[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 36 Laatste
Acties:
  • 76.913 views

Onderwerpen

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

MeNTaL_TO schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:15:
[...]

Ik snap niet waarom die nog niet aangeklaagd is door een van de clienten, het onderste uit de kan halen zegt ie te doen, maar in een aantal jaar weet niemand meer wie die spelers ook waren. Die moeten dan toch ook we eens denken dat dit niet is wat Mino beloofd heeft?
Zo'n Kishna. Weggehaald voordat hij van waarde kon zijn, op de bank bij Lazio en nu ADO (met treurige blessure, maar dat staat los).

Veehandel is het.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-11 16:57
PWM schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:50:
[...]

Zo'n Kishna. Weggehaald voordat hij van waarde kon zijn, op de bank bij Lazio en nu ADO (met treurige blessure, maar dat staat los).

Veehandel is het.
Kijk eens naar Bouy.
Doet het leuk in de jeugd en word dan door hem naar Juventus gebracht terwijl die jongen nog nooit in het 1e van Ajax gespeeld heeft.
Word dan om speeltijd te krijgen door een andere klant van Raiola (v Marwijk) naar HSV gehaald om de club te versterken.
Hij voegde daar niets toe en was puur onderdeel van een deal. Raiola had v Marwijk aan een leuke baan bij HSV geholpen dus moest v Marwijk spelers van Raiola halen.

Word door Raiola naar alles clubs gebracht waar hij niets te zoeken heeft, met uitzondering dan PEC waar hij wel aan spelen toekwam.
Die jongen is nu 24 met minder dan 100 wedstrijden, ja zijn blessures hebben ook een rol gespeeld maar dat hij continu naar gare clubs gaat helpt ook niet.

is gewoon een soort van kinderlokker.
Is toch al eens bij VI langsgekomen dat bepaalde zaakwaarnemers gewoon de jeugdvelden afgaan en spelers benaderden. Ze zijn nu bij diverse clubs al verbannen van de jeugdvelden.

[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 06-05-2018 23:02 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:28
Uiteindelijk doen die jongens het zelf. Ze hebben inmiddels genoeg voorbeelden van hoe het kan lopen.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:59
Zo'n Kluivert wordt natuurlijk ook vanuit zijn ouders waardeloos begeleid. Zijn vader is wat dat betreft ook niet de slimste en hoereert de jongste natuurlijk ook al met dat boek. Het is bijna kindermishandeling. Met Shane wordt ook helemaal niks uiteindelijk.

Wat dat betreft was het laten debuteren in Oranje door Koeman natuurlijk ook een superslecht idee. Dat viel me eigenlijk behoorlijk tegen van een nuchter iemand als Koeman. Bijvoorbeeld Bergwijn had op dat moment veel meer recht op wat speelminuten, zeker in het systeem dat nu gespeeld wordt. Het heeft het ego van Kluivert alleen maar meer gestuwd.

[ Voor 40% gewijzigd door D-e-n op 06-05-2018 23:51 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

418O2 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 23:05:
Uiteindelijk doen die jongens het zelf. Ze hebben inmiddels genoeg voorbeelden van hoe het kan lopen.
Yep... en ook voorbeelden waar het mis ging waarbij blessures een uiteindelijke overgang naar het buitenland er niet meer in zat, of, in geval van Nouri, het zelfs helemaal op hield. Een voetbalcarrière is kort en wanneer er flink aan je wordt getrokken, zoals in het geval van Kluivert, is het moeilijk om het te weerstaan. En ja, uiteraard is speeltijd voor een voetballer een pré, maar veel geld verdienen ook, het is immers gewoon een beroep. Kluivert kan in het buitenland flink cashen, al dan niet op basis van zijn achternaam. Wanneer je nog een jaartje blijft, want daar praten we over, kan er een hoop gebeuren waardoor kansen zoals deze verloren gaan. Sowieso, wat gaat dat jaartje opleveren? Speeltijd in de eredivisie, met potjes zoals gisteren op dat vreselijke plastic in Rotterdam. Of enkele potjes in de EL tegen FC Bal op het Dak. Dat is ook niet zaligmakend. Wanneer je een transfer maakt dan maak je een financiële klapper, gaat je maandsalaris met de factor drie omhoog en train je op het hoogste niveau. Voor beide keuzes valt gewoon wat te zeggen, net zo veel als er op aan te merken is. Feit blijft wel dat ik het ook zou doen, als morgen een werkgever komt die mij zo'n verbetering biedt dan ben ik ook weg, het is en blijf gewoon werk, je boterham. En clubliefde en/of loyaliteit naar een werkgever bestaat al jaren niet meer.

Een ander opvallend nieuwtje; Ajax schijnt achter de schermen bezig te zijn met Tadic als opvolger voor Ziyech, echter zitten er nog een hoop haken en ogen aan. Zo zou Southampton moeten degraderen zodat Tadic tegen een gereduceerd bedrag weg kan. Tadic zelf zou niet onwelwillend tegen een terugkeer naar de eredivisie staan. Zie overigens Tadic liever komen dan een Labyad, die laatste zou ik echt een aanfluiting vinden.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-11 14:41

Typhone

Who Dares Wins

Toegegeven, als je zelf een beetje sportief bent en 20 jaar oud. Chelsea komt en geeft je instapcontractje van €47.740 per week (!). Zou je nee zeggen? Al neem je €10.000 netto per week (!) om van te leven dan nog heb je als je het slim aanpakt binnen 2 jaar je pensioen geregeld (afbetaald groot huis met een groot genoege binnenverdieping om op je 80e rondgerold te kunnen worden gelijksvloers in een rolstoel met traplift).
Aan de andere kant is precies dat wat ze niet zullen doen. Na 10 jaar dokken ze alimentatie bij 4-5 vrouwen, hebben ze 5-6 dikke auto’s gecrasht en 4 rolexen om hun enkel hangen. En carrière zullen ze niet gemaakt hebben.

Voor €15.000 p/week zou ik graag bij willekeurig premier league team op de bank zitten hoor :). Hoefde ik nooit te spelen en als ik 3 minuten moest rennen dan deed ik het ook ^^.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:54
Typhone schreef op maandag 7 mei 2018 @ 07:25:
Toegegeven, als je zelf een beetje sportief bent en 20 jaar oud. Chelsea komt en geeft je instapcontractje van €47.740 per week (!). Zou je nee zeggen? Al neem je €10.000 netto per week (!) om van te leven dan nog heb je als je het slim aanpakt binnen 2 jaar je pensioen geregeld (afbetaald groot huis met een groot genoege binnenverdieping om op je 80e rondgerold te kunnen worden gelijksvloers in een rolstoel met traplift).
Aan de andere kant is precies dat wat ze niet zullen doen. Na 10 jaar dokken ze alimentatie bij 4-5 vrouwen, hebben ze 5-6 dikke auto’s gecrasht en 4 rolexen om hun enkel hangen. En carrière zullen ze niet gemaakt hebben.

Voor €15.000 p/week zou ik graag bij willekeurig premier league team op de bank zitten hoor :). Hoefde ik nooit te spelen en als ik 3 minuten moest rennen dan deed ik het ook ^^.
Dat is natuurlijk wel zo, maar je speelt uiteindelijk natuurlijk wel (nouja de meeste iig) om zo hoog mogelijk te komen en dat helpt dan doorgaans niet mee. En het is niet alsof ze in NL een hongerloontje krijgen. Denk dat ze nog altijd zeer royaal boven modaal zitten en dus eigenlijk niets te klagen hebben. Die drang naar altijd maar meer snap ik persoonlijk net zo.

• Han
  • Niet online

Han

Snowdog schreef op maandag 7 mei 2018 @ 07:37:
Dat is natuurlijk wel zo, maar je speelt uiteindelijk natuurlijk wel (nouja de meeste iig) om zo hoog mogelijk te komen en dat helpt dan doorgaans niet mee.
Manchester United is gewoon één van de grootste clubs ter wereld. Dan past dit toch gewoon prima binnen jouw stelling? Van Ajax naar Manchester United, hoe hoog wil je het hebben? En het is niet zo dat hij bij voorkeur kansloos is bij United aangezien de huidige trainer met hem wegloopt.
En het is niet alsof ze in NL een hongerloontje krijgen. Denk dat ze nog altijd zeer royaal boven modaal zitten en dus eigenlijk niets te klagen hebben. Die drang naar altijd maar meer snap ik persoonlijk net zo.
Tja.. dat jij dat niet begrijpt is natuurlijk geen argument en reden om het veroordelen. Het is vrij normaal in deze maatschappij om hoger op te willen, ook vanwege het salaris. En nee, ze komen niet om van de honger, maar als je ook nog eens jouw familie kunt onderhouden en je eigen kinderen een zorgeloos bestaan kunt garanderen dan ga je daar toch voor? Ik vind dat alles behalve onbegrijpelijk, ik zou het ook doen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:54
Han schreef op maandag 7 mei 2018 @ 07:48:
[...]
Manchester United is gewoon één van de grootste clubs ter wereld. Dan past dit toch gewoon prima binnen jouw stelling? Van Ajax naar Manchester United, hoe hoog wil je het hebben? En het is niet zo dat hij bij voorkeur kansloos is bij United aangezien de huidige trainer met hem wegloopt.
Nouja, dat dachten we van Memphis ook en die deed het nog wel een stukje beetje dan Kluivert. Bij Man Utd schopte hij echter geen deuk in een pakje boter ondanks het feit dat hij voldoende kansen heeft gehad.
[...]

Tja.. dat jij dat niet begrijpt is natuurlijk geen argument en reden om het veroordelen. Het is vrij normaal in deze maatschappij om hoger op te willen, ook vanwege het salaris. En nee, ze komen niet om van de honger, maar als je ook nog eens jouw familie kunt onderhouden en je eigen kinderen een zorgeloos bestaan kunt garanderen dan ga je daar toch voor? Ik vind dat alles behalve onbegrijpelijk, ik zou het ook doen :)
Het is (imo) gewoon een stukje hebzucht en dat is naar mijn mening wel precies wat er mis is met de maatschappij vandaag de dag (maar goed, da's een heel andere discussie ;)). Het is niet alsof je van het loon van een topspeler in NL niet je familie kunt onderhouden en je eigen kinderen een zorgeloos bestaan kunt garanderen. En wat jij verder zou doen. Tsjah, dat valt (gok ik zo) niet met deze situatie te vergelijken. Een gemiddeld persoon komt zelfs met promotie of loonsopslag nog niet in de buurt van het salaris van topvoetballers (ook in de eredivisie).

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:59
D-e-n schreef op zondag 6 mei 2018 @ 23:48:
Zo'n Kluivert wordt natuurlijk ook vanuit zijn ouders waardeloos begeleid. Zijn vader is wat dat betreft ook niet de slimste en hoereert de jongste natuurlijk ook al met dat boek. Het is bijna kindermishandeling. Met Shane wordt ook helemaal niks uiteindelijk.

Wat dat betreft was het laten debuteren in Oranje door Koeman natuurlijk ook een superslecht idee. Dat viel me eigenlijk behoorlijk tegen van een nuchter iemand als Koeman. Bijvoorbeeld Bergwijn had op dat moment veel meer recht op wat speelminuten, zeker in het systeem dat nu gespeeld wordt. Het heeft het ego van Kluivert alleen maar meer gestuwd.
De ouders zijn zeker niet het beste voorbeeld, maar Patrick heeft publiek al laten weten dat hij vind dat zijn zoon nog zeker een jaar bij Ajax door moet gaan, dat is toch wel een verstandige uitspraak.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Snowdog schreef op maandag 7 mei 2018 @ 07:59:
[...]

Het is (imo) gewoon een stukje hebzucht en dat is naar mijn mening wel precies wat er mis is met de maatschappij vandaag de dag (maar goed, da's een heel andere discussie ;)). Het is niet alsof je van het loon van een topspeler in NL niet je familie kunt onderhouden en je eigen kinderen een zorgeloos bestaan kunt garanderen. En wat jij verder zou doen. Tsjah, dat valt (gok ik zo) niet met deze situatie te vergelijken. Een gemiddeld persoon komt zelfs met promotie of loonsopslag nog niet in de buurt van het salaris van topvoetballers (ook in de eredivisie).
Het klopt idd dat je met een ED top salaris moeite zult hebben je familie te onderhouden. Dat salaris gaat heel makkelijk op aan een paar veel te dure auto's, elke week een nieuwe dure telefoon met alle mogelijk gadgets en natuurlijk de duurste kleertjes en schoentjes.
Daarnaast een mooie maar vooral ook dure vriendin en vrienden die jou vooral interessant vinden omdat je met geld kunt smijten en je hoort er helemaal bij. Maar veel om te sparen blijft er dan niet over.
Alleen, met die mentaliteit zullen die gastjes ook in Spanje of Engeland niets overhouden van 3 keer zoveel salaris.

Gewoon lekker ballen, plezier aan het spelletje beleven en de luxe genieten van financieel volledig ontzorgd te zijn kennen ze niet. Dat kan prima in de JL en al helemaal in de ED. We hebben het wel over een groep die doorgaans te stom is om MBO niveau 3 af te kunnen ronden dus in hun eigen milieu zitten ze als twintiger met een modaal salaris al heel ruim.
En als ze willen kunnen ze aan het einde van hun loopbaan nog even hun pensioen voor de rest van het leven regelen door een of twee jaartjes in de zandbak of in China te gaan ballen.

alles kan off-topic

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]
[...]

Als mens wel.
Als supporter niet.
Als voetballer wel/niet afhankelijk van mijn kwaliteiten.

Ik zal wat voorbeelden noemen van Ajax (dat is 'mijn' club dus daar heb ik ze paraat):

Vurnon Anita -> had nooit weg moeten gaan.
Davy Klaassen -> had nooit weg moeten gaan.
Huntelaar -> wel.
Suarez -> duidelijk.
Vertonghen -> duidelijk
Alderweireld -> duidelijk
Stekelenburg -> twijfelgevalletje, had van Cillessen meer verwacht maar Stekelenburg was wel dé beste keeper anno 2010.

En zo kan ik nog wel even doorgaan uiteraard. Bij PSV idem dito, bij Feyenoord zijn er ook genoeg geweest die hadden kunnen blijven of gaan. In sommige gevallen weet je gewoon dat je de top bereikt hebt in NL maar eigenlijk niet beter bent voor hogerop in het buitenland. Dan kun je kiezen tussen sporadisch CL/EL wedstrijden te doen en wat kampioenschappen in NL of tussen slachtvee zijn in het buitenland voor de top 6 clubs zonder reële kans op Europees voetbal. Siem de Jong bijvoorbeeld :).

Furthermore: Labyad nog steeds in de belangstelling van Ajax, oei oei oei. Ik ben er bang voor.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:06
Typhone schreef op maandag 7 mei 2018 @ 08:34:
[...]

Als mens wel.
Als supporter niet.
Als voetballer wel/niet afhankelijk van mijn kwaliteiten.

Ik zal wat voorbeelden noemen van Ajax (dat is 'mijn' club dus daar heb ik ze paraat):

Vurnon Anita -> had nooit weg moeten gaan.
Davy Klaassen -> had nooit weg moeten gaan.
Huntelaar -> wel.
Suarez -> duidelijk.
Vertonghen -> duidelijk
Alderweireld -> duidelijk
Stekelenburg -> twijfelgevalletje, had van Cillessen meer verwacht maar Stekelenburg was wel dé beste keeper anno 2010.

En zo kan ik nog wel even doorgaan uiteraard. Bij PSV idem dito, bij Feyenoord zijn er ook genoeg geweest die hadden kunnen blijven of gaan. In sommige gevallen weet je gewoon dat je de top bereikt hebt in NL maar eigenlijk niet beter bent voor hogerop in het buitenland. Dan kun je kiezen tussen sporadisch CL/EL wedstrijden te doen en wat kampioenschappen in NL of tussen slachtvee zijn in het buitenland voor de top 6 clubs zonder reële kans op Europees voetbal. Siem de Jong bijvoorbeeld :).
Garanties heb je nooit. Er zijn ook zoveel spelers die wel in Nederland bleven toen het grote geld aan ze trok en die het daarna niet meer gemaakt hebben. En er zijn er ook een paar die het in het buitenland wel maakten of na een mislukking terug kwamen naar Nederland en alsnog een nette carriere hadden.

Garanties op een carriere heb je nooit, maar zodra je die handtekening zet heb je wel de garantie dat je de rest van je leven financieel onafhankelijk bent. Ik snap die keuze wel, althans er is best wat voor te zeggen.

Het is de realiteit in het hedendaagse voetbal. Ajax haalt weer spelers bij minder rijke clubs weg en dan zeggen hun fans meestal precies hetzelfde.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 07-05-2018 08:41 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:59
[...]
En het is niet zo dat hij bij voorkeur kansloos is bij United aangezien de huidige trainer met hem wegloopt.
[...]
Mourinho zegt dat nu maar als het puntje bij paaltje komt doet hij helemaal niets voor jonge spelers. Het is een resultaat trainer pur sang. Die jonge Feyenoorder die daar zit gaat ook absoluut nul komma nul kansen krijgen terwijl hij bij Feyenoord waarschijnlijk al invalbeurten had gehad.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op maandag 7 mei 2018 @ 08:38:
[...]

Garanties heb je nooit. Er zijn ook zoveel spelers die wel in Nederland bleven toen het grote geld aan ze trok en die het daarna niet meer gemaakt hebben. En er zijn er ook een paar die het in het buitenland wel maakten of na een mislukking terug kwamen naar Nederland en alsnog een nette carriere hadden.

Garanties op een carriere heb je nooit, maar zodra je die handtekening zet heb je wel de garantie dat je de rest van je leven financieel onafhankelijk bent. Ik snap die keuze wel, althans er is best wat voor te zeggen.
Garanties inderdaad niet maar er zijn altijd spelers waarvan je meteen weet dat hun top niet in Nederland ligt. Zo'n 14 jaar geleden wist je dat meteen bij van Persie, Sneijder, Robben, Vd Vaart. Tegenwoordig lijkt is het een mediahype om alle spelers die 3x een bal hooghouden en 1 goede pass geven meteen als toptalent aan te schrijven. Jaartje balletje rondtikken bij Ajax/Fey/PSV en je bent 'the next best thing'. Zo'n Matthijs de Ligt zou 'verder' zijn dan generatiegenoten (tot 22 jaar oud) volgens de kenners.

Ik vraag me af waar zoiets op gebaseerd zou zijn. De foutjes die hij nu nog kan maken hoeft hij bij de absolute top niet te maken. Staat ie er meteen langs.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PWM schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:50:
[...]

Veehandel is het.
Kishna vind ik eigenlijk wel weer een geval apart. Die jongen heeft in de jeugd al 2 zware knieblessures gehad, die ging de top nooit meer halen. Om dan toch nog een transfer naar Lazio te kunnen pakken (met hopelijk voor hem een dik contract) is financieel erg slim. Hopelijk voor hem is hij slim genoeg om verstandig met dat geld om te gaan. Het kiezen van rugnummer 88 bij Lazio doet me echter anders vermoeden. :+

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:35
De Ligt schat ik qua verstand wel iets hoger in. Die zal nog wel een jaar blijven. Tenzij er inderdaad 50 miljoen komt, dan moet Ajax eigenlijk wel verkopen. Zou trouwens een belachelijk bedrag zijn.

Kluivert heeft alles in zich om keihard te falen bij zijn volgende topclub. Hoop dat Ajax 30 miljoen vraagt en hem anders gewoon aan zijn contract houdt.

Al met al heeft Ajax niets aan zoveel geld. Ze krijgen het al niet op, dus misschien duidelijk zijn en je talenten niet verkopen dit jaar.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Lekkerboeie86 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:31:
De Ligt schat ik qua verstand wel iets hoger in. Die zal nog wel een jaar blijven. Tenzij er inderdaad 50 miljoen komt, dan moet Ajax eigenlijk wel verkopen. Zou trouwens een belachelijk bedrag zijn.

Kluivert heeft alles in zich om keihard te falen bij zijn volgende topclub. Hoop dat Ajax 30 miljoen vraagt en hem anders gewoon aan zijn contract houdt.

Al met al heeft Ajax niets aan zoveel geld. Ze krijgen het al niet op, dus misschien duidelijk zijn en je talenten niet verkopen dit jaar.
Als er 30 miljoen voor Kluivert geboden wordt dan zing ik hosanna. Voor De Ligt en Kluivert 80 miljoen krijgen zou betekenen dat Ajax direct de sterkhouders links en rechts moet wegkopen. In elk geval moet er body en snelheid op het middenveld komen in de vorm van een oudere speler van circa 25 jaar. Schöne mag en kan echt niet meer op die positie.

• 418O2
@Typhone ik denk dat Anita goed heeft verdiend in zijn carrière. Vergis je niet; top championship is beter verdienen dan bij Ajax

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

418O2 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:16:
@Typhone ik denk dat Anita goed heeft verdiend in zijn carrière. Vergis je niet; top championship is beter verdienen dan bij Ajax
Ja maar die had ook mister Ajax # zoveel kunnen worden uiteindelijk :). Bij Newcastle een beetje leuk meedraaien is toch wat anders dan een bepalende pion op het middenveld zijn bij Ajax en jaarlijks in Europees verband uitkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 07-05-2018 10:18 ]

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-11 10:28

Baseman77

We move

Ankona schreef op maandag 7 mei 2018 @ 08:16:
Gewoon lekker ballen, plezier aan het spelletje beleven en de luxe genieten van financieel volledig ontzorgd te zijn kennen ze niet. Dat kan prima in de JL en al helemaal in de ED.
Zo, wat een berg onzin bij elkaar zeg.
Je in de JL financieel onafhankelijk spelen is al langere tijd zo goed als onmogelijk. Veel jonge (beginnende) spelers hebben een amateurcontract en verdienen daardoor ongeveer het minimumloon (een aantal zit daar zelfs onder). En de 'gewone' prof daar verdient ongeveer modaal. Alleen de uitzonderingen verdienen richting de ton per jaar en ook daarmee speel je jezelf echt niet financieel onafhankelijk in de relatief korte tijd als profspeler.

Wat betreft de Eredivisie, het gemiddelde loon ligt dit seizoen op 278.500 Euro. Waarbij met name Ajax en PSV dit gemiddelde flink omhoog brengen.
Een speler in de Eredivisie hoeft niet op een houtje te bijten, maar om je financieel onafhankelijk te spelen zul je bij de topclubs moeten spelen. De rest verdient over het algemeen prima, maar valt na de profcarrière ver terug en heeft natuurlijk een enorme achterstand in het bedrijfsleven.
We hebben het wel over een groep die doorgaans te stom is om MBO niveau 3 af te kunnen ronden
Dit slaat al helemaal echt nergens op.
En als ze willen kunnen ze aan het einde van hun loopbaan nog even hun pensioen voor de rest van het leven regelen door een of twee jaartjes in de zandbak of in China te gaan ballen.
De toppers wel ja, de hele grote groep daaronder dus niet.
Laat staan een gemiddelde voetballer uit de Eredivisie.

PS: Aangezien jij zo slim bent en wel MBO 3 hebt afgerond heb ik een leestip voor je:
https://sports.ndtv.com/e...cy-after-retiring-1539934

Maar liefst 60% van de profvoetballers uit de Premier League is binnen 5 jaar na het stoppen met voetballen failliet, ondanks een gemiddeld salaris van 2 miljoen Euro per jaar.
Dit geldt overigens ook voor andere sporten...zo gaan NBA spelers gelijk op met de PL voetballers, voor NFL spelers geldt zelfs dat een 75% binnen 2 jaar failliet is.

ESPN heeft daar in 2009 een documentaire over gemaakt: http://www.espn.com/30for30/film?page=broke

• 418O2
Typhone schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:18:
[...]

Ja maar die had ook mister Ajax # zoveel kunnen worden uiteindelijk :). Bij Newcastle een beetje leuk meedraaien is toch wat anders dan een bepalende pion op het middenveld zijn bij Ajax en jaarlijks in Europees verband uitkomen.
Mwoah, weet ik niet bij hem. En Klaassen was ook klaar bij Ajax, die had alleen naar Spanje oid moeten gaan. Eerder verkeerde club keuze dan te vroeg gaan

Verwijderd

418O2 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:19:
[...]

Mwoah, weet ik niet bij hem. En Klaassen was ook klaar bij Ajax, die had alleen naar Spanje oid moeten gaan. Eerder verkeerde club keuze dan te vroeg gaan
in Spanje zou hij nog erger worden uitgelachen met zijn techniek.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04:19
Klaassen heeft gewoon het verkeerde land gekozen. Met een Duitse middenmoter ( of Italié ) had ie prima mee kunnen komen.

Ik zou de komst van Labyad bij Ajax wel toejuichen, hebben we volgend jaar ook nog wat te lachen. Die beoogde komst van Tadic vraag ik me ook van af of dat nu een meesterzet is, of een kat in de zak.

Maak me wel ernstig zorgen over de selectie bij Feyenoord voor volgend jaar. Eigenlijk kan er volledig overnieuw begonnen worden, wat er nu loopt en waarschijnlijk overblijft is eigenlijk niet goed genoeg. Daar gaat een Ayoub niets aan veranderen.

Amrabat valt tegen, Tapia speelde weer een ontzettende kutwedstrijd tegen Heerenveen, en blijft zo enorm wisselvallig. Bilal.....tja....... enz enz.

[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 07-05-2018 10:42 ]

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Rendeert blijkbaar enkel in Heerenveen. :+

• Ankona
Bij Feyenoord moeten El Ahmadi en Van Persie (al dan niet in een meer begeleidende rol) blijven. Dat zijn de spelers die echt meerwaarde hebben. Karim omdat hij zo verschrikkelijk veel doet op het middenveld (ok, veel vuil werk dat weinig opvalt maar o zo belangrijk is) en Van Persie omdat hij een voorbeeld is voor velen (en stiekem omdat iedereen nog wat hoogstandjes van hem wil zien...)

Verder is iedereen vervangbaar en staat er het nodige uit de jeugd klaar om serieus gewogen te worden. Er zal best wat vertrekken, maar een aderlating zoals vorig jaar waarbij beide backs en de belangrijkste aanvallers vertrokken zal het niet zijn.

alles kan off-topic

• LZ86
Ankona schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:52:
Bij Feyenoord moeten El Ahmadi en Van Persie (al dan niet in een meer begeleidende rol) blijven. Dat zijn de spelers die echt meerwaarde hebben. Karim omdat hij zo verschrikkelijk veel doet op het middenveld (ok, veel vuil werk dat weinig opvalt maar o zo belangrijk is) en Van Persie omdat hij een voorbeeld is voor velen (en stiekem omdat iedereen nog wat hoogstandjes van hem wil zien...)

Verder is iedereen vervangbaar en staat er het nodige uit de jeugd klaar om serieus gewogen te worden. Er zal best wat vertrekken, maar een aderlating zoals vorig jaar waarbij beide backs en de belangrijkste aanvallers vertrokken zal het niet zijn.
Nouja, Jorgensen zal wel vertrekken, Berghuis heeft nog een lang contract, maar ik hou mijn hart vast. Vrees dat die ook weg is.

Middenveld raakt je volledig kwijt. En de back up die er nu is, is gewoon niet goed genoeg. Verdediging was al een zorgenkindje, vooral RB en centrale verdedigers.

Met pech moet je dus 7 spelers gaan halen. En dat doet Feyenoord toch niet, dus dan wordt het weer een tussenseizoen met pure middelmaat. Zou leuk zijn als ze die Jahanbakshshshshs halen, maar dat gebeurt toch niet. Die is voor Ajax nog te duur.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Ik ben toch benieuwd hoe de selectie van Feyenoord er volgend seizoen uit gaat zien. Qua transfers is het ook nog echt afwachten. Op papier vind ik het er niet heel slecht uitzien.

Bijlow (Jones) - Nieuwkoop (Dumfries?) - van Beek (Botteghin) - St Juste (Van der Heijden) - Haps (Malacia) - Ayoub (El Bouchatoui) - Amrabat (Tapia) - Toornstra (Kokcu) - Berghuis (Aankoop) - Van Persie (Vente) - Larsson (Boëtius).

Denk alleen niet dat Feyenoord het aan durft om met Van Persie het seizoen te starten als 1e spits met Vente er achter.

[ Voor 12% gewijzigd door JST94 op 07-05-2018 10:56 ]

• Han
  • Niet online

Han

JST94 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:55:
Ik ben toch benieuwd hoe de selectie van Feyenoord er volgend seizoen uit gaat zien. Qua transfers is het ook nog echt afwachten. Op papier vind ik het er niet heel slecht uitzien.
Ik krijg een flashback van ongeveer een jaar geleden :+

• LZ86

Bijlow (Jones) - Nieuwkoop (Dumfries?) - van Beek (Botteghin) - St Juste (Van der Heijden) - Haps (Malacia) - Ayoub (El Bouchatoui) - Amrabat (Tapia) - Toornstra (Kokcu) - Berghuis (Aankoop) - Van Persie (Vente) - Larsson (Boëtius).

Denk alleen niet dat Feyenoord het aan durft om met Van Persie het seizoen te starten als 1e spits met Vente er achter.
Die Dumfries moet je echt niet willen. Die bakt er vrij weinig van. v Persie zal wel stoppen. Amrabat en Tapia vallen zwaar tegen. v Beek vind ik maar matig. Vente heeft nog neits bewezen em moet ook maar slagen.

Boetius blijft een twijfelgevalletje. Hoop dat Larsson komend seizoen beter tot zijn recht gaat komen.

Nee, met wat jij noemt doe je echt niet mee om de prijzen.

• JST94
Daarom ook: Op papier ziet het erg niet heel slecht uit. :+

Zou fijn zijn als we dit jaar ook wat minder last van blessures hebben in de basis elf.

• JST94
Leon Zwiers schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:05:
[...]

Die Dumfries moet je echt niet willen. Die bakt er vrij weinig van. v Persie zal wel stoppen. Amrabat en Tapia vallen zwaar tegen. v Beek vind ik maar matig. Vente heeft nog neits bewezen em moet ook maar slagen.

Boetius blijft een twijfelgevalletje. Hoop dat Larsson komend seizoen beter tot zijn recht gaat komen.

Nee, met wat jij noemt doe je echt niet mee om de prijzen.
Jij bent dan ook ontzettend negatief ingesteld. Afgelopen 3 seizoenen zijn er 4 prijzen behaald. Terwijl die selecties niet heel veel onder deden voor de huidige selectie. ;-)

• Ankona
Leon Zwiers schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:55:
[...]

Nouja, Jorgensen zal wel vertrekken, Berghuis heeft nog een lang contract, maar ik hou mijn hart vast. Vrees dat die ook weg is.

Middenveld raakt je volledig kwijt. En de back up die er nu is, is gewoon niet goed genoeg. Verdediging was al een zorgenkindje, vooral RB en centrale verdedigers.

Met pech moet je dus 7 spelers gaan halen. En dat doet Feyenoord toch niet, dus dan wordt het weer een tussenseizoen met pure middelmaat. Zou leuk zijn als ze die Jahanbakshshshshs halen, maar dat gebeurt toch niet. Die is voor Ajax nog te duur.
Jorgensen vind ik wat overgewaardeerd. Hij technisch prima en creatief, maar mist teveel snelheid om echt gevaarlijk te zijn. Berghuis is wel een issue. Maar aan de andere kant, met die kortsluiting in zijn hoofd is het ook wel constant billenknijpen of hij geen oliedomme onnodige kaarten gaat pakken.

De aanval zie ik nog wel op zijn plek vallen. Zeker als lopende spelers als Bilal en Toornstra eens goed op hun waarde ingezet worden en er een goede spelverdeler op 10 komt te staan (Larsson, Boetius)

Maar uit de eigen jeugd komt er ook wat naar voren. Malacia en Bijlow hebben al bewezen aan te kunnen sluiten. Vente is nog geen topper maar komt wel mee. Geertuida en Toure lijken ook al aardig op de deur te kloppen maar hebben nog weinig kansen gekregen. En die O19 doet het in de schaduw eigenlijk als team ook wel leuk.

Misschien een speler als Kerk erbij halen voor de aanval. Valt mij vaak positief op maar lijkt nooit op lijstjes te staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Ankona op 07-05-2018 11:10 ]

alles kan off-topic

• LZ86
JST94 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:06:
[...]

Jij bent dan ook ontzettend negatief ingesteld. Afgelopen 3 seizoenen zijn er 4 prijzen behaald. Terwijl die selecties niet heel veel onder deden voor de huidige selectie. ;-)
Dit seizoen compleet kansloos in de competitie. Die beker maakt dat echt niet helemaal goed. Die verhuld eerder hoe slecht dit seizoen was.

Ik hoop dat v Geel iets zoals het kampioensjaar neer kan zetten.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Gustafson komt ook weer terug bij de selectie
Ankona schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:06:
[...]
Jorgensen vind ik wat overgewaardeerd.
Echt? Ook al is hij niet de meest scorende spits in de EreDivisie, ik vind hem veruit de beste spits in de Eredivisie (ondanks zijn vele blessures dit seizoen).

[ Voor 29% gewijzigd door rikoos op 07-05-2018 11:22 ]

• Ankona
Leon Zwiers schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:18:
[...]

Dit seizoen compleet kansloos in de competitie. Die beker maakt dat echt niet helemaal goed. Die verhuld eerder hoe slecht dit seizoen was.

Kun je ook anders naar kijken. In het seizoen zaten wat onbegrijpelijke uitglijders. Maar het grooste probleem was dat na de verkoop van de backs de cv's geblesseerd raakten. Van Beek en Nieuwkoop vielen zwaar tegen en dus was het aanmodderen in de defensie. Ondanks dat redelijk stand gehouden en er in elk geval de beker uitgesleept.

alles kan off-topic

• Ankona
rikoos schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:20:
[...]

Vorige week was het bericht dat hij niet terugkeert. Heb jij nieuwe info die ik gemist heb?

alles kan off-topic

• LZ86
Ankona schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:21:
[...]

Kun je ook anders naar kijken. In het seizoen zaten wat onbegrijpelijke uitglijders. Maar het grooste probleem was dat na de verkoop van de backs de cv's geblesseerd raakten. Van Beek en Nieuwkoop vielen zwaar tegen en dus was het aanmodderen in de defensie. Ondanks dat redelijk stand gehouden en er in elk geval de beker uitgesleept.
Anderzijds heeft Feyenoord best weinig tegengoals geslikt in de competitie, dus ondanks dde blessures viel dat wel mee. Het was meer het totale gebrek aan goals voor vanuit het middenveld en de spits wat flink wat zeges heeft gekost ( en die 3 potjes die dankzij Jones verloren gingen :+ )

Edit: Gustafson komt niet meer terug. Die gaat zijn geluk elders beproeven. En Toornstra zal ook wel gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 07-05-2018 11:24 ]

• JST94
[...]

En toch was de selectie niet heel veel anders. Je had gewoon te maken met veel blessures en het drukke programma. Uiteindelijk heb je gewoon ook een sterke eindsprint met 10 overwinningen op rij. Alleen toen was het al te laat. :9
rikoos schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:20:
[...]
Gustafson wilt weg.
Ankona schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:22:
[...]

Vorige week was het bericht dat hij niet terugkeert. Heb jij nieuwe info die ik gemist heb?
Nee hoor, Gustafson keert gewoon terug bij Feyenoord. Hij heeft namelijk gewoon een contract. Het is alleen zo dat hij weg wilt. :9

• Ankona
Leon Zwiers schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:23:
[...]

Anderzijds heeft Feyenoord best weinig tegengoals geslikt in de competitie, dus ondanks dde blessures viel dat wel mee. Het was meer het totale gebrek aan goals voor vanuit het middenveld en de spits wat flink wat zeges heeft gekost ( en die 3 potjes die dankzij Jones verloren gingen :+ )

Edit: Gustafson komt niet meer terug. Die gaat zijn geluk elders beproeven. En Toornstra zal ook wel gaan.
Is het meer zo dat het middenveld, en dan vooral El Ahmadi en Vilhena gedwongen werden meer op te ruimen/op te vangen omdat de verdediging niet onder de druk uit kon voetballen? De zaak op slot zetten werkte wel maar een aanval opzetten ging te traag. En met technische niet al te snelle aanvallers kun je niet counteren dus. Dat is het verschil met vorig seizoen toen de backs alles op slot konden gooien, de cv's met passes openingen creeerden en met name Vilhena meer met de aanval mee kon doen.

alles kan off-topic

• LZ86
Ankona schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:28:
[...]

Is het meer zo dat het middenveld, en dan vooral El Ahmadi en Vilhena gedwongen werden meer op te ruimen/op te vangen omdat de verdediging niet onder de druk uit kon voetballen? De zaak op slot zetten werkte wel maar een aanval opzetten ging te traag. En met technische niet al te snelle aanvallers kun je niet counteren dus. Dat is het verschil met vorig seizoen toen de backs alles op slot konden gooien, de cv's met passes openingen creeerden en met name Vilhena meer met de aanval mee kon doen.
Vilhena heeft dit seizoen anders meer gescoord dan ooit. Toornstra viel vooral erg uit de toon. Feyenoord zou er alles aan moeten doen om een creatieveling als aanvallende middenvelder aan te trekken, of inderdaad Kokcu doorschuiven, al is dat een risico.

• Baseman77

Baseman77

We move

JST94 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:23:
En toch was de selectie niet heel veel anders. Je had gewoon te maken met veel blessures en het drukke programma. Uiteindelijk heb je gewoon ook een sterke eindsprint met 10 overwinningen op rij. Alleen toen was het al te laat.
Je wordt 4e, met maar liefst 17 (!) punten achterstand op de kampioen.
Maar door vorig seizoen en de bekerwinst dit seizoen ben je nog positief over dit seizoen ook.

Heel apart...bij PSV of Ajax zou sprake zijn van een enorme crisis.
JST94 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:23:
Nee hoor, Gustafson keert gewoon terug bij Feyenoord. Hij heeft namelijk gewoon een contract. Het is alleen zo dat hij weg wilt.
Euhm, nee hoor: https://www.nu.nl/voetbal...niet-terug-feyenoord.html

[ Voor 22% gewijzigd door Baseman77 op 07-05-2018 11:49 ]

• JST94
Euhm, ja hoor. Gustafon heeft gewoon een contract tot 2019. Feyenoord zelf heeft officieel nog niks gecommuniceerd over een vertrek van Gustafson. Het lijkt er wel op dat Gustafson zal vertrekken, maar zoals het er op het moment uitziet dient hij zich bij aanvang van het seizoen gewoon te melden bij de club. ;)
Baseman77 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:47:
[...]
Je wordt 4e, met maar liefst 17 (!) punten achterstand op de kampioen.
Maar door vorig seizoen en de bekerwinst dit seizoen ben je nog positief over dit seizoen ook.

Heel apart...bij PSV of Ajax zou sprake zijn van een enorme crisis.
Natuurlijk, sportief gezien was het waardeloos. Maar wanneer ik kijk naar de kwaliteiten in de selectie kan ik moeilijk zeggen dat er een hoop moet veranderen om beter te presteren. Vorig seizoen zat er heel veel mee (Weinig blessures, goals in de laatste minuten), dit seizoen valt het dubbeltje net de andere kant op. Shit happens.

Het gigantische gat is ook met name bepaald in de 1e seizoenshelft. Sinds de winterstop haalde Ajax 38 punten, PSV 37, Feyenoord 34.

[ Voor 44% gewijzigd door JST94 op 07-05-2018 12:01 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Het was natuurlijk een klote seizoen, vooral de manier waarop. Maar kijk je naar de laatste 20 jaar, is 66 punten helemaal niet zo heel gek. Toen Feyenoord 2de werd 4 jaar geleden achter Ajax, deden ze dat met hetzelfde aantal punten.

Dat je met dezelfde selectie opeens de laatste 8 wedstrijden wel wint is wel wat opvallend. Er zat meer in, maar voor Feyenoord doen is het geen debiel seizoen ;)

• LZ86
PWM schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:59:
[...]

Het was natuurlijk een klote seizoen, vooral de manier waarop. Maar kijk je naar de laatste 20 jaar, is 66 punten helemaal niet zo heel gek. Toen Feyenoord 2de werd 4 jaar geleden achter Ajax, deden ze dat met hetzelfde aantal punten.

Dat je met dezelfde selectie opeens de laatste 8 wedstrijden wel wint is wel wat opvallend. Er zat meer in, maar voor Feyenoord doen is het geen debiel seizoen ;)
Dat seizoen waarin Feyenoord 2e werd was ook wel een seizoen van de armoede, ook bij Ajax ;).
Maar de dalen waren dit seizoen absoluut te diep. Er was met de staande selectie veel meer te halen. Blijf er ook bij dat Gio vervangen moet worden. Al zal het schelen dat Wouters weg is. Die was de "tactische" man

• ph4ge
Leon Zwiers schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:01:
[...]

Dat seizoen waarin Feyenoord 2e werd was ook wel een seizoen van de armoede, ook bij Ajax ;).
Maar de dalen waren dit seizoen absoluut te diep. Er was met de staande selectie veel meer te halen. Blijf er ook bij dat Gio vervangen moet worden. Al zal het schelen dat Wouters weg is. Die was de "tactische" man
2 jaar geleden ook een enorme dip, maar wel eindigend met een sterke reeks en de beker. Die reeks werd na de zomer voortgezet en was de basis voor het kampioenschap. Hopelijk herhaalt de geschiedenis zich :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-10 06:13
ph4ge schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:14:
Hopelijk herhaalt de geschiedenis zich :)
Dan kan je nog heel wat jaartjes wachten :+

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zouden PSV en Ajax dan helemaal niets hebben geleerd en nogmaals de grootste prijs van Nederland weggeven ondanks de betere kaarten? Ik denk van niet.

Cocu heeft nu geleerd hoe hij met zijn spel het maximale uit deze spelersgroep kan halen.
Ten Hag gaat volgend seizoen gigantisch pieken ... bij een andere club en Ajax krijgt in de winterstop pas weer een andere trainer.

[ Voor 42% gewijzigd door OPSLAGHOND op 07-05-2018 12:23 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ben ik de enige die Rondo af-en-toe kijkt en zich stoort aan die mensen? Het lijkt net DWDD, zeker als je zag hoe ze gister met allemaal losse vragen (zonder onderbouwing) te keer gingen tegen vd Sar. Jack heeft daarbij ook altijd van die irritante opmerkingen en wil altijd het laatste woord. Vind Bas(?) wel goed bij Ziggo, hij moet in de studio i.p.v. langs de lijn.

Anyway, ben benieuwd naar de playoffs, al vind ik het verschil tussen de JL en de Eredivisie te groot.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat zou de reden zijn geweest om Wouters (te laten gaan) ?
Alleen de (verklaring) 'we willen een frisse invloed inbrengen' lijkt me niet de reden

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Baseman77

Baseman77

We move

Hackus schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:24:
Wat zou de reden zijn geweest om Wouters (te laten gaan) ?
Zodat Van Geel en Gio hun falen kunnen afwentelen op Wouters en daardoor zelf buiten schot blijven?

• PWM
  • Niet online

PWM

Volgens mij krijgt Wouters inderdaad indirect de zwarte piet toegespeeld. Er moet iemand bloeden. Overigens is het gelukkig wel zo dat het gewoon einde contract is, geen ontslag oid.

• LZ86
Baseman77 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:25:
[...]

Zodat Van Geel en Gio hun falen kunnen afwentelen op Wouters en daardoor zelf buiten schot blijven?
Dit, al was Wouters wel grotendeels verantwoordelijk voor het tactische deel, maar een goede hoofdcoach zou zijn eigen plan moeten trekken en een WOuters overrulen. Gio heeft gewoon betere support nodig om te kunnen functioneren.

Alleen jammer voor Wouters dat hij daar de dupe van is, en Gio zelf niet :+

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kan me nog herinneren dat GIO 'in de put zat' en Advocaat nodig had...

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:29:
Kan me nog herinneren dat GIO 'in de put zat' en Advocaat nodig had...
Ja, maar die heeft een prijs gewonnen en is dus veilig. :+

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• PWM
  • Niet online

PWM

Toch, ik blijf in herhaling vallen, wat hebben we nou echt te klagen? We hebben 10 jaar geen prijs gewonnen. We waren niet heel lang geleden blij dat we eindelijk weer eens de top-5 behaalden.

En nu doen we in 3 seizoenen opeens beker, kampioen, (JC schaal, meh) en weer beker, en nu vinden we dat we moeten ingrijpen :p

Ik snap het allemaal wel kijkend naar het spel. Maar bij Ajax was men ook blij dat de Boer wegging en er eindelijk weer eens gevoetbald ging worden. Nou, dat is een razend succes gebleken :+

Laten we maar vieren wat we nu hebben en niet teveel dromen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik ben niet zo voor de verandering, spelers komen en gaan, en een stabiel technisch hart is van belang.
Kuijt bracht veel invloed en nu ook V Persie (12 x gespeeld 7 goals dacht ik)

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:35
Volgens mij is hier meer paniek over Feyenoord dan in het Maasgebouw.

Al met al kunnen we best tevreden terug kijken sinds Gio trainer is. Er is goed verkocht, ook qua aankopen heeft het allemaal redelijk goed uitgepakt. Elk jaar zullen er spelers komen en gaan. En ja we zullen niet altijd kampioen worden of daar in de buurt van komen.

De beker is een mooie prijs. En de 4e plaatst is gewoon niet goed genoeg. Op naar volgend seizoen. Echt geen sprake van crisis. Verre van dat zelfs.

• PWM
  • Niet online

PWM

En Kuyt is al trainer geworden bij <19. Die komt dus over 4 jaar Gio vervangen :p

• ph4ge
PWM schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:33:
Toch, ik blijf in herhaling vallen, wat hebben we nou echt te klagen? We hebben 10 jaar geen prijs gewonnen. We waren niet heel lang geleden blij dat we eindelijk weer eens de top-5 behaalden.

En nu doen we in 3 seizoenen opeens beker, kampioen, (JC schaal, meh) en weer beker, en nu vinden we dat we moeten ingrijpen :p

Ik snap het allemaal wel kijkend naar het spel. Maar bij Ajax was men ook blij dat de Boer wegging en er eindelijk weer eens gevoetbald ging worden. Nou, dat is een razend succes gebleken :+

Er zat natuurlijk meer in. Met deze selectie hoor je mee te doen om het kampioensschap. Maar je bent niet sterk genoeg dat dat een must is. Met deze selectie en dit budget wordt je normaal gesproken 2-3e, als je een keer geluk hebt kampioen en als het een keer tegen zit 4e. Dat is dus geen ramp zeker niet als je wel de beker pakt. Dit seizoen was er een hoop pech en was PSV gewoon buitengewoon en onverwacht sterk (AZ draait ook een super seizoen).

Dat bij Ajax elke keer de pleuris uitbreekt is niet het gevolg van het weer mislopen van alle prijzen, maar de oorzaak. Ik ben blij dat wij ons hoofd tegenwoordig koel houden ook als het een keer flink tegenvalt. Dat gezegd hebbende hoop ik nog steeds van harte dat Gio deze zomer door de voordeur vertrekt want hij is gewoon niet goed genoeg. Hij slaagt er maar niet in om als je een keer een slechte fase door maakt de schade te beperken, tegenslagen hakken er telkens veel te hard in.

• Ankona
Leon Zwiers schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:27:
[...]

Dit, al was Wouters wel grotendeels verantwoordelijk voor het tactische deel, maar een goede hoofdcoach zou zijn eigen plan moeten trekken en een WOuters overrulen. Gio heeft gewoon betere support nodig om te kunnen functioneren.

Alleen jammer voor Wouters dat hij daar de dupe van is, en Gio zelf niet :+
Dan heb je helemaal een zooitje.

Je hebt een tactische man in je staf maar als eigenwijze hoofdkloot negeer je die en ga je lekker je eigen keuzes maken. Een goed hoofdcoach zorgt er juist voor dat die goede specialisten omzich heen heeft en laat die exceleren.

alles kan off-topic

• Han
  • Niet online

Han

Als Ajacied vind ik echt dat er ingegrepen moet worden... alle grapjes over 'geen prijzen' en iets '18 jaar' zijn komen te vervallen, dat is echt te gek voor woorden. Dus ja, ingrijpen graag :+

• Ankona
Lekkerboeie86 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:39:
Volgens mij is hier meer paniek over Feyenoord dan in het Maasgebouw.

Al met al kunnen we best tevreden terug kijken sinds Gio trainer is. Er is goed verkocht, ook qua aankopen heeft het allemaal redelijk goed uitgepakt. Elk jaar zullen er spelers komen en gaan. En ja we zullen niet altijd kampioen worden of daar in de buurt van komen.

De beker is een mooie prijs. En de 4e plaatst is gewoon niet goed genoeg. Op naar volgend seizoen. Echt geen sprake van crisis. Verre van dat zelfs.
Dat ze vorig jaar de beker verprutst hebben tegen Vitesse, daar baal ik eigenlijk nog wel meer van dan de punten die dit seizoen verprutst zijn. Vorig jaar lag de dubbel voor het oprapen en in die periode was Feyenoord zonder twijfel sterker dan Vitesse. Dit jaar zijn er een aantal goede excuses voor het puntverlies (al is verliezen van NAC nooit goed te praten)

alles kan off-topic

Verwijderd

Spelers die goed bij Feyenoord zouden kunnen doen:
Kuwas (Heracles)
Linssen (Vitesse)
Verweij (Heracles)
Elbers (Excelsior)
Bel Hasani (AZ) wellicht in een ruil voor Vejinovic.

• vuurtjih
  • Laatst online: 20:47
Wat moet Feyenoord met een schaatser?
Afbeeldingslocatie: https://www.omropfryslan.nl/data/files/imagenodes/koen.jpg

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Verwijderd

Vermeij dus :( :w

• vuurtjih
  • Laatst online: 20:47
>:)

Maar Vermeij speelt bij ons nou ook niet bepaald de pannen van het dak, die is echt geen versterking voor Feyenoord. Bel Hassani idem, speelt bij AZ ook vrij weinig dacht ik.

Kuwas en Linssen lijken me wel versterkingen, al betwijfel ik of Linssen te betalen is voor Feyenoord?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Verwijderd

vuurtjih schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:43:
[...]

>:)

Maar Vermeij speelt bij ons nou ook niet bepaald de pannen van het dak, die is echt geen versterking voor Feyenoord. Bel Hassani idem, speelt bij AZ ook vrij weinig dacht ik.

Kuwas en Linssen lijken me wel versterkingen, al betwijfel ik of Linssen te betalen is voor Feyenoord?
Vermeij is een goaljesgetter pure sang, een Inzaghi. Doet niet onder voor ene Weghorst wat betreft Tor-instinct.

Bel Hasani ligt al seizoenenlang overhoop met van de Brom. AZ ziet een ruil met Vejinovic echt wel zitten denk ik.

• LZ86
Wat zou je als Feyenoord willen met de B keus van AZ, de ploeg die in toppers nooit thuis geeft?
Ik zou Til en Jahanbakshshs wel willen, maar die zijn onhaalbaar voor Feyenoord. De rest mag lekker daar blijven :)

Wie vonden jullie trouwens de meest overschatte speler en de meest onderschatte van dit seizoen?

Ik zou zeggen Kluivert meest overschat, spreekt denk ik wel voor zich. Zoet onderschat, die was zo ontzettend belangrijk en bleef toch redelijk in de luwte

[ Voor 37% gewijzigd door LZ86 op 07-05-2018 13:55 ]

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:49:
Wat zou je als Feyenoord willen met de B keus van AZ, de ploeg die in toppers nooit thuis geeft?
Ik zou Til en Jahanbakshshs wel willen, maar die zijn onhaalbaar voor Feyenoord. De rest mag lekker daar blijven :)
B keuze van AZ? Kom op man. De enige reden dat Bel Hasani niet aan spelen toe komst is dat het niet botert tussen hem en van de Brom. Die liggen elkaar echt niet.

Wanneer het er echt op aan komt mag Bel Hasani opdraven, zo'n ratje is van de Brom ook wel weer.

Van Til vindt zichzelf er goed maar dat valt wel mee c.q. tegen en Jahanbaks is niet te betalen. Haal Kuwas in plaats van de topscorer en Elbers als stand in. Vele malen goedkoper.

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:18:
[...]

10-12 wedstrijden per seizoen op niveau (bij Ajax) vs 38-40, das zeker heel wat anders....

• Russel88
  • Laatst online: 19:07

Deels heb je uiteraard gelijk. Maar vorig seizoen waren we kampioen. Daarna een record aan spelers binnen gehaald.
Als je dan kansloos 4e wordt. Ja, dan kun je gewoon niet tevreden zijn. Eerlijk gezegd hebben we ook een zwakkere selectie dan die van Ajax en PSV, maar zo zwak als de punten nu zijn is het niet.

• Baseman77

Baseman77

We move

Verwijderd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:35:
Kuwas (Heracles)
Linssen (Vitesse)
Verweij (Heracles)
Elbers (Excelsior)
Deze spelers passen allemaal in het plaatje van Van Geel, maar maken ook meteen duidelijk dat Feyenoord alleen hoger dan de 3e plaats kan eindigen bij falen van PSV en/of Ajax. Als je subtop haalt blijf je ook subtop.

• LZ86
Baseman77 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:14:
[...]

Deze spelers passen allemaal in het plaatje van Van Geel, maar maken ook meteen duidelijk dat Feyenoord alleen hoger dan de 3e plaats kan eindigen bij falen van PSV en/of Ajax. Als je subtop haalt blijf je ook subtop.
Precies. Daarom hoop ik ook dat er nu een keer wordt doorgepakt. Er is steeds meer geld beschikbaar, dus de lat mag best wat hoger.

Ook dit seizoen, de selectie was op papier echt niet minder dan die van PSV. Dat Ajax er door wanbeleid weer eens niet in slaagt hun potentie te benutten is bijna gewoon aan het worden.

Nu al het goede materiaal waarschijnlijk de deur uitgaat mag er een keer goed ingekocht worden en niet weer de halve subtop leegkopen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:35:
Kuwas (Heracles)
Linssen (Vitesse)
Verweij (Heracles)
Elbers (Excelsior)
Die zie ik graag naar Feyenoord komen.
De teller loopt: Is Feyenoord al kampioen?

• PWM
  • Niet online

PWM

Typhone schreef op maandag 7 mei 2018 @ 14:29:
[...]

Die zie ik graag naar Feyenoord komen.
De teller loopt: Is Feyenoord al kampioen?
Dit:
Binnenkort hier alles over één van de

slechtste titelverdedigers ooit.
Is gelukkig wel achterhaald. De eerste seizoenshelft was het wel zo, maar ze zijn wat dat betreft gelukkig wel aardig bijgetrokken.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@PWM Wat me vooral verbaasde is de enorme rust die er om Feyenoord heen heeft gehangen dit jaar. Al vrij snel kansloos voor het kampioenschap maar never ever die ophef die alle andere jaren er wel was.

• Ankona
Baseman77 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:18:
[...]

Zo, wat een berg onzin bij elkaar zeg.
Je in de JL financieel onafhankelijk spelen is al langere tijd zo goed als onmogelijk. Veel jonge (beginnende) spelers hebben een amateurcontract en verdienen daardoor ongeveer het minimumloon (een aantal zit daar zelfs onder). En de 'gewone' prof daar verdient ongeveer modaal. Alleen de uitzonderingen verdienen richting de ton per jaar en ook daarmee speel je jezelf echt niet financieel onafhankelijk in de relatief korte tijd als profspeler.

Wat betreft de Eredivisie, het gemiddelde loon ligt dit seizoen op 278.500 Euro. Waarbij met name Ajax en PSV dit gemiddelde flink omhoog brengen.
Een speler in de Eredivisie hoeft niet op een houtje te bijten, maar om je financieel onafhankelijk te spelen zul je bij de topclubs moeten spelen. De rest verdient over het algemeen prima, maar valt na de profcarrière ver terug en heeft natuurlijk een enorme achterstand in het bedrijfsleven.
Leuk dat jij ook een mening hebt. Blijkbaar heb jij een ander beeld bij financieel onafhankelijk dan ik. Die gasten kunnen gewoon enkel met sport bezig zijn, hoeven er geen baantje bij te nemen en hoeven niet op een bijdrage van partner en/of familieleden te teren. Dat noem ik financieel onafhankelijk zijn. In de meeste andere sporten is dat niet het geval, daar trainen ze net zo intensief maar moeten de sporters er een partime baan bij nemen om in het levensonderhoud te voorzien.

Dat sommige voetballers de mogelijkheid hebben om in een paar jaar de rijkdom bij elkaar te trappen om er de rest van hun nog jonge leven op te kunnen blijven teren vind ik (ja dat is mijn mening) pure verwende luxe en heeft niets met financiele onafhankelijkheid te maken. (neemt niet weg dat ik ze gelijk geef als ze de geboden kans pakken, maar noodzaak is het niet)

alles kan off-topic

• 418O2
Het nadeel is dat als je van je 14e tot je 34-37e fulltime met voetbal bezig bent geweest en een miljoen bijelkaar gespeeld hebt, je alsnog moet gaan werken.

En instromen in een reguliere baan is dan wel lastig. Al heb je een opleiding genoten; je hebt een hele periode irrelevant werk gedaan. Dus ik snap het wel als ze zich financieel onafhankelijk willen spelen (voor mij is dat dat je nooit meer hoeft te werken, dus zo'n 5-7 miljoen).

En als jij als 19 jarige (zoals kluivert) een contract voor 5 jaar kan tekenen met een salaris van 2 miljoen per jaar, dan ben je aan het eind van je contract onafhankelijk, of je nou geblesseerd raakt, uit de gratie raakt, of naar de top gaat.

Als je dan nog 3 jaar bij ajax blijft voor 8 ton per jaar en je breekt alles af en kan nooit meer spelen, dan heb je niets. (keertje 2,5 miljoen)

• Baseman77

Baseman77

We move

Ankona schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:03:
Die gasten kunnen gewoon enkel met sport bezig zijn, hoeven er geen baantje bij te nemen en hoeven niet op een bijdrage van partner en/of familieleden te teren. Dat noem ik financieel onafhankelijk zijn.
Dan heb jij een aparte invulling van het begrip financiële onafhankelijkheid.
Zoals jij het uitlegt bedoel je dat profvoetballers kunnen leven van alleen hun sport, wat voor wel meer sporters geldt. En wat in het geval van een profvoetballer dus helemaal niet waar hoeft te zijn, wat ik je al eerder duidelijk probeerde te maken.
In de meeste andere sporten is dat niet het geval, daar trainen ze net zo intensief maar moeten de sporters er een partime baan bij nemen om in het levensonderhoud te voorzien.
De meeste andere sporten of de meeste andere sporters?
Er zijn zoveel professionele sporters die kunnen leven van hun sport, daarin is de profvoetballer zeker niet uniek. Ook niet in Nederland. Profvoetballers kunnen wel heel veel geld verdienen, maar dit gaat dus niet op voor de overgrote meerderheid. Waar jij heel makkelijk aan voorbij gaat.

Zoals je ook heel makkelijk voorbij gaat aan de periode na hun profcarrière, een periode die veel langer duurt en waarin ze over het algemeen een grote terugval aan inkomsten hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Baseman77 op 07-05-2018 15:37 ]

• Thompson
  • Laatst online: 23:21

Thompson

Beeromaniac

418O2 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:21:
Als je dan nog 3 jaar bij ajax blijft voor 8 ton per jaar en je breekt alles af en kan nooit meer spelen, dan heb je niets. (keertje 2,5 miljoen)
Dan heb je 2,5 miljoen op je 22e en nog alle tijd om een vak te leren |:(
Er zijn maar zat mensen die zich tussen hun 25~65 omscholen, van richting veranderen, omhoog werken etc. Dus dat je na een professionele voetbalcarrière "gedoemd" bent als je dan nog niet 100% FO bent lijkt me wel onzin.

Beeromaniac

• 418O2
Thompson schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:35:
[...]

Dan heb je 2,5 miljoen op je 22e en nog alle tijd om een vak te leren |:(
Er zijn maar zat mensen die zich tussen hun 25~65 omscholen, van richting veranderen, omhoog werken etc. Dus dat je na een professionele voetbalcarrière "gedoemd" bent als je dan nog niet 100% FO bent lijkt me wel onzin.
Ik zeg niet dat dat niets is, maar ik snap de overweging van die jonge gasten wel.

Het feit dat je pa dikke schulden heeft en je moeder schuldig is bevonden aan witwaspraktijken zal hun adviezen wellicht ook beinvloeden

• Baseman77

Baseman77

We move

Thompson schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:35:
Dan heb je 2,5 miljoen op je 22e en nog alle tijd om een vak te leren
Geld spenderen doen ze niet blijkbaar?

Ik heb hier vandaag 2 links geplaatst over de financiële problemen waarin veel profsporters terecht komen, ook (of misschien wel vooral) de sporters die vele miljoenen verdienden. Geld dat met bakken binnen komt kan ook met bakken uitgegeven worden, als dat eerste opdroogt en je hebt moeite om je levensstijl aan te passen dan kan het snel gedaan zijn. En aangezien dit (in sowieso enkele sporten) de meerderheid van de professionele sporters betreft is dit een serieus probleem waar niet zo makkelijk over gedacht kan worden.

• 418O2
Baseman77 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:43:
[...]

Ik heb hier vandaag 2 links geplaatst over de financiële problemen waarin veel profsporters terecht komen, ook (of misschien wel vooral) de sporters die vele miljoenen verdienden. Geld dat met bakken binnen komt kan ook met bakken uitgegeven worden, als dat eerste opdroogt en je hebt moeite om je levensstijl aan te passen dan kan het snel gedaan zijn. En aangezien dit (in sowieso enkele sporten) de meerderheid van de professionele sporters betreft is dit een serieus probleem waar niet zo makkelijk over gedacht kan worden.
En dan hebben we in NL nog een soort verplicht pensioen, maar dat garandeert ook niets. Het is lastig om vanuit een jaarsalaris van een miljoen ineens van 50k per jaar rond te moeten komen

• Ankona
Baseman77 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:43:
[...]

Dat is zeker een punt, maar daarmee spreek je jezelf tegen als je die miljoenen inkomsten verdedigt als middel om de rest van hun leven in wilde te kunnen rentenieren onder het mom financiele onafhankelijkheid.

Feitelijk maakt het geen zak uit hoeveel ze krijgen, ze verbrassen het toch wel. Alleen, hoe minder ze krijgen, hoe minder de terugval en ellende als ze hun inkomen elders vandaan moeten halen.

alles kan off-topic

• Deadsy
418O2 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:46:
[...]

En dan hebben we in NL nog een soort verplicht pensioen, maar dat garandeert ook niets. Het is lastig om vanuit een jaarsalaris van een miljoen ineens van 50k per jaar rond te moeten komen
Vooral wanneer je boven je stand leeft.
Als je leeft alsof de geld trein nooit stopt dan is het inderdaad moeilijk om die stap terug te maken.

• LZ86
Lolol, 28 miljoen euro voor Neres geboden. Zo goed speelde die toch niet? Zeker niet onverdienstelijk, maar hij stak er ook niet keihard bovenuit.

Meer geld voor Bayern Amsterdam

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:18
En afgewezen door Ajax.
Terecht ook, want met Ziyech gaat er al een bepalende speler.
Nog eens 14 Eredivisie goals en 13 assists laten gaan wordt een beetje teveel van het goede.

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:03:
[...]

Leuk dat jij ook een mening hebt. Blijkbaar heb jij een ander beeld bij financieel onafhankelijk dan ik. Die gasten kunnen gewoon enkel met sport bezig zijn, hoeven er geen baantje bij te nemen en hoeven niet op een bijdrage van partner en/of familieleden te teren. Dat noem ik financieel onafhankelijk zijn. In de meeste andere sporten is dat niet het geval, daar trainen ze net zo intensief maar moeten de sporters er een partime baan bij nemen om in het levensonderhoud te voorzien.

Dat sommige voetballers de mogelijkheid hebben om in een paar jaar de rijkdom bij elkaar te trappen om er de rest van hun nog jonge leven op te kunnen blijven teren vind ik (ja dat is mijn mening) pure verwende luxe en heeft niets met financiele onafhankelijkheid te maken. (neemt niet weg dat ik ze gelijk geef als ze de geboden kans pakken, maar noodzaak is het niet)
Blijkbaar ben jij financieel onafhankelijk als je voor een reiskostenvergoeding in de JL speelt? (Niels Fleuren bij Oss), of als je 1200 per maand verdient? Of als je nog 2 banen hebt, pizzabakker en koerier, om maar rond te kunnen komen? (Kamaci, topscorer Oss).
Ik denk dat je je beeld van de JL echt een heel eind omlaag moet bijstellen. Dat NEC nog goed zal betalen ok, maar reken er maar op dat je als normale speler bij de onderste helft (qua budget) van de JL absoluut niet rond kunt komen zonder tweede baan, hulp van/inwonen bij de ouders, of gewoon deels een uitkering

• LZ86
dutchgio schreef op maandag 7 mei 2018 @ 18:46:
En afgewezen door Ajax.
Terecht ook, want met Ziyech gaat er al een bepalende speler.
Nog eens 14 Eredivisie goals en 13 assists laten gaan wordt een beetje teveel van het goede.
Komt vast nog wel een hoger bod. En als dat flink hoger is gaat ie gewoon. Neres is niet zo onmisbaar dat je een ruime verdubbeling van de koopprijs kan weigeren lijkt me.

Voor dat geld kan Ajax Jahanbakshsh halen bijvoorbeeld en nog een talent wegplukken ergens.

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 07-05-2018 19:15 ]

• JST94
Leon Zwiers schreef op maandag 7 mei 2018 @ 18:40:
Meer geld voor Bayern Amsterdam
Ajax kan dus nooit het Bayern van Nederland worden.

Niet zo gek dat Ajax het bod op Neres afslaat, indien ze het accepteren hebben ze wellicht een flinke zak geld erbij, maar dan moeten ze voor volgend seizoen weer nieuwe vleugelaanvallers binnenhalen (ervan uitgaande dat Kluivert ook gaat). Kunnen ze weer opnieuw beginnen met het bouwen aan een elftal.

[ Voor 44% gewijzigd door JST94 op 07-05-2018 19:12 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
JST94 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:08:
[...]

Ajax kan dus nooit het Bayern van Nederland worden.

Niet zo gek dat Ajax het bod op Neres afslaat, indien ze het accepteren hebben ze wellicht een flinke zak geld erbij, maar dan moeten ze voor volgend seizoen weer nieuwe vleugelaanvallers binnenhalen (ervan uitgaande dat Kluivert ook gaat). Kunnen ze weer opnieuw beginnen met het bouwen aan een elftal.
Dat moesten ze toch al :+

• toolkist
  • Niet online
Nou jongens, de problemen bij Ajax mbt het aankoopbeleid zijn voorbij.... 8)7
Sjaak Swart over aankoopbeleid Ajax: 'Daar zou ik graag aan mee willen helpen'

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:59
Leon Zwiers schreef op maandag 7 mei 2018 @ 18:59:
[...]

Komt vast nog wel een hoger bod. En als dat flink hoger is gaat ie gewoon. Neres is niet zo onmisbaar dat je een ruime verdubbeling van de koopprijs kan weigeren lijkt me.

Voor dat geld kan Ajax Jahanbakshsh halen bijvoorbeeld en nog een talent wegplukken ergens.
Want Ajax gaat 15 goals en 14 assists niet missen(incl het korte beker en europese seizoen)?
Meer dan elke andere speler van Ajax(dus ook ziyech)

• Deadsy
Terranova schreef op maandag 7 mei 2018 @ 21:37:
[...]

Want Ajax gaat 15 goals en 14 assists niet missen(incl het korte beker en europese seizoen)?
Meer dan elke andere speler van Ajax(dus ook ziyech)
Inderdaad. En als hij zich volgend seizoen meer laat zien zal hij nog meer in trek zijn.

Daarnaast lijkt het er al op dat je Kluivert en Ziyech ziet vertrekken. Dan wil je denk ik voor de rest zoveel mogelijk de groep bij elkaar houden en versterken.

• Russel88
  • Laatst online: 19:07
Ajax heeft geld zat. Met verkopen win je geen kampioenschap. Maar als Neres echt weg wil is het natuurlijk ook moeilijk om hem tegen te houden.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dus 56 miljoen voor De Ligt, 14 miljoen voor Kluivert en 28 miljoen voor Neres?
88 miljoen euro in het laadje en wie o wie zullen ervoor teruggekocht worden?
Tromgeroffel

• ph4ge
Doet me denken aan de soap rond Dolberg vorig jaar, toen bleken alle verhalen ook niet zo concreet te zijn. Zowel Ajax als zaakwaarnemers als media hebben er belang bij om dit soort geruchten naar buiten te brengen, ik zou het met een flinke korrel zout nemen. Sowieso lijkt het me sterk dat de transfercarrousel al dusdanig op gang is terwijl het seizoen in de meeste landen nog niet is afgelopen en het WK nog komt, en zelfs dan lijkt het me sterk dat de Nederlandse competitie vooraan staat maar komen wij pas aan de beurt als de top zijn geld heeft uitgegeven en de subtop vervangers gaat halen.

[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 08-05-2018 08:45 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Vroeger hoorde je nog wel eens grote namen rondzingen. Tegenwoordig is het ijzig stil op dat gebied. Meestal wordt er - in het geval van Ajax - op de laatste drie dagen noodgedwongen contact opgenomen met de beste spelers in de eredivisie die nog niet naar het buitenland verkast zijn. Het eeuwige verhaal.

• Ankona
De spelers die weten dat ze de clubs voor het uitzoeken hebben wachten nog even met zich vastleggen. Nu heb je alleen nog de overstappers van JL naar onderkant ED, van ED naar ED subtop etc.

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 24 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.