Toon posts:

[PC] Magic the Gathering: Arena

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CT
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:14

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

AequitasII schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:14:
Ik blijf lekker bij Elder scrolls Legends. Leuk spel en free to play is goed te doen.
:9 nooit geweten dat Elder Scrolls een TCG had, nog multi-platform ook (windows & mac) itt Arena, speelt tot nu toe erg fijn, leuker dan 'heartstone', al is de RNG ook wel sterk, het voelt wat gebalanceerder (prophecy cards-system mocht je ineens super snel afgemaakt worden, heb je nog een stro-halm).

Tijdens de installatie in steam kwam ik erachter dat ook Valve zelf met een TCG gaat komen, Artifact, het wordt dus wel erg druk in het genre ineens :*) erg leuk. Snap nu ook de 'klachten' op Arena beter betreft F2P, want dat landschap wordt inderdaad wel erg gedomineerd door meer 'vergevende' spellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Ik heb +-18 jaar geleden voor het laatst gedraft, dus ik heb veel gehad aan guides zoals deze en deze. Op die websites zijn van andere sets ook guides te vinden. Ook heeft Channel Fireball een heel aantal Youtube videos van drafts, deze is erg grappig

Vandaag voor het eerst 7 wins gehaald, met RG Aggro met als MVPs: Sweatworks Brawler en vooral Destructive Tampering 8)

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-10 14:35
Gewoon doen. Spelen is gratis. En als het niets voor jou blijkt te zijn dan kun je geheel vrijblijvend stoppen. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online
Shmoozer schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:38:
Heb ook enkele dagen geleden mijn Beta Key mogen ontvangen.
gezien de reacties hier twijfel ik er echter aan of ik er mijn tijd wel aan moet gaan besteden...
De reden dat het wat pittig kan zijn is omdat de combos en de verscheidenheid aan kaarten zo groot zijn dat het wat lastiger is om bovenaan te komen. Soms stoomwals ik er doorheen en soms gewoon niet. Het is maar net hoeveel moeite je er in steekt. Hou je het lekker casual, dan speelt het nog lekker weg.

• SkyStreaker
  • Nu online
Anoniem: 181786 schreef op zondag 30 september 2018 @ 10:39:
Ik heb inmiddels al wel wat potjes gespeeld (heb de videokaart driver geupdate, het loopt nu stabiel) en vraag me af of na de tutorial de portjes tegen echte mensen zijn. Weet iemand dat?
Ja :) :D

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Soniqueta schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:02:
[...]

Levert me dit uiteindelijk netto meer nieuwe kaarten op dan 5 packs kopen? Hoeveel kaarten gaan er in een pack? 7? Dus 5 packs kopen is 5x7=35 nieuwe kaarten. Of zijn er nog andere verschillen? Ik koop alleen packs voor de laatste expansion trouwens. Hoe zit dat met drafts? Kan ik dan wel zelf kiezen welke expansion ik wil openen?
Een reward pack is volgens mij 8 kaarten. draft packs zijn 15 kaarten, 3 packs dus je mag 45 kaarten houden + dat je gegarandeerd nog een reward pack er bij krijgt betekend dat je er 53 kaarten aan over houd voor 5k ipv 40 kaarten. Plus nog wat gems. En dat terwijl je speelt. Beste een goede deal.

Over het algemeen loopt er 1 draft en dat kan standard (best of 1) of competitive (best of 3) zijn, van een bepaalde set, waarbij competitive duurder is om te spelen, volgens mij. Schema kun je oa vinden op Wikia

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Nu online
Soniqueta schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:02:
[...]

Levert me dit uiteindelijk netto meer nieuwe kaarten op dan 5 packs kopen? Hoeveel kaarten gaan er in een pack? 7? Dus 5 packs kopen is 5x7=35 nieuwe kaarten. Of zijn er nog andere verschillen? Ik koop alleen packs voor de laatste expansion trouwens. Hoe zit dat met drafts? Kan ik dan wel zelf kiezen welke expansion ik wil openen?
Nee, draft is voor een bepaalde set. Nu loopt de draft voor laatste expansion, dus alleen kaarten van die expansion. Zoals @Gropah al zegt is het puur kwantitatief al wat voordeliger om draft te doen, maar in mijn ogen kun je ook vooral gerichter kaarten verzamelen.

En ik vind het ook gewoon erg leuk dat je niet tegen decks speelt die perfect uitgebalanceerd zijn omdat mensen alle kaarten al wel hebben, terwijl jij met een suboptimaal deck speelt omdat je gewoon kaarten mist.
In draft is het een beetje geluk hebben met de inhoud van de packs, maar er is geen voordeel van mensen die al veel langer spelen (afgezien van kennis van kaarten / spel).

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"

• BSTNjitRam
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13:59
Mugwump schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:31:
[...]

Mja, ik vond dat sowieso al vrij waardeloos als je niet al een flinke collectie had of een heel geoptimaliseerd deck.
In draft heb ik een aantal keer 6-7 wins gehaald. Dan krijg je je gedrafte kaarten, een berg gems en 2 packs.
Terwijl ik in constructed blij mag zijn met 3 ofzo en dan verlies je er dus gewoon gold aan.
Het is de beste manier om aan kaarten te komen. Zelfs als je 0-3 gaat krijg je 3 uncommons die elk 15% kans hebben om te upgraden naar een rare. Zodra je 3 wins haalt kan je zelfs oneindig doorspelen. Ik kan iedereen aanraden om mono-rood in elkaar te bouwen. Daarmee haal ik eigenlijk altijd de 3 wins wel en meestal zit ik in de 5/6/7/ wins.

Bordspellenopruiming! https://www.marktplaats.nl/u/martijn/14875712/

• SkyStreaker
  • Nu online
"playallegiance" in de store invullen als code, 3 gratis ravnica packs :) _/-\o_

• HyperMan
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
SkyStreaker schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:32:
Is er iemand die interesse heeft in co-auteurschap? Ik ben helemaaaaaal niet goed in informatieve startposts voor dit soort gelegenheden, dus... als iemand zich geroepen voelt?
Ik wil je wel helpen, ik kan iig een overzicht maken van:
-wat de game precies inhoudt.
-de huidige staat van de beta en de komende agenda/nieuwe expansions.
-hoe aan de beta mee te doen.
-overzicht van een aantal goede decks voor nieuwe spelers.
-informatiebronnen/guides zoals Reddit, Channel Fireball etc.
-overzicht van streamers op Youtube/Twitch.

Of het erg heel fancy uit gaat zien weet ik niet, maar het zal inhoudelijk wel goed zijn hoop ik 8)

Hier komt iets hips te staan

• Mugwump
  • Nu online
ArgantosNL schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:33:
[...]

Jammer genoeg komen er nog eens 2 sets uit met control kaarten voor dat teferi uit standaard verdwijnt.
Ik verwacht dat ranked vol gaat zitten met teferi decks en burn decks iets anders in niet viable voor het klimmen van de ladder.
Ik vind het persoonlijk erg jammer dat dit feitelijk de enige twee 'viable' options zijn. Ik ben juist een liefhebber van midrange decks, maar daarmee ben je doorgaans tegen control gewoon kansloos en tegen aggro moet je vaak maar net op tijd een noodrem hebben of tegen burn decks genoeg 'afleiding' waar ze hun burn kaarten aan (moeten) verspillen.
Het is nu een soort van paper-rock-scissors waarbij paper vrijwel altijd verliest. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"

• Mugwump
  • Nu online
BSTNjitRam schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:40:
[...]

Een midrange deck hoort van aggro te winnen, dat is waar midrange decks voor gemaakt zijn.
Normaal gesproken doen die 3 archetypes rock-paper-scissors inderdaad:
Aggro verslaat control
Control verslaat midrange
Midrange verslaat aggro

Als je tegen mono red een x/4 kunt droppen dan is dat meestal al een behoorlijke roadblock. Mono red kan het zich eigenlijk niet veroorloven om Lava Coil te spelen omdat die geen damage op de tegenstander kan doen. Meestal kost het ze een creature + burn spell wat je genoeg tijd zou moeten kopen om je eigen removal/volgende dikzak te kunnen spelen.

Zelf speel ik een iets aangepaste versie van Temur Drakes: http://www.starcitygames.com/decks/126952
Ik speel 2 Spell Pierce en een Opt minder en heb hiervoor 3x Fiery Cannonade omdat aggro decks zo populair zijn.

Het is een deck met een learning curve en ik zit maar nipt boven de 50% winrate gok ik, maar het speelt wel heerlijk. Vooral Niv-Mizzet is heerlijk om mee te spelen, daarmee kan je echt potten uit het niets winnen. En Pteramanders zijn aardig goed tegen aggro en best snel in 5/5 te veranderen.
Mwoah, als ik mono red speel, dan zijn de x/4 niet zo'n heel groot probleem. Met de toevoeging van Skewer, light the stage en tin street dodger heb je een nog grotere turbo en ben je nog minder afhankelijk van (blockable) combat damage. Met een goed getimed flame of keld doen twee tin street dodgers met unblockable ook behoorlijk pijn.
Het enige wat je aan pure combat damage hebt zijn Ghitu lavarunners. En die heb je dan bovendien nog vooral in je deck om wizard's lightning voor 1 mana te casten. Goblin Chainwhirlers zitten er toch vooral in voor de 1 damage al is je tegenstander aardig de lul als hij die niet kan blocken want dan gaat het wel heel hard.
Fiery cannonade / ritual of soot / settle the wreckage kunnen inderdadad wel irritant zijn als je net even veel creatures en weinig burn krijgt.

• SkyStreaker
  • Nu online
Sommige opponents, zo traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaggggg...

Elk kaartje bestuderen (je zit op goud, alle kaarten heb je inmiddels wel gezien die popi-jopi zijn)
Elke move bijna alle tijd gebruiken voor je een stap verder zet

Zucht... Frustreert mij de laatste tijd een beetje...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BSTNjitRam
govie schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:41:
[...]
...Het enige wat ik niet prettig tot zover vind is spelen tegen zijn tokendecks, omdat ik dan zoveel in iemand anders zijn beurt op de knop resolve moet drukken. Irritant is dat, maar automatiseren doe ik nog niet want wat als de tegenstander er wat spells tussendoor gooit die ik dan niet meer kan counteren ofzo. In dat opzicht is spelen tegen Ajani-decks wel irritant en laat deze nou net in zijn op Arena.
Er is tegenwoordig een "Resolve all" button. Hiermee laat je alles wat op de stack ligt resolven zonder dat je elke keer op "Resolve" hoeft te klikken. Je zegt alleen OK tegen de spells en abilities die al op de stack liggen. Dus als je tegenstander er nog een spell tussendoor duwt dan kan je daar weer gewoon op reageren.
govie schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:41:
[...]

.... Het enige probleem dat Arena wel heeft is dat als je 1 kaart mist, je pech hebt. Je kunt de kaart niet single bijkopen ofzo en moet nog packs kopen, wel jammer. Misschien komt dit nog, aan de andere kant is het ook wel weer hun verdienmodel dusja.
Als je hiermee bedoelt dat je geen kaart kunt craften als je de eerste er nog niet van hebt: Dit klopt niet. Je kan bij de filters de "Not collected" filter aanzetten. Hiermee kan je ook kaarten craften waar je nog totaal geen van hebt. (Kan ook door een lijst te importeren waar de kaart inzit).

[Voor 38% gewijzigd door BSTNjitRam op 05-03-2019 09:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• govie
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Er is tegenwoordig qua deckbuilden ook wel veel info te vinden, bijvoorbeeld die ene kaart hierboven i.c.m. echte kaarten is een post over met youtube op mtggoldfish. Velen hebben dit al nagebootst in MTGarena, zie youtube. Die blogpost op goldfish legt het ook wel netjes uit wat ze allemaal adresseren tijdens deckbuilden op semipro niveau:
Meer mana
Meer cards
Creaturekillers
Artifactkillers
Enchantmentkillers
Antispellsabilities
Graveyardkillers
Nikya removals

Dat was vroeger wel anders, hadden we allemaal van die onsynergistische decks. :+

[Voor 21% gewijzigd door govie op 05-03-2019 13:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BSTNjitRam
govie schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:21:
Er is tegenwoordig qua deckbuilden ook wel veel info te vinden, bijvoorbeeld die ene kaart hierboven i.c.m. echte kaarten is een post over met youtube op mtggoldfish. ...
Let er wel op dat beide links verwijzen naar een deck voor het Commander format: Hierin zijn veel meer kaarten legaal dan in Arena te vinden zijn. Een hoop van de genoemde kaarten zal je dan ook niet kunnen vinden binnen Arena.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Nu online
Dikke vinger naar de tegenstander die steeds "nee" zegt XD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13:55
Spelen jullie bo1 of Bo3?

Ik heb ondertussen Mythic gehaald met een verzameling Mono green stompy kaarten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09:51
gewoon gold niet uitgeven tot eind april

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boemmie
govie schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:22:
Ik ben begonnen aan ranked. Heb ervoor gekozen om dus niet Tactical Assault zoals legendVD met -/+10c -/+10unc te upgraden, ik heb maar 2 common wildcards gebruikt voor 2x Queen's commision omdat ik deze ook in een vampiredeck zou kunnen toepassen. Ik wil al die uncommon wildcards bewaren, want er zijn veel uncommons die heel erg goed zijn. Toch lullig als je dadelijk 2 uncommons mis voor het eerste echte deck. Eind april ga ik die wildcards gebruiken als een nieuwe editie beschikbaar is. Ik heb alle kaartjes die ik niet had vervangen volgens legendVD opzet vervangen door minder optimale kaartjes met hetzelfde doel. Ook best en na een aantal wedstrijdjes nu al bronze3, ik kan Mythic al ruiken! Moet nie gekker worden! :>

https://mtgarena.pro/decks/tact-assault-bo/

[Afbeelding]

66,67% winrate
ik zou die laatste 2 kaarten er toch nog uithalen. Kwa percentage dat je een would like to have card trekt wordt dan beter, beste is om max op het minimale aantal kaarten te gaan zitten. Meer kaarten is minder kans om de kaart te trekken die je nodig hebt.
SUsupicious bookcase zou een van de kaarten zijn die ik er uit zou gooien.
mogelijk ook het verwijderen van een extra land. Als je naar je curve kijkt zit het overgrote deel op 2 mana cost.

[Voor 4% gewijzigd door boemmie op 12-03-2019 16:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
govie schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:22:
Ik ben begonnen aan ranked. Heb ervoor gekozen om dus niet Tactical Assault zoals legendVD met -/+10c -/+10unc te upgraden, ik heb maar 2 common wildcards gebruikt voor 2x Queen's commision omdat ik deze ook in een vampiredeck zou kunnen toepassen. Ik wil al die uncommon wildcards bewaren, want er zijn veel uncommons die heel erg goed zijn. Toch lullig als je dadelijk 2 uncommons mis voor het eerste echte deck. Eind april ga ik die wildcards gebruiken als een nieuwe editie beschikbaar is. Ik heb alle kaartjes die ik niet had vervangen volgens legendVD opzet vervangen door minder optimale kaartjes met hetzelfde doel. Ook best en na een aantal wedstrijdjes nu al bronze3, ik kan Mythic al ruiken! Moet nie gekker worden! :>

https://mtgarena.pro/decks/tact-assault-bo/

[Afbeelding]

66,67% winrate
Die wincurve vlakt wel af als je op hogere ranks komt hoor en bovendien stijg je op bronze harder door wins. :P
Waarom gebruik je overigens geen Conclave Tribunal ipv Hieromancers Cage?

Bright Reprisal is ook wel erg situationeel en prijzig. Als je om card draw verlegen zit, dan zou ik Dawn of Hope overwegen gezien het feit dat je wel de nodige life gain in je deck hebt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• embee
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 09:23

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Voor degenen die interesse hebben in het spelen van de limited formats die Arena biedt, wilde ik de 'Limited Resources' podcast aanbevelen;

http://lrcast.com/about/

Leerzame discussies over draft en sealed voor zowel beginnende als meer ervaren spelers.

Constructed: Silver || Limited: Silver

• embee

embee

govie schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:09:
Laat ze eerst een beginnen met een friends/groupslist en (text)chatmogelijkheid. Dat hoeft niet tijdens het potje zelf, maar eromheen is het wel prettig dat je met vrienden in dezelfde software dingen kunt bespreken of elkaar uitnodigen voor een potje of vragen om als coach mee te kijken ofzo.
Arena heeft discord integration. Dus als je een discord weet te vinden/maken met een groep, werkt dat gewoon. Dingen toevoegen die andere programma's beter doen, lijken me minder prioriteit te hebben.

• govie
Je kunt trouwens nog een extra pack + wat goud verdienen als je nog een rang uitkomt, season is bijna afgelopen nog 11 dagen. U'n gegeve paerd nie in de beak kieken!

• Hoof
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online
Er komen flink wat wijzigingen aan volgende week, waaronder cosmetics:
https://magic.wizards.com...ate-beta-march-2019-03-20

Nog meer dingen om geld aan uit te geven ;)

Ik speel de laatste tijd dit deck: https://aetherhub.com/Deck/Public/83251 Vooral constructed event, soms 7 wins maar soms ook maar één of twee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BSTNjitRam
Hexproof creatures kunnen inderdaad wel damage krijgen maar Pandemonium geeft elk creature een enter the battlefield trigger met een target. En hexproof creatures van de tegenstander kan je niet targetten waardoor hexproof prima bruikbaar is in het Pandemonium event (creatureless control zou ook een goede zijn trouwens)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 12:07
Leuk dit topic, had geen idee dat het er was :)

Ik speel dagelijks eigenlijk wel een paar potjes.
Laatste maanden speel ik met wit deck met een splash aan zwart, maar ben eigenlijk zo goed als altijd aan het experimenteren en tweaken met dit deck.

Deck is voornamelijk lifegain/carddraw/token gebaseerd.

Early game bijvoorbeeld met Mentor of the meek, Orator en Ajani's Pridesmate met low level creatures wat card draw pakken, en alle token kaarten proberen niet te casten tot Divine Visitation op het bord ligt. Daarna wat leuke token beukers op het bord mieteren zoals Sworn Companions, Call to the Feast en Rites of Belzenlok.

Soms wat extra plagen met Unbreakable Formation en Kaya's Wrath.

Helemaal mooi potje van de week met deze combo, tegen een zwaar populated zombie token deck, samen met Elenda, the Dusk Rose. Stonder er ineens 44 4/4 Angel Tokens met Vigilance op het battlefield, jammer genoeg onmiddelijk resign van de tegenstander

[Voor 13% gewijzigd door Partypsych op 22-03-2019 13:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BSTNjitRam
Partypsych schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:32:
...

Helemaal mooi potje van de week met deze combo, tegen een zwaar populated zombie token deck, samen met een multicolor creature van 1/1 welke een +1 counter krijgt als er ANY creature doodgaat en zodra ze zelf dood gaat evenveel 1/1 creatures spamt als dat ze counters heeft (weet haar naam even niet meer, excuus). ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
En Legion's Landing gooi ik ook vaak in dat soort decks. Toch weer een 1/1 LG token en als je snel met 3 creatures kunt aanvallen, dan heb je ook nog weer vroeg een extra landje (en ook weer een token generator).

Laatst nog een potje met m'n Selesnya deck waarbij ik tegen iemand speelde die echt bakken creature removal had. Elke keer weer een Ritual of Soot, Kaya's of iets vergelijkbaars. Gewoon rustig elke keer na de removal in zijn buurt weer een nieuwe token genereren met legion's landing en zo de overwinning binnengesleept.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• govie
Van 28 tot 31 maart is op PAX een invitational tournooi met een prijzenpot van $1.000.000,-- wat zal worden gestreamed op twitch. Er doen ook de topstreamers mee, naast de topspelers in de wereld en de decks die men gebruikt worden natuurlijk openbaart. Dus als je nog iets wilt leren dan moet je volgend weekend een bakchips naast de pc zetten en opletten!

https://magic.wizards.com/en/articles/mythic-invitational

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boemmie
govie schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 22:15:
Van 28 tot 31 maart is op PAX een invitational tournooi met een prijzenpot van $1.000.000,-- wat zal worden gestreamed op twitch. Er doen ook de topstreamers mee, naast de topspelers in de wereld en de decks die men gebruikt worden natuurlijk openbaart. Dus als je nog iets wilt leren dan moet je volgend weekend een bakchips naast de pc zetten en opletten!

https://magic.wizards.com/en/articles/mythic-invitational
tijdens dit event komen ook de eerste spoilers van de nieuwe serie uit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boemmie
govie schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:42:
Inderdaad Boemmie! Ik ben in ieders geval goed op weg inzake war of the spark. Op de 27ste april, launchday War of the Spark bezit ik tussen de 18 en 20 rare/mythic wildcards en 45k goud. Met 20 stuks zit ik redelijk dicht tegen een mythicrang-waardig dualcolordeck aan, als het qua checklands-aantal om te doen is. Hopelijk is er dan een metadeck waarbij ik alle wildcards kan opmaken aan war of the spark kaartjes, dit aangezien deze expansie het langste mee zal gaan en ik zo de meeste waarde uit de wildcards kan trekken.

[Afbeelding]
had redelijk geluk dit weekend, 1 lilliana planeswalker en rare landje in de rewards tijdens het weekend event.
dat event draaide prima met zwart groen hexproof

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boemmie
govie schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:25:
[...]

Planeswalkers is voor mij nog nieuw, dat hadden we 2de editie vroeger niet. :+ Die verschillen tussen die landjes dat merk je wel trouwens, het maakt 1 beurt verschil om dan een betreffende kaart op te roepen, als je multicolor speelt dan kan je al verloren hebben. Zo'n luxeland die niet getapped het spel in hoeft te komen bezit ik er 1 van iedere soort. Dus dan zou ik 3 rares kunnen opofferen aan dit soort landjes als ik duocolor ga spelen.

Edit: Wat ze trouwens wel eens mogen overwegen bij MtG-hoofdkantoor is een abonnementsvorm van bijvoorbeeld voor een 7 euro per maand krijg je alle kaarten tot je beschikking ofzo. Dan betaal per jaar 100 euro en kan je vrijuit brewen en testen. Opzich klinkt het als een goede deal voor MtG hoofdkantoor maar ook voor MtG spelers. Ik vind heel die rare/mythic marktmodel-constructie gewoon afzetterij als ik eerlijk ben.
je hebt hier 2 versies van: pain landjes(comes into play tapped tenzij je 2 leven betaald) of comes into play tapped tenzij je basic land 1 of 2 in play hebt. dat zijn dus helaas 8 rares:). De pain landjes zijn beide types, de 2de versie is gewoon ene land, maar werkt op zich ook prima. Met beetje pech komen ze ook weer in de volgende serie, of geluk, want dan kan je er een paar krijgen tijdens de draft/aankoop van de nieuwe packs met je gespaarde gold.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Het voordeel van monored is dat je gewoon altijd vrij snelle potjes kunt spelen. Met name voor de 15 dailies is dat ideaal. Meestal probeer ik in ieder geval de eerste vier nog even snel mee te pakken, da's toch weer 550 gold. Met monored heb je die zo bij elkaar want óf je wint snel of je staat al snel vast.
De grote dailies zorgen voor genoeg variatie, want daarbij word je toch vaak gedwongen om bepaalde kleuren te spelen.
Daarnaast heb je b.v. draft waarbij je nooit weet waar je mee speelt of constructed waar je zelf kunt bepalen wat je mee wilt brengen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 14:10
Hier de afgelopen weken ook behoorlijk hooked geraakt. Mtg is toch wel een grotere uitdaging dan HS en TESL. Ik speel tot nu vooral limited.
Zojuist deze uit een daily https://tweakers.net/ext/f/X870HNOwrSXXvcXQqkQf4FyA/thumb.jpg

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hoof
  • Nu online
Code STARTERSTYLES voor gratis dingen, mocht je geen mail hebben gekregen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 29-09 12:40
Sinds 2-3 weken speel ik Arena.

Ben ooit begonnen met kaartjes in 1994(? 4th edition was echt net uit) laatste editie was de VI en toen gestopt/volwassen geworden. Maarja volwassen word je nooit!

Magic online, duels enz weerhield de prijs me weer te beginnen. Uiteindelijk via de app van 2014 en 2015 weer verslaafd. Heb een super nice deck in 2015 app.

Dus nu Arena, "gratis" en leuk. Maar merk dat het toch een beetje schuurt, sommige decks vind ik gewoon niet leuk om tegen te spelen. Was al geen fan van de counter decks maar nu met die Teferi...WFT!

Verder heb ik het idee dat er echt totaal geen ranked systeem achter de matchmaking zit, soms word ik totaal weg gespeeld door een mythic deck.
Dus mochten er nog Tweakers zijn die een rondje willen (en geen Teferi :+ ) misschien kunnen we een lijstje maken. Check me op Goddius of #88070

Het hele F2P of P2W maakt mijn niet uit. Maar de wildcards... fijn maar ik vind het jammer dat je met de wildcards ook kaarten kan "unlockenen" die je nog helemaal niet heb.

Ik vind het leuk om een booster te krijgen en kijken of je iets "met die ene kaart kan" net als vroeger met de boosters.
Jij gelooft heilig in die ene kaart en combo, je bent al 83.000x ermee verslagen, je maten zeggen dat het niet werk maar toch jij blijft erin geloven. (en uiteindelijk koop je een nieuwe booster en waarin je de volgende kaart vind die je helemaal te gek vind)
Maar nu kopiëren mensen gewoon decks/combo's vanaf het internet en maken ze met wildcards, wat is daar nu leuk aan?
Je wild toch zelf iets maken, bijschaven, nieuwe kaarten toevoegen die aan jouw speel stijl passen. Achja zal aan mij liggen.

Nogmaals als iemand een rondje wil tegen lifegain deck of saproling deck (i'm Groot!) check me op #88070
En verwacht niet teveel ;)

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • +6Henk 'm!

• boemmie
Voor de liefhebbers: net een code gedeeld op de stream: PremiumScry (let op case sensitive)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boemmie
govie schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:15:
[...]

Gratis opt-kaart en gratis 3d-doodle, ik had nog geen opt dus dat scheelt weer een wildcard. _/-\o_

Het is nog 2 dagen seizoen, m,aar hoeveel rankings kan ik doen? Ik heb wel ergens gelezen dat je voor iedere ranking packs krijgt. Bedoelen ze hier bo1 en b03?
mythic is 5 packs en beetje goud, elke ranking lager is 1 pack minder

ranking maakt niet uit of je dit haalt via bo3 of bo1, zelfde ranking
er zijn wel 1 rankings, limited(draft/sealed) en constructed. die hebben dus eigen ranking

Acties:
  • +2Henk 'm!

• govie
Code is : ParallaxPotion

Gratis revitalize en 3D-doodle.

• govie
Code: FoilFungus

Summary:

All known codes. PlayRavnica -PlayAllegiance - STARTERSTYLES - SuperScry (or PremiumScry) - ParallaxPotion - FoilFungus

[Voor 81% gewijzigd door govie op 30-03-2019 16:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
govie schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 15:07:
Als we toch het woord brewen hebben laten vallen.

Siegewurm
Ik denk dat siegewurm als common een onderschatte kaart is. Als je deze in een tokendeck (saprolin maybe)) stopt dan kan je hem bijna gratis oproepen en erg vroeg. 4 common wildcards is niet zo'n probleem en eigenlijk vind ik hem net zo interessant als die rare 5/4 elf die 3 boompjes kost als je hem op hetzelfde moment speelt. Zoals je ziet ben ik opzoek naar common combo's, de VOC mentaliteit! :o
Ik denk dat je allereerst onderscheid moet maken tussen "Kost geen mana" en "gratis". Creatures tappen is ook gewoon een cost. Je kunt niet aanvallen met die creatures en in de volgende beurt ook niet verdedigen.

Het is ook absoluut niet te vergelijken met een Steel Leaf Champion. Die kan je in beurt twee op het bord leggen met een llanowar elf in de eerste beurt bijvoorbeeld. Onderschat ook de 'cannot be blocked by creatures with power 2 or less' niet.
Kijk je naar Siegewurm, dan heb je een one drop in de eerste beurt nodig, twee tokens in beurt twee, nog meer tokens of een creature in beurt drie en dan kun je in beurt vier deze kaart spelen. Wel met al je tokens getapt, wat tegen een aggro deck problematisch kan zijn en tegen een control deck de kans aanwezig is dat al je creatures geneutraliseerd zijn en er gewoon counter of removal wordt gespeeld tegen je Siegewurm.

[Voor 3% gewijzigd door Mugwump op 31-03-2019 10:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Novice knights speel je in beurt één, druid kost je al vier mana.
Echt flooden zou ik het ook niet willen noemen met die druid.
Een Tendershoot Dryad gaat waarschijnlijk harder bijvoorbeeld.

Wellicht kun je er nog wat blauw in splashen voor curious obsession.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Nu online
Nieuwe seizoen begonnen, hatsikidee :) Weer tandenknagend naar de top! :P

Of nou ja, wanneer het kan XD

[Voor 19% gewijzigd door SkyStreaker op 31-03-2019 21:01]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hoof
  • Nu online
Nog twee codes (zelf nog niet getest):
ShinyGoblinPirate
SparkleDruid

en de trailer voor WAR:
YouTube: War of the Spark Official Trailer – Magic: The Gathering

Op Reddit ook veel nieuwe kaarten van WAR.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bateau
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11:29
Om de lopende spoilers voor WAR bij de houden is MythicSpoiler ook een goede site.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
govie schreef op zondag 31 maart 2019 @ 14:50:
Dat discussieren vind ik altijd wel kicke daar leer ik altijd veel van:
• In theorie klopt jouw antwoord, maar volgens mij tot tegendeel bewezen niet in combinatie met Druids+Satyrs en wel omdat mijn draw is volledig afhankelijk van Satyr's. Deze Satyrdraw is weer volledig afhankelijk van het spelen van de 14 enchantments die in het deck zitten. Aangezien een Satyr 3 mana kost, kan ik pas bij 4 mana een enchantment efficient spelen en dus zit 4drop Druid niet in de weg. Maar iedere enchantment op Novice Knight betekent ook 1x minder draw en dus minder creatures op het veld. Het is volgens mij een tradeoff, waar ik de sneeuwbal op basis van het concept satyrdraw, hoger aanschrijf qua invloed dan een 4/5 (als je mazzel hebt) of 2/3 Novice Knight op beurt 2.
Waar je vooral rekening mee moet houden is dat je ook een tegenstander hebt. ;)
Jouw theoretische scenario's gaan uit van een tegenstander die je lekker je gang laat gaan, maar als je een enigszins competente tegenstander hebt, dan gooit die removal of counters op je satyr en je druid. Zeker ook omdat je verder niet heel veel spannends in je deck hebt zitten dat direct removal vereist. Daarom kan zo'n novice knight mooi als bliksemafleider dienen.
Daarnaast heb je ongeveer 50% kans op één of meer Satyr in je derde beurt (iets minder indien je begint). Dat betekent dat je in de helft van de potjes niet je gewenste curve kunt spelen. De truc met combo- / synergiedecks is dat zoveel mogelijk verschillende kaarten synergie opleveren. Als je je deck heel specifiek om bepaalde kaarten heenbouwt, dan moet je ze of kunnen beschermen of weer uit je graveyard kunnen vissen doorgaans. Daarom zie je in Izzet Drakes bijvoorbeeld vaak Dive Downs en counters.
• Een tendershood dryad is een rare en als ik die speel dan heb ik vaak nog meer rares/mythic wildcards nodigom te kunnen winnen, dat aantal wildcards wil ik voorlopig niet spenderen. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Ooze, Een beetje zoals ook bij die 3mana 5/4elf, als je die neemt dan moet je dat ook weer combineren met peltcollector of een andere elf die rare is etcetc. Daarnaast is het zo dat ik alle rares/mythics wildcards bewaar voor War of the Spark. Want dan weet ik tenminste zeker dat ik 2 volledige seizoenen kan spelen met mijn gespendeerde rare/mythic wildcards indien dat mogelijk is.
Ik bedoelde ook niet dat je tendershoot in je deck moest proppen. Dat was meer ter illustratie dat de flood wel meevalt. Had laatste en potje met m'n token convoke deck waarbij ik tegen monogreen speelde en twee Dryads, 2x Dawn of hope, Legion's landing en die saproling sorceries had. Dan heb je pas flood. :P
Steel leaf is an sich een prima kaart zonder combo's hoor. Enige nadeel is dat je die eigenlijk haast wel in monogreen moet spelen gezien het feit dat die specifiek drie groene mana kost. Speel je met meer dan één kleur, dan is de kans aanzienlijk dat je geen optimale curve hebt.
• Het leuke is aan satyr/druid combo dat je met (un)commons+standard decks al leuke combo's hebt. Je hoeft niet 4 dezelfde creatures of enchantments te hebben naast deze 8 kaartjes, zolang je er maar voldoende van hebt en de creatures baat hebben bij de enchantments, naast een gezonde verhouding tussen draw en efficient manaspenderen. Vandaar ook de term gezweldeck. 8)
Toch vind ik dat nog wel tegenvallen. Je hebt echt card draw nodig omdat je nou eenmaal kwetsbaar bent voor removal. Maar juist die card draw heb je in de vorm van een kaart die zelf ook een prima target is voor alles wat 2 damage+ doet en waarvan een beetje ervaren tegenstander gelijk wel snapt dat dit een chokepoint in het deck is. En zonder card draw loop je dan weer aan tegen het feit dat je al snel een kaartnadeel oploopt.
• Die Curious obsession is een leuke kaart inderdaad, kunnen we eens proberen tzt. O+
Wellicht kun je daarvoor nog wat Urban Utopias toevoegen. Enchantment, card draw en dan krijg je ook blauwe mana beschikbaar. En als je aan het splashen bent is misschien Rhythm of the Wild nog wel een interessante optie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Het was geen 1-drop elf die één groene mana geeft, maar een 2-drop die mana van elke kleur kan geven. Juist dat maakt hem interessant gezien alle multicolor PWs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boemmie
govie schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:11:
[...]

I rest my case, niet omdat ik gelijk wil hebben maar omdat het spel en de combo's voor mij soms wat te snel gaan. Je hebt dus geen groot creature nodig volgens reddit en de handen die nodig hebt voor een mooie aktie op turn 3 is niks speciaals.
[Afbeelding]

Ik heb liever 2 vierdrops dan 1 carnage tyrant op turn 3 maar klagen zal ik niet doen als dat groene 7/6 monster er ligt. Omdat heel je hand leeg is, zijn hexproof creatures wel prettig of je moet veel draw hebben om vroeg te compenseren. Maar of je nou carnage tyrant of 2 vierdrops heb liggen, gamedeciding kan dat wel zijn. Zo all in hoeft de combo niet te zijn als je 2 vierdrops neerlegt is mijn mening, not all eggs in 1 basket.

TLDR: de mogelijkheden onderzoeken van neoform is echt de moeite waard.

Additioneel: Misschien is de combo met Grand Warlord Radha (4d) + Metamorphic alteration ook leuk. Dit omdat deze haste heeft en mana produceert als hij aanvalt, dus siwoeso 8 damage + een dijk mana wat je mee kunt nemen naar volgende beurten. Zo compenseer je eventueel dus zo de sacrifice van incubation druid. Dan zou je rood/groen/blauw spelen en dan 4x curious obsession toevoegen voor meer draw.
goede oude tijd van channel fireball 1ste turn kill:)(met lotus natuurlijk)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BSTNjitRam
govie schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:11:
[...]
Additioneel: Misschien is de combo met Grand Warlord Radha (4d) + Metamorphic alteration ook leuk. Dit omdat deze haste heeft en mana produceert als hij aanvalt, dus siwoeso 8 damage + een dijk mana wat je mee kunt nemen naar volgende beurten. Zo compenseer je eventueel dus zo de sacrifice van incubation druid. Dan zou je rood/groen/blauw spelen en dan 4x curious obsession toevoegen voor meer draw.
Grand Warlord Radha is niet zo'n goed idee aangezien deze legendary is. Dus als je daar een kopie van maakt mag je gaan kiezen welke van de 2 je wilt houden :P

• embee

embee

Zonet een draft gedaan en de bot voor mij gaf Nicol Bolas door, nadat ik in pack one, pick one voor een skyscanner moest gaan (een vreselijk slecht pack). Dus maar besloten een UBR deck te draften; uiteindelijk met een mana-spire en 3 cinder barrens aan fixing kunnen krijgen. Maar de Djinn of Wishes, Murder en twee shocks kon ik ook niet laten gaan, dus mijn mana-base was niet zo best.

Maar zoals dat wel eens gaat, kwam alles goed, ook al moest starting hands houden waar maar de helft van de spells ook de juiste mana in die hand had. De laatste hand had ik alle kleuren mana en Djinn of Wishes gekregen. Bolas trok ik als eerste kaart. Uiteindelijk waren Bolas en Djinn (mythic & rare) de eerste en enige creatures die ik opspeelde... Tegenstander moet wel gedacht hebben.

Het blijkt dat Nicol Bolas, the Ravager een hele goede kaart is die het waard is om met een slechte manabase te spelen (in limited).

https://www.twitch.tv/videos/409102536?t=02h12m18s

Acties:
  • +1Henk 'm!

• embee

embee

govie schreef op zondag 21 april 2019 @ 16:50:
Ik heb nog een vraagje, wat zijn de requirements for een labtop voor mtg arena van tussen de 10" tot 13"? Ik heb gelezen dat linuxmint ook MTG Arena kan draaien dus zelfs chromebookjes zou kunnen
...
Ik denk dat Arena in Wine draait onder linux. Dat zou betekenen dat je een x86 processor nodig hebt. 'Wine Is Not an Emulator', dus dan kun je weer de specs zoals gegeven aanhouden. De meeste chromebooks hebben een andere processor en daarop kan Wine Arena ook niet laten draaien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BSTNjitRam
boemmie schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:18:
[...]

donderdag verwacht ik dat er al een war draft gaat zijn:)
edit: even in de agenda gekeken. donderdag is sealed aanwezig, nog geen draft.
Voor goud komt de war draft pas 10 mei
govie schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:32:
Trouwens, Sjow de streamer heeft samen met 2 andere gozers alle kaarten beoordeeld van war of the spark in een hele lange video. Ze categoriseren daarin alle nieuwe kaarten. De essentie is dat Zwart volgens hun drieen het sterkst is, groen is vrij zwak maar wel een van de betere splashkleuren. Vooral de gouden kaarten zijn erg sterk volgens hun. Ik heb alleen de laatste 10 minuutjes gekeken. Hun vonden trouwens neoform een klotekaart, dus wat ik vind kan ik naar de stort brengen! :D

Ik vind altijd die uncommons wel interessant omdat het lekker goedkoop is. Ik heb er nog eentje gevonden die wel aardig is. Mijn idee erachter is turn 1 llanowar elves om dan op turn 2 deze te kunnen casten. Gewoon effkes praktisch gedacht zeg maar.

[Afbeelding]
De video is helaas niet voor non-subscribers te bekijken maar ik ga er van uit dat het de limited set review was. Dus Neoform kan nog best prima zijn voor constructed, maar voor limited is het geen topkaart.

Had de set review wel graag gezien aangezien 2 vrienden en ik deze set voor het eerst zelf gereviewed hebben en ratings hebben toegewezen aan de kaarten op basis van limited. Zou wel leuk zijn om te zien in hoeverre we overeen komen met Sjow en de rest. (Hoewel ze alledrie in RNA de plank aardig mis hadden geslagen met Ill Gotten Inheritance die van 2 een F rating kreeg wat Totaal onspeelbaar betekent. Bleek later een van de sterkste kaarten uit de set).

[Voor 73% gewijzigd door BSTNjitRam op 23-04-2019 13:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Hij heeft het over limited, daarin is de waarde van een kaart wel wezenlijk anders dan in bijvoorbeeld Arena constructed. Een Parhelion II kan in sealed leuk uitpakken, maar tegen een monored constructed heeft ie niet veel zin.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
govie schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 18:28:
Dat zal zeker zo kunnen zijn, ik wilde ook gewoon mening geven over de topkaartjes uit deze expansie.
Dat mag, maar ik zie echt niet in hoe je iets als time wipe een matige kaart kan noemen. Board wipe is juist een game winner als je er een flink kaartvoordeel mee kan pakken en deze geeft je ook nog de optie om een creature terug naar je hand te halen, leuk voor 'When X enters the game' effecten bijvoorbeeld.

• BSTNjitRam
govie schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 22:05:
[...]

... Al die technische terminologie als constructed en limited dat zegt me allemaal niet zo veel (nog niet).
Hier zit hem de crux in :P

Constructed = standard, dus wat je speelt met je zelfgebouwde decks waar je gewoon 4x dezelfde kaart in kan stoppen en naar hartelust synergie decks kan maken.

Limited = sealed en draft, dus spelen met wat je opent. Hierin gaan vliegers als "Sorin Bloodlord is geen A-tier maar D-tier. Als ik creatures wil uit de graveyard dan pak ik wel andere kaartjes en als ik lifelink wil in zwart/wit dan ga ik voor vampiredeck ofzo. Daarom een te redundante kaart" niet op.
In limited betekent dit gewoon minstens 1x en potentieel meerdere keren je bom reanimaten. Dat is gewoon enorm sterk in limited.

Doordat jij voornamelijk je op constructed hebt gericht met je ratings kan ik er dus ook niet echt op inhaken. De goden zijn bijvoorbeeld zo sterk dat die "drawdeflatie" waar jij het over hebt juist een voordeel is. Het is net alsof je deck vol zit met bommen!
Mugwump schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:46:
Vraag me wel af of er een deck om die X >= 10 kaarten te bouwen valt in Arena, 12 mana heb je niet heel snel.
Er zal zeker een deck omheen te bouwen zijn. De vraag is of het een beetje competitief is, wat ik niet verwacht. De spells zijn nog altijd te counteren dus potentieel spendeer je 12 mana wat voor 2 mana gecountered wordt.

Mocht ik nu uit mijn hoofd een deck daarom moeten bouwen dan komen de 3 mana genererende druid (als hij een counter heeft) en eventueel Power Shard in me op.

[Voor 21% gewijzigd door BSTNjitRam op 25-04-2019 09:21]

• Mugwump
  • Nu online
BSTNjitRam schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:18:
[...]

Hier zit hem de crux in :P

Constructed = standard, dus wat je speelt met je zelfgebouwde decks waar je gewoon 4x dezelfde kaart in kan stoppen en naar hartelust synergie decks kan maken.

Limited = sealed en draft, dus spelen met wat je opent. Hierin gaan vliegers als "Sorin Bloodlord is geen A-tier maar D-tier. Als ik creatures wil uit de graveyard dan pak ik wel andere kaartjes en als ik lifelink wil in zwart/wit dan ga ik voor vampiredeck ofzo. Daarom een te redundante kaart" niet op.
In limited betekent dit gewoon minstens 1x en potentieel meerdere keren je bom reanimaten. Dat is gewoon enorm sterk in limited.
Precies, ik heb wel eens een draft gespeeld waarin find echt een gamewinner was. Daarbij heeft je tegenstander in limited nooit de ideale set aan removal.
[...]

Er zal zeker een deck omheen te bouwen zijn. De vraag is of het een beetje competitief is, wat ik niet verwacht. De spells zijn nog altijd te counteren dus potentieel spendeer je 12 mana wat voor 2 mana gecountered wordt.

Mocht ik nu uit mijn hoofd een deck daarom moeten bouwen dan komen de 3 mana genererende druid (als hij een counter heeft) en eventueel Power Shard in me op.
Ja daarom. Je zou die token generator ook haast met rhythm of the wild moeten spelen om zaken als Ritual of Soot tegen te gaan. Aan de andere kant is voor 6 mana 4 2/2 tokens met vigilance ook wel een goede deal natuurlijk.

• Hoof
  • Nu online
govie schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:37:
https://aetherhub.com/Deck/Featured/100354

Waarom rood geen god-eternal heeft vraag ik me trouwens ook af, dat moet een reden hebben.
Rood heeft deze:
https://gatherer.wizards.....aspx?multiverseid=461060

• Hoof
  • Nu online
Voor de mensen die Reddit niet volgen (dat is waar ik m'n info vandaan haal, zal vast ook op andere plekken te vinden zijn): code PlayWarSpark voor drie gratis packs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BSTNjitRam
govie schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:09:
... Maar ik ben ook leuke goedkope kaartcombo's tegen gekomen zoals:
  • Arboreal Grazer 0/3 met reach en fetched een landje en plaatst deze tapped op het veld (common, 1drop). Dit monsterstje i.c.m. neoform (uncommon, 2drop) lijkt me wel prima om dan incubation druid op te rakelen met 6 mana op turn 3. Het lijkt me beter dan llanowar elves omdat hij al dat landje heeft gefetched en geplaatst en stel dat je niet neoform hebt in je starthand dan is het nog steeds een nuttig muurtje. Dat zijn al 8 goede kaartjes en nog geen pikante wildcard gebruikt.
  • Prismite 2/1 artifact creature welke mana naar kleurkeuze geeft (common, 2drop), ook een prima kaartje vind ik.
  • Dovin's veto is ook wel aardig omdat je deze counterspell niet counteren (uncommon, 2drop), dus dat spreekt me wel aan.
Niet om je down te krijgen (:P), maar de kaarten die je noemt werken waarschijnlijk niet helemaal zoals je denkt:

Arboreal Grazer haalt geen land uit je deck, maar je mag een landje uit je hand op het veld leggen (als je er 1 hebt). Dit maakt hem echt enorm veel slechter.

Prismite maakt geen mana, maar filtert mana. Het is zelfs negatieve ramp, want je moet 2 mana betalen om 1 mana naar keuze te maken.

Dovin's Veto is uncounterable, maar wel enkel een uncounterable Negate. Creatures kan je hiermee niet counteren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bram.K
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 27-10 07:17
Dit weekend 2 headed giant prerelease gedaan. Partner speelt geen Arena dus een extra code over!

first come first serve (laat even weten als je hem gebruikt hebt)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bram.K
boemmie schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:36:
[...]

zit op werk, dus kan hem niet invoeren, anders had ik hem graag gebruikt
Ik heb zelf de bovenstaande code gebruikt. ik zal je de andere code in PB sturen! je was ten slotte eerste reactie :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Nu online
I like, I like:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
Op basis van een YouTube videootje een deckje in elkaar geknutseld met tokens en dan pompen met Ajani the Greathearted, Loxodon en unbreakable formation. Als het meezit nog een huatli raptor voor proliferate. Law rune enforcer is ook een ideale 1-drop om creatures van je tegenstander te neutraliseren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online
MTG is kennelijk toch echt heel ingewikkeld:
https://trib.al/ZNQjyIV

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bram.K
Stoffa schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:51:
Kan iemand mij op weg helpen richting de sterkste standard decks van het moment? Mijn doel is (gek genoeg) zoveel mogelijk draften, en daarvoor moet ik gold farmen.

Heb het met RDW geprobeerd, maar ik vind dat deck toch wel erg vaak op zijn bek gaan en het kost me meer gold dan het oplevert. Iemand tips? Liefst dus ook enigszins snelle decks zodat de potjes minder lang duren.
op het YT kanaal van magic esport staan magic pro league (MPL) games met commentaar. je kan daar kijken naar eventuele decks voor standard die door pro's worden gespeeld. zitten wel aantal aggro decks tussen.
YouTube: Magic: The Gathering Esports

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daradius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20-07 10:02
Kan iemand mij op weg helpen richting de sterkste standard decks van het moment? Mijn doel is (gek genoeg) zoveel mogelijk draften, en daarvoor moet ik gold farmen.

Heb het met RDW geprobeerd, maar ik vind dat deck toch wel erg vaak op zijn bek gaan en het kost me meer gold dan het oplevert. Iemand tips? Liefst dus ook enigszins snelle decks zodat de potjes minder lang duren.
Je kan ook kijken op https://www.mtggoldfish.com, als je dan boven in het menu op decks -> metagame drukt zie je ook de meest gespeelde meta decks. op die pagina is aan de rechter kant ook een lijst te zien met de decks die gespeeld zijn op de laatste toernooien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mugwump
  • Nu online

Wat probeer je te doen? Voor je dailies zou ik naast de winrate ook kijken naar de gemiddelde duur van een potje. Voordeel van RDW is dat je na een paar beurten al wel weet of je gaat winnen of niet (of zelfs al gewonnnen hebt).
Naast RDW is mono blue tempo wel een redelijk effectief aggro deck (zoiets dus).
White weenie en feather / boros aggro zijn ook wel opties, al blijven al die opties wel ietwat kwetsbaar voor dingen als Ritual of Soot / Deafening Clarion.

Je dailies kosten je verder geen gold, dus ik denk dat je constructed events probeert te spelen voor gold? Dan is het vooral een kwestie van zien wat voor decks je veel tegen je krijgt en daar een effectieve counter tegen proberen te bouwen.

• SkyStreaker
  • Nu online
De laatste tijd, erg langzame spelers - niet normaal meer :(

• BSTNjitRam
BroederM schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:22:
Ik speel nu sinds de open Beta Arena, Met mooi weer heb ik genoeg buiten te doen dus staat MTG dan op een laag pitje. De regen komt omlaag dan ga ik weer spelen.

Het viel mij al op bij een aantal youtubers o.a. Bad Boy gaming dat ze bij deck building soms expres maar 3 kaarten in de deck doen omdat ze het gevoel hebben dat je hem bij 3x vaker krijgt dan bij 4x omdat het algoritme van Arena broken is.

Lulkoek!!!...?
Ja dit lijkt me wel grote lulkoek ja. Er is geen enkele reden voor Wizards om zo'n algoritme in te bouwen. Het enige waar we van weten dat ze het hebben ingebouwd is dat je in Best of 1 matches de beste van 2 openingshanden krijgt. Dit zorgt er voor dat je met minder land toe kan in je hyper agressieve decks.
BroederM schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:22:
In papier speel ik "vals" bij een normaal 60 kaart deck met 20 landjes doe ik, voordat ik ga schudden of laat schudden, "2 op 1", 2 spell/creature kaarten 1 landje en weer 2 spell/creature 1 landje ect ect. Zodat het lekker goed verdeelt is.
Dat "vals" kan je wel zonder aanhalingstekens neerzetten. Mana weaving is inderdaad cheating en als een judge het ziet levert dit je zonder pardon een diskwalificatie op.

Een speler op mijn FNM heeft dit ook geregeld gedaan met daarna als excuus: "Maar ik shuffle daarna toch nog?". Als je goed genoeg shuffled dan was de mana weave niet nodig en als je niet goed genoeg shuffled dan ben je dus gewoon aan het cheaten.

Ik wil je dan ook op het hart drukken zo snel mogelijk te stoppen met dit mana weaven.

• BSTNjitRam
BroederM schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:12:
[...]
..
Over schudden: wassen voelt echt zo "kinderlijk" en met 5-6 man 1 voor 1 over de tafel wassen. Werkt ook niet echt lekker.
Kinderlijk of niet, als je claimed dat niet iedereen kan schudden dan is dat wel dé manier om voldoende randomizing in je deck te krijgen. Je moet uiteraard zelf weten wat je doet, maar zoals gezegd er zijn genoeg manieren om niet terug te hoeven vallen op mana weaving ;)

• BSTNjitRam
Volrath_ schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:41:
Over de shuffler met 2 openings handen dit doet hij alleen in unranked gameplay ...
Voor zover ik weet is het Best of 1 waarin de shuffler dit doet, zowel ranked als unranked.
De rest van je post klopt wel, hij kijkt idd niet naar je mana costs maar aantal land.

Verder heb ik Omniscience draft echt helemaal kapot gespeeld, ik denk tussen de 15 en 20 drafts gedaan.
Op de een of andere manier vind ik zo'n overpowered combo achtig formaat echt heerlijk om te spelen. Heb wel maar 1x een infinite combo in mijn deck gehad (Scholar of the Ages + Captivating Gyre). Het enige wat van mij banned zou mogen zijn in zo'n event zijn kaarten als Mind Rot. Die zijn echt alleen maar goed on the play maar dan zijn ze ook echt belachelijk sterk.

• SkyStreaker
  • Nu online
Jahaaa, de friendslist is er eindelijk :)

Voeg maar toe mensen: SkyStreaker#18517

• StygMa
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 27-10 10:44
Vroeger ook het papieren spel gespeeld rondom Nemisis/Prophecy. Kwam eigenlijk dit topic bij toeval tegen en speel het nu ook sinds een aantal dagen. En het spel brengt toch wel weer was nostalgie naar boven :) .

Ik moet wel zeggen dat ik Hearthstone ook een aantal jaar geleden wel actiever heb gespeeld en het lijkt er eigenlijk best veel op. Ben niet van plan er eigenlijk geld in te steken, maar behalve de quests halen en dan x aantal wins is er niet enorm veel te doen voor gold jammer genoeg volgens mij. Over 1 of 2 dagen heb ik waarschijnlijk 5k gold voor een draft.

Vind het ingame alleen weinig informatief over de verschillende modi/formats etc. Bij ranked draft speel je dan tegen mensen die rond je rank zitten? Is die brawl interessant? want die kost me het dubbele.

Ik speel nu eigenlijk vooral Standard Ranked. Ben nu Silver tier2. Wat ik beetje vaag vind is dat je echt mensen tegenkomt die beetje beginnend spelen net als ik, en mensen die complete encyclopedieën aan decks lijkt te hebben. Maar ondanks de kritische noot vermaak me er prima mee tot dusver :D

• BSTNjitRam
StygMa schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:29:
Vroeger ook het papieren spel gespeeld rondom Nemisis/Prophecy. Kwam eigenlijk dit topic bij toeval tegen en speel het nu ook sinds een aantal dagen. En het spel brengt toch wel weer was nostalgie naar boven :) .

Ik moet wel zeggen dat ik Hearthstone ook een aantal jaar geleden wel actiever heb gespeeld en het lijkt er eigenlijk best veel op. Ben niet van plan er eigenlijk geld in te steken, maar behalve de quests halen en dan x aantal wins is er niet enorm veel te doen voor gold jammer genoeg volgens mij. Over 1 of 2 dagen heb ik waarschijnlijk 5k gold voor een draft.

Vind het ingame alleen weinig informatief over de verschillende modi/formats etc. Bij ranked draft speel je dan tegen mensen die rond je rank zitten? Is die brawl interessant? want die kost me het dubbele.

Ik speel nu eigenlijk vooral Standard Ranked. Ben nu Silver tier2. Wat ik beetje vaag vind is dat je echt mensen tegenkomt die beetje beginnend spelen net als ik, en mensen die complete encyclopedieën aan decks lijkt te hebben. Maar ondanks de kritische noot vermaak me er prima mee tot dusver :D
Bij alle soorten draft (ranked en unranked) speel je voor zover ik weet tegen mensen met dezelfde score binnen de draft. Dus iemand uit brons die 2-1 staat binnen zijn draft kan gematched worden tegen iemand
uit platinum.

Binnen standard ranked speel je wel tegen mensen binnen je rang.
Voor beginnende spelers (en beginnende collecties) is de gewone Play queue wellicht nog wel het beste. In deze queue wordt ook rekening gehouden met de sterkte van je deck.

• StygMa
Vind best lekker gaan na een paar dagen. Ik win iets meer dan ik verlies volgens mij. Kan je niet ergens je exacte stats (winrate etc) vinden? Die info mis ik een beetje. Zit inmiddels in Gold in Ranked Standard, moet ff kijken of ik Plat nog kan halen met dit deck. Anders ga ik limited iig proberen om op Gold te komen. Dat lijkt me voor de seas reward het handigst dan.

• Mugwump
  • Nu online
xeromorphic schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:54:
Overal lees ik dat ik draft moet gaan doen om mijn bibliotheek met kaarten uit te breiden, maar om draft te doen heb ik gems nodig en die moet ik weer verdienen met die andere formats waar je met gold moet betalen en daar kan ik vaak maar moeilijk winnen met die starter decks.
Je hebt ook drafts die je voor 5000 gold kunt doen. Daar krijg je dan uiteindelijk weer gems voor. Hoeveel hangt dan af van het aantal wins.
Drafts zijn zeker een goede manier om je verzameling uit te breiden, maar het hangt wel af van het resultaat dat je haalt. Als je structureel genoeg wins haalt, dan betalen drafts zichzelf weer terug (je krijgt meer gems dan een nieuwe draft kost), maar dat is nog best lastig.
Tip hierbij is om in ieder geval even wat informatie op te zoeken over de draft van de specifieke set die je speelt om te zien wat de verschillende types decks zijn, tips voor goeie commons / uncommons die je zelf misschien over het hoofd had gezien en ga zo maar door. Sommige sets zijn bijvoorbeeld relatief traag en anderen zitten juist weer vol met kaarten voor hele snelle decks en dat heeft weer invloed op hoe je je deck samenstelt.
Is het voor mij goed om gewoon een paar weken te blijven spelen, quests te doen om elke dag 500-750 gold te verzamelen + de weekly quest te doen voor 3 packs en zo langzaam een iets beter deck te krijgen? En dan misschien een aantal packs kopen met gold of kan ik beter wat anders doen?
Sowieso is het doen van de dailies een goed idee. Dat blijft de snelste manier om gold bij elkaar te sparen. Wat packs kopen kan ook geen kwaad, daarmee bouw je ook weer wildcards op en die heb je uiteindelijk gewoon nodig als je decks wil bouwen.
Mijn wildcards zou ik graag bewaren tot ik een beetje bekend ben met de game en echt een deck heb wat ik graag zou willen maken.
Zou ik zeker doen. Ik ging gelijk heel vrolijk aan de slag met leuke dragons voor een dragon deckje wat verder niet zo heel erg effectief was, maar was daardoor wel m'n wildcards kwijt aan kaarten die niet heel erg breed inzetbaar waren. :(

• BSTNjitRam
xeromorphic schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:26:
[...]

Draft lijkt me inderdaad wel moeilijk als echte beginner, als ik op youtube naar draft players kijk dan is het nogal overweldigend hoe snel die alles doen en hoe makkelijk ze synergys ontdekken in alles.
[...]
Zelfs als je 0-3 gaat bij draft dan is dat geen verkeerde manier om je collectie uit te breiden. Je kan sowieso alle rares pakken uit de packs die je zelf open (=3) en de bots geven genoeg rares door. Zelfs als je maar 1 rare doorgegeven krijgt van de bots speel je qua rares nog altijd quitte vergeleken met het kopen van packs (5000 gold = 5 packs = 5 rares). Zodra je dus 2 rares doorgegeven krijgt loop je al voor op het kopen van packs met goud.

Daarnaast speel je minstens 3 potten met de kaarten die je gedraft hebt en zal je geregeld ook nog wel een potje winnen.

• SkyStreaker
  • Nu online
Heerlijk momentje :3

• Mugwump
  • Nu online
xeromorphic schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:33:
[...]

Stiekem is het natuurlijk andersom; Magic was de eerste trading card game ter wereld (in het westen iig zover ik weet Wikipedia: Collectible card game );

Ok ok Hearthstone was natuurlijk wel veel eerder digitaal dan MTG.
Ook dat laatste niet hoor. Ik heb meer dan twintig jaar geleden deze MTG game al met veel plezier gespeeld. ;)

• BSTNjitRam
WillemAtHome schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:19:
Wanneer verlaten m20 en de vorige 3 sets standard? Dan weet ik hoeveel ik nog moet investeren in het vragen van die kaarten.

...
In Q4 2020 zal de volgende rotatie plaatsvinden (als alle releases "gewoon" doorgaan uiteraard). De laatste rotatie was op 4 oktober. Zie ook https://whatsinstandard.com/

• StygMa
SkyStreaker schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:50:
Hoe gebruik ik die "mutate" bijvoorbeeld van de Mysterious Egg? Ik snap er niks van :/
Je hebt een andere kaart nodig met de mutate ability die je voor de mutate kost inbrengt. Dan heb je de keuze om erop of eronder te leggen. Je kan precies zien wat bij elk van die opties gebeurt.

Overigens als je die free entry draft doet kom je die mutates sowieso wel tegen, kan best onverwacht sterk zijn. Cycling is ook weer terug lijkt het.

[Voor 16% gewijzigd door StygMa op 16-04-2020 20:08]

• BSTNjitRam
Nieuwe set betekent ook een nieuwe code:
Voer de code PlayIkoria in bij de store voor 3 gratis packs Ikoria.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:55

Ik weet dat niet iedereen dit deck lekker zal liggen, maar ik heb er zelf enorm veel plezier mee de laatste dagen. Het verwoest Jeskai Fires Keruga, Jeskai Winota, Azure Control, Mono-Red, Obosh Sacrifice, etc..

Het is een deck wat door vrij veel mensen gespeeld wordt.

Wat ik aangepast heb is:
-1 Rix Maadi Reveler (tevaak dat ik ze beide in mijn handen had en dat is contraproductief). Ik tutor hem met Fiend Artisan wanneer ik hem nodig heb.
-2 Kroxa.. Net als Rix, heb ik deze kaart bijna nooit vaker dan 1x nodig..
-1 Cauldron Familiar.. Ik merkte dat ik tevaak 2 of 3 katten had.. 1 is vaak meer dan genoeg. (Witch oven daarin tegen wil je echt op 4 houden).
-1 Claim the Firstborn (1 vervangen voor een Act of Treason en ik twijfel zelfs om 2/2 te gaan).

+3 Fiend Artisan (geen idee waarom bijna niemand deze in Rakdos Lurrus speelt). Ideal om Kroxa/Priest/Rix te vinden. Of zichzelf wanneer een match wat langer duurt en je graveyard vol zit met beesten.
+1 Call of the Death-Dweller. Deze kaart heeft mij zovaak gered vs jeskai fires. De death-touch counter maakt hem erg sterk.
+1 Act of Treason (Anti Obosh, Cavalier of Flame, etc).

[edit]
Het enige waar dit deck moeite mee heeft is Jeskai Fires Superfriends.. Althans, ik kan er met dit deck nog zeer lastig van winnen.

[edit]
Op het deck van de foto nog 1 extra aanpassing gemaakt.
-1 Kroxa.. Dat lijkt echt meer dan genoeg te zijn.. Vanwege de Fiend Artisan, wil je kroxa eigenlijk bijna nooit echt als creature spelen (en gebruik je hem alleen als discard via Lurrus).
+1 Crashing Drawbridge.. Deze kaart werkt verbazing wekkend goed.. Bij de langere games (wanneer je zeg maar een mana of 6 hebt liggen.. Kan je via een Fiend een Fiend opzoeken, die je ook weer meteen kan gebruiken dmv van de haste).. Of je kan je priest/fiend/etc die je terughaalt via lurrus direct activeren..

[Voor 20% gewijzigd door Uhmmie op 17-05-2020 12:19]

Currently playing: MTG Arena (PC)

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 09:44
Voor de liefhebbers van wat bonus kaarten, goud en XP: Je kan nog zo'n anderhalf uur de codes SCALEUP en PARCELMYR gebruiken voor wat gratis spullen.

Morgen kunnen we als het goed is ook aan de slag met de nieuwe set Innistrad: Midnight Hunt. Ik ben benieuwd of Limited een beetje interessant gaat zijn. Met AFR heb ik me wel vermaakt.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee