Ik heb voor de liefhebber wel wat goedkoop hout............volgens mij is het douglas.
Vanmiddag wat dode takjes uit de boom gehaald.
Toch maar eens een tuigje aanschaffen, als aap balancerend in een boom met een kettingzaag, of een verlengde bosmaaier met kettingzaag op steel, is ook niet alles.
Mijn 2x14 treden-ladder kwam tot tussen de onderste rode streepjes/takken, aan de onderkant links/bovenkant rechts.
Zit nu nog wel wat dood hout in maar dat zit veel te hoog, daar kom ik zelfs met de drie meter verlengsteel van de bosmaaier niet bij.
En de collectie wat uitgebreid..........nadat er een paar stenen extra in de breedte aan de standplaats toegevoegd waren.
Blij met de ooit aangeschafte grondfrees, de 100x80 cm die uitgegraven moest om gelijkvloers uit te komen was één bonk wortels, waaronder uitlopers van de kastanje. Die konden nu lekker stukgeslagen.
Maar lang leve de afvalscheiding.
Gelukkig hebben we elders nog plek voor het plastic.
Is voor 5 huishoudens/bewoners in 4 woningen overigens. (Hs, A, B en C(welke eerder geen eigen bakken had))
Inmiddels bezig met haken maken zodat ze max per 4 achter de maaitractor naar de weg gereden kunnen worden, met volle bakken wandelen begint een dingetje te worden door het grind.
En dan nog zien dat de kleine grijze omgewisseld wordt voor een grote.
Er was eerder een kleine grijze die omgeruild werd voor een grote, en dan krijg je voor de bestelde grote extra een kleine.
Bij de gemeente 6 keer doorverbonden want niemand schijnt hun eigen beleid te snappen/kunnen verklaren. Ook de hoogste ambtenaar niet.
Want een kleine is
net zo duur qua afvalstoffenheffing als een grote dit jaar. Waaruit ik constateer dat dit jaar je beter een grote kan hebben en volgend jaar de kleine goedkoper is maar de grote net zo duur als dit jaar.
Dat je een halfvolle grote elke drie weken ook gewoon laat legen, en niet pas als hij helemaal vol is en je zes generaties vliegen gekweekt hebt, snappen ze ook niet geloof ik.
@
Woohooo
Er is
kalkbloeiverwijderaar.
En voor de kleur is er kleurverdieper, als
olie of
voor natuursteen bijvoorbeeld. De laatste kan je ook gewoon gebruiken al zal het verbruik veel hoger liggen dan op gezoet natuursteen, en dus duurder uitpakken. Het droogt sneller dan de olie.
De olie kost €55 per 10 liter en 20 euro bezorgkosten,
De kleurverdieper kost €102,50 per 5 liter en gratis bezorgen.
Even de koopopties bekijken.
En zorgen dat je tegels schoon en droog zijn als je het aanbrengt met een rollertje.
Olie droogt langzamer, 24 uur niet belopen meen ik, maar dat is wel vriendelijker voor je portemonnee.
Begin je hiermee, eender welke, dan moet je elk jaar even een dun laagje onderhoud geven voor het mooi, wat natuurlijk minder zuigt omdat de toplaag al verzadigd is.
[
Voor 12% gewijzigd door
Teijgetje op 15-04-2021 00:01
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.