Vanochtend met dhr. Hogeboom gebeld over een kapvergunning.
Hij zou een half uurtje later even komen kijken (kudo`s voor kleine gemeentes.

) wat hij inderdaad deed.
Eea uitgelegd, maar dat was eigenlijk niet nodig, hij was bekend met de slechte toestand van de bomen.
Zelfs de boomdeskundige die geweest was was bekend en ook waren nog vruchtlichamen van de reuzenzwam te zien tussen het gras.
Hij heeft toen een rapportje gemaakt en is dit gaan bespreken met degene die de vergunningen afgeeft.
Wel met de vermelding dat eea eigenlijk via de krant moest aangegeven en er 8 weken bezwaar gemaakt moest kunnen, om geen gezeik te krijgen.
Maar hij snapte en wist dus dat de bomen erg slecht waren, en dat we twee bomen met stamomtrek 50-60 terug wilden plaatsen was niet tegen dovemansoren. Dat waren ook in zijn ogen geen kleintjes.
Dus de aanvraag werd specifiek voor een noodkap-vergunning.
(leuk weetje daarbij dat hij vertelde, in onze gemeente zijn 83 bomen omgegaan door de afgelopen 2 stormen)
Een uur later kreeg ik fiat dat de bomen zaterdag gekapt mogen, de vergunning komt later.
Deze man had duidelijk vaker met dit bijltje gehakt.
Mijn overbuurman vertelde toen ik kwam vragen of al onze auto`s zaterdag bij hen op het terrein mochten, de parkeerplaats moet leeg, dat de bomen toch al apart waren qua gedrag, en dat wij dat niet konden zien, maar zij wel van een afstand:
Met harde wind en storm bogen alle bomen mee met de windvlagen, de beuken stonden er echter bij als twee oude stramme mannetjes, haast onbeweeglijk.
Tot ze dus plotseling breken of omgaan, alle soepelheid is er uit.
[
Voor 26% gewijzigd door
Teijgetje op 28-02-2022 20:32
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.