Ik denk niet dat ik me zorgen maak over de ongebruikte stopcontacten met zo'n prima klepje ervoor. Ik zit gevoelsmatig met de contacten waar wel voor langere tijd een stekker in zit. Ook dan is het best lastig om er water bij te krijgen, weet ik, maar ik weet ook dat geen kier beter helpt tegen water dan wel een kier. Ik ben vanuit opvoeding wat panisch voor elektriciteitszaken dus zeer mogelijk is m'n gevoel ongegrond.Teijgetje schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:53:
@DUX
Maar er zitten toch spatwaterdichte stopkontakten in?
Dezelfde die je bij andere paaltjes gewoon buiten hebt zonder kastje?
De steen is juist om de stopkontakten te verhullen, de stopkontakten zijn op zich spatwaterdicht, dan hoef je toch ook niet een geheel met rubbers afgedicht kastje te hebben?
Die kier zal alleen een mogelijk probleem zijn als het keihard horizontaal regent, ofwel als je het lekker met de slang schoon gaat spuiten. Maar dan nog zijn de stopkontakten dicht als het goed is.
Ik vind het verder zeer interessant want ik had eigenlijk voor dit tuinseizoen in gedachten om een aantal leidingen aan te gaan leggen door de hele tuin: een voor stroom om wat aansluitingen te krijgen in de tuin (betere plek voor m'n grasmaaier en de occassional opblaasbubbelbad) en een voor water (de ironie! / voor geautomatiseerde tuinsproeiers). Ik heb maar één keer zin om m'n kleigrond open te graven dus dat wil ik dan tegelijk gaan aanleggen. Naast panisch ben ik ook een abonnee op overkill. Dus: geul graven, stenen erin, waterbuis (met daarin slang?), stenen, stroombuis (met daarin kabel?), stenen, dichtgooien.
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende