[PC] Magic the Gathering: Arena

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:38
Er is sinds een tijdje een cap op het aantal tokens dat je kan maken. Ik meen dat het 250 van dezelfde soort is dus dit is theoretisch mogelijk maar gaat je in de praktijk niet lukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:45
Voor de liefhebbers van wat bonus kaarten, goud en XP: Je kan nog zo'n anderhalf uur de codes SCALEUP en PARCELMYR gebruiken voor wat gratis spullen.

Morgen kunnen we als het goed is ook aan de slag met de nieuwe set Innistrad: Midnight Hunt. Ik ben benieuwd of Limited een beetje interessant gaat zijn. Met AFR heb ik me wel vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Zijn er nog Tweakers die spelen? Ik heb het spel na een tijdje met rust te gelaten te hebben weer opgepakt.

In eerste instantie was ik er helemaal klaar mee toen ze alchemy introduceerde, want ik vind de geld investering die daar voor nodig is echt te groot. Maar ik heb besloten om toch wel standaard te blijven spelen.

Het leukste vind ik draften, maar zodra ik in goud terecht kom verlies ik echt te veel, waardoor ook dat veels te duur wordt. Want met gems kost elke draft toch 7,5 euro. En op het moment dat je verliest met 0/3 of 1/3 dan gaat het erg hard.

Ik weet ook niet of het alleen pech is, maar ik had de eerste 5 drafts echt leuke decks. Scores: 5/3, 5/3, 5/3, 6/3, 5/3. Vervolgens zat ik in de gold tier en toen werd het al snel veel minder 1/3, 0/3, 1/3, 4/3, 0/3, 1/3, 2/3 en tot slot 2/3. Misschien dat het niveau verschil enorm groot is tussen (pre)gold en gold. Maar het demotiveert wel om verder te draften, dus ik zal er op die manier ook niet beter in worden. Iemand nog tips? (Dit is overigens niet de eerste keer, ook bij voorgaande expansions had ik hetzelfde probleem).

Verder vroeg ik me af of er nog een soort van vervanger is van het officiële Mtga forum nu deze gesloten is?

[ Voor 5% gewijzigd door Uhmmie op 16-02-2022 23:16 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Uhmmie schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:26:
Zijn er nog Tweakers die spelen? Ik heb het spel na een tijdje met rust te gelaten te hebben weer opgepakt.

In eerste instantie was ik er helemaal klaar mee toen ze alchemy introduceerde, want ik vind de geld investering die daar voor nodig is echt te groot. Maar ik heb besloten om toch wel standaard te blijven spelen.

Het leukste vind ik draften, maar zodra ik in goud terecht kom verlies ik echt te veel, waardoor ook dat veels te duur wordt. Want met gems kost elke draft toch 7,5 euro. En op het moment dat je verliest met 0/3 of 1/3 dan gaat het erg hard.

Ik weet ook niet of het alleen pech is, maar ik had de eerste 5 drafts echt leuke decks. Scores: 5/3, 5/3, 5/3, 6/3, 5/3. Vervolgens zat ik in de gold tier en toen werd het al snel veel minder 1/3, 0/3, 1/3, 4/3, 0/3, 1/3, 2/3 en tot slot 2/3. Misschien dat het niveau verschil enorm groot is tussen (pre)gold en gold. Maar het demotiveert wel om verder te draften, dus ik zal er op die manier ook niet beter in worden. Iemand nog tips? (Dit is overigens niet de eerste keer, ook bij voorgaande expansions had ik hetzelfde probleem).

Verder vroeg ik me af of er nog een soort van vervanger is van het officiële Mtga forum nu deze gesloten is?
Tijdens Midnight Hunt heb ik veel gedraft, maar zodra ik in Platinum terecht kom is het inderdaad niet meer te doen. Crimson Vow vond ik geen leuk formaat dus daar heb ik enkel een janky Standard deck voor gemaakt (Slug Tribal Dollhouse Ramp). Als je zelf geen "goede" kaarten in je deck stopt wordt je ook maar zelden met de sterkste decks gematched in de play-que en bereik je ook nooit het punt dat je tegenstanders te sterk worden. Momenteel laat ik het alweer een tijdje links liggen. Wellicht is mijn limited rating intussen zo ver gedaald dat het weer loont om de nieuwe Kamigawa set te proberen.

Alchemy ga ik nooit aan beginnen omdat het hele idee me tegen staat. Dan maar geen Historic meer. Qua actieve community kan je het best r/MagicArena op Reddit proberen. Op het Tweakers forum is het topic in ieder geval een beetje dood ;)

Nog één tip die ik je kan geven als je veel wilt draften; maak een nieuwe account en koop de startersbundel van 5 euro. Met twee accounts stijgt je rating minder snel en heb je ook dubbel zo veel quests om aan gold te komen. Je hebt alleen niets aan de kaarten die je vrijspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:25
Uhmmie schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:26:

Ik speel het nog wel steeds met veel plezier en ook gewoon F2P. Alchemy is wel iets meer een wildcard sink, maar nog steeds prima te spelen. Natuurlijk kun je geen enorme diversiteit aan decks spelen, maar ik heb een Werewolf en een black sac deckje die beiden prima spelen. Verder inderdaad een beetje draft hier en daar, maar dat blijft lastig. Kamigawa is niet bepaalde makkelijkste set om te draften. Ik kijk wel eerst een beetje de kat uit de boom terwijl de pro's leren hoe het werkt en dan kijk ik het daar wel van af. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Net nog 1x gedraft.. Het toppunt was toch wel dat ik met mijn 40 kaart deck (met 17 landjes), 12 landjes pak in mijn eerste 17 kaarten (daarna was ik dood). In mijn openingshand had ik 3 land, dus dat viel opzich nog mee.. Maar dat zijn dus 9 landjes en 2 andere kaarten daarna :(. Ja dan kan he het wel vergeten.. En dus helaas weer 2/3 gegaan :(.
ErikT738 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:38:
[...]

Tijdens Midnight Hunt heb ik veel gedraft, maar zodra ik in Platinum terecht kom is het inderdaad niet meer te doen. Crimson Vow vond ik geen leuk formaat dus daar heb ik enkel een janky Standard deck voor gemaakt (Slug Tribal Dollhouse Ramp). Als je zelf geen "goede" kaarten in je deck stopt wordt je ook maar zelden met de sterkste decks gematched in de play-que en bereik je ook nooit het punt dat je tegenstanders te sterk worden. Momenteel laat ik het alweer een tijdje links liggen. Wellicht is mijn limited rating intussen zo ver gedaald dat het weer loont om de nieuwe Kamigawa set te proberen.

Alchemy ga ik nooit aan beginnen omdat het hele idee me tegen staat. Dan maar geen Historic meer. Qua actieve community kan je het best r/MagicArena op Reddit proberen. Op het Tweakers forum is het topic in ieder geval een beetje dood ;)

Nog één tip die ik je kan geven als je veel wilt draften; maak een nieuwe account en koop de startersbundel van 5 euro. Met twee accounts stijgt je rating minder snel en heb je ook dubbel zo veel quests om aan gold te komen. Je hebt alleen niets aan de kaarten die je vrijspeelt.
Bedankt voor de tips. Ik draft uit eindelijk ook om wat meer kaarten voor constructed te hebben, dus een tweede account heeft dan niet zoveel zin.
Mugwump schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:49:
[...]

Ik speel het nog wel steeds met veel plezier en ook gewoon F2P. Alchemy is wel iets meer een wildcard sink, maar nog steeds prima te spelen. Natuurlijk kun je geen enorme diversiteit aan decks spelen, maar ik heb een Werewolf en een black sac deckje die beiden prima spelen. Verder inderdaad een beetje draft hier en daar, maar dat blijft lastig. Kamigawa is niet bepaalde makkelijkste set om te draften. Ik kijk wel eerst een beetje de kat uit de boom terwijl de pro's leren hoe het werkt en dan kijk ik het daar wel van af. :P
Het is natuurlijk F2P te spelen, maar ik vind het leuk om veel soorten decks zelf te bouwen, vandaar dat ik dus ook wel wat geld uitgeef (ong. 50 per expansion) zodat ik de meeste rares en 1/3 van de mythics kan verzamelen.. Dat is met hoe alchemy is opgezet gewoon niet te doen, tenzij je honderde euros uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-09 14:56
Ik speel ook nog arena vindt draften ook het leukst om te doen alleen heb ik of veel pech deze set of ik draft slechte decks want ik ga meestal 2-3 op het moment waar ik normaal wel 4-3/5-3 haal. Normaal speel ik ook standard/historic/brawl.

Standaard/alchemy decks zijn op het moment niet leuk om tegen te spelen. Je hebt black/white drain met meathook dat bijna alle creature decks verslaat en dan heb je hullbreaker horror in control shells die ook amper te killen is.

Historic is main deck graveyard hate een must bijna en dat is ook niet echt leuk om je met die deckbuilding restriction aan de slag te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:38
Erg actieve speler hier. Ik speel voornamelijk limited (Sealed & Draft) en een beetje standaard om snel een game tussendoor te doen. Over het afgelopen jaar zit ik tussen de 52-59% winrate en kan ik in principe draften zonder dat ik er geld in hoef te steken.

Qua advies voor draften zijn er veel dingen om te doen. Ik ben fan van de podcasts van Limited Resources, Limited Level-Ups en Lords of Limited. Daarnaast ben ik vrij actief op verschillende discord servers waar we buiten Arena om draften en dan in Arena tegen elkaar spelen, zelfde ervaring maar een stuk goedkoper als je een beetje collectie hebt opgebouwd. Ik kan je een uitnodiging sturen als je dat wil.

Ik zou ook kijken naar een tracker als 17Lands of Untapped zodat je enigszins bijhoudt welke decks je speelt en bij 17lands zelfs de complete draft en games kan terugkijken. Mocht je dit al hebben kijk ik met veel plezier een keer mee met een draft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:03
Vroeger jarenlang Magic gespeelt, en sinds deze week ook verknocht aan Magic Arena, maar ik snap iets even niet.
Ik had 15 life, m'n Angelic Enforcer had een enlightenend counter van m'n Book of Exalted Deeds. En m'n tegenstander deed mij 15 schade, maar ik snap even niet waarom ik dood ging?
Het spel heb ik al een tijdje niet meer serieus gespeeld dus misschien zie ik iets over het hoofd, maar wat? Zowel ik als de tegenstander hebben niets in het spel liggen wat verder invloed kan hebben naar mijn idee :?

Laat maar, ik snap het probleem al, de Angelic Enforcer was dood gegaan doordat m'n leven negatief was, en daardoor ging de counter weg, en ik dood.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3who_G3Flx3dAXnh0RczFxflM9g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M4VRReZT1LePOQVTVcxUClsF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Remy!!!! op 29-05-2022 13:53 ]

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Ik ben erg benieuwd wat jullie gaan doen met de mastery pass? Ik ben zelf totaal geen fan van alchemy, dus volgens mij gaat voor mij de komende expansion echt saai worden? En ik zie al helemaal geen nut om de mastery pass te halen? Wat gaan jullie doen? En speel je op dit moment al alchemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Uhmmie schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:27:
Ik ben erg benieuwd wat jullie gaan doen met de mastery pass? Ik ben zelf totaal geen fan van alchemy, dus volgens mij gaat voor mij de komende expansion echt saai worden? En ik zie al helemaal geen nut om de mastery pass te halen? Wat gaan jullie doen? En speel je op dit moment al alchemy?
Ik heb in het begin wel even Alchemy gespeeld omdat het echt leuk begon. Standard was enorm suf op dat moment en Alchemy bracht weer een meta met veel opties en diversiteit. Ik ben op een gegeven moment wel afgehaakt omdat de economy gewoon ruk is en omdat het format ook niet boeiend meer is. Ze flikkeren er nu vooral absurde value cards tegenaan, lijkt het. Ik vond deze YouTube rant wel treffend verwoord:
YouTube: Why I am (probably) DONE with ALCHEMY on MTG Arena | WARNING: HIGH S...

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Mugwump schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:18:
[...]

Ik heb in het begin wel even Alchemy gespeeld omdat het echt leuk begon. Standard was enorm suf op dat moment en Alchemy bracht weer een meta met veel opties en diversiteit. Ik ben op een gegeven moment wel afgehaakt omdat de economy gewoon ruk is en omdat het format ook niet boeiend meer is. Ze flikkeren er nu vooral absurde value cards tegenaan, lijkt het. Ik vond deze YouTube rant wel treffend verwoord:
YouTube: Why I am (probably) DONE with ALCHEMY on MTG Arena | WARNING: HIGH S...
Die had ik idd ook al gezien. Ik vind het alleen dus enorm ruk, dat we nu dus met een mastery pass zitten die volledig gefocussed is op alchemy… maarja we gaan het wel zien. En anders maar even een break van Mtga tot de volgende standaard set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Uhmmie schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:00:
[...]

Die had ik idd ook al gezien. Ik vind het alleen dus enorm ruk, dat we nu dus met een mastery pass zitten die volledig gefocussed is op alchemy… maarja we gaan het wel zien. En anders maar even een break van Mtga tot de volgende standaard set.
Ik moet zeggen dat m'n speeltijd ook al behoorlijk geminimaliseerd was. Doe periodiek nog wat van die dailies / weeklies en verder geloof ik het wel tot de volgende standard set arriveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Ik heb ook een tijd veel minder gespeeld, constructed doe ik sowieso niet veel en alchemy trok me ook niet echt. Als ik RNG wil kan net zo goed HS gaan spelen dacht ik steeds.

Draft doe ik wel veel maar de laatste sets vond ik niet geweldig, maar deze Chromatic Cube vind ik (weer) fantastisch en ook de Alchemy kaarten vind ik een leuke toevoeging over het algemeen. Ik kom keer op keer nieuwe combo's en winconditions tegen.

Met bv Sigardian Evangel kun je leuke dingen doen. Bounce of return em naar de battlefield met bv Elspeth Conquers Death en tap daarna meteen hun hele board terwijl je zelf 3 of 4 exemplaren houdt.

Spelen jullie deze cube? Hij duurt nog tot 7 juli. De leercurve kan een beetje stijl zijn, maar als je een beetje doorkrijgt wat de echt goede kaarten zijn (vooral 2 en 3 drops zijn erg belangrijk), hoe signals werken en welke globale archtypes er zijn is het erg leuk vind ik.

Wel vind ik het jammer er nog steeds veel bugs zijn (drag tijdens draft werkt nog steeds niet goed, is al 2 jaar een probleem, het hoofdmenu steeds onoverzichtelijker wordt en je aan het begin van een match opeens een pixeldraak door je beeld hebt vliegen.

Als iemand een keer zin heeft om lekkere janky decks tegen elkaar te spelen stuur me een DM.
Ik heb het wel een beetje gehad met al die spellen met Battle/Mastery Passes. Geen zin om het gevoel te krijgen onder druk gezet te worden of om te moeten uitvogelen of het uberhaupt waard is.
Leuk dat je wat packs en cosmetic pixels krijgt, ik speel Arena omdat ik MTG een geweldig spel vindt, draft erg leuk kan zijn en ik na ruim 25 jaar (incl 'Dark Age' van ~15 jaar) nog steeds nieuwe dingen leer en beter wordt. Die laatste twee zaken vormen voor mij ook de uitdaging in het spel.

Verder vind ik het helemaal prima dat ik nu na het verkopen van mn papieren kaarten dankzij een aantal 'Wales' zoveel Arena Draft kan spelen als ik wil, sterker nog: verdeeld over m'n drie F2P-accounts heb ik honderden ongeopende packs en wildcards, terwijl ik ook soms top tier of juist janky constructed decks bouw.

[ Voor 30% gewijzigd door HyperMan op 05-07-2022 11:38 ]

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik haalde de Mastery Pass vrijwel nooit. Aangezien ik geen card styles gebruik wordt het voor mij pas interessant als de gold/packs/draft token value hoger wordt dan de aanschafwaarde.

Overigens ben ik bij de introductie van Alchemy afgehaakt van Magic Arena. Die kaarten en het hele concept trekken mij gewoon helemaal niet. Misschien pak ik het weer eens op als er een leuke draft set is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Zijn er nog Tweakers die Arena spelen?

Zoals gewoonlijk vermaak ik me weer prima met Cube, ik vond de vorige iets leuker, wat meer verschillende archtypes met sterke synergies, maar deze is niet slecht. Als je puur voor de wins gaat moet je Agro draften, maar R/B sacrifice werkt nog steeds prima. Ook Green ramp, soms met minder voor de hand liggende combinaties zoals U/W, U/R of U/B big spells is erg leuk.

Nieuwe Dominaria set lijkt me ook erg leuk, nog 2 nachtjes slapen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-08 08:46
Toch maar eens posten dit leek mij de beste plek om het te doen.

Zijn er ook mensen die paper magic spelen gezellig aan de keukentafel zeg maar? Ben zelf een fanatieke speler geweest zowel modern als legacy gespeeld en zelfs een keer de pro tour gehaald. Na de corona pandemie volledig overgegaan op EDH (commander).

Lijkt me leuk het eens met medetweakers over decks te hebben en toffe ideeën op te doen, ooh en natuurlijk je foil of oldschool pimp showen.

Ik vraag het hier een eigen topic openen als er nauwelijks spelers zijn leek mij een beetje nutteloos en kan altijd nog natuurlijk.

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Ik heb m'n paper kaarten verkocht omdat ik ze 15+ jaar amper aangeraakt had, helaas pre-corona, sommige zijn daarna nog 2 a 3x zo veel waard geworden. Naja niks aan te doen, net bitcoin 8)

Ik speel nog heel soms paper met decks van vrienden, maar das meer uit nostalgie

Wel speel ik nog veel Arena, soms ook EDH, heb daar alleen niet veel verstand van.
Ben wel benieuwd welke decks je speelt en wil zeker je decks zien, vooral als je classic-bordered kaarten hebt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-08 08:46
HyperMan schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:27:
Ik heb m'n paper kaarten verkocht omdat ik ze 15+ jaar amper aangeraakt had, helaas pre-corona, sommige zijn daarna nog 2 a 3x zo veel waard geworden. Naja niks aan te doen, net bitcoin 8)

Ik speel nog heel soms paper met decks van vrienden, maar das meer uit nostalgie

Wel speel ik nog veel Arena, soms ook EDH, heb daar alleen niet veel verstand van.
Ben wel benieuwd welke decks je speelt en wil zeker je decks zien, vooral als je classic-bordered kaarten hebt :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVmTC3Iw2C3da9aRloumqu4dK1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zc79ZjUrlePSOPKVIN0PPADN.jpg?f=fotoalbum_large

Voelt best of topic maar hier 2 van mijn favoriete decks. Ik heb ondertussen aardig wat kaartjes en decks maar gewoon wat highlights gepakt van de belangrijke kaarten.

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:34
ik heb nog zo een +15.000 kaartjes liggen. (sinds mirage)
Af en toe speel ik nog eens met vrienden.
Ik moet ze wel dringend eens verder catalogeren, ik doe dit momenteel met Magic Album.
Wel ben ik nog op zoek naar een beter opslag systeem, vroeger deed ik dat in mappen, maar dat is nu eigenlijk vooral onhandig (of teveel mappen).
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste