimmer vóór de trafo/driver of er na.

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:39

Ethirty

Who...me?

Birdy D schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:00:
[...]

Als je eenmaal Hue gebruikt, dan moet alles er ook mee werken :9 Anders irritant :?
Tot je teveel lampen hebt en een 2e bridge moet gaan gebruiken. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 8 64GB

• ro3lie
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-02 22:00
Ethirty schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:12:
[...]

Zie het volgende!
LDVC schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:45:
Interessante AMA met de Head of Technology van Hue:
https://www.reddit.com/r/...ge_yianni_founder_of_hue/

Aantal zaken waar aan gewerkt wordt:
- meer lampen per bridge
- 1 lamp in meerdere rooms
- outbound network calls vanaf bridge
Ontwikkelaar van Hue die aangeeft dat ze werken aan meer lampen per bridge. Overigens schijnt ook dat het geen harde limiet is, er zijn gebruikers waar het goed gaat.

• Birdy D
DukeBox schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:06:
[...]

In theorie zou dat gewoon moeten kunnen werken. Kan je nu dimmen ? Dan is de vraag, zit de dimmer vóór de trafo/driver of er na.
Die zit ingebouwd in de halogeen lamp, dus de dimmer zit er voor maar mijn muur dimmer is niet geschikt om Led te dimmen is mij verteld..

• Birdy D
Ethirty schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:12:
[...]

Als het puur om de lampen gaat dan kan ik nog wel even ;-)

• DukeBox

DukeBox

Birdy D schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:36:
Die zit ingebouwd in de halogeen lamp, dus de dimmer zit er voor maar mijn muur dimmer is niet geschikt om Led te dimmen is mij verteld..
Heb heel wat dimmers die prima werken ook al staat het er niet op. Omgekeerd heb ik ook LED compatible dimmers gehad (vanaf 2 Watt zelfs) die alleen maar flikkeren en niet stabiel blijven. Oftewel, soms moet je het gewoon eerst eens proberen. Paar pagina's terug heb ik er een paar genoemd.

• Eduardboon
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15-02 09:41
Er is net een update geplushed voor de bridge. Enig idee wat er nieuw is?

• DukeBox

DukeBox

Eduardboon schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 17:34:
Er is net een update geplushed voor de bridge. Enig idee wat er nieuw is?
Nee, er is ook niets over update 1901181309 te vinden..

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:39

Ethirty

Who...me?

Volgens mij las ik iets over support voor de nieuwe outdoor-bewegingsmelder, maar verder zijn de releasenotes altijd summier of zelfs afwezig.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 8 64GB

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:57
Vandaag de outdoor sensor binnen gekregen, dit weekend tijd om hem op te hangen, ben benieuwd.

• Martino-s
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-02 21:33

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

maxoss schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:05:
Zijn deze lampen van de Aldi een tijdelijke actie?
Ja, helaas wel.
Vanavond hier in Sliedrecht nog nagevraagd.
Van alle varianten waren er nog wel 1 of 2 aanwezig. Helaas was er nog maar 1 E14 white, waar ik naar op zoek was. Ik heb er iets van 16 nodig, dus ik ga maar eens op Duitse webshops kijken...

Martino's | Google is your friend...

• Hurricane

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Wackmack schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:11:
[...]

Super! Met de Philips hue app kan je er max twee aan de dimmer toevoegen.
Al geprobeerd of nog niet aan toe gekomen?

• Wackmack
Hurricane schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:31:
[...]

Al geprobeerd of nog niet aan toe gekomen?
Helaas nog niet geprobeerd, morgen zal ik het proberen als ik thuis ben.

• TradeMarkNL
  • Registratie: oktober 2011
  • Nu online

TradeMarkNL

Videoproducer
Menesis schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:39:
Ik heb ietwat inpulsief de 2 meter LED strip erbij gekocht. Ik had eigenlijk geen plek om hem op te hangen dus hij plakt nu achter me op de bank en geeft de kamer een soort glow tijdens de entertainment mode.
Wel lekker fel ding (1600 lumen) vergeleken met de meeste hue lampen.
Nu zit ik op het starterspakket met 3 kleurenlampen, een Hue Go en die led strip. Eén groot feest bij het gamen :+

Sinds kort ineens last van wat tragere response op iOS (zowel bij Homekit als de Hue app). Soms zo erg dat Siri opeens zegt "looking for your accessoires". En soms timed het out en soms werkt het. Terwijl de entertainment mode wel altijd direct op het scherm reageert.
Wat voor bank heb je? Ik heb een stoffen en wil ook een strip achter m’n bank plakken, yeelight 2 meter in mijn geval. Maar ik vraag me af of dat goed blijft plakken en of de boel niet te warm wordt.

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15:06
TradeMarkNL schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:48:
[...]

Wat voor bank heb je? Ik heb een stoffen en wil ook een strip achter m’n bank plakken, yeelight 2 meter in mijn geval. Maar ik vraag me af of dat goed blijft plakken en of de boel niet te warm wordt.
Het is nepleer.. hij blijft net aan zitten maar de kant waar de draad zit is wat zwaarder en dat is wat tricky, want de adapter zit vlakbij en die moet je zelf ergens vastplakken.

Wordt verder niet heel erg warm ofzo. Wel wil je wat ruimte overlaten tussen de strip en dr muur, anders krijg je geen vage gloed maar zie je de individuele leds op de muur schijnen zeg maar. Uit mn hoofd: Iets van 3 cm minimum

Menesis wijzigde deze reactie 08-02-2019 16:34 (18%)

• Helox-in-a-box
[...]

Wellicht het makkelijkst om een alu profiel te halen bij de bouwmarkt, het daar op te plakken en het profiel vast te maken. Kan je het ook makkelijk verwijderen zonder lijmresten en zorgt ervoor dat de LED strip z'n warmte kwijt kan.

zoiets: https://www.praxis.nl/ger...rijs-1-m-x-1-5-cm/5575985

Helox-in-a-box wijzigde deze reactie 08-02-2019 16:49 (12%)

• Birdy D
[...]

Gewoon een aluminium profiel met afdekking er op, voordeel hiervan is dat ie uitstekend blijft liggen. Heb hem achter op het dressoir gelegd zonder te boren of lijmen, blijft prima liggen.

• TradeMarkNL
  • Nu online

TradeMarkNL

Videoproducer
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:47:
[...]

Wellicht het makkelijkst om een alu profiel te halen bij de bouwmarkt, het daar op te plakken en het profiel vast te maken. Kan je het ook makkelijk verwijderen zonder lijmresten en zorgt ervoor dat de LED strip z'n warmte kwijt kan.

zoiets: https://www.praxis.nl/ger...rijs-1-m-x-1-5-cm/5575985
Ja dat leek me ook wel een goed plan. Maar hoe krijg ik dat profiel dan het mooist aan de bank gemonteerd?

• Helox-in-a-box
TradeMarkNL schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 17:23:
[...]

Ja dat leek me ook wel een goed plan. Maar hoe krijg ik dat profiel dan het mooist aan de bank gemonteerd?
Heb zelf zo'n blokje op het hout vastgemaakt met 2 kleine spijkers: https://www.netwerkkabels...je-19x19-mm-wit-100-stuks
en dan een kleine tie-rip, kan je de tie-rips losknippen als er iets is.

Je kan ook iets met magneetjes doen als je een RVS profiel neemt.
BV zoiets: https://www.bol.com/nl/p/...5-stuks/9200000094413369/

Helox-in-a-box wijzigde deze reactie 08-02-2019 21:19 (17%)

• remmuz
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19:42
Net de laatse GU10 spot bij de Aldi kunnen bemachtigen.
Paren met de Hue hub was binnen een paar seconden gedaan.
Lichtopbrengst is (zoals te verwachten) iets minder dan de Hue GU10.
De pure kleuren, met name groen en blauw, zijn intenser dan de Hue spots.
Wat jammer is, is dat de kleurmenging een stuk minder is; als je de spot dichtbij op een muur richt zie je duidelijk de afzonderlijke kleuren.
Al met al geen slechte koop voor 18 euro. Wat mij betreft mag de Aldi deze vaker gaan aanbieden.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

remmuz schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:00:
Net de laatse GU10 spot bij de Aldi kunnen bemachtigen.
Paren met de Hue hub was binnen een paar seconden gedaan.
Lichtopbrengst is (zoals te verwachten) iets minder dan de Hue GU10.
De pure kleuren, met name groen en blauw, zijn intenser dan de Hue spots.
Wat jammer is, is dat de kleurmenging een stuk minder is; als je de spot dichtbij op een muur richt zie je duidelijk de afzonderlijke kleuren.
Al met al geen slechte koop voor 18 euro. Wat mij betreft mag de Aldi deze vaker gaan aanbieden.
Bij ledlampdirect zijn ze te koop en kosten ze 19,95 met gratis verzenden vanaf “tromgeroggel” 19,95 :D

• TradeMarkNL
  • Nu online

TradeMarkNL

Videoproducer
Iemand die de Philips Hue Lightstrip Plus heeft? Die zou 1600 lumen opbrengst moeten hebben, terwijl mijn Yeelight led strip 200 lumens doet. Prima voor de sfeer, maar ik heb ook wel plekken waar ik wat meer lichtopbrengst fijn zou vonden dus ik ben benieuwd of die strip van Philips echt 8x zo fel is.

• vonkkie
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19:21
ik heb een hue ledstrip maar hoe veeel licht hij geeft ?
wel genoeg voor mij
TradeMarkNL schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:02:
Iemand die de Philips Hue Lightstrip Plus heeft? Die zou 1600 lumen opbrengst moeten hebben, terwijl mijn Yeelight led strip 200 lumens doet. Prima voor de sfeer, maar ik heb ook wel plekken waar ik wat meer lichtopbrengst fijn zou vonden dus ik ben benieuwd of die strip van Philips echt 8x zo fel is.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Misschien dit wat? Ruim 800 Lumen
https://www.amazon.de/LIG...ID=419Lyk-IqdL&ref=plSrch

Ik heb de outdoor-versie (1000 Lumen) en dat geeft een flinke bak licht.

• joostnl
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:36
Kabelbinder blokjes is een goed idee.
Rvs is helaas niet magnetisch.
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:16:
[...]

Heb zelf zo'n blokje op het hout vastgemaakt met 2 kleine spijkers: https://www.netwerkkabels...je-19x19-mm-wit-100-stuks
en dan een kleine tie-rip, kan je de tie-rips losknippen als er iets is.

Je kan ook iets met magneetjes doen als je een RVS profiel neemt.
BV zoiets: https://www.bol.com/nl/p/...5-stuks/9200000094413369/

• TradeMarkNL
  • Nu online

TradeMarkNL

Videoproducer
ManiacsHouse schreef op zondag 10 februari 2019 @ 00:54:
[...]

Misschien dit wat? Ruim 800 Lumen
https://www.amazon.de/LIG...ID=419Lyk-IqdL&ref=plSrch

Ik heb de outdoor-versie (1000 Lumen) en dat geeft een flinke bak licht.
Oh wow, goeie vondst. Ken die wel maar dan met dezelfde prijs als de Philips hue-variant. Dus deze ga ik zeker proberen, thnx!

• TradeMarkNL
  • Nu online

TradeMarkNL

Videoproducer
joostnl schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:14:
Kabelbinder blokjes is een goed idee.
Rvs is helaas niet magnetisch.

[...]
Ik moet wel bekennen dat ik niet helemaal voor me zie hoe ik dit ga bevestigen. Welk hout bedoelt @Helox-in-a-box? Dat van het frame van de bank oid?

• wappiewappie
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 18-02 23:09

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Eigenschaften:

Modus: RGB-Farbsteuerung und Dimmbar
Lichtstrom: 839 Lumen
Leistungsaufnahme: 18 Watt
Mittlere Nennlebendauer: 20000 Stunden
Breite-Streifen: 12 mm
Höhe: 3 mm
Ausstrahlungswinkel: 120 °
Gesamtlänge: 2 Meter
Länge Netzkabel: 2 Meter

Vaag... Ik lees ook 350 ergens anders op de pagina...

ManiacsHouse wijzigde deze reactie 10-02-2019 13:16 (6%)

• Birdy D
Vind hem veel licht geven dus zou wel kunnen kloppen. Ben er wel happy mee in elk geval!

• DukeBox

DukeBox

Die light strip+ geeft idd een zee van licht. Met name door de spreiding is het echt fijn en zeer goed te gebruiken als primaire verlichting.

• TradeMarkNL
  • Nu online

TradeMarkNL

Videoproducer
DukeBox schreef op zondag 10 februari 2019 @ 14:27:
Die light strip+ geeft idd een zee van licht. Met name door de spreiding is het echt fijn en zeer goed te gebruiken als primaire verlichting.
Oke cool, goed om te weten. Dan is de meerprijs toch nog ergens geoorloofd en moet ik er maar een keer een op de kop tikken als er een mooie aanbieding is.

• Polycom
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23:00
Hoi, ik zie dat Amazon een aanbieding heeft voor een Starterspack met twee lampen (kleur en wit) in de pricewatch vind ik eigenlijk alleen de starterspack met 3 lampen voor €155,- is dit een goede deal of zit er een adder on het gras?

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23:08

Koldur

Virtual Boy

Polycom schreef op zondag 10 februari 2019 @ 14:45:
Hoi, ik zie dat Amazon een aanbieding heeft voor een Starterspack met twee lampen (kleur en wit) in de pricewatch vind ik eigenlijk alleen de starterspack met 3 lampen voor €155,- is dit een goede deal of zit er een adder on het gras?
Erg goede aanbieding, geen addertje onder het gras. Als je er interesse in hebt, gewoon doen.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• Tylen
  • Registratie: september 2000

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Mooie deal. Als je al een controller hebt kan je deze weer verkopen voor €25,- ofzo.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Wieriemaster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:16
Lang aan het twijfelen geweest gezien de hoge instapprijs. Echter een prima starterset aanbieding nu bij Amazon (2x E27 colour en Hub) voor 79euro. Zojuist besteld. Ben benieuwd !

Steam & PSN-ID: Fawaka-W

• luck
  • Laatst online: 07:49
Heeft iemand een idee, hoe ik een buiten led verlichting kan koppelen met de HUE bridge?
De unit die kan communiceren met de HUE bridge moet in een “grondkabel aansluitdoos” passen.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22:35
Extreem goede deal. Tijdens de Amazon Prime Days heb ik er zelf nog €122 voor betaald.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:59
luck schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:59:
Heeft iemand een idee, hoe ik een buiten led verlichting kan koppelen met de HUE bridge?
De unit die kan communiceren met de HUE bridge moet in een “grondkabel aansluitdoos” passen.
Welke buitenledverlichting wil je koppelen? Geen Hue dus? En dan moet de wifi-verbinding ondergronds?

Rallye wijzigde deze reactie 10-02-2019 21:17 (5%)

• luck
  • Laatst online: 07:49
Rallye schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:17:
[...]

Welke buitenledverlichting wil je koppelen? Geen Hue dus? En dan moet de wifi-verbinding ondergronds?
Om het huis heb ik philips HUE gu10 en de Hue bridge zit in de buurt van de muur. M.a.w. ik verwacht dat de connectie met de HUE bridge geen probleem is. De buiten led verlichting is een verlichting waar reeds led verlichting in zit, kan ik dus niet veranderen.
Zat zelf te denken om de "Osram Smart+ Plug" te kopen en dan uit elkaar te halen en deze te plaatsen in grondkabel aansluitdoos, is alleen wel een gedoe. mogelijk heeft 1 van jullie een betere oplossing en of goedkoper. :)

• DukeBox

DukeBox

luck schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:27:
Om het huis heb ik philips HUE gu10 en de Hue bridge zit in de buurt van de muur. M.a.w. ik verwacht dat de connectie met de HUE bridge geen probleem is. De buiten led verlichting is een verlichting waar reeds led verlichting in zit, kan ik dus niet veranderen.
Zigbee is een mesh netwerk.. dus directe verbinding met he bridge is niet nodig. Dit kan prima verlopen via via via.. op dit moment alleen lampen met Hue zover ik weet.

Wat is precies het idee ? Dat je de buiten verlichting kan bedienen (aan/uit) via de Hue bridge ?

DukeBox wijzigde deze reactie 10-02-2019 22:38 (8%)

• Brobbel
  • Laatst online: 16:25
luck schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:27:
[...]

Zat zelf te denken om de "Osram Smart+ Plug" te kopen en dan uit elkaar te halen en deze te plaatsen in grondkabel aansluitdoos, is alleen wel een gedoe. mogelijk heeft 1 van jullie een betere oplossing en of goedkoper. :)
Let op bij de Osram Smart+ Plug dat er twee uitvoeringen zijn, een voor binnen en een voor buiten.
Bij Amazon staat bij de binnenuitvoering dat deze geschikt is voor buiten, maar dat is een of andere rare vertaalfout, dus let goed op dat je wel de juiste koopt.

Daarnaast: hoe is de grondkabel binnen aangesloten? Wanneer dat met een stekker is, kun je natuurlijk ook daar al een Osram Smart+ Plug plaatsen - en dan kun je wel volstaan met de goedkopere binnenversie.

Dit is de binnenversie: pricewatch: Osram Smart+
Dit is de buitenversie: pricewatch unsorted: OSRAM Smart+ Doorsteekstekker (voor buiten)

Uiteraard - wanneer je hem uit elkaar haalt en zelf in de aansluitdoos wilt plaatsen, dan kun je waarschijnlijk wel de binnenversie plaatsen - immers jouw aansluitdoos is dan de plek waar de waterbestendigheid geregeld moet zijn.

Brobbel wijzigde deze reactie 11-02-2019 06:50 (7%)

DukeBox schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:35:
[...]

Zigbee is een mesh netwerk.. dus directe verbinding met he bridge is niet nodig. Dit kan prima verlopen via via via.. op dit moment alleen lampen met Hue zover ik weet.
ZigBee mesh werkt met alle ZigBee routers (lampen/plugs) ongeacht het merk, kan alleen zijn dat het bereik per merk/type verschillend is.

De lampen van Philips hebben over het algemeen een goed bereik, van Ikea Tradfri lampen is het bereik minder goed, weet niet hoe het met Osram producten zit.

Verder wordt het bereik ook beinvloed door storende invloeden van buiten af, zoals Wifi!

Tenslote, de Hue Bridge heeft een extra antenne versterker voor ZigBee radio, deze heeft dus sowieso al een groter bereik, vergeleken met een Lamp of Plug.

• DukeBox

DukeBox

Erik1971 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:18:
ZigBee mesh werkt met alle ZigBee routers (lampen/plugs) ongeacht het merk..
Dat schijf ik toch ook ? Bij Hue zijn het echter alleen de lampen die routeren aangezien de actuators (tap, switch en motion) niet 'always on' zijn.

Overigens werkt het alleen met elkaar binnen het zelfde kanaal. Heb je dus meerdere bridges of een hub van een andere fabrikant op een ander kanaal, dan zijn dat onafhankelijke zigbee netwerken die geen mesh vormen.

DukeBox wijzigde deze reactie 11-02-2019 12:47 (24%)

• Gommert69
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 12-02 11:57
Ik heb een vreemd probleem met mijn Philips Hue ivm met Google home mini.
Alle 4 de gezinsleden zijn aangemeld op de Google home mini incl een voice profiel. Allemaal kunnen ze met de Google home mini App op hun iPhone de Hue lampen aan en uitdoen.
Echter, ik ben de enige die dit via spraak aan Google home kan vragen. Als een van mijn andere familieleden aan Google vraagt: "Hey Google, zet alle lampen aan", dan komt er een antwoord als: "Het lijkt erop dat deze 6 apparaten nog niet zijn gekoppeld"....
Alle settings lijken te kloppen. Wat gaat er mis?

• Brobbel
  • Laatst online: 16:25
ToolkiT schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 16:57:
Dit is wel een slim idee:

https://www.amazon.co.uk/...lips-Dimmer/dp/B07D5KJ4B6
Misschien kan ik zoiets wel zelf 3D printen..
Is dat nog gelukt?
Weet iemand een soortgelijk product voor de Nederlandse markt?
DukeBox schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:45:
[...]

Dat schijf ik toch ook ? Bij Hue zijn het echter alleen de lampen die routeren aangezien de actuators (tap, switch en motion) niet 'always on' zijn.

Overigens werkt het alleen met elkaar binnen het zelfde kanaal. Heb je dus meerdere bridges of een hub van een andere fabrikant op een ander kanaal, dan zijn dat onafhankelijke zigbee netwerken die geen mesh vormen.
Zo las ik het niet, las het alsof je bedoelde dat Mesh alleen met Hue Lampen werkt en niet met ZigBee lampen van andere fabrikanten...

Maar zoals je het nu uitlegt klopt je verhaal en inderdaad de Hue Dimmer Switch en Motion Sensor zijn Zigbee End Devices en deze gaan in soort van power safe mode en kunnen daarom niet mee doen met het Zigbee Mesh netwerk.

En de TAP is een Zigbee Green Power device en die werkt helemaal anders, is een soort van Zigbee sub-protocol en deze doet inderdaad ook niet mee met Zigbee mesh.

En kleine correctie over je kanaal verhaal, het is niet dat een andere bridge noodzakelijk op ander kanaal zit, maar deze heeft een ander zigbee netwerk met een andere encriptie key en daardoor kunnen ze gewoon naast elkaar werken, ongeacht het kanaal. Heb in lab omgeving vaak genoeg getest met meerdere Zigbee netwerken op het zelfde kanaal, geeft weinig problemen, tenminste bij normaal gebruik ;)

Erik1971 wijzigde deze reactie 11-02-2019 15:42 (6%)

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:14

ToolkiT

brit-tweaker

Brobbel schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:26:
[...]

Is dat nog gelukt?
Weet iemand een soortgelijk product voor de Nederlandse markt?
Nog geen tijd voor gehad helaas

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Birdy D
Gezien ik nog halogeen hanglampen heb wil ik deze ook gaan vervangen door Hue lampen, maar waar ik erg over twijfel is het aanschaffen van 2 Beings want die vinden wij wel erg mooi.
Wat mij tegen staat is dat de lampen niet te vervangen zijn en je dus over 5-10 jaar deze weg kan gooien.
Valt niet mee om mooie (moderne) plafond/hanglampen te vinden waarbij Hue lampen tot hun recht gaan komen...dilemma dus..misschien iemand tips? Bij elke lampenwinkel al wel zowat gekeken..

• DukeBox

DukeBox

Birdy D schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:19:
Wat mij tegen staat is dat de lampen niet te vervangen zijn en je dus over 5-10 jaar deze weg kan gooien.
Ik denk niet dat je tegen de levensduur van de lamp aanloopt maar eerder uitgekeken raakt op het design.
Valt niet mee om mooie (moderne) plafond/hanglampen te vinden waarbij Hue lampen tot hun recht gaan komen...
Buiten dat het heel persoonlijk is hangt het natuurlijk ook af van je inrichting. Er zijn hele leuke effecten te bereiken met open spiegel bollen of lampen van een gevlochten materiaal.

De Hue beyond vind ik eigenlijk als enige wel bijzonder.

Als je een image search doet op plafondlampen e27 kom je heel war armaturen tegen die overeenkomsten hebben met de being maar gewoon uitgerust kunnen worden met een of meerdere hue lampen.
Vaak heeft IKEA ook (budget) armaturen waar leuke effecten mee te creëren zijn.
Qua hanglampen is er nog veel meer mogelijk maar die moet je wel kwijt kunnen.

DukeBox wijzigde deze reactie 12-02-2019 10:47 (3%)

• Zartos
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 11:19
Birdy D schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:19:
Valt niet mee om mooie (moderne) plafond/hanglampen te vinden waarbij Hue lampen tot hun recht gaan komen...dilemma dus..misschien iemand tips? Bij elke lampenwinkel al wel zowat gekeken..
Wij hebben deze lampen van de Ikea in de keuken hangen, en die zijn perfect. De gehele lampenkap licht op in de gekozen kleur. Kan bijna niet misgaan voor minder dan 4 euro per lamp.

You are not a beautiful and unique snowflake.

• Birdy D
Ja, op E27 al gezocht...onze voorkeur gaat uit naar iets met zwart er in en het is beiden voor de woonkamer waarvan eentje boven de eettafel. Dan vind ik die Ikea net wat te goedkoop ogen, in een aparte keuken zou hij best staan. Ken ook iemand die hem in het groen heeft en is op zich ook niks mis mee, daar hangt ie in de bijkeuken.

• Maverick!
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18-02 15:55
In onze nieuwe keuken wil ik 2 blinde wandplanken (https://blindewandplanken.nl) boven het aanrecht gaan hangen.
Omdat we door het hele huis Hue hebben wil ik in deze planken ook graag Hue.
De Hue spots zijn te hoog om in de planken te kunnen verwerken, dus het zouden de LED strips moeten worden. Heeft iemand dit ook in de keuken? Ik vraag me namelijk af of deze voldoende licht geven op het aanrecht en boven de kookplaat.
Aan het plafond komt overigens de Hue Aurelle rechthoek, die volgens mij al een bak licht kan geeft.

XBox gamertag: R0nster76

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

Maverick! schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:26:
In onze nieuwe keuken wil ik 2 blinde wandplanken (https://blindewandplanken.nl) boven het aanrecht gaan hangen.
Omdat we door het hele huis Hue hebben wil ik in deze planken ook graag Hue.
De Hue spots zijn te hoog om in de planken te kunnen verwerken, dus het zouden de LED strips moeten worden. Heeft iemand dit ook in de keuken? Ik vraag me namelijk af of deze voldoende licht geven op het aanrecht en boven de kookplaat.
Aan het plafond komt overigens de Hue Aurelle rechthoek, die volgens mij al een bak licht kan geeft.
Ik heb onze spots in de keuken vervangen voor een LED strip, geeft een stuk meer licht dan de spotjes zelfs. Enige is dat als je onder de plank kan kijken, je ook de LEDs ziet zitten. Heb ik geen last van, maar je ziet dan de drie kleuren, ook als je glanzende tegels hebt zie je dit. Dus wees je daar bewust van.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• whatTheSquanch
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 18-02 10:57
Hallo,

Ik ben van plan om bij een hoop van mijn vaste schakelaars de Iluminize / icasa dimmer te plaatsen:
https://www.wifimedia.eu/nl/icasa-dimmer.html

Wie heeft er ervaring met deze dingen? zijn ze betrouwbaar? zijn er dingen waar ik op moet letten?

• Maverick!
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18-02 15:55
Koldur schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:41:
[...]

Ik heb onze spots in de keuken vervangen voor een LED strip, geeft een stuk meer licht dan de spotjes zelfs. Enige is dat als je onder de plank kan kijken, je ook de LEDs ziet zitten. Heb ik geen last van, maar je ziet dan de drie kleuren, ook als je glanzende tegels hebt zie je dit. Dus wees je daar bewust van.
Hmm, dat is waar... ben bang dat mijn vrouw dat wel erg gaat vinden.
Misschien als ze de strip diep genoeg in de plank doen zie je ze niet.
We krijgen geen tegels tegen de achterwand, dus dat is in ieder geval geen issue.

XBox gamertag: R0nster76

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

Maverick! schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:47:
[...]

Hmm, dat is waar... ben bang dat mijn vrouw dat wel erg gaat vinden.
Misschien als ze de strip diep genoeg in de plank doen zie je ze niet.
We krijgen geen tegels tegen de achterwand, dus dat is in ieder geval geen issue.
Dan moet het wel goed komen denk ik, maar wel goed om ze diep genoeg in de plank te doen.

• DukeBox

DukeBox

@Koldur Als ze op een afstand (10+ cm) weerkaatsen op de muur zie je dat vrijwel niet.

• Birdy D
DukeBox schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:43:
[...]

Ik denk niet dat je tegen de levensduur van de lamp aanloopt maar eerder uitgekeken raakt op het design.

[...]

Buiten dat het heel persoonlijk is hangt het natuurlijk ook af van je inrichting. Er zijn hele leuke effecten te bereiken met open spiegel bollen of lampen van een gevlochten materiaal.

De Hue beyond vind ik eigenlijk als enige wel bijzonder.
[Afbeelding]

Als je een image search doet op plafondlampen e27 kom je heel war armaturen tegen die overeenkomsten hebben met de being maar gewoon uitgerust kunnen worden met een of meerdere hue lampen.
Vaak heeft IKEA ook (budget) armaturen waar leuke effecten mee te creëren zijn.
Qua hanglampen is er nog veel meer mogelijk maar die moet je wel kwijt kunnen.
Ja idd design zat worden zou ook nog kunnen het is natuurlijk wel een opvallende lamp.. Die jij noemt is idd wel bijzonder maar ook flink aan de prijs!

Verder denk ik maar eens rustig kijken en niet impulsief gaan kopen :*) Maar toch is dat Hue wel verslavend gevoelig ;)

• Birdy D
Koldur schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:41:
[...]

Heb een LED strip in een aluminium profiel gezet met een opaal/melkwitte kleurige afdekstrip er op, dat geeft stukken meer rust qua kijken maar helemaal uit het zicht verdwijnen de ledjes niet maar je krijgt wel een heel mooi legaal effect.
Qua lichtopbrengst verbaas ik me over deze Ledstrip, dat zit wel goed!

• DesireHD
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20:52
Wij zijn momenteel aan het verbouwen willen graag de bestaande inbouwspots vervangen door Hue spots. Nu kom ik 2 varianten tegen; de Lumiance en de Milliskin. Klopt het dat alleen die laatste van Philips zelf is?

In eerste instantie wil ik de Ambiance GU10 spots aanschaffen maar nog wel de mogelijkheid hebben om later een aantal te vervangen door color spots. De color spots zijn hoger dan de ambiance spots voor zover ik weet. Als ik bij https://www.goedkopermetl...with-hue/inbouwspots.html kijk kun je de Lumiance behuizing bestellen met alle varianten GU10 spots dus het lijkt me dat dit wel gaat passen. Geldt dit voor de Milliskin ook of is deze anders qua maten?

• Not_Disclosed
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:49
Volgens mij zijn de Philips Enneper en Donegal de zelfde spots als de Milliskin. Er zit alleen geen lamp in. Ik heb deze getest met een Ikea GU10 lamp (Alleen dimbaar). Past goed en is een stuk voordeliger.

A life lived in fear is a life half lived

• Guido7619
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 13-02 09:29
Ik zie pas net ergens dat philips hue ook met Apple Homektit samenwerkt via de bridge 2.1.

Is elke bridge 2hier geschikt voor of moet ik bewust een 2.1 bridge kopen?
Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True