Nope, ga ik niet kijken, er zijn altijd overal oplichters, ik ben bij twee van de drie Biologische kwekers langs geweest, en heb gezien hoe ze werken, waarmee ze werken en hoe ze (de meeste) schadelijke insecten bestrijden.
Dan zie je meteen de reden voor de hogere per plant prijs, er gaat wel eens een batch verloren aan overenthousiaste plaaginsecten die sneller zijn als de natuurlijke bestrijding aankan.
En ja, niet alle planten zijn heel mooi als je ze koopt, maar dat boeit me niet zo, het gaat erom wat het word, niet wat het is bij aanschaf.
Het verschil met de tuincentra is enorm, waar je bij de centra enorme struiken met bloemen en al koopt, krijg je biologisch geteeld, een klein P9 potje met een paar steeltjes met bladeren eraan voor zeg maar 2x de prijs van de plof-plant van het centrum.
Wat het dan het volgende groei seizoen word, dat is afwachten, geduld is een schone zaak ;-)
Al word ik nu al blij van de laatste noeste pogingen van bv de Anemoontjes om nog even snel een bloem te produceren, net als een paar van de geranium soortjes, die nog even snel een diep paarse bloem her en der tonen, voorproefjes voor wat er hopelijk volgend jaar gaat komen

Op de patio heeft overigens ook de Dahlia het nog bere druk met bergen bloemen produceren, elke keer als ik de uitgebloeide wegknip produceert ie weer een hele nieuwe golf knoppen! Ik vermoed zomaar dat ik hem na de winterrust in de achtertuin plaats.
Ook al is die dus niet Biologisch, ik kon het niet laten toen ik langs het bloemenstalletje liep en hem prachtig zag bloeien.