[PC] Magic the Gathering: Arena

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyStreaker schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:21:
Voor de mensen met interesse: https://mtgarena.pro/ Online deckbuilder :)
Thx. Zie wel dat je flink wat kaarten moet hebben gewonnen in booster packs.
Ik blijk nogal slecht te zijn in deckbuilding. Heb je een tip voor me voor een deck (liefst blauw, zwart of rood (of een combi van 2)) voor een deck wat er standaard in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:52
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:54:
[...]

Ik blijk nogal slecht te zijn in deckbuilding. Heb je een tip voor me voor een deck (liefst blauw, zwart of rood (of een combi van 2)) voor een deck wat er standaard in zit?
Ga je er niet vanuit dat ik ook goed ben? Ik speel puur fundeck joh haha :) Eigenlijk is het beste reddit.com/r/magicarena of de fora van mtg zelf https://forums.mtgarena.com/forums - net als hier een beetje voorwerk doen, link naar je card overzicht (verworven via mtgarenapro) en wacht de ongezouten kritiek af :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 23:54
Iemand hier die naar een prerelease event is geweest en meerdere codes heeft voor een sealed event op arena?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-09 14:56
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:54:
[...]

De nieuwe surveil mechanic van de nieuwste set is best wel goed. Die zit in de kleuren zwart blauw. Als je voor gold alleen de nieuwste set haalt kan je hopelijk redelijk snel een control blue/black deck maken. Mythic wild cards bewaren voor Doom Whisperer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben hier ook maar eens aan begonnen nadat ik ineens allemaal streamers dit zag spelen. Zag er eindelijk eens een beetje aantrekkelijk uit. Heb vroeger (18 jaar geleden ofzo) het met een vriend en m'n broertje gespeeld. Was al een tijdje uitgekeken op Hearthstone omdat het altijd exact dezelfde decks waren die je tegenkwam (na de eerste drop wist je meestal de decklist al), veel rng had en het zo eenvoudig is. Attackers voordeel van HS tilt mij zo hard.

Tot nu toe bevalt het mij goed. Zelfs met de gratis decks die je krijgt kan je nog voldoening halen en geven een goede intro aan de potentiele combo's en synergies die je in mtg hebt. Nu nog eerst even wat meer spelen en dan maar eens in draften duiken. Heeft er iemand goede tips voor draften?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
Draft deze week is nog M19 core set is een wat eenvoudigere set dan andere sets.
Kijk naar channel fireball's limited set review -> https://www.channelfireball.com/tag/lsvs-m19-set-review/
Alle kleuren reviewed hij en geeft ze een rating.

De archetypes van M19 zijn Rood/Wit(Boros) Aggro, Wit/Zwart (Orhzov) Lifegain en Blue/Black(Dimir) Control als 3 sterkste imo.
Hier is een overview van alle archetypes -> https://www.mtgsalvation....d-archetypes-of-core-2019

Het is het best om 1 van deze kleuren combinaties te gaan.

Bij draften ook opletten welke kleur er open is, het kan zijn dat je 1ste pick een hele goede zwarte kaart is maar dat er daarna niks zwarts meer komt, maar heel veel groen dan kan je beter van kleur veranderen.

Succes met je draft iig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig wel een control archtype. Speelde in HS ook alleen maar control en wat midrange.

Qua packs...die kan ik beter niet kopen denk ik met m'n gold? Ben geen goede speler, bij HS ook nooit hoger dan r6 geworden. Hoewel ik ook geen grinder ben. Misschien is dat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
Hmm lastig te zeggen wat je met je gold het best kan doen.

Nadeel van packs -> random kaarten
Voordeel van packs -> Voortgang op je wild card tracks en kleine kans op een wildcard in de pack.

Voordeel van draft -> Je kan je kaarten kiezen. Rare draften kan hiermee (zo veel mogelijk rares picken die bij jou komen) Als je goed wordt kan je infinte gaan.
Nadeel van draft -> Geen wildcard track voortgang, als je 0/3 gaat is het sad panda value.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaPolice
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-08 17:10
Vind draften ook erg lastig. Kreeg de laatste draft een Vraska terwijl ik totaal niet met Golgari bezig was dan pick ik em toch terwijl voor mijn deck potentieel wel veel betere kaarten in die pack zaten magoed die laat ik niet liggen. Heb erg veel fun met Arena ook al flink wat euro's ingestopt goeie tip die ik op Reddit las was dat als je closed Beta gespeeld hebt je een code in je email hebt ontvangen voor 3 planeswalkers.
Ik heb via PayPal betaald kan dit niet aanraden omdat je super veel tax moet betalen dit stacked echt, ik weet niet of dit een goede tip is maar als je van plan bent te investeren heb ik laatst geprobeerd om met mijn CC te betalen en een Amerikaans adres op te geven in Beverly Hlls 90210 (mijn standaard adres in US >:)

Niet helemaal legaal maar die tax is echt te hoog. Verder wacht ik nog even om nog meer te gaan depositen totdat ze iets gaan doen met die 5e kaart in je collectie je krijgt er zo weinig voor terug (behalve je hidden vault)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-08 17:53

MetalPool

Boe!

Ik ben ook begonnen met MTG Arena. Is toch wel een verademing om het op deze manier te spelen hoor. Heb een versie (ik dacht 2015) op de iPad een tijdje gespeeld maar die werkt niet lekker helaas. Ben weer helemaal hooked aan dit kaartspelletje.

Maar soms heb ik toch echt het idee dat ik tegen iemand speel (of AI???) die gewoon echt alles maar kan counteren wat ik opgooi. OF je begint een potje en krijgt gewoon 0 landjes om ook maar iets te kunnen doen.

IS dit normaal? En moet je dat maar gewoon voor lief nemen? Soms denk ik dan.....ben ik dan echt te Noob en ligt er iets aan mijn Deck? Ik doe toch altijd standaard 25 landjes in mijn deck zoals aangegeven ook.

Of is het gewoon part of the game.

En Oh ja......als je tegen merfolks speelt.....Ciao Bella....die krijg ik gewoon echt niet neer man. Instant Loss.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Merfolk gewoon black/white combo tegenaan gooien. Je hebt ook een aantal cards die counters tegen gaan.

Helaas heb ik vaak ook potjes dat ik alleen landjes krijg.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-08 17:53

MetalPool

Boe!

SkyStreaker schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:47:
Merfolk gewoon black/white combo tegenaan gooien. Je hebt ook een aantal cards die counters tegen gaan.

Helaas heb ik vaak ook potjes dat ik alleen landjes krijg.
Ja maar ik weet toch nooit waar iemand mee komt :) Dan speel ik bijvoorbeeld lekker een paar potjes met een groene deck en dan komt er ineens weer snijboon met die fijne merfolks en dan kan ik maar beter gewoon meteen concede doen.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:25
Ook maar eens geïnstalleerd. Mijn MTG kennis is sterk verouderd aangezien ik het enkel heb gespeeld op de middelbare school ten tijde van de 4th edition en ice age, dus maar eens kijken hoe dat gaat. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Inmiddels een stukje op weg. Vandaag de black / white lifegain de unlocked en die speelt erg lekker moet ik zeggen. Veel synergie tussen de verschillende kaarten. Versloeg er zelfs een merfolk deck mee. :P
Beetje jammer dat ik zelf al heel ijverig aan het klooien was geweest en mijn initiële wildcards er doorheen heb gejast.

Ik merk wel dat je vrij snel door je daily content heen bent.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
MetalPool schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:21:

En Oh ja......als je tegen merfolks speelt.....Ciao Bella....die krijg ik gewoon echt niet neer man. Instant Loss.
Tegen merfolk is het van belang dat je zo veel mogelijk hun creatures removed. Doe/kan je dat niet dan ga je achter lopen.

Goede kleuren tegen merfolk zijn zwart/rood. Rood voor de instant damage spells (Shock/lightning strike/Fiery canonade). Zwart voor de destroy kaarten (Cast down/Ravenous chupacabra/Ritual of Soot). Dit zijn maar een paar voorbeelden maar er zijn natuurlijk veel andere kaarten die dit kunnen.

Groen heeft wel het de slechtste kans tegen merfolk omdat die bijna geen removal in de kleur heeft.
Met groen moet je zo snel mogelijk grote beesten hebben dat de merfolk defensief moet spelen anders win je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Volrath_ schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:23:
[...]

Tegen merfolk is het van belang dat je zo veel mogelijk hun creatures removed. Doe/kan je dat niet dan ga je achter lopen.

Goede kleuren tegen merfolk zijn zwart/rood. Rood voor de instant damage spells (Shock/lightning strike/Fiery canonade). Zwart voor de destroy kaarten (Cast down/Ravenous chupacabra/Ritual of Soot). Dit zijn maar een paar voorbeelden maar er zijn natuurlijk veel andere kaarten die dit kunnen.

Groen heeft wel het de slechtste kans tegen merfolk omdat die bijna geen removal in de kleur heeft.
Met groen moet je zo snel mogelijk grote beesten hebben dat de merfolk defensief moet spelen anders win je niet.
Het beste lijken me toch kaarten waarmee je meerdere creatures tegelijk kunt opruimen i.v.m. efficiëntie? Zeg maar de hedendaagse varianten van de ouderwetse Wrath of God . :P
Ik gebruik zelf nu een wat aangepaste versie van dat standaard wit/zwart lifegain deck in het insta-ban event. Daarmee win ik soms van een merfolk deck, maar het is meestal sleep dat me de neck om doet. Dat is wanneer je beiden een redelijke hoeveelheid creatures heb liggen echt gewoon elke keer weer de game winner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
De ouderwetse wrath of god is iets te sterk tegenwoordig :P.
In rood heb je fiery canonade 2 damage naar alle non pirates.
In zwart heb je ritual of soot destroy all creatures with converted mana costs 3 or less.
In wit heb je Cleansing nova is een iets duurdere wrath of god met de keuze voor creatures of artifacts/enchantments.
Blauw heeft Rivers rebuke wat alle non land permanents naar je tegenstanders hand stuurt.
Groen heeft niks. Vroege ghalta is tegen merfolk wel good game tenzij ze tricksters spelen die hem elke beurt tappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Volrath_ schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:05:
De ouderwetse wrath of god is iets te sterk tegenwoordig :P.
In rood heb je fiery canonade 2 damage naar alle non pirates.
In zwart heb je ritual of soot destroy all creatures with converted mana costs 3 or less.
In wit heb je Cleansing nova is een iets duurdere wrath of god met de keuze voor creatures of artifacts/enchantments.
Blauw heeft Rivers rebuke wat alle non land permanents naar je tegenstanders hand stuurt.
Groen heeft niks. Vroege ghalta is tegen merfolk wel good game tenzij ze tricksters spelen die hem elke beurt tappen.
Ja ik vind sleep in die merfolk decks al flink OP. Daarmee krijg je feitelijk twee gratis aanvalsbeurten afgezien van de creatures die je tegenstander in de tussenbeurt nog cast. Wel weer typisch dat ik zelf inmiddels ook dat Merfolk deck heb en wanneer ik een event speel ik automatisch geconfronteerd word met burn / denial decks, groene hexproof decks die ook net de draws hebben om heel vroeg al hele grote hex proof creatures uit te spugen en allerlei andere decks die die perfect afgestemd lijken te zijn om merfolk te counteren. :')
Leukste om te spelen blijft nog steeds de witzwarte vampire / life gain deck met wat aanpassingen. Mis daarin alleen nog een beetje card draw opties. Je hebt wel die ene vampire die 'Draw X cards and lose X life where X is the number of vampires you control', maar dat is geen heel consistente manier om kaarten te verkrijgen. Zullen vast wel kaarten zijn met 'when you gain life draw a card' e.d., maar daar moet ik nog maar eens naar zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
Je hebt een zwarte vampier voor 1B 1/1 die als hij het veld in komt een kaart pakt en je verliest 1 leven. Arguals bloodfast is een 1B enchantment die voor 2 life en 2 mana en kaart pakt en kan flippen als je onder de 5 life zit.
Ook een leuke kaart is Twilight prophet. In je upkeep pak je een extra kaart en je drained je tegenstander voor de cmc van die kaart. Moet je wel ascended zijn. Deze kaart is wel iets slomer.

Wit heeft niet echt goede card draw. Er is een witte enchantment als je life gained je 2 kan betalen en een card te drawen weet niet meer hoe die heet maar is 1W.

Als je moe wordt van sleep of als je sleep wil casten let op als iemand een Shalai, Voice of Plenty heeft want dan wordt de speler hexproof en kan je hem niet targetten met sleep :P. Hij/jij zal dan jezelf moeten sleepen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Volrath_ schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:19:
Je hebt een zwarte vampier voor 1B 1/1 die als hij het veld in komt een kaart pakt en je verliest 1 leven. Arguals bloodfast is een 1B enchantment die voor 2 life en 2 mana en kaart pakt en kan flippen als je onder de 5 life zit.
Ook een leuke kaart is Twilight prophet. In je upkeep pak je een extra kaart en je drained je tegenstander voor de cmc van die kaart. Moet je wel ascended zijn. Deze kaart is wel iets slomer.

Wit heeft niet echt goede card draw. Er is een witte enchantment als je life gained je 2 kan betalen en een card te drawen weet niet meer hoe die heet maar is 1W.
Had gisteren al even wat onderzoek gedaan en die witte enchantment is Dawn of hope. Die heb ik er inmiddels inzitten. Heeft naast de draw optie ook nog 1/1/ soldier lifelink token ability voor 4 mana. Zou helemaal ideaal zijn als dat een vampire token was geweest, maar helaas. :P
Als je moe wordt van sleep of als je sleep wil casten let op als iemand een Shalai, Voice of Plenty heeft want dan wordt de speler hexproof en kan je hem niet targetten met sleep :P. Hij/jij zal dan jezelf moeten sleepen :D
Ah, die speler hexproof had ik nog niet aan gedacht, dat is wel een mooie counter.

Al heb ik de laatste tijd het idee dat ik echt gewoon moedwillig getraineerd wordt met match-ups. :(
Of ik word weer geconfronteerd met een control deck dat precies de juiste counters lijkt te hebben voor alles dat ik doe, of ik sta weer tegen een of ander groen deck met hexproof terwijl ik een trage draw heb of iets dergelijks.
Las ook dat in Arena de matching engine ook kijkt naar de (rarity van?) kaarten in je deck en op basis daarvan een match bepaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
Dit is alleen zo in quick play (Best of 1 matches). Het systeem probeert te kijken naar welke kaarten je deck heeft en hoe vaak die door het wild card systeem worden geredeemed. Hoe meer van die kaarten je hebt hoe "beter" het deck is en daar door ook tegen de betere meta decks komt.
Het systeem is natuurlijk nog trial en error maar ik merk wel degelijk verschil tussen mijn janky wit/groen lifegain deck en mijn mono groen stompy deck.
Met mijn stompy deck is het vaak mono rood/esper control/izzet drakes
Met mijn janky wit/groen deck zijn het meestal welkom decks die wat uitgebreid zijn met goede value rares.

Het spelen tegen counters is vervelend natuurlijk net als het drawen van veel of weinig land. Maar voor mij is het ook dat ik deze games beter onthoud dan wanneer ik iemand steamroll of iets dergelijks. Negatieve dingen blijven langer hangen helaas :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Volrath_ schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:21:
Dit is alleen zo in quick play (Best of 1 matches). Het systeem probeert te kijken naar welke kaarten je deck heeft en hoe vaak die door het wild card systeem worden geredeemed. Hoe meer van die kaarten je hebt hoe "beter" het deck is en daar door ook tegen de betere meta decks komt.
Het systeem is natuurlijk nog trial en error maar ik merk wel degelijk verschil tussen mijn janky wit/groen lifegain deck en mijn mono groen stompy deck.
Met mijn stompy deck is het vaak mono rood/esper control/izzet drakes
Met mijn janky wit/groen deck zijn het meestal welkom decks die wat uitgebreid zijn met goede value rares.

Het spelen tegen counters is vervelend natuurlijk net als het drawen van veel of weinig land. Maar voor mij is het ook dat ik deze games beter onthoud dan wanneer ik iemand steamroll of iets dergelijks. Negatieve dingen blijven langer hangen helaas :P.
Ach ik heb al een mooie 6 win event gehad, maar veelal is een 1:1 win/loss ratio al lastig.
Heeft ook wel deels te maken met gebrek aan kennis van decks. Als je weet wat je kunt verwachten kun je ook beter bepalen wanneer je wel of niet je control spells moet gebruiken.
Ook heb ik nog nauwelijks zicht op welke kaarten er allemaal zijn en wat je dus handig aan een deck kan toevoegen voor extra synergie of mitigation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
Helaas is het zoekfilter nog niet best in arena om echt te zoeken wat er voor kaarten zitten in standard.

Gelukkig heeft wizards wel een hele goede zoekfunctie op de website -> http://gatherer.wizards.com/Pages/Default.aspx

Hier kan je een beetje in lopen zoeken als je niet goed alle kaarten kent en wilt zien wat er allemaal beschikbaar is. Voor arena het format op standard zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Volrath_ schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:39:
Helaas is het zoekfilter nog niet best in arena om echt te zoeken wat er voor kaarten zitten in standard.

Gelukkig heeft wizards wel een hele goede zoekfunctie op de website -> http://gatherer.wizards.com/Pages/Default.aspx

Hier kan je een beetje in lopen zoeken als je niet goed alle kaarten kent en wilt zien wat er allemaal beschikbaar is. Voor arena het format op standard zetten :)
Ja klopt, daar had ik ook in gekeken. ;)
Die Dawn of Hope heeft wel een leuke combo met Ajani's Welcome. Met de eerste kun je een 1/1 token genereren, krijg je life via de tweede en kun je weer een kaart drawen via de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
Yup die kaart is zeker een wincon in mijn janky wit/groene deck. Heb er ook een paar fountains in die tegen aggro decks goed werken en ook kaarten drawen icm dawn of hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Bestaan er nog andere decks dan Izzet of RDW want dat zijn de enige die ik tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Wat hou ik er toch van als er meteen vanaf het begin "GG" wordt gezegd en ik de tegenstander alsnog compleet de pan in hak. Sweet bliss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
Misschien was het geen sarcastische good game maar zoiets van GL&HF vooraf een wedstrijd? De emotes ontbreken nog wel een beetje in wat je wilt zeggen.
Als het een mono rood speler was dan grote kans dat het sarcastisch is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Nah, veelal merfolk decks of overduidelijk control (door removal etc.) Het is soms wel vriendelijk bedoeld :P Maar ja, de emotes laten soms wat aan de verbeelding over :+

[ Voor 41% gewijzigd door SkyStreaker op 02-11-2018 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Het lijkt ook haast wel of de game engine gericht is op het aanzetten tot ragequits. :P
Bij elk deck waarmee ik een event speel lijk ik gematcht te worden met het ideale counterdeck. Merfolk? Doen we lekker alleen maar mono rood decks die dan ook nog eens een ideale curve out krijgen en perfecte counters (altijd goblin chainwhirlers als ik hoofdzakelijk 1 toughness dingen heb liggen) en ga zo maar door. Tegen een aggro deck? Dan begint de tegenstander en heb ik weer de keus tussen ene risicovolle starthand of mulligans. Neem je een mulligan? Bij de redraw geen land.
Speel ik met m'n life gain deck? Geen mono red deck te bekennen.
Volrath_ schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:33:
Misschien was het geen sarcastische good game maar zoiets van GL&HF vooraf een wedstrijd? De emotes ontbreken nog wel een beetje in wat je wilt zeggen.
Als het een mono rood speler was dan grote kans dat het sarcastisch is :P
Ik mis de emote 'Can I get something other than the perfect counter deck with an optimal curve out?'. :P
Zeker in non-events heb ik soms helemaal geen zin in een potje als ik al weer zie dat ik zo'n deck tegen me krijg dus dan concede ik wel eens na een ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Voor de direct challenges: SkyStreaker#18517 :) - Ik ben niet goed, maar voor de fun als ik toevallig speel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryOSeven
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-12-2022
SkyStreaker schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 06:11:
Voor de direct challenges: SkyStreaker#18517 :) - Ik ben niet goed, maar voor de fun als ik toevallig speel :)
Dat werkt niet zo. Gisteren een potje gedaan met mijn broertje en wij moesten elkaars naam in vullen en allebei tegelijkertijd elkaar challengen om een potje samen te kunnen spelen.

Wel een beetje een raar systeem. Wellicht dat er nog een friendslist komt in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Inmiddels ook twee draft pogingen gedaan. Wel wat proberen in te lezen voor tips, maar vooralsnog weinig succesvol. De eerste keer een poging tot een surveil deck die falikant mislukte en nu een undergrowth deck dat aardig fungeerde, maar het toch aflegde tegen de Boros / Izzet decks waar ik mee geconfronteerd werd. Nog wel een potje gewonnen deze keer al leek dat meer op een rage quit. :P

Nog wel een chromatic lantern en een Charnel Troll meegepakt deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soni
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-08 00:19
Hey guys! Ik ben ook begonnen een aantal weken geleden. Heb de indruk (wellicht dat ik er naast zit) dat er balance issues zijn maar ook issues met de mulligan; ik heb dat ik gewoon in 3 zetten wordt weggeblazen door bv haste en/of buff (+dmg) kaarten of dat ik de eerste 8 zetten (bijna) geen land kaartjes trek en gewoon niets kan spelen. Ik heb veel HS gespeeld waar dit ook kan gebeuren maar niet in dergelijke, in mijn ogen, extreme mate. Wat is jullie mening? Verder vind ik het een leuk spel en kost het me niet veel moeite om packs te kopen want die dailies gold vind ik wel aardig rewarding. Soms wissel ik het af met constructed (500g) en pak extra kaarten via die weg.

Discord: Soni#2089 / Battle.net: Soni#2241

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Soniqueta schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:21:
Hey guys! Ik ben ook begonnen een aantal weken geleden. Heb de indruk (wellicht dat ik er naast zit) dat er balance issues zijn maar ook issues met de mulligan; ik heb dat ik gewoon in 3 zetten wordt weggeblazen door bv haste en/of buff (+dmg) kaarten of dat ik de eerste 8 zetten (bijna) geen land kaartjes trek en gewoon niets kan spelen. Ik heb veel HS gespeeld waar dit ook kan gebeuren maar niet in dergelijke, in mijn ogen, extreme mate. Wat is jullie mening? Verder vind ik het een leuk spel en kost het me niet veel moeite om packs te kopen want die dailies gold vind ik wel aardig rewarding. Soms wissel ik het af met constructed (500g) en pak extra kaarten via die weg.
Mulligan heb ik ook wel eens het idee dat er een mechanisme is dat overcompenseerd. Heb je bij de eerste draw bijna geen land, dan lijkt het alsof je bij de mulligan vervolgens regelmatig een hele hand met bijna alleen maar land krijgt. Maar dat kan inderdaad ook gewoon randomness zijn.

Draft is wel aan te raden overigens. Kost wel 5000 gold, maar dan mag je een eigen deck samenstellen uit een aantal packs waarvan je de kaarten uiteindelijk mag houden. Daarnaast is de reward is altijd minimaal 1 pack en 50 gems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soni
Mugwump schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 15:59:
[...]
Draft is wel aan te raden overigens. Kost wel 5000 gold, maar dan mag je een eigen deck samenstellen uit een aantal packs waarvan je de kaarten uiteindelijk mag houden. Daarnaast is de reward is altijd minimaal 1 pack en 50 gems.
Levert me dit uiteindelijk netto meer nieuwe kaarten op dan 5 packs kopen? Hoeveel kaarten gaan er in een pack? 7? Dus 5 packs kopen is 5x7=35 nieuwe kaarten. Of zijn er nog andere verschillen? Ik koop alleen packs voor de laatste expansion trouwens. Hoe zit dat met drafts? Kan ik dan wel zelf kiezen welke expansion ik wil openen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Soniqueta schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:02:
[...]

Levert me dit uiteindelijk netto meer nieuwe kaarten op dan 5 packs kopen? Hoeveel kaarten gaan er in een pack? 7? Dus 5 packs kopen is 5x7=35 nieuwe kaarten. Of zijn er nog andere verschillen? Ik koop alleen packs voor de laatste expansion trouwens. Hoe zit dat met drafts? Kan ik dan wel zelf kiezen welke expansion ik wil openen?
Een reward pack is volgens mij 8 kaarten. draft packs zijn 15 kaarten, 3 packs dus je mag 45 kaarten houden + dat je gegarandeerd nog een reward pack er bij krijgt betekend dat je er 53 kaarten aan over houd voor 5k ipv 40 kaarten. Plus nog wat gems. En dat terwijl je speelt. Beste een goede deal.

Over het algemeen loopt er 1 draft en dat kan standard (best of 1) of competitive (best of 3) zijn, van een bepaalde set, waarbij competitive duurder is om te spelen, volgens mij. Schema kun je oa vinden op Wikia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Soniqueta schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:02:
[...]

Nee, draft is voor een bepaalde set. Nu loopt de draft voor laatste expansion, dus alleen kaarten van die expansion. Zoals @Gropah al zegt is het puur kwantitatief al wat voordeliger om draft te doen, maar in mijn ogen kun je ook vooral gerichter kaarten verzamelen.

En ik vind het ook gewoon erg leuk dat je niet tegen decks speelt die perfect uitgebalanceerd zijn omdat mensen alle kaarten al wel hebben, terwijl jij met een suboptimaal deck speelt omdat je gewoon kaarten mist.
In draft is het een beetje geluk hebben met de inhoud van de packs, maar er is geen voordeel van mensen die al veel langer spelen (afgezien van kennis van kaarten / spel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soni
Gropah schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:18:
[...]Een reward pack is volgens mij 8 kaarten. draft packs zijn 15 kaarten, 3 packs dus je mag 45 kaarten houden + dat je gegarandeerd nog een reward pack er bij krijgt betekend dat je er 53 kaarten aan over houd voor 5k ipv 40 kaarten. Plus nog wat gems. En dat terwijl je speelt. Beste een goede deal.

Over het algemeen loopt er 1 draft en dat kan standard (best of 1) of competitive (best of 3) zijn, van een bepaalde set, waarbij competitive duurder is om te spelen, volgens mij. Schema kun je oa vinden op Wikia
Hey Gropah dude! Ik ken je nog van GW2 _/-\o_ Tx voor je heldere uitleg! Speel je ook aktief MTGA?
Mugwump schreef op zondag 18 november 2018 @ 12:31:
[...]
Nee, draft is voor een bepaalde set. Nu loopt de draft voor laatste expansion, dus alleen kaarten van die expansion. Zoals @Gropah al zegt is het puur kwantitatief al wat voordeliger om draft te doen, maar in mijn ogen kun je ook vooral gerichter kaarten verzamelen.

En ik vind het ook gewoon erg leuk dat je niet tegen decks speelt die perfect uitgebalanceerd zijn omdat mensen alle kaarten al wel hebben, terwijl jij met een suboptimaal deck speelt omdat je gewoon kaarten mist.
In draft is het een beetje geluk hebben met de inhoud van de packs, maar er is geen voordeel van mensen die al veel langer spelen (afgezien van kennis van kaarten / spel).
Tx voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Ik vind het als beginner trouwens wel ideaal om het Merfolk deck iets te tweaken voor je dailies. Omdat het een aggro-deck is zijn je potjes vrij kort (als je al ziet dat je tegen een control deck speelt en het potje een half uur gaat duren kun je gewoon opgeven) en het winpercentage is ook relatief hoog. Dan kun je dus vrij snel het gros van je dagelijkse gold / kaarten binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Soniqueta schreef op zondag 18 november 2018 @ 12:39:
[...]

Hey Gropah dude! Ik ken je nog van GW2 _/-\o_ Tx voor je heldere uitleg! Speel je ook aktief MTGA?
Damn, das wel een tijd geleden :P

Ja, ik speel tegenwoordig soort van actief. Vroeger met veel vrienden van de studie gespeeld maar dat is een beetje gestopt toen de 3 actiefste afstudeerden op ongeveer hetzelfde moment. Was rond het originele innistrad block. Dit is een mooie en makkelijke manier om te spelen zonder die oerlelijke interface van MTGO.

Probeer op dit moment voornamelijk de dailies te doen en beetje kaarten te verzamelen op die manier. Heb er nog geen geld in gestoken maar die starterbundle gaat waarschijnlijk wel op een moment gekocht worden :P Heb ook een sacrifice deckje gemaakt wat wel leuk speelt link naar deck. Alleen heb het idee dat ik er meer Rekindling Phoenix en wellicht Open the Graves in moet stoppen om die consistenter te kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Maar eens de core 2019 draft gedaan en een vrij succesvolle poging met een BW lifegain deck gedaan, 6 wins.
Nog een paar pogingen en dan hopelijk genoeg gems om eens sealed te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Mugwump schreef op zondag 25 november 2018 @ 15:31:
Maar eens de core 2019 draft gedaan en een vrij succesvolle poging met een BW lifegain deck gedaan, 6 wins.
Nog een paar pogingen en dan hopelijk genoeg gems om eens sealed te proberen.
Zou je die eens willen linken? Ik zoek wat inspiratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
SkyStreaker schreef op zondag 25 november 2018 @ 15:54:
[...]

Zou je die eens willen linken? Ik zoek wat inspiratie :)
Het is draft, dus werken met wat je toevallig krijgt. Ik heb me wel enigszins gebaseerd op deze guide:
http://www.mtgmintcard.co...ore-set-2019-draft-primer

Zo'n vampire neonate was echt een supertip. Omdat je in draft vaak een beetje gedeadlocked zit qua creatures pak je daarmee elke beurt toch even 2 life voordeel mee. Gallant Cavalry en Inspired Charge had ik ook. Death Baron was nuttig, net als Gravedigger en Macabre Waltz. Beetje removal erbij, die 3/4 flying Vampire, Regal Bloodlord, Infectious Horror, die witte 2/1 die een andere creature +2/0 en first strike geeft en nog wat andere aanvulling.

Ik heb ook een zelf gebouwde BW lifegain, die zal ik eens opzoeken. Kan ik die vanuit de game linken of moet ik die ergens online reproduceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Mugwump schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:21:
[...]

Ik heb ook een zelf gebouwde BW lifegain, die zal ik eens opzoeken. Kan ik die vanuit de game linken of moet ik die ergens online reproduceren?
Kan vanuit game :) Exporteren doet copy naar je clipboard, kan je hier gewoon plakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
SkyStreaker schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:37:
[...]

Kan vanuit game :) Exporteren doet copy naar je clipboard, kan je hier gewoon plakken :D
Ah dat is makkelijk. :)

Bij deze:
4 Ajani's Pridemate (M19) 5
10 Plains (M19) 261
1 Isolated Chapel (DAR) 241
2 Bishop's Soldier (XLN) 6
10 Swamp (M19) 269
2 Skymarch Bloodletter (XLN) 124
2 Inspiring Cleric (XLN) 16
3 Call to the Feast (XLN) 219
2 Epicure of Blood (M19) 95
2 Ajani's Welcome (M19) 6
2 Murder (M19) 110
1 Resplendent Angel (M19) 34
1 Leonin Warleader (M19) 23
1 Sanctum Seeker (XLN) 120
1 Champion of Dusk (RIX) 64
4 Forsaken Sanctuary (M19) 250
2 Fountain of Renewal (M19) 235
1 Dawn of Hope (GRN) 8
1 Transmogrifying Wand (M19) 247
2 Regal Bloodlord (M19) 222
1 Ajani, Wise Counselor (M19) 281
1 Seal Away (DAR) 31
2 Conclave Tribunal (GRN) 6
2 Healer's Hawk (GRN) 14
1 Pride of Conquerors (RIX) 17
1 Cleansing Nova (M19) 9
Was nog wat aan het experimenteren nu met een Pride of Conquerors erbij en een Cleansing Nova. De eerste als beslissende factor op het moment dat je een hele berg tokens hebt en de tweede als extra noodrem indien nodig.

Wellicht kan er nog een tweede Dawn of hope bij.
Idealiter begin je met een Ajani's welcome, dan bv healer's hawk en vervolgens een Ajani's pridemate. Zeker tegen decks met rood heb je dan de Pridemate uit de gevarenzone.
Ajani's welcome + inspiring cleric is een mooie combi voor Resplendid Angel.
Verder zit er nog wat Vampire synergie in.

Al met al wel een leuk deck om te spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Mugwump op 25-11-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Thanks! Op het moment is het voor mij namelijk win-loss-win-loss-win-loss, vrij letterlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Puur voor de dailies gebruik ik doorgaans deze Merfolk:
1 Kumena, Tyrant of Orazca (RIX) 162
11 Forest (M19) 277
1 Hinterland Harbor (DAR) 240
4 Kumena's Speaker (XLN) 196
2 River Sneak (XLN) 70
9 Island (M19) 265
4 Merfolk Mistbinder (RIX) 164
4 Silvergill Adept (RIX) 53
3 Watertrap Weaver (XLN) 87
2 Jungleborn Pioneer (RIX) 137
2 Tempest Caller (XLN) 86
2 Sleep (M19) 74
2 Deeproot Elite (RIX) 127
1 Seafloor Oracle (RIX) 51
4 Woodland Stream (M19) 260
2 Mist-Cloaked Herald (RIX) 43
2 Blink of an Eye (DAR) 46
2 Deeproot Waters (XLN) 51
1 Kopala, Warden of Waves (XLN) 61
1 Tatyova, Benthic Druid (DAR) 206
Het is hoofdzakelijk aggro, al heb je met sleep en Kumena's nog wel wat middelen om een deadlock te doorbreken.
Je weet in ieder geval vrij snel of je gaat winnen of hoogstwaarschijnlijk gaat verliezen. In het laatste geval gewoon conceden en dan kun je vrij snel al je dailies halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is jammer om te zien dat het HS topic wel actief is, maar MTGA niet zoveel aandacht krijgt. Zelf vermaak ik mij echt een stuk beter met MTGA. Heb vroeger nog fysiek gespeeld, maar dat is ruim 15 jaar geleden en werd echt te duur. Maar MTGA zorgt ervoor dat het nu wel betaalbaar (zelfs gratis) is om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:31:
Het is jammer om te zien dat het HS wel actief is, maar MTGA niet zoveel aandacht krijgt. Zelf vermaak ik mij echt een stuk beter met MTGA. Heb vroeger nog fysiek gespeeld, maar dat is ruim 15 jaar geleden en werd echt te duur. Maar MTGA zorgt ervoor dat het nu wel betaalbaar (zelfs gratis) is om te spelen.
Het HS?
Voor mij was het 20-25 jaar geleden en ik vind het inderdaad ook leuk dat ik het nu kan spelen zonder er bakken geld tegenaan te gooien. :P
Ben gestaag een collectie aan het opbouwen. De grote dailies proberen te doen en dan weer eens een draft met gold. Gems die je daarmee verdient weer gebruiken voor sealed of packs.

Verwijderd

Mugwump schreef op woensdag 12 december 2018 @ 21:54:
[...]

Het HS?
Voor mij was het 20-25 jaar geleden en ik vind het inderdaad ook leuk dat ik het nu kan spelen zonder er bakken geld tegenaan te gooien. :P
Ben gestaag een collectie aan het opbouwen. De grote dailies proberen te doen en dan weer eens een draft met gold. Gems die je daarmee verdient weer gebruiken voor sealed of packs.
*Topic ...foutje :D.

Maar draften gaan ze nerfen, je krijgt geen kaarten meer daarvoor :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:15:
[...]

*Topic ...foutje :D.

Maar draften gaan ze nerfen, je krijgt geen kaarten meer daarvoor :(.
Niet draft, maar het Constructed Event (500 Gold inkoop, spelen tot je 3x verliest of 7x wint). Hierbij won je goud en kaarten afhankelijk van hoe goed je het doet. Maar de kaarten gaan ze hier weghalen waardoor het hele event waardeloos is geworden.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BSTNjitRam schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:54:
[...]

Niet draft, maar het Constructed Event (500 Gold inkoop, spelen tot je 3x verliest of 7x wint). Hierbij won je goud en kaarten afhankelijk van hoe goed je het doet. Maar de kaarten gaan ze hier weghalen waardoor het hele event waardeloos is geworden.
Blijkbaar weer teruggedraaid na de backlash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
BSTNjitRam schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:54:
[...]

Mja, ik vond dat sowieso al vrij waardeloos als je niet al een flinke collectie had of een heel geoptimaliseerd deck.
In draft heb ik een aantal keer 6-7 wins gehaald. Dan krijg je je gedrafte kaarten, een berg gems en 2 packs.
Terwijl ik in constructed blij mag zijn met 3 ofzo en dan verlies je er dus gewoon gold aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Mugwump schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:31:
[...]

Mja, ik vond dat sowieso al vrij waardeloos als je niet al een flinke collectie had of een heel geoptimaliseerd deck.
In draft heb ik een aantal keer 6-7 wins gehaald. Dan krijg je je gedrafte kaarten, een berg gems en 2 packs.
Terwijl ik in constructed blij mag zijn met 3 ofzo en dan verlies je er dus gewoon gold aan.
Het is de beste manier om aan kaarten te komen. Zelfs als je 0-3 gaat krijg je 3 uncommons die elk 15% kans hebben om te upgraden naar een rare. Zodra je 3 wins haalt kan je zelfs oneindig doorspelen. Ik kan iedereen aanraden om mono-rood in elkaar te bouwen. Daarmee haal ik eigenlijk altijd de 3 wins wel en meestal zit ik in de 5/6/7/ wins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
BSTNjitRam schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:48:
[...]

Het is de beste manier om aan kaarten te komen. Zelfs als je 0-3 gaat krijg je 3 uncommons die elk 15% kans hebben om te upgraden naar een rare. Zodra je 3 wins haalt kan je zelfs oneindig doorspelen. Ik kan iedereen aanraden om mono-rood in elkaar te bouwen. Daarmee haal ik eigenlijk altijd de 3 wins wel en meestal zit ik in de 5/6/7/ wins.
Kun je jouw mono-rood hier eens posten? Is dat gewoon burn deck met Vashiano's, Guttersnipe, die +counter voor spells / instants e.d.?

Overigens speelt de factor tijd ook nog wel een rol. Ik ben meestal wel in staat om dagelijks in ieder geval een half uurtje te besteden aan de dailies, daarmee pak je de 500/. In het weekend heb ik dan wel weer genoeg gold en tijd voor een draft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Mugwump schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:59:
[...]

Kun je jouw mono-rood hier eens posten? Is dat gewoon burn deck met Vashiano's, Guttersnipe, die +counter voor spells / instants e.d.?

Overigens speelt de factor tijd ook nog wel een rol. Ik ben meestal wel in staat om dagelijks in ieder geval een half uurtje te besteden aan de dailies, daarmee pak je de 500/. In het weekend heb ik dan wel weer genoeg gold en tijd voor een draft.
Geen guttersnipes, wel de Runaway Steam Kiln die +1/+1 counters krijgt als je een rode spell speelt (ook non-instants dus).

https://mtgarena.pro/decks/burning-mick-3/

Deck speelt echt snel en kan verrassend goed uit de hoek komen zelfs als je niets meer op hand hebt.
Droomscenario in dat geval is een Experimental Frenzy op het board (je mag de bovenste kaart van je deck zien en spelen, maar niets meer uit je hand spelen) samen met een Runaway Steam Kiln. Zolang je geen 2 land hit in een beurt kan je spells blijven spelen en aangezien elke spell rood is triggert de Kiln elke spell. En elke keer dat je 3 counters er op hebt, kan je ze eraf halen voor 3 mana, waardoor je weer meer van je deck kan spelen.

Een run kost mij gemiddeld 45 minuten als ik tot 7-x kom en geen extreem trage spelers tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
BSTNjitRam schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:09:
[...]

Geen guttersnipes, wel de Runaway Steam Kiln die +1/+1 counters krijgt als je een rode spell speelt (ook non-instants dus).

https://mtgarena.pro/decks/burning-mick-3/

Deck speelt echt snel en kan verrassend goed uit de hoek komen zelfs als je niets meer op hand hebt.
Droomscenario in dat geval is een Experimental Frenzy op het board (je mag de bovenste kaart van je deck zien en spelen, maar niets meer uit je hand spelen) samen met een Runaway Steam Kiln. Zolang je geen 2 land hit in een beurt kan je spells blijven spelen en aangezien elke spell rood is triggert de Kiln elke spell. En elke keer dat je 3 counters er op hebt, kan je ze eraf halen voor 3 mana, waardoor je weer meer van je deck kan spelen.

Een run kost mij gemiddeld 45 minuten als ik tot 7-x kom en geen extreem trage spelers tegenkom.
Ah ja, wel globaal wat ik in m'n hoofd had. Geen Banefire trouwens? Dat is wel een goede combo met die Runaway steam-kin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Mugwump schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:15:
[...]

Ah ja, wel globaal wat ik in m'n hoofd had. Geen Banefire trouwens? Dat is wel een goede combo met die Runaway steam-kin.
Banefire is alleen handig als je enorm flood. De meeste potten win je als je niet meer dan 3 of 4 land raapt. Flame of Keld en Experimental Frenzy zijn de flood-protection kaarten en dat is meer dan genoeg.Niets in je deck kost meer dan 3, afgezien van Experimental Frenzy. Maar als je je 4e land nooit raapt dan is het ook prima, want dan raap je dus alleen maar non-pand kaarten die je kan casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
BSTNjitRam schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:36:
[...]

Banefire is alleen handig als je enorm flood. De meeste potten win je als je niet meer dan 3 of 4 land raapt. Flame of Keld en Experimental Frenzy zijn de flood-protection kaarten en dat is meer dan genoeg.Niets in je deck kost meer dan 3, afgezien van Experimental Frenzy. Maar als je je 4e land nooit raapt dan is het ook prima, want dan raap je dus alleen maar non-land kaarten die je kan casten.
Helder, ik heb wel vaak de neiging om te veel ideeën in één deck te willen proppen inderdaad. :P

Edit: Inmiddels wat wildcards gebruikt om dit deck redelijk na te bouwen. Ik mis nog wel wat rares (met name 3x Goblin chainwhirler, een EF, de Risk factors en een 4e Runaway steam kin.
Ben wat aan het puzzelen geweest met alternatieven, maar ik merk toch wel dat ik net even wat mis in dit deck. Voor de chainwhirlers heb ik maar guttersnipes gepakt als vervangen.
Shivan Fire heb ik geprobeerd maar dat werkt niet heel lekker aangezien je enkel creatures kunt targetten.
Surestrike is een soort van lightning bolt als je een unblocked creature hebt of een soort van removal optie als je tegenstander met creatures van 4/5 toughness strooit.
Lightning mares zijn redelijk voor speed en kun je nog wat oppompen (al zijn ze wel vrij kwetsbaar).
Heb er nog maar een dismissive pyromancer ingegooid omdat het een wizard is , 2/2 voor 2 mana en nog wat abilities die soms van pas komen, maar echt heel veel voegt dat ook niet toe.

Nog maar even weer rare wildcards sparen...

[ Voor 44% gewijzigd door Mugwump op 15-12-2018 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Hoe bevalt jullie het nieuwe ranking systeem? Mij heel goed :) Stukken duidelijker en wat makkelijker omhoog in rank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
SkyStreaker schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:09:
Hoe bevalt jullie het nieuwe ranking systeem? Mij heel goed :) Stukken duidelijker en wat makkelijker omhoog in rank.
Die losse balkjes maken het een stuk duidelijker in ieder geval.
Heb je verder nog wat aan omhoog gaan in rank? Ik krijg de indruk dat je beter gewoon laag in rank kunt zijn als je vooral je collectie nog wilt uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Verschrikkelijk dit soort potjes...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xXfK2sqE9nWmf1vr9SVA3Slk/medium.jpg

Mana, mana, mana, mana, x50 mana, het is gewoon dan aftellen wie dan weer de juiste kaartjes krijgt. ARGH.

Note de 2x Lotus rechtsonder. :'( :'(

[ Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 17-12-2018 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bateau
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-09 12:34
SkyStreaker schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:50:
Verschrikkelijk dit soort potjes...

Mana, mana, mana, mana, x50 mana, het is gewoon dan aftellen wie dan weer de juiste kaartjes krijgt. ARGH.

Note de 2x Lotus rechtsonder. :'( :'(
Het is inderdaad rot als je alsmaar landjes trekt maar in dit geval heeft je tegenstander meer land liggen dan jij. Waarom speel je twee lotussen in dit deck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Geen keuze, was de enige optie om op te gooien. Daarom liggen ze er.

Of anders, ik heb stiekem een paar tableturners erin zitten die andere kleuren gebruiken. Klein beetje misleiding :)

[ Voor 46% gewijzigd door SkyStreaker op 18-12-2018 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
Denk dat bateau meer bedoeld wat is het nut van de lotussen? Heb je ramp nodig voor een X cost spel of een grote creature? Splash je iets?

Wat ik op het veld zie liggen en in je graveyard zie ik nog niet echt nut van zon ramp artifact, maar die afbeelding is ook maar een moment opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Volrath_ schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:31:
Denk dat bateau meer bedoeld wat is het nut van de lotussen? Heb je ramp nodig voor een X cost spel of een grote creature? Splash je iets?

Wat ik op het veld zie liggen en in je graveyard zie ik nog niet echt nut van zon ramp artifact, maar die afbeelding is ook maar een moment opname.
X Cost. Weet de naam van de kaart even niet. White/Green waar X de hoeveelheid mana is voor tokens en +1/+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
march of the multitude?
Die spawnt wel 1/1's met een X cost maar geeft geen +1/+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Ben met dit deck inmiddels Tier 4 Gold, maar probeer hem nog te downsizen naar ergens tussen 60 en 66. Pas hem soms een beetje aan, naar gelang ik onderweg tegenkom, maar tips zijn zeker welkom :)

2 Resplendent Angel (M19) 34
16 Plains (RIX) 192
1 Lyra Dawnbringer (DAR) 26
2 Serra Angel (DAR) 33
2 Light of the Legion (GRN) 19
2 Healer's Hawk (GRN) 14
2 Danitha Capashen, Paragon (DAR) 12
2 Benalish Marshal (DAR) 6
2 Luminous Bonds (M19) 25
2 Baird, Steward of Argive (DAR) 4
2 Hieromancer's Cage (M19) 14
2 Cleansing Nova (M19) 9
2 Helm of the Host (DAR) 217
2 Sigiled Sword of Valeron (M19) 244
2 The Immortal Sun (RIX) 180
2 Mesa Unicorn (DAR) 27
2 Invoke the Divine (M19) 16
2 Sunhome Stalwart (GRN) 26
2 Knight of Grace (DAR) 23
6 Swamp (RIX) 194
2 Seal Away (DAR) 31
2 Burglar Rat (GRN) 64
2 Knight's Pledge (M19) 19
1 Profane Procession (RIX) 166
1 Arch of Orazca (RIX) 185
2 Sworn Companions (GRN) 27
1 Settle the Wreckage (XLN) 34
2 Suncleanser (M19) 39
2 Take Vengeance (M19) 40

[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 22-12-2018 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Het lijkt haast wel of de engine je matcht met anti-decks als je te lang met hetzelfde deck speelt. Mijn rode quickburn deck werd steeds gematcht met groen / wit decks die binnen no time een hexproof met on serra's wings hebben liggen of Izzet decks.

Met mijn zelf in elkaar geknutselde wit / groen token/convoke deck lijkt de engine een stuk minder raad te weten. :P
De tegenstanders overigens ook. De standaarddecks zijn redelijk voorspelbaar, maar de settle the wreckage of cleansing Nova in mijn knutseldeck zien ze vaak niet aankomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Hopelijk wordt die ranked mode niet te populair want dat maakt dit spel echt niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Ziet er naar uit dat het volk "Shalai, voice of plenty" hebben ontdekt, haha.

Edit: zonet een heerlijk potje van "arrogant" gewonnen met zijn zwart/blauw control deckje. Veel removal, counter, etc. etc. Vanaf het begin al "Hello, GG". Kan je zeggen dat het vriendelijk bedoeld is, maar we weten allemaal wat er bedoeld wordt. GG zeg je aan het einde. Hij kreeg mij niet klein :P :9~ O+

[ Voor 67% gewijzigd door SkyStreaker op 26-12-2018 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

SkyStreaker schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:30:
Ziet er naar uit dat het volk "Shalai, voice of plenty" hebben ontdekt, haha.

Edit: zonet een heerlijk potje van "arrogant" gewonnen met zijn zwart/blauw control deckje. Veel removal, counter, etc. etc. Vanaf het begin al "Hello, GG". Kan je zeggen dat het vriendelijk bedoeld is, maar we weten allemaal wat er bedoeld wordt. GG zeg je aan het einde. Hij kreeg mij niet klein :P :9~ O+
Misschien vertikte hij zich en bedoelde hij GL ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Je bent wel heel beperkt in je uitingen, dus het is lastig communiceren inderdaad.
Ik gebruik GG wel als psychologische oorlogsvoering, maar dan meer later in de game bij belangrijke beslismomenten wanneer je tegenstander moet bepalen of hij wel of niet met alles gaat aanvallen terwijl jij mana open hebt en kaarten in je hand. Dan is het juist weer een voordeel dat de emotes niet zo veel zeggen. Bedoel ik dat ik ga verliezen of bedoel ik dat ik ga winnen? Moet je wel aanvallen of niet?
Mooiste is dan als ze er vol voor gaan en je settle the wreckage kunt spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Mugwump schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:21:
Je bent wel heel beperkt in je uitingen, dus het is lastig communiceren inderdaad.
Ik gebruik GG wel als psychologische oorlogsvoering, maar dan meer later in de game bij belangrijke beslismomenten wanneer je tegenstander moet bepalen of hij wel of niet met alles gaat aanvallen terwijl jij mana open hebt en kaarten in je hand. Dan is het juist weer een voordeel dat de emotes niet zo veel zeggen. Bedoel ik dat ik ga verliezen of bedoel ik dat ik ga winnen? Moet je wel aanvallen of niet?
Mooiste is dan als ze er vol voor gaan en je settle the wreckage kunt spelen. :P
Dat heb ik heeeeeeeeeeel snel afgeleerd O-) :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
SkyStreaker schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:08:
[...]

Dat heb ik heeeeeeeeeeel snel afgeleerd O-) :+ _/-\o_
Toch blijven mensen erin trappen.:P
Ik zorg zelf inderdaad ook wel dat ik een beetje leventjes wegsnoep met flyers of unblockables als ik zie dat iemand steeds minimaal 2 wit + 2 andere mana openhoudt.

Ben nu lekker aan het klooien met m'n eigen token / convoke deckje, dit is op het moment de samenstelling:
3 Conclave Tribunal (GRN) 6
1 Venerated Loxodon (GRN) 30
2 Worldsoul Colossus (GRN) 215
2 March of the Multitudes (GRN) 188
2 Llanowar Elves (DAR) 168
4 Saproling Migration (DAR) 178
1 Tendershoot Dryad (RIX) 147
1 Ghalta, Primal Hunger (RIX) 130
2 Mentor of the Meek (M19) 27
2 Leonin Warleader (M19) 23
2 Seal Away (DAR) 31
1 Settle the Wreckage (XLN) 34
1 Kinjalli's Sunwing (XLN) 19
1 Ajani, Adversary of Tyrants (M19) 3
1 History of Benalia (DAR) 21
1 Cleansing Nova (M19) 9
2 Yavimaya Sapherd (DAR) 189
2 Sprouting Renewal (GRN) 145
2 Sworn Companions (GRN) 27
1 Emmara, Soul of the Accord (GRN) 168
1 Divine Visitation (GRN) 10
9 Forest (RIX) 196
11 Plains (RIX) 192
2 Sunpetal Grove (XLN) 257
3 Selesnya Guildgate (GRN) 256

Zou nog wel wat willen veranderen, maar ik heb een tekort aan rare wildcards. Kinjalli's is vaak erg handig, maar past verder niet echt bij het thema van het deck. Ajani's is wel aardig, maar de ability om een creature met cost 2 of minder terug te krijgen is niet heel zinvol. Sprouting renewal is op zich wel aardig, niet onmisbaar. Sworn compagnions is een beetje duur voor twee tokens, al helpt lifelink wel tegen de aggrodecks. Ghalta kan leuk zijn in de end game, maar blijft toch ook vaak wel een beetje in je hand hangen. Cleansing Nova als absolute noodrem heb ik ook eigenlijk nog nauwelijks nodig gehad of toe kunnen passen.

Ik zou er nog wel een paar extra emmara's in willen hebben aangezien je nu vroeg in de game niet heel veel hebt afgezien van de saproling migrations. Een extra Mentor of the meek voor wat meer card draw en één of twee extra Venerated Loxodons. Extra histories of Benalia kunnen ook geen kwaad op zich.

Het mooiste is als je divine visitation kunt spelen en gelijk aanvallen met één of twee leonin's of de beurt erna March of the multitudes kunt spelen met 5-10 tokens.

Nog tips / opmerkingen / suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
"playallegiance" in de store invullen als code, 3 gratis ravnica packs :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
SkyStreaker schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 07:44:
"playallegiance" in de store invullen als code, 3 gratis ravnica packs :) _/-\o_
Nice, toch weer drie gratis packs. Nu nog even wachten op de Ravnica allegiance draft voor gold event. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
SkyStreaker schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 07:44:
Dank!

Vermaak me trouwens erg goed met die nieuwe expansion, sealed ging niet zo goed (2 en 3 wins, had moeite met de curve, had vooral te weinig 3-drops) maar met traditional draft 3, 5 en 5 wins gehaald met respectievelijk Azorios/Orzhov, Azorios/Orzhov en Orzhov.

Speelde tot nu vooral ranked draft, dus best of 1, maar best of 3 (traditional) bevalt me wel, ben niet echt supergoed in sideboarden, maar al wel vaak de eerste pot verloren en daarna toch nog 2 keer gewonnen. Wel vraag me ik me af hoe matchmaking werkt bij best of 3 ('non-ranked'), kwam flink veel mensen die miss plays maken, slecht creatures traden, veel te passief spelen en heel snel conceden, zelfs vanuit gewonnen positie.

Voor mensen die goede guides (card rating, gesorteerd per kleur zoeken) voor sealed/draft zoeken: Channel Fireball

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 06:30

Vinno

Dat is ook!

Topicstarter
Gisteren aan het knutselen geweest met mijn (Simic) Ooze deck.
Niet het sterkste om mee te spelen, maar wel erg leuk!
Mesmerizing Benthid ook echt een lekkere kaart om het spel mee te vertragen, om de Oozes lekker te laten groeien :)

Dit was wel een lekker Ooze potje:
[YouTube: Magic the Gathering Arena - Ravnica Allegiance - Really big Ooze army!! Blue/Green Ooze gameplay]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram.K
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:01
Beste magic arena spelers,

ik ben nog op zoek naar een pre-release code van ravnica allegiance. zelf helaas niet geweest deze keer dus dacht misschien heeft hier iemand nog eentje over.
mogelijk ook te ruilen tegen guilds of ravnica pre-release code voor een sealed event. (had er 2 van de vorige pre-release)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Bram.K schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:59:

ik ben nog op zoek naar een pre-release code van ravnica allegiance. zelf helaas niet geweest deze keer dus dacht misschien heeft hier iemand nog eentje over.
mogelijk ook te ruilen tegen guilds of ravnica pre-release code voor een sealed event. (had er 2 van de vorige pre-release)
Heb je de hierboven genoemde code "PlayAllegiance" al gebruikt? Toch weer drie gratis packs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram.K
Mugwump schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:01:
[...]

Heb je de hierboven genoemde code "PlayAllegiance" al gebruikt? Toch weer drie gratis packs.
Ja die had ik al gebruikt :9 heb alleen nog niet een pre-release code kunnen bemachtigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Bram.K schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:59:

Ruilen tegen een Guild sealed code heeft echter weinig zin: Dat event is er niet meer, dus aan de code heb je verder ook niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram.K
BSTNjitRam schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:07:
[...]

Ruilen tegen een Guild sealed code heeft echter weinig zin: Dat event is er niet meer, dus aan de code heb je verder ook niets :P
Is het niet zo dat als er weer sealed voorbij komt van guilds dat hij dan weer bruikbaar is? heb namelijk mijn guilds sealed code pas in kerstvakantie gebruikt. Op het moment van inleveren was er geen sealed, maar na een week kwam guilds sealed voorbij en was de ticket gewoon geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Bram.K schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:14:
[...]

Is het niet zo dat als er weer sealed voorbij komt van guilds dat hij dan weer bruikbaar is? heb namelijk mijn guilds sealed code pas in kerstvakantie gebruikt. Op het moment van inleveren was er geen sealed, maar na een week kwam guilds sealed voorbij en was de ticket gewoon geldig.
In december is er voor zover ik weet geen Guilds Sealed geweest, iets dat de event kalender ook zegt: https://magic.wizards.com/en/content/all-events-schedule

Edit: Ik zie dat deze in de eerste week van januari er wel nog is geweest dus dat klopt wel :P

Mocht er ooit nog een Guilds Sealed komen, dan sluit ik niet uit dat de code nog werkt. Echter verwacht ik dat ze Sealed alleen aanbieden vlak na het uitbrengen van een nieuwe set en dat er dus geen Guilds Sealed meer komt.

[ Voor 5% gewijzigd door BSTNjitRam op 22-01-2019 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram.K
BSTNjitRam schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:41:
[...]

In december is er voor zover ik weet geen Guilds Sealed geweest, iets dat de event kalender ook zegt: https://magic.wizards.com/en/content/all-events-schedule

Edit: Ik zie dat deze in de eerste week van januari er wel nog is geweest dus dat klopt wel :P

Mocht er ooit nog een Guilds Sealed komen, dan sluit ik niet uit dat de code nog werkt. Echter verwacht ik dat ze Sealed alleen aanbieden vlak na het uitbrengen van een nieuwe set en dat er dus geen Guilds Sealed meer komt.
Ah dat zou goed kunnen, zie inderdaad niks over staan op die kalender. ik zal het nogmaals aanbieden als het wel online komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Is er iemand die interesse heeft in co-auteurschap? Ik ben helemaaaaaal niet goed in informatieve startposts voor dit soort gelegenheden, dus... als iemand zich geroepen voelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Topicstarter
SkyStreaker schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:32:
Is er iemand die interesse heeft in co-auteurschap? Ik ben helemaaaaaal niet goed in informatieve startposts voor dit soort gelegenheden, dus... als iemand zich geroepen voelt?
Ik wil je wel helpen, ik kan iig een overzicht maken van:
-wat de game precies inhoudt.
-de huidige staat van de beta en de komende agenda/nieuwe expansions.
-hoe aan de beta mee te doen.
-overzicht van een aantal goede decks voor nieuwe spelers.
-informatiebronnen/guides zoals Reddit, Channel Fireball etc.
-overzicht van streamers op Youtube/Twitch.

Of het erg heel fancy uit gaat zien weet ik niet, maar het zal inhoudelijk wel goed zijn hoop ik 8)

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
HyperMan schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:17:
[...]

Ik wil je wel helpen, ik kan iig een overzicht maken van:

Of het erg heel fancy uit gaat zien weet ik niet, maar het zal inhoudelijk wel goed zijn hoop ik 8)
Done, mijn dank is groot! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eve182
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-08 15:18
Merci voor de code. (PlayAllegiance)
Ik speel sinds kort MTGA (als afwisseling met word of warships).

Ik heb lang geleden de papieren magic gespeeld, en dan een jaar of 8 geleden dat weer opgepikt, maar nu is de playgroup wat uit elkaar aan het vallen. Dan is die MTGA wel een leuke om wat met magic bezig te blijven. Ik speel het liefst drafts omdat die potjes het eerlijkst aanvoelen.
(In het echt voornamelijk Commander en draft gespeeld).

Groetjes,

Yves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinno

Vinno

Dat is ook!

Topicstarter
Ik heb de OP een update gegeven :)

Overigens iets wat ik me af vroeg, qua formats... Is er bekend wat er gebeurt na aankomende rotation, qua formats in MTGA?
Blijft het dan alleen maar Standard en vervallen dan alle kaarten die uit roteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Er is beloofd dat er een non-rotating format aan gaat komen. Kaladash en Amonkhet zullen hier ook weer aan toegevoegd gaan worden (aangezien deze ook al in eerdere versies van MTGA hebben gezeten). Hoever ze terug gaan met het toevoegen van oudere sets is nog niet bekend. Geruchten gaan dat ze alles tot Magic Origins willen gaan toevoegen, maar dit zijn exact wat ze zijn: Geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinno

Vinno

Dat is ook!

Topicstarter
Oke oke, dat klinkt wel goed :)
Want ik vind het echt niet erg om af en toe wat geld te steken in MTGA, maar dan natuurlijk niet in kaarten waar ik nog maar tot aankomende rotatie mee kan spelen (dus dan alleen maar GRN of RNA pakjes)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Ik heb een goede counter gevonden voor nexus of fate en teferi decks, Unmoored Ego.

Een van die anti fun a-holes liet die kaart zien, gelukkig unmoored ego getrokken en net in het deck gedaan om deze saaie decks te counteren. Turn 4 zijn plannetje stort in elkaar, meteen geeft hij op de zwakkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Ik heb de laatste tijd wel erg veel mana flood in mijn mono red deck ondanks dat er maar 20 land in zit en echt veel potjes waar ik nog slechts 1 of twee burn damage nodig heb en dan gewoon vier beurten land krijg. :(

Moet het deck toch weer eens wat tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
2 Resplendent Angel (M19) 34
11 Plains (RIX) 192
1 Lyra Dawnbringer (DAR) 26
2 Light of the Legion (GRN) 19
2 Healer's Hawk (GRN) 14
1 Danitha Capashen, Paragon (DAR) 12
2 Benalish Marshal (DAR) 6
2 Luminous Bonds (M19) 25
1 Baird, Steward of Argive (DAR) 4
2 Hieromancer's Cage (M19) 14
2 Cleansing Nova (M19) 9
1 Helm of the Host (DAR) 217
4 Sigiled Sword of Valeron (M19) 244
2 The Immortal Sun (RIX) 180
2 Invoke the Divine (M19) 16
4 Sunhome Stalwart (GRN) 26
4 Knight of Grace (DAR) 23
5 Swamp (RIX) 194
2 Seal Away (DAR) 31
2 Knight's Pledge (M19) 19
2 Profane Procession (RIX) 166
1 Arch of Orazca (RIX) 185
2 Settle the Wreckage (XLN) 34
2 Take Vengeance (M19) 40
2 Demonic Vigor (DAR) 85
2 Isolated Chapel (DAR) 241
2 Make a Stand (M19) 26
2 Never Happened (GRN) 80
4 Forsaken Sanctuary (M19) 250
4 Knight of Malice (DAR) 97
1 Divine Visitation (GRN) 10
2 Regal Bloodlord (M19) 222

Deckje waarmee ik van punt 0 tot en met platinum in 1 week tijd ben doorgeknald, dus post hem gewoon even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
SkyStreaker schreef op zondag 10 februari 2019 @ 09:21:
code:
1
<knip>

Deckje waarmee ik van punt 0 tot en met platinum in 1 week tijd ben doorgeknald, dus post hem gewoon even :)
Interessant, verbaast me wel dat je er zo snel mee naar platinum komt. Als ik de deck zo zie dan lijkt het vrij standaard creatures + control met afgezien van the immortal sun niet echt extra card draw. Enchantments zijn doorgaans ook nog wel kwetsbaar. Op gevoel zou ik zeggen dat je hiermee zeker tegen decks die niet heel zwaar op creatures leunen best wel kwetsbaar bent. Maar misschien moet ik hem ook eens proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Mugwump schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:21:
[...]

Interessant, verbaast me wel dat je er zo snel mee naar platinum komt. Als ik de deck zo zie dan lijkt het vrij standaard creatures + control met afgezien van the immortal sun niet echt extra card draw. Enchantments zijn doorgaans ook nog wel kwetsbaar. Op gevoel zou ik zeggen dat je hiermee zeker tegen decks die niet heel zwaar op creatures leunen best wel kwetsbaar bent. Maar misschien moet ik hem ook eens proberen. ;)
Klopt ook wel hoor :) Heb ook een iets aangepaste versie. Het is echter zo als, uhm, spell-heavy decks (laat ik het zo zeggen) een bad hand hebben vanaf het begin, is het ook heel vaak dat ik win. Mijn leven gebruik ik ook als resource en de buffs icm met mentor en etc.

Ik merk wel dat veel decks een beetje de combo van Knight of Malice/Grace niet helemaal goed kunnen handelen.

[ Voor 6% gewijzigd door SkyStreaker op 10-02-2019 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
SkyStreaker schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:08:
[...]

Klopt ook wel hoor :) Heb ook een iets aangepaste versie. Het is echter zo als, uhm, spell-heavy decks (laat ik het zo zeggen) een bad hand hebben vanaf het begin, is het ook heel vaak dat ik win. Mijn leven gebruik ik ook als resource en de buffs icm met mentor en etc.

Ik merk wel dat veel decks een beetje de combo van Knight of Malice/Grace niet helemaal goed kunnen handelen.
Ja, dat is ook wel een ideale 'weenie-killer' combo waarmee je aggro decks vrij snel lamlegt als ze erg geen removal tegenaan kunnen gooien.
Ik vind persoonlijk seal away ook iets te 'situational'. Vaak in decks gehad, maar je merkt toch dat de toepassing wat beperkt is. Net als Luminous bonds en take vengeance. Het zijn goede kaarten om grote creatures lam te leggen, maar je kunt b.v. weer niet creatures met irritante abilities verwijderen.
Never happened lijkt in mijn ogen ook niet direct te passen (al kan het soms handig zijn om een specifieke kaart uit iemands hand te verwijderen), die zal je curve eerder in de weg zitten.
Ik zou ook eens kijken naar wat spul in Ravnica Allegiance. Afterlife is wel interessant als je met divine intervention speelt, impassioned orator is nog wel een aardige 2/2 met ingebouwde Ajani's welcome en qua end-game kan Ethereal absolution nog wel eens helpen.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste