[F1 2018] Race 6 - GP van Monaco Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 30 Laatste
Acties:
  • 86.619 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:11
Exocet schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:07:
Na die crash is het vertrouwen weg, die gaat RIC nu niet verslaan lijkt me.
Natuurlijk niet, het is geen petje die na 1 slippertje naar slachtofferhulp moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
Dacuuu schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:09:
[...]

Natuurlijk niet, het is geen petje die na 1 slippertje naar slachtofferhulp moet.
Mwoah, je zit echt wel anders in die auto vermoed ik. T'is geen robot. :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Exocet schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:07:
Na die crash is het vertrouwen weg, die gaat RIC nu niet verslaan lijkt me.
Ik denk bij max juist eerder andersom. Nog meer gefocust straks.

Ik houd er de hoop in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Jackson6 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:03:
Het blijft gewoon wild en (over)enthousiast, het is niet niet voor niks dat dit niet gebeurd bij HAM BOT VET RAI en RIC hoor.
Dat is natuurlijk Red Bull sh*t.... Die coureurs overkomt het ook wel en is het ook wel overkomen. Ik mag het wel als een coureur echt tot de Max gaat in Monaco. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 05:24
Die zal niet klaar zijn op tijd denk ik.
Alles heeft zowat een tik gehad voor/achter ophanging ,waarschijnlijk dan ook versnellingsbak ,het chassis.

ppfff max toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 21:13

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ze maken dit weekend ook een docu over/met Max, denk dat hij mogelijk daardoor iets wil laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:27

BioHazard

*\o/*

Ik ben er vooral bang voor dat de auto teveel schade heeft om in twee uurtjes te repareren... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
wat deed Sainz daar uberhaupt, die stond praktisch stil.. lijkt me ook een investigation waard.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:54
Waar haalt iedereen toch vandaan dat dit zijn zelfvertrouwen zou schaden? Max zal er zeker van balen, maar als dit zijn zelfvertrouwen schaadt, kan hij beter naar huis gaan. Ik geloof er niks van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Sky is negatief over het op orde krijgen van de wagen voor de kwalificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Nu online
Saturnus schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:13:
Sky is negatief over het op orde krijgen van de wagen voor de kwalificatie.
Ik denk ook niet dat dat ze zal lukken hoor. Maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:11:
[...]

Dat is natuurlijk Red Bull sh*t.... Die coureurs overkomt het ook wel en is het ook wel overkomen. Ik mag het wel als een coureur echt tot de Max gaat in Monaco. :P
To the max is iets anders dan erover heen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Laatste keer dat een RBR coureur zijn auto in de prak reed vlak voor Qualifying wist die coureur de race op zondag te winnen. Just saying :P

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Tylocke schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:15:
Laatste keer dat een RBR coureur zijn auto in de prak reed vlak voor Qualifying wist die coureur de race op zondag te winnen. Just saying :P
maar dat was niet op Monaco. Als je hier geen pole pakt of op zn minst top 3 kwalicificeert kan je het vergeten.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mark-k schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 12:56:
[...]
Die witte draden die je bij het voorwiel ziet zijn geen carbon.
Soort van glasvezel? Het eerste wat mij te binnen schoot bij dat beeld. Ik kan me niet herinneren dit ooit zo gezien te hebben?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
*rant modus aan.
Mensen, echt, op Reddit zijn ze nog positiever over Max...
Kijk gewoon eens normaal de beelden terug. Max komt aanstormen, ziet Sainz extreem laat, moet van zijn lijn af en mist de bocht met 10cm en auto kapot. Dat kan werkelijk iedereen gebeuren, het is Monaco...
Vorig jaar waren het Vandoorne en Ocon, en wie heeft zichzelf nu niet in de muur geparkeerd op Monaco?

Verder niet pushen? Het is het einde van FP3, dan oefen je kwalificatie. Ik denk dat RBR die auto gewoon opknapt, en dan zien we het wel.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03:45
hardware-lover schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:18:
[...]

Soort van glasvezel? Het eerste wat mij te binnen schoot bij dat beeld. Ik kan me niet herinneren dit ooit zo gezien te hebben?
Zijn dat niet de wheel-tethers die er voor zorgen dat het wiel niet losraakt?
Afbeeldingslocatie: http://www.formula1-dictionary.net/Images/wheel_tethers.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door KleineJoop op 26-05-2018 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:28
Ik denk dat dat witte de kabel is die het wiel vasthoud aan de auto bij een crash.

[ Voor 9% gewijzigd door Heijmenberg99 op 26-05-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Z'n zelfvertrouwen zal wel in orde zijn, maar ik denk dat die auto gewoon beschadigd is waardoor hij net een fractie minder snel is dan de rest.

En dan hebben Ferrari en Mercedes hun qualification-mode-knopje nog. Die gaan 200ms pakken tijdens Q3 en dan krijg je:

1. Vettel; 2. Hamilton; 3. Raikkonen; 4. Ricciardo; 5. Bottas; 6. Verstappen.

Waar normaal gesproken Verstappen op #3 zou moeten kunnen kwalificeren denk ik nu dat hij niet verder gaat komen dan plek 5 of 6.

Maar waardoor gebeurde dit weer op deze plek? Omdat hij van zijn lijn af moest om die andere auto ruim te ontwijken? Was de bocht gewoon téveel veranderd door de andere ingang naar die bocht?

Ik denk dat Max gewoon zijn lap reed zoals een optimale lap gereden wordt en hij het minimale verschil niet corrigeerde. Hij zou meer moeten trainen om alle bochten te nemen waarbij hij voorgaand op de bocht een obstakel moet ontwijken. Of misschien gewoon besluiten "de volgende bocht is niet optimaal, laat ik het veilig spelen" en gewoon van het gas af, of eerder remmen, of een grotere marge t.o.v. de rails aanhouden.

Jammer dit, want het verpest zijn kwalificatie. En daardoor ook ongetwijfeld zijn race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 22:43
@DaniëlWW2 Helemaal mee eens, er zijn mensen die gelijk te keer gaan terwijl de herhaling nog niet eens is geweest. Na de herhaling is gewoon duidelijk dat Max in een fractie een andere lijn moest nemen, en dat corrigeer je op een normale circuit nou eenmaal wat beter dan op Monaco.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 18:57
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:19:
*rant modus aan.
Mensen, echt, op Reddit zijn ze nog positiever over Max...
Kijk gewoon eens normaal de beelden terug. Max komt aanstormen, ziet Sainz extreem laat, moet van zijn lijn af en mist de bocht met 10cm en auto kapot. Dat kan werkelijk iedereen gebeuren, het is Monaco...
Vorig jaar waren het Vandoorne en Ocon, en wie heeft zichzelf nu niet in de muur geparkeerd op Monaco?

Verder niet pushen? Het is het einde van FP3, dan oefen je kwalificatie. Ik denk dat RBR die auto gewoon opknapt, en dan zien we het wel.
Monaco:
Verstappen crash in 2016
Verstappen crash in 2017
Verstappen crash in 2018
In de laatste 5 races: 5 x gecrasht.

I rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Die auto komt wel op tijd klaar.
Hoop alleen dat de achterkant niet te hard is geraakt op de bak.
Beter nu dan in q1 :+

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 26-05-2018 13:24 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:08
Rene44 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:23:
[...]

Monaco:
Verstappen crash in 2016
Verstappen crash in 2017
Verstappen crash in 2018

I rest my case.
Met 95% inzet win je niet. Pushen tot de limiet. Spektakel gegarandeerd.

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Rene44 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:23:
[...]

Monaco:
Verstappen crash in 2016
Verstappen crash in 2017
Verstappen crash in 2018

I rest my case.
Sorry, maar het zegt veel over je gemoedstoestand als je alleen de negatieve resultaten opnoemt...

Doe dat anders voor gein (en vooral voor jezelf) ook eens voor wat wereldkampioenen....

Te koop....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:10

SuBBaSS

-has Ryzen

Goed zo! (y)

Nu de andere negatievelingen nog!
Maakt het toch alleen maar spannender dit?
We zullen het allemaal gaan zien om 15:10 u. :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Blue-eagle schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:20:
Z'n zelfvertrouwen zal wel in orde zijn, maar ik denk dat die auto gewoon beschadigd is waardoor hij net een fractie minder snel is dan de rest.
daar ben ik ook bang voor.. kapotte vloer, of versnellingsbak die een tik heeft gekregen.
Maar waardoor gebeurde dit weer op deze plek? Omdat hij van zijn lijn af moest om die andere auto ruim te ontwijken? Was de bocht gewoon téveel veranderd door de andere ingang naar die bocht?

Ik denk dat Max gewoon zijn lap reed zoals een optimale lap gereden wordt en hij het minimale verschil niet corrigeerde. Hij zou meer moeten trainen om alle bochten te nemen waarbij hij voorgaand op de bocht een obstakel moet ontwijken. Of misschien gewoon besluiten "de volgende bocht is niet optimaal, laat ik het veilig spelen" en gewoon van het gas af, of eerder remmen, of een grotere marge t.o.v. de rails aanhouden.
Precies wat je zegt, hij schrikt van Sainz, gaat 10 centimeter van de lijn af en dan is ie hem al kwijt. Op Monaco is zoiets dodelijk en onverbiddelijk.

En wat mij betreft hoeft ie niks aan te passen aan zijn rijstijl, als Sainz daar niet had gezeten was er niks aan de hand geweest.

Als je gaat trainen om elke bocht een obstakel te ontwijken kun je net zo goed stoppen met racen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Als het een grote reparatie is, zullen er vast weer wat monteurs van RIC mee gaan helpen...

Alle vertrouwen in dat hij gewoon aan de kwalificatie meedoet..

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 18:57
mjjveldt schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:25:
[...]

Met 95% inzet win je niet. Pushen tot de limiet. Spektakel gegarandeerd.
Heeft Verstappen somehow 1 van die races gewonnen?

Monaco is een scherprechter waar velen gecrasht zijn. Echter, 3 races in a row met nu een auto die pole kan halen maar dubieus is of uiteindelijk uberhaupt mee kan doen, is gewoon erg dom. En, helaas, in lijn met zn vaders carriere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 22:04
mjjveldt schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:25:
[...]

Met 95% inzet win je niet.
Met crashen ook niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:37

Vuvuzela

My spire is forming

Chiron schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:13:
wat deed Sainz daar uberhaupt, die stond praktisch stil.. lijkt me ook een investigation waard.
Wuhahahaha laat me niet lachen

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:56
Max is goed op weg om z’n reputatie om zeep te helpen.

Het lijkt erop dat hij niet goed genoeg is voor de top in F1. Snel genoeg? Dat zeker, maar de foutgevoeligheid is een factor 5 te hoog.

Wordt tijd dat de NL pers hem eindelijk eens goed aanpakt ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Requiem19 op 26-05-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
En zou hij pole halen op 99%? We hebben het verschil tussen Dan en Max gezien, een duizendste kan het verschil maken.

Dat je in een kwali sim een extra chicane tegen komt is gewoon ongelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Rene44 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:30:
[...]

Heeft Verstappen somehow 1 van die races gewonnen?

Monaco is een scherprechter waar velen gecrasht zijn. Echter, 3 races in a row met nu een auto die pole kan halen maar dubieus is of uiteindelijk uberhaupt mee kan doen, is gewoon erg dom. En, helaas, in lijn met zn vaders carriere.
Daarom stond RIC ook op pole in die 3 races. Natuurlijk niet. Je hebt gelijk dat Max hier mogelijk zijn kansen vergooit, maar ik denk dat Max mentaal sterk genoeg is. Ik wacht nog even op bericht van RBR over de status van zijn auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Requiem19 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:33:

Het lijkt erop dat hij niet goed genoeg is voor de top in F1. Snel genoeg? Dat zeker, maar de foutgevoeligheid is een factor 5 te hoog.

Het is weer lekker aan de gang met dit soort opmerkingen. Lekker Nederlands weer... :X

Linksom of rechtsom; hij is nog onwijs jong, en het is makkelijker om een snelle coureur tot rust te laten komen dan een veilige coureur snel te laten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:28
Requiem19 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:33:

Lees even terug in de tijd wat de reputatie van de 2 viervoudig wereldkampioenen op de grid was in de beginperiode van hun carriere...

En voor de NL pers hoef je niet bang te zijn. We zijn in Nederland altijd heel erg goed om onze sporters op te hemelen en net zo hard weer neer te halen als ze een keer iets verkeerd doen. "We hebben gewonnen" vs "ZE hebben verloren"

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MikeyMan schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:35:
[...]

Het is weer lekker aan de gang met dit soort opmerkingen. Lekker Nederlands weer... :X

Linksom of rechtsom; hij is nog onwijs jong, en het is makkelijker om een snelle coureur tot rust te laten komen dan een veilige coureur snel te laten zijn.
Nouja, hoe lang telt dat argument over hoe jong en onervaren Max is nog na zijn vierde seizoen in de F1?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

Juist lekker Nederlands om landgenoot te beschermen die vaker crasht dan Maldonado.

Dit is het meest foutgevoelige begin van een seizoen van een ‘top’ coureur dat ik me kan herinneren - en ik kijk sinds 1994.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Technomania
  • Laatst online: 17-09 22:11

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Max is zich waarschijnlijk rot geschrokken. (slechte kwaliteit)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lW2BfDqbSjQ]

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

[...]

Ricciardo ging pas na 4 jaar echt sprongen maken binnen de F1... Fouten maken is menselijk. Zeker als je zo hard rijdt. Het is typisch Nederlands om meteen te gaan lopen miepen...

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 08:33

Nicap

Tsssk....

fsfikke schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:37:
[...]

Nouja, hoe lang telt dat argument over hoe jong en onervaren Max is nog na zijn vierde seizoen in de F1?
Na zijn 4e seizoen moet nog komen toch?

Het komt allemaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
sanderb schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:37:
[...]

Lees even terug in de tijd wat de reputatie van de 2 viervoudig wereldkampioenen op de grid was in de beginperiode van hun carriere...

En voor de NL pers hoef je niet bang te zijn. We zijn in Nederland altijd heel erg goed om onze sporters op te hemelen en net zo hard weer neer te halen als ze een keer iets verkeerd doen. "We hebben gewonnen" vs "ZE hebben verloren"
Hamilton had in 2011 een dramatisch jaar qua fouten, maar hij verdeelde dat wel over een heel jaar. Max heeft nu elke GP al een kleine en/of grote fout gemaakt.

Het is op dit moment echt dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

fsfikke schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:37:
[...]

Ik zeg ook bewust jong, en niet onervaren. Brein werkt nou eenmaal anders op die leeftijd. Zeg ook niet dat het goed is, of überhaupt dat deze crash volledig toe te rekenen is aan overmoedigheid, maar om hem nou gelijk ‘niet goed genoeg voor F1’ te verklaren slaat helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ach, minder erg als Grosjean :+

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 10:36

Dentist

Next patient please...

voor de negatievelingen, Max heeft in F1 records voor

- Jongste debutant
- Jongste coureur die punten scoort
- Jongste coureur aan leiding GP
- Jongste GP winnaar
- Jongste meervoudig GP winnaar
- Jongste coureur met snelste raceronde
- Meeste WK punten voor NL F1 coureur
- Meeste overwinningen NL F1 coureur

Daarnaast heeft hij vorig jaar z'n teamgenoot, niet bepaald een pannekoek, redelijk dik outqualified.

Maar inderdaad. Hij kan er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MikeyMan schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:40:
[...]

Ik zeg ook bewust jong, en niet onervaren. Brein werkt nou eenmaal anders op die leeftijd. Zeg ook niet dat het goed is, of überhaupt dat deze crash volledig toe te rekenen is aan overmoedigheid, maar om hem nou gelijk ‘niet goed genoeg voor F1’ te verklaren slaat helemaal nergens op.
True, hij doet het wat dat betreft een stuk beter dan andere nieuwkomelingen. Maar zijn crashes worden vaak afgedaan als "Ach, maar hij is ook nog maar net begonnen". Het is zijn vierde seizoen, dan telt dat langzaam niet meer :p

~
Nicap schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:39:
[...]

Na zijn 4e seizoen moet nog komen toch?

Het komt allemaal wel goed.
Begonnen in 2015, nu zijn 4e dus.

Hopelijk fixen z'n auto op tijd iig :)

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 26-05-2018 13:44 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Ik heb toch vooral het idee dat Verstappen en de RB14 niet zo'n gelukkig huwelijk hebben. Vorig jaar reed was hij in de tweede seizoenshelft effectief één van de beste, zo niet de beste coureur. Dan ben je niet ineens een half jaar later een koekenbakker. Hoe je het ook wendt of keer, de wagen is anders dan vorig seizoen.

Kan ook een externe factor zijn, maar ik volg zijn privé-leven niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Elke kampioen heeft wel een tijd gehad in hun carriere dat het niet zo goed ging, Max lijkt daar nu in te zitten.
Shit happens.

Komt echt wel goed met die jongen :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Technomania schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:38:

[video]
Nou anders ik wel, dit gebeurd ff in een splitsecond met weet ik 't hoeveel km op de teller.. Als je dit zo ziet is het ineens minder raar dat hij hem -helaas- voor de zoveelste keer in monaco in de muur parkeert.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 10:37

Vuvuzela

My spire is forming

Dentist schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:42:
voor de negatievelingen, Max heeft in F1 records voor

- Jongste debutant
- Jongste coureur die punten scoort
- Jongste coureur aan leiding GP
- Jongste GP winnaar
- Jongste meervoudig GP winnaar
- Jongste coureur met snelste raceronde
- Meeste WK punten voor NL F1 coureur
- Meeste overwinningen NL F1 coureur

Daarnaast heeft hij vorig jaar z'n teamgenoot, niet bepaald een pannekoek, redelijk dik outqualified.

Maar inderdaad. Hij kan er niks van.
Leuk.. maar ook iemand die records breekt kan ook een fout maken. En Max maakt een fout. Daar hoeft geen fan zich op zn pik getrapt door te voelen toch.. en daar hoeven geen excuses voor gezocht te worden..
Als de auto op tijd klaar is.. is er niet veel aan de hand.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Het lijkt bij sommige fans een beetje alsof crashen geen onderdeel zou moeten zijn van racen op de limiet.

