Cheezus schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:27:
[...]
De beste oplossing om je niet te ergeren aan gold spam: tanks zonder armor spelen. De 'vision' game is belangrijker dan gold ammo, en daarbij ben je in de meeste 'paper gun' tanks in het voordeel. Als ze je 40mm armor dan met gold weten te raken wens ik ze daarbij veel geluk
[...]
'Get good'

Ik weet niet precies wat je onder 'normale' tanks vindt vallen maar ik speel voornamelijk met tech tree tanks zonder premium ammo en dat gaat me prima af, ik heb wel een voorkeur voor auto(re)loaders.. Ja die kranvagns en andere hull down monsters moet je niet proberen te verslaan in hun hull-down positie. Maar ze kunnen ook niet winnen door alleen daar te blijven staan dus je doet dan gewoon wat anders. Capture de base en ze moeten toch hun positie verlaten.
Ik speel het nog niet zo lang dus heb nog geen 'vroeger was alles beter' gevoel maar ik vind het nog wel meevallen qua P2W. Heavies vind ik wel nutteloos door de premium spam, die laat ik dan ook meestal links liggen.
Natuurlijk speel ik ook grotendeels zonder gold ammo en ook ik kan er prima potjes mee winnen.
Maar je speelt toch met een handicap t.o.v. mensen die met gold spelen.
Je hebt immers minder penetratie kans en meer moeite, dus het is gemakkelijker voor een ander.
Dat geldt natuurlijk ook voor goede crew en field mods.
Zonder kan je ook prima spelen, maar met heb je meer kans en een betere tank.
V.w.b. techtree tanks, ik zou graag horen wat jij (zelfde tier) zet tegenover bijv.;
•Bourrasque
•Skoda T-56
•E-25
•Obj. 252U defender
Het probleem is dat je vaak niet 'iets anders' kan doen als er ergens een kranvagn hull-down staat.
Er zijn natuurlijk vaak choke points, snipers achterin etc etc.
Dus als zo'n kranvagn er staat houdt die in zijn uppie teveel tanks bezig doordat je niks kan beginnen.
En zo zijn er tegenwoordig heel veel tanks.
Het probleem is niet alleen dat ze hull-down kunnen, maar ook door de gun depression kunnen zij over heuvels en cover heen schieten terwijl jij hen niet kan raken.
Ze flanken lukt niet door chokepoints en zijn vijandige team maten.
Kortom de andere kant van de map (bijv. medium kant) moet dan winnen zodat ze wel geflanked kunnen worden.
Het probleem is dat die posities zo sterk zijn dat je team gewoon erg in het nadeel is als jij niet de Kranvagns aan jouw kant hebt.
Imo zou het gebalanceerd moeten worden door bijv. tanks met heel veel gun depression geen ondoordringbare koepel te geven.
Of als je wel supersterke koepel hebt, dan niet achterlijk veel gun depression.
Of dan juist slechte gun of weinig DPM.
Kortom, ergens moet de balans zijn.
Gold ammo heeft een groot deel daarvan weg genomen waardoor armor weinig waard is op de rest van je tank.
Daardoor kan je dus met je heavy ook niet de Kranvagn pushen, want iedereen schiet je lek.
Armor zou meer waarde moeten hebben door penetratie te verminderen.
Daardoor krijg je weer meer die verschillende rollen van tanks waardoor een superheavy ook kan doen waarvoor hij gemaakt is, de camp spots openbreken.
De mediums kunnen snel flanken en niet alles en iedereen van voren pennen, maar dus wel logge tanks in hun flank schieten.
Dit was zoals het spel vroeger meer was, aparte rollen voor iedereen waardoor je geen STB's op de ridgelines alles ziet pennen.