Ik wissel ook vaak van server als ik merk dat ik een losing streak heb. Soms wilt dat nog wel eens helpen. Of even een andere tier proberen. Ik merk sowieso dat de laatste tijd de matchmaking op EU 1 echt drama is. Ik ben in ieder geval nog geen fan van de nieuwe matchmaking die ze aan het testen zijn: https://worldoftanks.eu/e...maker-changes-march-2025/
Ik heb niet zozeer iets tegen de matchmaking, daar speel je min of meer rond, maar wel tegen de ongelofelijke klote RNG tegenwoordig. Meestal weet je bij je eerste schot of het een loss of win is.
[ Voor 13% gewijzigd door StarWing op 13-06-2025 13:09 ]
Page intentionally left blank.
Nou, hoe hard je ook je best doet; een 0-15 verlies ga je in je eentje niet keren. Maar ja, andersom heb ik dit soort battles ook vaak. Je stormt 1 kant op en pushed direct door. Klaar in 4 minuten en 15-0 gewonnen. Dit soort potjes zijn er iets te vaak tegenwoordig. Nog maar zelden dat je 2 vs 2 of 2 vs 3 speelt en moet knokken.StarWing schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 05:19:
Ik heb niet zozeer iets tegen de matchmaking, daar speel je min of meer rond, maar wel tegen de ongelofelijke klote RNG tegenwoordig. Meestal weet je bij je eerste https://gathering.tweaker..._message/1843637/166schot of het een loss of win is.
Signature van nature
Net gelezen. Ben er ook geen fan van. Juist het verschil in roles qua tanks in beide teams maakt het uitdagend. Zometeen krijg je dus eigenlijk gespiegelde teams.SurfBoy schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:14:
Ik wissel ook vaak van server als ik merk dat ik een losing streak heb. Soms wilt dat nog wel eens helpen. Of even een andere tier proberen. Ik merk sowieso dat de laatste tijd de matchmaking op EU 1 echt drama is. Ik ben in ieder geval nog geen fan van de nieuwe matchmaking die ze aan het testen zijn: https://worldoftanks.eu/e...maker-changes-march-2025/
Maar wederom lijkt het alsof ze niet naar de spelers zelf kijken, terwijl daar volgens mij meer winst te behalen valt.
Hoe moeilijk is het om de spelers in brackets op te delen? Bijv. [42,5% - 47,5%] [47,5% - 52,5%] [52,5% - 57,5%], etc... En laat spelers binnen een bracket tegen elkaar spelen. Gaat hun winrate omhoog, dan komen ze vanzelf in een hogere bracket (en vice versa). De echt slechte spelers (of bots) zakken zo vanzelf naar de bodem.
Wat zie ik hier over het hoofd?
(Andere optie is om de WTR te gebruiken. Waarom heb je die anders in het leven geroepen?)
Of je kijkt naar de % moving/stationary, spelers die actief zijn kunnen dan tegen andere actieve spelers en passieve spelers kunnen lekker 15 minuten in hun bosje staren naar andere bosjes 
Bij alle vormen van matchmaking zijn voor- en nadelen, alles op één hoop geeft nog wat dynamiek aan het spel en dat heeft eigenlijk wel mijn voorkeur. Als matches gespiegeld worden qua tank type en skill ben ik bang dat elk potje een camping snoozefest wordt.
Bij alle vormen van matchmaking zijn voor- en nadelen, alles op één hoop geeft nog wat dynamiek aan het spel en dat heeft eigenlijk wel mijn voorkeur. Als matches gespiegeld worden qua tank type en skill ben ik bang dat elk potje een camping snoozefest wordt.
Op die manier ga je vooral in de richting van Onslaught. Ik ben van mening dat ze opzich wel de goede kant op aan het denken zijn, maar wat bijvoorbeeld kan helpen is het onderverdelen van TD's in 2 klasse. Nu heb je namelijk iets als de minotauro, E3 of blyskawica die alle 3 totaal niet gemaakt zijn om te snipen. Toch zie je genoeg spelers snipen met die tanks, Want het is een TD. Die moeten in een bosje achterin staan. Als je bijvoorbeeld de benaming zou aanpassen naar assault en sniping td's zou hebben, zou dit al een stuk helpen.
En kennelijk hebben ze deze onderverdeling al deels, want dit zie je ook al terug bij Onslaught.
En kennelijk hebben ze deze onderverdeling al deels, want dit zie je ook al terug bij Onslaught.
Dat hebben ze al een tijdje geleden ingevoerd, bij elke tank staat nu een categrorie (assault/support/sniping) maar:
- Het is leuk dat je voertuig categorie X is maar afhankelijk van de map / teamsamenstelling moet je de meest geschikte rol aannemen
- Veel tanks zijn een beetje van het één en een beetje van het ander, een harde klasse erop zetten slaat eigenlijk ook nergens op
- Spelers campen/yolo'en/pushen ongeacht welke tank ze spelen omdat ze gewoon zo willen spelen..
Hier ga je naar mijn idee de matchmaking dus ook niet beter op maken
- Het is leuk dat je voertuig categorie X is maar afhankelijk van de map / teamsamenstelling moet je de meest geschikte rol aannemen
- Veel tanks zijn een beetje van het één en een beetje van het ander, een harde klasse erop zetten slaat eigenlijk ook nergens op
- Spelers campen/yolo'en/pushen ongeacht welke tank ze spelen omdat ze gewoon zo willen spelen..
Hier ga je naar mijn idee de matchmaking dus ook niet beter op maken
Jagdpanzer met turbo- Spelers campen/yolo'en/pushen ongeacht welke tank ze spelen omdat ze gewoon zo willen spelen.

Zoo eerste battlepass chapter is af, de 3d style van Canopener is echt meesterlijk jaaa.. 265T is binnen ook, nu veel T4 en T5 tanks bijna uitspelen en klaarstomen tot de special battle pass komt. Dan hun uitspelen om zo snel dat chapter uit te spelen
[ Voor 48% gewijzigd door FSXnoob op 22-06-2025 17:56 ]
Gaat iemand die Gryphon halen in de Assembly Shop?
Ik kan hem nét halen.. Maar dat kost mij al mijn bonds (8000), gold (23k), XP (220k) en blueprints..
Zit heel hard te twijfelen.. De tank lijkt mij leuk met de inverted autoloader.. Maar leuk genoeg om alles aan uit te geven? Van QuickyBaby begrijp ik dat de Canopener eigenlijk beter is in het algemeen gezien, en die heb ik.
Zit dus wel heel erg te twijfelen of ik er zoveel resources in wil stoppen.
Ik kan hem nét halen.. Maar dat kost mij al mijn bonds (8000), gold (23k), XP (220k) en blueprints..
Zit heel hard te twijfelen.. De tank lijkt mij leuk met de inverted autoloader.. Maar leuk genoeg om alles aan uit te geven? Van QuickyBaby begrijp ik dat de Canopener eigenlijk beter is in het algemeen gezien, en die heb ik.
Zit dus wel heel erg te twijfelen of ik er zoveel resources in wil stoppen.
[ Voor 23% gewijzigd door Angeloonie op 27-06-2025 08:57 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik denk niet dat hij dat waard is. Zou eerder de bonds opsparen voor een toptank uit de bondshop.
Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy
En zo limited is die Gryphon niet. Potjes gedaan gisteren van 6vs6 of zelfs 8vs8 gryphons in 1 battle. Voordeel wel is dat die potjes in een paar minuten klaren waren. Met grote regelmaat volledig weggevaagd van de map.
Signature van nature
Ik sla hem over met gemak, echt niks boeiends dat ding, 34k nog over dus zegt genoeg dat het niet boeiend is
Had vandaag nog eens 3 potjes gespeeld na 1,5maandje pauze.
Meh, kwam er niet in en had het snel gezien..
Maar weer tijdje begraven dit spel 😅
Meh, kwam er niet in en had het snel gezien..
Maar weer tijdje begraven dit spel 😅
Ik kon die gryphon kopen zonder gold dus heb dat maar wel gedaan. Nu ben ik geen groot fan van heavies maar hier kan ik prima mee over weg.
+ snelle intraclip en blijft als single shot nog prima DPM houden
+ redelijk mobiel
+ prima gun (handling, accuracy, depression)
- turret is niet zo sterk, hull heeft helemaal geen armor
+ snelle intraclip en blijft als single shot nog prima DPM houden
+ redelijk mobiel
+ prima gun (handling, accuracy, depression)
- turret is niet zo sterk, hull heeft helemaal geen armor
Vandaar dat ik je al een tijdje niet online heb gezienMoechy schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:56:
Had vandaag nog eens 3 potjes gespeeld na 1,5maandje pauze.
Ja klopt, was ook op vakantie.XGmode schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:11:
[...]
Vandaar dat ik je al een tijdje niet online heb gezien
Probeerde er terug wat in te komen maar pff lukt me niet echt. Dus maar ff links laten liggen, ben nu meer op de ps5 bezig met Battlefront 2 en SW jedi fallen order.
Misschien dat ik het binnenkort nog eens een kans geef.
Wat een teleurstelling de nieuwe Battle Pass Special, IMT tank
Voor niks zoveel tanks met max punten voorbereid pff, die gaan nu op naar de normale battlepass.

Voor niks zoveel tanks met max punten voorbereid pff, die gaan nu op naar de normale battlepass.
Je moet het niet zien als IMT tank maar als Lara Croft tank 
De tank lijkt verder niet bijzonder (niet bijzonder goed, maar ook niet bijzonder slecht), dat vind ik wel prima. Voor de spelers met weinig premium tanks kunnen ze lekker grinden om goedkoop een premium te scoren, voor spelers die met een hoop tanks kunnen deze met een gerust hart overslaan. Of alsnog lekker grinden puur om de collectie uit te breiden
Eigenlijk geldt dit voor alle extra chapter tanks tot nu toe.. hooguit de shptk dit nog wat redelijk unieks bracht.
De tank lijkt verder niet bijzonder (niet bijzonder goed, maar ook niet bijzonder slecht), dat vind ik wel prima. Voor de spelers met weinig premium tanks kunnen ze lekker grinden om goedkoop een premium te scoren, voor spelers die met een hoop tanks kunnen deze met een gerust hart overslaan. Of alsnog lekker grinden puur om de collectie uit te breiden
Eigenlijk geldt dit voor alle extra chapter tanks tot nu toe.. hooguit de shptk dit nog wat redelijk unieks bracht.
Het heeft slechts
1305 battles gekost maar ik heb nu eindelijk de bourrasque ge... 2-marked 
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vRgffqYo2pArhAB7fXQtvSB4.jpg?f=user_large)
Het is echt een beest van een tank maar één verkeerde move en je bent dood. Aangezien ik vooral een focus heb of frontline/spotting is een hoop damage doen lastig en haal ik het gemiddelde vaak weer naar beneden met potjes met 1 shot damage of iets dergelijks... Met bijvoorbeeld een light tankje in je team zonder camo enzo kies ik vaak voor een full spotting setup om zelf maar light tank te spelen maar daarmee ben je ook weer compleet afhankelijk van je team, zelf wat raken is dan bijna niet te doen met die gunhandling. Bovenstaande screenshot is ook zo'n game, een derp T49 en een stock LHMTV, dan ga ik er van uit dat er weinig gespot wordt.. Door zelf te spotten heb ik minder damage maar wel de game gewonnen. Laatste tijd toch wat vaker voor een setup met vents / stabs / improved aiming gekozen en daarmee de laatste 100 battles >3000 WN8 en 67% winrate. Qua damage blijf ik nog wel achter, 3-mark zit er met mijn speelstijl niet in ben ik bang
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vRgffqYo2pArhAB7fXQtvSB4.jpg?f=user_large)
Het is echt een beest van een tank maar één verkeerde move en je bent dood. Aangezien ik vooral een focus heb of frontline/spotting is een hoop damage doen lastig en haal ik het gemiddelde vaak weer naar beneden met potjes met 1 shot damage of iets dergelijks... Met bijvoorbeeld een light tankje in je team zonder camo enzo kies ik vaak voor een full spotting setup om zelf maar light tank te spelen maar daarmee ben je ook weer compleet afhankelijk van je team, zelf wat raken is dan bijna niet te doen met die gunhandling. Bovenstaande screenshot is ook zo'n game, een derp T49 en een stock LHMTV, dan ga ik er van uit dat er weinig gespot wordt.. Door zelf te spotten heb ik minder damage maar wel de game gewonnen. Laatste tijd toch wat vaker voor een setup met vents / stabs / improved aiming gekozen en daarmee de laatste 100 battles >3000 WN8 en 67% winrate. Qua damage blijf ik nog wel achter, 3-mark zit er met mijn speelstijl niet in ben ik bang
Zelfs een 2 mark op tanks als deze is voor mij niet te halen. Daar ben ik echt veel te ongeduldig voor. Ik kijk op YT nog wel eens filmpjes van een ELC of T-100 die dan 15K assisted damage doen. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit 10 minuten lang van bosje naar bosje rij. Gelukkig vinden andere dat wel leuk, dus kan ik flink meeknallen op alles wat gespot wordt.
En inderdaad; de gunhandeling is waardeloos op deze tank. Kan er eigenljk niet mee uit de voeten.
En inderdaad; de gunhandeling is waardeloos op deze tank. Kan er eigenljk niet mee uit de voeten.
[ Voor 12% gewijzigd door Sircuri op 06-07-2025 13:02 ]
Signature van nature
Als je de campaigns wilt halen, zul je op een gegeven moment wel geduld moeten hebbenSircuri schreef op zondag 6 juli 2025 @ 13:02:
Zelfs een 2 mark op tanks als deze is voor mij niet te halen. Daar ben ik echt veel te ongeduldig voor. Ik kijk op YT nog wel eens filmpjes van een ELC of T-100 die dan 15K assisted damage doen. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit 10 minuten lang van bosje naar bosje rij. Gelukkig vinden andere dat wel leuk, dus kan ik flink meeknallen op alles wat gespot wordt.
Wel of geen TS-6 marathon doen, lastig lastig pff... Al heb ik vanaf het begin al 16 tanks die ik gelijk kan maxxen qua punten en zo dus eerste +- 7 stages skippen, maar ook dan blijft er veel voor 10 dagen pff
Misschien voor de IMT gaan? De TS6 is "weer" een hulldown, terwijl Skill aangeeft dat de IMT zo slecht nog niet is. Daarnaast 10 tiers minder, 1000 gold minder en zijn de shells erg goedkoop voor 360 alpha wat het een creditmaker kan maken. (als je standaard ammo schiet uiteraard)FSXnoob schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 16:19:
Wel of geen TS-6 marathon doen, lastig lastig pff... Al heb ik vanaf het begin al 16 tanks die ik gelijk kan maxxen qua punten en zo dus eerste +- 7 stages skippen, maar ook dan blijft er veel voor 10 dagen pff
Ik ga voor de IMT iig haha.
Na 193 premium tanks in me garage, ben ik er nu wel klaar mee haha.znight schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 08:47:
[...]
Misschien voor de IMT gaan? De TS6 is "weer" een hulldown, terwijl Skill aangeeft dat de IMT zo slecht nog niet is. Daarnaast 10 tiers minder, 1000 gold minder en zijn de shells erg goedkoop voor 360 alpha wat het een creditmaker kan maken. (als je standaard ammo schiet uiteraard)
Ik ga voor de IMT iig haha.
Frontline farmen voor credits gaat echt zeer lekker.. 500k per game 
:strip_exif()/f/image/8SoRC7tQSN8shWbQkSNnLCAT.png?f=user_large)
Misschien moet ik dat eens proberen want de gewone potjes met Tier 8 zijn echt dramatisch te noemen...
Welke tanks speel je?Angeloonie schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 23:05:
Frontline farmen voor credits gaat echt zeer lekker.. 500k per game
[Afbeelding]
Signature van nature
Voornamelijk Prog.46/Prototipo 6, ShPTK-TVP 100, Kpz. 3 GST Turm. Als die in cooldown zijn wissel ik vaak naar Turtle, Bourrasque, 122 TM.
Maar meestal doe ik 80% van de game oid in de Prog/Proto
Ik speel ook bijna altijd als eerste de Progetto of de Renegade, daarna de HWK 30 en de Borrat. Ik haal meestal ook wel de General, maar meestal pas aan het eindeAngeloonie schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:27:
[...]
Voornamelijk Prog.46/Prototipo 6, ShPTK-TVP 100, Kpz. 3 GST Turm. Als die in cooldown zijn wissel ik vaak naar Turtle, Bourrasque, 122 TM.
Maar meestal doe ik 80% van de game oid in de Prog/Proto
Eergister voor het eerst de General als eerste gehaald. We hadden nog geen enkele cap ingenomen en toch al General. Dat was wel lekker om mee te maken
Signature van nature
Ik begin altijd met de bourasque en mocht ik dan dood gaan switch ik naar de progetto. Heavies pak ik eigenlijk nooit. Iets zoals een ShPTK-TVP-100 of Skorpion wil ik nog wel pakken, omdat deze nog aardig goed mee kunnen komen qua snelheid.
Ik heb momenteel 12.300 bonds staan, kheb die nog nooit gebruikt. Wat koop ik daar nu best mee?
Ik speel zeer graag met de Franse light tanks zoals de amx 12t (VI) en 1375 (VII). Ook met de tank hunters Stug III ausf G (V), Bassotto (VI), Jagdpanther (VII), super hellcat (VII), enz amuseer ik me.
Mediums liggen de Cromwell (VI) en Strv 74 (VI) me wel. Zwaar speel ik niet zo graag, behalve dan mijn Tiger I (VII). Ook wel zeer graag met de GW Panther (VII), maar ik dacht niet dat er artillerie mee te kopen was.
Kiezen is niet makkelijk
M10 RBFM lijkt me wel fun, maar dat is maar 1500 bonds, blijf ik nog met een massa over
Ik speel zeer graag met de Franse light tanks zoals de amx 12t (VI) en 1375 (VII). Ook met de tank hunters Stug III ausf G (V), Bassotto (VI), Jagdpanther (VII), super hellcat (VII), enz amuseer ik me.
Mediums liggen de Cromwell (VI) en Strv 74 (VI) me wel. Zwaar speel ik niet zo graag, behalve dan mijn Tiger I (VII). Ook wel zeer graag met de GW Panther (VII), maar ik dacht niet dat er artillerie mee te kopen was.
Kiezen is niet makkelijk
Ik zou ff doorsparen totdat je genoeg bonds hebt voor 1 van die Tier X'en.
M10 RBFM T5 is een goede keus als je bond over hebwittmann1982 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 10:25:
Ik heb momenteel 12.300 bonds staan, kheb die nog nooit gebruikt. Wat koop ik daar nu best mee?
Ik zou door sparen voor de 121B of M60 voor T10
Anders 122M, Guard T8, Type 62 T7
De M10RBFM en 121B heb ik al, ik kijk vooral uit voor Onslaught mode waar ze dan de Concept 1B en Kpz 50 t Tier 9 te koop hebben staan vanaf Zilver rank
twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS
Mogelijke optie als je TD's leuk vindt: T-103. Die overweeg ik zelf ook te kopenwittmann1982 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 10:25:
Kiezen is niet makkelijkM10 RBFM lijkt me wel fun, maar dat is maar 1500 bonds, blijf ik nog met een massa over
Heeft iemand trouwens tips om Chimera mission Union-8 succesvol af te ronden?
Dan moet je crits hebben op interne modules of crew members uitschakelen. Met USSR of Chinese tanks
Arty crit wel, maar vrijwel alleen maar tracks.
SU-152 met full HE geprobeerd, maar die shells bouncen als een malle..
Dan moet je crits hebben op interne modules of crew members uitschakelen. Met USSR of Chinese tanks
Die ziet er zoooo lomp uit. Toch maar nietDweebus schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 10:19:
[...]
Mogelijke optie als je TD's leuk vindt: T-103. Die overweeg ik zelf ook te kopen
KV-2?Dweebus schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:38:
Heeft iemand trouwens tips om Chimera mission Union-8 succesvol af te ronden?
De chinese tier 9 TD heeft ook wel hele leuk HE pen. 90mm en 1100 (!) damage.
En mocht je de bz-176 hebben....
Nu kan je echt goeie dingen krijgen door gewoon in te loggen en enveloppen te openen.
Zag dat als je ze allemaal kan openen, dat je fan ff 1250 bonds krijgt op het einde.
Tussendoor krijg je ook nog wat bonds.
Heb overigens ondertussen sinds gisteren de T29 (T7 amerikaanse Heavy binnen) wat een goeie tank is dat zeg, hulldown staan en ze geraken er amper door.
Zelfs met die 90mm kan je goed mee, heb ondertussen de 105mm binnen die raakt wel iets harder 😁
Dit potje was hij op de tracks na (met de 90mm) nog volledig stock.
Beste potje dat ik ooit gehad heb haha.
Zag dat als je ze allemaal kan openen, dat je fan ff 1250 bonds krijgt op het einde.
Heb overigens ondertussen sinds gisteren de T29 (T7 amerikaanse Heavy binnen) wat een goeie tank is dat zeg, hulldown staan en ze geraken er amper door.
Zelfs met die 90mm kan je goed mee, heb ondertussen de 105mm binnen die raakt wel iets harder 😁
:strip_exif()/f/image/FYkqkD5ipQ54ilVEo2AoOJpH.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooie pot, en inderdaad een fijne tank.Moechy schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:20:
Nu kan je echt goeie dingen krijgen door gewoon in te loggen en enveloppen te openen.
[Afbeelding]
Als ik je een tip mag geven, gebruik de 90mm ipv de 105. Hogere dpm en wanneer je goud schiet heeft hij maar 2mm minder pen. Maar wel 600 dpm meer zelfs zonder crewskills etc.
Daarnaast heeft hij maar 370 base viewrange. Dus als je voor repairs gaat als skill 1 zou ik persoonlijk niet voor intuïtie gaan(als je dat al als eerste skill wil nemen) maar voor viewrange op de radio operator. En daarna bia pakken. Op toer 7 hebben lights nl nog geen cvs plus meer xp als je zelf spot.
Ik ben een F2p speler dus dan is de 105mm een betere keuze voor mij dan de 90mm.Manneke- schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:15:
[...]
Mooie pot, en inderdaad een fijne tank.
Als ik je een tip mag geven, gebruik de 90mm ipv de 105. Hogere dpm en wanneer je goud schiet heeft hij maar 2mm minder pen. Maar wel 600 dpm meer zelfs zonder crewskills etc.
Daarnaast heeft hij maar 370 base viewrange. Dus als je voor repairs gaat als skill 1 zou ik persoonlijk niet voor intuïtie gaan(als je dat al als eerste skill wil nemen) maar voor viewrange op de radio operator. En daarna bia pakken. Op toer 7 hebben lights nl nog geen cvs plus meer xp als je zelf spot.
90mm heeft idd een betere dpm maar je pist toch wat pen in een slechte matchup (die je enorm veel krijgt laatste tijd) dus dan is de 105mm wel fijn om wat harder uit te halen merk ik.
Wel jammer dat die Franse light T6 een fixed turret heeft (krijg je cadeau door envelopjes te openen).
Je dacht toch niet dat je een goeie tank gratis van WG kreeg? 🤣wittmann1982 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:35:
Wel jammer dat die Franse light T6 een fixed turret heeft (krijg je cadeau door envelopjes te openen).
Toen ik met WoT begon had je maandelijks Tank Rewards, een soort mini battlepass, volledig F2P en een tier 5/6/7 premium waar je uit kon kiezen.Moechy schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:43:
[...]
Je dacht toch niet dat je een goeie tank gratis van WG kreeg? 🤣
Daar heb ik o.a. de type 64, bret Panther en de strv nogiets (Zweedse medium met autoloader) gratis gekregen. Those were the days...
:strip_exif()/f/image/NaAlhNVbyosg1jWuUK2Of6ag.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/XISORVhzDV9ZC6riZVSCzKJ5.png?f=user_large)

Vroeger was WoT echt leuk.Cheezus schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 20:31:
[...]
Toen ik met WoT begon had je maandelijks Tank Rewards, een soort mini battlepass, volledig F2P en een tier 5/6/7 premium waar je uit kon kiezen.
Daar heb ik o.a. de type 64, bret Panther en de strv nogiets (Zweedse medium met autoloader) gratis gekregen. Those were the days...
Nu is het eerder bij momenten leuk..
Toen zat er ook nog een ziel in en werd het met passie ontworpen. Nu draait het vooral om geld en de zoveelste T8 Premium die ze uitpoepen..
Je hebt zeker al een tijd niet gespeeld? Inmiddels zijn ze bezig tier X premiums in tiered lootboxes uit te poepen
Vandaag nog 30 potjes (had is ff wat tijd) waarvan 8 gewonnen.. 🤦♂️en daarvan slechts 5 potjes close calls.Cheezus schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 22:06:
Je hebt zeker al een tijd niet gespeeld? Inmiddels zijn ze bezig tier X premiums in tiered lootboxes uit te poepen
De rest allemaal 3- 15 winst of verlies.
6k damage en maar 6 kills is ook wel echt een zaadpot om een ace in te halen...(Geintje)
Dat is wel echt zuur man. Balen.
269 lights in de wachtrij tov ong 80 voor de andere types. Hoe zou dat komen?
Als er nog iemand een nieuw account voor WoT wil maken heb ik nog een aantal invite codes. Geldig voor EU/NA/APAC. Code dien je in te voeren bij aanmaken account.
De code geeft een Cromwell B, 500 gold, 250k credits, 7 dagen premium, 2D style en nog wat rental tanks.
Stuur me maar een PM en dan stuur ik een code
De code geeft een Cromwell B, 500 gold, 250k credits, 7 dagen premium, 2D style en nog wat rental tanks.
Stuur me maar een PM en dan stuur ik een code
FFFUUUUU
Als we 15 seconden meer hadden was dit een win -.- (enkel de arty ontbrak)
/f/image/ZidgyJ4DQBx7sLBFsJsAKvn5.png?f=fotoalbum_large)
Pas m'n 2e Radley-Walters, maar voelt nu wat wrang aan omdat we dit hadden kunnen winnen
Als we 15 seconden meer hadden was dit een win -.- (enkel de arty ontbrak)
/f/image/ZidgyJ4DQBx7sLBFsJsAKvn5.png?f=fotoalbum_large)
Pas m'n 2e Radley-Walters, maar voelt nu wat wrang aan omdat we dit hadden kunnen winnen
:strip_exif()/f/image/yWOf7rL3UZ6s7rLIt3R0tzoI.png?f=user_large)
De Bourrasque is te koop zie ik. Kopen?
Wou eigenlijk al een hele tijd de AMX1357 maar die is er jammer genoeg niet bij
De 13 57 is de hele week te koop geweest ?wittmann1982 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:25:
De Bourrasque is te koop zie ik. Kopen?
De Bourrasque is OP zeker kopen.
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Bourrasque is OP als je goed bent. Een gemiddelde speler hoeft er geen wonderen van te verwachten, een onder gemiddelde speler sterft meestal met hooguit 1 schot damage..
Nee, toch niet. Laatst te koop geweest in mei 2025.Caveman schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 10:34:
[...]
De 13 57 is de hele week te koop geweest ?
Die bourrasque zou ik alleen maar overwegen omdat ik die franse lights graag speel, en die autoloader
Hoe is de camo van de Bourrasque vergeleken met bvb BC 12t of de AMX 12t (met die heb ik nu 838, mede door de silent exhaust)?
Ik had recent eens (voor de eerste keer) een premium gekocht: ELS Even 90: dat viel tegen, misschien wel goede camo en goede spotter, maar die 90mm D.919 bevalt me niet. Misschien moet ik er gewoon nog wat meer mee spelen om meer XP in de crew te krijgen, in de hoop dat het dan nog verbeterd.
Ik wil dus opnieuw een miskoop vermijden
Bourrasque is 1 van de meest OP tanks in de game, maar wel in de handen van een goede speler zoals hierboven beschreven. Aangezien je geen armor hebt komt alles door je heen, ook met HE. Het is echt 1 of 2 schoten doen, en dan weer weg zijn. Heel goed je momenten kiezen en de map lezen om te kijken waar je even tevoorschijn kan komen voor een paar schoten.
Voor mij is het echt 1 van m'n favoriete tanks, maar een vriend van mij krijgt hem bijvoorbeeld niet werkend. Ik speel hem overigens met allemaal bounty equipement
Voor mij is het echt 1 van m'n favoriete tanks, maar een vriend van mij krijgt hem bijvoorbeeld niet werkend. Ik speel hem overigens met allemaal bounty equipement
Welke config heb je er dan opgezet?
Ik heb enkel nog 1 bounty Stabilisator.
Kheb hem zonet dan toch maar gekocht
[ Voor 21% gewijzigd door wittmann1982 op 16-08-2025 12:17 ]
Even wot opgestart. Ik heb er improved vents, bounty stab en bounty rotation mechanism op staan. Zou dus nog beter kunnen worden met een improved stab, maar nu raak ik al de gekste schoten die niet ge-aimed zijnwittmann1982 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:15:
Welke config heb je er dan opgezet?
Verder kan ik je iyouxin aanraden om te kijken. Hij heeft onlangs een video geüpload van de bourrasque
Die ga ik eens ff bekijken.
Momenteel heb ik bounty stab, vents en accuracy improvement system T2 (experimental) erop gezet, en dat bevalt me wel. Meteen ook een trainingsbrochure erop los gelaten, concealment staat daardoor nu op 504. Eens de camo volledig getraind is zou dat in orde moeten komen.
Hij bevalt me wel: ff snel achter de hoek kijken, 1 of 2 schoten en terug weg. Ik wordt wel relatief snel ontdekt, misschien verbeterd dat nog eens de camo op peil is?
edit: ik zie in zijn filmje dat ook hij het AIS T2 erop gezet heeft. Ik lijk goed gekozen te hebben
Momenteel heb ik bounty stab, vents en accuracy improvement system T2 (experimental) erop gezet, en dat bevalt me wel. Meteen ook een trainingsbrochure erop los gelaten, concealment staat daardoor nu op 504. Eens de camo volledig getraind is zou dat in orde moeten komen.
Hij bevalt me wel: ff snel achter de hoek kijken, 1 of 2 schoten en terug weg. Ik wordt wel relatief snel ontdekt, misschien verbeterd dat nog eens de camo op peil is?
edit: ik zie in zijn filmje dat ook hij het AIS T2 erop gezet heeft. Ik lijk goed gekozen te hebben
[ Voor 10% gewijzigd door wittmann1982 op 17-08-2025 09:07 ]
World of Tanks 2.0 komt eraan:
Ik ben wel positief erover ondanks de vele negatieve reacties onder de youtube video:
-Tier XI komt erbij !
-Rebalance van heel veel voertuigen
-Garage interface
-Matchmaker overhaul
-Nieuwe personal mission
-New map (Nordskar, Noors eiland)
-Armor flashlight (licht de armor van je tegenstander op met een hotkey)
-Sound overhaul
-Meer random events
Vooral tier XI ben ik benieuwd naar, wordt dat alleen tier XI of zoals nu plus en min 1 of 2 tiers.
We gaan het zien, ook geen idee wanneer dit uitkomt, iemand daar wat info over?
Ik ben wel positief erover ondanks de vele negatieve reacties onder de youtube video:
-Tier XI komt erbij !
-Garage interface
-Matchmaker overhaul
-Nieuwe personal mission
-Sound overhaul
-Meer random events
Vooral tier XI ben ik benieuwd naar, wordt dat alleen tier XI of zoals nu plus en min 1 of 2 tiers.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Ik was uitgenodigd voor de closed test afgelopen week, maar eigenlijk te weinig gespeeld om echt alles te testen. Volgensmij staat de release datum ergens begin september.TTLCrazy schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 07:39:
World of Tanks 2.0 komt eraan:
[YouTube: Update 2.0: Overview | World of Tanks]
-Tier XI komt erbij !
-Garage interface
-Matchmaker overhaul
-Nieuwe personal mission
-Sound overhaul
-Meer random events
De garage update ben ik geen fan van. Alles staat verstopt om het maar zo "clean" mogelijk te houden.
Ach, die interface wordt gewoon wennen, de huidige interface heeft ook nadelen. Perfect krijgen ze het nooit. Maar ik ben wel verbaasd over hoeveel shit WG over zich heen krijgt m.b.t. deze update. Natuurlijk hebben ze het over zichzelf uitgeroepen door alle lootboxen e.d., maar om dan gelijk alles van WG zo negatief te bestempelen gaat mij te ver. Ik heb nog steeds vaak plezier in het spelletje en zo niet speel ik het een tijdje niet.SurfBoy schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 07:41:
[...]
Ik was uitgenodigd voor de closed test afgelopen week, maar eigenlijk te weinig gespeeld om echt alles te testen. Volgensmij staat de release datum ergens begin september.
De garage update ben ik geen fan van. Alles staat verstopt om het maar zo "clean" mogelijk te houden.
De negatieve reacties zijn er zover ik kan zien voor een groot deel over de UI/UX van de garage. Alles ziet er groot/mobile uit (ook op 1440p), crew skills die je niet meer direct kan zien en tank stats die niet meer zichtbaar zijn. Ik denk als ze dat oplossen (wat ik betwijfel), dat het vele negatief commentaar al minder is. Er zijn namelijk veel goede updates, maar worden naar mijn mening door bovenstaande overschaduwd.TTLCrazy schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 07:47:
[...]
Ach, die interface wordt gewoon wennen, de huidige interface heeft ook nadelen. Perfect krijgen ze het nooit. Maar ik ben wel verbaasd over hoeveel shit WG over zich heen krijgt m.b.t. deze update. Natuurlijk hebben ze het over zichzelf uitgeroepen door alle lootboxen e.d., maar om dan gelijk alles van WG zo negatief te bestempelen gaat mij te ver. Ik heb nog steeds vaak plezier in het spelletje en zo niet speel ik het een tijdje niet.
Volgensmij is het voor veel mensen erop of eronder. Mensen hebben een verwachting van deze langverwachte update dat het de grote structurele problemen gaat oplossen. Mocht dat niet zo zijn, dan gaan mensen wel echt teleurgesteld zijn.TTLCrazy schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 07:47:
[...]
Ach, die interface wordt gewoon wennen, de huidige interface heeft ook nadelen. Perfect krijgen ze het nooit. Maar ik ben wel verbaasd over hoeveel shit WG over zich heen krijgt m.b.t. deze update. Natuurlijk hebben ze het over zichzelf uitgeroepen door alle lootboxen e.d., maar om dan gelijk alles van WG zo negatief te bestempelen gaat mij te ver. Ik heb nog steeds vaak plezier in het spelletje en zo niet speel ik het een tijdje niet.
Groot punt is natuurlijk de matchmaker. De nieuwe versie hiervan konden we de afgelopen maanden al op EU1 spelen, maar ik vond dit persoonlijk niet altijd even goed, waardoor ik weer terug ging naar EU2 waar de oude matchmaker nog in zat.
Maar bijvoorbeeld het krijgen van een nieuwe campaign is top! Zeker de manier hoe ze het nu ook hebben ingericht. Zit je bijvoorbeeld vast op een lastige missie? Dan maakt dat niet uit, want je kunt ook met daily / weekly missies genoeg punten verzamelen om de tanks te krijgen. Ik zelf ben ook nog bezig met de Obj 260 en Chimera, maar ik focus eigenlijk niet op deze missies. Leuk als ik ze binnenhaal, maar m'n focus is plezier hebben in de game.
[ Voor 17% gewijzigd door SurfBoy op 20-08-2025 08:14 ]
Waar ik vooral benieuwd naar ben is of ze de verdiencapaciteit van tier X hebben verbeterd. Anders wordt het voor veel spelers bijna onmogelijk om een tier XI te krijgen, het grinden van tier X kost nu vaak 10.000-en credits per keer en dat is niet houdbaar.
Het gaat een beetje hit or miss zijn denk ik.
Ik ben er wel benieuwd naar, hoop een beetje meer balans in de matches te hebben ook. Die 3 - 15 turbopotjes hangen men keel wel uit ondertussen. De UI vind ik iets te simplistisch, vind de huidige UI beter.
Ik geloof ook dat Tier XI enkel kan uitkomen tegen zichzelf of tegen Tier X en dus nooit tegen Tier IX.
Ff het filmpje gezien, nog meer Arcade en Tier XI zeker is 100% arcade gevoel. Voor de UI moet je nu in meer menu's, vroeger had je alles op 1 scherm, vond ik toch overzichtelijker dan binnekort in menu's te liggen graven .
En als ik het goed begrijp, nieuwe campaigns, dus de oude campaigns zijn weg dan waarschijnlijk. Als je die tanks nog niet verzamelt hebt, lekker pech weer dan?
Zag dat er ook weer een nieuwe variant van WoT aangekondigd was. World of Tanks : Heat.
Ik ben er wel benieuwd naar, hoop een beetje meer balans in de matches te hebben ook. Die 3 - 15 turbopotjes hangen men keel wel uit ondertussen. De UI vind ik iets te simplistisch, vind de huidige UI beter.
Ik geloof ook dat Tier XI enkel kan uitkomen tegen zichzelf of tegen Tier X en dus nooit tegen Tier IX.
Ff het filmpje gezien, nog meer Arcade en Tier XI zeker is 100% arcade gevoel. Voor de UI moet je nu in meer menu's, vroeger had je alles op 1 scherm, vond ik toch overzichtelijker dan binnekort in menu's te liggen graven .
En als ik het goed begrijp, nieuwe campaigns, dus de oude campaigns zijn weg dan waarschijnlijk. Als je die tanks nog niet verzamelt hebt, lekker pech weer dan?
Zag dat er ook weer een nieuwe variant van WoT aangekondigd was. World of Tanks : Heat.
[ Voor 30% gewijzigd door Moechy op 20-08-2025 09:08 ]
Inmiddels heb ik de game al bijna een half jaar niet gespeeld. De video's van Dez en skill kijk ik zo nu en dan nog wel eens en dan valt pas op hoe veel nieuwe tanks er telkens bij komen.. Maar die eindeloze stroom aan veranderingen en met name nieuwe (bullshit) tanks maakt de game niet bepaald aantrekkelijker. De game is echt totaal veranderd als ik de huidige staat vergelijk met hoe de game was toen ik het begon te spelen, jammer helaas.
EDIT: niet handig om te zeggen met een NDAMoechy schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:45:
Het gaat een beetje hit or miss zijn denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door SurfBoy op 20-08-2025 13:45 ]
Ik zag ook gisteren de trailer langskomen. Eigenlijk sta ik er hetzelfde in. Meer dan een jaar geleden besloten te stoppen omdat het meer frustratie was dan plezier en dat blijft wel een beetje zo. Geef ik het liever uit aan Battlefield 6 en rijd ik daar af en toe in een tank.GT-R schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:19:
Inmiddels heb ik de game al bijna een half jaar niet gespeeld. De video's van Dez en skill kijk ik zo nu en dan nog wel eens en dan valt pas op hoe veel nieuwe tanks er telkens bij komen.. Maar die eindeloze stroom aan veranderingen en met name nieuwe (bullshit) tanks maakt de game niet bepaald aantrekkelijker. De game is echt totaal veranderd als ik de huidige staat vergelijk met hoe de game was toen ik het begon te spelen, jammer helaas.
Nickname KasPlantje.
Van hoe ik het begrijp wordt dit gewoon een 3e set missies, naast de bestaande 2 sets.Moechy schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:45:
Ik hoop dat ik met update 2.0 er terug een beetje meer plezier in krijg, die spannende potjes vind ik leuk.
Die 3- 15 turbogames winst of verlies is bagger.
Denk niet dat dat gaat veranderen. Met 2.0 worden de teams gelijk getrokken, qua type tanks. Jammer, want juist door het verschil in tanks wisselt de gameplay. (Een zware TD gaat waarschijnlijk ergens anders zitten dan een lichte TD, etc)Moechy schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:45:
Ik hoop dat ik met update 2.0 er terug een beetje meer plezier in krijg, die spannende potjes vind ik leuk.
Voor zover ik weet wordt nog steeds het niveau van de spelers niet meegenomen.
Inderdaad. Het zou toch fijn zijn als er geen 43% winrate light in jouw team zit die het moet opnemen tegen een unicorn light in het andere team. 10 seconde en dan is eigelijk de game al bepaald.
Signature van nature
Skillbased matchmaking gaat er nooit komen volgens mij.. bij COD werkt dit ook niet echt
Ondertussen 15k bonds bij elkaar gespaard, wat is wijsheid?
Een premium T8 bond tank kopen van 10k bonds of toch een Tier X van 15k bonds?
En dan nog welke tank, zoveel keuze.
Een premium T8 bond tank kopen van 10k bonds of toch een Tier X van 15k bonds?
En dan nog welke tank, zoveel keuze.
@Moechy Op dit moment zou ik even niets doen met de bonds. Met patch 2.0 om de hoek gaat er zoveel veranderen dat je sowieso genoeg te doen hebt en wellicht veranderen de bondprijzen ook wel, mede omdat de goldprijzen van tanks ook omlaag gaan.
Allright, goeie tip inderdaad. Best ff vasthouden en na 2.0 nog eens in de bonds-shop snuffelen dan?
Ik ga het ook zo doen: wachten tot na 2.0. Met die enveloppes zit ik plots ook op een (nog grotere) berg bonds.
Weet niet of iemand met die Operations Room bezig is, maar ik zou super graag die 3D attachment willen voor de objective om een friend uit te nodigen. Iemand die via mijn linkje wil inloggen bij de Operations Room? Uiteraard wil ik het ook voor jou doen. 
Voor iedereen die het gemist had: je moet daar een paar dingen doen om gratis 3D attachments te krijgen:
Voor iedereen die het gemist had: je moet daar een paar dingen doen om gratis 3D attachments te krijgen:
:strip_exif()/f/image/hND6dA9WrbHiUmOEWivAzx0D.png?f=user_large)
[ Voor 28% gewijzigd door Angeloonie op 25-08-2025 17:18 ]
Kheb via de link ingelogd, zou moeten gelukt zijn normaal.
Edit: mijn linkje ook toegevoegd: https://worldoftanks.eu/u...33-4222-a4ac-dbcb5967f16e
Edit: mijn linkje ook toegevoegd: https://worldoftanks.eu/u...33-4222-a4ac-dbcb5967f16e
[ Voor 52% gewijzigd door wittmann1982 op 25-08-2025 18:15 ]
ik heb ook op de link geklikt.
https://worldoftanks.eu/u...f7-487a-b4fa-5b48d36da268
zal ik hem dan ook posten ;p
https://worldoftanks.eu/u...f7-487a-b4fa-5b48d36da268
zal ik hem dan ook posten ;p
Ik heb ook geklikt op eentje van jullie, hier is de mijne 
https://worldoftanks.eu/u...15-4804-9c48-4dc7d3ede83c
https://worldoftanks.eu/u...15-4804-9c48-4dc7d3ede83c
Shameless post
https://worldoftanks.eu/u...10-48e0-a8ed-4fca6fe85a59
https://worldoftanks.eu/u...10-48e0-a8ed-4fca6fe85a59
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Ik heb er op geklikt. Ik krijg geen enkele feedback, behalve dat ik uitkom op die operatie. Is ie opgelopen bij jouw?
Hier is de mijne:
https://worldoftanks.eu/u...da-4fa1-b955-6833bbdb3c82
Ik had deze gisteren ook al naar een clan mate gestuurd, maar er gebeurde niks toen hij die link klikte, teller loopt ook niet op... Dus ik snap het niet helemaal.
Ik ben inmiddels voorzien! Thanks!
[ Voor 4% gewijzigd door snakeye op 26-08-2025 17:02 ]
Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..
Nee, vinkje komt niet op 't scherm....snakeye schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:18:
[...]
Ik heb er op geklikt. Ik krijg geen enkele feedback, behalve dat ik uitkom op die operatie. Is ie opgelopen bij jouw?
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Ik heb net ook nog even op die van jouw geklikt. maar bij mij gebeurd er igg helemaal niks... lekker vaag weer.
Poging2: Even uitgelogd. Daarna op jouw link geklikt en daarna ingelogged. Ik krijg nog steeds geen enkele feedback..
[ Voor 17% gewijzigd door snakeye op 26-08-2025 08:26 ]
Ah, werkt kennelijk alleen als die persoon die op je link klikt nog niet in de operations room is geweest...
https://www.reddit.com/r/.../1mwrxv5/comment/na16t6s/
FYI: Should note that clicking on this if you already have activated your room does nothing to help. It only works for those who have yet to activate theirs, and does it via the link provided by then clicking on the typewriter
Ah nou lekker dan.. lol dat verklaard een hoop.TheOmen schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:38:
Ah, werkt kennelijk alleen als die persoon die op je link klikt nog niet in de operations room is geweest...
[...]
Nouja, ik kan gelukkig ook wel leven zonder die attachments
Yup. In de operation room kan je verschillende opdrachten doen en daar krijg je dan 3d attachments voor.Rens1967 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:09:
Operation room? Wasda? Oftewel, als ik op een linkje klik help ik die persoon?
Op 1 van de links kliken van iemand die nog geen +1 heeft.
Zelfde hier. Mja, pech gehadsnakeye schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 08:18:
[...]
Hier is de mijne:
https://worldoftanks.eu/u...da-4fa1-b955-6833bbdb3c82
Ik had deze gisteren ook al naar een clan mate gestuurd, maar er gebeurde niks toen hij die link klikte, teller loopt ook niet op... Dus ik snap het niet helemaal..
Heb WoT eigenlijk vanaf het begin nooit aangeraakt omdat die nooit heeft gedraait op mijn pc/laptop. Nu met een nieuwe (vrij goedkope) laptop wil ik het toch nog eens gaan proberen.
Zijn er addons die ik zeker moet hebben als ik begin te spelen?
Zijn er addons die ik zeker moet hebben als ik begin te spelen?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal