CPU, GPU en PSU reviews

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bedankt Willem.
  • Wat is jullie protocol dan inzake het "opwarmen". Maw hoe warmen jullie de kaarten dan op voordat je een gamebench draait ?
  • 5 keer benchmark herhalen. Hoe dan jullie dat en is dat te vergelijken met een benchmark runnen nadat de kaarten bijv. 15 minuten opgewarmd zijn?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Redneckerz schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:15:
[...]

Ik denk dat je de geest van dit gehele topic even moet doornemen waarom de irritatiefactor significant is:

Even wat feitjes:
  • Het huidige relaas van @-The_Mask- is van 29-10.
  • WoutF was laatst hier op 7-11 om 13.43. Oftewel, ruimschoots tijd om te reageren.
  • Op 28-10 is er gemeld dat de ander, WillemDeMoor, tot 4-11 op vakantie zou zijn
  • WillemDeMoor was laatst actief op 7-11 om 9.14. Oftewel, ruimschoots tijd om te reageren.
Er zijn genoeg momenten geweest om te reageren. Ook begrijp ik heel goed dat er genoeg andere verplichtingen zijn, maar als je merenmalen getagged bent dan dient daar wel een reactie op te komen. Men zit er immers voor de community, zeggen ze. 8)7

Dat beide heren tussendoor op vakantie gaan, WoutF als eindverantwoordelijke tot 18-11, kent dan ook een bijsmaak. Je gaat mij niet vertellen dat deze posts niet zijn gezien door Wout. Dus wat is het dan, dat men niet reageert? :?

Het is al eerder gezegd, maar ik vind dat niet kunnen. We praten hier over reviews die door het gros van alle Tweakers lezers gelezen worden. TS heeft maandenlang niet alleen inhoudelijke feedback gegeven, maar is ook in persoon langs geweest om dergelijke dingen te bespreken. Er zijn daar dingen toegezegd die vervolgens niet behaald worden.

Wanneer dan om opheldering wordt gevraagd, beweegt men zich door verschillende logica hoepels. Dat de feedback wordt gewaardeerd. Dat er een nieuw protocol komt. Maar daarna blijfthet stil, en wat er wel wordt gemeld, is van een toon die ronduit haaks staat op het omarmen van feedback.

Dan is dat protocol er, en dan zijn er nog genoeg essentiele toevoegingen die gedaan kunnen worden - Toevoegingen die veel kleinere platformen dan Tweakers al wel hebben. Kleinere platformen hebben het beter voor mekaar dan grote vis Tweakers. 8)7 Hoe verklaar je het dan dat jij, als grote vis, het nog niet hebt? :? Dat antwoord blijft men schuldig, maar gaat in de tussentijd wel op vakantie terwijl er genoeg momenten van transparantie tussentijds plaats hebben kunnen vinden.

TS zal ongetwijfeld geen makkelijke klant zijn. Maar juist door zijn doorzettingsvermogen en het (duidelijke) streven om de kwaliteit te verbeteren kan je het gewoonweg niet maken dat reacties worden genegeerd omdat de standaard antwoorden die men geeft bij het leveren van feedback niet meer toereikend zijn of niet van toepassing.

[...]

Hence de uitnodiging om de geest van dit topic door te lezen. Dat even geduld hebben is op. :/
Ik geef enkel aan dat Wout er niet is, meer maak ik daar ook niet van. Iemand kan ook online zijn in zijn vakantie, aangezien T.net soms b.v. een startpagina is. Het feit dat iemand online is geweest, maakt het nog geen algeheel recht om ook direct een reactie krijgen. Dat het kassalampje bij de AH regelmatig brandt, wil ook absoluut niet zeggen dat je meteen kunt afrekenen..
Soms duurt het wachten ook daar lang.

Los van de verdere inhoud van dit draadje (ja, die heb ik gelezen).

Op de overige zaken ga ik niet in, aangezien dat bij de collegae ligt en ik daar geen inhoudelijke reactie op kan/hoef te geven....

Ik gaf je enkel een datum. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 18:05

Redneckerz

A place to be.

Gropah schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:26:
[...]

Je noemt hier allerlei tijden van bezoeken en dergelijk op en gaat aan de hand daarvan er vanuit dat ze ook aan het werk zijn. Dit hoeft echter niet.
Het gaat mij niet om dat ze die dag online waren, maar het gaat er mij om dat zij sinds de comment van The Mask genoeg tijd hebben gehad om te kunnen reageren.
Gropah schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:26:
[...]
Kantoor personeel heeft, afaik, 1 account voor zowel werk als prive doeleinden en ik kan mij prima voorstellen dat ze gewoon tweakers browsen voor nieuws en het forum, zonder actief bezig te zijn qua werk.
:? Dat spreekt dan toch in mijn voordeel? Zij krijgen een notificatie als ze getagd raken, bij een topic van dergelijke prioriteit zou je dus kunnen verwachten dat deze actief wordt meegelezen.

Maar ik haal hier dus uit dat, al zijn er notificaties, men deze omwille van gewoon tweakers browsen voor nieuws en forum domweg niet merken? 8)7
Michael Knight schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:01:
[...]

Ik geef enkel aan dat Wout er niet is, meer maak ik daar ook niet van. Iemand kan ook online zijn in zijn vakantie, aangezien T.net soms b.v. een startpagina is. Het feit dat iemand online is geweest, maakt het nog geen algeheel recht om ook direct een reactie krijgen. Dat het kassalampje bij de AH regelmatig brandt, wil ook absoluut niet zeggen dat je meteen kunt afrekenen..
Dat begrijp ik, maar je snapt wbt het vetgedrukte dat dit al zoveel langer speelt en dat we niet kunnen zeggen dat men redelijkerwijs met die feedback omgaan gezien de toonzetting van sommige (staf) reacties... Hence waarom ik stelde dat je de geest van het gehele topic even moet nagaan. :)

Voor de rest begrijp ik je datum verhaal heel goed hoor, daar ging het niet om ;)
willemdemoor schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:08:
Zoals ik eerder heb aangegeven, hebben we recent een geactualiseerd testprotocol samengesteld. Daarin hebben we geprobeerd feedback zo veel mogelijk mee te nemen. Daarin gaf ik aan dat we een van de grootste kritiekpunten, het koud testen, hebben onderzocht. We hebben reference-kaarten en aib-kaarten van AMD en Nvidia getest en gekeken of we verschillen in benchmarkresultaten zien als we koud testen of de benchmark vijf keer herhalen. Bij een paar games hebben we een klein verschil, tot drie procent, gezien. Daarom hebben we in het protocol opgenomen dat kaarten opgewarmd moeten worden.
En zoals ikzelf o.a heb aangegeven schort er nog het nodige aan dat protocol. Maar daar ga je met deze reactie niet in zijn geheel niet op in. Zou je dat wel kunnen doen? En daarbij gelijk die van TS meenemen?

Ik vind het jammer dat je zegt geluisterd te hebben en dit in het protocol hebt opgevangen, terwijl er maar een paar deeltjes zijn meegenomen en sommige triviale informatie niet eens aanwezig is. Nu lijkt het erop alsof je de zaak wilt dicht gooien middels ''we blijven in rondjes debateren'', want dat is gewoon domweg niet waar. Het is te sieren dat er een protocol is en derhalve je dingen hoort maar naar het geheel luisteren wordt niet gedaan. Ergo, het wordt zelfs een beetje tegenaan geschopt (Zie toonzetting Wout) en daar komt alle frustratie uit naar voren vanuit de community.
We hebben games die regelmatig grote updates krijgen, met name Assassin's Creed Odyssey, uit de tests verwijderd. Ik ben me bewust dat we daarmee niet alle game-updates afvangen, maar games zijn nu eenmaal cloudupdate-enabled en zonder update starten games niet.
Het manco is vooral verschillende driver versies, niet verschillende game versies. Mijn vraag blijft: Hoe lastig is het om alle games te testen op de meest recente Nvidia en AMD driver?
Om invloed daarvan te beperken hebben we in het protocol opgenomen dat we maandelijks een AMD- en Nvidia-kaart door alle tests halen om te kijken of driver- en game-updates de resultaten beinvloeden. Als dat het geval is hertesten we de betreffende games of kaarten. Het is nu eenmaal niet haalbaar om bij launch van een videokaart alle kaarten opnieuw te testen, zeker als de drivers twee dagen voor launch uitkomen.
Dan neem je een redelijk sample van kaarten en die upgrade je naar de laatste driver. Dat kan gerust in de 48 uur voor launch.
Toch is dat nu weer een punt dat gemaakt wordt. Dan blijven we in rondjes discussieren.
Er worden veel meer punten aangehaald. De vraag is eerder of men bereid is door de dichte mist die je nu denkt te hebben opgeklaard middels het protocol heen te kijken en te kijken hoe die mist ontstaat. Want je laat ettelijke punten liggen, maar springt gelijk naar de conclusie: ''We blijven in rondjes debateren.''. Dat is gewoon niet zo.

Om eerlijk te zijn legt je reactie niets nieuws uit en voegt het ook niets toe, omdat je de aangedragen punten negeert ten faveure van ''Door jullie feedback is er een protocol.''. Alsof dat de end-all, be-all oplossing is. En dat is gewoon niet zo. Maar zo laat je het wel klinken, en dat is ontzettend jammer. :N
-The_Mask- schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:37:
Ik heb tientallen dingen aangegeven. Je pikt er vervolgens twee uit raffelt dat wat af en dan doe je dat je alles hebt gehad. Dat heeft vrij weinig te maken met in rondjes discussiëren, aangezien je gewoon verreweg het meeste negeert. Voor discussiëren heb je twee partijen nodig en de laatste jaren is het toch echt eenrichtingsverkeer.
Die indruk heb ik ook. Men denkt het gros af te vangen middels dat protocol, maar mist daarbij essentiele dingen die bij veel kleinere platformen al gemeengoed is. Vervolgens wordt genegeerd en gesteld dat we in cirkels debateren. En dan is Wout ook nog eens 10 dagen weg, dus voor een verder vervolg moeten we nog een weekje wachten.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Help!!!! schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:00:

[list]
• Wat is jullie protocol dan inzake het "opwarmen". Maw hoe warmen jullie de kaarten dan op voordat je een gamebench draait ?
We draaien voor we games testen sowieso eerst 3DMark, waardoor de kaart wordt opgewarmd. Als de kaart tijdens het testen idle is geweest, draaien we opnieuw 3DMark, en voor games waar we 'significante' (meer dan 1%) verschillen in runs hebben gezien, draaien we een dummy-run van de benchmark.

[quote]
• 5 keer benchmark herhalen. Hoe dan jullie dat en is dat te vergelijken met een benchmark runnen nadat de kaarten bijv. 15 minuten opgewarmd zijn?[/quote[
We hebben van de games in de testsuite gekeken of er verschillen zijn tussen koud testen van kaarten en warm. Dus koude kaart gebenchmarked met de ingebouwde benchmark of handmatige benchmark zoals we die draaien voor reviews, en dat vijf keer herhaald. Verschillen tussen die 'koude' run en de 1ste, 2e, 3e, 4e en 5e run hebben we gelogd en onderling vergeleken. Daar blijkt bij bovengenoemde games een variatie van 1-2%: GRW (1,05%), GTA V (1,49%), SotTR (1,73%) & TD2 (1,69%). Uit gpu-temp logs blijkt dat de kaarten snel tussen temps rampen: van idle-temp tussen tests (tussen 40 en 50 graden) naar max temp duurt maar een paar seconden. Met 15 minuten opwarmen win je dus weinig.
Het manco is vooral verschillende driver versies, niet verschillende game versies. Mijn vraag blijft: Hoe lastig is het om alle games te testen op de meest recente Nvidia en AMD driver?
Om invloed daarvan te beperken hebben we in het protocol opgenomen dat we maandelijks een AMD- en Nvidia-kaart door alle tests halen om te kijken of driver- en game-updates de resultaten beinvloeden. Als dat het geval is hertesten we de betreffende games of kaarten. Het is nu eenmaal niet haalbaar om bij launch van een videokaart alle kaarten opnieuw te testen, zeker als de drivers twee dagen voor launch uitkomen.
Dan neem je een redelijk sample van kaarten en die upgrade je naar de laatste driver. Dat kan gerust in de 48 uur voor launch.
We testen dus bij nieuwe driverversies of die driverversie verbeteringen/verslechtering in onze games opleveren. Als dat het geval is, hertesten we zo veel mogelijk voor een launch, zo niet, dan hertesten we alles driemaandelijks. Een enkele videokaart/gpu kost ongeveer een dag om door het testprotocol te halen. We hebben drie testsystemen, in principe 1 voor AMD en 1 voor Nvidia en een extra voor validatietests, dus als we 48 uur voor de launch een nieuwe launch-driver krijgen, kunnen we net vier videokaarten testen, uiteraard meestal de launch-kaarten en controle-kaarten. Een complete set vergelijkingsmateriaal testen is dus niet triviaal.
Voor je zegt dat we toch een blik hardware kunnen opentrekken en met meer systemen testen, bedenk dat alles identiek moet zijn. We hebben identieke processors, geheugen, borden etc nodig, dat alles los van mankracht natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:09
Als je niet eens begrijpt dat de VRM op een kaart kan opwarmen, waardoor de kloksnelheid omlaag gaat, snap ik eigenlijk niet zo goed waarom je gpu's aan het reviewen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 13:53
WEBGAMING schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:09:
Als je niet eens begrijpt dat de VRM op een kaart kan opwarmen, waardoor de kloksnelheid omlaag gaat, snap ik eigenlijk niet zo goed waarom je gpu's aan het reviewen bent.
Vragen van een leek.

Hoelang zou een videokaart moeten draaien voor dat het effect kan hebben op de VRM? Of hoe warm moet de videokaart zijn?
Gaan we hierbij van uit dat elke VRM gelijk is en niet dat je mogelijk een slechte component hebt op je videokaart?
Als we deze gegevens mee nemen, hoe realistisch is het tegen over de echte wereld gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@willemdemoor Wat is de reden dat je niet inhoudelijk ingaat op alle dingen die heb aangegeven?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Erazher schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:06:
[...]

Vragen van een leek.

Hoelang zou een videokaart moeten draaien voor dat het effect kan hebben op de VRM? Of hoe warm moet de videokaart zijn?
Gaan we hierbij van uit dat elke VRM gelijk is en niet dat je mogelijk een slechte component hebt op je videokaart?
Als we deze gegevens mee nemen, hoe realistisch is het tegen over de echte wereld gebruik?
Dat zal per kaart verschillen. De gpu core kan 80 zijn, terwijl de vrm 100 is. Of de core kan 80 zijn terwijl de vrm maar 50 is. (minder waarschijnlijk, maar je snapt het idee)

Heel erg realistisch, want kaarten worden vaak in de open lucht gereviewd, en als je hem in een kast stopt, worden dit soort problemen natuurlijk alleen maar groter.

Meten kan vrij simpel met een thermocouple oid.
Ik zou de kaart een half uurtje onder load zetten, kijken wat de max temperaturen zijn, en op die temperaturen ook de benchmarks doen. Na een half uurtje word de boel niet echt veel warmer meer.

Of het echt veel verschil maakt? Op een goed ontworpen kaart zou het niet veel uit moeten maken. Maar tegenwoordig zitten er ook genoeg kaarten bij die niet zo goed ontworpen zijn. (naar mijn gevoel steeds meer de laatste tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Kreeg hier geen notificatie van, maar dat komt omdat het parsen een beetje verkeerd is gegaan denk ik zo.
willemdemoor schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:50:
We testen dus bij nieuwe driverversies of die driverversie verbeteringen/verslechtering in onze games opleveren. Als dat het geval is, hertesten we zo veel mogelijk voor een launch, zo niet, dan hertesten we alles driemaandelijks. Een enkele videokaart/gpu kost ongeveer een dag om door het testprotocol te halen.
Het vetgedrukte vind ik vreemd. Een enkele kaart kost met een driverlaunch update een dag om in zijn geheel te testen? Waar ligt het aan dat er een dergelijke tijdsduur aan verbonden zit?
We hebben drie testsystemen, in principe 1 voor AMD en 1 voor Nvidia en een extra voor validatietests, dus als we 48 uur voor de launch een nieuwe launch-driver krijgen, kunnen we net vier videokaarten testen, uiteraard meestal de launch-kaarten en controle-kaarten. Een complete set vergelijkingsmateriaal testen is dus niet triviaal.
Is overwogen om deze systemen te verdubbelen om zo het her-testen te versnellen? Als het een dag duurt, dan lijkt mij een testbank met 4 systemen (2 AMD, 2 Nvidia) + controle al evident. Maar ja, dan zit je met mankracht...

Ik vind het een lastig verhaal. Eens te meer omdat een driver update een complete hertest vereist welke dan een hele dag (zeg normale werkdag) duren. Hoe zien jullie mogelijke verbeteringen/oplossingen voor je om dit te versnellen?
Voor je zegt dat we toch een blik hardware kunnen opentrekken en met meer systemen testen, bedenk dat alles identiek moet zijn. We hebben identieke processors, geheugen, borden etc nodig, dat alles los van mankracht natuurlijk :)
Ik zeg het lekker toch :P Maar je hebt gelijk, dat speelt zeker een rol. Ik neem aan dat de huidige test situatie met de snelheid waar het protocol op werkt voor jullie als frustrerend wordt ervaren? Als het protocol immers een hele dag erover doet..

Ik mis helaas een reactie op een eerdere post over toevoegingen die nu nog niet in het protocol aanwezig zijn. Zou dit toegelicht kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Redneckerz schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:19:

Het vetgedrukte vind ik vreemd. Een enkele kaart kost met een driverlaunch update een dag om in zijn geheel te testen? Waar ligt het aan dat er een dergelijke tijdsduur aan verbonden zit?
De reden daarvoor is één van de problemen van de huidige testmethode welke ik noemde. Er zitten veel te veel nutteloze tests in.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 22:43
Wel beetje jammer dat @willemdemoor elke keer een paar punten uit pakt die hij makkelijk kan beantwoorden, en de rest maar wegduwt met een dooddoener als "Cirkel redenatie".

Het zou Tweakers een keer sieren een volledige inhoudelijke reactie tegen op de moeite die @-The_Mask- hier in steekt.

Een member doet moeite voor feedback, en blijkbaar kan tweakers niet eens de moeite nemen om zelf te reageren. Maar alleen via een paar steekwoorden.

De ironie is toch wel tonend hier dat de members heel veel moeite doen voor goede feedback, soms wat harder dan anders. Maar de crew leden met wat invloed (hoop ik) gewoon niet de moeite nemen om hier op in te gaan..

[ Voor 19% gewijzigd door corset op 12-11-2019 15:30 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:59
corset schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:29:
De ironie is toch wel tonend hier dat de members heel veel moeite doen voor goede feedback, soms wat harder dan anders. Maar de crew leden met wat invloed (hoop ik) gewoon niet de moeite nemen om hier op in te gaan..
Kwaliteit staat niet hoog in het vaandel bij Tweakers, kwantiteit wel. Waarom gehoor geven aan een handjevol 'zeurende' users als er honderden zijn die het slikken als zoete koek?

Het zou ze pas gaan dagen als @-The_Mask- een eigen tech-site o.i.d. begint en Tweakers door het verschil in kwaliteit steeds minder views krijgt. Dan nóg is het niet de schuld van Tweakers maar een veranderende markt of één of ander excuus waardoor ze zichzelf niets kwalijk hoeven te nemen.

Als de kwaliteit belangrijk was waren de redacteurs tech professionals en niet van die net afgestudeerde journalisten met een "tech-affiniteit". (Wat terug te zien is in de kwaliteit van een recentere toevoeging aan het team.)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chaoscontrol schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:57:
[...]
Het zou ze pas gaan dagen als @-The_Mask- een eigen tech-site o.i.d. begint en Tweakers door het verschil in kwaliteit steeds minder views krijgt. Dan nóg is het niet de schuld van Tweakers maar een veranderende markt of één of ander excuus waardoor ze zichzelf niets kwalijk hoeven te nemen.
Om dan vervolgens alles te kopiëren, zodat ze zelf niks hoeven te bedenken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
chaoscontrol schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:57:
[...]

Kwaliteit staat niet hoog in het vaandel bij Tweakers, kwantiteit wel. Waarom gehoor geven aan een handjevol 'zeurende' users als er honderden zijn die het slikken als zoete koek?

Als de kwaliteit belangrijk was waren de redacteurs tech professionals en niet van die net afgestudeerde journalisten met een "tech-affiniteit". (Wat terug te zien is in de kwaliteit van een recentere toevoeging aan het team.)
Mee eens, de huidige kwaliteit is schrijnend.. waar ze paar jaar geleden nog "I-pad is de beste e-reader" als resultaat durfde te promoten (Waar ik en vele anderen hoopten op een grap, was dit niet het geval), en velen dachten dat dit toch wel het moment was dat ze zouden denken "Hey! misschien moet het anders".

Maar nope.. niks van geleerd, we gaan gewoon zo door.

Overigens vrij frustrerend dat ik al een tijdje op zoek ben naar dat geniale stukje, maar het nergens kan vinden.

En gevonden! 2012:

https://tweakers.net/awards/winnaars/

[ Voor 6% gewijzigd door corset op 12-11-2019 16:06 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

-The_Mask- schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:23:
[...]

De reden daarvoor is één van de problemen van de huidige testmethode welke ik noemde. Er zitten veel te veel nutteloze tests in.
Ik geloof graag dat het daar aan ligt, maar ik wil het ook graag, net als jij, uit eigen hand horen :)

Ook zijn er in Willem's deel reactie naar mij niet op dingen ingegaan die eerder waren voorgesteld, , zoals het toevoegen van 1% low's, dus ook daar hoop ik nog een reactie uit te vissen.

Ik probeer daarbij een meer vriendelijke toon aan te slaan, naast dat consistent ultranegatief zijn averechts kan werken is dat ook van hoger hand persoonlijk bij mij aangegeven, en ik kan daar wel begrip voor tonen. Maar ik ben het met de frustratie ook eens, ik kies er echter voor het wat anders te verpakken dan voorheen :)

Bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
De teneur is hier zo negatief en de kritiek richt zich dermate op het beleid dat het mij lijkt dat de enige persoon die hier nog wat zinnigs toe kan voegen de hoofdredacteur, Wout, is. Die is nog op vakantie dus verwacht geen reactie voor hij terug is. Het heeft denk ik niet zoveel zin tot die tijd nieuwe reacties te plaatsten, als die niets toevoegen aan wat al gezegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
corset schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:03:
[...]

Mee eens, de huidige kwaliteit is schrijnend.. waar ze paar jaar geleden nog "I-pad is de beste e-reader" als resultaat durfde te promoten (Waar ik en vele anderen hoopten op een grap, was dit niet het geval), en velen dachten dat dit toch wel het moment was dat ze zouden denken "Hey! misschien moet het anders".

Maar nope.. niks van geleerd, we gaan gewoon zo door.

Overigens vrij frustrerend dat ik al een tijdje op zoek ben naar dat geniale stukje, maar het nergens kan vinden.

En gevonden! 2012:

https://tweakers.net/awards/winnaars/
Zal deze maar even beantwoorden, voordat Tweakers alleen hierop ingaat en de rest overslaat. :p Maar dit gaat over de populariteitsquiz genaamd Tweakers awards. Heeft sowieso niks met het beste nodig. In dit geval was de iPad verreweg het meest bekende product en daarom had die gewonnen. Heeft voor de rest niks met een review nodig.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Olaf schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:48:
De teneur is hier zo negatief en de kritiek richt zich dermate op het beleid dat het mij lijkt dat de enige persoon die hier nog wat zinnigs toe kan voegen de hoofdredacteur, Wout, is. Die is nog op vakantie dus verwacht geen reactie voor hij terug is. Het heeft denk ik niet zoveel zin tot die tijd nieuwe reacties te plaatsten, als die niets toevoegen aan wat al gezegd is.
Ik zie anders ook genoeg inhoudelijke vragen voorbij komen, waarom worden die niet alvast beantwoord in de tussentijd? Ik vind dat Tweakers ook daar best moeite in kan steken. Dat het niet gebeurd waardoor (voor jullie) een negatieve teneur is ontstaan, hebben jullie dan echt aan jullie zelf te danken, naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Beetje zure opmerking.. vertaling:

"Plaats maar niks meer als het negatief is, want dat heeft geen zin". Geen zin op welke manier? Dat er niks mee gedaan wordt? Dat het niet relevant meer is?

Wees nu gewoon eens eerlijk hierover ipv die constant ontwijkende antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

corset schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:17:
[...]

Beetje zure opmerking.. vertaling:

"Plaats maar niks meer als het negatief is, want dat heeft geen zin". Geen zin op welke manier? Dat er niks mee gedaan wordt? Dat het niet relevant meer is?

Wees nu gewoon eens eerlijk hierover ipv die constant ontwijkende antwoorden
Nee, je negeert het feit dat @Olaf je wijst op het gegeven dat er sprake is van negativiteit en dat het in wezen een eenzijdig gesprek is, aangezien @WoutF er helemaal niet is om te reageren.

Wat kun je dan doen? Je zou kunnen wachten tot hij er zeker weer is, want dan kun je verder met het gesprek.. of je begint over 'eerlijkheid' en 'ontwijkende antwoorden' wat gewoon 0% bedraagt aan het gesprek op dit moment.

Men moet eens ophouden met suggestief schrijven en eigen interpretaties. Wat er niet staat, staat er niet...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
Michael Knight schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:57:

Men moet eens ophouden met suggestief schrijven en eigen interpretaties. Wat er niet staat, staat er niet...
Zullen we dat dan van alle 2 de kanten doen? Dat zou een hoop ergenis oplossen. En gewoon op een heel bericht reageren ipv kleine stukjes.

Laat mensen hun ergernis lekker uiten, je hebt nu 1 topic ervoor, 1 centrale opvang bak. Je hebt dan precies het beeld wat er heerst onder deze mensen, en je ziet precies waar wat beter kan als je er specifiek naar vraagt.

Als iemand die dagelijks bezig is met gebruikers en servicedesks verbeteren + het overleg ertussen heb ik liever dat mensen hun frustraties uiten dan dat ze maar stil zijn totdat de manager een keer tijd heeft om te reageren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
reviews: AMD Ryzen 9 3950X - Zestien cores voor mainstream-pc's
Ik zie dus geen enkele aanpassing in de review. Alle problemen die zijn aangegeven lijken gewoon weer terug gekomen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Twee dagen verder en nog altijd geen antwoord op de inhoudelijke vragen zoals waarom het een dag duurt om een driver update van een videokaart te testen, dat staat compleet los van de discussie over de kwaliteit.

En ja, dan krijg je een negatieve teneur, maar zoals ik eerder al aangaf, hebben jullie die zelf over jullie afgeroepen, net als dat nu niet reageren eigenlijk des te meer aantoont dat jullie liever vanuit een ivoren toren werken en bang zijn daar van af te vallen als de gebruikers bij de toren (staan om jullie wakker te schudden) met constructieve feedback, maar waar jullie (ondanks tegenovergestelde berichten) eigenlijk totaal huiverig voor zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
WoutF schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:08:
[...]

Ik heb in verschillende threads al meerdere malen gevraagd of je specifiek kan zijn met je feedback en kritiek, en elke keer gaf je aan daar geen zin (meer) in te hebben.
Begint het kwartje bijna te vallen waarom ik geen zin had om het voor de zoveelste keer hetzelfde te vertellen? Want zoals ik al zei wordt er toch niks mee gedaan en ook ditmaal bewijzen jullie gewoon zelf weer mijn gelijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gaan we weer.... Heb maar een waarschuwing geplaatst voor de lezers, voordat die weer massaal verkeerd geïnformeerd worden...

-The_Mask- in 'reviews: De AMD Athlon 3000G getest - Twee unlocked smt-cores ...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Hoort iemand ook krekels tsjirpen of ben ik dat? En is dat nu een steppenroller die ik door het raam voorbij zag komen?

Hypocrites must die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:48

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

-The_Mask- schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:24:
Gaan we weer.... Heb maar een waarschuwing geplaatst voor de lezers, voordat die weer massaal verkeerd geïnformeerd worden...

-The_Mask- in 'reviews: De AMD Athlon 3000G getest - Twee unlocked smt-cores ...
Ik wil even zeggen: chapeau voor je tijd en moeite.
Ook ik heb in de afgelopen 7 jaar die ik deze site actief gebruik de kwaliteit (enorm) zien dalen. Het aantal keer dat ik nog aandachtig een review lees is wellicht eens per kwartaal.

Ik begrijp echt niet wat er zo enorm lastig aan is voor de redactie/beleidsmakers om iets met de in dit topic genoemde punten te doen? En dan heb ik het over álle genoemde punten: van moderatoren die hun macht (imho) misbruiken om discussies met behulp van strategisch geplaatste topic warnings/temp bans/waarschuwingen naar hun straatje te zetten tot zo ongeveer iedere review die gemaakt wordt.

En ik geloof echt wel dat er mensen bij Tweakers werken die met hart voor de zaak bezig zijn iedere dag. Ik geloof echter ook wel dat er genoeg mensen bij Tweakers werken die zoiets hebben van "Grootste tech-site van BeNeLux? Nou, we zijn binnen hoor", en niet door hebben dat stilstand achteruitgang is. Geld zal ook zeker een factor zijn, het is nu eenmaal helaas geen liefdadigheidsinstelling en als de top die over Tweakers gaat ongeveer hetzelfde is als bij vrijwel ieder bedrijf zullen die alleen een f* geven om wat onder aan de streep over blijft.

Als concrete tip wil ik meegeven: zorg nu in godsnaam dat je mensen zoals @-The_Mask- op freelance basis aanneemt voor bepaalde reviews. Hier zal een bepaalde procedure en richtlijnen voor opgezet moeten worden, maar het zou zo veel doen voor de kwaliteit en diversiteit van de reviews die op dit platform worden geplaatst. Het moet toch niet zo zijn dat de reviews van enkele gebruikers beter uitgevoerd zijn (denk aan iets heel basaals: de testmethode) dan die van een betaalde redactie? Kom op zeg :')..

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trisje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-06 14:01
Ik snap het gedram van The_Mask eigenlijk niet, ja er overloos over door zeuren is gedram.
Ik vind de test voldoende en ik denk de meeste hier, Ik zit helemaal niet te wachten op een in de puntjes correct uitgevoerde test mette veel data, het liefst zoals the _mask het zou willen en wie nog meer ...? want er er is altijd wel iets te vinden om op te zeiken.
En wat ga je dan met die data doen ? gemiddelde gebruiker heeft daar gewoon niets aan. Ik wil gewoon weten of het zin heeft een bv 16 core processor te kopen over bv 8 core, of nieuwere tegen over mijn oudere processor, en zien of dat het eigenlijk veel uitmaakt of niet met waar ik mijn pc voor gebruik, en daarin voldoen de test voldoende lijkt me. je kan tervegelijking wat iedereen eigenlijk zou moeten doen is naar een andere test kijken van het product. zo zie je het gemiddelde een beetje.

Als je niet tevreden bent lees ze dan gewoon niet meer. Wat heb je er aan om er oeverloos over door te blijven drammen, bovendien Wat let je om is zelf een paar reviews te schrijven. Je hebt blijkbaar tijd genoeg.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
trisje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:44:
Ik snap het gedram van The_Mask eigenlijk niet, ja er overloos over door zeuren is gedram.
Je hebt duidelijk alle topics niet gelezen dan. Het loopt al jaren en Tweakers doet alleen maar allemaal loze beloftes.
Ik vind de test voldoende en ik denk de meeste hier, Ik zit helemaal niet te wachten op een in de puntjes correct uitgevoerde test mette veel data, het liefst zoals the _mask het zou willen en wie nog meer ...? want er er is altijd wel iets te vinden om op te zeiken.
En wat ga je dan met die data doen ? gemiddelde gebruiker heeft daar gewoon niets aan. Ik wil gewoon weten of het zin heeft een bv 16 core processor te kopen over bv 8 core, of nieuwere tegen over mijn oudere processor, en zien of dat het eigenlijk veel uitmaakt of niet met waar ik mijn pc voor gebruik, en daarin voldoen de test voldoende lijkt me.
En juist precies dat is het probleem. Daar laten de huidige tests dus een totaal vertekend beeld zien met de praktijk. Dan hebben we het niet over een afwijking van enkele procenten maar tientallen procenten tot meer dan 100%. Dus ook jij wil dus betere tests hebben, echter omdat je je nog niet genoeg hebt ingelezen zie je de problemen nog niet.

In sommige tests zie je dan bijvoorbeeld dat een quadcore het beter doet dan een octocore volgens de tests van Tweakers. Terwijl de praktijk juist volledig omgedraaid is en de quadcore zelfs ongeschikt is.
Als je niet tevreden bent lees ze dan gewoon niet meer. Wat heb je er aan om er oeverloos over door te blijven drammen, bovendien Wat let je om is zelf een paar reviews te schrijven. Je hebt blijkbaar tijd genoeg.
Zoiets?
productreview: BitFenix Whisper BWG450M review door -The_Mask-
productreview: be quiet! Pure Power 9 500W CM review door -The_Mask-
productreview: Corsair CX450M review door -The_Mask-
productreview: Cooler Master V Series V750 review door -The_Mask-
productreview: be quiet! Dark Power Pro 11 650W review door -The_Mask-
productreview: Super Flower Leadex Platinum 650W Zwart review door -The_Mask-
productreview: Antec VPF Series 450W review door -The_Mask-
productreview: Antec Edge 550W review door -The_Mask-
productreview: Cooler Master B600 ver.2 review door -The_Mask-
productreview: be quiet! Straight Power 10 400W review door -The_Mask-
Kuusj schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:40:
[...]

En ik geloof echt wel dat er mensen bij Tweakers werken die met hart voor de zaak bezig zijn iedere dag. Ik geloof echter ook wel dat er genoeg mensen bij Tweakers werken die zoiets hebben van "Grootste tech-site van BeNeLux? Nou, we zijn binnen hoor", en niet door hebben dat stilstand achteruitgang is.
Dat denk ik ook. Maar ik denk ook dat de wel serieuze mensen de rest wel eens mogen aanspreken dat het toch wel echt tijd wordt voor een mentaliteitsverandering.

[ Voor 21% gewijzigd door -The_Mask- op 19-11-2019 18:04 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trisje
Ja heb ik is naar gekeken allemaal hele mooie uitgebreiden reviews waar veel tijd in zit, maar totaal onbelangrijk voor een gemiddelde gebruiker. spanningregulatie ? ripple en noise ? interne onderdelen pfc ? Emi filter? . Ik wil gewoon een voeding, dus uterlijk voeding, Welke Kabels en connectors.zijn die te verwijderen ja/nee. Hoeveel Watt en hoeveel watt ik nu eigenlijk nodig, Hoeveel geluid.(en is het relevant want maakt de videokaart niet meer geluid) Wat kost het, Al het andere intreseert me echt heel weinig en zal ook totaal niet van invloed zijn op de werking van een gemiddelde computer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je als slogan hebt 'Wij stellen technologie op de proef' pretendeer je natuurlijk wel iets en dat wordt nu gewoon niet (meer) waargemaakt. Dat het voor jou van minder belang is doet er dan (imo) niet meer aan toe; Tweakers zegt dingen aan de tand te voelen, maar dat komt er niet op de juiste manier vervolgens eruit. Wat heeft die slogan dan voor meerwaarde, volgens jou?
En wat ga je dan met die data doen ? gemiddelde gebruiker heeft daar gewoon niets aan. Ik wil gewoon weten of het zin heeft een bv 16 core processor te kopen over bv 8 core, of nieuwere tegen over mijn oudere processor, en zien of dat het eigenlijk veel uitmaakt of niet met waar ik mijn pc voor gebruik, en daarin voldoen de test voldoende lijkt me. je kan tervegelijking wat iedereen eigenlijk zou moeten doen is naar een andere test kijken van het product. zo zie je het gemiddelde een beetje.
Want die conclusies kunnen niet getrokken geworden als er wel op de juiste manier gereviewed wordt en die extra data waar jij niet op zit te wachten? :?
Er zijn ook mensen die Tweakers een warm hart toe dragen en graag zien dat dingen beter gaan, zodat Tweakers ook op de langere termijn het bezoeken waard blijft, maar ik begrijp dat jou dat niet boeit? Op zich ook niet erg, maar voel je dan ook niet verplicht te reageren in een topic waar mensen aangeven wel behoefte hebben aan net dat ene beetje extra informatie.
trisje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 18:10:
Ja heb ik is naar gekeken allemaal hele mooie uitgebreiden reviews waar veel tijd in zit, maar totaal onbelangrijk voor een gemiddelde gebruiker. spanningregulatie ? ripple en noise ? interne onderdelen pfc ? Emi filter? . Ik wil gewoon een voeding, dus uterlijk voeding, Welke Kabels en connectors.zijn die te verwijderen ja/nee. Hoeveel Watt en hoeveel heb watt ik nu eigenlijk nodig, Hoeveel geluid.(en is het relevant want maakt de videokaart niet meer geluid) Wat kost het, Al het andere intreseert me echt heel weinig en zal ook totaal niet van invloed zijn op de werking van een gemiddelde computer.
Hier vergis je je lelijk in, zeker bij een voeding kan het uitmaken of dat je kwaliteitsspul koopt of niet. Ik heb serieus meegemaakt dat voedingen apparatuur frituurden doordat er kwalitatief minder goede onderdelen in de voeding zaten. Voor jou misschien niet belangrijk, omdat het jou niet overkomt wellicht, maar ik denk dat je wel anders lacht wanneer een dergelijke situatie jou overkomt, dan sla je jezelf achteraf ook tegen het hoofd 'had ik maar...'. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 19-11-2019 18:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ja heb ik is naar gekeken allemaal hele mooie uitgebreiden reviews waar veel tijd in zit, maar totaal onbelangrijk voor een gemiddelde gebruiker. spanningregulatie ? ripple en noise ? interne onderdelen pfc ? Emi filter? . Ik wil gewoon een voeding, dus uterlijk voeding, Welke Kabels en connectors.zijn die te verwijderen ja/nee. Hoeveel Watt en hoeveel watt ik nu eigenlijk nodig, Hoeveel geluid.(en is het relevant want maakt de videokaart niet meer geluid) Wat kost het, Al het andere intreseert me echt heel weinig en zal ook totaal niet van invloed zijn op de werking van een gemiddelde computer.
Iets als te veel data bestaat niet. Vind je die dingen niet belangrijk, lees je er overheen. Hoe meer data hoe beter. En hoe veel, of hoe weinig het ook is, het is natuurlijk nogal belangrijk dat die data gewoon klopt.

Jij hebt ook niet te bepalen wat andere mensen belangrijk vinden. En wie is dan precies die gemiddelde gebruiker? En wie bepaalt wat die gebruiker belangrijk vind? Slippery slope.

Daarbij is Tweakers (of tenminste was) helemaal niet voor de gemiddelde gebruiker. Tegenwoordig word dat het wel steeds meer, maar het is (was) natuurlijk een website voor mensen die wat dieper in de tech zitten als de gemiddelde gebruiker.

[ Voor 3% gewijzigd door WEBGAMING op 19-11-2019 18:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:48

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wat je zegt is precies wat zo frustrerend is voor echte 'Tweakers' die hier sinds jaar en dag komen voor *juist* die diepgang en dat detail van de resultaten. Het gaat dan om mensen die kritisch zijn ingesteld, mensen die onderzoekend zijn ingesteld, en mensen die uitgaan van het motto "meten is weten".

Hoe breder de community wordt, hoe verder de connectie tussen enthousiastelingen en de 'mainstream' weggaat. Als de mainstream bestaat uit voornamelijk mensen die wél details willen weten is het vanzelfsprekend dat we die diepgang willen/krijgen, anders hadden we ons niet verzameld op dit platform. Het is dus gewoonweg pijnlijk om te zien dat hoe meer mensen naar dit platform toestromen, hoe lager het niveau.

En nee, natuurlijk hoeft niet iedereen die onderzoekende instelling te hebben, en natuurlijk hoeft niet iedereen een expert op ieder gebied te zijn. Maar zeggen dat informatie te onduidelijk is of termen niet bekend bij het grote publiek is echt een kul-argument. Je bent er namelijk juist als Tweakers.net zijnde om mensen die informatie bij te brengen zodat mensen er nog wat van leren en ook die onderzoekende instelling krijgen.
En dat is wel een heel groot probleem. Want fabrikanten gaan geen betere kwaliteit producten maken als mensen zoals jij alleen kijken naar of een kabel los kan, of er RGB op zit en hoe laag de prijs is. Door kritisch te blijven forceer je fabrikanten om dat ook te blijven doen. Ook zijn reviews die ingaan op details die je aanhaalt juist heel belangrijk voor jou, omdat je op die manier de voeding kan kopen met de beste prijs/kwaliteitsverhouding.

Want ik kan je nu 10 semi-modulaire voedingen geven van 500W. Welke manieren heb je op dat moment dan om aan te kunnen geven welk van de 10 een kwalitatief goede voeding is en welke niet? Garantie, 80+ certificering en prijs *kunnen* een indicatie geven, maar ook niet meer dan dat.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trisje
Nou voorals nog heb ik geen problemen gehad met mijn gemiddelde voeding, dus ik vind het een beetje overdreven.
Nou ja behalve een die ene keer dan toen ik probeerde mijn dvd speler van power wilde voorzien en ik het sterkertje er ondersteboven probeerde in te proppen terwijl hij aan stond. Die was naar een klap, rijp voor een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ik koop matig spul, en ik vind het prima, dus iedereen moet het maar gewoon prima vinden om matig spul te kopen.

Bijzonder argument.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Maar het is juist allemaal zeer van invloed op de PC. De voeding is niet voor niks zo'n belangrijk onderdeel van de PC. Ook dit vind je dus wel degelijk belangrijk maar ook over dit onderwerp weet je schijnbaar nog niet genoeg, waardoor je niet goed kunt beoordelen wat belangrijk is en wat niet.

Daar ben je totaal niet de enige in trouwens. Voedingen zijn het meest ondergewaardeerde onderdeel van een PC. Daarom is het ook zo belangrijk dat Tweakers hiermee bezig gaat. Zelf heb ik er niet meer echt tijd voor vandaar dat de laatste review ook al weer een tijd geleden was. Er is nu dus geen één Nederlandstalige site die zich hier mee bezig houd. Nou ja HWI dan, maar die schrijven vooral dingen over voedingen die niet kloppen, dus dat zet mensen juist weer op het verkeerde been.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• corset
Bedankt voor je werk weer @-The_Mask-! Tenminste iemand die met goede informatie komt ipv hopeloze gegevens.
Ik hoop oprecht dat Tweakers er wat mee doet, maar ik heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Dat is nu precies het punt. Jij wilt 'gewoon' een voeding. Met 'gewoon' bedoel jij er eentje die het doet en een jaar of zeven mee kan, ruwweg. Als jij dan selecteert op de goedkoopste krijg je een Sharkoon of weet ik veel wat voor troep voorgeschoteld. Dat werkt allemaal prima, totdat je erachter komt dat het voltage niet stabiel is en dat de chips op je bord degradeert, dat het opgegeven wattage alleen maar het piekvermogen voor een picoseconde is, dat er coil whine uit komt en dat je een brom in je geluid hoort omdat noise in de spanning zit. Een jaar later vraagt je GPU tijdens een druk moment te veel stroom en ploft je goedkope voeding en je dure GPU.

Even vooropgesteld dat ik verre van een electrical engineer ben, maar dat is nu juist waarom mensen zoals @Anoniem: 167751 zo belangrijk zijn; omdat zij dit soort dingen wél weten. Wanneer zij daarover informatie verspreiden ( zoals het idee van een forum is) forceert dat fabrikanten om fatsoenlijke componenten te gaan gebruiken en betere meetmethoden te gebruiken.

En dat is nu precies in de geest van Tweakers. Ofwel, als jij 'gewoon' een voeding wilt zijn mensen zoals TS heel erg handig. Je hoeft uiteraard niet alle details te kennen, maar dat is dus alleen maar omdat mensen zoals TS alle details voor jou kennen. Zodat jij geen troep koopt :)

Hypocrites must die

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-06 17:06
Toch is het jammer. @-The_Mask- doet op alle mogelijke manieren moeite om de site te verbeteren en waar komt moderator @Olaf mee? Modder gooien naar gebruikers die zich meer dan terrecht zorgen maken over de kwaliteit. Wat een viezigheid. En dan druk ik me echt zo netjes mogelijk uit, bah.

Overigens, alsof iemand nog gelooft dat er ooit een inhoudelijke reactie op alle gestelde vragen en opmerkingen zal gaan komen wanneer Wout weer terug is.

Ik voorspel dat dit topic straks gesloten gaat worden zodat niemand kan zien wat er echt leeft zoals gewoonlijk is wanneer er teveel zichtbare kritiek ontstaat richting de crew.

[ Voor 36% gewijzigd door jbhc op 19-11-2019 19:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
jbhc schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:01:
Toch is het jammer. @-The_Mask- doet op alle mogelijke manieren moeite om de site te verbeteren en waar komt moderator @Olaf mee? Modder gooien naar gebruikers die zich meer dan terrecht zorgen maken over de kwaliteit. Wat een viezigheid. En dan druk ik me echt zo netjes mogelijk uit, bah.

Overigens, alsof iemand nog gelooft dat er ooit een inhoudelijke reactie op alle gestelde vragen en opmerkingen zal gaan komen wanneer Wout weer terug is.

Ik voorspel dat dit topic straks gesloten gaat worden zodat niemand kan zien wat er echt leeft zoals gewoonlijk is wanneer er teveel zichtbare kritiek ontstaat richting de crew.
Zolang dat er dooddoeners komen als "je kan maar beter niet meer reageren tot er iemand terug komt"... Dat zegt al genoeg met een vraag om input

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Helgie schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 18:54:
[...]

Dat is nu precies het punt. Jij wilt 'gewoon' een voeding. Met 'gewoon' bedoel jij er eentje die het doet en een jaar of zeven mee kan, ruwweg. Als jij dan selecteert op de goedkoopste krijg je een Sharkoon of weet ik veel wat voor troep voorgeschoteld. Dat werkt allemaal prima, totdat je erachter komt dat het voltage niet stabiel is en dat de chips op je bord degradeert, dat het opgegeven wattage alleen maar het piekvermogen voor een picoseconde is, dat er coil whine uit komt en dat je een brom in je geluid hoort omdat noise in de spanning zit. Een jaar later vraagt je GPU tijdens een druk moment te veel stroom en ploft je goedkope voeding en je dure GPU.

Even vooropgesteld dat ik verre van een electrical engineer ben, maar dat is nu juist waarom mensen zoals @Anoniem: 167751 zo belangrijk zijn; omdat zij dit soort dingen wél weten. Wanneer zij daarover informatie verspreiden ( zoals het idee van een forum is) forceert dat fabrikanten om fatsoenlijke componenten te gaan gebruiken en betere meetmethoden te gebruiken.

En dat is nu precies in de geest van Tweakers. Ofwel, als jij 'gewoon' een voeding wilt zijn mensen zoals TS heel erg handig. Je hoeft uiteraard niet alle details te kennen, maar dat is dus alleen maar omdat mensen zoals TS alle details voor jou kennen. Zodat jij geen troep koopt :)
Goed omschreven idd. De reden dat goede reviews voor iedereen belangrijk is. Terwijl flut reviews juist voor niemand nuttig is. Voor mensen met veel kennis over het onderwerp zijn de flut reviews een ergernis, terwijl mensen zonder kennis over het onderwerp totaal verkeerd geïnformeerd worden en daardoor verkeerde keuzes maken.
jbhc schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:01:
Olaf gaat er niet over, hij gaf alleen maar aan dat Wout op vakantie was voor een paar dagen en dat het antwoord dus nog enkele dagen op zich niet wachten. Echter reageert Wout helemaal niet, zoals zo vaak overigens, dus misschien dat @Olaf morgen Wout op kantoor even kan aanspreken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

De teneur is zo negatief omdat men nauwelijks ingaat op wat de kritiek zegt. Dat levert weer nieuwe frustratie op.

Het is dan ook wel frappant dat wordt gesteld dat men nog wat langer moet wachten, ditmaal op WoutF, maar eenmaal terug van zijn vakantie komt hij niet in dit topic uitleg verschaffen. Het is nogal wat om dit onderwerp en deze kritiek zo summier te nemen en anderzijds stellen dat je met van alles bezig bent om het te verbeteren. Dat mag (wellicht) wel zo zijn, maar in de praktijk gaat de kwaliteit niet omhoog. Dat er dan halve antwoorden worden gegeven wanneer hierop wordt gewezen, hoe moet men dit dan interpreteren?

Ik wil echter niet, zoals in voorgaande posts, alleen maar afgeven, dus ik zal ook wat meer onderbouwing opvoeren.

Ik ben wat milder ingesteld dan de suggesties die Mask wilt doorvoeren. Ik vind extreme details niet perse nodig omdat je naast expertise ook nog leesbaarheid wilt behouden. Maar tegelijkertijd vind ik wel dat bekendere zaken zoals een 1% low om zo extra details wat betreft minimum framerates te verbeteren.

Ook het introduceren van een framespike grafiek over een vaste benchtest kan goed aangeven wanneer een kaart in de problemen komt. In een review zou je dan kunnen refereren naar het moment dat een dergelijke blip ontstaat en hoe lang deze bestaat of dat deze telkens terug komt.

Daarnaast: Pixel counting, oftewel het pixels lezen om een resolutie te bepalen kan nuttig zijn, zeker omdat games tegenwoordige verregaande opties hebben (Render scaling, maar ook naast dit een dynamische resolutie kennen).

Ik wil echt niet als een zure druif overkomen, ook omdat dit van hogerhand ingegeven is, dus ik probeer echt om de reactie redelijk te houden en hoop dat ik hierin met deze post mee slaag. Maar je zal het toch met mij eens zijn dat een vrolijke noot houden een steeds grotere uitdaging wordt?

Ter vergelijk, Hieronder vind je een aantal video's van hoe Digital Foundry dit doet. Daarbij wil ik graag benadrukken dat zij een minder breed publiek trekken dan Tweakers (Welke over veel meer onderwerpen schrijft) maar zich vooral richten op hardware testen en dat ook doen middels een eigengebouwde tool. Ik propageer niet dat Tweakers reviews meteen maar zijn eigen tool moet schrijven, dat is onbegonnen werk.

Maar ik ben wel van mening dat Richard en zijn team goed uiteenzetten waar een grafische kaart review uit dient te moeten bestaan en hoe zij ook andere facetten meenemen, zoals het genoemde pixel counting om een resolutie te bepalen. Vandaag de dag is dat namelijk nog best lastig, waar sommige games per frame een andere resolutie neerzetten, en zelfs verschillende resoluties per frame kunnen hebben (Wolfenstein als voorbeeld).

[ Voor 1% gewijzigd door Redneckerz op 19-11-2019 19:57 . Reden: Even beter uitgeschreven. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-06 17:06
@-The_Mask-

Het ging om deze opmerking:
Ik doelde voornamelijk op het eerste deel van de eerste zin.
De opmerking dat de teneur hier negatief is had gewoon achterwege gelaten kunnen worden. Dat een gebruiker stelselmatig geen antwoord krijgt en daardoor een monoloog voert kun je onmogelijk als negatief bestempelen en draagt op geen enkele manier positief bij aan de discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Redneckerz schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:29:
[...]

Ik ben wat milder ingesteld dan de suggesties die Mask wilt doorvoeren. Ik vind extreme details niet perse nodig omdat je naast expertise ook nog leesbaarheid wilt behouden.
Naar mijn idee kun je dat ook prima combineren door het te verduidelijken met afbeeldingen en video's.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

-The_Mask- schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:38:
[...]

Naar mijn idee kun je dat ook prima combineren door het te verduidelijken met afbeeldingen en video's.
Dat ben ik met je eens en is - indirect - ook terug te voeren op de DF video's. Ik vermeldde dat niet expliciet, omdat ik niet weet of het tonen van dergelijke afbeeldingen of klikbare grafieken voor framespikes en 1% percentiles een snelle haalbare kaart is. Men maakt wel al gebruik van interactieve grafieken, maar ik zou niet weten of het aanmaken van nieuwe variabelen mogelijk is in korte tijd.

Laat staan dat je framecounters hebt die milliseconden in een video van gameplay aantonen ala DF. Dat is een smak extra werk, maar interactieve grafieken of afbeeldingen zou inderdaad ideaal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Headblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-05 13:18
The Mask, dankzij jou post onder de laatste review kwam ik uit op deze thread en dank daarvoor.

Ik dacht echt dat het aan mij lag dat de kwaliteit door de loop van jaren gewoon ruk is geworden maar goed dat ik niet de enige ben.

Daarnaast nog een dikke thumbs up naar jou toe vooral op het gebied van voedingen is jou kennis echt super en heeft mij flink wat uitzoek werk gescheeld.

Hoop echt dat de kwaliteit omhoog gaat want zaken zoals BBGs, hardware reviews zijn uitermate teleurstellend. AUB tweakers pak het nu op!

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandeFTW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-11-2021
*Bericht verwijderd uit eigen bescherming voor berichten tegen dit*

[ Voor 96% gewijzigd door MandeFTW op 19-11-2019 20:48 . Reden: *Bericht verwijderd uit eigen bescherming voor berichten tegen dit* ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MandeFTW schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:12:
Zoals @-The_Mask- zegt klopt het zeker dat het testlab van Hwi en Tweakers is en daar ligt ook een deel in van het probleem, omdat BV Bedrijf A wilt het zo testen met dit en dat, maar Bedrijf B wilt het zo en zo.
Zover ik altijd van redactieleden (weet niet meer wie) begrepen heb, is het hardwarelab gewoon een plek waar alle tests gedraaid worden, die gegevens komen in o.a. de BenchDB en daaruit putten redacteuren de info die zij willen hebben voor hun review. Dit doet zowel HWI als Tweakers. ;) Er wordt dus niet eerst getest voor de een en daarna voor de ander, de redacteuren testen dus ook totaal niet zelf.

On a side note (niet naar jou, maar even in het algemeen):
Volgens eerdere berichten zou @WoutF al twee (werk)dagen terug moeten zijn (18e en vandaag), maar heeft ook nog steeds niet gereageerd, terwijl dit momenteel best wel een hot topic/issue is. Spijtig om te zien dat Tweakers dus reactie in zijn geheel laat afweten, ook degene die volgens sommige crew alhier nog als enige kan reageren.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 19-11-2019 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandeFTW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-11-2021
CH4OS schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:27:
[...]
Zover ik altijd van redactieleden (weet niet meer wie) begrepen heb, is het hardwarelab gewoon een plek waar alle tests gedraaid worden, die gegevens komen in o.a. de BenchDB en daaruit putten redacteuren de info die zij willen hebben voor hun review. Dit doet zowel HWI als Tweakers. ;)
*Bericht verwijderd door mezelf vanwege schaamte*

[ Voor 32% gewijzigd door MandeFTW op 19-11-2019 20:45 . Reden: *Bericht verwijderd door mezelf vanwege schaamte* ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:00

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

MandeFTW schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:12:
Mijn punt zoals het nu is.
Er wordt zeker wat aan gedaan, maar het zal nog even duren voordat alles in werking gezet wordt, zodra we in de relatief rustige december maand in komt zal hier hoop ik wat duidelijkheid over zijn, en zal misschien nog wat kunnen aangepast voordat het echt in een procedure zit. _/-\o_
Ik pak even het laatste stukje uit jouw tekst, het loopt nu al zolang, er had allang veel meer gedaan kunnen worden. Technische ontwikkelingen en zeker die op het gebied van dergelijke componenten, electronica, gaat snel. Wil jij daar in bij blijven en deze techniek aan de tand voelen zoals Tweakers dat zegt te doen, dan zal daar toch echt sneller op gereageerd moeten worden.

Als men zelf niet kennis, kunde en/of tijd heeft, dan zou veel meer gebruik gemaakt moeten worden van mensen zoals -The_Mask-, hij is al eens naar HQ afgereisd voor deze zaken en zo ken ik er meer.. Vrijwilligers die hun steentje bj willen dragen. De redactie hoeft het niet allemaal zelf te verzinnen, daar kunnen zij (nu nog) putten uit de kennis van een grote community, maar dan moet daar wel naar geluisterd worden.

[ Voor 29% gewijzigd door _Dune_ op 19-11-2019 20:48 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Alleen kan je op basis van een methodologisch niet valide test ('verkeerd gemeten') geen valide conclusie trekken. Daardoor zegt de test dus niets en hoef je dit artikel niet te te lezen.

De benchmarks heeft iedereen en in de verdieping zitten foutjes (en dat is logisch want het is lastig om dit te begrijpen én uit te leggen). Daardoor raak je lezers kwijt.
Als je niet tevreden bent lees ze dan gewoon niet meer. Wat heb je er aan om er oeverloos over door te blijven
drammen, bovendien Wat let je om is zelf een paar reviews te schrijven. Je hebt blijkbaar tijd genoeg.
Je verliest lezers en feedback als deze reviews worden overgeslagen. Daardoor verlies je zowel inkomsten (banner views) als kwaliteitsverbetering van de inhoud. Dit is een lange termijn risico voor je als je jezelf als tech-media wilt blijven zien (c.f. consumentenelectronica- en lifestyle-media).

offtopic:
En ik kan alleen voor mijzelf spreken: Ik heb wel incidentieel tijd over maar niet structureel. Daardoor kan ik geen review site beginnen, mogelijk speelt er iets soortgelijks voor @-The_Mask-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-06 18:35
Ik heb het topic niet echt bijgehouden (zie het nu pas voor het eerst) maar ik kan mij hier ook prima in vinden. Er moet naar mijn mening meer diepgang komen in de reviews, desnoods op een los tabje wat je uit kan klappen met bijvoorbeeld meer diepgang over de gebruikte componenten in een voeding, noise/ripple waardes etc. - dat is waarom ik lid ben van een website als Tweakers.net en niet nieuwtjes over computers ga lezen op een site als nu.nl (even een voeding als voorbeeld, maar dit geld imo voor meer reviews)
Ik vind features mooi, maar ik houd ook van kwaliteit / degelijkheid. Enkel stevige scharnieren op een notebook heb ik niets aan als de VRM's roodgloeiend worden, de southbridge niet gekoeld wordt etc etc.

[ Voor 23% gewijzigd door MineTurtle op 19-11-2019 23:00 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:49

WoutF

Hoofdredacteur
CH4OS schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:27:
On a side note (niet naar jou, maar even in het algemeen):
Volgens eerdere berichten zou @WoutF al twee (werk)dagen terug moeten zijn (18e en vandaag), maar heeft ook nog steeds niet gereageerd, terwijl dit momenteel best wel een hot topic/issue is. Spijtig om te zien dat Tweakers dus reactie in zijn geheel laat afweten, ook degene die volgens sommige crew alhier nog als enige kan reageren.
Daar ben ik dan :) Zoals eerder door anderen gezegd was ik met vakantie en in mijn geval betekent dat zoveel mogelijk offline zijn, en niet met werk, computers of internet bezig zijn - al heb ik stiekem een paar keer de site bezocht, waarop ik blijkbaar betrapt ben. Maar nee, ik ga niet al mijn notificaties af en actief reageren, net zoals ik ook geen e-mail check. Het is enorm gezond om af en toe even helemaal uit te checken; ik kan het iedereen aanraden. Ik vind de eisende toon omtrent een reactie van mij hier eerlijk gezegd wat ver gaan.

Wat betreft het verzoek om een reactie: ik lees veel posts met de teneur 'vroeger lag de kwaliteit hoger'. Of dat nu waar is of niet (dat zal liggen aan wie je het vraagt); het is geen feedback waar we actie op kunnen ondernemen. Ik vind het écht niet fijn als dat beeld bij mensen leeft, maar ik kan niet morgen de redactievloer op lopen en zeggen dat mensen het 'zoals vroeger' moeten doen. Dan krijg ik een stel glazige blikken terug, want wat houdt dat in? Dat is waarop ik in dit topic elke keer blijf vragen om specifieke feedback, zoals ook vorige keer over videokaartreviews.

Daar kwam toen ook specifieke feedback op. Bijvoorbeeld over het verschil tussen testen van warme en koude kaarten. Over het effect van driverversies. Over het weergeven van frametimes als fps. Over de manier waarop frametimes gemeten worden. Ondanks dat ik hier elke keer lees dat er nooit iets gedaan wordt met feedback, is dat allemaal meegenomen en bekeken. Willem heeft dat in twee posts besproken. Op basis van die feedback geven we frametimes nu anders weer, meten we nu op een consistente manier de frametimes met presentmon en hebben we bijvoorbeeld gecontroleerd wat bij ons nu echt het effect is van koud versus warm benchen, waarbij Willem dat tot twee cijfers achter de komma heeft gedeeld (en dat totaal niet in de buurt kwam van de geclaimde tien procent). Daarnaast is ook geprobeerd uit te leggen waar om het in de praktijk zo lastig is om alle kaarten te hertesten met nieuwe driverversies, omdat het erg veel tijd kost en we die lang niet altijd hebben en hoe we daarom met steekproeven in de gaten houden wat het effect van nieuwe drivers is.

Als mensen dan daarna wederom posten dat er nooit iets gedaan wordt met feedback, dan begin ik me af te vragen of we nog wel openstaan voor elkaar. Feedback geven is niet hetzelfde als 'u vraagt, wij draaien'. We verzamelen de feedback, bespreken het en kijken wat we ermee kunnen. Soms leidt dat tot een wijziging, maar soms ook niet. Ik weet bijvoorbeeld dat The Mask vindt dat we veel minder games moeten testen, maar tegelijkertijd zijn er bij elke review ook veel users die juist aangeven meer games te willen zien. Daar moeten wij uiteindelijk een afweging in maken. Dat we dan tot een andere keuze komen, betekent niet dat er 'niets mee gedaan is'. Hetzelfde geldt voor hertests. Het is heel makkelijk om te zeggen dat voor elke review alle kaarten met de nieuwste driver gehertest moeten zijn. Op papier is dat een mooie uitgangspunt. In de praktijk weten we uit ervaring hoe lastig dat qua tijd en middelen is en proberen we daar op de beste manier mee om te gaan.

Wat ik onder de streep vooral enorm betreur is de sfeer in dit topic. Eén van de leukste dingen aan werken voor Tweakers is het contact met de community, zowel on- als offline. Maar de sfeer die hier hangt, de manier waarop de beweegredenen van de redactie in twijfel worden getrokken, de aanvallende toon, het klaarblijkelijke gebrek aan vertrouwen, het gebrek aan nuance; het voelt vrijwel onmogelijk om op deze voedingsbodem een constructieve discussie te kunnen voeren. En mensen die de feedback omschrijven als 'constructief' moet ik echt zeggen dat we een compleet verschillende interpretatie van het woord hebben. Ook al is er frustratie, dan nog kun je normale omgangsnormen hanteren.

Maar laat ik eindigen met een reactie op de inhoud. Want we zullen nooit zeggen dat alles wat we doen perfect is en er is altijd ruimte voor verbetering, hoewel ik al gelezen hebben dat sommigen niks meer geloven wat uit mijn mond komt.@Redneckerz vraagt zich af waarom we geen 0,1% en 1% lows gebruiken ipv 99th percentile. Lijkt me een prima vraag, die ik niet voor je kan beantwoorden, want ik heb het protocol niet geschreven en doe de tests niet. Ik heb het doorgezet naar de mensen die dat wel doen. Opvallend vind ik dat veel publicaties die dit hanteren het dan weer omrekenen naar minimum fps, net iets waar voorheen hier kritiek op kwam. Weer een voorbeeld van afwegingen die gemaakt moeten worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Wout, alvast bedankt voor je uitvoerige reactie - Maar ik zal hier wel echter op inhaken op specifieke punten.
WoutF schreef op woensdag 20 november 2019 @ 22:58:
[...]
Wat betreft het verzoek om een reactie: ik lees veel posts met de teneur 'vroeger lag de kwaliteit hoger'. Of dat nu waar is of niet (dat zal liggen aan wie je het vraagt); het is geen feedback waar we actie op kunnen ondernemen. Ik vind het écht niet fijn als dat beeld bij mensen leeft, maar ik kan niet morgen de redactievloer op lopen en zeggen dat mensen het 'zoals vroeger' moeten doen. Dan krijg ik een stel glazige blikken terug, want wat houdt dat in? Dat is waarop ik in dit topic elke keer blijf vragen om specifieke feedback, zoals ook vorige keer over videokaartreviews.
Het dikgedrukte heb je een paar keer eerder benoemd in dit topic, dat je specifieke feedback wilt. Het aparte is dan ook dat dit je precies is gegeven, niet alleen van mijzelf, maar ook van anderen. Vervolgens zeg je dat Willem dit heeft meegenomen in zijn 2 posts.

Daar gaat het wat mij betreft (En gezien de reacties op zijn post, ook bij anderen) verkeerd. Willem heeft inderdaad dingen aangekaart, maar slechts een gedeelte hiervan. Dit is merenmalen duidelijk gemaakt en zijn er vragen over gesteld. Kijk ik slechts naar mijn eigen suggesties, dan heeft Willem daar ook niet alles meegenomen. En daar wringt het dus: Het antwoord/de antwoorden behandelen maar een deel, niet het geheel. Waarom dit laatste wel als zodanig nu wordt geïmpliceerd begrijp ik daarom niet.
[...]
Daarnaast is ook geprobeerd uit te leggen waar om het in de praktijk zo lastig is om alle kaarten te hertesten met nieuwe driverversies, omdat het erg veel tijd kost en we die lang niet altijd hebben en hoe we daarom met steekproeven in de gaten houden wat het effect van nieuwe drivers is.
Hier zijn vervolgens vragen over gesteld, ik kan hier naar gaan linken maar ze staan letterlijk op dezelfde pagina. Deze zijn echter niet beantwoord, en ik ben dan ook benieuwd of @willemdemoor op die vragen in wilt gaan zonder dat we daar de wachtkamer voor moeten opzoeken. Dit is immers een hot topic: In alle redelijkheid dient consistente hoor en wederhoor aanwezig te zijn, en niet dat we een vertraagd AMA/slowchat creëren.
[...]
Als mensen dan daarna wederom posten dat er nooit iets gedaan wordt met feedback, dan begin ik me af te vragen of we nog wel openstaan voor elkaar. Feedback geven is niet hetzelfde als 'u vraagt, wij draaien'. We verzamelen de feedback, bespreken het en kijken wat we ermee kunnen. Soms leidt dat tot een wijziging, maar soms ook niet. Ik weet bijvoorbeeld dat The Mask vindt dat we veel minder games moeten testen, maar tegelijkertijd zijn er bij elke review ook veel users die juist aangeven meer games te willen zien. Daar moeten wij uiteindelijk een afweging in maken. Dat we dan tot een andere keuze komen, betekent niet dat er 'niets mee gedaan is'. Hetzelfde geldt voor hertests. Het is heel makkelijk om te zeggen dat voor elke review alle kaarten met de nieuwste driver gehertest moeten zijn. Op papier is dat een mooie uitgangspunt. In de praktijk weten we uit ervaring hoe lastig dat qua tijd en middelen is en proberen we daar op de beste manier mee om te gaan.
Ik begrijp goed dat dit topic en de kritische malheur ook voor frustratie zorgt bij de stafleden. Echter vind ik niet dat je de community moet vragen of zij openstaan voor elkaar, maar dit bij jezelf neer te leggen. Lees dit topic eens door vanaf de eerste post. Wat valt op? Waar denk jij dat het mis gaat? Ik heb sterk de impressie dat de staf denkt een accurate reactie te geven op basis van de feedback in het topic, maar er niet in slaagt de geschreven situatie en emotie correct te lezen. Als resultaat krijg je dan ook dat men hierop gaat afgeven.

Wellicht is dat niet het juiste om te doen, maar voor sommige gebruikers gaat de historie ver terug. Verder dan wellicht nodig is. En wellicht dat door die historie die gebruikers de emotie en de kritiek wat harder laten klinken dan anders. Denk je dat dit onredelijk is? Of hoe zie jij dit voor je?

Je hebt het namelijk later erover dat je de sfeer enorm betreurt die hier in dit topic huist. Ik ben het met je eens dat de omgangsvormen beter kunnen. Maar dan wel van beide kanten uit.. Aan het eind van de weg hoop ik dat je realiseert dat we deze kritiek en deze feedback leveren omdat we de reviews en de kwaliteit van Tweakers zelf willen verbeteren. We willen dat Tweakers die site blijft waar men graag naar toe gaat voor een inhoudelijk sterk verhaal. Dat was altijd het handelsmerk van Tweakers, en gezien de kritiek die uit dit topic doorklinkt, moet je wel toegeven dat dit handelsmerk aan afbrokkeling onderhevig is.

Ik weet niet hoe de anderen dit zien, maar zo zie ik het in ieder geval. Tweakers verandert natuurlijk mee met de tijd, maar, en dat is zeker de laatste jaren het geval, dienen we beiden extra scherp erop toe te zien dat de basis niet verwatert. Die basis is waar wij het allemaal mee moeten doen. Laten we dat aub niet verzanden. ;w
[...]
Maar laat ik eindigen met een reactie op de inhoud. Want we zullen nooit zeggen dat alles wat we doen perfect is en er is altijd ruimte voor verbetering, hoewel ik al gelezen hebben dat sommigen niks meer geloven wat uit mijn mond komt.@Redneckerz vraagt zich af waarom we geen 0,1% en 1% lows gebruiken ipv 99th percentile. Lijkt me een prima vraag, die ik niet voor je kan beantwoorden, want ik heb het protocol niet geschreven en doe de tests niet. Ik heb het doorgezet naar de mensen die dat wel doen. Opvallend vind ik dat veel publicaties die dit hanteren het dan weer omrekenen naar minimum fps, net iets waar voorheen hier kritiek op kwam. Weer een voorbeeld van afwegingen die gemaakt moeten worden.
99th percentile is grofweg de 1% low. Tweakers hanteert hier daar voor een ander woord voor, maar dan heb je ook nog 0.1% lows. En framespikes. En nog een aantal andere dingen. Daar ging mijn kritiek over, niet dat het minimum FPS betekent. Mij ging het erom dat er geen 0.1% lows worden meegenomen. Ook heb ik middels de 3 videos hierboven voorbeelden gegeven waar GPU reviews nog in zouden kunnen verbeteren. Ik hoop dan ook van harte dat dit wordt opgepakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het volgende kan als negatief ervaren worden, dan zij dat zo, maar hou wel in het achterhoofd dat ik wel het beste voor heb met Tweakers, dat ik graag zou willen zien dat zaken beter zijn dan dat nu het geval is.
Ik ben jaren abonnee geweest, recentelijk niet meer, maar als ik zie dat Tweakers grote stappen maakt wil ik, net als velen met mij, maar al te graag weer opnieuw een abo afsluiten.
Als mensen dan daarna wederom posten dat er nooit iets gedaan wordt met feedback, dan begin ik me af te vragen of we nog wel openstaan voor elkaar. Feedback geven is niet hetzelfde als 'u vraagt, wij draaien'. We verzamelen de feedback, bespreken het en kijken wat we ermee kunnen. Soms leidt dat tot een wijziging, maar soms ook niet. Ik weet bijvoorbeeld dat The Mask vindt dat we veel minder games moeten testen, maar tegelijkertijd zijn er bij elke review ook veel users die juist aangeven meer games te willen zien. Daar moeten wij uiteindelijk een afweging in maken.
Maar voor gamereviews hebben jullie twee redacteuren en voor hardwarereviews hebben jullie andere redacteuren, dus dit is gewoon een drogreden. Ik kom niet verder dan dat jullie gewoonweg niet willen.
Dat we dan tot een andere keuze komen, betekent niet dat er 'niets mee gedaan is'. Hetzelfde geldt voor hertests. Het is heel makkelijk om te zeggen dat voor elke review alle kaarten met de nieuwste driver gehertest moeten zijn. Op papier is dat een mooie uitgangspunt. In de praktijk weten we uit ervaring hoe lastig dat qua tijd en middelen is en proberen we daar op de beste manier mee om te gaan.
Het is de algemene tendens die is ontstaan en meerdere mensen hebben dat op diverse manieren in dit topic geuit. Zo ben ik bijvoorbeeld al 3 jaar (!!!) bezig om te zorgen dat de FAQ's bijgewerkt worden. Dat zou de community manager oppakken, dat begon bij Zeef, vervolgens Ginz en nu is het maar de vraag of dat überhaupt bij de volgende community manager terecht komt om er iets mee te gaan doen. Ik begrijp dus heel goed wel, waarom de algemene indruk is dat jullie niets met feedback doen, want waarom zou ik dan al drie jaar bezig zijn om dit voor elkaar te krijgen?
Wat ik onder de streep vooral enorm betreur is de sfeer in dit topic. Eén van de leukste dingen aan werken voor Tweakers is het contact met de community, zowel on- als offline. Maar de sfeer die hier hangt, de manier waarop de beweegredenen van de redactie in twijfel worden getrokken, de aanvallende toon, het klaarblijkelijke gebrek aan vertrouwen, het gebrek aan nuance; het voelt vrijwel onmogelijk om op deze voedingsbodem een constructieve discussie te kunnen voeren. En mensen die de feedback omschrijven als 'constructief' moet ik echt zeggen dat we een compleet verschillende interpretatie van het woord hebben. Ook al is er frustratie, dan nog kun je normale omgangsnormen hanteren.
Dit topic loopt zelf ook al even, als de feedback wat dus in 2018 of eerder (weet even niet wanneer dit topic exact gestart is uit mijn hoofd) al is aangegeven en in 2019 is de feedback dat er alsnog niets mee is gedaan, waarvoor zelfs een Tweaker naar T.net HQ komt om een en ander te bespreken en aan te geven wat er aan schort en wat er aan te doen en Tweakers vervolgens alsnog er niets mee doet, dan snap ik de toon van die Tweakers wel. Ik weet dat ik daar een van ben en gezien dit topic, zijn het er dus meerderen die het zien. En sorry to burst your bubble, het worden er ook alleen maar meer mensen die het zien, met alle gevolgen (voor jullie dan) van dien.
En toch is ook dit maar een klein deel van de totale feedback dat binnen gekomen is en zijn andere inhoudelijke vragen ook nog niet beantwoord. Reden: de negatieve teneur die er zou zijn in het topic. Dat is allemaal prima, als een crewlid verder niet de discussie aan wilt gaan onder het mom 'dat de hoofdredacteur op vakantie is', maar dan kan zo iemand nog wel reageren op de inhoudelijke vragen en dat is, helaas, ook niet gebeurd.

Ik vind het vrij makkelijk om te zeggen dat we misschien niet 'open staan voor elkaar' (afhankelijk van hoe je dat opvat ;)) terwijl 'wij' wel heel veel feedback hebben gegeven, terwijl jullie daar vervolgens nauwelijks iets mee gedaan hebben. In dat op zicht zitten jullie echt op een ivoren toren wat dat betreft (en dat heb ik ook al meermaals aangegeven).

Het zou jullie in elk geval sieren om niet een slachtofferrol te pakken (zo komt het nu althans wel over) en eens goed lering te nemen uit de feedback die jullie kant op komt vanuit ons. Een consultant kan deze info ook geven, a 150 euro per uur (zo niet meer), maar deze community doet dat gratis, des te spijtiger (voor ons dan) om te zien dat er niets uiterst minimaal iets mee gedaan wordt. Er wordt iets groots aan jullie gegeven, maar jullie doen er zo weinig mee.

Zou je het vergelijken, kom ik niet verder dan dat jullie een sportauto gegeven wordt (lijkt mij juist iets positiefs dus) maar vervolgens niet harder ermee gaan rijden dan 80/90km/u op de snelweg.

Afsluitend, mocht je ervoor open staan, dan wil ik best een keer langskomen op HQ (al dan niet met meerderen vanuit dit topic) om een en ander face-to-face te bespreken onder het genot van frisdrank (ik lust geen koffie en drink geen thee), op de redelijk korte termijn (ik heb toevallig in december vakantie en kan dan best een keertje langskomen). Ik verwacht dan echter wel, er iets komt waar 'beide kanten' (de community en jullie) volledig achter staan en dat toezeggingen omgezet worden in daadwerkelijke uitvoeringen, anders heeft het voor mij weinig meerwaarde, truth be told.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 08-12-2019 14:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat is waarop ik in dit topic elke keer blijf vragen om specifieke feedback, zoals ook vorige keer over videokaartreviews.
En dan krijg je die zoals elke keer nog is gebeurt en dan wordt er dus niks mee gedaan. Er kan nog 10 keer op alles in worden gegaan, maar als je elke keer hetzelfde gaat herhalen dat we met feedback moeten komen, terwijl dat elke keer gedaan wordt dan komen we toch echt geen streep verder. Want zoals aangegeven één dingetje van de tientallen eruit pikken en dat afraffelen heeft natuurlijk niks te maken ingaan op de feedback. Al helemaal niet als dezelfde conclusie al jaren geleden is getrokken, omdat de problemen er toen al waren.

Verwacht je dus van ons dat we het volledige reviewprotocol opstellen, alle apparatuur zelf gaan kopen en dan vervolgens ook nog de benchmarks gaan doen? En dan ga je zeker zeggen "o ja er zit toch wel veel verschil in" Want volgens mij is dat de volgende stap als het aangeven van de problemen geen effect meer heeft.

Want dat het nu niet goed is lijkt mij duidelijk, daar is iedereen het wel over eens. Behalve jullie dan, maar ik betwijfel of dat wel echt zo is. Het is namelijk moeilijk voor te stellen dat er niemand op de redactie de problemen ziet. Want dat zou betekenen dat niemand kennis over het onderwerp heeft en dat is toch heel moeilijk voor te stellen.
Als mensen dan daarna wederom posten dat er nooit iets gedaan wordt met feedback, dan begin ik me af te vragen of we nog wel openstaan voor elkaar.
Ik denk dat het vrij duidelijk is geworden bij iedereen over hoe open jullie staan voor feedback op dit moment als je elke keer aangeeft dat niemand feedback geeft. Dat terwijl je een boekwerk aan feedback hebt gekregen waar niks mee wordt gedaan.
Ik weet bijvoorbeeld dat The Mask vindt dat we veel minder games moeten testen, maar tegelijkertijd zijn er bij elke review ook veel users die juist aangeven meer games te willen zien. Daar moeten wij uiteindelijk een afweging in maken. Dat we dan tot een andere keuze komen, betekent niet dat er 'niets mee gedaan is'. Hetzelfde geldt voor hertests. Het is heel makkelijk om te zeggen dat voor elke review alle kaarten met de nieuwste driver gehertest moeten zijn. Op papier is dat een mooie uitgangspunt. In de praktijk weten we uit ervaring hoe lastig dat qua tijd en middelen is en proberen we daar op de beste manier mee om te gaan.
Ik vind niet dat er minder games getest moeten worden. Ik vind wel dat je heel wat nutteloze tests kan schrappen. Als je dan doet kun je de tests die je doet veel beter doen en eventueel zelfs meer games testen in hetzelfde tijdsbestek. Wat ik dus vind is dat de kwaliteit omhoog moet, mocht dat nog niet duidelijk zijn...

Neemt niet weg dat de meeste mensen niet weten wat ze willen. Simpelweg omdat ze niet genoeg kennis hebben over het onderwerp. Neem bijvoorbeeld gewoon de post van trisje in dit topic. trisje in "CPU, GPU en PSU reviews" Hij wil gewoon weten of die een 16 core of 8 core nodig heeft. Nou is dat een ruim begrip zonder context. Maar laten we er een 4 of 8 core's van maken voor een moderne game PC. Dan heb ik genoeg tests van jullie gezien waar bijvoorbeeld een i3 8350K gewoon standaard boven een Ryzen 7 1800X staat om maar wat te noemen. De praktijk is echter volledig omgekeerd in moderne zware games. In de geteste games zal een i3 8350K regelmatig te traag zijn en een hele slechte speelervaring geven, terwijl de game met een Ryzen 7 1800X altijd prima speelbaar blijft. Maar dat is niet wat trisje dus heeft gezien in de test van Tweakers/HWI. Voor hem is de i3 8350K de logische keuze. Want die kwam er duidelijk beter uit. Het lijkt mij trouwens dat meer dan 95% van de lezers de metingen zo zal zien en hooguit 5% heeft misschien door dat de metingen niks te maken hebben met de praktijk. Dit is overigens ook al heel vaak aangegeven maar tot nog toe bijzonder weinig mee gedaan.
Heb jij even geluk dat jij als hoofdredacteur degene bent die dit volledig kan omdraaien. Ik zou zeggen pak één van de genoemde onderwerpen op en zorg dat je voor het eind van het jaar een serieus reviewprotocol klaar hebt. De anderen worden in 2020 gedaan en je hebt de sfeer helemaal omgedraaid.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:04
Als iemand nou eens een kort en bondig lijstje maakt met fouten/aanbevelingen, dan is het ook makkelijker om daar op te reageren of te zien waar niet op gereageerd wordt. Nu is het een hele lap tekst van beide partijen en als een soort Chello klantenservice wordt er alleen op de laatste zin/alinea geantwoord. Ik snap er in ieder geval vrij weinig meer van. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:00

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

jadjong schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:02:
Als iemand nou eens een kort en bondig lijstje maakt met fouten/aanbevelingen, dan is het ook makkelijker om daar op te reageren of te zien waar niet op gereageerd wordt. Nu is het een hele lap tekst van beide partijen en als een soort Chello klantenservice wordt er alleen op de laatste zin/alinea geantwoord. Ik snap er in ieder geval vrij weinig meer van. :?
Dat is te begrijpen, maar alles is al wel eerder op rij gezet door -The_Mask-. Sommigen of velen die nu het topic opmerken, doordat het topic op de frontpage is genoemd, vallen in een discussie die al langer loopt dan het topic oud is en deze is gestart in maart 2018. Heel begrijpelijk dat het dan niet helemaal te volgen is. Ik ben ook pas later 'ingestapt' en heb mij ook even flink moeten inlezen. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• -The_Mask-
  • Niet online
Het is inderdaad nogal veel, een beetje te veel om op te noemen. Maar aangezien Tweakers hierboven nog aangeeft dat ze overal antwoord op hebben gegevens zullen ze ook wel alle punten hebben opgeschreven. Is immers zoveel dat als ze het niet opschrijven ze gemakkelijk iets vergeten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

jadjong schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:02:
_Dune_ schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:37:
[...]

Dat is te begrijpen, maar alles is al wel eerder op rij gezet door -The_Mask-. Sommigen of velen die nu het topic opmerken, doordat het topic op de frontpage is genoemd, vallen in een discussie die al langer loopt dan het topic oud is en deze is gestart in maart 2018. Heel begrijpelijk dat het dan niet helemaal te volgen is. Ik ben ook pas later 'ingestapt' en heb mij ook even flink moeten inlezen. :)
-The_Mask- schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:25:
Het is inderdaad nogal veel, een beetje te veel om op te noemen. Maar aangezien Tweakers hierboven nog aangeeft dat ze overal antwoord op hebben gegevens zullen ze ook wel alle punten hebben opgeschreven. Is immers zoveel dat als ze het niet opschrijven ze gemakkelijk iets vergeten.
Goed, dit sentiment heb ik inmiddels wel een beetje gehad en ook in het algemeen sprekend. Schijnbaar praten we beiden (Community, Tweakers) langs elkaar heen en ik heb geen zin om nog eens 10 pagina's met hetzelfde proces door te lopen.

Er is klaarblijkelijk een grote behoefte aan een Index waar per persoon, per onderwerp en per subgedeelte in 1 zin wordt aangegeven wat de verbetering is + een link naar een voorbeeld hiervan. Waar er geen voorbeelden beschikbaar zijn, volstaat de verbeter suggestie.

Dit is wat ik ga doen:
  • Ik zal een select aantal users (En moderators!) uit dit topic die bekend zijn met de materie individueel per PM benaderen. Hen zal ik vragen een lijstje samen te stellen of aan te geven: Welke dingen kunnen beter? en dit verwerken in een suggestie of suggesties.
  • Per user wordt er een lijstje gegeven met suggesties ter verbetering. Een dergelijke suggestie kan in 1 regel worden samengevat. Ter ondersteuning volgt er een link ter voorbeeld. Dit zal in een primitief tag systeem worden weergegeven.
  • Dit zal vervolgens in 1 post worden gepresenteerd als een Index van dingen die verbeterd kunnen worden. Daarbij ga ik uit van het redelijkheidsbeginsel. Het is niet redelijk om een op maat gemaakte performance tool te verwachten gezien de vele andere zaken waar Tweakers mee bezig is. Maar het is wel redelijk om uitgebreidere details te verwachten middels grafieken of plaatjes. Die zaken worden immers al gebruikt in een review.
  • In deze resulterende post zullen Wout, (@WoutF) Willem en anderen die aan dergelijke reviews werken worden getagd, zodat we de hele metadiscussie of mensen afwezig zijn middels vakantie/zwangerschap/Tetris spelen vermijden.
Zie het als een verkapt traktaat op het protocol waarvan Tweakers zegt deze te hebben. Middels deze index kan men dan precies zien wat er schort, en daar verbeteringen op aanbrengen.

Naar mijn idee is dit het beste signaal wat de community kan afgeven, ipv post na post na post maar in herhalingen vervallen, zowel vanuit de community als vanuit Tweakers zelf. We willen dit opgelost zien, het is duidelijk dat het niet duidelijk genoeg is ( :P ) dus wil ik het vermakkelijken en ben ertoe bereid alle issues van de users hier in 1 post te verenigen.

Daarbij is dus de input van deze users nodig, en ik zal dan ook, zoals gezegd, allen per PM benaderen hierover. Geen ''Ja, maar dat is al bekend, zij weten dit, wat schieten wij hier mee op'' want als 1 ding duidelijk is, is dat het schijnbaar niet duidelijk genoeg is, paradoxaal als dat klinkt. Wat wij als community dan nog kunnen doen is een gecondenseerde samenvatting overhandigen waar alles netjes op staat.

Een klein voorbeeldje van hoe die index eruit zal zien:

The Mask:
  • [GPU] Framespikes dienen in een aparte grafiek vermeld te worden. Dit kan middels de huidige grafiek implementaties. Link naar voorbeeld waar framespikes te zien zijn en bovenal, wat zij duidelijk maakt.
  • [CPU] All core performance wordt nu niet gelijkwaardig getest, via Cinebench 15 en 20 met deze variabelen kan je een evenwichtiger beeld scheppen. met daarbij een link naar die variabelen.
Corset:
Volgende lijstje

Zodoende hoeft de crew niet nog eens op zoek te gaan naar voorbeelden of die aan de community vragen, want dat kan immers weer frustratie en communicatie problemen op leveren.

Ik zal deze mensen (En ik noem bewust geen namen!) in de loop van de komende paar dagen contacteren en zodoende meer info inwinnen. Ik kan ook hier vragen wie zich daarvoor geroepen voelt, maar dan ben je:
  • Tijd kwijt aan het oproepen hiervan
  • Gaan andere users zich er wellicht tegen ageren. Ik ben sterk van mening dat een dergelijke index samengesteld dient te worden door de users die het meeste gewicht in de kuip leggen, tezamen met 1 of meer stafleden die actief zijn op dit vlak op GoT.
  • Kan er minder gedetailleerde data worden vergaard. Deze suggestie gaat ervanuit dat de betrokken leden zich zullen inspannen om suggesties aan te dragen maar deze ook te kunnen onderbouwen. Zoiets kost nu eenmaal tijd, en om druk en stress te besparen zal het produceren van een dergelijke index dan ook niet over 1 nacht ijs gaan.
Wel wil ik er voor waken dat die post net zo lang gaat vergen als de hoor en wederhoor die nu aan de gang is, dus ik wil een deadline zetten op 1 december. Op uiterlijk die dag (Toevallig een Zondag!) moet de post worden geplaatst in dit topic. Hiermee stel ik mijzelf ook aan een deadline gezien ik degene zal zijn die alle input van alle leden in de post zal verwerken.

Hopelijk kan ik jullie de garantie afgeven dat met mijn reacties van boek lengtes dat ik in staat ben om ieder van ons voldoende door te laten klinken in de post, en kan ik in ieder geval zeggen dat ik in staat ben om snel te produceren. Ik schrijf zelf voor een website, weet dus ook hoe belangrijk het is om het juiste woord op papier te krijgen.

Dit is mijn idee om een uniform signaal af te geven vanuit de community naar Tweakers toe. We kunnen nog evenzoveel pagina's kwijt zijn aan het over en weer verwijten maken en stellen dat zij het niet goed doen en andersom maar het uiteindelijke doel, betere reviews en een hogere kwaliteit daarvan, wordt dan niet gehaald.

Dit zijn mijn 2 centen, en ik zal ze duur gaan inwisselen. :)

• ANdrode
  • Niet online
[...]Het is heel makkelijk om te zeggen dat voor elke review alle kaarten met de nieuwste driver gehertest moeten zijn. Op papier is dat een mooie uitgangspunt. In de praktijk weten we uit ervaring hoe lastig dat qua tijd en middelen is en proberen we daar op de beste manier mee om te gaan.
Even alleen over dit specifieke punt: Mogelijk is het dan de moeite waard om een meta-artikel te doen over de selectie van de games? Want meerdere games met één engine testen is zinloos. Dat moet een lezer wel kunnen snappen.

En als er een nieuwe game uitkomt kijk je dan of hij overeenkomt met het gedrag van dezelfde games met die engine. Dan zie je of die engine beter is geworden/gelijk is gebleven.
offtopic:
En ik snap dat users hun favoriete game wille zien met een test waarin hun favoriete merk wint. Ook als dat intrinsiek minder goed is in game scenario's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@Redneckerz
Maar wat is er deze keer dan anders dan de vorige keren dat men meerdere A4'tjes heeft vol geschreven?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

-The_Mask- schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:48:
@Redneckerz
Maar wat is er deze keer dan anders dan de vorige keren dat men meerdere A4'tjes heeft vol geschreven?
Omdat het nu een gecondenseerde samenvatting gaat zijn waar realistische suggesties op geplaatst worden, per persoon en per onderwerp. Je zal 1001 punten hebben, maar is het realistisch om te verwachten dat alle 1001 punten worden aangepakt? Ik ga dus kijken naar de meest schertsende en in het hoog springende punten.

Ik zal morgen beginnen met de eerste leden aan te schrijven. Hierbij zal ik er rekening mee houden dat sommige leden minder op Tweakers zullen zijn vanwege het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat zou alleen niet de eerste keer zijn, dat is mijn punt een beetje. Het is hooguit de eerste keer in dit topic.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

-The_Mask- schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:22:
Dat zou alleen niet de eerste keer zijn, dat is mijn punt een beetje. Het is hooguit de eerste keer in dit topic.
Dan heeft dit topic in ieder geval een primeur. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:49

WoutF

Hoofdredacteur
ANdrode schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:35:
[...]

Even alleen over dit specifieke punt: Mogelijk is het dan de moeite waard om een meta-artikel te doen over de selectie van de games? Want meerdere games met één engine testen is zinloos. Dat moet een lezer wel kunnen snappen.

En als er een nieuwe game uitkomt kijk je dan of hij overeenkomt met het gedrag van dezelfde games met die engine. Dan zie je of die engine beter is geworden/gelijk is gebleven.
offtopic:
En ik snap dat users hun favoriete game wille zien met een test waarin hun favoriete merk wint. Ook als dat intrinsiek minder goed is in game scenario's.
De gameselectie is gebaseerd op een aantal factoren, waarbij verscheidenheid van engines er eentje is. Zie bijvoorbeeld ook dit overzicht. Verder is het in de praktijk erg belangrijk zijn dat de games efficiënt te testen zijn. Bijvoorbeeld met een ingebouwde benchmark, of de mogelijkheid om hetzelfde stuk gameplay keer op keer te doorlopen met stabiele resultaten. En natuurlijk geen games die aan de lopende band nog geüpdatet worden met wijzigingen die de scores beïnvloeden.
_Dune_ schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:37:
[...]

Redneckerz schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:53:
[...]

[...]

[...]

Goed, dit sentiment heb ik inmiddels wel een beetje gehad en ook in het algemeen sprekend. Schijnbaar praten we beiden (Community, Tweakers) langs elkaar heen en ik heb geen zin om nog eens 10 pagina's met hetzelfde proces door te lopen.

Er is klaarblijkelijk een grote behoefte aan een Index waar per persoon, per onderwerp en per subgedeelte in 1 zin wordt aangegeven wat de verbetering is + een link naar een voorbeeld hiervan. Waar er geen voorbeelden beschikbaar zijn, volstaat de verbeter suggestie.

Dit is wat ik ga doen:
  • Ik zal een select aantal users (En moderators!) uit dit topic die bekend zijn met de materie individueel per PM benaderen. Hen zal ik vragen een lijstje samen te stellen of aan te geven: Welke dingen kunnen beter? en dit verwerken in een suggestie of suggesties.
  • Per user wordt er een lijstje gegeven met suggesties ter verbetering. Een dergelijke suggestie kan in 1 regel worden samengevat. Ter ondersteuning volgt er een link ter voorbeeld. Dit zal in een primitief tag systeem worden weergegeven.
  • Dit zal vervolgens in 1 post worden gepresenteerd als een Index van dingen die verbeterd kunnen worden. Daarbij ga ik uit van het redelijkheidsbeginsel. Het is niet redelijk om een op maat gemaakte performance tool te verwachten gezien de vele andere zaken waar Tweakers mee bezig is. Maar het is wel redelijk om uitgebreidere details te verwachten middels grafieken of plaatjes. Die zaken worden immers al gebruikt in een review.
  • In deze resulterende post zullen Wout, (@WoutF) Willem en anderen die aan dergelijke reviews werken worden getagd, zodat we de hele metadiscussie of mensen afwezig zijn middels vakantie/zwangerschap/Tetris spelen vermijden.
Zie het als een verkapt traktaat op het protocol waarvan Tweakers zegt deze te hebben. Middels deze index kan men dan precies zien wat er schort, en daar verbeteringen op aanbrengen.

Naar mijn idee is dit het beste signaal wat de community kan afgeven, ipv post na post na post maar in herhalingen vervallen, zowel vanuit de community als vanuit Tweakers zelf. We willen dit opgelost zien, het is duidelijk dat het niet duidelijk genoeg is ( :P ) dus wil ik het vermakkelijken en ben ertoe bereid alle issues van de users hier in 1 post te verenigen.

Daarbij is dus de input van deze users nodig, en ik zal dan ook, zoals gezegd, allen per PM benaderen hierover. Geen ''Ja, maar dat is al bekend, zij weten dit, wat schieten wij hier mee op'' want als 1 ding duidelijk is, is dat het schijnbaar niet duidelijk genoeg is, paradoxaal als dat klinkt. Wat wij als community dan nog kunnen doen is een gecondenseerde samenvatting overhandigen waar alles netjes op staat.

Een klein voorbeeldje van hoe die index eruit zal zien:

The Mask:
  • [GPU] Framespikes dienen in een aparte grafiek vermeld te worden. Dit kan middels de huidige grafiek implementaties. Link naar voorbeeld waar framespikes te zien zijn en bovenal, wat zij duidelijk maakt.
  • [CPU] All core performance wordt nu niet gelijkwaardig getest, via Cinebench 15 en 20 met deze variabelen kan je een evenwichtiger beeld scheppen. met daarbij een link naar die variabelen.
Corset:
Volgende lijstje

Zodoende hoeft de crew niet nog eens op zoek te gaan naar voorbeelden of die aan de community vragen, want dat kan immers weer frustratie en communicatie problemen op leveren.

Ik zal deze mensen (En ik noem bewust geen namen!) in de loop van de komende paar dagen contacteren en zodoende meer info inwinnen. Ik kan ook hier vragen wie zich daarvoor geroepen voelt, maar dan ben je:
  • Tijd kwijt aan het oproepen hiervan
  • Gaan andere users zich er wellicht tegen ageren. Ik ben sterk van mening dat een dergelijke index samengesteld dient te worden door de users die het meeste gewicht in de kuip leggen, tezamen met 1 of meer stafleden die actief zijn op dit vlak op GoT.
  • Kan er minder gedetailleerde data worden vergaard. Deze suggestie gaat ervanuit dat de betrokken leden zich zullen inspannen om suggesties aan te dragen maar deze ook te kunnen onderbouwen. Zoiets kost nu eenmaal tijd, en om druk en stress te besparen zal het produceren van een dergelijke index dan ook niet over 1 nacht ijs gaan.
Wel wil ik er voor waken dat die post net zo lang gaat vergen als de hoor en wederhoor die nu aan de gang is, dus ik wil een deadline zetten op 1 december. Op uiterlijk die dag (Toevallig een Zondag!) moet de post worden geplaatst in dit topic. Hiermee stel ik mijzelf ook aan een deadline gezien ik degene zal zijn die alle input van alle leden in de post zal verwerken.

Hopelijk kan ik jullie de garantie afgeven dat met mijn reacties van boek lengtes dat ik in staat ben om ieder van ons voldoende door te laten klinken in de post, en kan ik in ieder geval zeggen dat ik in staat ben om snel te produceren. Ik schrijf zelf voor een website, weet dus ook hoe belangrijk het is om het juiste woord op papier te krijgen.

Dit is mijn idee om een uniform signaal af te geven vanuit de community naar Tweakers toe. We kunnen nog evenzoveel pagina's kwijt zijn aan het over en weer verwijten maken en stellen dat zij het niet goed doen en andersom maar het uiteindelijke doel, betere reviews en een hogere kwaliteit daarvan, wordt dan niet gehaald.

Dit zijn mijn 2 centen, en ik zal ze duur gaan inwisselen. :)
Ik denk dat het voor iedereen enorm zou helpen om zo'n duidelijk overzicht te hebben, zeker voor de mensen hier op HQ. Kudos alvast aan @Redneckerz voor het nemen van dit initiatief d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

WoutF schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 15:08:

Ik denk dat het voor iedereen enorm zou helpen om zo'n duidelijk overzicht te hebben, zeker voor de mensen hier op HQ. Kudos alvast aan @Redneckerz voor het nemen van dit initiatief d:)b
Graag gedaan :)

Update:
De eerste 5 leden zijn zojuist allen aangeschreven. Hier zitten zowel gebruikers als Tweakers leden bij die met dit topic raakvlakken en/of ervaring hebben. Ik zal spoedig nog 5 anderen aanschrijven voor een totaal van 10 zodat de sample size beheersbaar blijft.

Deze zijn allen eenzelfde PM verzonden met een persoonlijke post ter strekking en met eenzelfde vraag. Voor mijn eigen boekhouding hebben deze users allen een eigen tag op naam gekregen zodat ik zelf niet in de war raak van het geheel. Dit zorgt er tevens voor dat Tweakers stafleden beter kunnen zien waar de plotse traffic van mijn account vandaan komt omdat ik deze 5 leden vrij gauw na elkaar verstuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]

De gameselectie is gebaseerd op een aantal factoren, waarbij verscheidenheid van engines er eentje is. Zie bijvoorbeeld ook dit overzicht. Verder is het in de praktijk erg belangrijk zijn dat de games efficiënt te testen zijn. Bijvoorbeeld met een ingebouwde benchmark, of de mogelijkheid om hetzelfde stuk gameplay keer op keer te doorlopen met stabiele resultaten. En natuurlijk geen games die aan de lopende band nog geüpdatet worden met wijzigingen die de scores beïnvloeden.
Kijk: Dat zijn goede criteria voor game-selectie maar ze zijn impliciet (in plaats van expliciet uitgelegd. En als je die criteria uit kan leggen (en een keer uitlegt) dan kan je daar wat mij betreft de volgende keer naar wijzen bij een opmerking dat er extra games getest moeten worden. Want je kan het niet elke keer in een artikel uitleggen.

Als een game bij release presteert zoals X omdat de techniek gelijk is dan zal dat uiteindelijk wel zo blijven.

Verder zijn er allerlei methodologische nuances --- waarvan ik verwacht dat ze wel uit de inventarisatie komen. Eigenlijk moet je uiteindelijk kunnen uitleggen wat je dacht dat er ging gebeuren (de hypothese), wat je daarom hebt gemeten, wat je hebt gemeten, en wat je op basis daarvan kan concluderen.
offtopic:
Als je 'validiteit' op de wetenschappelijke manier bekijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

Wat gaan jullie dit maal anders doen dan? Want de vorige keren dat jullie zo'n lijstje hebben gehad werd er niet iets mee gedaan. Men reageerde bijvoorbeeld ook nooit inhoudelijk op de punten. Net alsof men niet snapte wat er stond, wat er bedoeld werd of hoe men het moest implementeren.

Wat wordt er nu dus anders gedaan door jullie? Ik kan nu wel een DM sturen naar Redneckerz met daarin mijn punten. Waarna hij de punten door stuurt naar jullie maar wat veranderd er dan? Enige verschil is Redneckerz die er tussen zit. Maar ik zie dus helemaal niet die tussenstap Tweakers verder gaat helpen.

Ik vind het zelf een stap terug. Want het is alleen een DM naar Redneckerz, waarbij ik niet kan zien wat anderen naar Redneckerz sturen. Je kunt elkaar dus niet aanvullen en ook vanuit Tweakers kan zo niet echt een feedback komen terug naar degene die dat ene punt geschreven heeft.

Overigens denk ik ook niet dat het in een paar punten te omschrijven is. Daarvoor zijn de problemen gewoon veel te groot zie bijvoorbeeld reviews: Twee nieuwe hedt-platforms - AMD tegen Intel. Zoiets ga je echt niet fiksen met een paar kleine veranderingen aan de testmethode.

[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 25-11-2019 18:06 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als zelfs in de comments opgemerkt wordt dat 'de Tweakers review om te lachen' is lijkt mij dat overigens ook een signaal om er wat aan te gaan doen.

EDIT:
De betreffende user wijst dan liever naar reclamezuil Linus Tech Tips, maar dat doet niet af aan de kritiek op de Tweakers review.
Zonder al te negatief te willen zijn, maar dit soort zaken lijken mij eerder onderdeel van het werk van de redactie. Jullie als redactie hebben immers meermaals aangegeven dat er geen overzicht is, dat er geen opsomming is geweest op een presenteerblaadje (terwijl o.a. @-The_Mask- imo daar genoeg moeite in gestoken heeft door de tijd). Waarom hebben jullie dan ook niet de moeite genomen om zelf actief de kritische users te bevragen? En sorry dat ik het alvast zeg, maar als je vindt dat dat niet zo is, dan heeft de redactie echt de koppen in het zand gehad de afgelopen jaren.

Ik kan mij herinneren dat ik ooit weleens ben uitgenodigd (meermaals, overigens) om een enquête over de site in te vullen, intussen vul ik die (als ik die weer zou krijgen) niet meer in en klik het weg, naar aanleiding van de enquête volgt er toch geen verandering en heeft het invullen ervan voor mij dus totaal geen zin behalve tijdsverspilling.

[ Voor 86% gewijzigd door CH4OS op 25-11-2019 18:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

-The_Mask- schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:03:
[...]

Ik vind het zelf een stap terug. Want het is alleen een DM naar Redneckerz, waarbij ik niet kan zien wat anderen naar Redneckerz sturen. Je kunt elkaar dus niet aanvullen en ook vanuit Tweakers kan zo niet echt een feedback komen terug naar degene die dat ene punt geschreven heeft.
Een ieder krijgt zijn punten per persoon te zien, en overlap wordt daarin vermeden om zodoende herhaling te voorkomen.

Laat ik het eens omschrijven zoals ik het eerder in een DM heb gedaan vandaag:

Ik begrijp dat het nogal moedeloos is om telkens iets uit te leggen wat je niet alleen voor je gevoel, maar in realiteit al merenmalen hebt aangestipt. En ik begrijp ook dat de toon van de crew niet altijd even prettig is. Maar m.i zijn dat symptomen van de frustratie die er van beide kanten heerst. Er wordt op dit moment alleen maar op de vorm bekritiseerd, maar het werkelijke probleem wordt immers niet aangepakt. Het is een beetje het FamilieDiner aan het worden - Over en weer verwijt over kleine dingen, terwijl de hoofdmoot niet wordt besproken.

Maar ik begrijp ook dat het klaarblijkelijk niet duidelijk genoeg is. Hoe treurig ook, het zal in een hapklaar brokje gepresenteerd moeten worden. Ik lees vooral dat de problemen al talloze malen voorbij zijn gekomen en samengevat, maar in het gehele topic zelf zie ik daar niets van terug. Nu kan je niet eisen dat men al die samenvattende topics en posts nog eens in 1 centrale post samenvat, maar ik ben bang dat, als dit de tendens blijft, het daar wel op gaat uitdraaien.

En zal dat helpen? Zoals ik het zie gaat het nu zo:
  • Tweakers: ''Het is ons niet duidelijk/specifiek genoeg.''
  • Community: ''Het is al vaak genoeg samengevat.''
  • Tweakers: ''Dat kan, maar het is ons niet duidelijk/specifiek genoeg.''
  • Community: ''Dat zal, maar het is al vaak genoeg samengevat.''
  • Tweakers: ''Dat zal, maar...''
Een samenvatting van samenvattingen zal denk ik weinig opleveren, maar dat ga je wel krijgen als het voorstel zoals gegeven enmasse wordt afgewezen om generlei redenen.

Dit zal dan eindeloos zo door gaan en levert niet op wat we beiden willen (Tweakers: Een beter begrijp van de issues) (Community: Een gedetailleerd rapport waar men verder vanuit kan werken en dat dit ook werkelijk wordt geimplementeerd).

We kunnen de discussie nog eens versimpelen als een dergelijke suggestie ook al op afwijzing stuit. Dan is de centrale vraag: Wat wil jij nu dat er gebeurt? En hoe denk je dat redelijkerwijs te kunnen bewerkstelligen? Want telkens het equivalent roepen van ''Zie je nou wel'' leidt duidelijk niet tot enige verbetering, maar je blijft wel met hetzelfde probleem zitten.

Het bovenstaande scenario tracht ik op te breken door het tag systeem verhaal waarin alles wat redelijkerwijs bewerkstelligd kan worden vermeld zal staan. Dat is het uitgangspunt.
-The_Mask- schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:03:
[...]

Overigens denk ik ook niet dat het in een paar punten te omschrijven is. Daarvoor zijn de problemen gewoon veel te groot zie bijvoorbeeld reviews: Twee nieuwe hedt-platforms - AMD tegen Intel. Zoiets ga je echt niet fiksen met een paar kleine veranderingen aan de testmethode.
En daarom mag je zoveel mogelijk punten aandragen - Dat is de hele strekking van de suggestie in the first place. :)

PS: Stel je anders een GroepsDM voor? Hiermee heb ik ook gelopen, maar ik vond dat geen redelijke optie omdat je dan het risico loopt discussies binnenin discussies te scheppen en dat maakt het geheel alleen chaotischer naar mijn idee. Het is het overwegen waard als dit eerste idee (Morgen verstuur ik de tweede batch) geen vat krijgt.

PPS: Aan allen die ik tot dusverre heb aangeschreven: Tot heden heb ik van 2 van de 5 aangeschrevenen een reactie ontvangen. Ik zie de reacties van de overige 3 dan ook graag tegemoet, mochten zij deze nog niet hebben ingezien en eerder dit topic checken dan hun mail box.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik heb sowieso nog geen tijd gehad te reageren. Ook heb je tweede DM trouwens niet gehad.

Maar ik heb sowieso wel benieuwd naar eens inhoudelijke antwoorden van Tweakers. Want we kunnen wel elke keer hetzelfde doen, maar dat schiet niet op. Aan de hele houding van Tweakers zie je al dat het volgende lijstje gewoon weer onderin het laatje komt te liggen. Is volgens mij gewoon bedoeld om weer even tijd te rekken en ons weer een half jaar zoet houden.

Is het dus niet beter dat Tweakers eens eerst iets inhoudelijks gaat zeggen?

Groeps DM is al wat beter, maar een topic werkt toch gewoon het beste? Maar dan moet Tweakers wel inhoudelijk gaan reageren (en natuurlijk er iets mee doen) want anders schiet het niet op.

Alles lijkt er namelijk op dat we gewoon dit weer gaan krijgen:
geek: Tweakers gaat weer voedingen testen

Hierin vraagt men feedback, feedback wordt gegeven: -The_Mask- in "Redactionele reviews voedingen"

Daarna geen enkele terug koppeling vanuit Tweakers.

Men schrijft vervolgens één review, waaruit blijkt dat ze niks gedaan hebben met de feedback volgens mij.

reviews: De zeven populairste voedingen van 550W getest

Dat is vervolgens een foutenfestijn, met heel veel onjuistheden.

Zie: -The_Mask- in 'reviews: De zeven populairste voedingen van 550W getest'

En de oplossing van Tweakers? Zet de reactie op nul vast zodat zo weinig mogelijk lezers de reactie kunnen lezen en schrijf vervolgens nooit meer een enkel stuk over voedingen. 7(8)7

[ Voor 58% gewijzigd door -The_Mask- op 25-11-2019 19:09 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

-The_Mask- schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:40:
Ik heb sowieso nog geen tijd gehad te reageren. Ook heb je tweede DM trouwens niet gehad.
Klopt, je kreeg er ook maar 1 :P

Ik twijfelde om de oproep om te reageren nu al te doen gezien het weekend net voorbij is, then again had ik niet kunnen voorzien dat de strekking zo zou verlopen.
Maar ik heb sowieso wel benieuwd naar eens inhoudelijke antwoorden van Tweakers. Want we kunnen wel elke keer hetzelfde doen, maar dat schiet niet op. Aan de hele houding van Tweakers zie je al dat het volgende lijstje gewoon weer onderin het laatje komt te liggen. Is volgens mij gewoon bedoeld om weer even tijd te rekken en ons weer een half jaar zoet houden.

Is het dus niet beter dat Tweakers eens eerst iets inhoudelijks gaat zeggen?
:? Als dit hele topic iets duidelijk maakt (En wat ik in de eerdere post hebt geschetst) is dat je daar het antwoord al een tijdje op weet. Het is niet duidelijk/specifiek genoeg voor ze.

In wezen is deze reactie die je nu maakt dezelfde als ''Het is al vaak genoeg samengevat.'' oftewel, je verwacht een reactie van Tweakers op een vraag die je al eerder hebt gesteld en geen rekest op hebt ontvangen.
Groeps DM is al wat beter, maar een topic werkt toch gewoon het beste?
Het was een suggestie. Wat niet werkt is dat beide partijen over en weer hetzelfde verwijt blijven maken (Ik zie dat nu ook weer in je post terug komen) en verwachten dat de reactie anders zal zijn dan de 5/10/15 eerdere keren dat het verwijt is gemaakt.

Daar moeten we vanaf. Je kan wel ''Zie je nou wel? Ze doen niets!'' blijven aandragen middels enkele links, maar je ziet toch zelf ook dat die houding geen verandering teweeg heeft gebracht de laatste 7 pagina's?
Maar dan moet Tweakers wel inhoudelijk gaan reageren (en natuurlijk er iets mee doen) want anders schiet het niet op.
Dat antwoord weet je al, dat zie je in dit hele topic terug. Is het voorbeeld wat werd gesteld niet duidelijk genoeg? Want m.i laat dat goed zijn waar beide kanten nu staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Redneckerz op 25-11-2019 19:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja maar wat is dan niet duidelijk genoeg? Is helemaal niks duidelijk dan? Dan is de enige oplossing namelijk andere mensen aannemen die wel snappen waar het over gaat. Als iets niet je vakgebied is ga je simpelweg ook niet zo maar even leren. Zoiets gaat jaren kosten, dat kun je niet even vertellen in twee A4'tjes tekst.

Uit Tweakers zelf komt niks namelijk dus hoe moet er dan een oplossing komen? Het is voor mij niet duidelijk waar Tweakers vastloopt. Want als het probleem is dat er geen kennis van het onderwerp is dan zal er ook gewoon geen goede review komen. Een reviewprotocol schrijven voor iets wat je zelf niet snapt lukt simpelweg niet.

[ Voor 47% gewijzigd door -The_Mask- op 25-11-2019 19:20 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

-The_Mask- schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:11:
Ja maar wat is dan niet duidelijk genoeg? Is helemaal niks duidelijk dan?
Dit is nu precies waarom ik dat tag systeem voorstelde. Tweakers heeft van allerlei lui allerlei punten, maar ze kunnen dit niet verwerken omdat het niet specifiek is. Ze weten wel waar het over gaat, maar een concrete suggestie is er niet.

Vandaar dus om het per onderwerp, per persoon en per suggestie in een tag systeem te zetten, zodat visueel duidelijk wordt wat het probleem is, van wie het afkomstig is, en wat de suggestie beheerst (In 1 of 2 regels.
Dan is de enige oplossing namelijk andere mensen aannemen die wel snappen waar het over gaat. Uit Tweakers zelf komt niks namelijk dus hoe moet er dan een oplossing komen?
Klopt, uit Tweakers zelf komt niets.

Nu is dat gezegd. En wat nu? Is het probleem opgelost? Heb je het doel bereikt wat je wilde bereiken? Het lijkt mij niet. Maar je blijft datzelfde verwijt maken.

Ja, uit Tweakers zelf komt niets. Maar wat heeft de community eraan om dat elke keer met een ja te beantwoorden?
dus hoe moet er een oplossing komen?
Om te beginnen zou je mij kunnen aanschrijven en de DM die ik heb gestuurd eens goed te lezen, ipv je tijd te verspillen met blijven schetsen dat Tweakers niets doet. ;) Goed, zij doen niets, dat weten we nu (al 7 pagina's lang!). Maar wat doe jij?

Wat doet de community?

Dat is de vraag die ik wil beantwoorden middels dat tag systeem van alle problemen, En ja, dat betekent effectief dat we werk doen die eigenlijk door de crew gedaan had moeten worden. Maar we hebben er niets aan daar elke keer op vast te blijven steken, liever steek ik mijn energie in het oplossen van het probleem.

En voordat je ermee komt:
Klopt, uit Tweakers zelf komt niets. :+ Maar nu verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 22:36

magician2000

.....

pino85 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:15:
@_Dune_

Ik denk dat we , hoe graag men het anders zou willen, er geaccepteerd moet worden dat de mensen die hier over gaan op HQ er anders tegen aan kijken.
Men vind zo ver ik zie niet dat ze op een ‘verkeerde’ manier testen of dat ze verbeteringen moeten invoeren. Want zo wel zou men anders reageren en zaken rigoureus aangepast hebben.

Het is jammer dat de meningen en standpunten zo ver uit elkaar blijven liggen. In andere forum onderdelen zie ik net als jou de kritieken op de huidige testmethodieken ook regelmatig terugkomen.
Het lijkt misschien in dit topic dat het een handvol gebruikers is maar de groep is wel wat groter, het zijn users met kennis in de materie die deze kritiek uitten.

Maar goed, ik zeg eerlijk dat in de +10 jaar dat ik de reviews bekijk ik verbeteringen heb meegemaakt en verslechteringen, laatste jaren met regelmaat dat laatste.
Is het dan allemaal slecht? Nee dat is het niet. Alleen het kan en zou als de techsite van Nederland beter kunnen en moeten met alle tips/onderbouwingen die gegeven zijn.

Ik vind wel als wij niet meer in (reviews)
vinden wat we zoeken dan zijn er andere sites die dat wel kunnen bieden.
Natuurlijk zou ik wensen dat dit niet nodig zou zijn maar het is zoals het is en het gaat mijn ziens niet meer veranderen. Het is echt zonde.
Toevallig op dit draadje terecht gekomen, maar wel erg herkenbaar (en jammergenoeg niet enkel bij Tweakers, maar ook bij de buren HWI).

Het "community-gevoel / idee" is dan overigens wel ver te zoeken. In ieder geval voor wat betreft nieuws / tests / reviews. Dat er tegenwoordig een ander publiek op de site komt is niet echt een excuus. Dat is meer het "kiezen voor geld / de makkelijke weg".

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Het lijkt erop dat Tweakers in een spagaat zit tussen het uitbrengen van technisch diepgravender / accurater reviews en de kosten / baten hiervan bij het huidige publiek. Iets dat inderdaad al een flink aantal jaren merkbaarder wordt voor de "oude-garde" hier op Tweakers.

Daarnaast is het mijn mening dat ze niet sterk zijn in communiceren richting community. In ieder geval m.b.t. hetgeen in dit topic aangekaart wordt.

Wellicht is het een kwestie van tijd / geld / prioriteiten / kennis / richting die ze op (willen) gaan / enz. Maar dat wordt hier niet duidelijk.

Wie weet is er een vogel hoger in de boom die geen toestemming geeft voor het één en ander. Maar ook dat kun je dan melden. Zoals zoveel andere punten gemeld kunnen worden.

Overigens, kom ik het dagelijks tegen dat mensen slecht zijn in communiceren. Op diverse vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Groeps DM is al wat beter, maar een topic werkt toch gewoon het beste? Maar dan moet Tweakers wel inhoudelijk gaan reageren (en natuurlijk er iets mee doen) want anders schiet het niet op.
Groeps DMs gaan ook niet werken. In een groeps DM ben ik intussen 3 jaar bezig om de FAQs op het forum eens bijgewerkt te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Deels eens dat ik ook niet ieder detail hoef te weten, maar wel graag een zo betrouwbaar mogelijke review wil (kunnen) lezen. Zeker wanneer ik dichterbij de uiteindelijke keuze kom voor een, in dit geval, voeding. Dan vind ik het prettig om alle dingen wel op een rij te hebben.

"Deze voeding is overkill voor systemen met minder dan 8 cores" is dan bijvoorbeeld zinvolle informatie. Zeker wanneer er dan een andere (bij voorkeur reeds geteste) betere optie is.

In mijn ogen heeft TM zich vastgebeten in dit onderwerp. Wellicht ook tegen beter weten van hemzelf in, maar wel met oog voor wat er aan een ieder die Tweakers bezoekt ter presentatie gebracht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:57
magician2000 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 00:28:
Het lijkt erop dat Tweakers in een spagaat zit tussen het uitbrengen van technisch diepgravender / accurater reviews en de kosten / baten hiervan bij het huidige publiek. Iets dat inderdaad al een flink aantal jaren merkbaarder wordt voor de "oude-garde" hier op Tweakers.

Daarnaast is het mijn mening dat ze niet sterk zijn in communiceren richting community. In ieder geval m.b.t. hetgeen in dit topic aangekaart wordt.

Wellicht is het een kwestie van tijd / geld / prioriteiten / kennis / richting die ze op (willen) gaan / enz. Maar dat wordt hier niet duidelijk.

Wie weet is er een vogel hoger in de boom die geen toestemming geeft voor het één en ander. Maar ook dat kun je dan melden. Zoals zoveel andere punten gemeld kunnen worden.

Overigens, kom ik het dagelijks tegen dat mensen slecht zijn in communiceren. Op diverse vlakken.
Communicatie is ook zo ongeveer het lastigste wat er is, zeker als je het hebt over een groot platform als Tweakers. Want 100.000 mensen, 100.000 meningen, en je gaat nooit iedereen tevreden stellen.

En wat betreft het niet sterk zijn in communiceren naar de community: ik denk dat dat voor een (groot?) deel een kosten/baten-keuze is. We zitten hier in een topic van bijna 2 jaar oud, waar misschien enkele tientallen mensen gepost hebben die niet tevreden zijn met de kwaliteit van bepaalde reviews. Dat is overduidelijk een vocale minderheid.

Om die minderheid tevreden te stellen zal er aardig wat meer/beter gedaan moeten worden, wat reviews niet alleen (veel) duurder zou maken, maar ook ervoor zou zorgen dat ze minder snel gemaakt kunnen worden. Kortom: die baten wegen waarschijnlijk niet op tegen de kosten.

En dan denk je misschien "maar dat kunnen ze toch gewoon duidelijk zeggen?", maar dat is letterlijk tegen je harde kern zeggen dat ze niet belangrijk genoeg zijn. Wat misschien wel de keiharde waarheid is, maar dat is PR-technisch gezien misschien niet de beste zet ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hahn schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 00:43:
En wat betreft het niet sterk zijn in communiceren naar de community: ik denk dat dat voor een (groot?) deel een kosten/baten-keuze is. We zitten hier in een topic van bijna 2 jaar oud, waar misschien enkele tientallen mensen gepost hebben die niet tevreden zijn met de kwaliteit van bepaalde reviews. Dat is overduidelijk een vocale minderheid.
Dat er een minderheid is, betekend niet dat alleen deze groep graag aanpassingen ziet in de reviews. Ik hoor al jaren om mij heen dat men zowel game- als hardwarereviews van Tweakers liever links laat liggen, omdat ze voor geen meter kloppen en vaak daardoor verkeerde scores geven of conclusies trekken. Dus dat een deel van de mensen met kritiek zich hier melden, zegt niet zoveel.
Om die minderheid tevreden te stellen zal er aardig wat meer/beter gedaan moeten worden, wat reviews niet alleen (veel) duurder zou maken, maar ook ervoor zou zorgen dat ze minder snel gemaakt kunnen worden. Kortom: die baten wegen waarschijnlijk niet op tegen de kosten.
Tja, als men X tijd heeft en liever voor kwaliteit wil gaan, dan zal er op minder zaken getest moeten worden. Laat dat nou juist net 1 van de kritiekpunten zijn; minder reviewing op veel vlakken en de diepte juist opzoeken, op minder vlakken. Als zelfs T.net crew / redactie aangeeft dat sommige tests eigenlijk overbodig zijn, kun je die tests al overslaan, lijkt me?
En dan denk je misschien "maar dat kunnen ze toch gewoon duidelijk zeggen?", maar dat is letterlijk tegen je harde kern zeggen dat ze niet belangrijk genoeg zijn. Wat misschien wel de keiharde waarheid is, maar dat is PR-technisch gezien misschien niet de beste zet ;)
Maar weet de community wel waar ze aan toe zijn. En dat begint steeds meer mensen op te vallen, dat er helemaal niet zo naar de community geluisterd wordt als de community feedback heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
CH4OS schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 00:48:
[...]
Dat er een minderheid is, betekend niet dat alleen deze groep graag aanpassingen ziet in de reviews. Ik hoor al jaren om mij heen dat men zowel game- als hardwarereviews van Tweakers liever links laat liggen, omdat ze voor geen meter kloppen en vaak daardoor verkeerde scores geven of conclusies trekken. Dus dat een deel van de mensen met kritiek zich hier melden, zegt niet zoveel.

[...]
Tja, als men X tijd heeft en liever voor kwaliteit wil gaan, dan zal er op minder zaken getest moeten worden. Laat dat nou juist net 1 van de kritiekpunten zijn; minder reviewing op veel vlakken en de diepte juist opzoeken, op minder vlakken. Als zelfs T.net crew / redactie aangeeft dat sommige tests eigenlijk overbodig zijn, kun je die tests al overslaan, lijkt me?
Blijkbaar werken de huidige reviews nog goed genoeg voor Tweakers, anders zou er wel meer zijn veranderd.
[...]
Maar weet de community wel waar ze aan toe zijn. En dat begint steeds meer mensen op te vallen, dat er helemaal niet zo naar de community geluisterd wordt als de community feedback heeft.
Begrijp me niet verkeerd: ik zou ook heel graag willen dat Tweakers eens de ballen zou hebben om duidelijk te zeggen "sorry, daar hebben/krijgen/nemen we de tijd niet voor, want...", maar zo is het nou eenmaal niet.

Waarom dat zo is? Joost mag het weten, ik gok dat het onder andere een kwestie is van ijdele hoop is beter dan geen hoop. Als je glashard zegt "sorry, dit gaan we niet beter doen, want dat levert ons niet genoeg op", dan gaan mensen echt afhaken. Nu zullen er toch altijd mensen zijn die hier blijven komen met de hoop dat het zal verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hahn schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 00:54:
Blijkbaar werken de huidige reviews nog goed genoeg voor Tweakers, anders zou er wel meer zijn veranderd.
Ehhh... Ik zou zeggen, kijk even in de reacties van reviews: Twee nieuwe hedt-platforms - AMD tegen Intel, ik heb meerdere reacties gezien die aangeven dat de reviews al langere tijd niet goed zijn, maar toch zie je die users niet hier (afgezien van de opmerking van The_Mask). Zie bijvoorbeeld theduke1989 in 'reviews: Twee nieuwe hedt-platforms - AMD tegen Intel' of bounto in 'reviews: Twee nieuwe hedt-platforms - AMD tegen Intel'.
Begrijp me niet verkeerd: ik zou ook heel graag willen dat Tweakers eens de ballen zou hebben om duidelijk te zeggen "sorry, daar hebben/krijgen/nemen we de tijd niet voor, want...", maar zo is het nou eenmaal niet.
Dit is echt grappig. Vaak zat zeggen ze dat juist al (zowel redactie als andere crew), al is het dan in de trant van 'Sorry, maar we hebben geen tijd' of 'Sorry, niet aan toe gekomen'. Vandaar dat ik al 3 jaar bezig ben om de FAQs op het forum bijgewerkt te krijgen. Ik ben benieuwd hoeveel community managers dat verzoek gaan krijgen, het heeft er in elk geval al 2 overleeft (helaas).

Nee, naar mijn idee is er meer aan de hand, kan er niets anders van maken.

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 26-11-2019 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
CH4OS schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 00:57:
[...]
Ehhh... Ik zou zeggen, kijk even in de reacties van reviews: Twee nieuwe hedt-platforms - AMD tegen Intel, ik heb meerdere reacties gezien die aangeven dat de reviews al langere tijd niet goed zijn, maar toch zie je die users niet hier (afgezien van de opmerking van The_Mask).
Ik had al het vermoeden dat die zin anders gelezen ging worden dan ik het bedoel.

Wat ik probeerde te zeggen: blijkbaar werken de reviews nog goed genoeg voor Tweakers, het bedrijf/de website, wat betreft lezers/inkomsten. Als de reviews niet goed genoeg meer zouden presteren, dan zou de redactie namelijk wel drastischere maatregelen hebben genomen om ze te verbeteren, denk ik.
[...]
Dit is echt grappig. Vaak zat zeggen ze dat juist al (zowel redactie als andere crew), al is het dan in de trant van 'Sorry, maar we hebben geen tijd' of 'Sorry, niet aan toe gekomen'. Vandaar dat ik al 3 jaar bezig ben om de FAQs op het forum bijgewerkt te krijgen. Ik ben benieuwd hoeveel community managers dat verzoek gaan krijgen, het heeft er in elk geval al 2 overleeft (helaas).

Nee, naar mijn idee is er meer aan de hand, kan er niets anders van maken.
Ik ben heel benieuwd naar je conspiracy theories, vertel ;) Wat kan er volgens jou allemaal aan de hand zijn, naast de meest logische 2 verklaringen: ze doen wat ze zelf willen en/of ze hebben niet genoeg tijd, geld en mensen om het beter te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hahn schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 01:03:
Ik ben heel benieuwd naar je conspiracy theories, vertel ;) Wat kan er volgens jou allemaal aan de hand zijn, naast de meest logische 2 verklaringen: ze doen wat ze zelf willen en/of ze hebben niet genoeg tijd, geld en mensen om het beter te doen?
Ik ben zo'n beetje klaar met dingen in te vullen voor een ander / te speculeren. Ik zie echter al jaren hetzelfde patroon terugkomen waarom of waardoor Tweakers dingen vooral niet doet, ondanks dat men wel pretendeert anders te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 26-11-2019 01:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Ik zat net nog even de vorige pagina terug te lezen, omdat ik die niet helemaal had doorgelezen, en daarin vind ik WoutF nog wel prima reageren vanuit de redactie eigenlijk.

En wat mij daarin opvalt is vooral dat er heel veel kritiek is, wat nogal kan leiden tot een 'het is ook nooit goed genoeg'-syndroom. WoutF benoemt een aantal punten die toch echt wel besproken zijn, verbeterd zijn, of bewezen zijn niet veel impact te hebben, maar dat wordt vervolgens weer bedolven onder een berg aan "maar jullie doen al die 15 andere dingen nog steeds niet of niet goed!"

Uit eigen ervaring van m'n werk kan ik vertellen: hoe meer verbeterpunten je in één keer aandraagt, hoe minder daadwerkelijk uiteindelijk verbeterd wordt, omdat je nooit aan alles tegelijk kunt werken. Verdeelde aandacht is geen aandacht.

Dus ik zou eigenlijk zeggen tegen de mensen die het meeste kritiek hebben op de reviews: benoem eens de 2 of 3 grootste kritiekpunten die je hebt, die volgens jou écht zo snel mogelijk verbeterd of opgelost zouden moeten worden. Dan heeft Tweakers heel concreet een paar punten (met nadruk op een paar, geen bergen aan punten) om aan te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Hahn schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 00:43:
[...]

Communicatie is ook zo ongeveer het lastigste wat er is, zeker als je het hebt over een groot platform als Tweakers. Want 100.000 mensen, 100.000 meningen, en je gaat nooit iedereen tevreden stellen.

In mijn ogen mag de redactie van Tweakers zich in zijn handen wrijven dat er mensen zijn die zich als een pittbull vastbijten in dit verhaal. Die mensen dragen, ondanks de kritiek die ze geven, de community nog steeds een warm hart toe. Dat is een andere insteek dan de redactie van Tweakers die betaald krijgt voor hun werk (no flame intended!).

Volgens mij is deze minderheid al (deels) tevreden te stellen door hele duidelijke antwoorden te geven. Niet om de hete brij heendraaien zoals ik in dit topic zie gebeuren. Er een "welles-nietus" spelletje van maken waarmee niets opgelost wordt.

Dan zeg je dat dus tegen je "harde kern". Die kern ben je toch al aan het kwijtraken voor wat betreft nieuws / reviews op deze manier.

PR-technisch niet de beste zet? Dat vind ik persoonlijk het domste denken wat er is! Het op deze manier laten voortslepen is PR-technisch veel ernstiger dan op een gegeven moment er een punt achter zetten.

@Redneckerz Het lijkt mij dat er van de Tweakers redactie af ook een deadline gezet gaat worden qua inhoudelijke reactie. Dit ook omdat je voelt dat @-The_Mask- nattigheid voelt en in de modus zit van "we worden toch weer aan het lijntje gehouden met nul resultaat". Begrijpelijk ook gezien dit topic.

@WoutF Zou jij ook een toezegging kunnen doen in deze? Volgens mij is 1 december de deadline voor Redneckerz. Wat wordt jullie deadline voor een reactie in deze? En wie kan jullie daarop aanspreken bij overschreiding?

Ik ben vandaag in dit topic gerold, bij toeval. Daarom ook niet iedereen op mijn netvlies staan die al input gegeven heeft hier of elders. Maar bij deze vanuit mij, een tweaker die ook ziet dat reviews "bijzonder" te noemen zijn, de vraag om toch vooral op de oproep van Redneckerz te reageren.

Wat is het ergste dat er kan gebeuren?
  1. De Tweakers redactie komt niet met een reactie en dan weten we waar we aan toe zijn (zeker wanneer alles op een rij gezet is).
  2. Redactie komt met een reactie die we niet leuk vinden (bijvoorbeeld dat ze hier geen budget voor hebben / vrij willen maken / niet belangrijk genoeg vinden - centenkwestie).
  3. Redactie geeft duidelijk aan wat knelpunten zijn bij diverse zaken en wat (en waarom) ze wel en niet (al dan niet op korte termijn) op kunnen gaan pakken.
Uiteindelijk zal het hiermee duidelijk moeten worden en dit topic hopelijk niet meer nodig is / positiever gaat klinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:03

pino85

Im just a Bird in the Sky

@WoutF
Ik denk dat dit wel wat selectief is, er zijn zeker genoeg mensen die mee willen denken en niet alleen negatief zijn om maar negatief te zijn.
Dat bij jou dat beeld blijft hangen is enerzijds erg jammer.
Maar ik ben eerlijk om te zeggen dat dit niet geheel klopt. Jij voelt het zo maar dat maakt het nog niet geheel waar. Je doet mensen dan echt te kort die ook tijd besteden en mee denken. Natuurlijk heb je altijd een groep(je,)die ongenuanceerd zijn geworden maar ook dat zal een reden hebben. Het is een wisselwerking waarom de sfeer niet optimaal meer is. Natuurlijk kan ik me wel voorstellen dat bepaalde reacties niet fijn zijn om te lezen.. ik vind dat sommigen ook absoluut echt te ver gaan. Een constructieve benadering is velen malen beter.

Na jaren herhalen van standpunten en gesprekken hier en op hq kan het overkomen dat mensen de punten wat minder genuanceerd brengen. Pure frustratie omdat ze het gevoel hebben dat wat ze ook doen en inbrengen het geen nut heeft en weg gegooide tijd was? Ze voelen zich misschien niet serieus genomen. Anderzijds snap ik dat het van uit jullie ook zo kan voelen,alsof het nooit goed genoeg is.

Ik heb in mijn posts niet puur willen bashen maar probeer te begrijpen waarom aspecten in reviews en keuzes zijn zoals ze zijn. Met mij vele anderen.

Ooit dacht of nee hoopte ik toen Tweakers werd overgenomen dat er meer geld beschikbaar zou komen voor bv meer specialisme in huis te halen. Maar iets in mij zei nee Ralf dit betekend eerder een verbreding van, ipv meer inzetten op specialisme.
Ik ben ook zo realistisch dat ik weet dat dit niet meer gaat gebeuren en dat er ook vanuit het standpunt van een winstgevend bedrijf veel voor te zeggen is.

Wel word het tijd dat er duidelijkheid komt,blijkbaar denken veel mensen nog dat Tweakers nog tijd/resources beschikbaar heeft om de punten aan te pakken waar mensen hier tegen aan lopen. In een ideale wereld was dit zo, maar het is niet zo denk ik. Jullie doen je best daar ben ik wel zeker van.

Dit topic is al jaren oud en waarom zou nu ineens alles door wederom een nieuwe opsomming via een andere tussenpersoon anders worden, ik denk dat veel mensen sceptisch zijn geworden.
Ik hoop het zelf natuurlijk wel maar is het realistisch wat er word gevraagd?

[ Voor 11% gewijzigd door pino85 op 26-11-2019 09:02 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hahn schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 01:20:
Dus ik zou eigenlijk zeggen tegen de mensen die het meeste kritiek hebben op de reviews: benoem eens de 2 of 3 grootste kritiekpunten die je hebt, die volgens jou écht zo snel mogelijk verbeterd of opgelost zouden moeten worden. Dan heeft Tweakers heel concreet een paar punten (met nadruk op een paar, geen bergen aan punten) om aan te werken.
Volgens mij is @Redneckerz dit precies aan het doen via DM's. Dus ik stel voor even het topic in zijn geheel door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
CH4OS schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:42:
[...]
Volgens mij is @Redneckerz dit precies aan het doen via DM's. Dus ik stel voor even het topic in zijn geheel door te nemen.
Ik weet dat Redneckerz een samenvatting gaat maken, maar is het idee daar ook van dat er uiteindelijk een paar punten uit komen die men als eerste opgelost wil zien worden?

Want wat ik wel zie gebeuren is dat Redneckerz straks een lijst van 30 punten heeft en dat men zegt "oké, hier is een duidelijke lijst van verbeterpunten, succes ermee!" en dat er weer teleurstelling alom is als maar 5 van de 30 punten behandeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:26

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik lees hier af en toe mee en omdat de reputatie van t.net en de community mij al bijna 20 jaar aan het hart gaat, hierbij mijn tips:

vooral heel smart te zijn in wat de verbeterpunten zijn. Ik snap de hoofdlijn van de reacties van het Masker wel, maar het probleem is dat hij nergens concreet wordt en met vage termen strooit waardoor t.net niks kan (of wil) met zijn feedback
een prioriteit aanbrengen in de punten
je te realiseren dat 80% ook goed genoeg is. Je kunt wel streven naar de ultieme review, maar de effort die daarin gaat zitten is de meerwaarde niet waard.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wokschotel schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:06:

vooral heel smart te zijn in wat de verbeterpunten zijn.
Als er één term vaag is, dan is het 'smart' wel... :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Ik zal vanmiddag de volgende groep aanschrijven en daar later melding van maken hier als dat gedaan is.
magician2000 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 02:56:

@Redneckerz Het lijkt mij dat er van de Tweakers redactie af ook een deadline gezet gaat worden qua inhoudelijke reactie. Dit ook omdat je voelt dat @-The_Mask- nattigheid voelt en in de modus zit van "we worden toch weer aan het lijntje gehouden met nul resultaat". Begrijpelijk ook gezien dit topic.

@WoutF Zou jij ook een toezegging kunnen doen in deze? Volgens mij is 1 december de deadline voor Redneckerz. Wat wordt jullie deadline voor een reactie in deze? En wie kan jullie daarop aanspreken bij overschreiding?
Ik stel 14 december voor als redelijke tijd. Zo lang zal dit onderzoekje namelijk duren. De uitslagen zal ik natuurlijk hier publiceren.
Hahn schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:18:
[...]

Ik weet dat Redneckerz een samenvatting gaat maken, maar is het idee daar ook van dat er uiteindelijk een paar punten uit komen die men als eerste opgelost wil zien worden?
Ja:
Dit is ook zo doorgegeven in de DM's tot dusverre. Dus alle opmerkingen over ''Wat heeft het voor zin/Tweakers moet maar eerst reageren/Er zijn teveel dingen om op te noemen'' etcetera zijn vooral een herhaling van zetten in het verlengde van de situatie die ik eerder geschetst heb. Tevens zijn zij ook niet redelijk, je verwacht immers dat je door het opnoemen van hetzelfde verwijt wat al 7 pagina's lang voorbij komt dat er dan ineens iets gaat veranderen. :?

Ik roep niet voor niets dat we wellicht Bert van Leeuwen moeten inschakelen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Hahn schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:10:
[...]

Als er één term vaag is, dan is het 'smart' wel... :X ;)
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Omdat het een nietszeggende term is. Wat houdt 'smart' in, volgens jou? Het enige wat je eigenlijk zegt is 'ga slim ermee om', maar dan in het Engels. Wat zegt dat nou eigenlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 26-11-2019 12:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:43
Hahn schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:43:
[...]

Omdat het een nietszeggende term is. Wat houdt 'smart' in, volgens jou? Het enige wat je eigenlijk zegt is 'ga slim ermee om', maar dan in het Engels. Wat zegt dat nou eigenlijk?
Wikipedia: SMART criteria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat is niet wat Wokschotel zei. En mocht 'ie dat wel bedoelen (wat ik betwijfel, maar hé, het zou kunnen), dan was dat dus niet duidelijk genoeg voor mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 26-11-2019 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Hahn schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:49:
[...]

Dat is niet wat Wokschotel zei. En mocht 'ie dat wel bedoelen (wat ik betwijfel, maar hé, het zou kunnen), dan was dat dus niet duidelijk genoeg voor mij.
Dat (SMART) bedoelde ik wel. Ik ging er vanuit dat dat duidelijk was, sorry voor de verwarring. Niet smart genoeg blijkbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Wokschotel op 26-11-2019 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Update:
  • Ik heb zojuist de tweede groep users aangeschreven. Deze groep is iets groter en kent meer variatie ten opzichte van groep 1.
  • Tot nu toe heb ik van 2 van de 5 personen uit groep 1 een reactie ontvangen. Ik zal binnenkort de overige 3 een tweede DM sturen ter herinnering. Met het weekend erbij hebben zij nu 3-4 dagen tijd gehad. Aangezien je in moet calculeren dat sommige leden Tweakers niet bezoeken in de weekenden zal de herinnering nog eventjes op zich laten wachten.
  • De deadline is nog steeds 1 december. Hoewel je mensen tijd moet geven, moeten we ook een stricte deadline aanhouden om de vaart erin te houden en tevens de noodzaak van dit euvel valide te houden. Eventueel zal ik dit 1x uitstellen, naar 7 december. Voor de reactie van Tweakers (Die ik op 14 december heb gezet, zie dit) zou dat dan uiterlijk 21 december worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Het zou toch wel heel fijn zijn en, naar ik aanneem, door ons allen zeer gewardeerd worden wanneer @WoutF ook nog een reactie geeft hier over waar aan gewerkt wordt.

Hoeft nog niet direct inhoudelijk (is ook beter om dat te doen nadat er wat meer info op een rij staat), maar dan weten we hier in ieder geval dat de redactie van Tweakers op de hoogte is...

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste