[PC] Magic the Gathering: Arena

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
Bakken gewonnen met de weeinie white flyers tijdens het pauper event.
Red burn deck doet het ook erg goed in constructed op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:33
boemmie schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:26:
Red Burn is ook wel mijn goto deck als ik haast heb en ff wat dailies wil binnenharken. :P
Ik heb de mijne aangevuld met light up the stage, skewer en tin stret dodger uit RA.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:54
boemmie schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:26:
Met de pak en beet 40+% teferi control decks die je tegen komt dan moet je wel een snel en cheap deck hebben om te kunnen stijgen in rang.

Ik heb speciaal een mono red burn deck gemaakt omdat ik niet verder kwam met mij gate deck, card cost is gewoon te hoog om tegen die control decks op te gaan. En steeds in potten zitten van 40 minuten dat een eeuwigheid duurt voordat er een wincon op tafel verschijnt met die teferi spelers is saai en frustrerend.

Als het aan mij ligt zouden ze teferi wel mogen bannen voor ranked, dan zijn er veel meer decks mogelijk om te spelen met enig succes. Teferi is gewoon te sterk, in deze control decks en er is eigenlijk geen echte betrouwbare manier om ze tegen te houden.

Een game had ik 3 teferi's gesloopt had meneer nog een 4de waarmee hij kon voorkomen dat hij zichzelf uit millde terwijl hij 3 damage per beurt deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
ArgantosNL schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:05:
[...]

Met de pak en beet 40+% teferi control decks die je tegen komt dan moet je wel een snel en cheap deck hebben om te kunnen stijgen in rang.

Ik heb speciaal een mono red burn deck gemaakt omdat ik niet verder kwam met mij gate deck, card cost is gewoon te hoog om tegen die control decks op te gaan. En steeds in potten zitten van 40 minuten dat een eeuwigheid duurt voordat er een wincon op tafel verschijnt met die teferi spelers is saai en frustrerend.

Als het aan mij ligt zouden ze teferi wel mogen bannen voor ranked, dan zijn er veel meer decks mogelijk om te spelen met enig succes. Teferi is gewoon te sterk, in deze control decks en er is eigenlijk geen echte betrouwbare manier om ze tegen te houden.

Een game had ik 3 teferi's gesloopt had meneer nog een 4de waarmee hij kon voorkomen dat hij zichzelf uit millde terwijl hij 3 damage per beurt deed.
als het goed is gaat teferi er uit eind van het jaar. Dan valt hij namelijk uit standard, net zoals een paar andere series. dan krijg je weer een flike shift in decks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
boemmie schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:26:
[...]

als het goed is gaat teferi er uit eind van het jaar. Dan valt hij namelijk uit standard, net zoals een paar andere series. dan krijg je weer een flike shift in decks.
Jammer genoeg komen er nog eens 2 sets uit met control kaarten voor dat teferi uit standaard verdwijnt.
Ik verwacht dat ranked vol gaat zitten met teferi decks en burn decks iets anders in niet viable voor het klimmen van de ladder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
op zich zijn er genoeg opties om hier verder mee te komen. white weenie kan prima, red burn is goed in best of 1, in best of 3 wordt het al snel verslagen door goede sideboarding. dus als je een goed sideboard heb dan gaat dat prima. In best of 3 kan je ook prima omhoog in de ladder, ook aangezien je daar ook minimaal 2 potjes in speelt. en elk potje telt daar ok voor de ranking. In Best of 3 zie je ook veel minder Red burn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Ik ben relatief nieuw met magic en sideboarding is iets wat ik nog moet leren.

En om effectief te sideboarding heb ik toch wat meer ervaring en kennis nodig over wat er gespeeld wordt. voor nu houd ik het voornamelijk op bo1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
ArgantosNL schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:33:
[...]

Jammer genoeg komen er nog eens 2 sets uit met control kaarten voor dat teferi uit standaard verdwijnt.
Ik verwacht dat ranked vol gaat zitten met teferi decks en burn decks iets anders in niet viable voor het klimmen van de ladder.
Ik vind het persoonlijk erg jammer dat dit feitelijk de enige twee 'viable' options zijn. Ik ben juist een liefhebber van midrange decks, maar daarmee ben je doorgaans tegen control gewoon kansloos en tegen aggro moet je vaak maar net op tijd een noodrem hebben of tegen burn decks genoeg 'afleiding' waar ze hun burn kaarten aan (moeten) verspillen.
Het is nu een soort van paper-rock-scissors waarbij paper vrijwel altijd verliest. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
https://www.mtggoldfish.com/deck/1633568#arena

probeer die eens, is wat anders dan een burn deck.
mono blue aggro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Mugwump schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:11:
[...]

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat dit feitelijk de enige twee 'viable' options zijn. Ik ben juist een liefhebber van midrange decks, maar daarmee ben je doorgaans tegen control gewoon kansloos en tegen aggro moet je vaak maar net op tijd een noodrem hebben of tegen burn decks genoeg 'afleiding' waar ze hun burn kaarten aan (moeten) verspillen.
Het is nu een soort van paper-rock-scissors waarbij paper vrijwel altijd verliest. :P
Persoonlijk vind ik midrange decks het leukste om mee te spelen, met synergies tussen allerlei kaarten.
Voor RNA had ik al een gate deck gemaakt die niet werkte vanwege te weinig synergies en te weinig kaarten.

Die aggro burn decks zijn zijn minder leuk maar wel gewoon effectief, en denial control decks ga ik niet spelen. Persoonlijk heb ik een hou ik er niet van en teferi decks ga ik al helemaal zeker niet spelen, persoonlijk vind ik dit best toxic decks. Je hebt altijd het gevoel dat 1 persoon een potje magic wil spelen en dat de ander iets anders wil doen en alleen jou plezier aan het bederven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
ArgantosNL schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:39:
[...]

Persoonlijk vind ik midrange decks het leukste om mee te spelen, met synergies tussen allerlei kaarten.
Voor RNA had ik al een gate deck gemaakt die niet werkte vanwege te weinig synergies en te weinig kaarten.

Die aggro burn decks zijn zijn minder leuk maar wel gewoon effectief, en denial control decks ga ik niet spelen. Persoonlijk heb ik een hou ik er niet van en teferi decks ga ik al helemaal zeker niet spelen, persoonlijk vind ik dit best toxic decks. Je hebt altijd het gevoel dat 1 persoon een potje magic wil spelen en dat de ander iets anders wil doen en alleen jou plezier aan het bederven is.
Ik vind spelen tegen control vooral saai. Doe mij maar een beetje tempo in het potje.
Als het even kan wil ik wel dagelijks een potje of vier winnen voor de dailies. Dan zitten die trage control potjes aardig in de weg.

Dat is dan ook wel weer het leuke aan RNA draft, minder last van uitgebalanceerde control decks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
nu is er weer een constructed event, gratis kassa ook weer, gisteren even 1 run gedaan hiervan, 500 gold winst en 2 rares er bij. ging weer prima. gratis rares lopen nu hard op. Weer gespeeld met red burn deck, maar daar moet je van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
boemmie schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:24:
nu is er weer een constructed event, gratis kassa ook weer, gisteren even 1 run gedaan hiervan, 500 gold winst en 2 rares er bij. ging weer prima. gratis rares lopen nu hard op. Weer gespeeld met red burn deck, maar daar moet je van houden.
Haal je daar echt consistent het maximale aantal wins? Het valt bij mij met red burn nog wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:25
Mugwump schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:11:
[...]

Een midrange deck hoort van aggro te winnen, dat is waar midrange decks voor gemaakt zijn.
Normaal gesproken doen die 3 archetypes rock-paper-scissors inderdaad:
Aggro verslaat control
Control verslaat midrange
Midrange verslaat aggro

Als je tegen mono red een x/4 kunt droppen dan is dat meestal al een behoorlijke roadblock. Mono red kan het zich eigenlijk niet veroorloven om Lava Coil te spelen omdat die geen damage op de tegenstander kan doen. Meestal kost het ze een creature + burn spell wat je genoeg tijd zou moeten kopen om je eigen removal/volgende dikzak te kunnen spelen.

Zelf speel ik een iets aangepaste versie van Temur Drakes: http://www.starcitygames.com/decks/126952
Ik speel 2 Spell Pierce en een Opt minder en heb hiervoor 3x Fiery Cannonade omdat aggro decks zo populair zijn.

Het is een deck met een learning curve en ik zit maar nipt boven de 50% winrate gok ik, maar het speelt wel heerlijk. Vooral Niv-Mizzet is heerlijk om mee te spelen, daarmee kan je echt potten uit het niets winnen. En Pteramanders zijn aardig goed tegen aggro en best snel in 5/5 te veranderen.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
BSTNjitRam schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:40:
[...]

Een midrange deck hoort van aggro te winnen, dat is waar midrange decks voor gemaakt zijn.
Normaal gesproken doen die 3 archetypes rock-paper-scissors inderdaad:
Aggro verslaat control
Control verslaat midrange
Midrange verslaat aggro

Als je tegen mono red een x/4 kunt droppen dan is dat meestal al een behoorlijke roadblock. Mono red kan het zich eigenlijk niet veroorloven om Lava Coil te spelen omdat die geen damage op de tegenstander kan doen. Meestal kost het ze een creature + burn spell wat je genoeg tijd zou moeten kopen om je eigen removal/volgende dikzak te kunnen spelen.

Zelf speel ik een iets aangepaste versie van Temur Drakes: http://www.starcitygames.com/decks/126952
Ik speel 2 Spell Pierce en een Opt minder en heb hiervoor 3x Fiery Cannonade omdat aggro decks zo populair zijn.

Het is een deck met een learning curve en ik zit maar nipt boven de 50% winrate gok ik, maar het speelt wel heerlijk. Vooral Niv-Mizzet is heerlijk om mee te spelen, daarmee kan je echt potten uit het niets winnen. En Pteramanders zijn aardig goed tegen aggro en best snel in 5/5 te veranderen.
Mwoah, als ik mono red speel, dan zijn de x/4 niet zo'n heel groot probleem. Met de toevoeging van Skewer, light the stage en tin street dodger heb je een nog grotere turbo en ben je nog minder afhankelijk van (blockable) combat damage. Met een goed getimed flame of keld doen twee tin street dodgers met unblockable ook behoorlijk pijn.
Het enige wat je aan pure combat damage hebt zijn Ghitu lavarunners. En die heb je dan bovendien nog vooral in je deck om wizard's lightning voor 1 mana te casten. Goblin Chainwhirlers zitten er toch vooral in voor de 1 damage al is je tegenstander aardig de lul als hij die niet kan blocken want dan gaat het wel heel hard.
Fiery cannonade / ritual of soot / settle the wreckage kunnen inderdadad wel irritant zijn als je net even veel creatures en weinig burn krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
ik heb redelijk wat wins met mono red. midrange is over algemeen niet zo'n issue, zeker niet als je light the stage pakt waardoor je gewoon extra kaarten pakt. met mono red heb ik niet eens een sideboard. Ben hierdoor wel bezig om mijn midrange deck te bouwen op basis van explore. Enige run die ik gisteren heb gedaan is een 7-1 van het contructed event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Ik ben het eens met jullie dat mono rood enorm sterk is (wat nog eens versterkt wordt door best of 1), maar als iets toch een lastige matchup is, dan hoort het midrange te zijn :P Al zeker Golgari/Sultai midrange met Wildgrowth Walker (public enemy #1 van mono rood) en in mindere mate Hydroid Krasis.

Ben zelf een beetje uitgekeken op mono rood, zeker nu de constructed events mindere rewards hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 06:30

Vinno

Dat is ook!

Topicstarter
Mugwump schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:19:
[...]

Mwoah, als ik mono red speel, dan zijn de x/4 niet zo'n heel groot probleem. Met de toevoeging van Skewer, light the stage en tin street dodger heb je een nog grotere turbo en ben je nog minder afhankelijk van (blockable) combat damage. Met een goed getimed flame of keld doen twee tin street dodgers met unblockable ook behoorlijk pijn.
Het enige wat je aan pure combat damage hebt zijn Ghitu lavarunners. En die heb je dan bovendien nog vooral in je deck om wizard's lightning voor 1 mana te casten. Goblin Chainwhirlers zitten er toch vooral in voor de 1 damage al is je tegenstander aardig de lul als hij die niet kan blocken want dan gaat het wel heel hard.
Fiery cannonade / ritual of soot / settle the wreckage kunnen inderdadad wel irritant zijn als je net even veel creatures en weinig burn krijgt.
Lekker deckje, ben er nu ff mee aan het rommelen, thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
BSTNjitRam schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:47:
Ik ben het eens met jullie dat mono rood enorm sterk is (wat nog eens versterkt wordt door best of 1), maar als iets toch een lastige matchup is, dan hoort het midrange te zijn :P Al zeker Golgari/Sultai midrange met Wildgrowth Walker (public enemy #1 van mono rood) en in mindere mate Hydroid Krasis.

Ben zelf een beetje uitgekeken op mono rood, zeker nu de constructed events mindere rewards hebben.
Ik heb GW token / convoke deck die ik erg leuk vind om te spelen. Tegen mono red is het dan vooral zaak om saprolings / history of Benalia vroeg te kunnen spelen om burn kaarten af te leiden / te blocken. Als ze niet heel hard gaan en je curve is goed kun je er in de derde beurt ook een Venerated Loxodon tegenaan gooien om je legion's landing token en saprollings gelijk te boosten en een 4/4 neer te gooien.
Ik heb ook wel eens mono reds gelijk één van m'n twee saprolings van het bord zien vegen met een lava coil. Dan heb je je eigen deck niet helemaal begrepen. :P

Black / White lifegain met Ajani's Pridemate e.d. heb ik ook nog wel een tijdje gespeeld maar daar mis ik toch de juiste lands voor waardoor ik veel te vaak color screw heb. Met afterlife en de nodige kaarten in RNA zou het wel eens leuk zijn om een variant op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Tijd om de singleton decks weer af te stoffen.
Vanaf morgen is er weer een (gratis) event waarbij je alternate art Duress (voor 1 t/m 4 wins) en Ghalta (voor de volle 5 wins) kunt winnen. De vorige rare kon me niet zo bekoren (Fireminds) maar voor een Ghalta ga ik mijn best wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
ooow, kijk, dat is leuk om voor te spelen inderdaad
eens een singleton deck maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Flinke update vandaag, ongeveer 2GB. Veel mensen die nog aan het downloaden waren kennelijk, want de match up wachttijd was gemiddeld een minuut of twee. :P

Wel aardig wat interessante veranderingen
-The non-active player timer no longer resets between phases. This should significantly reduce the amount of time an opponent has to stall.
-Nexus of Fate vonden ze toch niet zo leuk kennelijk, die is gebanned in best of one.
-Er zijn wat changes aan de timer, waardoor tegenstanders minder zouden moeten kunnen vertragen.
-In play mode testen ze een algoritme om wat minder vaak mana flood / mana screw achter elkaar te krijgen. Zou wel fijn zijn, want ik heb echt het idee dat dat soms vele potjes achter elkaar optreedt (en dan niet omdat je deck een verkeerde hoeveelheid land heeft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:29
Sommige opponents, zo traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaggggg...

Elk kaartje bestuderen (je zit op goud, alle kaarten heb je inmiddels wel gezien die popi-jopi zijn)
Elke move bijna alle tijd gebruiken voor je een stap verder zet

Zucht... Frustreert mij de laatste tijd een beetje...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
SkyStreaker schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:17:

Elk kaartje bestuderen (je zit op goud, alle kaarten heb je inmiddels wel gezien die popi-jopi zijn)

Ik kan daar ook erg slecht tegen. Ik speel als ik haast heb ook geen ranked. Als het dan zo traag gaat dan vind ik het ook niet erg om te conceden en in dezelfde tijd gewoon twee potjes te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Eindelijk diamond bereikt, maar wat is de meta saai zeg. 50% aggro 40% controle.

Control is echt het saaiste om tegen te spelen, het is letterlijk 1 persoon die een kaart spel speelt tegen iemand anders die steeds nee zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
SkyStreaker schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:17:

Dan moet je 1 rang stijgen denk ik. De game is in beta dus je moet de noobs effe voorbij, beste manier lijkt me 25 euro er tegen aan gooien. Ik speel het spel sinds 3 of 4 dagen met die 5 euro aanbieding erbij en vind het allemaal wel prima gaan. 24 jaar geleden speelde ik ook MGT, het blijft leuk en de potjes duren geen uren wat ook prettig is. Het enige wat ik niet prettig tot zover vind is spelen tegen zijn tokendecks, omdat ik dan zoveel in iemand anders zijn beurt op de knop resolve moet drukken. Irritant is dat, maar automatiseren doe ik nog niet want wat als de tegenstander er wat spells tussendoor gooit die ik dan niet meer kan counteren ofzo. In dat opzicht is spelen tegen Ajani-decks wel irritant en laat deze nou net in zijn op Arena.

Nog steeds lijkt MGT na 20 jaar het beste kaartspel ter wereld. Wel vind ik de prijzen te hoog en wat je ervoor kunt kopen niet aansluiten zodat je ook echt alle daimonds kunt opmaken, dat frustreert mij een beetje. Wel een erg verslavend spel, nog steeds.

Ik heb alle wildcards nog niet gebruikt, leek me zonde met niet al teveel knowhow over de kaartjes in Arena. Maar ik heb wel een deck kunnen maken uit de decks die beschikbaar zijn voor mij na 3 dagen intensief spelen. Een 2tone dinodeck.

https://mtgarena.pro/deck...days-of-play-and-5-spent/

Komende tijd extra kaartjes toevoegen. Het enige probleem dat Arena wel heeft is dat als je 1 kaart mist, je pech hebt. Je kunt de kaart niet single bijkopen ofzo en moet nog packs kopen, wel jammer. Misschien komt dit nog, aan de andere kant is het ook wel weer hun verdienmodel dusja.

[ Voor 26% gewijzigd door govie op 05-03-2019 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSTNjitRam
govie schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:41:
[...]
...Het enige wat ik niet prettig tot zover vind is spelen tegen zijn tokendecks, omdat ik dan zoveel in iemand anders zijn beurt op de knop resolve moet drukken. Irritant is dat, maar automatiseren doe ik nog niet want wat als de tegenstander er wat spells tussendoor gooit die ik dan niet meer kan counteren ofzo. In dat opzicht is spelen tegen Ajani-decks wel irritant en laat deze nou net in zijn op Arena.
Er is tegenwoordig een "Resolve all" button. Hiermee laat je alles wat op de stack ligt resolven zonder dat je elke keer op "Resolve" hoeft te klikken. Je zegt alleen OK tegen de spells en abilities die al op de stack liggen. Dus als je tegenstander er nog een spell tussendoor duwt dan kan je daar weer gewoon op reageren.
govie schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:41:
[...]

.... Het enige probleem dat Arena wel heeft is dat als je 1 kaart mist, je pech hebt. Je kunt de kaart niet single bijkopen ofzo en moet nog packs kopen, wel jammer. Misschien komt dit nog, aan de andere kant is het ook wel weer hun verdienmodel dusja.
Als je hiermee bedoelt dat je geen kaart kunt craften als je de eerste er nog niet van hebt: Dit klopt niet. Je kan bij de filters de "Not collected" filter aanzetten. Hiermee kan je ook kaarten craften waar je nog totaal geen van hebt. (Kan ook door een lijst te importeren waar de kaart inzit).

[ Voor 38% gewijzigd door BSTNjitRam op 05-03-2019 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
BSTNjitRam schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:59:
[...]

Er is tegenwoordig een "Resolve all" button. Hiermee laat je alles wat op de stack ligt resolven zonder dat je elke keer op "Resolve" hoeft te klikken. Je zegt alleen OK tegen de spells en abilities die al op de stack liggen. Dus als je tegenstander er nog een spell tussendoor duwt dan kan je daar weer gewoon op reageren.

[...]

Als je hiermee bedoelt dat je geen kaart kunt craften als je de eerste er nog niet van hebt: Dit klopt niet. Je kan bij de filters de "Not collected" filter aanzetten. Hiermee kan je ook kaarten craften waar je nog totaal geen van hebt. (Kan ook door een lijst te importeren waar de kaart inzit).
Je overdondert me met krachttermen. :+ Ik ken magic nog van de echte kaartjes. Kan ik gewenste kaarten kraften of zelf maken? Hoe gaat dat, dat is interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
govie schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:06:
[...]

Je overdondert me met krachttermen. :+ Ik ken magic nog van de echte kaartjes. Kan ik gewenste kaarten kraften of zelf maken? Hoe gaat dat, dat is interessant!
Kaarten craften gaat d.m.v. de wildcards en daar heb je het zelf over in je post dus ik denk dat je dat stiekum toch al per ongeluk gelukt is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
BSTNjitRam schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:09:
[...]

Kaarten craften gaat d.m.v. de wildcards en daar heb je het zelf over in je post dus ik denk dat je dat stiekum toch al per ongeluk gelukt is :P
Nee. Ik probeer slim te zijn en ze nog even te bewaren tot het punt dat ik alles in de game heb geprobeerd. Dus ik kan kaartjes die ik niet bezit clonen? Dat is luxe! _/-\o_

Qua video's hoe te spelen zijn de onderstaande kanalen mij aangeraden:
YouTube: LegenVD
YouTube: CovertGoBlue

Daarnaast, heb ik een guthub link waarbij MGTarena.pro alles kunt bijhouden enzo. Ik vind de website MTGarena een beetje onvloeiend werken nog, maar beter dan geen integratie, ik zal het vandaag eens proberen. Langzaam kom ik er wel weer in.

Weet je wat ik zo kicke vind, als je een absolute unit kan spelen, dat is zo kicken! Dan moet ik echt lache achter de pc! >:) Met mijn dinodeck, vind ik de Etali kaart nog het leukste, dan zit ik echt te grinniken. 8)

Afbeeldingslocatie: https://res.cloudinary.com/csicdn/image/upload/c_pad,fl_lossy,h_300,q_auto,w_300/v1/Images/Products/mtg%20art/Rivals%20of%20Ixalan/full/EtaliPrimalstorm.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door govie op 05-03-2019 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Je hoeft er in mijn ogen helemaal geen geld tegenaan te gooien, tenzij je heel fanatiek wilt spelen.
Zo uit m'n hoofd kun je in pakweg de eerste twee weken elke dag een nieuwe starting deck erbij krijgen. Dat levert je al wel een aardige basis aan kaarten op.
Je krijgt gold / kaarten voor het winnen van potjes en daarnaast kun je meedoen aan events om gems te winnen.
Je kunt eigenlijk zonder heel veel bijzondere kaarten best een prima mono red burn deck maken. Kijk bijvoorbeeld naar de mono red best of one build hier. Ik zou de steam kits vervangen en één of twee chain whirlers minder nemen en dan tin street dodgers / Risk factor in je deck stoppen. Hier adviseren ze om Risk Factor niet te nemen, maar dat strookt in mijn ogen niet het feit dat ze er dan wel 4 chainwhirlers inproppen en bovendien is die 8 potentiële damage of card draw heel vaak de finisher in je deck als je tegenstander geen counters speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Bedankt voor de tips! Ik heb wel wat streams van de pro's bekeken gisteren en de dino kaartjes die ik heb spelen hun ook veel in hun redgroene decks (of wat er een beetje op lijkt qua abilities). Nu heb ik vandaag een Nykya of the old ways gekregen, wat ik hun ook heb zien spelen op hun streams, dus misschien dat ik mijn wildcards ga gebruiken voor een roodgroen deck wat lijkt op wat de progamers gebruiken. Maargoed, ik ben huiverig in het gebruiken van mijn wildcards.

Afbeeldingslocatie: https://img.scryfall.com/cards/normal/front/0/d/0dcdad71-323e-41e0-a1b3-9fd5b753e71c.jpg?1549414900

De meeste adviseren om voor een wit monodeck te gaan in de start op basis van Ajani wat je dan kan uitbouwen in de decks die pro's gebruiken met maar een paar extra rares (wat de kosten niet zijn). Wat daarna weer kan worden uitgebouwd richting een b03 deck welke de pro's gebruiken. Het blijkt een zeer of de meest kosteneffectieve route te zijn. Maarja, iedereen speelt die Ajani-decks vaak, dus ik vind het een beetje saai. Ik hou mijn wildcards nog even in de achterzak tot ik zeker weet wat ik wil. Daarna maak ik alles in een swoop op voor een deck wat mij aanspreekt en gedeeltelijk te gebruiken is in b01 en b03 games. Maar een deck op basis van de bovenstaande kaart lijkt me wel grappig, lekker veel absolute units! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Gebruik de wildcards voor decks die je zelf leuk vindt. Al die "pro" en "meta" decks zijn voor de competitieve spelers die met de beste decks willen ranken. Zolang jij plezier haalt uit een dino deck dan is dat prima. Ja, je zal er minder mee winnen dan met een hyper gefocused meta deck, maar de kitchen table magic fase is 1 van de leukste tijden die er is in Magic. Gewoon zelf dingen uitproberen.

Als beginner kan je je in Arena ook beter focussen op een Bo1 deck. Sideboarden is een kunst an sich en daarvoor heb je ook aardig wat kennis van de meta nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• govie
Er is tegenwoordig qua deckbuilden ook wel veel info te vinden, bijvoorbeeld die ene kaart hierboven i.c.m. echte kaarten is een post over met youtube op mtggoldfish. Velen hebben dit al nagebootst in MTGarena, zie youtube. Die blogpost op goldfish legt het ook wel netjes uit wat ze allemaal adresseren tijdens deckbuilden op semipro niveau:
Meer mana
Meer cards
Creaturekillers
Artifactkillers
Enchantmentkillers
Antispellsabilities
Graveyardkillers
Nikya removals

Dat was vroeger wel anders, hadden we allemaal van die onsynergistische decks. :+

[ Voor 21% gewijzigd door govie op 05-03-2019 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSTNjitRam
govie schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:21:
Er is tegenwoordig qua deckbuilden ook wel veel info te vinden, bijvoorbeeld die ene kaart hierboven i.c.m. echte kaarten is een post over met youtube op mtggoldfish. ...
Let er wel op dat beide links verwijzen naar een deck voor het Commander format: Hierin zijn veel meer kaarten legaal dan in Arena te vinden zijn. Een hoop van de genoemde kaarten zal je dan ook niet kunnen vinden binnen Arena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Hoe kan je trouwens zien hoeveel wildcards je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
Rechtsbovenin, in het hoofdscherm bijv. zie je naast je hoeveelheid gold, aan de linkerkant daarvan een symbool. Dat zijn je wildcards :)

Het nieuwe rank-up systeem is wel een beetje apart/bloedsnel. Gewoon in 5 uur tijd bijna rechtstreeks naar gold-tier geramd. Maar daar merk je ook weer meteen dat het wat pittiger wordt, ghehe.

In zoverre, dat ik constant loop te tweaken. Niet goed :+ :F

[ Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 05-03-2019 18:18 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NhxCJVA.png

Dus zoveel cards heb ik voor het uitzoeken om te clonen (zelfs als ik ze niet heb)?

Nikyadeck

Even t.a.v. mijn ultieme Nikya-deck, heb ik een andere approach dan alle andere guides, helaas kan ik het nog niet testen. De meeste spelen met Hydra's (blauw/rood/groen) )die ze kunnen oppompen i.c.m. Nikya's en sommige hebben Ooze op youtube. Ik vind dat oppompen te simpel gedacht en de Ooze adresseert geen problemen die je gaat ondervinden zonder spells. Beide decks lijken m.i. niet erg synergistisch met de Nikya's vind ik als noob, dus ik heb de oude concept van MTGGoldfish geprobeerd overeind te houden. Ik ga dus uit van alleen beesten, zo heb ik een nikyaremoval niet nodig en heb meer plek voor meer monsters. Zodoende probeer ik om kaarten weg te spelen via creature-abilities en kom uit op dit 64 kaartendeck Nikya-deck.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vGgwVYT.png

Mana (8 creatures excl de Nikya's)
Draw (6 creatures)
Tegen creatures (6 creatures, 4 doen vijf damage en 2 pompen creatures op)
Tegen artifacts & enchantments (4 creatures)
Antispell abilities (4 monsters met hexproof)
Minder mana & trample (8 creatures, Nikya's & Goreclaw's)
Vleugels (6 creatures tot oneindig, tis vooral voor nood om te kunnen blocken enzo)
Reusachtige monsters voor de animaties om te kunnen grinneken (2 creatures oftewel 2 Ghalta's)
Graveyard (2 instants)
Mountains ( 8 )
Islands ( 8 )
Combolands ( 8 )

Die regenisis instants gebruik ik als failsafe als er geen nikya's meer zijn op het veld of in het drawstapel, zo kan ik met 1 kaart er 2 terughalen.
Het zal wss wel totaal gaan falen, maar heb zin in om te falen met dit gedoe! :+ En veel van de creatures die ik mis zitten ook veel uncommons dus dat is redelijk snel gefixed. Nog eens een weekje de streams in de gaten houden en een beetje proeven, kijken hoe hun het doen als semipro's.

Edit: Als ik ultime Nikyadeck omturn in wildcard-optimaal-nikyadeck dan kan het maken met de wildcards die ik nog heb, is ie wel ietsje anders maar scheelt niet veel:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V7O63sf.png

[ Voor 5% gewijzigd door govie op 05-03-2019 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Volgens mij klopt het niet bovenin, ik zie geen wildcards maar hoeveel kaartjes je bij elkaar hebt gesprokkeld. Als ik het deck uitdun tot een aantal clone kaartjes, dan vertikt hij het nog steeds om het deck te complementeren. Maar dit is het geworden met maar een paar wildcards!

https://mtgarena.pro/decks/oldgeezers-nikyadeck/

Eerste game ermee gespeeld en gewonnen! :+ _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door govie op 05-03-2019 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
is het niet handig om iets van ooze in te gooien(die mythic van huidige serie), met de hoeveelheid mana die je kan genereren met dit deck kan je absurd goed je mana in dumpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
Dikke vinger naar de tegenstander die steeds "nee" zegt XD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dtQKPVFHqf2beE7I192ZVYA9/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
boemmie schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:46:
is het niet handig om iets van ooze in te gooien(die mythic van huidige serie), met de hoeveelheid mana die je kan genereren met dit deck kan je absurd goed je mana in dumpen
Dat klopt inderdaad, maar ik gebruik nu kleinere oppompbare monsters met trample + ooze qua damagedealers. Dit nadat ik vaak de game al had verloren voordat de Nikya op de tafel lag en ik daarmee de wedstrijd in mijn voordeel kon beslechten.

https://mtgarena.pro/decks/tramplooze-deck/

Daarnaast heb ik 2 Gruul spellbrekers met ook lage manakosten erin gepropt van mijn laatste rares op Account A (ik heb er twee, eentje voor Nikya en de tweede serieuzer). Hiermee ik hoopte dat de hex op mezelf in mijn eigen beurt me het leven tegen blauw wat dragelijker zo kunnen maken mits ze hem niet counteren als ik hem summon. Ook zitten er 2x Enchantment Mhyth of the wild in, ik vind het een beetje redundant, maargoed iedereen doet het. Je kunt letterlijk blijven summonen tot je library bijna op is in 1 beurt met 3 whisperers op tafel. Ja, het is heel vet om te spelen nikya+ooze combo, maar 30% van de games zijn tegen monodecks of die eteri-decks en dat ga je vaak niet winnen.

Groen/wit Ooze van MTGJeff op youtube
Ik heb ook een deck gezien groen/wit met ooze op youtube. Voor ranked lijkt me die wat beter en omdat je begint met de standaard Ajani lifegain combo's om de boel te rekken tot je je ooze kan spelen. Maar het nadeel van deze kleurencombo is weer dat als je ooze er ligt, je te weinig mana hebt om snel te "rampen" (noemen ze dat toch?). En daarnaast is een ooze zo getorpedood dus om alles daarop te gooien. Daarnaast heeft hij veel rare en mythic kaartjes die je met groen/rood nie nodig hebt.

Groen/Blauw Ooze van diverse spelers op youtube
Daarnaast heb ik ook een Ooze decks gezien van blauw/groen. Dit omdat je met Ooze counters krijgt en blauw veel monsters die daar iets mee kunnen en je hebt duplicate, is wel interessant. Daarnaast heb bij blauw heb je meer draw/explore mogelijkheden dan bij wit of rood. Wel een stuk duurder qua wildcards door alle rares en mythic's net als bij wit. Ik heb geen idee hoe goed het is, maar lijtk me ook te traag als je wilt winnen via de Ooze.

Ik ben van mening dat Ooze in ranked sowieso niet haalbaar is in het eerste jaar dat je MTGA speelt (behalve groen/rood) maar dan kan je niet nooit meer wisselen van deck. Dit omdat 4 mythics vragen om 24 wildcards om overpowered te kunnen zijn. M.i. ben je beter af met Tendershoot Dryad, welke veel minder mana opsoupleerd waardoor je deck een stuk sneller is. Daarnaast is er ook nog een elvendeck van groen, erg sterk. Maargoed, als je een diepe portomonee hebt, lekker doen die ooze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
De top10 decks met een noobfriendly uitleg op 8 maart 2019 dus vrij recent.

https://www.gamersdecide....s/10-best-mtg-arena-decks

Ik heb de meeste in mijn decklist gezet voor ooit. Die Mardu Hero lijkt me geweldig om te spelen wel heel duur qua rares/mythics! Golgari Midrange heeft het voordeel dat hij simpele groene kaartjes heeft dus dat heb je wat sneller bij elkaar wat er als deck op lijkt (hoeft niet 100% overeen te komen).

[ Voor 3% gewijzigd door govie op 11-03-2019 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Ik ben toch niet echt fan van Monored zoals ze hem hier neerzetten. Met vier chainwhirlers en vier EFs heb je best 'dure kaarten'. Alles was duur is leent zich ook erg goed voor counter en removal. Steam kit is ook zo ongelooflijk kwetsbaar en is eigenlijk gewoon een vertragende kaart in je deck. Ik zou voor Flame of Keld gaan en dan nog iets als tin street dodger erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Op mijn 2de serieuzere account moet ik nog een tweetal dagen quests doen voor decks. Maar voor het welbekende Lifegain Aggro Deck van legendVD heb ik nu nog maar 15 commons en 12 uncommons nodig (en dan mag ik nog 2 decks gratis ontvangen). Hierdoor hoef geen rares of mythic wildcards op te soupleren wat ik bij de meeste decks wel moet.
Rood is vaak te nukerig voor mijn zin, maar er bestaat ook een Red Goblins of Calamity deck met maar 2 rares erin. Hierbij maak je veel 1/1 monsters en dan val je aan met Cavalcade of Calamity en is ie dood. Ik zit eraan te denken om met deze decks twee eens serieus te beginnen in ranked. 2 rares opofferen aan Legion Warboss hoeft nog niet zo heel erg te zijn, al zijn het wel tegenstrijdige kaartjes dus misschien kan ik een uncommon erin proppen ipv 2 warboss.

Afbeeldingslocatie: http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=452859&type=cardAfbeeldingslocatie: https://cdn1.mtggoldfish.com/images/gf/Cavalcade%2Bof%2BCalamity%2B%255BRNA%255D.jpg

Beide links hebben een video met een uitleg voor noobs:

White Lifegain Aggro : https://aetherhub.com/Deck/Public/72366
Red Goblins of Calamity : https://www.mtggoldfish.c...mity-standard-magic-arena

[ Voor 3% gewijzigd door govie op 11-03-2019 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:54
Spelen jullie bo1 of Bo3?

Ik heb ondertussen Mythic gehaald met een verzameling Mono green stompy kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
als ik snelle wins wil is het bo1 red burn, bo3 zit ik op dit moment op mono blue tempo.

wil zelf nog white wheenie afmaken en een golgari midrange. Maar heb te weinig wildcards om dat af te maken. Rare wildcards te kort, heb mythics over.......

[ Voor 48% gewijzigd door boemmie op 11-03-2019 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
boemmie schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:17:
als ik snelle wins wil is het bo1 red burn, bo3 zit ik op dit moment op mono blue tempo.

wil zelf nog white wheenie afmaken en een golgari midrange. Maar heb te weinig wildcards om dat af te maken. Rare wildcards te kort, heb mythics over.......
Ik schat 8 mythic in Mardu Hero, ben je al een eind op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
oops.

[ Voor 97% gewijzigd door govie op 11-03-2019 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
boemmie schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:17:

BO1 red burn is ook mijn keuze voor snelle wins.

Rare wild cards zijn ook schaarser dan mythic in verhouding tot wat je vaak nodig hebt.
Ben zelf nu aardig aan het hoarden qua kaarten en wild cards. Moet nog gaan verzinnen wat een volgend deck zal worden. RNA heeft toch niet heel veel toegevoegd wat echt leuke decks mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
volgende serie bevat trouwens 36! planeswalkers, dus spaar je geld voor dan zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
In april kwam er toch iets nieuws? Even inhouden en dan boem, de portomonee trekken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boemmie
gewoon gold niet uitgeven tot eind april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Je naam eer aan doen Boemmie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Ik weet dat velen verder zijn dit spel dan maar heb wel een mooie feature gevonden in een tracker website. Nou zijn er meerdere trackers en sommige kunnen ook de decks van je tegenstander weergeven, welke mijn tracker mtgarena.pro niet kan. Maar ik kan wel zien hoeveel packs ik nog moet bemachtigen om het deck compleet te maken via alleen wildcards. Dus ik heb alle metadecks ingevoerd en weet nu precies hoeveel packs ik nog moet winnen (of kopen) om het deck compleet te maken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mQ2gdYq.png

Dus het Merfolk metadeck kost me €20,-- aan packs en het Mardu Hero Deck €150,-- als ik geen packs wil gaan grinden via dagelijkse opdrachten. Nou kom je uiteindelijk wel iets goedkoper uit omdat de berekening niet de kaarten meeneem die je hit als je pack opent, maar alleen de wildcards. Maar dan nog is het een aardige indicatie. Als je net pas begint met MTG Arena is dit wel een handige feature die bepaalde deckdoelen iets realistischer kan bijstellen.
Dus voor mij is Mardu Hero geen optie en merfolk is te saai. Dus Lifegainaggro kan ik al maken zonder rares op te maken. Waarna misschien stompy RNA (elvendeck) haalbaar is op zeer korte termijn, als ik nog even wat wildcards kan scoren.

[ Voor 22% gewijzigd door govie op 12-03-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Merfolk was m'n initiële start deck en die vind ik nog steeds wel heel tof spelen. Je bent helaas een beetje kwetsbaar tegen kaarten als deafening clarion en ritual of soot of in mindere mate grote creatures (daarom kom je met unblockable en uiteindelijk tempest / sleep wel omheen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
Momenteel speel ik dit deck:

https://aetherhub.com/Deck/Public/84599

Land is nog niet optimaal, maar het deck is vrij succesvol. Teferi is niet echt nodig en zit nog te twijfelen of ik hem moet vervangen met bv een rootsnare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
General_Snuss schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:08:
Momenteel speel ik dit deck:

https://aetherhub.com/Deck/Public/84599

Land is nog niet optimaal, maar het deck is vrij succesvol. Teferi is niet echt nodig en zit nog te twijfelen of ik hem moet vervangen met bv een rootsnare.
speelt dit niet ongelovelijk saai?
enige win condition die je hebt is je deploy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
boemmie schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:38:
[...]

speelt dit niet ongelovelijk saai?
enige win condition die je hebt is je deploy
Meeste control decks zijn saai op het eerste oog. Meeste tegenstanders geven ook op als de combo af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Ik ben begonnen aan ranked. Heb ervoor gekozen om dus niet Tactical Assault zoals legendVD met -/+10c -/+10unc te upgraden, ik heb maar 2 common wildcards gebruikt voor 2x Queen's commision omdat ik deze ook in een vampiredeck zou kunnen toepassen. Ik wil al die uncommon wildcards bewaren, want er zijn veel uncommons die heel erg goed zijn. Toch lullig als je dadelijk 2 uncommons mis voor het eerste echte deck. Eind april ga ik die wildcards gebruiken als een nieuwe editie beschikbaar is. Ik heb alle kaartjes die ik niet had vervangen volgens legendVD opzet vervangen door minder optimale kaartjes met hetzelfde doel. Ook best en na een aantal wedstrijdjes nu al bronze3, ik kan Mythic al ruiken! Moet nie gekker worden! :>

https://mtgarena.pro/decks/tact-assault-bo/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FY4TtaK.png

66,67% winrate

[ Voor 19% gewijzigd door govie op 12-03-2019 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boemmie
govie schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:22:
Ik ben begonnen aan ranked. Heb ervoor gekozen om dus niet Tactical Assault zoals legendVD met -/+10c -/+10unc te upgraden, ik heb maar 2 common wildcards gebruikt voor 2x Queen's commision omdat ik deze ook in een vampiredeck zou kunnen toepassen. Ik wil al die uncommon wildcards bewaren, want er zijn veel uncommons die heel erg goed zijn. Toch lullig als je dadelijk 2 uncommons mis voor het eerste echte deck. Eind april ga ik die wildcards gebruiken als een nieuwe editie beschikbaar is. Ik heb alle kaartjes die ik niet had vervangen volgens legendVD opzet vervangen door minder optimale kaartjes met hetzelfde doel. Ook best en na een aantal wedstrijdjes nu al bronze3, ik kan Mythic al ruiken! Moet nie gekker worden! :>

[Afbeelding]

66,67% winrate
ik zou die laatste 2 kaarten er toch nog uithalen. Kwa percentage dat je een would like to have card trekt wordt dan beter, beste is om max op het minimale aantal kaarten te gaan zitten. Meer kaarten is minder kans om de kaart te trekken die je nodig hebt.
SUsupicious bookcase zou een van de kaarten zijn die ik er uit zou gooien.
mogelijk ook het verwijderen van een extra land. Als je naar je curve kijkt zit het overgrote deel op 2 mana cost.

[ Voor 4% gewijzigd door boemmie op 12-03-2019 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
govie schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:22:

[Afbeelding]

66,67% winrate
Die wincurve vlakt wel af als je op hogere ranks komt hoor en bovendien stijg je op bronze harder door wins. :P
Waarom gebruik je overigens geen Conclave Tribunal ipv Hieromancers Cage?

Bright Reprisal is ook wel erg situationeel en prijzig. Als je om card draw verlegen zit, dan zou ik Dawn of Hope overwegen gezien het feit dat je wel de nodige life gain in je deck hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Bedankt voor jullie inbreng, die manakost is ook te hoog van beide kaartjes maar het is een tradeoff. Ik heb eerst gespeeld zonder die twee kaartjes, maar ik heb meer draw nodig want ik sta te vaak met lege handen en wil er geen wildcards aan uitgeven voorlopig. Dus als het niet werkt, dan gooi ik ze er wel weer uit. In ieder geval bedankt voor jullie inbreng waar ik het in kan vinden. Ik zal wel minder land in stoppen, dat is een slim idee.
De suspicious bookcase wint mij games serieus. Vaak als de grotere op tafel komen, dan kan ik niet meer winnen, maar met de active dan is 1 creature unblockable. 1 is te weinig en had er liever 2 in het deck gehad maar ik moet ergens mee starten. Op mijn andere account heb ik een monored deck met 4 charging tuskodons i.c.m. met een aantal bookcases, 2 hits en het is over. Die bookcase vind ik wel leuk ja, maar 1tje is onzinnig maar voorlopig " wir schaffen das".

Edit: 2 minder landjes erin zitten, kom uit op 60 kaartjes. 2 winstpartijen en nog 100%.

Edit 3: Silver t4 :o

[ Voor 46% gewijzigd door govie op 12-03-2019 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Ik zit volgens mij met het huidige witte deck vast op zilver t1, opzich niet gek met een investering van 2 common wildcards. Over 16 packs heb ik 4 mythic wildcards en 8 rares + rest, waar ik dan iets mee moet gaan maken zodra dat nieuwe gedoe uit is, dus iedere dag de opdrachtjes doen is het devies. Dan kijk ik daarna wel effe hoe en wat.

The long wait has arrived!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Heb het white aggro deck eens bekeken en 2 BomBs van de B.R.E.A.D. methode leek me te weinig. Dus ik heb het white aggro deck omgeturnd tot een white/red aggro deck wat me van zilver naar goudrang heeft gebracht:
  • Zo heb ik nu 3 Herioc Reinforcements naast 2 Pride of Conquerers oftewel 150% meer kans op een game beslissende kaart;
  • 4 Ajani, 1 healerhawk, 3 leons, 3 impassionate orrator en 3 queens comminsion erin zitten wat niet zat in het white aggro deck van legendVD. Zo heb ik toch extra lifegain i.c.m. met de 3 herioc reinforcements en groeit de Ajani. Dat werkt want die vreet revomalspells en tegen rood blijf ik langer in de race voor die ene gamechanger wat soms echt werkt. Daarnaast is het ook een diversion want je verwacht een Ajani-deck maar je krijgt een aggrodeck op je flikker als tegenstander;
  • Ik heb er ook nog 2 Sunhome stalwart en 2 knightspledge erin zitten. Is niet gamechanging maar wel samen een goede combo want +4/+4 met mentor is chill i.c.m. lifestail-tokens en Ajani.
  • Daarnaast heeft rood een paar leuke common en uncommon creatures. Zo is Raptor hatchling en Relentless Raptor wel interessant voor een aggrodeckje vanuit de basisdeckjes. Het is toch een soort evasion want blokken willen ze hem vaak niet als ze het weten, dus heb je een soort unblockable of een soort wall. Maar veel mensen in goud en daaronder die doen maar wat, dus als je mazzel hebt dan heb 3/3 trample kaart op de tafel in beurt 2.
  • Nadeeltje van mijn deck is dat heiromancer cage 4 mana kost wat eigenlijk niet goed rijmt de rest. Misschien dat ik dat kan aanpassen om de volgende tranche makkelijker te bereiken dankzij vroeger removal beschikbaar te hebben zonder wildcards te gebruiken. Daarnaast mis ik veel draw, want na beurt 15 heb ik geen kaarten meer in handen hoor. Maargoed, wildcards er aan uit geven dat wil ik nog niet;
  • Ik ben wel wat roestig, soms vergeet ik op tijd de Pride of Concuruers op de gooien. Dat is allemaal heel lastig want creatures kunnen ook weer verschillen ofzoiets en daar moet je eigenlijk rekening mee houden. Als ik schat verlies ik 15% tot 25% onnodig denk ik (vooral tegen blauw), dus er is nog ruimte voor verbetering van mijn spel, deckonafhankelijk gewoon puur dom handelen.
Na beurt 15 houdt het voor mij op en meestal omdat ik pas 3 landjes heb en de removals niet kan spelen. Misschien toch eruit flikkeren die 4 cages en wat meer kaartspeficieke removals erin doen denk ik. En na kaart 25 schei ik er vaak mee uit want ik heb geen grotere beessies dan Leonin Warleader en heb totaal geen draw.
Maar toch Gold tier 4, niet slecht. 8) Voor het onderstaande deck heb ik 2 wildcards gebruikt voor 2 Queens Commisions, meer niet. O-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U1hRSxg.png

Edit: Heb een tweede hero of precinct one uit een pack gekregen, als deze trend doorzet is dat mardu metadeck wat 150 packs weg is op dit moment, zo voor de bakker! 8)

[ Voor 15% gewijzigd door govie op 16-03-2019 11:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Voor degenen die interesse hebben in het spelen van de limited formats die Arena biedt, wilde ik de 'Limited Resources' podcast aanbevelen;

http://lrcast.com/about/

Leerzame discussies over draft en sealed voor zowel beginnende als meer ervaren spelers.

Constructed: Silver || Limited: Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
6 Weken tot War of the Spark, nu ben ik de wildcards al aan het opsparen en verwacht rond 3 mei 12 rares en 5 Mythic wildcards te bezitten zonder extra packs te kopen, als het eenmaal zover is. Maar is het ook verstandig goud op te sparen tot aan 3 Mei voor draft? of hoe doen jullie dat qua zoveel mogelijk packs te bemachtigen als de expansie er is?

[ Voor 10% gewijzigd door govie op 19-03-2019 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
govie schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:31:
6 Weken tot War of the Spark, nu ben ik de wildcards al aan het opsparen en verwacht rond 3 mei 12 rares en 5 Mythic wildcards te bezitten zonder extra packs te kopen, als het eenmaal zover is. Maar is het ook verstandig goud op te sparen tot aan 3 Mei voor draft? of hoe doen jullie dat qua zoveel mogelijk packs te bemachtigen als de expansie er is?
Spaar goud als een malle, aangezien dat inmiddels niet heel erg moeilijk is <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Ligt er ook maar net aan hoe goed je bent in draft / sealed. Als je je gold efficient kunt omzetten in gems, dan kun je nog flink wat kaarten uit huidige edities verdienen en tegelijkertijd gems sparen voor events of packs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  1. Ik ben nog redelijk nat achter de oren, dus als ik goud zou sparen dan koop ik er packs voor van 1000 goud denk ik. Dus dan ga ik vanaf nu ook maar goud opsparen. Dus dat is ongeveer 40 packs mits we ze ook voor goud kunnen kopen, dat is immers nog onzeker lijkt me.
  2. Ik zou toch met de cards die ik al bezit+redelijk dicht bij een degelijk wit/rood of wit/groen moeten kunnen zitten op basis van war of the spark. 17 rare & mythic kaarten zijn dat er in theorie die ik van de nieuwe serie heb en dan gaan er 24 landjes vanaf, dus dan nog 19 (un)commons bijleggen of aanvullen met kaartjes die ik al heb zoals 2x hero of precinct one en Herioc Reinforments enzo. Dus een mythicwaardig deck, klinkt mij als haalbaar doel in de oren. Rond +/-27ste April is War of the Spark al online op Arena. Ik zou het wel leuk vinden als ik zo nu en dan tegen een bekende streamer kon spelen.
Edit: Toch betwijfel ik dat War of the Spark packs met goud te koop zijn. Uit monetair oogpunt is dit niet een stabiele strategie om je bigfish gratis packs te laten farmen via goud. Als ik 1 maandje goud spaar dan heb ik 40 packs gratis oftewel €50,-- aan waarde. Daarom verwacht eigenlijk dat je ze alleen kunt kopen via gems. Hoe zien jullie dat?

[ Voor 36% gewijzigd door govie op 20-03-2019 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
govie schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:11:
  1. Ik ben nog redelijk nat achter de oren, dus als ik goud zou sparen dan koop ik er packs voor van 1000 goud denk ik. Dus dan ga ik vanaf nu ook maar goud opsparen. Dus dat is ongeveer 40 packs mits we ze ook voor goud kunnen kopen, dat is immers nog onzeker lijkt me.
  2. Ik zou toch met de cards die ik al bezit+redelijk dicht bij een degelijk wit/rood of wit/groen moeten kunnen zitten op basis van war of the spark. 17 rare & mythic kaarten zijn dat er in theorie die ik van de nieuwe serie heb en dan gaan er 24 landjes vanaf, dus dan nog 19 (un)commons bijleggen of aanvullen met kaartjes die ik al heb zoals 2x hero of precinct one en Herioc Reinforments enzo. Dus een mythicwaardig deck, klinkt mij als haalbaar doel in de oren. Rond +/-27ste April is War of the Spark al online op Arena. Ik zou het wel leuk vinden als ik zo nu en dan tegen een bekende streamer kon spelen.
Edit: Toch betwijfel ik dat War of the Spark packs met goud te koop zijn. Uit monetair oogpunt is dit niet een stabiele strategie om je bigfish gratis packs te laten farmen via goud. Als ik 1 maandje goud spaar dan heb ik 40 packs gratis oftewel €50,-- aan waarde. Daarom verwacht eigenlijk dat je ze alleen kunt kopen via gems. Hoe zien jullie dat?
zo zie ik hem zeker niet.
bij elke nieuwe serie zijn packs gelijk te koop met gold.
ook de drafts zijn gelijk met gold te doen of met 750 gems.
Zie dan ook niet dat ze dit aanpassen voor de release van een normale expansion, als ze bijvoorbeeld de masters serie zouden introduceren zou ik dat eerder verwachten, maar die hebben te weinig waarde in arena, maar veel meer waarde in mtg online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Het hele freemiummodel is nu juist gericht op een fatsoenlijke hoeveelheid functionaliteit 'gratis' bieden.
Voor de casual spelers die niet elke dag pakweg een uur te spenderen hebben om alle rewards binnen te harken is het ideaal dat je gewoon gems kunt kopen en zo toch snel kaarten kunt vergaren.
Voor de fanatiekere spelers geldt juist weer dat ze z.s.m. alle kaarten willen hebben om die optimaal te benutten en dan is de free variant niet snel genoeg. Je leest ook juist klachten online van mensen die aangeven dat het geldklopperij is omdat je als serieuze speler niet snel genoeg kaarten voor al je decks kunt verkrijgen zonder te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee

embee

Ik koop nooit packs.

Mijn redenering komt van het spelen met paper magic. Met paper magic koop ik nooit packs om gewoon open te maken. Als ik de packs gebruik in een draft, haal ik er namelijk meer waarde uit. Ik kan dan een draft spelen en de kaarten heb ik dan toch. Het alternatief is dat ik precies dezelfde kaarten heb, maar de kans op een draft gemist heb.

In Arena ligt het natuurlijk iets anders; als je packs koopt is het enige wat je er mee kunt doen open maken. Maar als je een draft doet, krijg je maar 4 gegarandeerde rares/mythics voor 5000G, waar packs er één meer geven.

Echter bij een draft win je ook gems. Je zou dan ongeveer 1/4 van de entry van een nieuwe draft moeten winnen om ongeveer gelijk te zijn met packs kopen en openen. Als je gemiddeld twee keer kunt winnen per draft haal je dat al.

Dat lijkt me goed te doen en geeft het voor mij een duidelijke meerwaarde om te draften van mijn gold ipv packs kopen. Ik vind draften leuk :)

Addendum:
Vind je draften niet leuk of wil je meteen bij een nieuwe set zoveel mogelijk van de nieuwe kaarten, dan kom je er niet onderuit om packs te kopen, want dat kost een stuk minder tijd dan er voor draften...

[ Voor 10% gewijzigd door embee op 20-03-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
embee schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:45:
Ik koop nooit packs.

Mijn redenering komt van het spelen met paper magic. Met paper magic koop ik nooit packs om gewoon open te maken. Als ik de packs gebruik in een draft, haal ik er namelijk meer waarde uit.

...
Op Arena zit het nog iets ingewikkelder in elkaar. Gewone packs hebben nog een paar voordelen t.o.v. draft packs.

Gewone packs:
- bevatten nooit een rare/mythic waar je er al 4 van hebt
- kunnen rare en mythic wildcards bevatten
- tellen mee in je wildcard teller wiel (elke 8? packs een gratis wildcard)

Het enige voordeel van draft packs is dat er meer kaarten in zitten, maar aangezien dat alleen commons en een uncommon zijnheeft dat weinig meer waarde.

Ik koop verder ook nooit packs en draft met mijn gold, maar wilde toch even opmerken dat je vergelijking op Arena niet helemaal op gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
En wildcards zijn toch wel vrij cruciaal aangezien je (nog?) geen ruilmogelijkheid hebt.
Je hebt ook nog steeds vault progress voor elke kaart die je krijgt waar je er al vier van hebt volgens mij. Die vault bevat een mythic, twee rares en nog wat uncommons. Dat zou dan weer iets in het voordeel van draft spreken. Je hebt echter wel heel wat commons / uncommons nodig voordat je die vault eindelijk krijgt.
Het voornaamste nadeel van sparen en weer draften is dat het toch allemaal best wat tijd kost. Daarom ben ik ook maar weer deels overgestapt op het kopen van packs met gold, zeker naar de 'nooit duplicates uit packs' change.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee

embee

BSTNjitRam schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:09:
[...]
Gewone packs:
- bevatten nooit een rare/mythic waar je er al 4 van hebt
- kunnen rare en mythic wildcards bevatten
- tellen mee in je wildcard teller wiel (elke 8? packs een gratis wildcard)
Klopt helemaal. Je krijgt een beetje vault progression als je een vijfde copy openmaakt in draft, maar dat is natuurlijk marginaal. Maar de packs die je wint zijn wel weer packs waar bovenstaande voordelen in zitten. Maar angezien je er daar maar één van krijgt (soms 2) weegt dit niet op.

Over draften:
Ik heb een lichte voorkeur voor bo3, maar die zijn unranked. Dan gebeurt het als ik met gems betaal, ik toch voor bo1 kies, om mijn ranking wat op te hogen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
embee schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:23:
[...]

Klopt helemaal. Je krijgt een beetje vault progression als je een vijfde copy openmaakt in draft...
Voor commons en uncommons krijg je vault progress bij vijfde copies. Voor rares en mythics krijg je gems (20 voor een rare en 50 voor een mythic).

En ja, draft kost tijd maar dat kost Magic uberhaupt. Ik ben sowieso meer een fan van limited dan van constructed. Op Grand Prix' speel ik bijna altijd 2 Headed Giant Sealed. Jammer dat dat niet naar Arena lijkt te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Ik ben vanaf vandaag een goudhoarder en ik zie wel even rond de 27ste april. Ik hoop dat de topstreamers die ik leuk vind sterke decks streamen die me bevallen. Dan ga ik gewoon tellen welke decks ik dichtbij zit qua exact kopie, genummericeerd in aantal packs counter op de mtgarena.pro website. Ik heb dan al +/-17 rares/mythics + 24 landjes en dan ben je al een heel eind op weg. Als ik 40 gratis packs open van War of the Spark, dan kan ik de wildcards eventueel gebruiken voor de kaartjes die ik mis van ravnica+landjes of toch WotS.

[ Voor 8% gewijzigd door govie op 20-03-2019 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee

embee

BSTNjitRam schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:47:
[...]
Voor rares en mythics krijg je gems (20 voor een rare en 50 voor een mythic).
:P Dat ik dat niet wist geeft wel een hoe vaak ik al een 5e rare/mythic copy geopend heb. Nee... gepickt heb... Want bij draft is het natuurlijk ook zo dat je niet altijd de rare/mythic kiest, omdat sommige (un) commons gewoon beter zijn dat de meeste rares. Zo opende ik laatst een planeswalker (Kaya), maar ik wilde toch echt liever de Ministrant voor mijn draft deck.
[...]
2 Headed Giant Sealed. Jammer dat dat niet naar Arena lijkt te komen.
Geef het wat tijd. Er zijn nog zoveel dingen die ze in Arena moeten maken :) Voor mij bijvoorbeeld drafts met spelers ipv bots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Laat ze eerst een beginnen met een friends/groupslist en (text)chatmogelijkheid. Dat hoeft niet tijdens het potje zelf, maar eromheen is het wel prettig dat je met vrienden in dezelfde software dingen kunt bespreken of elkaar uitnodigen voor een potje of vragen om als coach mee te kijken ofzo.

[ Voor 61% gewijzigd door govie op 20-03-2019 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
kan wel eens flink wat beweging genereren, 36 planeswalkers is insane veel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• embee

embee

govie schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:09:
Laat ze eerst een beginnen met een friends/groupslist en (text)chatmogelijkheid. Dat hoeft niet tijdens het potje zelf, maar eromheen is het wel prettig dat je met vrienden in dezelfde software dingen kunt bespreken of elkaar uitnodigen voor een potje of vragen om als coach mee te kijken ofzo.
Arena heeft discord integration. Dus als je een discord weet te vinden/maken met een groep, werkt dat gewoon. Dingen toevoegen die andere programma's beter doen, lijken me minder prioriteit te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
embee schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:17:
[...]

Arena heeft discord integration. Dus als je een discord weet te vinden/maken met een groep, werkt dat gewoon. Dingen toevoegen die andere programma's beter doen, lijken me minder prioriteit te hebben.
Bedankt voor de tip. Ik ga discord uitzoeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• govie
Je kunt trouwens nog een extra pack + wat goud verdienen als je nog een rang uitkomt, season is bijna afgelopen nog 11 dagen. U'n gegeve paerd nie in de beak kieken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 13:57
Er komen flink wat wijzigingen aan volgende week, waaronder cosmetics:
https://magic.wizards.com...ate-beta-march-2019-03-20

Nog meer dingen om geld aan uit te geven ;)

Ik speel de laatste tijd dit deck: https://aetherhub.com/Deck/Public/83251 Vooral constructed event, soms 7 wins maar soms ook maar één of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Ik heb ook nog wel een leuke tip. Amazonian de streamster die ook mee doet aan de invitational van volgende week, heeft een deck dat heet Good Stuff. Dat is een Selesnya-deck wat volgens haar inner brewski een antwoord zou moeten kunnen genereren voor iedere situatie. Dat is de gedachtegang achter het deck en het is geen tokengenerator-deck iirc dus die massaal aanwezige boardwipekaarten hebben minder invloed dan op een selesnya-tokendeck. Eigenlijk klinkt het als een heel lekker deck om mee te spelen, dit omdat je niet automatisch een brewloss kan oplopen. Ze zou de het deck delen ergens in de komende week of net na het tournooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
Hoof schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:08:
Er komen flink wat wijzigingen aan volgende week, waaronder cosmetics:
https://magic.wizards.com...ate-beta-march-2019-03-20

Nog meer dingen om geld aan uit te geven ;)

Ik speel de laatste tijd dit deck: https://aetherhub.com/Deck/Public/83251 Vooral constructed event, soms 7 wins maar soms ook maar één of twee.
leuk deck, heeeel veel control, maar kost me echt te veel rare wildcard door al die landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 13:57
Ja, ik vervang een deel van de landen door gewone gates. Dat merk je wel, is een stuk minder efficiënt. Achteraf gezien zou ik toch eerst zoveel mogelijk rare lands maken en minder specifieke kaarten voor een bepaald deck. Rare lands kan je in elk deck gebruiken (behalve mono natuurlijk) en die specifieke kaarten niet. Landjes maken is een stuk minder leuk natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Bij veel streamers zie je titels dat ze 100k goud opsparen, dus goldhoarding is een goede strategie blijkbaar. Ik ga voor 45k goud op de 27ste april en zit nu net iets boven de 4000 goud. Zijn toch mooi 45 packs! Ik denk zelfs dat ik besluit om alleen rare/mythic wildcards op te maken aan War of the Spark, aangezien deze expansion nog wel even speelbaar blijft. Dan kan ik het komende jaar lekker vooruit.

[ Voor 9% gewijzigd door govie op 22-03-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
ik ga dit weekend wel ff los op de pand event. lijkt me weer een leuke om wat kaarten bij te verzamelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
boemmie schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:55:
ik ga dit weekend wel ff los op de pand event. lijkt me weer een leuke om wat kaarten bij te verzamelen
Wat is dat? Ik ben nog niet helemaal bekend met al die aparte vormen van het spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
govie schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:39:
[...]

Wat is dat? Ik ben nog niet helemaal bekend met al die aparte vormen van het spelletje.
In Pandemonium, whenever a creature you control enters the battlefield, this emblem deals damage equal to that creature's power to target creature an opponent controls.

Entry: 500 Gold or 100 Gems
Event Structure: 5 Wins or 2 Losses, whichever comes first.
Banned List:

Thorn Lieutenant
Shapers' Sanctuary

oftewel, alle beesten die het spel inkomen, schieten op beesten van de tegenstander, ben al bezig om een hexproof deck te maken, dan kunnen ze je niet targetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee

embee

Pandemonium is een regels variant waar elk creature tail slash als ETB krijgt. Je mag direct damage naar een creature van je tegenstander doen elke keer wanneer je een creature speelt. (evenveel damage als de power van jouw creature)

[ Voor 14% gewijzigd door embee op 22-03-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Leuk. wordt groen wit neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
dacht aan zwart groen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Ik denk dat je het beste af bent met een grulldeck trouwens. Maar ik ben noob in arena, dus mij moet je niet serieus nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door govie op 22-03-2019 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee

embee

govie schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:53:
[...]
Ik denk dat je het beste af bent met een grulldeck trouwens. Maar ik ben noob in arena, dus mij moet je niet serieus nemen.
Rood heeft eigenlijk geen hexproof voor zover ik mij kan herinneren. Blauw en groen hebben de meeste hexproof kaarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
embee schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:59:
[...]

Rood heeft eigenlijk geen hexproof voor zover ik mij kan herinneren. Blauw en groen hebben de meeste hexproof kaarten...
Rood heeft grull spelbreaker in dat oude metadeck zitten met vine mares en nullhide ferox. En counteren kan niet dankzij Mhyth of the wild incluis een riot op alle creatures. het is een heel rap deck omdat grull of champion op turn 2 al op het board kan liggen met 1 riotcounter erop en turn 3 met 2 counters, succes daar nog van te winnen als een van de twee zo vroeg op tafel ligt. Dit deck was eigenlijk mijn eerste deck wat mijn aandacht trok, maar is nu een klein beetje uit de prometa verdwenen maar nog steeds sterk.

https://mtgarena.pro/decks/grull-aggro-m/

Bij mijn weten registreert damage wel bij hexed creatures, toch? Dus of je er veel hebt aan een hex deck heb ik twijfels bij.

[ Voor 32% gewijzigd door govie op 22-03-2019 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Hexproof creatures kunnen inderdaad wel damage krijgen maar Pandemonium geeft elk creature een enter the battlefield trigger met een target. En hexproof creatures van de tegenstander kan je niet targetten waardoor hexproof prima bruikbaar is in het Pandemonium event (creatureless control zou ook een goede zijn trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embee

embee

govie schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:09:
[...]

Bij mijn weten registreert damage wel bij hexed creatures, toch? Dus of je er veel hebt aan een hex deck heb ik twijfels bij.
Damage wordt inderdaad niet voorkomen, maar het emblem kan het hex-proof creature niet targetten. En dus ook geen damage doen.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste