Toch blijven mensen erin trappen.:P
Ik zorg zelf inderdaad ook wel dat ik een beetje leventjes wegsnoep met flyers of unblockables als ik zie dat iemand steeds minimaal 2 wit + 2 andere mana openhoudt.
Ben nu lekker aan het klooien met m'n eigen token / convoke deckje, dit is op het moment de samenstelling:
3 Conclave Tribunal (GRN) 6
1 Venerated Loxodon (GRN) 30
2 Worldsoul Colossus (GRN) 215
2 March of the Multitudes (GRN) 188
2 Llanowar Elves (DAR) 168
4 Saproling Migration (DAR) 178
1 Tendershoot Dryad (RIX) 147
1 Ghalta, Primal Hunger (RIX) 130
2 Mentor of the Meek (M19) 27
2 Leonin Warleader (M19) 23
2 Seal Away (DAR) 31
1 Settle the Wreckage (XLN) 34
1 Kinjalli's Sunwing (XLN) 19
1 Ajani, Adversary of Tyrants (M19) 3
1 History of Benalia (DAR) 21
1 Cleansing Nova (M19) 9
2 Yavimaya Sapherd (DAR) 189
2 Sprouting Renewal (GRN) 145
2 Sworn Companions (GRN) 27
1 Emmara, Soul of the Accord (GRN) 168
1 Divine Visitation (GRN) 10
9 Forest (RIX) 196
11 Plains (RIX) 192
2 Sunpetal Grove (XLN) 257
3 Selesnya Guildgate (GRN) 256
Zou nog wel wat willen veranderen, maar ik heb een tekort aan rare wildcards. Kinjalli's is vaak erg handig, maar past verder niet echt bij het thema van het deck. Ajani's is wel aardig, maar de ability om een creature met cost 2 of minder terug te krijgen is niet heel zinvol. Sprouting renewal is op zich wel aardig, niet onmisbaar. Sworn compagnions is een beetje duur voor twee tokens, al helpt lifelink wel tegen de aggrodecks. Ghalta kan leuk zijn in de end game, maar blijft toch ook vaak wel een beetje in je hand hangen. Cleansing Nova als absolute noodrem heb ik ook eigenlijk nog nauwelijks nodig gehad of toe kunnen passen.
Ik zou er nog wel een paar extra emmara's in willen hebben aangezien je nu vroeg in de game niet heel veel hebt afgezien van de saproling migrations. Een extra Mentor of the meek voor wat meer card draw en één of twee extra Venerated Loxodons. Extra histories of Benalia kunnen ook geen kwaad op zich.
Het mooiste is als je divine visitation kunt spelen en gelijk aanvallen met één of twee leonin's of de beurt erna March of the multitudes kunt spelen met 5-10 tokens.
Nog tips / opmerkingen / suggesties?
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra