[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 36 Laatste
Acties:
  • 76.812 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
gambieter schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:33:
De Ligt? Ze hebben een verdediger nodig, niet een ajaxschool figuur die gaat voetballen waar een bikkel nodig is.
Is echt wel een goede verdediger en heeft de potentie om goed genoeg te worden voor dit niveau.

@Rene44
Ja want zoiets gebeurd Barca nou nooit

[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 24-04-2018 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 15:09
Deadsy schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:35:
[...]
Is echt wel een goede verdediger en heeft de potentie om goed genoeg te worden voor dit niveau.
Ja die kennen we. Liverpool heeft hem dus nog niet nodig. Eerst maar eens zien of hij de Eredivisie kan ontstijgen. Nederlandse jonge spelers die het niet redden in het buitenland is eerder de regel dan de uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Fleximex schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:38:
[...]

Ja die kennen we. Liverpool heeft hem dus nog niet nodig. Eerst maar eens zien of hij de Eredivisie kan ontstijgen. Nederlandse jonge spelers die het niet redden in het buitenland is eerder de regel dan de uitzondering.
Is de vraag of hij dan nog betaalbaar is voor Liverpool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:58
Liverpool moet vooral een bredere selectie zien te krijgen. Wat nu op de bank zit is wel erg magertjes, zeker nu ook Ox weer geblesseerd blijkt te zijn.

Een sterke middenvelder kunnen ze nog wel gebruiken. Gini is leuk, maar daar heb je alleen wat aan als het lekker loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 23:59
Deadsy schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:35:
[...]

@Rene44
Ja want zoiets gebeurd Barca nou nooit
Verdedigend is Real stukken beter. Barca is qua selectie ook veel breder. Henderson, Milner en Ings zijn spelers die al onder Rodgers bij LFC rondliepen en geen pot konden breken. Lovren een drama. Van Dijk en Salah, Firmino zijn de uitblinkers, Mané daar iets achter met Wijnaldum maar LFC is vooral een goed team door dat buitenaardse pressing wat ze spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Mag idd best al komen De Ligt, slechter dan wat er nu staat is ie iig niet. Al zal een Joe Gomez eerder naast de Vrij komen te staan neem ik aan. Keita van RB Leipzig komt iig al volgend seizoen voor het middenveld ...
Salah vetrekt vast alleen bij een bod a la Coutinho. Emre Can vertrekt transfervrij, moet ook opgevangen worden ... Lallana leeft ook nog dus die komt er ook nog 'bij'. Maar net zoals in de winterstop het geval was moet er een keeper en verdedigende middenvelder bij (Ndidi van Leicester werd geloof ik genoemd)
Tomski1986 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:32:
[...]Je noemt wel de wedstrijden op waarin ze goed waren. Ik vind Asensio veel te egoïstisch.
En ja, ik ben er van overtuigd dat Hazard en Salah meer toevoegen dan Asensio en Isco.
Als Madrid de jeugdopleiding weer de nek om wil draaien dan moeten ze idd Asensio op de bank laten wegrotten net als zovele talenten in het verleden d:)b . Maar idd is misschien voor dit Madrid met deze speelwijze Hazard en Salah een betere fit ...
Isco en Griezmann naar Barcelona, Asensio naar Atletico en Hazard +1 naar RM O-)

[ Voor 103% gewijzigd door apis29 op 25-04-2018 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Rene44 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:35:
Als je nog redenen zocht waarom Salah mogelijk gaat vertrekken dan zie je het nu: de selectie is veel lichter dan Barca/RMA.
Vooral in de breedte ja.
De 3 voorin, met Salah, zijn goed, maar los van Van Dijk is het verder nogal middenmaat.
Als ze allemaal goed presteren komt het er uit maar als het niet helemaal optimaal presteert valt het door de mand.

Toch wel jammer, speel je Roma met 5-0 van de mat maar dan geef je Roma alsnog hoop.

De Ligt zie ik wel naast Van Dijk staan. Langzaam brengen a la Sanchez bij Tottenham, die speelt genoeg maar ook niet alles. Met Lovren/Matip/Klavan is wel te concurreren.

[ Voor 13% gewijzigd door dutchgio op 24-04-2018 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
dutchgio schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 23:06:
[...]

Vooral in de breedte ja.
De 3 voorin, met Salah, zijn goed, maar los van Van Dijk is het verder nogal middenmaat.
Als ze allemaal goed presteren komt het er uit maar als het niet helemaal optimaal presteert valt het door de mand.

Toch wel jammer, speel je Roma met 5-0 van de mat maar dan geef je Roma alsnog hoop.
Roma was in het begin ook betere. Salah maakte het verschil met 2 goals en vette assist. Dat heeft ze in de vernieling gebracht. Maar Roma is een Italiaans team, dat Barca eruit heeft geknikkerd. Een soort Mourinho park-the-bus idee. Liverpool is verdedigend al jaren een drama. Van Dijk is de reden dat ze zo ver zijn gekomen en veel zelfvertrouwen hebben getankt. Ik ben het geheel eens: Fenway heeft Anfield verbouwd en in Salah en Van Dijk echte toppers, maar Salah is zo goed geworden dat er echt 3 of 4 enorme toppers bij moeten komen. Keeper, wing back, en 2 top middenvelders. Die jongen van Red Bull salzburg, is dat een middenvelder? Die komt er deze zomer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
This game produced the joint-most goals of any Champions League semi-final game ever (also seven when Ajax beat Bayern Munich 5-2 in 1995).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
Roma stond gewoon verkeerd, wie verzint het om met 3 centrale verdedigers (waarvan 2 trage) man op man te komen staan tegen die 3 aanvallers van Liverpool :X Zelfmoord imo.

En over Salah, ik ben héél benieuwd of hij dit hoge niveau over een langere periode kan waarmaken. Hoop het van harte want het is echt genieten, maar kan ook zomaar een 1-seizoens-vlieg zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Was echt een sensationele wedstrijd, Roma heeft het nog enigszins spannend weten te maken door er nog 2 te maken. Ze hebben aan 3-0 in Rome genoeg. Denk echter niet dat ze dit stuntje nog eens kunnen flikken, zou wel een mega sensatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:17

Hupske

AFCA

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=327884

Het zit bij NEC we heel erg diep dat ze maar niet kunnen winnen van de beloften teams.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
Hupske schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:15:

Het zit bij NEC we heel erg diep dat ze maar niet kunnen winnen van de beloften teams.
Mwa op zich vind ik het ook wel weer begrijpelijk, want het is natuurlijk wel gek dat de ene week een half eerste elftal erin kan staan en een week later een half A1 elftal.
Uiteindelijk hebben de JL clubs natuurlijk geen enkel voordeel eraan dat die Jong elftallen mee doen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Precies, je hebt als club gewoon een klein voordeel wanneer je een Jong-team treft op vrijdag in plaats van op maandag.

Ik vind dat ze gewoon met vaste selecties moeten werken, prima dat een selectie altijd sterk is dan. Maar dan heeft iedereen er 'last' van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:33:
[...]

Mwa op zich vind ik het ook wel weer begrijpelijk, want het is natuurlijk wel gek dat de ene week een half eerste elftal erin kan staan en een week later een half A1 elftal.
Uiteindelijk hebben de JL clubs natuurlijk geen enkel voordeel eraan dat die Jong elftallen mee doen.
Wat een onzin, echt een kansloze manier om weer een gat in de begroting bij de diverse JL clubs te vullen. Voor het gemak vergeten ze dat die teams een onderdeel waren van de tv deal met Fox, dus dat ze daardoor veel meer tv geld krijgen. En dat hun eigen spelers meer weerstand krijgen en dus normaliter ook beter (cq minder slecht) worden. Dus ja, daar hebben ze zeker ook wel profijt van.

Dat halve 1e elftal gebeurt ook allang niet meer. Hoogstens dat af en toe bijvoorbeeld Jong jong jong Ajax moet spelen omdat Oranje onder 21 en onder 19 rond een interlandweek ook spelen, terwijl de Jupiler wel gewoon doorgaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hupske schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:15:

Ik snap hun punt wel en ben het ook wel met ze eens. De normale teams in de JL willen gewoon een sportieve competitie uitvechten, zitten er opleidings/ontwikkelings teams tussen die feitelijk niets met de competitie te maken hebben en met voor JL teams onrealistisch diepe zakken gefinancierd worden. Voor mij maken die teams het ook minder leuk om de JL te volgen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:43
toolkist schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:53:
[...]

Wat een onzin, echt een kansloze manier om weer een gat in de begroting bij de diverse JL clubs te vullen. Voor het gemak vergeten ze dat die teams een onderdeel waren van de tv deal met Fox, dus dat ze daardoor veel meer tv geld krijgen. En dat hun eigen spelers meer weerstand krijgen en dus normaliter ook beter (cq minder slecht) worden. Dus ja, daar hebben ze zeker ook wel profijt van.

Dat halve 1e elftal gebeurt ook allang niet meer. Hoogstens dat af en toe bijvoorbeeld Jong jong jong Ajax moet spelen omdat Oranje onder 21 en onder 19 rond een interlandweek ook spelen, terwijl de Jupiler wel gewoon doorgaat.
Precies, gewoon onzin. En sowieso rond interland periodes wordt al bewust tegen de andere jong elftallen gespeeld voor die vele afwezigen(wat eerlijk gezegd juist een voordeel voor de jong teams is, want die weken is het een elftal wat te slecht voor de nationale jong en o19 selecties is). Nu Jong Ajax kampioen kan worden moet opeens alles anders wat het is zooooooooo oneerlijk want Ajax speelt met selectie spelers(wat dit seizoen op 1 enkele wedstrijd van de mindere selectie spelers zoals Younes en Siem de Jong na, al speelde Neres tegen jong Psv 1x meer).

Sowieso krijg je altijd weer het standaard gezeur over Cassiera die gekocht is voor 5,5 miljoen en dat andere clubs dat niet kunnen. Maar zo goed is die jongen ook echt niet en had Ajax hem niet gehaald dan had er vast wel een andere speler uit de jeugdopleiding gestaan die het even goed doet(Sierhuis scoort namelijk ook al aan de lopende band en is wel uit eigen jeugdopleiding). Maar alleen omdat Cassiera 5,5 miljoen heeft gekocht wordt er over gezeurd. Maar vervolgens zijn er wel clubs met spelers die gehuurd zijn van een Manchester City, Juventus e.d. Spelers die misschien wel meer gekost hebben dan Cassiera, maar daar is opeens geen probleem mee.

Ze moeten zichzelf maar eens achter de oren krabben dat er een team wat bestaat uit een paar talenten, een paar middelmaat jupiler spelers die alleen als teamvulling nog bij Jong Ajax zitten en een flink aantal A junioren, kampioen kan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Terranova op 25-04-2018 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
T zit ze gewoon ook dwars dat ze die spelers nu zelf niet meer kunnen huren, maar dat ze bij Jong Ajax / Jong PSV etcetera blijven.

Wat betreft die onrealistisch diepe zakken, moet PSG dan ook maar een bijdrage betalen aan de andere Franse teams?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
toolkist schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:07:
T zit ze gewoon ook dwars dat ze die spelers nu zelf niet meer kunnen huren, maar dat ze bij Jong Ajax / Jong PSV etcetera blijven.

Wat betreft die onrealistisch diepe zakken, moet PSG dan ook maar een bijdrage betalen aan de andere Franse teams?
Ik vind dat je erg vanuit je eigen club beredeneert, verplaats je eens in het perspectief van een fan van een kleine club. De kritiek is er al vanaf het begin en het is logisch dat dat na 2 jaar geëvalueerd wordt. Ik denk dat de conclusie terecht is dat met name de grote clubs van deze nieuwe constructie profiteren. Een deel van de fans en clubs in de Eerstedivisie wilde dit uberhaupt niet en natuurlijk wakkert de huidige ranglijst die geluiden aan.

Ik vind het een rare vergelijking om een eerste team van PSG te vergelijken met een tweede team van Ajax. Financieel zijn de verhoudingen in Nederland vergelijkbaar, maar dat is het punt niet. Een betere vergelijking zou zijn als jong-PSG zou instromen in de Eredivisie.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:20:
[...]

Ik vind dat je erg vanuit je eigen club beredeneert, verplaats je eens in het perspectief van een fan van een kleine club. De kritiek is er al vanaf het begin en het is logisch dat dat na 2 jaar geëvalueerd wordt. Ik denk dat de conclusie terecht is dat met name de grote clubs van deze nieuwe constructie profiteren. Een deel van de fans en clubs in de Eerstedivisie wilde dit uberhaupt niet en natuurlijk wakkert de huidige ranglijst die geluiden aan.

Ik vind het een rare vergelijking om een eerste team van PSG te vergelijken met een tweede team van Ajax. Financieel zijn de verhoudingen in Nederland vergelijkbaar, maar dat is het punt niet. Een betere vergelijking zou zijn als jong-PSG zou instromen in de Eredivisie.
Mijn 2e clubje is Fc Oss, waarvan de voorzitter 1 van degenen is geweest die met dit plan is gekomen.

Voor het gemak vergeet hij dat er bij Oss-Jong Ajax 3300 toeschouwers zaten, bijna 2* het gemiddelde voor heel dit seizoen (wat de laatste wedstrijden flink geboost is door wat acties om maar wat meer volk t stadion in te krijgen).

Wat betreft de vergelijking PSG-Jong Ajax gaat het alleen om de situatie dat er 1 team in de competitie zit die heel veel meer uit kan geven aan transfersommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk is het inderdaad niet. Voor het Nederlandse voetbal is het echter een prima oplossing.
De topclubs worden alleen maar groter en de kleintjes blijven klein. Echter qua kwaliteit heb ik wel het idee dat het wel nut heeft. Er komen toch steeds meer pareltjes vanuit Jong of de jupiler League in het algemeen. Clubs kunnen ook beter kwaliteiten inschatten van spelers als ze tegen Jong team spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:43
Het heeft ook gewoon te maken met de starre houding van eerste divisie(die ook te vinden is bij de top amateurs).

Je hebt nu een situatie die ook in Spanje en Duitsland e.d. voorkomt, alleen niet de vaste selecties voor de beloften(wat in het geval van Ajax echt niet veel zou hebben uitgemaakt dit seizoen). Jong Teams in de competities, meerdere divisies etc.

Alleen willen de clubs geen jong teams en ook promotie/degradatie naar de tweede divisie. Alles moet gewoon blijven zoals het vroeger was, met clubs die continue op het randje van omvallen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Het is ook best verfrissend om in de JL wat meer teams te hebben die meer dan 3 passes achter elkaar naar een teamgenoot kunnen spelen. Ben bijvoorbeeld bij Oss-Jong Az geweest (die later opnieuw gespeeld moest worden), Oss kwam echt niet verder dan een roei van achter naar voren en 1 spits die zich het schompes liep achter die bal aan. Dan kon de verdediging weer een minuutje bijkomen van de paniekmomenten zodra AZ in de buurt van de 16 kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Ben benieuwd of het vanavond weer zo'n spektakel wordt en ik heb nu al zin in de returns van volgende week :)

Overigens weer een pleister op de wond die Champions League heet voor Feyenoord:

- Manchester City > Kampioen van Engeland
- Napoli -> Op koers om kampioen van Italie te worden
- Shaktar -> Op koers om kampioen van Oekraine te worden

:+

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Ik vraag me af of Bayern zich staande kan houden tegen RM. Ik vind ze tot nu toe toch vrij tegenvallen. Ik hoop het wel, Bayern - Liverpool zou de gedroomde finale zijn (ook met sws een Nederlander die weer eens de CL wint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Volgens mij houden de Jong teams de JL staande, door TV gelden en bezoekersaantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:01:
Volgens mij houden de Jong teams de JL staande, door TV gelden en bezoekersaantallen.
De hogere bezoekersaantallen lijkt alleen op te gaan als Jong Ajax op bezoek komt.
Via transfermarkt kun je per club per wedstrijd de bezoekersaantallen zien. Bij m'n steekproef (Oss, Nec, Emmen, De Graafschap, Den Bosch) zie je structureel dat de bezoekersaantallen tegen Jong Ajax veel hoger liggen en bij de andere "Jong teams" soms gelijk en vaker zelfs lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:29:
Wat betreft de vergelijking PSG-Jong Ajax gaat het alleen om de situatie dat er 1 team in de competitie zit die heel veel meer uit kan geven aan transfersommen.
Het punt is niet dat er een rijkere club in de competitie zit. NAC, NEC en straks Twente hebben ook veel meer mogelijkheden dan de vaste kern van Eerstedivisie clubs. Het punt is dat er een club kampioen wordt voor wie het kampioenschap er helemaal niet toe doet, die er voor andere redenen zit en op andere manieren profiteert, terwijl de strijd om het kampioenschap en dus het aanzien van de hele competitie hier onder lijdt en uiteindelijk dus de (financiële) toekomst er onder lijdt.
dutchgio schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:01:
Het is maar zeer de vraag of de relatief grote groep uit supporters die de jong teams met zich mee brengen opweegt tegen de erosie van de competitie.

Als je hiermee verder wil zou ik uiteindelijk toch het kampioenschap onbereikbaar maken voor de jong teams, bijv. door een soort kampioenspoule waar de beste 4 niet jong-teams om het kampioenschap en promotie strijden.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 25-04-2018 11:34 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:34:
[...]

Het punt is niet dat er een rijkere club in de competitie zit. NAC, NEC en straks Twente hebben ook veel meer mogelijkheden dan de vaste kern van Eerstedivisie clubs. Het punt is dat er een club kampioen wordt voor wie het kampioenschap er helemaal niet toe doet, die er voor andere redenen zit en op andere manieren profiteert, terwijl de strijd om het kampioenschap en dus het aanzien van de hele competitie hier onder lijdt en uiteindelijk dus de (financiële) toekomst er onder lijdt.

[...]

Het is maar zeer de vraag of de relatief grote groep uit supporters die de jong teams met zich mee brengen opweegt tegen de erosie van de competitie.
Op welke manier lijdt de financiele toekomst er dan onder? Structureel minder bezoekers door de Jong teams is niet bewezen, structureel meer tv geld door de deal met Fox (waarvoor de Jong teams een eis waren) wel.
Tevens vraag ik me ten zeerste af of het aanzien van de JL eronder lijdt als Jong Ajax een keer kampioen wordt. Ja, dit zou zeker een item kunnen worden als het ze komende 5 of 10 jaar nagenoeg elk seizoen kampioen worden en je Schotse taferelen krijgt, maar voorlopig is dit pas het 1e seizoen dat ze echt om het kampioenschap meedraaien.

Wat betreft zo'n kampioenspoule, wat doe je dan als Fortuna wel gewoon kampioen wordt. Mag Telstar dan nog meedoen om het kampioenschap? Of bedoel je een opzet zoals nu in Belgie?

[ Voor 6% gewijzigd door toolkist op 25-04-2018 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:41:
Op welke manier lijdt de financiele toekomst er dan onder? Structureel minder bezoekers door de Jong teams is niet bewezen, structureel meer tv geld door de deal met Fox (waarvoor de Jong teams een eis waren) wel.
Tevens vraag ik me ten zeerste af of het aanzien van de JL eronder lijdt als Jong Ajax een keer kampioen wordt. Ja, dit zou zeker een item kunnen worden als het ze komende 5 of 10 jaar nagenoeg elk seizoen kampioen worden en je Schotse taferelen krijgt, maar voorlopig is dit pas het 1e seizoen dat ze echt om het kampioenschap meedraaien.
Simpelweg omdat een competitie waar de teams die kans maken om de prijzen niet om de prijzen geven en regelmatig keuzes maken vanwege andere grotere belangen totaal niet meer interessant is om te volgen. Het zijn de grote clubs wiens spelers meer waard worden, wiens fans misschien wat meer uitgeven omdat ze ook bij jong gaan kijken, maar het zijn de kleine clubs die alleen maar kwijt raken. Vandaar het idee van compensatie.

En ja, het gebeurt nu mogelijk pas 1 keer en iedereen wordt er aan herinnerd hoe suf die prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:48:
[...]

Simpelweg omdat een competitie waar de teams die kans maken om de prijzen niet om de prijzen geven en regelmatig keuzes maken vanwege andere grotere belangen totaal niet meer interessant is om te volgen. Het zijn de grote clubs wiens spelers meer waard worden, wiens fans misschien wat meer uitgeven omdat ze ook bij jong gaan kijken, maar het zijn de kleine clubs die alleen maar kwijt raken. Vandaar het idee van compensatie.

En ja, het gebeurt nu mogelijk pas 1 keer en iedereen wordt er aan herinnerd hoe suf die prijs is.
Het zijn juist de kleine clubs die in ieder geval 1* per jaar een stuk meer toeschouwers krijgen dan normaal. 1000 extra toeschouwers bij Fc Oss tegen Jong Ajax, al zouden ze maar 5 euro betalen voor een kaartje, is het jaarsalaris voor minimaal 1 speler en wellicht 2, gezien het daar voornamelijk om parttimers gaat.
Is er ergens iets te vinden qua onderzoek of de belangstelling voor de JL daadwerkelijk lager is geworden sinds de introductie van de Jong teams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:07

FreakNL

Well do ya punk?

Toen Sparta nog JL speelde waren er in ieder geval niet meer toeschouwers als we thuis tegen Jong teams speelden. Eerder minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Als ik op Transfermarkt.nl kijk zie ik de volgende cijfers:

2017/2018 - Gemiddeld 3.379 toeschouwers.
2016/2017 - Gemiddeld 3.434 toeschouwers.
2015/2016 - Gemiddeld 3.548 toeschouwers.
2014/2015 - Gemiddeld 3.417 toeschouwers.
2013/2014 - Gemiddeld 3.056 toeschouwers.
2012/2013 - Gemiddeld 3.696 toeschouwers. < - Dit was het laatste seizoen zonder Jong-teams.
2011/2012 - Gemiddeld 4.126 toeschouwers.
2010/2011 - Gemiddeld 3.767 toeschouwers.

Het is wel lsatig te stellen of het aantal toeschouwers nou echt lager is geworden. Dit in verband met de clubs die er spelen. Sommige hebben nou eenmaal een trouwere achterban, ik durf dus niet te zeggen of het aantal toeschouwers minder wordt vanwege de Jong-teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
FreakNL schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:57:
Toen Sparta nog JL speelde waren er in ieder geval niet meer toeschouwers als we thuis tegen Jong teams speelden. Eerder minder.
Tegen Jong Ajax 10.599, bijna uitverkocht dus, waar t merendeel van de wedstrijden ruim onder de 10k zat. Tegen Jong PSV inderdaad flink minder (6.4k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:56:
Het zijn juist de kleine clubs die in ieder geval 1* per jaar een stuk meer toeschouwers krijgen dan normaal. 1000 extra toeschouwers bij Fc Oss tegen Jong Ajax, al zouden ze maar 5 euro betalen voor een kaartje, is het jaarsalaris voor minimaal 1 speler en wellicht 2, gezien het daar voornamelijk om parttimers gaat.
Is er ergens iets te vinden qua onderzoek of de belangstelling voor de JL daadwerkelijk lager is geworden sinds de introductie van de Jong teams?
Maar je bent geen voetbalclub voor 1000 toeschouwers die voor Ajax zijn, ook al betalen ze netjes een kaartje.

Ik denk dat de bestuurders van de clubs af gaan op hun eigen fans, wat terecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Jan Wouters wordt weggestuurd bij Feyenoord, Gio wil graag 'vers bloed' aan zijn staf toevoegen en ziet voor Wouters geen plekje meer.

Ik ben benieuwd wie de opvolger gaat worden van Wouters. Wellicht geen slecht idee om een frisse blik aan de staf toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Plekje vrijmaken voor Van Persie? Hij wil wel bij het team blijven maar spelen doet te veel pijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Lijkt mij niet dat van Persie direct aan de staf voor de 1e selectie zou worden toegevoegd. Dan zou je daar ook Kuyt kunnen posteren.

Daarnaast lijkt het mij niet slim om een onervaren jongen als Kuyt of Van Persie direct aan de staf toe te voegen voor de 1e selectie. Een goede voetballer maakt nog geen goede coach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
JST94 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:11:
Lijkt mij niet dat van Persie direct aan de staf voor de 1e selectie zou worden toegevoegd. Dan zou je daar ook Kuyt kunnen posteren.

Daarnaast lijkt het mij niet slim om een onervaren jongen als Kuyt of Van Persie direct aan de staf toe te voegen voor de 1e selectie. Een goede voetballer maakt nog geen goede coach.
Eens met dat een goede voetballer niet meteen ook een goede coach is. Maar als assistent aan de staf toevoegen geeft wel de mogelijkheid om specifieke input te leveren waar eindverantwoordelijkheid (nog) te hoog gegrepen is.
Overigens zie ik Kuyt niet zo snel naast Gio op de bank zitten. Er overheerst bij mij nog altijd een sterk vermoeden dat die twee niet door een deur kunnen. (Kuyt en Van Persie zijn wel spelers met veel ervaring waar de spelers tegenop kijken. Ik denk dat zij om die reden veel toe zouden kunnen voegen)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:41:
[...]

Maar je bent geen voetbalclub voor 1000 toeschouwers die voor Ajax zijn, ook al betalen ze netjes een kaartje.

Ik denk dat de bestuurders van de clubs af gaan op hun eigen fans, wat terecht is.
"Wij vinden hun niet leuk" dus moeten de bestuurders proberen om die teams weg te krijgen? Behalve als ze genoeg centen als vergoeding krijgen, dan moeten ze supporters ineens maar ophouden met mauwen want dan telt dat sentiment ineens niet meer?
Bestuurders moeten doen wat goed is voor de club en dat komt lang niet altijd overeen met wat supporters willen. In grote lijnen geldt zeker in de JL: centen binnenhalen om te voorkomen dat de club in problemen komt.
Ben benieuwd hoe diezelfde bestuurders gaan reageren als Fox en de KNVB dan zeggen 'ok, maar dan wel flink minder tv geld voor de JL'.
Dan zijn alle clubs ineens tonnen aan inkomsten kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:50:
"Wij vinden hun niet leuk" dus moeten de bestuurders proberen om die teams weg te krijgen? Behalve als ze genoeg centen als vergoeding krijgen, dan moeten ze supporters ineens maar ophouden met mauwen want dan telt dat sentiment ineens niet meer?
Bestuurders moeten doen wat goed is voor de club en dat komt lang niet altijd overeen met wat supporters willen. In grote lijnen geldt zeker in de JL: centen binnenhalen om te voorkomen dat de club in problemen komt.
Ben benieuwd hoe diezelfde bestuurders gaan reageren als Fox en de KNVB dan zeggen 'ok, maar dan wel flink minder tv geld voor de JL'.
Dan zijn alle clubs ineens tonnen aan inkomsten kwijt.
Tja, nogmaals, probeer eens te kijken door een bril als een liefhebber van een kleine club en niet als een fan van een grote club. Het oordeel dat er extra inkomsten zijn nu en dat dat voldoende is is erg eenzijdig. Zelfs als dat waar is, als de grote clubs blijken nog meer te profiteren, dan mogen de kleine clubs best voor hun eigen belang opkomen.

Volgens mij heb ik je ook weleens horen klagen dat internationaal bezien onze Nederlandse clubs er financieel bekaaid afkomen met bijv. de verdeling van CL gelden. Dat is precies dezelfde discussie op een ander niveau, ook daar vinden de kleinere clubs dat ze te weinig mee profiteren en de grote clubs dat de kleine clubs niet moeten klagen omdat ze zonder die grote clubs nog slechter af zouden zijn. Gelukkig zijn we nog niet zover dat onze kampioen straks tegen Jong-Manchester City speelt maar gewoon door het grote City afgedroogd kan worden. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 25-04-2018 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:07

FreakNL

Well do ya punk?

toolkist schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:06:
[...]

Tegen Jong Ajax 10.599, bijna uitverkocht dus, waar t merendeel van de wedstrijden ruim onder de 10k zat. Tegen Jong PSV inderdaad flink minder (6.4k)
In die wedstrijd werd Sparta kampioen, zelfs tegen FC Bal op het Dak (of tegen Jong PSV) hadden er ruim 10.000 gezeten.

Een jaar eerder is relevanter:
Zondag 15 januari 2015, Sparta - Jong Ajax.
Toeschouwers: 5.499

Niet schokkend voor Sparta begrippen in de JL. Overigens wel meer dan in de thuiswedstrijden vlak ervoor (4600) en erna (4900), maar de wedstrijd tegen Jong Ajax was op zondag en de genoemde wedstrijden ervoor en erna op vrijdag. En laat Sparta nou een traditionele zondagclub. Bijvoorbeeld tegen VVV, Emmen en Telstar op zondag zaten er respectievelijk 6361, 10.350 en 5400.

Gemiddeld zaten er dit seizoen (2014-2015) overigens 5700 toeschouwers. Dus die wedstrijd tegen Jong Ajax trekt niet gemiddeld meer mensen. In ieder geval niet bij Sparta. Maar wellicht dat het bij andere (kleinere JL clubs) anders is.

Overigens vond ik de JL een prachtige competitie. Het enige wat er miste was een degradatieregeling. Maar met de toegang van de beloftenelftallen is het 1 grote speeltuincompetitie geworden. Dat is erg jammer.

Overigens zou het invoeren van vaste selecties al iets schelen, maar alsnog is het gewoon klote dat er teams meedoen die niet kunnen promoveren...

Maar goed, het is voor mij ook een kwestie van gevoel, ik vind het gewoon k*t. Maarja, er moet ook geld in het laatje komen. .

[ Voor 28% gewijzigd door FreakNL op 25-04-2018 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
FreakNL schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:25:
[...]

In die wedstrijd werd Sparta kampioen, zelfs tegen FC Bal op het Dak (of tegen Jong PSV) hadden er ruim 10.000 gezeten.

Een jaar eerder is relevanter:
Zondag 15 januari 2015, Sparta - Jong Ajax.
Toeschouwers: 5.499

Niet schokkend voor Sparta begrippen in de JL. Overigens wel meer dan in de thuiswedstrijden vlak ervoor (4600) en erna (4900), maar de wedstrijd tegen Jong Ajax was op zondag en de genoemde wedstrijden ervoor en erna op vrijdag. En laat Sparta nou een traditionele zondagclub. Bijvoorbeeld tegen VVV, Emmen en Telstar op zondag zaten er respectievelijk 6361, 10.350 en 5400.

Gemiddeld zaten er dit seizoen (2014-2015) overigens 5700 toeschouwers. Dus die wedstrijd tegen Jong Ajax trekt niet gemiddeld meer mensen. In ieder geval niet bij Sparta. Maar wellicht dat het bij andere (kleinere JL clubs) anders is.

Overigens vond ik de JL een prachtige competitie. Het enige wat er miste was een degradatieregeling. Maar met de toegang van de beloftenelftallen is het 1 grote speeltuincompetitie geworden. Dat is erg jammer.

Overigens zou het invoeren van vaste selecties al iets schelen, maar alsnog is het gewoon klote dat er teams meedoen die niet kunnen promoveren...

Maar goed, het is voor mij ook een kwestie van gevoel, ik vind het gewoon k*t. Maarja, er moet ook geld in het laatje komen. .
Ach Nederland is te klein om de degradatieregeling toe te passen in de JL, de amateurclubs kunnen de sprong niet zo makkelijk maken. In Engeland is het anders, maar daar spelen ze op het 4de niveau nog in een stadion met 12.000 man en volle tribunes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Ach hier in de ED heb je ook clubs die alleen het uitvak van het Gelredrome gevuld krijgen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Nu we toch over de JL bezig zijn, Telstar wilt v.d. Vaart halen :o

https://www.nu.nl/voetbal...-van-komst-van-vaart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Ankona schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:21:
[...]
Overigens zie ik Kuyt niet zo snel naast Gio op de bank zitten. Er overheerst bij mij nog altijd een sterk vermoeden dat die twee niet door een deur kunnen.
Ik heb veel meer het vermoeden gehad dat de spelersgroep dominee Kuijt niet zo pruimden. Van Persie lijkt me daar veel beter mee om te kunnen gaan.

Wouters is overigens de ‘tactische’ man bij Feyenoord, Kuijt die positie in laten nemen, lijkt me een heel slecht idee. Van Persie lijkt me daar overigens ook niet de aangewezen persoon voor. Welke Nederlandse trainer dat wel is, weet ik overigens ook niet. Tactisch is het allemaal niet best.

Het zou wel heel zonde, maar begrijpelijk, zijn wanneer Van Persie zou stoppen. In een zeer armoedig eredivisieseizoen zorgde hij persoonlijk voor de schaarse lichtpuntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:59:
[...]

Tja, nogmaals, probeer eens te kijken door een bril als een liefhebber van een kleine club en niet als een fan van een grote club. Het oordeel dat er extra inkomsten zijn nu en dat dat voldoende is is erg eenzijdig. Zelfs als dat waar is, als de grote clubs blijken nog meer te profiteren, dan mogen de kleine clubs best voor hun eigen belang opkomen.

Volgens mij heb ik je ook weleens horen klagen dat internationaal bezien onze Nederlandse clubs er financieel bekaaid afkomen met bijv. de verdeling van CL gelden. Dat is precies dezelfde discussie op een ander niveau, ook daar vinden de kleinere clubs dat ze te weinig mee profiteren en de grote clubs dat de kleine clubs niet moeten klagen omdat ze zonder die grote clubs nog slechter af zouden zijn. Gelukkig zijn we nog niet zover dat onze kampioen straks tegen Jong-Manchester City speelt maar gewoon door het grote City afgedroogd kan worden. O-)
Zou kunnen dat ik dat ooit geroepen heb (kan het me niet herinneren), maar zo sta ik er nu niet (meer) in. Ik realiseer me dondersgoed dat die miljarden aan tv gelden niet betaald worden om Ajax te zien voetballen (cq prutsen) maar voornamelijk om de grote clubs tegen elkaar te zien spelen.

Wat betreft de competitie opzet, natuurlijk heb ik ook liever een zuivere opzet zoals in Engeland, waar Fc Bal op t dak vanaf de 9e klasse zondag door kan stoten naar de Premier League. Probleem in NL is alleen dat het achterland gewoon te klein is. Daar waar je in Engeland prima massaal je jeugdspelers naar League One of de Championship kunt sturen is dat hier niet reeeel. De 2e divisie is te laag van niveau en in de JL wil je geen 50 huurlingen van Ajax PSV Feyenoord Vitesse en AZ rond hebben lopen.
Je kunt ook wel in NL gaan doorvoeren dat de tv gelden voortaan gelijk verdeeld gaan worden over alle teams, maar dan worden de verschillen tussen de NL top en Europa nog groter en dat is ook niet wenselijk.

Overigens zie ik de huidige oplossing ook als 1 van de oplossingen voor het gebrek aan echt veelbelovende talenten. Ik zou zelf nog wel een paar wijzigingen doorvoeren. Max 3 Jong teams in de JL en de laagst geklasseerde speelt einde seizoen een play off over 2 wedatrijden tegen de kampioen van de overige Jong teams om een plek in de JL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens berichten op internet lijkt trainer Landzaat van Jon AZ naar Feyenoord te gaan als assistent van van Bronckhorst omdat Wouters' aflopende contract bij Feyenoord niet verlengd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Zidane. "Die daar staande wordt gehouden door iemand die ik van achter niet ken"

Dat is de trainer van Bayern meneer de commentator. Je weet wel: Heynckes.

Het begint alweer goed lol 8)7

Over de wedstrijd zelf: lekker fel begin van beide kanten.

[ Voor 13% gewijzigd door Fleximex op 25-04-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
Weer zo'n voetbalzone commentator ja, die leuke gaat weer de grootste onzin uitkramen.

Vind het zelf bizar dat Ramos op het veld mag staan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Robben ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:26
Joster schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:49:

Vind het zelf bizar dat Ramos op het veld mag staan overigens.
Hij heeft alweer duidelijk gemaakt waarom... Wat een figuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 09:43

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Fleximex schreef op woensdag 25 april 2018 @ 20:45:
Zidane. "Die daar staande wordt gehouden door iemand die ik van achter niet ken"

Dat is de trainer van Bayern meneer de commentator. Je weet wel: Heynckes.

Het begint alweer goed lol 8)7

Over de wedstrijd zelf: lekker fel begin van beide kanten.
Geen last van hier O-) also erg jammer van Robben eerder idd :/

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Tot nu toe beduidend minder vermaak dan gisteren. Hopelijk komt het echte spektakel zo los!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
dr.lowtune schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:04:
Tot nu toe beduidend minder vermaak dan gisteren. Hopelijk komt het echte spektakel zo los!
Zal wel wat meer een schaakspel worden vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Oei keepertje...

Edit: Volgens mij speelt ie hem te ver voor zich uit en was het eigenlijk een voorzet die afzwaaide: de goal in.

[ Voor 78% gewijzigd door Fleximex op 25-04-2018 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Bayern :9

That should not have gone in , my word , keepertje duikt gewoon de verkeerde kant op _O-

[ Voor 83% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 25-04-2018 21:15 ]

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:53
Tsja, als Marcelo linksbuiten blijft hangen kunnen ze zo doorlopen

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Lekkere goal hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Kuipers laat wel lekker veel doorgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Twee blessures [ lol Ribery xD ] al voor Bayern ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Laatst online: 20-09 14:19
2 keer een liesblessure, dat zijn 2 spelers die niet meer gaan spelen de komende maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Carvajal had daar al best geel mogen hebben in een optelstom :X

Bah 1-1 :S wel lekkere knal :+

[ Voor 21% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 25-04-2018 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Bayern krijgt het dus toch wel lastig, ik vrees het ergste. Ik hoopte eigenlijk op Liverpool voor de eindzege, maar ook daar vrees ik het ergste.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:09

Koppensneller

winterrrrrr

Drenthe die het over 'we' heeft als 'ie over Real praat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:56
Koppensneller schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:44:
Drenthe die het over 'we' heeft als 'ie over Real praat :')
Het is de club waar hij in zij carriere de meeste wedstrijden voor heeft gespeeld, van Sjaak Swart vinden we het ook niet gek als hij 'we' zegt als het over Ajax gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Ronaldo schiet uit :D , best knap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:09

Koppensneller

winterrrrrr

Sempy schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:48:
[...]

Het is de club waar hij in zij carriere de meeste wedstrijden voor heeft gespeeld, van Sjaak Swart vinden we het ook niet gek als hij 'we' zegt als het over Ajax gaat. ;)
Tot acht jaar geleden, ja. Swart staat nog elke dag op De Toekomst de jeugdteams toe te schreeuwen ;) Komt op mij over als iemand die nog altijd teert op vergane glorie uit de tijd dat 'ie even gehyped werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Haha nog steeds die afgunst/afkeer. Ook als was z'n carrière wellicht niet florissant, hij is wel speler van Real geweest. Dat lijkt mij een fantastische ervaring die je inderdaad echt niet zomaar achter je laat. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Sempy schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:48:
[...]

Vind ik wel een verschil.Als hij er honderden wedstrijden voor gespeeld had ok

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Zou Kuipers nou ook geel gaan geven aan RM spelers? Die zijn toch al wel behoorlijk gematst..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
Bayern verliest van zichzelf vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
En het erge is dat RM volgens mij nog niet eens op 75% van zijn kunnen zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Stream heeft ook een anti RMA instelling , was ff weggevallen en ineens 1-2 :+ bah :(

Lol wtf is rma aan het doen met Carvajal 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 25-04-2018 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09 19:33
Sempy schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:01:
Bayern verliest van zichzelf vanavond
Vooral dat. Ik ben nu al schijt giftig. Onwaarschijnlijk slecht dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Hoe moeilijk is het om die bal in het netje te werken Bayern. Had gewoon minstens 4-2 moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Ze spelen ook in zo'n verschrikkelijk laag tempo, wat een flauwe boel zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ben bang dat Real weer de CL gaat winnen, maar vestig mijn hoop op Liverpool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Kijk, Real heeft het vizier wel op scherp. Zou een mooie goal zijn geweest van Ronaldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Al die foutjes van beide kanten lol lijkt wel Jong Bayern VS [ lol Ronaldo ] Jong Real in de Jupiler League :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grindtegel
Het is een draak van een wedstrijd, ik vind het helemaal niks, van beide kanten niet, traag, zakelijk, geen passie en een groot foutenfestijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
Is die handsball van Ronaldo niet gewoon geel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Echt wat doet Bayern soms. Lewandowski gaat lekker hoog houden om daarna met de hak de bal op Benzema te assisteren. Dan verdien je het ook niet. Bayern moet ook veel hoger en meer druk zetten zodat je niet bij elke kans die je krijgt 8 Madrilenen in het strafschopgebied hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Godskolere wat een ellende dit Bayern, hoe zijn die in godsnaam tot de halve finale gekomen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Het lijkt de bekerfinale wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Grindtegel schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:25:
Godskolere wat een ellende dit Bayern, hoe zijn die in godsnaam tot de halve finale gekomen???
En hoe komt het dat ze in de competitie met 20+ punten voorsprong op nr 2 kampioen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Sempy schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:26:
[...]

En hoe komt het dat ze in de competitie met 20+ punten voorsprong op nr 2 kampioen worden?
Omdat hun veruit het meeste geld in de Bundesliga hebben en de betere spelers weg plukken bij de rest.

Of gaan we ook nog vragen waarom PSG met wat was het 40 punten op de nr 5 kampioen geworden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Het is ook gewoon niet ideaal als je al 2 wissels moet maken in de eerste helft. Met Robben er nog in had het er misschien heel anders uitgezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Zoals ik al een paar jaar zeg. Bayern zit gewoon al jaren te falen betreffende het door selecteren op bepaalde posities.

Ze hadden al een paar jaar geleden een goede vervanger voor Robben en Ribery moeten halen en dat is niet gebeurd.
Wat er gehaald is komt gewoon niet in de buurt van Robben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Sjurm schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:28:
Het is ook gewoon niet ideaal als je al 2 wissels moet maken in de eerste helft. Met Robben er nog in had het er misschien heel anders uitgezien
Probleem zit vanavond vooral in de belabberde passing, keer op keer onnodig balverlies. Misschien had je het zonder die wissels kunnen verhullen met een individuele actie van Robben, maar niet voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Hoeveel kansen hebben ze nodig?? Rendement is wel heel erg laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Sempy schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:32:
[...]

Probleem zit vanavond vooral in de belabberde passing, keer op keer onnodig balverlies. Misschien had je het zonder die wissels kunnen verhullen met een individuele actie van Robben, maar niet voorkomen.
En gewoon goede kansen niet afmaken. Ondanks alles wat je aangeeft is het nog steeds een wonder dat Bayern maar één keer gescoord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Die Rodriguez is toch gehuurd van RM? Volgende week maar beter niet opstellen, die heeft echt geen enkele bal geraakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Grindtegel schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:36:
Die Rodriguez is toch gehuurd van RM? Volgende week maar beter niet opstellen, die heeft echt geen enkele bal geraakt
De pass op de 1-0 daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Kimmich en Ribéry tonen inzet en spelen aardig. De rest is nogal matig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
"boeiend voetbalgevecht" ...GTFO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Wat een zaadpot :/ Bayern wil niet eens scoren 8)7 enige met een voldoende was Ribery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Wie heeft het een goed idee gevonden om Drenthe daar neer te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Sjurm schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:42:
Wie heeft het een goed idee gevonden om Drenthe daar neer te zetten?
Een bekende naam/kop hebben is belangrijker dan wat je te zeggen hebt wanneer het op voetbal analisten aankomt.

Heb soms het gevoel dat wanneer je een paar liefhebbers uit de kroeg pakt het veel interessanter zou zijn en dat er ook meer zinnige dingen uit zouden komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:50
Deadsy schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:45:
[...]

Een bekende naam/kop hebben is belangrijker dan wat je te zeggen hebt wanneer het op voetbal analisten aankomt.

Heb soms het gevoel dat wanneer je een paar liefhebbers uit de kroeg pakt het veel interessanter zou zijn en dat er ook meer zinnige dingen uit zouden komen.
Op maandag en vrijdag op rtl 7 doen ze Dat 😬.
Pagina: 1 ... 16 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.