[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 54 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 86 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
crusader1983 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 17:26:
Grille 15 VS murican arty :) Dat zijn leuke duels :)
Zeker voor al die arty slechter werd gemaakt.

15 vs 15 arty leverde nog leuke battles op :+

En toen had de T92 nog 2400 average dmg per schot :9

Was een mooi tijd met al die Fransozen en andere 'lichtere' tanks te one-shotten O-)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paladin!
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
nst6ldr schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 17:25:
Ik ben ook weer eens terug, heb met de events rondom december de E100 unlocked, maar was even vergeten hoe verschrikkelijk toxic en loens de community was. Strategisch en tactisch inzicht van een aap, woordenschat van een puber, en als het op beledigen aankomt hebben ze het doorzettingsvermogen van een Ghurka.

We zijn endgame, ik heb 200HP over, 6000 damage blocked, 3000 damage gedaan. De vijand heeft nog een Löwe, Progetto, en FV4005 over. Wij zelf zijn een full health WF Pz4, full health STA2, 20% JP2100 en ik. Alledrie de vijanden zitten te campen in een dicht begroeid bos waarvandaan ze nul zicht hebben op hun eigen vlag (veel te ver, en open veld met een rivier tussen). Ik had ze daar naartoe gepushed met een reeds dode teamgenoot en zat zelf ook achter een bosje. Ik zeg in chat: cap de base maar, dan moeten ze het bos uit en hebben wij het voordeel. Rijdend schiet je tenslotte niet nauwkeurig en ze hebben dan geen dekking. Of ze laten de cap gebeuren. In beide gevallen zouden we winnen.

Het antwoord van mijn team: noob E100. Vervolgens rijden ze allemaal stuk voor stuk hun dood tegemoet in dat bos (waar ze echt geen reet te zoeken hadden). De match was daarna verloren, maar de onenigheid nog niet. Een tweetal channels openen met aan de andere kant (wat ik alleen maar kan vermoeden) twee Poolse pubers die er flink op los fantaseren met allerlei verwensingen.

Waarom speelde ik dit ook alweer?
Sinds ik terug begonnen ben (ik speel nog maar een paar potjes per week nu) heb ik echt wel besloten om gewoon voor de fun te spelen.
Zijn genoeg mensen die geen flauw benul hebben wat ze doen in dit spel, en jij kan er niets aan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
paladin! schreef op maandag 20 januari 2020 @ 07:51:
[...]

Sinds ik terug begonnen ben (ik speel nog maar een paar potjes per week nu) heb ik echt wel besloten om gewoon voor de fun te spelen.
Zijn genoeg mensen die geen flauw benul hebben wat ze doen in dit spel, en jij kan er niets aan doen :P
Dit is wat ik nu ook doe. Is gewoon niet te doen met al die noobs. Ondanks dat ik zelf ook wel een noob ben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:22

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mijn winrate is de laatste tijd ook echt dramatisch aan het zakken (van 1500+ naar 1400+), maar als ik vergelijk wat sommige teams doen... Gisteren ook weer diverse keren op de maps gehad dat iedereen naar 1 kant ging, of dat scouts niet scouten, of dat heavies aan het snipen zijn (en dan niet de heavies waarvan dat nog acceptabel is)...

Live Oaks: Helemaal alleen in de stad met mijn E-75 tegen 4 anderen.. Niemand in de buurt, paar TD's aan het campen op de middellijn, samen met wat heavies.
Ensk: Helemaal alleen in de stad in m'n Tiger II, rest zit een beetje via rechts te klooien en zwaar dood te gaan. Uiteindelijk kwam nog 1 ander erbij, maar dik verloren want enorm geflanked.
Sand River: Heerlijk aan het spotten in m'n Spaghetti 46, maar helemaal niemand bovenin om damage te doen. Compleet geflanked en ingemaakt.
Abbey: Niemand in de lane links op de map.. Helft midden, (ook trage heavies) en ander helft via rechts. Via de linker lane dus volledig overgelopen, ze konden de heavies lekker snipen en de rechterflank durfde niet vooruit omdat er een tankje of 2 voor ze stond.

Mooiste was nog wel Prokhorovka waar de enemy aan het cappen was (Encounter), de hill (waar ik ook zat) probeerde daar iets aan de doen, maar konden niet goed spotten en waren geblocked door enemies op de heuvel. Cap blijft maar oplopen en er zit nog steeds doodleuk 6-7 man in de bosjes linksonderin te campen.. :F Verloren door de cap.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 19:18
@Angeloonie de rode draad die ik bij jou lees is dat je vaker gewoon mee moet gaan met de lemmings. De meta zegt misschien dat je als heavy de stad in moet gaan op live oaks, maar als jij alleen bent zonder enige vorm van support dan gebeurd er precies wat jou overkomen is. Dan leg j ehet hard af. Beter zorg je dan dat je wel richting de stad gaat, maar ver genoeg achter blijft om te kunnen ontsnappen, of dat iemand vanuit een andere hoek kan supporteren.

Je hebt er vaak meer aan om mee te gaan met de lemmings, die flank enorm hard te pushen en zodra die gewonnen is terug te gaan naar base om te defenden. Je leeft zelf langer en kan meer damage doen (dus hogere WN8, als je daar om geeft) en je hebt meer kans om de pot te winnen.

Wat ook kan helpen is vaker in platoons spelen. Er zijn vaak wel mensen online op Discord die willen platoonen. En als het niet helpt met de WN8/winrate dan is het in ieder geval gezellig!

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

ElPaco schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:03:
@Angeloonie de rode draad die ik bij jou lees is dat je vaker gewoon mee moet gaan met de lemmings. De meta zegt misschien dat je als heavy de stad in moet gaan op live oaks, maar als jij alleen bent zonder enige vorm van support dan gebeurd er precies wat jou overkomen is. Dan leg j ehet hard af. Beter zorg je dan dat je wel richting de stad gaat, maar ver genoeg achter blijft om te kunnen ontsnappen, of dat iemand vanuit een andere hoek kan supporteren.

Je hebt er vaak meer aan om mee te gaan met de lemmings, die flank enorm hard te pushen en zodra die gewonnen is terug te gaan naar base om te defenden. Je leeft zelf langer en kan meer damage doen (dus hogere WN8, als je daar om geeft) en je hebt meer kans om de pot te winnen.

Wat ook kan helpen is vaker in platoons spelen. Er zijn vaak wel mensen online op Discord die willen platoonen. En als het niet helpt met de WN8/winrate dan is het in ieder geval gezellig!
Ja ik ben uiteindelijk dat maar gaan doen. Zodra de battle begint even wachten met iets doen, en na 15 seconden ofzo maar eens gaan rijden achter de train aan. Ging aanzienlijk beter daarna, niet per sé qua wins maar wel qua dmg, lekker een O-Ho oid als armor gebruiken :P

Gelukkig gaat het met mijn "focus tank" voor dit moment wel lekker, met de Conqueror gisteren een paar aardige potten gehad, zelfs de losses. Mooiste was de Karelia matches, 2x vanuit zuid begonnen en direct naar A9 gereden, en daar verschanst bovenop (uitzicht richting westen). Met de sterke turret kun je daar lekker peaken en vanaf boven iedereen snipen. Enige nadeel is dat je afhankelijk bent van je teammates om je achterkant te beschermen van tanks die de A9 lijn vanaf het noorden pakken, maar dat geluk had ik wel. Dikke damage, dikke spotting, dikke blocking :P

Vraagje m.b.t. de S.Conqueror: deze heeft de Rolls-Royce Griffon engine. De Conqueror kan deze ook gebruiken, maar pas na research. Maar de T10 krijgt alles direct unlocked. Is het dan ook zo dat ik op de Conqueror deze engine zonder research vrij kan spelen via de S.Conqueror?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Angeloonie schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:10:
[...]

Vraagje m.b.t. de S.Conqueror: deze heeft de Rolls-Royce Griffon engine. De Conqueror kan deze ook gebruiken, maar pas na research. Maar de T10 krijgt alles direct unlocked. Is het dan ook zo dat ik op de Conqueror deze engine zonder research vrij kan spelen via de S.Conqueror?
Klopt. Als jeop de engine klikt zie je welke tanks hem allemaal gebruiken. Het maakt dan niet uit via welke tank je het onderdeel vrijspeelt, je kan hem dan meteen op elke andere tank die in het lijstje staat gebruiken. Dus als jij die engine al hebt vanwege de Centurion 7/1 bijvoorbeeld dan kan je hem ook op de Conq gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x8YEj7F.png

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

ElPaco schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:52:
[...]

Klopt. Als jeop de engine klikt zie je welke tanks hem allemaal gebruiken. Het maakt dan niet uit via welke tank je het onderdeel vrijspeelt, je kan hem dan meteen op elke andere tank die in het lijstje staat gebruiken. Dus als jij die engine al hebt vanwege de Centurion 7/1 bijvoorbeeld dan kan je hem ook op de Conq gebruiken.

[Afbeelding]
Top! :)
Weet idd dat je kunt zien welke tanks hem gebruiken, maar had niet verwacht dat je hem "gratis" zou krijgen via een T10 tank. :)
Is ook wat mosterd na de maaltijd natuurlijk want je hebt dan een dikke grind gedaan met een crappy engine, maar toch.. 48k gratis XP :+

Wat doen jullie overigens met "oude" tanks? Ik verkoop meestal de vorige tier en bewaar enkel de tanks die leuk zijn. Dus bijv. straks als ik de S.Conq heb gaat de Conq in de verkoop. Met die credits kan ik mooi de S.Conq kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Ik verkoop de tanks die ik niet leuk vond (hoi TVP VTU) en hou degene die wel leuk zijn. De Conq staat bij mij nog altijd in de garage bijvoorbeeld, heerlijke tank.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Hier gaat ook iedere keer alles eruit en haal ik de opvolger. Al heb ik de IS-3 nog wel van de clan battles en dergelijke toendertijd :P

Nu knal ik maar wat in het rond met de tanks die ik heb aangezien sommige tanks dus veranderd zijn... Heb van de Fransen een tier 8 light staan, maar de tier 9 is al elite met alleen nog de grind voor de tier 10 openstaan :?

Kost allemaal teveel tijd :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:32

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik ga meestal gewoon door naar de volgende tier en verkoop dan de oude tank idd.

Ik zit zelf met een probleem dat ik niet weet welke heavy tank lijn te starten:
-FRA, naar de AMX 4 tier 9, deze schijnt voor zijn tier gruwelijk goed te zijn
-GER, E100, is al vrijgespeeld, moet hem alleen nog kopen, twijfel nog steeds of het wel een tank voor mij is, mede door zijn snelheid.
-CHI, WZ 111111!!, tier 9 en/of 10 lijke best leuke tanks, snel ten koste van wat armour
-RUS, IS-7, speel op dit moment de OBJ 257, maar heb daar niet zulke goede potten in
-ENG, conq en super conq, goede snelle tanks met goede armour

Ik neig zelf naar de FRA of ENG lijn.

Ik heb de type 5 heavy in mijn garage staan maar speel weinig omdat deze zo langzaam is.

Welke lijn is de meeste noob friendly zeg maar.

edit: de enige tier 10 welke ik ook verkocht heb is de Badger, wat een gruwelijk trage tank is dat ... Al zou die maar 10 km/u sneller gaan, dan kon je er nog wat mee, zoals de Object 268 4 zeg maar ....

[ Voor 11% gewijzigd door TTLCrazy op 20-01-2020 13:47 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Om ook maar mijn two cents te geven mbt het verkopen/houden van lagere tier tanks.
Zelf speel ik niet super veel maar heb wel een aantal lines uitgekozen om een beetje mee bezig te zijn. Heb nu bijvoorbeeld de t-34-85 om naar de Obj 430u te gaan en de IS om naar de IS-7 te gaan. De t-34 was wel een grappige tank dus die heb ik bijvoorbeeld nog om later naar de lights te kunnen.

Verder ben ik inmiddels bij de T25/2 van de amerikaanse TD's, maar de T67 en reguliere hellcat heb ik ook gehouden. De t67 speel ik niet zo vaak maar de hellcat is gewoon echt super leuk om te spelen. Een ander voorbeeld is de top of the tree van november, daarbij ben ik de VK30.01H tegen gekomen en daar heb ik ook erg veel plezier van.

Soms dan kom je een tank tegen en dan voelt het gewoon goed zeg maar O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Cranzai schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:14:
Om ook maar mijn two cents te geven mbt het verkopen/houden van lagere tier tanks.
Zelf speel ik niet super veel maar heb wel een aantal lines uitgekozen om een beetje mee bezig te zijn. Heb nu bijvoorbeeld de t-34-85 om naar de Obj 430u te gaan en de IS om naar de IS-7 te gaan. De t-34 was wel een grappige tank dus die heb ik bijvoorbeeld nog om later naar de lights te kunnen.

Verder ben ik inmiddels bij de T25/2 van de amerikaanse TD's, maar de T67 en reguliere hellcat heb ik ook gehouden. De t67 speel ik niet zo vaak maar de hellcat is gewoon echt super leuk om te spelen. Een ander voorbeeld is de top of the tree van november, daarbij ben ik de VK30.01H tegen gekomen en daar heb ik ook erg veel plezier van.

Soms dan kom je een tank tegen en dan voelt het gewoon goed zeg maar O+
Da's zeker waar. Al heb ik sommige alsnog weggedaan vanwege de nerf rondes.... ST-1 vond ik geweldig O+ , maar was na die update een stuk minder -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjiebert
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-09 21:12
TTLCrazy schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:09:
Maar de tier 10 schijnt dan weer veel minder goed te zijn, om nog maar te zwijgen over de tier 8...
-CHI, WZ 111111!!, tier 9 en/of 10 lijke best leuke tanks, snel ten koste van wat armour
Die heb ik zelf, fijne tank. Armour vind ik niet te vertrouwen maar de gun is erg fijn. Als je deze speelstijl fijn vindt, dan zou je ook nog voor de 277 kunnen gaan: meer armour, meer snelheid, maar significant minder gun depressie en dpm.
Geloof me, ze zijn niet snel. Maar ik ben dan ook voornamelijk een light- en medspeler, als je de Badger gewend bent zijn de Conqs wel sneller. De guns van deze tanks wegen voor mij trouwens wel op tegen de snelheid.
IS-7 hands down.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjiebert op 20-01-2020 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Laatst online: 17-09 15:42
Jaar premium gekocht met de kerst.

Na 2 dagen mijn grinds klaar.

Sindsdien niet meer gespeeld 8)7

Ben beetje overgestapt op WoWs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:32

TTLCrazy

Listen to Frankie

Sjiebert schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:03:
Maar de tier 10 schijnt dan weer veel minder goed te zijn, om nog maar te zwijgen over de tier 8...
Mijn plan is dan ook om bij de tier 9 te stoppen, ik weet dus niet of ik de hele grind naar tier 9 wel wil gaan doen.
Die heb ik zelf, fijne tank. Armour vind ik niet te vertrouwen maar de gun is erg fijn. Als je deze speelstijl fijn vindt, dan zou je ook nog voor de 277 kunnen gaan: meer armour, meer snelheid, maar significant minder gun depressie en dpm.
Ok, en toch ben ik best geïnteresseerd in deze lijn, temeer omdat je ze ook niet zoveel ziet.
Geloof me, ze zijn niet snel. Maar ik ben dan ook voornamelijk een light- en medspeler, als je de Badger gewend bent zijn de Conqs wel sneller. De guns van deze tanks wegen voor mij trouwens wel op tegen de snelheid.
Het is ook meer vergeleken met andere heavy tanks. Ik speel zelf het liefst light en td, medium heb ik een haat/liefde verhouding mee.
Ok, misschien toch de grind maar afmaken dan.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:31
Weet iemand waarom er de laatste tijd zoveel E-25's rondrijden? ik zat gisteren in een potje met 10 x E25 :-)
Is er een bepaalde missie (geen idee welke, hoewel ik wel de E-25 heb)?

btw: ben precies 7 jaar aan het spelen en heb daarvoor de progetto gekregen te huur gekregen ;( . ben benieuwd

[ Voor 4% gewijzigd door kuwerti op 21-01-2020 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pns333
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 19:15
CrazyOne schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:33:
Jaar premium gekocht met de kerst.

Na 2 dagen mijn grinds klaar.

Sindsdien niet meer gespeeld 8)7

Ben beetje overgestapt op WoWs
Het zit hem in je naam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paladin!
Ik ga meestal gewoon door naar de volgende tier en verkoop dan de oude tank idd.

-GER, E100, is al vrijgespeeld, moet hem alleen nog kopen, twijfel nog steeds of het wel een tank voor mij is, mede door zijn snelheid.
-RUS, IS-7, speel op dit moment de OBJ 257, maar heb daar niet zulke goede potten in

Ik neig zelf naar de FRA of ENG lijn.

Ik heb de type 5 heavy in mijn garage staan maar speel weinig omdat deze zo langzaam is.

edit: de enige tier 10 welke ik ook verkocht heb is de Badger, wat een gruwelijk trage tank is dat ... Al zou die maar 10 km/u sneller gaan, dan kon je er nog wat mee, zoals de Object 268 4 zeg maar ....
Franse T9 is inderdaad erg goed.
E100 is zalig maar inderdaad niet snel, maar zalige gun zeker HE spam kan hilarisch zijn :P
China : geen idee, heb alleen type 59
IS-7 is een vrij goede tank
ENG: ben nog maar aan de T6 Churchill, maar ik haat tegen conq's te vechten, dus ze moeten wel goed zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zo, gisteren maar besloten om meer de "noobtrain" te volgen ipv altijd vooraan te rijden, en dat bleek goed te werken. Vooral support geleverd in m'n Duitse tankjes en m'n Conqueror. M'n gemiddelde rating van gisteren was 1627, wat ook wel matched met mijn gevoel: het ging een stuk beter dan andere avonden.

Denk dat dit mijn grootste probleem is/was t.o.v. mijn speelwijze die ik vanuit de non-HD tijd aangeleerd heb, daar waren bepaalde tanks veel sterker dan nu. Bijv. de Tiger II heeft een rating van 2200+ uit 300+ battles, terwijl ik tegenwoordig zwaar overklassed wordt door alle andere tanks die er toen nog niet waren. In mijn hoofd zijn die tanks dus nog erg sterk (qua armor etc) terwijl ze dat nu echt niet meer zijn. Maar qua sniping zijn ze nog steeds heerlijk, dus mijn rol moet veranderen.

Gisteren ook eens de Pz. III K uit de kast getrokken, wat een leuke tank als je een beetje top tier bent :D Schiet snel, aardige damage, accuraat, nog vrij snel.. Had gisteren een game waarbij ik dik bovenaan stond qua damage en kills, iedere 4 seconden een shell er uit gooien is prachtig, vooral als er een KV-2 tegenover je staat met de Derp gun :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Angeloonie schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:30:
...

Gisteren ook eens de Pz. III K uit de kast getrokken, wat een leuke tank als je een beetje top tier bent :D Schiet snel, aardige damage, accuraat, nog vrij snel.. Had gisteren een game waarbij ik dik bovenaan stond qua damage en kills, iedere 4 seconden een shell er uit gooien is prachtig, vooral als er een KV-2 tegenover je staat met de Derp gun :D
Precies wat ik dus zo mooi vind aan die VK30.01H :9
Rappe reload goede accuracy en knallen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crusader1983
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 17:43
FF kleine pauze voor Wot. Afgelopen kerst en nieuw jaar iets teveel van het goede.

strx weer verder met de Italiaanse tank line :) de p44 pantera modules aan het grinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
je kan nu van die gele briefjes halen met missies (daarmee unlock je tiers met als laatste tier4 geloof ik waarmee je de patton krijgt) ) maar waar kan ik nu zien hoeveel ik nog moet? kan nergens die link naar de website vinden met daarin de voortgang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crusader1983
kuwerti schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:38:
j kan nu van die gele briefjes halen met missies (daarmee unlock je tiers met als laatste tier4 geloof ik waarmee je de patton krijgt) ) maar waar kan ik nu zien hoeveel ik nog moet? kan nergens die link naar de website vinden met daarin de voortgang
https://tankrewards.eu/

wel inloggen :)

tank rewards heten die 'gele briefjes'.

Ik vind het een hele mooie Challenge van WG. mag van mij hele jaar blijven.

[ Voor 8% gewijzigd door crusader1983 op 22-01-2020 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
crusader1983 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 18:42:
[...]

wel inloggen :)

tank rewards heten die 'gele briefjes'.

Ik vind het een hele mooie Challenge van WG. mag van mij hele jaar blijven.
Je bent een held. :-) Dank je!!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paladin!
Angeloonie schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:30:
Zo, gisteren maar besloten om meer de "noobtrain" te volgen ipv altijd vooraan te rijden, en dat bleek goed te werken. Vooral support geleverd in m'n Duitse tankjes en m'n Conqueror. M'n gemiddelde rating van gisteren was 1627, wat ook wel matched met mijn gevoel: het ging een stuk beter dan andere avonden.

Denk dat dit mijn grootste probleem is/was t.o.v. mijn speelwijze die ik vanuit de non-HD tijd aangeleerd heb, daar waren bepaalde tanks veel sterker dan nu. Bijv. de Tiger II heeft een rating van 2200+ uit 300+ battles, terwijl ik tegenwoordig zwaar overklassed wordt door alle andere tanks die er toen nog niet waren. In mijn hoofd zijn die tanks dus nog erg sterk (qua armor etc) terwijl ze dat nu echt niet meer zijn. Maar qua sniping zijn ze nog steeds heerlijk, dus mijn rol moet veranderen.

Heb het zelfde sinds ik terug begonnen ben.
Tank meta is verandert.
Tiger 2 is echt nutteloos, denk pas vanaf de E75 dat het weer ok is, en zelf die übertank uit het verleden is niet meer wat het was.
Bijna hele medium lijn van duitsland is obsolete. Leo PTA en Leo 1 zijn nog ok, E50 en E50m zijn tragisch :s
Denk enkel de Maus lijn is nog wat doenbaar, maar in principe is kwa heay tanks, het russian bias all the way, dan de engelse tanks, en hier en daar frans en zweden :P

Op tier 8 moet je al de duitse premiums gebruiken (E75 TS en Skorpion) dat zijn de goede duitse tier 8 op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

paladin! schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 08:11:
[...]

Tank meta is verandert.
Tiger 2 is echt nutteloos, denk pas vanaf de E75 dat het weer ok is, en zelf die übertank uit het verleden is niet meer wat het was.
Bijna hele medium lijn van duitsland is obsolete. Leo PTA en Leo 1 zijn nog ok, E50 en E50m zijn tragisch :s
Denk enkel de Maus lijn is nog wat doenbaar, maar in principe is kwa heay tanks, het russian bias all the way, dan de engelse tanks, en hier en daar frans en zweden :P

Op tier 8 moet je al de duitse premiums gebruiken (E75 TS en Skorpion) dat zijn de goede duitse tier 8 op dit moment.
Ik heb de gewone E75 en de E100, die zijn erg goed te doen, maar de foutmarge is wel een stuk kleiner inderdaad. Sowieso is er momenteel een flinke powercreep aangezien steeds meer autoloaders verschijnen.

Zelf heb ik al 2x een langer periode gehad waar ik ben gestopt met spelen, en deze keer heb ik besloten om gewoon tanks vrij te spelen die me leuk en mooi lijken, want de meta veranderd gewoon om het jaar. Wat nu als OP wordt beschouwd kan volgend jaar zomaar een barrel van een tank zijn. En dit gebeurd ook andersom: een jaar geleden wilde je écht niet in een Maus stappen, dat was gewoon gegarandeerd credits inleveren.

[ Voor 5% gewijzigd door nst6ldr op 23-01-2020 10:32 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:50

Roozzz

Plus ultra

[...]

Tank meta is verandert.

Ik snap dat zaken veranderd zijn tijdens jouw afwezigheid, maar in deze lezing herken ik weinig van de recente gameplay. Misschien heeft dit ook iets te maken met een rooskleurige bril? :+

De Tiger 2 is al jaren matig. E50/E50M zijn nog steeds degelijke tanks. Misschien niet meer OP, maar wel gewoon oke. Leo's waren kut en zijn nu érg goed.
Bij de heavy's zie ik juist weinig russian bias, als je even voorbij de premiums zoals defender, 703 en de 279 kijkt. De Franse T9, de Britse T9 & T10's (S. Conq, T95) en evt de Duitse VK100.01P en verder zijn wat mij betreft een stuk beter. Tussendoor zijn trouwens de Maus en Type's absolute monsters geweest, maar dat is nu gelukkig weer wat teruggeschroefd.

De Meta is zeker anders dan een paar jaar terug. Maar ik zou dat maar gewoon accepteren en je speelstijl erop aanpassen, want dat blijft continue veranderen. Als je doorlopend speelt valt het je gewoon een stuk minder op. Persoonlijk vind ik lights momenteel behoorlijk verkloot door de wheeled vehicles en speel ik die nu dus minder dan voorheen. Trage tanks met veel armour is ook niet helemaal mijn ding, dus flexibele mediums speel ik nu het meest.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb die verschrikkelijke ENSK map op de exclusion list staan, maar blijf ze toch krijgen. moet ik nog iets anders doen of werkt dat in het algemeen gewoon niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:55
superduper schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:23:
Ik heb die verschrikkelijke ENSK map op de exclusion list staan, maar blijf ze toch krijgen. moet ik nog iets anders doen of werkt dat in het algemeen gewoon niet?
Dan krijg je hem alleen in encounter of assault modes, blacklist werkt alleen voor 'normale' battles.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
MerijnB schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:34:
[...]

Dan krijg je hem alleen in encounter of assault modes, blacklist werkt alleen voor 'normale' battles.
Stronk Russian programming, DA!

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

MerijnB schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:34:
[...]

so nice.. en als je hem gebalcklist heb krijg je hem dus 3x zo vaak in deze modes.. waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 19:29

Rianata

Have you played Atari today?

superduper schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:50:
[...]

so nice.. en als je hem gebalcklist heb krijg je hem dus 3x zo vaak in deze modes.. waardeloos
Je krijgt sowieso relatief vaak assault / encounter als je dat aan hebt staan omdat een groot deel van de community dit namelijk heeft uit staan en de overgebleven spelers dan relatief vaak die modi krijgen.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gisteren na een vrij vermakelijke grind op de Conqueror de S.Conqueror vrijgespeeld. Tot nu toe maar 1 battle gedaan maar lijkt echt identiek aan de Conqueror, met enkel wat betere stats :P Dus gewoon weer een leuke tank met zwakke en sterke punten.
Heb al m'n shizzle (muv rammer directive, die was ik vergeten) en die reload O+ (6.62 met directive)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5UaHL6U.jpg

Krijg ook op de maps steeds meer in de gaten waar ik goed kan gaan staan om hull-down te zijn. Die turret is echt O+
Bijv. plekjes die ik tot nu toe graag gebruik:
Fjords: (vanuit west) bij F3 heb je de splitsing met in het midden een middelgrote rots. Hier past hij perfect achter, en zelfs je turret is lastig te raken. Wel groot risico op flanken vanuit het zuiden.
Mines: (vanuit noord) E2 lekker achter de rotsjes, turret komt er net bovenuit en je zijkant is goed beschermd.
Sand River: (vanuit noord) Gewoon hop naar het midden, met zicht op de hoek rechtsboven. Iedereen die dan de oversteek maakt is de sjaak, en je kunt spotten + ook nog het zuiden checken.
Ghost Town: In het midden heb je ergens die "put" waar je in kunt rijden. Heerlijk om die te gebruiken omdat je turret het enige is dat ze überhaupt kunnen zien.
Airfield: (vanuit west) onderkant van F5 kun je mooi het noorden checken terwijl je zelf achter bosjes staat en een mooie rots hebt. Zo kun je de push op E5 mooi ondersteunen.
Studzianki: Als de situatie het toe laat lekker de "sloot" in het midden in duiken, direct hull-down en goed beschermd.
Overlord: (vanuit het zuiden) op E3 oid heb je achter een van de bunkers een stukje dat omlaag gaat bij de kliffen, je kunt vanuit daar hulldown peeken op het noord-oosten, en ook als het strand overlopen wordt kun je vanuit daar de vijand van achteren beschieten als ze op de A/B6-7 lijn zitten :)

Merk wel steeds meer dat alle tanks echt uniek zijn en anders gespeeld moeten worden, en dat daardoor vooral je positie op de map belangrijk is en wie er om je heen zitten. Mapkennis is dus echt belangrijk en vind het nog lastig om dit voldoende te krijgen. Ga meestal toch naar wat ik al ken, om zo te voorkomen dat ik een blunder maak en bijv. dwars door een goed zichtbaar stuk rijdt oid.

Kun je op de een of andere manier ook solo een map verkennen met een tank? Soort sandbox in je eentje?

oh, en tips voor de volgende lijn om te doen? Ben met de Zweedse TD's gestart maar god wat haat ik TD's tot nu toe (ben nog maar bij de Sav m/43). Ik moet er nog een andere lijn naast hebben om die frustratie kwijt te kunnen :+
Heb nu:
E-100 (meh.. erg log en beetje meh gun in vergelijking met de Tiger-E75)
IS-7 (leuk om te brawlen, maar wel flink afhankelijk van team ook)
S.Conq (O+)

Ik heb bijv. de Italiaanse, Poolse, Chinese en Japanse tanks nog niet aangeraakt. Hoe moet ik die zien? Italiaans heb ik tot nu toe de indruk: vrij kwetsbaar maar auto loaders = fun (heb een Progetto m46 en speelt erg leuk)
Pools: Geen idee.. Soms vind ik ze irritant, soms zijn ze zo weg.
Chinese: Heb het idee dat die enkel light tanks hebben?
Japans: Grote vierkante dozen met enorm veel armor, enorm traag en grote kanonnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 24-01-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
Waarom gebruik je eigenlijk vents en niet optics ofzo?

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

looyenss schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:38:
[...]

Waarom gebruik je eigenlijk vents en niet optics ofzo?
Had gisteren wat gegoogled en het was een beetje 50/50 tussen vents/optics. :P
Verticle stabilizer and gun rammer are logical choices. For the third equipment slot, one can either use coated optics (in order to play as a sniper tank, or vents for more traditional heavy tank play)
Kan dus allebei wel zeg maar.. Vents leek me wel eens leuk om te proberen op een tank met een bijna maxed crew (heb nergens anders een crew met zoveel skills).

Also: view range is op zich al max, en wat camo negeren is ook wel leuk, maar je gaat toch nooit als scout spelen zeg maar. Dus dan liever vents denk ik voor bonus op alles (ook klein beetje op view range alsnog)

[ Voor 56% gewijzigd door Angeloonie op 24-01-2020 11:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Tank meta is verandert.

E-75 is nog steeds goed. Leo pta en Leo-1 zijn na de buff oprecht goed geworden. E-50 tragisch? Hahahahahahaha ik hoop dat je sarcastisch bent. De enige goede tank uit de Maus lijn is de tier 8.

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crusader1983
@Kepro Hoe denk jij over de Object 907 VS Chieftain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crusader1983 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:35:
@Kepro Hoe denk jij over de Object 907 VS Chieftain?
Daar ga ik niet eens op. Brengt een eindeloze discussie naar boven. 907 heb ik niet maar de chief wel en denk daar heel anders over dan de meeste van jullie.

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Kepro schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:50:
[...]

Daar ga ik niet eens op. Brengt een eindeloze discussie naar boven. 907 heb ik niet maar de chief wel en denk daar heel anders over dan de meeste van jullie.
Jij bent dan ook een noob met bijna het dubbele aan wn8 van wat ik heb :+ :o

Maar jij weet blijkbaar hoe je er wel mee moet spelen en degene die de tank waardeloos vinden niet. Hoeveel verschil ik soms wel niet zie tussen 2 spelers met dezelfde tank.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatan
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-01 16:26
timmie271 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:55:
[...]

Jij bent dan ook een noob met bijna het dubbele aan wn8 van wat ik heb :+ :o

Maar jij weet blijkbaar hoe je er wel mee moet spelen en degene die de tank waardeloos vinden niet. Hoeveel verschil ik soms wel niet zie tussen 2 spelers met dezelfde tank.....
Als je een tank waardeloos vind, zal je hem nooit waarderen en er goed in worden. Iets met motivatie. Overigens heb ik wel gehad dat ik een tank pas later leerde waarderen (ik kijk naar jou AMX lijn :+ )

Edit: Je moet niet zoveel naar WN8 kijken. 1600 WN8 betekent niet dat je niet kan leren in een tank te spelen of hem kan waarderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Zatan op 24-01-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Zatan schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:34:
[...]

Als je een tank waardeloos vind, zal je hem nooit waarderen en er goed in worden. Iets met motivatie. Overigens heb ik wel gehad dat ik een tank pas later leerde waarderen (ik kijk naar jou AMX lijn :+ )
Ajax eerst een haat/liefde verhouding met de loraine maar uiteindelijk was dat best een leuke tank :)
Edit: Je moet niet zoveel naar WN8 kijken. 1600 WN8 betekent niet dat je niet kan leren in een tank te spelen of hem kan waarderen.
Doe ik ook nooit. Dat zie ik sowieso niet ingame :+
Heb al die zooi wel aangehad net zoals winkans, maar zelfs met 20% winkans kun je winnen en net 80% kun je verliezen :Y)

Maar valt wel op dat vaak de hogere WN8 spelers beter met 'vreemde' of 'aparte' tanks om kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatan
timmie271 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:54:
[...]

Ajax eerst een haat/liefde verhouding met de loraine maar uiteindelijk was dat best een leuke tank :)
Het verschil qua tanks is wel heel groot. Vroegah (long long time ago) was de 50 100 de eerste autoloader. Als je dat mechanisme niet gewend was dan was het lastig om het goed onder de knie te krijgen. Pas later, toen ik ook CW speelde en fieldcommander was waardeerde ik ze pas (met 15 pre nerf Waffentragers 6 shots op Himmelsdorf blijft goud :P)
Doe ik ook nooit. Dat zie ik sowieso niet ingame :+
Heb al die zooi wel aangehad net zoals winkans, maar zelfs met 20% winkans kun je winnen en net 80% kun je verliezen :Y)

Maar valt wel op dat vaak de hogere WN8 spelers beter met 'vreemde' of 'aparte' tanks om kunnen gaan.
Betere spelers kijken meer naar de kacht en de limitaties van een tank en kunnen dit praktisch goed toepassen op een map. Hull down, side scraping, etc. Ze hoeven niet per se beter te zijn dan jou, maar ze maken beter gebruik van het terrein en weten wat hun tank kan (niet proberen heuvelgevechten aan te gaan met Chinese tanks bijv. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Zatan schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:02:
[...]

Het verschil qua tanks is wel heel groot. Vroegah (long long time ago) was de 50 100 de eerste autoloader. Als je dat mechanisme niet gewend was dan was het lastig om het goed onder de knie te krijgen. Pas later, toen ik ook CW speelde en fieldcommander was waardeerde ik ze pas (met 15 pre nerf Waffentragers 6 shots op Himmelsdorf blijft goud :P)
Dat waren ook mooi tanks voor de pre nerf tijd van arty met mijn T92 :Y)

Tegenwoordig na 2 jaar het spel niet gespeeld te hebben helemaal een noob dus nu knal ik er maar wat op los :+
Zatan schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:02:
[...]
Betere spelers kijken meer naar de kacht en de limitaties van een tank en kunnen dit praktisch goed toepassen op een map. Hull down, side scraping, etc. Ze hoeven niet per se beter te zijn dan jou, maar ze maken beter gebruik van het terrein en weten wat hun tank kan (niet proberen heuvelgevechten aan te gaan met Chinese tanks bijv. :P)
Voor mij gaat het erom dat het kan schieten en bij voorkeur een beetje stevig is of anders wel snel :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zatan
timmie271 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:29:
[...]

Dat waren ook mooi tanks voor de pre nerf tijd van arty met mijn T92 :Y)

Tegenwoordig na 2 jaar het spel niet gespeeld te hebben helemaal een noob dus nu knal ik er maar wat op los :+

[...]

Voor mij gaat het erom dat het kan schieten en bij voorkeur een beetje stevig is of anders wel snel :9
De goede oude arty tijd. Arty platoons van 2 T92's met 1 BC erbij :P Fun gegarandeerd. Zeker toen de WT series net uitkwam _/-\o_

Ik heb nu 4 jaar ofzo niet meer gespeeld, heb het een jaar of twee wel weer eens opgestart, maar in mijn 2e potje kwam ik direct op een onbekende map terecht. Ik wist gelijk hoe een n00b speelt en zichzelf voelt. Ik voelde me echt schuldig naar mijn team toe.

Ik vraag me eigenlijk wel af hoe het er nu uitziet. Toen ik stopte was de discussie net opgewaaid over P2W (met alle nieuwe premiums die direct OP waren), maar soms kriebelt het wel weer hoor haha. Ik heb echt nog wel een aantal zeldzame tanks in mijn garage staan die stof aan het happen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Zatan schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:51:
[...]

De goede oude arty tijd. Arty platoons van 2 T92's met 1 BC erbij :P Fun gegarandeerd. Zeker toen de WT series net uitkwam _/-\o_

Ik heb nu 4 jaar ofzo niet meer gespeeld, heb het een jaar of twee wel weer eens opgestart, maar in mijn 2e potje kwam ik direct op een onbekende map terecht. Ik wist gelijk hoe een n00b speelt en zichzelf voelt. Ik voelde me echt schuldig naar mijn team toe.

Ik vraag me eigenlijk wel af hoe het er nu uitziet. Toen ik stopte was de discussie net opgewaaid over P2W (met alle nieuwe premiums die direct OP waren), maar soms kriebelt het wel weer hoor haha. Ik heb echt nog wel een aantal zeldzame tanks in mijn garage staan die stof aan het happen zijn :P
Euhm. Erg modern. Je kan zelfs op 1 track de bocht door en powerslides maken :o

Zelf speel ik het ook alleen maar voor de lol en niet meer voor het winnen ofzo. Al probeer ik wel altijd zo hoog mogelijk te eindigen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatan
timmie271 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:52:
[...]

Zelf speel ik het ook alleen maar voor de lol
Hahaha voor de lol? Ik wist niet dat lol / fun en WoT in 1 zin terecht konden komen? Zeker in solo's niet haha. Daarintegen heb ik echt wel leuke tijden gehad in mijn clan. Als matige clan 94ste eindigen in zo'n CW event en CW tanks mogen kiezen als toppunt.

Misschien moet ik binnenkort maar weer eens een potje spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Zatan schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:59:
[...]

Hahaha voor de lol? Ik wist niet dat lol / fun en WoT in 1 zin terecht konden komen? Zeker in solo's niet haha. Daarintegen heb ik echt wel leuke tijden gehad in mijn clan. Als matige clan 94ste eindigen in zo'n CW event en CW tanks mogen kiezen als toppunt.

Misschien moet ik binnenkort maar weer eens een potje spelen :P
Speel al 4 jaar voor de achievements op de xbox (WoT is daar een drama als je weer van begin af aan mag beginnen) dus als ik het nu weer es opstart op de PC is dat gewoon om wat weg te knallen. Voor de stats doe ik het niet meer in ieder geval :)

Heb alleen nog het doel @Rianata af te knallen met de T92 }) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatan
timmie271 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:01:
[...]

Speel al 4 jaar voor de achievements op de xbox (WoT is daar een drama als je weer van begin af aan mag beginnen) dus als ik het nu weer es opstart op de PC is dat gewoon om wat weg te knallen. Voor de stats doe ik het niet meer in ieder geval :)

Heb alleen nog het doel @Rianata af te knallen met de T92 }) :+
Ik heb ook mijn doelen wel bereikt hoor. Van tomato met 450 WN8 opgeklommen naar een solid 1700. CW gespeeld, CW geleid als FC en al de tanks die ik wilde wel gehaald. Dus voor mij is er geen must meer. De tijden dat ik 8 uur per dag tactieken voor CW aan het testen en bedenken was liggen gelukkig ver achter me haha.

Is het wat, WoT op de XBox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Zatan schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:05:
[...]

Ik heb ook mijn doelen wel bereikt hoor. Van tomato met 450 WN8 opgeklommen naar een solid 1700. CW gespeeld, CW geleid als FC en al de tanks die ik wilde wel gehaald. Dus voor mij is er geen must meer. De tijden dat ik 8 uur per dag tactieken voor CW aan het testen en bedenken was liggen gelukkig ver achter me haha.

Is het wat, WoT op de XBox?
Ik ken ook wel wat 'verslavings' perioden aan WoT :+ Nu ben ik er na 5 potjes al wel klaar mee :P

De controls zijn vrij waardeloos. Schiet nog altijd random doordat ik de knoppen door elkaar haal |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatan
timmie271 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:09:
[...]

Ik ken ook wel wat 'verslavings' perioden aan WoT :+ Nu ben ik er na 5 potjes al wel klaar mee :P

De controls zijn vrij waardeloos. Schiet nog altijd random doordat ik de knoppen door elkaar haal |:( |:(
Haha ik ken er eigenlijk maar 1 van ongeveer 5-6 jaar :P

Is de gameplay een beetje hetzelfde of compleet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Zatan schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:22:
[...]

Haha ik ken er eigenlijk maar 1 van ongeveer 5-6 jaar :P

Is de gameplay een beetje hetzelfde of compleet anders?
Basisprincipe is hetzelfde, maar die controls liggen mij gewoon totaal niet. Je moet rijden met de thumbstick of LT/RT en dan schieten met LT/RT of LB/RB. Het is maar net wat je fijn vind. Kan er zelf gewoon niet aan wennen, maar daarom ben ik ook een noob :Y)

Naar mijn idee speelt het allemaal wel wat trager dan op de PC, maar dat kan ook gewoon gevoelsmatig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crusader1983
Kepro schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:50:
[...]

Doe me maar een PM en gewoon rauwe mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 13:50:
[...]

Ensk is echt by far de meest kutte map. Met die wheeled tanks wordt de helft van het andere team al binnen 10 seconden gespot. Op lagere tiers is die nog wel redelijk te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crusader1983
Ensk sucks!
permanent in de ban list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
gedver wat een toxic avondje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Als ik de spelers mag geloven ben ik vanavond al een keer of 7 gerapporteerd aan Wargaming.

Dat terzijde, ik heb m'n Centurion 1 unlocked (blueprints) en gekocht, gelijk alle modules erin gehangen, en eigenlijk wel dik tevreden mee. Ik maakte me eerst zorgen omdat het forum spreekt van powercreep (en ergens is dat ook wel zo ivm al die nieuwe autoloaders), maar ik kan 'm best wel goed laten werken. Sinds ik 'm in gebruik heb zijn er hierna nog maar 2 losses geweest, de rest van de avond gewonnen :)

Ik maak me alleen wel zorgen over de Centurion 7/1, als ik die vergelijk met de Mk1 is er eigenlijk alleen een hogere alpha. De turret blijft net zo dik als z'n voorganger, op tier 9 zou dat betekenen dat iedereen er doorheen gaat. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
De 7/1 is mijn favoriete tier 9, die turret werkt prima. En je doet die gun zo geen eer aan. Die is super fijn. 390 alpha met super pen en apcr als standaard ammo. Daarnaast heerlijke hesh shells.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Gisteravond en vandaag weer op wat lagere tier (III /IV) bezig om wat nieuwe lines op te starten. Man man man wat een slingers zijn die games. Of een snelle loss of een snelle win...

edit:
oorzaak gevonden, het is weer 5x weekend

[ Voor 12% gewijzigd door Cranzai op 25-01-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Als free-to-play speler ben ik toch wel enthousiast over het chinese nieuw jaar evenement. Voor slechts twee van die missies heb je al een geinige cammo en een 100% BIA commander :D.
Tentamens zijn woensdag afgelopen dus wie weet donderdag en vrijdag ff aan de bak 8)

edit: helaas lopen de missions maar 1 dag elk |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Cranzai op 27-01-2020 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doxiz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-04 17:43
Ja het x5 weekend was wel weer wat.
Zaterdag 70% winrate, en vervolgens zondag 46%..

Zijn er nog leden die meestal elke ma/di/do avond spelen en graag willen platoonen?

Je kan me eventueel toevoegen, me username is: Doxiz. :+

Ik heb discord en teamspeak en ben niet bang om te praten :P.

[ Voor 12% gewijzigd door Doxiz op 27-01-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Doxiz schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:57:
Ja het x5 weekend was wel weer wat.
Zaterdag 70% winrate, en vervolgens zondag 46%..

Zijn er nog leden die meestal elke ma/di/do avond spelen en graag willen platoonen?

Je kan me eventueel toevoegen, me username is: Doxiz. :+

Ik heb discord en teamspeak en ben niet bang om te praten :P.
Ben wisselend online, maar prima in staat om een potje te knallen af en toe in de avond :P :+

Sterker nog kan vanavond ook wel tot een uur of half 10 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Hoe zit dat met die lunar missions? als ik nu een paar dagen niet speel, kan ik dan alle missies inhalen, of moet je elke dag precies 1 missie halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
kuwerti schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:47:
Hoe zit dat met die lunar missions? als ik nu een paar dagen niet speel, kan ik dan alle missies inhalen, of moet je elke dag precies 1 missie halen?
Elke missie loopt maar voor 1 dag dus je kunt ze helaas niet inhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Laatst online: 24-09 08:30
Hallo allemaal,

Lang niet geweest hier! Ik logde laatst voor het eerst in een maand of 7 in en kreeg tot mn verbazing 20 crates, dit zijn echter geen lootboxes waar premiums in kunnen zitten zoals met kerst toch? Ik heb ze dicht gelaten als cadeautje voor de volgende eigenaar van mn account ;)

Ik heb daarnaast ook een free to play account om af en toe weer mee te tanken, maar als ik de waanzin verhalen over double barreled tanks zo lees wacht ik nog ff voor ik het spel weer probeer. In dit tempo spelen we in 2021 Robots vs Orcs fantasy, of valt het wel mee? Ik neem aan dat de meta nog steeds af aan het glijden is richting pay to win premiums, mega grind bonussen als je betaald en elke keer nieuwe OP high tiers uit brengen zodat mensen daar weer hun gold en free xp aan uitgeven, of valt het mee?

Als jullie even mee willen lachen, ik had een persoon in Duitsland die mn main account van me wilde overnemen. Na gechecked te hebben of het geen Nigerian scammer was, gaf hij wel aan fysiek naar de bank te moeten om me te betalen. Prima, zodra ik geld op mn rekening zie krijg jij het mailaccount en passwords...

Krijg ik dit relaas gisteravond:

"Hallo, i have to apologize, i am not able to buy you account, because there is no way that I can send you Money, Problem is that my wife does not know and she must not know that I want to buy account from you, but Problem is, in any bank I go, they Need my personal info, and when they see my bank info, they send me to my bank, and i dont want to this Transfer be on my account, i want to do it hidden, but Problem is cashiers say that today it Money movement between countries has to go from account to account, other way is Western Union, but first filiale is 1h away from my town where i live, I cant hide this road trip. I have to apologize myself, for wasting your time, I am so sorry Ronald. If you know anyother way to send you a Money please let me know, maybe something else is there. I could try to send it cash Money with post, normal post, you know, but Problem is than i dont have any proof that i did payed you. So you could take Money and that was it. I dont know how to do it."

*proest* ik dacht adhv zijn eerdere berichten eerst dat het probleem was dat ie in een gat in Zuid Oost Duitsland woonde en niets online deed, maar nu blijkt het zn boze vrouw dus te zijn :)

Ik zie dit bijna als een uitdaging, dr moet toch een truuk te bedenken zijn? Een vriend cash geven en dat op een vers aangemaakte paypall zetten? Gewoon een rekening openen en daar de cash op storten?

Mocht het nu niks worden met deze bijzondere figuur, heeft iemand dan nog tips voor me om de boel elders te verkopen? (dit was ebay), mag ook via PB als we dit topic wat zuiver willen houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
_Anvil_ schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:56:
Hallo allemaal,

Lang niet geweest hier! Ik logde laatst voor het eerst in een maand of 7 in en kreeg tot mn verbazing 20 crates, dit zijn echter geen lootboxes waar premiums in kunnen zitten zoals met kerst toch? Ik heb ze dicht gelaten als cadeautje voor de volgende eigenaar van mn account ;)

Ik heb daarnaast ook een free to play account om af en toe weer mee te tanken, maar als ik de waanzin verhalen over double barreled tanks zo lees wacht ik nog ff voor ik het spel weer probeer. In dit tempo spelen we in 2021 Robots vs Orcs fantasy, of valt het wel mee? Ik neem aan dat de meta nog steeds af aan het glijden is richting pay to win premiums, mega grind bonussen als je betaald en elke keer nieuwe OP high tiers uit brengen zodat mensen daar weer hun gold en free xp aan uitgeven, of valt het mee?

Als jullie even mee willen lachen, ik had een persoon in Duitsland die mn main account van me wilde overnemen. Na gechecked te hebben of het geen Nigerian scammer was, gaf hij wel aan fysiek naar de bank te moeten om me te betalen. Prima, zodra ik geld op mn rekening zie krijg jij het mailaccount en passwords...

Krijg ik dit relaas gisteravond:

"Hallo, i have to apologize, i am not able to buy you account, because there is no way that I can send you Money, Problem is that my wife does not know and she must not know that I want to buy account from you, but Problem is, in any bank I go, they Need my personal info, and when they see my bank info, they send me to my bank, and i dont want to this Transfer be on my account, i want to do it hidden, but Problem is cashiers say that today it Money movement between countries has to go from account to account, other way is Western Union, but first filiale is 1h away from my town where i live, I cant hide this road trip. I have to apologize myself, for wasting your time, I am so sorry Ronald. If you know anyother way to send you a Money please let me know, maybe something else is there. I could try to send it cash Money with post, normal post, you know, but Problem is than i dont have any proof that i did payed you. So you could take Money and that was it. I dont know how to do it."

*proest* ik dacht adhv zijn eerdere berichten eerst dat het probleem was dat ie in een gat in Zuid Oost Duitsland woonde en niets online deed, maar nu blijkt het zn boze vrouw dus te zijn :)

Ik zie dit bijna als een uitdaging, dr moet toch een truuk te bedenken zijn? Een vriend cash geven en dat op een vers aangemaakte paypall zetten? Gewoon een rekening openen en daar de cash op storten?

Mocht het nu niks worden met deze bijzondere figuur, heeft iemand dan nog tips voor me om de boel elders te verkopen? (dit was ebay), mag ook via PB als we dit topic wat zuiver willen houden..
Qua veranderingen aan de game denk ik dat het opzich wel snor zit.
De recente wheeled tanks en de double barrelled tanks hebben allemaal wel enige historische nauwkeurigheid. Deze twee concepten kunnen ook binnen de andere nations doorgevoerd worden. Ik denk dat WG wel rekening houdt met dat het niet te gek moet worden eigenlijk. Mogelijk dat ze nu met de nieuwe soorten tanks wat tijd kopen om andere dingen te ontwikkelen in de lijn van frontline-achtige dingen o.i.d.

Ook kunnen een aantal nations nog gewoon nieuwe standaard lijnen krijgen, zoals de voorspelde italian heavies.

Qua pay-to-win heb ik eigenlijk geen idee, ik denk dat het vooral iets is waar je je druk om kan maken of dat niet kan doen. Ik speel voor mijn lol, let niet op hoe lang grinds duren of hoe effectief ik ben. Gewoon leuke tankjes spelen en als ik een lijn niet meer leuk vind stop ik ondertussen. Je merkt vanzelf wat werkt en niet werkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Cranzai schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 06:49:
[...]

Elke missie loopt maar voor 1 dag dus je kunt ze helaas niet inhalen
das wel mooi shit. als je dus 1 dagje niet kan spelen haal je nooit de eindbonus. vreemd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
kuwerti schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:14:
[...]

das wel mooi shit. als je dus 1 dagje niet kan spelen haal je nooit de eindbonus. vreemd toch?
True maar je kunt wel een deel van de beloningen opstrijken. Weet trouwens niet eens of er genoeg coins te verdienen zijn om alles te halen, heb er ook niet naar gekeken.

Op zich snap ik je punt maar anderzijds kan ik dit "schaalbare" ook wel waarderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Cranzai schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:20:
[...]

True maar je kunt wel een deel van de beloningen opstrijken. Weet trouwens niet eens of er genoeg coins te verdienen zijn om alles te halen, heb er ook niet naar gekeken.

Op zich snap ik je punt maar anderzijds kan ik dit "schaalbare" ook wel waarderen
je moet 1800 coins halen. als je alle missies haalt dan haal je dat precies. Wat bedoel je precies met 'een deel van de beloning' krijgen? Dat lees ik namelijk nergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
kuwerti schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 06:50:
[...]

je moet 1800 coins halen. als je alle missies haalt dan haal je dat precies. Wat bedoel je precies met 'een deel van de beloning' krijgen? Dat lees ik namelijk nergens.
Als je op de website het artikel op zoekt vind je onderaan een link naar de rewardpagina. Je kunt de individuele elementen kopen voor 300 muntjes ofwel dan krijg je een cammo en 1 crew member

https://lunarnewyear.worl...218-1091437811.1569305609

[ Voor 9% gewijzigd door Cranzai op 30-01-2020 07:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zatan
Cranzai schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:33:
[...]

Ik denk dat WG wel rekening houdt met dat het niet te gek moet worden eigenlijk.
Ik denk dat WG dat niet denkt, en dat WG alleen maar denkt aan wat er op de bankrekening komt. In de zoveel jaar dat ik het gespeeld heb (net uit de Beta) heeft WG weinig inzicht getoond in wat de community wil en nodig heeft. P2W en Powercreep zijn aan de orde van de dag. Maar goed, da's mijn mening en observatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

my god, hoeveel special acties kan je tegelijk houden??
- lunar new year
- team clash
- tank rewards
- tournamens

lijkt bijna werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
superduper schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:38:
- lunar new year
- team clash
- tank rewards
- tournamens

Team Clash hadden ze beter kunnen bewaren voor een rustige maand idd. Maart of Mei ofzo, dan gebeurt er toch niet zo veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

waar ik steeds meer last van krijg is dat als ik tussen bebouwing zit ik niet kan richten en mijn view vanzelf lijkt te switchen van boven naar onder/links rechts. Ik moet dan eerst helemaal uitzoomen, tank verplaatsen voordat ik weer een heldere vuurlijn kan pakken. Net een pot in ernst tussen de gebouwen en ik kon voor een minuut lang niets zien en moest compleet uit de bebouwing rijden. ik heb geen autosnapping oid uit staan.

Extreem frustrerend omdat je in de tussentijd wel door jan-en-alleman beschoten wordt, maar niets terug kan doen.

Wat veroorzaakt dit en hoe kom ik hier vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Klinkt vreemd. Gebruik je mods? Probeer het eens zonder. En anders een verse installatie proberen.

Ik heb geen idee waar je precies op doelt met auto snapping, maar heel legaal klinkt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Roozzz schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 14:34:
Klinkt vreemd. Gebruik je mods? Probeer het eens zonder. En anders een verse installatie proberen.

Ik heb geen idee waar je precies op doelt met auto snapping, maar heel legaal klinkt dat niet.
Ik heb alleen Alains pakket met een paar XVM dingen verder niet. Uitmijn hoofd heb ik het (bij bv een nieuwe update zonder mods) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
vraag: ik heb dit gekregen: "10 tokens with x5 for any vehicle"
Wat zijn dat precies? hoe moet ik deze inzetten?
Ik word gek van alle missies ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crusader1983
kuwerti schreef op zondag 2 februari 2020 @ 07:57:
vraag: ik heb dit gekregen: "10 tokens with x5 for any vehicle"
Wat zijn dat precies? hoe moet ik deze inzetten?
Ik word gek van alle missies ;-)

there you go :)

gratis tank :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
ik denk dat @kuwerti bedoelt hoe hij deze x5 kan gebruiken ingame ;) De pagina die jij aangeeft gebruikt ook tokens maar niet die 5x XP. Als je met een willekeurige tank eerst je daily double XP hebt gehad (dus eerste gewonnen potje van de dag), dan is automatisch het volgende gewonnen potje X5 XP met die tank. Dus eerst de standaard 2x XP die je dagelijks krijgt voltooien en dan automatisch bij de volgende gewonnen pot met die tank wordt die 5x token gebruikt, voor zover ik weet.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crusader1983
Breezers schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:24:
[...]

ik denk dat @kuwerti bedoelt hoe hij deze x5 kan gebruiken ingame ;) De pagina die jij aangeeft gebruikt ook tokens maar niet die 5x XP. Als je met een willekeurige tank eerst je daily double XP hebt gehad (dus eerste gewonnen potje van de dag), dan is automatisch het volgende gewonnen potje X5 XP met die tank. Dus eerst de standaard 2x XP die je dagelijks krijgt voltooien en dan automatisch bij de volgende gewonnen pot met die tank wordt die 5x token gebruikt, voor zover ik weet.
het was nog vroeg :) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
[...]

Dank u wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 19:58

Caveman

whahoehaha

[...]

Ja meestal is dat zo, maar dan staan die 5x wel in je missions tab. Ik kan ze ook nergens terug vinden en ik heb opgelet vandaag, na de 2x 1st battle de tweede battle geen 5x maar gewoon 1x....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Voor die x5 om te triggered moet je volgens mij wel top 5 of top 10 van het winnende team zijn.

WoT stats

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Laatst online: 24-09 08:30
Nou, 3 jank berichten over zn boze vrouw en gebrek aan geheime betaalopties verder is de koper afgehaakt op mn main account. Iemand nog tips voor verkoop plekken besides Ebay? (mag ook via Pb, wellicht wat netter)
superduper schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:38:
- lunar new year
- team clash
- tank rewards
- tournamens

Ik denk dat WoT steeds harder richting full milk mode gaat. Beste tip die ik iedere WoT speler kan geven:

Het laatste jaar dat ik speelde heb ik alle missie zaken volledig links laten liggen, ik was gewoon tevreden met mn garage inhoud en mijn enige overweging was "hmm.. waar heb ik vandaag zin in qua tank/game mode".. Veel meer plezier gehad en niet meer met tegenzin spelen vanwege missies en andere marketing truukjes.. of het "ff snel halen van je x3" etc.

Gewoon platoonen, lol maken en stoppen met spelen als je geen zin meer hebt. Heerlijk.

[ Voor 65% gewijzigd door _Anvil_ op 03-02-2020 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorst8
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-06 08:04
_Anvil_ schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:45:

Gewoon platoonen, lol maken en stoppen met spelen als je geen zin meer hebt. Heerlijk.
beste advies wat je kunt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Amen!

Speel zelf uitermate casual (heb ook niet altijd toegang tot mijn game pc), dus die paar keer dat ik speel ga ik gwn lekker aan de slag met mijn "non-meta" tanks puur omdat ik die tanks ken. Gaat het lekker dan speel ik langer, gaat het kut dan stop ik gewoon. Verder probeer ik me niet te veel te laten verlijden door die missies. Met chinees nieuwjaar had ik zoiets van, mwah ik kan 600 punten verzamelen dan heb ik iig 2 camo sets en 2 crew members. Das toch al mooi op zich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-09 19:38

Geckoo

Good news, everyone!

Black Friday deals komen er weer aan...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crusader1983
Geckoo schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:20:
idd morgen eerste.

helaas druk met studie etc.. bezig dus geen tijd en geen zin voor WoT.
ook denk ik niet ver te komen met slechts 4 miljoen credits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Cranzai schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:00:
Verder probeer ik me niet te veel te laten verlijden door die missies.
Je bedoelt 'verleiden', want lijden is...

...nee wacht, dit klopt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
nst6ldr schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 21:18:
[...]

Je bedoelt 'verleiden', want lijden is...

...nee wacht, dit klopt wel.
Onbedoeld toepasselijke typo :+
Denk dat ik hem nu ook maar laat staan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
crusader1983 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:31:
[...]

idd morgen eerste.

helaas druk met studie etc.. bezig dus geen tijd en geen zin voor WoT.
ook denk ik niet ver te komen met slechts 4 miljoen credits.
Mijn miljoenen zijn ook al opgerookt :+

Overigens na vorige week dinsdag alweer een week niet gespeeld _O-
Zo erg mis ik het spel dus niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Geckoo schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:20:
Black market bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Je kan niet vroeg genoeg beginnen met black Friday :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crusader1983
timmie271 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 22:54:
[...]

Je kan niet vroeg genoeg beginnen met black Friday :+
05:00 hahahaah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 13:46
Een SU-76i gekocht, via de black market voor 15.000 gold. ik krijg terug 1 garage slot en 14.700 gold.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artemiev
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-09 14:51
GlorixJim schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:40:
Een SU-76i gekocht, via de black market voor 15.000 gold. ik krijg terug 1 garage slot en 14.700 gold.
Er schijnt iets aan de hand te zijn inderdaad

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/BCfEAxO.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
Tnx voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
Tank staat nu in mijn garage. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door GlorixJim op 07-02-2020 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Pfff het valt niet mee om vandaag te winnen in team clash. Ongeacht wat je zelf doet (4,5k average), maar de teams throwen de games indrukwekkend.

Met dit als het voorlopig toppertje binnen 5 minuten :+
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/C9p2VJB/shot-064.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Roozzz op 08-02-2020 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crusader1983
jammer dat de credit en crew xp rewards zo laag zijn in de team clash :(
Pagina: 1 ... 42 ... 86 Laatste