Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[C-BBG] Eerste auto voor starter met klein budget - 2018 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Starlets vindt je nog wel, maar zijn door hun reputatie behoorlijk prijzig voor wat je daadwerkelijk krijgt. De eerste generatie Yaris begint inmiddels erg goedkoop te worden en is een prima Starlet vervanger :)

Een Daihatsu Sirion is ook een prima autootje van ongeveer dat formaat.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• NickvB
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:41

NickvB

Web/App Developer

RobinHood schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:57:
Starlets vindt je nog wel, maar zijn door hun reputatie behoorlijk prijzig voor wat je daadwerkelijk krijgt. De eerste generatie Yaris begint inmiddels erg goedkoop te worden en is een prima Starlet vervanger :)

Een Daihatsu Sirion is ook een prima autootje van ongeveer dat formaat.
Starlets zijn inderdaag vrij prijzig geworden. Wat zou een sportief (ogend) alternatief zijn? Een 106 vind ik ook wel leuk maar ik twijfel aan de betrouwbaarheid.

Steam // Assetto Corsa

• RobinHood
  • Niet online
NickvB schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:55:
[...]

Starlets zijn inderdaag vrij prijzig geworden. Wat zou een sportief (ogend) alternatief zijn? Een 106 vind ik ook wel leuk maar ik twijfel aan de betrouwbaarheid.
Een goede Honda Civic, ik weet je budget niet maar de 7de generatie begint betaalbaar te worden en zijn leuke automobielen, vervelende is wel dat inderdaad sportieve auto's zijn en ook zo gereden worden. Een goede Civic 6 vinden is inmiddels knap moeilijk, maar de Civic 7 lijkt toch wat minder verprutst te worden.

Peug 106'jes zijn overigens wel leuke karretjes die nog wel betrouwbaar zijn, de 206 zou ik ver, ver, ver van wegblijven.

Een Focus is ook wel een leuk sportief ding, misschien iets te groot als je naar een Starlet kijkt, maar die roesten vaak nogal, en ook motorisch vind ik ze niet heel denderend, met name de 1.4 en 1.6 lijken meh te zijn.

Maar sportief uiterlijk + goedkoop is imho niet echt de meest denderende combinatie, ik zou juist een auto kiezen waar jongeren nog niet dood in gevonden willen worden, toch wat minder kans op afgetrapte modelletjes :) Betekend dan overigens niet direct dat ze niet lekker rijden, Nissans zien er bijvoorbeeld niet echt uit sinds begin 2000, maar ze rijden behoorlijk lekker :)

RobinHood wijzigde deze reactie 07-11-2018 19:15 (6%)

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19:38
RobinHood schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:06:

Peug 106'jes zijn overigens wel leuke karretjes die nog wel betrouwbaar zijn, de 206 zou ik ver, ver, ver van wegblijven.
Kun je je stellige bewering aangaande de 206 ook onderbouwen?

• RobinHood
  • Niet online
Steven.w schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:55:
[...]

Kun je je stellige bewering aangaande de 206 ook onderbouwen?
Het complete internet staat vol met rampverhalen over die auto, meen dat het toch wel redelijk algemeen bekend is dat zeker een 206 uit de eerste jaren niet echt een lekkere auto is :X

Maar, hier: https://www.autoblog.nl/n...video-aankoopadvies-88847

Vooral "Rijd niet te fanatiek door enorme plassen, want dan loop je het risico dat er water in de versnellingsbak terecht komt" is toch echt wel bijzonder triest :/ Nu snap ik dat niet iedere auto een terreinbuffel is, maar ik mag toch wel verwachten dat een auto tegen plassen water kan 8)7

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
NickvB schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:55:
[...]

Mitshubisi Colt misschien ook nog?

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19:38
RobinHood schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:41:
[...]

Het complete internet staat vol met rampverhalen over die auto, meen dat het toch wel redelijk algemeen bekend is dat zeker een 206 uit de eerste jaren niet echt een lekkere auto is :X

Maar, hier: https://www.autoblog.nl/n...video-aankoopadvies-88847

Vooral "Rijd niet te fanatiek door enorme plassen, want dan loop je het risico dat er water in de versnellingsbak terecht komt" is toch echt wel bijzonder triest :/ Nu snap ik dat niet iedere auto een terreinbuffel is, maar ik mag toch wel verwachten dat een auto tegen plassen water kan 8)7
Je noemt een bron. Niet heel het internet, dat er vol mee zou staan, maar goed. Als je goed zoekt, kun je van elke auto wel een negatieve recentie vinden en elk type auto heeft zijn zwakheden. Als ik zo eens door de reviews van eigenaren lees, zie ik ‘water in versnellingsbak’ nergens terugkomen. Ook niet als ik daarop Google, trouwens. Hoe betrouwbaar is die bewering dan, kun je je afvragen.

Ik proef een beetje vooringenomenheid in jouw bron.

• NickvB
  • Laatst online: 14:41

NickvB

Web/App Developer

[...]

Een goede Honda Civic, ik weet je budget niet maar de 7de generatie begint betaalbaar te worden en zijn leuke automobielen, vervelende is wel dat inderdaad sportieve auto's zijn en ook zo gereden worden. Een goede Civic 6 vinden is inmiddels knap moeilijk, maar de Civic 7 lijkt toch wat minder verprutst te worden.
...
Als ze het goed doen in de F1 komend seizoen ben ik overtuigd :P

Steam // Assetto Corsa

• RobinHood
  • Niet online
Steven.w schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:20:
[...]

Je noemt een bron. Niet heel het internet, dat er vol mee zou staan, maar goed. Als je goed zoekt, kun je van elke auto wel een negatieve recentie vinden en elk type auto heeft zijn zwakheden. Als ik zo eens door de reviews van eigenaren lees, zie ik ‘water in versnellingsbak’ nergens terugkomen. Ook niet als ik daarop Google, trouwens. Hoe betrouwbaar is die bewering dan, kun je je afvragen.

Ik proef een beetje vooringenomenheid in jouw bron.
Misschien wat beter zoeken? http://my206club.blogspot...box-water-in-gearbox.html is bij mij de eerste hit.

Het lijkt vooral bij de AL4 versnellingsbak voor te komen, maar ook "peugeot water in gearbox" geeft bij mij genoeg voorbeelden van andere Peugjes die somehow water in hun versnellingsbak krijgen en daardoor de hele bak naar de kloten draaien.

En ja, iedere auto heeft zo zijn zwakheden, de ene auto alleen [veel] meer dan de andere. En tja, een 206 heeft nou eenmaal een beste waslijst aan dingen die regelmatig stuk gaan. De ANWB is er ook heel blij mee: https://www.anwb.nl/auto/...003-10-01/2005-07-01/1360

Vergelijk dat eens met wat er over de Civic 7 wordt geschreven: Bij normaal gebruik is een Civic volstrekt probleemloos. In deze Civic-generatie zit (opnieuw) geen enkele constructieve fout. Als gevolg daarvan zijn bij de Wegenwacht geen vaker voorkomende, typerende euvels bekend.

Klein verschil met de waslijst aan euvels die een 206 kan krijgen. Fijne auto joh :/

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
In de basis is er met een 206 niet zo heel veel mis, en uiteraard heeft elke auto zo zijn minpunten :)

* Destruction kent een aantal 206 bezitters die er tevreden mee rondrijden. Een daarvan die een 206 had, dat ding inruilde voor iets anders en krap een jaar later toch maar weer een 206 heeft gekocht :P

Hell, ik zou 10 keer liever een 206 kopen dan een Fiat Stilo :/ Laatstgenoemde is imo zeker geen lelijke auto, maar (technische) kwaliteit? 8)7

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Yamaha XJ900S '95 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Finraziel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19:26
Ik ben nog steeds heel erg tevreden met mijn 2002 Yaris 1.0... Qua uiterlijk vind ik hem niet echt bijzonder, maar zoals gezegd is dat ook juist een voordeel omdat hij niet gekocht is door mensen die er vervolgens mee gingen scheuren. En scheuren kan hij trouwens een stuk beter dan die 1.0 motor zou doen vermoeden... dat VVTi blok perst er veel meer uit dan ik had gedacht. Ik kan in ieder geval uitstekend een snelweg op accelereren (ik laat bijna iedereen achter me), een stuk harder dan menig ander compact auto'tje uit die tijd met een bescheiden motor, ook als ik er samen met een vriend van me in zit (en we gaan samen wel aardig richting de 250 kg denk ik). Ook als ik al 140 op de teller heb staan en ik druk het gas in dan gaat hij nog aardig vooruit (toevallig dit weekend even getest, meestal hang ik relaxt rond de 110 op lange afstanden). Het is geen racemonster, maar zeker niet langzaam.
Qua betrouwbaarheid maakt hij het tot nu toe nog goed waar... Heb hem nu 1,5 jaar en geen enkel probleem gehad (op een stel kapot gedraaide bouten bij een van de wielen na maar dat was gewoon lompigheid van de garage die dat wiel er op gezet had, heeft weinig met de auto te maken). Nou is dat natuurlijk n=1, maar in mijn zoektocht van tevoren kwam ik ook zo goed als alleen maar verhalen tegen van mensen die zeiden dat hij alweer zonder enige aanmerking door de APK gekomen was.
Ook de ruimte vind ik echt super. Als ik naast een Aygo sta dan zie je dat het qua buitenmaten echt maar heel weinig scheelt, maar binnenin is hij zoveel ruimer en rijdt hij zoveel volwassener dan die Aygo (heb die meermaals als huurauto meegehad maar dat ding is een kart). Doordat de bank naar voren kan schuiven kun je ook de kofferruimte groter maken. Ik heb hem zelf bijna altijd naar voren geschoven omdat er toch nooit iemand achterin zit, en daarmee is er achter ruim genoeg plek voor mijn hond, een fors uitgevallen schotse collie reu. Mijn bagage gaat dan gewoon op de achterbank. Ideaal.
Zat laatst ook in een Fiat Punto en hoewel die volgens mij groter is zat hij minder fijn dan de Yaris en voelde het interieur bijna claustrofobisch voor mij (met mijn 1m90).
Ik kan het iedereen dus absoluut aanraden om die auto te overwegen. Zelf ben ik in één klap Toyota fan geworden :)

Gamertag: Finraziel42

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

hjs schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:50:
[...]

Mitshubisi Colt misschien ook nog?
Oogt alleen niet sportief. Hoewel het nog wel te doen is met lichtmetalen velgen en stootstrips in kleur. Bij de pré-facelifts wil alleen de aircopomp nog wel eens kapot gaan en deze zijn _DUUR_

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

• jonh88
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 10-11-2018
spam

PWM wijzigde deze reactie 10-11-2018 23:16 (93%)

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19:12
GoldenSample schreef op donderdag 8 november 2018 @ 00:23:
[...]

Oogt alleen niet sportief. Hoewel het nog wel te doen is met lichtmetalen velgen en stootstrips in kleur. Bij de pré-facelifts wil alleen de aircopomp nog wel eens kapot gaan en deze zijn _DUUR_
Een aircopomp vervangen kost altijd klauwen met geld. :|

Over de Yaris heb ik ook alleen maar goede verhalen gehoord, weinig kosten en geen gekke gebreken, ook met ‘hogere’ km-standen. Alleen een beetje saai.

Nissan is ook prima van rond het jaar 2000. Ikzelf heb 2 Almera’s gehad, diesel en benzine. Amper kosten, alleen opletten met roest. Toch in totaal 150.000 km gereden met die twee auto’s. Beide hadden de luxe van airco :*)

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

TWCRay schreef op zondag 11 november 2018 @ 07:50:
[...]

Een aircopomp vervangen kost altijd klauwen met geld. :|

Over de Yaris heb ik ook alleen maar goede verhalen gehoord, weinig kosten en geen gekke gebreken, ook met ‘hogere’ km-standen. Alleen een beetje saai.

Nissan is ook prima van rond het jaar 2000. Ikzelf heb 2 Almera’s gehad, diesel en benzine. Amper kosten, alleen opletten met roest. Toch in totaal 150.000 km gereden met die twee auto’s. Beide hadden de luxe van airco :*)
Dat klopt, bij z'n pré facelift colt vind je ze echter niet voor minder dan 450 euro & gaat ie toch wel wat vaker stuk dan 'normaal' (dan beschouw ik 'normaal' als 50% dat ie stuk gaat als je 300k km met een auto rijd, bij die Colt kan je er wel vanuit gaan dat je hem een keer (of 2) vervangen hebt in de tussentijd)

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

• TWCRay
Ik heb al tig Volvo aircopompen betaald, ik wist niet dat ze onder de 450 euro te krijgen waren ;)

• daanbanaan_
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 18-03 22:46
Op zoek naar een eerste, goedkope auto (onder de 4k?). Enige voorkeuren zijn dat het op benzine rijdt en er een beetje sportief uit ziet. (Sorry maar zo'n oudere Yaris ziet er echt niet uit). Zou iemand me wat modellen kunnen geven?

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:35
daanbanaan_ schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:30:
Op zoek naar een eerste, goedkope auto (onder de 4k?). Enige voorkeuren zijn dat het op benzine rijdt en er een beetje sportief uit ziet. (Sorry maar zo'n oudere Yaris ziet er echt niet uit). Zou iemand me wat modellen kunnen geven?
Als ik deze eisen een beetje creatief inklop op Autoscout, kom ik hierop uit: https://www.autoscout24.n...e06bc0e9?smid=TAF-SM-TL-S
Of had het ook goedkoop in gebruik moeten zijn?

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

• UTwizard
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18:22
daanbanaan_ schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:30:
Hoeft het alleen maar sportief te lijken, of moet het ook nog wat pit hebben?

Indien het vooral om looks gaat:
- Toyota Celica
- Mazda 323F
- Mazda MX5
- Ford Puma
- Opel Tigra
En dan de uitvoering van desbetreffende auto met het meest bescheiden blok :)

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:34
UTwizard schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:45:
[...]

Hoeft het alleen maar sportief te lijken, of moet het ook nog wat pit hebben?

Indien het vooral om looks gaat:
- Toyota Celica
- Mazda 323F
- Mazda MX5
- Ford Puma
- Opel Tigra
En dan de uitvoering van desbetreffende auto met het meest bescheiden blok :)
Leuk lijstje, maar ze hebben allemaal één groot nadeel:

- Roest
- Roest
- Roest
- Roest
- Roest

:+

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Batsgeit schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:47:
[...]

- Roest
- Roest
- Roest
- Roest
- Roest

Tigra Twintop roest niet! Is ook al voor die prijs te krijgen!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• UTwizard
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18:22
Batsgeit schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:47:
[...]

- Roest
- Roest
- Roest
- Roest
- Roest

Klopt helemaal, maar voor sommige mensen is dat niet/nauwelijks een overwegingsfactor :P

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:34
Touchdomex schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:56:
[...]

Er werd gevraagd om een sportieve auto, niet om een kappersauto ;)

• daanbanaan_
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 18-03 22:46
Haha, thanks voor de suggesties jongens! Het zou wel fijn zijn als er ook nog wat pit in zit. Ik kan in mijn regio (Utrecht) voor ~1.5k nogal wat Seat Ibiza'tjes vinden en dat lijkt me wel wat.. Iemand die me wilt vertellen waarom dat een slecht idee zou kunnen zijn? :)

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Batsgeit schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:02:
[...]

Er werd gevraagd om een sportieve auto, niet om een kappersauto ;)
Puma en Tigra is ook een kappersbak :+

Net als een MX5.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Brazos
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 14:49
[...]

Een goede Honda Civic, ik weet je budget niet maar de 7de generatie begint betaalbaar te worden en zijn leuke automobielen, vervelende is wel dat inderdaad sportieve auto's zijn en ook zo gereden worden. Een goede Civic 6 vinden is inmiddels knap moeilijk,
De Civic 7 zijn volgens mij veel minder verkocht. Ik zou in ieder geval wegblijven van de 6e generatie (<2001) als je een klein budget hebt, die zijn inmiddels inmiddels verrot en gaan je veel kosten/laswerk opleveren.

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Touchdomex schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:56:
[...]

https://www.youngtimerpag...-overgevoelig-voor-roest/
Ziet er wel sportief uit, maar rijdt dan lang niet zo goed als een puma.
Hij rijdt in basis net zo matig als de corsa C waar die op gebaseerd is.

Een oude Ibiza met het juiste blok kan leuker, betrouwbaarder en duurzamer zijn.

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
3x3 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:07:
[...]

https://www.youngtimerpag...-overgevoelig-voor-roest/
Ziet er wel sportief uit, maar rijdt dan lang niet zo goed als een puma.
Hij rijdt in basis net zo matig als de corsa C waar die op gebaseerd is.

Een oude Ibiza met het juiste blok kan leuker, betrouwbaarder en duurzamer zijn.
Je linkt naar het verkeerde model Tigra. Die is op basis van de Corsa B.
Dat rijdt inderdaad matig.

De Corsa C daarentegen is een enorme verbetering en de Twintop staat op het chassis van de C. Dat rijdt eigenlijk best wel heel OK.

Retro IBM boeken te koop! - En meer!
They took my brain, replaced it with petrol and gave me matches.

• MisterXXL
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 25-01 20:28
Ik heb ff een vraagje ik heb binnen kort rij examen en ik zit al rond te kijken voor een auto maar heb wel een uitdaging want die wagen mag niet te duur zijn om in te rijden (onderhoud, verzekering en wegenbelasting) maar ik moet er wel in passen en ik met 2 meter 10 en ik heb voornamelijk lange benen dus zouden jullie miss een goeie auto voor mij weten

alvast bedankt

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
MisterXXL schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 20:28:
Ik heb ff een vraagje ik heb binnen kort rij examen en ik zit al rond te kijken voor een auto maar heb wel een uitdaging want die wagen mag niet te duur zijn om in te rijden (onderhoud, verzekering en wegenbelasting) maar ik moet er wel in passen en ik met 2 meter 10 en ik heb voornamelijk lange benen dus zouden jullie miss een goeie auto voor mij weten

alvast bedankt
Honda Civic met de Hightower behandeling :+

YouTube: '78 Honda Civic driven by Hightower(Police Academy)

hjs wijzigde deze reactie 25-01-2019 20:38 (9%)

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter

alvast bedankt
Corsa B? Ligt even aan t exacte model, maar sommige hebben hoogte stelling op de bestuurdersstoel.
Kennis van me die ook rond die lengte is paste comfortabel op de bestuurdersstoel als die volledig omlaag stond.

Retro IBM boeken te koop! - En meer!
They took my brain, replaced it with petrol and gave me matches.

• RobinHood
  • Niet online

alvast bedankt
Mijn oude Civic Aerodeck kon volgens mij wel flink lange benen kwijt, al ben ik zelf gewoon 1,80 met korte pootjes, maar om dat type nou echt aan te raden :X

Misschien eens naar een Teun de Beun autohandelaar met een hele rits auto's gaan om vervolgens in iedere auto die jou wel wat lijkt te gaan proefzitten. 2.10m is echt wel serieus lang namelijk.

En natuurlijk kijken of je ook nog andere eisen hebt naast goedkoopheid :)

• Brekers
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 16:55
Een Ford Fiësta 1.3 uit 2000 voldoet ook als prima eerste auto! Beschikt ook over een distributieketting wat de kosten drukt op onderhoud.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Brekers schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:52:
Een Ford Fiësta 1.3 uit 2000 voldoet ook als prima eerste auto! Beschikt ook over een distributieketting wat de kosten drukt op onderhoud.
Als je dat zo ziet.

De 1e generatie Ka heeft hetzelfde blok.

Alleen roesten ze net zo hard als een Fiesta :+ Ze zijn alleen een stuk nieuwer te krijgen :P

• Brekers
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 16:55
Touchdomex schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:08:
[...]

Als je dat zo ziet.

De 1e generatie Ka heeft hetzelfde blok.

Alleen roesten ze net zo hard als een Fiesta :+ Ze zijn alleen een stuk nieuwer te krijgen :P
Van het roestprobleem wist ik af, mijn fiesta heeft slechts weinig plekjes roest. Dit vind ik echter geen probleem voor een auto van bijna 19 jaar oud.

Ik moet zeggen dat ik liever een fiesta rijd dan een Ka maar dit is dan ook mijn mening.

• maus
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 16:43

maus

~ Maus

Ook een beetje aan het rondkijken voor een eerste auto, €900-1250. Moet elk weekend de route Delft <--> Friesland afleggen, zo'n 380km retour. Het OV is echt niet te doen, en met carsharing/greenwheels/mywheels etc. etc. ben je snel bijna 100 euro per weekend kwijt, inclusief het gedoe wat er bij komt van het zoeken naar een auto.

Zoek nu dus een simpel gebakje, niks geen eisen, behalve dat hij me enigzins fatsoenlijk over de snelweg kan brengen. Wil dus niet bibberend achter het stuur hoeven zitten bij 130 km/h :+ Verder gewoon lekker klein, zodat het ook niet te veel kost in belasting/verzekering. Iemand tips voor modellen die binnen dit budget op de snelweg ook nog enigszins meekomen?

Budget ophogen zie ik niet per se zitten, aangezien het vooral gemak en geen noodzaak is. Optie van carsharen of met iemand meerijden blijft altijd open voor me. Dus qua afhankelijkheid valt het mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Fiesta zoals hierboven genoemd. Verder kan je eens kijken naar een simpele 206. Met jouw kilometers zou je de 1.4HDI 3 deurs nog kunnen proberen, die is 949kg en is redelijk gunstig in de wegenbelasting voor een diesel. Afschrijving hoef je niet over in te zitten, die dingen staan bij handelaren voor 1000 euro of minder inmiddels. Kilometerstanden hoef je niet heel bang voor te zijn, die dingen draaien met gemak 4 ton.
Heb zelf 7 jaar gedieseld in zo'n ding, waaronder vakanties door Scandinavie en ooit een trip van 21 uur om vanaf Haugesund over land weer thuis te komen.

• Roan128
  • Laatst online: 21-03 06:09
Hallo, ik ben opzoek naar een beginners auto die goed kan mee komen op de snelweg en niet al teveel benzine gebruikt. Mijn budget zit tussen de 4-6km. Ik heb al zitten kijken naar een bmw 3 deurs 3serie en volkswagen golf. De auto zal dagelijks rond de 160km afleggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TWCRay
Als je dagelijks 160 km gaat rijden dan zou ik niet naar een 3 serie of Golf op benzine kijken, maar naar iets op diesel. Om de 3 dagen voor 60-70 euro tanken wil je ook niet.
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True