Hij heeft 3 keer gewonnen...Blue-eagle schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:12:
[...]
Ik vond F1 leuker toen Max in Toro Rosso zat moet ik bekennen. Hij stelt zo enorm teleur in RBR. Bij TR was hij nog een underdog die liet zien wat hij waard is. Hij leerde daar racen op dit niveau en oversteeg alle verwachtingen.
Nu is het gewoon iemand die races kan winnen, maar als de Renault motor het niet begeeft dan crasht Max zelf wel onnodig. Echt totaal niet leuk meer.
Zou Max nog een truc kunnen uithalen morgen? Starten op US en nu een nieuwe motor/versnellingsbak en andere onderdelen erbij. Hij staat toch achteraan dus 100 plaatsen gridstraf maakt niet uit.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
En? gevonden?Rivanov schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:16:
Horner zoekt flink naar woorden over Max op Sky nu.
Jazeker. Hij vond het in z'n kleine teen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hij zit nog op zn 1e motor, dus een nieuwe motor gaat hem niks opleveren. Enige wat je misschien zou kunnen proberen is meteen in ronde 1 pitten en dan gat naar degene voor hem dichtrijden en de race op die banden uitrijden. Vraag me af of dat ook maar iets gaat opleveren though.hoevenpe schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:17:
Zou Max nog een truc kunnen uithalen morgen? Starten op US en nu een nieuwe motor/versnellingsbak en andere onderdelen erbij. Hij staat toch achteraan dus 100 plaatsen gridstraf maakt niet uit.
Ik vrees, net zoals velen hier, dat het gewoon een inhaalrace gaat worden met een slecht einde voor Max. Maarja, niet het beste circuit om achteraan te starten.
De Toro Rosso van toen was wel een stuk beter dan de Toro Rosso van nu. Plus Max heeft zijn beste prestaties gewoon bij Red Bull geleverd.Blue-eagle schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:12:
[...]
Ik vond F1 leuker toen Max in Toro Rosso zat moet ik bekennen. Hij stelt zo enorm teleur in RBR. Bij TR was hij nog een underdog die liet zien wat hij waard is. Hij leerde daar racen op dit niveau en oversteeg alle verwachtingen.
Nu is het gewoon iemand die races kan winnen, maar als de Renault motor het niet begeeft dan crasht Max zelf wel onnodig. Echt totaal niet leuk meer.
"When you grow up your heart dies"
Extra lang doorrijden op US en dan een 1-stopper en verder door op HS.hoevenpe schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:17:
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-05-2018 16:27 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- DaniëlWW2
- Niet online
Pole lap
Top 3 interviews
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9ZAQiqR8uew]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rgO2pBlxTU0]
Contrast Max/Ricciardo
https://streamable.com/p9kgs
Horner
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iZ6WYYei174]
Gasly
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PIXno0s64R0]
Gasly heeft wel geluk met de barrière
https://streamable.com/dhzs3
Kimi geblokkeerd door Bottas
https://streamable.com/u6bq1
Sainz zijn FP3 geprutst
https://streamable.com/61rac
Vettel helpt ook met duwen van zijn auto
https://streamable.com/kaeln
Post qualifying Channel 4.
YouTube: F1 2018 Monaco GP - Post Qualifying reaction
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
@DaniëlWW2 Dank voor het heropenen.
Wat een machtige ronde van Ricciardo zeg. Wauw. Hij pakt het tov Vettel vooral bij het zwembad.
Wat een machtige ronde van Ricciardo zeg. Wauw. Hij pakt het tov Vettel vooral bij het zwembad.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Het is net iets te donker om te zien of BOT daar grip verloor of dat hij RAI gewoon niet op tijd gezien had.
[ Voor 3% gewijzigd door Hippocampus op 26-05-2018 17:38 ]
Ik gok dat Max inmiddels een regendans aan het doen is 
Oei, P18 en P19 GRO en MAG respectievelijk, dat wordt onderdelen dodgen voor Max. 1 Haas in de buurt is al gevaarlijk, laat staan 2.
Wel jammer dat GAS toch niet zijn P8 kon houden en nog net op t einde naar P10 zakte.
Oei, P18 en P19 GRO en MAG respectievelijk, dat wordt onderdelen dodgen voor Max. 1 Haas in de buurt is al gevaarlijk, laat staan 2.
Wel jammer dat GAS toch niet zijn P8 kon houden en nog net op t einde naar P10 zakte.
[ Voor 66% gewijzigd door mark-k op 26-05-2018 17:43 ]
Max wordt zo net zijn vader. Veel potentie maar niet de hersenen om te weten wanneer je vol moet gaan en wanneer je even de kat uit de boom moet kijken.. jammer
You only live once, so enjoy the ride.
Red Bull domineert zowel voorin als achterin het veld.
[ Voor 3% gewijzigd door DoeEensGek op 26-05-2018 17:46 ]
Mooie Britse uitspraak van Horner over Max: "I'm sure that he is smart enough to hopefully learn from that". Oftewel: Horner hoopt dat hij ervan leert, maar so "sure" is hij ook weer niet 
We gaan het morgen wel zien wat er gebeurt, de auto is goed zat en de drive zal er ook wel zijn, het enige wat fout kan gaan is dat hij in bocht 1 probeert 10 plekken goed te maken en daar schade rijdt. Misschien moeten ze een post-it op z'n stuurtje plakken met "kalm aan Max"
Ik hoop in ieder geval dat het geen race wordt die door safety cars of mechanische pech beslist wordt. Dat voelt altijd zo onbevredigend aan, al zou het in dit geval natuurlijk voordelig voor Max kunnen zijn.
We gaan het morgen wel zien wat er gebeurt, de auto is goed zat en de drive zal er ook wel zijn, het enige wat fout kan gaan is dat hij in bocht 1 probeert 10 plekken goed te maken en daar schade rijdt. Misschien moeten ze een post-it op z'n stuurtje plakken met "kalm aan Max"
Ik hoop in ieder geval dat het geen race wordt die door safety cars of mechanische pech beslist wordt. Dat voelt altijd zo onbevredigend aan, al zou het in dit geval natuurlijk voordelig voor Max kunnen zijn.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
In de meest prestigieuze race van het jaar, waar de hele wereldse jetset naar Monaco komt, rijdt Ricciardo een waanzinning record en start op pole. Zijn teamgenoot start achteraan vanwege een fout in de laatste 5 minuten van FP3. Zelden heb ik me zo als Nederlander geschaamd. De kwalificatie van de Duitse GP in 1994 was de laatste keer dat ik me zo voelde. Max is heel snel maar moet nodig een coach krijgen om iets verder dan het moment te kijken. Kvyat is voor minder ontslagen en ondanks zn 3e plek in Spanje, had hij ook daar makkelijk een dnf kunnen krijgen vanwege crash tegen Perez. Max heeft nog een race of 3 om zn carriere te redden, schat ik in. Daarna zal een hedendaagse JJ Lehto van stal gehaald worden.
Hij is al verder dan Jos ooit geweest isworldfastest schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 17:45:
Max wordt zo net zijn vader. Veel potentie maar niet de hersenen om te weten wanneer je vol moet gaan en wanneer je even de kat uit de boom moet kijken.. jammer
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik sluit ook liever niet topics, of hou ze lang dicht, maar nu moest het even om de gemoederen te bedaren.
Een dnf voor een crash met Perez? Laat mijn geheugen mij in de steek?Rene44 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 17:52:
In de meest prestigieuze race van het jaar, waar de hele wereldse jetset naar Monaco komt, rijdt Ricciardo een waanzinning record en start op pole. Zijn teamgenoot start achteraan vanwege een fout in de laatste 5 minuten van FP3. Zelden heb ik me zo als Nederlander geschaamd. De kwalificatie van de Duitse GP in 1994 was de laatste keer dat ik me zo voelde. Max is heel snel maar moet nodig een coach krijgen om iets verder dan het moment te kijken. Kvyat is voor minder ontslagen en ondanks zn 3e plek in Spanje, had hij ook daar makkelijk een dnf kunnen krijgen vanwege crash tegen Perez. Max heeft nog een race of 3 om zn carriere te redden, schat ik in. Daarna zal een hedendaagse JJ Lehto van stal gehaald worden.
Ben nog wel een avondje zoet met teruglezen! Holy shit, ff 26 pagina's gemist...geen tijd gehad voor FP3 en Q.
En alle reuring hier in de tent ook gemist
En alle reuring hier in de tent ook gemist
Waiting on the world to change
Kvyat was gewoon niet snel genoeg en werd echt niet alleen vervangen omdat hij een paar races wat minder handige acties uithaalde. Verder is het doemdenken m.i. nergens voor nodig, komt allemaal wel goed en een rijder als Max vervang je niet zomaar even. Het is alleen niet al te best voor zn transferwaarde en Ricciardo verslaan zal op deze manier ook dit jaar niet gaan lukken. Als RIC morgen wint, staat Max alweer heel wat punten achter, zelfs als ie er nog een top 6 spot uit zou weten te halen.Rene44 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 17:52:
Het scenario wat ik hier al een paar keer voorbij heb zien komen:
Pitten in de 1e ronde, wisselen naar supersofts en het gat naar de 1 na laatste dichtrijden. Vervolgens hopen op een safetycar en dat iedereen tijdens de safetycar gaat pitten.
Minste kans op brokken lijkt me.
Pitten in de 1e ronde, wisselen naar supersofts en het gat naar de 1 na laatste dichtrijden. Vervolgens hopen op een safetycar en dat iedereen tijdens de safetycar gaat pitten.
Minste kans op brokken lijkt me.
Dat betekent, stam + t .
Geen interviews met VER?
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Verstappen zwaar in de fout in Monaco: mijn eigen schuld - http://nos.nl/l/2233652
Hoorde op Sky dat VER op dat moment hun reporters niet te woord wilde staan (gok dat dat ook voor de Ziggo reporters geldt). Die zal zelf ook wel even hard genoeg balen en wat tijd nodig hebben.hansvk schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:08:
Geen interviews met VER?
edit: ok I stand corrected, zie hierboven
[ Voor 6% gewijzigd door Snowdog op 26-05-2018 18:11 ]
Kvyat had een podium in zn laatste race voor rb, was t niet? Max als rijder heeft enorm veel potentieel, maar de tijd moet het leren of hij een Juan Pablo Montoya is, of iets meer substantieels. Achteraan in een race die Red Bull moet winnen vanwege een voorkombare fout, zn teamgenoot op pole is, hoe je het wend of keert, echt een major fail.Snowdog schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:04:
[...]
Kvyat was gewoon niet snel genoeg en werd echt niet alleen vervangen omdat hij een paar races wat minder handige acties uithaalde. Verder is het doemdenken m.i. nergens voor nodig, komt allemaal wel goed en een rijder als Max vervang je niet zomaar even. Het is alleen niet al te best voor zn transferwaarde en Ricciardo verslaan zal op deze manier ook dit jaar niet gaan lukken. Als RIC morgen wint, staat Max alweer heel wat punten achter, zelfs als ie er nog een top 6 spot uit zou weten te halen.
Ik denk dat max morgen weer te ongeduldig word en hem de muur in zet
[ Voor 5% gewijzigd door Formula one op 26-05-2018 18:17 ]
Ff een quote van Ricardo.
"Volgens mij heb je dat hier altijd in je achterhoofd, het risico is hier heel groot. Dat is vanochtend nog bewezen", refereerde de Australiër aan de crash van Verstappen bij het zwembad. "Het kan gebeuren, maar het zit slechts in je achterhoofd. Om snel te zijn kan je namelijk niet aan die dingen denken."
100% dit. mag aannemen dat mocht het gebeuren er toch is harde sancties volgen. Max moet zn hoofd erbij houden. Dit wordt anders gewoon Kvyat 2.Formula one schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:17:
Ik denk dat max morgen weer te ongeduldig word en hem de muur in zet
Hij geeft iig zijn fout toe...
https://nl.motorsport.com...aco-kwalificatie-1041863/
https://nl.motorsport.com...aco-kwalificatie-1041863/
Kunnen alle speculaties niet gewoon even achterwege gelaten worden? Het topic is met een reden dicht geweest.
Liever praten we over de race en tactische opties voor bijv. Max.
Gaat toch over de race. Max is snel morgen, wordt ongeduldig, wil er voorbij, te ongeduldig hop in de muur en misschien tikt ie nog wel iemand eraf en voorbij race. Domper nummer zoveel en RB moet met sancties komen. Aan max om het tegendeel nu is te bewijzen.Vos schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:21:
Kunnen alle speculaties niet gewoon even achterwege gelaten worden? Het topic is met een reden dicht geweest.
Mogen we niet meer over qual praten?Vos schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:21:
Vettel was sterk, zo ook Ocon. En Gasly, wow, op een baan waar Hartley meer ervaring heeft.
Vooruit, dat welRene44 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:24:
[...]
Mogen we niet meer over qual praten?
Vettel was sterk, zo ook Ocon. En Gasly, wow, op een baan waar Hartley meer ervaring heeft.
Dat hij een paar keer wat leuke resultaten heeft neergezet en zelfs meer punten had dan RIC in het kampioenschap maakt hem niet de betere rijder. Ik denk dat velen hier (en in het algemeen) het vorige seizoen van Verstappen ook beter vonden dan het seizoen van Ricciardo, ondanks dat de laatstgenoemde uiteindelijk meer punten had. Dat geeft niet altijd een goed beeld. Kvyat was qua pace gewoon duidelijk langzamer dan Ricciardo en dat geldt niet voor Max.Rene44 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:15:
[...]
Kvyat had een podium in zn laatste race voor rb, was t niet? Max als rijder heeft enorm veel potentieel, maar de tijd moet het leren of hij een Juan Pablo Montoya is, of iets meer substantieels. Achteraan in een race die Red Bull moet winnen vanwege een voorkoombare fout, zn teamgenoot op pole is, hoe je het wend of keert, echt een major fail.
Nou helpen dit soort fouten natuurlijk niet mee en gaat het om meer dan alleen pace, maar Verstappen heeft in het verleden laten zien niet al te veel fouten te maken en een paar races met wat incidentjes zullen daar (denk ik) niet zo snel verandering in brengen. Ik vind zelf in ieder geval dat veel (F1) fans een beetje de media achterna gaan en veel te snel extreme conclusies trekken.
Zn baas Horner ''verstappen moet stoppen met fouten maken'' en zn teamgenoot riciardo''het is met onze auto nergens voor nodig zo opde rand te rijden'' ook? Het zijn niet een paar incidentjes, het is al het hele lopende seizoen. Hier had red bull 2 autos op rij 1 nodig. Zelfs al wint riciardo, zal het max behoorlijk worden aangerekend dat hij niet als wingman kan optreden.Snowdog schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:26:
[...]
Dat hij een paar keer wat leuke resultaten heeft neergezet en zelfs meer punten had dan RIC in het kampioenschap maakt hem niet de betere rijder. Ik denk dat velen hier (en in het algemeen) het vorige seizoen van Verstappen ook beter vonden dan het seizoen van Ricciardo, ondanks dat de laatstgenoemde uiteindelijk meer punten had. Dat geeft niet altijd een goed beeld. Kvyat was qua pace gewoon duidelijk langzamer dan Ricciardo en dat geldt niet voor Max.
Nou helpen dit soort fouten natuurlijk niet mee en gaat het om meer dan alleen pace, maar Verstappen heeft in het verleden laten zien niet al te veel fouten te maken en een paar races met wat incidentjes zullen daar (denk ik) niet zo snel verandering in brengen. Ik vind zelf in ieder geval dat veel (F1) fans een beetje de media achterna gaan en veel te snel extreme conclusies trekken.
Canada zal moeilijk worden. Wall of champions. Als hij daar ook crasht geef ik niet veel meer op Max zn toekomst bij Red Bull.
