Ik zit een beetje in dubio. Deze zomer wil ik mijn balkon aanpakken. Al veel ideeën maar prioriteit nr. 1 is beter zit comfort. Op het moment hebben wij 1 klein bankje die net hard en klein genoeg is om verre van comfortabel te zijn (1,10m breed) en 2 goedkope tuinstoelen.
Het idee is om een mooie loungebank te maken zodat we lekker kunnen liggen in de zomer. Nu maak ik mij niet zo druk om het zagen etc, dat komt wel goed. Waar ik zelf niet gemakkelijk uit kom is de plaatsing. Mijn balkon loopt namelijk op meerdere plekken schuin en ik heb een regenpijp van mijn bovenbuurman die ook roet in het eten gooit. Ik heb wat foto's met fantastische mspaint skills ter illustratie:
:strip_exif()/f/image/VGzn8i0bkcfLrp7mPUnpZBZm.jpg?f=fotoalbum_large)
Huidige situatie. Bankstel rechts, tafeltje in het midden en 2 stoelen tegenover de bank.
:strip_exif()/f/image/6mOWdcUzLjtwhsUuwQ5i5gVO.jpg?f=fotoalbum_large)
Optie nr. 1: loungebank op de plek plaatsen van het huidige meubilair. Dit lijkt redelijk logisch gezien je je bank tegen de randen aan plaatst en zo nog veel bewegingsvrijheid over houd. Daarnaast een leuke kleine balkonbar monteren op de railing met 1 a 2 krukken. Echter:
- Om zo veel mogelijk ruimte te behalen wil ik de bank in een hoek van 5 graden bouwen zodat deze langs de schuifpui loopt
- De regenpijp zit in de weg. Nu zit ik daar al mee te spelen maar leuk word het er niet op:
En dan als laatst:
:strip_exif()/f/image/uhMstH3fKRkuPr8Rr8Tk5wGI.jpg?f=fotoalbum_large)
Optie 2. De bank in het midden plaatsen, loopruimte langs de railing, balkonbar rechts en tafeltje in het midden. Voordeel hierbij:
- Je hoeft die bank niet aan te passen voor de regenpijp situatie
- De bank kan gewoon in een hoek van 90 graden worden gebouwd, werkt net even wat lekkerder
Nadeel:
- Je heb een grote bank in het midden van je balkon, het doorbreekt de ruimte wel een beetje
- Looppad word klein. Natuurlijk afhankelijk van hoe groot je die bank wilt maken.
Wat lijkt jullie wijs?