goede oude tijd van channel fireball 1ste turn kill:)(met lotus natuurlijk)govie schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:11:
[...]
I rest my case, niet omdat ik gelijk wil hebben maar omdat het spel en de combo's voor mij soms wat te snel gaan. Je hebt dus geen groot creature nodig volgens reddit en de handen die nodig hebt voor een mooie aktie op turn 3 is niks speciaals.
[Afbeelding]
Ik heb liever 2 vierdrops dan 1 carnage tyrant op turn 3 maar klagen zal ik niet doen als dat groene 7/6 monster er ligt. Omdat heel je hand leeg is, zijn hexproof creatures wel prettig of je moet veel draw hebben om vroeg te compenseren. Maar of je nou carnage tyrant of 2 vierdrops heb liggen, gamedeciding kan dat wel zijn. Zo all in hoeft de combo niet te zijn als je 2 vierdrops neerlegt is mijn mening, not all eggs in 1 basket.
TLDR: de mogelijkheden onderzoeken van neoform is echt de moeite waard.
Additioneel: Misschien is de combo met Grand Warlord Radha (4d) + Metamorphic alteration ook leuk. Dit omdat deze haste heeft en mana produceert als hij aanvalt, dus siwoeso 8 damage + een dijk mana wat je mee kunt nemen naar volgende beurten. Zo compenseer je eventueel dus zo de sacrifice van incubation druid. Dan zou je rood/groen/blauw spelen en dan 4x curious obsession toevoegen voor meer draw.
Het is een leuke kaart die neoform en wel omdat je dan met groen/blauw gaat spelen in de start maar het wel uitbreidbare combo is. Daarna kan je er een derde kleur bijpakken en opschalen naar andere deckthema's. Dan krijg je dus :boemmie schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:28:
[...]
goede oude tijd van channel fireball 1ste turn kill:)(met lotus natuurlijk)
Rood (2x haste/meer mana met die knakker hierboven)
Zwart (2x deathtouch+hexproof+flying met nightveilpredators)
Wit (2x conclave cavalier of 2x vaillant knight met knights als deckthema)
Artefact (1x een krijg-de-tyfus-thema met onderstaande kaart. Tegenstander heeft 3 land, kost 2 extra mana om zaken op te roepen). Hou een counterspell paraat + mana en je tegenstander heeft geen kans.

Op reddit staan al die combo's opgesomd, maar echt veel verschillende thema's en kleuren waar je de kaart neoform in kan gebruiken. Veelzijdige kaart en daarom interessant om in te investeren denk ik en zeker omdat het een uncommon is, het kost echt niks behalve 4x een rare wildcard voor incubation druid, die in ieder deck met groen wel nuttig is.
Opgesomd zit ik dan in een duocolor deck met sowieso altijd in de basis:
4x Llanowar Elves (common)
4x Incubation Druid (rare)
4x Neoform (unc)
8x checklands (rare)
....
....
Aangevuld met kaarten voor je thema of combo's zoals eventueel Metamorphic Alteration i.c.m. 4drop creatures. En wel omdat er zoveel 4drop uncommon creatures bestaan die goed zijn in combinatie met deze kaart en nullhide fgerox (mythic). Dus dan kom je uit op in totaal 16 rares en 4 mythic wildcards die ik tzt bezit, als ik wilt gaan brewen op basis van 2x 4drop creatures op turn 3. Leuk man!
[ Voor 25% gewijzigd door govie op 08-04-2019 14:38 ]
Okay mensen, ik heb een discord aangemaakt 
https://discord.gg/GTzU68f
Als er mensen zijn met verstand van zaken (want ik weet er de *piep* van), hoor ik het graag.
1 registratie, dus uit complete desinteresse van meerderen, lama.
Pech.
https://discord.gg/GTzU68f
Als er mensen zijn met verstand van zaken (want ik weet er de *piep* van), hoor ik het graag.
1 registratie, dus uit complete desinteresse van meerderen, lama.

Pech.

[ Voor 21% gewijzigd door SkyStreaker op 10-04-2019 18:36 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Grand Warlord Radha is niet zo'n goed idee aangezien deze legendary is. Dus als je daar een kopie van maakt mag je gaan kiezen welke van de 2 je wilt houdengovie schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:11:
[...]
Additioneel: Misschien is de combo met Grand Warlord Radha (4d) + Metamorphic alteration ook leuk. Dit omdat deze haste heeft en mana produceert als hij aanvalt, dus siwoeso 8 damage + een dijk mana wat je mee kunt nemen naar volgende beurten. Zo compenseer je eventueel dus zo de sacrifice van incubation druid. Dan zou je rood/groen/blauw spelen en dan 4x curious obsession toevoegen voor meer draw.
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Ik had een syntax error inderdaad. Maargoed, dat veranderd niets aan de strekking dat deze uncommon je veel mogelijkheden biedt tegen de geringe kosten van 4 uncommon wildcards.BSTNjitRam schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:14:
[...]
Grand Warlord Radha is niet zo'n goed idee aangezien deze legendary is. Dus als je daar een kopie van maakt mag je gaan kiezen welke van de 2 je wilt houden
[ Voor 6% gewijzigd door govie op 09-04-2019 09:38 ]
Zonet een draft gedaan en de bot voor mij gaf Nicol Bolas door, nadat ik in pack one, pick one voor een skyscanner moest gaan (een vreselijk slecht pack). Dus maar besloten een UBR deck te draften; uiteindelijk met een mana-spire en 3 cinder barrens aan fixing kunnen krijgen. Maar de Djinn of Wishes, Murder en twee shocks kon ik ook niet laten gaan, dus mijn mana-base was niet zo best.
Maar zoals dat wel eens gaat, kwam alles goed, ook al moest starting hands houden waar maar de helft van de spells ook de juiste mana in die hand had. De laatste hand had ik alle kleuren mana en Djinn of Wishes gekregen. Bolas trok ik als eerste kaart. Uiteindelijk waren Bolas en Djinn (mythic & rare) de eerste en enige creatures die ik opspeelde... Tegenstander moet wel gedacht hebben.
Het blijkt dat Nicol Bolas, the Ravager een hele goede kaart is die het waard is om met een slechte manabase te spelen (in limited).
https://www.twitch.tv/videos/409102536?t=02h12m18s
Maar zoals dat wel eens gaat, kwam alles goed, ook al moest starting hands houden waar maar de helft van de spells ook de juiste mana in die hand had. De laatste hand had ik alle kleuren mana en Djinn of Wishes gekregen. Bolas trok ik als eerste kaart. Uiteindelijk waren Bolas en Djinn (mythic & rare) de eerste en enige creatures die ik opspeelde... Tegenstander moet wel gedacht hebben.
Het blijkt dat Nicol Bolas, the Ravager een hele goede kaart is die het waard is om met een slechte manabase te spelen (in limited).
https://www.twitch.tv/videos/409102536?t=02h12m18s
Constructed: Silver || Limited: Silver
Voor de "Play 30 blue or white cards" bonus nog maar even een monowhite deckje in elkaar geknutseld op basis van wat ik had liggen. Het is een beetje random, maar het speelde best geinig:
Had ook wel de mazzel dat ik tegen vrij matige decks speelde zonder veegkaarten.1 Dauntless Bodyguard (DAR) 14
21 Plains (RIX) 192
1 Healer's Hawk (GRN) 14
2 Legion's Landing (XLN) 22
2 Leonin Vanguard (M19) 22
2 Snubhorn Sentry (RIX) 23
2 Skymarcher Aspirant (RIX) 21
1 Adanto Vanguard (XLN) 1
2 Dawn of Hope (GRN) 8
2 Pride of Conquerors (RIX) 17
2 Martyr of Dusk (RIX) 14
4 History of Benalia (DAR) 21
2 Citywide Bust (GRN) 4
1 Kinjalli's Sunwing (XLN) 19
2 Ajani, Adversary of Tyrants (M19) 3
1 Ixalan's Binding (XLN) 17
3 Conclave Tribunal (GRN) 6
2 Tithe Taker (RNA) 27
2 Mentor of the Meek (M19) 27
1 Danitha Capashen, Paragon (DAR) 12
4 Revitalize (M19) 35
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Dat singleton is ook niet gek om je bibliotheek wat uit te breiden. ik betaal 150 goud voor 2 uncommons of beter. Goede deal toch? Volgens mij kan je in singleton wel een aardig wit/zwart deck maken omdat je dan het thema "lifegain = iets extra's" kan toepassen.
Mijn constructieve zondagochtend post:
Optimalisatie van mana in je decks volgens Frank karsten van channel fireball
In het artikel gaan ze er heel uitvoerig op in. Maar als samenvatting post ik de tabel der tabellen, met als sidenote dat er reductie of extra restricties gelden voor als je taplands wil gebruiken of manabeestjes toepast etcetc.

Vroeger hadden we deze informatie niet, maar dit kan je wel helpen om om 1 turn sneller die ene kaart op tafel te gooien. Bijvoorbeeld als je net start en je wilt duocolor spelen zonder checklands, dan ben je beter af om niet llanowar elves in je deck te stoppen maar wel druid of the cowls en wel omdat je tapland dan gewoon getapped op de eerste beurt zonder vertragingen in je spel kan worden neergelegd. Dus dan is de invloed van een tapland in je starthand niet nadelig voor de snelheid van je deck.
Maar het leert je ook om decks te brewen op basis van manacost zodat alles in je deck in sync is met de rest van je deck. Immers, hoe eerder dat beest op tafel ligt hoe groter de impact. Maar de essentie van het artikel kan ook je wildcardspending verbeteren, want soms is een tapland al voldoende en in andere decks moet je checklands priotiseren boven rare creatures. Mooie bron van informatie die duidelijk maakt waarom landjes zo belangrijk kunnen zijn en ervaren spelers helpt om hun landjes te optimaliseren voor ieder deck dat ze spelen.
Mijn constructieve zondagochtend post:
Optimalisatie van mana in je decks volgens Frank karsten van channel fireball
In het artikel gaan ze er heel uitvoerig op in. Maar als samenvatting post ik de tabel der tabellen, met als sidenote dat er reductie of extra restricties gelden voor als je taplands wil gebruiken of manabeestjes toepast etcetc.

Vroeger hadden we deze informatie niet, maar dit kan je wel helpen om om 1 turn sneller die ene kaart op tafel te gooien. Bijvoorbeeld als je net start en je wilt duocolor spelen zonder checklands, dan ben je beter af om niet llanowar elves in je deck te stoppen maar wel druid of the cowls en wel omdat je tapland dan gewoon getapped op de eerste beurt zonder vertragingen in je spel kan worden neergelegd. Dus dan is de invloed van een tapland in je starthand niet nadelig voor de snelheid van je deck.
Maar het leert je ook om decks te brewen op basis van manacost zodat alles in je deck in sync is met de rest van je deck. Immers, hoe eerder dat beest op tafel ligt hoe groter de impact. Maar de essentie van het artikel kan ook je wildcardspending verbeteren, want soms is een tapland al voldoende en in andere decks moet je checklands priotiseren boven rare creatures. Mooie bron van informatie die duidelijk maakt waarom landjes zo belangrijk kunnen zijn en ervaren spelers helpt om hun landjes te optimaliseren voor ieder deck dat ze spelen.
[ Voor 21% gewijzigd door govie op 14-04-2019 08:36 ]
Volgens mij is onderstaande stream de eerste kans om de nieuwe War of the Spark set in actie te zien:
https://www.twitch.tv/events/sIhvNBvySUG0jRRAx1t8YQ

Ik ga in ieder geval even kijken
https://www.twitch.tv/events/sIhvNBvySUG0jRRAx1t8YQ

Ik ga in ieder geval even kijken
[ Voor 16% gewijzigd door embee op 17-04-2019 14:37 ]
Zit eens wat te kijken naar de spoilers aangezien ik dat al een tijdje niet gedaan had, maar er zit wel leuk spul tussen.

Interessant in een rood-blauw deck met card draw / burn.
Sterker nog, combineer hem met deze en je kunt een control deck maken dat wint door zsm al je eigen kaarten te drawen:
Dat overigens weer lam te leggen valt met deze:

Edit: Nog even verder gekeken.
Gruul decks lijken met deze expansion ook wel een flinke boost te krijgen. Als je deze op het bord krijgt, dan hebben counter decks ook wel een probleempje:

Qua removal is dit wel een aardige upgrade van rabid bite:

Niet alleen krijg je een +1/+1 counter erbij, maar je kunt ook planeswalkers targetten.

Interessant in een rood-blauw deck met card draw / burn.
Sterker nog, combineer hem met deze en je kunt een control deck maken dat wint door zsm al je eigen kaarten te drawen:

Dat overigens weer lam te leggen valt met deze:

Edit: Nog even verder gekeken.
Gruul decks lijken met deze expansion ook wel een flinke boost te krijgen. Als je deze op het bord krijgt, dan hebben counter decks ook wel een probleempje:

Qua removal is dit wel een aardige upgrade van rabid bite:

Niet alleen krijg je een +1/+1 counter erbij, maar je kunt ook planeswalkers targetten.
[ Voor 29% gewijzigd door Mugwump op 18-04-2019 09:31 ]
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Ik heb in ieders geval mijn gouddoel behaald, met nog 8 dagen te gaan.
Veel mensen zeggen dat draft effectiever is qua het verzamelen van kaartjes, maar ik wil wildcards verzamelen dus misschien is 40 of 50 packs halen van het eerste goud dat binnenkomt effectiever om zsm een mythic waardig deck samen te stellen.
50 gekochte packs zijn toch 8 rare/mythic wildcards waardoor mijn totaal uitkomt op 27. Daarmee hoop ik 80 á 90% van een duocolor metadeck uit War of the Spark te kunnen samenstellen, de rest kan ik ondertussen wel bijeensprokkelen met spelen. Het blijft toch wel een moeilijke keuze wat nou wijsheid is: draft of packs....

En qua decks blijf ik van mening dat blauw/groen/rood leuk is om te spelen in b03 met:
Incubation druid --> neoform & sacrifice Incub-druid--> 2x Nullhide ferox of 2x Rekindling Phoenix op turn 3
daarna kan je vannifar misbruiken om iedere beurt God Eternal Rhonas te spelen
Vannifar active--> Sacrifice Rekindling phoenix --> God Eternal Rhonas

En de onderstaande kaart vind ik ook wel interessant, als je al wat gamebreaking creatures bezit met een te hoge manacost. Bigass Wurm is dan gratis te casten vanaf turn 4 of 5, moet je alleen even een trample-aura toevoegen van mammoth, die hebt gesummoned met vannifar active op god eternal rhonas. Deze rode kaart in combinatie met god of eternal rhonas maakt deze worm +32/+32 trample.

Daarom is misschien starten in blauw/groen en dan evolueren richting Temur-Frontier (blauw/groen/rood) geen slecht idee om aan vast te houden als rode draad tot aan de volgende expansion-shift.
50 gekochte packs zijn toch 8 rare/mythic wildcards waardoor mijn totaal uitkomt op 27. Daarmee hoop ik 80 á 90% van een duocolor metadeck uit War of the Spark te kunnen samenstellen, de rest kan ik ondertussen wel bijeensprokkelen met spelen. Het blijft toch wel een moeilijke keuze wat nou wijsheid is: draft of packs....

En qua decks blijf ik van mening dat blauw/groen/rood leuk is om te spelen in b03 met:
Incubation druid --> neoform & sacrifice Incub-druid--> 2x Nullhide ferox of 2x Rekindling Phoenix op turn 3
daarna kan je vannifar misbruiken om iedere beurt God Eternal Rhonas te spelen
Vannifar active--> Sacrifice Rekindling phoenix --> God Eternal Rhonas

En de onderstaande kaart vind ik ook wel interessant, als je al wat gamebreaking creatures bezit met een te hoge manacost. Bigass Wurm is dan gratis te casten vanaf turn 4 of 5, moet je alleen even een trample-aura toevoegen van mammoth, die hebt gesummoned met vannifar active op god eternal rhonas. Deze rode kaart in combinatie met god of eternal rhonas maakt deze worm +32/+32 trample.

Daarom is misschien starten in blauw/groen en dan evolueren richting Temur-Frontier (blauw/groen/rood) geen slecht idee om aan vast te houden als rode draad tot aan de volgende expansion-shift.
[ Voor 52% gewijzigd door govie op 19-04-2019 14:37 ]
Trouwens, Sjow de streamer heeft samen met 2 andere gozers alle kaarten beoordeeld van war of the spark in een hele lange video. Ze categoriseren daarin alle nieuwe kaarten. De essentie is dat Zwart volgens hun drieen het sterkst is, groen is vrij zwak maar wel een van de betere splashkleuren. Vooral de gouden kaarten zijn erg sterk volgens hun. Ik heb alleen de laatste 10 minuutjes gekeken. Hun vonden trouwens neoform een klotekaart, dus wat ik vind kan ik naar de stort brengen!
Ik vind altijd die uncommons wel interessant omdat het lekker goedkoop is. Ik heb er nog eentje gevonden die wel aardig is. Mijn idee erachter is turn 1 llanowar elves om dan op turn 2 deze te kunnen casten. Gewoon effkes praktisch gedacht zeg maar.
Ik vind altijd die uncommons wel interessant omdat het lekker goedkoop is. Ik heb er nog eentje gevonden die wel aardig is. Mijn idee erachter is turn 1 llanowar elves om dan op turn 2 deze te kunnen casten. Gewoon effkes praktisch gedacht zeg maar.

[ Voor 14% gewijzigd door govie op 19-04-2019 19:36 ]
Ik heb nog een vraagje, wat zijn de requirements for een labtop voor mtg arena van tussen de 10" tot 13"? Ik heb gelezen dat linuxmint ook MTG Arena kan draaien dus zelfs chromebookjes zou kunnen, maar die processoren zijn weer anders dan de ouderwetse intel en amd's. Maar alle info lijkt gefragmenteerd over het internet.
- Dus op welke minimale intel/amd labtopcombo draait Arena lekker?
- Op welke hardwarespecs van chromebooks draait Arena lekker (als ik er linuxmint op knal)?

[ Voor 16% gewijzigd door govie op 21-04-2019 19:48 ]
Ik denk dat Arena in Wine draait onder linux. Dat zou betekenen dat je een x86 processor nodig hebt. 'Wine Is Not an Emulator', dus dan kun je weer de specs zoals gegeven aanhouden. De meeste chromebooks hebben een andere processor en daarop kan Wine Arena ook niet laten draaien.govie schreef op zondag 21 april 2019 @ 16:50:
Ik heb nog een vraagje, wat zijn de requirements for een labtop voor mtg arena van tussen de 10" tot 13"? Ik heb gelezen dat linuxmint ook MTG Arena kan draaien dus zelfs chromebookjes zou kunnen
...
Thx, dat wist ik niet, weer wat geleerd. Maar een 2de handse Microsoft Surface 3 af met een Atom x7-Z8700 kan weer wel denk ik omdat er windows 10 op staat, dan heb je linuxmint immers niet nodig en kan je Arena gewoon spelen op deze Surface3? Of draait Arena niet lekker op arm processors? Maar een Acer Switch 3 met linuxmint zou dan weer wel kunnen dankzij de N4200 processor als ik windows10 die erop staat wil vervangen. Nja, ik zal iig proberen iets te vinden met een x86 processor, geeft toch wat meer opties qua OS, ik heb het namelijk niet zo op chrome-os maar linuxmint heb ik eerder een aantal jaartjes op gedraaid en dat vond ik dichterbij windows komen qua gebruikerservaring (office is hetzelfde, steam kan erop etcetc).embee schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 08:52:
[...]
Ik denk dat Arena in Wine draait onder linux. Dat zou betekenen dat je een x86 processor nodig hebt. 'Wine Is Not an Emulator', dus dan kun je weer de specs zoals gegeven aanhouden. De meeste chromebooks hebben een andere processor en daarop kan Wine Arena ook niet laten draaien.
Misschien is die surface 3 wel wat voor deze zomer als die onder de 100 euro 2de hands ergens is op te pikken zijn. Zolang het MtG Arena kan draaien dan lijkt het me prima.
[ Voor 29% gewijzigd door govie op 23-04-2019 09:16 ]
Atom is een x86 processor, dacht ik. Dus dat moet werken.govie schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:05:
[...]
Thx, dat wist ik niet, weer wat geleerd. Maar een 2de handse Microsoft Surface 3 af met een Atom x7-Z8700 kan weer wel denk ik omdat er windows 10 op staat, dan heb je linuxmint immers niet nodig en kan je Arena gewoon spelen op deze Surface3? Of draait Arena niet lekker op arm processors?
Geen idee maar ik las ergens x7... maargoed windows 10 draait er op dus dan zal arena ook wel werken.embee schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:48:
[...]
Atom is een x86 processor, dacht ik. Dus dat moet werken.
Ik ga donderdag gelijk maar even wat drafts spelen met het verzamelde goud, zodat ik in ieder geval in silver rank zit voor limited.zorgt er voor dat ik weer wat goud terug krijg en een gratis booster aan het eind van de maand:)
Als je niet meer veel nodig hebt van GRN dan kan je beter een week of 2 wachten en WAR drafts doen. Die ene booster voor limited gaat toch niet veel voor je doen.boemmie schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:09:
Ik ga donderdag gelijk maar even wat drafts spelen met het verzamelde goud, zodat ik in ieder geval in silver rank zit voor limited.zorgt er voor dat ik weer wat goud terug krijg en een gratis booster aan het eind van de maand:)
Zelf zit ik op 35k gold voor WAR drafts. Afhankelijk van hoe goed sealed gaat worden er daar ook tussen de 2 en 10 van gespeeld. RNA sealed ging geweldig, had slechts 2000 gems betaald voor een sealed of 6. Das goed voor het begin van je collectie
donderdag verwacht ik dat er al een war draft gaat zijn:)BSTNjitRam schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:16:
[...]
Als je niet meer veel nodig hebt van GRN dan kan je beter een week of 2 wachten en WAR drafts doen. Die ene booster voor limited gaat toch niet veel voor je doen.
Zelf zit ik op 35k gold voor WAR drafts. Afhankelijk van hoe goed sealed gaat worden er daar ook tussen de 2 en 10 van gespeeld. RNA sealed ging geweldig, had slechts 2000 gems betaald voor een sealed of 6. Das goed voor het begin van je collectie
edit: even in de agenda gekeken. donderdag is sealed aanwezig, nog geen draft.
[ Voor 6% gewijzigd door boemmie op 23-04-2019 11:19 ]
Voor goud komt de war draft pas 10 meiboemmie schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:18:
[...]
donderdag verwacht ik dat er al een war draft gaat zijn:)
edit: even in de agenda gekeken. donderdag is sealed aanwezig, nog geen draft.
De video is helaas niet voor non-subscribers te bekijken maar ik ga er van uit dat het de limited set review was. Dus Neoform kan nog best prima zijn voor constructed, maar voor limited is het geen topkaart.govie schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:32:
Trouwens, Sjow de streamer heeft samen met 2 andere gozers alle kaarten beoordeeld van war of the spark in een hele lange video. Ze categoriseren daarin alle nieuwe kaarten. De essentie is dat Zwart volgens hun drieen het sterkst is, groen is vrij zwak maar wel een van de betere splashkleuren. Vooral de gouden kaarten zijn erg sterk volgens hun. Ik heb alleen de laatste 10 minuutjes gekeken. Hun vonden trouwens neoform een klotekaart, dus wat ik vind kan ik naar de stort brengen!![]()
[Afbeelding]
Had de set review wel graag gezien aangezien 2 vrienden en ik deze set voor het eerst zelf gereviewed hebben en ratings hebben toegewezen aan de kaarten op basis van limited. Zou wel leuk zijn om te zien in hoeverre we overeen komen met Sjow en de rest. (Hoewel ze alledrie in RNA de plank aardig mis hadden geslagen met Ill Gotten Inheritance die van 2 een F rating kreeg wat Totaal onspeelbaar betekent. Bleek later een van de sterkste kaarten uit de set).
[ Voor 73% gewijzigd door BSTNjitRam op 23-04-2019 13:48 ]
Die 10 mei datum is mij ook prima, omdat dan wss de beste kaarten al wel vaststaan in het meta, beetje zoals teferi. Eerder wilde ik toch niet wildcards uitgeven, we gaan voor 1 mythicwaardig deck (of dichtbij).BSTNjitRam schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:22:
[...]
Voor goud komt de war draft pas 10 mei
[...]
De video is helaas niet voor non-subscribers te bekijken maar ik ga er van uit dat het de limited set review was. Dus Neoform kan nog best prima zijn voor constructed, maar voor limited is het geen topkaart.
Had de set review wel graag gezien aangezien 2 vrienden en ik deze set voor het eerst zelf gereviewed hebben en ratings hebben toegewezen aan de kaarten op basis van limited. Zou wel leuk zijn om te zien in hoeverre we overeen komen met Sjow en de rest. (Hoewel ze alledrie in RNA de plank aardig mis hadden geslagen met Ill Gotten Inheritance die van 2 een F rating kreeg wat Totaal onspeelbaar betekent. Bleek later een van de sterkste kaarten uit de set).
Zou je zo vriendelijk willen zijn jullie tierlijst te delen? Dat is wel interessant voor dit topic denk ik. Dan kan ikzelf eens kijken waarom jullie eea zo hoog op de tierlijst zetten, ik ben immers nog niet zo heel goed in het inschatten van de waarde van sommige combo's. Ik staar vaak nog blind op sommige combo's zoals 2 nullhide ferox, nightveil predator of rekindling phoenix op turn 3 voor de instawin. #leerervaring
[ Voor 8% gewijzigd door govie op 23-04-2019 14:49 ]
https://drive.google.com/...QWpZaXNV/view?usp=sharinggovie schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 14:46:
[...]
...
Zou je zo vriendelijk willen zijn jullie tierlijst te delen? Dat is wel interessant voor dit topic denk ik. Dan kan ikzelf eens kijken waarom jullie eea zo hoog op de tierlijst zetten, ...
Niet de mijne, die heb ik hier niet bij de hand maar ik zat met hem aardig op 1 lijn.
Let er wel op dat dit ook ratings zijn voor limited. Vergeleken met Deatsie in de video die je hierboven linkt hebben we veel minder S tier (de absolute bommen) en veel meer C tier ("gewoon" speelbare kaarten).
Mocht je vragen hebben over bepaalde ratings dan schiet maar, kan altijd proberen wat uitleg erbij te geven (of je het er nou mee eens zou zijn of niet
Ben het effe door je lijst aan het kijken, heb ze gecatogoriseerd onder jullie catogorisatie. Ik heb alleen jullie S- en A-kaartjes behandeld. Ik ben over een hoop kaartjes een stuk minder positief en zie weer S-tier kaartjes in jullie A-tiers.BSTNjitRam schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:42:
[...]
https://drive.google.com/...QWpZaXNV/view?usp=sharing
Niet de mijne, die heb ik hier niet bij de hand maar ik zat met hem aardig op 1 lijn.
Let er wel op dat dit ook ratings zijn voor limited. Vergeleken met Deatsie in de video die je hierboven linkt hebben we veel minder S tier (de absolute bommen) en veel meer C tier ("gewoon" speelbare kaarten).
Mocht je vragen hebben over bepaalde ratings dan schiet maar, kan altijd proberen wat uitleg erbij te geven (of je het er nou mee eens zou zijn of niet)
Jullie S-tier kaartjes
- Liliana Dreadhorde General en Nicol Bolas zijn leuk inderdaad, absoluut S-kaarten.
- Alle 4 de god eternal's zijn ook leuk maar niet gamebreaking en daarom A-kaarten. Nadeel is wel dat je drawdeflatie krijgt als ze sterven dus volgens mij wordt draw genereren nog belangrijker dan het al was in MtG Arena.
- Razeboar is vind ik minder dan al het bovenstaande, hier geld ook de drawdeflatie als het beest sterft, maar nog steeds een hele sterke kaart dus deze schaar ik onder B-kaarten.
- Ugin, the Ineffable vind ik een S-kaart omdat je eromheen een artifactdeck kunt bouwen. Het geeft 1x draw per beurt en een kamikaze creature en een destroy target permanent is ook prima dus als Liliana een S-tier.
- Finale of glory vind ik leuk maar niet heel erg speciaal omdat ik ervanuit ga dan 90% van de potjes zijn verloren voordat je 8 landjes op tafel hebt liggen. Daarnaast zijn er veel boardwipes die dit kunnen vegen. Josu Jess knight (zwart) lijkt mij veel praktischer. Mijn inziens is deze kaart ook minder krachtig dan bijvoorbeeld heroic reinforments welke echt heel veel druk zet op de tegenstander als je 4 landjes hit. Dus een C-kaart.
- Gideon Blackblade is A-tier maar eventueel S-tier en wel omdat je een amass army kunt beschermen tegen removals. Een creature lifegain+indestructible+vigilance maken is heel nuttig. Ik kan deze in ieder deck stoppen en dat zegt genoeg over de veelzijdigheid van deze kaart, die andere kaarten beter maakt in plaats van hemzelf.
- Parlehion, te hoge manakost voor een 5/5 creature we moet sterven om 2 serra angels te maken, mijn inziens F-tier puur al door de manakost. Ik zie deze alleen als speelbaar in combinatie met Razeboar maar dan kan ik net zo goed een greatwurm in mijn deck stoppen.
- Finale of revelation lijkt mij niet efficient. 12 landjes heb je nodig voor de supersayan combo, en dan nog heb ik geen zekerheid dat ik voor sta tov mijn opponent. Dat is nogal arbitrair in mijn ogen, daarom F-tier (ik speel deze net als partenon wss nooit).
- Dreadhorde invasion. Lage manacost is goed, zwakke kaart maar erg sterk in een themadeck. Is zwak maar na 5 beurten piept de tegenstander wel als je het niet hebt geadreseerd. Dus de volgende amass kaart maakt deze weer meer impactfull. Toch is Amass overschat in mijn ogen omdat ik volgens mij met 1 removal heel het nut en invloed van amass-kaarten ongedaan kan maken. Ik verwacht dat amass decks B-tier zullen zijn en als ze toch betere resultaten halen dan is dat vooral door de bijkaarten zoals liliana maar niet zozeer dat amass gedoe. B-tier omdat ik niet weet wat ik ermee aan moet.
- Finale of eternity is een mooie praktische kaart met een gamewinning-conditie, wel is hij situationeel maar altijd wel nuttig. Dus ik geef hem A-tier.
- Chandra, fire artisan lijkt me een prima kaart. Je krijgt in principe een 4 damage nuke, 1x extra draw per beurt en als wonderwel de kaart er na 4 beurten er nog ligt dan krijg 7x draw. Minder all-in als frenzy in het nukedeck, daarom A-tier. Als ik rood zou spelen dan neem ik deze altijd mee in mijn deck, want meer draw verliest me geen games.
- Vitu gisu, de vraag lijkt me vooral wat de invloed is dat het een landje blijft en daarnaast mist het unieke talenten als vigilance of trample dus dat moet je adresseren. Dus je moet er iets omheen verzinnen om het een efficiente kaart te maken. Als je hem niet kan verwijderen met een target creature spell dan is het een S-tier kaart en wel omdat deze niet zo heel vaak voorkomen en landvernietigingskaartjes niet veel worden opgenomen in decks. Dus de kaart brengt dan diversiteit en stabiliteit qua het aantal creatures dat je op je board hebt en masswipes werken dan eventueel minder efficient. Dus als die uitwerking van land blijven is als ik denk dat het is, dan is het een S-tier anders een D-tier.
- Finale of devistation is mysterieus omdat ik aan het denken ben in de richting van 4 mana creatures or less. Want grotere creatures krijg je vaak toch niet op het board. Dus welke creatures van 4 mana of minder zijn nog gamebreaking, in mijn ogen zijn dat: Ghalta, Hostagetaker, Tesua Karlov, Elenda, Arcadis the Strategist, Nicol Bolas the ravager, Vannifar. Dus deze kaart is goed speelbaar en vergroot de kans op een goede uitvoering van je thema, maar is niet gamebreaking als dat ene monster al op tafel ligt en krijgt daarom B-tier van de Goof! Maar als ik een groen themadeck speel dan neem ik er altijd 2 van op en wel omdat bijvoorbeeld vannifar zo'n grote invloed kan hebben op je blauw/groene deck.
- Ajani the greatharted, A-tier op mijn lijst omdat het andere kaarten allemaal beter maakt en niet een niche kaart is en in zijn eentje niet de wedstrijd kan winnen. Deze kaart is volgens mij heel nuttig in ieder deck en dus A-tier
- Casualties of War heeft gewoon een te hoge manacost, punt en daarom D-tier.
- Cruel Selibrant is B-tier. Lage manacost en deze kaart helpt mij games winnen met diverse decks van aristrocrats ben ik van overtuigd.
- Domri Anarach of Bolas is B-tier, heel nuttig tegen blauw dus sidemateriaal altijd opnemen.
- Enter the god eternals is zo'n kaart die veel waarde biedt, maar niet echt een doel voor ogen heeft bij 5 manacost, dat vind ik duur en daarom heb ik er een probleem mee C-tier.
- Feather the redeemed. Statwise zit het wel goed voor 3 mana, maar de passive ability zie ik nog geen mooie combo voor. Door mijn eigen tekortkoming geef ik hem B-tier puur op basis van stats
- Living twister kan je gamedeciderkaart zijn bij lage manacost en is daarom A-tier in mijn boek. Ik kan om deze kaart een deck bouwen denk ik.
- Roalesk Apex Hybrid, absoluut A-tier kaart, zeker in een vannifar deck
- Sorin Bloodlord is geen A-tier maar D-tier. Als ik creatures wil uit de graveyard dan pak ik wel andere kaartjes en als ik lifelink wil in zwart/wit dan ga ik voor vampiredeck ofzo. Daarom een te redundante kaart
- Storrev Defkarning lich S-tier kaart. 4 manacost, trample met te hoge stats en een passive ability die mij hoogtepunt bezorgd. Heerlijke supportkaart midgame, absoluut een toppertje bij maar 4 manacost. 4 manacost houdt in dat deze vroeg in het spel op beurt 3 al kan liggen op het board. begin er maar aan en hij is beter dan steelleaf champion!
- Tamiyo collector of tales is A-tier inderdaad. Ik zie een mooie combo met die dino die je 2 land laat spelen per turn. Hierdoor worden spells die 12 mana eisen van hierboven een stuk meer impactfull.
- Timewipe, C-tier omdat 5 manacost en een boardwipe wint je geen game, het zorgt er alleen voor dat je de game niet per direct hebt verloren. Ik ga liever uit van eigen kracht
- Tolsimir lijkt me D-tier. Heel die wolfmechanic lijkt op die van druid of horns oftewel gewoon klote.
- Widespread brutality is S-tier als je een amassdeck speelt. Je beschermt je grootste stack en dan boom! deze kaart, game over.
Hij heeft het over limited, daarin is de waarde van een kaart wel wezenlijk anders dan in bijvoorbeeld Arena constructed. Een Parhelion II kan in sealed leuk uitpakken, maar tegen een monored constructed heeft ie niet veel zin.
Dat zal zeker zo kunnen zijn, ik wilde ook gewoon mening geven over de topkaartjes uit deze expansie.
Dat mag, maar ik zie echt niet in hoe je iets als time wipe een matige kaart kan noemen. Board wipe is juist een game winner als je er een flink kaartvoordeel mee kan pakken en deze geeft je ook nog de optie om een creature terug naar je hand te halen, leuk voor 'When X enters the game' effecten bijvoorbeeld.govie schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:28:
Dat zal zeker zo kunnen zijn, ik wilde ook gewoon mening geven over de topkaartjes uit deze expansie.
In mijn magic-tijd speelde we groepspotjes met 4 of 6 mensen. Dus als ik nu naar kaartjes kijk, dan ga ik uit van een deck die ik kan samenstellen naar wens inderdaad. Al die technische terminologie als constructed en limited dat zegt me allemaal niet zo veel (nog niet).Mugwump schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:09:
[...]
Dat mag, maar ik zie echt niet in hoe je iets als time wipe een matige kaart kan noemen. Board wipe is juist een game winner als je er een flink kaartvoordeel mee kan pakken en deze geeft je ook nog de optie om een creature terug naar je hand te halen, leuk voor 'When X enters the game' effecten bijvoorbeeld.
[ Voor 7% gewijzigd door govie op 23-04-2019 22:06 ]
MtG Arena wordt wel ingewikkelder nu. Ik heb afgelopen week opeens veel chromatic lantern decks tegen gehad. Met al die nieuwe plainswalkers+god-eternals in WAR kun je natuurlijk heel leuk combineren als ieder landje mana naar keuze kan genereren. Bij de streamers zag ik ook veel meer multicolor decks dan anders. Misschien moet ik daar ook eens naar kijken omdat ik dan geen wildcards hoef te gebruiken op landjes, omdat ik al 24 speciale landjes heb.
Add: Ze hebben hier trouwens write ups van brewsels van anderen, wel leuk om te lezen.
https://aetherhub.com/Meta/Writeups
En hier heeft legendVD zijn WAR-decks al geupload. Alles van de laatste 24h is een wardeck. Ik de komende week vind je een video op de pagina's van de diverse decks als het goed is.
https://aetherhub.com/User/LegenVD
Hier een artikel met adviesdecks voor het streamingevent vanuit aetherhub :
https://aetherhub.com/Art...-the-Spark-Streamer-Event
Meest opvallende deckopvatting lijkt me mardu en orzhov artistocrats en wel omdat beide vissen uit dezelfde kaartenpoule, dus kan in je principe 2 fatsoenlijke deckmogelijkheden hebben in 1 klap. Wat ook leuk is, is dat WAR-kaarten niet overmatig aanwezig zijn maar echt dienen als suppletie-expansion. Dat scheelt rares maar geeft ook natuurlijk duiding aan dat WAR is moet toevoegen en niet de coreset is.
https://aetherhub.com/Deck/Public/97364
https://aetherhub.com/Deck/Public/98530
Add: Ze hebben hier trouwens write ups van brewsels van anderen, wel leuk om te lezen.
https://aetherhub.com/Meta/Writeups
En hier heeft legendVD zijn WAR-decks al geupload. Alles van de laatste 24h is een wardeck. Ik de komende week vind je een video op de pagina's van de diverse decks als het goed is.
https://aetherhub.com/User/LegenVD
Hier een artikel met adviesdecks voor het streamingevent vanuit aetherhub :
https://aetherhub.com/Art...-the-Spark-Streamer-Event
Meest opvallende deckopvatting lijkt me mardu en orzhov artistocrats en wel omdat beide vissen uit dezelfde kaartenpoule, dus kan in je principe 2 fatsoenlijke deckmogelijkheden hebben in 1 klap. Wat ook leuk is, is dat WAR-kaarten niet overmatig aanwezig zijn maar echt dienen als suppletie-expansion. Dat scheelt rares maar geeft ook natuurlijk duiding aan dat WAR is moet toevoegen en niet de coreset is.
https://aetherhub.com/Deck/Public/97364
https://aetherhub.com/Deck/Public/98530
[ Voor 78% gewijzigd door govie op 24-04-2019 11:41 ]
Limited ranking van Karsten (channel fireball), kan je mooi vergelijken met jullie ranking.
https://www.channelfireba...ist-for-war-of-the-spark/
https://www.channelfireba...ist-for-war-of-the-spark/
Vraag me wel af of er een deck om die X >= 10 kaarten te bouwen valt in Arena, 12 mana heb je niet heel snel.
Hier zit hem de crux ingovie schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 22:05:
[...]
... Al die technische terminologie als constructed en limited dat zegt me allemaal niet zo veel (nog niet).
Constructed = standard, dus wat je speelt met je zelfgebouwde decks waar je gewoon 4x dezelfde kaart in kan stoppen en naar hartelust synergie decks kan maken.
Limited = sealed en draft, dus spelen met wat je opent. Hierin gaan vliegers als "Sorin Bloodlord is geen A-tier maar D-tier. Als ik creatures wil uit de graveyard dan pak ik wel andere kaartjes en als ik lifelink wil in zwart/wit dan ga ik voor vampiredeck ofzo. Daarom een te redundante kaart" niet op.
In limited betekent dit gewoon minstens 1x en potentieel meerdere keren je bom reanimaten. Dat is gewoon enorm sterk in limited.
Doordat jij voornamelijk je op constructed hebt gericht met je ratings kan ik er dus ook niet echt op inhaken. De goden zijn bijvoorbeeld zo sterk dat die "drawdeflatie" waar jij het over hebt juist een voordeel is. Het is net alsof je deck vol zit met bommen!
Er zal zeker een deck omheen te bouwen zijn. De vraag is of het een beetje competitief is, wat ik niet verwacht. De spells zijn nog altijd te counteren dus potentieel spendeer je 12 mana wat voor 2 mana gecountered wordt.Mugwump schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:46:
Vraag me wel af of er een deck om die X >= 10 kaarten te bouwen valt in Arena, 12 mana heb je niet heel snel.
Mocht ik nu uit mijn hoofd een deck daarom moeten bouwen dan komen de 3 mana genererende druid (als hij een counter heeft) en eventueel Power Shard in me op.
[ Voor 21% gewijzigd door BSTNjitRam op 25-04-2019 09:21 ]
-
[ Voor 100% gewijzigd door BSTNjitRam op 25-04-2019 09:21 . Reden: dubbel ]
Zorg er wel voor dat je instant speed card draw hebt, anders is een Vraska's Contempt op het moment dat jij een kaart zou rapen uit een lege library ineens een losing move ipv winningboemmie schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:25:
hmmm jace, self mill, intresting
weet even niet meer welke planeswalker het is, maar een geeft dat iedere spell van tegenstander op sorcery snelheid gespeeld wordt. dus die toevoegen zou hele goede zijn
Precies, ik heb wel eens een draft gespeeld waarin find echt een gamewinner was. Daarbij heeft je tegenstander in limited nooit de ideale set aan removal.BSTNjitRam schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:18:
[...]
Hier zit hem de crux in![]()
Constructed = standard, dus wat je speelt met je zelfgebouwde decks waar je gewoon 4x dezelfde kaart in kan stoppen en naar hartelust synergie decks kan maken.
Limited = sealed en draft, dus spelen met wat je opent. Hierin gaan vliegers als "Sorin Bloodlord is geen A-tier maar D-tier. Als ik creatures wil uit de graveyard dan pak ik wel andere kaartjes en als ik lifelink wil in zwart/wit dan ga ik voor vampiredeck ofzo. Daarom een te redundante kaart" niet op.
In limited betekent dit gewoon minstens 1x en potentieel meerdere keren je bom reanimaten. Dat is gewoon enorm sterk in limited.
Ja daarom. Je zou die token generator ook haast met rhythm of the wild moeten spelen om zaken als Ritual of Soot tegen te gaan. Aan de andere kant is voor 6 mana 4 2/2 tokens met vigilance ook wel een goede deal natuurlijk.[...]
Er zal zeker een deck omheen te bouwen zijn. De vraag is of het een beetje competitief is, wat ik niet verwacht. De spells zijn nog altijd te counteren dus potentieel spendeer je 12 mana wat voor 2 mana gecountered wordt.
Mocht ik nu uit mijn hoofd een deck daarom moeten bouwen dan komen de 3 mana genererende druid (als hij een counter heeft) en eventueel Power Shard in me op.
https://aetherhub.com/Deck/Featured/100354
Bovenstaande aetherhubpost heeft de neoform+incubation druid combo die mij zo aantrekt. In relatie tot die combo, vraag ik me af of een copy van een instant of sorcery wel mag worden gespeeld als een nikya op tafel ligt? Waarschijnlijk niet maar indien copies wel mogen dan is god-eternal kefnet in een nikyadeck misschien ook wel grappig.
Waarom rood geen god-eternal heeft vraag ik me trouwens ook af, dat moet een reden hebben.
Bovenstaande aetherhubpost heeft de neoform+incubation druid combo die mij zo aantrekt. In relatie tot die combo, vraag ik me af of een copy van een instant of sorcery wel mag worden gespeeld als een nikya op tafel ligt? Waarschijnlijk niet maar indien copies wel mogen dan is god-eternal kefnet in een nikyadeck misschien ook wel grappig.
Waarom rood geen god-eternal heeft vraag ik me trouwens ook af, dat moet een reden hebben.
Nikya deck, sowieso heeft rood groen als combokleur wel veel mana opties via planeswalkers, creatures etcetc. Triplecolor of quadcolor deck zou gewoon moeten kunnen als je al die luxe landjes hebt. En je kunt ook nog werken met van die artifact-treasures wat ik helemaal geen gekke optie vind en eigenlijk wordt hier te weinig gebruikt gemaakt nu al. In combinatie met die Karn planeswalker ofzoiets is dat prima om te doen, niet? Alleen kost het je een paar kaartspots.Mugwump schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:46:
[ Voor 59% gewijzigd door govie op 25-04-2019 11:44 ]
Rood heeft deze:govie schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:37:
https://aetherhub.com/Deck/Featured/100354
https://gatherer.wizards.....aspx?multiverseid=461060
Met die veeérkenskop?!Hoof schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:26:
[...]
Rood heeft deze:
https://gatherer.wizards.....aspx?multiverseid=461060
Ik heb weer eens een keertje ravnicadraft gedaan. Ik ben natuurlijk niet zo heel goed erin maar scoorde toch mooi een dream-eater en mijn 2de vraska golgari queen (beide mythic-dinges en redelijk speelbaar in decks) en de rewardpack gaf 1 common en 1 uncommon wildcard + disinformation campaign (raredinges
[ Voor 25% gewijzigd door govie op 25-04-2019 15:11 ]
Je krijgt wel een hoop "bukkum" bij die 50 packs, zo heb ik nu 2 parthelion II's (8drop) en3x ravnica at war als rare/mythic, beetje jammer maar het hoort erbij! Daarnaast moet ik nog 15 packs en heb al 4x Vivien Champion of the Wilds en4x mobilized district! toch een aparte verdeling maargoed. Maar ik ben ook leuke goedkope kaartcombo's tegen gekomen zoals:
- Arboreal Grazer 0/3 met reach en fetched een landje en plaatst deze tapped op het veld (common, 1drop). Dit monsterstje i.c.m. neoform (uncommon, 2drop) lijkt me wel prima om dan incubation druid op te rakelen met 6 mana op turn 3. Het lijkt me beter dan llanowar elves omdat hij al dat landje heeft gefetched en geplaatst en stel dat je niet neoform hebt in je starthand dan is het nog steeds een nuttig muurtje. Dat zijn al 8 goede kaartjes en nog geen pikante wildcard gebruikt.
- Prismite 2/1 artifact creature welke mana naar kleurkeuze geeft (common, 2drop), ook een prima kaartje vind ik.
- Dovin's veto is ook wel aardig omdat je deze counterspell niet counteren (uncommon, 2drop), dus dat spreekt me wel aan.
[ Voor 144% gewijzigd door govie op 25-04-2019 19:47 ]
Voor de mensen die Reddit niet volgen (dat is waar ik m'n info vandaan haal, zal vast ook op andere plekken te vinden zijn): code PlayWarSpark voor drie gratis packs.
Ik heb dit deck gepakt met youtubevideo van thyrixsyx : https://aetherhub.com/Deck/Public/97765
De kaartjes die ik miste opgevuld met andere goede kaartjes zonder te kijken naar combo's en heb dus maar 5 uncommon wildcards gebruikt. Dus dit (ook eatherhub let niet op de usernaam) is het resultaat. Net iets te weinig luxe landjes voor isareth en replesendant angel om op turn 4 te kunnen spelen, maar beide kaartjes zijn toch wat functioneler later in het spel. Het punt is ook dat de oude planeswalkers ook prima zijn, een ajani schildje win je nog steeds de potjes wel mee. Kan ik mooi effe aankijken waar de pro's mee aan komen zetten na het eerste tournooi. Het deck is nu 1-0, heb dus nog niet verloren. Het board ziet er wel een apart uit met 8 planeswalkers er op (de tegenstander had er op een bepaald moment 6 liggen). Quit while you're ahead?
De kaartjes die ik miste opgevuld met andere goede kaartjes zonder te kijken naar combo's en heb dus maar 5 uncommon wildcards gebruikt. Dus dit (ook eatherhub let niet op de usernaam) is het resultaat. Net iets te weinig luxe landjes voor isareth en replesendant angel om op turn 4 te kunnen spelen, maar beide kaartjes zijn toch wat functioneler later in het spel. Het punt is ook dat de oude planeswalkers ook prima zijn, een ajani schildje win je nog steeds de potjes wel mee. Kan ik mooi effe aankijken waar de pro's mee aan komen zetten na het eerste tournooi. Het deck is nu 1-0, heb dus nog niet verloren. Het board ziet er wel een apart uit met 8 planeswalkers er op (de tegenstander had er op een bepaald moment 6 liggen). Quit while you're ahead?
[ Voor 35% gewijzigd door govie op 25-04-2019 21:33 ]
Niet om je down te krijgen (govie schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:09:
... Maar ik ben ook leuke goedkope kaartcombo's tegen gekomen zoals:
- Arboreal Grazer 0/3 met reach en fetched een landje en plaatst deze tapped op het veld (common, 1drop). Dit monsterstje i.c.m. neoform (uncommon, 2drop) lijkt me wel prima om dan incubation druid op te rakelen met 6 mana op turn 3. Het lijkt me beter dan llanowar elves omdat hij al dat landje heeft gefetched en geplaatst en stel dat je niet neoform hebt in je starthand dan is het nog steeds een nuttig muurtje. Dat zijn al 8 goede kaartjes en nog geen pikante wildcard gebruikt.
- Prismite 2/1 artifact creature welke mana naar kleurkeuze geeft (common, 2drop), ook een prima kaartje vind ik.
- Dovin's veto is ook wel aardig omdat je deze counterspell niet counteren (uncommon, 2drop), dus dat spreekt me wel aan.
Arboreal Grazer haalt geen land uit je deck, maar je mag een landje uit je hand op het veld leggen (als je er 1 hebt). Dit maakt hem echt enorm veel slechter.
Prismite maakt geen mana, maar filtert mana. Het is zelfs negatieve ramp, want je moet 2 mana betalen om 1 mana naar keuze te maken.
Dovin's Veto is uncounterable, maar wel enkel een uncounterable Negate. Creatures kan je hiermee niet counteren.
Dank je voor de tips, ik kom er vanzelf wel achter als ik ermee op mijn bek ga.
Ik had nog 45k goud om op te maken en heb gewoon packs ervoor gehaald = meer wildcards is altijd goed. Nu in totaal 40c/41u/30r/11m wildcards dus dat zit wel snor. Ik kan in principe ieder deck maken wat op aetherhub staat en bij benadering misschien zelfs wel 2 decks, toch wel leuk nu het ook echt kan. Ik had veel bukkum gekregen maar op het eind ook veel S-tier en wildkaarten. Dus ik kan eindelijk fatsoenlijk magic proberen te spelen en begrijpen, moet niet gekker worden.
Die lijstjes van jullie (en anderen) die zijn toch makkelijk als je packs opent. Dan heb je in ieders geval een leidraad om te kijken of je gedachte qua bruikbaarheid enigzins in de goede richting zitten.
Die lijstjes van jullie (en anderen) die zijn toch makkelijk als je packs opent. Dan heb je in ieders geval een leidraad om te kijken of je gedachte qua bruikbaarheid enigzins in de goede richting zitten.
[ Voor 30% gewijzigd door govie op 26-04-2019 23:39 ]
Dit weekend een bak met sealed gespeeld. God wat speelt deze serie leuk zeg.
eerste 2 decks ook al gemaakt. Een grow deck met Neo. Die kan best hard slaan.
Gisteren deckje met Feather gemaakt. Die slaat als een malle zeg. boros aggro met low mana cost instants die je terug haalt met feather en je 1-3 legend. Niet te stoppen dat. Zie ik wel als een mythic deck
Gisteren deckje met Feather gemaakt. Die slaat als een malle zeg. boros aggro met low mana cost instants die je terug haalt met feather en je 1-3 legend. Niet te stoppen dat. Zie ik wel als een mythic deck
Dat zijn inderdaad leuke decks. Ik kan met weinig extra rares ook dat featherdeck bouwen, maar vooralsnog heb ik pas 1 rare/mythic uitgegeven en ik hou het daar ook bij (41 nog op zak). Ik heb zelf na +100 packs te hebben geopend aardig wat uit te kiezen. Ik wil proberen neoform te gebruiken als vannifar² deck:boemmie schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:44:
- Ik weet niet of het gaat werken maar de core-idee is om een counter te plaatsen op Dreadhorde Arcanist om zodoende gratis 2drop spells te mogen casten vanuit de graveyard.
- God eternal kefnet geeft je dus 2 neoforms per beurt als je dat wilt;
- 4x evolotion mage als profilerators;
- aangevuld met alleen reincarnerende monsters.
4 Arboreal Grazer (WAR) 149
2 Commune with Dinosaurs (XLN) 181
4 Neoform (WAR) 206 [plaatst een counter]
4 Incubation Druid (RNA) 131
4 Dreadhorde Arcanist (WAR) 125
4 Evolution Sage (WAR) 159
3 Kiora, Behemoth Beckoner (WAR) 232
Reincarnerende creatures
3 Rekindling Phoenix (RIX) 111
1 God-Eternal Kefnet (WAR) 53
1 Ilharg, the Raze-Boar (WAR) 133
1 God-Eternal Rhonas (WAR) 163
1 Multani, Yavimaya's Avatar (DAR) 174
[Je neoformed Phoenix voor God-eternal en een God-eternal voor Multani]
Spells
3 Domri's Ambush (tegen creature) [plaatst een counter]
3 Return to Nature (tegen artifacts/enchantment/excilegraveyard)
(+commune with dino+neoform, allemaal gratis te casten uit de graveyard en met kefnet 2x per beurt)
Alternatieve winconditie
1 Hadana's Climb (RIX) 158
1 Simic Ascendancy (RNA) 207
1 Finale of Devastation (WAR) 160
Landjes
6 Island (RIX) 193
6 Forest (RIX) 196
4 Breeding Pool (RNA) 246
4 Stomping Ground (RNA) 259
4 Steam Vents (GRN) 257
Ik ben er nog mee bezig, moet nog 5 kaartjes korten en de mana is nog niet goed, maar het idee is volgens mij wel zoals de maker het bedoeld heeft. En wel omdat neoform al 2 beurten eerder kan worden gebruikt dan vannifar. Al ben ik nog steeds nat achter de oortjes qua MtG want het is heel lang geleden dus ik ben heel erg voorzichtig.
[ Voor 31% gewijzigd door govie op 29-04-2019 13:27 ]
Ik zat te denken aan feather met een berg van die 1-drops die iets doen van 'give target creature haste and draw a card'.boemmie schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:44:
er zijn +2/+1 en scry voor 1 rode mana.Mugwump schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:22:
[...]
Ik zat te denken aan feather met een berg van die 1-drops die iets doen van 'give target creature haste and draw a card'.
en +1/0 draw a card voor 1 wit
Dat is de standaard brew nu op aetherhub.Mugwump schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:22:
[...]
Ik zat te denken aan feather met een berg van die 1-drops die iets doen van 'give target creature haste and draw a card'.
Dit weekend 2 headed giant prerelease gedaan. Partner speelt geen Arena dus een extra code over!
first come first serve (laat even weten als je hem gebruikt hebt)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
zit op werk, dus kan hem niet invoeren, anders had ik hem graag gebruiktBram.K schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:32:
Dit weekend 2 headed giant prerelease gedaan. Partner speelt geen Arena dus een extra code over!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ik heb zelf de bovenstaande code gebruikt. ik zal je de andere code in PB sturen! je was ten slotte eerste reactieboemmie schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:36:
[...]
zit op werk, dus kan hem niet invoeren, anders had ik hem graag gebruikt
top thanks! ga hem vanavond invoeren!Bram.K schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:41:
[...]
Ik heb zelf de bovenstaande code gebruikt. ik zal je de andere code in PB sturen! je was ten slotte eerste reactie
Het blijft toch verbazingwekkend hoe ik nog kan verliezen tegen 240+ card decks -_-
Man.
Man.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ik kom nooit die 240 kaart decks tegen. hoe vaak zie je die langs komen?SkyStreaker schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:50:
Het blijft toch verbazingwekkend hoe ik nog kan verliezen tegen 240+ card decks -_-
Man.
Sporadisch op goud niveau. Iets meer 100+.ArgantosNL schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:00:
[...]
Ik kom nooit die 240 kaart decks tegen. hoe vaak zie je die langs komen?
Afgelopen seizoen Platinum voor Limited en Diamond voor Constructed geëindigd. DIt seizoen kijken of ik Mythic kan worden met een leuk Grixis deck.
Voor Limited zal het hooguit Platinum worden, gezien ik nog geen infinite speler ben.
Voor Limited zal het hooguit Platinum worden, gezien ik nog geen infinite speler ben.
Heb net mijn eerste constructed b01 gewonnen met Gruul en heb gejuichd als een Nerd.
Was een combodeck van Stomp+Sarkhan-draken met wat mediocre planeswalkers. Die Sarkhan is echt een mooie kaart omdat niemand rekening houdt met 2 extra 4/4 vliegers in jouw beurt. Het heeft een beetje hetzelfde idee de Raze-boar taxi die opeens ghalta, pellaka wurm of forerunner afgooit op de tafel.
Ik heb het even uitgeteld en ik mis van Ravnica Allegiance 985 kaarten en 365 kaartjes van War of the Spark. Dat wordt de komende 2 maanden een wekelijkse Ravnica Alligiance draft op zondag voor 5000 goud, aangezien ook deze expansie tot Q4 2020 nog speelbaar is net als WAR. Mis ik wel wat wildcardacumulatie hierdoor, maarja die schatkist dat zet ook geen zoden aan de dijk. Volgens mij is het 5k goud per week efficient besteed.
Ik heb het even uitgeteld en ik mis van Ravnica Allegiance 985 kaarten en 365 kaartjes van War of the Spark. Dat wordt de komende 2 maanden een wekelijkse Ravnica Alligiance draft op zondag voor 5000 goud, aangezien ook deze expansie tot Q4 2020 nog speelbaar is net als WAR. Mis ik wel wat wildcardacumulatie hierdoor, maarja die schatkist dat zet ook geen zoden aan de dijk. Volgens mij is het 5k goud per week efficient besteed.
Op basis van een YouTube videootje een deckje in elkaar geknutseld met tokens en dan pompen met Ajani the Greathearted, Loxodon en unbreakable formation. Als het meezit nog een huatli raptor voor proliferate. Law rune enforcer is ook een ideale 1-drop om creatures van je tegenstander te neutraliseren.
Parhelion, interessant!
Ik speel en optimaliseer Naya Feather atm.
- Naya Stomp zit op 75% winrate na 25 partijen zonder aanpassingen. Maar ik ditch alle drie de >7drops in ruil voor 2x ghalta (5drop in praktijk) en 3drop inspiring cleric (4hp gain). Zo verlaag ik de curve een beetje om zodoende te proberen >80% winrate te komen in unranked.
- Naya Proliferate ben ik mijn 2de deck voor aan het testen, maar ik ben er toch niet zo'n fan van proliferate in gruul na 40 partijtjes. Je moet dan 4drop plekken gaan afstaan aan aparte kaartjes. Treat en Omri's Ambush hebben meer synergy met grote creatures en hebben dan ook een stomp deck een eerdere timing.
- Volgens mij is proliferate wel goed om te doen in simic icm ooze of hydroid crisis en simic kan counters verplaatsen ook wel makkelijk. Waarschijnlijk ga ik daar mijn laatste wildcards aan uitgeven omdat veel creatures mythic zijn zoals ooze, dus simic is wildcard-efficient.
[ Voor 21% gewijzigd door govie op 07-05-2019 09:21 ]
MTG is kennelijk toch echt heel ingewikkeld:
https://trib.al/ZNQjyIV
https://trib.al/ZNQjyIV
Mijn huidige deck in ontwikkeling is nog niet helemaal uitgekristaliseerd, maar we zijn dichtbij. Ik had geen zin om een profdeck te kopieren dus ik heb 18 rares in vooral landjes gestopt. Magic is veel leuker als je zelf creatief kan zijn en dat moet ook wel want ik ben de enige die in Naya wat combo's ziet die niemand anders onderzoekt.
Ik kan dus als Feather op tafel ligt 2 planeswalkers vernietigen met trash zonder aan te vallen, iedere beurt en als ik nog mana heb ook in zijn beurt erna. De firststrike-pump is vooral tegen deathtouch en de collision in alle andere gevallen. Ik gebruik collision ook om Ghalta 2 mana eerder te kunnen oproepen.

Ik kan dus als Feather op tafel ligt 2 planeswalkers vernietigen met trash zonder aan te vallen, iedere beurt en als ik nog mana heb ook in zijn beurt erna. De firststrike-pump is vooral tegen deathtouch en de collision in alle andere gevallen. Ik gebruik collision ook om Ghalta 2 mana eerder te kunnen oproepen.

- Early draw was nog niet goed genoeg met Vivien, Champions of the wild dus ik ga 1x Vivien's Arcbow nu proberen en kijken hoe dat voelt. Als dat goed aanvoelt dan komt er een tweede in de plaats van vivien, champion ov the wild. Die kaart is ook goed tegen Esper Control dus misschien krijg ik het gecombineerd met de feathercombo (tot 3drop Vivien's arcbow gebruiken waardoor 80% van de creatures kan worden gecast dus waarom ook niet proberen);
- Misschien 2 Grand Lord Warha nog proberen omdat de gegenereerde mana meegaat naar de volgende beurt. Het casten van pumpingspells en trash iedere beurt is duur en Goreclaw past niet echt in het deck omdat in dit deck het grootste castingcost in principe maar 5 mana is (minus 1x mana van paradise druid). Maar dan moet ik er weer rares voor uitgeven en zekerheid dat het goed uitpakt heb ik hier natuurlijk niet. Maar het is aannemelijk dat deze kaart het deck betrouwbaarder maakt maar verder is het niet echt een kaart die je snel gebruikt en dus een beetje zonde van de wildcard. We denken er nog over na!
- Ik vind die Zhur tsaa goblin ook niet echt interessant, ik kan hem vervangen voor thorn leuteniant en siegehorn seratops, maarja dan zit er weer een mindere voorspelbare lijn in het deck.
- Het is aannemelijk dat tzt er 4 copies van peltcollector in zitten ipv skymaster aspirant, de castbaarheid op turn 1 wordt dan ook direct een paar procentpunt beter. Sowieso vind ik peltcollector een der beste creaturekaarten in MtG.
[ Voor 19% gewijzigd door govie op 07-05-2019 22:42 ]
Tot nu toe in b01-ranked 64% gewonnen over 25 games and climbing (slowly) met de onderstaande versie op de foto. Link naar matchup-overzicht hiero. Daarnaast had ik 3 foutjes gemaakt, zonder deze fouten zat ik rond de 76% winrate. De laatst geposte tricolorversie had aan 24 landjes net iets te weinig, dus heb 2x rhytm of the wilds vervangen voor 2 mountains (betrouwbaarheid is belangrijk). Daarnaast Tenth District Legionaire weer Zhur Tsaa Goblin laten vervangen, is toch gewoon een betere kaart.

Ik ben niet ontevreden en blijf nog lekker effe doorklooien in Naya zolang ik niet heb kunnen aantonen dat het zuigt. 64% winrate met een outlook naar 76% is niet een slechte doelstelling voor de eerste brew van een noob in b01 ranked.
Wat ik nog kan verbeteren aan het deck zelf is draw. Ik denk dat Risk-Factor eventueel beter is dan 3drop planeswalker Vivian, dus daar zal ik eens over nadenken of dat ik daar wel 2 rares aan wil uitgeven tezamen met 1 rare voor een extra Goreclaw, dat beest heeft wel impact toch. Laat me 1x per beurt extra trash/collision/surestrike casten als ik een 5drop summon wat in weze onderdeel uitmaakt van de primaire winconditie en de secundaire winconditie raze-boar-ferry 2 mana eerder laat casten. Daarnaast heeft goreclaw veel synergy met God--Eternal Rhonas (double damage + trample aura) waardoor Rhonas iets meer impact kan hebben op het verloop van een langer potje.

Ik ben niet ontevreden en blijf nog lekker effe doorklooien in Naya zolang ik niet heb kunnen aantonen dat het zuigt. 64% winrate met een outlook naar 76% is niet een slechte doelstelling voor de eerste brew van een noob in b01 ranked.
Wat ik nog kan verbeteren aan het deck zelf is draw. Ik denk dat Risk-Factor eventueel beter is dan 3drop planeswalker Vivian, dus daar zal ik eens over nadenken of dat ik daar wel 2 rares aan wil uitgeven tezamen met 1 rare voor een extra Goreclaw, dat beest heeft wel impact toch. Laat me 1x per beurt extra trash/collision/surestrike casten als ik een 5drop summon wat in weze onderdeel uitmaakt van de primaire winconditie en de secundaire winconditie raze-boar-ferry 2 mana eerder laat casten. Daarnaast heeft goreclaw veel synergy met God--Eternal Rhonas (double damage + trample aura) waardoor Rhonas iets meer impact kan hebben op het verloop van een langer potje.
[ Voor 40% gewijzigd door govie op 09-05-2019 16:10 ]
Sommige tegenstanders zijn ook echt schuimbekkend TRAAG de laatste tijd.

[ Voor 10% gewijzigd door SkyStreaker op 12-05-2019 19:18 ]
Erg frustrerend inderdaad. Dat je met een volle board na moet denken kan ik begrijpen, maar een minuut nemen om in de eerste paar beurten überhaupt een landje neer te leggen kan ik haast niet anders interpreteren als een bewuste poging om de tegenstander te frustreren. Helaas heb je niet echt pogingen om je tegenstander de waarheid te zeggen, dus ik gooi er vaak maar een paar keer cynisch 'nice' tegenaan als iemand eindelijk een landje neerlegt.SkyStreaker schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:18:
Sommige tegenstanders zijn ook echt schuimbekkend TRAAG de laatste tijd.![]()
![]()
Dit weekend twee potjes WotS draft gespeeld. 5/3 met een G/R proliferate deck, 3/3 met een B/G proliferate. Die witte tap all opponents creatures kaart heeft me in die tweede poging toch helaas twee keer genekt.
ik ga vandaag eens kijken of ik een zwart wit aristocracts deck kan maken.
flink aggro deck, maar dat boeit niet
speel nu w/u/g die speelt ongeveer op 60% winst op gold lvl 2
flink aggro deck, maar dat boeit niet
speel nu w/u/g die speelt ongeveer op 60% winst op gold lvl 2
voor de liefhebber, wat decks die hoog staan in de mythic ranking op dit moment
https://magic.wizards.com...tructed-league-2019-05-13
Ik dacht laat ik die white weenie eens proberen, maar die is echt zo kwetsbaar tegen ritual of soot of deafening clarion en die kreeg ik gisteren echt in de helft van de potjes tegen me.boemmie schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:48:
voor de liefhebber, wat decks die hoog staan in de mythic ranking op dit moment
Kan iemand mij op weg helpen richting de sterkste standard decks van het moment? Mijn doel is (gek genoeg) zoveel mogelijk draften, en daarvoor moet ik gold farmen.
Heb het met RDW geprobeerd, maar ik vind dat deck toch wel erg vaak op zijn bek gaan en het kost me meer gold dan het oplevert. Iemand tips? Liefst dus ook enigszins snelle decks zodat de potjes minder lang duren.
Heb het met RDW geprobeerd, maar ik vind dat deck toch wel erg vaak op zijn bek gaan en het kost me meer gold dan het oplevert. Iemand tips? Liefst dus ook enigszins snelle decks zodat de potjes minder lang duren.
op het YT kanaal van magic esport staan magic pro league (MPL) games met commentaar. je kan daar kijken naar eventuele decks voor standard die door pro's worden gespeeld. zitten wel aantal aggro decks tussen.Stoffa schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:51:
Kan iemand mij op weg helpen richting de sterkste standard decks van het moment? Mijn doel is (gek genoeg) zoveel mogelijk draften, en daarvoor moet ik gold farmen.
YouTube: Magic: The Gathering Esports
Je kan ook kijken op https://www.mtggoldfish.com, als je dan boven in het menu op decks -> metagame drukt zie je ook de meest gespeelde meta decks. op die pagina is aan de rechter kant ook een lijst te zien met de decks die gespeeld zijn op de laatste toernooien.Stoffa schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:51:
Wat probeer je te doen? Voor je dailies zou ik naast de winrate ook kijken naar de gemiddelde duur van een potje. Voordeel van RDW is dat je na een paar beurten al wel weet of je gaat winnen of niet (of zelfs al gewonnnen hebt).Stoffa schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:51:
Naast RDW is mono blue tempo wel een redelijk effectief aggro deck (zoiets dus).
White weenie en feather / boros aggro zijn ook wel opties, al blijven al die opties wel ietwat kwetsbaar voor dingen als Ritual of Soot / Deafening Clarion.
Je dailies kosten je verder geen gold, dus ik denk dat je constructed events probeert te spelen voor gold? Dan is het vooral een kwestie van zien wat voor decks je veel tegen je krijgt en daar een effectieve counter tegen proberen te bouwen.
Nice! Wist niet dat er een topic was hier. Zelf nu ook een paar weken aan het spelen. Inmiddels gold 4 op de helft. Met een gemodificeerd Satyr Exchanter deck. Meeste van jullie al wat hoger zo te zien
Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black
Het seizoen is ook weer bijna ten einde dus dan reset de rank weer.

En ik maar denken dat dat algoritme iets was aangepast? Vrij letterlijk: landje landje landje landje landje...
Ik heb ook wel van die dagen waarbij je of 2/3e land krijg in je mono deck met 18 landjes of constant mana / color screw. Dat kost me dan ook uit frustratie vaak enige vooruitgang in season die ik heb geboekt.SkyStreaker schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:13:
[Afbeelding]
En ik maar denken dat dat algoritme iets was aangepast? Vrij letterlijk: landje landje landje landje landje...
Vandaag maar eindelijk eens een gruul deck gemaakt, aangevuld met Rhonas en Ilharg. Wat speelt dat heerlijk in de huidige meta zeg. 
Ik heb serieus al drie mensen gehad die met hun eeuwige turn 2 Thought erasure een nullhide weggooiden, uiteraard gevolgd door een rage quit.
Zhur / Spellbreaker zijn ook heerlijk om net buiten de shock / bolt range te blijven en vine mares / nullhides doen het ook leuk tegen control decks.
Ik heb serieus al drie mensen gehad die met hun eeuwige turn 2 Thought erasure een nullhide weggooiden, uiteraard gevolgd door een rage quit.
Zhur / Spellbreaker zijn ook heerlijk om net buiten de shock / bolt range te blijven en vine mares / nullhides doen het ook leuk tegen control decks.
Ik gebruik daar Suncleanser voorMugwump schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:56:
Met counter bedoel ik niet die +1/+1 dingen hè?SkyStreaker schreef op zondag 2 juni 2019 @ 19:12:
[...]
Ik gebruik daar Suncleanser voorCheap 1/4 en nog nuttig tegen de meeste counterdecks
(pridemate anyone?)
Ik bedoel counterspells. Als je een carnage tyrant op het bord krijgt is het sowieso vaak einde oefening, maar rhythm of the wild en hexproof dingen als nullhide en vine mare doen het ook erg goed tegen decks met genoeg removal en counterspells.
Snap ik, met deze doelde ik erop dat ik niet meteen zorgen heb om 2 of 3 dmg spells zoals degene die jij op noemt 🤣
Mja, suncleaner is weer niet echt een bedreiging. Helpt tegen kleine creatures met 1 toughness, maar veelal is dat niet genoeg.SkyStreaker schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:57:
Snap ik, met deze doelde ik erop dat ik niet meteen zorgen heb om 2 of 3 dmg spells zoals degene die jij op noemt 🤣
Allemaal onderdeel van strategieMugwump schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:01:
[...]
Mja, suncleaner is weer niet echt een bedreiging. Helpt tegen kleine creatures met 1 toughness, maar veelal is dat niet genoeg.
Laatst begonnen met een Esper deck met zowaar creatures er in. Werkt echt rete goed.
was echt zo klaar met mijn 15 wins:)
was echt zo klaar met mijn 15 wins:)
Geen Core 2020 verhalen?
Hoewel de battlepass een draak is met z'n XP limieten waardoor je 'verplicht' bent dagelijks te spelen in plaats van alles in een weekend te doen, zijn de nieuwe elemental kaarten wel erg leuk. Vooral:

Op zichzelf al ok, maar met andere kaarten kan het snel uit de hand lopen.
Met de nieuwe 3 mana Chandra bijvoorbeeld krijg je elke beurt 2 elementals en dus twee keer z'n effect. Ook in een G/U(/W) deck erg sterk met bijvoorbeeld Nissa en Hydoid Krasis.
Ik speel het in een R/G met U voor de Reef. Niet super competitief, maar erg geestig om te zien als alle Core 20 elementals zoals Risen Reef, Overgrowth Elemental en Creeping Trailblazer en Chandra met elkaar samenwerken met Banefire, Domri en Nissa als ondersteuning/afmakers.

Hoewel de battlepass een draak is met z'n XP limieten waardoor je 'verplicht' bent dagelijks te spelen in plaats van alles in een weekend te doen, zijn de nieuwe elemental kaarten wel erg leuk. Vooral:

Op zichzelf al ok, maar met andere kaarten kan het snel uit de hand lopen.
Met de nieuwe 3 mana Chandra bijvoorbeeld krijg je elke beurt 2 elementals en dus twee keer z'n effect. Ook in een G/U(/W) deck erg sterk met bijvoorbeeld Nissa en Hydoid Krasis.
Ik speel het in een R/G met U voor de Reef. Niet super competitief, maar erg geestig om te zien als alle Core 20 elementals zoals Risen Reef, Overgrowth Elemental en Creeping Trailblazer en Chandra met elkaar samenwerken met Banefire, Domri en Nissa als ondersteuning/afmakers.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB
Ook even gems sparen en uitrekenen of die premium mastery de 3400 gems waard is.
Heb al een paar elemental decks tegen me gehad, werken best leuk.
Heb al een paar elemental decks tegen me gehad, werken best leuk.
Er is in ieder geval geluisterd naar de klachten over de battlepass:
https://www.fanbyte.com/t...mtg-arena-mastery-system/
Niet meer verplicht dagelijks spelen om er het maximale uit te halen dus.
https://www.fanbyte.com/t...mtg-arena-mastery-system/
Niet meer verplicht dagelijks spelen om er het maximale uit te halen dus.
Jammer dat het topic niet zo heel erg loopt
Ik heb nog 2 promo-codes: LevelUp en PlayM20
Ik heb nog 2 promo-codes: LevelUp en PlayM20
Ik speel nog steeds regelmatig. Momenteel meestal Bant Ramp: https://www.channelfireba...-the-1-deck-on-mtg-arena/
Zit in goud 2 geloof ik, probeer op het moment vooral beter te worden in BO3 (daarom helpt zo'n sideboard guide ook goed).
Top 16 van de mythic qualifiers, misschien moet ik toch ook maar weer naar vampires
Kavartech - Mono Green
Vearato - Vampires
Swifth - Bant Scapeshift
John1111 - Vampires
Honey - 4 color Legendaries
kbzx - Vampires
EasyMac - Vampires
StanCifka - 4 color Legendaries
Coraiola - Vampires
PDG - Bant Scapeshift
enoo - Boros Feather
InqulsltoR - Boros Feather
MTGIncomitatus - Bant Scapeshift
DarkMonaldson - Boros Feather
sebastianpozzo - Bant Scapeshift
edmvyrus - Boros Feather
Zit in goud 2 geloof ik, probeer op het moment vooral beter te worden in BO3 (daarom helpt zo'n sideboard guide ook goed).
Top 16 van de mythic qualifiers, misschien moet ik toch ook maar weer naar vampires
Kavartech - Mono Green
Vearato - Vampires
Swifth - Bant Scapeshift
John1111 - Vampires
Honey - 4 color Legendaries
kbzx - Vampires
EasyMac - Vampires
StanCifka - 4 color Legendaries
Coraiola - Vampires
PDG - Bant Scapeshift
enoo - Boros Feather
InqulsltoR - Boros Feather
MTGIncomitatus - Bant Scapeshift
DarkMonaldson - Boros Feather
sebastianpozzo - Bant Scapeshift
edmvyrus - Boros Feather
[ Voor 46% gewijzigd door Hoof op 20-08-2019 07:57 ]
Ik ben als zelfverklaard controlhater toch overstag gegaan. In het kader van de variatie een tijd terug maar eens een Dimir control deck gemaakt om me te kunnen verplaatsen in control spelers, zodat ik er zelf ook beter tegen werd. Inmiddels is het juist m'n favo deck geworden, ook omdat veel aardige decks die ik had als Gruul / Illharg, GW proliferate en Ajani's niet echt lekker meer werken tegen al die opgefokte Core 2020 decks.
Ik ben ook van mening dat er nog best een leuk BW lifegain deck te bouwen moet zijn met o.a. die nieuwe pridemate generator Ajani's Planeswalker en Bloodthirsty Aerialist, al zal het geen topdeck zijn.
Ik ben ook van mening dat er nog best een leuk BW lifegain deck te bouwen moet zijn met o.a. die nieuwe pridemate generator Ajani's Planeswalker en Bloodthirsty Aerialist, al zal het geen topdeck zijn.
De set is bijna volledig gespoiled, indien je ze nog niet gezien hebt kan je op mythicspoiler.com kijken.
Hebben jullie al een leuke kaart gevonden om een deck omheen te bouwen?
Knights lijken wel een leuk thema waar je nu een mooi deck omheen kunt bouwen. Smitten swordmaster geeft je ook nog wel een aardige optie.Volrath_ schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:52:
De set is bijna volledig gespoiled, indien je ze nog niet gezien hebt kan je op mythicspoiler.com kijken.
Met Irencrag Feat moet ook wel wat te verzinnen zijn. Sundering stroke er achteraan is wel geinig op zich.
Vantress Gargoyle past mooi in een mill / discard deck. Into the story past daar ook goed bij, evenals overwhelmed apprentice, so tiny en eye collector.
Adamant en de "when you draw your second card" mechanics lijken net iets te zwak om er een deck omheen te bouwen. Met adventures valt ook nog wel wat leuks te brouwen.
Ik ga golgari stompy proberen met de power houses questing beast/bridge troll en garruk. Sterke midrange creatures en lategame met garruk winnen.
Removal met assasins trophy en de nieuwe knight wat removal/creature in 1 is.
Removal met assasins trophy en de nieuwe knight wat removal/creature in 1 is.
Ik heb het gevoel dat ik een aantal van de gratis kaarten en NPE deck upgrades mis. Heeft iemand hier toevallig ook last van gehad? Zo zat ik afgelopen weekend bijvoorbeeld op Reddit te zoeken naar een mooie decklist van een combinatie van een aantal van de gratis decks en ik kwam het volgende tegen, waarvan ik redelijk wat kaarten lijk te missen (zoals Gnarlback Rhino):
From the Gruul Clans:
2 Leafkin Druid
1 Domri's Ambush
1 Thrash // Threat
1 Gruul Spellbreaker
2 Savage Smash
2 Frenzied Arynx
1 Ravager Wurm
1 Stomping Ground
From the Forest's Might:
3 Barkhide Troll
4 Rabid Bite
3 Season of Growth
3 Gnarlback Rhino
2 Gargos, Vicious Watcher
2 Aggressive Mammoth
1 Voracious Hydra
From the Simic Combine:
1 Incubation Druid
1 Voracious Hydra
2 Titanic Brawl
From the Selensya Conclave:
3 Paradise Druid
From the Golgari Swarm:
2 Kraul Harpooner
Then add:
4 Rugged Highlands
5 Mountains
13 Forests
Nergens kan ik een goed overzicht vinden van de gratis kaarten en decks welke ik zou moeten hebben dus het is wat lastig valideren.. vandaar mijn post hier.
From the Gruul Clans:
2 Leafkin Druid
1 Domri's Ambush
1 Thrash // Threat
1 Gruul Spellbreaker
2 Savage Smash
2 Frenzied Arynx
1 Ravager Wurm
1 Stomping Ground
From the Forest's Might:
3 Barkhide Troll
4 Rabid Bite
3 Season of Growth
3 Gnarlback Rhino
2 Gargos, Vicious Watcher
2 Aggressive Mammoth
1 Voracious Hydra
From the Simic Combine:
1 Incubation Druid
1 Voracious Hydra
2 Titanic Brawl
From the Selensya Conclave:
3 Paradise Druid
From the Golgari Swarm:
2 Kraul Harpooner
Then add:
4 Rugged Highlands
5 Mountains
13 Forests
Nergens kan ik een goed overzicht vinden van de gratis kaarten en decks welke ik zou moeten hebben dus het is wat lastig valideren.. vandaar mijn post hier.
Heb alle kaarten behalve vanaf From the Simic Combine:
Voor de afwisseling eens geprobeerd om een mill deck in elkaar te knutselen. Eerst mono blue, maar dat valt nog wel tegen aangezien je erg weinig hebt waarmee je op de handrem kunt gaan staan. Het enige wat je kunt hopen is dat je snel genoeg millt of je tegenstander geen removal heeft voor vroege vantress gargoyles.
Daarna een dimir variant geprobeerd met de nodige removal. Beetje irritante match-ups, maar daar lijkt iets meer potentie in te zitten. Drown in the Loch is wel een geinige kaart in zo'n deck.
Daarna een dimir variant geprobeerd met de nodige removal. Beetje irritante match-ups, maar daar lijkt iets meer potentie in te zitten. Drown in the Loch is wel een geinige kaart in zo'n deck.
De laatste tijd, erg langzame spelers - niet normaal meer