[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 36 Laatste
Acties:
  • 76.925 views

Onderwerpen

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
418O2 schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:06:
[...]

Ze hebben geen kwaliteit, maar wel 70 contractspelers. Er is geen scouting of jeugd, dus ook niets om op terug te vallen.

Het is een hele trieste situatie en biedt weinig ruimte voor hoop
En er in de technische staf zit geen kwaliteit.

Denk dat ze gaan proberen een sloot spelers te huren. Zou leuk zijn als de FIFA/UEFA spoed maken met hun plannen om een cap in te stellen op het aantal spelers dat je mag verhuren per seizoen.

Ze moeten een sloot spelers dumpen en ook nog kwaliteit naar binnen halen in 1 zomer.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-11 15:25
Hun selectie voor volgend jaar vooralsnog

https://www.transfermarkt...naechstesaison/verein/317

:X

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Martinusz schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:01:
Sparta en Roda nacompetitie in, denk dat beide het wel redden.
Vooral Sparta heeft naar mijn idee een erg zwak elftal, die zie ik het nog zwaar krijgen in de nacompetitie. Als ze hun eerste ronde al doorkomen, verwacht ik dat ze daarna tegen NEC moeten, daar zie ik ze over twee wedstrijden niet van winnen.

Roda ben ik wel benieuwd naar, afgelopen paar jaar aantal maal met de hakken over de sloot en ik verwacht eigenlijk dat ze dat weer gaat lukken. Nu hoort Roda wellicht meer thuis in de Oberliga, maar ik moet zeggen dat ik dit seizoen nog wel wat sympathie heb voor ze.

Al moet ik ook zeggen dat ik het wel leuk zou vinden wanneer Telstar zou promoveren :D

• 418O2
Roda gaat de laatste weken toch wel lekker?

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Gaat inderdaad heel lastig worden voor Twente.

De sponsor heeft een clausule waardoor hij bij degradatie van het contract af kan.

Aangezien er (buiten Enschede en omstreken) geen hond naar die wedstrijden kijkt (worden ze uberhaupt live uitgezonden :X ?) zal een eventueel nieuw contract veel, heel veel lager zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Stel dat NAC 4-0 verliest en Roda wint 7-0, dan gaat NAC toch nog de nacompetitie in?

• lateef
Joster schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:32:
Stel dat NAC 4-0 verliest en Roda wint 7-0, dan gaat NAC toch nog de nacompetitie in?
Bij (bijvoorbeeld) 3-0 en 7-0 ook al. Doelsaldo is dan gelijk, maar Roda heeft dan meer doelpunten voor, maar dat lijkt me een niet zo’n heel reëel scenario. NU zie ik Roda volgende week wel winnen, maar het zou wel heel bijzonder zijn wanneer Twente (met grote cijfers) van NAC weet te winnen.

• Deadsy
  • Nu online
alexbl69 schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:32:
Gaat inderdaad heel lastig worden voor Twente.

De sponsor heeft een clausule waardoor hij bij degradatie van het contract af kan.

Aangezien er (buiten Enschede en omstreken) geen hond naar die wedstrijden kijkt (worden ze uberhaupt live uitgezonden :X ?) zal een eventueel nieuw contract veel, heel veel lager zijn.
Betwijfel dat dit de enige sponsor zal zijn met een degradatie clausule.

Prijzen van de skyboxen zullen omlaag moeten, seizoenskaarten etc.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
lateef schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:18:
Vooral Sparta heeft naar mijn idee een erg zwak elftal, die zie ik het nog zwaar krijgen in de nacompetitie. Als ze hun eerste ronde al doorkomen, verwacht ik dat ze daarna tegen NEC moeten, daar zie ik ze over twee wedstrijden niet van winnen.
Ook NEC vind ik de afgelopen weken alles behalve lekker draaien. Die moeten echt even uit dat dal anders ben ik nergens zeker van.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
Deadsy schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:49:
[...]

Betwijfel dat dit de enige sponsor zal zijn met een degradatie clausule.

Prijzen van de skyboxen zullen omlaag moeten, seizoenskaarten etc.
Ik las vandaag dat alle seizoenskaarten gratis verlengd worden.

Kost ze dan 7 mln

• Deadsy
  • Nu online
418O2 schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:00:
[...]

Ik las vandaag dat alle seizoenskaarten gratis verlengd worden.

Kost ze dan 7 mln
Waar halen ze dat geld vandaan? Nu zullen ze dat geld ergens anders vandaan moeten halen.

• 418O2
Deadsy schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:07:
[...]

Waar halen ze dat geld vandaan? Nu zullen ze dat geld ergens anders vandaan moeten halen.
Alles voor een snel faillissement en met een schone lei kunnen beginnen!

• Deadsy
  • Nu online
418O2 schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:07:
[...]

Dan draai je denk ik het laatste beetje goodwill ook meteen even de nek om.

edit:
Waar zouden ze dan eigenlijk instromen?

[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 29-04-2018 22:10 ]

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
418O2 schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:07:
[...]

RBC is op die manier ook goed bezig. Die zijn al opgeklommen naar de derde klasse.

alles kan off-topic

• lateef
Gonadan schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:59:
[...]

Ook NEC vind ik de afgelopen weken alles behalve lekker draaien. Die moeten echt even uit dat dal anders ben ik nergens zeker van.
Dat klopt, maar Sparta komt naar mijn idee kwaliteit te kort voor dit soort wedstrijden. NEC moet wel weer gaan draaien inderdaad, maar wanneer ze over hun dip komen, acht ik ze hoger dan Sparta.

En ik zou er niet rouwig om zijn wanneer Advocaat definitief ontmaskert wordt als een hele beperkte coach.
Ankona schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:12:
[...]

RBC is op die manier ook goed bezig. Die zijn al opgeklommen naar de derde klasse.
Ik wilde net zeggen, kunnen ze net als RBC in de vijfde klasse beginnen, is een redelijk lange weg voor ze weer in de Eredivisie zitten...

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:42

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik wilde met typen dat Twente niet failliet gaat, maar ik zie nu opeens een krantenberichten waarin de voorzitter dat nog eens benadrukt. Dat doet me dan toch iets te veel denken aan “we hebben alle vertrouwen in de trainer” de dag voor je hem ontslaat :(.

Qua grootte, supporters- en sponsorschare etc is FC Twente natuurlijk niet te vergelijken met RBC. Misschien dat een handjevol supporters RBC echt mist, maar verder niemand. Ook bij het faillissement van bijvoorbeeld AGOVV is er slechts een enkeling die het daar echt moeilijk mee had.

Ik snap het leedvermaak deels, tegelijk zijn er zat clubs waar wel eens echt rare dingen gebeuren (maar misschien niet zo bont als ze het bij Twente hebben gemaakt). Ik hoop dat de club enigszins op nul kan beginnen, heel snel terugkeert naar de eredivisie en uiteindelijk kan groeien tot wat ze kunnen zijn, een stabiele subtopper. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe de selectie er volgend jaar uitziet. Het zou fantastisch zijn als je Ter Avest, Maher, Assaidi, Jensen en toch ook wel Boere kan behouden, maar een Drommel, van der Lely etc hebben hooguit onderin de Jupiler league wat te zoeken. Je moet eigenlijk je selectie dus versterken en dat kan wel met oa een goed verhaal en geld uitgeven dat je verwacht bij een kampioenschap binnen te krijgen, maar we hebben allemaal gezien waar dat toe geleid heeft...

We zullen zien wat de plannen worden. Misschien zijn er wel scenario’s waarbij het juist goed is om een paar jaar Jupiler League te spelen.

• alexbl69
  • Nu online
Twente heeft niet in alle contracten een clausule opgenomen dat deze verbroken wordt bij degradatie. (Naar ik aanneem 'grootverdiener') Assaidi heeft zo'n clausule in ieder geval niet als ik deze uitspraken mag geloven. Dat betekent dat Twente niet de vrije hand heeft bij het snijden in de selectie.

Daarnaast heeft Twente nog een schuld van 60 miljoen staan, hangt er nog steeds een belastingclaim boven de markt (hoewel daar wel een reservering voor is gemaakt), en moet het stadion gehuurd worden.

Al met al geen situatie waar je vrolijk van wordt als aan de andere kant de TV-inkomsten spectaculair zullen dalen en de hoofdsponsor wel een clausule heeft om bij degradatie van het contract af te komen.

Ach, we gaan het meemaken. Voor het imago is het niet verkeerd dat de club volledig op zijn bek gaat om daarna weer op te krabbelen, dat is uit de commentaren hier ook wel op te maken. Hoop alleen dat ze de kans krijgen weer op te krabbelen :X.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-11 08:03
alexbl69 schreef op maandag 30 april 2018 @ 08:25:
Twente heeft niet in alle contracten een clausule opgenomen dat deze verbroken wordt bij degradatie. (Naar ik aanneem 'grootverdiener') Assaidi heeft zo'n clausule in ieder geval niet als ik deze uitspraken mag geloven. Dat betekent dat Twente niet de vrije hand heeft bij het snijden in de selectie.
Ik hoop voor ze dat dat alleen geldt voor een aantal grootverdieners die ze misschien wel kunnen slijten (desnoods voor nop). Een Assaidi kan waarschijnlijk wel bij een Eredivisie club terecht en zal niet moeilijk doen als hij verkocht wordt.
Al met al geen situatie waar je vrolijk van wordt als aan de andere kant de TV-inkomsten spectaculair zullen dalen en de hoofdsponsor wel een clausule heeft om bij degradatie van het contract af te komen.

Ach, we gaan het meemaken. Voor het imago is het niet verkeerd dat de club volledig op zijn bek gaat om daarna weer op te krabbelen, dat is uit de commentaren hier ook wel op te maken. Hoop alleen dat ze de kans krijgen weer op te krabbelen :X.
Die sponsor liet al doorschemeren niet onder dezelfde voorwaarden verder te willen/kunnen, maar ik geloof ook niet dat ze Twente volledig laten vallen. Zolang het bij 1 seizoen blijft zal het inkomen van FC Twente natuurlijk flink terug lopen, maar de meeste partijen (fans, sponsors) zullen wel een seizoen tegen gereduceerd tarief trouw blijven.

Voor de lange termijn is dit inderdaad goed. Dit is boete doen. Nu nog de bijbehorende bescheidenheid en berouw tonen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:48

Typhone

Who Dares Wins

Daarnaast heeft Twente nog een schuld van 60 miljoen staan, hangt er nog steeds een belastingclaim boven de markt (hoewel daar wel een reservering voor is gemaakt), en moet het stadion gehuurd worden.

Volgens mij is het financieel gezien best wel goed mogelijk die spelers te dumpen of niet te betalen. Die lopen dan gratis weg maar wellicht is dat niet zo'n probleem op dat niveau. Wat betreft die sentimenten; daar zou ik niet zo rouwig om zijn. Hoort er nu eenmaal bij. Als Ajax in Kerkrade de titel verspeelt hoor je ze van Rotterdam, Utrecht, Arnhem tot Groningen en Heerenveen zingen over 'niets in Amsterdam'. De helft van die clubs heeft zelf nog nooit wat bereikt van enige waarde maar dat zijn niet de sentimenten die tellen voor supporters.

FC Twente zal om te beginnen schoon schip gaan maken, e.e.a. zal vandaag bekend worden denk ik, en daarna moeten ze uit een ander vaatje tappen. Jupiler League is echter zo dramatisch slecht dat ik verwacht dat ze binnen 2 jaar weer terug zijn. Anders is het wanneer de instelling op het veld zoals gisteren is. Het echte doemscenario zal zijn wat er gebeuren gaat als je er 2 of 3 jaar bivakkeert. Dan is het geld namelijk wel serieus op en dan gaat bouwen een lang verhaal worden vrees ik.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Het stadion wordt helemaal niet gehuurd maar is in volledig eigendom van de club. Het stadion is wel ingezet als onderpand voor de lening van 17 miljoen en de garantstelling van 8,4 miljoen bij de gemeente Enschede.

Er was sprake om het stadion onder te brengen in een stichting, echter zat er aan dat plan te veel haken en ogen en ging het overhevelen niet door. Als dat wel was gebeurt dan had Twente jaarlijks 2,5 miljoen huur moeten betalen, exclusief 125.000 euro onderhoudskosten en was de schuldenlast met 10 miljoen gedaald.
Typhone schreef op maandag 30 april 2018 @ 08:40:
Wat betreft die sentimenten; daar zou ik niet zo rouwig om zijn. Hoort er nu eenmaal bij. Als Ajax in Kerkrade de titel verspeelt hoor je ze van Rotterdam, Utrecht, Arnhem tot Groningen en Heerenveen zingen over 'niets in Amsterdam'. De helft van die clubs heeft zelf nog nooit wat bereikt van enige waarde maar dat zijn niet de sentimenten die tellen voor supporters.
Sterker nog... tijdens een bekerwedstrijd ergens in december 2017 zong een aanhang van een bepaalde club dat zelfde liedje toen het Ajax uitschakelde na penalty's. 'Karma is a bitch' zullen we maar zeggen, want 'helemaal niks' is volgens mij wanneer je degradeert :)

[ Voor 30% gewijzigd door Han op 30-04-2018 09:08 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Han schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:04:
[...]

Sterker nog... tijdens een bekerwedstrijd ergens in december 2017 zong een aanhang van een bepaalde club dat zelfde liedje toen het Ajax uitschakelde na penalty's. 'Karma is a bitch' zullen we maar zeggen, want 'helemaal niks' is volgens mij wanneer je degradeert :)
Wanneer het over geld gaat heet dit fenomeen: penny wise pound foolish. Hoe het in het voetbal heet durf ik niet te zeggen. Ik verbaas me er altijd over dat clubs zoveel gas willen geven tegen Ajax en aan het einde van de rit playoffs of zelfs Eredivisie (De Graafschap, Sparta, FC Twente) nu mislopen omdat ze tegen clubs uit hun eigen regionen verzaken. 1-0 uit verliezen bij Sparta eerder dit jaar was een stuk crucialer nu dan 2-2 (of 3-3?) spelen tegen Ajax in december. Dan hadden ze volgende week heel anders tegen NAC hoeven spelen dan nu. Maar goed ik betrek het nu op een wedstrijd van Ajax dus dat is wellicht niet helemaal fair maar ik denk dat het algemene punt duidelijk is.

• ph4ge
Typhone schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:18:
Wanneer het over geld gaat heet dit fenomeen: penny wise pound foolish. Hoe het in het voetbal heet durf ik niet te zeggen. Ik verbaas me er altijd over dat clubs zoveel gas willen geven tegen Ajax en aan het einde van de rit playoffs of zelfs Eredivisie (De Graafschap, Sparta, FC Twente) nu mislopen omdat ze tegen clubs uit hun eigen regionen verzaken. 1-0 uit verliezen bij Sparta eerder dit jaar was een stuk crucialer nu dan 2-2 (of 3-3?) spelen tegen Ajax in december. Dan hadden ze volgende week heel anders tegen NAC hoeven spelen dan nu. Maar goed ik betrek het nu op een wedstrijd van Ajax dus dat is wellicht niet helemaal fair maar ik denk dat het algemene punt duidelijk is.
De enige reden waarom het leuk blijft zijn de reacties. Gewoon net als wij lang genoeg niks winnen, dan gaat de lol er vanzelf vanaf. Wat dat aan gaat zijn jullie goed op weg. ;) :+

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:11:
[...]

En er in de technische staf zit geen kwaliteit.

Denk dat ze gaan proberen een sloot spelers te huren. Zou leuk zijn als de FIFA/UEFA spoed maken met hun plannen om een cap in te stellen op het aantal spelers dat je mag verhuren per seizoen.

Ze moeten een sloot spelers dumpen en ook nog kwaliteit naar binnen halen in 1 zomer.
Er zal wel een samenwerking met een of andere club gesloten gaan worden, zoals NAC bijvoorbeeld met City heeft.
Voor mij zijn de "hard feelings" richting Twente in ieder geval wel zo'n beetje klaar nu met de degradatie. Tenminste, zolang ze de schuld ervan bij zichzelf zoeken en niet allerlei andere redenen erbij gaan halen.

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:30
Over FC Twente ..

Als je de regionale pers een beetje volgt dan geeft dat wel een ontluisterend beeld van de "deskundigheid" van met name Van Halst en zijn secondanten. Er blijkt erg weinig voetbal know-how te zijn, geen lange termijn beleid en nauwelijks geld om iets te doen.
Dus heb ik erg weinig vertrouwen voor de toekomst van de ("mijn") club ...

Zie het volgende stuk over de voorbereiding voor het huidige seizoen:
https://www.tubantia.nl/f...erste-bal-rolde~afbca5bb/

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:40
Ankona schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:12:
[...]

Lol ja RBC, stadion voor 5.000 man, wat vaak al niet vol te krijgen was....Laatst was er een stukje in de krant over de supporters nu, er is dus nog steeds een klein groepje fanatiekelingen, maar die lieten eigenlijk al doorschemeren van ja we staan hier ook maar omdat we anders niks te doen hebben _O-

RBC had overigens vroeger echt wel goede jeugd, vaak tegen gevoetbald, maar eigenlijk is Roosendaal en omgeving te klein voor een profclub, zeker met NAC in de buurt op nog geen 30 km afstand in Breda. Was dus niet zo gek dat dat ooit een keer ging klappen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:42

ZieMaar!

Moderator General Chat
Sponsor blijft in ieder geval bij Twente. Ben benieuwd wat er verder nog volgt op de persconferentie.

Liveblog: https://www.tubantia.nl/f...lgen-degradatie~ab1d9ea1/

• ph4ge
Wel een paar mooie feitjes:
Qua personele bezetting zit FC Twente met 155 fte’s (spelers en personeel) overigens royaal in de jas. Bij vergelijkbare clubs als FC Utrecht, Heerenveen en FC Groningen staan respectievelijk 110, 107 en 92 fte op de loonlijst. PEC Zwolle doet het met 77 fte en Heracles met slechts 67 fte. Waarbij dient aangetekend dat FC Twente het onderhoud van het stadion en de horeca in eigen beheer heeft. De jeugdopleiding runt Twente samen met Heracles, maar de kosten daarvan zijn niet evenredig verdeeld: FC Twente draagt 2,5 miljoen per jaar bij en Heracles 180.000 euro. Verwacht wordt dat FC Twente zal eisen dat de Almelose club fors meer gaat meebetalen en dat Twente anders de samenwerking gaat opzeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 30-04-2018 10:36 ]

Verwijderd

Zo te horen hebben ze straks nog een aardige begroting voor de Eerste divisie. Zelfs met hun slechtste uitgang zou het nog 15 Miljoen moeten zijn. Volgende club die volgt is dan de Graafschap met 6,5 miljoen.

• D-e-n
  • Laatst online: 12:39
Hoorde ik ze nu bij Studio Voetbal zeggen dat Kluivert gaat vertrekken bij Ajax? Die jongen is zo niet klaar voor het buitenland. Als ik zie hoe ze kleinste Kluivert pluggen met zijn kookboek 8)7 dan stel ik me ook vragen bij de ouderlijke begeleiding van die jongen.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Heeft die jongen gewoon niet onzettend veel te danken aan zijn achternaam? Hij kan aardig ballen, maar dan houdt het ook wel op.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
nocalimero schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:09:
Over FC Twente ..

Als je de regionale pers een beetje volgt dan geeft dat wel een ontluisterend beeld van de "deskundigheid" van met name Van Halst en zijn secondanten. Er blijkt erg weinig voetbal know-how te zijn, geen lange termijn beleid en nauwelijks geld om iets te doen.

Dat is toch altijd zo in de voetballerij, wanneer ex-voetballers ineens aan de touwtjes mogen gaan trekken. Het verbaast me dat nu pas blijkt dat Van Halst geen deskundigheid heeft. Duh! Dat weet je toch als je 2 minuten naar de man luistert.

8)7 Twente denkt aan aandelen! Dat is de kortste weg naar liquidatie in ieder geval. Zit daar helemaal niemand die enig verstand van zaken heeft? Denkt Twente dar er ook maar één financier overblijft die een club zonder enig vermogen nog wil financieren?

[ Voor 12% gewijzigd door Witte op 30-04-2018 11:03 ]

Houdoe

• nocalimero
Als dit leest over de gezamenlijke jeugdopleiding met Heracles dan zijn de kosten erg onevenredig verdeeld geweest de afgelopen jaren. Dat gaat ook Heracles goed geld kosten.

En of ze daar in Almelo zo blij mee zijn ...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

nocalimero schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:59:
[...]

Als dit leest over de gezamenlijke jeugdopleiding met Heracles dan zijn de kosten erg onevenredig verdeeld geweest de afgelopen jaren. Dat gaat ook Heracles goed geld kosten.

En of ze daar in Almelo zo blij mee zijn ...
Dat ligt maar net aan wat ze hebben afgesproken. Ik denk dat ze de contracten nu wel willen aanpassen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Klopt op de persconferentie is daar al over gesproken want daar stond ook een degradatie item in dus ze zullen het contract wel openbreken.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik vraag me af hoe ze bij Twente een financieel tekort gaan opvangen. Je kunt schrappen in je personeel, je spelers, etc, maar ik kan me niet voorstellen dat er onder de streep geen rode cijfers geschreven zullen worden.

En geld dat er niet is, kun je alleen maar uitgeven als er iemand is die het 'op de pof' wil geven. Alle reële scenario's gaan er vanuit dat Twente binnen één jaar moet terugkeren om te 'overleven', maar welke kredietverstrekker wil nou het risico lopen dat ie het geld niet terugkrijgt als Twente niet in één jaar terugkeert? Want laten we wel wezen: Garantie op promotie is er natuurlijk allerminst.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
ph4ge schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:20:
[...]

De enige reden waarom het leuk blijft zijn de reacties. Gewoon net als wij lang genoeg niks winnen, dan gaat de lol er vanzelf vanaf. Wat dat aan gaat zijn jullie goed op weg. ;) :+
Dat probeerde ik een collega ook uit te leggen, zonder dollen want die begon vorig jaar al te roepen dat het zo kinderachtig was men dat riep over zijn club Ajax (het helemaal niets gezang). Na 2 jaar was de lol ervanaf volgens hem toen ik hem stukken liet zien van de afgelopen jaren wat supporters vanuit A'dam riepen na 10 jaar (net over de helft dus hahaha) vond hij dat kinderachtig en niet te vergelijken (?!?!?! huh) en dus daarom is het nog steeds leuk dat dit gebeurt.

Al verwacht ik wel dat komende jaar het laatste jaar is voor A'dam zonder prijzen (goed ingekocht al het hele jaar voor de toekomst).

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Op basis van het spelersbudget zou Twente natuurlijk gewoon moeten promoveren. Maar dit seizoen heeft wel bewezen dat spelersbudget bar weinig zegt.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:43:
[...]

Er zal wel een samenwerking met een of andere club gesloten gaan worden, zoals NAC bijvoorbeeld met City heeft.
Voor mij zijn de "hard feelings" richting Twente in ieder geval wel zo'n beetje klaar nu met de degradatie. Tenminste, zolang ze de schuld ervan bij zichzelf zoeken en niet allerlei andere redenen erbij gaan halen.
Inderdaad. De Graafschap daarentegen...die hoeven nooit meer terug te komen. })

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-11 14:58
Het is gewoon zonde dat een mooie club als Twente zo naar de kloten is geholpen door mensen met euro-tekens in de ogen. De normale supporters betalen daar nu de prijs voor. Ondanks de financiele malaise denk ik dat Twente er op den duur wel bovenop kan komen doordat ze veel supporters hebben.

Sparta in de playoffs tegen Cambuur of Dordrecht... We gaan het zien. Sparta speelde gisteren niet eens slecht tegen Feyenoord dus als ze dat niveau vast kunnen houden moet het te doen zijn, maar bij Sparta weet je het maar nooit.

De playoff wedstrijden tegen Excelsior in 2010 staan nog in mijn geheugen gegrift...

• Han
  • Niet online

Han

rikoos schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:20:
Al verwacht ik wel dat komende jaar het laatste jaar is voor A'dam zonder prijzen (goed ingekocht al het hele jaar voor de toekomst).
Serieus? Ik vind juist het tegenovergestelde. Wat heeft Ajax binnengehaald dan? Er van uitgaande dat Onana, de Ligt, Kluivert en Ziyech zullen vertrekken, wat staat daar nu al tegenover dan? Ze hebben Perr Schuurs van Fortuna overgenomen, een speler van 18 jaar uit de Jupiler League. Dat is geen vervanger voor de Ligt. Dan is er nog Wöber, die is leuk maar ook geen dragende speler, een Kristensen, die ik persoonlijk vind tegenvallen en Benjamin van Leer, keeper van Roda JC.

Dan komt er nog een zwik aan jeugdspelers over van Jong Ajax, zoals Mazraoui, Eiting, Ekkelenkamp en Johnsen. Stuk voor stuk geen ervaren spelers.

Tel daar bij op dat Veltman er voorlopig uit ligt, Schöne en Huntelaar die beiden echt te oud worden voor de basis en een Dolberg waarvan je niet weet wat hij nou echt kan. Ook vertrekken er een aantal spelers met ervaring, zoals Viergever, Dijks, Sinkgraven, Younes en mogelijk Cerny/Cassiera. Wat houd je dan nog over? Neres, van de Beek en Frenkie de Jong, Spelers die pas één seizoen serieus mee hebben gedraaid in Ajax 1.

Er komen wellicht talenten binnen, maar geen ervaren spelers die het vertrek van spelers kunnen opvangen.

Keepers:
Norbert Alblas
Andre Onana
Benjamin van Leer
Kostas Lamprou

Verdedigers:
Nick Viergever
Joël Veltman
Daley Sinkgraven
Matthijs de Ligt
Mitchell Dijks
Luis Orejuela
Max Wöber
Nico Tagliafico
Rasmus Kristensen

Middenvelders:
Lasse Schöne
Hakim Ziyech
Abdelhak Nouri
Frenkie de Jong
Donny van de Beek
Carel Eiting
Noussair Mazraoui
Siem de Jong

Aanvallers:
Amin Younes
Justin Kluivert
Vaclav Cerny ??
Kasper Dolberg
Mateo Cassierra ??
David Neres
Klaas Jan Huntelaar

[ Voor 17% gewijzigd door Han op 30-04-2018 11:48 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• nocalimero
Vlassie1980 schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:39:
Het is gewoon zonde dat een mooie club als Twente zo naar de kloten is geholpen door mensen met euro-tekens in de ogen. De normale supporters betalen daar nu de prijs voor. Ondanks de financiele malaise denk ik dat Twente er op den duur wel bovenop kan komen doordat ze veel supporters hebben.

Sparta in de playoffs tegen Cambuur of Dordrecht... We gaan het zien. Sparta speelde gisteren niet eens slecht tegen Feyenoord dus als ze dat niveau vast kunnen houden moet het te doen zijn, maar bij Sparta weet je het maar nooit.

De playoff wedstrijden tegen Excelsior in 2010 staan nog in mijn geheugen gegrift...
Volgens mij is Dordrecht niet echt in vorm de laatste weken dus dat zou voor Sparta moeten kunnen. Cambuur kan ik niet zo goed inschatten.
Maar over het algemeen is het toch zo dat in de playoff wedstrijden de Eredivisie ploegen toch net een voordeel lijken te hebben. Ik hoop het maar, Sparta is een club die gewoon in de Eredivisie hoort.
Daar heeft bijvoorbeeld Dordrecht helemaal niets te zoeken (zeg ik als Dordtenaar).

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:44

FreakNL

Well do ya punk?

Sparta werkt als een rode op een stier voor Dordrecht. Dus die hoop ik echt te ontlopen. Cambuur is ook geen makkie. En dan krijg je daarna, als je het haalt, NEC... Sparta is er nog lang niet, maar als we thuis het niveau van de afgelopen thuiswedstrijden halen en uit de schade beperkt houden moet het mogelijk zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 30-04-2018 11:53 ]

• ph4ge
Han schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:41:
Aanvallers:
Amin Younes
Justin Kluivert
Vaclav Cerny ??
Kasper Dolberg
Mateo Cassierra ??
David Neres
Klaas Jan Huntelaar
Bande is toch een aanvaller?

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Alblas is al exit, Bandé is al vastgelegd en zou je enigszins ervaren kunnen noemen, en Schuurs is natuurlijk een groot talent (aanvoerder van de runner-up van de ED), maar verder eens met je conclusie dat ze nog weinig indrukwekkends hebben binnengehaald. Die zullen nog wel wat aankopen moeten doen om volgend jaar niet weer een verloren seizoen te spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 30-04-2018 11:58 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• rikoos
[...]
Serieus? Ik vind juist het tegenovergestelde. Wat heeft Ajax binnengehaald dan?
Je moet het ook naar de Nederlandse competitie brengen en niet meer internationaal kijken en dan denk ik dat zelfs deze jonge spelers echt wel aan de top mee gaan draaien hier. Internationaal hebben we niets meer te zoeken echter heeft Ajax wel het geld om goede (ervaren) spelers te kopen maar die willen niet meer naar Ajax.

• Han
  • Niet online

Han

Inderdaad... ben Bandé vergeten. De aanvaller die al 6 maanden geen pepernoot meer raakt en afkomstig is van de degradant uit de Belgische competitie. Hoe kon ik die nou vergeten, helemaal vanwege zijn prijskaartje á 8 miljoen euro 8)7

• Jorizzz
  • Laatst online: 08:42
Han schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:06:
[...]

Inderdaad... ben Bandé vergeten. De aanvaller die al 6 maanden geen pepernoot meer raakt en afkomstig is van de degradant uit de Belgische competitie. Hoe kon ik die nou vergeten, helemaal vanwege zijn prijskaartje á 8 miljoen euro 8)7
Dit begint ook een beetje een verhaal te worden waarbij iedereen elkaar napraat en die jongen bij voorbaat al geen kans krijgt. Denk je nou echt dat er 8 miljoen wordt uitgegeven als die jongen helemaal niks kan? Dat ie niet meer goed presteerde in een degraderend elftal zegt me helemaal niets. Zat spelers die in een goed lopend elftal boven zichzelf uitstijgen en in een slecht draaiend elftal niet. Er is geen elftal ter werled waar je elf waterdragers hebt. Als ik kijk naar Ajax midden/eind jaren 90, en wie daar af en toe in een goed elftal heel leuk leken, maar bij andere teams compleet door het ijs zakten...

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:20
[...]

Serieus? Ik vind juist het tegenovergestelde. Wat heeft Ajax binnengehaald dan? Er van uitgaande dat Onana, de Ligt, Kluivert en Ziyech zullen vertrekken, wat staat daar nu al tegenover dan? Ze hebben Perr Schuurs van Fortuna overgenomen, een speler van 18 jaar uit de Jupiler League. Dat is geen vervanger voor de Ligt. Dan is er nog Wöber, die is leuk maar ook geen dragende speler, een Kristensen, die ik persoonlijk vind tegenvallen en Benjamin van Leer, keeper van Roda JC.

Dan komt er nog een zwik aan jeugdspelers over van Jong Ajax, zoals Mazraoui, Eiting, Ekkelenkamp en Johnsen. Stuk voor stuk geen ervaren spelers.

Tel daar bij op dat Veltman er voorlopig uit ligt, Schöne en Huntelaar die beiden echt te oud worden voor de basis en een Dolberg waarvan je niet weet wat hij nou echt kan. Ook vertrekken er een aantal spelers met ervaring, zoals Viergever, Dijks, Sinkgraven, Younes en mogelijk Cerny/Cassiera. Wat houd je dan nog over? Neres, van de Beek en Frenkie de Jong, Spelers die pas één seizoen serieus mee hebben gedraaid in Ajax 1.

Er komen wellicht talenten binnen, maar geen ervaren spelers die het vertrek van spelers kunnen opvangen.

Keepers:
Norbert Alblas
Andre Onana
Benjamin van Leer
Kostas Lamprou

Verdedigers:
Nick Viergever
Joël Veltman
Daley Sinkgraven
Matthijs de Ligt
Mitchell Dijks
Luis Orejuela
Max Wöber
Nico Tagliafico
Rasmus Kristensen

Middenvelders:
Lasse Schöne
Hakim Ziyech
Abdelhak Nouri
Frenkie de Jong
Donny van de Beek
Carel Eiting
Noussair Mazraoui
Siem de Jong

Aanvallers:
Amin Younes
Justin Kluivert
Vaclav Cerny ??
Kasper Dolberg
Mateo Cassierra ??
David Neres
Klaas Jan Huntelaar
Bande is natuurlijk maar de vraag wat voor speler dat gaat zijn, traint overigens wel al mee met het 1ste. Overigens ga ik er vanuit dat alleen Ziyech en Onana vertrekken, Kluivert en De Ligt zullen beide nog blijven.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Jorizzz
[...]

Keepers:
Norbert Alblas
Andre Onana
Benjamin van Leer
Kostas Lamprou

Verdedigers:
Nick Viergever
Joël Veltman
Daley Sinkgraven
Matthijs de Ligt
Mitchell Dijks
Luis Orejuela
Max Wöber
Nico Tagliafico
Rasmus Kristensen

Middenvelders:
Lasse Schöne
Hakim Ziyech
Abdelhak Nouri
Frenkie de Jong
Donny van de Beek
Carel Eiting
Noussair Mazraoui
Siem de Jong

Aanvallers:
Amin Younes
Justin Kluivert
Vaclav Cerny ??
Kasper Dolberg
Mateo Cassierra ??
David Neres
Klaas Jan Huntelaar
Er is nog niet veel nieuws binnen, maar ze schijnen behoorlijk ver te zijn met een Argentijnse en een Mexicaanse centrale verdediger. Dijks en Sinkgraven heb je het dit seizoen ook zonder gered, daar mis je verdedigend niet zoveel aan. Op het middenveld verlies je in principe alleen Ziyech, Nouri was natuurlijk al eerder einde verhaal. Aanvallend gaat Younes en misschien ook wel Kluivert, maar daarvoor komt Bandé al bij de selectie en bovendien heb je ook nog Johnson rondlopen bij jong Ajax. Ook verwacht ik dat Sierhuis komend jaar definitief de overstap naar het eerste maakt, en daar verwacht ik zelf behoorlijk wat van.

Ik vind het zo dramatisch allemaal nog niet, mits je één of twee van die ervaren krachten achterin weet te halen. En het liefst nog een solide verdedigende middenvelder, daar schiet het namelijk m.i. vaak et kort bij Ajax. Qua aanvallende middenvelders heb je met vd Beek, Frenkie de Jong, Eiting en Mazraoui voldoende bezetting. Frenkie de Jong komt sowieso in een aanvullende rol veel beter tot zijn recht vind ik, voor een rol
achterin neemt hij teveel risico. Maar die zie ik gerust Ziyech doen vergeten volgend seizoen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorizzz op 30-04-2018 12:40 ]

• Han
  • Niet online

Han

Jorizzz schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:27:
Dit begint ook een beetje een verhaal te worden waarbij iedereen elkaar napraat en die jongen bij voorbaat al geen kans krijgt. Denk je nou echt dat er 8 miljoen wordt uitgegeven als die jongen helemaal niks kan?
Ik overdreef ook een beetje hoor, maak je niet ongerust :)

Maar als je er clean naar kijkt, die Bandé speelde, op het moment van tekenen bij Ajax, slechts 11 wedstrijden bij KV Mechelen. Ik vind dat persoonlijk een vrij korte periode om iemand echt op waarde te schatten. Helemaal omdat KV Mechelen een totaal ander systeem speelt, Bandé speelt op een manier die bij Ajax niet mogelijk is (zwervende aanvallende middenvelder) en voor zijn komst naar KV Mechelen een totaal onbekende speler was. Maar goed, we zullen zien, wellicht is het een schot in de roos á la Sanchez, maar ik acht de kans groter dat Bandé niks beter is dan een Cassierra, die ze nota bene voor minder kochten (5,5 miljoen).

• Martinusz
Han schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:40:
[...]

Maar als je er clean naar kijkt, die Bandé speelde, op het moment van tekenen bij Ajax, slechts 11 wedstrijden bij KV Mechelen. Ik vind dat persoonlijk een vrij korte periode om iemand echt op waarde te schatten. Helemaal omdat KV Mechelen een totaal ander systeem speelt, Bandé speelt op een manier die bij Ajax niet mogelijk is (zwervende aanvallende middenvelder) en voor zijn komst naar KV Mechelen een totaal onbekende speler was. Maar goed, we zullen zien, wellicht is het een schot in de roos á la Sanchez, maar ik acht de kans groter dat Bandé niks beter is dan een Cassierra, die ze nota bene voor minder kochten (5,5 miljoen).
Je weet het nooit van tevoren :)
Als je de spelers mag geloven kan ie in elk geval wel voetballen, Donny zei zoiets afgelopen week geloof ik nadat Bandé wat had meegetraind.

Ze zijn nu toch bezig met 2 Argentijnen?
Ben benieuwd, Sanchez was schot in de roos, Cassiera niet meteen, maar zou nu weleens kans moeten krijgen denk ik, en die Orejuela(?) heeft volgens mij niet veel laten zien. Sowieso dramatisch op rechtsback nu, Kristensen valt verdedigend enorm tegen, Veltman ligt eruit voorlopig :/

• Jorizzz
Han schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:40:
[...]

True, dat is kort inderdaad. Maar hij moet toch een dusdanige indruk gemaakt hebben dat ze hem een half jaar voordat hij daadwerkelijk kon komen al vastgelegd hebben. Als het een paniekaankoop is, dan wil je hem ook meteen hebben, lijkt me.
Het is trouwens een aanvaller, geen aanvallende middenvelder. Dat zwervende klopt dan weer wel, hij duikt overal en nergens op, een rol als linksbuiten bij Ajax zal voor hem wel even wennen worden. Aan de andere kant, Kluivert en Neres trekken ook veelvuldig naar binnen. Bovendien is hij tweebenig, wat ik voor een buitenspeler een enorme pré vind.

• lateef
nocalimero schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:46:
[...]

Volgens mij is Dordrecht niet echt in vorm de laatste weken dus dat zou voor Sparta moeten kunnen. Cambuur kan ik niet zo goed inschatten.
Maar over het algemeen is het toch zo dat in de playoff wedstrijden de Eredivisie ploegen toch net een voordeel lijken te hebben. Ik hoop het maar, Sparta is een club die gewoon in de Eredivisie hoort.
Daar heeft bijvoorbeeld Dordrecht helemaal niets te zoeken (zeg ik als Dordtenaar).
Zoals ik van de week al opmerkte heeft Dordrecht een bijzondere tweede seizoenshelft, de derde periode wonnen ze, maar in de laatste periode werden ze laatste. Echt in vorm zijn die inderdaad niet. Cambuur is beter op dreef, die hebben de laatste wedstrijden goede zaken gedaan voor hun plek in de nacompetitie, waaronder een afgetekende overwinning op Dordrecht. Cambuur lijkt er zeker beter voor te stellen.

Of Eredivisie in het voordeel zijn, valt de laatste jaren naar mijn idee volgens mij wel mee, redelijk veel ploegen die de laatste seizoenen via de nacompetitie zijn gedegradeerd. Zowel Dordrecht (zoals @FreakNL terecht opmerkt lijkt Sparta als een rode lap op een stier te werken, in 2014(?) won Dordrecht de finale van de nacompetitie nog van Sparta, maar ook in andere wedstrijden heeft Sparta het vaak moeilijk tegen ze gehad), Cambuur als NEC zullen voor Sparta lastige wedstrijden worden.

Of Dordrecht niet in de eredivisie thuis hoort? Tja, als ze Cambuur, Sparta en waarschijnlijk NEC weten uit te schakelen, horen ze daar natuurlijk thuis. Op basis van begroting, stadion en toeschouwersaantallen wellicht een stuk minder. Ik vraag me ook af of een éénjarig verblijf in de eredivisie voor zulke clubs zelfs niet nadelig is, de extra inkomsten die ze daar aan overhouden, moeten ze denk ik ook weer investeren. Een stabielere basis qua begroting en stadion zal ze denk ik meer opleveren.

Ik heb ook wel sympathie voor dat soort clubs, nu hoeft Dordrecht van mij niet te promoveren, maar wanneer bijvoorbeeld Telstar dat dit seizoen zou doe, zou ik dat wel leuk vinden en eerlijk gezegd ook niet onterecht. Ze hebben naar mijn idee een goed seizoen gespeeld en dat mag van mij wel bekroont worden. Zou het wel mooi vinden wanneer ze weer eens in de eredivisie spelen, moeten ze wel Simon Kistemaker weer aanstellen ;)

• Deadsy
  • Nu online
nocalimero schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:09:
Over FC Twente ..

Dus dit seizoen hebben ze de betere moeten verkopen om rond te komen.
En nu denken ze de degradatie te overleven door alleen even wat mensen te ontslaan.

En zo te zien hebben aardig wat van die matige spelers nog contracten van een paar jaar, zeer slimme zet van v hälst.

En als ze al bij assaidi zo slim waren geen degradatie clausule in het contract te zetten zal dat denk ik bij veel spelers het geval zijn.

Of ze hopen dat er wel even iemand veel geld voor hem betaald.

• nocalimero
Jorizzz schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:38:
[...]

...

Ik vind het zo dramatisch allemaal nog niet, mits je één of twee van die ervaren krachten achterin weet te halen. En het liefst nog een solide verdedigende middenvelder, daar schiet het namelijk m.i. vaak et kort bij Ajax. Qua aanvallende middenvelders heb je met vd Beek, Frenkie de Jong, Eiting en Mazraoui voldoende bezetting. Frenkie de Jong komt sowieso in een aanvullende rol veel beter tot zijn recht vind ik, voor een rol
achterin neemt hij teveel risico. Maar die zie ik gerust Ziyech doen vergeten volgend seizoen.
Hiermee doe je Ziyech echt tekort. Als je ziet hoeveel splijtende passes hij geeft waarbij directe kansen of doelpunten uit voortkomen. Dat zie ik Frenkie de Jong echt niet doen.
Dat is een goede speler met talent, maar absoluut niet te vergelijken met Ziyech. De Jong zal alleen meer krediet hebben bij een bepaald deel van het Amsterdamse publiek, maar of daar nu het voetbalverstand zit ...

Verwijderd

nocalimero schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:33:
[...]

Hiermee doe je Ziyech echt tekort. Als je ziet hoeveel splijtende passes hij geeft waarbij directe kansen of doelpunten uit voortkomen. Dat zie ik Frenkie de Jong echt niet doen.
Dat is een goede speler met talent, maar absoluut niet te vergelijken met Ziyech. De Jong zal alleen meer krediet hebben bij een bepaald deel van het Amsterdamse publiek, maar of daar nu het voetbalverstand zit ...
Ziyech is eigenlijk een speler voor de op counter. Die altijd gaat voor beslissende bal. Op de kleine ruimte 9waar Ajax normaal in acteert) is de Jong sterker. Voetballend zal Ajax er op vooruit kunnen gaan. Qua assists/doelpunten gaat de Jong dat wellicht niet achterhalen, maar wellicht dat andere spelers van hem kunnen profiteren.

• nocalimero
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:36:
[...]

Ziyech is eigenlijk een speler voor de op counter. Die altijd gaat voor beslissende bal. Op de kleine ruimte 9waar Ajax normaal in acteert) is de Jong sterker. Voetballend zal Ajax er op vooruit kunnen gaan. Qua assists/doelpunten gaat de Jong dat wellicht niet achterhalen, maar wellicht dat andere spelers van hem kunnen profiteren.
We zullen het zien. Ik geloof nooit dat De Jong een adequate vervanger voor Ziyech is, maar van mij mag Ajax daar best anders over denken.

Ik ben bang dat Frenkie de Jong juist een van de vele "super-talenten" is die Ajax de afgelopen jaren dacht te hebben. Iedereen die daar een paar wedstrijden achter elkaar goed speelt bij Ajax, wordt meteen tot super-talent uitgeroepen en vervolgens neergesabeld als hij toch niet helemaal aan die torenhoge verwachtingen kan voldoen.

En Ziyech is geen counter speler. Wel heeft hij extra kwaliteiten in de omschakeling. Iets dat juist in het moderne voetbal erg belangrijk is.

• Martinusz
nocalimero schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:33:
[...]

Misschien toch wat beter naar Frenkie kijken, in die paar wedstrijden dat hij speelde ook al 8 assists ;) daarnaast een passing percentage van 96%! en dat waren niet alleen balletjes opzij.
Je moet ze ook niet 1-op-1 vergelijken, maar dat Frenkie kan voetballen mag wel duidelijk zijn, jammer dat hij geblesseerd raakte eerder dit seizoen.

Verwijderd

nocalimero schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:44:
[...]

We zullen het zien. Ik geloof nooit dat De Jong een adequate vervanger voor Ziyech is, maar van mij mag Ajax daar best anders over denken.

Ik ben bang dat Frenkie de Jong juist een van de vele "super-talenten" is die Ajax de afgelopen jaren dacht te hebben. Iedereen die daar een paar wedstrijden achter elkaar goed speelt bij Ajax, wordt meteen tot super-talent uitgeroepen en vervolgens neergesabeld als hij toch niet helemaal aan die torenhoge verwachtingen kan voldoen.

En Ziyech is geen counter speler. Wel heeft hij extra kwaliteiten in de omschakeling. Iets dat juist in het moderne voetbal erg belangrijk is.
Er wordt inderdaad te snel gehypt ja. Overigens gebeurd dit bij alle clubs. Boetius en Vilhena waren ook ooit wereldtoppers in spe.Echter zijn er bij Ajax op dit moment gewoon spelers waar het terecht is. De Ligt, Dolberg,Onana,van de Beek en de Jong.

• ph4ge
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:04:
Er wordt inderdaad te snel gehypt ja. Overigens gebeurd dit bij alle clubs. Boetius en Vilhena waren ook ooit wereldtoppers in spe.Echter zijn er bij Ajax op dit moment gewoon spelers waar het terecht is. De Ligt, Dolberg,Onana,van de Beek en de Jong.
Als je de huidige verhalen pakt en je vervangt "De Ligt" door "Veltman" dan waan je je zo weer in 2014 toen vrijwel elke grote club in Europa hem zou hebben willen kopen. We vergeten weleens met zn allen waar de Eredivisie staat op het moment. Een succesvol debuutseizoen is verre van een garantie dat je een topper wordt, laat staan dat je er al een bent.

[ Voor 14% gewijzigd door ph4ge op 30-04-2018 14:16 ]

• rikoos
[...]

Tuurlijk doen clubs dat maar Boetius en Viilhena werden niet zo gehyped als jij nu doet voorkomen. Dit seizoen is er bij Feyenoord een absolute topper doorgebroken (Tyrell Malacia, kijk naar zijn debuut) maar hoor jij Feyenoord er nu nog over, daar zit een mega verschil tussen de 2 clubs. Bij Ajax zal je als talentje 10x zo snel een kans krijgen dan bij Feyenoord. Dat is ook het beleid en verschil tussen de 2 clubs,. Soms moet je als club je jonge spelers beter beschermen en iedereen zal beamen dat dit in Amsterdam elk seizoen bij teveel spelers niet altijd het geval is. Niet eerlijk tegen die jonge gasten. Andersom zullen spelers minder snel doorbereken door het Feyenoord beleid omdat er een betere speler op hun plek staat.

Ik vind trouwens dat men terecht enthousiast is over De Ligt (en HEEL misschien De Jong) maar verder niet over de andere spelers. Onana is een leuke keeper in deze competitie maar hij keept dan ook niet tegen top spitsen. Af en toe leuke wedstrijden en cijfers in de Eredivisie zeggen niets want hebben ze dezelfde cijfers tegen PSV of Feyenoord ook gehaalt of alleen tegen clubs als Sparta en Twente (of die paar Europeese wedstrijden)?

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-11 13:52
Ik heb het idee dat, omdat ajax zo'n focus heeft op de jeugdopleiding, de jeugdspelers/talenten te veel worden gehyped en te hoog worden ingeschat.

Telkens zie je talenten van ajax die na 3 goede wedstrijden worden opgeroepen voor het nederlands elftal, terwijl talenten van andere clubs veel langer goed moeten presteren voordat ze worden opgeroepen.

Een beetje net als dat 3FM zo'n focus had op het vinden van nieuwe muzikale talenten, dat ze daarmee middelmatige talenten op hypte om het te verkopen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Han
  • Niet online

Han

aicaramba schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:18:
Ik heb het idee dat, omdat ajax zo'n focus heeft op de jeugdopleiding, de jeugdspelers/talenten te veel worden gehyped en te hoog worden ingeschat.

Telkens zie je talenten van ajax die na 3 goede wedstrijden worden opgeroepen voor het nederlands elftal, terwijl talenten van andere clubs veel langer goed moeten presteren voordat ze worden opgeroepen.

Een beetje net als dat 3FM zo'n focus had op het vinden van nieuwe muzikale talenten, dat ze daarmee middelmatige talenten op hypte om het te verkopen.
Met dat verschil (voorbeeld Ajax vs. 3FM) dat niet Ajax zelf hun talenten ophemelt en/of oproept voor Oranje ;)

Neemt niet weg dat Ajax, en met name Overmars, er dankbaar gebruik van maakt en spelers voor drie/viervoud van de reguliere marktwaarde van eredivisiespelers weet te verkopen :)

• lateef
[...]

Echter zijn er bij Ajax op dit moment gewoon spelers waar het terecht is.
Serieus? Dat zijn allemaal spelers die het nog structureel moeten laten zien. Wanneer je kijkt naar de laatste generatie Nederlandse wereldtoppers zag je dat ze op de leeftijd van de door jouw genoemde spelers (buiten De Ligt wellicht) al een stuk verder waren in een sterkere Nederlandse competitie. De Jong is bijna 21 en niet verzekerd van een basisplaats bij Ajax. Dan is de weg naar de wereldtop echt nog heel ver weg...

Verwijderd

lateef schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:23:
[...]

Serieus? Dat zijn allemaal spelers die het nog structureel moeten laten zien. Wanneer je kijkt naar de laatste generatie Nederlandse wereldtoppers zag je dat ze op de leeftijd van de door jouw genoemde spelers (buiten De Ligt wellicht) al een stuk verder waren in een sterkere Nederlandse competitie. De Jong is bijna 21 en niet verzekerd van een basisplaats bij Ajax. Dan is de weg naar de wereldtop echt nog heel ver weg...
Niemand kan 100% garanderen dat iemand een basisplaats bij een topclub gaat krijgen. Zelfs een Isco is geen vaste basisspeler bij Real. Ze hebben echter allemaal in ieder geval de potentie om bij de beste 8 teams te spelen. Hoe dit verder uitpakt weet je natuurlijk nooit. Bij een Bazoer, El Ghazi, Veltman, van Rhijn, Boetius en anderen heb ik dit niet en nooit gehad. Die werden echter wel vergelijkbaar gehypet.

Overigens heeft Dolberg meer laten zien dan van Persie in zijn eerste seizoenen om maar iets te vergelijken.

• nocalimero
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:29:
[...]

...

Overigens heeft Dolberg meer laten zien dan van Persie in zijn eerste seizoenen om maar iets te vergelijken.
Even gekopieerd van de Wiki pagina van Robin van Persie:
Hij maakte daar zijn debuut in de Eredivisie op 3 februari 2002, thuis tegen Roda JC (5-0). Dat seizoen leverde hem meteen zijn grootste succes tot dan toe op: met Feyenoord winnaar in de finale van de UEFA Cup tegen Borussia Dortmund (3-2), op 8 mei 2002. Van Persie werd daarnaast ook uitverkozen tot Nederlands Talent van het Jaar over het seizoen 2001/2002.
zie:
Wikipedia: Robin van Persie

• rikoos
[...]
Je houdt er wel van om alles tegen Feyenoord aan te leggen merk ik ;-) Van Persie werd op de leeftijd welke Kasper nu is getransfereerd naar Arsenal. Dat zie ik niet zo snel gebeuren met hem en al zeker na afgelopen seizoen niet.

Verder had Van Persie al een Europa cup gewonnen dus ik denk dat je de vergelijking met de verkeerde persoon aan het maken bent. Je kan beter een vergelijking maken met Patrick Kluivert uit dezelfde Ajax school.

Eigenlijk moet je hem nergens mee vergelijken uit het verleden want dan ga je appels en peren vergelijken (totaal andere tijd en jaarlijks een mindere competitie hier waardoor spelers als heel snel goed lijken).

Verwijderd

nocalimero schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:41:
[...]

Even gekopieerd van de Wiki pagina van Robin van Persie:
Hij maakte daar zijn debuut in de Eredivisie op 3 februari 2002, thuis tegen Roda JC (5-0). Dat seizoen leverde hem meteen zijn grootste succes tot dan toe op: met Feyenoord winnaar in de finale van de UEFA Cup tegen Borussia Dortmund (3-2), op 8 mei 2002. Van Persie werd daarnaast ook uitverkozen tot Nederlands Talent van het Jaar over het seizoen 2001/2002.
zie:
Wikipedia: Robin van Persie
Beiden de finale behaald. van persie had amper bijdrage bij die winst. Kijk even naar de statistieken van Dolberg.

Feyenoord/Ajax boeit me trouwens niet, maar het waren beiden aanvallers in de vergelijking die je maakte.
Bekjk de statistieken ook nog eens van Dolberg in de Eredivisie.

• nocalimero
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:48:
[...]

Beiden de finale behaald. van persie had amper bijdrage bij die winst. Kijk even naar de statistieken van Dolberg.

Feyenoord/Ajax boeit me trouwens niet, maar het waren beiden aanvallers in de vergelijking die je maakte.
Bekjk de statistieken ook nog eens van Dolberg in de Eredivisie.
Zo ken ik nog wel meer statistieken van topscorers in de Eredivisie die dat daarna nooit meer voor elkaar kregen.
Afonso Alves, Björn Vleminckx, Wilfried Bony of Alfred Finnbogason om er een paar uit de laatste seizoenen te noemen. Zo zijn er genoeg voorbeelden van spitsen die in 1 seizoen of systeem erg productief waren, en daarna geen deuk meer in een pakje boter schopten ..

Overigens vind ook ik Dolberg een groot talent, maar of hij de absolute top haalt moet ik nog maar zien.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Han schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:06:
[...]

Verkeerde seizoen? :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Han
  • Niet online

Han

Nee hoor... was vanaf december, alleen bleef hij er in hangen :P :+

• Deadsy
  • Nu online
Zit de herhaling van Rondo te kijken.
Gullit voegt zoals gebruikelijk niets toe. Aardig zijn tegen zijn baas en aangeven hoe belangrijk hij wel niet is.

Vraag me af of Ziggo spijt heeft van de contracten met Gullit en van Gelder. Want die twee voegen niets toe.

Nog slechter dan Studio Voetbal, alsof men het expres doet.

Verwijderd

nocalimero schreef op maandag 30 april 2018 @ 15:05:
[...]

Zo ken ik nog wel meer statistieken van topscorers in de Eredivisie die dat daarna nooit meer voor elkaar kregen.
Afonso Alves, Björn Vleminckx, Wilfried Bony of Alfred Finnbogason om er een paar uit de laatste seizoenen te noemen. Zo zijn er genoeg voorbeelden van spitsen die in 1 seizoen of systeem erg productief waren, en daarna geen deuk meer in een pakje boter schopten ..

Overigens vind ook ik Dolberg een groot talent, maar of hij de absolute top haalt moet ik nog maar zien.
Bony hoort niet echt in je rijtje.

Het gaat uiteraard om potentieel inschatten. Iets wat de scout bij topclubs zouden doen. Het is nooit 100% gegarandeerd dat iets goed uitpakt.

Trouwens mensen die de Jong te oud vinden om door te breken. Kijk even naar de carrière van Iniesta. Dan ligt de Jong al voor op schema aangezien hij dit seizoen eigenlijk al basispeler was. Tuurlijk is dat wel nog een ander niveau, maar spelers op basis van leeftijd al afschrijven is onzin.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2018 16:25 ]

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:21:
[...]

Met dat verschil (voorbeeld Ajax vs. 3FM) dat niet Ajax zelf hun talenten ophemelt en/of oproept voor Oranje ;)
Dit dus. De media zorgt voor de hype omdat dat zo lekker veel klikjes/kijkers oplevert, en die media wordt dan weer geloofd door een deel van de supporters.

Vooralsnog zie ik bij Ajax alleen De Ligt die wellicht de potentie heeft, maar ook dat is nog moeilijk te peilen. Vorig seizoen leek elke verdediger goed met Sanchez naast zich (Viergever anyone?), dit seizoen heeft de Ligt maar een hand vol wedstrijden (Europees, PSV en Feyenoord) tegen fatsoenlijke tegenstanders gespeeld. Op basis van wedstrijden tegen bijvoorbeeld VVV en PEC durf ik geen enkele speler in de Eredivisie een groot talent te noemen.
Ik hoop (en denk) dat ie zich dat zelf ook realiseert en nog een jaar blijft (en Kluivertje zich dat ook laat realiseren), met bijvoorbeeld de afspraak dat als we Europees er weer meteen uit zouden liggen dat ie dan alsnog wegmag.

• D-e-n
  • Laatst online: 12:39
[...]

Meen je dat serieus? Alleen De Ligt is een wereldtopper is spé. Dolberg is een twijfelgeval maar De Jong en van de Beek zullen nooit maar dan ook nooit het niveau van van Persie, Sneijder of Robben halen. Die hadden op hun negentiende al een status waar De Jong op zijn 21e nog niet aan toe is.

De Jong en Van de Beek kunnen heus prima internationals worden maar dat was iemand als Wim Jonk ook. Maar tussen dat en de echte top zit nog wel wat verschil.

[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 30-04-2018 17:00 ]

• lateef
[...]

Dolberg heeft zich vooral meer als een ideale schoonzoon laten zien dan Van Persie :+

Het ging me er niet zo zeer om om de situatie van individuele spelers één op één te vergelijken. Daarvoor is de situatie, bijvoorbeeld in dit geval met Dolberg, die soort uit nood geboren, met vrijwel geen concurrentie, eerste spits werd, het wellicht tegen ieders verrassing in heel goed heeft gedaan en Van Persie, in een sterker, vooral meer ervaren, elftal, met een behouden trainer, moeilijk te vergelijken. Van Persie was ook geen centrumspits bij Feyenoord, dus statistieken die niet veel verder reiken dan doelpunten laten zich ook lastig vergelijken. Wel had hij in die eerste seizoenen voldoende laten zien om Arsenal er van te overtuigen dat ze hem binnen moesten halen, dan doe je toch ergens goed als daar bijvoorbeeld al Bergkamp en Henry rondlopen.

Dolberg heeft onmiskenbaar talenten, maar ook vorig seizoen heeft hij laten zien dat hij toch echt nog in de categorie talent zit en heeft hij niet een heel seizoen constant gepresteerd. Het huidige seizoen is een weggegooid seizoen voor hem geweest, hoe hij zich volgend jaar laat zien, is afwachten. Ik hoop dat hij zijn niveau weer op kan pakken, maar er zijn in het verleden natuurlijk voldoende talenten geweest die dat niet zijn gelukt.

Maar het ging me meer om een algehele tendens. Het niveau van de Nederlandse competitie is lager geworden en met name De Jong en Van de Beek hebben de leeftijd dat ze in de Nederlandse competitie naar mijn idee altijd een vaste waarde zouden moeten zijn. Dat vind ik ze zeker niet en afgaande op het aantal wedstrijden dat ze dit seizoen hebben gespeeld, vinden ze dat bij Ajax ook niet.

Vergelijking met spelers bij Madrid of Barcelona is helemaal onzinnig, het niveau ligt daar toch wel iets hoger dan bij het Ajax van nu. Maar als je dan vergelijkt, doe het dan wel goed. Op de leeftijd die De Jong dit seizoen had, speelde Iniesta al in 37 van de 38 competitiewedstrijden bij toen ook al één van de beste elftallen ter wereld. De Jong kwam dit seizoen op 21, bij Ajax.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D-e-n schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:45:
Hoorde ik ze nu bij Studio Voetbal zeggen dat Kluivert gaat vertrekken bij Ajax? Die jongen is zo niet klaar voor het buitenland. Als ik zie hoe ze kleinste Kluivert pluggen met zijn kookboek 8)7 dan stel ik me ook vragen bij de ouderlijke begeleiding van die jongen.
Onder welke steen lag jij? Dat zingt al een hele tijd rond. :P
Tja, ik denk ook dat hij het eerst maar eens een heel seizoen bij Ajax moet laten zien en denk dat hij nog wel een paar jaar Eredivisie kan gebruiken. Maar ja, het mannetje is nogal een binkie en heeft Raiola als zaakwaarnemer dus wil niet meer verlengen. Dan weet jij ook wel genoeg denk ik. ;)
Martinusz schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:48:
Je weet het nooit van tevoren :)
Als je de spelers mag geloven kan ie in elk geval wel voetballen, Donny zei zoiets afgelopen week geloof ik nadat Bandé wat had meegetraind.
Nee, maar wat we wel weten is dat Ajax best vaak spelers heeft gekocht voor een andere rol dan ze in uitblonken. Met regelmaat is dat faliekant mislukt.
De recente voorbeelden van goede aankopen spelen allemaal wel op de plek waar ze uitblonken.
Dus ook ik ben enigszins sceptisch. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Gonadan op 30-04-2018 18:11 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
lateef schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:00:
Maar het ging me meer om een algehele tendens. Het niveau van de Nederlandse competitie is lager geworden en met name De Jong en Van de Beek hebben de leeftijd dat ze in de Nederlandse competitie naar mijn idee altijd een vaste waarde zouden moeten zijn. Dat vind ik ze zeker niet en afgaande op het aantal wedstrijden dat ze dit seizoen hebben gespeeld, vinden ze dat bij Ajax ook niet.
Los van de rest van je betoog, waar ik het grotendeels mee eens ben... vd Beek heeft zo'n beetje alles gespeeld (33 wedstrijden in de Eredivisie, 2700+ minuten). Frenkie de Jong niet (22 vd 33 Eredivisie wedstrijden, bijna 1600 minuten) maar sinds ie achterin in de basis kwam speelde hij wel zo'n beetje alles. Dat ie in de winterstop geblesseerd raakte (en daardoor 8 wedstrijden mist) zegt niks over hoe ze bij Ajax over hem denken qua vaste waarde.

• lateef
toolkist schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:12:
[...]

Los van de rest van je betoog, waar ik het grotendeels mee eens ben... vd Beek heeft zo'n beetje alles gespeeld (33 wedstrijden in de Eredivisie, 2700+ minuten). Frenkie de Jong niet (22 vd 33 Eredivisie wedstrijden, bijna 1600 minuten) maar sinds ie achterin in de basis kwam speelde hij wel zo'n beetje alles. Dat ie in de winterstop geblesseerd raakte (en daardoor 8 wedstrijden mist) zegt niks over hoe ze bij Ajax over hem denken qua vaste waarde.
Naar mijn gevoel had Van de Beek ook aanmerkelijk meer wedstrijden gespeeld dan ik vond, bron die ik had geraadpleegd was dus duidelijk niet zo up to date.

Wat De Jong betreft, hij kwam achterin inderdaad in de basis, maar wanneer hij daadwerkelijk tot de wereldtop zou moeten gaan behoren, dan had hij inmiddels Schöne toch wel uit de basis moeten spelen?

Al vond ik er overigens best wel wat voor te zeggen om in de competitie met De Jong achterin te spelen. Maar - ik val in herhaling :P - voor dat Ajax op deze wijze speelde, had hij, gezien het talent wat hem door sommigen wordt toegedicht, op het middenveld een basisspeler moeten zijn.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
En dat ligt aan hem of de trainers die er zijn geweest? Modric junior in de gelederen en maar kiezen voor de veiligere opties (al begon Modric veel meer voorin en pas bij Madrid in huidige rol. Misschien bij Kroatië zelfs nog steeds in meer aanvallende rol maar die zie ik nooit spelen ...). Aan de andere kant ook wel logisch om meer veiligheid in te bouwen zolang Ziyech er ook in staat ...

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 30-04-2018 22:22 ]

• Martinusz
Pff met Kluivert wordt ook een soap als we de berichten mogen geloven, zou ook niet zo gek zijn met die debiel van een Raiola achter hem. Kluivert zou het salarisplafond willen doorbreken en de best betaalde Ajax speler willen worden om te blijven. Ik zou lekker zeggen je kan de pot op succes in het buitenland en vergooi je carriere maar :) Echt ongelooflijk dat die jongens nog steeds zo geloven in hun zaakwaarnemer, ook zou je verwachten dat Kluivert senior toch wel slimmer is dan dit.

• Jorizzz
Martinusz schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:50:
Pff met Kluivert wordt ook een soap als we de berichten mogen geloven, zou ook niet zo gek zijn met die debiel van een Raiola achter hem. Kluivert zou het salarisplafond willen doorbreken en de best betaalde Ajax speler willen worden om te blijven. Ik zou lekker zeggen je kan de pot op succes in het buitenland en vergooi je carriere maar :) Echt ongelooflijk dat die jongens nog steeds zo geloven in hun zaakwaarnemer, ook zou je verwachten dat Kluivert senior toch wel slimmer is dan dit.
Vreselijk inderdaad. Heeft dit jaar bij vlagen laten zien dat hij het in zich heeft om een grote voetballer te worden, maar hij is absoluut niet in de positie om de eis te stellen om als bestbetaalde Ajacied door het leven te gaan. Er staan er dan echt nog wel een paar vóór hem in de rangorde wat mij betreft. Maar als hij dit hard speelt, dan is het inderdaad jammer maar helaas. Succes met je carrière als duurbetaalde bankzitter. Het is dat ie zoveel op zijn vader lijkt, anders zou je bijna denken dat zijn moeder vreemd is gegaan met Winston Bogarde...

• alexbl69
  • Nu online
Vrij verhelderende samenvatting over de neergang van FC Twente in de laatste jaren.

Niet alle ellende bij FC Twente is de schuld van Munsterman en Van der Laan

Klinkt allemaal heel logisch. Munsterman en Van der Laan hebben de scherven veroorzaakt, en toen de lijken uit de kast vielen moesten hun opvolgers het veld ruimen. Daarvoor in de plaats kwamen (in de voetballerij) onervaren bestuurders door wiens handelen het laatste zetje is gegeven.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Tja, het blijkt wel weer dat lang niet iedereen een goede bestuurder is en dat het in de voetbalwereld nog wat complexer is/ nog specifiekere eisen stelt. De druk is hoger/anders dan in 't bedrijfsleven, je moet echt wel verstand hebben van het spelletje/ goed weten waar je geen verstand van hebt.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:50:
Echt ongelooflijk dat die jongens nog steeds zo geloven in hun zaakwaarnemer, ook zou je verwachten dat Kluivert senior toch wel slimmer is dan dit.
Vergeet niet dat Patrick Kluivert ook erg jong naar het buitenland ging en hij heeft toch een mooie carrière gehad. Dus als Justin naar z'n vader kijkt, waarom zou hij het niet proberen.

Daarbij, bij Ajax blijven is ook geen garantie voor een succesvolle carrière. En als je dan naar (bijv) Juventus kan en daar gegarandeerd een paar miljoen kan pakken, tja, who am I to judge. Je kunt bovendien altijd nog een rol in de marge spelen in Turkije, China, MLS, of (voor wat minder centjes) een middenmoter in de Eredivisie.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:02
Gaius schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:46:
[...]
Je kunt bovendien altijd nog een rol in de marge spelen in Turkije, China, MLS, of (voor wat minder centjes) een middenmoter in de Eredivisie.
Na een mislukking kan je gewoon weer terug naar het niveau waar je NL hebt verlaten, kijk maar naar spelers als Siem&Luuk de Jong, Berghuis, El Ahmadi, etc. Het wordt wel altijd als argument genoemd bij spelers die te vroeg naar het buitenland vertrekken dat het slecht is voor hun carriere, maar in financieel opzicht is het zeker niet slecht en ik heb grote twijfels of het in sportief opzicht slecht is (afgezien van jeugdspelers die op hun 16e gaan misschien).

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Jorizzz schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:15:
[...]

... Winston Bogarde ...
De man die voor miljoenen jarenlang de bank bij Chelsea warmhield, en voor niemand wilde wijken...

:')

Die bank heeft een Winston-shaped kuil erin. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 01-05-2018 10:17 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Martinusz
Gaius schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:46:
[...]

Vergeet niet dat Patrick Kluivert ook erg jong naar het buitenland ging en hij heeft toch een mooie carrière gehad. Dus als Justin naar z'n vader kijkt, waarom zou hij het niet proberen.

Daarbij, bij Ajax blijven is ook geen garantie voor een succesvolle carrière. En als je dan naar (bijv) Juventus kan en daar gegarandeerd een paar miljoen kan pakken, tja, who am I to judge. Je kunt bovendien altijd nog een rol in de marge spelen in Turkije, China, MLS, of (voor wat minder centjes) een middenmoter in de Eredivisie.
Klein verschil, Patrick scoorde in de CL finale op het hoogste niveau voor zijn 21ste, Kluivert is pas net een beetje basisspeler en wat hij laat zien is alleen nog maar op eredivisie niveau. Laat hem eerst maar eens minimaal 2 jaar basisspeler zijn en bijna altijd uitblinken ;)

De tijden zijn veranderd en het is gewoon heel naief als hij nu denkt dat hij wel even bij de topclubs kan gaan voetballen ipv de bank of tribune warm houden.

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-11 16:30

Baseman77

We move

Tsja, Kluivert jr. komt ook niet echt over als de snuggerste van het stel (zachtjes uitgedrukt) en zijn vader is volgens mij drukker met het promoten van zijn jongste zoontje (op je 10e een kookboek uitbrengen :F ) die in de jeugd van Barca speelt. Dus daar zal hij ook weinig aan hebben.

• Gaius
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:16:
[...]

De man die voor miljoenen jarenlang de bank bij Chelsea warmhield, en voor niemand wilde wijken...

:')

Die bank heeft een Winston-shaped kuil erin. :+
Eerlijk zijn; zou jij niet precies hetzelfde doen? Ik wel namelijk. Als ik bij de supermarkt bij de kassa moet afrekenen lukt dat niet met sportieve ambities, wel met euro's. En 4 jaar lang 50k euro's, dat zijn een heleboel euro's.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:31
[...]

Ik ben de zoveelste die dit aangeeft, maar dit kan je toch niet serieus menen? Spelers die een of twee seizoentjes leuk meedraaien in een Ajax dat alleen in de zwaar afgezwakte Eredivisie speelt, daar niet eens indruk maakt en het team nog lang niet dragen bombarderen tot wereldtoppers in spé gebeurt echt alleen in Amsterdam. Ongelooflijk zeg.

De Ligt is een megatalent. Absoluut. Die gaat onwijs ver komen.

De rest heeft werkelijk alles nog te bewijzen en er is geen enkele reden om aan te nemen dat die jongens het gaan halen. Dolberg is zeker een talent in de Eredivisie, maar heeft nog geen enkele kwaliteiten laten zien die hem internationaal verder gaan brengen als de weerstand exponentieel stijgt. De vergelijking met Van Persie, die overigens voor zijn debuut al jaren furore maakte in de jeugdcompetities, is zeer bijzonder. Die brak door als handige linksbuiten met een actie en snelheid en is pas later na een paar seizoenen bij Arsenal spits geworden. Dolberg is niet bovenmatig sterk, niet supersnel, heeft niet echt een individuele actie. Dat betekent niet dat het geen goede voetballer is, want hij is uitermatie intelligent in zijn positie kiezen en heeft een onwijs gevoel voor ruimte, plus een fluwelen balbehandeling. Maar in de spits bij top 8 teams staan doorgaans echt wel spelers die hele andere extra kwaliteiten hebben. Zo'n Gabriel Jesus van ManCity is even oud, sneller, heeft een betere actie, is fysiek sterker en traint en speelt nu al tegen veel grotere weerstand. Wat maakt Dolberg zo goed dat hij het immense niveauverschil nog in gaat halen dat hij ook op dat niveau gaat belanden?

Zelfde verhaal eigenlijk met alle spelers die je noemt, waarbij Onana op zijn leeftijd nog niet te beoordelen is. Keepers pieken doorgaans pas veel later.

We leiden niet meer op voor de absolute top. Sneijder was in een sterkere Eredivisie op jongere leeftijd al met afstand de allerbeste speler van Ajax en een van de besten van de competitie en vaste waarde als international. Zelfs hij redde het uiteindelijk niet bij Madrid.

We moeten accepteren dat we opleiden voor de categorie (ver) onder de wereldtop. Het verschil is zo belachelijk groot geworden dat vanuit de Eredivisie doorbreken bij een dergelijk team zo goed als onmogelijk is geworden. Het kan alleen als je de tijd krijgt. Van Persie kreeg van Wenger te horen dat hij pas een vaste waarde zou worden als hij dagelijks op de training liet zien tegen spelers als Kolo Touré weerstand te kunnen bieden. Het heeft uiteindelijk een seizoen of drie geduurd voordat hij bij Arsenal redelijk onomstreden werd. Die tijd krijg je tenegwoordg echt niet meer. Na 8 jaar Arsenal ging hij naar ManU en werd hij daar pas echt door iedereen herkend als absolute wereldtop. En nu laat hij ondanks zijn hoge leeftijd en redelijk spaarzame minuten elke wedstrijd zien wat het verschil is tussen (voormalig) wereldtop en de Eredivisie.

Jongens als Eriksen en Vertonghen die uiteindelijk na jaren uitblinken in de Eredivisie een transfer maken en op termijn een vaste waarde worden bij de categorie net onder de wereldtop: dat is superknap en momenteel het hoogst haalbare. En als Eriksen alsnog naar Barcelona gaat ooit, dan is dat niet meer op basis van zijn talent bij Ajax.

Verwijderd

donleone83 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:59:
[...]

Ik ben de zoveelste die dit aangeeft, maar dit kan je toch niet serieus menen? Spelers die een of twee seizoentjes leuk meedraaien in een Ajax dat alleen in de zwaar afgezwakte Eredivisie speelt, daar niet eens indruk maakt en het team nog lang niet dragen bombarderen tot wereldtoppers in spé gebeurt echt alleen in Amsterdam. Ongelooflijk zeg.

De Ligt is een megatalent. Absoluut. Die gaat onwijs ver komen.

De rest heeft werkelijk alles nog te bewijzen en er is geen enkele reden om aan te nemen dat die jongens het gaan halen. Dolberg is zeker een talent in de Eredivisie, maar heeft nog geen enkele kwaliteiten laten zien die hem internationaal verder gaan brengen als de weerstand exponentieel stijgt. De vergelijking met Van Persie, die overigens voor zijn debuut al jaren furore maakte in de jeugdcompetities, is zeer bijzonder. Die brak door als handige linksbuiten met een actie en snelheid en is pas later na een paar seizoenen bij Arsenal spits geworden. Dolberg is niet bovenmatig sterk, niet supersnel, heeft niet echt een individuele actie. Dat betekent niet dat het geen goede voetballer is, want hij is uitermatie intelligent in zijn positie kiezen en heeft een onwijs gevoel voor ruimte, plus een fluwelen balbehandeling. Maar in de spits bij top 8 teams staan doorgaans echt wel spelers die hele andere extra kwaliteiten hebben. Zo'n Gabriel Jesus van ManCity is even oud, sneller, heeft een betere actie, is fysiek sterker en traint en speelt nu al tegen veel grotere weerstand. Wat maakt Dolberg zo goed dat hij het immense niveauverschil nog in gaat halen dat hij ook op dat niveau gaat belanden?

Zelfde verhaal eigenlijk met alle spelers die je noemt, waarbij Onana op zijn leeftijd nog niet te beoordelen is. Keepers pieken doorgaans pas veel later.

We leiden niet meer op voor de absolute top. Sneijder was in een sterkere Eredivisie op jongere leeftijd al met afstand de allerbeste speler van Ajax en een van de besten van de competitie en vaste waarde als international. Zelfs hij redde het uiteindelijk niet bij Madrid.

We moeten accepteren dat we opleiden voor de categorie (ver) onder de wereldtop. Het verschil is zo belachelijk groot geworden dat vanuit de Eredivisie doorbreken bij een dergelijk team zo goed als onmogelijk is geworden. Het kan alleen als je de tijd krijgt. Van Persie kreeg van Wenger te horen dat hij pas een vaste waarde zou worden als hij dagelijks op de training liet zien tegen spelers als Kolo Touré weerstand te kunnen bieden. Het heeft uiteindelijk een seizoen of drie geduurd voordat hij bij Arsenal redelijk onomstreden werd. Die tijd krijg je tenegwoordg echt niet meer. Na 8 jaar Arsenal ging hij naar ManU en werd hij daar pas echt door iedereen herkend als absolute wereldtop. En nu laat hij ondanks zijn hoge leeftijd en redelijk spaarzame minuten elke wedstrijd zien wat het verschil is tussen (voormalig) wereldtop en de Eredivisie.

Jongens als Eriksen en Vertonghen die uiteindelijk na jaren uitblinken in de Eredivisie een transfer maken en op termijn een vaste waarde worden bij de categorie net onder de wereldtop: dat is superknap en momenteel het hoogst haalbare. En als Eriksen alsnog naar Barcelona gaat ooit, dan is dat niet meer op basis van zijn talent bij Ajax.
Dolberg is wel erg snel en fysiek is hij ijzersterk hoor (zeker binnen onze competitie). Hij heeft volgens jou geen individuele actie, maar hij heeft dat toch meer dan een Higuain/Lewandowski en anderen. Allemaal spitsen die tot de wereldtop behoren.

En dat laatste slaat natuurlijk nergens op. Van Suarez/Zlatan/ Sneijder/Robben zagen we toch ook wel dat ze de potentie hadden om wereldtop te halen. Die waren ook nog niet perfect en maakten fouten. Dan mag je blijkbaar alleen maar iets zeggen over gearriveerde spelers.

• Gaius
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:14:
[...]

En dat laatste slaat natuurlijk nergens op. Van Suarez/Zlatan/ Sneijder/Robben zagen we toch ook wel dat ze de potentie hadden om wereldtop te halen. Die waren ook nog niet perfect en maakten fouten. Dan mag je blijkbaar alleen maar iets zeggen over gearriveerde spelers.
Het is dan ook typisch Nederlands om 20-jarige spelers af te serveren. Je weet nooit hoe een carrière loopt. Neem een Hasselbaink, een Vardy, een Di Natale, of Van Nistelrooij. Hell, door vi.nl werd Harry Kane laatbloeier genoemd. Een spits van 24 jaar oud met inmiddels 137 doelpunten voor de Spurs. 8)7

• 418O2
Het grootste issue is mentaliteit.

De stap van heel goed kunnen voetballen naar een grote voetballer worden, heeft voor een groot deel met mentaliteit te maken. Hoe diep wil je gaan, hoe erg wil je het, hoe belangrijk is voetbal voor je?

Dat is waar veel jongens de boot missen.

• Martinusz
Gaius schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:29:
[...]

Het is dan ook typisch Nederlands om 20-jarige spelers af te serveren. Je weet nooit hoe een carrière loopt. Neem een Hasselbaink, een Vardy, een Di Natale, of Van Nistelrooij. Hell, door vi.nl werd Harry Kane laatbloeier genoemd. Een spits van 24 jaar oud met inmiddels 137 doelpunten voor de Spurs. 8)7
Koevermans 8)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gaius schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:28:
[...]

Eerlijk zijn; zou jij niet precies hetzelfde doen? Ik wel namelijk. Als ik bij de supermarkt bij de kassa moet afrekenen lukt dat niet met sportieve ambities, wel met euro's. En 4 jaar lang 50k euro's, dat zijn een heleboel euro's.
Je bedoelt elke week? :+

Zo waardevol zijn principes niet, dan worden ze te duur. :+

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-10 10:38
[...]

Dolberg is wel erg snel en fysiek is hij ijzersterk hoor (zeker binnen onze competitie). Hij heeft volgens jou geen individuele actie, maar hij heeft dat toch meer dan een Higuain/Lewandowski en anderen. Allemaal spitsen die tot de wereldtop behoren.

De spelers die jij noemt, maakte wekelijks het verschil. Lieten wekelijks zien dat zij een klasse apart zijn. Dolberg heeft het een aantal wedstrijden laten zien, maar zeker niet wekelijks. Ja, een talen is het zeker, maar een toptalent is de vraag.

PSN: Curvaa_

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:31
[...]

Vergelijken met wereldtoppers die andere specifieke kwaliteiten hebben is niet zo zinvol. Liever vergelijk je hem met een Gabriel Jesus of de hieronder genoemde Harry Kane (die op zijn 21e al 21 goals in een niet volledig seizoen als basisspeler voor Tottenham scoorde en 7 in de EL).
Nee hoor, maar al die spelers die je noemt blonken uit in een Eredivisie die beduidend sterker was dan de huidige, of in ieder geval waarin het niveauverschil kleiner was met de internationale top. De spelers die jij nu noemt doen leuk mee in een zwakkeere ED en zijn uiteraard talenten, maar er is nog geen enkele aanleiding om te denken dat dit wereldtoppers in spe zoals Robben, Sneijder, etc. zijn. Robben was overigens 20 toen hij basisspeler was in het Chelsea dat twee jaar achter elkaar de PL won.

• Gaius
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:37:
[...]

Je bedoelt elke week? :+

Zo waardevol zijn principes niet, dan worden ze te duur. :+
Excuus, elke week 50k ja. :P

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Curva schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:38:
[...]

De spelers die jij noemt, maakte wekelijks het verschil. Lieten wekelijks zien dat zij een klasse apart zijn. Dolberg heeft het een aantal wedstrijden laten zien, maar zeker niet wekelijks. Ja, een talen is het zeker, maar een toptalent is de vraag.
De spelers die echt het verwchil maken staan niet in de spits maar in de verdediging of eventueel het middenveld. De spelers die (positief) opvallen staan in de aanval en worden zwaar overgewaardeerd. (En vaak vallen die spelers op dankzij goede onopvallende spelers achter ze)

[ Voor 6% gewijzigd door Ankona op 01-05-2018 14:07 ]

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 19 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.