Ben zeer benieuwd hoe Mercedes het gaat doen morgen. Het idee om op de ultras the beginnen is mislukt, en ze lijken erg hard door vooral de achterbanden heen te gaan. Als ze als eerste naar binnen moeten, hebben ze nog een lastige race voor de boeg.
Ik heb qual niet gezien. Start Mercedes op iets anders dan hyper morgen?MikeyMan schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:31:
Ben zeer benieuwd hoe Mercedes het gaat doen morgen. Het idee om op de ultras the beginnen is mislukt, en ze lijken erg hard door vooral de achterbanden heen te gaan. Als ze als eerste naar binnen moeten, hebben ze nog een lastige race voor de boeg.
In 2015 was Max de jongste nieuwkomer ooit uit de F1. Hij was continue in beeld met een vernieuwende rijstijl. (Bijna) Iedereen hield van hem. Hij haalde bizarre resultaten en vocht tegen rijders met een betere auto.
In 2016 excelleerde Max weer. Hij werd vervangen door Kvyat en zijn eerste kennismaking in die auto won hij meteen.
In Brazilië gaf hij iedereen een lesje rijden.
2017 had hij veel mechanische pech, soms tijdens uitstekende posities met veel potentieel. Maar was hij duidelijk beter dan Ric. Ric werd zelfs tweede rijder genoemt.
2018 kenmerkt tegenslagen, maar gaan we nou echt al het voorgaande vergeten? Max had vandaag kans op de pole. Dat is überhaupt al bijzonder op zijn leeftijd. De jongste pole staat nog steeds op naam van Vettel, die was een jaar ouder.
Zullen we alsjeblieft stoppen met Nederlands mopperen? Jongen kan wel wat positiviteit en steun krijgen van ons, het is ten slotte de beste Nederlandse coureur die wij ooit (ja ooit!) hebben gehad.
In 2016 excelleerde Max weer. Hij werd vervangen door Kvyat en zijn eerste kennismaking in die auto won hij meteen.
2017 had hij veel mechanische pech, soms tijdens uitstekende posities met veel potentieel. Maar was hij duidelijk beter dan Ric. Ric werd zelfs tweede rijder genoemt.
2018 kenmerkt tegenslagen, maar gaan we nou echt al het voorgaande vergeten? Max had vandaag kans op de pole. Dat is überhaupt al bijzonder op zijn leeftijd. De jongste pole staat nog steeds op naam van Vettel, die was een jaar ouder.
Zullen we alsjeblieft stoppen met Nederlands mopperen? Jongen kan wel wat positiviteit en steun krijgen van ons, het is ten slotte de beste Nederlandse coureur die wij ooit (ja ooit!) hebben gehad.
Nee, dat probeerden ze, maar niet gelukt. Had Ricciardo waarschijnlijk wel gelukt. Was helemaal mooi geweest van pole met ultras.Rene44 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:32:
[...]
Ik heb qual niet gezien. Start Mercedes op iets anders dan hyper morgen?
Natuurlijk is het niet goed om zulke fouten te maken en op het moment zit het even tegen, dan mag best gezegd worden dat hij wat minder fouten moet maken. En dit foutje mag hem ook best aangerekend worden, maar dat komt niet direct neer op het verbannen of demoten van Verstappen.Rene44 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:31:
[...]
Zn baas Horner ''verstappen moet stoppen met fouten maken'' en zn teamgenoot riciardo''het is met onze auto nergens voor nodig zo opde rand te rijden'' ook? Het zijn niet een paar incidentjes, het is al het hele lopende seizoen. Hier had red bull 2 autos op rij 1 nodig. Zelfs al wint riciardo, zal het max behoorlijk worden aangerekend dat hij niet als wingman kan optreden.
Canada zal moeilijk worden. Wall of champions. Als hij daar ook crasht geef ik niet veel meer op Max zn toekomst bij Red Bull.
Daarnaast is het niet zo alsof Verstappen zn wagen elk weekend in de muur parkeert. De spin in de eerste race was wat mij betreft enigszins een non-incident en ook de aanvaringen met Hamilton en Ricciardo vielen Verstappen niet zo zeer aan te rekenen imo. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet voorkomen had kunnen worden, maar ik zou hem persoonlijk die incidenten niet zo zwaar aanrekenen al is het misschien wel handig om te proberen er wat van te leren.
Zo'n fout als vandaag of als de aanvaring met Vettel, ja, dat valt hem wel 100% aan te rekenen, maar dat soort fouten maakt vrijwel elke coureur wel eens. Dat maakt het natuurlijk niet goed, maar het hoeft w.m.b. ook weer niet zo enorm overdreven te worden.
En ik heb eigenlijk ook geen reden om problemen in Canada te verwachten. Daar doet Verstappen het doorgaans volgens mij beter dan in Monaco, dus dat wordt wat mij betreft weer gewoon een nieuw raceweekend met nieuwe kansen.
Ham start P3, dus racelijn en dat is veel waard op dit circuit. Als hij Vettel pakt ligt ie P2. Ferrari heeft al wat blunders begaan dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Ric moet hopen dat een sc zn strategie niet in de war schopt (verloor hij zo niet 2015 of 2016?) Verder: alles en iedereen die achter Perez zit na rondje 1, is done for the race; die gaat pas als laatste stoppen.MikeyMan schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:34:
[...]
Nee, dat probeerden ze, maar niet gelukt. Had Ricciardo waarschijnlijk wel gelukt. Was helemaal mooi geweest van pole met ultras.
Ik hoop op mooi resultaat voor Torro Rosso.
Nah, hij verloor 2016 omdat de pit crew niet klaarstond en hij veel te lang moest wachten op z'n nieuwe banden. Ik denk zelf dat Ric hem morgen eenvoudig gaat winnen. Denk dat hij vanaf het begin direct een gat trekt en dat zn overwinning geen moment in gevaar gaat komen. Zelfs niet door een eventuele safety carRene44 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:44:
[...]
Ham start P3, dus racelijn en dat is veel waard op dit circuit. Als hij Vettel pakt ligt ie P2. Ferrari heeft al wat blunders begaan dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Ric moet hopen dat een sc zn strategie niet in de war schopt (verloor hij zo niet 2015 of 2016?) Verder: alles en iedereen die achter Perez zit na rondje 1, is done for the race; die gaat pas als laatste stoppen.
Ik hoop op mooi resultaat voor Torro Rosso.
En als Max nou is met zn verstand gaat rijden dan had hij al veer meer kunnen bereiken dit seizoen en misschien had ie dan al wel weer een overwinning gepakt. Hij heeft tegenslag, maar dat is toch ook voor een groot deel aan Max zelf te wijten. Fan zijn is prima, maar wees dan ook zo eerlijk om toe te geven dat Max tot nu toe gewoon tegenvalt dit seizoen.talkatoo schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:33:
In 2015 was Max de jongste nieuwkomer ooit uit de F1. Hij was continue in beeld met een vernieuwende rijstijl. (Bijna) Iedereen hield van hem. Hij haalde bizarre resultaten en vocht tegen rijders met een betere auto.
Denk dat niemand dat ontkent? Er is echter een verschil tussen zeggen dat hij tegenvalt en zeggen dat 'ie waarschijnlijk binnenkort wordt vervangen door iemand anders uit de RB-stal?Arwintju schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:48:
[...]
En als Max nou is met zn verstand gaat rijden dan had hij al veer meer kunnen bereiken dit seizoen en misschien had ie dan al wel weer een overwinning gepakt. Hij heeft tegenslag, maar dat is toch ook voor een groot deel aan Max zelf te wijten. Fan zijn is prima, maar wees dan ook zo eerlijk om toe te geven dat Max tot nu toe gewoon tegenvalt dit seizoen.
Als hij van die domme fouten blijft maken zal me dat niet verbazen. RB is nog steeds een top team. Die kunnen dit qua punten ook niet gebruiken. Vorig seizoen was echt veel pech waar niemand wat aan kon doen. Nu is het echt voor 80% de schuld van Max dat het niet loopt en dat moet stoppen! Dan moet RB ook zn conclusies trekken.Snowdog schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:51:
[...]
Denk dat niemand dat ontkent? Er is echter een verschil tussen zeggen dat hij tegenvalt en zeggen dat 'ie waarschijnlijk binnenkort wordt vervangen door iemand anders uit de RB-stal?
Dan mogen ze eerst flink betalen, hij heeft net een meerjaren contact getekend. Achteraf trouwens een heel goede actie.Arwintju schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:53:
[...]
Als hij van die domme fouten blijft maken zal me dat niet verbazen. RB is nog steeds een top team. Die kunnen dit qua punten ook niet gebruiken. Vorig seizoen was echt veel pech waar niemand wat aan kon doen. Nu is het echt voor 80% de schuld van Max dat het niet loopt en dat moet stoppen! Dan moet RB ook zn conclusies trekken.
Deze hele discussie over de toekomst van Max en RBR heeft weinig tot niets met de race in Monaco te maken, en is hier dan ook off-topic. Bij deze nogmaals het verzoek om het gewoon gezellig en vriendelijk te houden, en de sfeer niet nog verder te laten verzuren.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Stamp hem vooral de grond in!Arwintju schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:53:
[...]
Als hij van die domme fouten blijft maken zal me dat niet verbazen. RB is nog steeds een top team. Die kunnen dit qua punten ook niet gebruiken. Vorig seizoen was echt veel pech waar niemand wat aan kon doen. Nu is het echt voor 80% de schuld van Max dat het niet loopt en dat moet stoppen! Dan moet RB ook zn conclusies trekken.
"Domme fouten"... Reedt hij de verkeerde kant de baan op? Probeerde hij achterstevoren de kwalificatie te rijden? Was hij zijn stuur vergeten? Had hij z'n helm verkeerd om? Het is racen! Geen tourtje om de kerk.
ze weten allemaal wel het topic te vinden als Max crasht... Wordt ie derde weten ze nieteens zijn naam te spellen.
Voor de duidelijkheid in ben geen fan. Ik geniet gewoon van racen (in bijna elke discipline). Ik zie Max gewoon graag racen, jong, vernieuwend, lef en passievol. Daar word ik blij van. Wij en Max hebben niks aan negativiteit, het team wijst hem wel op bepaalde zaken.Arwintju schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:48:
[...]
En als Max nou is met zn verstand gaat rijden dan had hij al veer meer kunnen bereiken dit seizoen en misschien had ie dan al wel weer een overwinning gepakt. Hij heeft tegenslag, maar dat is toch ook voor een groot deel aan Max zelf te wijten. Fan zijn is prima, maar wees dan ook zo eerlijk om toe te geven dat Max tot nu toe gewoon tegenvalt dit seizoen.
Daarnaast heb ik nooit formule 1 gereden, ik kan daarom niet beoordelen of er zoiets bestaat als “met je verstand rijden”.
Arwintju schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:53:
[...]
offtopic:
Denk dat er genoeg teams zijn die Verstappen maar wat graag zouden binnenhalen als RB hem eruit zou trappen. Het is niet alsof er veel rijders van het kaliber Verstappen rondrijden en je even een blikje supertalenten kan opentrekken.
Dit is verder pas de 6e race van het seizoen, dus er zijn pas 5 races gereden waarvan Verstappen er zelfs nog 1 op het podium heeft gestaan met een goede race.
Ja, hij heeft zeker wat fouten gemaakt dit seizoen en het moet inderdaad beter, maar het wordt zo allemaal wel een beetje overdreven en er wordt w.m.b. veel te hard 'ingehakt' op Verstappen.
Zie dat het offtopic is en zal er dus over ophouden
Denk dat er genoeg teams zijn die Verstappen maar wat graag zouden binnenhalen als RB hem eruit zou trappen. Het is niet alsof er veel rijders van het kaliber Verstappen rondrijden en je even een blikje supertalenten kan opentrekken.
Dit is verder pas de 6e race van het seizoen, dus er zijn pas 5 races gereden waarvan Verstappen er zelfs nog 1 op het podium heeft gestaan met een goede race.
Ja, hij heeft zeker wat fouten gemaakt dit seizoen en het moet inderdaad beter, maar het wordt zo allemaal wel een beetje overdreven en er wordt w.m.b. veel te hard 'ingehakt' op Verstappen.
[ Voor 4% gewijzigd door Snowdog op 26-05-2018 19:05 ]
Op Max hakken mag niet, foei. Dat mag alleen op Grosjean!!Snowdog schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:03:
[...]
Heeft mijns inziens alles met de race te maken maar goed. Ik zal er hierna over stoppen.naitsoezn schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:56:
[mbr]Deze hele discussie over de toekomst van Max en RBR heeft weinig tot niets met de race in Monaco te maken, en is hier dan ook off-topic. Bij deze nogmaals het verzoek om het gewoon gezellig en vriendelijk te houden, en de sfeer niet nog verder te laten verzuren. [/]
Begrijp me niet verkeerd want ik zie ook veel liever dat Max het gewoon goed doet en dat ie morgen mijn tegendeel is flink bewijst en gewoon een goeie race rijd. Maar je kan er niet omheen dat Max dit seizoen veel, voor een F1 coureur zijnde, domme fouten maakt. Te veel willen, net even pushen. Niet inhouden als het ergens om gaat, terwijl je letterlijk de volgende bocht een betere kans hebt. Dat soort fouten bedoel ik. Hij is nog jong, mag nog leren maar niet ten koste van alles. Ik ben heel benieuwd hoe het morgen gaat.
Maar dat is toch al 3 jaar aan de gang. We hebben een newbie daar kunnen we op bashen.Snowdog schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:03:
[...]
offtopic:
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Ik las net op op https://www.autobahn.eu/8...tart-achteraan-in-monaco/ de volgende reactie op de crash van Max en/of zijn engineer had kunnen waarschuwen voor Sainz.
Weinig toe te voegen:
Weinig toe te voegen:
Monaco heeft net als een grote vrachtwagen veel blinde hoeken. Dat weten de coureurs maar al te goed. Ik hou m'n hart soms vast als ik zie hoe die gladiatoren zich met een enorme snelheid tussen die vangrails doorwerken en ook de hier en daar rijdende chicanes moeten timen en ontwijken. Ja het team had een 'pre warning' kunnen geven. Max had in deze training niets te winnen en heel veel te verliezen.
De rest is history.
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
- DaniëlWW2
- Niet online
In ander nieuws. Max en Ricciardo waren wel weer vrolijk bezig met Pinkham haar vragen.
https://streamable.com/uhyvk
https://streamable.com/uhyvk
RB gaat hem er echt niet uittrappen. Tegelijkertijd, dit was gewoon dom en ben er ook wel beetje klaar mee. Hij is geen rookie meer en moet beter gaan nadenken en doseren. Het is FP3 wat denk je nou 
De race is gelukkig nog niet gereden en er kan nog vanalles gebeuren. Dus ik houd nog wat hoop maar eeuwig zonde dit.
Verder was RIC wel echt goed. Dat moet toch wel wat pijn doen bij Max.
De race is gelukkig nog niet gereden en er kan nog vanalles gebeuren. Dus ik houd nog wat hoop maar eeuwig zonde dit.
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 26-05-2018 21:07 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Max was tot dat onberekenbare moment ook echt goed bezig. Daar valt niks tegen in te brengen. Ik hoop op een mooie race morgen met veel Red Bull in beeld, of het nu vooraan, achteraan of midden in het veld is.Help!!!! schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:44:
RB gaat hem er echt niet uittrappen. Tegelijkertijd, dit was gewoon dom en ben er ook wel beetje klaar mee. Hij is geen rookie meer en moet beter gaan nadenken en doseren. Het is FP3 wat denk je nou
De race is gelukkig nog niet gereden en er kan nog vanalles gebeuren. Dus ik houd nog wat hoop maar eewig zonde dit.
Btw ik vind Red Bull sowieso de smaakmaker in de F1, ze weten altijd voor opschudding te zorgen.
[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 26-05-2018 20:15 ]
Dit is dit seizoen de tweede 1-2 voor Red Bull die Max met z'n eigen domme kop en overdreven gretigheid teniet doet. Het gezicht van Marko sprak voor zich.
Waarom horen we eigenlijk niemand meer over de domme fout van Bottas? Een donut doen op een plek waar daar geen ruimte voor is. Max was zo gek nog niet afgelopen donderdag toen hij achteruit de baan op reed.
Nobody caressjaool schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:27:
Waarom horen we eigenlijk niemand meer over de domme fout van Bottas? Een donut doen op een plek waar daar geen ruimte voor is. Max was zo gek nog niet afgelopen donderdag toen hij achteruit de baan op reed.
Maar Sainz kreeg ook geen donut voor elkaar op die nieuwe stenen.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Ben ook benieuwd waarom we geen officiele berichten hebben gehoord over het ophouden? Bij het incident met Bottas en Raikkonnen in de tunnel werd wel een under investigation gemeld maar daarna bleef het stil.sjaool schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:27:
De handgebaren ook..Franco10 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 20:15:
Dit is dit seizoen de tweede 1-2 voor Red Bull die Max met z'n eigen domme kop en overdreven gretigheid teniet doet. Het gezicht van Marko sprak voor zich.
https://twitter.com/i/status/1000333531862654976
Grimmie187 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:05:
[...]
De handgebaren ook..
https://twitter.com/i/status/1000333531862654976
Dat moet meer pijn doen dan een paar fysieke klappen.
Daarna was er wel nog een keer een bericht dat no further investigation en dat het niks was (althans dat zeiden ze op sky, weet niet zeker of het ook in beeld was)Grimmie187 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:03:
[...]
Ben ook benieuwd waarom we geen officiele berichten hebben gehoord over het ophouden? Bij het incident met Bottas en Raikkonnen in de tunnel werd wel een under investigation gemeld maar daarna bleef het stil.
Verwijderd
Zoals al werd gezegd:Kvyat is echt voor minder de laan uitgestuurd. Laten we hopen dat de mindset van Max toch iets gaat veranderen maar dat zal niet meevallen als je heel je racende leventje al een bepaalde race instelling hebt. Hij zei laatst niet voor niets dat ie niks gaat aanpassen want dan rijdt meneer achteraan. Dat zal echt wel meevallen in een Red Bull...ArcticWolf schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:08:
[...]
![]()
Steeds die vergelijking met Kvyat
Max is toch van een iets andere orde.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Inderdaad. Best sympathieke goze die KYV maar die kan toch echt niet zo goed sturen als VER.
Fuck hoor, kom ik thuis verheugd voor de Q's en dan staat ie in FP3 in de muur. Dat was echt niet nodig.
Je hoeft in FP3 niet je Q rondjes te rijden om perse RIC voor te blijven.
Maar waarom, als je wagen zo onwijs goed is, ga je in FP3 niet wat controlerender rijden.
Dan zet je vervolgens een tijd in Q1 en bouw je het op. Kijk als je in Q3 de muur in gaat omdat je die pole wilt halen dan snap ik het nog enigzins.
Krijg echt het gevoel dat het hem niet uitmaakt maar hij moet en zal altijd sneller zijn, al is het met de dinkey toys. Ongeacht.
Fuck hoor, kom ik thuis verheugd voor de Q's en dan staat ie in FP3 in de muur. Dat was echt niet nodig.
Maar waarom, als je wagen zo onwijs goed is, ga je in FP3 niet wat controlerender rijden.
Krijg echt het gevoel dat het hem niet uitmaakt maar hij moet en zal altijd sneller zijn, al is het met de dinkey toys. Ongeacht.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Kvyat is voor meer de laan uit gestuurd: hij maakte brokken én hij was niet snel genoeg. Momenteel is Max prima snel genoeg, maar maakt ie teveel brokken. Ik denk alleen niet dat ze hem hiervoor uit RBR gooien. Het is jammer dat ie zich niet weet te verbeteren in Monaco en natuurlijk gaan ze daar wat over zeggen, maar ze weten daar ook dat ie straks in Canada weer mooie dingen kan laten zien. En zo nog meer races die eraan komen. Max is gewoon niet op zijn best in stratencircuits, niet in de laatste plaats omdat ze vooral pech opleveren.Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:32:
[...]
Zoals al werd gezegd:Kvyat is echt voor minder de laan uitgestuurd. Laten we hopen dat de mindset van Max toch iets gaat veranderen maar dat zal niet meevallen als je heel je racende leventje al een bepaalde race instelling hebt. Hij zei laatst niet voor niets dat ie niks gaat aanpassen want dan rijdt meneer achteraan. Dat zal echt wel meevallen in een Red Bull...
Ik blijf het raar vinden dat men zo laat pas besloot de versnellingsbak te wisselen. Vooral ook omdat de werkzaamheden achter totaal los staan van wat er voor gebeurd. 14.47 kwam het pas binnen bij FIA (en waarschijnlijk is enkele minuten ervoor de beslissing genomen). Dat stoort mij meer dan dat Max een foutje maakt.
Morgen wordt het waarschijnlijk óf hero óf zero. Ik denk niet dat Max braaf overal achter blijft wachten, maar denk niet dat rijders als Grojean, Magnussen en anderen zomaar aan de kant zullen gaan. Hij gaat gewoon inhaalacties doen en hoewel dat in 2015 of 2016 voor een groot deel prima ging, maakt ie toch wel wat fouten. Hij zal geleerd hebben, maar ik verwacht niet dat ie zonder schade aan de finish gaat komen. Als ie er al aan komt. Punten moeten op zich wel mogelijk zijn, maar ik vraag me af in hoeverre hij zijn kop kalm heeft, wetende dat ie voor de winst had kunnen rijden. En met de huidige auto's wordt het helemaal lastig. Vorig jaar zagen we ook maar 2 of 3 inhaalacties op de baan gedurende de hele race
[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 26-05-2018 21:47 ]
Valt wel mee denk ik. Wordt groter opgeblazen dan het is. Marko geeft hem na het wegwuifgebaar nog een klop op de borst en Max bokst nog even terug in het weglopen.ArcticWolf schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:08:
[...]
![]()
Max is toch geen newbie meer. Bash dan op een Sirotkin of Hartley zou ik zeggen.Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 19:06:
[...]
Maar dat is toch al 3 jaar aan de gang. We hebben een newbie daar kunnen we op bashen.
Valt wel mee, de kwali bewijst wel dat ze nog een stukje sneller konden. En Max gaf zelf ook aan niet echt hard te pushen. Maar zelfs met een paar km/u minder rijden ze nog altijd gewoon fkn snel en een foutje kan dan fataal zijn.Help!!!! schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:46:
Inderdaad. Best sympathieke goze die KYV maar die kan toch echt niet zo goed sturen als VER.
Maar waarom, als je wagen zo onwijs goed is, ga je in FP3 niet wat controlerender rijden.Dan zet je vervolgens een tijd in Q1 en bouw je het op. Kijk als je in Q3 de muur in gaat omdat je die pole wilt halen dan snap ik het nog enigzins.
Ja, hij had beter zn rondje kunnen afbreken na die encounter met Sainz, maar dat deed hij niet. Daarna crasht hij, maar dat komt niet omdat hij zo enorm hard pushte. Het was gewoon een foutje en dat kan ook als je net wat minder hard pusht. Ik vind het een beetje onzin om te zeggen dat hij echt puur op de limiet reed, want dat was waarschijnlijk niet het geval.
Denk dat hij zelf gewoon het idee had vrij gecontroleerd rond te rijden, maar het was gewoon een (voor F1-begrippen) vrij forse stuurfout en dat kan ook met een net wat lagere snelheid fataal zijn
Volgens Horner kwamen ze er pas bij het starten van de motor achter dat er een lek was.Martinspire schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:46:
[...]
Kvyat is voor meer de laan uit gestuurd: hij maakte brokken én hij was niet snel genoeg.
Ik blijf het raar vinden dat men zo laat pas besloot de versnellingsbak te wisselen. Vooral ook omdat de werkzaamheden achter totaal los staan van wat er voor gebeurd. 14.47 kwam het pas binnen bij FIA (en waarschijnlijk is enkele minuten ervoor de beslissing genomen). Dat stoort mij meer dan dat Max een foutje maakt.
Is het overigens niet vreemd dat ze niet gelijk die hele motor wisselen?
Ik heb de herhaling van FP3 nu een paar keer gezien met de onboard beelden van Max. Ik zou echt rot schrikken van een Sainz die vlak na een blinde bocht voor me opduikt. Het zou mij dan ook niet verbazen dat Max daardoor even flink uit zijn concentratie is geraakt en daardoor te vroeg instuurde.
Het is wel lovend dat hij de schuld volledig op zich neemt en niet met een vinger naar Sainz wijst.
Het is wel lovend dat hij de schuld volledig op zich neemt en niet met een vinger naar Sainz wijst.
Motor wissel levert onnodige grid penalties op voor een latere race. In Canada krijgen ze een nieuwe motor, als hij dan nu z'n 2e had gekregen dan kreeg hij geen nieuwe in Canada of grid penalties voor z'n 3e.MikeyMan schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:00:
[...]
Volgens Horner kwamen ze er pas bij het starten van de motor achter dat er een lek was.
Het gaat om de versnellingsbak. Die kost je vijf plaatsen op de grid: erg duur als het niet nodig is, zeker daar. Nu uiteindelijk nog duurder natuurlijk, want nu staat hij achteraanMikeyMan schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:00:
[...]
Volgens Horner kwamen ze er pas bij het starten van de motor achter dat er een lek was.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
@ATS Maar hopelijk wel een mooie race daardoor en geen saaie optocht. Max is waarschijnlijk de enige die de mogelijkheid heeft om plekken goed te maken. Tot en met P8 zal hem waarschijnlijk geen strobreed in de weg gelegd worden. Daarna zal het moeilijk worden. De subtop weet toch wel dat ze geen partij zijn voor een Red Bull.
Jezus die lap van RIC, volgens mij moet hij in de eerste bocht een beweging extra maken, voor de rest van de ronde geen correcties, alsof hij over rails gaat. Lijkt wel een tuf tuf auto zo strak.
- DaniëlWW2
- Niet online
Dit had ik vanmiddag al uitgelegd. Opnieuw dan.Help!!!! schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:46:
Maar waarom, als je wagen zo goed is, ga je in FP3 niet wat controlerender rijden.Dan zet je vervolgens een tijd in Q1 en bouw je het op. Kijk als je in Q3 de muur in gaat omdat je moet die pole wilt halen dan snap ik het nog enigzins.
FP3 duurt altijd een uur. Het eerste halfuur wordt door alle coureurs gebruikt om de nieuwste afstellingen van de auto te testen en eventueel de laatste veranderingen aan te brengen. Dan gaat iedereen naar binnen en pakken ze altijd het zachtste setje banden dat ze beschikbaar hebben en gaan ze bewust de grenzen opzoeken voor kwalificatie. Dat doe je ook veel liever in FP3 omdat als er iets misgaat je kan afbreken. Beschadig je de auto, dan kan het vaak worden hersteld voor Q1 begint.
Max deed dus helemaal niks vreemds. Hij had gewoon een setje HS waar hij al tientallen ronden op had gereden. Zijn snelste tijd op dat moment was 1:11,787 en die was hij al aan het verbeteren. Dat was al goed voor P6 geweest in Q3, en die verbetering was waarschijnlijk niet genoeg voor P5, 1:11,441 geweest. Hij puste dus niet eens zo hard want Max had ook gewoon 1:10.xxx kunnen rijden. Toen verscheen Sainz uit het niks, moest Max van de lijn en pakte hij de bocht net te scherp en drie briljante FP sessies en een goede kans op pole weg.
Kijk zelf maar hoe dichtbij het was. Max kon Sainz ook niet zien tot het laatste moment. Als Sainz nou drie meter verder was geweest, dan was er waarschijnlijk al geen probleem.
https://streamable.com/lbvlg
Vervolgens begint het geschreeuw weer dat hij waardeloos is, naar STR terug moet etc. Neemt niet weg dat het werkelijk iedereen had kunnen overkomen. Ricciardo was ook aan het pushen in FP3 met vergelijkbare snelheid, en hij crashte niet. Iedereen was aan het pushen. Natuurlijk helpt het niet dat het weer gebeurde met Max. Onderhand vraag ik me dan ook echt af hoeveel pech je kan hebben. Laat in FP3 en kwalificatie is altijd risicovol. Het is druk op de baan, je kan zomaar iemand tegenkomen als je een flying lap hebt en iemand voor je langzaam gaat. Dat gebeurde en als je de beelden terugkijkt, dan zie je dat Max van zijn lijn af moest. Monaco rij je met opperste concentratie en de kleinste verslapping kan al eindigen in de muur. Case in point.
Was Sainz er niet geweest, dan betwijfel ik of Max niet in Q3 was gekomen en pole of tenminste P2 had gepakt. Dat is gewoon pech. Het wordt nog erger als je bedenkt dat dit soort crashes in FP3 wel vaker voorkomen, maar dat de auto alsnog klaar is. Dat was die ook geweest als Max zijn versnellingsbak niet kapot was. Daar kwamen ze veel te laat achter en dat is ook typisch het soort pech dat hem nu al een jaar achtervolgd. Het is zo vaak raak met hem. Veel coureurs die ook wel eens wat hebben en dan gaat het goed. Bij Max is het meteen ellende. Ook hardstikke frustrerend om naar te kijken.
[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-05-2018 22:26 ]
Gezien Monaco de 250ste grand prix is voor Red Bull hoort deze hier denk ik wel thuis. 
Die Webber was trouwens ook een beste brokkenpiloot zeg.
Die Webber was trouwens ook een beste brokkenpiloot zeg.
[ Voor 20% gewijzigd door sjaool op 26-05-2018 22:15 ]
ReNO!DaniëlWW2 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:09:
[...]
Dit had ik vanmiddag al uitgelegd. Opnieuw dan.![]()
FP3 duurt altijd een uur. Het eerste halfuur wordt door alle coureurs gebruikt om de nieuwste afstellingen van de auto te testen en eventueel de laatste veranderingen aan te brengen. Dan gaat iedereen naar binnen en pakken ze altijd het zachtste setje banden dat ze beschikbaar hebben en gaan ze bewust de grenzen opzoeken voor kwalificatie. Dat doe je ook veel liever in FP3 omdat als er iets misgaat je kan afbreken. Beschadig je de auto, dan kan het vaak worden hersteld voor Q1 begint.
Max deed dus helemaal niks vreemds. Hij had gewoon een setje HS waar hij al tientallen ronden op had gereden. Zijn snelste tijd op dat moment was 1:11,787 en die was hij al aan het verbeteren. Dat was al goed voor P6 geweest in Q3, en die verbetering was waarschijnlijk niet genoeg voor P5, 1:11,441 geweest. Hij puste dus niet eens zo hard want Max had ook gewoon 1:10.xxx kunnen rijden. Toen verscheen Sainz uit het niks, moest Max van de lijn en pakte hij de bocht net te scherp en drie briljante FP sessies en een goede kans op pole weg.
Kijk zelf maar hoe dichtbij het was. Max kon Sainz ook niet zien en als Sainz nou drie meter verder was geweest, dan was er waarschijnlijk al geen probleem.
Vervolgens begint het geschreeuw weer dat hij waardeloos is, naar STR terug moet etc. Neemt niet weg dat het werkelijk iedereen had kunnen overkomen. Ricciardo was ook aan het pushen in FP3 met vergelijkbare snelheid, en hij crashte niet. Iedereen was aan het pushen. Natuurlijk helpt het niet dat het weer gebeurde met Max. Onderhand vraag ik me dan ook echt af hoeveel pech je kan hebben. Laat in FP3 en kwalificatie is altijd risicovol. Het is druk op de baan, je kan zomaar iemand tegenkomen als je een flying lap hebt en iemand voor je langzaam gaat. Dat gebeurde en als je de beelden terugkijkt, dan zie je dat Max van zijn lijn af moest. Monaco rij je met opperste concentratie en de kleinste verslapping kan al eindigen in de muur. Case in point.
Was Sainz er niet geweest, dan betwijfel ik of Max niet in Q3 was gekomen en pole of tenminste P2 had gepakt. Dat is gewoon pech. Het wordt nog erger als je bedenkt dat dit soort crashes in FP3 wel vaker voorkomen, maar dat de auto alsnog klaar is. Dat was die ook geweest als Max zijn versnellingsbak niet kapot was. Daar kwamen ze veel te laat achter en dat is ook typisch het soort pech dat hem nu al een jaar achtervolgt. Het is zo vaak keer raak met hem. Veel coureurs die ook wel eens wat hebben en dan gaat het goed. Bij Max is het meteen ellende. Ook hardstikke frustrerend om naar te kijken.
Dat is waar, maar de laatste keer liep die inhaal-race in Monaco ook slecht af. Dat was op een natte baan weliswaar, maar toch... ik hoop ook op een wonder, maar ik vrees dat het wel eens weer uit zou kunnen draaien op brokken. Ik hoop dan wel éénzijdig en niet iemand meenemend.sjaool schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:08:
@ATS Maar hopelijk wel een mooie race daardoor en geen saaie optocht. Max is waarschijnlijk de enige die de mogelijkheid heeft om plekken goed te maken. Tot en met P8 zal hem waarschijnlijk geen strobreed in de weg gelegd worden. Daarna zal het moeilijk worden. De subtop weet toch wel dat ze geen partij zijn voor een Red Bull.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Denk dat die inhaalrace ook wel tegen gaat vallen. Welke race was het ook alweer dat Bottas ergens achterin startte (geloof Verstappen ook?) en dat het bij allebei jaren duurde voordat ze ook maar een beetje vooruit kwamen. Ik denk dat Monaco wel in datzelfde rijtje circuits kan worden geschaard en het gaat echt niet eenvoudig worden om zomaar even tot P8 te rijden met die Red Bull (nouja, misschien over de hele race distance).ATS schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:28:
[...]
Dat is waar, maar de laatste keer liep die inhaal-race in Monaco ook slecht af. Dat was op een natte baan weliswaar, maar toch... ik hoop ook op een wonder, maar ik vrees dat het wel eens weer uit zou kunnen draaien op brokken. Ik hoop dan wel éénzijdig en niet iemand meenemend.
Ach of max een grote is of word, of juist niet, weten we pas over een paar jaar en na een paar dingen.
1 hoe gaat hij om met een mindere vorm/streak of bad luck.
2 hoe gaat hij om als hij een echt lastige team maat krijgt.
3 hoe gaat hij om als hij een auto krijgt die niet vooruit te branden is, maar hij kan niet snel weg bij het team.
Iedereen die nu al roept dat max fantastisch is of juist niet vindt ik een beetje voorbarig.
Helmut marco zal hem nu in ieder geval nog niet publiekelijk afvallen. Maar helmut lijkt mij niet de man die bij het eerste incident zij coureur achter de schermen een aai over zijn bol geeft, ook al heet die max. Laat staan bij incident nr zoveel.
Edit: even voor de duidelijkheid. Ik ben geen max fan en geen max hater. Ik kijk nu zo lang f1. Zo komen en ze gaan die gasten.
2 hoe gaat hij om als hij een echt lastige team maat krijgt.
3 hoe gaat hij om als hij een auto krijgt die niet vooruit te branden is, maar hij kan niet snel weg bij het team.
Iedereen die nu al roept dat max fantastisch is of juist niet vindt ik een beetje voorbarig.
Helmut marco zal hem nu in ieder geval nog niet publiekelijk afvallen. Maar helmut lijkt mij niet de man die bij het eerste incident zij coureur achter de schermen een aai over zijn bol geeft, ook al heet die max. Laat staan bij incident nr zoveel.
Edit: even voor de duidelijkheid. Ik ben geen max fan en geen max hater. Ik kijk nu zo lang f1. Zo komen en ze gaan die gasten.
[ Voor 8% gewijzigd door Edgenumber op 26-05-2018 22:42 ]
Gecertificeerd ongeleid projectiel
is geen paar jaar voor nodig ,maar dat weten we na dit seizoen welEdgenumber schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:40:
Ach of max een grote is of word, of juist niet, weten we pas over een paar jaar en na een paar dingen.
Qua pace is Ricciardo die lastige teammate, qua slecht gedrag was Sainz het wel....2 hoe gaat hij om als hij een echt lastige team maat krijgt.
Denk dat dat bij alle grote coureurs wel een probleem is (zie Alonso), denk dat ook een Hamilton zich in zo'n situatie niet echt groot kon houden. Alonso heeft zich echter ook bij een Ferrari (wat het toch wat beter deed) niet echt geweldig gedragen. Max lijkt het tot dusverre bij RB beter te doen.3 hoe gaat hij om als hij een auto krijgt die niet vooruit te branden is, maar hij kan niet snel weg bij het team.
Wat Helmut verder vindt is ook niet zo bijster interessant als zijn mening zou afwijken van de gemiddelde team boss of expert. Dat Helmut op dit moment pissed is, is niet meer dan normaal en dat zou niet anders zijn als Max bij Mercedes of Ferrari zou rijden. Max heeft wat foutjes gemaakt en het zit even niet helemaal mee, maar ik zie verder ook in deze post niet echt toegevoegde waarde (net als de mijne waarschijnlijkIedereen die nu al roept dat max fantastisch is of juist niet vindt ik een beetje voorbarig.
- DaniëlWW2
- Niet online
Tja, ik heb er nu even op lopen peinzen, en geheel kansloos is het niet. We weten dat RBR bizar goed is op HS, en waarschijnlijk lang door kan rijden op US en SS. Ik denk dat Max gaat starten vanuit de pits om bocht een chaos te vermijden, op US banden. Daar komt het eerste probleem al, Magnussen. Die moet echt even overtuigd worden aan de kant te gaan. Max zou dik een seconde of zelfs twee seconde sneller moeten zijn. Als hij momentum naar de tunnel of de startlijn kan meenemen, dan kan hij iedereen inhalen. Zeker de startlijn zal interesant zijn omdat je daar DRS hebt en de RB14's zo bizar snel zijn in S3, vlak voor de startlijn. Ook laat de RB14 het hele seizoen al zien binnen de 2 seconden te kunnen rijden en richting de 1,5sec te gaan voordat dirty air een probleem wordt. Dat gaat hier ook belangrijk zijn.ATS schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:28:
[...]
Dat is waar, maar de laatste keer liep die inhaal-race in Monaco ook slecht af. Dat was op een natte baan weliswaar, maar toch... ik hoop ook op een wonder, maar ik vrees dat het wel eens weer uit zou kunnen draaien op brokken. Ik hoop dan wel éénzijdig en niet iemand meenemend.
Na Magnussen komen heel wat coureurs die eerder aan de kant zullen gaan dan hun positie verdedigen. Voor vrijwel iedereen zou Max gewoon belachelijk dicht op ze moeten kunnen rijden door de bochten, en ze pakken in de tunnel of startlijn. Max heeft ook het voordeel dat hij in met gemak de snelste auto zit, die juist in staat zou moeten zijn om aan het beginpunt van de rechte stukken al langszij te komen. Op vermogen inlopen kan gewoon niet in Monaco, dus aan een Mercedes PU heb je waarschijnlijk niks.
Zo kan Max wel richting P7-8 gaan. Dan kom je Alonso tegen, en daar beginnen wel problemen. Daar moet je hopen op een SC en je bandenstrategie goed hebben. Als Max op US start, dan gaat hij naar HS. Dan kan je undercuts doen. Vervolgens zal het volgende doel Mercedes zijn. Die lijken het echt heel erg moeilijk te gaan krijgen met een een top strategie. Moeten die twee keer stoppen, dan zijn ze te passeren. Dan kan je P4 pakken. P3 kan ook nog als Kimi weer eens genaaid wordt door een waardeloze strategie van Ferrari, maar dat is erg onwaarschijnlijk.
Kansloos is Max zeker niet, maar het gaat moeilijk worden en hij moet eens wat geluk hebben. Geluk, dat gaat nog wat worden zeg.
In de eerste rondes Al wisselen naar de Ultrasoft en de race uitrijden... Gewaagd maar je moet een risico nemen.
Met een safetycar car of meerdere kan je dan best een leuke race krijgen.
Dat gaat dan ook niet gebeuren, hij mag blij zijn als hij P6 haaltsjaool schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:01:
@DaniëlWW2 Als Max P3 weet te halen wordt hij weer op handen gedragen. Zo gek zit de wereld ondertussen wel in elkaar.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik weet dus niet of dat kan. Kan Max doodleuk 70 ronden op US of SS rijden, dan is het zeker een optie. Het probleem is dat het veld zich gaat verspreiden en er minstens 2 seconden tussen auto's gaat ontstaan, en de top vijf gewoon weg gaat rijden. Daarachter blijven zitten kan er voor zorgen dat je niet eens P6 gaat halen. Je moet het dus combineren met een aantal inhaalacties, of de brokstukken vermijden.d0s schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:01:
In de eerste rondes Al wisselen naar de Ultrasoft en de race uitrijden... Gewaagd maar je moet een risico nemen.
Waarom dan niet gewoon starten op de Ultrasoft en de race rijden..d0s schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:01:
Als er een safety car komt, neem je de verplichte pitstop, en anders gewoon in de 1 na laatste ronde
-
Succes daarmeeDaniëlWW2 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:04:
[...]
Ik weet dus niet of dat kan. Kan Max doodleuk 70 ronden op US of SS rijden, dan is het zeker een optie. Het probleem is dat het veld zich gaat verspreiden en er minstens 2 seconden tussen auto's gaat ontstaan, en de top vijf gewoon weg gaat rijden. Daarachter blijven zitten kan er voor zorgen dat je niet eens P6 gaat halen. Je moet het dus combineren met een aantal inhaalacties, of de brokstukken vermijden.
Denk dat de start erg belangrijk gaat zijn, maar goed als hij start uit de pit lane, dan wordt het denk ik echt een lastig verhaal. Zelfs 1 auto per ronde inhalen gaat dan al veel zijn...
- DaniëlWW2
- Niet online
Een auto elke drie ronden is voldoende en met de snelheid van de RB14 kan je in die tijd ook het gat tot de volgende goedmaken.Snowdog schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:11:
[...]
Succes daarmee
Denk dat de start erg belangrijk gaat zijn, maar goed als hij start uit de pit lane, dan wordt het denk ik echt een lastig verhaal. Zelfs 1 auto per ronde inhalen gaat dan al veel zijn...
Het zal gaan om hoeveel Max kan inlopen in S3. Binnen DRS zal met gemak moeten kunnen, maar eigenlijk moet je als je op het rechte stuk komt op 0,5s zitten. Dan ben je ook kansloos als je wil verdedigen omdat de startlijn breed genoeg is.
Max gaat samen met MAG ergens de muur in ofzo. Of een lekke band + FW naar de kloten.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Nouja, gemiddeld wel, maar het probleem is dat je in het begin gewoon zoveel tijd verliest met achter de 'langzame' auto's rijden dat het daarna moeilijk wordt om de front runners nog bij te halen...DaniëlWW2 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:14:
[...]
Een auto elke drie ronden is voldoende en met de snelheid van de RB14 kan je in die tijd ook het gat tot de volgende goedmaken.
Het zal gaan om hoeveel Max kan inlopen in S3. Binnen DRS zal met gemak moeten kunnen, maar eigenlijk moet je als je op het rechte stuk komt op 0,5s zitten. Dan ben je ook kansloos als je wil verdedigen omdat de startlijn breed genoeg is.
- DaniëlWW2
- Niet online
En daarom start je op US en ga je naar HS. Tweede helft van de race kan je dan keihard inlopen terwijl de top tien naar US moet.Snowdog schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:17:
[...]
Nouja, gemiddeld wel, maar het probleem is dat je in het begin gewoon zoveel tijd verliest met achter de 'langzame' auto's rijden dat het daarna moeilijk wordt om de front runners nog bij te halen...
Het is ook geeneens zo zeer pech. Hij is vanaf het begin de hemel ingeprezen, en dat doet wat met andere rijders. Die zullen elk moment aangrijpen om te bewijzen of te laten zien dat ook zij meetellen en dat ook zij goede rijders zijn. Hij wordt continu uitgedaagd, er wordt hem weinig ruimte gegund, wordt gezien als een bedreiging en dat zie je in alles terug. Samen met de pech is het gewoon veel.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:09:
[...]
Dit had ik vanmiddag al uitgelegd. Opnieuw dan.![]()
Kijk zelf maar hoe dichtbij het was. Max kon Sainz ook niet zien tot het laatste moment. Als Sainz nou drie meter verder was geweest, dan was er waarschijnlijk al geen probleem.
Was Sainz er niet geweest, dan betwijfel ik of Max niet in Q3 was gekomen en pole of tenminste P2 had gepakt. Dat is gewoon pech. Het wordt nog erger als je bedenkt dat dit soort crashes in FP3 wel vaker voorkomen, maar dat de auto alsnog klaar is. Dat was die ook geweest als Max zijn versnellingsbak niet kapot was. Daar kwamen ze veel te laat achter en dat is ook typisch het soort pech dat hem nu al een jaar achtervolgd. Het is zo vaak raak met hem. Veel coureurs die ook wel eens wat hebben en dan gaat het goed. Bij Max is het meteen ellende. Ook hardstikke frustrerend om naar te kijken.
Maar de snellere auto's ga je ook met HS niet inhalen. (Zie Ricciardo in zn verloren race vs Hamilton). Ik zou zeggen dat een pitstop in de eerste ronde dan meer kansen heeft. Maar goed, ik weet het ook niet. Denk wel dat het gewoon een enorm moeilijk verhaal gaat worden tenzij Max gewoon veel geluk heeft met de safety carDaniëlWW2 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:20:
[...]
En daarom start je op US en ga je naar HS. Tweede helft van de race kan je dan keihard inlopen terwijl de top tien naar US moet.
Ik ben geen engineer, maar ik zou Max toch wel na de eerste ronde gelijk banden laten wisselen. En dan gewoon bluffen, op supersoft starten en dan wisselen naar hypersofts, volgens Red Bull moeten die een race mee gaan. Hij heeft dan daarna een groot gat voor zich, en kan juist dan tijd goed maken. Denk dat het dan een ronde of 10 duurt voordat hij pas weer achterliggers tegen komt, en met een beetje mazzel van een Safety car kan ie zomaar in de top 6 rijden bij de grote jongens.
Volgens mij was dat volgens Pirelli voordat het weekend begon, maar ik geloof op dit moment niet dat de hypersofts een race kunnen uitrijden. Hoewel RB het beter doet dan andere teams qua banden, denk ik niet dat je op HS een race kunt uitrijden. Ultrasoft of zelfs supersoft zouden denk ik echter ook wel een uitkomst kunnen bieden. Maar ook dat is uiteindelijk wel een gok, maar in mijn gedachte wel een goede gok. Ik denk niet dat je met een 'normale' strategie betere kansen hebt. Heb er wel vaker naast gezeten though, dus wellicht dat dat hier ook het geval isBarfman schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:22:
Ik ben geen engineer, maar ik zou Max toch wel na de eerste ronde gelijk banden laten wisselen. En dan gewoon bluffen, op supersoft starten en dan wisselen naar hypersofts, volgens Red Bull moeten die een race mee gaan. Hij heeft dan daarna een groot gat voor zich, en kan juist dan tijd goed maken. Denk dat het dan een ronde of 10 duurt voordat hij pas weer achterliggers tegen komt, en met een beetje mazzel van een Safety car kan ie zomaar in de top 6 rijden bij de grote jongens.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1