[PC] Magic the Gathering: Arena

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:03
Mede-auteurs:
  • HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

• Vinno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 06:30

Vinno

Afbeeldingslocatie: https://cdn.xgn.nl/articles/970/m/magic-the-gathering-rpg-aangekondigd-voor-pc-en-console-112786-1.jpg

Magic: The Gathering is een Trading Card Game (afgekort TCG) dat al sinds 1993 wereldwijd actief gespeeld wordt. Het spel kan zowel met 2 of meer spelers gespeeld worden, met als doel van het spel je tegenstanders' levenspunten naar 0 te brengen of op een andere manier te winnen. Allereerst om het spel te kunnen spelen is een deck van (minstens) 60 kaarten nodig. In een deck mag elke kaart maar 4 maal zitten, op basic land-kaarten na.

Speelmogelijkheden
Papier
In je LGS (Local Game Store) kun je decks/boosterpacks kopen en hiermee een verzameling opbouwen waarmee je in diezelfde LGS of met vrienden Magic kan gaan spelen.
Uiteraard kan je tegenwoordig ook Magic spelen op de computer. Voorheen gebeurde dit via Magic Online, wat ook nog steeds gespeeld wordt. Ondertussen is Magic Arena geïntroduceerd, al is dit op dit moment nog wel een open beta.

Formats
Op dit moment zijn er ongeveer 18.000+ verschillende Magic kaarten, waarmee in verschillende 'Formats' gespeeld kan worden. Zo gebruik je bijvoorbeeld in Standard alleen de kaarten uit de sets die de afgelopen 2 jaar zijn uitgekomen en heb je dus maar de beschikking van een gedeelte van de bovengenoemde 18.000+ kaarten.
Dit zorgt er voor dat ook nieuwkomers een goede kans hebben om het spel goed te leren begrijpen en niet meteen een nadeel hebben ten opzichte van mensen die het spel al erg lang spelen (en dus meer kaarten tot hun beschikking hebben). Al blijft een Trading Card game natuurlijk altijd wel deels afhankelijk van de investering van de speler.
In Magic the Gathering Arena kan je alleen maar Standard spelen overigens.

Links:
Officiele Magic the Gathering website
New to Magic guide
Mtggoldfish.com Site met veel informatie en waar je zelf decks kan maken en delen met anderen
Cardmarket.eu Grote Europese website om (papieren) Magic kaarten te kopen en verkopen

Magic the Gathering Arena gameplay

[YouTube: MTGA - Fun!! Simic Ooze deck gameplay - Ravnica Allegiance]
[YouTube: MTGA - Massive Gruul army!!]
[YouTube: MTGA - Gruul VS Red Aggro! See how it ends!]

[ Voor 88% gewijzigd door SkyStreaker op 10-04-2019 18:36 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1026657

Hmm, heb een invite gekregen, helemaal vergeten te spelen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-06 21:19
Heb me eens aangemeld kijken of ik een invite krijg

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Zit al tijden te wachten op een invite. :( Speel nog wel Duels maar dat wordt minder. Heb van ellende maar Eternal gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Heeft bij mij 4 weken geduurd! Maar oh man, het is het wachten waard! Veel variatie in de decks, als je de fora na gaat (https://forums.mtgarena.com/forums) is er wat gezeur over F2P, maar... wanneer niet? En dat is B/U een beetje domineert, maar in mijn ervaring valt dat reuze mee. Fantastisch leuke combo's zijn te zien en te maken! Laatst nog 1 die op beurt 3 even "56" levens scoorde XD.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Dat BU dominant is, is op zich niet gek. Er zitten nog niet zoveel kaarten in de beta. Maar vanaf deze week wordt Dominaria toegevoegd en het Amonkhet blok gaat binnenkort ook worden toegevoegd.

De commentaren op de F2P zijn naar mijn mening geen gezeur maar terecht commentaar. Als Arena zo vrekkig is met goud en packs dat het niet mogelijk is om binnen een rotatie een deck te maken, dan zal het heel moeilijk worden om een succes te worden. En de meeste mensen op de forums willen toch echt dat het een succes wordt.

Neem bijvoorbeeld Eternal. Dit weekend ben ik gestart. Op dit moment heb ik genoeg kaarten voor twee budget ranking decks. Kan ik iedere dag draften en verdien genoeg voor een volgende draft. En ik moet nog twee onderdelen van de tutorial afmaken en kan ik nog meer makkelijk goud en packs verdienen. Ze weten dat ze veel kleiner zijn dan de marktleider en hebben zich daarop ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:08

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Maar ik snap het niet helemaal, als deze MTG free 2 play is, dan is dat toch juist mooi? Tenslotte: gratis!

Magic Online heb ik zelf nooit gespeeld, al wil ik al jaren graag is online een potje spelen, maar die client/game sprak me niet aan. MTG Arena lijkt meer op hearthstone, en dat heb ik wel heel even gespeeld, mooie, goeie client, maar dan pay2win (maar heeft helaas de diepgang van een pakje roomboter dat spel).

Heb mij al ingeschreven voor de Beta, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
CT schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:09:
Maar ik snap het niet helemaal, als deze MTG free 2 play is, dan is dat toch juist mooi? Tenslotte: gratis!
Ze zullen een goede plek moeten vinden tussen p2w en f2p. Te goedkoop en ze verdienen niks. Maar als ze het te duur maken dan zullen er veel minder spelers op af komen en dat is niet goed voor de game. Op dit moment zitten ze aan de veel te dure kant, ze zijn veel duurder dan Hearthstone. Hoe ze spelers uit andere games binnen willen halen op deze manier is voor mij een raadsel.
Maar de game is nog in beta en een groot deel van de economie is nog niet geimplementeerd, dus het kan nog een stuk beter worden. Daar staat tegen over dat WotC een trackrecord met papier en digitale magic heeft en die is niet goed(koop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Er zijn toch genoeg 'succes' modellen, neem bijna alle Blizzard games:
- Overwatch betaal je initieel en daarna 'kan' je micro transacties doen, maar voor de gameplay maakt het niet uit. (skins e.d) die speel je ook vrij door gewoon te spelen.
- Bij Heroes of the Storm betaal je niks, en 'kan' je alles vrij spelen, maar kost gewoon heel veel tijd. Maar dat geeft ook wel weer een gevoel van voldoening als je genoeg muntjes gespaard hebt en er iets voor kan 'kopen'.

Games als Elite slaan de plank mis, die vind ik weer erg gretig, daar betaal je best aardig initieel maar vervolgens is echt alles 'cosmetisch' een schandalig dure micro transactie - gevolg is dat je geen cent meer uitgeeft.

Wat ik nu 'lees' lijkt het alsof ze het model van Heroes of de Storm aan houden, waarbij je dus package-deals kan kopen of alles vrij spelen door gewoon te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Op dit moment bestaat het volgende probleem met vrijspelen door te spelen, dus zonder geld te gebruiken. De sets roteren zo snel en zijn zo groot, dat het met het huidige beloning systeem niet mogelijk is om als f2p speler een T1 deck te maken. De beloning is vele malen lager dan bijvoorbeeld in Hearthstone.

Ik vind het geen enkel probleem om ieder jaar wat geld in een f2p game te stoppen. De schoorsteen moet daar ook blijven roken. Maar als ik iedere 3 maanden 100 euro er in moet steken om mee te kunnen doen dan houdt het gewoon op. En daar lijkt het nu wel op met het huidige systeem. Dat is ook de reden dat ik ben gestopt met MTGO en daar kun je je kaarten nog verkopen of omzetten naar papier.

[ Voor 9% gewijzigd door Ryack op 24-04-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Misschien dat ik MTG te lang niet heb gespeeld, maar in 'mijn tijd' kwam er elke keer een editie uit zoals 4th en een serie zoals ice age of chronicles. Ik had niet de indruk dat dit maandelijks was, eerder jaarlijks.
Misschien dat de snelheid er nu harder in zit, dan wordt het met vrijspelen wel een dagtaak inderdaad.
In combinatie met starterdecks en boosters (..maar ook ruilen of los kopen) zat je toch snel op een redelijk functionerend deck.

Maar stel ze doen elke 6 maanden een serie, en je koopt een deck+5boosters, aan welke kosten zit je dan op dit moment in arena?
En aangezien ruilen / ps. kopen niet kan, betekend dit niet dat het spel gewoon gevarieerd gaat worden?
Dus dat de 'meta' decks achterwege blijven en mensen creatief moeten zijn?

Of, zoals het dan helaas vaak gaat :P zijn er een X aantal 'no-lifers' die wel alles vrij spelen elke serie en altijd met hun T0 decks alles winnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
4th is wel een hele lange tijd geleden. ;)

Tegenwoordig brengen zet 4 sets per jaar uit. Dat is iedere drie maanden een nieuwe set. Standard wordt gespeeld met de laatste twee blokken (set van 3). Zodra de eerste set van een nieuwe blok uitkomt roteert de oude blok uit standard. Je speelt dus altijd met kaarten uit 4 - 6 sets.

Er wordt hevig gespeculeerd op de forums. Berekeningen voor een volledige speel set (4x) van iedere kaart van een set kan tussen de 350 en 500 packs kosten. Maar aangezien je geen volledige speel set nodig hebt zit het aantal verwachte packs iets lager zo rond de 100-150. En dat is iedere 3 maanden. De prijs van packs is nog niet bekend maar algemeen wordt $1 per pack aangenomen. Zou mij niet verbazen als wij hier gewoon 1 euro moeten betalen. En dan kom je dus op 100 euro iedere drie maanden.

Nog meer speculatie op het forum. Een f2p speler zal er 3-6 maanden over doen om de kaarten in een set te verzamelen. Afhankelijk van de hoeveelheid geluk tijdens het openen van de gratis packs. Je gaat dus altijd achter de feiten aanlopen. Tegen de tijd dat je een T1 deck bij elkaar hebt roteert het blok of is de meta door een nieuwe set zodanig gewijzigd dat het geen T1 deck meer is.
Als f2p speler kun je zelf proberen wat te brouwen. Maar over het algemeen ga je gewoon geroflstomped worden door de grote jongens met een geldboom in de tuin.

Wat ik waarschijnlijk ga doen is gewoon een beetje voor de fun rommelen en goud sparen voor drafts en events. Maar waar ik normaal gesproken ieder jaar wat geld in een f2p spel pomp ga ik dat hier niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Aha ja, dan zal de f2p een soort race naar de bodem worden.. :|

Maar wat je bijvoorbeeld bij Heroes of the Storm ziet is dat je pas mee mag doen met ranked-matches als je genoeg heroes unlocked hebt. Dus je hebt dan standaard een groep die tegen elkaar speelt met een geldboom of teveel tijd, en in de casual spelletjes zitten alleen de mensen die het voor de 'fun' spelen.

Dit is een balans die wellicht ook in Arena mogelijk is. Pas als je een X aantal kaarten en speeluren bezit mag je meedoen voor het 'eggie'. En anders speel je binnen een groep die ook casual speelt.

Gooi je beide op 1 hoop, ja dan is de lol er voor mij bijv. snel af. Maar het is nog vroeg dag.. ik heb geen invite, 't nog nooit gespeeld en ik neem aan dat op basis van deze beta-feedback ze nog de boel fine-tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Spaar in het begin gewoon even zoveel mogelijk wildcards tot er wat nieuws uitkomt of geef er een paar uit aan een type deck die fijn vindt spelen en zoek er wat kaarten uit die dat voor jou aanvullen. Dat hele "je moet er 60 hebben anders speel je niet gericht" ervaar ik als twijfelachtig. Met een enigzins uitgebalanceerd dek van 66 win ik meer dan met 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
De prijs van gems en events is bekend.

Je moet eerst gems kopen en van de gems koop je dan packs. De prijs per pack is tussen de $1.33 en $1. Maar om op $1 per pack te zitten moet je de 20k gem bundel kopen en die kost $100. Een bundle van 90 packs kost 18k gems. Ze gebruiken de hotdog en brood methode. Welke bundel je ook koopt, je houdt altijd gems over en als je die wilt gebruiken zul je meer gems moeten kopen. :(

De goud opbrengst van de quests en eerste win ieder dag zijn iets omhoog. Je moet nu 1k goud per dag kunnen verdienen met tussen de 60 en 90 minuten spelen.

Drafts zijn 5k goud per keer. Je moet minimaal 6 games winnen om infinite te kunnen gaan met draften. Maar de match making is niet per pod maar gebasseerd op rating. De meeste spelers zullen op 50% zitten en dat is 3.5 wins en dus altijd verlies maken. Als je f2p wilt spelen zit je op 1 draft per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 14:55
Ik ben hem ook aan het spelen, en het speelt inderdaad heerlijk weg.

Voor de beginnende speler: Het default Dino deck wat je krijgt met toevoeging van Gishath (had direct maar 1 Mystic Wildcard daar aan uit moeten geven, en daarna rustiger Wildcards opsparen voor een beter deck (aldoende leert men)) is absoluut goed genoeg om 50%+ van de games te kunnen winnen.

Wat ik persoonlijk jammer vind is dat er te veel "gelijke decks" zijn (Dino, B/W Vampires, Merfolk, Black Zombie/Scarab God), dat ik in 90% van de gevallen al kan inschatten of ik hem ga winnen of niet.
Hoop dat met de komst van Dominaria er weer wat meer verscheidenheid is.

Ik doe iedere dag de dailies (vind persoonlijk deze F2P manier geweldig). Dat is voor mij (ook) straks goed genoeg om Casual mee te blijven doen, totdat ik eigen decks bij elkaar heb gespaard :) .

[ Voor 17% gewijzigd door StarWolfer op 26-04-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-06 10:28

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ryack schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:03:
De prijs van gems en events is bekend.
Drafts zijn 5k goud per keer. Je moet minimaal 6 games winnen om infinite te kunnen gaan met draften. Maar de match making is niet per pod maar gebasseerd op rating. De meeste spelers zullen op 50% zitten en dat is 3.5 wins en dus altijd verlies maken. Als je f2p wilt spelen zit je op 1 draft per week.
Dat is wel vervelend. Als je goeien bij elkaar zet in draft kun je bijna niet meer infinite gaan omdat je veel meer gaat verliezen. Dan wordt zo'n draft nog meer een kwestie van geluk ipv skill. Immers, als je een goeie drafter bent kun je ondanks een slechtere kaartpool toch veel winnen, maar als je altijd tegen andere goeie drafters speelt neemt de factor geluk weer flink toe.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:11
Heb zelf ook de beta, maar het trekt mij niet. Ook met bovenstaande dat het waarschijnlijk erg veel investeren wordt om bij te blijven.
Het draft principe vond ik het leukst in mtgo, maar heeft mij wl klauwen met geld gekost. Ik zie Arena niet als een update op MtGo tot dusver.

Ik blijf lekker bij Elder scrolls Legends. Leuk spel en free to play is goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Ooooh, de nieuwe update bevalt mij zeker. Meer speelmodi en sterk, sterk verbeterd uiterlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Zonet een paar gekke potjes gespeeld :) Dan krijg ik steeds alleen maar spells, volgende potje alleen maar lands XD - Terwijl de ratio op orde is. RNG-us, u no like me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

AequitasII schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:14:
Ik blijf lekker bij Elder scrolls Legends. Leuk spel en free to play is goed te doen.
:9 nooit geweten dat Elder Scrolls een TCG had, nog multi-platform ook (windows & mac) itt Arena, speelt tot nu toe erg fijn, leuker dan 'heartstone', al is de RNG ook wel sterk, het voelt wat gebalanceerder (prophecy cards-system mocht je ineens super snel afgemaakt worden, heb je nog een stro-halm).

Tijdens de installatie in steam kwam ik erachter dat ook Valve zelf met een TCG gaat komen, Artifact, het wordt dus wel erg druk in het genre ineens :*) erg leuk. Snap nu ook de 'klachten' op Arena beter betreft F2P, want dat landschap wordt inderdaad wel erg gedomineerd door meer 'vergevende' spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Op dit moment is het hek van de dam. Er kan betaald worden om packs te krijgen. Je wordt, naar mijn gevoel, nu om de oren geslagen met 60-decks waarin minsten 2 god en planewalker in zit. Om maar te zwijgen van veel legendaries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:18
SkyStreaker schreef op zondag 29 april 2018 @ 11:54:
Op dit moment is het hek van de dam. Er kan betaald worden om packs te krijgen. Je wordt, naar mijn gevoel, nu om de oren geslagen met 60-decks waarin minsten 2 god en planewalker in zit. Om maar te zwijgen van veel legendaries.
Dus hetzelfde als de physical game.. who would've thought :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
corset schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:06:
[...]

Dus hetzelfde als de physical game.. who would've thought :D
Hahahaha, zoveel was ik ze niet tegengekomen in die hoedanigheid hoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:18
SkyStreaker schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:53:
[...]

Hahahaha, zoveel was ik ze niet tegengekomen in die hoedanigheid hoor _/-\o_
Ik kom nog uit de Ice Age tot Fifth Dawn tijd, het niveau waarmee er nu op FNM specifieke kaarten worden gekocht/gespeeld is echt bizar. Net Decking is nog nooit zo aanwezig geweest

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 14:55
SkyStreaker schreef op zondag 29 april 2018 @ 11:54:
Ik ben het met je eens. Ik win bijna helemaal niks meer, tenzij de tegenstander een slechte draw heeft. Ik ben nu uren aan het spelen om af en toe een potje te winnen voor behalen van de dailies als het geen simpele "speel 20 blue or white spells" quest is, maar ik moet winnen met een specifiek multi-colour deck.

Ik heb daarnaast simpelweg te weinig goede kaarten voor 1 goed deck om mee te komen in Quick Constructed. Moet ik er nu dus 20 euro tegenaan gooien voor 3400 gems, en dan krijg ik 15 packs waarvan een kans op geen enkel Mythic ? Dat ga ik echt niet doen.

Het spel begint ineens ENORM zijn plezier te verliezen voor me. Ik heb echt een soort van gratis "Arena" mode nodig, want ik ben echt niet bereid om continu te betalen :/

[ Voor 16% gewijzigd door StarWolfer op 01-05-2018 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Als je reddit en het forum van WotC een beetje volgt dan lees je dat mensen nu al honderden dollars en in sommige gevallen zelfs meer dan duizend dollar er in pompen om aan kaarten te komen. Ik vrees dat dit een bevestiging voor de ontwikkelaar is dat ze op de goede weg zitten. Daardoor verwacht ik niet dat het nog beter gaat worden voor f2p spelers of spelers die gewoon wat minder willen betalen. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nllight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 18:55
Ik speel ook de beta, en inderdaad nadat de update uitkwam dat je gems kunt kopen, heb je als f2p speler geen kans meer in quick construct. Alleen nog wat kans bij de normale ranked games omdat mensen ook hun dailies moeten halen. Erg jammer het is gewoon weer net als altijd tegenwoordig p2w. Als je niks koopt kun je nooit meer bijkomen of je heb extreem veel geluk. De kopers lopen ook alleen maar harder uit want met elke booster die je koopt gaat je vault ook vooruit dus heb je weer sneller je vault unlocked en sneller mythic/rare wildcards. Erg triest dit, dit p2w lootboxes/micro transacties heeft voor mij de lol in gaming echt verziekt. singleplayer spellen worden automatisch bijma niet meer gemaakt, want levert geen geld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Ik vermaak me nog steeds met deze beta. De meta is wel veranderd, een paar weken terug was het veel makkelijker om een flink aantal wins te halen in Quick Constructed met een budget RDW. Nu win ik niet veel
meer met dat deck. Ook niet zo raar natuurlijk omdat iedereen nu betere kaarten krijgt en probeert RDW te counteren, omdat dat deck nog steeds veel gespeeld wordt.

Haal op dit moment +- 4 wins gemiddeld met dit deck in QC: Izzet Wizards UR. Soms speel ik UW Embalm, maar dat deck is een stuk moeilijker om goed te spelen + potjes duren veel langer.

Contructed begint wel een beetje saai te worden. Tis vooral RDW en UW control. Draft vind ik veel leuker, maar als F2Per is dat amper meer dan 2 of 3 per week te spelen, dat vind ik ook meteen het grootste nadeel van Arena. Aan de andere kant ben ik nog een totale n00b op draft-gebied en is het veel vaker per week te spelen als je meer wins haalt, net als bv in HS. Er is iig heel veel info op internet te vinden om je draft skills te verbeteren. Bv hier en hier

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Gisteren eindelijk mijn beta invite gekregen.

De interface is niet helemaal intuitief en verwarrend maar het went. Maar het is Magic. :)

Heb een paar games verloren door dat ik de interface niet ken. Wat me meeviel was dat ik met de default decks gewoon redelijk heb weten te winnen. Mijn excuses aan mijn tegenstander toen ik met het UB deck speelde. Ik stond ongeveer 10 beurten op 1 leven terwijl hij op 24 stond en toch hij heeft verloren. ;)

Ondanks alle negatieve verhalen, die ik heb gelezen, blijft het Magic en is gewoon leuk om te spelen. Ik ga op mijn gemak games spelen en rustig goud verzamelen. Weet nog niet wat ik er mee ga doen, packs kopen of misschien draften. Probleem is dat ik sinds Innistrad niet meer heb gedraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Net geregustreerd; had nog niet van deze game gehoord. Het enige leuke digitale product dat WotC ooit heeft gemaakt is wmb de oude single player game uit 1997, maar ik laat me graag verrassen.

Mijn roots liggen overigens in het stokoude Revised :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Edmin schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:51:
Net geregustreerd; had nog niet van deze game gehoord. Het enige leuke digitale product dat WotC ooit heeft gemaakt is wmb de oude single player game uit 1997, maar ik laat me graag verrassen.

Magic: The Gathering van Micro Prose. Die heb ik thuis nog steeds in de kast staan. Dat is wel een heel verschil met Arena. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Edmin schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:51:

Ik speel ook al erg lang, vanaf 4th edition. Wel een heel aantal jaren geen paper Magic meer gespeeld. Die oude game van Microprose heb ik ook erg veel gespeeld, ook nog een paar jaar terug, begon iedere paar jaar altijd weer te kriebelen. Deck maken met Contract from Below, Black Knight, Spectre etc en dan proberen Power 9 te krijgen in die castles/dungeons :)

Heb me ook wel vermaakt met Duels en Planeswalkers games. Magic blijft toch leuk en zo'n nieuwe expansion als Dominaria zit toch weer goed in elkaar.

Iemand een idee wanneer het mogelijk is om tegen friends te spelen? Dan zouden we een keer een mini-toernooi kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-06 12:35

tha_crazy

Mafketel

27 april ingeschreven voor de beta, nog steeds geen invite helaas.
Lang & lang geleden ook nog de fysieke variant gespeeld, heb de decks nog wel ergens liggen.
ben benieuwd wanneer ik aan de slag kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Duurde bij mij ongeveer 4 weken -_-; Maar man, ik heb heel veel plezier. Zelfs verliezen vindt ik niet erg omdat (er zijn weer nieuwe cards) er zoveel verschil is in combo's. Het is boeiend om te zien, zelfs inspirerend! In, tja, tegenstelling tot HS wat mij betreft.

Mis wel een beetje de fun van paper, maar haha, toch :) ZIt nog te wachten op 2-headed giant.

[ Voor 15% gewijzigd door SkyStreaker op 12-06-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Ik kom steeds meer spelers tegen die meteen beginnen met ropen. Eerste beurt al moeten ze nadenken of ze een mountain of misschien een mountain zullen spelen. Daarna moeten ze nadenken of ze de rode 1 drop zullen spelen of niet. Ze gaan pas sneller spelen als de winst zeker is.

Het overgrote deel van de potjes is nog steeds leuk. Maar het begint wel wat minder te worden. Ik kom heel veel RDW en Ux control tegen. Gisteren denk ik 15 potjes gespeeld en iets van 5 gewonnen, gelukkig wel wat verschillende decks tegen gehad; RDW, BG constrictor, UW control, UW flyers, W tokens, UG Merfolk, RB Aggro, RG Dino's.
Ik speel nog steeds met de pre-con decks. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik zo veel verlies. Dat kan onmogelijk aan mijzelf liggen natuurlijk. ;) Tot nu toe vind ik het Merfolk en het Dino's deck het leukst om mee te spelen.

Zit op dit moment op een stapel WC's maar ben bang om ze te gebruiken. Ik heb geen idee welk deck ik wil gaan spelen.

Wat denken jullie dat je met je goud moet doen als je nog geen deck hebt? Packs kopen of rare draften? Heeft het zin om de oude sets te draften of is het beter om te wachten op de Dominaria draft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nllight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 18:55
Als ik jouw was zal ik er packs van kopen. Voor 5000 gold heb je dan 5x8 kaarten waarvan 5 minimaal rare. Bij een draft krijg je dan 14 random kaarten uit een set en 1 booster. Als je nog een deck moet maken zou ik voor 5 boosters gaan.

Ik speel al sinds april. F2p maar sinds de laatste update verlies ik 80%. Zeker in quick contruct maak ik geen kans. Iedereen heeft daar zowat de beste kaarten. Ik heb helemaal geen slechte decks maar ik heb er geen 5 mythics en 20 rares in. Ik vind het dan ook wel zwaar naar p2w neigen. Als je f2p doet heb je eigenlijk alleen wat kans in de gewone ladder games. De quick construct en die andere construct waar je dus gold en kaarten kunt verdienen geen schijn van kans. Erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Je komt ze in de ladder ook tegen hoor. Zo heb ik wel eens een game verloren en mijn tegenstander had maar 5 kaarten gespeeld, 3 rares en 2 mythics. Daar sta je dan met je pre con deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Ik heb spijt dat ik gold gebruikt heb om packs te kopen aangezien ik nu het liefst draft speel. Vergeet niet dat als je een redelijke winrate haalt in draft die gems die je wint ook kan gebruiken om weer een nieuwe draft te beginnen, hoewel je winrate wel behoorlijk hoog moet zijn om 'infinite' te gaan. Dit is ook wel weer de F2P uitdaging, en het is me uiteindelijk in HS gewoon gelukt.

Verder zou ik wel gewoon m'n WCs gaan gebruiken als je weinig wint in constructed met preconstructed decks en zo weinig lol meer beleeft aan het spel. Na de Beta wordt de card collection van iedereen weer gereset, dus imo gaat het er nu vooral om te leren, experimenteren en plezier te hebben.

Denk wel goed na aan welk deck je je WCs besteedt.
Misschien heb je hier wat aan: (budget) RDW en Meta snapshot met beste decks van het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Vroeger deed ik redelijk wat drafts. Maar inmiddels heb ik al een aantal jaren geen magic meer gespeeld. Tot de beta dan. Ik heb geen idee hoe ik de huidige sets moet draften. Mijn drafts kunnen alle kanten op. Ik speel ook Eternal aangezien ik daar bijna iedere dag kan draften. Ik heb 7-0 drafts maar ik kan even goed 0-3 gaan.
Wat ik heb gelezen, is dat het in MtGA practisch onmogelijk is om infinite te gaan. Je moet een 67% win rate hebben dan zit je in de top 1% van de Magic spelers. Ik heb niet de illusie dat ik daar ooit in de buurt ga komen. :)

Wat betreft mijn WC's. Ik ben bang om ze uit te geven. Wat als ik een deck maak dat ik niet leuk vind om te spelen of een net zo'n sucky win rate heeft als de pre cons. Eenmaal gebruikt kun je ze niet meer terug krijgen. Ik heb trouwens wel wat mazzel gehad denk ik. Heb nu 4 mythic, 7 rare, 14 UC/C WC's. Dit is van 1 vault, de packs die je aan het begin krijgt en de 6 packs van 2 weken spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Ik heb +-18 jaar geleden voor het laatst gedraft, dus ik heb veel gehad aan guides zoals deze en deze. Op die websites zijn van andere sets ook guides te vinden. Ook heeft Channel Fireball een heel aantal Youtube videos van drafts, deze is erg grappig

Vandaag voor het eerst 7 wins gehaald, met RG Aggro met als MVPs: Sweatworks Brawler en vooral Destructive Tampering 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Bedankt voor de links. Deze ga ik thuis kijken en niet op mijn werk, nu. Nee echt niet op mijn werk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 17:58

Meneer iCy

swarma

HyperMan schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:05:
Ik heb +-18 jaar geleden voor het laatst gedraft, dus ik heb veel gehad aan guides zoals deze en deze. Op die websites zijn van andere sets ook guides te vinden. Ook heeft Channel Fireball een heel aantal Youtube videos van drafts, deze is erg grappig

Vandaag voor het eerst 7 wins gehaald, met RG Aggro met als MVPs: Sweatworks Brawler en vooral Destructive Tampering 8)
Bedankt voor de info. Heb mij iig opgegeven voor de beta en ben erg benieuwd. Heb de laatste keer MTG ook zoiets gedaan. Volgens mij liggen de kaarten zelfs nog bij moeke op de zolder. :)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Gisteren toch maar mijn eerste draft gedaan. Had het niet slechter kunnen timen. Toen ik aan de eerste match begon kwam de melding in beeld dat de server over 1 uur down zou gaan. De enige mogelijkheid die ik zag om uit de draft te komen was om te resignen dus heb ik zo veel mogelijk gespeeld. Ik heb tot 5-2 weten te spelen voor dat de server echt uit de lucht ging.

Moet zeggen dat het makkelijker ging dan verwacht en dat terwijl ik eigenlijk zo veel mogelijk rare drafte. Had wel een on color mythic die een paar matches heeft gewonnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 17:58

Meneer iCy

swarma

Hoe lang duurt het voordat je wordt uitgenodigd? Dan hoef ik niet dagelijks mijn mailbox te controleren of die vermoedelijk bij de spam terecht is gekomen :P

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
icy schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:54:
Hoe lang duurt het voordat je wordt uitgenodigd? Dan hoef ik niet dagelijks mijn mailbox te controleren of die vermoedelijk bij de spam terecht is gekomen :P
Ik heb een paar maanden moeten wachten. Er zijn mensen die sneller binnen zijn gekomen. Ik denk dat je minimaal 4 weken moet wachten en dan geluk hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Ryack op 15-06-2018 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Ryack schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:22:
Gisteren toch maar mijn eerste draft gedaan. Had het niet slechter kunnen timen. Toen ik aan de eerste match begon kwam de melding in beeld dat de server over 1 uur down zou gaan. De enige mogelijkheid die ik zag om uit de draft te komen was om te resignen dus heb ik zo veel mogelijk gespeeld. Ik heb tot 5-2 weten te spelen voor dat de server echt uit de lucht ging.

Moet zeggen dat het makkelijker ging dan verwacht en dat terwijl ik eigenlijk zo veel mogelijk rare drafte. Had wel een on color mythic die een paar matches heeft gewonnen. :)
Kon je niet gewoon na de downtime verder spelen?

Ik bak er voorlopig weinig van in RIX draft, vind er ook niet echt veel aan.

Ben gister met mn domme hoofd een Aether Revolt draft begonnen een paar uur voordat ie afliep. Na 1 potje vroeg iemand me om een ander spel te spelen. Paar uur later wou ik verder gaan, was mn draft weg. Ging er half vanuit dat je dan net zoals bij hearthstone compensatie zou krijgen, maar nope. Assumptions are the mother of all fuckups 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
HyperMan schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:12:
[...]
Kon je niet gewoon na de downtime verder spelen?
De servers waren rond 24.00 nog niet terug. Toen ben ik maar gaan slapen. Als ik straks thuis ben dan ga ik kijken of ik verder kan of niet.
Ik bak er voorlopig weinig van in RIX draft, vind er ook niet echt veel aan.
Ik moet bekennen dat ik vooral rare drafte en daarnaast pas keek of ik een beetje op tribe kom draften. Uiteindelijk had ik een merfolk deck met daar boven op een top end van dino's. Mijn beste dino was er een die zichzelf kopieert als hij damage kreeg.
De volgende draft verwacht ik gewoon 0-3 te gaan eerlijk gezegd. :)
Ben gister met mn domme hoofd een Aether Revolt draft begonnen een paar uur voordat ie afliep. Na 1 potje vroeg iemand me om een ander spel te spelen. Paar uur later wou ik verder gaan, was mn draft weg. Ging er half vanuit dat je dan net zoals bij hearthstone compensatie zou krijgen, maar nope. Assumptions are the mother of all fuckups 8)
Ouch. We zitten nog in beta dus ik denk dat er geen compensatie komt. Alhoewel ze dat eigenlijk gewoon niks kost op het moment. Dit is wel een verbeter puntje voor ze denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Ryack schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:18:
[...]

De servers waren rond 24.00 nog niet terug. Toen ben ik maar gaan slapen. Als ik straks thuis ben dan ga ik kijken of ik verder kan of niet.

[...]

Ik moet bekennen dat ik vooral rare drafte en daarnaast pas keek of ik een beetje op tribe kom draften. Uiteindelijk had ik een merfolk deck met daar boven op een top end van dino's. Mijn beste dino was er een die zichzelf kopieert als hij damage kreeg.
De volgende draft verwacht ik gewoon 0-3 te gaan eerlijk gezegd. :)

[...]

Ouch. We zitten nog in beta dus ik denk dat er geen compensatie komt. Alhoewel ze dat eigenlijk gewoon niks kost op het moment. Dit is wel een verbeter puntje voor ze denk ik.
Ah, ik dacht dat je na 5-2 geresigned had, assumption 8)

Heb nu 2x RIX gedraft, 1e keer goede start met Radiant Destiny en wat goede Vampires, daarna geen enkele(!!) 2 drop gehad, op Fatal Push na, dus had een curve van niks, en precies 0 wins gehaald :(

Daarna maar 2 wins met dit deck. Best zonde, leek me een behoorlijk goed deck, denk niet dat ik snel een beter RG Dino deck draft, maar had pech met mana-screw. Had die Swift Warden moeten vervangen door een Dino die 2R of 2G kost. Zal vanaf nu ook minder greedy zijn met 16 lands, 17 is ws toch veel beter, zeker omdat je start hand geselecteerd wordt uit een best-of-2, met de beste land/spell verhouding.

Weet iemand of dit best-of-2 ook geldt voor de hand die krijgt als kiest voor mulligan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Maar 16 land in een deck met een 3R 6 drop? Ik denk dat zo weinig land alleen is weggelegd voor decks waar in vooral 2 drops zitten en die de top op 4 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Zaten 2 van die 4drops in die Dino's 2 mana goedkoper maken. Maar als je maar 3 mana hebt, heb je er niks aan en komt je hele deck tot stilstand. Zat ook nog een 2 drop in die Dino's 1 goedkoper maakt, daar heb ik wel veel value van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Hmm op zich zijn die kaarten die andere kaarten goedkoper maken wel handig, maar ik zou er niet van uitgaan dat ze altijd hun werk kunnen doen. Je moet ze kunnen spelen en meestal zijn ze doelwit voor removal.

Ik heb mijn draft uit kunnen spelen. Hij stond netjes te wachten toen ik net inlogde.
Deck: https://imgur.com/a/2WzHtvh
Uitslag: https://imgur.com/a/uzBuyo7

MVP's waren Forerunner of the Heralds en Polyraptor. Het blijkt dat best veel decks moeite hebben met een 11/10 die hun kant opkomt en een 5/5 die zichzelf kopieert bij damage. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Nice!

Ik begin RIX draft nu een stuk leuker te vinden, in de laatste runs 4, 6 en 6 wins gehaald, met RB Pirates en 2x BW Vampires, de 1e weer met Radiant Destiny en 2e met Vona. In de laatste run stond ik op 6 wins en 1 loss, moest ik 2x tegen dezelfde speler met 3 Elder Dinosaurs, 2x nipt verloren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:13

Hu9o

Schokkend

Ligt het nou aan mij, of kan je gewoon geen potje starten zonder gems te hebben?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Hu9o schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:50:
Ligt het nou aan mij, of kan je gewoon geen potje starten zonder gems te hebben?
Standaard ladders zijn gratis, de rest kost gold of gems. Tenzij ik iets mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Van het begin scherm hebben ze een beetje een rommeltje gemaakt. Alle betaalde opties zijn groot in beeld maar de enige optie om "gratis" te spelen krijg je alleen te zien als je op de play knop drukt.

Na dit weekend 2x gedraft te hebben, heb ik nu 1800 gems. Daarmee kan ik 1 DOM draft doen voor 1500 gems of 2x RIX draft voor 750 gems per stuk. De DOM draft heeft wel veel betere beloning maar ik verwacht ook veel betere tegenstanders. Hmm keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Ryack schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:30:
Van het begin scherm hebben ze een beetje een rommeltje gemaakt. Alle betaalde opties zijn groot in beeld maar de enige optie om "gratis" te spelen krijg je alleen te zien als je op de play knop drukt.

Na dit weekend 2x gedraft te hebben, heb ik nu 1800 gems. Daarmee kan ik 1 DOM draft doen voor 1500 gems of 2x RIX draft voor 750 gems per stuk. De DOM draft heeft wel veel betere beloning maar ik verwacht ook veel betere tegenstanders. Hmm keuzes.
Vanavond als ik thuis ben nog maar eens kijken of ik het kan vinden. Tnx

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Hu9o schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:56:
[...]
Vanavond als ik thuis ben nog maar eens kijken of ik het kan vinden. Tnx
Als je op de play knop drukt dan krijg je een nieuw menu aan de rechterkant. Midden in dat menu staat ladder constructed. Dat is de gratis optie. Onder de lijst met opties moet je nog een deck selecteren. Daarna moet je nog een keer op play drukken. Houdt er rekening mee dat je de eerste games nodig hebt om de interface onder controle te krijgen. Er is nog geen enkele nieuwe speler uitleg en sommige dingen zijn naar mijn mening niet intuitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Gevonden!

Het speelt niet eens als magic. Heel bijzonder. Misschien went het als je er 10 potjes mee gespeeld hebt. Maar m'n eeste indruk is; snel terug naar Hearthstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Wat speelt er niet precies zoals magic? Volgens mij zit alles er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-06 12:35

tha_crazy

Mafketel

Zojuist mijn Beta key mogen ontvangen *O*
ingeschreven ergens in april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:36
Heb ook enkele dagen geleden mijn Beta Key mogen ontvangen.
gezien de reacties hier twijfel ik er echter aan of ik er mijn tijd wel aan moet gaan besteden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryack
Gewoon doen. Spelen is gratis. En als het niets voor jou blijkt te zijn dan kun je geheel vrijblijvend stoppen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
Shmoozer schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:38:
Heb ook enkele dagen geleden mijn Beta Key mogen ontvangen.
gezien de reacties hier twijfel ik er echter aan of ik er mijn tijd wel aan moet gaan besteden...
De reden dat het wat pittig kan zijn is omdat de combos en de verscheidenheid aan kaarten zo groot zijn dat het wat lastiger is om bovenaan te komen. Soms stoomwals ik er doorheen en soms gewoon niet. Het is maar net hoeveel moeite je er in steekt. Hou je het lekker casual, dan speelt het nog lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Voor de mensen met interesse: https://mtgarena.pro/ Online deckbuilder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
SkyStreaker schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:21:
Voor de mensen met interesse: https://mtgarena.pro/ Online deckbuilder :)
_/-\o_

Misschien wordt het toch eens tijd dat ik ga kijken naar een echt deck. Ik doe mijn dailies nog steeds met het dino's pre-con deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Spelen jullie het nog veel? Heb ff een tijdje minder gespeeld, maar vermaak me nu weer prima. Core Set 2019 (en Aether Revolt/Kaladesh) zorgt voor iets meer variatie in constructed. Jammer dat quick draft nog geen Core Set 2019 is, maar Aer/Kld is ook goed te doen, haal er betere resultaten mee dan met Dominaria, dat opzich wel erg leuk om te spelen was.

Net nog 7 wins gehaald met dit BG aggro/revolt deck. Snap wel waarom Attune with Aether banned is constructed. Turn 1 Attune, Turn 2 Cub en evt daarna Die Young is bijna instawin 8)

Hier is de laatste State of the Beta, een paar highlights:

-Iedereen heeft 5000 gold gehad na de vorige update, ivm database problemen.
-Nieuw systeem voor het verkrijgen van wildcards, je zou nu iets sneller wildcards moeten krijgen en in constanter tempo.
-Best of three Standard Competitive, dus zonder entry fee.
-July 20 from 12 PM–8 PM PT (7 PM–3 AM UTC): Half-Entry Core Set 2019 Quick Draft, Entry Fee: 2500 gold or 375 gems. Stress Test Quick Constructed, Entry Fee: None!

[ Voor 32% gewijzigd door HyperMan op 18-07-2018 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb 5 beta keys over. Even een PM doen voor een key :)

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Doe even een reply welke je gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 20:24

NoTimeRemains

I know

PM me voor een key

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyoonexk
  • Laatst online: 26-05 15:34

pyoonexk

Do you like Dags???

xfo-pgqf-xh5
zyj-qfkm-p1w
cgd-xyc9-b1b
7wa-3xm6-1mz
g3m-7946-zzp

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-06 13:48
Ik heb er ook vijf, maar volgens mij is er meer aanbod dan vraag ;) Ondanks dat, laat maar weten als je er één wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Heb er ook 5, stuur een PM als alle bovenstaande keys al gebruikt zijn :)

En morgenavond/nacht dus Core19 draft voor half geld en standard constructed is zelfs gratis, hopelijk houden de servers het uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15-05 10:43
Even wat drafts proberen te oefenen vanavond als de servers het volhouden voor het NK voor morgen en zondag heb er zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
7wa-3xm6-1mz gebruikt, thanks @pyoonexk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
lekker drafts aan het spelen, zijn er ergens al redeem codes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Volrath_ schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:52:
Even wat drafts proberen te oefenen vanavond als de servers het volhouden voor het NK voor morgen en zondag heb er zin in.
En hoe ging het op het NK? Wat heb je precies gespeeld, alleen draft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

ik heb ook nog een stuk of 5 keys.

PM me als je er eentje wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
HyperMan schreef op zondag 22 juli 2018 @ 21:18:
[...]

En hoe ging het op het NK? Wat heb je precies gespeeld, alleen draft?
Ging niet zo goed, maar ik was er ook meer om het een keer te beleven had me ook niet zo goed voorbereid op wat ik kon verwachten. Het NK is Standard en Draft ieder 6 rondes verdeeld over 2 dagen.

Ik heb een soort vloek dat ik meestal alleen game 1 win :') dus was ik aan het einde van de dag 2-4. (In standard en draft 1 win gehaald)

Ik speelde in standard mono groen stompy maar meer een midrange build dan een aggro versie.

Met draft had ik wel een leuk golgari deck gemaakt met bone baron en iets van 3 skeleton archers die deathtouch van hem krijgen en dan iets dood kunnen pingen. In de totaal 8 games die ik gespeeld heb had ik het 1 keer kunnen doen :P.

Als ik genoeg punten heb voor volgend jaar ga ik waarschijnlijk weer mee doen alleen mijn local game store is een beetje dood aan het gaan dus waarschijnlijk krijg ik niet genoeg punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1098595

pyoonexk schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 07:10:
xfo-pgqf-xh5
zyj-qfkm-p1w
cgd-xyc9-b1b
7wa-3xm6-1mz
g3m-7946-zzp
Heb cgd-xyc9-b1b gepakt..

Thanks voor het delen, pyoonexk..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:49
Ik speel het spel nu een tijdje. Ik heb vroeger wel wat magic gespeeld, maar ervaring kan ik het nauwelijks noemen. Ik speel nu met name de standaard decks die je krijgt.

Ik vind het spel goed werken. In het begin was t even stoeien. Ik stoorde me wel eens aan dat het spel 'niet werkte' (wat eigenlijk was dat mn tegenstander in mijn beurt moest aangeven om naar de volgende phase te gaan.

Magic is toch wel een stukkie gecompliceerder dan Hearthstone, maar dat maakt het ook erg leuk. Aan deck builden heb ik me nog niet echt gewaagd, want ik ken de kaarten / interacties nog niet goed genoeg.

Tot nu toe ben ik positief, dit kan wel eens een concurrent van hearthstone gaan worden.

Als ik packs koop, welke kan ik dan het beste kopen? Ik hoor dingen over dat je het beste zoveel mogelijk van 1 set kan halen ivm de 'vault'. Ik ben hier nog niet heel erg mee bezig, maar moet ik zien dat als ik kaarten meer dan 4x heb dat ik ze dan mag wisselen voor een kaart van dezelfde rarity naar keuze?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
Hou er rekening mee dat over 2 maanden officieel de wat oudere sets uit de standard gaan.
Hou er ook rekening mee dat er natuurlijk nog een wipe aan komt zodra ze naar open beta/final gaan. Hierdoor worden je kaarten gereset en krijg je initeel aangekochte diamonds terug.
Als je dus het langste plezier wil hebben van je kaarten kan je het beste degene kopen van de nieuwste series.
de nieuwere series:
ixalan(dinos en piraten)
Rivals of ixalan(deel 2 van bovenstaande)
Dominaria
Core 2019

Persoonlijk vond ik dominaria een heel goede serie, maar dat was in de paper versie dat ik die heb gespeeld.
aicaramba schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:17:
Ik speel het spel nu een tijdje. Ik heb vroeger wel wat magic gespeeld, maar ervaring kan ik het nauwelijks noemen. Ik speel nu met name de standaard decks die je krijgt.

Ik vind het spel goed werken. In het begin was t even stoeien. Ik stoorde me wel eens aan dat het spel 'niet werkte' (wat eigenlijk was dat mn tegenstander in mijn beurt moest aangeven om naar de volgende phase te gaan.

Magic is toch wel een stukkie gecompliceerder dan Hearthstone, maar dat maakt het ook erg leuk. Aan deck builden heb ik me nog niet echt gewaagd, want ik ken de kaarten / interacties nog niet goed genoeg.

Tot nu toe ben ik positief, dit kan wel eens een concurrent van hearthstone gaan worden.

Als ik packs koop, welke kan ik dan het beste kopen? Ik hoor dingen over dat je het beste zoveel mogelijk van 1 set kan halen ivm de 'vault'. Ik ben hier nog niet heel erg mee bezig, maar moet ik zien dat als ik kaarten meer dan 4x heb dat ik ze dan mag wisselen voor een kaart van dezelfde rarity naar keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Merk wel met dat de nieuwe coreset uit is, veel lifegain battles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SDvJiySsUQtcytFBcF8VbXZd/medium.jpg

Zojuist geleden mijn langste gevecht tot dusver, de hele tijd een heen en weer spel van levens eraf, erbij, eraf. Elkaar heerlijk op de stang jagen met GG :P XD Gewoon ~45. min verder. Heerlijk spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
Soms wou ik dat ik ook in brons zat, ik krijg alleen maar mono rood/RB midrange/ uw control/ ub control tegen me. Moet dus mijn goede deck spelen als ik een kans wil maken om mijn dailies te winnen. Daarna kan ik mijn random jank decks spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-06 10:28

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Is het niet lastig dat je niet gewoon de card text ziet van de permanents? Als je het plaatje niet herkent, moet je telkens met je muis er over hoveren om al die abilities te zien toch?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
Voor de beginnende speler is het inderdaad een probleem om veel kaarten te leren. De art van alle kaarten is gelukkig wel zo uniek dat als je een tijdje gespeeld hebt de kaarten wel herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Hebben jullie ook problemen gehad met de welcome bundle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
SkyStreaker schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:20:
Hebben jullie ook problemen gehad met de welcome bundle?
Wat voor probleem heb je precies? Ik heb die bundle een paar maanden geleden gekocht met mn CC, ging zonder problemen en ik vond het een erg goede deal voor die 5 of 6 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
HyperMan schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 17:25:
[...]

Wat voor probleem heb je precies? Ik heb die bundle een paar maanden geleden gekocht met mn CC, ging zonder problemen en ik vond het een erg goede deal voor die 5 of 6 dollar.
Krijg de bevestigingsmail niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
SkyStreaker schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 17:38:
[...]

Krijg de bevestigingsmail niet eens.
Ik kreeg de gems+packs direct ingame, en vrij snel erna de mail iirc. Hoe heb je betaald en kan je zien dat je betaald hebt? Als de betaling gelukt is maar je hebt niks gekregen zou ik gewoon een ticket openen via hun website, vergeet niet eerst in te loggen met je Wizards of je MTG Arena account

• SkyStreaker
De nieuwe update bevalt goed, stukken betere font voor flavour text and duidelijkere iconen :) Wordt steeds beter!

• Volrath_
Release date van de open beta is gister announced met daarbij een leuke trailer van Day9 en een Danny Trejo.

[ Voor 3% gewijzigd door Volrath_ op 20-09-2018 10:02 ]

• SkyStreaker
https://www.reddit.com/r/...eddit&utm_name=MagicArena

Code om een paar packs te scoren als ik het goed interpreteer.

[ Voor 16% gewijzigd door SkyStreaker op 26-09-2018 05:36 ]

Anoniem: 181786

Volrath_ schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:02:
Release date van de open beta is gister announced met daarbij een leuke trailer van Day9 en een Danny Trejo.

[YouTube: Magic: The Gathering Arena - Open Beta Announce Trailer (Official)]
Awesome. Was niet op de hoogte van deze game maar dit heft nu zeker mijn aandacht getrokken. Zin om de kaarten weer eens van zolder te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:11

Oxigeon

En zo is dat!

Hier vandaag ook nog eens een kijkje nemen of dit was is. Hoor altijd goede verhalen over Magic. Maar zelf nooit gespeelt. Straks maar eens een kijkje wagen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gedownload. Hij loopt helaas niet stabiel bij mij. Op Youtube ziet het er wel goed uit. Lekker vlotte gameplay is mogelijk zo te zien.

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Leuk dat je nu ook sealed kan spelen, net voor het eerst gedaan, 5 wins gehaald met dit deck

2000 gems entry, 1600 gems + 5x 15 card pack + 3 normal packs als reward, best goede manier om nieuwe set compleet te krijgen.

Vond het wel lastig om genoeg 2 en 3 drop creatures te krijgen in sealed, ga nu een ChannelFireball YT vid bekijken en daarna een 3 colored deck proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inmiddels al wel wat potjes gespeeld (heb de videokaart driver geupdate, het loopt nu stabiel) en vraag me af of na de tutorial de portjes tegen echte mensen zijn. Weet iemand dat?

Edit; Aangezien ik nu een seconde of 5 moest wachten voordat hij een tegenstander had gevonden neem ik aan dat het antwoord ja is. Dan werkt dit spel echt zeer soepel. had nei verwacht dat ze MTG zo concurrerend konden maken voor Heartstone.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 30-09-2018 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
Anoniem: 181786 schreef op zondag 30 september 2018 @ 10:39:
Ik heb inmiddels al wel wat potjes gespeeld (heb de videokaart driver geupdate, het loopt nu stabiel) en vraag me af of na de tutorial de portjes tegen echte mensen zijn. Weet iemand dat?
Ja :) :D

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste