Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

CPU, GPU en PSU reviews

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11:32
Een voeding die in burst mode gaat geeft een hogere ripple en dat zie je in de meetresultaten terug. Wat ik nu begrijp is dat ze dit bij de verkeerde belasting in de resultaten hebben gezet. Klopt dat ?

Als de mensen van HWI uren bezig met het testen dan kan ik me voorstellen dat ze op een gegeven moment klaar zijn en een volgend artikel gaan maken. Het is geen keuringsinstantie, maar een blad voor hardware enthousiasten.

Ik denk oprecht dat jullie doorschieten en dat jullie geen recht doen aan het enthousiasme en de drive van de mensen bij Tweakers en Hardware.Info

Ben de afgelopen jaren daar ook meermaals op bezoek geweest bij presentaties en jubilea en kan me echt niet vinden in jullie klaagzang.

Als er dingen echt faliekant fout gaan en daar doen ze niks mee is dat natuurlijk erg jammer, maar wat is zo lees is dat ze daar wel open voor stonden.

De testen die ze doen aan de voedingen zijn echt zeer bruikbaar voor mijn selectie proces en ik zou zelf absoluut de tijd niet hebben om te doen wat HWI doet.

Wel denk ik dat het testen van voedingen met 'slimme' belasting zijn langste tijd gehad heeft. De CPU's en GPU's vormen complexere en complexere belastingen en de VRM's reageren echt anders dan zo'n test load die nu gebruikt wordt, maar gelukkig zijn er genoeg voedingsfabrikanten die daar in hun design wel naar kijken (hoop ik dan).

Over de wil en de weg.... ik denk dat je dan even aan budgetten en tijdsplanning voorbij gaat. Ik weet zeker dat ze alles doen wat ze kunnen en dat ze echt niet zo maar even iemand extra kunnen aannemen en mensen uit de community of een stagiair moet ook begeleid worden. Alles kost tijd.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 02:46

pino85

Im just a Bird in the Sky

@kdeboois
Als de mensen van HWI uren bezig met het testen dan kan ik me voorstellen dat ze op een gegeven moment klaar zijn en een volgend artikel gaan maken. Het is geen keuringsinstantie, maar een blad voor hardware enthousiasten.
Hoe moet ik je opmerking nu lezen. Ze keuren wel degelijk producten, en zetten ook producten weg als slecht of niet aan te raden. Des te meer omdat ze ook een blad verkopen met grotendeels reviews erin(keuringen). Juist de doelgroep waar ze dit voor doen willen weten welke producten het beste getest/gekeurd worden en waarom.
Sterker nog ze delen zelfs awards uit.
Over de wil en de weg.... ik denk dat je dan even aan budgetten en tijdsplanning voorbij gaat. Ik weet zeker dat ze alles doen wat ze kunnen en dat ze echt niet zo maar even iemand extra kunnen aannemen en mensen uit de community of een stagiair moet ook begeleid worden. Alles kost tijd.
Ik weet niet in hoeverre je de laatste jaren mee gelezen hebt maar ook dit punt is uitgebreid besproken en met genoeg ideeën gekomen om zo min mogelijk tijd kwijt te zijn.
Kwaliteit boven kwantiteit, less is more, efficiënter werken. En dus uiteindelijk kostenbesparing. Win/win.
Ik krijg het gevoel dat je niet alles hebt gelezen mbt dit aspect.
Ben de afgelopen jaren daar ook meermaals op bezoek geweest bij presentaties en jubilea en kan me echt niet vinden in jullie klaagzang.

Als er dingen echt faliekant fout gaan en daar doen ze niks mee is dat natuurlijk erg jammer, maar wat is zo lees is dat ze daar wel open voor stonden.
Volgens mij sla je de plank mis, in hoeverre kan je uit een presentatie of jubileum halen of ze er echt iets mee doen als blijkt dat jaar in jaar uit de praktijk, de reviews, de methodes wat anders laten of lieten zien. Ik ben meer van iets beloven of aan geven dat zaken verbetert gaan worden is heel mooi, maar uiteindelijk draait het om wat er van terugkomt in reviews. Als bleek dat dit nihiel was, wat zeggen mooie worden op een jubileum of een presentatie dan echt?
Ik denk oprecht dat jullie doorschieten en dat jullie geen recht doen aan het enthousiasme en de drive van de mensen bij Tweakers en Hardware.Info
Ik vind me daar niet in, het gaat er niet om hoe enthousiast mensen zijn of dat er een gebrek aan drive zou zijn, want dat is niet het probleem. Juist omdat we ze een warm hart toedragen kaarten we het aan. Dit word ook erkent en nu in reviews worden langzaam wijzigen doorgevoerd wat dus top is.
Dat dit niet in eens kan heb ik alle begrip voor.

Maar uit jou bijdragen zo ver lijkt het wel of je alles prima vind en eigenlijk amper reviews leest en vind dat wij maar niet zo moeilijk moeten doen want ze doen zo enorm hun best en zijn enthousiast. Ik kan er naast zitten maar dat lijkt je te suggereren. Bijna alsof wij tegen of anti Tweakers of hw.info zijn en dit daarom doen?. Het is eerder het tegenover gestelde, we dragen ze een warm hart toe.

[Voor 31% gewijzigd door pino85 op 08-06-2020 17:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
kdeboois schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:40:
Een voeding die in burst mode gaat geeft een hogere ripple en dat zie je in de meetresultaten terug. Wat ik nu begrijp is dat ze dit bij de verkeerde belasting in de resultaten hebben gezet. Klopt dat ?
Nee dat klopt niet. Geen idee waar het mis ging, maar dat was het iig niet.
Niet voor enthousiastelingen, nooit geweest ook. Tenminste ik versta onder enthousiastelingen de echte hardwaregekken die er ook kennis van hebben. Of je moet iets anders bedoelen met enthousiastelingen. HWI heeft zich altijd gericht op mensen met beperkte(re) hardwarekennis. De enthousiastelingen bevinden zich op Tweakers, al lopen die de laatste jaren ook weg door de flinke achteruitgang in kwaliteit.
Ik denk vooral dat jij je nog niet verdiept hebt in dit onderwerp. Want van afstand lijkt het vast prima, maar op het moment dat je erin duikt dan valt het nogal tegen.
De voorstellen die ik deed waren juist helemaal niet duur en kosten ook helemaal niet veel tijd. Ze waren juist gericht op veel meer efficiëntie en eerder kostenbesparend.
De testen die ze doen aan de voedingen zijn echt zeer bruikbaar voor mijn selectie proces en ik zou zelf absoluut de tijd niet hebben om te doen wat HWI doet.
Ze zijn niet echt bruikbaar door de vele fouten en onwaarheden. Verdiep je erin zou ik zeggen. Je geeft aan dat je de kennis hebt, dus dan mag dat geen probleem zijn.

[Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 08-06-2020 13:24]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kdeboois
Mijn definitie van een enthousiasteling is: iemand die zelf een PC bouwt en de componenten daarvoor zelf selecteert.

De echte hardwaregekken zullen daarin teleurgesteld worden om die mijn inziens niet het doel publiek zijn, maar ik ben geen HWI of Tweakers, dus die moeten zelf maar aangeven of ze dat ook zo zien.

Als een site populairder wordt zal de technische diepgang daar altijd onder lijden.

Zoals aangegeven presenteer ik hier een mening over wat ik hier in dit topic lees. Ik heb geen tijd om me volledig in het onderwerp te verdiepen en gaf een reactie op de HWI voeding reviews die voor mij zeer nuttig zijn. Verder draag ik Tweakers en HWI een zeer warm hart toe.

Iets aanpassen kost altijd tijd, ook al lijkt het een besparing op te leveren. Ik kan niet in de keuken kijken bij de testers maar ik denk dat ze roeien met de riemen die ze hebben.

Mijn kennis over het onderwerp is aanwezig maar ik heb zelf ook de tijdsbeperking die ik denk te bespeuren bij Tweakers en HWI. Verder ben ik zeer tevreden met de reviews en lees ik veel in mijn vrije tijd over dit onderwerp.

Wat ik vooral zag in dit topic is een tijdslijn van 2 jaar met veel repetitie. Wellicht moet je jezelf eens afvragen of het nog wel zinnig is om te reageren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online
kdeboois schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:04:
HWI voeding reviews die voor mij zeer nuttig zijn. Verder draag ik Tweakers en HWI een zeer warm hart toe.
Heel tof dat je dat vind maar staat natuurlijk helemaal los van het feit of het kwaliteit is of niet.

Het enige wat je zegt is 'ik vind het wel goed en doe niet zo gemeen tegen Tweakers/HWI want ik (jij, "enthousiasteling") vind het prima.'

Daar hebben we weinig aan in deze discussie.

Inventaris

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kdeboois
Ik ken geen betere PSU review site.

Dat was mijn inbreng in de discussie.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
kdeboois schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:04:
Mijn definitie van een enthousiasteling is: iemand die zelf een PC bouwt en de componenten daarvoor zelf selecteert.
Ja precies, meer de gemiddelde bezoeker dus.
De echte hardwaregekken zullen daarin teleurgesteld worden om die mijn inziens niet het doel publiek zijn, maar ik ben geen HWI of Tweakers, dus die moeten zelf maar aangeven of ze dat ook zo zien.
Dat was vroeger het publiek van Tweakers. Tegenwoordig niet meer, maar dat is geen reden om allemaal niet kloppende dingen te verspreiden wat mij betreft. Er zijn genoeg onzin verspreiders op het internet te vinden, daar hoeft Tweakers wat mij betreft niet bij. Daarnaast kun je een diepgaande test ook simpel te snappen maken als je het goed uitlegt en omschrijft. Nu hebben we simpele reviews zonder diepgang, waar niks wordt uitgelegd. De kenners zien de problemen en de niet kenners begrijpen de tests niet en de data klopt regelmatig niet. Tja voor wie schrijf je dan?
Zoals aangegeven presenteer ik hier een mening over wat ik hier in dit topic lees. Ik heb geen tijd om me volledig in het onderwerp te verdiepen en gaf een reactie op de HWI voeding reviews die voor mij zeer nuttig zijn.
Dat is ook geen probleem, er zijn heel veel mensen op Tweakers en een heel klein aantal doet dat wel.
Verder draag ik Tweakers en HWI een zeer warm hart toe.
En wij ook, naast dat we dat de lezers ook toedragen. Als het ons niks kon schelen dan hadden we ze wel door laten modderen.
Iets aanpassen kost altijd tijd, ook al lijkt het een besparing op te leveren. Ik kan niet in de keuken kijken bij de testers maar ik denk dat ze roeien met de riemen die ze hebben.
Dat is het hem dus, de riemen zijn er wel, maar ze gebruiken ze niet of weten niet hoe ze ze moeten gebruiken.
Mijn kennis over het onderwerp is aanwezig maar ik heb zelf ook de tijdsbeperking die ik denk te bespeuren bij Tweakers en HWI. Verder ben ik zeer tevreden met de reviews en lees ik veel in mijn vrije tijd over dit onderwerp.
Tijd en geld mag geen probleem zijn, ze verkwisten genoeg tijd en geld. Misschien is het ook gewoon wachten tot het niet zo goed gaat met Tweakers. Dat ze gewoon moeten veranderen. Zeg maar zoals Intel, die zal ook gewoon jaren op hun handen doordat ze niet hoefden en nu lopen ze achter de feiten aan.
Wat ik vooral zag in dit topic is een tijdslijn van 2 jaar met veel repetitie. Wellicht moet je jezelf eens afvragen of het nog wel zinnig is om te reageren.
Dat heb ik mij heel vaak afgevraagd.
kdeboois schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:19:
Ik ken geen betere PSU review site.

Dat was mijn inbreng in de discussie.
Maar nu weet je dus dat de reviews niet goed zijn. Dat je waarschijnlijk ook heel wat niet kloppende dingen hebt geleerd en je bent nu bekend met veel betere voedingsreviews. Dus heb je toch wat opgestoken van dit topic. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kdeboois
Mijn kennis van voedingen komt van het ontwerpen van voedingen en niet van het lezen van reviews :)

Ik vind het denigrerend om te stellen dat ze tijd en geld verkwisten. Waar baseer je dat op ?

Ik kom hier uit vrije wil en heb nog nooit een euro betaalt... Hoe ze hun tijd indelen en hun geld uitgeven moeten ze vooral zelf weten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
kdeboois schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:33:

Ik vind het denigrerend om te stellen dat ze tijd en geld verkwisten. Waar baseer je dat op ?
In de loop van de jaren genoeg voorbeelden tegen gekomen.
Ik kom hier uit vrije wil en heb nog nooit een euro betaalt... Hoe ze hun tijd indelen en hun geld uitgeven moeten ze vooral zelf weten.
Ik heb wel een abbo gehad, maar daar denk ik nu niet aan. Eerst maar weer eens wat goede artikels.

Zeker het is hun geld, het is alleen zonde als je ziet hoeveel beter het kan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 17-09 11:35

Ch3cker

Testlab Teamlead
-The_Mask- schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:11:
Ik sta daar zo in omdat het steeds zo blijkt te zijn. Van het begin af aan wordt er alleen maar gezegd dat dingen niet kunnen, dat jullie het niet gaan doen, dat het niet kan, enz. De overeenkomst tussen dit alles is dat men in geen enkel geval duidelijk kan aangeven waarom het niet kan. De reden is echter elke keer simpel, de kennis is afwezig en hierdoor lopen jullie steeds vast. Daarom wordt er ook nooit iets goed uitgelegd en gaan jullie er nooit inhoudelijk op in.
We beginnen helaas weer een beetje af te glijden naar het oude niveau met beschuldigingen dat we niet willen veranderen en we zouden zeggen dat dingen niet kunnen. Volgens mij ben ik juist op alle punten constructief in gegaan, en hebben we een duidelijke beredenering gegeven voor de punten die (nog) niet gerealiseerd kunnen worden. Als je een punt hebt waarop je extra toelichting wilt kan ik die ook altijd voor je geven, zoals ik in dit topic al de hele tijd doe. We lopen dan ook helemaal niet vast, zoals jij beweert, dingen kosten alleen tijd. Het is ook niet zo dat wij al onze tijd opeens hier aan kunnen besteden. Er moet ondertussen ook gewoon nog getest worden, en alleen dat al is challenging in deze tijden.
Ook moeten jullie voor elk minuscule stapje vooruit steeds extreem gepusht worden. Nu ook weer met de TinkerForce. Doordat elk stapje zo extreem moeizaam gaat schiet het ook totaal niet op. Elk stapje wordt tot in het maximale gerekt. Voor mij komt het allemaal nog steeds over dat er absoluut geen wil is om iets aan te passen. We zitten nu nog steeds op het punt waarbij jullie zeggen dat er iets gaat veranderen, maar dat punt zaten we een jaar geleden ook. Sterker nog die bewering werd jaren daarvoor ook wel eens gedaan.
Zoals al eerder uitgelegd hebben we naar meerdere alternatieven gekeken, onder meer omdat we eigenlijk graag een meter wilden hebben die makkelijker afleesbaar was (lees: niet via een externe pc of device). Uiteindelijk hebben we geconcludeerd dat, alhoewel dat kan, deze devices véél duurder zijn en dat de current/voltage bricklet op dit moment de beste keuze lijkt. Dat het niet van de een op de andere dag allemaal anders zou zijn wisten we van tevoren ook al, en is denk ik ook niet realistisch om te verwachten. Vanwege de dagelijks wisselende stroom aan producten om te testen vind ik het ook lastig om er een datum aan te hangen. Ik probeer jullie wel zoveel mogelijk op de hoogte te houden van vorderingen.
Dus als jullie willen overkomen als wel serieus, dan moeten jullie er ook na handelen. Dus inhoudelijk op alles ingaan en niet simpelweg zeggen dat het niet kan. Want hoe kan iemand dan aangeven hoe het wel kan, als jullie alleen maar zeggen dat het niet kan. Daarnaast als jullie echt een beter alternatief willen als de TinkerForce, waarom zie ik dan helemaal niks hierover op GoT of de frontpage? Lijkt mij duidelijk dat je dan niet echt wil.
Ik sta echt een beetje perplex. Hoe kan je nou beweren dat we niet op alles inhoudelijk zijn ingegaan, terwijl ik hier in dit topic op werkelijk alles reageer? Ik heb ook zelfs hier in dit topic al aangegeven dat we ook aan het kijken zijn naar alternatieven voor de TinkerForge meter, zelfs met de criteria waar we naar kijken. Nogmaals, ik hoor het graag als er dingen niet duidelijk genoeg zijn, ik verduidelijk ze graag voor iedereen!
Frozen schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:00:
[...]
Gaan jullie dan wel technisch geschoold personeel raadplegen? Want anders zie ik weinig veranderen.
Ik denk dat we al een enorme bak een technisch personeel aan boord hebben, maar voor de punten waarop zij iets niet weten denk ik dat het inderdaad goed is om bijvoorbeeld jullie, de community, aan te haken om mee te denken.

Wat betreft voedingreviews kan ik kort zijn : die doen wij op dit moment niet op Tweakers. Op onze zustersite HWI doen we inderdaad wel voedingreviews, maar ik denk dat het niet heel zinvol is om die hier op Tweakers te gaan bespreken. Als we ooit wel weer voedingreviews op Tweakers gaan doen is het denk ik het beste om op dat moment (of eigenlijk dus vóór dat moment :+ ) de testprocedure tegen het licht te houden en hier met mensen naar te kijken die er verstand van hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 11:36

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ch3cker schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:09:
Ik denk dat we al een enorme bak een technisch personeel aan boord hebben, maar voor de punten waarop zei iets niet weten denk ik dat het inderdaad goed is om bijvoorbeeld jullie, de community, aan te haken om mee te denken.
Ik denk en weet dat er een groot verschil is tussen technisch geschoold personeel en mensen die als hobby over of werk over tech schrijven.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-09 21:52

Redneckerz

A place to be.

Redneckerz schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:29:
@Ch3cker Je krijgt uiterlijk Dinsdag een uitgebreide reactie van mij.
Zoals beloofd, @Ch3cker, een (uitgebreide) reactie.

Ik wil deze echter niet al te uitgebreid maken, puur omdat er zoveel tussendoor is gebeurd en de discussie (helaas) vooral wederom lijkt te verzanden in dezelfde cirkelredeneringen waar destijds zoveel om te doen was. Je weet wat ze zeggen over de definitie van gekheid. :+

In navolging daarvan:
-The_Mask- schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:55:
[...]
Ik heb wel een abbo gehad, maar daar denk ik nu niet aan. Eerst maar weer eens wat goede artikels.
Dit soort emotionele chantage/arrogantie is werkelijk waar walgelijk. Hoe vaak is het nu wel niet gesteld dat hoe jij dingen gedaan wilt hebben niet realistisch is en dat je van een compromis uit moet gaan?

Dit ge-emmer van je stopt pas wanneer aan iedere variabele van jouw kritiek exact is voldaan, anders is Tweakers volgens jou alles wat je zegt dat ze zijn. 8)7

Dat gezegd hebbende, ik zal eerst kort reageren op je bericht van 7 mei, en daarna de volgende reviews aankaarten:
Ryzen 3 en het B550 platform getest
Tien maanden GPU-driver updates getest

Reactie van 7 mei:
Ch3cker schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:20:
Allereerst even een update van waar we nu staan in het proces van veranderingen.
• We zijn de afgelopen weken enorm druk geweest met het hertesten van verschillende processors
• De 0.1% lows zijn geïntegreerd in onze testprocedure voor videokaarten / 3d-chips
Nu ik de Driver update test heb gezien kan ik hier alleen maar wat lof voor opsteken. *O* Niet alleen worden 0.1% juist meegenomen, en ook de grote verscheidenheid in getest drivers is zeker een plus punt. bedankt.
Ch3cker schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:20:
• We hebben bekeken of bestaande benchmarks op een makkelijke manier geschikt gemaakt kunnen worden voor langerer benchmark runs. Helaas blijkt dat dit voor veel benchmarks niet makkelijk mogelijk is. Een klein aantal is hier wel voor geschikt. We gaan kijken of we voor de games waar de bestaande benchmarks niet toereikend zijn nieuwe benchmarks kunnen ontwikkelen waarbij we wel makkelijk een lange run kunnen benchmarken. Een alternatief is kijken naar andere games om te benchmarken.
Ik zou hier graag van willen weten welke benchmarks hier de pineut zijn. Sommige games bieden secties die redelijk universeel nagedaan kunnen worden. Hoe staat het team hierin?

Vervolgens de tests. Hier zal ik wat feedback geven van wat beter kan of wat goed gaat. Ik weet niet meer exact wat mijn ''eisen'' :P haha waren, maar goed. Ook dien ik te vermelden dat onderstaand lang niet alles meepakt, maar dat is domweg door tijdgebrek.

Ryzen 3 en het B550 platform:

Wat is goed:
  • Uitgebreide uitleg van praktijktests: Ik vind dat er goed wordt aangegeven wat de testcriteria zijn en wat men heeft gedaan voor een dergelijke praktijktest. Wellicht dat dit al eerder zo was, maar de exacte details worden nu wel weergegeven.
Wat kan beter:
  • Wat mij opvalt en wat ook gelijk als eerste opmerking wordt neergezet is dat de Ryzen 5 1600 niet is meegenomen. Ik ben van mening dat gezien CPU performance redelijk stagneert, je hiervoor bij reviews 3 vorige generaties mee zou kunnen nemen in je test. Voor Ryzen is dat dan makkelijk: Ryzen 1.x, 2.x, 3.x en anders de laatste AMD pre-Ryzen om de verschillen te zien. Oftewel: Wat nu al gebeurt, maar dan nog 1 generatie extra :P
  • Stroomverbruik. De idle test vind ik teveel natte vinger werk. Afwachten tot het systeem een stabiel verbruik geeft en daarna 5 minuten testen kan aan van alles onderhevig zijn, want wat is stabiel verbruik? En welke services draaien erdan? Want dat zal wel een verschil geven, lijkt mij. Hoe zien jullie dit voor je?
Tien maanden driver updates getest:

Wat is goed:
• De variatie van de geteste drivers. Dit vind ik zelfs meer dan goed omdat je per maand over een ''redelijke'' tijd laat zien wat de regressie is. Echter, fine-wine is wellicht meer een statement getekend aan meerdere jaren van driver updates. Als aanvulling zou je dus kunnen testen hoe de vroegste driver en de laatste driver die ondersteund worden presteren. Nvidia ondersteunt zijn kaarten wat langer, maar de oude HD 7800 series presteert veelal beter. Dat zou wellicht ook een boeiend artikel opleveren, iets wat Astennu's post ook lijkt te indiceren.
• Als aanvulling (of apart artikel) zou ik graag ook een vergelijking willen zien van driver regressie op oudere kaarten, om zo aan te tonen dat vendor a of b altijd meer of minder stagneert naarmate driver updates volgen. Dit volgt eigenlijk in het verlengde van punt 1.
• De grafieken. Zeer uitgebreid!

Wat kan beter:
  • De Windows updates :) Het wordt in een reactie vermeld, maar eerlijk is eerlijk: Ook Windows updates (en vooral DirectX drivers!) kunnen erg verschillen. De ene .dll is de andere niet. Dit zou ik dan ook graag terug zien in eeniedere GPU test.
Algemeen:
  • Persoonlijk vind ik dat als je voedingen toch wilt laten testen, dat je dan maar Douwe (The_Mask) in huurt op freelancer basis. Dat is nu eenmaal zijn ding en dat doet hij op een bepaalde manier, dus hoe jullie dat zouden doen en hoe jullie dat willen meten zal altijd onvoldoende zijn. Bewijs? Zie dit topic. :+ Daarom denk ik dat het vechten tegen een bierkaai is om dit maar inhouse te blijven doen. Moet Mask wel willen, natuurlijk, maar goed, dan kan je het verhaal voedingen wel consequenter presenteren in artikelen.
  • Over het algemeen zie ik wel een stijgende (verbeterende!) lijn, maar goed, ik heb nu twee artikels specifiek bekeken. Ik ben wel met @Frozen bijvoorbeeld eens dat voor specifieke scenario's er beter naar een echte specialist kan worden gezocht. Hoewel ik het begrijp dat je graag alles zelf wilt doen is het nadeel van het bedienen van een grote algemene gebruikersgroep ook dat je niet in alles een expert kan zijn. Een beetje zoals het bovenstaande punt, maar ik zie zeker geen kwaad in het inzetten van gast-schrijvers die expert zijn op een vakgebied waar Tweakers, met diens algemenere insteek, wellicht wat in te kort schiet.

Ik maak wel eens matige foto's. Die plaats ik hier: Instagram

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pino85

pino85

@Ch3cker
Ik denk dat we al een enorme bak een technisch personeel aan boord hebben, maar voor de punten waarop zij iets niet weten denk ik dat het inderdaad goed is om bijvoorbeeld jullie, de community, aan te haken om mee te denken.
Hoe zien jullie dit voor je? Mee te denken als in hoe we het nu doen of?

@Redneckerz
Dit soort emotionele chantage/arrogantie is werkelijk waar walgelijk. Hoe vaak is het nu wel niet gesteld dat hoe jij dingen gedaan wilt hebben niet realistisch is en dat je van een compromis uit moet gaan?

Dit ge-emmer van je stopt pas wanneer aan iedere variabele van jouw kritiek exact is voldaan, anders is Tweakers volgens jou alles wat je zegt dat ze zijn
Laten we allemaal uit deze cirkel blijven dan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Redneckerz schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:55:
[...]

Het is vooral jouw reactie die belachelijk is. Mijn keuze voor het niet nemen van een abbo heeft natuurlijk helemaal niks met chantage of arrogantie te maken. Het is gewoon een keuze van mij. Je doet net alsof Tweakers volledig afhankelijk zou zijn van de keuze of dat ik een abbo zou nemen of niet.
Dit ge-emmer van je stopt pas wanneer aan iedere variabele van jouw kritiek exact is voldaan, anders is Tweakers volgens jou alles wat je zegt dat ze zijn.
Nee jij herkend alle problemen alleen niet die ik zie en daarom denk je dat. Dat is een heel groot verschil.
Ch3cker schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:09:
[...]

We beginnen helaas weer een beetje af te glijden naar het oude niveau met beschuldigingen dat we niet willen veranderen en we zouden zeggen dat dingen niet kunnen. Volgens mij ben ik juist op alle punten constructief in gegaan, en hebben we een duidelijke beredenering gegeven voor de punten die (nog) niet gerealiseerd kunnen worden. Als je een punt hebt waarop je extra toelichting wilt kan ik die ook altijd voor je geven, zoals ik in dit topic al de hele tijd doe. We lopen dan ook helemaal niet vast, zoals jij beweert, dingen kosten alleen tijd. Het is ook niet zo dat wij al onze tijd opeens hier aan kunnen besteden. Er moet ondertussen ook gewoon nog getest worden, en alleen dat al is challenging in deze tijden.
Zoals ik al zei. Er wordt alleen altijd gezegd dat het niet mogelijk is. Maar niet de waarom. Waarom is een betere geluidsbox niet mogelijk. Wat is het punt waar men vastloopt?

Wat betreft voedingreviews kan ik kort zijn : die doen wij op dit moment niet op Tweakers. Op onze zustersite HWI doen we inderdaad wel voedingreviews, maar ik denk dat het niet heel zinvol is om die hier op Tweakers te gaan bespreken. Als we ooit wel weer voedingreviews op Tweakers gaan doen is het denk ik het beste om op dat moment (of eigenlijk dus vóór dat moment :+ ) de testprocedure tegen het licht te houden en hier met mensen naar te kijken die er verstand van hebben.
Als je aangeeft dat de kennis wel bij Tweakers is, dan betekend het dus dat er geen gebruik van wordt gemaakt? Helpen jullie elkaar niet vooruit dan? Als die 'enorme bak kennis' er werkelijk is, dan waren de problemen toch ook gewoon al die tijd bekend? En dan kan men toch ook samen werken aan oplossingen?

Heb je bijvoorbeeld nu doorgegeven dat HWI hun voedingsreviews moet verbeteren zodat ze nuttig worden? Op het moment dat men dat gaat doen kan Tweakers ze bijvoorbeeld ook opnemen als bron in een BBG om maar wat te noemen. Hiermee creëer je gewoon extra pageviews en dus inkomsten. Nu wordt overal HWI of Tweakers gemeden als bron en is de bron altijd een externe site die niks oplevert voor DPG. Want als het nu gaat over voedingen, processors of videokaarten, de keuze hiervoor wordt altijd gebaseerd op externe reviews.

Neem bijvoorbeeld de volgende BBG NAS/Fileserver, de voeding die hier in komt zal hoogstwaarschijnlijk de pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2 worden door zijn zeer hoge rendement bij lage belasting. Vanaf 10W zit die al op een rendement van 70% en bij ongeveer 23W gaat die al naar 80%.

Bron: Cybenetics

Als we nu als bron HWI zouden nemen dan zou men denken dat de meest slechte keuze is gemaakt die mogelijk is.

De volledige review wordt helaas ook gelinkt in het tabblad reviews: pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2 Zou dus beter zijn de reviews nu te verwijderen. Het doel is volgens mij altijd mensen goed informeren, daarvoor ben je volgens mij ook journalist geworden, nu wordt men vooral volledig op het verkeerde been gezet.

[Voor 96% gewijzigd door -The_Mask- op 15-06-2020 11:25]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kdeboois
-The_Mask- schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:20:
[...]

Het is vooral jouw reactie die belachelijk is. Mijn keuze voor het niet nemen van een abbo heeft natuurlijk helemaal niks met chantage of arrogantie te maken. Het is gewoon een keuze van mij. Je doet net alsof Tweakers volledig afhankelijk zou zijn van de keuze of dat ik een abbo zou nemen of niet.

[...]

Nee jij herkend alle problemen alleen niet die ik zie en daarom denk je dat. Dat is een heel groot verschil.

[...]

Zoals ik al zei. Er wordt alleen altijd gezegd dat het niet mogelijk is. Maar niet de waarom. Waarom is een betere geluidsbox niet mogelijk. Wat is het punt waar men vastloopt?

[...]

Als je aangeeft dat de kennis wel bij Tweakers is, dan betekend het dus dat er geen gebruik van wordt gemaakt? Helpen jullie elkaar niet vooruit dan? Als die 'enorme bak kennis' er werkelijk is, dan waren de problemen toch ook gewoon al die tijd bekend? En dan kan men toch ook samen werken aan oplossingen?

Heb je bijvoorbeeld nu doorgegeven dat HWI hun voedingsreviews moet verbeteren zodat ze nuttig worden? Op het moment dat men dat gaat doen kan Tweakers ze bijvoorbeeld ook opnemen als bron in een BBG om maar wat te noemen. Hiermee creëer je gewoon extra pageviews en dus inkomsten. Nu wordt overal HWI of Tweakers gemeden als bron en is de bron altijd een externe site die niks oplevert voor DPG. Want als het nu gaat over voedingen, processors of videokaarten, de keuze hiervoor wordt altijd gebaseerd op externe reviews.

Neem bijvoorbeeld de volgende BBG NAS/Fileserver, de voeding die hier in komt zal hoogstwaarschijnlijk de pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2 worden door zijn zeer hoge rendement bij lage belasting. Vanaf 10W zit die al op een rendement van 70% en bij ongeveer 23W gaat die al naar 80%.

[Afbeelding]

Als we nu als bron HWI zouden nemen dan zou men denken dat de meest slechte keuze is gemaakt die mogelijk is.

[Afbeelding]

De volledige review wordt helaas ook gelinkt in het tabblad reviews: pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2 Zou dus beter zijn de reviews nu te verwijderen. Het doel is volgens mij altijd mensen goed informeren, daarvoor ben je volgens mij ook journalist geworden, nu wordt men vooral volledig op het verkeerde been gezet.
Ik geloof niet dat de HWI meting fout is, maar dat er anders belast wordt. Het is maar net hou je de 22,5 Watt verdeeld over de verschillende power rails.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
kdeboois schreef op zondag 21 juni 2020 @ 00:32:
[...]

Ik geloof niet dat de HWI meting fout is, maar dat er anders belast wordt. Het is maar net hou je de 22,5 Watt verdeeld over de verschillende power rails.
Daarvoor is het verschil veel te groot. Het kan wel wat je zegt, maar dan had je een klein verschil gehad en niet zo'n extreem groot verschil. Kijk trouwens ook eens naar de ripple metingen, ook daar klopt geen hout van. Dan hebben we het niet over een afwijking van 10%, maar over meer dan 300%. Zulke grote afwijkingen kun je alleen krijgen door iets goed verkeerd te doen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kdeboois
-The_Mask- schreef op zondag 21 juni 2020 @ 09:41:
[...]

Daarvoor is het verschil veel te groot. Het kan wel wat je zegt, maar dan had je een klein verschil gehad en niet zo'n extreem groot verschil. Kijk trouwens ook eens naar de ripple metingen, ook daar klopt geen hout van. Dan hebben we het niet over een afwijking van 10%, maar over meer dan 300%. Zulke grote afwijkingen kun je alleen krijgen door iets goed verkeerd te doen.
Volgens mij hebben we het al over de ripple metingen gehad van deze test.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Deze post is wat later dan gepland. Ik heb in de afgelopen 2 weken zo ongeveer 5 dagen gewerkt, waardoor er behoorlijk veel op mijn bord kwam in een korte periode. Komend weekend ga ik ook 2,5 week op vakantie, dus het kan zijn dat ik pas daarna aan een reactie toe kom, even een heads-up dus.

Op het gebied van componenten-tests zijn we voornamelijk bezig geweest met moederborden testen voor een review op HWI en het testen van SSD's op nieuwe systemen met (enkele) nieuwe benchmarks.

Ook hebben we de tinkerforge stroommeter in gebruik genomen, we zijn daar op dit moment wat tests mee aan het uitvoeren. Er komt in ieder geval heel toffe data uit, waar we zeker iets mee kunnen. Hopelijk kunnen we bij de volgende processor review daar al het een en ander van laten zien.

Dan nog de reacties op de posts van de afgelopen periode :
Frozen schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 14:12:
[...]

Ik denk en weet dat er een groot verschil is tussen technisch geschoold personeel en mensen die als hobby over of werk over tech schrijven.
Dat ben ik over het algemeen met je eens ja. Het is overigens niet alsof we helemaal geen personeel hebben wat dit soort zaken op school heeft geleerd. Feit is wel dat er op got een aantal mensen rondlopen die extreem veel kennis over dit onderwerp hebben, dus laten we daar vooral ons voordeel mee doen.
Redneckerz schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 19:55:
[...]

Ik zou hier graag van willen weten welke benchmarks hier de pineut zijn. Sommige games bieden secties die redelijk universeel nagedaan kunnen worden. Hoe staat het team hierin?
Zoals eerder gemeld hebben we hier dus al een snelle inventarisatie van gedaan, en daaruit bleek dat eigenlijk alleen de F1 benchmark en wellicht de metro benchmark hiervoor geschikt zijn. GTA V kan dit ook uitstekend, maar die testen we inmiddels niet meer in ons huidige protocol. Een alternatief zou dus inderdaad bijvoorbeeld een rondje in de game lopen zijn. Daar zitten ook weer nadelen aan, want tegenwoordig is elk rondje in zo'n game weer anders ( :+ )..

We gaan in ieder geval de komende weken eens uitgebreider kijken naar welke benchmarks we hier geschikt voor kunnen maken. Dit wilden we eigenlijk al eerder doen, maar bovengenoemde launches gooiden daarbij roet in het eten. Als ik hier meer over weet horen jullie dat natuurlijk direct.
  • Wat mij opvalt en wat ook gelijk als eerste opmerking wordt neergezet is dat de Ryzen 5 1600 niet is meegenomen. Ik ben van mening dat gezien CPU performance redelijk stagneert, je hiervoor bij reviews 3 vorige generaties mee zou kunnen nemen in je test. Voor Ryzen is dat dan makkelijk: Ryzen 1.x, 2.x, 3.x en anders de laatste AMD pre-Ryzen om de verschillen te zien. Oftewel: Wat nu al gebeurt, maar dan nog 1 generatie extra :P
  • Stroomverbruik. De idle test vind ik teveel natte vinger werk. Afwachten tot het systeem een stabiel verbruik geeft en daarna 5 minuten testen kan aan van alles onderhevig zijn, want wat is stabiel verbruik? En welke services draaien erdan? Want dat zal wel een verschil geven, lijkt mij. Hoe zien jullie dit voor je?
Wat betreft de Ryzen 1600 : die comment hebben wij inderdaad ook voorbij zien komen. Buiten het feit om dat we simpelweg niet alle processors mee kúnnen meenemen, anders kunnen we ze weer niet allemaal op hetzelfde platform met dezelfde windows update etc testen, was de afweging hier voornamelijk de tijd en relevantie. De 1600 was destijds natuurlijk budget-technisch gezien nog steeds een prima keus, maar de 2600 is een stuk relevanter vanwege de betere verkrijgbaarheid. Overigens hadden we de processor sowieso niet mee kunnen nemen die review, gezien de laatste processor voor deze review een paar uur voor de review online kwam is afgetest..
• De variatie van de geteste drivers. Dit vind ik zelfs meer dan goed omdat je per maand over een ''redelijke'' tijd laat zien wat de regressie is. Echter, fine-wine is wellicht meer een statement getekend aan meerdere jaren van driver updates. Als aanvulling zou je dus kunnen testen hoe de vroegste driver en de laatste driver die ondersteund worden presteren. Nvidia ondersteunt zijn kaarten wat langer, maar de oude HD 7800 series presteert veelal beter. Dat zou wellicht ook een boeiend artikel opleveren, iets wat Astennu's post ook lijkt te indiceren.
• Als aanvulling (of apart artikel) zou ik graag ook een vergelijking willen zien van driver regressie op oudere kaarten, om zo aan te tonen dat vendor a of b altijd meer of minder stagneert naarmate driver updates volgen. Dit volgt eigenlijk in het verlengde van punt 1.
Ik doe geen beloftes, maar dat zijn inderdaad zeker interessante punten. Eerdere comments hier haalden ook al aan dat de games zelf inmiddels natuurlijk ook veel aanpassingen doen die invloed hebben op de prestaties. Alhoewel het een hoop tijd zou kosten is het ook leuk om eens te kijken naar x aantal punten in tijd en op elk punt de recentste driver update met de recentste driver te testen.
Wat kan beter:
  • De Windows updates :) Het wordt in een reactie vermeld, maar eerlijk is eerlijk: Ook Windows updates (en vooral DirectX drivers!) kunnen erg verschillen. De ene .dll is de andere niet. Dit zou ik dan ook graag terug zien in eeniedere GPU test.
Deze snap ik niet helemaal.. Bedoel je het vermelden daarvan? Zoals in de comments ook al aangegeven zijn alle tests gedaan met exact hetzelfde systeem, in een tijdspanne van enkele weken. Er zit dus geen verschil in andere dingen dan de drivers.
Algemeen:
  • Persoonlijk vind ik dat als je voedingen toch wilt laten testen, dat je dan maar Douwe (The_Mask) in huurt op freelancer basis. Dat is nu eenmaal zijn ding en dat doet hij op een bepaalde manier, dus hoe jullie dat zouden doen en hoe jullie dat willen meten zal altijd onvoldoende zijn. Bewijs? Zie dit topic. :+ Daarom denk ik dat het vechten tegen een bierkaai is om dit maar inhouse te blijven doen. Moet Mask wel willen, natuurlijk, maar goed, dan kan je het verhaal voedingen wel consequenter presenteren in artikelen.
  • Over het algemeen zie ik wel een stijgende (verbeterende!) lijn, maar goed, ik heb nu twee artikels specifiek bekeken. Ik ben wel met @Frozen bijvoorbeeld eens dat voor specifieke scenario's er beter naar een echte specialist kan worden gezocht. Hoewel ik het begrijp dat je graag alles zelf wilt doen is het nadeel van het bedienen van een grote algemene gebruikersgroep ook dat je niet in alles een expert kan zijn. Een beetje zoals het bovenstaande punt, maar ik zie zeker geen kwaad in het inzetten van gast-schrijvers die expert zijn op een vakgebied waar Tweakers, met diens algemenere insteek, wellicht wat in te kort schiet.
Ik denk dat je hier een valide punt aanhaalt. Zoals eerder in deze post ook al gezegd, hier op het forum zitten mensen die zó veel weten over deze zaken dat het niet handig zou zijn om deze kennis te benutten. We doen dat op dit moment natuurlijk hier in dit topic voor de categorieën CPU's en GPU's, en we hebben dat recent in een los topic gedaan voor de Ender-3 V2. Hoe we dat in de toekomst het beste kunnen doen, in welke vorm en voor welke categorieën is de vraag. Ik denk ook niet dat dat iets is waar ik in dit topic even een beslissing over kan maken, daar zullen we een algemener plan voor moeten opstellen zodat we dat voor meer categorieën kunnen inzetten. Beantwoord dat jouw vraag ook @pino85 ?
-The_Mask- schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:20:
We hebben destijds zoals gezegd gekeken naar kant en klare oplossingen van bedrijven die geluidswerende boxen aanbieden. We hebben op kantoor geluidsmetingen op een breed scala aan frequenties gedaan, en dit ook in onze box gedaan om te meten in welke mate, en welke frequenties er gedempt worden door onze huidige box. We hebben destijds alleen maar digitaal contact gehad met de betreffende bedrijven, omdat we midden in de heftigste periode van het corona-tijdperk zaten. Zij hebben voor ons metingen verricht bij hen, op basis daarvan hebben wij geconcludeerd dat de ruimtes die zij aanboden niet genoeg demping boden voor onze doeleinden. Toen hebben wij besloten dat, alhoewel we graag een andere box willen, we dit even voor ons uit schoven omdat het dus niet zo makkelijk bleek om een box te vinden die voldeed aan onze eisen. Ook toen al schreef ik dat dat niet betekende dat we niet verder gaan kijken. We hopen de komende periode zelf eens langs verschillende bedrijven te kunnen gaan die deze units aanbieden om wat metingen te verrichten. Als dat niks wordt kunnen we ook nog kijken naar een custom-build variant, alhoewel ik gok dat dit meteen wel aardig in de papieren gaat lopen. We zijn dit dus zeker niet vergeten.
[...]
Volgens mij geef ik in hetzelfde stukje tekst ook aan dat er zaken zijn die zij niet weten, en dat we daar dus juist de community voor moeten inschakelen. Precies zoals we nu ook aan het doen zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nogmaals : de voedingenreviews bij HWI zijn hier niet aan de orde. Het zou heel mooi zijn als we uiteindelijk op Tweakers weer voedingen kunnen gaan reviewen, en we hebben ook al aangegeven dat we, als we dat gaan doen, dan eerst grondig naar de testprocedures zullen gaan kijken. De sites die je aanhaalt geven inderdaad een machtig mooie weergave van hoe het zou kunnen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben er helemaal voor om alles aan te pakken en zo goed mogelijk te maken, maar one thing at a time. We zijn nu al met een behoorlijk aantal projecten bezig denk ik. Laten we ons eerst focussen op de zaken die besproken zijn in dit topic, dan kunnen we daarna eens gaan kijken hoe en wat we gaan doen met voedingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pino85

pino85

Bedankt voor je reactie @Ch3cker 👍🏻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ch3cker schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:21:
Op het gebied van componenten-tests zijn we voornamelijk bezig geweest met moederborden testen voor een review op HWI en het testen van SSD's op nieuwe systemen met (enkele) nieuwe benchmarks.
Mooi dat ook aan de SSD reviews wordt gewerkt. Ik keek een week geleden namelijk nog even de laatste review door en dat was echt allemaal onbegrijpbare data.

reviews: Samsung 870 QVO - Massaopslag op herhaling

Niemand die volgens mij iets met deze data kan. Dit is een prima voorbeeld van de dingen die ik aangaf welke verbeterd moeten worden. Want als iemand nu naar de data kijkt snapt volgens mij letterlijk niemand wat die hiermee moet. Sterker nog denk dat de data hier er voor zorgt dat ze juist verkeerde keuzes gaan maken.

Als ik bijvoorbeeld een gamesysteem zou maken dan zou ik gaan kijken naar de gametraces. Daarin blijken twee budget NVMe SSD's meer dan dubbel zo snel te zijn dan de overige SSD's. De praktijk wijst echter uit dat het weinig uitmaakt welke SSD je neemt. Zo geld dat ook voor de andere tests. Je kunt ze gewoon niet vertalen naar praktijk situaties.

De eerst volgende SSD review wordt een review waar de nieuwe benchmarks in verwerkt zitten?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
reviews: Ryzen XT getest - Op zoek naar het verschil

@willemdemoor Volgens mij gaat dit niet goed hoor. Je hebt meer dan één nodig. Volgens de specs is de maximale stroom 20A. Daar kom je gemakkelijk overheen met veel CPU's.

Daarnaast is het allemaal nog zeer onduidelijk. Er wordt niet uitgelegd hoe er wordt getest. Waarom zo wordt getest. Etc. al dat wat hiervoor ook al een probleem was.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18-09 16:58

willemdemoor

Redacteur
Goed punt, ik ga dat in een aparte benchmarkpagina uitschrijven en toelichten.

En over de 20A per bricklet... dat kan idd wel een probleem worden bij hedt-platformen (inclusief de 3950X). We meten nu max 193W aan de 3900XT, da's al 16A. We hebben meerdere current/voltage bricklets, kijken of we die aan elkaar kunnen knopen in de software.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
willemdemoor schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:54:
We meten nu max 193W aan de 3900XT, da's al 16A.
Dat is wat de meter kan weergeven, maar kijk niet raar op dat je nu al over de 30A piek heen gaat. Zo snel is de meter alleen niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• willemdemoor

willemdemoor

Redacteur
Naja, we hebben 1ms interval, en we meten deze 16A...
en als dat ding dus idd een max stroom van 20A kan hebben, zal ie wel wegfikken als we daar met de helft overheen knallen :) Of Tinkerforge maakt ze wel heel robuust (en in dat geval hebben we ook geen probleem :P)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat is natuurlijk niet hoe het werkt. Voel maar eens hoe warm een gloeilamp wordt als je hem een fractie van een seconde aanzet en dat direct weer uit. Gemiddelde stroom is waar je naar moet kijken in dat geval.

Ik weet ook waar die wel geschikt voor is en waarvoor niet. De TinkerForce is niet geschikt is om de pieken te meten van CPU's en videokaarten. Daarvoor heb je een oscilloscoop nodig, daarmee zul je zien dat de pieken zoals gezegd veel hoger liggen. De reden dat ik deze TinkerForce adviseerde en niet een oscilloscoop is het doel. Voor dit doel is een TinkerForce veel beter.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• willemdemoor

willemdemoor

Redacteur
Dus alles is dik in orde, right :)
We gebruiken de TF, als ie doorbrandt hebben we reserve, en vooralsnog lijkt het te voldoen :)
Een scope is idd een beetje overkill voor dit soort dingen, en om eerlijk te zijn, als de transients zo idioot groot zijn dat alles doorfikt, dan hebben we grotere problemen, want dat branden de, wat, 16awg, kabeltjes ook vrrolijk door, en zit de voeding vonken te trekken. Het moederbord regelt maar dat er fatsoenlijk stroom wordt gevraagd, hoe spikey die cpu ook is :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rsnubje
  • Nu online

rsnubje

BDO: Rsnubje

-The_Mask- schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:56:
[...]

Dat is niet wat ik zei. Ook niet wat ik denk overigens.
Maar wat zeg je dan wel? Ben je blij dat we de TinkerForge gebruiken? Enige feedback die we nu hebben is dat je "testinformatie" mist en dat de TinkerForge maar tot 20A gaat, maar dat wisten we ook wel.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kdeboois
-The_Mask- schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:30:
Dat is natuurlijk niet hoe het werkt. Voel maar eens hoe warm een gloeilamp wordt als je hem een fractie van een seconde aanzet en dat direct weer uit. Gemiddelde stroom is waar je naar moet kijken in dat geval.

Ik weet ook waar die wel geschikt voor is en waarvoor niet. De TinkerForce is niet geschikt is om de pieken te meten van CPU's en videokaarten. Daarvoor heb je een oscilloscoop nodig, daarmee zul je zien dat de pieken zoals gezegd veel hoger liggen. De reden dat ik deze TinkerForce adviseerde en niet een oscilloscoop is het doel. Voor dit doel is een TinkerForce veel beter.
Die TF is te traag om dat soort pieken te meten.

Gewoon zoiets er tussen en op een scoop kijken.

De TF kan tot 100 Hz (10 ms) prima meten maar daarboven blijft er niets over. De noise die je ziet komt van de delta-sigma converter en niet van de CPU. Goede vermogens meting hoor je te doen met een simultaan bemonsterende sample & hold converter met SAR core.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Ik ga hier na mijn vakantie even uitgebreid op in, guys! Denk dat dit een goede eerste testcase was, nu is het zaak om te evalueren en eventuele verbetering door te voeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Deze post is wat later dan gepland. Ik heb in de afgelopen 2 weken zo ongeveer 5 dagen gewerkt, waardoor er behoorlijk veel op mijn bord kwam in een korte periode. Komend weekend ga ik ook 2,5 week op vakantie, dus het kan zijn dat ik pas daarna aan een reactie toe kom, even een heads-up dus.
Geheel in stijl reageer ik dan ongeveer 2 weken later zodat je op tijd kan terug reageren. :7
Zoals eerder gemeld hebben we hier dus al een snelle inventarisatie van gedaan, en daaruit bleek dat eigenlijk alleen de F1 benchmark en wellicht de metro benchmark hiervoor geschikt zijn. GTA V kan dit ook uitstekend, maar die testen we inmiddels niet meer in ons huidige protocol. Een alternatief zou dus inderdaad bijvoorbeeld een rondje in de game lopen zijn. Daar zitten ook weer nadelen aan, want tegenwoordig is elk rondje in zo'n game weer anders ( :+ )..

We gaan in ieder geval de komende weken eens uitgebreider kijken naar welke benchmarks we hier geschikt voor kunnen maken. Dit wilden we eigenlijk al eerder doen, maar bovengenoemde launches gooiden daarbij roet in het eten. Als ik hier meer over weet horen jullie dat natuurlijk direct.
Veel geteste games kennen een bepaalde ''stress sectie'' die je redelijk universeel kan bewandelen, zoals o.a bij Metro. Ik hoor dan ook graag meer hierover :)
Wat betreft de Ryzen 1600 : die comment hebben wij inderdaad ook voorbij zien komen. Buiten het feit om dat we simpelweg niet alle processors mee kúnnen meenemen, anders kunnen we ze weer niet allemaal op hetzelfde platform met dezelfde windows update etc testen, was de afweging hier voornamelijk de tijd en relevantie. De 1600 was destijds natuurlijk budget-technisch gezien nog steeds een prima keus, maar de 2600 is een stuk relevanter vanwege de betere verkrijgbaarheid. Overigens hadden we de processor sowieso niet mee kunnen nemen die review, gezien de laatste processor voor deze review een paar uur voor de review online kwam is afgetest..
Hoe zit dat dan met de oudere processoren? Die moet je immers dan oftewel al in huis hebben, of zijn die beter verkrijgbaar?
Ik doe geen beloftes, maar dat zijn inderdaad zeker interessante punten. Eerdere comments hier haalden ook al aan dat de games zelf inmiddels natuurlijk ook veel aanpassingen doen die invloed hebben op de prestaties. Alhoewel het een hoop tijd zou kosten is het ook leuk om eens te kijken naar x aantal punten in tijd en op elk punt de recentste driver update met de recentste driver te testen.
Ik lees hierin een mooi achtergrond artikel voor in de herfst of winter. ;)
Deze snap ik niet helemaal.. Bedoel je het vermelden daarvan? Zoals in de comments ook al aangegeven zijn alle tests gedaan met exact hetzelfde systeem, in een tijdspanne van enkele weken. Er zit dus geen verschil in andere dingen dan de drivers.
Klopt. En betreft de DX drivers bedoel ik dan de Nvidia/AMD drivers.
Ik denk dat je hier een valide punt aanhaalt. Zoals eerder in deze post ook al gezegd, hier op het forum zitten mensen die zó veel weten over deze zaken dat het niet handig zou zijn om deze kennis te benutten. We doen dat op dit moment natuurlijk hier in dit topic voor de categorieën CPU's en GPU's, en we hebben dat recent in een los topic gedaan voor de Ender-3 V2. Hoe we dat in de toekomst het beste kunnen doen, in welke vorm en voor welke categorieën is de vraag. Ik denk ook niet dat dat iets is waar ik in dit topic even een beslissing over kan maken, daar zullen we een algemener plan voor moeten opstellen zodat we dat voor meer categorieën kunnen inzetten. Beantwoord dat jouw vraag ook @pino85 ?
Helaas heeft Pino daar (publiekelijk in dit topic) zich niet over uitgesproken, maar als hiervoor een algemener plan vereist voor is (Een soort gast-bijdrage bij artikelen/reviews?) dan zou ik graag voorstellen om daar bij terugkomst een topic over te openen. Van jullie kant, wel te verstaan. :)

Zelf zou ik best wel iets willen schrijven over iets wat wel met Tweaken te maken heeft maar wellicht te ver verwijderd voor de Crew is om daar echt tijd in te steken (kosten/baten). Zoiets is geen nieuw idee immers en dan betrek je toch de community ermee en komen die gezichten ook wat vaker op de FP te zien.

Voor Mask zou dat dan makkelijk zijn: die kan dan de voeding reviews doen (als hij dat zou willen). Dan kan in ieder geval afgevangen worden dat daar geen aandacht aan besteed wordt vanuit Tweakers: Je laat het immers doen door degene die daar de meeste verstand van heeft. Want ik merk dat daar de schoen veel te veel wringt: Mask wilt het duidelijk op zijn manier doen, maar kan dat niet doorzetten naar Tweakers.Andersom kan Tweakers hier eigenlijk te weinig eigen mankracht op los laten, want andere dingen hebben meer prioriteit.

Dus dan zou ik het bij Mask zelf neer leggen. Geef hem een deel van het strand wat Tweakers Beach heet en laat hem maar zijn gang gaan. Het enige wat van jullie kant dan geregeld dient te worden is de discussie of je user-written reviews op de FP wilt krijgen (en dat zij daar toegang toe krijgen). Wel lijkt mij dat een meer haalbare kaart dan dat jullie zelf hier meer in gaan investeren, want zoals al eerder is aangegeven heeft dat domweg jullie prioriteit niet. Daar is niets mis mee, maar op deze manier pak je de voedingen toch mee. :)

• -The_Mask-
  • Niet online
We zitten weer op het punt van laten we maar niet meer reageren, misschien vergeet iedereen het dan, merk ik.

AMD Nieuwsdiscussie

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
-The_Mask- schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 00:29:
We zitten weer op het punt van laten we maar niet meer reageren, misschien vergeet iedereen het dan, merk ik.
Zeker niet, alleen zijn we met veel dingen tegelijk bezig, en is daar een update over tikken er even bij ingeschoten. Ik had in de planning staan om dat vandaag te doen, gezien we ook een digitale open dag hebben vandaag en ik dus sowieso met werk bezig zou zijn, en geen andere dingen hoef te regelen :)

Allereerst even een reactie op de Tinkerforge discussie die ontstond in mijn vakantie. Volgens mij is het punt wat een aantal van jullie maakten dat een analyse van het stroomverbruik maken door middel van de Tinkerforge stroommeter resultaten niet kan, omdat de resolutie van de meting daarvoor gewoonweg niet hoog genoeg is. Dat is natuurlijk een valide punt, vandaar ook dat we de TF meter alleen maar gebruiken om een gemiddeld stroomverbruik over een periode te meten. Ik kan me wel voorstellen dat de grafieken die in de betreffende review gebruikt werden het beeld gaven dat we toch probeerden het verbruik te analyseren, in plaats van alleen maar te gebruiken als gemiddeld verbruik. Dat is uiteraard een punt wat we mee nemen, dat zullen we in het vervolg anders aanpakken.

Overigens hadden we inderdaad zelf ook bedacht dat de TF meter niet voor alle processors voldoende capaciteit zou hebben. We hebben daarom inmiddels ook meerdere meters aangeschaft, om de load te verdelen. Voor de review waarin we de eerste metingen hebben gepresenteerd was dit echter geen probleem, alle processors bleven keurig binnen de marges.

Dan nog even wat reacties op het bericht van @Redneckerz , voordat ik een aantal algemenere updates zal geven.
Redneckerz schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:38:
Veel geteste games kennen een bepaalde ''stress sectie'' die je redelijk universeel kan bewandelen, zoals o.a bij Metro. Ik hoor dan ook graag meer hierover :)
We hebben inmiddels 16 games uitgebreid bekeken. Zoals gezegd zijn de games waarbij een ingebouwde benchmark te scripten is om een run van 10 minuten te doen beperkt. Vandaar dat we met een open blik alle games hebben gespeeld, en hebben bekeken of er stukken inzitten die makkelijk en reproduceerbaar (denk aan random enemies die je willen vermoorden..) te benchmarken zijn. Een aantal van die games zijn afgevallen omdat ze te oud (witcher 3) zijn, niet reproduceerbaar te testen vanwege de grote variatie in gameplay (Total War) zijn, omdat het een online game is (Anthem), omdat het te lastig is om zelf een stuk te rijden (Forza), of omdat de benchmark niet reproduceerbaar te krijgen is (BF-V en Gears Tactics). Er blijven een aantal games over, waaruit de volgende games onze voorkeur hebben : AC:O, Metro, F1 2020 en SotTR.

In Assassin's Creed Odyssey gebruiken we de Discovery Tour modus. Hierdoor is de benchmark enorm goed te reproduceren. We hebben gemeten dat onze videokaart er zo'n 4 minuten over deed om stabiel te worden qua clocks/temps. De benchmark duurt 10 minuten, ons voorstel is om van deze 10 minuten de laatste 5 minuten te meten.

Metro heeft een ingebouwde benchmark tool, die we ook kunnen loopen. De benchmark is zwaarder dan normale in-game actie, dus aan de absolute resultaten (fps, frametimes) kunnen we geen conclusies verbinden. Voor de onderlinge verschillen tussen videokaarten, waar we de benchmark voor willen gebruiken, is de benchmark gezien de zware load juist erg geschikt. In onze tests was de kaart na zo'n 3 minuten volledig stabiel. De benchmark zelf duurt zo'n 2 minuten. 5 runs waarvan we de laatste 3 gebruiken voor de meting lijkt ons de beste optie.

F1 2020 is ideaal om lang te benchmarken. Er kan een groot aantal rondes achter elkaar gereden worden, en is daardoor prima reproduceerbaar. Het duurt ongeveer 4 minuten om op stabiele waardes uit te komen. Op ons nieuwe benchmark circuit Zandvoort rijden we 15 rondes, waarvan we de laatste 10 meten.

Shadow of the Tomb Raider is een game met een ingebouwde benchmark. Helaas duurt deze benchmark met 3 minuten niet lang genoeg voor onze test. Het menu bij deze game wordt echter real-time gerendered. Na ongeveer 4 minuten zagen we daarom in het menu dezelfde stabiele temperaturen/clocks als je zou zien in game. We denken daarom dat dit goed genoeg is om deze benchmark alsnog in de suite op te kunnen nemen, met een wachttijd van 7 minuten in het menu tot het starten van de benchmark.

Goede alternatieven zijn nog Far Cry New Dawn, waar we een stuk rond kunnen lopen in een bosrijke omgeving zonder aangevallen te worden, en Project Cars 3. Die laatste is net uit, dus we moeten nog even kijken of dit echt een alternatief zou kunnen vormen. Als we uit gaan van de laatste paar project cars games mag dat echter geen probleem opleveren.
[...]

Hoe zit dat dan met de oudere processoren? Die moet je immers dan oftewel al in huis hebben, of zijn die beter verkrijgbaar?
Snap even niet wat je hier mee bedoelt.. :/
[...]

Klopt. En betreft de DX drivers bedoel ik dan de Nvidia/AMD drivers.
Check, goed punt om op te letten.
[...]

Helaas heeft Pino daar (publiekelijk in dit topic) zich niet over uitgesproken, maar als hiervoor een algemener plan vereist voor is (Een soort gast-bijdrage bij artikelen/reviews?) dan zou ik graag voorstellen om daar bij terugkomst een topic over te openen. Van jullie kant, wel te verstaan. :)

Zelf zou ik best wel iets willen schrijven over iets wat wel met Tweaken te maken heeft maar wellicht te ver verwijderd voor de Crew is om daar echt tijd in te steken (kosten/baten). Zoiets is geen nieuw idee immers en dan betrek je toch de community ermee en komen die gezichten ook wat vaker op de FP te zien.

Voor Mask zou dat dan makkelijk zijn: die kan dan de voeding reviews doen (als hij dat zou willen). Dan kan in ieder geval afgevangen worden dat daar geen aandacht aan besteed wordt vanuit Tweakers: Je laat het immers doen door degene die daar de meeste verstand van heeft. Want ik merk dat daar de schoen veel te veel wringt: Mask wilt het duidelijk op zijn manier doen, maar kan dat niet doorzetten naar Tweakers.Andersom kan Tweakers hier eigenlijk te weinig eigen mankracht op los laten, want andere dingen hebben meer prioriteit.

Dus dan zou ik het bij Mask zelf neer leggen. Geef hem een deel van het strand wat Tweakers Beach heet en laat hem maar zijn gang gaan. Het enige wat van jullie kant dan geregeld dient te worden is de discussie of je user-written reviews op de FP wilt krijgen (en dat zij daar toegang toe krijgen). Wel lijkt mij dat een meer haalbare kaart dan dat jullie zelf hier meer in gaan investeren, want zoals al eerder is aangegeven heeft dat domweg jullie prioriteit niet. Daar is niets mis mee, maar op deze manier pak je de voedingen toch mee. :)
Ik kan hier kort over zijn denk ik, we zijn echt met een enorme inhaalslag bezig als het komt op kennis inwinnen vanuit community / externen. Enerzijds via bijvoorbeeld dit topic, anderzijds via cursussen en onze actieve mods. Het liefst doen we dit in de toekomst ook op een gestructureerde manier zodat duidelijk is waar iedereen zijn input kan geven.

Nog wat updates van onze kant dan :

- We hebben voor de stroommetingen van videokaarten een pci-e riser gekocht, zodat we elk aspect van de power draw kunnen meten. Zoals gezegd hebben we ook extra TF spul gekocht om alles simultaan te kunnen meten.
- Met het aankomende nieuwe Nvidia spul in zicht leek het ons niet handig om nog te gaan testen met PCI 3.0 slots. We willen daarom over stappen naar AMD testsystemen, met een 3900XT en MSI Godlike moederborden. Dit is voor ons relatief goedkoop, gezien we al 2 moederborden hebben liggen, en ook al een CPU hebben liggen.
- Voor een volgende CPU review stappen we over naar een 'nieuw' protocol. Grootste verandering hierin is uiteraard de stroommeting. Ook schrappen we de Photoshop panorama benchmark vanwege de grote wisselvalligheid in de resultaten van deze benchmark. Uiteraard gaan we een volledig geupdate Win10 2004 gebruiken. We zijn nog op zoek naar nieuwe benchmarks, ideeën zijn welkom!

Ik had een lijstje voorbereid met alle dingen die ik wilde noemen, maar mijn PC crashte voordat ik dit op had geslagen :+ . Mochten er nog andere zaken zijn die me te binnen schieten zal ik of deze post nog even updaten (als er nog niemand heeft gereageerd), of een kleine toevoeging doen dmv een extra post.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

-The_Mask- schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 00:29:
We zitten weer op het punt van laten we weer een negatieve herinnering de deur uit doen, wellicht dat dit bijdraagt aan de discussie, merk ik. :+

Als de wereld simpel was zou dat inderdaad het geval zijn. Helaas is de wereld niet simpel.

Nou ja, je hebt wel reactie gekregen, dus het werkt in die zin.
Ch3cker schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:39:

Dan nog even wat reacties op het bericht van @Redneckerz , voordat ik een aantal algemenere updates zal geven.

We hebben inmiddels 16 games uitgebreid bekeken. Zoals gezegd zijn de games waarbij een ingebouwde benchmark te scripten is om een run van 10 minuten te doen beperkt. Vandaar dat we met een open blik alle games hebben gespeeld, en hebben bekeken of er stukken inzitten die makkelijk en reproduceerbaar (denk aan random enemies die je willen vermoorden..) te benchmarken zijn. Een aantal van die games zijn afgevallen omdat ze te oud (witcher 3) zijn, niet reproduceerbaar te testen vanwege de grote variatie in gameplay (Total War) zijn, omdat het een online game is (Anthem), omdat het te lastig is om zelf een stuk te rijden (Forza), of omdat de benchmark niet reproduceerbaar te krijgen is (BF-V en Gears Tactics). Er blijven een aantal games over, waaruit de volgende games onze voorkeur hebben : AC:O, Metro, F1 2020 en SotTR.
Ik begrijp hier dan ook uit dat vooral gekeken naar titels met een benchmark modus (zoveel mogelijk). Gezien je aangeeft eerst een wachtperiode te introduceren voordat je de werkelijke test doet heb ik hier dan voor nu niets meer aan toe te voegen.

EDIT: Oh wacht, toch wel:
- Nu raytracing steeds meer gemeengoed begint te worden, zien jullie mogelijk heden om de performance hiervan apart te meten? Dit lijkt mij vooral van toepassing te gaan worden wanneer AMD zijn eigen RT kaarten introduceert.
- Met de nieuwe consoles wordt er gebruik gemaakt van custom SSD's en custom audio. Hoe zien jullie het in jullie review protocol om equivalente PC onderdelen te testen wanneer de tijd daar is?
Snap even niet wat je hier mee bedoelt.. :/
Je geeft aan dat je de oudere processoren niet mee kan nemen in de test. Heb je deze dan nog in huis, of zijn deze niet meer verkrijgbaar (excuses voor de typo)?
Ik kan hier kort over zijn denk ik, we zijn echt met een enorme inhaalslag bezig als het komt op kennis inwinnen vanuit community / externen. Enerzijds via bijvoorbeeld dit topic, anderzijds via cursussen en onze actieve mods. Het liefst doen we dit in de toekomst ook op een gestructureerde manier zodat duidelijk is waar iedereen zijn input kan geven.
Hier hoor ik graag iets concreets. In de toekomst - Wanneer hebben we het dan over? Ik hoop dat je begrijpt waarom ik juist deze vraag stel gezien de levensduur van niet alleen dit topic, maar ook eerdere topics.

Wat ik heb voorgesteld lijkt mij namelijk zeker niet onmogelijk om te overwegen: De expertise is er immers, de infrastructuur voor dergelijke items is er ook. Het is dus vooral de vraag:

- Wie je waar voor kiest.
- Wat Tweakers zelf wil.

Hoe staat bijvoorbeeld @WoutF op dit moment in deze discussie? Hij heeft immers wat reacties bijgedragen, heeft vervolgens jou (neem ik aan) aangesteld voor de behandeling, maar wat is zijn kijk op de tot dusverre geleverde feedback?
Ik had een lijstje voorbereid met alle dingen die ik wilde noemen, maar mijn PC crashte voordat ik dit op had geslagen :+ . Mochten er nog andere zaken zijn die me te binnen schieten zal ik of deze post nog even updaten (als er nog niemand heeft gereageerd), of een kleine toevoeging doen dmv een extra post.
Ik wacht het af :)

Dank voor de update Ch3cker! (y)

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de echte techliefhebber

In hoeverre beinvloedt dit ten postieve de feedback die tot nu toe is gegeven, @Ch3cker ?

EDIT:
Volgens @arnoudwokke wordt dit de nieuwe verdeling:
Tweakers:
Nieuws
Langere artikelen
Achtergrondartikelen (zoals nieuwe chipsets, nieuwe smartphoneprocessors, zeker ook 5G-artikelen)
Reviews
BBG's
Video's (de traditionele Tweakers-video's, maar ook een aangepaste versie van HardwareInfoTV)
Forum
Pricewatch + gebruikersreviews (hier verandert niets aan, behalve dat de koopgidsen voor mainstream bezoekers weg zijn)

Hardware info:
Prijsvergelijker
Dagelijkse productnieuws
Verwijzingen naar reviews op andere sites

Op korte termijn zul je denk ik zien dat we artikelen, video's en podcasts maken over onderwerpen die we tot op heden niet of niet echt diepgravend behandelden op Tweakers: denk aan uitgebreide verhalen over moederborden en monitoren.

Op de langere termijn verandert er nog meer. Om het maar op mijzelf te betrekken: omdat ik veel minder smartphones hoef te reviewen, heb ik meer tijd voor achtergrondverhalen (zit het nodige aan te komen over 5g bijvoorbeeld) en ik heb de voorbereiding en editing van de podcast op me genomen (Wout blijft hosten, maar de rest doe ik nu).
Waarbij de Tweakers reviews worden ingevuld door wat nu de HWI crew is.

[Voor 67% gewijzigd door Redneckerz op 01-09-2020 12:10. Reden: Uitbreiding.]

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja het kwartje is volgens mij gevallen. Nu is hét moment op het écht goed te doen.

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
En reviews: Nvidia GeForce RTX 3070, 3080 & 3090 Preview is dus precies één van de vele dingen waar we jaren om hebben gesmeekt. Mooi dat nu eindelijk de eerste stap is gezet. d:)b

AMD Nieuwsdiscussie

• pino85

pino85

-The_Mask- schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:14:
Ja het kwartje is volgens mij gevallen. Nu is hét moment op het écht goed te doen.
Ik hoop het ook, al geven overnames niet direct resultaat als in diepgaander en kwalitatieve verbeteringen mee. Zie overname Tweakers door de Persgroep.
Echter men geeft wederom aan nu gaan we daar echt op in zetten, hopelijk lukt het nu wel.
Ik geef ze het voordeel van de twijfel.
-The_Mask- schreef op woensdag 2 september 2020 @ 00:16:
En reviews: Nvidia GeForce RTX 3070, 3080 & 3090 Preview is dus precies één van de vele dingen waar we jaren om hebben gesmeekt. Mooi dat nu eindelijk de eerste stap is gezet. d:)b
Exact, dat is dan zeker positief.

[Voor 32% gewijzigd door pino85 op 02-09-2020 01:57]

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19-09 17:24

PcDealer

HP ftw \o/

-The_Mask- schreef op woensdag 2 september 2020 @ 00:16:
Waar ben je nu precies blij om?

LinkedIn WoT Cash Converter

• -The_Mask-
  • Niet online
Er is een duidelijk verschil te zien. Het artikel is zeer snel geschreven na de launchvideo van nVidia. Daarnaast legt men dingen uit, analyseert men een aantal dingen en geeft men zijn mening er over. Dat is dingen die wat mij betreft horen in een fatsoenlijk artikel.

Je kunt namelijk ook een persbericht vertalen en vervolgens niks uitleggen. En de fouten van zo'n persbericht ook lekker één op één overnemen. Dat werd regelmatig gedaan, maar daar heb je als lezer niks aan. Daarvoor wordt je volgens mij ook niet journalist.

AMD Nieuwsdiscussie

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

-The_Mask- schreef op woensdag 2 september 2020 @ 08:42:
Er is een duidelijk verschil te zien. Het artikel is zeer snel geschreven na de launchvideo van nVidia. Daarnaast legt men dingen uit, analyseert men een aantal dingen en geeft men zijn mening er over. Dat is dingen die wat mij betreft horen in een fatsoenlijk artikel.
Hoogstwaarschijnlijk omdat Nvidia de kaart al heeft laten uittesten door verschillende pers redacties. Digital Foundry heeft zelfs een video met data en vond plaats eind augustus, dus de preview kan allang van ''tevoren'' geschreven zijn.

Maar dat principe was niet bekend bij je?

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Redneckerz schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:06:
[...]

Ik begrijp hier dan ook uit dat vooral gekeken naar titels met een benchmark modus (zoveel mogelijk). Gezien je aangeeft eerst een wachtperiode te introduceren voordat je de werkelijke test doet heb ik hier dan voor nu niets meer aan toe te voegen.
Ja, dat heeft uiteraard wel de voorkeur, omdat dit minder kans op variatie in de benchmark geeft. We hebben ons echter niet blind gestaard op een ingebouwde benchmark, zolang de game consistent te benchen is zou het een kandidaat kunnen zijn.
EDIT: Oh wacht, toch wel:
- Nu raytracing steeds meer gemeengoed begint te worden, zien jullie mogelijk heden om de performance hiervan apart te meten? Dit lijkt mij vooral van toepassing te gaan worden wanneer AMD zijn eigen RT kaarten introduceert.
We hebben onze 3d-chip testsuite ook iets aangepast, ik zal daar morgen even het overzicht van posten zodat jullie daar ook even naar kunnen kijken. Er zitten in ieder geval ook titels in die gebruik maken van RTX.
- Met de nieuwe consoles wordt er gebruik gemaakt van custom SSD's en custom audio. Hoe zien jullie het in jullie review protocol om equivalente PC onderdelen te testen wanneer de tijd daar is?
Je bedoelt een soort vergelijking tussen een console en een PC met bijv hetzelfde spel? Lijkt me wel een leuk idee, maar ik denk wel dat zoiets nooit helemaal eerlijk is. Los van de veel optimalere benutting van hardware (dat is juist wat je wilt testen met zo'n vergelijking lijkt me), kan de game wel degelijk andere grafische kwaliteit beiden op verschillende platforms.
[...]

Je geeft aan dat je de oudere processoren niet mee kan nemen in de test. Heb je deze dan nog in huis, of zijn deze niet meer verkrijgbaar (excuses voor de typo)?
Wij zelf hebben die processors vaak wel in huis, maar wat ik bedoelde was dat als iemand op basis van onze review een aankoop overweegt, heeft hij er niks aan als wij een processor meenemen die niet meer te koop is.
[...]

Hier hoor ik graag iets concreets. In de toekomst - Wanneer hebben we het dan over? Ik hoop dat je begrijpt waarom ik juist deze vraag stel gezien de levensduur van niet alleen dit topic, maar ook eerdere topics.

Wat ik heb voorgesteld lijkt mij namelijk zeker niet onmogelijk om te overwegen: De expertise is er immers, de infrastructuur voor dergelijke items is er ook. Het is dus vooral de vraag:

- Wie je waar voor kiest.
- Wat Tweakers zelf wil.

Hoe staat bijvoorbeeld @WoutF op dit moment in deze discussie? Hij heeft immers wat reacties bijgedragen, heeft vervolgens jou (neem ik aan) aangesteld voor de behandeling, maar wat is zijn kijk op de tot dusverre geleverde feedback?

[...]

Ik wacht het af :)

Dank voor de update Ch3cker! (y)
Ik pak je volgende post er ook meteen even bij :
Redneckerz schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:51:
plan: Tweakers en Hardware Info bundelen krachten, voor de echte techliefhebber

In hoeverre beinvloedt dit ten postieve de feedback die tot nu toe is gegeven, @Ch3cker ?

EDIT:
Volgens @arnoudwokke wordt dit de nieuwe verdeling:

[...]

Waarbij de Tweakers reviews worden ingevuld door wat nu de HWI crew is.
Dit heeft namelijk allemaal wel een beetje met elkaar te maken.Kort gezegd beïnvloed het dit natuurlijk enorm. We zijn de afgelopen maanden hier achter de schermen al druk mee bezig geweest. We willen echt tijd stoppen in het uitbreiden van de core-reviews hier op Tweakers, en tegelijkertijd de kwaliteit een impuls geven door dit met meer mankracht te gaan doen. De HWI-redactie schreef voor een groot gedeelte over componenten, dus was het inderdaad het meest logisch om die mensen ook bij Tweakers deze productgroepen te laten invullen. @Tomas Hochstenbach en @Trygve zijn samen verantwoordelijk voor de categorieën videokaarten (/3d chips) en processors.

Op de achtergrond zijn zij overigens al vanaf het begin van mijn bemoeienis in dit topic betrokken bij de veranderingen die we hebben doorgevoerd, dus voor hen is dat ook allemaal geen nieuwe kost.

Dat gezegd hebbende maakte deze veranderingen dat het wel wat lastig was om een vaste vorm te vinden waarin de community betrokken kon worden bij het tot stand komen, controleren en verifiëren van testprocedures. Tot nu toe hebben we hier aan geprobeerd te werken via verschillende kanalen. Een voorbeeld daarvan is dit topic, maar ik heb in de afgelopen weken bijvoorbeeld ook veel contact gehad met een van onze mods. Ook hebben we enkele artikelen/reviews gemaakt met input vanuit de community, zoals ook door Wout benoemd.

Om de dialoog structureel aan te kunnen gaan over dit soort zaken moet er een duidelijke plek komen om mee te kunnen denken. We zijn op dit moment bezig om de verschillende opties daarvoor te verkennen, en uiteraard laat ik het weten als we daar een definitieve knoop over hebben doorgehakt.

Goed om te lezen dat de eerste feedback op de artikelen positief is. Maar laat het ook vooral horen als er dingen beter kunnen, dat is tenslotte waar we weer van kunnen leren. Neem bijvoorbeeld de moederborden roundup. We zijn hier de afgelopen maand druk mee geweest, maar doordat nog niet bekend was dat we deze categorie weer zouden gaan doen op Tweakers, had ik niet de mogelijkheid om hier bijvoorbeeld om jullie mening te vragen. We zijn dan ook benieuwd wat jullie er van vinden :)

Overigens is de RTX preview wel degelijk gisteravond door Reinoud en Tomas geschreven. Alhoewel een deel natuurlijk wel enigszins voor te bereiden was aan de hand van geruchten, moesten wij het ook doen met de stream en daarna de persberichten van Nvidia.

• PcDealer
  • Laatst online: 19-09 17:24

PcDealer

HP ftw \o/

Redneckerz schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:36:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk omdat Nvidia de kaart al heeft laten uittesten door verschillende een pers redacties. Digital Foundry heeft zelfs een video met data en vond plaats eind augustus, dus de preview kan allang van ''tevoren'' geschreven zijn.
Als je het artikel helemaal had gelezen zou je niet tot die conclusie komen. Te meer omdat de redactie zelf schrijft o.a.:
Gelukkig ligt de eerste GeForce RTX 3000-videokaart al op 17 september in de winkels en is het dus niet al te lang wachten op alle details én natuurlijk uitgebreide, onafhankelijke benchmarks - maar dat betekent natuurlijk niet dat we jullie weerhouden van onze voorlopige analyse.
De eerste GeForce RTX 3000-videokaarten zijn inmiddels onderweg naar ons testlab, waar we ze uiteraard zullen onderwerpen aan onze eigen onafhankelijke benchmarks.

LinkedIn WoT Cash Converter

• WoutF
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Redneckerz schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:06:

Ik heb even gewacht met reageren omdat er zoals jullie zien nogal wat in de pijplijn zat en het praat makkelijker nu dat bij iedereen bekend is. Zoals je zelf al opmerkte heb ik mijzelf wat teruggetrokken uit dit topic, omdat het veel beter werkt als iemand als @Ch3cker hier reageert, of andere testlabbers of redacteuren. Dit zijn hier immers dagelijks mee bezig.

Ik vind de feedback van de laatste maanden erg waardevol. En zoals Ch3cker ook in de updates uitlegt zijn er de laatste maanden veel wijzigingen doorgevoerd op basis van die feedback en zijn we op dit moment ook bezig met de uitwerking van een aantal zaken, waaronder games voor cpu-benchmarks. Dank daarvoor d:)b

Met betrekking tot je suggestie over reviewwerk 'uitbesteden' aan communityleden, daar zijn geen plannen voor. Zeker niet nu we de reviewredactie fors vergroot hebben, gecombineerd met een vernieuwde focus op o.a componenten.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WoutF schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:21:
Ik vind de feedback van de laatste maanden erg waardevol. En zoals Ch3cker ook in de updates uitlegt zijn er de laatste maanden veel wijzigingen doorgevoerd op basis van die feedback en zijn we op dit moment ook bezig met de uitwerking van een aantal zaken, waaronder games voor cpu-benchmarks. Dank daarvoor d:)b
Dank voor de reactie, dit verduidelijkt het een en ander. Ik denk alleen wel dat het best enorm helpen zou als het wat minder 'smokes and mirrors' was, zo komt dit stukje in elk geval op mij over.

Je hebt het erover dat veel 'wijzigingen zijn doorgevoerd op basis van die feedback'. Nu heb ik al even niet meegelezen of gereageerd in dit topic, maar ik denk wel dat het fijn zou zijn om even aan te geven wat dan zoal gewijzigd is. Niet om jullie te controleren, maar om te zien of de aanpassing aansluit op de feedback, als soort recap / samenvatting / bevestiging dus en eventueel wat puntjes op de I qua feedback gegeven kan worden.

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
CH4OS schreef op donderdag 3 september 2020 @ 11:13:
[...]
Dank voor de reactie, dit verduidelijkt het een en ander. Ik denk alleen wel dat het best enorm helpen zou als het wat minder 'smokes and mirrors' was, zo komt dit stukje in elk geval op mij over.

Je hebt het erover dat veel 'wijzigingen zijn doorgevoerd op basis van die feedback'. Nu heb ik al even niet meegelezen of gereageerd in dit topic, maar ik denk wel dat het fijn zou zijn om even aan te geven wat dan zoal gewijzigd is. Niet om jullie te controleren, maar om te zien of de aanpassing aansluit op de feedback, als soort recap / samenvatting / bevestiging dus en eventueel wat puntjes op de I qua feedback gegeven kan worden.
Ik heb op alle onderwerpen een duidelijk en uitgebreid antwoord gegeven in dit topic, en vervolgens op vervolgvragen ook antwoord gegeven. Er zijn een aantal onderwerpen waar we nog steeds mee bezig zijn, zoals bijvoorbeeld een nieuwe, grotere, geluidsdichte box / kamer. Ook zijn we nog bezig om de stroommetingen verder te professionaliseren, alhoewel we daar wel al aardig op weg zijn.

Denk dat er drie belangrijke punten uit alle feedback naar voren kwam, los van de overige kleine punten :
  • Gebruik voor alle geteste producten in een review dezelfde driver / software
  • Meer en diepgaandere omschrijving van onze testopstellingen, meer uitleg
  • Testen naar relevant nut, dus meer kijken naar het specifieke doel van het product wat getest wordt
Deze punten hebben we allemaal geprobeerd mee te nemen, en als het goed is heb je daar ook al de eerste resultaten van kunnen zien in reviews. De hierboven genoemde punten zijn echt een korte samenvatting van de wat algemenere zaken, maar er zijn ook veel kleinere dingen veranderd. Denk daarbij aan het toevoegen van een warmtetest aan het CPU testprotocol, implementeren van 0.1% lows in videokaartprotocol, andere stroommeters voor componenten, en dan mis ik er vast nog een paar.

Edit : Ik zou vandaag ook nog even het overzicht van games voor de RTX launch posten, die houden jullie even van me tegoed. Morgenochtend zal ik dit delen!

[Voor 3% gewijzigd door Ch3cker op 03-09-2020 22:45]

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Ch3cker Bedankt voor de samenvatting! Top om te zien dat deze stappen gezet zijn! :) Super fijn! Ik kijk uit naar de review van de RTX 3000 serie, de preview was, zoals reeds aangegeven, ook al een fijne om te lezen!

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

PcDealer schreef op donderdag 3 september 2020 @ 00:52:
[...]

Als je het artikel helemaal had gelezen zou je niet tot die conclusie komen. Te meer omdat de redactie zelf schrijft o.a.:

[...]

[...]
Uittesten, previewen, het is om het even. :)

Waarom trouwens 1 pers redactie? Er zijn meerdere sites die hier mee bezig zijn geweest.

@Ch3cker /@WoutF ik kom op jullie uitgebreide reactie spoedig terug, waarvoor alvast dank!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gaat Tweakers nu dan ook echt goede stukken over voedingen schrijven, als aller eerste Nederlandse site?

AMD Nieuwsdiscussie

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Op dit moment is dit onze selectie voor de games voor de 3d-chip launch :

We hebben op dit moment wat problemen met RDR2 op DX12, dus we kijken even hoe en of we dat op kunnen lossen. De textures in de benchmarks worden nauwelijks ingeladen, waardoor er basically gewoon 1 grote mist is, in plaats van een benchmark.. Op Vulkan werkt het allemaal prima, dus wellicht dat we daar naar overstappen.

Metro en Control draaien we overigens met én zonder RTX op de RTX kaarten.

[Voor 10% gewijzigd door Ch3cker op 04-09-2020 12:18]

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Ch3cker
Thanks. In deze lijst zit helaas niet de Frostbite engine van EA. Zou het daarom een goede aanvulling vinden als bij voorkeur Battlefield V zou worden meegenomen.

[Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 04-09-2020 12:17]

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair AX760 |

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Help!!!! schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:16:
@Ch3cker
Thanks. In deze lijst zit helaas niet de Frostbite engine van EA. Zou het daarom een goede aanvulling vinden als bij voorkeur Battlefield V zou worden meegenomen.
Battlefield V hebben we een tijd in onze benchmarksuite gehad, maar deze game produceert enorm wisselende resultaten. Daardoor is het eigenlijk niet verantwoord om die game op te nemen in de suite, en hebben we hem er voor deze launch dan ook uitgehaald.

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ok thx. Dat heb ik idd wel vaker gehoord. Wel jammer.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair AX760 |

• pino85

pino85

Ch3cker schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:21:
[...]

Battlefield V hebben we een tijd in onze benchmarksuite gehad, maar deze game produceert enorm wisselende resultaten. Daardoor is het eigenlijk niet verantwoord om die game op te nemen in de suite, en hebben we hem er voor deze launch dan ook uitgehaald.

Edit:

Ik stuur je een pm, dit gaat anders te offtopic.

[Voor 59% gewijzigd door pino85 op 04-09-2020 20:53]

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Zoals beloofd:
Ch3cker schreef op woensdag 2 september 2020 @ 22:29:
[...]

Ja, dat heeft uiteraard wel de voorkeur, omdat dit minder kans op variatie in de benchmark geeft. We hebben ons echter niet blind gestaard op een ingebouwde benchmark, zolang de game consistent te benchen is zou het een kandidaat kunnen zijn.
Dan is dat bij deze aangekaart :) Dank hiervoor.
We hebben onze 3d-chip testsuite ook iets aangepast, ik zal daar morgen even het overzicht van posten zodat jullie daar ook even naar kunnen kijken. Er zitten in ieder geval ook titels in die gebruik maken van RTX.
Lijstje gezien en daar zitten inderdaad netjes de standaard RTX benches bij. Als er eind dit jaar de nieuwe AMD's uitkomen met RT mogelijkheid, gaan jullie dan RTX performance in een aparte alinea zetten in een review?
Je bedoelt een soort vergelijking tussen een console en een PC met bijv hetzelfde spel? Lijkt me wel een leuk idee, maar ik denk wel dat zoiets nooit helemaal eerlijk is. Los van de veel optimalere benutting van hardware (dat is juist wat je wilt testen met zo'n vergelijking lijkt me), kan de game wel degelijk andere grafische kwaliteit beiden op verschillende platforms.
Ik ga ervanuit dat na de release van de nieuwe consoles, PC fabrikanten graag de technologie ook zouden willen hebben. Dat lijkt mij wel een leuke test als deze beschikbaar worden.

Een ander idee is bij aanvang van release de SSD's van de next-gen consoles te vergelijken met het beste wat de PC's te bieden heeft, om zo na te gaan wat de verschillen zijn in prijs, performance, etcetera.
Wij zelf hebben die processors vaak wel in huis, maar wat ik bedoelde was dat als iemand op basis van onze review een aankoop overweegt, heeft hij er niks aan als wij een processor meenemen die niet meer te koop is.
Nee, maar dat iemand heeft wellicht een dergelijke processor zelf in huis en wilt graag zijn upgrade pad zien, alsmede bekijken hoe zijn huidige processor op dat moment nog presteert. Zo bedoelde ik het meer :)
Dit heeft namelijk allemaal wel een beetje met elkaar te maken.Kort gezegd beïnvloed het dit natuurlijk enorm. We zijn de afgelopen maanden hier achter de schermen al druk mee bezig geweest. We willen echt tijd stoppen in het uitbreiden van de core-reviews hier op Tweakers, en tegelijkertijd de kwaliteit een impuls geven door dit met meer mankracht te gaan doen.
Ergens snap ik wel dat dit ''under wraps'' is gehouden terwijl dit topic doorjakkerde. Aangezien het speelveld in zijn geheel gaat veranderen met HWI-power over de vloer, lijkt het mij niet meer dan logisch om de eerste reviews nieuwe stijl af te wachten.

Betreffende de dialoog zou een centraal thematopic (Feedback reviews: Hardware/Gaming/Software) wellicht een idee kunnen zijn, of zelfs een apart thema forum met Feedback topics over specifieke onderwerpen. Aangezien wat tweakers test redelijk uniform is, zou zoiets wel mogelijk kunnen zijn. Daarbij zou een dergelijk topic zeker aangestuurd moeten worden door een Feedback-tussenpersoon zoals jezelf :) Daarbij wil ik zeker een pluim geven voor je interactie in dit topic, de hoor/wederhoor interactie is m.i. sterk verbeterd en wellicht is het een idee om dit vaker zo te doen _/-\o_
WoutF schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:21:
[...]
Met betrekking tot je suggestie over reviewwerk 'uitbesteden' aan communityleden, daar zijn geen plannen voor. Zeker niet nu we de reviewredactie fors vergroot hebben, gecombineerd met een vernieuwde focus op o.a componenten.
Gaat de nieuwe crew met HWI-power dan ook aandacht besteden aan onderwerpen waar Tweakers voorheen minder tot geen aandacht aan gaf, zoals voedingen? Want daar zou dan best aanvullende expertise/advies op ingewonnen kunnen worden. :)

[Voor 7% gewijzigd door Redneckerz op 13-09-2020 20:58]

• WoutF
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Redneckerz schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:56:

Gaat de nieuwe crew met HWI-power dan ook aandacht besteden aan onderwerpen waar Tweakers voorheen minder tot geen aandacht aan gaf, zoals voedingen? Want daar zou dan best aanvullende expertise/advies op ingewonnen kunnen worden. :)
Ja, die intentie is er :) Voor het lange antwoord mention ik @Eric van Ballegoie even, hij is sinds 1 september reviewcoórdinator en kan je meer vertellen :)

• Eric van Ballegoie
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17-09 21:25

Eric van Ballegoie

Reviewcoördinator
Redneckerz schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:56:

Zoals Wout al schreef, voedingen staan zeker op de radar. We hebben een lijst gemaakt van productgroepen waar we aandacht aan willen besteden, op basis van wat zowel op Tweakers als HWI goed gelezen werd, welke categorieën populair zijn in de Pricewatch en waarvan bezoekers zelf in onderzoeken hebben aangegeven dat ze het interessant vinden. Daaruit kwam naar voren dat hoewel voedingen niet zo populair is als andere soorten componenten, er wel interesse voor is. Daar gaan we dus ook mee aan de slag.

Ik zeg daar opzettelijk nog geen harde datum bij, want we willen zoals je zelf ook aangeeft het testprotocol dan goed onder de loep nemen. Daar zijn we nu nog niet actief mee bezig, want we zijn op dit moment al druk bezig met de herziening van enkele testprotocollen (zoals bijvoorbeeld cpu's en gpu's, maar we werken ook aan een compleet nieuwe router/wifi-test en daar gaat momenteel flink tijd van het testlab in zitten).

Voedingen is voor ons overigens een lastige productgroep, daar kunnen we heel open over zijn. We hebben daar in het verleden - zowel hier op Tweakers als bij HWI - met een aantal van jullie ook meermaals over van gedachten gewisseld. Het 'lastige' zit hem daarbij in de tijdsinvestering die wij kunnen doen per product, wat we binnen die tijd kunnen testen (en wat dus ook niet) en hoe we dat laten aansluiten bij de wensen van de community.
Op dit moment zijn we zoals gezegd bezig met een aantal andere productgroepen, als we de testprocedure voor voedingen tegen het licht gaan houden zullen we zeker om jullie input vragen voordat we knopen doorhakken.

• pino85

pino85

@Ch3cker Kudo's voor de 3080 review, hoe jullie dit samen hebben aangepakt is echt in mijn ogen wat mensen zo lang als het topic loopt wilden zien.
Voor mij is hij zeer uitgebreid en kwalitatief zeker op niveau,Tweakers waardig. Laat dit de nieuwe standaard worden 👍.

En @Eric van Ballegoie , mbt voedingen reviews, stuur @-The_Mask- nog eens een bericht , nu er meer capaciteit is en duidelijk is dat de kwaliteit omhoog gaat kan hij ondanks eerdere sceptische opstelling doch goedbedoeld echt veel kennis toevoegen op dit specifieke vlak. Ik hoop dat jullie met deze nieuwe start daar nog eens een keer samen voor gaan zitten. Niet alles zal haalbaar zijn natuurlijk, maar gezien de huidige reviews is het beeld wel dat er nu meer kan en haalbaar is.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

WoutF schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:11:
[...]

Ja, die intentie is er :) Voor het lange antwoord mention ik @Eric van Ballegoie even, hij is sinds 1 september reviewcoórdinator en kan je meer vertellen :)
Helemaal leuk, thanks!
Eric van Ballegoie schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:20:
[...]

Zoals Wout al schreef, voedingen staan zeker op de radar. We hebben een lijst gemaakt van productgroepen waar we aandacht aan willen besteden, op basis van wat zowel op Tweakers als HWI goed gelezen werd, welke categorieën populair zijn in de Pricewatch en waarvan bezoekers zelf in onderzoeken hebben aangegeven dat ze het interessant vinden. Daaruit kwam naar voren dat hoewel voedingen niet zo populair is als andere soorten componenten, er wel interesse voor is. Daar gaan we dus ook mee aan de slag.
Een zeker persoon @-The_Mask- zal hier wel blij mee zijn dat dit eindelijk onder de aandacht gaat komen _/-\o_ Betrek hem svp erbij als de eerste tests/protocollen zijn geweest, gezien zijn expertise is daar zeker wel een stukje aanvullend detail in toe te voegen :)

Top om te lezen in het algemeen. Natuurlijk, eerst resultaten, maar ik kan hier niet anders dan tevreden mee zijn. :)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True