Je loopt altijd dat risico.

Liever nu die crash dan in Q1,2 of 3.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:01
Och, als die dan elk jaar in Monaco crasht, dan beter in een training dan in Q of race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Nu online
3x3 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:44:
Het lijkt bij sommige fans een beetje alsof crashen geen onderdeel zou moeten zijn van racen op de limiet.

Je loopt altijd dat risico.

Liever nu die crash dan in Q1,2 of 3.
Eerst maar eens afwachten of die auto op tijd klaar gemaakt kan worden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 10:36

Dentist

Next patient please...

Vuvuzela schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:44:
[...]

Leuk.. maar ook iemand die records breekt kan ook een fout maken. En Max maakt een fout. Daar hoeft geen fan zich op zn pik getrapt door te voelen toch.. en daar hoeven geen excuses voor gezocht te worden..
Als de auto op tijd klaar is.. is er niet veel aan de hand.
Klopt, maar het punt is dat iemand die een fout maakt niet gelijk een prutser is die z'n carriere aan het vergooien is. Voorlopig is het de meest succesvolle NL F1 coureur ooit, op alle fronten. En ja, ook die kan een fout maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:25
Als ie de Q gaat halen is het inderdaad beter om nu te crashen, maar als dat niet het geval is... hopen dat het meevalt met de schade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 08:33

Nicap

Tsssk....

fsfikke schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:43:
[...]

Begonnen in 2015, nu zijn 4e dus.

Hopelijk fixen z'n auto op tijd iig :)
Maar we zijn nog lang niet NA zijn 4e seizoen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Technomania schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:38:

[video]
Je ziet hier heel duidelijk een forse gewichtsverplaatsing op een zeer onhandig moment. Had ie misschien nog beter rechtdoor kunnen gaan, maar m.i. Ongelukkige situatie, niet zozeer een forse fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Leoon. schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:44:
[...]

Nou anders ik wel, dit gebeurd ff in een splitsecond met weet ik 't hoeveel km op de teller.. Als je dit zo ziet is het ineens minder raar dat hij hem -helaas- voor de zoveelste keer in monaco in de muur parkeert.
Zelfde hier. Ik zat onboard te kijken (Ziggo 404) en schrok ook.

(offtopic: Split Second? Goed idee. Lang geleden dat ik dat gespeeld heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:40

vhal

ಠ_ಠ

5 uit 5...geen slechte score maar ik kan mij voorstellen dat iedere rijders zich de pleuris schrikt op zo'n moment. Hopelijk krijgen de jongens van RBR de wagen aan de praat maar ik vraag mij af in hoeverre een goed resultaat mogelijk is in Q3. Die wagen is ws. niet meer 100% tegen die tijd.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
vhal schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:49:
[...] maar ik kan mij voorstellen dat iedere rijders zich de pleuris schrikt op zo'n moment.
Het verschil is dat de rest afremt. Max denkt: "Ik knal lekker door."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Wat zou die zeggen: https://twitter.com/f1writers/status/1000334232315625472

Afbeeldingslocatie: https://im4.ezgif.com/tmp/ezgif-4-378359010b.gif

:P

[ Voor 30% gewijzigd door Paulus07 op 26-05-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Die blik op het eind, het moment dat je beseft dat je iets verkeerd hebt gedaan :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik weet niet hoor, maar VER ziet (of had kunnen zien) dat SAI voor hem zit, al voor de zigzag, waarna SAI ruimte maakt voor VER (dus die heeft hem iig wel gezien) en van het gas gaat. Ik denk dat VER SAI gewoon gezien heeft en er niks spannends of onverwachts aan was ook al ziet dat er zo wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:26

Polycom

Poes van goud

Denken jullie dat de auto te repareren is voor de eerste kwalificatie??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Requiem19 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:39:
[...]
... hij verdeelde dat wel over een heel jaar. Max heeft nu elke GP al een kleine en/of grote fout gemaakt.
Als hij dat volhoudt over de rest van het seizoen is het toch ook verdeeld ? :)

Overigens deed het rechter voorwiel al raar, er brak iets en daardoor belandde hij in de muur. Dat ieder ander ook kunnen gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

stresstak schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:55:
[...]

Overigens deed het rechter voorwiel al raar, er brak iets en daardoor belandde hij in de muur. Dat ieder ander ook kunnen gebeuren.
De vangrail deed raar :P
https://i.gyazo.com/ba0596ab3f4c2e0c5f9b04f9fe1ae44a.gif

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:28
Die klapt normaal toch naar binnen? Deze keer bleef die hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:28
Afbeeldingslocatie: https://video.twimg.com/ext_tw_video/1000334432656486400/pu/vid/640x360/hLMjPnNirfW8ON3J.mp4?tag=3

Zie dit dan: Links de crash in 2016, rechts die van een uur geleden :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
JeroenTheStig schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:58:
[afbeelding]

Wilden die ook net posten :P

https://twitter.com/f1writers/status/1000337700812132352

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stresstak
  • Niet online
Vangrails zijn ook zo overrated. Er staan toch huizen, muren en bomen om je op te vangen ?
Het is een stratencircuit, geen open land. Al die betutteling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

In before "heeft 'ie het toch weer laten liggen!!!11einzeinz"-posts. :P

Of dat voor nu al geldt of straks de kwalificatie zelf laat ik nog even in het midden. :+

Volvotips.com

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Timoflex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 20:05
Sky zegt dat ze vanuit de paddock gehoord hebben dat de auto van max op tijd klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
stresstak schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:55:
[...]

Nee, hij stuurt te scherp in omdat hij te weinig marge neemt / de breedte van z’n auto niet goed kan inschatten.

Ik hoop dat hij de rest van het seizoen foutloos is, maar dat ziet er voorlopig niet naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Timoflex schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:02:
Sky zegt dat ze vanuit de paddock gehoord hebben dat de auto van max op tijd klaar is.
*O*

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:40
Misschien wel goed dit: Max sloopt dit seizoen 1x per race zijn auto dus dan maar in Q3... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 21:13

-Sander-

///M Powerrrrrr

Zou echt super zijn als het op tijd klaar is, in Q1 even de auto aanvoelen en een redelijke tijd neerzetten, hetzelfde voor Q2 en kat uit de boom kijken met de rest van de teams. Q3 alles op alles voor P1. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Nog een uurtje mensen! *O*

Die RB mechanics magicians gaan het vast redden.
Over hen kan zelfs de zwartste kijker geen negatief oordeel hebben (en indien wel: af trol!). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 17-09 07:35
Mooi, anders had ie vanuit z’n appartement net zo goed kunnen starten, voor de after party van RIC.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

loekf2 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:06:
[...]

Mooi, anders had ie vanuit z’n appartement net zo goed kunnen starten, voor de after party van RIC.
Zou wel kolderiek zijn, een start zoals vroeger op Le Mans maar dan dat iedereen vanuit z'n eigen appartement moet starten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 20:54
SuBBaSS schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:07:
[...]

Zou wel kolderiek zijn, een start zoals vroeger op Le Mans maar dan dat iedereen vanuit z'n eigen appartement moet starten. :+
Dan heeft Max volgens mij wel een flinke achterstand. Volgens mij woont hij op een hogere verdieping dan de meeste van zijn collega's ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

[afbeelding]

Zo gaat het bij iedereen die daar crasht. Vorig jaar VAN in Q2 dacht ik. Elk jaar is er wel minstens eentje die daar net te vroeg instuurt en zijn stuurophanging breekt, dan ga je automatisch daar de muur in.
hardware-lover schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:18:
[...]

Is iig die wielkabel zoals al anderen zeggen, en ik gok een UHMWPE, maybe nylon, maybe een blend met een van die 2 en aramide.
nachtnet schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:03:
mooie souvenir voor een marshal.. (die staat morgen op Ebay..)

[afbeelding]
Moeten ze zoiets niet bij het team inleveren? Gok dat een ander team graag RBR aero spul in handen krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
SuBBaSS schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:05:
Nog een uurtje mensen! *O*

Die RB mechanics magicians gaan het vast redden.
Over hen kan zelfs de zwartste kijker geen negatief oordeel hebben (en indien wel: af trol!). :P
RIC monteurs helpen in ieder geval mee.

Logistiek gezien is het een nachtmerrie, want in Monaco staan de trucks met spares niet in het paddock :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Ryur schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:10:
[...]

Dan heeft Max volgens mij wel een flinke achterstand. Volgens mij woont hij op een hogere verdieping dan de meeste van zijn collega's ;)
Gewoon n zipline direct de auto in :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Chiron schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:11:
[...]

RIC monteurs helpen in ieder geval mee.

Logistiek gezien is het een nachtmerrie, want in Monaco staan de trucks met spares niet in het paddock :X
Ik verwacht dat men meteen is gaan rijden toen ze max in de vangrail zagen knallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Ryur schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:10:
[...]

RB heeft vast nog wel ergens een wingsuit liggen! :P

https://www.redbull.com/nl-nl/tags/wingsuit-flying

[ Voor 8% gewijzigd door SuBBaSS op 26-05-2018 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Wat dit trouwens ook nog kan zijn geweest:

Afbeeldingslocatie: https://im4.ezgif.com/tmp/ezgif-4-378359010b.gif

Een scheet :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
SuBBaSS schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:07:
Zoals bij de Elfstedentocht, vanaf de start rennen naar de wagen die geparkeerd staat in je eigen garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 10:51
[afbeelding]

Volgens mij als je rechts die vangrail raakt dat je ook bijna altijd op de zelfde manier crasht. :P

Vangrail > curb > vangrail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

demo31051987 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:12:
[...]

Ik verwacht dat men meteen is gaan rijden toen ze max in de vangrail zagen knallen.
Ja om maar even in het narratief van de negatievelingen te blijven:
Die monteurs staan er natuurlijk gewoon op te wachten, want 5 op 5.
100% kans dat ie crasht.
Geen bookies voor nodig!

Mooi sportdagje zo!
Max naar de kloten.
Tom naar de kloten.
Alles naar de kloteeeeeeeeeeeeeennn! >:)

[ Voor 11% gewijzigd door SuBBaSS op 26-05-2018 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:08
Laten we het hebben over de echte crimineel van vandaag, Perez heeft de vmax van de pitstraat overschreven met 1.6 kmh, € 200,- euro overmaken voor straf.

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
mjjveldt schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:21:
Laten we het hebben over de echte crimineel van vandaag, Perez heeft de vmax van de pitstraat overschreven met 1.6 kmh, € 200,- euro overmaken voor straf.
Lijkt de A2 wel... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

mjjveldt schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:21:
Na correctie?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik wil nog twee dingen opmerken en dan ben ik weer helemaal klaar met de crash.

1) Ben ik nou de enige die het verschil in rijstijl tussen Max en Ricciardo zo duidelijk ziet? Ricciardo is echt een coureur die perfect op de racelijnen kan rijden, en dit consistent kan doen. Je ziet hem ook weinig verremmen of fouten maken. Voor een stratencircuit is dat perfect omdat je geen marge hebt.

Max is juist iemand die elke millimeter van de baan wil gebruiken om tijd te winnen. Hij neemt kerbs, hij wijkt bewust van de racelijnen af, hij schiet uit of kiest andere lijnen. Eigenlijk weet hij op de meeste banen op de meest vreemde plekken wel tijd te winnen. Combineer dat met het talent op een natte baan, en dan heb je iemand die potentieel iedereen eruit kan rijden met gelijkwaardig materiaal.

Het nadeel is dat hij veel minder marge pakt. Dat is zeker in Monaco een probleem. De normale ronden gaan wel, maar onverwachte omstandigheden kunnen eindigen in de muur. Ergens was ik er dus al bang voor dat het zou gebeuren. Niet omdat Max een prutser is, maar omdat het gewoon bij zijn stijl hoort. Als het dan toch moet gebeuren, dan in FP3.

Verder is Ricciardo ook uitzonderlijk goed op stratencircuits. Max is vaak wat beter op de ruime banen, maar hier is is Ricciardo echt heel goed. Pole pakken was altijd al lastig geworden, en dat blijft zo.

2) Volgens mij heeft Max de racegoden diep beledigd in Brazilië in 2016. Na die race is het nu al ruim een jaar ellende met een kleine pauze tussen Maleisië en Mexico. Echt, hoeveel pech kan je als coureur hebben zeg? :')
Het is ook echt elke keer raak met hem. Zij risicovolle rijstijl helpt natuurlijk niet, maar het is veel meer. Ontploffende motoren, steeds aangereden worden ook al is het niet zin schuld, inhaalmanoeuvres proberen die riskant zijn en die in plaats van mislukken, meteen eindigen in einde race. Er zijn wel meer coureurs die risico's nemen, maar die hebben meer geluk dan Max waardoor het minder opvalt. Denk aan Alonso, Magnussen, Ricciardo, Vettel of Hamilton. Die doen allemaal risicovolle inhaalmanoeuvres en komen er steeds wel normaal uit. Bij Max weet je onderhand dat een inhaalmanoeuvre van hem gewoon Russisch roulette is.

Nee, ik zeg niet dat al zijn acties goed waren. Die twee in China waren hardstikke stom, maar hij heeft ook wel ongelofelijk veel pech. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Niet online
Ach, het is los geld in de broekzak. Tweehonderd euro..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat van mij echt meer benoemt mag worden is hoe goed de marshalls hier zijn. Voor dat max de vangrail al in gaat zie je de marshalls er naast al met de gele vlag naar buiten gaan. En hoe snel de baan weer schoon is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:00
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:27:
Wat van mij echt meer benoemt mag worden is hoe goed de marshalls hier zijn. Voor dat max de vangrail al in gaat zie je de marshalls er naast al met de gele vlag naar buiten gaan. En hoe snel de baan weer schoon is.
Dit is een bedrijfsuitje voor ze. Zijn normaal werkzaam bij Le Mans en dacht dat dit ook hun betaalde baan is, waarbij dat bij andere GP’s vrijwilligers zijn. (Correct me if i am wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lochpatje schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:31:
[...]

Dit is een bedrijfsuitje voor ze. Zijn normaal werkzaam bij Le Mans en dacht dat dit ook hun betaalde baan is, waarbij dat bij andere GP’s vrijwilligers zijn. (Correct me if i am wrong)
Dan is het juist goed om te zien en helemaal voor andere GP's hoe goed dit werkt.

Die trainingen ook die ze moeten volgen. Hardwerkers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

lochpatje schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:31:
[...]

Dat lijkt me een verdomd leuk vrijwilligers baantje. Waar kan ik mij aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:35
Max moet echt nu wel rustiger aan gaan doen. Dit is geen pech meer. Die is een trend. Dit is gewoon onkunde op sommige momenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 10:45
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:24:
Ik wil nog twee dingen opmerken en dan ben ik weer helemaal klaar met de crash.

1) Ben ik nou de enige die het verschil in rijstijl tussen Max en Ricciardo zo duidelijk ziet? Ricciardo is echt een coureur die perfect op de racelijnen kan rijden, en dit consistent kan doen. Je ziet hem ook weinig verremmen of fouten maken. Voor een stratencircuit is dat perfect omdat je geen marge hebt.

Max is juist iemand die elke millimeter van de baan wil gebruiken om tijd te winnen. Hij neemt kerbs, hij wijkt bewust van de racelijnen af, hij schiet uit of kiest andere lijnen. Eigenlijk weet hij op de meeste banen op de meest vreemde plekken wel tijd te winnen. Combineer dat met het talent op een natte baan, en dan heb je iemand die potentieel iedereen eruit kan rijden met gelijkwaardig materiaal.

Het nadeel is dat hij veel minder marge pakt. Dat is zeker in Monaco een probleem. De normale ronden gaan wel, maar onverwachte omstandigheden kunnen eindigen in de muur. Ergens was ik er dus al bang voor dat het zou gebeuren. Niet omdat Max een prutser is, maar omdat het gewoon bij zijn stijl hoort. Als het dan toch moet gebeuren, dan in FP3.

Verder is Ricciardo ook uitzonderlijk goed op stratencircuits. Max is vaak wat beter op de ruime banen, maar hier is is Ricciardo echt heel goed. Pole pakken was altijd al lastig geworden, en dat blijft zo.

2) Volgens mij heeft Max de racegoden diep beledigd in Brazilië in 2016. Na die race is het nu al ruim een jaar ellende met een kleine pauze tussen Maleisië en Mexico. Echt, hoeveel pech kan je als coureur hebben zeg? :')
Het is ook echt elke keer raak met hem. Zij risicovolle rijstijl helpt natuurlijk niet, maar het is veel meer. Ontploffende motoren, steeds aangereden worden ook al is het niet zin schuld, inhaalmanoeuvres proberen die riskant zijn en die in plaats van mislukken, meteen eindigen in einde race. Er zijn wel meer coureurs die risico's nemen, maar die hebben meer geluk dan Max waardoor het minder opvalt. Denk aan Alonso, Magnussen, Ricciardo, Vettel of Hamilton. Die doen allemaal risicovolle inhaalmanoeuvres en komen er steeds wel normaal uit. Bij Max weet je onderhand dat een inhaalmanoeuvre van hem gewoon Russisch roulette is.

Nee, ik zeg niet dat al zijn acties goed waren. Die twee in China waren hardstikke stom, maar hij heeft ook wel ongelofelijk veel pech. :/
1. De toppers passen hun rijstijl aan op het circuit waar ze rijden. Daarnaast vergt Monaco (en de meeste stratencicuits) een speciale aanpak gedurende het weekend met geleidelijk opbouwen richting de limiet. Hier lijkt Max wel eens moeite mee te hebben.

2. Ik snap niet waarom je dan pech aanhaalt bij deze crash, daar was nu toch echt geen sprake van.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
@DaniëlWW2
Dit vandaag leek me nou bij uitstek een domme fout van Max zelf, teveel op de limiet gereden.

Zoiets mag eigenlijk niet gebeuren.

Pagina: 1 ... 12 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1