Fantasma7988 schreef op zondag 12 april 2020 @ 10:50:
[...]
Nee dat hoeft niet .
Het is zelfs makkelijker als een paar stenen laat zitten daar waar het verband verspringt.
Zo kan makkelijker doorwerken op het bestaande leg verband.
Maar weet niet hoeveel tijd je hebt en hoe netjes het hebben wil maar zoals het nu ligt is het niet de mooiste oplossing .
Persoonlijk zou ik het grootste deel eruit halen van wat ik nu zie op de foto.
Ik zou het pad dan horizontaal leggen en het T stuk wat naar boven loopt op de foto zou ik dan ook doorliggen horizontaal (orange strepen)en niet verticaal zoals het nu ligt.
Dan heb je niet die rare verspringing in de bestrating.
Maar dan moet je wel wat extra stenen (of pad iets smaller maken )hebben omdat je meer knip stukken krijgt op het pad wat naar boven loopt.
En het knip/snij werk is niet zo netjes gedaan.
Je kan langs de steek steen (kant opsluiting ) nog een steen leggen en dan de bestrating daarom aftekenen .Dan heb je de juiste snij hoeken van de stenen.
Zoals de witte lijn.
[Afbeelding]
@
Fantasma7988 Ik zocht mijn reactie even terug en zag toen pas dat jij met kleuren op mijn foto bezig was geweest
Om daar nog even op terug te komen.
Dat deel bij de rode strepen had de aannemer van het glasvezel eruit getrokken om de kabel te kunnen leggen.
Wellicht haal ik de stenen tot daartoe eruit en dan even opnieuw aantrillen.
Kan wellicht een trilplaatje lenen van een buur dus dat is makkelijk.
Ik heb via iemand een aantal waaltjes kunnen krijgen om de boel dicht te leggen
Deze zijn langer dan mijn stenen omdat ik ijsselformaat heb, maar als ik deze op mijn stenen leg dan zijn ze wel even breed.
Dus even een kwestie van op maat maken en bij de deur ertussen stoppen.
Zo op het oog lijken de steentjes even breed, maar daar kom ik natuurlijk pas echt achter als ik ga beginnen
Zover ik had begrepen zat er enige millimeter verschil tussen de formaten.
Ik kan kijken of het lukt anders heb ik pech
Het zij ongeveer 24 steentjes die ik op maat moet maken.
Wat is hierbij de slimste methode ?
Ik dacht zelf aan een steenknipper (minder stof en zooi)
Of is het wellicht voor deze hoeveelheid gewoon even de slijptol erop en jammer voor de zooi ?
Aan onze overkant hebben we een grasveldje dus kan daar eventueel met de slijptol aan de slag bijvoorbeeld.