[PC] Magic the Gathering: Arena

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
BSTNjitRam schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:15:
Hexproof creatures kunnen inderdaad wel damage krijgen maar Pandemonium geeft elk creature een enter the battlefield trigger met een target. En hexproof creatures van de tegenstander kan je niet targetten waardoor hexproof prima bruikbaar is in het Pandemonium event (creatureless control zou ook een goede zijn trouwens)
En als je tokens maakt via een enchantment? Oneindig aantal damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
embee schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:15:
[...]

Damage wordt inderdaad niet voorkomen, maar het emblem kan het hex-proof creature niet targetten. En dus ook geen damage doen.
Maar ik heb toch vaak zat een lightningbolt op mijn grull spelbreaker gehad of ik ben aan het ijlen, wat een logischere verklaring kan zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:33
govie schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:16:
[...]

Maar ik heb toch vaak zat een lightningbolt op mijn grull spelbreaker gehad of ik ben aan het ijlen, wat een logischere verklaring kan zijn. :+
Die heeft alleen hexproof in je eigen beurt.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Mugwump schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:20:
[...]

Die heeft alleen hexproof in je eigen beurt.
Tuurlijk thx! :9 In ieders geval succes ermee, zal best een leuk deck worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Denk trouwens wel dat als een paar hexproof arboretum's met convoke en ghalta's met die manakorting hebt om op terug te vallen, dat die spelvorm een stuk makkelijker wordt. Dat zijn hoge aanvalspunten en damage tegen een klein manaprijsje. En vergeet de thrashing brontodon's eventueel niet, dan mol je eerst een klein creature en later een enchantment of artefact. Dan moet je wel een dijk aan mythic wildcards hebben maargoed. :o

Afbeeldingslocatie: http://www.magicspoiler.com/wp-content/uploads/2018/09/Arboretum-Elemental-Guilds-of-Ravnica-Spoiler.png?x73109

[ Voor 215% gewijzigd door govie op 22-03-2019 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:29
Leuk dit topic, had geen idee dat het er was :)

Ik speel dagelijks eigenlijk wel een paar potjes.
Laatste maanden speel ik met wit deck met een splash aan zwart, maar ben eigenlijk zo goed als altijd aan het experimenteren en tweaken met dit deck.

Deck is voornamelijk lifegain/carddraw/token gebaseerd.

Early game bijvoorbeeld met Mentor of the meek, Orator en Ajani's Pridesmate met low level creatures wat card draw pakken, en alle token kaarten proberen niet te casten tot Divine Visitation op het bord ligt. Daarna wat leuke token beukers op het bord mieteren zoals Sworn Companions, Call to the Feast en Rites of Belzenlok.

Soms wat extra plagen met Unbreakable Formation en Kaya's Wrath.

Helemaal mooi potje van de week met deze combo, tegen een zwaar populated zombie token deck, samen met Elenda, the Dusk Rose. Stonder er ineens 44 4/4 Angel Tokens met Vigilance op het battlefield, jammer genoeg onmiddelijk resign van de tegenstander

[ Voor 13% gewijzigd door Partypsych op 22-03-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Partypsych schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:32:
Leuk dit topic, had geen idee dat het er was :)

Ik speel dagelijks eigenlijk wel een paar potjes.
Laatste maanden speel ik met wit deck met een splash aan zwart, maar ben eigenlijk zo goed als altijd aan het experimenteren en tweaken met dit deck.

Deck is voornamelijk lifegain/carddraw/token gebaseerd.

Early game bijvoorbeeld met Mentor of the meek, Orator en Ajani's Pridesmate met low level creatures wat card draw pakken, en alle token kaarten proberen niet te casten tot Divine Visitation op het bord ligt. Daarna wat leuke token beukers op het bord mieteren zoals Sworn Companions, Call to the Feast en Rites of Belzenlok.

Soms wat extra plagen met Unbreakable Formation en Kaya's Wrath.

Helemaal mooi potje van de week met deze combo, tegen een zwaar populated zombie token deck, samen met een multicolor creature van 1/1 welke een +1 counter krijgt als er ANY creature doodgaat en zodra ze zelf dood gaat evenveel 1/1 creatures spamt als dat ze counters heeft (weet haar naam even niet meer, excuus). Stonder er ineens 44 4/4 Angel Tokens met Vigilance op het battlefield, jammer genoeg onmiddelijk resign van de tegenstander
Dawn of hope is ook altijd wel een prima card draw en token generator optie in dergelijke decks.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:25
Partypsych schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:32:
...

Helemaal mooi potje van de week met deze combo, tegen een zwaar populated zombie token deck, samen met een multicolor creature van 1/1 welke een +1 counter krijgt als er ANY creature doodgaat en zodra ze zelf dood gaat evenveel 1/1 creatures spamt als dat ze counters heeft (weet haar naam even niet meer, excuus). ...
Afbeeldingslocatie: https://cdn1.mtggoldfish.com/images/gf/Elenda%252C%2Bthe%2BDusk%2BRose%2B%255BRIX%255D.jpg

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
Ja die, ik zat het Helena in m'n hoofd, bijna goed :)
Mugwump schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:40:
[...]

Dawn of hope is ook altijd wel een prima card draw en token generator optie in dergelijke decks.
Thx voor de tip :) Dit weekend even uitproberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
En Legion's Landing gooi ik ook vaak in dat soort decks. Toch weer een 1/1 LG token en als je snel met 3 creatures kunt aanvallen, dan heb je ook nog weer vroeg een extra landje (en ook weer een token generator).

Laatst nog een potje met m'n Selesnya deck waarbij ik tegen iemand speelde die echt bakken creature removal had. Elke keer weer een Ritual of Soot, Kaya's of iets vergelijkbaars. Gewoon rustig elke keer na de removal in zijn buurt weer een nieuwe token genereren met legion's landing en zo de overwinning binnengesleept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Sinds mijn nikya experiment ben ik nog steeds niet afgestapt van een pure creaturedecks. Mij lijkt een chupacabraplaag lijkt me ook wel wat. Alles weg.

2x Kraul Harpooner
4x Ravenous chupacabra
4x Lurking chupacabra
4x Vengeant Vampire
4x Thrashing brontodon
+rest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• govie
Van 28 tot 31 maart is op PAX een invitational tournooi met een prijzenpot van $1.000.000,-- wat zal worden gestreamed op twitch. Er doen ook de topstreamers mee, naast de topspelers in de wereld en de decks die men gebruikt worden natuurlijk openbaart. Dus als je nog iets wilt leren dan moet je volgend weekend een bakchips naast de pc zetten en opletten!

https://magic.wizards.com/en/articles/mythic-invitational

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Nog een tip: Ga naar de store ingame en vul kopieer rechtsboven in de balk : PlayRavnica en daarna PlayAllegiance voor in totaal 6 gratis packs ter waarde van €8,--. At your service! :*) en zet de gratiskaartjes-codes ook in de OP aub.

Edit: Dankzij deze 6 packs weer een aantal kaartjes voor in mijn rood/witte aggro deck.

1x truefire captain
1x Tajic, legion's edge
1x Sky terror

Nu erg veel 2-drops en eenmaal een 3drop en een 4drop creature. Alles op de early game gegooid omdat ik toch volledig speel op 4x Herioc Reinforcements.

[ Voor 75% gewijzigd door govie op 23-03-2019 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
govie schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 22:15:
Van 28 tot 31 maart is op PAX een invitational tournooi met een prijzenpot van $1.000.000,-- wat zal worden gestreamed op twitch. Er doen ook de topstreamers mee, naast de topspelers in de wereld en de decks die men gebruikt worden natuurlijk openbaart. Dus als je nog iets wilt leren dan moet je volgend weekend een bakchips naast de pc zetten en opletten!

https://magic.wizards.com/en/articles/mythic-invitational
tijdens dit event komen ook de eerste spoilers van de nieuwe serie uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Inderdaad Boemmie! Ik ben in ieders geval goed op weg inzake war of the spark. Op de 27ste april, launchday War of the Spark bezit ik tussen de 18 en 20 rare/mythic wildcards en 45k goud. Met 20 stuks zit ik redelijk dicht tegen een mythicrang-waardig dualcolordeck aan, als het qua checklands-aantal om te doen is. Hopelijk is er dan een metadeck waarbij ik alle wildcards kan opmaken aan war of the spark kaartjes, dit aangezien deze expansie het langste mee zal gaan en ik zo de meeste waarde uit de wildcards kan trekken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g2bTfot.png

[ Voor 4% gewijzigd door govie op 25-03-2019 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boemmie
govie schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:42:
Inderdaad Boemmie! Ik ben in ieders geval goed op weg inzake war of the spark. Op de 27ste april, launchday War of the Spark bezit ik tussen de 18 en 20 rare/mythic wildcards en 45k goud. Met 20 stuks zit ik redelijk dicht tegen een mythicrang-waardig dualcolordeck aan, als het qua checklands-aantal om te doen is. Hopelijk is er dan een metadeck waarbij ik alle wildcards kan opmaken aan war of the spark kaartjes, dit aangezien deze expansie het langste mee zal gaan en ik zo de meeste waarde uit de wildcards kan trekken.

[Afbeelding]
had redelijk geluk dit weekend, 1 lilliana planeswalker en rare landje in de rewards tijdens het weekend event.
dat event draaide prima met zwart groen hexproof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
boemmie schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:47:
[...]

had redelijk geluk dit weekend, 1 lilliana planeswalker en rare landje in de rewards tijdens het weekend event.
dat event draaide prima met zwart groen hexproof
Planeswalkers is voor mij nog nieuw, dat hadden we 2de editie vroeger niet. :+ Die verschillen tussen die landjes dat merk je wel trouwens, het maakt 1 beurt verschil om dan een betreffende kaart op te roepen, als je multicolor speelt dan kan je al verloren hebben. Zo'n luxeland die niet getapped het spel in hoeft te komen bezit ik er 1 van iedere soort. Dus dan zou ik 3 rares kunnen opofferen aan dit soort landjes als ik duocolor ga spelen.

Edit: Wat ze trouwens wel eens mogen overwegen bij MtG-hoofdkantoor is een abonnementsvorm van bijvoorbeeld voor een 8,33 euro per maand krijg je alle kaarten tot je beschikking ofzo. Dan betaal per jaar 100 euro en kan je vrijuit brewen en testen. Opzich klinkt het als een goede deal voor MtG hoofdkantoor maar ook voor MtG spelers. Ik vind heel die rare/mythic marktmodel-constructie gewoon afzetterij als ik eerlijk ben. Je betaald 100 euro voor 5 rares en 5 mythic wildcards, waar kan je nog geen mythicrank-waardig deck mee brewen. In mijn ogen te prijzig en echt een financiele drempel om grootschalig verslaafden te kweken.

[ Voor 32% gewijzigd door govie op 25-03-2019 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boemmie
govie schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:25:
[...]

Planeswalkers is voor mij nog nieuw, dat hadden we 2de editie vroeger niet. :+ Die verschillen tussen die landjes dat merk je wel trouwens, het maakt 1 beurt verschil om dan een betreffende kaart op te roepen, als je multicolor speelt dan kan je al verloren hebben. Zo'n luxeland die niet getapped het spel in hoeft te komen bezit ik er 1 van iedere soort. Dus dan zou ik 3 rares kunnen opofferen aan dit soort landjes als ik duocolor ga spelen.

Edit: Wat ze trouwens wel eens mogen overwegen bij MtG-hoofdkantoor is een abonnementsvorm van bijvoorbeeld voor een 7 euro per maand krijg je alle kaarten tot je beschikking ofzo. Dan betaal per jaar 100 euro en kan je vrijuit brewen en testen. Opzich klinkt het als een goede deal voor MtG hoofdkantoor maar ook voor MtG spelers. Ik vind heel die rare/mythic marktmodel-constructie gewoon afzetterij als ik eerlijk ben.
je hebt hier 2 versies van: pain landjes(comes into play tapped tenzij je 2 leven betaald) of comes into play tapped tenzij je basic land 1 of 2 in play hebt. dat zijn dus helaas 8 rares:). De pain landjes zijn beide types, de 2de versie is gewoon ene land, maar werkt op zich ook prima. Met beetje pech komen ze ook weer in de volgende serie, of geluk, want dan kan je er een paar krijgen tijdens de draft/aankoop van de nieuwe packs met je gespaarde gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
boemmie schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:33:
[...]

je hebt hier 2 versies van: pain landjes(comes into play tapped tenzij je 2 leven betaald) of comes into play tapped tenzij je basic land 1 of 2 in play hebt. dat zijn dus helaas 8 rares:). De pain landjes zijn beide types, de 2de versie is gewoon ene land, maar werkt op zich ook prima. Met beetje pech komen ze ook weer in de volgende serie, of geluk, want dan kan je er een paar krijgen tijdens de draft/aankoop van de nieuwe packs met je gespaarde gold.
Ik weet het. Wie weet is er toch een monocolordeck wat me aanspreekt tzt, maar op dit moment voelen die monocolor decks als 1trickpony decks met nuke/lifesteal/counter/overpower of hexproof en dan reken ik monozwart effe niet mee. We zullen zien wat het gaat worden, maar mijn 2x Hero of precinct One kaartjes die zijn nog tot Q4 2020 speelbaar, dus het is aannemelijk om daarmee iets te doen omdat het me maar 2 rares kost tzt.

[ Voor 10% gewijzigd door govie op 25-03-2019 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
govie schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:25:
[...]

Edit: Wat ze trouwens wel eens mogen overwegen bij MtG-hoofdkantoor is een abonnementsvorm van bijvoorbeeld voor een 8,33 euro per maand krijg je alle kaarten tot je beschikking ofzo. Dan betaal per jaar 100 euro en kan je vrijuit brewen en testen. Opzich klinkt het als een goede deal voor MtG hoofdkantoor maar ook voor MtG spelers. Ik vind heel die rare/mythic marktmodel-constructie gewoon afzetterij als ik eerlijk ben. Je betaald 100 euro voor 5 rares en 5 mythic wildcards, waar kan je nog geen mythicrank-waardig deck mee brewen. In mijn ogen te prijzig en echt een financiele drempel om grootschalig verslaafden te kweken.
Verwacht niet dat zo snel zal gebeuren.

Deze meta is eigenlijk best goedkoop als je kijkt wat decks zijn om mythic te halen.
De mono blue tempo en red nuke zijn relatief goedkoop. Mono blue tempo is geloof ik maar 4 rares, thats it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
boemmie schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:43:
[...]

Verwacht niet dat zo snel zal gebeuren.

Deze meta is eigenlijk best goedkoop als je kijkt wat decks zijn om mythic te halen.
De mono blue tempo en red nuke zijn relatief goedkoop. Mono blue tempo is geloof ik maar 4 rares, thats it
Alle potjes counteren of nuken, iedere dag voor de rest van je leven, voor altijd! Leuk is dat niet na een week of 2. :D

Edit: Toch zijn die wildcards te beinvloedbaar door kennistekort van whatisstandard.com in jaartal xxxx. Bijvoorbeeld 4x "Herioc Reinforcements" is een kaart waar ik nu volledig op speel. Ik zou daarom nog graag 3x Skyterror en 3x relentless raptor en path of mettle etcetcetc willen toevoegen in mijn rood/witte deck. Maarja, het is niet zeker dat Herioc Reinforcements in de coreset 2020 zit en dan nog speelbaar is over 4 maanden. Hierdoor kan mijn wildcardspending in het negatief trekken omdat je deck minder speelbaar is door het webebben van herioc reinforcements. Dus wildcardspending is echt een ding, daar moet je jezelf bewust van zijn als noob. Verders wel een leuke game hoor. 8)

[ Voor 44% gewijzigd door govie op 25-03-2019 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Het voordeel van monored is dat je gewoon altijd vrij snelle potjes kunt spelen. Met name voor de 15 dailies is dat ideaal. Meestal probeer ik in ieder geval de eerste vier nog even snel mee te pakken, da's toch weer 550 gold. Met monored heb je die zo bij elkaar want óf je wint snel of je staat al snel vast.
De grote dailies zorgen voor genoeg variatie, want daarbij word je toch vaak gedwongen om bepaalde kleuren te spelen.
Daarnaast heb je b.v. draft waarbij je nooit weet waar je mee speelt of constructed waar je zelf kunt bepalen wat je mee wilt brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Klopt, tegen rood kan ik ook wel winnen met wit/rood, tegen blauw vind ik nog minder leuk. Dat zijn altijd van die zeikdecks met 20 counterspells en/of 2 teferi's, bahbah.

Kwam een kaart tegen van een opponent, wel een mooi kaartje met die covoke erop, deze nog niet eerder tegen me gehad.

Afbeeldingslocatie: http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=452895&type=card

Edit: Pas trouwens op met het dupliceren van de landjes welke niet getapped het spel in hoeven te komen aangezien sommige ove 4 maanden eruit vliegen en waarschijnlijk worden vervangen door nieuwe speciale landjes in de Q2020 standard deck.

[ Voor 62% gewijzigd door govie op 25-03-2019 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:29
Eindelijk weer eens platinum gehaald, duurde even XD.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
govie schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:15:
Klopt, tegen rood kan ik ook wel winnen met wit/rood, tegen blauw vind ik nog minder leuk. Dat zijn altijd van die zeikdecks met 20 counterspells en/of 2 teferi's, bahbah.

Kwam een kaart tegen van een opponent, wel een mooi kaartje met die covoke erop, deze nog niet eerder tegen me gehad.

[Afbeelding]
Die gebruik ik ook in mijn G/W token convoke deck. Altijd handig om wat potentiële artifact / enchantment removal te hebben en anders combineert hij wel lekker met Emmara en History of Benalia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
We kennen allemaal wel de goldfish of aether website, maar deze is ook aardig qua overzicht wat in de meta is en je kunt ook zien hoe de meta verschuift door de tijdslijn te verschuiven. De laatste 2 weken is Esper Control op 15% rating (€500,--) en mono blue tempo op 8% (€75,--). Maar als je er op klikt, dan kun je ook de verschillende versies zien die worden gespeeld, soms zijn er ook weer budgetdecks van dure decks die je eventueel in de uitgespecificeerde decks kunt vinden. Eventueel kan je dan toch dat ene deckthema kleurcombo afmaken op een karig budget. Als voorbeeld Espe Control zit op die website tussen de €300,-- en €550,-- wat natuurlijk een groot verschil kan zijn inzake rares en mythics die je nodig hebt op MtGArena.

https://mtgdecks.net/Standard

[ Voor 71% gewijzigd door govie op 25-03-2019 23:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:22
Hier de afgelopen weken ook behoorlijk hooked geraakt. Mtg is toch wel een grotere uitdaging dan HS en TESL. Ik speel tot nu vooral limited.
Zojuist deze uit een daily Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X870HNOwrSXXvcXQqkQf4FyA/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
AequitasII schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:05:
Hier de afgelopen weken ook behoorlijk hooked geraakt. Mtg is toch wel een grotere uitdaging dan HS en TESL. Ik speel tot nu vooral limited.
Zojuist deze uit een daily [Afbeelding]
Die is wel leuk in een token deck. De tweede ability werkt ook goed met kaarten als Ajani's Pridemate aangezien die doorgaans een favoriet doelwit zijn voor removalspells. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Steeds meer rood/blauwe irritatiedecks tegen me op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
govie schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:33:
Steeds meer rood/blauwe irritatiedecks tegen me op dit moment.
Had daar straks een monoblack die constant "nee" zei. Damn. lastig. |:(

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
SkyStreaker schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:01:
[...]

Had daar straks een monoblack die constant "nee" zei. Damn. lastig. |:(
is niet leuk om tegen te spelen, het is unranked he en om dan monoblauw, monored of roodblauw vol met lightningbolts en counters te gaan spelen nee bedankt..

[ Voor 17% gewijzigd door govie op 26-03-2019 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Speel ranked, alleen maar eigenlijk XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Die 3D kaartjes zien er heel vet uit. 3000 gems is ook niet heel veel en als je bijvoorbeeld veel uit de boris- of Orshovbundel speelt dan is het eventueel de moeite.

[ Voor 3% gewijzigd door govie op 27-03-2019 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
govie schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:31:
Die 3D kaartjes zien er heel vet uit. 3000 gems is ook niet heel veel en als je bijvoorbeeld veel uit de boris- of Orshovbundel speelt dan is het eventueel de moeite.
Je bent een van de weinigen die er zo over denkt, op Reddit is de algemene mening dat het veel te duur is. Gedeeltelijk ben ik het er wel mee eens. Het belangrijkste probleem is dat je niet kan cherrypicken. Als jij alle dual landjes wil hebben in die alternate art dan moet je nu ALLE guild bundles kopen (€150). Je kan niet los kopen wat je zou willen hebben.

Ik kijk voorlopig even de kat uit de boom wat de cosmetics betreft. Ben wel te porren voor wat leuke sleeves en evt wat alternate art, maar niet op deze manier.

Dit weekend zou er trouwens een event moeten zijn waarbij je alternate art Skewer the Critics en Chemister's Insight kunt krijgen in een free to play event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
pax stream is begonnen:
https://www.twitch.tv/magic

wel leuk dat ze met 2 decks moeten spelen.

eerste 2 games zit natuurlijk esper control in. zwaar annoying

[ Voor 51% gewijzigd door boemmie op 28-03-2019 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
BSTNjitRam schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:59:
[...]

Je bent een van de weinigen die er zo over denkt, op Reddit is de algemene mening dat het veel te duur is. Gedeeltelijk ben ik het er wel mee eens. Het belangrijkste probleem is dat je niet kan cherrypicken. Als jij alle dual landjes wil hebben in die alternate art dan moet je nu ALLE guild bundles kopen (€150). Je kan niet los kopen wat je zou willen hebben.

Ik kijk voorlopig even de kat uit de boom wat de cosmetics betreft. Ben wel te porren voor wat leuke sleeves en evt wat alternate art, maar niet op deze manier.

Dit weekend zou er trouwens een event moeten zijn waarbij je alternate art Skewer the Critics en Chemister's Insight kunt krijgen in een free to play event.
De klagers hebben ook wel een beetje een punt. Pak een foto, dump hem in http://depthy.me/#/ en klaar is klara. Maar ik ben zelf van mening dat als je een bepaald sectie veel speelt voor 3 maandjes ofzo, dat dan 3000 gems niet weggegooid geld is. Alles in een keer aanschaffen zou ik ook nooit doen. Ze moeten ergens mee beginnen, valve/blizzard begon ook met prul-cosmetics in de start. Maar ik vind als je 5 rares en 5 mythics ter waarde van 100 euro gooit in een groep gebundelde kaartjes uit war of the spark, dat dan 3000 gems voor alle cosmetics van die kaartjesgroep niet weggegooid geld juist omdat je er zoveel mee speelt. Je moet het wel in verhouding zien. De hoge investering in wildcards maakt eigenlijk de cosmetics een leuke bonus. Maar ze mogen er wel wat meer aandacht aan besteden maar ik zie veel potentie in dit soort kleine cosmetische aanpassingen.

[ Voor 8% gewijzigd door govie op 28-03-2019 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
ik moet nog effe al die decks opzoeken dit weekend, ben erg benieuwd! Heeft iemand al een linkje waar alle decks staan die men dit weekend speelt?

Edit: Ik heb wel eens eerder tegen die snubhorn sentries gespeeld waar ik niet onder de indruk van was, maar in dit toernooi zien ze er een stuk nuttiger uit. Misschien ook eens in mijn deck proberen.

[ Voor 76% gewijzigd door govie op 28-03-2019 22:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:57
Code STARTERSTYLES voor gratis dingen, mocht je geen mail hebben gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
Sinds 2-3 weken speel ik Arena.

Ben ooit begonnen met kaartjes in 1994(? 4th edition was echt net uit) laatste editie was de VI en toen gestopt/volwassen geworden. Maarja volwassen word je nooit!

Magic online, duels enz weerhield de prijs me weer te beginnen. Uiteindelijk via de app van 2014 en 2015 weer verslaafd. Heb een super nice deck in 2015 app.

Dus nu Arena, "gratis" en leuk. Maar merk dat het toch een beetje schuurt, sommige decks vind ik gewoon niet leuk om tegen te spelen. Was al geen fan van de counter decks maar nu met die Teferi...WFT!

Verder heb ik het idee dat er echt totaal geen ranked systeem achter de matchmaking zit, soms word ik totaal weg gespeeld door een mythic deck.
Dus mochten er nog Tweakers zijn die een rondje willen (en geen Teferi :+ ) misschien kunnen we een lijstje maken. Check me op Goddius of #88070

Het hele F2P of P2W maakt mijn niet uit. Maar de wildcards... fijn maar ik vind het jammer dat je met de wildcards ook kaarten kan "unlockenen" die je nog helemaal niet heb.

Ik vind het leuk om een booster te krijgen en kijken of je iets "met die ene kaart kan" net als vroeger met de boosters.
Jij gelooft heilig in die ene kaart en combo, je bent al 83.000x ermee verslagen, je maten zeggen dat het niet werk maar toch jij blijft erin geloven. (en uiteindelijk koop je een nieuwe booster en waarin je de volgende kaart vind die je helemaal te gek vind)
Maar nu kopiëren mensen gewoon decks/combo's vanaf het internet en maken ze met wildcards, wat is daar nu leuk aan?
Je wild toch zelf iets maken, bijschaven, nieuwe kaarten toevoegen die aan jouw speel stijl passen. Achja zal aan mij liggen.

Nogmaals als iemand een rondje wil tegen lifegain deck of saproling deck (i'm Groot!) check me op #88070
En verwacht niet teveel ;)

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

BroederM schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:44:
Maar nu kopiëren mensen gewoon decks/combo's vanaf het internet en maken ze met wildcards, wat is daar nu leuk aan?
Niet iedereen is geinteresseerd in home brewing. Iemand ziet een leuk deck in een toernooi of op een stream en wil dat ook gaan spelen. Sommige mensen krijgen voldoening uit het zo goed mogelijk piloten van een leuk deck en niet zo zeer van het maken van een leuk deck.

Dit probleem heeft kartonnen magic ook altijd al gehad. Als je alle kaartjes voor een bewezen deck los koopt om je deck te bouwen, gaat dat echt niet leuk zijn aan de keukentafel met je vrienden die al hun decks maken uit 60 boosters die ooit opengemaakt hebben.

Maar als je het zelf bouwen van je decks leuk vind, is limited misschien iets voor je. Er zijn altijd drafts te doen op Arena en soms ook sealed.

Constructed: Silver || Limited: Silver

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• boemmie
Voor de liefhebbers: net een code gedeeld op de stream: PremiumScry (let op case sensitive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
boemmie schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:06:
Voor de liefhebbers: net een code gedeeld op de stream: PremiumScry (let op case sensitive)
Gratis opt-kaart en gratis 3d-doodle, ik had nog geen opt dus dat scheelt weer een wildcard. _/-\o_

Het is nog 2 dagen seizoen, m,aar hoeveel rankings kan ik doen? Ik heb wel ergens gelezen dat je voor iedere ranking packs krijgt. Bedoelen ze hier bo1 en b03?

[ Voor 21% gewijzigd door govie op 29-03-2019 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Er was nog een code met paralax nog iets maar ik was net te traag....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boemmie
govie schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:15:
[...]

Gratis opt-kaart en gratis 3d-doodle, ik had nog geen opt dus dat scheelt weer een wildcard. _/-\o_

Het is nog 2 dagen seizoen, m,aar hoeveel rankings kan ik doen? Ik heb wel ergens gelezen dat je voor iedere ranking packs krijgt. Bedoelen ze hier bo1 en b03?
mythic is 5 packs en beetje goud, elke ranking lager is 1 pack minder

ranking maakt niet uit of je dit haalt via bo3 of bo1, zelfde ranking
er zijn wel 1 rankings, limited(draft/sealed) en constructed. die hebben dus eigen ranking

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• govie
Code is : ParallaxPotion

Gratis revitalize en 3D-doodle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
boemmie schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:19:
[...]

mythic is 5 packs en beetje goud, elke ranking lager is 1 pack minder

ranking maakt niet uit of je dit haalt via bo3 of bo1, zelfde ranking
er zijn wel 1 rankings, limited(draft/sealed) en constructed. die hebben dus eigen ranking
Thx, maar die andere rankings kosten gems en dat wil ik pas gaan na launch war of the spark en mijn wildcard-spendingfrenzy. Dit weekend probeer ik platinum te behalen, dan heb ik 1 pack extra.

[ Voor 6% gewijzigd door govie op 29-03-2019 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
embee schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:50:
[...]

Niet iedereen is geinteresseerd in home brewing. Iemand ziet een leuk deck in een toernooi of op een stream en wil dat ook gaan spelen. Sommige mensen krijgen voldoening uit het zo goed mogelijk piloten van een leuk deck en niet zo zeer van het maken van een leuk deck.

Dit probleem heeft kartonnen magic ook altijd al gehad. Als je alle kaartjes voor een bewezen deck los koopt om je deck te bouwen, gaat dat echt niet leuk zijn aan de keukentafel met je vrienden die al hun decks maken uit 60 boosters die ooit opengemaakt hebben.

Maar als je het zelf bouwen van je decks leuk vind, is limited misschien iets voor je. Er zijn altijd drafts te doen op Arena en soms ook sealed.
In het echt kun je ruilen. Dat is iets dat wildcards in mijn ogen compenseren in Arena. Het feit dat je nu bij packs niet meer dan vierdubbel krijgt helpt wel iets bij het vergaren van kaarten, maar voor het echt bouwen van een deck zijn wildcards toch wel haast een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
embee schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:50:
[...]

Sorry man, ik wilde niemand voor zijn schenen schoppen.

Ik snap helemaal wat je bedoeld met "piloten" van een toernooi deck. Ik heb hier ergens nog een papieren world champion deck liggen (5 kleuren, allemaal creatures met side effects) super leuk om die zien dat het werkt.

Ik wilde uitleggen waarom ik geen kaarten zou willen unlocken die ik nog niet verzameld heb. Ik ben geen collector maar vind het wel lekker om te jagen op die ene kaart.

De limited vind ik ook zeker erg leuk, heb ik mijn broek gepist van het lachen met Pauper, en mega geblunderd met 2 mana's per turn darft.
Daar kan ik echt van genieten.

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Ik heb er afgelopen maand een studie van gemaakt. Ik vind dat je bij deckbuilden moet rekenen in wildcards: Dus 100 euro aan packs geeft je een boel meuk + 5 rares + 5 Mythic wildcards, wat opzichzelf nog niet voldoende is voor 1 compleet goed functionerend deck met een lekker thema er in. Nee, in Arena moet je dat echt uitkienen. Als je geen rare en mythic wildcards hebt opgemaakt tot aan War of the Spark sinds dat je bent begonnen, dan kom je uit op 20 rare/mythic wildcards en zodoende kom je dichtbij een dubbelkleur topdeck net nadat war of the spark uitkomt. Maar zelfs dan nog niet helemaal omdat je dan ook checklands van war of the spark moet hebben, want kaartjes faseren ook uit en dus ook checklands van oudere series. Zodoende moet je blijven kopen. Magic is een dure hobby.
BroederM schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:15:
[...]
Sorry man, ik wilde niemand voor zijn schenen schoppen.
Je schopt niemand tegen de schenen, ik vind brewen ook grappig. 8)

Edit: Wat trouwens ook wel aardig werkt is om gewoon een topdeck met een insteek die je leuk vind te pakken. Dan te noteren hoeveel creatures van welke drop en probeer dat te matchen, waarna je de noncreature spells gaat matchen qua functie. Ik heb bijvoorbeeld dat Marduk Aggro deck met Boris erin als leidraad genomen vanochtend. Dus in dit geval, zoveel mogelijk creatures op tafel na beurt 4 en dan met herioc reinforcements de wedstrijd winnen. Ik heb dit aggrodeck qua opzet gekopieerd maar dan met de commons en uncommons die ik al had van rood/wit. Ja, de mijne is 1 beurt langzamer en ja minder synergie tussen de kaartjes, maar ik heb bijvoorbeeld wel weer wat extra's erin zitten qua hexproof en heb zwart eruit geknikkerd en er 4 groene dubbellandjes toegevoegd voor shalai of the plenty die hexproof geeft en ook met 5 mana tokens op je creatures kan droppen. Natuurlijk is dit een slap aftreksel oftewel een gezweldeck, maar ik win er ook wel eens mee zoals vandaag in de treasure-opdracht. Dus zolang je het tempo kan matchen van de essentie achter een topdeck en de 4 of 8 kaarten die jouw de wedstrijd moeten laten winnen in je bezit hebt, dan is ook acceptabel voor een weekje of twee qua experiment.

[ Voor 42% gewijzigd door govie op 30-03-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Als we toch het woord brewen hebben laten vallen.

Siegewurm
Ik denk dat siegewurm als common een onderschatte kaart is. Als je deze in een tokendeck (saprolin maybe)) stopt dan kan je hem bijna gratis oproepen en erg vroeg. 4 common wildcards is niet zo'n probleem en eigenlijk vind ik hem net zo interessant als die rare 5/4 elf die 3 boompjes kost als je hem op hetzelfde moment speelt. Zoals je ziet ben ik opzoek naar common combo's, de VOC mentaliteit! :o

Afbeeldingslocatie: http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=452894&type=card

Rampaging Brontodon
Voor monocolorgroen misschien wel beter dan carnage tyrant.

Afbeeldingslocatie: http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=456520&type=card

dinodeck op basis van passiveabilities
Ik zou graag wel eens een deckje willen hebben op basis van damage nemen met dino's van rood/wit/groen dus mijn hoop is deels gevestigd op War of the Spark. Heel dat concept zit verweven in dinosaurs in MtG. Opzich in de basis wildcardfriendly inzake damage nemen en uitdelen, je hoeft immers niet alle kaartjes mee te nemen:

Als damagedealers
5d Raging Swordtooth (uncommon): Deal alle creatures 1 damage
4s Ragin Regisaur (uncommon): Deal 1 damage aan 1 creature

Als damagetakers
2d Siegehorn Seratops (rare): +1/+1 als damage ontvangen
2d Drover the Mighty (uncommon): +2/+2 als dino op veld
3d Ranging Raptors (uncommon): Indien damage ontvangen dan land uit library op speelbord leggen
4d Ripjaw Raptors (rare): Draw als damage ontvangen
4d Needletooth Raptor (uncommon): Als damage dan mag je 5 damage aan een creature
5d Trapjaw Tyrant (mythic): Als damage ontvangen dan een creature exilen
6d Bellowing Aegisaur (uncommon): alle beesten +1/+1 als damage ontvangen

Als finishers
2d Ghalta
6d Ethali primal Storm
8d Gishath (mythic): 7/6 en alle damage die je doet mag je zo dinosaurs vanuit je library op het speelveld leggen.
9d Zacama (mythic): 9/9 en doet 3 damage, vernield een permanent of geeft drie leven.

Extra kaartjes
1d Commune with dinosaurs (common): zoek 1 land of dino.
4d Shalai, Voice of Plenty (rare): Plaats tokens op alle creatures geef alles hexproof
+ rest van de meuk

Maargoed, gedachtekronkels staan weer uit. 8)7 :+

[ Voor 3% gewijzigd door govie op 30-03-2019 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• govie
Code: FoilFungus

Summary:

All known codes. PlayRavnica -PlayAllegiance - STARTERSTYLES - SuperScry (or PremiumScry) - ParallaxPotion - FoilFungus

[ Voor 81% gewijzigd door govie op 30-03-2019 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee

embee

govie schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:25:
Je schopt niemand tegen de schenen, ik vind brewen ook grappig. 8)
Inderdaad, ik voel me helemaal niet tegen mijn schenen geschopt :)

En voor diegenen die 'Friday Nights' nog niet kennen; kijk hier eens naar en laat je vermaken:

YouTube: Magic | Friday Nights - Race to Mythic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
govie schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 15:07:

Siegewurm
Ik denk dat siegewurm als common een onderschatte kaart is. Als je deze in een tokendeck (saprolin maybe)) stopt dan kan je hem bijna gratis oproepen en erg vroeg. 4 common wildcards is niet zo'n probleem en eigenlijk vind ik hem net zo interessant als die rare 5/4 elf die 3 boompjes kost als je hem op hetzelfde moment speelt. Zoals je ziet ben ik opzoek naar common combo's, de VOC mentaliteit! :o
Ik denk dat je allereerst onderscheid moet maken tussen "Kost geen mana" en "gratis". Creatures tappen is ook gewoon een cost. Je kunt niet aanvallen met die creatures en in de volgende beurt ook niet verdedigen.

Het is ook absoluut niet te vergelijken met een Steel Leaf Champion. Die kan je in beurt twee op het bord leggen met een llanowar elf in de eerste beurt bijvoorbeeld. Onderschat ook de 'cannot be blocked by creatures with power 2 or less' niet.
Kijk je naar Siegewurm, dan heb je een one drop in de eerste beurt nodig, twee tokens in beurt twee, nog meer tokens of een creature in beurt drie en dan kun je in beurt vier deze kaart spelen. Wel met al je tokens getapt, wat tegen een aggro deck problematisch kan zijn en tegen een control deck de kans aanwezig is dat al je creatures geneutraliseerd zijn en er gewoon counter of removal wordt gespeeld tegen je Siegewurm.

[ Voor 3% gewijzigd door Mugwump op 31-03-2019 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Je zult wel gelijk hebben want ik heb hem getest en is klote :+ _/-\o_ :D Maargoed, die convoke ability is leuk en ik hoop dat war of the spark meer convoke gaat hebben.

Die matchmakepairing bij MtG is ook wel krom. Ik kom nooit Sunder Shaman tegen en nu ik als een van de weinige spelers een een Satyr+Druid of horns deck speel, kom ik die knakker 33% van de potjes tegen of een of andere pool die ook een kronkel in zijn kop heb en vind dat Satyr DE kaart is. :+ Maar wonderwel haal ik toch vaak wel 3 wins in Treasure Constructed en is de invloed van die Sunder Shaman eigenlijk nihil. Mijn doel is in ieders geval wel bereikt met dat deck. Het deck hit vroeg en emuleert de opzet van een nikya dat je 5+ kaartjes kan neerleggen in 1 turn oftewel flood the board. Tot nu toe kan ik vrij simpel zo nu en dan een verloren wedstrijd toch winnen dankzij Prodigous Growth en het flooden van het spelbord. Dus ergens heb ik een synergietje te pakken en zit ik op het goede spoor. Ik moet nog wel veel bijschaven.

De Sumala Woodshapers die heb ik eruit gehaald, die voegden niets toe en een te hoge manakost imo, ik had 1 maand terug daaraan 4 wildcards opgemaakt op basis van een youtubevideo maar die kaart is niet goed ic.m. Satyrs. Llanowar elves ben ik ook wel klaar mee nu er zoveel removal is van 2 damage enzo. De Druids die hebben totaal geen last van die early game global damage abilities van de chainwhirlers en weet ik wat nog meer, daarnaast kan je een druid niet vernietigen met 1 shock/fungal/moment of craving en cry of canarium. Die Everdawn Champion (uncommon) heeft in dit deck echt toegevoegde waarde in tegenstelling tot de meeste andere decks. En wel omdat je vaak creaturejatters tegen je krijgt en dan kan je eventueel de boel redden door ermee te blocken zonder beessies te verliezen. Daarom is Prodigious Growth misschien niet optimaal en moet ik deze t.z.t. ruillen voor een andere oppomp enchantment van wit of groen. Ik vind Shalai (rare) ook wel aardig hier, zo kan je de creatures beschermen tegen targetting spells, zodoende hebben je enchantments meer effectiviteit. Ik ga van beide kaartjes (shalai+Everdawn) indien de mogelijkheid aanbied tzt toevoegen. Na het treasure-event moet ik nog effe testen hoe het deck draait zonder die mana-treasures. Zo blijven we bezig, lekker bijschaven dat gezweldeck. 8)

https://mtgarena.pro/decks/draw-enchanter/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3WjunAp.png

[ Voor 15% gewijzigd door govie op 31-03-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Het valt wel mee met de 'zoveel removal van 2 damage' hoor. En vergeet niet, een removal kaart die op je llanowar elf wordt gegooid, komt niet op bijvoorbeeld je Satyr terecht. Bovendien heb je dat soort kaarten om snel een manavoordeel te behalen. Druid of the Cowl kan je pas in beurt twee spelen en kost je gelijk je twee mana. Voordeel van Druid is dan wel weer dat ie als bescherming tegen kleine creatures kan dienen.
Zo'n Haazda Marshal voegt ook niet veel toe aan de synergie in je deck, ik zou er eerder wat Novice Knights ingooien.
Verder is On Serra's wings nog wel een aardige aura om te overwegen.Flying / lifelink / vigilance / +1/+1 geeft je tegen aggro decks toch vaak net even dat extra beetje life dat je nodig hebt om de pot in jouw voordeel te doen kantelen.

Probleem van een GW aura deck blijft toch wel een beetje dat je al snel een kaartnadeel opbouwt als je tegenstander removal heeft. Shalai helpt wel, maar daarvoor moet je wel eerst de nodige beurten zien te overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Bedankt voor het delen van je ideeen!
  1. Die hazdaa marshall voegt ook niet veel toe inderdaad, maar wit/groen heeft niet veel nuttige 1 drops die ik hier er in wil hebben en ik wilde graag een extra creature creator uittesten in het concept. Het is ook een beetje zoeken naar wat werkt. Ik ben denk ik beter af met een Dauntless Bodygaurd of een Resolute watchdog (deze bezit ik wel). Ik zal die Watchdog eens testen, die active heeft ook mooi synergie met het beschermen van enchanted creatures.
  2. Ik heb novice knights gisteren geprobeerd toen ik tegen een pool speelde met eenzelfde satyr+druid deck. M.i. werkt de novice knight het doel van een satyr+druid deck tegen. Ik wil flooden en dat moet door enchantments op de druid of horns te gooien en niet op andere creatures die zonder enchantments niet kunnen aanvallen. En aangezien ik al mana-druids heb, heb ik die early game x/+3 blokkade al wel geregeld. Dus m.i. moet je kiezen voor of Druids of Novice Knights maar niet alletwee tegelijkertijd.
  3. De legendary kaart Muldrotha the Graveltide is ook wel interessant. Deze kaart laat je van ieder type kaart er per beurt eentje spelen uit je graveyard. Dat is toch wel heel ideaal en kicke om te doen! _/-\o_ Daarnaast kan eventueel ook nog proberen om een deck te maken groen/rood/wit om te kijken hoe dat voelt. Lekker aanrommelen!
  4. Ik heb tegen rood nog niet verloren in 2 dagen tijdvolgens mij, dat is opzich al wel een prestatie. Daarom heb ik ook zoveel gespeeld met dit gezweldeck, nou is het mijn beurt vieze teringzakken, payback! :+ :D

[ Voor 9% gewijzigd door govie op 31-03-2019 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Novice knights speel je in beurt één, druid kost je al vier mana.
Echt flooden zou ik het ook niet willen noemen met die druid.
Een Tendershoot Dryad gaat waarschijnlijk harder bijvoorbeeld.

Wellicht kun je er nog wat blauw in splashen voor curious obsession.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Dat discussieren vind ik altijd wel kicke daar leer ik altijd veel van:
  1. In theorie klopt jouw antwoord, maar volgens mij tot tegendeel bewezen niet in combinatie met Druids+Satyrs en wel omdat mijn draw is volledig afhankelijk van Satyr's. Deze Satyrdraw is weer volledig afhankelijk van het spelen van de 14 enchantments die in het deck zitten. Aangezien een Satyr 3 mana kost, kan ik pas bij 4 mana een enchantment efficient spelen en dus zit 4drop Druid niet in de weg. Maar iedere enchantment op Novice Knight betekent ook 1x minder draw en dus minder creatures op het veld. Het is volgens mij een tradeoff, waar ik de sneeuwbal op basis van het concept satyrdraw, hoger aanschrijf qua invloed dan een 4/5 (als je mazzel hebt) of 2/3 Novice Knight op beurt 2.
  2. Een tendershood dryad is een rare en als ik die speel dan heb ik vaak nog meer rares/mythic wildcards nodigom te kunnen winnen, dat aantal wildcards wil ik voorlopig niet spenderen. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Ooze, Een beetje zoals ook bij die 3mana 5/4elf, als je die neemt dan moet je dat ook weer combineren met peltcollector of een andere elf die rare is etcetc. Daarnaast is het zo dat ik alle rares/mythics wildcards bewaar voor War of the Spark. Want dan weet ik tenminste zeker dat ik 2 volledige seizoenen kan spelen met mijn gespendeerde rare/mythic wildcards indien dat mogelijk is.
  3. Het leuke is aan satyr/druid combo dat je met (un)commons+standard decks al leuke combo's hebt. Je hoeft niet 4 dezelfde creatures of enchantments te hebben naast deze 8 kaartjes, zolang je er maar voldoende van hebt en de creatures baat hebben bij de enchantments, naast een gezonde verhouding tussen draw en efficient manaspenderen. Vandaar ook de term gezweldeck. 8)
  4. Die Curious obsession is een leuke kaart inderdaad, kunnen we eens proberen tzt. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Ter info: Het deck is ook nie om veel mee te winnen, maar het is gewoon leuk als heel je bord vol ligt en je wat combo's hebt. Het onderstaande gebeurt ook vaak als ik verlies, ik krijg vaker het bord vol dan niet. Dit krijg ik met mardu, rood/wit, zwart/blauw gewoon niet voor elkaar, maar wel met Sartyrs of Nikya's. Maar nikya's teveel afhankelijk zijn van de hand die je toebedeeld krijgt, de manakosten zijn hoog naast dat er veel rares in dat soort decks horen. Dan heb je een mooie impressie van hoe gezellig het speelt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RaQs4dJ.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door govie op 31-03-2019 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
Nieuwe seizoen begonnen, hatsikidee :) Weer tandenknagend naar de top! :P

Of nou ja, wanneer het kan XD

[ Voor 19% gewijzigd door SkyStreaker op 31-03-2019 21:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoof
Nog twee codes (zelf nog niet getest):
ShinyGoblinPirate
SparkleDruid

en de trailer voor WAR:
YouTube: War of the Spark Official Trailer – Magic: The Gathering

Op Reddit ook veel nieuwe kaarten van WAR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bateau
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-09 12:34
Om de lopende spoilers voor WAR bij de houden is MythicSpoiler ook een goede site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
Dat is inderdaad overzichtelijker dan Reddit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
govie schreef op zondag 31 maart 2019 @ 14:50:
Dat discussieren vind ik altijd wel kicke daar leer ik altijd veel van:
• In theorie klopt jouw antwoord, maar volgens mij tot tegendeel bewezen niet in combinatie met Druids+Satyrs en wel omdat mijn draw is volledig afhankelijk van Satyr's. Deze Satyrdraw is weer volledig afhankelijk van het spelen van de 14 enchantments die in het deck zitten. Aangezien een Satyr 3 mana kost, kan ik pas bij 4 mana een enchantment efficient spelen en dus zit 4drop Druid niet in de weg. Maar iedere enchantment op Novice Knight betekent ook 1x minder draw en dus minder creatures op het veld. Het is volgens mij een tradeoff, waar ik de sneeuwbal op basis van het concept satyrdraw, hoger aanschrijf qua invloed dan een 4/5 (als je mazzel hebt) of 2/3 Novice Knight op beurt 2.
Waar je vooral rekening mee moet houden is dat je ook een tegenstander hebt. ;)
Jouw theoretische scenario's gaan uit van een tegenstander die je lekker je gang laat gaan, maar als je een enigszins competente tegenstander hebt, dan gooit die removal of counters op je satyr en je druid. Zeker ook omdat je verder niet heel veel spannends in je deck hebt zitten dat direct removal vereist. Daarom kan zo'n novice knight mooi als bliksemafleider dienen.
Daarnaast heb je ongeveer 50% kans op één of meer Satyr in je derde beurt (iets minder indien je begint). Dat betekent dat je in de helft van de potjes niet je gewenste curve kunt spelen. De truc met combo- / synergiedecks is dat zoveel mogelijk verschillende kaarten synergie opleveren. Als je je deck heel specifiek om bepaalde kaarten heenbouwt, dan moet je ze of kunnen beschermen of weer uit je graveyard kunnen vissen doorgaans. Daarom zie je in Izzet Drakes bijvoorbeeld vaak Dive Downs en counters.
• Een tendershood dryad is een rare en als ik die speel dan heb ik vaak nog meer rares/mythic wildcards nodigom te kunnen winnen, dat aantal wildcards wil ik voorlopig niet spenderen. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Ooze, Een beetje zoals ook bij die 3mana 5/4elf, als je die neemt dan moet je dat ook weer combineren met peltcollector of een andere elf die rare is etcetc. Daarnaast is het zo dat ik alle rares/mythics wildcards bewaar voor War of the Spark. Want dan weet ik tenminste zeker dat ik 2 volledige seizoenen kan spelen met mijn gespendeerde rare/mythic wildcards indien dat mogelijk is.
Ik bedoelde ook niet dat je tendershoot in je deck moest proppen. Dat was meer ter illustratie dat de flood wel meevalt. Had laatste en potje met m'n token convoke deck waarbij ik tegen monogreen speelde en twee Dryads, 2x Dawn of hope, Legion's landing en die saproling sorceries had. Dan heb je pas flood. :P
Steel leaf is an sich een prima kaart zonder combo's hoor. Enige nadeel is dat je die eigenlijk haast wel in monogreen moet spelen gezien het feit dat die specifiek drie groene mana kost. Speel je met meer dan één kleur, dan is de kans aanzienlijk dat je geen optimale curve hebt.
• Het leuke is aan satyr/druid combo dat je met (un)commons+standard decks al leuke combo's hebt. Je hoeft niet 4 dezelfde creatures of enchantments te hebben naast deze 8 kaartjes, zolang je er maar voldoende van hebt en de creatures baat hebben bij de enchantments, naast een gezonde verhouding tussen draw en efficient manaspenderen. Vandaar ook de term gezweldeck. 8)
Toch vind ik dat nog wel tegenvallen. Je hebt echt card draw nodig omdat je nou eenmaal kwetsbaar bent voor removal. Maar juist die card draw heb je in de vorm van een kaart die zelf ook een prima target is voor alles wat 2 damage+ doet en waarvan een beetje ervaren tegenstander gelijk wel snapt dat dit een chokepoint in het deck is. En zonder card draw loop je dan weer aan tegen het feit dat je al snel een kaartnadeel oploopt.
• Die Curious obsession is een leuke kaart inderdaad, kunnen we eens proberen tzt. O+
Wellicht kun je daarvoor nog wat Urban Utopias toevoegen. Enchantment, card draw en dan krijg je ook blauwe mana beschikbaar. En als je aan het splashen bent is misschien Rhythm of the Wild nog wel een interessante optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee

embee

Ha! Net nog op de valreep de Chemister's Insight card style kunnen winnen. Niet dat ik een deck heb wat die kaart gebruikt, maar toch :P

Kan ik nu weer ranked gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Gisteravond toch maar mooi even in drie potjes alweer silver bereikt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Je hebt een punt @Mugwump maar ik speelgoldleague, opzich is het een leuk deck om te spelen en ik heb vaak veel kaartjes liggen en kan potjes lang oprekken. Het is gewoon dat je een leuk unranked themadeck kunt spelen zonder hoge investering. Als de rangstijging stokt dan speel ik weer unranked tot 27ste april 2019.

Ik speel vandaag weer blauw/zwartranked op basis van flyers en wat removal, kijken of ik daarmee platinum kan bereiken, want met de kaartjes die ik heb loopt rood/wit (herioc reinforcements) vast op tier 1 gold. Dus ik gooi het om, uitproberen of blauw/zwart met nightveil predators, removal en favorable winds meer zoden aan de dijk zet tot aan de 27ste.

[ Voor 4% gewijzigd door govie op 01-04-2019 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Whahaha, die googly-eyes op de decks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
Hoezo wordt mijn Mentor Of The Meek gekilled door een niet gekickte Vicious Offering als ik een Unbreakable Formation als reactie speel?

Ik zou toch echt menen dat Mentor Of The Meek de turn gaat overleven als een 0/0 creature door de
indestructible van de Unbreakable Formation...echter gingen de Mentor en Formation linea recta naar graveyard :?

[ Voor 10% gewijzigd door Partypsych op 01-04-2019 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Smothering Tithe bevalt mij in de lage ranks prima, teveel mensen met hun netdeckjes die dan lastig ermee weten om te gaan, lijkt het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
SkyStreaker schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:03:
Smothering Tithe bevalt mij in de lage ranks prima, teveel mensen met hun netdeckjes die dan lastig ermee weten om te gaan, lijkt het. :)
Nogal prijzige kaart voor wat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Mugwump schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:14:
[...]

Nogal prijzige kaart voor wat ie doet.
Weet ik, betaald zich echter heel snel terug. Heeft mij ook vaak gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Ik heb een mooie link gevonden met kaartjes uit war of the spark. Maar volgens mij worden zwart, groen en blauw hopelijk geboost deze ronde en terecht. Die zombie combi van de nieuwe zwarte kaartjes ziet er wel goed uit. Maar zwart heeft ook nog Vraska's contempt, dus in WofS is zwart eventueel een van de beste kleuren om mee te spelen denk ik.

Meest opvallende kaart lijkt me de onderstaande, dan heeft alles flash, lekker is dat.

Afbeeldingslocatie: https://media.wizards.com/2019/war/en_ChdbycczAl.png
SkyStreaker schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:03:
Is dit een quotebait, leg me effe uit dan wat ik ermee aan moet dan, wel zo prettig! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
govie schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:48:
Ik heb een mooie link gevonden met kaartjes uit war of the spark. Maar volgens mij worden zwart, groen en blauw hopelijk geboost deze ronde en terecht. Die zombie combi van de nieuwe zwarte kaartjes ziet er wel goed uit. Maar zwart heeft ook nog Vraska's contempt, dus in WofS is zwart eventueel een van de beste kleuren om mee te spelen denk ik.

Meest opvallende kaart lijkt me de onderstaande, dan heeft alles flash, lekker is dat.

[Afbeelding]

[...]

Is dit een quotebait, leg me effe uit dan wat ik ermee aan moet dan, wel zo prettig! :+
DaFuq is quotebait?

De kaart dwingt soms mensen om 2 mana te gebruiken om te voorkomen dat jij een joker krijgt, vooral decks die erg leunen op de juiste hoeveelheid mana, lijken in mijn ogen compleet kapot te gaan. Het is bovendien een mooi lokaas voor een vernielende kaart. Het brengt mij meer geluk dan ongeluk en ik tik als de situatie er zich naar dient hem dan ook gewoon op de tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
SkyStreaker schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:53:
[...]

DaFuq is quotebait?

De kaart dwingt soms mensen om 2 mana te gebruiken om te voorkomen dat jij een joker krijgt, vooral decks die erg leunen op de juiste hoeveelheid mana, lijken in mijn ogen compleet kapot te gaan. Het is bovendien een mooi lokaas voor een vernielende kaart. Het brengt mij meer geluk dan ongeluk en ik tik als de situatie er zich naar dient hem dan ook gewoon op de tafel.
als iemand hem gebruikt wat doe jij dan als tegenreactie, weghalen of die removal gebruiken voor wat anders? Quotebait is hetzelfde als een clickbait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
In plaats van te stellen dat ik ordinair clickbait zou posten, zie ik liever staan: "motiveer je post eens".

Wat ik zelf doe is kijken of ik het kan negeren of inderdaad, verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
govie schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 15:07:

Siegewurm

[Afbeelding]

Rampaging Brontodon
Voor monocolorgroen misschien wel beter dan carnage tyrant.

[Afbeelding]

dinodeck op basis van passiveabilities
Ik zou graag wel eens een deckje willen hebben op basis van damage nemen met dino's van rood/wit/groen dus mijn hoop is deels gevestigd op War of the Spark. Heel dat concept zit verweven in dinosaurs in MtG. Opzich in de basis wildcardfriendly inzake damage nemen en uitdelen, je hoeft immers niet alle kaartjes mee te nemen:

Als damagedealers
5d Raging Swordtooth (uncommon): Deal alle creatures 1 damage
4s Ragin Regisaur (uncommon): Deal 1 damage aan 1 creature

Als damagetakers
2d Siegehorn Seratops (rare): +1/+1 als damage ontvangen
2d Drover the Mighty (uncommon): +2/+2 als dino op veld
3d Ranging Raptors (uncommon): Indien damage ontvangen dan land uit library op speelbord leggen
4d Ripjaw Raptors (rare): Draw als damage ontvangen
4d Needletooth Raptor (uncommon): Als damage dan mag je 5 damage aan een creature
5d Trapjaw Tyrant (mythic): Als damage ontvangen dan een creature exilen
6d Bellowing Aegisaur (uncommon): alle beesten +1/+1 als damage ontvangen

Als finishers
2d Ghalta
6d Ethali primal Storm
8d Gishath (mythic): 7/6 en alle damage die je doet mag je zo dinosaurs vanuit je library op het speelveld leggen.
9d Zacama (mythic): 9/9 en doet 3 damage, vernield een permanent of geeft drie leven.

Extra kaartjes
1d Commune with dinosaurs (common): zoek 1 land of dino.
4d Shalai, Voice of Plenty (rare): Plaats tokens op alle creatures geef alles hexproof
+ rest van de meuk

Maargoed, gedachtekronkels staan weer uit. 8)7 :+
Ik heb zelf een papier casual dino deck welke ook wel goed werkt en paar kaarten die mb interssant zijn: Otopec hunt master, kinjali’s caller samen met de door jou genoemde drover of the mighty heb je voor alle 3 de kleuren een extra kick starter en als je die combi in je begin hand ben je al halfweg.
Majestic heliopterus: hiermee kun je bv gishat flying geven en dat is zwaar klote
Wakening suns avatar: komt die laat genoeg op t bord dan is het game over
Colossal majesty: als je een 4 power creature op het bord hebt (bijna altijd dus) dan krijg je een extra kaart
Prey upon en vergelijkbare sorcerys/instants: hiermee krijg je 1 VS 1 gevecht tussen 2 creatures naar keuze. Hiermee kun je of irritante creatures vernietigen of enrage triggeren (of ik moet de regels verkeerd begrepen hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee

embee

Partypsych schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:54:
Hoezo wordt mijn Mentor Of The Meek gekilled door een niet gekickte Vicious Offering als ik een Unbreakable Formation als reactie speel?
[...]
Met die drie kaarten kan ik twee scenario's bedenken.

Ik heb Mentor of the Meek in play en op speelt Vicious Offering. Als ik reageer met Unbreakable Formation zou MoM moeten overleven, denk ik.

Ik heb MoM in play en ik speel UF. Als op reageert met VO zou MoM niet moeten overleven.

Ik denk dat jij de bovenste beschrijft, en dan snap ik ook niet hoe dat kan. Misschien een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam

Ik zou toch echt menen dat Mentor Of The Meek de turn gaat overleven als een 0/0 creature door de
indestructible van de Unbreakable Formation...echter gingen de Mentor en Formation linea recta naar graveyard :?
Indestructible helpt alleen tegen damage of destroy effecten. Tegen exile of in dit geval -x/-x effecten heeft het geen effect. Magic Arena laat damage eigenlijk verkeerd zien, want met damage geven ze ook de toughness lager weer terwijl dit niet klopt. Een 5/5 die 3 damage krijgt is niet een 5/2 maar een 5/5 met 3 damage.

Ik snap waarom ze het op Arena zo doen, anders zouden ze nog een 3e getal op de kaart moeten zetten, maar je merkt dus ook dat dit beginners in de war kan brengen.

Edit:
embee schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:57:
[...]

Met die drie kaarten kan ik twee scenario's bedenken.

Ik heb Mentor of the Meek in play en op speelt Vicious Offering. Als ik reageer met Unbreakable Formation zou MoM moeten overleven, denk ik.

Ik heb MoM in play en ik speel UF. Als op reageert met VO zou MoM niet moeten overleven.

Ik denk dat jij de bovenste beschrijft, en dan snap ik ook niet hoe dat kan. Misschien een bug?
Zie bovenstaande: in alle beschreven gevallen zal de Mentor het loodje leggen.

[ Voor 23% gewijzigd door BSTNjitRam op 02-04-2019 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
BSTNjitRam schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:59:
[...]

Indestructible helpt alleen tegen damage of destroy effecten. Tegen exile of in dit geval -x/-x effecten heeft het geen effect. Magic Arena laat damage eigenlijk verkeerd zien, want met damage geven ze ook de toughness lager weer terwijl dit niet klopt. Een 5/5 die 3 damage krijgt is niet een 5/2 maar een 5/5 met 3 damage.

Ik snap waarom ze het op Arena zo doen, anders zouden ze nog een 3e getal op de kaart moeten zetten, maar je merkt dus ook dat dit beginners in de war kan brengen.

Edit:

[...]

Ah interessant, kennelijk staat dat ook expliciet in de regels:
Being indestructible stops only effects that would destroy the permanent, including destruction due to lethal damage and destruction that doesn't allow regeneration. An indestructible permanent can be exiled, returned to a player's hand, put into a graveyard for having 0 or less toughness (via anything that gives -/-X), or sacrificed.
Weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee

embee

[...]
Klopt... 0 toughness voor een creature is geen destruction trigger. Mijn gedachtengang was fout. :X

Iets anders;

Gisteren probeerde ik een uncounterable spell te counteren (ik geloof Banefire met X>5) en Arena gaf mij een 'Are you sure you want to do this? Yes/No' keuze. Dat vond ik wel heel clement. Ik vond het eigenlijk gewoon een domme fout van mij en dat ik mijn counterspell gewoon kwijt zou moeten zijn.

Ik vraag me af hoever ze hierin zouden moeten gaan. Is een melding in de trant van 'die Unbreakable formation gaat je creature niet redden in deze situatie; weet je zeker dat je die kaart wil spelen?' te veel hulp, maar een foute counterspell niet?

[ Voor 48% gewijzigd door embee op 02-04-2019 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Gejat van readit, 1 afbeelding met de meeste planeswalkers erop en je kan zien welke nog worden gerevealed:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/dnnhe5pmxpp21.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bateau
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-09 12:34

Indestructable gaat over damage en destroy. De Mentor krijgt geen damage meer maar gaat nog steeds door omdat hij nu 0 toughness heeft.

zie ook https://mtg.gamepedia.com/Indestructible

Edit Ah al te laat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Waarom gaat Carnage Tyrant dood als hij wordt geblokt door Nightveil Predator? Hexproof geeft toch protection from deathtouch?

Edit: Gevonden!

No. Deathtouch does not target anything. The only things that can target are spells, activated abilities and triggered abilities that use the stack, and the only ones that do are those that use the actual word 'target' in rules text. Deathtouch represents only a static ability and it doesn't use the word 'target'.

[ Voor 80% gewijzigd door govie op 02-04-2019 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
[...]

Indestructible helpt alleen tegen damage of destroy effecten.

Edit:

[...]

Bateau schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:32:
[...]

Indestructable gaat over damage en destroy. De Mentor krijgt geen damage meer maar gaat nog steeds door omdat hij nu 0 toughness heeft.

zie ook https://mtg.gamepedia.com/Indestructible

Edit Ah al te laat O-)
Thx voor het antwoord. Kennelijk dacht mijn hoofd dat MoM sowieso niet gekilled kon worden, maar dat is dus niet van toepassing als hij 0/0 wordt door -2/-2, want dat telt niet als combat damage. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:54
govie schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:24:
Gejat van readit, 1 afbeelding met de meeste planeswalkers erop en je kan zien welke nog worden gerevealed:

[Afbeelding]
Teferi control decks gaan nog irritanter worden met deze toevoeging. met deze teferi er bij kan je eigenlijk een pot meteen opgeven als deze dropt. Jij kunt alleen spells spelen tijdens jou main fases en de tegen standen kan letterlijk alles blokken met counterspells. Zeker met de 3 mana cost die dat ding heeft zal deze vaak droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
ArgantosNL schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:02:
[...]

Teferi control decks gaan nog irritanter worden met deze toevoeging. met deze teferi er bij kan je eigenlijk een pot meteen opgeven als deze dropt. Jij kunt alleen spells spelen tijdens jou main fases en de tegen standen kan letterlijk alles blokken met counterspells. Zeker met de 3 mana cost die dat ding heeft zal deze vaak droppen.
Zou goed kunnen, maar er zitten veel goede kaartjes tussen. Ik hoop gewoon dat er meer zwart duocolor mogelijk wordt, tricolor wordt sowieso te duur omdat je dan bijna alle checklands moet hebben, dat is qua rares te duur voor mij voorlopig. Misschien Juggalodeck van Insane Clown Posse, rakdos heeft leuke circusachtige kaartjes. Maar wit/zwart lijkt me ook wel wat. En zwart/blauw surveil deck vind ik hit or miss, dus misschien dat ze daar ook iets aan kunnen doen. Golgari is net weggeëbd ofzoiets dus die mogen ze achterwege laten.

Afbeeldingslocatie: https://media0.giphy.com/media/KVL3g2JWeWxXy/giphy.gif

[ Voor 6% gewijzigd door govie op 02-04-2019 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
ArgantosNL schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:02:
[...]

Teyo zou daarin tegen kunnen werken voor een groot deel, dat Gideon ook weer terug komt, is fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Noxious analyseert de nieuwe kaartjes.

[YouTube: New Expansion Spoilers! | War of the Spark Spoilers Magic / Arena]

[ Voor 34% gewijzigd door govie op 02-04-2019 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Simic ascendancy lijkt wel een interessante optie te worden.

En die Ajani's moet ik ook in mijn Selesnya deck hebben.

[ Voor 33% gewijzigd door Mugwump op 02-04-2019 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Die Noxious had hetzelfde gevoel als ik bij een land dat kan gebruiken om alles met flash te spelen, wat eigenlijk alles overhoop gooit. Daarnaast kan je die in ieder deck gebruiken. Hij was ook lyrisch over een groene 1drop elf 2/1 die 1 groene mana kon geven en hexproof was. Zijn redenering was dat je met deze kaart gegarandeerd 1 extra mana hebt omdat je hem niet kunt aanraken. Maar ik ben van mening dat alles wat 1/1 vaak toch tegenvalt door alle global removals (waarin het woord target nie voorkomt), aan de andere vind ik het altijd wel lekker als ik een fireboltje ofzo kan lokken met mijn llanowar ofzoiets, dusja. Sinds ik zonder llanowar elves speel en gewoon 4 stuks 2drop 1/3 elfjes is mijn deckje stabieler, zeker tegen rood (dan heb je al 2 stuks van 2 damage en dus ook 2 mana nodig en hetzelfde geldt ook voor die zwarte -2/-2 kaart). Maarja, we zien wel, blijven sparen die rares!

Edit: Mijn blauw/zwarte deck doet het aardig goed, ik begin het counteren leuk te vinden, al houdt ik het wel maar bij 4 stuks + drie van die 1drop zephyrs. Ik heb nog wel eens de neiging te weinig land ongetapped te laten.
Die 4x nightveil predators hebben te weinig x/x voor een 4drop en ook geen passieve functie die proactief wat doet, maar 4x favorable winds compenseert dat allemaal wel een beetje omdat bijna alle creatures kunnen vliegen. Een mooie kaart is 3drop Isareth, welke direct vanuit je graveyard kaartjes op het veld kan mikken. Dus eigenlijk een soort draw+surveil mechaniek maar dan met vrije keuze in monsters, toch handig. Die kaart heeft me al potjes solo gewonnen en ik heb er maar een van helaas, aangezien ze legendary kan ik er volgens mij maar eentje van op het veld hebben. Ik moet eigenlijk nog de 1 en 2 drops optimaliseren, maarja wildcards wil ik opsparen dusja...... Maar een deathtouch/flying/removal deck zonder echt een thema en veel rares, dat is zeker niet slechter dan mijn wit/rood aggrodeckje met kleine monsters, want ik zit al weer op goud en het voelt alsof nu meer grip heb over de tegenstander, misschien dat ik deze maand wel platinum haal en misschien zelfs wel daimond met dit deckje.

Afbeeldingslocatie: http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=447240&type=card

[ Voor 42% gewijzigd door govie op 02-04-2019 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Het was geen 1-drop elf die één groene mana geeft, maar een 2-drop die mana van elke kleur kan geven. Juist dat maakt hem interessant gezien alle multicolor PWs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Goed bezig, ik kon ook geen afbeelding meer vinden van beide dus ik moest een beetje gokken wat het ook alweer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Het gaat de goede kant op met de wildcards, ik lig volledig op schema! Volgende rare wildcard over 6 en Mythic wildcard over 18 pakjes. Mijn verwachting van in totaal 20 rare of mythic wildcards + 50k goud aan pakjes lijkt wel te kloppen rond 27ste april. Dit ondanks dat ik dit weekend nog een wildcard of 12 heb opgemaakt aan prul-(un)commons.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gZ2Zfsq.png

Een monodeck gaat volgens mij sowieso wel met dit aantal rare en mythic wildcards, duocolordeck krijg ik dan niet volledig af, maar kan een basis wel leggen zo dat het speelbaar is lijkt me:

16 Normale landjes
08 Rare wildcards voor dure landjes
06 Mythic kaartjes naar keuze
06 Rare kaartjes naar keuze
24 (un)commons als aanvulling

Ik haal het net niet om een duodeck 100% af te maken, vaak beginnen die met +25 to +30 rare & mythic wildcards in totaal. De vraag is dus even welk duodeck ik wil naartoe werken. Of ik dan de eerste stap daar naartoe maak via een monodeck of gewoon begin aan een goede basis voor een duodeck wetende dan het work in progress is, zien we wel zodra de metadecks verschijnen bij de topstreamers.

Ik vraag me trouwens af of the Eldest Reborn en Vraska's Contempt nog steeds speelbaar zijn tijdens War of the Spark of worden vervangen door eenzelfde kaart. Als dat zo is dan lijkt zwart erg sterk in War of the Spark nog zonder naar de planeswalkers te hebben gekeken.

[ Voor 10% gewijzigd door govie op 07-04-2019 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
govie schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:10:
Het gaat de goede kant op met de wildcards, ik lig volledig op schema! Volgende rare wildcard over 6 en Mythic wildcard over 18 pakjes. Mijn verwachting van in totaal 20 rare of mythic wildcards + 50k goud aan pakjes lijkt wel te kloppen rond 27ste april. Dit ondanks dat ik dit weekend nog een wildcard of 12 heb opgemaakt aan prul-(un)commons.

[Afbeelding]

Een monodeck gaat volgens mij sowieso wel met dit aantal rare en mythic wildcards, duocolordeck krijg ik dan niet volledig af, maar kan een basis wel leggen zo dat het speelbaar is lijkt me:

16 Normale landjes
08 Rare wildcards voor dure landjes
06 Mythic kaartjes naar keuze
06 Rare kaartjes naar keuze
24 (un)commons als aanvulling

Ik haal het net niet om een duodeck 100% af te maken, vaak beginnen die met +25 to +30 rare & mythic wildcards in totaal. De vraag is dus even welk duodeck ik wil naartoe werken. Of ik dan de eerste stap daar naartoe maak via een monodeck of gewoon begin aan een goede basis voor een duodeck wetende dan het work in progress is, zien we wel zodra de metadecks verschijnen bij de topstreamers.

Ik vraag me trouwens af of the Eldest Reborn en Vraska's Contempt nog steeds speelbaar zijn tijdens War of the Spark of worden vervangen door eenzelfde kaart. Als dat zo is dan lijkt zwart erg sterk in War of the Spark nog zonder naar de planeswalkers te hebben gekeken.
je hebt tot de 25ste:)
dan gaat ie love op arena als ik het goed heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
govie schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:10:
Rond september oktober roteren de Ixalan, Rivals of Ixalan, dominaria en M19 uit de standard.

Dan zijn we eindelijk af van de verrekte teferi die de esper decks te goed maakt. Daarnaast zal in war of the spark nog genoeg planeswalker removal zitten. Met 36 planeswalkers moet dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Dat we van die terefidecks af zijn is prettig. Maar mijn ervaring is dat hoe meer kaartjes er komen, hoe overpowered ze zijn. Vroeger (+20 jaar geleden) was een sengir vampire +4/+4 die +1/+1 kreeg per slachtoffer en dat was een degelijk sterk monster, +20 jaar later heb je 16/16 wurms met convoke+trample..... Dus je denkt dat je beter af bent in oktober zonder teferi, maar het is aannemelijk dat er tzt 2x zoveel tyfuskaartjes er tussen zitten. Choose your poison. >:)

Add:

Mijn gevoel wil graag een metadeck om deze kaart bouwen: Neoform (uncommon) eventueel in combinatie met Methamorphic Alteration.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D3ZbDy0XoAABJ3s.pngAfbeeldingslocatie: https://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=447196&type=card

Met een uncommon kan je op turn 3 een Carnage Tyrant (duocolordeck) of 2 stuks 4drop creatures neerleggen zelfs met een tricolordeck. Dat is pas interessant en toch wel even andere koek, dus op turn 3:

1x Carnage Tyrant (7/6 hexproof, trample)
2x Nullhide Ferox (6/6 semi-hexproof)
2x Sphinx of Foresight (4/4, flying, scry1)
2x Nightveil Predators (3/3 hexproof, deathttouch flying)
2x ?????

De combo werkt als volgt voor 2 stuks 4drop :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zguq6TQ.png

Siert de Vos zegt Koekkoek! Dus je kunt wel gaan klagen over teferi, maar 2 loeigrote creatures met abilities op turn 3 is natuurlijk pas echt ridicuul. Maar het kan nog erger, karsten postte een plaatje met een red/zwart/groen/blauwe-combo die 20 damage doet op turn 2 (ook met neoform). Dus volgens mij is Teferi the least of your problems! :D :+

https://twitter.com/karsten_frank/status/1114255950435835910
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D3ah0OpWwAAoGq3.jpg:large

[ Voor 72% gewijzigd door govie op 08-04-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
govie schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:11:
Dat we van die terefidecks af zijn is prettig. Maar mijn ervaring is dat hoe meer kaartjes er komen, hoe overpowered ze zijn. Vroeger (+20 jaar geleden) was een sengir vampire +4/+4 die +1/+1 kreeg per slachtoffer en dat was een degelijk sterk monster, +20 jaar later heb je 16/16 wurms met convoke+trample..... Dus je denkt dat je beter af bent in oktober zonder teferi, maar het is aannemelijk dat er tzt 2x zoveel tyfuskaartjes er tussen zitten. Choose your poison. >:)
Het probleem met die ffing teferi is dat hij zichzelf te goed beschermd.
Op het moment dat hij gespeeld wordt heeft hij sowieso 2 mana beschikbaar en al een extra kaart getrokken.
En in een deck gevuld met counterspells en removal zorgt hij voor zo veel extra draw en extra mana beschikbaar om te verdedigen dat je hem gewoon zeer moeilijk kunt verwijderen.

Het meest irritante is dat je alleen een hele saaie meta overhoud met Esper control en agro decks. Verder is zeer weinig speelbaar, en gewoon fun combo decks zijn te traag tegen agro en worden volledig genaaid door esper control.

Edit:
turn 3 CT drop zal niet gouw gebeuren het is een 6 mana cost beest dus je moet een 5 cost beest op offeren om een CT te droppen en dat lukt max op turn 5 en dat is uitgaande dat je 2 van deze kaarten in je hand hebt.

6 perfecte kaarten in de hand voor die combo lijkt me niet realistisch/betrouwbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door ArgantosNL op 08-04-2019 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
ArgantosNL schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:32:
[...]
turn 3 CT drop zal niet gouw gebeuren het is een 6 mana cost beest dus je moet een 5 cost beest op offeren om een CT te droppen en dat lukt max op turn 5 en dat is uitgaande dat je 2 van deze kaarten in je hand hebt.

6 perfecte kaarten in de hand voor die combo lijkt me niet realistisch/betrouwbaar.
I rest my case, niet omdat ik gelijk wil hebben maar omdat het spel en de combo's voor mij soms wat te snel gaan. Je hebt dus geen groot creature nodig volgens reddit en de handen die nodig hebt voor een mooie aktie op turn 3 is niks speciaals.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R4wPDWk.png

Ik heb liever 2 vierdrops dan 1 carnage tyrant op turn 3 maar klagen zal ik niet doen als dat groene 7/6 monster er ligt. Omdat heel je hand leeg is, zijn hexproof creatures wel prettig of je moet veel draw hebben om vroeg te compenseren. Maar of je nou carnage tyrant of 2 vierdrops heb liggen, gamedeciding kan dat wel zijn. Zo all in hoeft de combo niet te zijn als je 2 vierdrops neerlegt is mijn mening, not all eggs in 1 basket.

TLDR: de mogelijkheden onderzoeken van neoform is echt de moeite waard.

Additioneel: Misschien is de combo met Grand Warlord Radha (4d) + Metamorphic alteration ook leuk. Dit omdat deze haste heeft en mana produceert als hij aanvalt, dus siwoeso 8 damage + een dijk mana wat je mee kunt nemen naar volgende beurten. Zo compenseer je eventueel dus zo de sacrifice van incubation druid. Dan zou je rood/groen/blauw spelen en dan 4x curious obsession toevoegen voor meer draw.

[ Voor 57% gewijzigd door govie op 08-04-2019 13:15 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste