[PC] Magic the Gathering: Arena

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:47
Ja hoor! ik heb weer een "random" momentje.

Tegenstander dropt een creature waarmee ik de top 3 kaarten van mijn deck in mijn graveyard moet gooien.
Blood for bones, Thief of sanity en Tyrant's scorn.

Ik draw mijn turn kaart, Unsummon de creature, attack met Tomebound lich, draw een kaart en discard

Hij drop weer deze creature, en tot mijn verbazing Blood for bones, Thief of sanity en Tyrant's scorn. zelfde volgorde!

oké, oké, kan, dat kan.

Draw een kaart, unsummon opnieuw, attack, draw en discard.

zijn turn, dropt weer de creature.... je voelt hem al?
WTF!
Blood for bones, Thief of sanity en Tyrant's scorn.
Zelfde volgorde!!!!!! 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Lekker "Random"

Tegenstander zag het ook, gelijk maar op de friendlist gegooid.

Kom maar op! (gold Tier 3) Goddius#88070 @SkyStreaker check

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:01
Net een potje tegen een Magic-medewerker gespeeld, haha!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xnfcppFgKfxDkDD3tal8DVzS/medium.png

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
BroederM schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 01:13:

Kom maar op! (gold Tier 3) Goddius#88070 @SkyStreaker check
Lijkt alsof het niet helemaal lekker werkt?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
SkyStreaker schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 08:47:
[...]

Lijkt alsof het niet helemaal lekker werkt?
Heb al 10x een Challenger gedaan. Maar krijg nooit een verbinding met je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
BroederM schreef op zondag 5 januari 2020 @ 04:11:
[...]

Heb al 10x een Challenger gedaan. Maar krijg nooit een verbinding met je.
Had hem een paar keer ook geaccepteerd, strange. Gebeurde ook gewoon niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-06 21:13
Ergens rond de 4th edition ben ik begonnen met magic, op zolder staat nog een doos vol.
Daarna wat MTGO maar dat is nooit echt wat geworden. Maar nu heb ik het spelen weer opgepakt (tijdens de beta ook al eens wat gedaan).

Vooral het limited spelen trekt me al is af en toen wat quick play ook wel leuk. Vooral omdat ik nu nog redelijk gematched wordt met mijn lage ranking en starter decks.

Mijn doel is niet om helemaal F2P te gaan ik zie MTGA als een vorm van vermaak en wil er maandelijks wel wat geld voor betalen.

Nu vraag ik me af wat is handig het gold dat ik krijg met quests gewoon tot 5000 sparen en dan daar een extra draft mee spelen of toch voor wat packs gaan. Ik ben wel benieuwd bij welke hoeveelheid gems per maand ik toch een redelijk collectie kan opbouwen om ook constructed wat mee te spelen.

Mocht je me willen toevoegen Retonator#50366

Is er toevallig iets van een nederlandse discord voor mtga spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:35
Wat de verstandigste keus is hangt enerzijds af van hoe goed je bent in drafts en hoeveel tijd je kunt spenderen. Als je maar genoeg wint, dan verdient draft zichzelf terug omdat je bij het maximale aantal wins meer gems krijgt dan een nieuwe draft kost.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retonator
  • Laatst online: 14-06 21:13
Mugwump schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:34:
Wat de verstandigste keus is hangt enerzijds af van hoe goed je bent in drafts en hoeveel tijd je kunt spenderen. Als je maar genoeg wint, dan verdient draft zichzelf terug omdat je bij het maximale aantal wins meer gems krijgt dan een nieuwe draft kost.
Ik ben nog erg slecht ik vind het gewoon vooral leuk om te spelen. Misschien is het beter als ik gewoon een money cap zet van zeg 50 EUR per maand en dan kijk wat ik daarvoor kan doen.

Dat zal met de maanden en ervaring wel anders worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Retonator schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:46:
[...]

Ik ben nog erg slecht ik vind het gewoon vooral leuk om te spelen. Misschien is het beter als ik gewoon een money cap zet van zeg 50 EUR per maand en dan kijk wat ik daarvoor kan doen.

Dat zal met de maanden en ervaring wel anders worden.
Draft kun je wel wat beter in worden. Er zijn voor elke set wel guides over de verschillende archetypes en best picks te vinden. Die hebben mij heel erg geholpen. Vaak advies over of het zinvol is om juist voor een snel deck te gaan of wat langzamer, goede kaarten die ik niet zou kiezen maar in draft juist heel waardevol zijn en ga zo maar door. Was in het begin al blij als ik twee potjes won, nu vind ik minder dan 5 teleurstellend tenzij ik echt enorme pech had met de draft picks.
Heb zelf nog nooit een euro aan het spel gespendeerd overigens.
Zolang je niet kan ruilen blijft het overigens gewoon lastig om echt alles voor je decks hi elkaar te krijgen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 14:09
Vroeger ook het papieren spel gespeeld rondom Nemisis/Prophecy. Kwam eigenlijk dit topic bij toeval tegen en speel het nu ook sinds een aantal dagen. En het spel brengt toch wel weer was nostalgie naar boven :) .

Ik moet wel zeggen dat ik Hearthstone ook een aantal jaar geleden wel actiever heb gespeeld en het lijkt er eigenlijk best veel op. Ben niet van plan er eigenlijk geld in te steken, maar behalve de quests halen en dan x aantal wins is er niet enorm veel te doen voor gold jammer genoeg volgens mij. Over 1 of 2 dagen heb ik waarschijnlijk 5k gold voor een draft.

Vind het ingame alleen weinig informatief over de verschillende modi/formats etc. Bij ranked draft speel je dan tegen mensen die rond je rank zitten? Is die brawl interessant? want die kost me het dubbele.

Ik speel nu eigenlijk vooral Standard Ranked. Ben nu Silver tier2. Wat ik beetje vaag vind is dat je echt mensen tegenkomt die beetje beginnend spelen net als ik, en mensen die complete encyclopedieën aan decks lijkt te hebben. Maar ondanks de kritische noot vermaak me er prima mee tot dusver :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 23:47
StygMa schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:29:
Vroeger ook het papieren spel gespeeld rondom Nemisis/Prophecy. Kwam eigenlijk dit topic bij toeval tegen en speel het nu ook sinds een aantal dagen. En het spel brengt toch wel weer was nostalgie naar boven :) .

Ik moet wel zeggen dat ik Hearthstone ook een aantal jaar geleden wel actiever heb gespeeld en het lijkt er eigenlijk best veel op. Ben niet van plan er eigenlijk geld in te steken, maar behalve de quests halen en dan x aantal wins is er niet enorm veel te doen voor gold jammer genoeg volgens mij. Over 1 of 2 dagen heb ik waarschijnlijk 5k gold voor een draft.

Vind het ingame alleen weinig informatief over de verschillende modi/formats etc. Bij ranked draft speel je dan tegen mensen die rond je rank zitten? Is die brawl interessant? want die kost me het dubbele.

Ik speel nu eigenlijk vooral Standard Ranked. Ben nu Silver tier2. Wat ik beetje vaag vind is dat je echt mensen tegenkomt die beetje beginnend spelen net als ik, en mensen die complete encyclopedieën aan decks lijkt te hebben. Maar ondanks de kritische noot vermaak me er prima mee tot dusver :D
Bij alle soorten draft (ranked en unranked) speel je voor zover ik weet tegen mensen met dezelfde score binnen de draft. Dus iemand uit brons die 2-1 staat binnen zijn draft kan gematched worden tegen iemand
uit platinum.

Binnen standard ranked speel je wel tegen mensen binnen je rang.
Voor beginnende spelers (en beginnende collecties) is de gewone Play queue wellicht nog wel het beste. In deze queue wordt ook rekening gehouden met de sterkte van je deck.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
BSTNjitRam schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:52:
[...]

Bij alle soorten draft (ranked en unranked) speel je voor zover ik weet tegen mensen met dezelfde score binnen de draft. Dus iemand uit brons die 2-1 staat binnen zijn draft kan gematched worden tegen iemand
uit platinum.

Binnen standard ranked speel je wel tegen mensen binnen je rang.
Voor beginnende spelers (en beginnende collecties) is de gewone Play queue wellicht nog wel het beste. In deze queue wordt ook rekening gehouden met de sterkte van je deck.
Nou, nee. Ik kom op gold mensen tegen met 240 kaarten en 60. En sommige van die 240 zitten tjokvol met planeswalkers. 4 van die, 4 van die, 4 van die, 4 van die. Ben er al 1 tegengekomen die het presteerde om 9 planeswalker d'r op te smijten. Ik kreeg ze allemaal weg door cleansing e.e.a. te gebruiken. Daarna pleurt die d'r gewoon weer 6 op. Dus, "rekening houden" - denk eerder dat ze naar het kaart-totaal kijken. ik heb nu zelf 144 kaarten omdat ik het gevoel heb overal rekening mee te moeten houden, zucht.

[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 10-01-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
SkyStreaker schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:12:
[...]

Nou, nee. Ik kom op gold mensen tegen met 240 kaarten en 60. En sommige van die 240 zitten tjokvol met planeswalkers. 4 van die, 4 van die, 4 van die, 4 van die. Ben er al 1 tegengekomen die het presteerde om 9 planeswalker d'r op te smijten. Ik kreeg ze allemaal weg door cleansing e.e.a. te gebruiken. Daarna pleurt die d'r gewoon weer 6 op. Dus, "rekening houden" - denk eerder dat ze naar het kaart-totaal kijken. ik heb nu zelf 144 kaarten omdat ik het gevoel heb overal rekening mee te moeten houden, zucht.
Als je op Gold speelt dan speel je ranked, en daarin wordt enkel gekeken naar je rank, niet naar je deck sterkte. Trouwens is het af te raden om te spelen met een deck met meer dan 60 kaarten. Je kan nooit overal rekening mee houden, je deck moet gewoon de beste versie zijn van het soort deck dat je wil spelen.

Mono rood speelt bijvoorbeeld de meest agressieve kaarten die er zijn. Dat zijn vooral kleine creatures en direct damage. Dat verliest keihard van een deck met grotere creatures (simic ramp bv) maar als ze kaarten gaan spelen om daar "rekening mee te houden" dan zou het deck een stuk zwakker zijn.

Ik zeg niet dat je nooit grotere decks moet spelen, je moet vooral doen waar je plezier in hebt. Maar het is wel een feit dat je deck een stuk sterker kan zijn als je je gewoon aan de 60 kaarten houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StygMa
Vind best lekker gaan na een paar dagen. Ik win iets meer dan ik verlies volgens mij. Kan je niet ergens je exacte stats (winrate etc) vinden? Die info mis ik een beetje. Zit inmiddels in Gold in Ranked Standard, moet ff kijken of ik Plat nog kan halen met dit deck. Anders ga ik limited iig proberen om op Gold te komen. Dat lijkt me voor de seas reward het handigst dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-06 11:04
Ik ben afgelopen zondag begonnen met arena. Vroeger paper gespeeld met vrienden toen ik een jaar of 12 was. Dus dat was meer keukentafel magic, alle kleuren in je deck en niet nadenken over synergy of wat dan ook.

Ik ben flink aan het inlezen en probeer kaarten te verzamelen om een leuk deck te maken. Gisteravond level 25 geworden en heb ook met promo codes wat packs kunnen unlocken.

Ik heb 2x geprobeerd om constructed te doen om wat goud / kaarten te winnen, maar kwam daar direct tegen behoorlijk optimized decks (vergeleken met mijn starter decks).

Overal lees ik dat ik draft moet gaan doen om mijn bibliotheek met kaarten uit te breiden, maar om draft te doen heb ik gems nodig en die moet ik weer verdienen met die andere formats waar je met gold moet betalen en daar kan ik vaak maar moeilijk winnen met die starter decks.

Is het voor mij goed om gewoon een paar weken te blijven spelen, quests te doen om elke dag 500-750 gold te verzamelen + de weekly quest te doen voor 3 packs en zo langzaam een iets beter deck te krijgen? En dan misschien een aantal packs kopen met gold of kan ik beter wat anders doen?

Mijn wildcards zou ik graag bewaren tot ik een beetje bekend ben met de game en echt een deck heb wat ik graag zou willen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
xeromorphic schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:54:
Overal lees ik dat ik draft moet gaan doen om mijn bibliotheek met kaarten uit te breiden, maar om draft te doen heb ik gems nodig en die moet ik weer verdienen met die andere formats waar je met gold moet betalen en daar kan ik vaak maar moeilijk winnen met die starter decks.
Je hebt ook drafts die je voor 5000 gold kunt doen. Daar krijg je dan uiteindelijk weer gems voor. Hoeveel hangt dan af van het aantal wins.
Drafts zijn zeker een goede manier om je verzameling uit te breiden, maar het hangt wel af van het resultaat dat je haalt. Als je structureel genoeg wins haalt, dan betalen drafts zichzelf weer terug (je krijgt meer gems dan een nieuwe draft kost), maar dat is nog best lastig.
Tip hierbij is om in ieder geval even wat informatie op te zoeken over de draft van de specifieke set die je speelt om te zien wat de verschillende types decks zijn, tips voor goeie commons / uncommons die je zelf misschien over het hoofd had gezien en ga zo maar door. Sommige sets zijn bijvoorbeeld relatief traag en anderen zitten juist weer vol met kaarten voor hele snelle decks en dat heeft weer invloed op hoe je je deck samenstelt.
Is het voor mij goed om gewoon een paar weken te blijven spelen, quests te doen om elke dag 500-750 gold te verzamelen + de weekly quest te doen voor 3 packs en zo langzaam een iets beter deck te krijgen? En dan misschien een aantal packs kopen met gold of kan ik beter wat anders doen?
Sowieso is het doen van de dailies een goed idee. Dat blijft de snelste manier om gold bij elkaar te sparen. Wat packs kopen kan ook geen kwaad, daarmee bouw je ook weer wildcards op en die heb je uiteindelijk gewoon nodig als je decks wil bouwen.
Mijn wildcards zou ik graag bewaren tot ik een beetje bekend ben met de game en echt een deck heb wat ik graag zou willen maken.
Zou ik zeker doen. Ik ging gelijk heel vrolijk aan de slag met leuke dragons voor een dragon deckje wat verder niet zo heel erg effectief was, maar was daardoor wel m'n wildcards kwijt aan kaarten die niet heel erg breed inzetbaar waren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
Mugwump schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:05:
Je hebt ook drafts die je voor 5000 gold kunt doen. Daar krijg je dan uiteindelijk weer gems voor. Hoeveel hangt dan af van het aantal wins.
Drafts zijn zeker een goede manier om je verzameling uit te breiden, maar het hangt wel af van het resultaat dat je haalt. Als je structureel genoeg wins haalt, dan betalen drafts zichzelf weer terug (je krijgt meer gems dan een nieuwe draft kost), maar dat is nog best lastig.
Draft lijkt me inderdaad wel moeilijk als echte beginner, als ik op youtube naar draft players kijk dan is het nogal overweldigend hoe snel die alles doen en hoe makkelijk ze synergys ontdekken in alles.
Tip hierbij is om in ieder geval even wat informatie op te zoeken over de draft van de specifieke set die je speelt om te zien wat de verschillende types decks zijn, tips voor goeie commons / uncommons die je zelf misschien over het hoofd had gezien en ga zo maar door. Sommige sets zijn bijvoorbeeld relatief traag en anderen zitten juist weer vol met kaarten voor hele snelle decks en dat heeft weer invloed op hoe je je deck samenstelt.
Goeie tip, ga ik even opzoeken! Misschien ook wel leuk om een keer bij een gamestore bij mij in de buurt te doen. Al zijn onbekende mensen wel eng :D :o en de geur is daar uhm... interessant haha :o :+
Sowieso is het doen van de dailies een goed idee. Dat blijft de snelste manier om gold bij elkaar te sparen. Wat packs kopen kan ook geen kwaad, daarmee bouw je ook weer wildcards op en die heb je uiteindelijk gewoon nodig als je decks wil bouwen.
Die dagelijkse quests zijn goed te doen en ben je zo door heen.

Al met al zou het dus voor mij ongeveer het volgende betekenen als ik het samenvat:
Dus per week tussen de 6 - 8 packs als je niet heel goed bent en alleen quests en 1x een draft doet.

(Elke week 3 packs van de weekly quest +
Elke week 5-7 packs kopen (over een week gemiddeld 1000g per dag aan dailies) OF minimaal 3-4 packs per week bij draft als je slecht bent (en dat ben ik).)

Dan heb je nog losse kaarten winnen bij constructed voor 500g per 3 kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSTNjitRam
xeromorphic schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:26:
[...]

Draft lijkt me inderdaad wel moeilijk als echte beginner, als ik op youtube naar draft players kijk dan is het nogal overweldigend hoe snel die alles doen en hoe makkelijk ze synergys ontdekken in alles.
[...]
Zelfs als je 0-3 gaat bij draft dan is dat geen verkeerde manier om je collectie uit te breiden. Je kan sowieso alle rares pakken uit de packs die je zelf open (=3) en de bots geven genoeg rares door. Zelfs als je maar 1 rare doorgegeven krijgt van de bots speel je qua rares nog altijd quitte vergeleken met het kopen van packs (5000 gold = 5 packs = 5 rares). Zodra je dus 2 rares doorgegeven krijgt loop je al voor op het kopen van packs met goud.

Daarnaast speel je minstens 3 potten met de kaarten die je gedraft hebt en zal je geregeld ook nog wel een potje winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-06 13:25
Een weekje terug kwam mijn dochter thuis dat ze MTG:Arena moest installeren voor school, om zo de regels te leren (het idee is dat ze daarna zelf kaarten moeten ontwerpen voor een masterclass op basis van bekende personen uit de geschiedenis).

Ik moet zeggen dat ik MTG echt al 20 jaar niet meer aangeraakt heb, maar de verslaving is al weer redelijk aanwezig en het is gelijkertijd leuk om samen met mijn dochter te spelen, zodat zij het ook beter snapt :).

Anyhow, na alle decks geunlocked te hebben, vonden we beide het zwarte starters deck het leukst.. Deze hebben we dan ook uitgebreid naar een deck met veel van deze kaarten gecombineerd met een Legendary Planeswalker Sorin the Vampirelord.. (Ik kan de online decklist niet zo snel meer terug vinden). Nu willen we een goed tweede deck bouwen, wat vooral geschikt is tegen een hyper aggressief rood deck (veel burn en snelle minions). Want mijn dochter wil erg graag een keer van haar leraar winnen..

Kan iemand ons tips geven? Zonder dat we heel veel mythics etc moeten regelen :).

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
Net 3x "achter elkaar" mythic wildcard uit een pack gekregen.

Misschien is het dom geluk, maar misschien is er iets mis met de packs Arena.

Kreeg 4 packs van "end of season" laatste pack, 1, Kocht 3 packs ToE, laatste pack boem!, kocht 2 pack M20, laatste pack... je raar het al.

Dom geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
Uhmmie schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:26:
Een weekje terug kwam mijn dochter thuis dat ze MTG:Arena moest installeren voor school, om zo de regels te leren (het idee is dat ze daarna zelf kaarten moeten ontwerpen voor een masterclass op basis van bekende personen uit de geschiedenis).

Ik moet zeggen dat ik MTG echt al 20 jaar niet meer aangeraakt heb, maar de verslaving is al weer redelijk aanwezig en het is gelijkertijd leuk om samen met mijn dochter te spelen, zodat zij het ook beter snapt :).

Anyhow, na alle decks geunlocked te hebben, vonden we beide het zwarte starters deck het leukst.. Deze hebben we dan ook uitgebreid naar een deck met veel van deze kaarten gecombineerd met een Legendary Planeswalker Sorin the Vampirelord.. (Ik kan de online decklist niet zo snel meer terug vinden). Nu willen we een goed tweede deck bouwen, wat vooral geschikt is tegen een hyper aggressief rood deck (veel burn en snelle minions). Want mijn dochter wil erg graag een keer van haar leraar winnen..

Kan iemand ons tips geven? Zonder dat we heel veel mythics etc moeten regelen :).
Red aggro, Altijd leuk om te slopen. Check Revenge of ravens of Cry of the Carnarium (Met the briljante card tekst "If your ears bleed, it's a Party, if your eyes bleed, its a Rakdos party >:) 8) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Laatst online: 17:02
Door dit topic en wat vrienden deze week ook begonnen. Erg leuk en zeker een soort nostalgie naar vroeger ineens. Voeg me vooral toe mocht je dat leuk vinden, magicstar#83384

Nog goede tips of resources voor een beginner?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
Heerlijk momentje :3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8TQjZQ0mRnmT0CoCrNEvF0h0/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:26
Even een vraagje, heb al tijdje niet gespeeld en ik snap iets niet.

Is een kaart met flash die de tegenstander speelt altijd un-counterable?
Ik speel wit (angel token/lifegain) met een splash blauw om netdeckers te counteren.

Echter, als mijn tegenstander een flash kaart speelt en ik genoeg mana heb liggen voor bijv. Sinister Sabotage, Thought Collapse dan kan ik de bewuste gespeelde kaart niet counteren.
Tegenstander heeft geen hexproof, de kaart die target is van zijn/haar spell en de gecaste kaart heeft ook geen hexproof.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
Partypsych schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:33:
Even een vraagje, heb al tijdje niet gespeeld en ik snap iets niet.

Is een kaart met flash die de tegenstander speelt altijd un-counterable?
Ik speel wit (angel token/lifegain) met een splash blauw om netdeckers te counteren.

Echter, als mijn tegenstander een flash kaart speelt en ik genoeg mana heb liggen voor bijv. Sinister Sabotage, Thought Collapse dan kan ik de bewuste gespeelde kaart niet counteren.
Tegenstander heeft geen hexproof, de kaart die target is van zijn/haar spell en de gecaste kaart heeft ook geen hexproof.

Iemand een idee?
Flash wil alleen zeggen dat je hem als instant mag casten(any time). Oftewel is nog wel te counteren.
Tenzij je een best hebt liggen die zegt creatures en enchantments cant be countered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:26
Ja dat dacht ik dus ook. Flash moet gewoon te counteren zijn.
Wellicht een bug, zal eens kijken of het ik kan reproduceren.
boemmie schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:20:
[...]

Flash wil alleen zeggen dat je hem als instant mag casten(any time). Oftewel is nog wel te counteren.
Tenzij je een best hebt liggen die zegt creatures en enchantments cant be countered
Dat zou wellicht ook nog kunnen, er lag zoveel op het bord :o Maar ik dacht het niet te zien.
Is er uberhaubt zo'n kaart in de huidige meta, buiten Leyline of Sanctity? (Shalai, Voice of Plenty was dat ook (deels) maar die zit niet meer in standard nu)

[ Voor 69% gewijzigd door Partypsych op 03-02-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
Partypsych schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:32:
Ja dat dacht ik dus ook. Flash moet gewoon te counteren zijn.
Wellicht een bug, zal eens kijken of het ik kan reproduceren.

[...]

Dat zou wellicht ook nog kunnen, er lag zoveel op het bord :o Maar ik dacht het niet te zien.
Is er uberhaubt zo'n kaart in de huidige meta, buiten Leyline of Sanctity? (Shalai, Voice of Plenty was dat ook (deels) maar die zit niet meer in standard nu)
in de nieuwe serie zit een groene kaart die dit doet.
deze:
https://gatherer.wizards.....aspx?multiverseid=476419

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en mijn eerste draft gedaan. Guide erbij en wat lezen maar uiteindelijk zelf het deck gebouwd. Redelijk blij mee en ondertussen 3-0 qua voortgang, iemand nog tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p0JIHMGoMVvOk42HnQmBWh5L/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:23

Oxigeon

En zo is dat!

Ik zie dit topic eigenlijk steeds voorbij komen en steeds denk ik. Wat is dit toch eigenlijk. Als ik het zo zie lijkt het in eerste instantie een beetje op Heartstone. Echter lijkt het dat hier iets meer tactiek bij komt kijken.

Zaterdag toch eens eventjes kijken of ik me kan aanmelden op de website en of ik ergens wat goede Nederlandse hints en tips kan vinden. Heb namelijk nog nooit van gathering gehoord.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeromorphic
Oxigeon schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 23:49:
Ik zie dit topic eigenlijk steeds voorbij komen en steeds denk ik. Wat is dit toch eigenlijk. Als ik het zo zie lijkt het in eerste instantie een beetje op Heartstone. Echter lijkt het dat hier iets meer tactiek bij komt kijken.

Zaterdag toch eens eventjes kijken of ik me kan aanmelden op de website en of ik ergens wat goede Nederlandse hints en tips kan vinden. Heb namelijk nog nooit van gathering gehoord.
Stiekem is het natuurlijk andersom; Magic was de eerste trading card game ter wereld (in het westen iig zover ik weet Wikipedia: Collectible card game );

Ok ok Hearthstone was natuurlijk wel veel eerder digitaal dan MTG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
xeromorphic schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:33:
[...]

Stiekem is het natuurlijk andersom; Magic was de eerste trading card game ter wereld (in het westen iig zover ik weet Wikipedia: Collectible card game );

Ok ok Hearthstone was natuurlijk wel veel eerder digitaal dan MTG.
Ook dat laatste niet hoor. Ik heb meer dan twintig jaar geleden deze MTG game al met veel plezier gespeeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Ik ben ondertussen echt verslaafd. Ik speelde de laatste tijd bijna geen computerspellen meer, maar dat is nu over. Haha.

Bij het standaard event zit ik iets boven de 50% wins. Deze modus kan ik dus eindeloos door blijven spelen. Ik merk wel dat het s’avonds lastiger is, dan net na het avond eten of in het weekend. Enige jammer is dat ik heel veel deck ideeën heb, maar daarvoor te veel kaarten mis.

BO1 Ranked Draft heb ik nog het meeste moeite mee. Soms gaat het goed, maar ook regelmatig is het klaar met maar 1 of 2 wins helaas.

Uit eindelijk toch maar een bergje gems gekocht omdat ik het gewoon echt weer heel erg leuk vind om te spelen. Deze gebruik ik voor BO1 Sealed. Hierbij zit ik ook ongeveer op 50/50 wua W/L. En daarmee volgens mij de meest efficiënte manier om mijn gems te besteden.

[edit]
Ik zie net dat standard sealed niet meer in de lijst met events staat. Wanneer komt deze optie weer terug? Of is dat min of meer random?

[ Voor 8% gewijzigd door Uhmmie op 09-02-2020 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Hier een dekje van mij waar je het zeker tot einde platinum mee haalt, ik ben geen supergrinder - denk dat zelfs legendary ook te doen is.

https://mtgarena.pro/decks/impywhite

Wil je hem kleiner maken? Haal 2 plains eruit, de 4 giant killers, 1 birth, de shields en oketra/kenrith.

Haal je de shields eruit, ben je zwakker tegen zwart, rood en zwart/rood.

75%+ kans op winnen op dit moment :)

Krijg je ook eens een "snel" potje van anderhalf uur, uiteindelijk was tegenstander er klaar mee...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CsyhAdLTaHgS2YLQ4OOtvO3L/medium.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door SkyStreaker op 01-03-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
SkyStreaker schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:41:
Hier een dekje van mij waar je het zeker tot einde platinum mee haalt, ik ben geen supergrinder - denk dat zelfs legendary ook te doen is.

https://mtgarena.pro/decks/impywhite

Wil je hem kleiner maken? Haal 2 plains eruit, de 4 giant killers, 1 birth, de shields en oketra/kenrith.

Haal je de shields eruit, ben je zwakker tegen zwart, rood en zwart/rood.

75%+ kans op winnen op dit moment :)

Krijg je ook eens een "snel" potje van anderhalf uur, uiteindelijk was tegenstander er klaar mee...

[Afbeelding]
Heb je platinum ermee gehaald of denk je enkel dat het te halen is? If not: op welke rank heb je 75% wins en over hoeveel potten?

Eerlijk gezegd ziet het deck er uit als een enorme pile met zoveel 1, 2 en 3 offs dat het erg ongestroomlijnd lijkt. Pridemates zijn enorme bommen in een lifegain deck dus die zou ik altijd per 4 spelen. De Gauntlets ability werkt alleen met de 2 Giant Killers en geeft wat meer power aan je Daxos en Inspiring Commander. Maar die commander is een 6 mana 1/4 die niets doet op ETB, dat is gewoon vragen om targetted removal en een enorm mana disadvantage.

No offense verder, ik speel zelf ook Mono W lifegain op t moment omdat ik helemaal klaar ben met potten tegen Mono rood, maar ik kan me niet voorstellen dat je hiermee 75% wint op Gold of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Ik kan dat nooit helemaal bewijzen helaas, ik kan slechts stellen dat ik tot het einde van platinum ermee ben gekomen. Deels bad draw van een tegenstander natuurlijk en tegen sommige decks is het vrij snel voorbij.

D'r valt genoeg aan te tweaken t.o.v. inzichten van toptier spelers, maar het heeft mij meer dan vaak ver genoeg gebracht op een leuk, competitief niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
SkyStreaker schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:49:
Ik kan dat nooit helemaal bewijzen helaas, ik kan slechts stellen dat ik tot het einde van platinum ermee ben gekomen. Deels bad draw van een tegenstander natuurlijk en tegen sommige decks is het vrij snel voorbij.

D'r valt genoeg aan te tweaken t.o.v. inzichten van toptier spelers, maar het heeft mij meer dan vaak ver genoeg gebracht op een leuk, competitief niveau.
Ik zie net pas dat het deck ook 82 kaarten is ipv 60, dat maakt het nog minder gestroomlijnd dan ik dacht.
Op welke rank ben je trouwens begonnen? Volgens die site heb je 17 wins en 6 losses wat inderdaad 73% winrate is maar dat lijkt me weinig potten om nu al platinum te zijn.

Je hebt ook amper tegen meta decks gespeeld, slechts 1 pot tegen mono rood, slechts 1 pot tegen Temur en geen enkele pot tegen Azorius (Control). Dit terwijl ik ruim meer dan 50% van de tijd tegen mono rood uit kom.

Ik vraag me dan ook af of ze zelfs in ranked matchen op basis van "deck strength" en dus minder sterke decks tegen andere minder sterke decks uit laten komen. Ik weet dat ze dit in unranked doen, maar in ranked zou dit eigenlijk niet mogen.

Edit: Ter vergelijking mijn data van Temur Adventures waar ik vorig seizoen platinum mee heb bereikt. Je ziet hier 18x mono rood van de 45 potten.

[ Voor 23% gewijzigd door BSTNjitRam op 03-03-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Ik speel alleen ranked en elk nieuw seizoen begin je niet helemaal onderaan, dat heb ik ook mee met dit deck. Uiteindelijk is het ook "maar" een deck waar ik met veel moeite voor mijn doen, eindelijk eens ook lekker vaak mee win en dat, dat is prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
SkyStreaker schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:12:
Ik speel alleen ranked en elk nieuw seizoen begin je niet helemaal onderaan, dat heb ik ook mee met dit deck. Uiteindelijk is het ook "maar" een deck waar ik met veel moeite voor mijn doen, eindelijk eens ook lekker vaak mee win en dat, dat is prima :)
Speel je BO1 of BO3? Dat is het enige verschil dat ik me nog kan bedenken voor het enorm lage percentage Mono-R wat je tegenkomt.

Verder wil ik je deck best eens een kans geven, als zo'n deck echt minder tegen meta decks wordt gematched dan zou dat snel genoeg op moeten vallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
BO1, ik wist niet eens dat er BO3 was :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
SkyStreaker schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:31:
BO1, ik wist niet eens dat er BO3 was :')
Nou, ik heb je deck gisteren eens gespeeld en de resultaten waren belabberd :p Ik heb er 1 van de 6 gewonnen.

26 land op 82 kaarten is echt veel te weinig, ik verbaas me dan ook dat jij niet meer last hebt gehad van mana screw. Ik heb geen enkele openingshand gehad met meer dan 2 land, wat ook logisch is want in BO1 probeert MTGA je de meest "gemiddelde" hand van 2 openingshanden te geven en dat is 2.2 land in je openingshand in dit deck.

Het deck wil ook veel te veel doen met te weinig synergie imo. Je speelt Divine Visitation maar er zijn amper kaarten die tokens maken. Je speelt Circle of Loyalty maar die zal nooit goedkoper zijn aangezien het deck exact 0!! knights speelt.

De pot die ik gewonnen heb (en 1 die ik bijna gewonnen heb) was simpelweg omdat ik een early creature kon droppen en ik wat enchantments had om met All That Glitters een te sterk creature had waarmee ik snel kon winnen. Een dedicated All That Glitters deck zal dit echter altijd beter doen.

Kortom, het voelt alsof je 3 decks hebt gepakt (lifegain, Glitters en tokens) en die samen hebt gepropt :p

Knap dat jij er zoveel succes mee hebt gehad, maar ik ga weer naar mijn Mono White lifegain deck terug :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Hahaha, ik snap het ook niet. Ik ben geïnspireerd geraakt door 2 tegenstanders en daar heb ik wat van gecombineerd. Moet ik ook zeggen dat de grote, langzame kaarten ook lokkertjes zijn hoor, zoals circle of visitation.

Denk dat ik meer geluk dan wijsheid heb gehad of je krijgt de betere tegenstanders vanwege betere resultaten in het verleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
@BSTNjitRam - Ik moet hem toch nodig tweaken, vorige maand ramde ik door de potjes heen... Was meer geluk denk ik, monorood is inderdaad... ruk.

Edit: echt 11 potjes monorood achter elkaar... 11!!!! :F

[ Voor 17% gewijzigd door SkyStreaker op 05-03-2020 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
Vandaag Gold gehaald in Constructed en voor mijn gevoel zit daar echt een power ramp, andere datzelfde beeld?

Wordt tijd om eens te kijken waar ik mijn wildcards aan kan uitgeven en wat leuk is om nog wat verder te ranken. Momenteel nog met de basis decks en wat ik aan Draft bij elkaar gezocht heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
magicstar schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:24:
Vandaag Gold gehaald in Constructed en voor mijn gevoel zit daar echt een power ramp, andere datzelfde beeld?

Wordt tijd om eens te kijken waar ik mijn wildcards aan kan uitgeven en wat leuk is om nog wat verder te ranken. Momenteel nog met de basis decks en wat ik aan Draft bij elkaar gezocht heb gespeeld.
Gold kan je worden met <50% winrate, dus als je maar genoeg speelt zal bijna iedereen wel gold kunnen worden.
Op Silver en lager zitten dan ook voornamelijk nieuwe/mindere spelers met <33% winrate (en spelers die nog niet geranked hebben dat seizoen) dus wat dat betreft kan je in Gold wel een stijging in skill verwachten, samen met waarschijnlijk ook wel een hoger percentage top tier decks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
Merk vooral dat laatste. Ik zit denk ik redelijk rond die 50% en heb inderdaad nog geen verre van zelfs toptier deck. Tijd om weer te draften want ik merk dat ik dat toch leuker vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Ben net begonnen en heb met een gw aura deck gold tier gehaald. Maar nu is 2 van de 3 matchups tegen RDW en daar wordt ik nu wel een beetje ziek van.
Mijn winrate zit nu dus helaas onder de 55%. En ga maar een lifegain deck bouwen, dat wordt nog even een paar maanden grinden voor de rares.

Iemand nog ideeën voor een leuk anti RDW deck?

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Ik vind dit deck erg lekker werken op de ladder. (Ik speel alleen Bo1).

Rakdos Sacrifice
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Deck
4 Blood Crypt (RNA) 245
2 Castle Locthwain (ELD) 241
4 Cauldron Familiar (ELD) 81
4 Claim the Firstborn (ELD) 118
4 Dreadhorde Butcher (WAR) 194
4 Fabled Passage (ELD) 244
4 Footlight Fiend (RNA) 216
3 Angrath's Rampage (WAR) 185
4 Mayhem Devil (WAR) 204
6 Mountain (ELD) 265
4 Priest of Forgotten Gods (RNA) 83
7 Swamp (ELD) 261
4 Witch's Oven (ELD) 237
4 Woe Strider (THB) 123
2 Chandra, Acolyte of Flame (M20) 126

Het kosten me even een paar dagen puzzelen, maar het werkt ook prima tegen mono red. (Ik was begonnen met een mono black sacrifice deck). Ik heb ook nog even een Kroxa variant geprobeerd, maar die vond ik zelf toch minder effectief.

Ondertussen ben ik zelf eigenlijk redelijk snel in mythic terecht gekomen.. Ik speelde op sommige momenten wel mono-red, maar dat is omdat ik alleen maar slechte matchups tegen kwam voor het bovenstaande deck en mono-red dan juist wel weer goed werkt. Grote voordeel van mono-red (zeker als nieuwe speler) is dat je alle decks die gespeeld worden nog niet goed hoeft te kennen. Nu ik andere decks redelijk snel herken is het bovenste deck vaak zeker zo effectief.

Helaas heb ik nog niet heel veel andere goede decks kunnen bouwen (tekort aan kaarten).

Ik heb zelf ook nog een Groen/Wit enchantment deck wat ik echt heel erg leuk vind om te spelen (en echt enorm hard kan snowballen).. Maar het is helaas te gevoelig voor removal..

Ik raad ook iedereen aan om de deck filmjes van CovertGoBlue op youtube te kijken. Ik vind hem echt zeer goede uitleg geven over decks op de Bo1 events/ladder.

Ik vind de mythic ladder wel redelijk verwarrend in de zin dat je echt met tientallen plaatsen omhoog en omlaag gaat.. En je dus ook weer zakt als je even niet speelt.

Ik speel dit spel dan ook nog niet zo lang en deze maand speel ik voor het eerst pas ranked. Maar ik wilde gewoon eens kijken hoe hoog ik kon komen :).

Voor het volgende seizoen ben ik nu aan het kijken naar een goed sismic flash deck.. Deze lijkt enorm goed te werken tegen alle varianten van het fires of invention deck (aan dit deck heb ik echt dus een enorme hekel)...

[ Voor 65% gewijzigd door Uhmmie op 25-03-2020 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Wanneer verlaten m20 en de vorige 3 sets standard? Dan weet ik hoeveel ik nog moet investeren in het vragen van die kaarten.

GW enchantment is zeker leuk.
Tegen blauw gooi ik alle enchantments op De paradise druid met sentinel eyes. Die is Dan effectief hexproof.
Alleen teferi decks en andere decks met "shatter my ass" of andere mass removal zijn lastig. Ook heb ik vaak de rng goden tegen en pak ik of veel land of geen land.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSTNjitRam
WillemAtHome schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:19:
Wanneer verlaten m20 en de vorige 3 sets standard? Dan weet ik hoeveel ik nog moet investeren in het vragen van die kaarten.

...
In Q4 2020 zal de volgende rotatie plaatsvinden (als alle releases "gewoon" doorgaan uiteraard). De laatste rotatie was op 4 oktober. Zie ook https://whatsinstandard.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
WillemAtHome schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:19:
GW enchantment is zeker leuk.
Tegen blauw gooi ik alle enchantments op De paradise druid met sentinel eyes. Die is Dan effectief hexproof.
Alleen teferi decks en andere decks met "shatter my ass" of andere mass removal zijn lastig.
Tegen UW control decks gewoon 1 witte mana open houden. Hoe vaak ik mijn elf niet heb gered met een karamara’s blessing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
Eerste ideeen over Ikoria? Ikoria Previews so far

Ben nog aan het twijfelen over het idee van Kaiu in Magic hoewel het eigenlijk best past. Vond de trailer mooi gedaan en het gaf een leuk inkijkje in de ontwikkeling, benieuwd naar wat er allemaal nog meer gepreviewed gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Ik ben er afgelopen weekend achter gekomen dat je naast de Ranked Draft ook een Traditional Draft kan doen, dat gaat wel even beter dan Ranked en is veel makkelijker vol te houden zonder geld bij te leggen! Het lijkt er ook echt op dat ze deze bewust hebben verstopt omdat de rewards gewoon veel beter zijn.

Ranked gaat op zich ook wel prima maar zodra ik Platinum bereik wordt ik aan alle kanten in elkaar gestompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Zijn bij andere mensen de "friendslist" ook ineens leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Nu online
Bij mij staat m'n ene friend er nog in.

Wel leuk dat mijn openbaring van Traditional Drafts komt net voordat alles weer anders is, nu draft je met echte spelers ineens en krijg je alleen als je alles wint meer gems dan je inleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Hoe gebruik ik die "mutate" bijvoorbeeld van de Mysterious Egg? Ik snap er niks van :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StygMa
SkyStreaker schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:50:
Hoe gebruik ik die "mutate" bijvoorbeeld van de Mysterious Egg? Ik snap er niks van :/
Je hebt een andere kaart nodig met de mutate ability die je voor de mutate kost inbrengt. Dan heb je de keuze om erop of eronder te leggen. Je kan precies zien wat bij elk van die opties gebeurt.

Overigens als je die free entry draft doet kom je die mutates sowieso wel tegen, kan best onverwacht sterk zijn. Cycling is ook weer terug lijkt het.

[ Voor 16% gewijzigd door StygMa op 16-04-2020 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Nieuwe set betekent ook een nieuwe code:
Voer de code PlayIkoria in bij de store voor 3 gratis packs Ikoria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Nu online
Gisteren in mijn eerste draft alles gewonnen, in mijn tweede genoeg gewonnen om gratis door te spelen en in mijn derde draft 1-3 afgemaakt door allerlei mana-screws en floods. Heb ik gewoon pech of worden je draws slechter naarmate je veel wint? Sorry voor het aluhoedje op de vroege morgen.

Verder is Mutate wel een stuk beter dan ik in eerste instantie dacht. Een 5/4 Dino op je vliegende kwal gooien en daar gelijk mee aanvallen is best goed, zelfs met het risico op een two-for-one.

Edit - iedereen die de komende twee weken inlogt krijgt een gratis Draft token ter waarde van 10.000 gold of 1.500 gems (en de drafts zijn nog leuk ook).

[ Voor 13% gewijzigd door ErikT738 op 17-04-2020 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
ErikT738 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:04:
Gisteren in mijn eerste draft alles gewonnen, in mijn tweede genoeg gewonnen om gratis door te spelen en in mijn derde draft 1-3 afgemaakt door allerlei mana-screws en floods. Heb ik gewoon pech of worden je draws slechter naarmate je veel wint? Sorry voor het aluhoedje op de vroege morgen.

Verder is Mutate wel een stuk beter dan ik in eerste instantie dacht. Een 5/4 Dino op je vliegende kwal gooien en daar gelijk mee aanvallen is best goed, zelfs met het risico op een two-for-one.

Edit - iedereen die de komende twee weken inlogt krijgt een gratis Draft token ter waarde van 10.000 gold of 1.500 gems (en de drafts zijn nog leuk ook).
Ik had bijna hetzelfde...

Free token premium draft 6 wins, vervolgens 3 wins en tot slot 1 win.

Daarna overgestapt op sealed aangezien dat niet ranked is. 7 wins,3,1,1,0,3,1. En was ik door al mijn gems heen. Gelukkig wel een hoop mooie rares aan overgehouden.

[ Voor 5% gewijzigd door Uhmmie op 21-04-2020 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Nu online
Het probleem met human drafts is denk ook dat goede spelers op een "tafel" met zeven noobs echt een insane deck kunnen draften. Ik moest het opnemen tegen iemand die in beurt 1 en 2 drie keer Flourishing Fox neerlegde en vervolgens in beurt 3 de rest van zijn hand cycled en aanvalt voor 12...

Maar goed, over het algemeen vind ik het wel een leuke limited set, al ben ik benieuwd of de mechanics in fysiek Magic ook een beetje handig werken. Nu nog wat beter worden in drafts zodat ik consequent genoeg wins kan halen om te blijven spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uhmmie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/687p55a_BFP8wo5Nw9X_reuUdm8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pZetw3YUNgCyJkSSHyntsVRu.png?f=fotoalbum_large

Ik weet dat niet iedereen dit deck lekker zal liggen, maar ik heb er zelf enorm veel plezier mee de laatste dagen. Het verwoest Jeskai Fires Keruga, Jeskai Winota, Azure Control, Mono-Red, Obosh Sacrifice, etc..

Het is een deck wat door vrij veel mensen gespeeld wordt.

Wat ik aangepast heb is:
-1 Rix Maadi Reveler (tevaak dat ik ze beide in mijn handen had en dat is contraproductief). Ik tutor hem met Fiend Artisan wanneer ik hem nodig heb.
-2 Kroxa.. Net als Rix, heb ik deze kaart bijna nooit vaker dan 1x nodig..
-1 Cauldron Familiar.. Ik merkte dat ik tevaak 2 of 3 katten had.. 1 is vaak meer dan genoeg. (Witch oven daarin tegen wil je echt op 4 houden).
-1 Claim the Firstborn (1 vervangen voor een Act of Treason en ik twijfel zelfs om 2/2 te gaan).

+3 Fiend Artisan (geen idee waarom bijna niemand deze in Rakdos Lurrus speelt). Ideal om Kroxa/Priest/Rix te vinden. Of zichzelf wanneer een match wat langer duurt en je graveyard vol zit met beesten.
+1 Call of the Death-Dweller. Deze kaart heeft mij zovaak gered vs jeskai fires. De death-touch counter maakt hem erg sterk.
+1 Act of Treason (Anti Obosh, Cavalier of Flame, etc).

[edit]
Het enige waar dit deck moeite mee heeft is Jeskai Fires Superfriends.. Althans, ik kan er met dit deck nog zeer lastig van winnen.

[edit]
Op het deck van de foto nog 1 extra aanpassing gemaakt.
-1 Kroxa.. Dat lijkt echt meer dan genoeg te zijn.. Vanwege de Fiend Artisan, wil je kroxa eigenlijk bijna nooit echt als creature spelen (en gebruik je hem alleen als discard via Lurrus).
+1 Crashing Drawbridge.. Deze kaart werkt verbazing wekkend goed.. Bij de langere games (wanneer je zeg maar een mana of 6 hebt liggen.. Kan je via een Fiend een Fiend opzoeken, die je ook weer meteen kan gebruiken dmv van de haste).. Of je kan je priest/fiend/etc die je terughaalt via lurrus direct activeren..

[ Voor 20% gewijzigd door Uhmmie op 17-05-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvuc
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ziet er goed uit. "Jammer" dat de companion regel nu is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Naast de laatste wijziging hierboven van:
- 1 kroxa
+ 1 drawnbridge

Speel ik nu 1x Lurrus Mainboard ipv als companion (hiervoor heb ik 1 deadweight uit het deck gehaald). Mijn score is nu 7-0 4-3 7-0 met een standard Bo1 event. Dus het deck blijft gelukkig gewoon heel goed speelbaar.

Waarom maar 1x? Vaak zit hij gewoon in de weg (te traag) en als ik hem nodig heb kan ik hem ook opzoeken met de fiend artisan.

En vaak tutor ik niet eens Lurrus, maar eerder een kroxa of een priest.

Het meeste moeite heb ik nu met cycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
Spelen er nog mensen hier, M21 is afgelopen week geland en ik heb een hoop plezier met Sealed en Drafts tot nog toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
Ik speel wel maar vond vond de "prijs" van sealed/draft erg "hoog"

Ik blijf wanhopig een deck bouwen waarmee op beurt 5 Bond of Revival iets leuks uit de graveyard kan halen.
Denk aan end-raze forerunners of mijn vriend Drakuseth maw of flames.

Nu Met Teferi Timemaster.

Maar blijft toch een kwetsbaar idee door veel graveyard hate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
Ja graveyard decks zijn redelijk de meta uitgeduwd door de populariteit van Rakdos Sac speelt bijna iedereen er wel wat tegen.

Ik speel zelf vooral limited en kan redelijk blijven spelen met wat er aan goud en diamonds binnenkomt. Heb daarnaast een discord waar we buiten Arena op draften en dan de decks uploaden voor de games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Net weer mee begonnen nadat hearthstone naar de klote is geholpen, speel standard mono aura black deck. Nog meer mensen die het nog spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
Ik speel vrij fanatiek limited en een beetje constructed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Laatst online: 15-06 21:08
Ik heb dit vandaag eens geïnstalleerd, ziet er leuk uit. Ooit wel magic kaarten gehad, maar nooit echt iets mee gedaan.

Aardig wat hearthstone gespeeld en begin dit jaar best veel Runeterra, ben benieuwd hoe MTG zich daartoe verhoud!

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Nu online
magicstar schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:38:
Spelen er nog mensen hier, M21 is afgelopen week geland en ik heb een hoop plezier met Sealed en Drafts tot nog toe.
Ik haak altijd juist af als er weer een Core Set uit komt, over het algemeen zijn die ontzettend saai en zitten ze vol met reprints. Nu Kaldheim er aan komt raak ik juist weer een beetje enthousiast en heb ik het spel weer geïnstalleerd. Ik speel zelf heel graag drafts, maar door de hoge kosten durf ik me daar zo laat in het seizoen niet meer aan te wagen. Als Kaldheim uitkomt is er weer een "level playing field" en kan ik weer een poging doen om te leren wat goed is. Theros en Ikoria had ik hiervoor wel redelijk onder de knie.

Wat vinden jullie trouwens van het matching algoritme waar Arena gebruik van maakt? Als ik Reddit mag geloven kijkt het spel naar de kaarten die je gebruikt en het archetype wat je speelt en bepaalt het aan de hand daarvan tegen welk deck je moet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
ErikT738 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:08:
[...]

Ik haak altijd juist af als er weer een Core Set uit komt, over het algemeen zijn die ontzettend saai en zitten ze vol met reprints. Nu Kaldheim er aan komt raak ik juist weer een beetje enthousiast en heb ik het spel weer geïnstalleerd. Ik speel zelf heel graag drafts, maar door de hoge kosten durf ik me daar zo laat in het seizoen niet meer aan te wagen. Als Kaldheim uitkomt is er weer een "level playing field" en kan ik weer een poging doen om te leren wat goed is. Theros en Ikoria had ik hiervoor wel redelijk onder de knie.

Wat vinden jullie trouwens van het matching algoritme waar Arena gebruik van maakt? Als ik Reddit mag geloven kijkt het spel naar de kaarten die je gebruikt en het archetype wat je speelt en bepaalt het aan de hand daarvan tegen welk deck je moet spelen.
Ik speel voornamelijk b/w lifegain/token en kom voornamelijk meer b/w spelers tegen, dus... Kan kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
In de constructed play queue is er een algo om te zorgen dat je als nieuweling niet meteen T1 decks tegenkomt. In de gewone queues heb ik niet het idee dat ik unfair gematcht wordt.

Qua core sets die zijn inderdaad minder complex maar Zendikar(huidige set) is echt heel goed in limited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Nu online
magicstar schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:58:
In de constructed play queue is er een algo om te zorgen dat je als nieuweling niet meteen T1 decks tegenkomt. In de gewone queues heb ik niet het idee dat ik unfair gematcht wordt.

Qua core sets die zijn inderdaad minder complex maar Zendikar(huidige set) is echt heel goed in limited.
Ik heb al een tijdje niet actief Standard gespeeld, maar ik had zeker het idee dat ik met mij RW aggro deck tegen andere decks uitkwam dan met mijn Gyruda deck. Op Reddit las ik van de week weer een post van iemand die het had onderzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
Ik ben altijd wat voorzichtig met Reddit onderzoek omdat mensen met de beste bedoelingen vaak vergeten dat hun eigen ervaring niet echt statistisch representatief is.

Anyway zijn er mensen enthousiast voor Kaldheim volgende week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Zucht...

3x 4-timers roping achter elkaar. Manmanman...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Eindelijk Diamond Tier! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik ben eigenlijk op zoek naar een tas om Magic the Gathering (Commander) decks in te doen zodat ik ze mee kan nemen. Ik heb 20-25 decks en moet ze wel vaker meenemen. Op dit moment doe ik dit in zo'n stevige supermarkt tas echter dat is ook geen gewenste oplossing. Heeft iemand hier tips voor? Ik heb echter weinig zin om de hoofdprijs te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-06 21:08

hellknight

Medieval Nerd

@Bozzel1987 dit topic gaat over MtG: Arena - een videospel. Daarvoor ga je geen tas nodig hebben om je decks mee te nemen ;)
Je kan je vraag beter even plaatsen in Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 - daar wordt de fysieke MtG ook besproken

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
hellknight schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:28:
@Bozzel1987 dit topic gaat over MtG: Arena - een videospel. Daarvoor ga je geen tas nodig hebben om je decks mee te nemen ;)
Je kan je vraag beter even plaatsen in Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 - daar wordt de fysieke MtG ook besproken
Daar had ik dezelfde vraag ook gesteld ja, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die Arena spelen zelf ook normaal MtG spelen en niet in dat topic kijken ;-)

desondanks is crossposten ongewenst ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Geronimous op 01-03-2021 17:15 ]

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:31
bah... ik probeerde net ruim 20K 2/2 tokens te maken in een bot match... dan chrasht het spel..

wilde kijken of ik de bot een x meer dan 1 mio negatief kon krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2WWIwMVumWxuqyfb6f90Zd0ALY8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YouRkac9op8buTiFVNyPM5vq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
Er is sinds een tijdje een cap op het aantal tokens dat je kan maken. Ik meen dat het 250 van dezelfde soort is dus dit is theoretisch mogelijk maar gaat je in de praktijk niet lukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Nu online
Voor de liefhebbers van wat bonus kaarten, goud en XP: Je kan nog zo'n anderhalf uur de codes SCALEUP en PARCELMYR gebruiken voor wat gratis spullen.

Morgen kunnen we als het goed is ook aan de slag met de nieuwe set Innistrad: Midnight Hunt. Ik ben benieuwd of Limited een beetje interessant gaat zijn. Met AFR heb ik me wel vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Zijn er nog Tweakers die spelen? Ik heb het spel na een tijdje met rust te gelaten te hebben weer opgepakt.

In eerste instantie was ik er helemaal klaar mee toen ze alchemy introduceerde, want ik vind de geld investering die daar voor nodig is echt te groot. Maar ik heb besloten om toch wel standaard te blijven spelen.

Het leukste vind ik draften, maar zodra ik in goud terecht kom verlies ik echt te veel, waardoor ook dat veels te duur wordt. Want met gems kost elke draft toch 7,5 euro. En op het moment dat je verliest met 0/3 of 1/3 dan gaat het erg hard.

Ik weet ook niet of het alleen pech is, maar ik had de eerste 5 drafts echt leuke decks. Scores: 5/3, 5/3, 5/3, 6/3, 5/3. Vervolgens zat ik in de gold tier en toen werd het al snel veel minder 1/3, 0/3, 1/3, 4/3, 0/3, 1/3, 2/3 en tot slot 2/3. Misschien dat het niveau verschil enorm groot is tussen (pre)gold en gold. Maar het demotiveert wel om verder te draften, dus ik zal er op die manier ook niet beter in worden. Iemand nog tips? (Dit is overigens niet de eerste keer, ook bij voorgaande expansions had ik hetzelfde probleem).

Verder vroeg ik me af of er nog een soort van vervanger is van het officiële Mtga forum nu deze gesloten is?

[ Voor 5% gewijzigd door Uhmmie op 16-02-2022 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Nu online
Uhmmie schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:26:
Zijn er nog Tweakers die spelen? Ik heb het spel na een tijdje met rust te gelaten te hebben weer opgepakt.

In eerste instantie was ik er helemaal klaar mee toen ze alchemy introduceerde, want ik vind de geld investering die daar voor nodig is echt te groot. Maar ik heb besloten om toch wel standaard te blijven spelen.

Het leukste vind ik draften, maar zodra ik in goud terecht kom verlies ik echt te veel, waardoor ook dat veels te duur wordt. Want met gems kost elke draft toch 7,5 euro. En op het moment dat je verliest met 0/3 of 1/3 dan gaat het erg hard.

Ik weet ook niet of het alleen pech is, maar ik had de eerste 5 drafts echt leuke decks. Scores: 5/3, 5/3, 5/3, 6/3, 5/3. Vervolgens zat ik in de gold tier en toen werd het al snel veel minder 1/3, 0/3, 1/3, 4/3, 0/3, 1/3, 2/3 en tot slot 2/3. Misschien dat het niveau verschil enorm groot is tussen (pre)gold en gold. Maar het demotiveert wel om verder te draften, dus ik zal er op die manier ook niet beter in worden. Iemand nog tips? (Dit is overigens niet de eerste keer, ook bij voorgaande expansions had ik hetzelfde probleem).

Verder vroeg ik me af of er nog een soort van vervanger is van het officiële Mtga forum nu deze gesloten is?
Tijdens Midnight Hunt heb ik veel gedraft, maar zodra ik in Platinum terecht kom is het inderdaad niet meer te doen. Crimson Vow vond ik geen leuk formaat dus daar heb ik enkel een janky Standard deck voor gemaakt (Slug Tribal Dollhouse Ramp). Als je zelf geen "goede" kaarten in je deck stopt wordt je ook maar zelden met de sterkste decks gematched in de play-que en bereik je ook nooit het punt dat je tegenstanders te sterk worden. Momenteel laat ik het alweer een tijdje links liggen. Wellicht is mijn limited rating intussen zo ver gedaald dat het weer loont om de nieuwe Kamigawa set te proberen.

Alchemy ga ik nooit aan beginnen omdat het hele idee me tegen staat. Dan maar geen Historic meer. Qua actieve community kan je het best r/MagicArena op Reddit proberen. Op het Tweakers forum is het topic in ieder geval een beetje dood ;)

Nog één tip die ik je kan geven als je veel wilt draften; maak een nieuwe account en koop de startersbundel van 5 euro. Met twee accounts stijgt je rating minder snel en heb je ook dubbel zo veel quests om aan gold te komen. Je hebt alleen niets aan de kaarten die je vrijspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Uhmmie schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:26:

Ik speel het nog wel steeds met veel plezier en ook gewoon F2P. Alchemy is wel iets meer een wildcard sink, maar nog steeds prima te spelen. Natuurlijk kun je geen enorme diversiteit aan decks spelen, maar ik heb een Werewolf en een black sac deckje die beiden prima spelen. Verder inderdaad een beetje draft hier en daar, maar dat blijft lastig. Kamigawa is niet bepaalde makkelijkste set om te draften. Ik kijk wel eerst een beetje de kat uit de boom terwijl de pro's leren hoe het werkt en dan kijk ik het daar wel van af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Net nog 1x gedraft.. Het toppunt was toch wel dat ik met mijn 40 kaart deck (met 17 landjes), 12 landjes pak in mijn eerste 17 kaarten (daarna was ik dood). In mijn openingshand had ik 3 land, dus dat viel opzich nog mee.. Maar dat zijn dus 9 landjes en 2 andere kaarten daarna :(. Ja dan kan he het wel vergeten.. En dus helaas weer 2/3 gegaan :(.
ErikT738 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 10:38:
[...]

Tijdens Midnight Hunt heb ik veel gedraft, maar zodra ik in Platinum terecht kom is het inderdaad niet meer te doen. Crimson Vow vond ik geen leuk formaat dus daar heb ik enkel een janky Standard deck voor gemaakt (Slug Tribal Dollhouse Ramp). Als je zelf geen "goede" kaarten in je deck stopt wordt je ook maar zelden met de sterkste decks gematched in de play-que en bereik je ook nooit het punt dat je tegenstanders te sterk worden. Momenteel laat ik het alweer een tijdje links liggen. Wellicht is mijn limited rating intussen zo ver gedaald dat het weer loont om de nieuwe Kamigawa set te proberen.

Alchemy ga ik nooit aan beginnen omdat het hele idee me tegen staat. Dan maar geen Historic meer. Qua actieve community kan je het best r/MagicArena op Reddit proberen. Op het Tweakers forum is het topic in ieder geval een beetje dood ;)

Nog één tip die ik je kan geven als je veel wilt draften; maak een nieuwe account en koop de startersbundel van 5 euro. Met twee accounts stijgt je rating minder snel en heb je ook dubbel zo veel quests om aan gold te komen. Je hebt alleen niets aan de kaarten die je vrijspeelt.
Bedankt voor de tips. Ik draft uit eindelijk ook om wat meer kaarten voor constructed te hebben, dus een tweede account heeft dan niet zoveel zin.
Mugwump schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:49:
[...]

Ik speel het nog wel steeds met veel plezier en ook gewoon F2P. Alchemy is wel iets meer een wildcard sink, maar nog steeds prima te spelen. Natuurlijk kun je geen enorme diversiteit aan decks spelen, maar ik heb een Werewolf en een black sac deckje die beiden prima spelen. Verder inderdaad een beetje draft hier en daar, maar dat blijft lastig. Kamigawa is niet bepaalde makkelijkste set om te draften. Ik kijk wel eerst een beetje de kat uit de boom terwijl de pro's leren hoe het werkt en dan kijk ik het daar wel van af. :P
Het is natuurlijk F2P te spelen, maar ik vind het leuk om veel soorten decks zelf te bouwen, vandaar dat ik dus ook wel wat geld uitgeef (ong. 50 per expansion) zodat ik de meeste rares en 1/3 van de mythics kan verzamelen.. Dat is met hoe alchemy is opgezet gewoon niet te doen, tenzij je honderde euros uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15-05 10:43
Ik speel ook nog arena vindt draften ook het leukst om te doen alleen heb ik of veel pech deze set of ik draft slechte decks want ik ga meestal 2-3 op het moment waar ik normaal wel 4-3/5-3 haal. Normaal speel ik ook standard/historic/brawl.

Standaard/alchemy decks zijn op het moment niet leuk om tegen te spelen. Je hebt black/white drain met meathook dat bijna alle creature decks verslaat en dan heb je hullbreaker horror in control shells die ook amper te killen is.

Historic is main deck graveyard hate een must bijna en dat is ook niet echt leuk om je met die deckbuilding restriction aan de slag te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
Erg actieve speler hier. Ik speel voornamelijk limited (Sealed & Draft) en een beetje standaard om snel een game tussendoor te doen. Over het afgelopen jaar zit ik tussen de 52-59% winrate en kan ik in principe draften zonder dat ik er geld in hoef te steken.

Qua advies voor draften zijn er veel dingen om te doen. Ik ben fan van de podcasts van Limited Resources, Limited Level-Ups en Lords of Limited. Daarnaast ben ik vrij actief op verschillende discord servers waar we buiten Arena om draften en dan in Arena tegen elkaar spelen, zelfde ervaring maar een stuk goedkoper als je een beetje collectie hebt opgebouwd. Ik kan je een uitnodiging sturen als je dat wil.

Ik zou ook kijken naar een tracker als 17Lands of Untapped zodat je enigszins bijhoudt welke decks je speelt en bij 17lands zelfs de complete draft en games kan terugkijken. Mocht je dit al hebben kijk ik met veel plezier een keer mee met een draft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:53
Vroeger jarenlang Magic gespeelt, en sinds deze week ook verknocht aan Magic Arena, maar ik snap iets even niet.
Ik had 15 life, m'n Angelic Enforcer had een enlightenend counter van m'n Book of Exalted Deeds. En m'n tegenstander deed mij 15 schade, maar ik snap even niet waarom ik dood ging?
Het spel heb ik al een tijdje niet meer serieus gespeeld dus misschien zie ik iets over het hoofd, maar wat? Zowel ik als de tegenstander hebben niets in het spel liggen wat verder invloed kan hebben naar mijn idee :?

Laat maar, ik snap het probleem al, de Angelic Enforcer was dood gegaan doordat m'n leven negatief was, en daardoor ging de counter weg, en ik dood.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3who_G3Flx3dAXnh0RczFxflM9g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M4VRReZT1LePOQVTVcxUClsF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Remy!!!! op 29-05-2022 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Ik ben erg benieuwd wat jullie gaan doen met de mastery pass? Ik ben zelf totaal geen fan van alchemy, dus volgens mij gaat voor mij de komende expansion echt saai worden? En ik zie al helemaal geen nut om de mastery pass te halen? Wat gaan jullie doen? En speel je op dit moment al alchemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Uhmmie schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:27:
Ik ben erg benieuwd wat jullie gaan doen met de mastery pass? Ik ben zelf totaal geen fan van alchemy, dus volgens mij gaat voor mij de komende expansion echt saai worden? En ik zie al helemaal geen nut om de mastery pass te halen? Wat gaan jullie doen? En speel je op dit moment al alchemy?
Ik heb in het begin wel even Alchemy gespeeld omdat het echt leuk begon. Standard was enorm suf op dat moment en Alchemy bracht weer een meta met veel opties en diversiteit. Ik ben op een gegeven moment wel afgehaakt omdat de economy gewoon ruk is en omdat het format ook niet boeiend meer is. Ze flikkeren er nu vooral absurde value cards tegenaan, lijkt het. Ik vond deze YouTube rant wel treffend verwoord:
YouTube: Why I am (probably) DONE with ALCHEMY on MTG Arena | WARNING: HIGH S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Mugwump schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:18:
[...]

Ik heb in het begin wel even Alchemy gespeeld omdat het echt leuk begon. Standard was enorm suf op dat moment en Alchemy bracht weer een meta met veel opties en diversiteit. Ik ben op een gegeven moment wel afgehaakt omdat de economy gewoon ruk is en omdat het format ook niet boeiend meer is. Ze flikkeren er nu vooral absurde value cards tegenaan, lijkt het. Ik vond deze YouTube rant wel treffend verwoord:
YouTube: Why I am (probably) DONE with ALCHEMY on MTG Arena | WARNING: HIGH S...
Die had ik idd ook al gezien. Ik vind het alleen dus enorm ruk, dat we nu dus met een mastery pass zitten die volledig gefocussed is op alchemy… maarja we gaan het wel zien. En anders maar even een break van Mtga tot de volgende standaard set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Uhmmie schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:00:
[...]

Die had ik idd ook al gezien. Ik vind het alleen dus enorm ruk, dat we nu dus met een mastery pass zitten die volledig gefocussed is op alchemy… maarja we gaan het wel zien. En anders maar even een break van Mtga tot de volgende standaard set.
Ik moet zeggen dat m'n speeltijd ook al behoorlijk geminimaliseerd was. Doe periodiek nog wat van die dailies / weeklies en verder geloof ik het wel tot de volgende standard set arriveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Ik heb ook een tijd veel minder gespeeld, constructed doe ik sowieso niet veel en alchemy trok me ook niet echt. Als ik RNG wil kan net zo goed HS gaan spelen dacht ik steeds.

Draft doe ik wel veel maar de laatste sets vond ik niet geweldig, maar deze Chromatic Cube vind ik (weer) fantastisch en ook de Alchemy kaarten vind ik een leuke toevoeging over het algemeen. Ik kom keer op keer nieuwe combo's en winconditions tegen.

Met bv Sigardian Evangel kun je leuke dingen doen. Bounce of return em naar de battlefield met bv Elspeth Conquers Death en tap daarna meteen hun hele board terwijl je zelf 3 of 4 exemplaren houdt.

Spelen jullie deze cube? Hij duurt nog tot 7 juli. De leercurve kan een beetje stijl zijn, maar als je een beetje doorkrijgt wat de echt goede kaarten zijn (vooral 2 en 3 drops zijn erg belangrijk), hoe signals werken en welke globale archtypes er zijn is het erg leuk vind ik.

Wel vind ik het jammer er nog steeds veel bugs zijn (drag tijdens draft werkt nog steeds niet goed, is al 2 jaar een probleem, het hoofdmenu steeds onoverzichtelijker wordt en je aan het begin van een match opeens een pixeldraak door je beeld hebt vliegen.

Als iemand een keer zin heeft om lekkere janky decks tegen elkaar te spelen stuur me een DM.
Ik heb het wel een beetje gehad met al die spellen met Battle/Mastery Passes. Geen zin om het gevoel te krijgen onder druk gezet te worden of om te moeten uitvogelen of het uberhaupt waard is.
Leuk dat je wat packs en cosmetic pixels krijgt, ik speel Arena omdat ik MTG een geweldig spel vindt, draft erg leuk kan zijn en ik na ruim 25 jaar (incl 'Dark Age' van ~15 jaar) nog steeds nieuwe dingen leer en beter wordt. Die laatste twee zaken vormen voor mij ook de uitdaging in het spel.

Verder vind ik het helemaal prima dat ik nu na het verkopen van mn papieren kaarten dankzij een aantal 'Wales' zoveel Arena Draft kan spelen als ik wil, sterker nog: verdeeld over m'n drie F2P-accounts heb ik honderden ongeopende packs en wildcards, terwijl ik ook soms top tier of juist janky constructed decks bouw.

[ Voor 30% gewijzigd door HyperMan op 05-07-2022 11:38 ]

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Nu online
Ik haalde de Mastery Pass vrijwel nooit. Aangezien ik geen card styles gebruik wordt het voor mij pas interessant als de gold/packs/draft token value hoger wordt dan de aanschafwaarde.

Overigens ben ik bij de introductie van Alchemy afgehaakt van Magic Arena. Die kaarten en het hele concept trekken mij gewoon helemaal niet. Misschien pak ik het weer eens op als er een leuke draft set is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Zijn er nog Tweakers die Arena spelen?

Zoals gewoonlijk vermaak ik me weer prima met Cube, ik vond de vorige iets leuker, wat meer verschillende archtypes met sterke synergies, maar deze is niet slecht. Als je puur voor de wins gaat moet je Agro draften, maar R/B sacrifice werkt nog steeds prima. Ook Green ramp, soms met minder voor de hand liggende combinaties zoals U/W, U/R of U/B big spells is erg leuk.

Nieuwe Dominaria set lijkt me ook erg leuk, nog 2 nachtjes slapen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-06 10:27
Toch maar eens posten dit leek mij de beste plek om het te doen.

Zijn er ook mensen die paper magic spelen gezellig aan de keukentafel zeg maar? Ben zelf een fanatieke speler geweest zowel modern als legacy gespeeld en zelfs een keer de pro tour gehaald. Na de corona pandemie volledig overgegaan op EDH (commander).

Lijkt me leuk het eens met medetweakers over decks te hebben en toffe ideeën op te doen, ooh en natuurlijk je foil of oldschool pimp showen.

Ik vraag het hier een eigen topic openen als er nauwelijks spelers zijn leek mij een beetje nutteloos en kan altijd nog natuurlijk.

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Ik heb m'n paper kaarten verkocht omdat ik ze 15+ jaar amper aangeraakt had, helaas pre-corona, sommige zijn daarna nog 2 a 3x zo veel waard geworden. Naja niks aan te doen, net bitcoin 8)

Ik speel nog heel soms paper met decks van vrienden, maar das meer uit nostalgie

Wel speel ik nog veel Arena, soms ook EDH, heb daar alleen niet veel verstand van.
Ben wel benieuwd welke decks je speelt en wil zeker je decks zien, vooral als je classic-bordered kaarten hebt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-06 10:27
HyperMan schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:27:
Ik heb m'n paper kaarten verkocht omdat ik ze 15+ jaar amper aangeraakt had, helaas pre-corona, sommige zijn daarna nog 2 a 3x zo veel waard geworden. Naja niks aan te doen, net bitcoin 8)

Ik speel nog heel soms paper met decks van vrienden, maar das meer uit nostalgie

Wel speel ik nog veel Arena, soms ook EDH, heb daar alleen niet veel verstand van.
Ben wel benieuwd welke decks je speelt en wil zeker je decks zien, vooral als je classic-bordered kaarten hebt :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVmTC3Iw2C3da9aRloumqu4dK1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zc79ZjUrlePSOPKVIN0PPADN.jpg?f=fotoalbum_large

Voelt best of topic maar hier 2 van mijn favoriete decks. Ik heb ondertussen aardig wat kaartjes en decks maar gewoon wat highlights gepakt van de belangrijke kaarten.

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:21
ik heb nog zo een +15.000 kaartjes liggen. (sinds mirage)
Af en toe speel ik nog eens met vrienden.
Ik moet ze wel dringend eens verder catalogeren, ik doe dit momenteel met Magic Album.
Wel ben ik nog op zoek naar een beter opslag systeem, vroeger deed ik dat in mappen, maar dat is nu eigenlijk vooral onhandig (of teveel mappen).
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste