[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 54 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 83 84 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:24
Ik wissel ook vaak van server als ik merk dat ik een losing streak heb. Soms wilt dat nog wel eens helpen. Of even een andere tier proberen. Ik merk sowieso dat de laatste tijd de matchmaking op EU 1 echt drama is. Ik ben in ieder geval nog geen fan van de nieuwe matchmaking die ze aan het testen zijn: https://worldoftanks.eu/e...maker-changes-march-2025/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:15

StarWing

Huh ?!?

Ik heb niet zozeer iets tegen de matchmaking, daar speel je min of meer rond, maar wel tegen de ongelofelijke klote RNG tegenwoordig. Meestal weet je bij je eerste schot of het een loss of win is.

[ Voor 13% gewijzigd door StarWing op 13-06-2025 13:09 ]

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

StarWing schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 05:19:
Ik heb niet zozeer iets tegen de matchmaking, daar speel je min of meer rond, maar wel tegen de ongelofelijke klote RNG tegenwoordig. Meestal weet je bij je eerste https://gathering.tweaker..._message/1843637/166schot of het een loss of win is.
Nou, hoe hard je ook je best doet; een 0-15 verlies ga je in je eentje niet keren. Maar ja, andersom heb ik dit soort battles ook vaak. Je stormt 1 kant op en pushed direct door. Klaar in 4 minuten en 15-0 gewonnen. Dit soort potjes zijn er iets te vaak tegenwoordig. Nog maar zelden dat je 2 vs 2 of 2 vs 3 speelt en moet knokken.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-07 13:14
SurfBoy schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:14:
Ik wissel ook vaak van server als ik merk dat ik een losing streak heb. Soms wilt dat nog wel eens helpen. Of even een andere tier proberen. Ik merk sowieso dat de laatste tijd de matchmaking op EU 1 echt drama is. Ik ben in ieder geval nog geen fan van de nieuwe matchmaking die ze aan het testen zijn: https://worldoftanks.eu/e...maker-changes-march-2025/
Net gelezen. Ben er ook geen fan van. Juist het verschil in roles qua tanks in beide teams maakt het uitdagend. Zometeen krijg je dus eigenlijk gespiegelde teams.
Maar wederom lijkt het alsof ze niet naar de spelers zelf kijken, terwijl daar volgens mij meer winst te behalen valt.

Hoe moeilijk is het om de spelers in brackets op te delen? Bijv. [42,5% - 47,5%] [47,5% - 52,5%] [52,5% - 57,5%], etc... En laat spelers binnen een bracket tegen elkaar spelen. Gaat hun winrate omhoog, dan komen ze vanzelf in een hogere bracket (en vice versa). De echt slechte spelers (of bots) zakken zo vanzelf naar de bodem.
Wat zie ik hier over het hoofd?

(Andere optie is om de WTR te gebruiken. Waarom heb je die anders in het leven geroepen?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07 21:26
Of je kijkt naar de % moving/stationary, spelers die actief zijn kunnen dan tegen andere actieve spelers en passieve spelers kunnen lekker 15 minuten in hun bosje staren naar andere bosjes :+

Bij alle vormen van matchmaking zijn voor- en nadelen, alles op één hoop geeft nog wat dynamiek aan het spel en dat heeft eigenlijk wel mijn voorkeur. Als matches gespiegeld worden qua tank type en skill ben ik bang dat elk potje een camping snoozefest wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:25
En winratio potjes worden dan nog meer toxic a la COD

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:24
Op die manier ga je vooral in de richting van Onslaught. Ik ben van mening dat ze opzich wel de goede kant op aan het denken zijn, maar wat bijvoorbeeld kan helpen is het onderverdelen van TD's in 2 klasse. Nu heb je namelijk iets als de minotauro, E3 of blyskawica die alle 3 totaal niet gemaakt zijn om te snipen. Toch zie je genoeg spelers snipen met die tanks, Want het is een TD. Die moeten in een bosje achterin staan. Als je bijvoorbeeld de benaming zou aanpassen naar assault en sniping td's zou hebben, zou dit al een stuk helpen.

En kennelijk hebben ze deze onderverdeling al deels, want dit zie je ook al terug bij Onslaught.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
Dat hebben ze al een tijdje geleden ingevoerd, bij elke tank staat nu een categrorie (assault/support/sniping) maar:
- Het is leuk dat je voertuig categorie X is maar afhankelijk van de map / teamsamenstelling moet je de meest geschikte rol aannemen
- Veel tanks zijn een beetje van het één en een beetje van het ander, een harde klasse erop zetten slaat eigenlijk ook nergens op
- Spelers campen/yolo'en/pushen ongeacht welke tank ze spelen omdat ze gewoon zo willen spelen..

Hier ga je naar mijn idee de matchmaking dus ook niet beter op maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:20
- Spelers campen/yolo'en/pushen ongeacht welke tank ze spelen omdat ze gewoon zo willen spelen.
Jagdpanzer met turbo oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
Alles beter dan een Maus met camonet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-07 15:33
Zoo eerste battlepass chapter is af, de 3d style van Canopener is echt meesterlijk jaaa.. 265T is binnen ook, nu veel T4 en T5 tanks bijna uitspelen en klaarstomen tot de special battle pass komt. Dan hun uitspelen om zo snel dat chapter uit te spelen

[ Voor 48% gewijzigd door FSXnoob op 22-06-2025 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:21

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gaat iemand die Gryphon halen in de Assembly Shop?

Ik kan hem nét halen.. Maar dat kost mij al mijn bonds (8000), gold (23k), XP (220k) en blueprints..

Zit heel hard te twijfelen.. De tank lijkt mij leuk met de inverted autoloader.. Maar leuk genoeg om alles aan uit te geven? Van QuickyBaby begrijp ik dat de Canopener eigenlijk beter is in het algemeen gezien, en die heb ik.
Zit dus wel heel erg te twijfelen of ik er zoveel resources in wil stoppen.

[ Voor 23% gewijzigd door Angeloonie op 27-06-2025 08:57 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Ik denk niet dat hij dat waard is. Zou eerder de bonds opsparen voor een toptank uit de bondshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

En zo limited is die Gryphon niet. Potjes gedaan gisteren van 6vs6 of zelfs 8vs8 gryphons in 1 battle. Voordeel wel is dat die potjes in een paar minuten klaren waren. Met grote regelmaat volledig weggevaagd van de map.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik sla hem over met gemak, echt niks boeiends dat ding, 34k nog over dus zegt genoeg dat het niet boeiend is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moechy
Had vandaag nog eens 3 potjes gespeeld na 1,5maandje pauze.
Meh, kwam er niet in en had het snel gezien..

Maar weer tijdje begraven dit spel 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
Ik kon die gryphon kopen zonder gold dus heb dat maar wel gedaan. Nu ben ik geen groot fan van heavies maar hier kan ik prima mee over weg.
+ snelle intraclip en blijft als single shot nog prima DPM houden
+ redelijk mobiel
+ prima gun (handling, accuracy, depression)
- turret is niet zo sterk, hull heeft helemaal geen armor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XGmode
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-07 08:06
Moechy schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:56:
Had vandaag nog eens 3 potjes gespeeld na 1,5maandje pauze.
Vandaar dat ik je al een tijdje niet online heb gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
XGmode schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 13:11:
[...]

Vandaar dat ik je al een tijdje niet online heb gezien ;)
Ja klopt, was ook op vakantie.
Probeerde er terug wat in te komen maar pff lukt me niet echt. Dus maar ff links laten liggen, ben nu meer op de ps5 bezig met Battlefront 2 en SW jedi fallen order.
Misschien dat ik het binnenkort nog eens een kans geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Wat een teleurstelling de nieuwe Battle Pass Special, IMT tank :/
Voor niks zoveel tanks met max punten voorbereid pff, die gaan nu op naar de normale battlepass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
Je moet het niet zien als IMT tank maar als Lara Croft tank :+
De tank lijkt verder niet bijzonder (niet bijzonder goed, maar ook niet bijzonder slecht), dat vind ik wel prima. Voor de spelers met weinig premium tanks kunnen ze lekker grinden om goedkoop een premium te scoren, voor spelers die met een hoop tanks kunnen deze met een gerust hart overslaan. Of alsnog lekker grinden puur om de collectie uit te breiden :P
Eigenlijk geldt dit voor alle extra chapter tanks tot nu toe.. hooguit de shptk dit nog wat redelijk unieks bracht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheezus
Het heeft slechts :+ 1305 battles gekost maar ik heb nu eindelijk de bourrasque ge... 2-marked :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvpW5vT-LQw4gAuy0ullSONHi8E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vRgffqYo2pArhAB7fXQtvSB4.jpg?f=user_large

Het is echt een beest van een tank maar één verkeerde move en je bent dood. Aangezien ik vooral een focus heb of frontline/spotting is een hoop damage doen lastig en haal ik het gemiddelde vaak weer naar beneden met potjes met 1 shot damage of iets dergelijks... Met bijvoorbeeld een light tankje in je team zonder camo enzo kies ik vaak voor een full spotting setup om zelf maar light tank te spelen maar daarmee ben je ook weer compleet afhankelijk van je team, zelf wat raken is dan bijna niet te doen met die gunhandling. Bovenstaande screenshot is ook zo'n game, een derp T49 en een stock LHMTV, dan ga ik er van uit dat er weinig gespot wordt.. Door zelf te spotten heb ik minder damage maar wel de game gewonnen. Laatste tijd toch wat vaker voor een setup met vents / stabs / improved aiming gekozen en daarmee de laatste 100 battles >3000 WN8 en 67% winrate. Qua damage blijf ik nog wel achter, 3-mark zit er met mijn speelstijl niet in ben ik bang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Zelfs een 2 mark op tanks als deze is voor mij niet te halen. Daar ben ik echt veel te ongeduldig voor. Ik kijk op YT nog wel eens filmpjes van een ELC of T-100 die dan 15K assisted damage doen. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit 10 minuten lang van bosje naar bosje rij. Gelukkig vinden andere dat wel leuk, dus kan ik flink meeknallen op alles wat gespot wordt.

En inderdaad; de gunhandeling is waardeloos op deze tank. Kan er eigenljk niet mee uit de voeten.

[ Voor 12% gewijzigd door Sircuri op 06-07-2025 13:02 ]

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-07 13:14
Sircuri schreef op zondag 6 juli 2025 @ 13:02:
Zelfs een 2 mark op tanks als deze is voor mij niet te halen. Daar ben ik echt veel te ongeduldig voor. Ik kijk op YT nog wel eens filmpjes van een ELC of T-100 die dan 15K assisted damage doen. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit 10 minuten lang van bosje naar bosje rij. Gelukkig vinden andere dat wel leuk, dus kan ik flink meeknallen op alles wat gespot wordt.

En inderdaad; de gunhandeling is waardeloos op deze tank. Kan er eigenljk niet mee uit de voeten.
Als je de campaigns wilt halen, zul je op een gegeven moment wel geduld moeten hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Als je die missies bedoelt is een groot deel RNG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Wel of geen TS-6 marathon doen, lastig lastig pff... Al heb ik vanaf het begin al 16 tanks die ik gelijk kan maxxen qua punten en zo dus eerste +- 7 stages skippen, maar ook dan blijft er veel voor 10 dagen pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-07 12:45
FSXnoob schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 16:19:
Wel of geen TS-6 marathon doen, lastig lastig pff... Al heb ik vanaf het begin al 16 tanks die ik gelijk kan maxxen qua punten en zo dus eerste +- 7 stages skippen, maar ook dan blijft er veel voor 10 dagen pff
Misschien voor de IMT gaan? De TS6 is "weer" een hulldown, terwijl Skill aangeeft dat de IMT zo slecht nog niet is. Daarnaast 10 tiers minder, 1000 gold minder en zijn de shells erg goedkoop voor 360 alpha wat het een creditmaker kan maken. (als je standaard ammo schiet uiteraard)

Ik ga voor de IMT iig haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
znight schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 08:47:
[...]

Misschien voor de IMT gaan? De TS6 is "weer" een hulldown, terwijl Skill aangeeft dat de IMT zo slecht nog niet is. Daarnaast 10 tiers minder, 1000 gold minder en zijn de shells erg goedkoop voor 360 alpha wat het een creditmaker kan maken. (als je standaard ammo schiet uiteraard)

Ik ga voor de IMT iig haha.
Na 193 premium tanks in me garage, ben ik er nu wel klaar mee haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
Ik zou dan toch minstens voor de 200 gaan :+
Pagina: 1 ... 83 84 Laatste