Toon posts:

[PC] Magic the Gathering: Arena

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13:40
Mede-auteurs:
  • HyperMan
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

HyperMan

• Vinno
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 09-12-2020

Vinno

Magic: The Gathering is een Trading Card Game (afgekort TCG) dat al sinds 1993 wereldwijd actief gespeeld wordt. Het spel kan zowel met 2 of meer spelers gespeeld worden, met als doel van het spel je tegenstanders' levenspunten naar 0 te brengen of op een andere manier te winnen. Allereerst om het spel te kunnen spelen is een deck van (minstens) 60 kaarten nodig. In een deck mag elke kaart maar 4 maal zitten, op basic land-kaarten na.

Speelmogelijkheden
Papier
In je LGS (Local Game Store) kun je decks/boosterpacks kopen en hiermee een verzameling opbouwen waarmee je in diezelfde LGS of met vrienden Magic kan gaan spelen.
Uiteraard kan je tegenwoordig ook Magic spelen op de computer. Voorheen gebeurde dit via Magic Online, wat ook nog steeds gespeeld wordt. Ondertussen is Magic Arena geïntroduceerd, al is dit op dit moment nog wel een open beta.

Formats
Op dit moment zijn er ongeveer 18.000+ verschillende Magic kaarten, waarmee in verschillende 'Formats' gespeeld kan worden. Zo gebruik je bijvoorbeeld in Standard alleen de kaarten uit de sets die de afgelopen 2 jaar zijn uitgekomen en heb je dus maar de beschikking van een gedeelte van de bovengenoemde 18.000+ kaarten.
Dit zorgt er voor dat ook nieuwkomers een goede kans hebben om het spel goed te leren begrijpen en niet meteen een nadeel hebben ten opzichte van mensen die het spel al erg lang spelen (en dus meer kaarten tot hun beschikking hebben). Al blijft een Trading Card game natuurlijk altijd wel deels afhankelijk van de investering van de speler.
In Magic the Gathering Arena kan je alleen maar Standard spelen overigens.

Links:
Officiele Magic the Gathering website
New to Magic guide
Mtggoldfish.com Site met veel informatie en waar je zelf decks kan maken en delen met anderen
Cardmarket.eu Grote Europese website om (papieren) Magic kaarten te kopen en verkopen

Magic the Gathering Arena gameplay

[Voor 88% gewijzigd door SkyStreaker op 10-04-2019 18:36]

• SkyStreaker

Zojuist geleden mijn langste gevecht tot dusver, de hele tijd een heen en weer spel van levens eraf, erbij, eraf. Elkaar heerlijk op de stang jagen met GG :P XD Gewoon ~45. min verder. Heerlijk spannend!

• SkyStreaker
Verschrikkelijk dit soort potjes...

Mana, mana, mana, mana, x50 mana, het is gewoon dan aftellen wie dan weer de juiste kaartjes krijgt. ARGH.

Note de 2x Lotus rechtsonder. :'( :'(

[Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 17-12-2018 22:51]

• govie
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
BSTNjitRam schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:09:
[...]

Kaarten craften gaat d.m.v. de wildcards en daar heb je het zelf over in je post dus ik denk dat je dat stiekum toch al per ongeluk gelukt is :P
Nee. Ik probeer slim te zijn en ze nog even te bewaren tot het punt dat ik alles in de game heb geprobeerd. Dus ik kan kaartjes die ik niet bezit clonen? Dat is luxe! _/-\o_

Qua video's hoe te spelen zijn de onderstaande kanalen mij aangeraden:
YouTube: LegenVD
YouTube: CovertGoBlue

Daarnaast, heb ik een guthub link waarbij MGTarena.pro alles kunt bijhouden enzo. Ik vind de website MTGarena een beetje onvloeiend werken nog, maar beter dan geen integratie, ik zal het vandaag eens proberen. Langzaam kom ik er wel weer in.

Weet je wat ik zo kicke vind, als je een absolute unit kan spelen, dat is zo kicken! Dan moet ik echt lache achter de pc! >:) Met mijn dinodeck, vind ik de Etali kaart nog het leukste, dan zit ik echt te grinniken. 8)

[Voor 26% gewijzigd door govie op 05-03-2019 09:22]

• govie
Bedankt voor de tips! Ik heb wel wat streams van de pro's bekeken gisteren en de dino kaartjes die ik heb spelen hun ook veel in hun redgroene decks (of wat er een beetje op lijkt qua abilities). Nu heb ik vandaag een Nykya of the old ways gekregen, wat ik hun ook heb zien spelen op hun streams, dus misschien dat ik mijn wildcards ga gebruiken voor een roodgroen deck wat lijkt op wat de progamers gebruiken. Maargoed, ik ben huiverig in het gebruiken van mijn wildcards.

De meeste adviseren om voor een wit monodeck te gaan in de start op basis van Ajani wat je dan kan uitbouwen in de decks die pro's gebruiken met maar een paar extra rares (wat de kosten niet zijn). Wat daarna weer kan worden uitgebouwd richting een b03 deck welke de pro's gebruiken. Het blijkt een zeer of de meest kosteneffectieve route te zijn. Maarja, iedereen speelt die Ajani-decks vaak, dus ik vind het een beetje saai. Ik hou mijn wildcards nog even in de achterzak tot ik zeker weet wat ik wil. Daarna maak ik alles in een swoop op voor een deck wat mij aanspreekt en gedeeltelijk te gebruiken is in b01 en b03 games. Maar een deck op basis van de bovenstaande kaart lijkt me wel grappig, lekker veel absolute units! :o

• govie

Dus zoveel cards heb ik voor het uitzoeken om te clonen (zelfs als ik ze niet heb)?

Nikyadeck

Even t.a.v. mijn ultieme Nikya-deck, heb ik een andere approach dan alle andere guides, helaas kan ik het nog niet testen. De meeste spelen met Hydra's (blauw/rood/groen) )die ze kunnen oppompen i.c.m. Nikya's en sommige hebben Ooze op youtube. Ik vind dat oppompen te simpel gedacht en de Ooze adresseert geen problemen die je gaat ondervinden zonder spells. Beide decks lijken m.i. niet erg synergistisch met de Nikya's vind ik als noob, dus ik heb de oude concept van MTGGoldfish geprobeerd overeind te houden. Ik ga dus uit van alleen beesten, zo heb ik een nikyaremoval niet nodig en heb meer plek voor meer monsters. Zodoende probeer ik om kaarten weg te spelen via creature-abilities en kom uit op dit 64 kaartendeck Nikya-deck.

Mana (8 creatures excl de Nikya's)
Draw (6 creatures)
Tegen creatures (6 creatures, 4 doen vijf damage en 2 pompen creatures op)
Tegen artifacts & enchantments (4 creatures)
Antispell abilities (4 monsters met hexproof)
Minder mana & trample (8 creatures, Nikya's & Goreclaw's)
Vleugels (6 creatures tot oneindig, tis vooral voor nood om te kunnen blocken enzo)
Reusachtige monsters voor de animaties om te kunnen grinneken (2 creatures oftewel 2 Ghalta's)
Graveyard (2 instants)
Mountains ( 8 )
Islands ( 8 )
Combolands ( 8 )

Die regenisis instants gebruik ik als failsafe als er geen nikya's meer zijn op het veld of in het drawstapel, zo kan ik met 1 kaart er 2 terughalen.
Het zal wss wel totaal gaan falen, maar heb zin in om te falen met dit gedoe! :+ En veel van de creatures die ik mis zitten ook veel uncommons dus dat is redelijk snel gefixed. Nog eens een weekje de streams in de gaten houden en een beetje proeven, kijken hoe hun het doen als semipro's.

Edit: Als ik ultime Nikyadeck omturn in wildcard-optimaal-nikyadeck dan kan het maken met de wildcards die ik nog heb, is ie wel ietsje anders maar scheelt niet veel:

[Voor 5% gewijzigd door govie op 05-03-2019 19:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SkyStreaker
Dikke vinger naar de tegenstander die steeds "nee" zegt XD

• govie
Op mijn 2de serieuzere account moet ik nog een tweetal dagen quests doen voor decks. Maar voor het welbekende Lifegain Aggro Deck van legendVD heb ik nu nog maar 15 commons en 12 uncommons nodig (en dan mag ik nog 2 decks gratis ontvangen). Hierdoor hoef geen rares of mythic wildcards op te soupleren wat ik bij de meeste decks wel moet.
Rood is vaak te nukerig voor mijn zin, maar er bestaat ook een Red Goblins of Calamity deck met maar 2 rares erin. Hierbij maak je veel 1/1 monsters en dan val je aan met Cavalcade of Calamity en is ie dood. Ik zit eraan te denken om met deze decks twee eens serieus te beginnen in ranked. 2 rares opofferen aan Legion Warboss hoeft nog niet zo heel erg te zijn, al zijn het wel tegenstrijdige kaartjes dus misschien kan ik een uncommon erin proppen ipv 2 warboss.

http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=452859&type=cardhttps://cdn1.mtggoldfish.com/images/gf/Cavalcade%2Bof%2BCalamity%2B%255BRNA%255D.jpg

Beide links hebben een video met een uitleg voor noobs:

White Lifegain Aggro : https://aetherhub.com/Deck/Public/72366
Red Goblins of Calamity : https://www.mtggoldfish.c...mity-standard-magic-arena

[Voor 3% gewijzigd door govie op 11-03-2019 14:58]

• govie
Ik weet dat velen verder zijn dit spel dan maar heb wel een mooie feature gevonden in een tracker website. Nou zijn er meerdere trackers en sommige kunnen ook de decks van je tegenstander weergeven, welke mijn tracker mtgarena.pro niet kan. Maar ik kan wel zien hoeveel packs ik nog moet bemachtigen om het deck compleet te maken via alleen wildcards. Dus ik heb alle metadecks ingevoerd en weet nu precies hoeveel packs ik nog moet winnen (of kopen) om het deck compleet te maken.

Dus het Merfolk metadeck kost me €20,-- aan packs en het Mardu Hero Deck €150,-- als ik geen packs wil gaan grinden via dagelijkse opdrachten. Nou kom je uiteindelijk wel iets goedkoper uit omdat de berekening niet de kaarten meeneem die je hit als je pack opent, maar alleen de wildcards. Maar dan nog is het een aardige indicatie. Als je net pas begint met MTG Arena is dit wel een handige feature die bepaalde deckdoelen iets realistischer kan bijstellen.
Dus voor mij is Mardu Hero geen optie en merfolk is te saai. Dus Lifegainaggro kan ik al maken zonder rares op te maken. Waarna misschien stompy RNA (elvendeck) haalbaar is op zeer korte termijn, als ik nog even wat wildcards kan scoren.

[Voor 22% gewijzigd door govie op 12-03-2019 11:14]

• govie
Ik ben begonnen aan ranked. Heb ervoor gekozen om dus niet Tactical Assault zoals legendVD met -/+10c -/+10unc te upgraden, ik heb maar 2 common wildcards gebruikt voor 2x Queen's commision omdat ik deze ook in een vampiredeck zou kunnen toepassen. Ik wil al die uncommon wildcards bewaren, want er zijn veel uncommons die heel erg goed zijn. Toch lullig als je dadelijk 2 uncommons mis voor het eerste echte deck. Eind april ga ik die wildcards gebruiken als een nieuwe editie beschikbaar is. Ik heb alle kaartjes die ik niet had vervangen volgens legendVD opzet vervangen door minder optimale kaartjes met hetzelfde doel. Ook best en na een aantal wedstrijdjes nu al bronze3, ik kan Mythic al ruiken! Moet nie gekker worden! :>

https://mtgarena.pro/decks/tact-assault-bo/

66,67% winrate

[Voor 19% gewijzigd door govie op 12-03-2019 15:58]

• govie
Heb het white aggro deck eens bekeken en 2 BomBs van de B.R.E.A.D. methode leek me te weinig. Dus ik heb het white aggro deck omgeturnd tot een white/red aggro deck wat me van zilver naar goudrang heeft gebracht:
  • Zo heb ik nu 3 Herioc Reinforcements naast 2 Pride of Conquerers oftewel 150% meer kans op een game beslissende kaart;
  • 4 Ajani, 1 healerhawk, 3 leons, 3 impassionate orrator en 3 queens comminsion erin zitten wat niet zat in het white aggro deck van legendVD. Zo heb ik toch extra lifegain i.c.m. met de 3 herioc reinforcements en groeit de Ajani. Dat werkt want die vreet revomalspells en tegen rood blijf ik langer in de race voor die ene gamechanger wat soms echt werkt. Daarnaast is het ook een diversion want je verwacht een Ajani-deck maar je krijgt een aggrodeck op je flikker als tegenstander;
  • Ik heb er ook nog 2 Sunhome stalwart en 2 knightspledge erin zitten. Is niet gamechanging maar wel samen een goede combo want +4/+4 met mentor is chill i.c.m. lifestail-tokens en Ajani.
  • Daarnaast heeft rood een paar leuke common en uncommon creatures. Zo is Raptor hatchling en Relentless Raptor wel interessant voor een aggrodeckje vanuit de basisdeckjes. Het is toch een soort evasion want blokken willen ze hem vaak niet als ze het weten, dus heb je een soort unblockable of een soort wall. Maar veel mensen in goud en daaronder die doen maar wat, dus als je mazzel hebt dan heb 3/3 trample kaart op de tafel in beurt 2.
  • Nadeeltje van mijn deck is dat heiromancer cage 4 mana kost wat eigenlijk niet goed rijmt de rest. Misschien dat ik dat kan aanpassen om de volgende tranche makkelijker te bereiken dankzij vroeger removal beschikbaar te hebben zonder wildcards te gebruiken. Daarnaast mis ik veel draw, want na beurt 15 heb ik geen kaarten meer in handen hoor. Maargoed, wildcards er aan uit geven dat wil ik nog niet;
  • Ik ben wel wat roestig, soms vergeet ik op tijd de Pride of Concuruers op de gooien. Dat is allemaal heel lastig want creatures kunnen ook weer verschillen ofzoiets en daar moet je eigenlijk rekening mee houden. Als ik schat verlies ik 15% tot 25% onnodig denk ik (vooral tegen blauw), dus er is nog ruimte voor verbetering van mijn spel, deckonafhankelijk gewoon puur dom handelen.
Na beurt 15 houdt het voor mij op en meestal omdat ik pas 3 landjes heb en de removals niet kan spelen. Misschien toch eruit flikkeren die 4 cages en wat meer kaartspeficieke removals erin doen denk ik. En na kaart 25 schei ik er vaak mee uit want ik heb geen grotere beessies dan Leonin Warleader en heb totaal geen draw.
Maar toch Gold tier 4, niet slecht. 8) Voor het onderstaande deck heb ik 2 wildcards gebruikt voor 2 Queens Commisions, meer niet. O-)

Edit: Heb een tweede hero of precinct one uit een pack gekregen, als deze trend doorzet is dat mardu metadeck wat 150 packs weg is op dit moment, zo voor de bakker! 8)

[Voor 15% gewijzigd door govie op 16-03-2019 11:27]

• govie
Denk trouwens wel dat als een paar hexproof arboretum's met convoke en ghalta's met die manakorting hebt om op terug te vallen, dat die spelvorm een stuk makkelijker wordt. Dat zijn hoge aanvalspunten en damage tegen een klein manaprijsje. En vergeet de thrashing brontodon's eventueel niet, dan mol je eerst een klein creature en later een enchantment of artefact. Dan moet je wel een dijk aan mythic wildcards hebben maargoed. :o

http://www.magicspoiler.com/wp-content/uploads/2018/09/Arboretum-Elemental-Guilds-of-Ravnica-Spoiler.png?x73109

[Voor 215% gewijzigd door govie op 22-03-2019 13:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13:59
Partypsych schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:32:
...

Helemaal mooi potje van de week met deze combo, tegen een zwaar populated zombie token deck, samen met een multicolor creature van 1/1 welke een +1 counter krijgt als er ANY creature doodgaat en zodra ze zelf dood gaat evenveel 1/1 creatures spamt als dat ze counters heeft (weet haar naam even niet meer, excuus). ...

Bordspellenopruiming! https://www.marktplaats.nl/u/martijn/14875712/

• govie
Inderdaad Boemmie! Ik ben in ieders geval goed op weg inzake war of the spark. Op de 27ste april, launchday War of the Spark bezit ik tussen de 18 en 20 rare/mythic wildcards en 45k goud. Met 20 stuks zit ik redelijk dicht tegen een mythicrang-waardig dualcolordeck aan, als het qua checklands-aantal om te doen is. Hopelijk is er dan een metadeck waarbij ik alle wildcards kan opmaken aan war of the spark kaartjes, dit aangezien deze expansie het langste mee zal gaan en ik zo de meeste waarde uit de wildcards kan trekken.

[Voor 4% gewijzigd door govie op 25-03-2019 10:44]

• govie
Klopt, tegen rood kan ik ook wel winnen met wit/rood, tegen blauw vind ik nog minder leuk. Dat zijn altijd van die zeikdecks met 20 counterspells en/of 2 teferi's, bahbah.

Kwam een kaart tegen van een opponent, wel een mooi kaartje met die covoke erop, deze nog niet eerder tegen me gehad.

http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=452895&type=card

Edit: Pas trouwens op met het dupliceren van de landjes welke niet getapped het spel in hoeven te komen aangezien sommige ove 4 maanden eruit vliegen en waarschijnlijk worden vervangen door nieuwe speciale landjes in de Q2020 standard deck.

[Voor 62% gewijzigd door govie op 25-03-2019 15:12]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: februari 2014
  • Nu online
Hier de afgelopen weken ook behoorlijk hooked geraakt. Mtg is toch wel een grotere uitdaging dan HS en TESL. Ik speel tot nu vooral limited.
Zojuist deze uit een daily https://tweakers.net/ext/f/X870HNOwrSXXvcXQqkQf4FyA/thumb.jpg

• govie
Als we toch het woord brewen hebben laten vallen.

Siegewurm
Ik denk dat siegewurm als common een onderschatte kaart is. Als je deze in een tokendeck (saprolin maybe)) stopt dan kan je hem bijna gratis oproepen en erg vroeg. 4 common wildcards is niet zo'n probleem en eigenlijk vind ik hem net zo interessant als die rare 5/4 elf die 3 boompjes kost als je hem op hetzelfde moment speelt. Zoals je ziet ben ik opzoek naar common combo's, de VOC mentaliteit! :o

http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=452894&type=card

Rampaging Brontodon
Voor monocolorgroen misschien wel beter dan carnage tyrant.

http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=456520&type=card

dinodeck op basis van passiveabilities
Ik zou graag wel eens een deckje willen hebben op basis van damage nemen met dino's van rood/wit/groen dus mijn hoop is deels gevestigd op War of the Spark. Heel dat concept zit verweven in dinosaurs in MtG. Opzich in de basis wildcardfriendly inzake damage nemen en uitdelen, je hoeft immers niet alle kaartjes mee te nemen:

Als damagedealers
5d Raging Swordtooth (uncommon): Deal alle creatures 1 damage
4s Ragin Regisaur (uncommon): Deal 1 damage aan 1 creature

Als damagetakers
2d Siegehorn Seratops (rare): +1/+1 als damage ontvangen
2d Drover the Mighty (uncommon): +2/+2 als dino op veld
3d Ranging Raptors (uncommon): Indien damage ontvangen dan land uit library op speelbord leggen
4d Ripjaw Raptors (rare): Draw als damage ontvangen
4d Needletooth Raptor (uncommon): Als damage dan mag je 5 damage aan een creature
5d Trapjaw Tyrant (mythic): Als damage ontvangen dan een creature exilen
6d Bellowing Aegisaur (uncommon): alle beesten +1/+1 als damage ontvangen

Als finishers
2d Ghalta
6d Ethali primal Storm
8d Gishath (mythic): 7/6 en alle damage die je doet mag je zo dinosaurs vanuit je library op het speelveld leggen.
9d Zacama (mythic): 9/9 en doet 3 damage, vernield een permanent of geeft drie leven.

Extra kaartjes
1d Commune with dinosaurs (common): zoek 1 land of dino.
4d Shalai, Voice of Plenty (rare): Plaats tokens op alle creatures geef alles hexproof
+ rest van de meuk

Maargoed, gedachtekronkels staan weer uit. 8)7 :+

[Voor 3% gewijzigd door govie op 30-03-2019 15:18]

• govie
Je zult wel gelijk hebben want ik heb hem getest en is klote :+ _/-\o_ :D Maargoed, die convoke ability is leuk en ik hoop dat war of the spark meer convoke gaat hebben.

Die matchmakepairing bij MtG is ook wel krom. Ik kom nooit Sunder Shaman tegen en nu ik als een van de weinige spelers een een Satyr+Druid of horns deck speel, kom ik die knakker 33% van de potjes tegen of een of andere pool die ook een kronkel in zijn kop heb en vind dat Satyr DE kaart is. :+ Maar wonderwel haal ik toch vaak wel 3 wins in Treasure Constructed en is de invloed van die Sunder Shaman eigenlijk nihil. Mijn doel is in ieders geval wel bereikt met dat deck. Het deck hit vroeg en emuleert de opzet van een nikya dat je 5+ kaartjes kan neerleggen in 1 turn oftewel flood the board. Tot nu toe kan ik vrij simpel zo nu en dan een verloren wedstrijd toch winnen dankzij Prodigous Growth en het flooden van het spelbord. Dus ergens heb ik een synergietje te pakken en zit ik op het goede spoor. Ik moet nog wel veel bijschaven.

De Sumala Woodshapers die heb ik eruit gehaald, die voegden niets toe en een te hoge manakost imo, ik had 1 maand terug daaraan 4 wildcards opgemaakt op basis van een youtubevideo maar die kaart is niet goed ic.m. Satyrs. Llanowar elves ben ik ook wel klaar mee nu er zoveel removal is van 2 damage enzo. De Druids die hebben totaal geen last van die early game global damage abilities van de chainwhirlers en weet ik wat nog meer, daarnaast kan je een druid niet vernietigen met 1 shock/fungal/moment of craving en cry of canarium. Die Everdawn Champion (uncommon) heeft in dit deck echt toegevoegde waarde in tegenstelling tot de meeste andere decks. En wel omdat je vaak creaturejatters tegen je krijgt en dan kan je eventueel de boel redden door ermee te blocken zonder beessies te verliezen. Daarom is Prodigious Growth misschien niet optimaal en moet ik deze t.z.t. ruillen voor een andere oppomp enchantment van wit of groen. Ik vind Shalai (rare) ook wel aardig hier, zo kan je de creatures beschermen tegen targetting spells, zodoende hebben je enchantments meer effectiviteit. Ik ga van beide kaartjes (shalai+Everdawn) indien de mogelijkheid aanbied tzt toevoegen. Na het treasure-event moet ik nog effe testen hoe het deck draait zonder die mana-treasures. Zo blijven we bezig, lekker bijschaven dat gezweldeck. 8)

https://mtgarena.pro/decks/draw-enchanter/

[Voor 15% gewijzigd door govie op 31-03-2019 11:28]

• govie
Ter info: Het deck is ook nie om veel mee te winnen, maar het is gewoon leuk als heel je bord vol ligt en je wat combo's hebt. Het onderstaande gebeurt ook vaak als ik verlies, ik krijg vaker het bord vol dan niet. Dit krijg ik met mardu, rood/wit, zwart/blauw gewoon niet voor elkaar, maar wel met Sartyrs of Nikya's. Maar nikya's teveel afhankelijk zijn van de hand die je toebedeeld krijgt, de manakosten zijn hoog naast dat er veel rares in dat soort decks horen. Dan heb je een mooie impressie van hoe gezellig het speelt.

[Voor 18% gewijzigd door govie op 31-03-2019 19:02]

• govie
Ik heb een mooie link gevonden met kaartjes uit war of the spark. Maar volgens mij worden zwart, groen en blauw hopelijk geboost deze ronde en terecht. Die zombie combi van de nieuwe zwarte kaartjes ziet er wel goed uit. Maar zwart heeft ook nog Vraska's contempt, dus in WofS is zwart eventueel een van de beste kleuren om mee te spelen denk ik.

Meest opvallende kaart lijkt me de onderstaande, dan heeft alles flash, lekker is dat.

SkyStreaker schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:03:
Smothering Tithe bevalt mij in de lage ranks prima, teveel mensen met hun netdeckjes die dan lastig ermee weten om te gaan, lijkt het. :)
Is dit een quotebait, leg me effe uit dan wat ik ermee aan moet dan, wel zo prettig! :+

• govie
Gejat van readit, 1 afbeelding met de meeste planeswalkers erop en je kan zien welke nog worden gerevealed:

• govie
ArgantosNL schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:02:
[...]

Teferi control decks gaan nog irritanter worden met deze toevoeging. met deze teferi er bij kan je eigenlijk een pot meteen opgeven als deze dropt. Jij kunt alleen spells spelen tijdens jou main fases en de tegen standen kan letterlijk alles blokken met counterspells. Zeker met de 3 mana cost die dat ding heeft zal deze vaak droppen.
Zou goed kunnen, maar er zitten veel goede kaartjes tussen. Ik hoop gewoon dat er meer zwart duocolor mogelijk wordt, tricolor wordt sowieso te duur omdat je dan bijna alle checklands moet hebben, dat is qua rares te duur voor mij voorlopig. Misschien Juggalodeck van Insane Clown Posse, rakdos heeft leuke circusachtige kaartjes. Maar wit/zwart lijkt me ook wel wat. En zwart/blauw surveil deck vind ik hit or miss, dus misschien dat ze daar ook iets aan kunnen doen. Golgari is net weggeëbd ofzoiets dus die mogen ze achterwege laten.

[Voor 6% gewijzigd door govie op 02-04-2019 16:11]

• govie
Die Noxious had hetzelfde gevoel als ik bij een land dat kan gebruiken om alles met flash te spelen, wat eigenlijk alles overhoop gooit. Daarnaast kan je die in ieder deck gebruiken. Hij was ook lyrisch over een groene 1drop elf 2/1 die 1 groene mana kon geven en hexproof was. Zijn redenering was dat je met deze kaart gegarandeerd 1 extra mana hebt omdat je hem niet kunt aanraken. Maar ik ben van mening dat alles wat 1/1 vaak toch tegenvalt door alle global removals (waarin het woord target nie voorkomt), aan de andere vind ik het altijd wel lekker als ik een fireboltje ofzo kan lokken met mijn llanowar ofzoiets, dusja. Sinds ik zonder llanowar elves speel en gewoon 4 stuks 2drop 1/3 elfjes is mijn deckje stabieler, zeker tegen rood (dan heb je al 2 stuks van 2 damage en dus ook 2 mana nodig en hetzelfde geldt ook voor die zwarte -2/-2 kaart). Maarja, we zien wel, blijven sparen die rares!

Edit: Mijn blauw/zwarte deck doet het aardig goed, ik begin het counteren leuk te vinden, al houdt ik het wel maar bij 4 stuks + drie van die 1drop zephyrs. Ik heb nog wel eens de neiging te weinig land ongetapped te laten.
Die 4x nightveil predators hebben te weinig x/x voor een 4drop en ook geen passieve functie die proactief wat doet, maar 4x favorable winds compenseert dat allemaal wel een beetje omdat bijna alle creatures kunnen vliegen. Een mooie kaart is 3drop Isareth, welke direct vanuit je graveyard kaartjes op het veld kan mikken. Dus eigenlijk een soort draw+surveil mechaniek maar dan met vrije keuze in monsters, toch handig. Die kaart heeft me al potjes solo gewonnen en ik heb er maar een van helaas, aangezien ze legendary kan ik er volgens mij maar eentje van op het veld hebben. Ik moet eigenlijk nog de 1 en 2 drops optimaliseren, maarja wildcards wil ik opsparen dusja...... Maar een deathtouch/flying/removal deck zonder echt een thema en veel rares, dat is zeker niet slechter dan mijn wit/rood aggrodeckje met kleine monsters, want ik zit al weer op goud en het voelt alsof nu meer grip heb over de tegenstander, misschien dat ik deze maand wel platinum haal en misschien zelfs wel daimond met dit deckje.

http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=447240&type=card

[Voor 42% gewijzigd door govie op 02-04-2019 23:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• govie
Het gaat de goede kant op met de wildcards, ik lig volledig op schema! Volgende rare wildcard over 6 en Mythic wildcard over 18 pakjes. Mijn verwachting van in totaal 20 rare of mythic wildcards + 50k goud aan pakjes lijkt wel te kloppen rond 27ste april. Dit ondanks dat ik dit weekend nog een wildcard of 12 heb opgemaakt aan prul-(un)commons.

Een monodeck gaat volgens mij sowieso wel met dit aantal rare en mythic wildcards, duocolordeck krijg ik dan niet volledig af, maar kan een basis wel leggen zo dat het speelbaar is lijkt me:

16 Normale landjes
08 Rare wildcards voor dure landjes
06 Mythic kaartjes naar keuze
06 Rare kaartjes naar keuze
24 (un)commons als aanvulling

Ik haal het net niet om een duodeck 100% af te maken, vaak beginnen die met +25 to +30 rare & mythic wildcards in totaal. De vraag is dus even welk duodeck ik wil naartoe werken. Of ik dan de eerste stap daar naartoe maak via een monodeck of gewoon begin aan een goede basis voor een duodeck wetende dan het work in progress is, zien we wel zodra de metadecks verschijnen bij de topstreamers.

Ik vraag me trouwens af of the Eldest Reborn en Vraska's Contempt nog steeds speelbaar zijn tijdens War of the Spark of worden vervangen door eenzelfde kaart. Als dat zo is dan lijkt zwart erg sterk in War of the Spark nog zonder naar de planeswalkers te hebben gekeken.

[Voor 10% gewijzigd door govie op 07-04-2019 22:52]

• govie
Dat we van die terefidecks af zijn is prettig. Maar mijn ervaring is dat hoe meer kaartjes er komen, hoe overpowered ze zijn. Vroeger (+20 jaar geleden) was een sengir vampire +4/+4 die +1/+1 kreeg per slachtoffer en dat was een degelijk sterk monster, +20 jaar later heb je 16/16 wurms met convoke+trample..... Dus je denkt dat je beter af bent in oktober zonder teferi, maar het is aannemelijk dat er tzt 2x zoveel tyfuskaartjes er tussen zitten. Choose your poison. >:)

Add:

Mijn gevoel wil graag een metadeck om deze kaart bouwen: Neoform (uncommon) eventueel in combinatie met Methamorphic Alteration.

Met een uncommon kan je op turn 3 een Carnage Tyrant (duocolordeck) of 2 stuks 4drop creatures neerleggen zelfs met een tricolordeck. Dat is pas interessant en toch wel even andere koek, dus op turn 3:

1x Carnage Tyrant (7/6 hexproof, trample)
2x Nullhide Ferox (6/6 semi-hexproof)
2x Sphinx of Foresight (4/4, flying, scry1)
2x Nightveil Predators (3/3 hexproof, deathttouch flying)
2x ?????

De combo werkt als volgt voor 2 stuks 4drop :

Siert de Vos zegt Koekkoek! Dus je kunt wel gaan klagen over teferi, maar 2 loeigrote creatures met abilities op turn 3 is natuurlijk pas echt ridicuul. Maar het kan nog erger, karsten postte een plaatje met een red/zwart/groen/blauwe-combo die 20 damage doet op turn 2 (ook met neoform). Dus volgens mij is Teferi the least of your problems! :D :+

https://twitter.com/karsten_frank/status/1114255950435835910

[Voor 72% gewijzigd door govie op 08-04-2019 11:46]

• govie
ArgantosNL schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:32:
[...]
turn 3 CT drop zal niet gouw gebeuren het is een 6 mana cost beest dus je moet een 5 cost beest op offeren om een CT te droppen en dat lukt max op turn 5 en dat is uitgaande dat je 2 van deze kaarten in je hand hebt.

6 perfecte kaarten in de hand voor die combo lijkt me niet realistisch/betrouwbaar.
I rest my case, niet omdat ik gelijk wil hebben maar omdat het spel en de combo's voor mij soms wat te snel gaan. Je hebt dus geen groot creature nodig volgens reddit en de handen die nodig hebt voor een mooie aktie op turn 3 is niks speciaals.

Ik heb liever 2 vierdrops dan 1 carnage tyrant op turn 3 maar klagen zal ik niet doen als dat groene 7/6 monster er ligt. Omdat heel je hand leeg is, zijn hexproof creatures wel prettig of je moet veel draw hebben om vroeg te compenseren. Maar of je nou carnage tyrant of 2 vierdrops heb liggen, gamedeciding kan dat wel zijn. Zo all in hoeft de combo niet te zijn als je 2 vierdrops neerlegt is mijn mening, not all eggs in 1 basket.

TLDR: de mogelijkheden onderzoeken van neoform is echt de moeite waard.

Additioneel: Misschien is de combo met Grand Warlord Radha (4d) + Metamorphic alteration ook leuk. Dit omdat deze haste heeft en mana produceert als hij aanvalt, dus siwoeso 8 damage + een dijk mana wat je mee kunt nemen naar volgende beurten. Zo compenseer je eventueel dus zo de sacrifice van incubation druid. Dan zou je rood/groen/blauw spelen en dan 4x curious obsession toevoegen voor meer draw.

[Voor 57% gewijzigd door govie op 08-04-2019 13:15]

• govie
boemmie schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:28:
[...]

goede oude tijd van channel fireball 1ste turn kill:)(met lotus natuurlijk)
Het is een leuke kaart die neoform en wel omdat je dan met groen/blauw gaat spelen in de start maar het wel uitbreidbare combo is. Daarna kan je er een derde kleur bijpakken en opschalen naar andere deckthema's. Dan krijg je dus :

Rood (2x haste/meer mana met die knakker hierboven)
Zwart (2x deathtouch+hexproof+flying met nightveilpredators)
Wit (2x conclave cavalier of 2x vaillant knight met knights als deckthema)
Artefact (1x een krijg-de-tyfus-thema met onderstaande kaart. Tegenstander heeft 3 land, kost 2 extra mana om zaken op te roepen). Hou een counterspell paraat + mana en je tegenstander heeft geen kans.

Op reddit staan al die combo's opgesomd, maar echt veel verschillende thema's en kleuren waar je de kaart neoform in kan gebruiken. Veelzijdige kaart en daarom interessant om in te investeren denk ik en zeker omdat het een uncommon is, het kost echt niks behalve 4x een rare wildcard voor incubation druid, die in ieder deck met groen wel nuttig is. _/-\o_

Opgesomd zit ik dan in een duocolor deck met sowieso altijd in de basis:

4x Llanowar Elves (common)
4x Incubation Druid (rare)
4x Neoform (unc)
8x checklands (rare)
....
....
Aangevuld met kaarten voor je thema of combo's zoals eventueel Metamorphic Alteration i.c.m. 4drop creatures. En wel omdat er zoveel 4drop uncommon creatures bestaan die goed zijn in combinatie met deze kaart en nullhide fgerox (mythic). Dus dan kom je uit op in totaal 16 rares en 4 mythic wildcards die ik tzt bezit, als ik wilt gaan brewen op basis van 2x 4drop creatures op turn 3. Leuk man!

[Voor 25% gewijzigd door govie op 08-04-2019 14:38]

• govie
Dat singleton is ook niet gek om je bibliotheek wat uit te breiden. ik betaal 150 goud voor 2 uncommons of beter. Goede deal toch? Volgens mij kan je in singleton wel een aardig wit/zwart deck maken omdat je dan het thema "lifegain = iets extra's" kan toepassen.

Mijn constructieve zondagochtend post:

Optimalisatie van mana in je decks volgens Frank karsten van channel fireball

In het artikel gaan ze er heel uitvoerig op in. Maar als samenvatting post ik de tabel der tabellen, met als sidenote dat er reductie of extra restricties gelden voor als je taplands wil gebruiken of manabeestjes toepast etcetc.

Vroeger hadden we deze informatie niet, maar dit kan je wel helpen om om 1 turn sneller die ene kaart op tafel te gooien. Bijvoorbeeld als je net start en je wilt duocolor spelen zonder checklands, dan ben je beter af om niet llanowar elves in je deck te stoppen maar wel druid of the cowls en wel omdat je tapland dan gewoon getapped op de eerste beurt zonder vertragingen in je spel kan worden neergelegd. Dus dan is de invloed van een tapland in je starthand niet nadelig voor de snelheid van je deck.

Maar het leert je ook om decks te brewen op basis van manacost zodat alles in je deck in sync is met de rest van je deck. Immers, hoe eerder dat beest op tafel ligt hoe groter de impact. Maar de essentie van het artikel kan ook je wildcardspending verbeteren, want soms is een tapland al voldoende en in andere decks moet je checklands priotiseren boven rare creatures. Mooie bron van informatie die duidelijk maakt waarom landjes zo belangrijk kunnen zijn en ervaren spelers helpt om hun landjes te optimaliseren voor ieder deck dat ze spelen.

[Voor 21% gewijzigd door govie op 14-04-2019 08:36]

• embee
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 09:23

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Volgens mij is onderstaande stream de eerste kans om de nieuwe War of the Spark set in actie te zien:

https://www.twitch.tv/events/sIhvNBvySUG0jRRAx1t8YQ

Ik ga in ieder geval even kijken :)

[Voor 16% gewijzigd door embee op 17-04-2019 14:37]

Constructed: Silver || Limited: Silver

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 27-10 22:17
Zit eens wat te kijken naar de spoilers aangezien ik dat al een tijdje niet gedaan had, maar er zit wel leuk spul tussen.

Interessant in een rood-blauw deck met card draw / burn.
Sterker nog, combineer hem met deze en je kunt een control deck maken dat wint door zsm al je eigen kaarten te drawen:

Dat overigens weer lam te leggen valt met deze:

Edit: Nog even verder gekeken.
Gruul decks lijken met deze expansion ook wel een flinke boost te krijgen. Als je deze op het bord krijgt, dan hebben counter decks ook wel een probleempje:

Qua removal is dit wel een aardige upgrade van rabid bite:

Niet alleen krijg je een +1/+1 counter erbij, maar je kunt ook planeswalkers targetten.

[Voor 29% gewijzigd door Mugwump op 18-04-2019 09:31]

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"

• govie
Ik heb in ieders geval mijn gouddoel behaald, met nog 8 dagen te gaan. _/-\o_ Veel mensen zeggen dat draft effectiever is qua het verzamelen van kaartjes, maar ik wil wildcards verzamelen dus misschien is 40 of 50 packs halen van het eerste goud dat binnenkomt effectiever om zsm een mythic waardig deck samen te stellen.
50 gekochte packs zijn toch 8 rare/mythic wildcards waardoor mijn totaal uitkomt op 27. Daarmee hoop ik 80 á 90% van een duocolor metadeck uit War of the Spark te kunnen samenstellen, de rest kan ik ondertussen wel bijeensprokkelen met spelen. Het blijft toch wel een moeilijke keuze wat nou wijsheid is: draft of packs....

En qua decks blijf ik van mening dat blauw/groen/rood leuk is om te spelen in b03 met:

Incubation druid --> neoform & sacrifice Incub-druid--> 2x Nullhide ferox of 2x Rekindling Phoenix op turn 3

daarna kan je vannifar misbruiken om iedere beurt God Eternal Rhonas te spelen

Vannifar active--> Sacrifice Rekindling phoenix --> God Eternal Rhonas

En de onderstaande kaart vind ik ook wel interessant, als je al wat gamebreaking creatures bezit met een te hoge manacost. Bigass Wurm is dan gratis te casten vanaf turn 4 of 5, moet je alleen even een trample-aura toevoegen van mammoth, die hebt gesummoned met vannifar active op god eternal rhonas. Deze rode kaart in combinatie met god of eternal rhonas maakt deze worm +32/+32 trample. O+

Daarom is misschien starten in blauw/groen en dan evolueren richting Temur-Frontier (blauw/groen/rood) geen slecht idee om aan vast te houden als rode draad tot aan de volgende expansion-shift.

[Voor 52% gewijzigd door govie op 19-04-2019 14:37]

• govie
Trouwens, Sjow de streamer heeft samen met 2 andere gozers alle kaarten beoordeeld van war of the spark in een hele lange video. Ze categoriseren daarin alle nieuwe kaarten. De essentie is dat Zwart volgens hun drieen het sterkst is, groen is vrij zwak maar wel een van de betere splashkleuren. Vooral de gouden kaarten zijn erg sterk volgens hun. Ik heb alleen de laatste 10 minuutjes gekeken. Hun vonden trouwens neoform een klotekaart, dus wat ik vind kan ik naar de stort brengen! :D

Ik vind altijd die uncommons wel interessant omdat het lekker goedkoop is. Ik heb er nog eentje gevonden die wel aardig is. Mijn idee erachter is turn 1 llanowar elves om dan op turn 2 deze te kunnen casten. Gewoon effkes praktisch gedacht zeg maar.

[Voor 14% gewijzigd door govie op 19-04-2019 19:36]

• govie
Ik heb nog een vraagje, wat zijn de requirements for een labtop voor mtg arena van tussen de 10" tot 13"? Ik heb gelezen dat linuxmint ook MTG Arena kan draaien dus zelfs chromebookjes zou kunnen, maar die processoren zijn weer anders dan de ouderwetse intel en amd's. Maar alle info lijkt gefragmenteerd over het internet.
  1. Dus op welke minimale intel/amd labtopcombo draait Arena lekker?
  2. Op welke hardwarespecs van chromebooks draait Arena lekker (als ik er linuxmint op knal)?
To add: Dit zijn de eisen volgens MTG Arena website, maar er staat niets over chromebooks mediatek of snapdragon processoren:

[Voor 16% gewijzigd door govie op 21-04-2019 19:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SkyStreaker
I like, I like:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• govie
Mijn huidige deck in ontwikkeling is nog niet helemaal uitgekristaliseerd, maar we zijn dichtbij. Ik had geen zin om een profdeck te kopieren dus ik heb 18 rares in vooral landjes gestopt. Magic is veel leuker als je zelf creatief kan zijn en dat moet ook wel want ik ben de enige die in Naya wat combo's ziet die niemand anders onderzoekt. :+
Ik kan dus als Feather op tafel ligt 2 planeswalkers vernietigen met trash zonder aan te vallen, iedere beurt en als ik nog mana heb ook in zijn beurt erna. De firststrike-pump is vooral tegen deathtouch en de collision in alle andere gevallen. Ik gebruik collision ook om Ghalta 2 mana eerder te kunnen oproepen.

1. Early draw was nog niet goed genoeg met Vivien, Champions of the wild dus ik ga 1x Vivien's Arcbow nu proberen en kijken hoe dat voelt. Als dat goed aanvoelt dan komt er een tweede in de plaats van vivien, champion ov the wild. Die kaart is ook goed tegen Esper Control dus misschien krijg ik het gecombineerd met de feathercombo (tot 3drop Vivien's arcbow gebruiken waardoor 80% van de creatures kan worden gecast dus waarom ook niet proberen);
  2. Misschien 2 Grand Lord Warha nog proberen omdat de gegenereerde mana meegaat naar de volgende beurt. Het casten van pumpingspells en trash iedere beurt is duur en Goreclaw past niet echt in het deck omdat in dit deck het grootste castingcost in principe maar 5 mana is (minus 1x mana van paradise druid). Maar dan moet ik er weer rares voor uitgeven en zekerheid dat het goed uitpakt heb ik hier natuurlijk niet. Maar het is aannemelijk dat deze kaart het deck betrouwbaarder maakt maar verder is het niet echt een kaart die je snel gebruikt en dus een beetje zonde van de wildcard. We denken er nog over na!
  3. Ik vind die Zhur tsaa goblin ook niet echt interessant, ik kan hem vervangen voor thorn leuteniant en siegehorn seratops, maarja dan zit er weer een mindere voorspelbare lijn in het deck.
  4. Het is aannemelijk dat tzt er 4 copies van peltcollector in zitten ipv skymaster aspirant, de castbaarheid op turn 1 wordt dan ook direct een paar procentpunt beter. Sowieso vind ik peltcollector een der beste creaturekaarten in MtG.
Langzaam wordt het iedere keer wat meer gestroomlijnd. Monored is niet echt het probleem niet meer dus we komen er uiteindelijk wel want met dit deck wil ik een tijdje ranked gaan spelen. 8)

[Voor 19% gewijzigd door govie op 07-05-2019 22:42]

• govie
Tot nu toe in b01-ranked 64% gewonnen over 25 games and climbing (slowly) met de onderstaande versie op de foto. Link naar matchup-overzicht hiero. Daarnaast had ik 3 foutjes gemaakt, zonder deze fouten zat ik rond de 76% winrate. De laatst geposte tricolorversie had aan 24 landjes net iets te weinig, dus heb 2x rhytm of the wilds vervangen voor 2 mountains (betrouwbaarheid is belangrijk). Daarnaast Tenth District Legionaire weer Zhur Tsaa Goblin laten vervangen, is toch gewoon een betere kaart.

Ik ben niet ontevreden en blijf nog lekker effe doorklooien in Naya zolang ik niet heb kunnen aantonen dat het zuigt. 64% winrate met een outlook naar 76% is niet een slechte doelstelling voor de eerste brew van een noob in b01 ranked. 8)
Wat ik nog kan verbeteren aan het deck zelf is draw. Ik denk dat Risk-Factor eventueel beter is dan 3drop planeswalker Vivian, dus daar zal ik eens over nadenken of dat ik daar wel 2 rares aan wil uitgeven tezamen met 1 rare voor een extra Goreclaw, dat beest heeft wel impact toch. Laat me 1x per beurt extra trash/collision/surestrike casten als ik een 5drop summon wat in weze onderdeel uitmaakt van de primaire winconditie en de secundaire winconditie raze-boar-ferry 2 mana eerder laat casten. Daarnaast heeft goreclaw veel synergy met God--Eternal Rhonas (double damage + trample aura) waardoor Rhonas iets meer impact kan hebben op het verloop van een langer potje.

[Voor 40% gewijzigd door govie op 09-05-2019 16:10]

• SkyStreaker

En ik maar denken dat dat algoritme iets was aangepast? Vrij letterlijk: landje landje landje landje landje...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:17

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Geen Core 2020 verhalen? -O-

Hoewel de battlepass een draak is met z'n XP limieten waardoor je 'verplicht' bent dagelijks te spelen in plaats van alles in een weekend te doen, zijn de nieuwe elemental kaarten wel erg leuk. Vooral:

Op zichzelf al ok, maar met andere kaarten kan het snel uit de hand lopen. :*)

Met de nieuwe 3 mana Chandra bijvoorbeeld krijg je elke beurt 2 elementals en dus twee keer z'n effect. Ook in een G/U(/W) deck erg sterk met bijvoorbeeld Nissa en Hydoid Krasis.

Ik speel het in een R/G met U voor de Reef. Niet super competitief, maar erg geestig om te zien als alle Core 20 elementals zoals Risen Reef, Overgrowth Elemental en Creeping Trailblazer en Chandra met elkaar samenwerken met Banefire, Domri en Nissa als ondersteuning/afmakers.

i7 4790K, 16GB, ASUS Z97-K, R9 Fury

• SkyStreaker
Net een potje tegen een Magic-medewerker gespeeld, haha!

• SkyStreaker
Heerlijk momentje :3

• magicstar
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 26-10 14:07
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en mijn eerste draft gedaan. Guide erbij en wat lezen maar uiteindelijk zelf het deck gebouwd. Redelijk blij mee en ondertussen 3-0 qua voortgang, iemand nog tips?

https://tweakers.net/ext/f/p0JIHMGoMVvOk42HnQmBWh5L/thumb.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkyStreaker
Hier een dekje van mij waar je het zeker tot einde platinum mee haalt, ik ben geen supergrinder - denk dat zelfs legendary ook te doen is.

https://mtgarena.pro/decks/impywhite

Wil je hem kleiner maken? Haal 2 plains eruit, de 4 giant killers, 1 birth, de shields en oketra/kenrith.

Haal je de shields eruit, ben je zwakker tegen zwart, rood en zwart/rood.

75%+ kans op winnen op dit moment :)

Krijg je ook eens een "snel" potje van anderhalf uur, uiteindelijk was tegenstander er klaar mee...

[Voor 46% gewijzigd door SkyStreaker op 01-03-2020 17:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09:55

Ik weet dat niet iedereen dit deck lekker zal liggen, maar ik heb er zelf enorm veel plezier mee de laatste dagen. Het verwoest Jeskai Fires Keruga, Jeskai Winota, Azure Control, Mono-Red, Obosh Sacrifice, etc..

Het is een deck wat door vrij veel mensen gespeeld wordt.

Wat ik aangepast heb is:
-1 Rix Maadi Reveler (tevaak dat ik ze beide in mijn handen had en dat is contraproductief). Ik tutor hem met Fiend Artisan wanneer ik hem nodig heb.
-2 Kroxa.. Net als Rix, heb ik deze kaart bijna nooit vaker dan 1x nodig..
-1 Cauldron Familiar.. Ik merkte dat ik tevaak 2 of 3 katten had.. 1 is vaak meer dan genoeg. (Witch oven daarin tegen wil je echt op 4 houden).
-1 Claim the Firstborn (1 vervangen voor een Act of Treason en ik twijfel zelfs om 2/2 te gaan).

+3 Fiend Artisan (geen idee waarom bijna niemand deze in Rakdos Lurrus speelt). Ideal om Kroxa/Priest/Rix te vinden. Of zichzelf wanneer een match wat langer duurt en je graveyard vol zit met beesten.
+1 Call of the Death-Dweller. Deze kaart heeft mij zovaak gered vs jeskai fires. De death-touch counter maakt hem erg sterk.
+1 Act of Treason (Anti Obosh, Cavalier of Flame, etc).

[edit]
Het enige waar dit deck moeite mee heeft is Jeskai Fires Superfriends.. Althans, ik kan er met dit deck nog zeer lastig van winnen.

[edit]
Op het deck van de foto nog 1 extra aanpassing gemaakt.
-1 Kroxa.. Dat lijkt echt meer dan genoeg te zijn.. Vanwege de Fiend Artisan, wil je kroxa eigenlijk bijna nooit echt als creature spelen (en gebruik je hem alleen als discard via Lurrus).
+1 Crashing Drawbridge.. Deze kaart werkt verbazing wekkend goed.. Bij de langere games (wanneer je zeg maar een mana of 6 hebt liggen.. Kan je via een Fiend een Fiend opzoeken, die je ook weer meteen kan gebruiken dmv van de haste).. Of je kan je priest/fiend/etc die je terughaalt via lurrus direct activeren..

[Voor 20% gewijzigd door Uhmmie op 17-05-2020 12:19]

Currently playing: MTG Arena (PC)

• tritimee
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:38
bah... ik probeerde net ruim 20K 2/2 tokens te maken in een bot match... dan chrasht het spel..

wilde kijken of ik de bot een x meer dan 1 mio negatief kon krijgen.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee