In die wedstrijd werd Sparta kampioen, zelfs tegen FC Bal op het Dak (of tegen Jong PSV) hadden er ruim 10.000 gezeten.
Een jaar eerder is relevanter:
Zondag 15 januari 2015, Sparta - Jong Ajax.
Toeschouwers: 5.499
Niet schokkend voor Sparta begrippen in de JL. Overigens wel meer dan in de thuiswedstrijden vlak ervoor (4600) en erna (4900), maar de wedstrijd tegen Jong Ajax was op zondag en de genoemde wedstrijden ervoor en erna op vrijdag. En laat Sparta nou een traditionele zondagclub. Bijvoorbeeld tegen VVV, Emmen en Telstar op zondag zaten er respectievelijk 6361, 10.350 en 5400.
Gemiddeld zaten er dit seizoen (2014-2015) overigens 5700 toeschouwers. Dus die wedstrijd tegen Jong Ajax trekt niet gemiddeld meer mensen. In ieder geval niet bij Sparta. Maar wellicht dat het bij andere (kleinere JL clubs) anders is.
Overigens vond ik de JL een prachtige competitie. Het enige wat er miste was een degradatieregeling. Maar met de toegang van de beloftenelftallen is het 1 grote speeltuincompetitie geworden. Dat is erg jammer.
Overigens zou het invoeren van vaste selecties al iets schelen, maar alsnog is het gewoon klote dat er teams meedoen die niet kunnen promoveren...
Maar goed, het is voor mij ook een kwestie van gevoel, ik vind het gewoon k*t. Maarja, er moet ook geld in het laatje komen. .
[
Voor 28% gewijzigd door
FreakNL op 25-04-2018 14:39
]