Oepsie.....
Ik denk dat je alleen kan bidden dat je gras er overheen komt.
Het ziet er naar uit dat je lekker los bent gegaan met strooien en je niet aan de hoeveelheid gehouden hebt.
Het gevaar van kunstmest is dat als je teveel geeft de plantjes, in dit geval het gras, "verbrand", helemaal als het blijft liggen
Hier staan wat tips waar je mogelijk nog wat mee kan.
Voortaan geen kunstmest meer gebruiken maar biologische mest, bv van koe,paard of kip.
Daarmee kan je haast de fout niet in gaan en het gras laten verbranden bij overbemesting.
robkrekel schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 06:32:
[...]
Balen van je bomen, maar €3500 om deze bomen te kappen en af te voeren? Ik zou hem laten kappen, de takken tot 5 cm doorsnee zelf afvoeren, en de rest te koop aanbieden als brandhout of aanbieden als hout voor de bewerkings hobbyisten (tafelbladen e.d.). Eiken en beuken is nog net geen goud waard.
Deels heb je gelijk, ik zou zelf eea kunnen kappen. Maar ze zijn me net te groot.
Takjes tot 5 cm (tot 8 ) gaan in de hakselaar, alleen zijn dat hier alleen de uiteindjes van de takken.
De dode tak is aan de basis ca 35 cm diameter. En ja, ik heb al bedacht hoe ik die ga laten vallen/scharnieren, en dan even de straat er voor dichthouden zo lang is hij. Maar dat is dus al een boom op zich.
De bomen zelf, zelfs in kleine stukjes, zijn niet te tillen. De dikke is ca 85 cm diameter en de kleine ca 60.
De hoogte schat ik op 12-15 meter.
Om laten vallen is er dan ook niet bij, behalve het gazon zullen de bomen ook de beschoeiing van ons en gemeente kapot maken.
En dan zal ook in kleinere plakjes een kraan nodig zijn om de moppies van het gazon te halen.
Maar wellicht is het wel wijs om eens te kijken wat twee stammetjes als dit opleveren, of wat het scheelt als we het zelf af laten voeren en het alleen met de kraan netjes op de parkeerplaats te leggen zodat het opgehaald kan worden.
De kleine beuk zal goed zijn, hoe de grote is, en of er bv slaap in zit, is afwachten.
En 20 kuub brandhout zit er zo maar in.
Vandaag een leuke ontdekking, een eekhoorn.............
Oh nee, een dikke rat die ook uitgevonden had waar abraham de pinda`s haalt.
Erg grappig om te zien hoe hij een pinda er uit haalt, deze op gaat peuzelen in de boom en dan weer terugkomt.
Voor het idee, de korf is ca 30 cm hoog.
De halsbandparkiet schrok de eerste keer van zijn plotselinge opkomst toen de parkiet onderaan hing, maar even later was het allemaal pais en vree, en wachten zowel kauwtje, parkiet als rat op hun beurt om een pinda te verschalken.
De natuur is prachtig, alles gaat in harmonie.
In die perenboom zitten normaal een vogelsoort of 6-8 te wachten op hun beurt.
En de eenden er onder op de grond om alles wat valt te verschalken.
[
Voor 87% gewijzigd door
Teijgetje op 04-06-2021 23:36
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.