Na een kluit pagina's doorgegraven te hebben, en ook gezocht op mogelijke antwoorden (nee) tijd om er maar eens een post aan te wagen.
Ik woon in Almere, ons (vrij recent gekochte) huis is in het (naar het schijnt standaard in Almere) bezit van een volledig dicht betegelde voor & achtertuin.
Nu de meeste zaken in het huis eindelijk in het zicht van de finishlijn beginnen te komen, begint het voor de 'tuinen' voor & achter toch best te kriebelen.
Echter, ik zie 'hoveniers' in de omgeving enkel bezig met het verder dicht kwakken van grond met tegels en stenen, bij her en der één aan te spreken, is dan de eerste vraag 'wat voor tegels wilt U en hoeveel meter2 is het geheel.
Ehh, nee, grootste deel bestrating weg, veel planten en een ontwerp vooraf aub..
Wat dan vaak leidt tot 'Tjonge, dat doen we niet vaak' oid.
Op het Smoelenboek vond mijn echtgenote een ECOhovenier, klonk veelbelovend, maar wederom, groen weg beton erin (haal dan dat ECO weg in je bedrijfsnaam..!!)
Dus na enig gebrabbel, ik zoek advies, welke hovenier moet ik hebben voor een kleine (30m2 achter & 12m2 voor oid) tuin, één die meedenkt, en niet in tegels denkt?
Bestaande bestrating moet weg, geen idee wat er onder vandaan komt, mogelijk de klinkers van de achtertuin hergebruiken om de parkeerplaats achter het huis opnieuw te bestraten (en het plaatsen van een kleine carport aldaar).
We kijken op de BBC vaak Garden Rescue, brilliant programma, ik wou dat NL zoiets had, zou me meteen aanmelden
Daar hebben we best wat ideeën in opgedaan, maar ja, die uitwerken en weten wat wel en niet werkt in zo een kleine ruimte is ook een dingetje.
Dus, als iemand bedrijven weet?
Hoeveel moeten we apart gaan zetten?
Is zo een 'lekke slang' bewatering voor een dergelijk kleine tuin nuttig, en vooral duur?
Alvast bedankt
Voetnoot: Ik ben invalide, dus kan helaas zelf niet veel aan werkzaamheden verrichten.