Ja alle cellen in een paneel staan in serie. En dan zet je panelen weer in serie. Het lijken exact identieke cellen. Ze kunnen inderdaad het beste samen in 1 string.kevinjkok schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:12:
Hallo heren,
Ik heb een vraag. Ik heb onlangs een aantal gebruikte Sunpower panelen op de kop weten te tikken. Ik heb 6 stuks SPR-300-WHT- 96 cells (300W) en 3 stuks SPR-240-WHT 72 cells (240/238/225W). Zijn al deze panelen gewoon in 1 string te combineren omdat ze per cel hetzelfde voltage en dezelfde stroom leveren? Ik had eerder ook het voorbeeld van Panasonic langs zien komen op dit forum. De totale openklemspanning lijkt op 528V te komen en de Vmpp op 450V. Dit kan op de meeste 1 fase omvormers toch prima?
Ben ik blij dat ik even gevraagd hebtwain4me schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:45:
@busscherski optie vier
Morgen die man even bellen en vragen wat hij verwacht van de oplossing en de termijn voor de oplossing
benadrukken dat je wilt betalen voor het geleeverde werk en je in principe erg tevreden bent
(je vangt meer vliegen met honing dan met azijn)
En dan je probleem voorleggen en voorstellen om een x bedrag nog niet te betalen (denk dan aan de kosten van zoon lan module )
beeindig je gesprek met nog een compliment (dat het personeel zijn schoenen netjes heeft uitgedaan ookal mag dat niet van de arbo ofzo) Ga vooral niet zelf geld achterhouden, dat kan overkomen als een klap in je gezicht als aannemer zeker bij zoiets kleins als logging.
persoonlijk zou ik bij zoiets kleins als logging gewoon alles betalen, maar dat is iets wat iedereen voor zichzelf moet uitmaken.
De kosten voor zo`n module zijn trouwens 30 euro, het probleem is dat ik de gebruiksaanwijzing niet heb.
[ Voor 40% gewijzigd door busscherski op 01-05-2018 21:24 ]
7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)