"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Behalve dat het misschien best een aardige kerel is vind ik Jan Lammers eigenlijk nog wel de slechtste. Die wordt letterlijk betaald om positief over Max te praten..iichel schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:01:
[...]
Geverifieerde informatie is geverifieerde informatie. Het nadenkwerk bij de informatie is al gedaan, ik vind dat we hier regelmatig goeie discussies hebben. Voorgekauwd nieuws en opinie. Wat wil je nog meer
Op Jan Lammers na vind ik het F1 nieuws van NOS sowieso niet heel erg diepgaand/hoogstaand.
Uitslagen, hoogtepuntje + hoe Max het deed. Niks mis mee, maar het is geen AMuS of SkyF1.
Groen, FP1 begint
Genoeg gekletst, ik ga stiekem op mijn 3e scherm FP1 kijken en hopen dat niemand het door heeft!
[ Voor 25% gewijzigd door Jasphur op 22-06-2018 12:06 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
[ Voor 6% gewijzigd door iichel op 22-06-2018 12:06 ]
Is dat de reden dat HAM zijn auto op wieltjes naar buiten werd gerold? Ongebruikelijk, dat zie ik niet vaak.iichel schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:06:
Ferrari wou wegrijden en kwam niet goed weg (krappe exit) waardoor de binnenkomende Haas en de Williams moesten stoppen.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Vermoedelijk alleen optisch.P.O. Box schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:09:
Wat is eigenlijk het idee van die lijnen?
Zowel het blanke asfalt als de geverfde lijnen hebben een hoge stroefheid waarmee ze meer zouden moeten afremmen dan grindbakken.
Die lijn zijn de 'grasvelden' en 'grindbakken'. De lijnen zijn van een grover asfalt en zouden zo de wagens moeten afremmen.P.O. Box schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:09:
Wat is eigenlijk het idee van die lijnen?
En hij heeft hem uit de muur weten te houden.. Oh wacht... Hier zijn geen murenSpotmatic schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:10:
VER zijn eerste ronde op dit circuit is achter de rug!
-
Gelukkig weten we het allemaal beterGrimmie187 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:05:
[...]
Behalve dat het misschien best een aardige kerel is vind ik Jan Lammers eigenlijk nog wel de slechtste. Die wordt letterlijk betaald om positief over Max te praten..
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
dat kan toch ook zonder kleurtje of een groot gekleurd vlak... wat is het idee van die optische saus eroverheen?Jasphur schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:11:
[...]
Die lijn zijn de 'grasvelden' en 'grindbakken'. De lijnen zijn van een grover asfalt en zouden zo de wagens moeten afremmen.
Nog groffer dan de baan zelf?Jasphur schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:11:
[...]
Die lijn zijn de 'grasvelden' en 'grindbakken'. De lijnen zijn van een grover asfalt en zouden zo de wagens moeten afremmen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Op SKY zeggen ze dat er zelfs stukjes glas in verwerkt zitten
- DaniëlWW2
- Niet online
Niet zeuren. Als ze er goed vanaf schieten, dan is het rood en heb je niks meer te klagen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dan hoop ik niet dat ze er motorraces doenJasphur schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:13:
[...]
motorfietsraces doen ze in Frankrijk vooral op Magny Cours en Bugatti Circuit (Le Mans)
En ze vergelijken het dus met schuurpapier, waarbij de blauwe een fijnere korrel heeft dan de rode, die nog harder afremt.Jasphur schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:13:
[...]
Ok, ik hou er al over op..
En, net zoals schuurpapier, dat het niet werkt wanneer het nat isyorkick schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:16:
[...]
En ze vergelijken het dus met schuurpapier, waarbij de blauwe een fijnere korrel heeft dan de rode, die nog harder afremt.
VER snelste ronde! ( Trainingen zeggen niks!
RIC snelste ronde! ( Trainingen zeggen niks!
[ Voor 14% gewijzigd door Jasphur op 22-06-2018 12:20 ]
Gewoon even in de RGB en gamma settings van je TV rommelen komend weekend.Grimmie187 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:18:
Wie heeft er nog een zwart-wit TV in de aanbieding voor zondag??
Ok, ik hou er al over op..
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
- DaniëlWW2
- Niet online
Ricciardo en Max op softs en voor nu ruim het snelst, Hamilton, Kimi en Vettel op US. Iemand Bottas gezien?
Ja, ik vraag me af hoe het zit met de baan en de banden.
[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-06-2018 12:23 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Jasphur op 22-06-2018 12:24 ]
Ik vermoed dat er nog veel te weinig is te zeggen over de pace. Ze zijn allemaal een beetje aan het aftasten waar de grip ligt en welke lijnen het snelste zijn.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:21:
Maar eens kijken.
Ricciardo en Max op softs en voor nu ruim het snelst, Hamilton, Kimi en Vettel op US. Iemand Bottas gezien?
Ja, ik vraag me af hoe het zit met de baan en de banden.
-

Mercedes overigens met nieuwe motorenTrying to work out which bits of Paul Ricard are the actual track layout #F1 #FrenchGP
Formal confirmation from the FIA that all six Mercedes-powered cars have new V6s, turbos and MGU-Hs fitted. Merc yet to officially confirm whether they are old or new spec
[ Voor 29% gewijzigd door Wom op 22-06-2018 12:26 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
kunnen ze het ook voor de TV gewoon altijd grijs houden?ArnevdS schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:25:
Iemand hier even een GIF'je van maken?
[afbeelding]
[afbeelding]
Stoffel heeft net ervaring opgedaan op BlauwDamian schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:26:
Ik vat alleen niet helemaal hoe een driver daar dan echt last van zou hebben. Zijn die banden na een bochtje over het rode stuk dan echt helemaal naar de tieftering?
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
zijwaarts, ja. rechtdoor valt dat wel mee.Damian schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:26:
Ik vat alleen niet helemaal hoe een driver daar dan echt last van zou hebben. Zijn die banden na een bochtje over het rode stuk dan echt helemaal naar de tieftering?
Nou, als ze eraf gaan remmen ze meestal flink en als je ook nog eens spint, staan de banden meestal helemaal stil en krijgen ze sowieso een aardige flatspot en dat is een behoorlijk probleem.Damian schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:26:
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat is het idee. Het rode spul heeft zeer veel grip, maar sloopt je banden ook. De eerste keer overleef je misschien nog, de tweede keer is echt einde verhaal.Damian schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:26:

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
---RAWE CEEK!!!---
Nee.NoFearCreations schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:29:
Krijgen ze dan geen enorme gridstraf?
Nee. Gridstraffen tellen enkel voor de versnellingsbak. Voor de overige onderdelen geldt een limiet van 3 stuks, bij ingebruikname van de 4e geldt er een straf. (voor zover ik weet.)NoFearCreations schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:29:
PSN: xMaurice93
Volgens deze tweet nieuwe spec:iichel schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:28:
Alle Mercedes teams nieuwe ICE, TC en MGU-H. Spec onbekend vooralsnog.
Tobi Grüner 🏁
FIA just released the list of new power unit elements. All Mercedes powered cars running a new internal combustion engine, turbo & MGU-H. According to our information those are new spec parts. #AMuS
gebruikte onderdelen voorafgaande aan dit weekend:NoFearCreations schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:29:

ICE, TC, MGU-H mag je er 3 van gebruiken, van de rest 2.
- DaniëlWW2
- Niet online
Pfoei! Zal wel een schone onderbroek nodig hebben, dat scheelde weinig..
Reuzeslalom oefenen of Vandoorne heen ;-)
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
insert easy joke
bam dum tss
[ Voor 4% gewijzigd door Formula one op 22-06-2018 12:33 ]
Dat pluimpje bij de crash structure hoort zo, dat is de carterontluchting.Formula one schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:32:
Uit de ferrari van kimi kwam een een beetje rook

Had last van de McLaren voor hem zo leek het.
- DaniëlWW2
- Niet online
Je zou eens een F1-artikel in het NRC moeten lezen. Ofwel het is Max-bullshit, ofwel het is een racereport dat door de journalist uit zijn duim lijkt te zijn gezogen. Ik heb mij al meerdere keren afgevraagd of we wel dezelfde race hadden gezien, zulke fouten staan er in...iichel schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:01:
[...]
Op Jan Lammers na vind ik het F1 nieuws van NOS sowieso niet heel erg diepgaand/hoogstaand.
Uitslagen, hoogtepuntje + hoe Max het deed. Niks mis mee, maar het is geen AMuS of SkyF1.

Batterij probleem?!Martinspire schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:36:
Waarom is Verstappen al een tijdje binnen eigenlijk?
Volgens Sky Sport
[ Voor 5% gewijzigd door Siebeh op 22-06-2018 12:38 ]
Dan kan hij niet crashenMartinspire schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:36:
Weet ik ook niet, opvallend is het wel. Maar dat is dit seizoen al is vaker gebeurd zonder dat er iets was.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
- DaniëlWW2
- Niet online
Waarschijnlijk afstelling aanpassen.Martinspire schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:36:
RBR rijdt verder vaak een gesplitste FP1 strategie waar een coureur veel rondjes rijd, en de ander dingen test.
---RAWE CEEK!!!---
- DaniëlWW2
- Niet online

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
https://f1manager.info/ranking/4605
Waarschijnlijk uit veiligheidsoverwegingen, als een coureur eraf schiet op het rechte stuk, kan hij niet zomaar carambole de pitstraat in glijden.mjjveldt schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:38:
Die pitlane ingang is ook wel apart.
Hoeft niet hoor, ze kunnen gewoon een nieuwe vloer eronder schroeven om een nieuwe configuratie van bargeboards, diffuser of iets anders te testen. Vloer vervangen is een klein half uurtje.powah33 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:41:
bij max problemen ???
laten we het hopen.... dit curcuit wil je toch wel graag alle fp's meepakken lijkt me.iichel schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:42:
[...]
Hoeft niet hoor, ze kunnen gewoon een nieuwe vloer eronder schroeven om een nieuwe configuratie van bargeboards, diffuser of iets anders te testen. Vloer vervangen is een klein half uurtje.
https://f1manager.info/ranking/4605
Jesus, welke idioot heeft het circuit daar ontworpen, krijg pijn aan m'n ogen. Backlight dimming van de TV maar standje minder zetten komend weekend.garriej schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:26:
[...]
kunnen ze het ook voor de TV gewoon altijd grijs houden?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Beetje apart beeld mat dat gras zo, je verwacht daar gevoelsmatig toch een betonnen afscheiding en asfalt

[ Voor 15% gewijzigd door Wom op 22-06-2018 12:44 ]
Silverstone is niet anders.. :-)Wom schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:44:
[afbeelding]
Beetje apart beeld mat dat gras zo, je verwacht daar gevoelsmatig toch een betonnen afscheiding en asfalt
[afbeelding]
NeeDamian schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:45:
Zijn we nu klaar met bitchen over de baan en het asfalt?
Krijg met die blauwe en rode kleurtjes en af en toe een verdwaalde auto soort Tron gevoel:Wom schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:25:
Ben dus niet de enige merk ik wel...![]()
[...]
Mercedes overigens met nieuwe motoren
[...]
Owja, natuurlijk. Daar is wel gras....Wom schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:44:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog lang niet, ik schoot net trouwens in de lach (op kantoor) na het lezen van reddit F1;Damian schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:45:
Zijn we nu klaar met bitchen over de baan en het asfalt?
People talking about turn 6 being tricky and I'm just here trying to figure out where turn 6 is.
>>>>It's the one with the blue and red stripes on the runoff.
>>>>>>>>>> It's near the striped area.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Roughly 537425 stripes after the start/finish line
at your service
Mag ik concluderen dat VER en RIC weer met compleet andere afstellingen rijden ? VER is er nog niet zo te zien. Zou normaal binnen 0.1-0.2 moeten zitten.
Nee. Het is FP1. Tijden zeggen niks.loekf2 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:50:
[...]
Mag ik concluderen dat VER en RIC weer met compleet andere afstellingen rijden ? VER is er nog niet zo te zien. Zou normaal binnen 0.1-0.2 moeten zitten.
We zitten nog in FP1 toch?iichel schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:49:
Ze moeten normaal gesproken een setje banden teruggeven na 40 minuten FP2. Gasly was na 42 minuten nog buiten. Hopelijk op een andere set.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Euhm, hij mist misschien een paar rondjes ivm een probleem?loekf2 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:50:
[...]
Nee. Verstappen in de pit met ene probleem/aanpassing, en RIC 11 ronden meer dan VER, dus tjah.loekf2 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:50:
[...]
You saw nothing

- DaniëlWW2
- Niet online
Dat mag omdat dit eigenlijk altijd het geval is in FP1. Het probleem is dat Max na een paar ronden naar binnen moest en zijn auto nu uit elkaar ligt, want Fransen zijn oh zo goed met elektronica.loekf2 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:50:
[...]
Nog maar 14 weekendenDaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:52:
[...]
Dat mag omdat dit eigenlijk altijd het geval is in FP1. Het probleem is dat Max na een paar ronden naar binnen moest en zijn auto nu uit elkaar ligt, want Fransen zijn oh zo goed met elektronica.
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Verder wat simpele huisregels van dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1