Het volgende kan als negatief ervaren worden, dan zij dat zo, maar hou wel in het achterhoofd dat ik wel het beste voor heb met Tweakers, dat ik graag zou willen zien dat zaken beter zijn dan dat nu het geval is.
Ik ben jaren abonnee geweest, recentelijk niet meer, maar als ik zie dat Tweakers grote stappen maakt wil ik, net als velen met mij, maar al te graag weer opnieuw een abo afsluiten.
WoutF schreef op woensdag 20 november 2019 @ 22:58:
Als mensen dan daarna wederom posten dat er
nooit iets gedaan wordt met feedback, dan begin ik me af te vragen of we nog wel openstaan voor elkaar. Feedback geven is niet hetzelfde als 'u vraagt, wij draaien'. We verzamelen de feedback, bespreken het en kijken wat we ermee kunnen. Soms leidt dat tot een wijziging, maar soms ook niet. Ik weet bijvoorbeeld dat The Mask vindt dat we veel minder games moeten testen, maar tegelijkertijd zijn er bij elke review ook veel users die juist aangeven meer games te willen zien. Daar moeten wij uiteindelijk een afweging in maken.
Maar voor gamereviews hebben jullie twee redacteuren en voor hardwarereviews hebben jullie andere redacteuren, dus dit is gewoon een drogreden. Ik kom niet verder dan dat jullie gewoonweg niet
willen.
Dat we dan tot een andere keuze komen, betekent niet dat er 'niets mee gedaan is'. Hetzelfde geldt voor hertests. Het is heel makkelijk om te zeggen dat voor elke review alle kaarten met de nieuwste driver gehertest moeten zijn. Op papier is dat een mooie uitgangspunt. In de praktijk weten we uit ervaring hoe lastig dat qua tijd en middelen is en proberen we daar op de beste manier mee om te gaan.
Het is de algemene tendens die is ontstaan en meerdere mensen hebben dat op diverse manieren in dit topic geuit. Zo ben ik bijvoorbeeld al 3 jaar (!!!) bezig om te zorgen dat de FAQ's bijgewerkt worden. Dat zou de community manager oppakken, dat begon bij Zeef, vervolgens Ginz en nu is het maar de vraag of dat überhaupt bij de volgende community manager terecht komt om er iets mee te gaan doen. Ik begrijp dus heel goed wel, waarom de algemene indruk is dat jullie niets met feedback doen, want waarom zou ik dan al drie jaar bezig zijn om dit voor elkaar te krijgen?
Wat ik onder de streep vooral enorm betreur is de sfeer in dit topic. Eén van de leukste dingen aan werken voor Tweakers is het contact met de community, zowel on- als offline. Maar de sfeer die hier hangt, de manier waarop de beweegredenen van de redactie in twijfel worden getrokken, de aanvallende toon, het klaarblijkelijke gebrek aan vertrouwen, het gebrek aan nuance; het voelt vrijwel onmogelijk om op deze voedingsbodem een constructieve discussie te kunnen voeren. En mensen die de feedback omschrijven als 'constructief' moet ik echt zeggen dat we een compleet verschillende interpretatie van het woord hebben. Ook al is er frustratie, dan nog kun je normale omgangsnormen hanteren.
Dit topic loopt zelf ook al even, als de feedback wat dus in 2018 of eerder (weet even niet wanneer dit topic exact gestart is uit mijn hoofd) al is aangegeven en in 2019 is de feedback dat er alsnog niets mee is gedaan, waarvoor zelfs een Tweaker naar T.net HQ komt om een en ander te bespreken en aan te geven wat er aan schort en wat er aan te doen en Tweakers vervolgens
alsnog er niets mee doet, dan snap ik de toon van die Tweakers wel. Ik weet dat ik daar een van ben en gezien dit topic, zijn het er dus meerderen die het zien. En sorry to burst your bubble, het worden er ook alleen maar meer mensen die het zien, met alle gevolgen (voor jullie dan) van dien.
Maar laat ik eindigen met een reactie op de inhoud. Want we zullen nooit zeggen dat alles wat we doen perfect is en er is altijd ruimte voor verbetering, hoewel ik al gelezen hebben dat sommigen niks meer geloven wat uit mijn mond komt.@
Redneckerz vraagt zich af waarom we geen 0,1% en 1% lows gebruiken ipv 99th percentile. Lijkt me een prima vraag, die ik niet voor je kan beantwoorden, want ik heb het protocol niet geschreven en doe de tests niet. Ik heb het doorgezet naar de mensen die dat wel doen. Opvallend vind ik dat veel publicaties die dit hanteren het dan weer omrekenen naar minimum fps, net iets waar voorheen hier kritiek op kwam. Weer een voorbeeld van afwegingen die gemaakt moeten worden.
En toch is ook dit maar een klein deel van de totale feedback dat binnen gekomen is en zijn andere inhoudelijke vragen ook nog niet beantwoord. Reden: de negatieve teneur die er zou zijn in het topic. Dat is allemaal prima, als een crewlid verder niet de discussie aan wilt gaan onder het mom 'dat de hoofdredacteur op vakantie is', maar dan kan zo iemand nog wel reageren op de inhoudelijke vragen en dat is, helaas, ook niet gebeurd.
Ik vind het vrij makkelijk om te zeggen dat we misschien niet 'open staan voor elkaar' (afhankelijk van hoe je dat opvat

) terwijl 'wij' wel heel veel feedback hebben gegeven, terwijl jullie daar vervolgens nauwelijks iets mee gedaan hebben. In dat op zicht zitten jullie echt op een ivoren toren wat dat betreft (en dat heb ik ook al meermaals aangegeven).
Het zou jullie in elk geval sieren om niet een slachtofferrol te pakken (zo komt het nu althans wel over) en eens goed lering te nemen uit de feedback die jullie kant op komt vanuit ons. Een consultant kan deze info ook geven, a 150 euro per uur (zo niet meer), maar deze community doet dat gratis, des te spijtiger (voor ons dan) om te zien dat er
niets uiterst minimaal iets mee gedaan wordt. Er wordt iets groots aan jullie gegeven, maar jullie doen er zo weinig mee.
Zou je het vergelijken, kom ik niet verder dan dat jullie een sportauto gegeven wordt (lijkt mij juist iets positiefs dus) maar vervolgens niet harder ermee gaan rijden dan 80/90km/u op de snelweg.
Afsluitend, mocht je ervoor open staan, dan wil ik best een keer langskomen op HQ (al dan niet met meerderen vanuit dit topic) om een en ander face-to-face te bespreken onder het genot van frisdrank (ik lust geen koffie en drink geen thee), op de redelijk korte termijn (ik heb toevallig in december vakantie en kan dan best een keertje langskomen). Ik verwacht dan echter wel, er iets komt waar 'beide kanten' (de community en jullie) volledig achter staan en dat toezeggingen omgezet worden in daadwerkelijke uitvoeringen, anders heeft het voor mij weinig meerwaarde, truth be told.
[
Voor 13% gewijzigd door
CH4OS op 08-12-2019 14:03
]