Toon posts:

[PC] Magic the Gathering: Arena

Pagina: 1 2
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 10:01
Mede-auteurs:
  • HyperMan
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

HyperMan

• Vinno
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 09-12-2020

Vinno

Magic: The Gathering is een Trading Card Game (afgekort TCG) dat al sinds 1993 wereldwijd actief gespeeld wordt. Het spel kan zowel met 2 of meer spelers gespeeld worden, met als doel van het spel je tegenstanders' levenspunten naar 0 te brengen of op een andere manier te winnen. Allereerst om het spel te kunnen spelen is een deck van (minstens) 60 kaarten nodig. In een deck mag elke kaart maar 4 maal zitten, op basic land-kaarten na.

Speelmogelijkheden
Papier
In je LGS (Local Game Store) kun je decks/boosterpacks kopen en hiermee een verzameling opbouwen waarmee je in diezelfde LGS of met vrienden Magic kan gaan spelen.
Uiteraard kan je tegenwoordig ook Magic spelen op de computer. Voorheen gebeurde dit via Magic Online, wat ook nog steeds gespeeld wordt. Ondertussen is Magic Arena geïntroduceerd, al is dit op dit moment nog wel een open beta.

Formats
Op dit moment zijn er ongeveer 18.000+ verschillende Magic kaarten, waarmee in verschillende 'Formats' gespeeld kan worden. Zo gebruik je bijvoorbeeld in Standard alleen de kaarten uit de sets die de afgelopen 2 jaar zijn uitgekomen en heb je dus maar de beschikking van een gedeelte van de bovengenoemde 18.000+ kaarten.
Dit zorgt er voor dat ook nieuwkomers een goede kans hebben om het spel goed te leren begrijpen en niet meteen een nadeel hebben ten opzichte van mensen die het spel al erg lang spelen (en dus meer kaarten tot hun beschikking hebben). Al blijft een Trading Card game natuurlijk altijd wel deels afhankelijk van de investering van de speler.
In Magic the Gathering Arena kan je alleen maar Standard spelen overigens.

Links:
Officiele Magic the Gathering website
New to Magic guide
Mtggoldfish.com Site met veel informatie en waar je zelf decks kan maken en delen met anderen
Cardmarket.eu Grote Europese website om (papieren) Magic kaarten te kopen en verkopen

Magic the Gathering Arena gameplay

[Voor 88% gewijzigd door SkyStreaker op 10-04-2019 18:36]

• SkyStreaker
Heeft bij mij 4 weken geduurd! Maar oh man, het is het wachten waard! Veel variatie in de decks, als je de fora na gaat (https://forums.mtgarena.com/forums) is er wat gezeur over F2P, maar... wanneer niet? En dat is B/U een beetje domineert, maar in mijn ervaring valt dat reuze mee. Fantastisch leuke combo's zijn te zien en te maken! Laatst nog 1 die op beurt 3 even "56" levens scoorde XD.

• SkyStreaker
Spaar in het begin gewoon even zoveel mogelijk wildcards tot er wat nieuws uitkomt of geef er een paar uit aan een type deck die fijn vindt spelen en zoek er wat kaarten uit die dat voor jou aanvullen. Dat hele "je moet er 60 hebben anders speel je niet gericht" ervaar ik als twijfelachtig. Met een enigzins uitgebalanceerd dek van 66 win ik meer dan met 60.

• SkyStreaker
Ooooh, de nieuwe update bevalt mij zeker. Meer speelmodi en sterk, sterk verbeterd uiterlijk!

• SkyStreaker
Zonet een paar gekke potjes gespeeld :) Dan krijg ik steeds alleen maar spells, volgende potje alleen maar lands XD - Terwijl de ratio op orde is. RNG-us, u no like me?

• SkyStreaker
Op dit moment is het hek van de dam. Er kan betaald worden om packs te krijgen. Je wordt, naar mijn gevoel, nu om de oren geslagen met 60-decks waarin minsten 2 god en planewalker in zit. Om maar te zwijgen van veel legendaries.

• SkyStreaker
corset schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:06:
[...]

Dus hetzelfde als de physical game.. who would've thought :D
Hahahaha, zoveel was ik ze niet tegengekomen in die hoedanigheid hoor _/-\o_

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Ik vermaak me nog steeds met deze beta. De meta is wel veranderd, een paar weken terug was het veel makkelijker om een flink aantal wins te halen in Quick Constructed met een budget RDW. Nu win ik niet veel
meer met dat deck. Ook niet zo raar natuurlijk omdat iedereen nu betere kaarten krijgt en probeert RDW te counteren, omdat dat deck nog steeds veel gespeeld wordt.

Haal op dit moment +- 4 wins gemiddeld met dit deck in QC: Izzet Wizards UR. Soms speel ik UW Embalm, maar dat deck is een stuk moeilijker om goed te spelen + potjes duren veel langer.

Contructed begint wel een beetje saai te worden. Tis vooral RDW en UW control. Draft vind ik veel leuker, maar als F2Per is dat amper meer dan 2 of 3 per week te spelen, dat vind ik ook meteen het grootste nadeel van Arena. Aan de andere kant ben ik nog een totale n00b op draft-gebied en is het veel vaker per week te spelen als je meer wins haalt, net als bv in HS. Er is iig heel veel info op internet te vinden om je draft skills te verbeteren. Bv hier en hier

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Ed_L schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:51:
Net geregustreerd; had nog niet van deze game gehoord. Het enige leuke digitale product dat WotC ooit heeft gemaakt is wmb de oude single player game uit 1997, maar ik laat me graag verrassen.

Mijn roots liggen overigens in het stokoude Revised :)
Ik speel ook al erg lang, vanaf 4th edition. Wel een heel aantal jaren geen paper Magic meer gespeeld. Die oude game van Microprose heb ik ook erg veel gespeeld, ook nog een paar jaar terug, begon iedere paar jaar altijd weer te kriebelen. Deck maken met Contract from Below, Black Knight, Spectre etc en dan proberen Power 9 te krijgen in die castles/dungeons :)

Heb me ook wel vermaakt met Duels en Planeswalkers games. Magic blijft toch leuk en zo'n nieuwe expansion als Dominaria zit toch weer goed in elkaar.

Iemand een idee wanneer het mogelijk is om tegen friends te spelen? Dan zouden we een keer een mini-toernooi kunnen houden.

• SkyStreaker
Duurde bij mij ongeveer 4 weken -_-; Maar man, ik heb heel veel plezier. Zelfs verliezen vindt ik niet erg omdat (er zijn weer nieuwe cards) er zoveel verschil is in combo's. Het is boeiend om te zien, zelfs inspirerend! In, tja, tegenstelling tot HS wat mij betreft.

Mis wel een beetje de fun van paper, maar haha, toch :) ZIt nog te wachten op 2-headed giant.

[Voor 15% gewijzigd door SkyStreaker op 12-06-2018 19:35]

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Ik heb spijt dat ik gold gebruikt heb om packs te kopen aangezien ik nu het liefst draft speel. Vergeet niet dat als je een redelijke winrate haalt in draft die gems die je wint ook kan gebruiken om weer een nieuwe draft te beginnen, hoewel je winrate wel behoorlijk hoog moet zijn om 'infinite' te gaan. Dit is ook wel weer de F2P uitdaging, en het is me uiteindelijk in HS gewoon gelukt.

Verder zou ik wel gewoon m'n WCs gaan gebruiken als je weinig wint in constructed met preconstructed decks en zo weinig lol meer beleeft aan het spel. Na de Beta wordt de card collection van iedereen weer gereset, dus imo gaat het er nu vooral om te leren, experimenteren en plezier te hebben.

Denk wel goed na aan welk deck je je WCs besteedt.
Misschien heb je hier wat aan: (budget) RDW en Meta snapshot met beste decks van het moment

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Ik heb +-18 jaar geleden voor het laatst gedraft, dus ik heb veel gehad aan guides zoals deze en deze. Op die websites zijn van andere sets ook guides te vinden. Ook heeft Channel Fireball een heel aantal Youtube videos van drafts, deze is erg grappig

Vandaag voor het eerst 7 wins gehaald, met RG Aggro met als MVPs: Sweatworks Brawler en vooral Destructive Tampering 8)

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Ryack schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:22:
Gisteren toch maar mijn eerste draft gedaan. Had het niet slechter kunnen timen. Toen ik aan de eerste match begon kwam de melding in beeld dat de server over 1 uur down zou gaan. De enige mogelijkheid die ik zag om uit de draft te komen was om te resignen dus heb ik zo veel mogelijk gespeeld. Ik heb tot 5-2 weten te spelen voor dat de server echt uit de lucht ging.

Moet zeggen dat het makkelijker ging dan verwacht en dat terwijl ik eigenlijk zo veel mogelijk rare drafte. Had wel een on color mythic die een paar matches heeft gewonnen. :)
Kon je niet gewoon na de downtime verder spelen?

Ik bak er voorlopig weinig van in RIX draft, vind er ook niet echt veel aan.

Ben gister met mn domme hoofd een Aether Revolt draft begonnen een paar uur voordat ie afliep. Na 1 potje vroeg iemand me om een ander spel te spelen. Paar uur later wou ik verder gaan, was mn draft weg. Ging er half vanuit dat je dan net zoals bij hearthstone compensatie zou krijgen, maar nope. Assumptions are the mother of all fuckups 8)

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Ryack schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:18:
[...]

De servers waren rond 24.00 nog niet terug. Toen ben ik maar gaan slapen. Als ik straks thuis ben dan ga ik kijken of ik verder kan of niet.

[...]

Ik moet bekennen dat ik vooral rare drafte en daarnaast pas keek of ik een beetje op tribe kom draften. Uiteindelijk had ik een merfolk deck met daar boven op een top end van dino's. Mijn beste dino was er een die zichzelf kopieert als hij damage kreeg.
De volgende draft verwacht ik gewoon 0-3 te gaan eerlijk gezegd. :)

[...]

Ouch. We zitten nog in beta dus ik denk dat er geen compensatie komt. Alhoewel ze dat eigenlijk gewoon niks kost op het moment. Dit is wel een verbeter puntje voor ze denk ik.
Ah, ik dacht dat je na 5-2 geresigned had, assumption 8)

Heb nu 2x RIX gedraft, 1e keer goede start met Radiant Destiny en wat goede Vampires, daarna geen enkele(!!) 2 drop gehad, op Fatal Push na, dus had een curve van niks, en precies 0 wins gehaald :(

Daarna maar 2 wins met dit deck. Best zonde, leek me een behoorlijk goed deck, denk niet dat ik snel een beter RG Dino deck draft, maar had pech met mana-screw. Had die Swift Warden moeten vervangen door een Dino die 2R of 2G kost. Zal vanaf nu ook minder greedy zijn met 16 lands, 17 is ws toch veel beter, zeker omdat je start hand geselecteerd wordt uit een best-of-2, met de beste land/spell verhouding.

Weet iemand of dit best-of-2 ook geldt voor de hand die krijgt als kiest voor mulligan?

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Zaten 2 van die 4drops in die Dino's 2 mana goedkoper maken. Maar als je maar 3 mana hebt, heb je er niks aan en komt je hele deck tot stilstand. Zat ook nog een 2 drop in die Dino's 1 goedkoper maakt, daar heb ik wel veel value van gehad.

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Nice!

Ik begin RIX draft nu een stuk leuker te vinden, in de laatste runs 4, 6 en 6 wins gehaald, met RB Pirates en 2x BW Vampires, de 1e weer met Radiant Destiny en 2e met Vona. In de laatste run stond ik op 6 wins en 1 loss, moest ik 2x tegen dezelfde speler met 3 Elder Dinosaurs, 2x nipt verloren :(

• SkyStreaker
Hu9o schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:50:
Ligt het nou aan mij, of kan je gewoon geen potje starten zonder gems te hebben?
Standaard ladders zijn gratis, de rest kost gold of gems. Tenzij ik iets mis?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SkyStreaker
Shmoozer schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:38:
Heb ook enkele dagen geleden mijn Beta Key mogen ontvangen.
gezien de reacties hier twijfel ik er echter aan of ik er mijn tijd wel aan moet gaan besteden...
De reden dat het wat pittig kan zijn is omdat de combos en de verscheidenheid aan kaarten zo groot zijn dat het wat lastiger is om bovenaan te komen. Soms stoomwals ik er doorheen en soms gewoon niet. Het is maar net hoeveel moeite je er in steekt. Hou je het lekker casual, dan speelt het nog lekker weg.

• SkyStreaker
Voor de mensen met interesse: https://mtgarena.pro/ Online deckbuilder :)

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Spelen jullie het nog veel? Heb ff een tijdje minder gespeeld, maar vermaak me nu weer prima. Core Set 2019 (en Aether Revolt/Kaladesh) zorgt voor iets meer variatie in constructed. Jammer dat quick draft nog geen Core Set 2019 is, maar Aer/Kld is ook goed te doen, haal er betere resultaten mee dan met Dominaria, dat opzich wel erg leuk om te spelen was.

Net nog 7 wins gehaald met dit BG aggro/revolt deck. Snap wel waarom Attune with Aether banned is constructed. Turn 1 Attune, Turn 2 Cub en evt daarna Die Young is bijna instawin 8)

Hier is de laatste State of the Beta, een paar highlights:

-Iedereen heeft 5000 gold gehad na de vorige update, ivm database problemen.
-Nieuw systeem voor het verkrijgen van wildcards, je zou nu iets sneller wildcards moeten krijgen en in constanter tempo.
-Best of three Standard Competitive, dus zonder entry fee.
-July 20 from 12 PM–8 PM PT (7 PM–3 AM UTC): Half-Entry Core Set 2019 Quick Draft, Entry Fee: 2500 gold or 375 gems. Stress Test Quick Constructed, Entry Fee: None!

[Voor 32% gewijzigd door HyperMan op 18-07-2018 10:14]

• SkyStreaker
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Doe even een reply welke je gebruikt :)

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Heb er ook 5, stuur een PM als alle bovenstaande keys al gebruikt zijn :)

En morgenavond/nacht dus Core19 draft voor half geld en standard constructed is zelfs gratis, hopelijk houden de servers het uit!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Volrath_ schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 14:52:
Even wat drafts proberen te oefenen vanavond als de servers het volhouden voor het NK voor morgen en zondag heb er zin in.
En hoe ging het op het NK? Wat heb je precies gespeeld, alleen draft?

• SkyStreaker
Merk wel met dat de nieuwe coreset uit is, veel lifegain battles.

• SkyStreaker

Zojuist geleden mijn langste gevecht tot dusver, de hele tijd een heen en weer spel van levens eraf, erbij, eraf. Elkaar heerlijk op de stang jagen met GG :P XD Gewoon ~45. min verder. Heerlijk spannend!

• SkyStreaker
Hebben jullie ook problemen gehad met de welcome bundle?

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
SkyStreaker schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:20:
Hebben jullie ook problemen gehad met de welcome bundle?
Wat voor probleem heb je precies? Ik heb die bundle een paar maanden geleden gekocht met mn CC, ging zonder problemen en ik vond het een erg goede deal voor die 5 of 6 dollar.

• SkyStreaker
HyperMan schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 17:25:
[...]

Wat voor probleem heb je precies? Ik heb die bundle een paar maanden geleden gekocht met mn CC, ging zonder problemen en ik vond het een erg goede deal voor die 5 of 6 dollar.
Krijg de bevestigingsmail niet eens.

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
SkyStreaker schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 17:38:
[...]

Krijg de bevestigingsmail niet eens.
Ik kreeg de gems+packs direct ingame, en vrij snel erna de mail iirc. Hoe heb je betaald en kan je zien dat je betaald hebt? Als de betaling gelukt is maar je hebt niks gekregen zou ik gewoon een ticket openen via hun website, vergeet niet eerst in te loggen met je Wizards of je MTG Arena account

• SkyStreaker
De nieuwe update bevalt goed, stukken betere font voor flavour text and duidelijkere iconen :) Wordt steeds beter!

• SkyStreaker
https://www.reddit.com/r/...eddit&utm_name=MagicArena

Code om een paar packs te scoren als ik het goed interpreteer.

[Voor 16% gewijzigd door SkyStreaker op 26-09-2018 05:36]

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
Leuk dat je nu ook sealed kan spelen, net voor het eerst gedaan, 5 wins gehaald met dit deck

2000 gems entry, 1600 gems + 5x 15 card pack + 3 normal packs als reward, best goede manier om nieuwe set compleet te krijgen.

Vond het wel lastig om genoeg 2 en 3 drop creatures te krijgen in sealed, ga nu een ChannelFireball YT vid bekijken en daarna een 3 colored deck proberen.

• SkyStreaker
Anoniem: 181786 schreef op zondag 30 september 2018 @ 10:39:
Ik heb inmiddels al wel wat potjes gespeeld (heb de videokaart driver geupdate, het loopt nu stabiel) en vraag me af of na de tutorial de portjes tegen echte mensen zijn. Weet iemand dat?
Ja :) :D

• SkyStreaker
Anoniem: 181786 schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:54:
[...]

Thx. Zie wel dat je flink wat kaarten moet hebben gewonnen in booster packs.
Ik blijk nogal slecht te zijn in deckbuilding. Heb je een tip voor me voor een deck (liefst blauw, zwart of rood (of een combi van 2)) voor een deck wat er standaard in zit?
Ga je er niet vanuit dat ik ook goed ben? Ik speel puur fundeck joh haha :) Eigenlijk is het beste reddit.com/r/magicarena of de fora van mtg zelf https://forums.mtgarena.com/forums - net als hier een beetje voorwerk doen, link naar je card overzicht (verworven via mtgarenapro) en wacht de ongezouten kritiek af :)

• SkyStreaker
Merfolk gewoon black/white combo tegenaan gooien. Je hebt ook een aantal cards die counters tegen gaan.

Helaas heb ik vaak ook potjes dat ik alleen landjes krijg.

• SkyStreaker
Wat hou ik er toch van als er meteen vanaf het begin "GG" wordt gezegd en ik de tegenstander alsnog compleet de pan in hak. Sweet bliss.

• SkyStreaker
Nah, veelal merfolk decks of overduidelijk control (door removal etc.) Het is soms wel vriendelijk bedoeld :P Maar ja, de emotes laten soms wat aan de verbeelding over :+

[Voor 41% gewijzigd door SkyStreaker op 02-11-2018 10:35]

• SkyStreaker
Voor de direct challenges: SkyStreaker#18517 :) - Ik ben niet goed, maar voor de fun als ik toevallig speel :)

• SkyStreaker
Mugwump schreef op zondag 25 november 2018 @ 15:31:
Maar eens de core 2019 draft gedaan en een vrij succesvolle poging met een BW lifegain deck gedaan, 6 wins.
Nog een paar pogingen en dan hopelijk genoeg gems om eens sealed te proberen.
Zou je die eens willen linken? Ik zoek wat inspiratie :)

• SkyStreaker
Mugwump schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:21:
[...]

Ik heb ook een zelf gebouwde BW lifegain, die zal ik eens opzoeken. Kan ik die vanuit de game linken of moet ik die ergens online reproduceren?
Kan vanuit game :) Exporteren doet copy naar je clipboard, kan je hier gewoon plakken :D

• SkyStreaker
Thanks! Op het moment is het voor mij namelijk win-loss-win-loss-win-loss, vrij letterlijk :)

• SkyStreaker
Hoe bevalt jullie het nieuwe ranking systeem? Mij heel goed :) Stukken duidelijker en wat makkelijker omhoog in rank.

• SkyStreaker
Verschrikkelijk dit soort potjes...

Mana, mana, mana, mana, x50 mana, het is gewoon dan aftellen wie dan weer de juiste kaartjes krijgt. ARGH.

Note de 2x Lotus rechtsonder. :'( :'(

[Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 17-12-2018 22:51]

• SkyStreaker
Geen keuze, was de enige optie om op te gooien. Daarom liggen ze er.

Of anders, ik heb stiekem een paar tableturners erin zitten die andere kleuren gebruiken. Klein beetje misleiding :)

[Voor 46% gewijzigd door SkyStreaker op 18-12-2018 09:41]

• SkyStreaker
Volrath_ schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:31:
Denk dat bateau meer bedoeld wat is het nut van de lotussen? Heb je ramp nodig voor een X cost spel of een grote creature? Splash je iets?

Wat ik op het veld zie liggen en in je graveyard zie ik nog niet echt nut van zon ramp artifact, maar die afbeelding is ook maar een moment opname.
X Cost. Weet de naam van de kaart even niet. White/Green waar X de hoeveelheid mana is voor tokens en +1/+1

• SkyStreaker
Ben met dit deck inmiddels Tier 4 Gold, maar probeer hem nog te downsizen naar ergens tussen 60 en 66. Pas hem soms een beetje aan, naar gelang ik onderweg tegenkom, maar tips zijn zeker welkom :)

2 Resplendent Angel (M19) 34
16 Plains (RIX) 192
1 Lyra Dawnbringer (DAR) 26
2 Serra Angel (DAR) 33
2 Light of the Legion (GRN) 19
2 Healer's Hawk (GRN) 14
2 Danitha Capashen, Paragon (DAR) 12
2 Benalish Marshal (DAR) 6
2 Luminous Bonds (M19) 25
2 Baird, Steward of Argive (DAR) 4
2 Hieromancer's Cage (M19) 14
2 Cleansing Nova (M19) 9
2 Helm of the Host (DAR) 217
2 Sigiled Sword of Valeron (M19) 244
2 The Immortal Sun (RIX) 180
2 Mesa Unicorn (DAR) 27
2 Invoke the Divine (M19) 16
2 Sunhome Stalwart (GRN) 26
2 Knight of Grace (DAR) 23
6 Swamp (RIX) 194
2 Seal Away (DAR) 31
2 Burglar Rat (GRN) 64
2 Knight's Pledge (M19) 19
1 Profane Procession (RIX) 166
1 Arch of Orazca (RIX) 185
2 Sworn Companions (GRN) 27
1 Settle the Wreckage (XLN) 34
2 Suncleanser (M19) 39
2 Take Vengeance (M19) 40

[Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 22-12-2018 20:20]

• SkyStreaker
Ziet er naar uit dat het volk "Shalai, voice of plenty" hebben ontdekt, haha.

Edit: zonet een heerlijk potje van "arrogant" gewonnen met zijn zwart/blauw control deckje. Veel removal, counter, etc. etc. Vanaf het begin al "Hello, GG". Kan je zeggen dat het vriendelijk bedoeld is, maar we weten allemaal wat er bedoeld wordt. GG zeg je aan het einde. Hij kreeg mij niet klein :P :9~ O+

[Voor 67% gewijzigd door SkyStreaker op 26-12-2018 11:23]

• SkyStreaker
Mugwump schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:21:
Je bent wel heel beperkt in je uitingen, dus het is lastig communiceren inderdaad.
Ik gebruik GG wel als psychologische oorlogsvoering, maar dan meer later in de game bij belangrijke beslismomenten wanneer je tegenstander moet bepalen of hij wel of niet met alles gaat aanvallen terwijl jij mana open hebt en kaarten in je hand. Dan is het juist weer een voordeel dat de emotes niet zo veel zeggen. Bedoel ik dat ik ga verliezen of bedoel ik dat ik ga winnen? Moet je wel aanvallen of niet?
Mooiste is dan als ze er vol voor gaan en je settle the wreckage kunt spelen. :P
Dat heb ik heeeeeeeeeeel snel afgeleerd O-) :+ _/-\o_

• SkyStreaker
"playallegiance" in de store invullen als code, 3 gratis ravnica packs :) _/-\o_

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
SkyStreaker schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 07:44:
"playallegiance" in de store invullen als code, 3 gratis ravnica packs :) _/-\o_
Dank!

Vermaak me trouwens erg goed met die nieuwe expansion, sealed ging niet zo goed (2 en 3 wins, had moeite met de curve, had vooral te weinig 3-drops) maar met traditional draft 3, 5 en 5 wins gehaald met respectievelijk Azorios/Orzhov, Azorios/Orzhov en Orzhov.

Speelde tot nu vooral ranked draft, dus best of 1, maar best of 3 (traditional) bevalt me wel, ben niet echt supergoed in sideboarden, maar al wel vaak de eerste pot verloren en daarna toch nog 2 keer gewonnen. Wel vraag me ik me af hoe matchmaking werkt bij best of 3 ('non-ranked'), kwam flink veel mensen die miss plays maken, slecht creatures traden, veel te passief spelen en heel snel conceden, zelfs vanuit gewonnen positie.

Voor mensen die goede guides (card rating, gesorteerd per kleur zoeken) voor sealed/draft zoeken: Channel Fireball

• Vinno
Gisteren aan het knutselen geweest met mijn (Simic) Ooze deck.
Niet het sterkste om mee te spelen, maar wel erg leuk!
Mesmerizing Benthid ook echt een lekkere kaart om het spel mee te vertragen, om de Oozes lekker te laten groeien :)

Dit was wel een lekker Ooze potje:

• SkyStreaker
Is er iemand die interesse heeft in co-auteurschap? Ik ben helemaaaaaal niet goed in informatieve startposts voor dit soort gelegenheden, dus... als iemand zich geroepen voelt?

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
SkyStreaker schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:32:
Is er iemand die interesse heeft in co-auteurschap? Ik ben helemaaaaaal niet goed in informatieve startposts voor dit soort gelegenheden, dus... als iemand zich geroepen voelt?
Ik wil je wel helpen, ik kan iig een overzicht maken van:
-wat de game precies inhoudt.
-de huidige staat van de beta en de komende agenda/nieuwe expansions.
-hoe aan de beta mee te doen.
-overzicht van een aantal goede decks voor nieuwe spelers.
-informatiebronnen/guides zoals Reddit, Channel Fireball etc.
-overzicht van streamers op Youtube/Twitch.

Of het erg heel fancy uit gaat zien weet ik niet, maar het zal inhoudelijk wel goed zijn hoop ik 8)

• SkyStreaker
HyperMan schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:17:
[...]

Ik wil je wel helpen, ik kan iig een overzicht maken van:

Of het erg heel fancy uit gaat zien weet ik niet, maar het zal inhoudelijk wel goed zijn hoop ik 8)
Done, mijn dank is groot! O+

• Vinno
Ik heb de OP een update gegeven :)

Overigens iets wat ik me af vroeg, qua formats... Is er bekend wat er gebeurt na aankomende rotation, qua formats in MTGA?
Blijft het dan alleen maar Standard en vervallen dan alle kaarten die uit roteren?

• Vinno
Oke oke, dat klinkt wel goed :)
Want ik vind het echt niet erg om af en toe wat geld te steken in MTGA, maar dan natuurlijk niet in kaarten waar ik nog maar tot aankomende rotatie mee kan spelen (dus dan alleen maar GRN of RNA pakjes)...

• SkyStreaker
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
2 Resplendent Angel (M19) 34
11 Plains (RIX) 192
1 Lyra Dawnbringer (DAR) 26
2 Light of the Legion (GRN) 19
2 Healer's Hawk (GRN) 14
1 Danitha Capashen, Paragon (DAR) 12
2 Benalish Marshal (DAR) 6
2 Luminous Bonds (M19) 25
1 Baird, Steward of Argive (DAR) 4
2 Hieromancer's Cage (M19) 14
2 Cleansing Nova (M19) 9
1 Helm of the Host (DAR) 217
4 Sigiled Sword of Valeron (M19) 244
2 The Immortal Sun (RIX) 180
2 Invoke the Divine (M19) 16
4 Sunhome Stalwart (GRN) 26
4 Knight of Grace (DAR) 23
5 Swamp (RIX) 194
2 Seal Away (DAR) 31
2 Knight's Pledge (M19) 19
2 Profane Procession (RIX) 166
1 Arch of Orazca (RIX) 185
2 Settle the Wreckage (XLN) 34
2 Take Vengeance (M19) 40
2 Demonic Vigor (DAR) 85
2 Isolated Chapel (DAR) 241
2 Make a Stand (M19) 26
2 Never Happened (GRN) 80
4 Forsaken Sanctuary (M19) 250
4 Knight of Malice (DAR) 97
1 Divine Visitation (GRN) 10
2 Regal Bloodlord (M19) 222

Deckje waarmee ik van punt 0 tot en met platinum in 1 week tijd ben doorgeknald, dus post hem gewoon even :)

• SkyStreaker
Mugwump schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:21:
[...]

Interessant, verbaast me wel dat je er zo snel mee naar platinum komt. Als ik de deck zo zie dan lijkt het vrij standaard creatures + control met afgezien van the immortal sun niet echt extra card draw. Enchantments zijn doorgaans ook nog wel kwetsbaar. Op gevoel zou ik zeggen dat je hiermee zeker tegen decks die niet heel zwaar op creatures leunen best wel kwetsbaar bent. Maar misschien moet ik hem ook eens proberen. ;)
Klopt ook wel hoor :) Heb ook een iets aangepaste versie. Het is echter zo als, uhm, spell-heavy decks (laat ik het zo zeggen) een bad hand hebben vanaf het begin, is het ook heel vaak dat ik win. Mijn leven gebruik ik ook als resource en de buffs icm met mentor en etc.

Ik merk wel dat veel decks een beetje de combo van Knight of Malice/Grace niet helemaal goed kunnen handelen.

[Voor 6% gewijzigd door SkyStreaker op 10-02-2019 11:10]

• Vinno
Mugwump schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:19:
[...]

Mwoah, als ik mono red speel, dan zijn de x/4 niet zo'n heel groot probleem. Met de toevoeging van Skewer, light the stage en tin street dodger heb je een nog grotere turbo en ben je nog minder afhankelijk van (blockable) combat damage. Met een goed getimed flame of keld doen twee tin street dodgers met unblockable ook behoorlijk pijn.
Het enige wat je aan pure combat damage hebt zijn Ghitu lavarunners. En die heb je dan bovendien nog vooral in je deck om wizard's lightning voor 1 mana te casten. Goblin Chainwhirlers zitten er toch vooral in voor de 1 damage al is je tegenstander aardig de lul als hij die niet kan blocken want dan gaat het wel heel hard.
Fiery cannonade / ritual of soot / settle the wreckage kunnen inderdadad wel irritant zijn als je net even veel creatures en weinig burn krijgt.
Lekker deckje, ben er nu ff mee aan het rommelen, thnx :)

• SkyStreaker
Sommige opponents, zo traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaggggg...

Elk kaartje bestuderen (je zit op goud, alle kaarten heb je inmiddels wel gezien die popi-jopi zijn)
Elke move bijna alle tijd gebruiken voor je een stap verder zet

Zucht... Frustreert mij de laatste tijd een beetje...

• SkyStreaker
Rechtsbovenin, in het hoofdscherm bijv. zie je naast je hoeveelheid gold, aan de linkerkant daarvan een symbool. Dat zijn je wildcards :)

Het nieuwe rank-up systeem is wel een beetje apart/bloedsnel. Gewoon in 5 uur tijd bijna rechtstreeks naar gold-tier geramd. Maar daar merk je ook weer meteen dat het wat pittiger wordt, ghehe.

In zoverre, dat ik constant loop te tweaken. Niet goed :+ :F

[Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 05-03-2019 18:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SkyStreaker
Dikke vinger naar de tegenstander die steeds "nee" zegt XD

• SkyStreaker
govie schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:31:
6 Weken tot War of the Spark, nu ben ik de wildcards al aan het opsparen en verwacht rond 3 mei 12 rares en 5 Mythic wildcards te bezitten zonder extra packs te kopen, als het eenmaal zover is. Maar is het ook verstandig goud op te sparen tot aan 3 Mei voor draft? of hoe doen jullie dat qua zoveel mogelijk packs te bemachtigen als de expansie er is?
Spaar goud als een malle, aangezien dat inmiddels niet heel erg moeilijk is <3

• SkyStreaker
Eindelijk weer eens platinum gehaald, duurde even XD.

• SkyStreaker
govie schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:33:
Steeds meer rood/blauwe irritatiedecks tegen me op dit moment.
Had daar straks een monoblack die constant "nee" zei. Damn. lastig. |:(

• SkyStreaker
Speel ranked, alleen maar eigenlijk XD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SkyStreaker
Nieuwe seizoen begonnen, hatsikidee :) Weer tandenknagend naar de top! :P

Of nou ja, wanneer het kan XD

[Voor 19% gewijzigd door SkyStreaker op 31-03-2019 21:01]

• SkyStreaker
Whahaha, die googly-eyes op de decks.

• SkyStreaker
Smothering Tithe bevalt mij in de lage ranks prima, teveel mensen met hun netdeckjes die dan lastig ermee weten om te gaan, lijkt het. :)

• SkyStreaker
Mugwump schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:14:
[...]

Nogal prijzige kaart voor wat ie doet.
Weet ik, betaald zich echter heel snel terug. Heeft mij ook vaak gered.

• SkyStreaker
govie schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:48:
Ik heb een mooie link gevonden met kaartjes uit war of the spark. Maar volgens mij worden zwart, groen en blauw hopelijk geboost deze ronde en terecht. Die zombie combi van de nieuwe zwarte kaartjes ziet er wel goed uit. Maar zwart heeft ook nog Vraska's contempt, dus in WofS is zwart eventueel een van de beste kleuren om mee te spelen denk ik.

Meest opvallende kaart lijkt me de onderstaande, dan heeft alles flash, lekker is dat.

[Afbeelding]

[...]

Is dit een quotebait, leg me effe uit dan wat ik ermee aan moet dan, wel zo prettig! :+
DaFuq is quotebait?

De kaart dwingt soms mensen om 2 mana te gebruiken om te voorkomen dat jij een joker krijgt, vooral decks die erg leunen op de juiste hoeveelheid mana, lijken in mijn ogen compleet kapot te gaan. Het is bovendien een mooi lokaas voor een vernielende kaart. Het brengt mij meer geluk dan ongeluk en ik tik als de situatie er zich naar dient hem dan ook gewoon op de tafel.

• SkyStreaker
In plaats van te stellen dat ik ordinair clickbait zou posten, zie ik liever staan: "motiveer je post eens".

Wat ik zelf doe is kijken of ik het kan negeren of inderdaad, verwijderen.

• SkyStreaker
ArgantosNL schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:02:
[...]

Teferi control decks gaan nog irritanter worden met deze toevoeging. met deze teferi er bij kan je eigenlijk een pot meteen opgeven als deze dropt. Jij kunt alleen spells spelen tijdens jou main fases en de tegen standen kan letterlijk alles blokken met counterspells. Zeker met de 3 mana cost die dat ding heeft zal deze vaak droppen.
Teyo zou daarin tegen kunnen werken voor een groot deel, dat Gideon ook weer terug komt, is fijn :)

• SkyStreaker
Okay mensen, ik heb een discord aangemaakt :)

https://discord.gg/GTzU68f

Als er mensen zijn met verstand van zaken (want ik weet er de *piep* van), hoor ik het graag.

1 registratie, dus uit complete desinteresse van meerderen, lama. ;w

Pech. O-)

[Voor 21% gewijzigd door SkyStreaker op 10-04-2019 18:36]

• SkyStreaker
Het blijft toch verbazingwekkend hoe ik nog kan verliezen tegen 240+ card decks -_-

Man.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkyStreaker
ArgantosNL schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:00:
[...]

Ik kom nooit die 240 kaart decks tegen. hoe vaak zie je die langs komen?
Sporadisch op goud niveau. Iets meer 100+.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SkyStreaker
I like, I like:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkyStreaker
Sommige tegenstanders zijn ook echt schuimbekkend TRAAG de laatste tijd. |:( |:( |:(

[Voor 10% gewijzigd door SkyStreaker op 12-05-2019 19:18]

• SkyStreaker

En ik maar denken dat dat algoritme iets was aangepast? Vrij letterlijk: landje landje landje landje landje...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkyStreaker
Mugwump schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:56:
Zhur / Spellbreaker zijn ook heerlijk om net buiten de shock / bolt range te blijven en vine mares / nullhides doen het ook leuk tegen control decks.
Ik gebruik daar Suncleanser voor :) Cheap 1/4 en nog nuttig tegen de meeste counterdecks :D (pridemate anyone?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkyStreaker
Snap ik, met deze doelde ik erop dat ik niet meteen zorgen heb om 2 of 3 dmg spells zoals degene die jij op noemt 🤣

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkyStreaker
Mugwump schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:01:
[...]

Mja, suncleaner is weer niet echt een bedreiging. Helpt tegen kleine creatures met 1 toughness, maar veelal is dat niet genoeg.
Allemaal onderdeel van strategie :)

• SkyStreaker
Jammer dat het topic niet zo heel erg loopt :'(

Ik heb nog 2 promo-codes: LevelUp en PlayM20 :D

• SkyStreaker
De laatste tijd, erg langzame spelers - niet normaal meer :(

• SkyStreaker
Begrijp niet hoe iemand met 300 kaarten in gold terecht komt, geluk?

• SkyStreaker
Jahaaa, de friendslist is er eindelijk :)

Voeg maar toe mensen: SkyStreaker#18517

• SkyStreaker
Net een potje tegen een Magic-medewerker gespeeld, haha!

• SkyStreaker
BroederM schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 01:13:

Kom maar op! (gold Tier 3) Goddius#88070 @SkyStreaker check
Lijkt alsof het niet helemaal lekker werkt?

• SkyStreaker
BroederM schreef op zondag 5 januari 2020 @ 04:11:
[...]

Heb al 10x een Challenger gedaan. Maar krijg nooit een verbinding met je.
Had hem een paar keer ook geaccepteerd, strange. Gebeurde ook gewoon niks.

• SkyStreaker
BSTNjitRam schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:52:
[...]

Bij alle soorten draft (ranked en unranked) speel je voor zover ik weet tegen mensen met dezelfde score binnen de draft. Dus iemand uit brons die 2-1 staat binnen zijn draft kan gematched worden tegen iemand
uit platinum.

Binnen standard ranked speel je wel tegen mensen binnen je rang.
Voor beginnende spelers (en beginnende collecties) is de gewone Play queue wellicht nog wel het beste. In deze queue wordt ook rekening gehouden met de sterkte van je deck.
Nou, nee. Ik kom op gold mensen tegen met 240 kaarten en 60. En sommige van die 240 zitten tjokvol met planeswalkers. 4 van die, 4 van die, 4 van die, 4 van die. Ben er al 1 tegengekomen die het presteerde om 9 planeswalker d'r op te smijten. Ik kreeg ze allemaal weg door cleansing e.e.a. te gebruiken. Daarna pleurt die d'r gewoon weer 6 op. Dus, "rekening houden" - denk eerder dat ze naar het kaart-totaal kijken. ik heb nu zelf 144 kaarten omdat ik het gevoel heb overal rekening mee te moeten houden, zucht.

[Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 10-01-2020 10:13]

• SkyStreaker
Heerlijk momentje :3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkyStreaker
Hier een dekje van mij waar je het zeker tot einde platinum mee haalt, ik ben geen supergrinder - denk dat zelfs legendary ook te doen is.

https://mtgarena.pro/decks/impywhite

Wil je hem kleiner maken? Haal 2 plains eruit, de 4 giant killers, 1 birth, de shields en oketra/kenrith.

Haal je de shields eruit, ben je zwakker tegen zwart, rood en zwart/rood.

75%+ kans op winnen op dit moment :)

Krijg je ook eens een "snel" potje van anderhalf uur, uiteindelijk was tegenstander er klaar mee...

[Voor 46% gewijzigd door SkyStreaker op 01-03-2020 17:06]

• SkyStreaker
Ik kan dat nooit helemaal bewijzen helaas, ik kan slechts stellen dat ik tot het einde van platinum ermee ben gekomen. Deels bad draw van een tegenstander natuurlijk en tegen sommige decks is het vrij snel voorbij.

D'r valt genoeg aan te tweaken t.o.v. inzichten van toptier spelers, maar het heeft mij meer dan vaak ver genoeg gebracht op een leuk, competitief niveau.

• SkyStreaker
Ik speel alleen ranked en elk nieuw seizoen begin je niet helemaal onderaan, dat heb ik ook mee met dit deck. Uiteindelijk is het ook "maar" een deck waar ik met veel moeite voor mijn doen, eindelijk eens ook lekker vaak mee win en dat, dat is prima :)

• SkyStreaker
BO1, ik wist niet eens dat er BO3 was :')

• SkyStreaker
Hahaha, ik snap het ook niet. Ik ben geïnspireerd geraakt door 2 tegenstanders en daar heb ik wat van gecombineerd. Moet ik ook zeggen dat de grote, langzame kaarten ook lokkertjes zijn hoor, zoals circle of visitation.

Denk dat ik meer geluk dan wijsheid heb gehad of je krijgt de betere tegenstanders vanwege betere resultaten in het verleden?

• SkyStreaker
@BSTNjitRam - Ik moet hem toch nodig tweaken, vorige maand ramde ik door de potjes heen... Was meer geluk denk ik, monorood is inderdaad... ruk.

Edit: echt 11 potjes monorood achter elkaar... 11!!!! :F

[Voor 17% gewijzigd door SkyStreaker op 05-03-2020 08:43]

• SkyStreaker
Zijn bij andere mensen de "friendslist" ook ineens leeg?

• SkyStreaker
Hoe gebruik ik die "mutate" bijvoorbeeld van de Mysterious Egg? Ik snap er niks van :/

• SkyStreaker
ErikT738 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:08:
[...]

Ik haak altijd juist af als er weer een Core Set uit komt, over het algemeen zijn die ontzettend saai en zitten ze vol met reprints. Nu Kaldheim er aan komt raak ik juist weer een beetje enthousiast en heb ik het spel weer geïnstalleerd. Ik speel zelf heel graag drafts, maar door de hoge kosten durf ik me daar zo laat in het seizoen niet meer aan te wagen. Als Kaldheim uitkomt is er weer een "level playing field" en kan ik weer een poging doen om te leren wat goed is. Theros en Ikoria had ik hiervoor wel redelijk onder de knie.

Wat vinden jullie trouwens van het matching algoritme waar Arena gebruik van maakt? Als ik Reddit mag geloven kijkt het spel naar de kaarten die je gebruikt en het archetype wat je speelt en bepaalt het aan de hand daarvan tegen welk deck je moet spelen.
Ik speel voornamelijk b/w lifegain/token en kom voornamelijk meer b/w spelers tegen, dus... Kan kloppen
Pagina: 1 2

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee