alles kan off-topic
Over de laatste 10 wedstrijden zijn de cijfers voor AZ ook niet heel positief:Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 01:17:
Denk dat het gros van de mensen wel vrede kan hebben met de uitslag. Van de Brom blijkbaar echt wel beïnvloed door de voorgaande wedstrijden tegen Feyenoord deze competitie. De stand over 3 wedstrijden is nu maar liefst 9-1 in het voordeel van Feyenoord.
Defensief voetbal wat niet loont, zullen maar weinigen bezwaar tegen hebben denk ik.
Winst Feyenoord - 8 keer;
Winst AZ - 1 keer;
Gelijkspel - 1 keer;
Goals Feyenoord: 32
Goals AZ: 12
Om eerlijk te zijn had ik viel het mij sowieso op hoe positief mensen waren over AZ. AZ presteert al jaren niet tegen Feyenoord, ze presteren sowieso al niet in wedstrijden tegen de traditionele top-3. Voorafgaand heb wedstrijd heb ik AZ-supporters horen zeggen dat ze wel even zouden winnen van Feyenoord.
Al ziet Van Den Brom dat anders en die denkt dat hij door Blom verloren had en niet omdat AZ na de 2-0 geen enkel schot meer op goal had.
Je verdediging is al matig bij AZ. Ga er dan geen derde jaap in het centrum bij zetten i.p.v. Idrissi voorin. Ook de middenvelders zijn aanvallend op hun best. AZ had gewoon voor de "als je meer scoort dan je tegenstander dan win je" tactiek gaan. Daarvoor hebben ze de spelers. Ze hebben niet de spelers om een wedstrijd te controleren. Dat hebben we tegen PSV wel gezien.
En ook tegen Vitesse met de 4-3 daarna. Je zou toch denken dat Van Den Brom zijn selectie kent...
Andersom snap ik ook niet dat er nog Feyenoord supporters waren die er nog niet zeker van waren dat ze de beker zouden winnenJST94 schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:39:
[...]
Over de laatste 10 wedstrijden zijn de cijfers voor AZ ook niet heel positief:
Winst Feyenoord - 8 keer;
Winst AZ - 1 keer;
Gelijkspel - 1 keer;
Goals Feyenoord: 32
Goals AZ: 12
Om eerlijk te zijn had ik viel het mij sowieso op hoe positief mensen waren over AZ. AZ presteert al jaren niet tegen Feyenoord, ze presteren sowieso al niet in wedstrijden tegen de traditionele top-3. Voorafgaand heb wedstrijd heb ik AZ-supporters horen zeggen dat ze wel even zouden winnen van Feyenoord.
Als je 1 punt pakt in 4 wedstrijden tegen NAC en VVV zou mij het niets verbazen als ze het gister zouden verneuken.toolkist schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:41:
[...]
Andersom snap ik ook niet dat er nog Feyenoord supporters waren die er nog niet zeker van waren dat ze de beker zouden winnen
In de twee eerdere wedstrijden dit seizoen tussen AZ en Feyenoord bleek dat een 4-3-3 nou ook niet heel lekker ging.Fleximex schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:41:
Het blijft raar dat je tegen een team dat lager op de ranglijst staat een 5-3-2 systeem gaat spelen en niet 4-3-3 en druk gaat zetten op de zwakste linie van dat team terwijl dat eerder effectief bleek.
[ Voor 37% gewijzigd door JST94 op 23-04-2018 09:44 ]
AZ had met die 2-1 verlies uit bij Feyenoord in de eerste helft genoeg laten zien en ook een penalty kunnen krijgen voor toch wel heel duidelijk hands. Daarna geven ze het weer eens kinderlijk eenvoudig uit handen, maar dat is geen reden om je opstelling over hoop te halen.JST94 schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:43:
[...]
In de twee eerdere wedstrijden dit seizoen tussen AZ en Feyenoord bleek dat een 4-3-3 nou ook niet heel lekker ging.
AZ heeft tegen de meeste andere ploegen vaak met ruime cijfers gewonnen in 4-3-3.
Als ze tegen de topclubs ook punten hadden gepakt, hadden ze het PSV nog lastig kunnen maken in de competitie. Er wordt weleens gezegd tegen de kleintjes wordt je kampioen, maar zonder punten tegen de toppers wordt je het ook nietJST94 schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:52:
Een helft van de vier (tegen Feyenoord) presteren is niet goed genoeg. AZ kan leuk ballen tegen kleinere clubs, maar op het moment dat er gasten tegenover hun staan die minstens even goed kunnen ballen houdt het snel op.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Nee precies. Maar het ontmantelen van je voorste linie door een extra centrale verdediger op te stellen om zo maar geen goal tegen te krijgen slaat nergens op. Je geeft Ouwejan en Svensson een hele belangrijke rol als vleugelback. Middelmaat als je het mij vraagt. Feyenoord hield met Berghuis en Toornstra het veld lekker breed, waardoor een middenvelder Haps of Diks moet opvangen en heel je team door elkaar loopt. Haps en Diks zijn eigenlijk nooit één op één opgezocht door een speler van AZ.JST94 schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:52:
Een helft van de vier (tegen Feyenoord) presteren is niet goed genoeg. AZ kan leuk ballen tegen kleinere clubs, maar op het moment dat er gasten tegenover hun staan die minstens even goed kunnen ballen houdt het snel op.
Dat Van Persie het een uur heeft kunnen belopen zegt toch al genoeg.
En misschien heeft Van Den Brom zich wel blindgestaard op alle lofzang over zijn team. AZ maakt toch heel veel goals uit counters. Dus nogmaals. Waarom probeer je dan in een 5-3-2 wedstrijd de wedstrijd te controleren?
Van den Brom is een angsthaas.Fleximex schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:01:
[...]
Nee precies. Maar het ontmantelen van je voorste linie door een extra centrale verdediger op te stellen om zo maar geen goal tegen te krijgen slaat nergens op. Je geeft Ouwejan en Svensson een hele belangrijke rol als vleugelback. Middelmaat als je het mij vraagt. Feyenoord hield met Berghuis en Toornstra het veld lekker breed, waardoor een middenvelder Haps of Diks moet opvangen en heel je team door elkaar loopt. Haps en Diks zijn eigenlijk nooit één op één opgezocht door een speler van AZ.
En misschien heeft Van Den Brom zich wel blindgestaard op alle lofzang over zijn team. AZ maakt toch heel veel goals uit counters. Dus nogmaals. Waarom probeer je dan in een 5-3-2 wedstrijd de wedstrijd te controleren?
Of gewoon niet zo'n tacticus, blijkbaar weet hij niet hoe te spelen tegen topclubs.
Gio is ook niet zo'n tacticus, nog minder denk ik eerlijk gezegd.Martinusz schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:12:
[...]
Of gewoon niet zo'n tacticus, blijkbaar weet hij niet hoe te spelen tegen topclubs.
Ik vond dat je gisteren vooral kon zien hoeveel extra kwaliteit en ervaring spelers als Berghuis, Vilhena, El Ahmadi, Jorgensen en dus vooral van Persie hebben ten opzichte wat AZ heeft lopen.
AZ is stabieler gebleken over het hele seizoen en daar verdienen ze zeker respect voor, maar uiteindelijk is het materiaal van Feyenoord (en Ajax en PSV) gewoon beter en dat kwam er gisteren uit.D-e-n schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:29:
Gio is ook niet zo'n tacticus, nog minder denk ik eerlijk gezegd.
Ik vond dat je gisteren vooral kon zien hoeveel extra kwaliteit en ervaring spelers als Berghuis, Vilhena, El Ahmadi, Jorgensen en dus vooral van Persie hebben ten opzichte wat AZ heeft lopen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Gio heeft anders prima ingespeeld op de tactiek van AZ. AZ creeerde bar weinig, voornamelijk alleen toen Feyenoord een foutje maakte op de eigen helft.D-e-n schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:29:
[...]
Gio is ook niet zo'n tacticus, nog minder denk ik eerlijk gezegd.
Al ben ik het wel eens dat je ziet dat Feyenoord spelers heeft rondlopen met meer kwaliteit/ervaring. Al is het ook een kunst van pieken op het juiste moment.
[ Voor 13% gewijzigd door JST94 op 23-04-2018 11:52 ]
Dat is zo'n speler waar Ajax tussen 29 en 31 augustus op gaat bieden, die dan 2x goed speelt en dan keihard door de mand valt inderdaad. Daar hebben we er al heel veel van gehad.toolkist schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:56:
[...]
Zonder topper dus, Alirezah is prima subtop materiaal maar hoger zie ik hem, net als vele AZ-ers voor hem, prima door de mand vallen.
Als je binnen Nederland gaat kijken valt het ook niet mee. Ik denk dat hij wel goed genoeg is voor een stap omhoog. Er zijn weinig spelers beschikbaar die 4 klasse beter zijn. Én die in Nederland willen spelen.Typhone schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:54:
[...]
Dat is zo'n speler waar Ajax tussen 29 en 31 augustus op gaat bieden, die dan 2x goed speelt en dan keihard door de mand valt inderdaad. Daar hebben we er al heel veel van gehad.
Qua competitie, kunstgras, salarissen en waarschijnlijk geen champions League zijn we erg onaantrekkelijk voor spelers die zich al bewezen hebben.
Mocht Ajax heb toch willen kopen, wat gaan ze met Neres doen dan?
Die wordt komende zomer verkocht aan een Zuid Europees team. In NL presteert ie alleen als de zon schijnt of de temperatuur 10+ isLekkerboeie86 schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:16:
[...]
Als je binnen Nederland gaat kijken valt het ook niet mee. Ik denk dat hij wel goed genoeg is voor een stap omhoog. Er zijn weinig spelers beschikbaar die 4 klasse beter zijn. Én die in Nederland willen spelen.
Qua competitie, kunstgras, salarissen en waarschijnlijk geen champions League zijn we erg onaantrekkelijk voor spelers die zich al bewezen hebben.
Zijn cijfers qua doelpunten en assists zijn wel heel erg goed, ik denk dat AZ nogal hoog ingeze en het voor Ajax dan niet meer interessant is.Typhone schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:54:
[...]
Dat is zo'n speler waar Ajax tussen 29 en 31 augustus op gaat bieden, die dan 2x goed speelt en dan keihard door de mand valt inderdaad. Daar hebben we er al heel veel van gehad.
Ik denk inderdaad een die nu met veel ruimte goed presteert. Haal dat weg door bij Ajax te gaan spelen tegen ploegen die zich ingraven en het komt er veel minder uit.
Zit wat in, maar ondanks dat hij een redelijk goed seizoen heeft gespeeld, zou ik verbaasd zijn als ze hem nu al kunnen verkopen zonder verlies te maken. Zou hem persoonlijk nog een jaartje houden. Heeft best een leuke actie en ook wat goals gemaakt.toolkist schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:19:
[...]
Die wordt komende zomer verkocht aan een Zuid Europees team. In NL presteert ie alleen als de zon schijnt of de temperatuur 10+ is
Denk je dat Ajax daar iets over te zeggen heeft? Het enige dat ze kunnen doen is de prijs proberen zo hoog mogelijk op te voeren.Lekkerboeie86 schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:16:
[...]
alles kan off-topic
Je kan toch beslissen om niet te verkopen?Misschien kan Ajax zich beter richten op andere posities. Neres is grote belofte gehaald en betaald. Dus lijkt me wel dat ze "iets" te zeggen hebben.Ankona schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:28:
[...]
Denk je dat Ajax daar iets over te zeggen heeft? Het enige dat ze kunnen doen is de prijs proberen zo hoog mogelijk op te voeren.
Contracten zijn er alleen maar om te helpen bij het bepalen van de prijs. Als die jongens willen en kunnen gaan, dan gaan ze. Al dan niet geholpen door de zaakwaarnemers die ze in de arm nemen.Lekkerboeie86 schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:41:
[...]
Je kan toch beslissen om niet te verkopen?Misschien kan Ajax zich beter richten op andere posities. Neres is grote belofte gehaald en betaald. Dus lijkt me wel dat ze "iets" te zeggen hebben.
alles kan off-topic
Precies, en een ploeg heeft niks aan een speler die gedemotiveerd is, die kan je dan beter proberen om met winst te verkopen, dan om 'm krampachtig in je selectie te houden (want dan krijg je er na een paar wedstrijden gewoon veel minder voor).Ankona schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:51:
[...]
Contracten zijn er alleen maar om te helpen bij het bepalen van de prijs. Als die jongens willen en kunnen gaan, dan gaan ze. Al dan niet geholpen door de zaakwaarnemers die ze in de arm nemen.
Want de beker is geen hoofdprijs?Fleximex schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:36:
Ik wist niet dat Feyenoord nog een soort kampioensfeest voor het winnen van de beker hield in de Kuip. Ben ik te cynisch als ik zeg dat als je ambities hebt als topclub je dit beter niet kan doen?

[ Voor 6% gewijzigd door JST94 op 23-04-2018 13:42 ]
Succes moet je vieren en de beker is gewoon een grote prijs in het Nederlands voetbal. Van alle clubs die ervoor strijden kan er uiteindelijk maar een hem winnen. (Vergelijk dat eens met de competitie, daar strijd je maar tegen 17 andere teamsFleximex schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:36:
Ik wist niet dat Feyenoord nog een soort kampioensfeest voor het winnen van de beker hield in de Kuip. Ben ik te cynisch als ik zeg dat als je ambities hebt als topclub je dit beter niet kan doen?
Ik snap niet dat de verliezers zo graag zo denigrerend doen over "maar de beker". Uiteindelijk heeft Feyenoord van de laatste 8 prijzen er 4 gewonnen, alleen PSV komt met 3 prijzen in de buurt.
alles kan off-topic
Ondanks dat je dan de beker wint is wat terughoudendheid gepast in een zeer matig seizoen. Ik zou die beker lekker in de laatste thuiswedstrijd tegen Sparta laten zien. Die wedstrijd met ruime cijfers winnen en dan achteraf de supporters bedanken.
Er wordt niemand kwaad mee gedaan en de supporters die er heen gaan vinden het vast geweldig. Maar dat neemt niet weg dat ik het opmerkelijk vind.
PSV had volgens velen hier een slecht seizoen toen het 6 punten achter Feyenoord eindigde.
Dan ook weer een huldiging als je de JC Schaal wint? Dat is tenslotte hoofdprijs nr 3...JST94 schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:42:
[...]
Want de beker is geen hoofdprijs?Zo gek is een huldiging niet als je de beker wint.
Dus je wil daarmee zeggen dat Feyenoord het de afgelopen jaren beter doet dan PSV?Ankona schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:44:
[...]
Succes moet je vieren en de beker is gewoon een grote prijs in het Nederlands voetbal. Van alle clubs die ervoor strijden kan er uiteindelijk maar een hem winnen. (Vergelijk dat eens met de competitie, daar strijd je maar tegen 17 andere teams)
Ik snap niet dat de verliezers zo graag zo denigrerend doen over "maar de beker". Uiteindelijk heeft Feyenoord van de laatste 8 prijzen er 4 gewonnen, alleen PSV komt met 3 prijzen in de buurt.

PSV wint 3 van de 4 prijzen die echt tellen, niet een paar wedstrijdjes tegen bv amateurs (a la Ajax) en dan 2 serieuze wedstrijden winnen en claimen dat het een echte prijs is. Straks ga je de JC schaal zeker ook nog tellen als echte prijs?
[ Voor 60% gewijzigd door toolkist op 23-04-2018 14:09 ]
Zag het gister wel gebeuren op Social Media. Veel fans van Ajax die Feyenoorders feliciteerden met hun 'troostprijs'. Verschrikkelijk kinderachtig. Als ze nou zelf kampioen waren geworden kan je nog beargumenteren dat de beker een kleinere prijs is, maar nee dat kan het ook niet zijn.Ankona schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:44:
[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 23-04-2018 14:06 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Alleen Kuijt en Elia vertrokken? Je vergeet hierbij Kongolo en Karsdorp.Fleximex schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:55:
Het is een competitie waar je met 6 wedstrijden een prijs hebt. Natuurlijk is het een leuke prijs, maar toch wel heel iets anders dan een kampioenschap. Vorig jaar zijn alleen Kuijt en Elia vertrokken en twee bij AZ en Vitesse talentvolle backs en er voor teruggekomen. Kuijt speelde vorige jaar ook niet eens alles mee. Maar je staat ruim twintig punten (!) achter op de nummer 1 die freewheelend richting het einde gaat.
Ondanks dat je dan de beker wint is wat terughoudendheid gepast in een zeer matig seizoen. Ik zou die beker lekker in de laatste thuiswedstrijd tegen Sparta laten zien. Die wedstrijd met ruime cijfers winnen en dan achteraf de supporters bedanken.
Er wordt niemand kwaad mee gedaan en de supporters die er heen gaan vinden het vast geweldig. Maar dat neemt niet weg dat ik het opmerkelijk vind.
PSV had volgens velen hier een slecht seizoen toen het 6 punten achter Feyenoord eindigde.
Diks had hierin toch wel gelijk, liever 4e en de beker winnen dan 2e worden en wéér overal naast grijpen.Gunner schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:05:
[...]
Zag het gister wel gebeuren op Social Media. Veel fans van Ajax die Feyenoorders feliciteerden met hun 'troostprijs'. Verschrikkelijk kinderachtig. Als ze nou zelf kampioen waren geworden kan je nog beargumenteren dat de beker een kleinere prijs is, maar nee dat kan het ook niet zijn.
Als ze bij de KNVB de JC Schaal eens serieus zouden nemen ipv een wedstrijd in de voorbereiding wellicht.toolkist schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:04:
[...]
Dan ook weer een huldiging als je de JC Schaal wint? Dat is tenslotte hoofdprijs nr 3...
2017/2018 - Feyenoord speelde hier tegen 5 Eredivisionisten.toolkist schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:04:
[...]
...m niet een paar wedstrijdjes tegen bv amateurs (a la Ajax) en dan 2 serieuze wedstrijden winnen en claimen dat het een echte prijs is.
2015/2016 - Feyenoord speelde hier tegen 6 Eredivisionisten. Eerste bekerwinnaar die alleen tegen Eredivisionisten uitkwam en de beker won.
In de afgelopen twee keer dat ze de beker wonnen hebben ze dus 11x een Eredivisionist uitgeschakeld en 1x een amateur.
[ Voor 34% gewijzigd door JST94 op 23-04-2018 14:14 ]
Verwijderd
Kunt mee gaan in de lofzang op het voetbal wat AZ in menige wedstrijf]d liet zienmaar kunstoog nuchter constateren dat zowel PSV, Ajax en ook Feyenoord vaker hebben gescoord deze competitie.Fleximex schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:01:
[...]
Nee precies. Maar het ontmantelen van je voorste linie door een extra centrale verdediger op te stellen om zo maar geen goal tegen te krijgen slaat nergens op. Je geeft Ouwejan en Svensson een hele belangrijke rol als vleugelback. Middelmaat als je het mij vraagt. Feyenoord hield met Berghuis en Toornstra het veld lekker breed, waardoor een middenvelder Haps of Diks moet opvangen en heel je team door elkaar loopt. Haps en Diks zijn eigenlijk nooit één op één opgezocht door een speler van AZ.
Luuk de Jong wees, terecht in mijn ogen, op de vele blessures bij Feyenoord dit seizoen. Dat heeft Feyenoord punten gekost. Evenals het dubbele programma. Weten zowel PSV en Ajax in voorgaande seizoenen alles van, en nu dus ook Feyenoord.
En dat terwijl je jezelf vooraf bestempelt als DE titelkandidaat.. Superseizoen gedraaid ja, de bekerJST94 schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:08:
[...]
Alleen Kuijt en Elia vertrokken? Je vergeet hierbij Kongolo en Karsdorp.Terughoudend zou kunnen, maar waarom zou je? Je pakt hier gewoon je 4e prijs in 3 seizoenen. Dat is voor Feyenoord-normen gewoon ontzettend goed. Gio pakt met Feyenoord meer prijzen dan Rutten, R. Koeman, Been, Verbeek, van Marwijk, E. Koeman, Gullit, Beenhakker en Haan bij elkaar..
[...]
Diks had hierin toch wel gelijk, liever 4e en de beker winnen dan 2e worden en wéér overal naast grijpen.
Ik ga toch echt liever de voorronde CL in, ookal is de kans dat we die doorkomen niet heel groot.
Niet helemaal waar, ook Karsdorp en Kongolo zijn verkocht. Daarnaast hebben ze veel blessures gekend waaronder de twee vaste cv's tegelijk en daardoor een groot deel van de competitie moeten schipperen met gelegenheids verdedigingen (soms met middenvelders als back of cv)Fleximex schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:55:
Vorig jaar zijn alleen Kuijt en Elia vertrokken
Maar dit is offtopic. De competitie was niet zoals verwacht/gehoopt. Vooral ook door wat uitglijders tegen degradatie kandidaten. (En daar zijn geen excuses voor te vinden - die wedstrijden hadden ze met enkel bankspelers ook moeten winnen) Die andere prijs is wel gewonnen, iets wat geen enkele andere bvo of club in Nederland kan zeggen dit jaar.
alles kan off-topic
Het was voor aanvang toch niet heel gek om Feyenoord als een titelkandidaat te zien? Op papier goede aankopen gedaan en Ajax en PSV gingen al roemloos ten onder in Europees verband.toolkist schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:15:
[...]
En dat terwijl je jezelf vooraf bestempelt als DE titelkandidaat.. Superseizoen gedraaid ja, de beker![]()
Ik ga toch echt liever de voorronde CL in, ookal is de kans dat we die doorkomen niet heel groot.
Verwijderd
Kuijt, Elisa, Kongolo en Karsdorp weg. Botteghin, van der Heijden, Vermeer, Jörgensen, Haps, Larsson, St. Juste langdurig geblesseerd geweest. Malacia die noodgedwongen zijn debuut maakte in een CL-ontmoeting met Manchester City.Fleximex schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:55:
Het is een competitie waar je met 6 wedstrijden een prijs hebt. Natuurlijk is het een leuke prijs, maar toch wel heel iets anders dan een kampioenschap. Vorig jaar zijn alleen Kuijt en Elia vertrokken en twee bij AZ en Vitesse talentvolle backs en er voor teruggekomen. Kuijt speelde vorige jaar ook niet eens alles mee. Maar je staat ruim twintig punten (!) achter op de nummer 1 die freewheelend richting het einde gaat.
Geen enkele landskampioen kan zoveel mutaties opvangen zonder puntverlies te lijden. Luuk de Jong refereerde dar terecht aan imo.
Wellicht verwoordde ik het dus niet duidelijk, maar ik bedoelde dat als je als Ajax de beker zou winnen met t merendeel tegen amateurploegen.. moet je dan blij zijn?JST94 schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:08:
[...]
Alleen Kuijt en Elia vertrokken? Je vergeet hierbij Kongolo en Karsdorp.Terughoudend zou kunnen, maar waarom zou je? Je pakt hier gewoon je 4e prijs in 3 seizoenen. Dat is voor Feyenoord-normen gewoon ontzettend goed. Gio pakt met Feyenoord meer prijzen dan Rutten, R. Koeman, Been, Verbeek, van Marwijk, E. Koeman, Gullit, Beenhakker en Haan bij elkaar..
[...]
Diks had hierin toch wel gelijk, liever 4e en de beker winnen dan 2e worden en wéér overal naast grijpen.
[...]
Als ze bij de KNVB de JC Schaal eens serieus zouden nemen ipv een wedstrijd in de voorbereiding wellicht.![]()
[...]
2017/2018 - Feyenoord speelde hier tegen 5 Eredivisionisten.
2015/2016 - Feyenoord speelde hier tegen 6 Eredivisionisten. Eerste bekerwinnaar die alleen tegen Eredivisionisten uitkwam en de beker won.
In de afgelopen twee keer dat ze de beker wonnen hebben ze dus 11x een Eredivisionist uitgeschakeld en 1x een amateur.
Ajax neemt de beker sowieso maar weinig serieus, dus al zouden we 10x thuis loten dan weten we nog wel een manier te verzinnen om te verliezen
Ik denk dat ze bij Ajax best blij mogen zijn als ze de KNVB-beker winnen. Ik bedoel, ze pretenderen de grootste club van Nederland te zijn, maar laten het nu al jaren afweten. Sinds WK2014 geen enkele prijs meer weten te behalen. Kan je wel denigrerend doen richting de beker, maar volgens mij kan je je dan beter even gedeist houden..toolkist schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:18:
[...]
Wellicht verwoordde ik het dus niet duidelijk, maar ik bedoelde dat als je als Ajax de beker zou winnen met t merendeel tegen amateurploegen.. moet je dan blij zijn?
Ajax neemt de beker sowieso maar weinig serieus, dus al zouden we 10x thuis loten dan weten we nog wel een manier te verzinnen om te verliezen
Die lijst kennen we nou wel van jeVerwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:17:
[...]
Kuijt, Elisa, Kongolo en Karsdorp weg. Botteghin, van der Heijden, Vermeer, Jörgensen, Haps, Larsson, St. Juste langdurig geblesseerd geweest. Malacia die noodgedwongen zijn debuut maakte in een CL-ontmoeting met Manchester City.
Geen enkele landskampioen kan zoveel mutaties opvangen zonder puntverlies te lijden. Luuk de Jong refereerde dar terecht aan imo.
Is die post van Fleximex nou echt 2 posts waard over hoeveel spelers Feyenoord nou toch gemist heeft?
Verwijderd
Denk dat alle spelers van alle clubs welke prijs en ook echt wel serieus nemen hoor.toolkist schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:18:
[...]
Wellicht verwoordde ik het dus niet duidelijk, maar ik bedoelde dat als je als Ajax de beker zou winnen met t merendeel tegen amateurploegen.. moet je dan blij zijn?
Het zijn slechts teleurgestelde supporters die dat anders voor willen doen laten komen.
Dat moet je anders zeggen, Feyenoord speelde dit jaar 5 keer tegen een ED club (en serieuze, ze vlogen er niet uit tegen degradatie kandidaat nummer een zoals een club die er vorig jaar tegen een JL club uitvloogJST94 schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:08:
2017/2018 - Feyenoord speelde hier tegen 5 Eredivisionisten.
alles kan off-topic
Tuurlijk, daar worden ze voor betaald en is voor hun 1 van de prijzen waar ze naartoe werken. Wil echter niet zeggen dat je daar als supporter dan maar tevreden mee moet zijn. Of ben jij ook tevreden met de JC schaal als je verder niks wint?Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:21:
[...]
Denk dat alle spelers van alle clubs welke prijs en ook echt wel serieus nemen hoor.
Het zijn slechts teleurgestelde supporters die dat anders voor willen doen laten komen.
Heeft voor mij verder niks te maken met teleurgesteld zijn of niet, ook in de jaren dat we wel kampioen werden interesseerde de beker me helemaal niks. Hoogstens de wedstrijden tegen PSV en Feyenoord, maar dat is dan ook puur wegens de rivaliteit en niet wegens de beker, dat je die wil winnen.
Verwijderd
Verwijderd
alles kan off-topic
Inderdaad!Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:21:
[...]
Denk dat alle spelers van alle clubs welke prijs en ook echt wel serieus nemen hoor.
Typisch voor aanhangers van een bepaalde club. Prijzen die ze niet winnen bagatelliseren. (kampioen van de armoede, beker is bijzaak......)
Als je naar het buitenland kijkt, is elke topclub blij met elke prijs die ze kunnen winnen.
Haha, en de Ajax supporters zagen Ajax als DE titelkandidaat. Maar die hebben dan ook een jaar kunnen teren op een echte hoofdprijs. Verliezen in de EL finale.toolkist schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:15:
[...]
En dat terwijl je jezelf vooraf bestempelt als DE titelkandidaat.. Superseizoen gedraaid ja, de beker![]()
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Wie het laatst lacht, denkt het traagst.
Groot gelijk ook, hij zal het niet leuk vinden als die volgend jaar aan het einde van de competitie helemaal versleten is. Respect voor deze keuze, mits die hem ook neemt.JST94 schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:05:
Toch een sterk gevoel gekregen dat van Persie gaat stoppen na dit seizoen. Hij gaf zojuist een speech tijdens de huldiging waarmee hij afsloot met "Het is het allemaal waard geweest.".
Én gaat die wel door, dan ben ik ontiegelijk blij!
Wie het laatst lacht, denkt het traagst.
Maar ja, hij moet dat natuurlijk zelf wel leuk vinden om te doen.
(Punt is alleen dat hij nu voor zeker als grootheid kan stoppen en in de herinneringen blijft leven. Nog een jaartje doorgaan in een bijrol zal dat beeld niet verbeteren.)
[ Voor 29% gewijzigd door Ankona op 23-04-2018 15:20 ]
alles kan off-topic
Drie landstitels tov eenmaal. Feyenoordsupporters dwepen lekker overdreven over hun behaalde prestaties. Net als wat voor een feest het is in Rotterdam. Kijk eens naar Napels wat daar gebeurt, bij zulke taferelen vallen die partijtjes van Feyenoord in het niet.Ankona schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:44:
[...]
Succes moet je vieren en de beker is gewoon een grote prijs in het Nederlands voetbal. Van alle clubs die ervoor strijden kan er uiteindelijk maar een hem winnen. (Vergelijk dat eens met de competitie, daar strijd je maar tegen 17 andere teams)
Ik moest even graven omdat het alweer 8 jaar geleden is, maar de laatste keer dat Ajax de beker won moest er eerst een soap gemaakt worden van de finale waardoor die ineens over 2 wedstrijden gespeeld werd en waren de spelers achteraf zo blij dat ze domme dingen als 'kut kakkerlakken' gingen zingen bij de huldiging. Op zn zachtst gezegd leefde die prijs toen dus wel.Fleximex schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:27:
Natuurlijk zijn PSV en Ajax blij als ze de beker winnen. Het alternatief is de beker niet winnen. Maar om je dan te laten huldigen gaat mij wat ver. Als PSV of Ajax de beker zou winnen zijn er weinig supporters die een huldiging zien zitten. Het zal vast dat Feyenoord allemaal blessures had e.d. Maar daarmee praat je die achterstand op PSV, maar ook Ajax, niet goed. In de top gelden zulke excuses gewoon niet.
Voor PSV is het ook al even geleden trouwens (2012). Toen was er geen huldiging omdat de competitie nog in volle gang was. In 2013 hadden we natuurlijk die soap van die huldiging die moest worden afgelast nadat de bekerfinale verloren was. Het podium stond al en het spandoek 'Eindhoven feliciteert KNVB bekerwinnaar PSV' hing er al
Het is altijd weer erg charmant van sommige supporters dat de prestaties van andere clubs gebagatelliseerd moeten worden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik hoop dat dit soort duidelijk trollende posts beperkt blijven tot één negatieve uitschieter. Bewaar dat soort ongein gewoon voor Twitter/Facebook of de reacties op VI.nl of voetbalzone.ST10©DE schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:33:
[...]
Inderdaad!
Typisch voor aanhangers van een bepaalde club. Prijzen die ze niet winnen bagatelliseren. (kampioen van de armoede, beker is bijzaak......)
Als je naar het buitenland kijkt, is elke topclub blij met elke prijs die ze kunnen winnen.
[...]
Haha, en de Ajax supporters zagen Ajax als DE titelkandidaat. Maar die hebben dan ook een jaar kunnen teren op een echte hoofdprijs. Verliezen in de EL finale.
Maar Ajax is vier keer achter elkaar kampioen geworden waarvan twee keer met 70 punten om en nabij. Dat werd toen door supporters van andere clubs weggezet als kampioen van de armoede. Het is dus zeker niet alleen de Ajax-supporters die zich daar schuldig aan zouden maken.
En als ik mag kiezen tussen een prijs dan hoop ik altijd op de schaal, het landskampioenschap. De beker is leuk, maar hoeft van mij absoluut geen prioriteit te hebben. Eruit vliegen tegen Twente, zoals dit jaar, is dan wel ontzettend jammer

Sommige mensen leven nog steeds in zo'n anti club-X bubbel en zijn blind voor de kreten van hun eigen supporters. Laten we dat hier gewoon niet doen. Als je vaker in dit topic zou komen dan zou je ook weten dat dat hier niet gebeurt.
Verwijderd
Gisteren liet hij zich ontvallen dat hij bijvoorbeeld elke dag om 22:00 uur naar bed moet om zijn lichaam voldoende rust te geven.JST94 schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:12:
Als Van Persie echt veel moeite heeft om fit te geraken voor wedstrijden snap ik hem wel. Zou wel enorm zonde zijn, want als je ziet wat hij laat zien in de minuten die hij maakt zie je nog steeds waarom hij bij de wereldtop zat.
Kan me voorstellen dat dat frictie gaat geven nu hij weer in Nederland verblijft. Ook hij zal immers ongetwijfeld familie hebben die willen dat hij er ook bij is wanneer er een verjaardag of iets dergelijks is.
Wel even bij vermelden dat het om een kleinschalige huldiging op Strijp-S zou gaan i.p.v. op het stadhuispleinph4ge schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:41:
[...]
Ik moest even graven omdat het alweer 8 jaar geleden is, maar de laatste keer dat Ajax de beker won moest er eerst een soap gemaakt worden van de finale waardoor die ineens over 2 wedstrijden gespeeld werd en waren de spelers achteraf zo blij dat ze domme dingen als 'kut kakkerlakken' gingen zingen bij de huldiging. Op zn zachtst gezegd leefde die prijs toen dus wel.
Voor PSV is het ook al even geleden trouwens (2012). Toen was er geen huldiging omdat de competitie nog in volle gang was. In 2013 hadden we natuurlijk die soap van die huldiging die moest worden afgelast nadat de bekerfinale verloren was. Het podium stond al en het spandoek 'Eindhoven feliciteert KNVB bekerwinnaar PSV' hing er al
Het is altijd weer erg charmant van sommige supporters dat de prestaties van andere clubs gebagatelliseerd moeten worden.
Herhaling 15: het gaat niet om de beleving van de spelers maar van de supporters.... en dit "bagateliseren" heeft helemaal niks met Feyenoord te maken, wat mij betreft schaffen ze die beker helemaal af.ph4ge schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:41:
[...]
Ik moest even graven omdat het alweer 8 jaar geleden is, maar de laatste keer dat Ajax de beker won moest er eerst een soap gemaakt worden van de finale waardoor die ineens over 2 wedstrijden gespeeld werd en waren de spelers achteraf zo blij dat ze domme dingen als 'kut kakkerlakken' gingen zingen bij de huldiging. Op zn zachtst gezegd leefde die prijs toen dus wel.
[Edit]en om het nog maar duidelijker te maken, het gaat dan over mijn beleving dus. Tuurlijk moet elke speler blij zijn als ie een prijs wint. Ze mogen van mij bij Ajax alleen niet tevreden zijn als het maar de beker is/[edit]
[ Voor 9% gewijzigd door toolkist op 23-04-2018 15:59 ]
Was het maar zo'n feestJanW schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:52:
[...]
Sommige mensen leven nog steeds in zo'n anti club-X bubbel en zijn blind voor de kreten van hun eigen supporters. Laten we dat hier gewoon niet doen.
Als je vaker in dit topic zou komen dan zou je ook weten dat dat hier niet gebeurt.
Waar wordt het gebagatelliseerd? Als je de beker geen hoofdprijs vind ben je meteen een azijnzeiker en gun je het andere clubs niet. Meteen voorbeelden van PSV en Ajax erbij halen. Omdat de gemeente Eindhoven in 2013 een podiumpje op Strijp-S (waar ook de bussen van de supporters terugkwamen) heeft neergezet haalt dat mijn mening toch niet onderuit en misgun ik Feyenoord het toch niet meteen.ph4ge schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:41:
[...]
Ik vind het heel raar op de bekerwinnaar te huldigen als je ambitie is om kampioen te worden. Helemaal in de context dat Feyenoord vorig jaar kampioen was en dit seizoen er op papier qua selectie niet slechter was. En in de context van eigenlijk een horrorseizoen in de competitie waar je op ruime afstand vierde wordt.
Europees was ontzettend mooi en kansloos tegelijk. Mede door extreem zware loting. Competitie is met een 4e plaats erg slecht. Geen speler draait hier om heen.
Een huldiging vind ik niet meer dan terecht. Dat er ook zoveel fans naartoe komen is erg mooi.
Ach, het kan toch niet mooier, PSV en Feyenoord mogen samen uitmaken wie die JC-schaal in Amsterdam Zuid-Oost mag ophalen.Gunner schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:05:
[...]
Zag het gister wel gebeuren op Social Media. Veel fans van Ajax die Feyenoorders feliciteerden met hun 'troostprijs'. Verschrikkelijk kinderachtig. Als ze nou zelf kampioen waren geworden kan je nog beargumenteren dat de beker een kleinere prijs is, maar nee dat kan het ook niet zijn.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik herinner me vooral Feyenoorders die uitsupporters weigeren terecht vonden. De 12e man van Ajax (die ze al jaren niet nodig hebben maar dat terzijde) mocht derhalve niet mee dus werd er over 2 wedstrijden gespeeld. Dat schoot in Rotterdam flink in het verkeerde keelgat en binnen 7 minuten in de eerste wedstrijd stond het 2-0 voor Ajax (2x Siem de Jong) en in de tweede wedstrijd stond het na 4 minuten 0-1 (Luis Suarez). Einde over uit gespeeld. Of die prijs leefde? Nee. Toen waren we al 5 jaar geen kampioen geworden.ph4ge schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:41:
[...]
2011 leefde.
2012 leefde.
2019 zal leven.
Werd(word) de JC schaal niet georganiseerd in het stadium van de kampioen tegenwoordigRamzzz schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:22:
[...]
Ach, het kan toch niet mooier, PSV en Feyenoord mogen samen uitmaken wie die JC-schaal in Amsterdam Zuid-Oost mag ophalen.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
De JC- arena lijkt mij de uitgelezen plek?HanG-BuiK-ZwijN schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:25:
[...]
Werd(word) de JC schaal niet georganiseerd in het stadium van de kampioen tegenwoordig
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Geen idee waar ik troll. Ik ken daadwerkelijk maar één club waarbij de beker niet als hoofdprijs wordt gezien. Kijk alleen al naar de vreugde van de Barcelona spelers afgelopen weekend. Naar de teleurstelling van de Bayern spelers toen ze vorig jaar de finale niet haalden.JanW schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:52:
[...]
Ik hoop dat dit soort duidelijk trollende posts beperkt blijven tot één negatieve uitschieter. Bewaar dat soort ongein gewoon voor Twitter/Facebook of de reacties op VI.nl of voetbalzone.
Maar Ajax is vier keer achter elkaar kampioen geworden waarvan twee keer met 70 punten om en nabij. Dat werd toen door supporters van andere clubs weggezet als kampioen van de armoede. Het is dus zeker niet alleen de Ajax-supporters die zich daar schuldig aan zouden maken.
En als ik mag kiezen tussen een prijs dan hoop ik altijd op de schaal, het landskampioenschap. De beker is leuk, maar hoeft van mij absoluut geen prioriteit te hebben. Eruit vliegen tegen Twente, zoals dit jaar, is dan wel ontzettend jammer![]()
Sommige mensen leven nog steeds in zo'n anti club-X bubbel en zijn blind voor de kreten van hun eigen supporters. Laten we dat hier gewoon niet doen. Als je vaker in dit topic zou komen dan zou je ook weten dat dat hier niet gebeurt.
Iedereen zou kiezen voor het landkampioenschap. En daarna voor de beker. Ajax kiest ook voor het landskampioenschap. En daarna voor niks.
En dat mensen blind zijn voor kreten van hun medestanders klopt. Ik zie het terug
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Volgens mij wel ja. Nogal onconsistent, de beker is wel vast in De Kuip. Daarbij was natuurlijk de JC ArenA met naamverandering de uitgelezen plek om ook voor de JC schaal te spelen.HanG-BuiK-ZwijN schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:25:
[...]
Werd(word) de JC schaal niet georganiseerd in het stadium van de kampioen tegenwoordig
De redenering is ook allesbehalve veelbelovend:
https://nos.nl/artikel/21...johan-cruijff-schaal.htmlDe strijd om de Johan Cruijff Schaal wordt vanaf komend seizoen niet meer standaard gespeeld in de Amsterdam Arena. De wedstrijd wordt voortaan georganiseerd in het stadion van de landskampioen. Dat heeft de KNVB besloten na overleg met Ajax, Feyenoord, PSV, AZ en Vitesse.
Door de wijziging krijgt de landskampioen ook echt een thuiswedstrijd. "Op die manier wordt de landskampioen extra geëerd", aldus de KNVB.
Voor de KNVB was het een doorn in het oog dat de Arena bijna nooit was uitverkocht tijdens de Johan Cruijff Schaal.
"We hopen dat de supporters makkelijker deze wedstrijd kunnen beleven. Het moet een toegankelijke wedstrijd worden en minder problematiek met combiregelingen", zegt Gijs de Jong, operationeel directeur betaald voetbal bij de KNVB.
[ Voor 53% gewijzigd door dutchgio op 23-04-2018 16:33 ]
Nee, de wedstrijd wordt voortaan gespeeld in het 'huis van de Kampioen' als poging om de JC-schaal meer te laten leven onder supporters. Normaliter was het nogal een dooie bedoeling.
Mijn inziens ligt het probleem niet zozeer in de speelstad, maar eerder wanneer de wedstrijd wordt afgewerkt. Ergens midden in de zomervakantie waarin clubs nog volop aan het sleutelen zijn aan hun selectie.
Knal die wedstrijd gewoon lekker in de week na speelronde 34 ofzo. Nu wordt het echt gezien als een veredelde oefenwedstrijd.
Ben trouwens wel benieuwd hoe het geregeld gaat worden qua uitsupporters. Mogen we met 10.000 Feyenoorders afreizen naar PSV?
Verwijderd
Bron
Maakt denk ik niets uit wanneer je de supercup speelt. Niemand zit erop te wachten, geen speler gaat alles op alles zetten om dan fit te zijn etc.JST94 schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:38:
[...]
Nee, de wedstrijd wordt voortaan gespeeld in het 'huis van de Kampioen' als poging om de JC-schaal meer te laten leven onder supporters. Normaliter was het nogal een dooie bedoeling.
Mijn inziens ligt het probleem niet zozeer in de speelstad, maar eerder wanneer de wedstrijd wordt afgewerkt. Ergens midden in de zomervakantie waarin clubs nog volop aan het sleutelen zijn aan hun selectie.
Knal die wedstrijd gewoon lekker in de week na speelronde 34 ofzo. Nu wordt het echt gezien als een veredelde oefenwedstrijd.
Ben trouwens wel benieuwd hoe het geregeld gaat worden qua uitsupporters. Mogen we met 10.000 Feyenoorders afreizen naar PSV?
En dat is niet alleen in Nederland zo. Clubs zien het als veredelde oefenpot en deel van hun voorbereiding, liever die pot verliezen en fit aan het seizoen beginnen dan de supercup winnen en met blessures aan het seizoen beginnen.
edit:
In Italie spelen ze hem voor het geld in de zandbak of China, daar zou ik als club al helemaal niet op zitten te wachten. Lekker een jeugd elftal sturen.
[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 23-04-2018 16:46 ]
Om deze reden lijkt me:Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:41:
Ok Ajax is het spoor weer bijster nu Danny Blind aangesteld is in de RVC. Ja oke dat je iemand wil hebben die voetbaltechnisch op de hoogte is snap ik maar waarom uitgerekend hij?
Bron
Dat je hem geen hoofdtrainer moet maken lijkt me duidelijk, in de RVC vind ik niet zo verkeerd....die bij Ajax in het verleden bij Ajax werkte als speler, trainer, hoofd jeugdopleiding en directeur
De enige reden dat ik die voorbeelden er bij haal is omdat er werd geclaimd dat die clubs niet om de beker geven. Dat terwijl de geschiedenis laat zien dat ze toch een beetje van slag zijn als een bekerwinst aan de orde is voor hun eigen club. Wat helemaal niks geeft, het is alleen jammer dat er zo negatief wordt gedaan als ze zelf niet winnen.Fleximex schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:04:
Waar wordt het gebagatelliseerd? Als je de beker geen hoofdprijs vind ben je meteen een azijnzeiker en gun je het andere clubs niet. Meteen voorbeelden van PSV en Ajax erbij halen. Omdat de gemeente Eindhoven in 2013 een podiumpje op Strijp-S (waar ook de bussen van de supporters terugkwamen) heeft neergezet haalt dat mijn mening toch niet onderuit en misgun ik Feyenoord het toch niet meteen.
Ik vind het heel raar op de bekerwinnaar te huldigen als je ambitie is om kampioen te worden. Helemaal in de context dat Feyenoord vorig jaar kampioen was en dit seizoen er op papier qua selectie niet slechter was. En in de context van eigenlijk een horrorseizoen in de competitie waar je op ruime afstand vierde wordt.
Het was gewoon een mooi toernooi, met een paar mooie wedstrijden en een mooie finale. Er zit ook een leuke prijs aan vast (Europees voetbal en prijzengeld/recettes). Ik ben blij dat we hem gewonnen hebben en als we hem volgend seizoen niet winnen dan baal ik daar van. Ja, de schaal is mooier, ja de cup met de grote oren is nog mooier, maar deze is ook mooi.
Verwijderd
Ja mannetje van alles en eigenlijk van niks enige waar hij echt goed in was dat is voetballen. En zit me ook af te vragen wie je er eigenlijk anders had moeten neerzetten en dan heb ik ook geen idee als ik eerlijk ben. Al zou Richard Witschge of Winston Bogarde.dutchgio schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:53:
[...]
Om deze reden lijkt me:
[...]
Dat je hem geen hoofdtrainer moet maken lijkt me duidelijk, in de RVC vind ik niet zo verkeerd.
Weten dat een bal rond is en je eigen naam kunnen schrijven. Dat zijn de enige 2 eisen.
Veltman ligt er dus 6 tot 9 maanden uit. Echt klote voor hem, zal dus ergens in de 2e seizoens helft zijn.
Die Zeeuw die als Spartaan naam maakte als voetballer en daarna nog een paar jaar voor Ajax speelde?Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:41:
Ok Ajax is het spoor weer bijster nu Danny Blind aangesteld is in de RVC. Ja oke dat je iemand wil hebben die voetbaltechnisch op de hoogte is snap ik maar waarom uitgerekend hij?
Bron
alles kan off-topic
Verwijderd
Die ja en vind nu een leuk artikel over hem terug. Ja een mens kan veranderen maar dit snap ik niet Bureaubaan maakte Blind niet gelukkigAnkona schreef op maandag 23 april 2018 @ 17:21:
[...]
Die Zeeuw die als Spartaan naam maakte als voetballer en daarna nog een paar jaar voor Ajax speelde?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Erg jammer die blessure, dankzij het Varken van VVV. Ben benieuwd of Kristensen en Orejuela nu het uit mogen vechten tijdens de voorbereiding, of dat er al direct gekeken gaat worden naar een versterking.Hackus schreef op maandag 23 april 2018 @ 17:25:
Veltman 6-9 maand uitgeschakeld, bedankt Seuntjens
En Danny Blind in de RvC. Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Hij is destijds tijdens de fluwelen revolutie bijna binnen gekomen met Van Gaal mee. Dat is uiteindelijk niet doorgegaan, maar dan komt ie nu doodleuk in een andere functie binnen vallen.
Aan de ene kant heb ik wel respect voor Blind, dat hij het blijft proberen, ook al heeft hij in meerdere posities niet aangetoond geschikt te zijn. Beetje jammer dat ie dat nu weer bij Ajax moet doen. Laten we er maar het beste van hopen.
Kan iemand mij trouwens uitleggen wat een lid van de raad van commissarissen precies moet doen? Het klinkt heel gewichtig, maar wat heeft Danny Blind bijvoorbeeld nu precies voor een inbreng bij Ajax?
Ik was er echt ziek van dat en de manier hoe hij vertrok. Maar z'n comeback kunnen we toch als zeer geslaagd zien. Weinig minuten, maar als hij speelde was het wel genieten.
Hij maakte naam idd toen hij met Sparta als aanvoerder de CL won.Ankona schreef op maandag 23 april 2018 @ 17:21:
[...]
Die Zeeuw die als Spartaan naam maakte als voetballer en daarna nog een paar jaar voor Ajax speelde?
Verwijderd
Hij zal de vertaal slag moeten maken van voetbal naar geld en vice versa.JanW schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:05:
Kan iemand mij trouwens uitleggen wat een lid van de raad van commissarissen precies moet doen? Het klinkt heel gewichtig, maar wat heeft Danny Blind bijvoorbeeld nu precies voor een inbreng bij Ajax?
Dit is sinds dat Ajax een N.V. is geworden
De RvC is onderdeel van de AFC Ajax NV, die sinds 1999 bestaat. De RvC stelt de directie op en controleren die vervolgens. De RvC kan worden weggestuurd door de aandeelhouders. Het meeste ligt in de handen van de vereniging AFC Ajax
Hear hear, diezelfde Ankona die moeilijk zelf tegen een plaagstootje ten koste van zijn favoriete club kan.KingKoning schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:56:
[...]
Hij maakte naam idd toen hij met Sparta als aanvoerder de CL won.
Ah, het roemruchte jaar 480 VC.KingKoning schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:56:
[...]
Hij maakte naam idd toen hij met Sparta als aanvoerder de CL won.
Xerxes speelde toen ook nog in de ED. Was 'de Kromme' daar geen aanvoerder?
[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 23-04-2018 22:00 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Je zou inderdaad verwachten dat er eens een paar zwaargewichten orde op zaken gaan stellen, maar het blijft een soort 'amateur hour' op deze manier.Hackus schreef op maandag 23 april 2018 @ 21:42:
@JanW lijkt wel vriendjespolitiek met Blind. Als trainer niet geslaagd en ook niet in het technisch hart bij Ajax. Ze lijken niet te begrijpen dat het geen clubje als oa FCT is, waar het ook een zootje is.
Om het geheel in goede banen te leiden heb je echt zwaardere kandidaten nodig, liefst zelfs van buiten het voetbalkliekje.
Als je een organisatie om zeep wilt helpen, zet dan vooral alleen maar mensen overal neer die 'ja' en 'amen' zeggen. Geen kritiek, geen bestuurservaring, zelf niet bepaald geslaagd op leidinggevend niveau.
Recipe for disaster, imho.
Verwijderd
Enige voordeel is dat de anderen in de RVC "onafhankelijk" zijn. In ieder geval die hebben ervaring op dit niveau. Het was ooit een goed idee om er een N.V. van te maken en daar hebben ze ook de vruchten van geplukt maar tegenwoordig werkt dat meer tegen als mee.Ramzzz schreef op maandag 23 april 2018 @ 21:51:
[...]
Je zou inderdaad verwachten dat er eens een paar zwaargewichten orde op zaken gaan stellen, maar het blijft een soort 'amateur hour' op deze manier.
Om het geheel in goede banen te leiden heb je echt zwaardere kandidaten nodig, liefst zelfs van buiten het voetbalkliekje.
Als je een organisatie om zeep wilt helpen, zet dan vooral alleen maar mensen overal neer die 'ja' en 'amen' zeggen. Geen kritiek, geen bestuurservaring, zelf niet bepaald geslaagd op leidinggevend niveau.
Recipe for disaster, imho.
Daar zit nou juist het probleem, dat zijn ze niet. Ze worden stuk voor stuk voorgedragen door vriendjes van binnen de clubVerwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 21:56:
[...]
Enige voordeel is dat de anderen in de RVC "onafhankelijk" zijn. In ieder geval die hebben ervaring op dit niveau. Het was ooit een goed idee om er een N.V. van te maken en daar hebben ze ook de vruchten van geplukt maar tegenwoordig werkt dat meer tegen als mee.
En dat is hoe een RVC werkt.toolkist schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:32:
[...]
Daar zit nou juist het probleem, dat zijn ze niet. Ze worden stuk voor stuk voorgedragen door vriendjes van binnen de club
Mutsen die worden voorgedragen door vriendjes bij het bedrijf en dan geld vangen voor het niets doen.
Verwijderd
Gun je geen speler toe. Heeft Vlaar dat niet aan beide benen gehad in het verleden?Hackus schreef op maandag 23 april 2018 @ 17:25:
Verwijderd
Dat is dus wel een van de grootste problemen bij Ajax die ze moeten gaan oplossen want op deze manier doorgaan komen ze helemaal nergens en staan ze straks gelijk met het niveau Heracles/Utrecht,toolkist schreef op maandag 23 april 2018 @ 22:32:
[...]
Daar zit nou juist het probleem, dat zijn ze niet. Ze worden stuk voor stuk voorgedragen door vriendjes van binnen de club
Geen idee waarom je dat hier meldt.
[ Voor 76% gewijzigd door Ramzzz op 24-04-2018 08:28 ]
En dan nu in het nieuws:Gonadan schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:34:
Hij (Blind, red.) heeft meer goed gedaan dan velen hem krediet voor willen geven, maar ik heb ook mijn twijfels. Van Duivenbode is mede opgestapt vanwege onvrede over het aankoopbeleid en was onderdeel van de consorten van Cruyff. Blind was in zijn periode als TD niet heel erg succesvol (zacht gezegd) en het clubje van Cruyff was zelfs bezig met rechtszaken om zijn benoeming aan te vechten. Uiteindelijk is hij zelf maar opgestapt.
Het feit dat kort geleden iemand van het ene kamp vertrekt en nu vervangen dreigt te worden door iemand van het andere kamp geeft mij het gevoel dat we nog lang niet van dat politiek gezeik bij Ajax verlost zijn.
Grote lijnen van onvrede van Van Duivenbode kwamen voort uit het niet tijdig reageren op verkoop van Sanchez, Klaassen, Riedewald en nog wat. Om vervolgens na uitschakeling ineens paniekaankopen te gaan doen. De nu lopende gebeurtenissen geven mij dan ook geen hoop dat ze nu wel veel beter gaan in spelen op vertrekkende sleutelspelers.
Lang verhaal kort: ik vraag mij heel sterk af of deze stappen voor sportieve verbetering gaan zorgen.
Kort geleden is iemand van kamp Cruijff opgestapt uit de RvC omdat hij zich onvoldoende gehoord vond en het niet eens was met de richting die de volledige RvC en club volgden. Nu stapt iemand van kamp Van Gaal in de RvC en begint gelijk over het openen van de weg voor LvG zelf.Volgens Danny Blind zou het goed zijn als Louis van Gaal zich weer met Ajax gaat bemoeien. Het pas aangetreden lid van de Raad van Commissarissen is nog altijd vol lof over de man met wie hij eerder assistent-trainer was bij het Nederlands elftal. Ook is het zelfs nog mogelijk dat hij hem wederom gaat assisteren. "Ik heb die optie wel in alle eerlijkheid bij rvc-voorzitter Leo van Wijk neergelegd", aldus Blind.
Toch is het zeker geen uitgemaakte zaak dat wanneer Van Gaal ergens tekent, Blind ook daadwerkelijk meegaat. "Het is aan mij. Een land dat Louis mooi vindt, hoef ik niet mooi te vinden. En als ze de centen niet geven die ik wil, dan gaat het ook niet door. De kans dat het nog gebeurt, is klein", laat Blind weten in De Telegraaf.
Andersom kan het nieuwe rvc-lid zich wel goed indenken dat Van Gaal ooit nog aan het werk gaat bij Ajax. "Je weet hoe ik over Louis denk. En iedereen weet hoe Louis in elkaar steekt. Misschien is hij geen uitgelezen commissaris", denkt Blind. "De kwaliteiten van Louis zijn bekend en ik deel zijn filosofie. Er zit een directie en we gaan het met elkaar doen. We moeten kampioen worden volgend jaar."
De opstand tegen de revolutie gaat dus gewoon nog door, de leider van de revolutie is gevallen dus het andere kamp ziet zijn kans schoon. De kritiek op Van de Sar komt op mij dan ook over als een storm in een glas water. Zo zou hem aangerekend worden dat Jonk weg is gegaan, maar die was uit kamp Cruijff dus ik vraag mij sterk af of ze dat wel zo erg vinden. Het zou mij niets verbazen als uiteindelijk nog eerder Overmars gewipt wordt dan Van der Sar.
Ik blijf erbij; er komt pas echt rust als één van de kampen gewonnen heeft. Of dat echt ooit zal gebeuren betwijfel ik steeds meer.

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik denk zelf dat Overmars na deze zomer in Londen zit, bij Arsenal. Wenger hield de komst van een TD altijd tegen maar nu hij weggaat...Gonadan schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:41:
Ah, de aap komt uit de mouw. Ik citeer even voor de volledigheid mijzelf uit het vorige deeltje:
[...]
En dan nu in het nieuws:
[...]
Kort geleden is iemand van kamp Cruijff opgestapt uit de RvC omdat hij zich onvoldoende gehoord vond en het niet eens was met de richting die de volledige RvC en club volgden. Nu stapt iemand van kamp Van Gaal in de RvC en begint gelijk over het openen van de weg voor LvG zelf.
De opstand tegen de revolutie gaat dus gewoon nog door, de leider van de revolutie is gevallen dus het andere kamp ziet zijn kans schoon. De kritiek op Van de Sar komt op mij dan ook over als een storm in een glas water. Zo zou hem aangerekend worden dat Jonk weg is gegaan, maar die was uit kamp Cruijff dus ik vraag mij sterk af of ze dat wel zo erg vinden. Het zou mij niets verbazen als uiteindelijk nog eerder Overmars gewipt wordt dan Van der Sar.
Ik blijf erbij; er komt pas echt rust als één van de kampen gewonnen heeft. Of dat echt ooit zal gebeuren betwijfel ik steeds meer.
Verwijderd
duur grapje aangezien hij normaal gesproken wel weg zou gaan. Nu heb je hem dus een jaar onder contract staan waar hij niet gaat spelen.Hackus schreef op maandag 23 april 2018 @ 17:25:
Ik vind het meer sneu voor Veltman zelf. Hij werd op een rare manier geslachtofferd voor iemand die er helemaal weinig van bakte (Kristensen). Ik hoop dat ie snel weer de oude wordt en een goede 2e seizoenshelft kan spelen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:39:
[...]
duur grapje aangezien hij normaal gesproken wel weg zou gaan. Nu heb je hem dus een jaar onder contract staan waar hij niet gaat spelen.
In het verleden heb ik nogal is op hem gezeurd, maar ik moet bekennen dat ik hem wel wat meer waardeer. Hij heeft ook geen rare dingen gezegd nadat hij op de bank terecht kwam en loopt niet naast z'n schoenen.
PSN: Curvaa_
Verwijderd
tuurlijk.Curva schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:46:
[...]
Ik vind het meer sneu voor Veltman zelf. Hij werd op een rare manier geslachtofferd voor iemand die er helemaal weinig van bakte (Kristensen). Ik hoop dat ie snel weer de oude wordt en een goede 2e seizoenshelft kan spelen.
In het verleden heb ik nogal is op hem gezeurd, maar ik moet bekennen dat ik hem wel wat meer waardeer. Hij heeft ook geen rare dingen gezegd nadat hij op de bank terecht kwam en loopt niet naast z'n schoenen.
Als persoon niks mis mee
Als voetballer echter verschrikkelijk. Zeker als back.
Dit topic is gesloten.